(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23 مرداد 1390- شماره 19999

جديدترين اصلاحات دفترچه راهنماي انتخاب رشته
سازمان ثبت احوال خبر داد امكان تغيير نام پس از 18 سالگي
مهلت انتخاب رشته كنكور 90 امروز پايان مي يابد
در طول شبانه روز حضور پزشك متخصص در اورژانس بيمارستان ها الزامي شد
رسيدگي فوري مسئولان به 13 ماه بلاتكليفي كارگران نساجي قائم شهر
احداث بزرگترين و پيشرفته ترين مركز كنترل ترافيك خاورميانه در ايران
برخورد مرگبار پژو و پاجرو 2 قرباني گرفت
حكم قصاص قاتل فرزند شهيد هاشمي صادر شد
حوادث كوتاه از كشور
كشف 90 هزار قطعه تجهيزات دريافت امواج ماهواره در اصفهان
شناسايي و دستگيري سارق ميلياردي طلا در ميبد
ارسال نخستين محموله كمكي كميته امداد براي مردم سومالي
30 محفل انس با قرآن در مساجد شرق تهران
بي احتياطي جان 3 موتورسوار را در تالش گرفت
دستگيري يازدهمين متهم پرونده باغ خميني شهر
وداع دردناك مادر سوماليايي با كودكش



جديدترين اصلاحات دفترچه راهنماي انتخاب رشته

سازمان سنجش آموزش كشور در سومين اطلاعيه خود درباره اصلاحيه دفترچه راهنماي انتخاب رشته كنكور 90 شرايط پـذيرش برخي از دانشگاه ها را اعلام كرد.
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته كنكور سراسري سال 90 براي انتخاب رشته به اصلاحات مربوط به دفترچه در برخي از رشته هاي تحصيلي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي توجه كنند.
براساس اين اصلاحات، دانشگاه تبريز فقط محل تحصيل رشته هاي كارداني تكنولوژي توليدات دامي و كارداني تكنولوژي مواد غذايي در دانشكده كشاورزي شهرستان اهر بوده و محل تحصيل ساير رشته هاي كشاورزي اين دانشگاه درتبريز است. همچنين دانشگاه تبريز، شرايط دانشگاه را براي مجموعه مهندسي عمران و مجموعه مهندسي مكانيك اعلام كرده است.
دراصلاحات دفترچه يادآور شده است: محل تحصيل رشته فقه و حقوق اسلامي دانشگاه شهركرد درمحل دانشكده علوم انساني شهرستان فارسان بود و رشته پرستاري دانشگاه علوم پزشكي زنجان مخصوص داوطلبان بومي شهرستان ابهر بوده و فاقد خوابگاه است.
درادامه اين تغييرات آمده است: مجتمع آموزش عالي نيشابور به دانشگاه ارتقا و نام صحيح آن «دانشگاه نيشابور» است. همچنين اين دانشگاه فاقد خوابگاه دولتي بوده و دانشجويان مي توانند از خوابگاه هاي خودگردان در سطح شهر و با هزينه حدوداً 4ميليون و 500 هزار ريال درسال استفاده كنند.
همچنين دانشگاه صنعت نفت واحد محمود آباد شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو در رشته مهندسي كشتي - گرايش موتور را اعلام كرده است.
براساس اعلام سازمان سنجش، موسسه غيرانتفاعي سوره در اصلاح براي كد رشته ها اعلام كرده است پذيرش دانشجو در رشته هاي تحصيلي مهندسي معماري، معماري داخلي و مديريت فرهنگي و هنري موسسه غيرانتفاعي سوره به صورت شرايط خاص است و داوطلبان براي اطلاع از شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي اين موسسه به اطلاعيه سازمان سنجش مراجعه كنند. دربخش ديگري از اين اصلاحات آمده است: پذيرش دانشجو در رشته علوم اقتصادي گرايش اقتصاد صنعتي دوره شبانه دانشگاه علامه طباطبايي تهران (كد 9351) صورت نخواهد گرفت و اين رشته از رديف رشته هاي تحصيلي آزمون سراسري سال 90 حذف شده است.
سازمان سنجش مرجع صدور مجوز موسسات انتخاب رشته
به گزارش مهر معاون اجرايي سازمان سنجش از مصوبه جديدي درباره صدورمجوز موسسات انتخاب رشته خبر داد و گفت: درجلسه اخيرهيئت ريشه سازمان سنجش مصوب شد كه اعلام كنيم از اين پس مجوز موسسات انتخاب رشته از طريق سازمان سنجش صادر مي شود.
سيدجلال طباطبايي با بيان اين مطلب درباره مبالغ گزافي كه برخي موسسات براي انتخاب رشته دريافت مي كنند، گفت: البته خود داوطلبان نيزگاهي اوقات مقصر هستند چرا كه وقتي سازمان سنجش آموزش كشور اين همه اطلاعات در اختيار داوطلبان مي گذارد، دفترچه كنكور به آنها عرضه مي كند و به داوطلبان راهنمايي كه براي انتخاب رشته از معلمانشان يا از دانشجوياني كه خود نيز اين مسير را رفته اند كمك بگيرند، ديگر چه نيازي به پرداخت هزينه هاي هنگفت براي انتخاب رشته وجود دارد.

 



سازمان ثبت احوال خبر داد امكان تغيير نام پس از 18 سالگي

مديركل اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور گفت: مقرر شده لايحه اي در هيئت دولت تصو يب شود تا هر فرد پس از 18 سالگي يكبار نامش را عوض كند.
محسن اسماعيلي با بيان اينكه مقرر شده لايحه اي در هيئت دولت تصويب شود و به مجلس برود تا هر فرد پس از 18 سالگي يك بار نام اش را عوض كند عنوان كرد: بسياري افراد در حال حاضر از نامشان راضي نيستند و نام روي اعتماد به نفس و بحث هاي رواني روحي افراد تاثير دارد و مطالعه تطبيقي كه به اين منظور انجام شده نشان مي دهد در بسياري از كشورهاي جهان همچون تركيه افرادي مي توانند پس از 18 سالگي براي يكبار نام شان را عوض كنند.
وي به ايسنا گفت: تاكنون 10 هزار كارت ملي هوشمند در پيش پايلوت صدور كارت هاي هوشمند هم تا آخر امسال در قم قرار گيرد.
اسماعيلي افزود: اين كارت ها علاوه بر اطلاعات هويت فردي افراد و امضاي الكترونيكي آنان پرونده نظام سلامت، كيف پول الكترونيكي و امكان استفاده براي شركت در انتخابات را دارا هستند.

 



مهلت انتخاب رشته كنكور 90 امروز پايان مي يابد

معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به اتمام مهلت انتخاب رشته مجازين كنكور 90 تا فردا از آغاز مهلت ويرايش كد رشته محل هاي انتخابي از روز دوشنبه 24 مرداد ماه خبر داد.
سيدجلال طباطبايي با بيان اينكه مجازين براي ويرايش رشته هاي انتخابي در روزهاي 24 و 25 مرداد ماه فرصت دارند، اظهار كرد: تغيير يا افزايش كد رشته محلهاي انتخابي در اين مدت امكانپذير است.
وي با تاكيد بر اينكه فقط يكبار ويرايش اطلاعات امكانپذير است، خاطرنشان كرد: پس از آن به هيچ وجه تغيير يا افزايش كد رشته محلها امكان پذير نخواهد بود.
طباطبايي در خصوص نحوه انتخاب رشته نيز خاطرنشان كرد: داوطلبان فقط يكبار اجازه انتخاب رشته دارند و در صورت انتخاب رشته و دريافت شماره رسيد به هيچ عنوان اجازه انتخاب رشته مجدد وجود ندارد، بنابراين در انتخاب رشته بايد نهايت دقت بكار برده شود.

 



در طول شبانه روز حضور پزشك متخصص در اورژانس بيمارستان ها الزامي شد

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران بر حضور پزشك متخصص در تمام مدت شبانه روز در اورژانس بيمارستان هاي تحت نظر اين دانشگاه تاكيد كرد.
دكتر باقر لاريجاني در نامه اي به روساي بيمارستان هاي دانشگاه علوم پزشكي تهران خواستار حضور پزشك متخصص ترجيحا از اعضاي هيئت علمي در اورژانس بيمارستاني در تمام مدت شبانه روزي شد.
بنا بر اين گزارش در اين نامه تاكيد شده است كه در صورت عدم حضور متخصص طب اورژانس در بيمارستان لازم است متخصصان رشته متناظر بيمارستان بر مبناي نوع تخصص آن بيمارستان(مانند فوق تخصصي اطفال، چشم و ...) اين وظيفه را برعهده گيرند.

 



امام جمعه قائم شهر خواستار شد
رسيدگي فوري مسئولان به 13 ماه بلاتكليفي كارگران نساجي قائم شهر

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
امام جمعه موقت شهرستان قائم شهر گفت: اگر مسئولي از بابت 13 ماه عدم دريافت حقوق توسط كارگران كارخانه نساجي قائم شهر از غصه «دق» كند، شايسته است.
حجت الاسلام والمسلمين صادق سليماني با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبني بر شناسايي نقاط ضعف و قوت نظام، گفت: نابودي كارخانه نساجي قائم شهر كه ده ها هزار نفر به طور مستقيم و غيرمستقيم از آن ارتزاق مي كنند از جمله نقاط ضعف كشور است كه به هيچ وجه نه تنها شايسته جمهوري اسلامي نيست، بلكه يك فاجعه است.
سليماني افزود: اگر مسئولان از غصه 13 ماه حقوق نگرفتن كارگران نساجي مازندران دق كنند، شايسته هست، چرا كه كدام مسئول حقوق ماهيانه اش به تعويق مي افتد اين يك واقعيت تلخ است كه با آن روبرو هستيم.
وي ناهماهنگي مسئولان شهرستان را مشكل اصلي بحران نساجي مازندران مطرح كرد كه همه مسئولان شهرستاني و استاني و حتي كشور در اين زمينه قصور دارند.
خطيب جمعه قائم شهر وجود دوگانگي در عملكرد دو نماينده شهرستان بر سر نساجي مازندران و نفي و خنثي سازي كارهاي همديگر را از ديگر معضلات اين صنعت در قائم شهر اعلام كرد يكي ديگري را به مصادره در كارهاي انجام شده در نساجي به نفع خويش و ديگري آن يكي را به مخالفت و مزاحمت در انجام كارهاي نساجي متهم مي كند.
لازم به ذكر است نساجي مازندران يكي از صنايع قديمي كشور است كه كار نوسازي و احياي اين صنعت به دستور رئيس جمهور در سفر اول هيئت دولت به مازندران صادر شد و با واگذاري مالكيت و سهام اين شركت به سرمايه گذار خارجي از كشور تركيه مقرر شد علاوه بر نوسازي و احياي صنعت نساجي مازندران، مطالبات و حق و حقوق معوقه كارگران نيز پرداخت شود كه متاسفانه تاكنون علي رغم اعتراض كارگران اقدامي از سوي مسئولان صورت نگرفته است.

 



سردار مومني خبر داد
احداث بزرگترين و پيشرفته ترين مركز كنترل ترافيك خاورميانه در ايران

سرويس اجتماعي-
فرمانده راهور نيروي انتظامي با تاكيد بر ضرورت هوشمندسازي سيستم ها گفت: به زودي در پائيز امسال بزرگترين و پيشرفته ترين مركز فرماندهي و كنترل ترافيك خاورميانه در كشورمان افتتاح مي شود.
به گزارش كيهان سردار اسكندر مومني قبل از ظهر ديروز در نشست خبري با خبرنگاران هوشمندسازي سيستم ها را از برنامه هاي راهور ناجا در سال جاري دانست و گفت: در يك سال حدود 5/2 ميليون وسيله نقليه وارد چرخه حمل و نقل شده و حدود يك ميليون و 700 هزار نفر نيز گواهي نامه گرفته اند و در نتيجه بدون هوشمندسازي سيستم ها قادر به كنترل ترافيك نيستيم.
فرمانده راهور نيروي انتظامي گفت: با اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي در 4 ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد كاهش هزار نفري كشته شدگان در تصادفات بوديم.
مومني افزود: در 4 ماهه اول سال همچنين شاهد كاهش 7هزارنفري مصدومان بوده و نيز در همين مدت تصادفات در مقايسه با سال گذشته به ميزان 308 هزار تصادف كاهش يافته است.
وي افزود: اين آمار در حالي است كه در اين مدت 465 هزار خودرو و نيز 375هزار موتورسيكلت جديد شماره گذاري شده و به چرخه حمل و نقل وارد شده اند.
وي همچنين با اشاره به اينكه حدود 403نفر از رانندگان ظرف 4ماه گذشته به نمره منفي 30 رسيده اند گفت: گواهي نامه اين تعداد از رانندگان براي 3 ماه توقيف شد و اين در حالي است كه هزار و 806 نفر راننده به مرز نمره منفي بين 20 تا 30 رسيده اند.
اسكندر مومني با اشاره به اين مطلب كه براي باطل شدن گواهي نامه حداقل 9 ماه زمان نياز وجود دارد گفت: مسير ابطال گواهي نامه به اين شكل است كه اگر راننده اي به مرز 30 نمره منفي برسد گواهي نامه براي سه ماه توقيف مي شود، در مرحله بعد براي بار دوم اگر به مرز نمره منفي 25 برسد 6 ماه گواهي نامه او توقيف مي شود و براي بار سوم اگر به مرز نمره منفي 20 برسد گواهي نامه او ابطال مي شود.مومني با اعلام اينكه ايمني خودروها يكي از مواردي بود كه در سال 89 راهور ناجا پيگير آن بود افزود: در سال 89 فشار زيادي در اين باره بر ما وارد شد ولي در نهايت با همكاري مردم توانستيم از موضوع نصب ترمز ضدقفل عبور كنيم و اميدواريم امسال نيز بتوانيم براساس قانون نصب كيسه هوا در خودروها را نهايي كنيم.
توقف شماره گذاري روآ
تا پايان شهريور
وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره سرنوشت خودروي روآ گفت: همانطور كه دو محصول از شركت سايپا را به دليل عدم رعايت مسائل ايمني شماره گذاري شان را متوقف كرديم، خودروي روآ هم در صورت آن كه نتواند الزامات ايمني همچون كيسه هوا و ترمز ضدقفل را رعايت كند، قطعا از سوي پليس شماره گذاري نخواهد شد و اين زمان پايان شهريورماه امسال است.
سردار مومني در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه برخي از سربازان و افسران كادر نسبت به شيفت هاي طولاني مدت خود در سر چهارراه ها گله مند هستند گفت: من هميشه گفته ام به دليل سختي كار همكارانم از آنها شرمنده ام.
وي با اشاره به اين مطلب كه ما معتقديم افسران و سربازان وظيفه پليس راهور ناجا بيش از موظفي قانوني خود كار مي كنند گفت: براساس قانون در برخي از مناطق كشور براساس تعداد نيرو و همچنين ساعات اوج ترافيك مسئولان هر استان شيفت بندي خاصي را براي عوامل اجرايي خود در نظر مي گيرند.

 



برخورد مرگبار پژو و پاجرو 2 قرباني گرفت

بر اثر برخورد يك دستگاه خودروي سواري پاجرو با يك دستگاه پژو 2 نفر كشته و يك نفر ديگر مجروح شد.
تكنسين هاي اورژانس در ساعت 18 روز پنج شنبه از طريق تماس مردمي در جريان وقوع تصادفي مرگبار درجاده فشم-رودك قرار گرفتند.
امدادگران با حضور در صحنه حادثه دريافتند يك دستگاه خودروي سواري پژو با يك دستگاه خودروي سواري پاجرو برخورد كرده كه در ا ين حادثه 2 نفر كشته و يك نفر ديگر مجروح شده است.
در اين تصادف مردي 40 ساله و دختري هفت ساله به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده و زني 35 ساله نيز براي درمان تخصصي به بيمارستان چمران منتقل شد.

 



حكم قصاص قاتل فرزند شهيد هاشمي صادر شد

قاتل فرزند شهيد هاشمي با حكم دادگاه به قصاص محكوم شد.
ساعت 8 شب اول آذر سال 88 مأموران مركز مأموريت هاي پليسي تهران بزرگ از وقوع يك جنايت هولناك باخبر شدند.
متهم ساعت 8 شب اول آذر سال 88 اقدام به يك جنايت هولناك كرد. او در حوالي ميدان نور در غرب تهران برادر و همسرش را به خاطر حسادت در منزل مسكوني شان به طرز فجيعي به قتل رسانيد.
نامبرده در منزل صاحبخانه با چاقويي كه از آشپزخانه برداشته بود ابتدا همسر برادر و سپس برادرش را كه در حال استحمام بود غافلگير كرد و به قتل رساند.
با وجود انكار اتهامات توسط متهم پرونده با وجود اعترافات اوليه، اولياي دم مقتول از اتهام متهم گذشت كرده اند و فقط اولياي دم همسر سيد مرتضي خواستار قصاص متهم شدند. سرانجام تلاش ها براي جلب رضايت اولياي دم نتيجه نداد و دادگاه متهم را به قصاص محكوم كرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري كلاهبردار
رودسر - خبرنگار كيهان:فرمانده نيروي انتظامي شهرستان رودسر از شناسايي و دستگيري يك كلاهبردار در اين منطقه خبر داد.
سرهنگ پاسدار مهدي تركي گفت: اين فرد تحت عناوين مامور ماليات، كميته امداد امام و برخي ادارات و سازمان هاي ديگر از مردم كلاهبرداري مي كرد.وي افزود: اين فرد تاكنون بيش از يكصد ميليون ريال از مردم كلاهبرداري كرده است.
قاچاقچي در دام پليس
بابل - خبرنگار كيهان: ماموران نيروي انتظامي بابل موفق شدند فردي به نام علي را دستگير كنند كه در سطح اين شهرستان به خريد و فروش موادمخدر اقدام مي كرد. براساس اين گزارش، ماموران از اين قاچاقچي مقدار 45 گرم كوكائين به همراه كراك كشف و ضبط كردند.
سرعت مرگبار
برازجان - خبرنگار كيهان: يك جوان برازجاني به دليل سرعت زياد نتوانست موتورسيكلت اش را كنترل كند و به شدت با يك دستگاه خودرو در خيابان كشاورز برخورد كرد و جان خود را از دست داد.
انهدام دو باند سرقت
زنجان - فارس: فرمانده نيروي انتظامي استان زنجان گفت: به دنبال شكايت هاي متعدد از سرقت داخل خودروها ماموران اين نيرو موفق شدند اعضاي دو باند سرقت را شناسايي و چهار تن از اعضاي اصلي آنها را دستگير كردند.
سرقت با آب ميوه
سرويس شهرستان ها: رئيس پليس آگاهي استان سمنان گفت: به دنبال شكايت فردي مبني بر اينكه به اتفاق فردي براي خريد به سمنان آمده و هنگامي كه در پارك مشغول استراحت بوده، پس از خوردن آب ميوه بيهوش شده و وجوه نقدي وي به مبلغ 38 ميليون ريال توسط فرد همراهش به سرقت رفته است. رسيدگي به اين شكايت در دستور كار پليس قرار گرفت. سرهنگ آقاخاني افزود: مأموران با استفاده از اطلاعات شاكي محل سكونت سارق را در تهران شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه متهم را دستگير كردند. متهم پس از تكميل پرونده تحويل مقامات قضايي شد.
سقوط كودك درون چاه
خرم آباد- خبرنگار كيهان: پسر بچه هفت ساله اي هنگام بازي در حياط منزلشان در روستاي رومشكان شرقي در چاه آب سقوط كرد و جان خود را از دست داد. جسد اين كودك از چاه بيرون آورده شد و با هماهنگي پزشكي قانوني و مقام قضايي به خاك سپرده شد.

 



كشف 90 هزار قطعه تجهيزات دريافت امواج ماهواره در اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
ماموران پليس امنيت عمومي استان اصفهان بيش از 90 هزار قطعه تجهيزات دريافت از ماهواره را كشف كردند.
فرمانده انتظامي استان اصفهان در اين باره اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر اينكه فردي در واحد صنفي خود اقدام به تهيه، توزيع و نصب تجهيزات دريافت از ماهواره مي كند، مشخص شد كه فرد مذكور علاوه بر نگهداري تجهيزات دريافت از ماهواره در واحد صنفي خود، با خودروي شخصي به صورت گسترده اقدام به توزيع و نصب اينگونه تجهيزات در سطح اصفهان مي كند.سرتيپ حسن كرمي افزود: ماموران پس از اعزام به اين واحد صنفي و بازرسي خودروي متهم، تعداد زيادي تجهيزات دريافت از ماهواره كشف كردند.وي با بيان اينكه در اين رابطه فردي به نام «مهرداد-م» دستگير شده است، اضافه كرد: در ادامه تحقيقات مشخص شد نامبرده از سرشاخه هاي اصلي توزيع كنندگان تجهيزات دريافت از ماهواره در سطح استان داراي انباري واقع در يكي از خيابان هاي حاشيه شهر اصفهان است.وي گفت: در بازرسي از انبار مورد نظر نيز 93 هزار و 590 عدد تجهيزات دريافت از ماهواره كشف شد.

 



شناسايي و دستگيري سارق ميلياردي طلا در ميبد

يزد - خبرنگار كيهان:
پليس آگاهي شهرستان ميبد موفق به شناسايي و دستگيري سارق ميلياردي طلاجات با سابقه 4 فقره سرقت شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، به دنبال چند فقره سرقت از منازل در شهرستان ميبد، شناسايي و دستگيري سارق توسط پليس آگاهي شهرستان در دستور كار قرار گرفت. ماموران آگاهي ميبد با تحقيقات و بررسي هاي لازم فردي سابقه دار به نام هادي را كه در امر جرائم بويژه سرقت منزل فعاليت داشت و به علت سرقت در ندامتگاه اردكان تحمل كيفر مي كرد با هماهنگي مقام قضائي از ندامتگاه تحويل گرفتند.
با انجام بازجويي، سارق پس از مدتي لب به اعتراف گشود و به 4 فقره سرقت از جمله سرقت طلا و جواهرات اعم از چندين سرويس كامل طلا و جواهرات، پنج عدد انگشتر، 2 عدد دستبند، دو عدد سكه طرح جديد، دو جفت گوشواره به ارزش يك ميليارد و 18 ميليون ريال و سرقت 20 ميليون ريال وجه نقد اعتراف كرد.
گفتني است؛ با تكميل پرونده، سارق به مرجع قضايي معرفي و تحقيقات جهت ساير سرقت هاي احتمالي از سوي نامبرده ادامه دارد.

 



تا پايان ماه رمضان انجام مي شود
 ارسال نخستين محموله كمكي كميته امداد براي مردم سومالي

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد از ارسال نخستين محموله كمك هاي مردمي از سوي امداد براي مردم سومالي تا پايان ماه مبارك رمضان خبر داد.
سعيد ستاري با اشاره به فراخوان كميته امداد جهت جمع آوري كمك هاي مردمي براي مردم مسلمان سومالي اظهار داشت: هم اكنون در اكثر استان هاي كشور و در مراسم هاي مختلف اين كمك ها جمع آوري مي شود.
وي تصريح كرد: با رايزني هاي صورت گرفته قرار است نخستين محموله كمك هاي مردمي تا پايان ماه رمضان آماده و در اختيار مردم مسلمان سومالي قرار گيرد.
ستاري تأكيد كرد: مواد كنسرو شده و پوشاك از مهمترين اقلامي است كه به مردم سومالي ارسال خواهد شد ضمن اينكه خيرين و نيكوكاران مي توانند كمك هاي نقدي خود را از طريق شماره حساب 5555 بانك ملي شعبه امداد واريز كنند.وي ادامه داد: هم اكنون جشن رمضان در 22 استان كشور در حال برگزاري است كه در دهه اول بررسي ها نشان مي دهد كمك ها نسبت به سال گذشته 20 درصد افزايش يافته است.
ستاري ادامه داد: براساس برنامه ر يزي صورت گرفته تا پايان ماه مبارك رمضان تمامي ايتام بدون حامي در استان هاي محروم صاحب حامي خواهند شد.
وي بيان داشت: براساس آمار هم اكنون بيش از 250 هزار يتيم تحت پوشش كميته امداد قرار دارند كه از خدمات مختلف حاميان و امداد بهره مي برند.

 



30 محفل انس با قرآن در مساجد شرق تهران

همزمان با فرا رسيدن ماه ضيافت الهي منطقه 8 شهرداري نسبت به برگزاري 30 محفل انس با قرآن به مدت 30 شب در مساجد شرق تهران اقدام كرده است.
برهمين اساس با حضور حجت الاسلام صادق زاده نماينده ستاد امر به معروف و نهي از منكر، شهردار منطقه و قاريان بين المللي، محفل انس با قرآن در مسجد سمنگان برگزار شد.
شادالويي شهردار منطقه در اين مراسم گفت: برگزاري كارگاه آموزشي نهج البلاغه، برگزاري خيمه افطاري ساده با مشاركت شهروندان، اهداء ادعيه و قرآن، تقدير از نمازگزاران كوچك، توزيع نان صلواتي در شب ولادت امام حسن مجتبي(ع)، برگزاري كارگاه هاي آموزشي و... از جمله برنامه هاي شهرداري منطقه در طول ماه پرفيض رمضان است.
وي اضافه كرد: با همكاري مديريت فرهنگي و هنري منطقه، بر آستان جانان در شب هاي ماه مبارك در بوستان فدك برگزار مي شود.شادالويي همچنين افزود: به منظور تشويق كودكان به گرفتن روزه كله گنجشكي، برنامه اي تحت عنوان سحرخيزان كوچك در اين بوستان اجرا مي شود.

 



بي احتياطي جان 3 موتورسوار را در تالش گرفت

رشت- خبرنگار كيهان:
بي احتياطي راننده يك دستگاه كاميون و انحراف به چپ آن موجب مرگ سه ترك نشين يك دستگاه موتورسيكلت شد.
بنابر اظهار سرهنگ مجيد بهشاد رئيس پليس راه گيلان اين حادثه دلخراش در شهرستان تالش محور خليف آباد اسالم روي داد كه طي آن به دليل بي توجهي راننده كاميون در انحراف به چپ و برخورد رودرروي آن با يكدستگاه موتورسيكلت راكب و 2 ترك نشين موتور جان باختند.
وي مرد 60 ساله، خانم 30ساله و پسر بچه خردسال را از قربانيان اين حادثه نام برد و گفت: بي احتياطي راننده موجب بروز اين حادثه شد.

 



دستگيري يازدهمين متهم پرونده باغ خميني شهر

اصفهان- خبرنگار كيهان:
يازدهمين متهم حادثه خميني شهر اصفهان دستگير شد.
غلامرضا انصاري رئيس كل دادگستري استان اصفهان با اعلام اين خبر گفت: متهم پس از پيگيري هاي فراوان در شيراز دستگير و به اصفهان منتقل و تحويل قضات شعبه 18 دادگاه كيفري استان اصفهان جهت انجام تحقيقات شد.

 



وداع دردناك مادر سوماليايي با كودكش

تصوير مادر سوماليايي بر بالين فرزند در حال مرگش تاثر آورترين عكس خبرگزاري رويترز شناخته شد.اين مادر تنها وقتي همراه فرزند خردسالش پس از طي مسير بسيار طولاني به مركز درماني رسيد لحظه اي لبخند كمرنگ بر لبانش نقش بست چون اميد بهبودي فرزندش را داشت اما ساعتي بعد تمام اميدش نااميد شد و فرزندش بر اثر سوءتغذيه و بيماري در مقابل ديدگانش جانسپرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14