(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29 مرداد 1390- شماره 20004

حديث دشت عشق
رئيس فدراسيون: اصراري به برگزاري ليگ نداريم
ليگ برتر بسكتبال در آستانه تعطيلي
اخبار كوتاه از فوتبال
تيم ملي واليبال چهارشنبه در اسلووني
بررسي نتايج هفته چهارم رقابت هاي ليگ برتر استقلال هم نفس صباي قم در صدر جدول
در نخستين نشست ستاد ويژه المپيك عنوان شد
عباسي: بايد همه امكانات را براي موفقيت در المپيك بسيج كرد
گزارشي از وقايع اخير تيم ملي كشتي فرنگي سوريان غايب بزرگ مسابقات جهاني
آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي وزنه برداري



حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «عليرضا داورزني»
پدر و مادرم! اگر من و محمدرضا در اين عمليات شهيد شديم به فكر حضرت زينب (س) باشيد!
اي واي به آن كساني كه در پشت جبهه چه از نظر مال و جان و زبان قدمي برندارند كه اينها همان كساني هستند كه حضرت علي(ع) در نهج البلاغه خطاب به آن دسته از مردم كه حقانيت اسلام و علي (ع) را مي دانستند ولي به پا نمي خاستند، نداي مظلوميت علي را مي شنيدند ولي جوابي نمي دادند، صداي ياري خواستن علي را مي شنيدند ولي كمكي نمي كردند مي فرمايد: يا اشباه الرجال يعني اي شبيه به مردها. همين هايند شبيه مردها كه هنوز حقانيت اين انقلاب را نفهميده اند، هنوز كورند، هنوز تيشه به ريشه انقلاب مي زنند، هنوز حقانيت امام را نفهميده اند، هنوز نق مي زنند، هنوز بچه هاي خود را به سربازي نمي فرستند همين ها هستند شبيه به مردها.
(مردم! بدانيد كه مرگ به سراغ همه مي رود پس بهتر كه مرگ با افتخار را انتخاب كنيد) مردم! قدر اين امام را بدانيد و صحبت هاي او را از جان و دل خريدار باشيد و او را دعا كنيد. پدر و مادرم اگر روزي جنازه ام به دست شما نرسيد به فكر شهداي كربلا بيفتيد، به فكر خانواده هاي مفقودالجسدها باشيد، به فكر علي اكبر حسين(ع) باشيد و براي آنها گريه كنيد.
پدر و مادر عزيزم! اگر من و محمدرضا در اين عمليات (والفجر8) شهيد شديم ناراحت نباشيد و به فكر حضرت زينب(س) باشيد زيرا حضرت زينب هم برادرانش شهيد شدند و هم پسران برادرانش شهيد شدند و هم فرزندان خودش شهيد شدند و هم خودش اسير شد، براي اينها گريه كنيد و هيچ موقع شما اين مصيبت ها را نديده ايد و براي امام حسين(ع) گريه كنيد.

 



رئيس فدراسيون: اصراري به برگزاري ليگ نداريم
ليگ برتر بسكتبال در آستانه تعطيلي

رئيس فدراسيون بسكتبال با اشاره به ركود نقل و انتقالات و بلاتكليفي تيم ها براي حضور در فصل جديد رقابت هاي ليگ برتر گفت: ضامن تيم ها و وضعيت آنها نيستم اما اجباري هم به برگزاري مسابقات ليگ برتر ندارم.
محمود مشحون با يادآوري اين كه زمان فصل نقل و انتقالات و آغاز مسابقات ليگ برتر پيش از اين به همه تيم ها اعلام شده بود، اظهار داشت: فدراسيون بسكتبال براي برگزاري مسابقات برنامه ريزي كرده و براساس آن هم حركت مي كند. حالا تيم ها خود مي دانند كه چطور هماهنگ با اين برنامه عمل كنند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه «هنوز خيلي از تيم ها و حتي تيم قهرمان در بلاتكليفي به سر مي برند. فكر مي كنيد علت اين بلاتكليفي چيست؟»، يادآور شد: مسئولان تيم ها بايد پاسخگوي اين پرسش باشند كه تصميم گيرنده هستند نه من؛ چون من نه ضامن تيم ها هستم و نه سرمايه گذار آنها. من فقط يك مدير هستم و در حيطه كاري خودم تصميم مي گيرم و كار مي كنم.
رئيس فدراسيون بسكتبال تصريح كرد: اصلا از شرايط تيم ها خبري ندارم كه بخواهم در مورد وضعيت بلاتكليفي آنها حرفي بزنم. اهداف و انگيزه آنها از حضور در بسكتبال چه بوده است. نمي دانم صد درصد به خاطر بسكتبال شروع به تيمداري در اين رشته كرده اند يا هدفي غير از اين را دنبال مي كردند.
مشحون با بيان اين كه يك تيم ليگ برتري واقعي بايد بلافاصله پس از پايان يك فصل برنامه هاي خود را براي فصل آينده تنظيم و اجرايي كند، تاكيد كرد: بعضي از تيم ها و مسئولان شان هم نمي دانند بايد چه تصميمي بگيرند و چه كاري انجام بدهند آن وقت من بايد در مورد آنها و علت شرايطي كه دارند حرف بزنم. بلاتكليفي تيم ها وقتي به من مربوط مي شود كه من و فدراسيون مقصر باشيم. حالا هم اگر چنين موضوعي است حاضرم پاسخ دهم.
وي در پاسخ به اين پرسش ديگري مبني بر اين كه «با اين شرايط تيم ها به ليگ برتر نمي رسند، در اين صورت چه تصميمي گرفته مي شود و چه راهكاري ارائه خواهد شد؟»، خاطرنشان كرد: اجباري روي برگزاري مسابقات ليگ برتر نداريم. اگر تيم ها آماده نباشند و شركت كننده اي نداشته باشيم، ليگ برتر را لغو مي كنيم اما اگر فقط 4 تيم هم اعلام آمادگي كنند با همان تعداد ليگ برتر را برگزار مي كنيم.
رئيس فدراسيون بسكتبال افزود: در صورت لغو ليگ برتر، مسابقات قهرماني كشور و منطقه اي را جايگزين مي كنيم تا تمام بازيكنان در قالب اين رقابت ها به كار گرفته شوند و بازي كنند. فكر هم نمي كنم اين شرايط آسيبي به تيم ملي و بازيكنان وارد كند.
مشحون با بيان اين كه فدراسيون بسكتبال به دنبال بهترين هاست و هرگز اشتباهات گذشته را تكرار نمي كند، گفت: تا سال گذشته خيلي از تيم ها را بدون وروديه مي پذيرفتيم، هفت درصد قراردادها را ناديده مي گرفتيم، از نامناسب بودن امكانات تيم ها چشم پوشي مي كرديم. اينها اشتباهاتي بود كه از اين پس تكرار نخواهد شد. فصل نقل و انتقالات مسابقات بسكتبال ليگ برتر 31 مردادماه به پايان مي رسد و رقابت ها نيز از 28 شهريورماه آغاز خواهد شد. اين در حالي است كه وضعيت بسياري از بازيكنان و تيم ها براي حضور در اين رقابت ها مشخص نيست.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كي روش سرانجام يك بازي ليگ را تماشا كرد!
كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران چهارشنبه شب در ورزشگاه آزادي حاضر و از نزديك بازي استقلال-فجر سپاسي را تماشا كرد. اين نخستين ديدار ليگ بود كه سرمربي تيم ملي در ليگ يازدهم از نزديك مشاهده كرده است. درست چند رو پيش از آغاز رقابت هاي ليگ برتر كي روش ايران را ترك و به پرتغال رفت تا به كلي از ليگ و اتفاقات آن به دور باشد. در خصوص غيبت طولاني مدت كي روش نكته جالب توجه آن است كه سرپرست تيم ملي در مصاحبه اي كه بيشتر به طنز شباهت داشت مدعي شده بود كه فدراسيون به كي روش اصرار مي كند كه در زمان مرخصي هايش به استراحت كامل بپردازد اما او براساس تعهد كاري اش تمام بازي هاي ليگ را زير نظر مي گيرد!
اعتراض باشگاه پيروزي به داوري هاي ليگ
باشگاه پيروزي طي نامه اي به سازمان ليگ، به نحوه قضاوت داوران ديدارهاي پيروزي برابر شاهين بوشهر و مس سرچشمه اعتراض كرد. در قسمتي از اين نامه آمده است: متاسفانه در جريان چند بازي انجام شده اخير شاهد آن بوده ايم كه در خوشبينانه ترين حالت خطاي فاحش داوري تاثير بسزايي در نتيجه بازي داشته است.
بارسلونا قهرمان سوپرجام باشگاه هاي اسپانيا
تيم فوتبال بارسلونا با پيروزي در مجموع دو ديدار رفت و برگشت مقابل رئال مادريد، عنوان قهرماني سوپرجام باشگاه هاي اسپانيا را به خود اختصاص داد. ديدار برگشت سوپر جام فوتبال اسپانيا از ساعت 30:1 بامداد پنجشنبه در ورزشگاه نيوكمپ بين تيم هاي بارسلونا و رئال مادريد برگزار شد. اين بازي در پايان به برتري 3 بر 2 شاگردان گوارديولا انجاميد تا بارسلونا با پيروزي 5 بر 4 در مجموع دو ديدار رفت و برگشت جام قهرماني را بالاي سر ببرد. در وقت هاي تلف شده اين ديدار كه رئال براي رسيدن به گل تلاش زيادي كرد بازي كمي بوي خشونت به خود گرفت كه پس از اخراج مارسلو از رئال مادريد، بازيكنان نيمكت نشين دو تيم به زد و خورد با يكديگر پرداختند .
حضور بهترين گلزن ليگ اروپا در پايتخت اسپانيا
بهترين گلزن فصل گذشته رقابت هاي فوتبال ليگ اروپا به تيم اتلتيكو مادريد پيوست. باشگاه پورتو قهرمان فصل گذشته ليگ اروپا رسما اعلام كرد كه دو بازيكن خود به نام هاي رامادل فالكائو و روبن ميكائل را با مبلغ 45 ميليون يورو به باشگاه اتلتيكو مادريد اسپانيا فروخته است.
جدايي مايلي كهن از باشگاه پيروزي
مديرفني باشگاه پيروزي از اين سمت خداحافظي كرد. محمد مايلي كهن مدير فني باشگاه پيروزي به خبرگزاري برنا گفت: احساس مي كنم كه حضورم در اين مجموعه مزاحمت ايجاد مي كند؛ لذا ديگر در باشگاه پيروزي فعاليتي نخواهم داشت. وي در ادامه گفت: جدايي ام از پيروزي دلايل مختلفي دارد كه با اصولم مرتبط مي شود. بنده اگر احساس كنم كه در جايي مفيد نيستم، پستي را اشغال نمي كنم و لذا كنار مي روم تا نفر ديگري اين مسئوليت را عهده دار شود.
جريمه سنگين براي مهاجم ملي پوش ذوب آهن
مهاجم ملي پوش تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان به دليل اعتراض به تعويض در ديدار با فولاد خوزستان از سوي كميته انضباطي اين باشگاه 10 جلسه از همراهي تيم محروم و 50 ميليون تومان جريمه شد. محمد قاضي، مهاجم ملي پوش تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان در دقيقه 54 ديدار اين تيم برابر فولاد خوزستان با تشخيص منصور ابراهيم زاده از زمين خارج شد و جاي خود را به پيام صادقيان داد. قاضي كه از اين تصميم سرمربي تيم ذوب آهن ناراحت شده بود، به نشانه اعتراض از نشستن روي نيمكت خودداري كرد و به رختكن رفت و سپس از ورزشگاه خارج شد.
بازگشت رونالدينيو به تيم ملي برزيل
مانو منزس سرمربي تيم ملي فوتبال برزيل 24 بازيكن را براي حضور در ديدار دوستانه مقابل غنا به اردو فرا خواند كه نام رونالدينيو نيز در ميان بازيكنان دعوت شده وجود دارد. اين ستاره تكنيكي آخرين بار در ديدار با آرژانتين پيراهن تيم ملي كشورش را بر تن كرده بود كه مربوط به 9 ماه قبل مي شود.
جدايي مدير چند شغله از امور بين الملل فدراسيون فوتبال
روز گذشته خبرگزاري فارس مدعي شد فدراسيون فوتبال در نظر دارد براي تغيير در اداره كميته روابط بين الملل فرد جديدي را به عنوان مسئول اين كميته انتخاب كند. گويا مسئولان فدراسيون تصميم گرفته اند اميد جمالي كه ناظر كنفدراسيون فوتبال آسيا و عضو فدراسيون فوتبال است را به عنوان جايگزين ترابيان انتخاب كنند. آقاي ترابيان از آن دسته مديران چند شغله فوتبال ماست كه علاوه بر سرپرستي امور بين الملل فدراسيون فوتبال، سرپرست تيم ملي فوتبال و رئيس كميته فوتسال نيز است.
استقلال مدافع و مهاجم مي خرد
سرپرست موقت باشگاه استقلال از خريدهاي تازه اين باشگاه خبر داد. علي فتح الله زاده گفت: در آينده اي نزديك يك مدافع و يك مهاجم خوب جذب مي كنيم تا تركيب تيم كامل شود.

 



تيم ملي واليبال چهارشنبه در اسلووني

تيم ملي واليبال ايران به منظور حضور در تورنمنت اسلووني چهارشنبه هفته آينده عازم اين كشور مي شود.
دعوت نامه تورنمنت بين المللي اسلووني علاوه بر ايران براي تيم هاي فنلاند و اسلواكي هم ارسال شده است. اين سه تيم همراه با تيم ملي ميزبان برگزاركننده تورنمنت بين المللي و چهارجانبه اسلووني هستند كه طي روزهاي 3 تا 5 شهريورماه برگزار مي شود.تيم ملي واليبال پس از حضور در اين تورنمنت به اسلواكي سفر مي كند تا برگزاركننده چند ديدار دوستانه در اين كشور باشد. سفر به اسلووني و اسلواكي آخرين سفرهاي برون مرزي تيم ملي واليبال پيش از حضور در رقابتهاي قهرماني مردان آسياست. مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا 31 شهريورماه در تهران آغاز شده و تا 8 مهرماه ادامه خواهد داشت. تيم نخست اين رقابتها به طور مستقيم به بازيهاي المپيك لندن صعود مي كند.

 



بررسي نتايج هفته چهارم رقابت هاي ليگ برتر استقلال هم نفس صباي قم در صدر جدول

هفته چهارم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر در حالي بامداد پنج شنبه به پايان رسيد كه استقلال با پيروزي برابر فجر سپاسي شيراز مدعي صدرنشيني شد اما پيروزي پرگل صبا برابر سايپا اين اجازه را به شاگردان پرويز مظلومي نداد.
پرونده رقابت هاي هفته چهارم يازدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر با برگزاري ديدار استقلال و فجر سپاسي شيراز بسته شد كه در پايان اين بازي آبي پوشان به پيروزي 2 بر صفر رسيدند.
در نيمه اول اين ديدار هرچند تماشاگران عملكرد قابل قبولي از استقلال مشاهده نكردند اما شاگردان پرويز مظلومي موفق شدند با تنها گل دقيقه 43 وليد علي كويتي به پيروزي برسند. در نيمه دوم استقلال عملكرد بهتري داشت و در همان دقايق ابتدايي موفق شد توسط فرهاد مجيدي به گل دوم برسد. تيم فوتبال استقلال با اين پيروزي 10 امتيازي شد اما با توجه به تفاضل گل بهتر صبا، آبي پوشان در رده دوم قرار گرفتند و تيم امير قلعه نويي نيز با 9 امتياز در رده سوم جاي گرفت تا تراكتورسازي رفته رفته خود را به صدر جدول نزديك كند.
نتايج ساير ديدارهاي چهارشنبه شب هفته چهارم به شرح زير است:
¤ داماش گيلان 2- تراكتورسازي تبريز 3
گل ها: جهانگير عسگري (1) و محمد آبشك (32) براي داماش و محسن حسيني (19 و 80) و محمدحسن ابراهيمي (84) براي تراكتورسازي
¤ ذوب آهن اصفهان يك- فولاد خوزستان صفر
گل: سيدمحمد حسيني (73)
¤ صباي قم 3- سايپا البرز صفر
گل ها: عبدالكريم اسلامي (52) و ميلاد سليمان فلاح (80 و 88)
¤ شهرداري تبريز صفر- سپاهان اصفهان 2
گل ها: اميد ابراهيمي (46 و 64)
¤ نفت تهران 2- راه آهن شهرري 2
گل ها: سيدايمان موسوي(35 و 75) براي نفت و عليرضا عباسفرد (32) و حسين كاظمي (56) براي راه آهن

 



در نخستين نشست ستاد ويژه المپيك عنوان شد
عباسي: بايد همه امكانات را براي موفقيت در المپيك بسيج كرد

در نخستين نشست ستاد ويژه مشترك وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك بر حمايت و آماده سازي كاروان ايران جهت حضور موفق در المپيك 2012 تاكيد شد.
در اين نشست محمد عباسي وزير ورزش و جوانان گفت: از آنجا كه عرصه بزرگ المپيك ظرفيت و فرصتي بي نظير براي بهره برداري بهينه در همه ابعاد به شمار مي رود، بايد با نگاه ويژه به آن نگريست و تمام امكانات موجود را در راه حضور آبرومند و موفق كاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران در آن بسيج كرد.
در نخستين نشست ستاد ويژه مشترك المپيك 2012 روساي فدراسيونهاي حاضر جلسه برخي مشكلات پيش رو و راه كارهايي را در راه آماده سازي كاروان ورزش ايران براي شركت و حضور موفق در المپيك 2012 ارائه كردند.

 



گزارشي از وقايع اخير تيم ملي كشتي فرنگي سوريان غايب بزرگ مسابقات جهاني

احتمال مي رود حميد سوريان دارنده پنج مدال طلاي كشتي فرنگي جهان در استانبول به روي تشك نرود تا غايب بزرگ مسابقات جهاني لقب گيرد.
جرقه اين موضوع از تمرين عصر روز سه شنبه تيم ملي كشتي فرنگي زده شد. جايي كه حميد سوريان و محسن حاجي پور با هم تمرين سفت و سختي داشتند كه در يك صحنه با هم درگير شدند. اين داستان به يك درگيري ساده و آشتي كنان پس از آن منجر نشد. پس از اين اتفاقات، محمد بنا از هر دو كشتي گير مي خواهد كه اردوي تيم ملي را ترك كنند اما با پادرمياني مربيان، نظر بنا تغيير مي كند. پس از اين كه مربيان به اين دو كشتي گير اعلام مي كنند در خانه كشتي بمانند، حميد سوريان اين مساله را نمي پذيرد و اردوي تيم ملي را ترك مي كند. سوريان در سه روز باقي مانده از اين مرحله اردو به تمرينات بازنگشت تا جدايي وي از تيم ملي رنگ و بوي جدي به خود بگيرد.
چرا سوريان از كوره در رفت؟
برخي از نزديكان تيم ملي معتقد هستند در فاصله سه هفته اي تا مسابقات جهاني، حميد سوريان از آن آمادگي ايده آل سال هاي قبل برخوردار نبوده كه اين موضوع استرس و فشار زيادي به سوريان وارد كرده و او را براي كشتي گرفتن دچار ترديد كرده است. بر اثر اين فشارهاي روحي و درگيري به وجود آمده، سوريان تصميم به ترك اردو گرفت.
سوريان غايب بزرگ مسابقات جهاني
با اين جريانات و ترك اردو از سوي قهرمان پنج دوره جهان، احتمال مي رود حميد سوريان در مسابقات جهاني كشتي نگيرد. شنيده مي شود حتي شايد وي به مرحله بعدي تمرينات تيم ملي هم دعوت نشود، مگر اين كه در اين دو، سه روزه تعطيلي اردو، افرادي پيشقدم شوند و اين مشكل را حل كنند.
تيمي كه محمد بنا با خون دل خوردن ساخت
محمد بنا كه با خون دل خوردن قصد داشت بهترين تيم تاريخ كشتي فرنگي ايران را بسازد، پس از اتهام دوپينگ دو ستاره تيمش و حالا ترك اردو از سوي سوريان، روزهاي بسيار سختي را پشت سر مي گذارد. بنا بايد در اين شرايط تيمش را جمع كند و 20 روز ديگر به مسابقات جهاني برود، هرچند كه هنوز هم كشتي گيران بسيار خوبي در تيمش دارد و باز هم مي تواند به آينده اميدوار باشد.

 



آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي وزنه برداري

دور جديد تمرينات تيم ملي وزنه برداري كشورمان از امروز (شنبه) در مجموعه ورزشي آزادي پيگيري مي شود.
كوروش باقري كه با بالا بردن فشار تمرينات در اردوي زنجان ركوردهاي وزنه برداران ملي پوش را در فاصله كمتر از 3 ماه تا آغاز رقابت هاي جهاني پاريس به شرايط مطلوبي نزديك كرد، در اردوي تهران از فشار تمرينات كم خواهد كرد تا شاگردانش با فاصله گرفتن از كوفتگي هاي ناشي از تمرينات پرفشار زنجان به لحاظ شرايط بدني نيز به فرم ايده ال برسند. تيم ملي وزنه برداري 3 هفته در تهران تمرين خواهد كرد و پس از آن براي برپايي يك اردوي خارج از تهران راهي يكي از شهرهاي غربي و يا شمالي كشور خواهد شد.
هم اكنون مجيد عسگري در 56 كيلوگرم، سجاد بهروزي و جابر بهروزي در 69 كيلوگرم، كيانوش رستمي و احد سنجابي در 85 كيلوگرم، اصغر ابراهيمي و سعيد محمدپور در 94 كيلوگرم، محمدرضا براري و نواب نصير شلال در 105 كيلوگرم و رضا عاشوري زاده، سجاد انوشيرواني و بهداد سليمي در فوق سنگين 12 وزنه برداري هستند كه در اردوي تيم ملي حضور دارند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14