(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29 مرداد 1390- شماره 20004

آتش در پاساژ درفشان 3 قرباني گرفت
شهردار تهران در مراسم ضيافت افطار با خبرنگاران:
پر كردن تونل توحيد را به هنرمنداني كه استعداد اين كار را دارند مي سپارم
«سرباز فداكار » درگذشت
صدور روزانه 1800 قبض جريمه در بزرگراه هاي تهران
يك هشدار جدي مردم خريدهاي اينترنتي را از كافي نت انجام ندهند
در رشت صورت گرفت
دستگيري 14 عضو فرقه انحرافي شعور كيهاني
صدور حكم اعدام براي زن اسيدپاش در همدان
طرح ضربتي جمع آوري ماهواره ها ادامه دارد
جايگاه هاي عرضه بنزين آلوده ترين نقاط تهران
كلاهبرداري دكتر قلابي با پيتزا
بر اثر طوفان شديد لنج باري 250 تني در آب هاي قشم غرق شد
دستگيري كلاهبردار حرفه اي آگهي هاي روزنامه ها در اصفهان
بزرگترين شبكه ترانزيت شيشه به تايلند متلاشي شد
ممنوعيت استخدام در آموزش و پرورش تا 4 سال آينده
كشف محموله 10 ميليارد ريالي كالاي قاچاق در بندرعباس
سرانجام پنگوئن امپراتور



آتش در پاساژ درفشان 3 قرباني گرفت

آتش سوزي در پاساژ پنج طبقه درفشان واقع در خيابان منوچهري 3 قرباني گرفت.
به گزارش ايسنا معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران با بيان اينكه هنوز علت وقوع حادثه آتش سوزي در پاساژ درفشان مشخص نيست گفت: بر اثر اين حادثه 3 تن جان خود را از دست دادند.
تيموري در اين باره اظهار كرد: با اعلام وقوع اين آتش سوزي در پاساژ پنج طبقه درفشان واقع در خيابان منوچهري، آتش نشانان 9 ايستگاه آتش نشاني به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده كردند كه طبقات سوم و چهارم اين پاساژ كاملاً مشتعل است.
وي با بيان اينكه حدود 50 نفر در شيفت شب در اين پاساژ مشغول به كار بودند، افزود: در زمان وقوع حادثه 30 تن از افرادي كه در اين پاساژ حضور داشتند به پشت بام پناه برده بودند كه آتش نشانان به وسيله بالابر اين افراد را از محل حادثه خارج كرده و از گسترش آتش به طبقات ديگر ساختمان جلوگيري كردند.
تيموري افزود: اين پاساژ داراي 220 مغازه و انباري است كه بر اثر اين حادثه 74 مغازه در آتش سوختند و در بررسي هاي نهايي در ميان اجناس سوخته شده جسد سه تن كه يك زن و دو مرد بودند كشف شد كه به نظر مي رسد به دليل استنشاق دود قادر به فرار نبوده اند.
معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران با اشاره به اينكه عمليات اطفاء و لكه گيري محل حادثه به صورت كامل پايان يافته است، افزود: در ساعات اوليه حادثه، آتش از سوي آتش نشانان كنترل و از گسترش آتش به ساير طبقات پاساژ جلوگيري شد اما با توجه به حجم بالاي كالا، لكه گيري حادثه در حدود ساعت 9 صبح پنجشنبه پايان يافت.
حسن عباسي مدير روابط عمومي اورژانس تهران نيز با اعلام خبر مسموميت دو آتش نشان در اين حادثه گفت: دو تن از آتش نشانان در حين انجام وظيفه به علت استنشاق گاز و دود ناشي از آتش دچار مسموميت شدند كه توسط امدادگران به بيمارستان سينا منتقل شدند.به گفته عباسي سه تن بر اثر شدت جراحات وارده ناشي از سوختگي جان خود را از دست دادند.
گفتني است صاحبان پاساژها بايستي از قرار دادن لوازم قابل اشتعال در محل توليد و راهروها خودداري كنند.
براساس گزارش هاي رسيده اصول ايمني در اين پاساژ رعايت نشده بود و پارچه ها و كالاهاي اشتعال زا را در راهروها و معابر پاساژ به صورت غيراستاندارد قرار داشته است اين در حالي است كه اين پاساژ طي 10 سال اخير بارها دچار آتش سوزي شده است و با توجه به اين كه ساختمان نيز يك ساختمان فرسوده است پتانسيل وقوع حادثه را دارد اما به اصول ايمني در اين پاساژ توجهي نشده است.

 



شهردار تهران در مراسم ضيافت افطار با خبرنگاران:
پر كردن تونل توحيد را به هنرمنداني كه استعداد اين كار را دارند مي سپارم

شهردار تهران گفت: بنده هنر حفاري تونل توحيد را دارم ولي هنر پر كردن آن را ندارم و كساني كه هنرمند اين كارها هستند بيايند و اين تونل را پر كنند.
محمد باقر قاليباف در مراسم ضيافت افطاري كه به مناسبت روز خبرنگار در پرديس سينمايي ملت برگزار شد، افزود: شما خبرنگاران مهمترين نقش را در تصميم گيريهاي من داريد و من خودم را با قلم شما تنظيم مي كنم.قاليباف با بيان اينكه دوست دارم خبرنگاران مرا به چالش بكشند، اظهار داشت: اين موضوع را از باب رياكاري نمي گويم ودوست دارم خبرنگاران واقعيت هاي شهري را به من منعكس كنند.
شهردار تهران در ادامه سخنانش با انتقاد از سياسي جلوه دادن برخي موضوعات گفت: هفته گذشته اعلام شد قرار است شوراي شهر از شهردار تهران سوال كند كه اين موضوع اصلا مهم نبود چرا كه اگر شوراي شهر نتواند نظارت كند، تذكر بدهد و سوال كند پس چه خاصيتي مي تواند داشته باشد.
وي افزود: اگر به جاي طرح مشكلات شهري اينگونه موضوعات سياسي شود در واقع ظلم به شهروندان است.
وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه كي روزشمار پر كردن تونل توحيد نصب مي شود، گفت: بنده هنر حفاري تونل را دارم ولي هنر پر كردن آنرا به كساني كه هنرمند اين كار هستند مي سپارم.قاليباف تاكيد كرد: خيلي دوست دارم خبرنگاران بنده را در حوزه كاري به شدت به چالش بكشند و اين يكي از افتخارات بنده است.
وي با اشاره به اينكه امروز شهرداري در يك مجموعه شيشه اي قرار دارد، گفت: وقتي به سايت شهرداري مراجعه كنيد آخرين درآمد و هزينه شهرداري مشخص است ولي تا سال 84 هيچكس نتوانسته شهرداري تهران را حتي حسابرسي كند.

 



«سرباز فداكار » درگذشت

سرباز فداكار ي كه با ازخودگذشتگي در نجات جان مصدومان يك سانحه تصادف ، خود دچار سانحه شده بود؛ صبح ديروز پس از گذشت يك ماه بستري شدن در بيمارستان دعوت حق را لبيك گفت.
به گزارش روابط عمومي نيروي زميني ارتش، گروهبان يكم وظيفه وحيد جمشيدي، سرباز نيروي زميني ارتش در 26 تيرماه سال جاري در مسير بازگشت از مسجد مقدس جمكران با يك خودروي واژگون شده مواجه شده و با از خودگذشتگي و ايثار به كمك سانحه ديدگان مي شتابد كه پس از نجات جان سرنشينان آن سانحه، خود با يك خودرو سواري برخورد كرده و به شدت مصدوم مي شود.
اين سرباز وظيفه شناس در اين حادثه از ناحيه نخاع، مهره هاي گردن و پاي چپ دچار شكستگي و مصدوميت شده و نزديك به يك ماه نيز در بيمارستان بستري شده بود كه در نهايت به رغم تلاش تيم پزشكي بر اثر شدت جراحات وارده صبح روز جمعه در بيمارستان خانواده ارتش دار فاني را وداع گفت و به سوي معبود خويش شتافت.
بنابراين گزارش، در مدت بستري بودن وي در بيمارستان، تعدادي از مسئولان كشوري و لشگري به دليل ارزش بالاي ايثاري كه اين سرباز فداكار در نجات همنوعان حادثه ديده خود كرده بود ، با حضور در بيمارستان با خانواده وي ديدار و از ايشان دلجويي كردند.

 



صدور روزانه 1800 قبض جريمه در بزرگراه هاي تهران

رئيس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به صدور روزانه 1800 قبض جريمه در بزرگراه ها گفت: ماهانه 300 راننده براي انجام تست سلامت رواني به بهداري نيروي انتظامي معرفي مي شوند.
به گزارش مهر، سردار حسين رحيمي افزود: مهمترين تخلفات رانندگان در بزرگراه ها سرعت، سبقت، حركات مارپيچ، تردد بدون مجوز كاميونها، عدم استفاده از كلاه و كمربند ايمني است و اين در حالي است كه روزانه 1800خودرو نيز از سوي پليس در بزرگراه هاي تهران اعمال قانون مي شوند.وي از توقيف روزانه يكصد خودرو در بزرگراه ها خبر داد و گفت: علاوه بر توقيف رانندگاني كه اقدام به حركات مخاطره آميز يا بالاي 140كيلومتر رانندگي كنند براي انجام تست سلامت روحي به بهداري نيروي انتظامي معرفي مي شوند.وي از معرفي روزانه 10 راننده پرخطر به مراكز درماني و انجام تست سلامت رواني خبر داد و افزود: در صورتي كه سلامت روحي اين افراد تائيد نشود، آنها از رانندگي تا 6 ماه محروم مي شوند.رحيمي در پايان از پرواز گشت كنترل ترافيك هوايي تهران خبر داد و افزود: اين گشت روزانه سه پرواز بر فراز تهران انجام مي دهد و ترافيك بزرگراه هاي شهر را كنترل مي كند. اين در حالي است كه گشت هاي خودرويي نيز با دوربين هاي پرتال سرعت خودروها را كنترل مي كنند.

 



يك هشدار جدي مردم خريدهاي اينترنتي را از كافي نت انجام ندهند

رئيس پليس فتاي اصفهان از هموطنان خواست با توجه به عدم امنيت كافي در فضاي سايبري خريدهاي اينترنتي خود را از كافي نت ها انجام ندهند.
ستار خسروي با بيان اينكه كشور ايران با 32 ميليون و 300 هزار نفر كاربر اينترنتي رتبه نخست استفاده از اينترنت را در خاورميانه به خود اختصاص داده است؛ گفت: 75 درصد مشاغل به صورت غيرمستقيم با توجه به پرداخت يارانه ها با اين فضا ارتباط دارند.
وي با بيان اينكه دو نوع جرم با رايانه صورت مي گيرد، ادامه داد: برخي جرائم از طريق سيستم رايانه اي و برخي جرائم محض رايانه است كه با تغيير جرم مجرمانه در فضاي سايبري به عنوان ابزار جرم استفاده مي شود. خسروي جرائم جديد را در حوزه، محرمانه بودن داده ها، دسترسي غيرمجاز وهك كردن، شنود غيرمجاز و جاسوسي و كلاه برداري از طريق رايانه دانست.
رئيس پليس فتاي اصفهان در ادامه به دستگيري دو هكر در اصفهان اشاره كرد و افزود: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد هكر يا هكرها فايل يا ايميل هايي را براي فرد شاكي ارسال كرده و به محض دريافت اين ايميل ها تمام اطلاعات شخصي و شماره حساب هاي بانكي و هر نوع عمليات بانكي وي براي آنها ارسال شده است.
وي با بيان اينكه اين افراد سايت شرط بندي فوتبال هم راه اندازي كرده بودند، ادامه داد: متهمان علاوه بر هك كردن حساب بانكي شخص شاكي، حساب هاي بانكي چندين شهروند ديگر را نيز هك كرده و به رمز عبور آنها دسترسي پيدا كرده بودند.
خسروي با تاكيد بر اينكه با هكرهايي كه در فضاي سايبري آموزش موادمخدر، توليد و قاچاق آن را برخلاف صلاح و آسايش و عليه امنيت عمومي انجام مي دهند، برخورد مي شود، بيان كرد: مردم خريدهاي اينترنتي خود را در فضاي مجازي به خصوص كافي نت ها انجام ندهند.

 



در رشت صورت گرفت
دستگيري 14 عضو فرقه انحرافي شعور كيهاني

رشت- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي گيلان از دستگيري 14 نفر اعضاي فرقه انحرافي عرفان شعور كيهاني در رشت خبر داد.
سرهنگ مهرگان گفت: بنابرگزارش دريافتي مبني بر برگزاري كلاس هايي تحت عنوان دوره شعور كيهاني در پوشش كلاس هاي خياطي، موضوع گزارش در دستور كار پليس امنيت استان قرار گرفت.
رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي گيلان ادامه داد: با بررسي هاي غيرمحسوس كه درباره محل و زمان برگزاري كلاس آموزش فرقه شعور كيهاني (عرفان حلقه) انجام گرفت، صحت گزارش تاييد شد.
وي افزود: با كنترل تردد اشخاص به مكان مذكور در شهر رشت و پس از هماهنگي با مقام قضايي و رعايت موازين شرعي و قانوني، از مكان مذكور بازرسي به عمل آمد.
مهرگان با بيان اين كه ماموران پس از ورود به محل 14 نفر مرد و زن را كه در كلاس حضور داشتند، دستگير كردند، گفت: تعدادي كتاب و نرم افزار غيرمجاز نيز در اين زمينه كشف و ضبط شد و تحقيقات هم اكنون در اين راستا ادامه دارد. وي با بيان اينكه گردانندگان اينگونه كلاس ها از تهران هدايت مي شدند، خاطرنشان كرد: اين افراد مجوز لازم در زمينه تشكيل كلاس را نداشتند، بنابراين به صورت غيرمجاز با عناوين مختلف اقدام به برگزاري كلاس خود كردند.
مهرگان هوشياري مردم در اين زمينه را مورد تاكيد قرار داد و افزود: ضرورت دارد مردم هوشياري لازم را در اين زمينه داشته باشند و فريب چنين افرادي را نخورند.

 



صدور حكم اعدام براي زن اسيدپاش در همدان

پرونده زن اسيدپاش در همدان تكميل و دادگاه حكم قصاص مونا را تاييد و وي را به اشد مجازات محكوم كرد.
به گزارش فارس از همدان؛ بيست ويكم تيرماه سال جاري دادگاه كيفري استان همدان بنابر شكايت طاهره بهرامي از مونا (زن اسيدپاش) تشكيل شد. بنابر اظهارات شاكي، اسيدپاشي منجر به از بين رفتن بينايي و شنوايي و زيبايي وي و دختر 2 ساله اش شده است. در آخرين جلسه رسيدگي به اتهامات مونا، در دادگاه كيفري استان همدان رحيم فريبا عنوان طاهره ضمن قرائت كيفرخواست، اشد مجازات را براي متهم اين پرونده خواستار شد.
بنابر اظهارات وكيل، مونا در جلسه اول دادگاه مدعي شده بود كه جعفر (همسر طاهره) ضمن آنكه از رابطه شان عكس و فيلم تهيه كرده او را به ماده مخدر از نوع شيشه نيز معتاد كرده است، افزود: مونا در جلسه دوم و در پي تحقيقات ماموران نتوانست ادله قانع كننده براي اثبات ادعاي خود مطرح كند و بر اين اساس ادعاي اين فرد در مورد مصرف موادمخدر در زمان ارتكاب جرم ثابت نشد. بنا بر اظهارات مونا در اين جلسه، جعفر از طاهره تصوير زني وحشتناك و خشن را براي وي ترسيم كرده بود.
به گفته مونا، وي از طرف همسر طاهره (جعفر) مورد آزار و اذيت قرار گرفته و جعفر از آن نيز فيلم و عكس تهيه كرده است. وي بيان كرده كه توسط جعفر معتاد به شيشه و مشروبات الكلي شده و توسط وي نيز تشويق به اسيدپاشي شده و به اين اقدام عمل كرده است. متهم (مونا) اظهار داشته محل خريد و اسيدپاشي را نيز جعفر به وي پيشنهاد داده است به اين دليل كه وي يك زن است و كسي به او شك نمي كند. وي مدعي است كه جعفر در اين اقدام اسيدپاشي با وي معاونت داشته و بر انجام اين اقدام اصرار مي ورزيده است.
مونا گفته من به طاهره حق مي دهم كه خواهان اعدام من باشد و امر قصاص را مطالبه كند. در اين جلسه طاهره پس از شرح واقعه، از دادگاه خواستار اشد مجازات و قصاص اين اقدام شد. طاهره تاكنون 27 مرتبه مورد عمل جراحي قرار گرفته و بيش از 100 ميليون تومان براي درمان خود به ديگران بدهكار است و براي تامين هزينه هاي درمان نيز در مضيقه است.بنابر نظر دادگاه در اين جلسه، با عنايت به اينكه جعفر در اين پرونده متهم به مشاركت به اسيدپاشي (احيانا معاونت در اسيدپاشي) بوده با اين حال به دليل عدم اثبات دادسراي عمومي و انقلاب همدان در اين رابطه قرار منع تعقيب جعفر را صادر كرده است.بنابراين پرونده براي اقدام لازم به نظر دادستان دادسراي عمومي و انقلاب همدان رسيد و براي ابلاغ به وكيل شاكي نيز تكميل شده است.
دادگاه حكم قصاص را صادر كرده تا به وكيل و متهم ابلاغ شود و در صورت عدم شكايت طرفين اجرايي شود.

 



طرح ضربتي جمع آوري ماهواره ها ادامه دارد

طرح جمع آوري ماهواره ها به صورت گسترده و ضربتي همچنان ادامه دارد.
ماموران پليس پايتخت صبح روز چهارشنبه در ادامه اجراي طرح ضربتي جمع آوري دستگاه هاي گيرنده ماهواره و ديش ها، بخش هايي از مناطق شمال غربي تهران را پاكسازي كردند.
در اين عمليات ماموران پليس با به همراه داشتن حكم قضايي و انجام عمليات راپل نسبت به جمع آوري ديش هاي ماهواره اي واقع در پشت بام ها و طبقات مجتمع هاي مسكوني اين مناطق اقدام كردند.
گفتني است پليس ضمن جمع آوري ديش ها، تعدادي از متخلفان را به مراجع قضايي معرفي كرد.

 



جايگاه هاي عرضه بنزين آلوده ترين نقاط تهران

براساس نتايج آخرين بررسي هاي شركت كنترل كيفيت هواي تهران جايگاه هاي عرضه بنزين از نظر آلاينده ها در وضعيت حادي قرار دارد و آلوده ترين نقاط شهر تهران محسوب مي شوند.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران اعلام كرد: آلاينده بنزن تركيبي سرطان زاست و نه تنها جان كاركنان جايگاه هاي بنزين، بلكه سلامت شهروندان را به خطر مي اندازد.
رشيدي با اشاره به اين كه آلاينده بنزن علاوه بر بروز اختلالات تنفسي، بر رشد كودكان نيز اثر سوء برجاي مي گذارد، افزود: اين آلاينده سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته و از اين رو براي كاهش آن مي بايست اقدامات جدي اي صورت گيرد.

 



كلاهبرداري دكتر قلابي با پيتزا

معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي گفت: تحقيقات براي شناسايي و دستگيري دكتر قلابي كه از طريق خريد پيتزا اقدام به كلاهبرداري مي كرد آغاز شد.
به گزارش مهر چندي قبل مردي با مراجعه به پليس آگاهي بيرجند ضمن شكايت از يك دكتر قلابي گفت: يك شب فردي در تماس با مغازه پيتزا فروشي ام خود را دكتر حسيني پزشك بيمارستان امام رضا(ع) معرفي كرد و مدعي شد امروز تولد فرزندش است و چون نمي تواند در اين جشن حضور يابد سفارش 50 پيتزا را داد. دكتر حسيني از من خواست براي دريافت پول پيتزاها به عابر بانك مراجعه كنم.وقتي به يك خودپرداز مراجعه كردم مرد كلاهبردار با من تماس گرفت و از من خواست وارد قسمت انتقال وجه شوم تا پول را برايم واريز كند، از من خواست كه پول پيتزاها را وارد كنم تا به حسابم بيايد، پس از انجام اين كار به خيال اينكه پول پيتزاها را پرداخته است به مغازه مراجعه كردم. با گذشت يك ساعت وقتي كسي براي تحويل گرفتن پيتزاها مراجعه نكرد به موضوع شك كردم وقتي حساب بانكي ام را چك كردم متوجه شدم مبلغ يك ميليون و پانصد هزار ريال از حسابم كم شده است، اكنون نيز با مراجعه به پليس از دكتر قلابي شكايت دارم.
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي با اشاره به آغاز تحقيقات پليس براي شناسايي دكتر قلابي تصريح كرد: متاسفانه كلاهبرداري از طريق تلفن افزايش يافته است. در اين نوع كلاهبرداري افراد ضمن تماس با صاحبان مشاغل از آنها مي خواهند براي واريز وجه دستگاههاي خودپرداز مراجعه كنند. آنها هنگام واريز پول به جاي اينكه پول را به حساب فروشنده واريز كنند از حساب اين فرد پول كم مي كنند.

 



بر اثر طوفان شديد لنج باري 250 تني در آب هاي قشم غرق شد

قشم - خبرنگار كيهان:
در اثر طوفان شديد و شرايط بد دريايي لنج باري 250 تني لافتي در هفت مايلي جزيره قشم در شمال شرقي اين جزيره غرق شد.
ناخداي لنج غرق شده به خبرنگار ما گفت: از آب هاي خارجي وارد آبهاي ميهن اسلامي ايران شديم كه طوفان شديدي شروع به وزيدن گرفت كه متاسفانه قبل از هر واكنشي با توجه به اينكه لنج بار ي ما 230تن محموله روغن داشت بر اثر فشار امواج غرق شد.
علي صفاري افزود؛ بار لنج لافتي 13 هزار و 300كارتن روغن به ارزش 4ميليارد ريال بود كه تمامي آن محموله ها به زير آب رفت.
وي اظهار داشت: خوشبختانه تمامي 5 ملوان اين شناور توسط قايق نجات موتور لنج نجات يافتند ولي در حين جابجايي ملوانان از لنج به قايق موتوري بر اثر برخورد يكي از ملوانان با كناره لنج كتف او آسيب ديد كه بلافاصله به بيمارستان انتقال يافت كه هم اكنون حال عمومي وي مناسب است.در اين حادثه لنج 2ميليارد ريالي و 230 تن روغن 4 ميليارد ريالي به كلي نابود و به ته دريا رفت.

 



دستگيري كلاهبردار حرفه اي آگهي هاي روزنامه ها در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان از شناسايي و دستگيري كلاهبردار سابقه دار و حرفه اي و همدستش كه با درج آگهي در روزنامه هاي سراسري و محلي يكصد ميليون تومان كلاهبرداري كرده بودند خبر داد.
سرهنگ «حسين حسين زاده» با اعلام اينكه مردم نبايد به صورت كامل به تبليغات و آگهي هاي روزنامه ها به ويژه نيازمندي ها اعتماد كنند، گفت: يكي از پرونده هاي مهم پليس آگاهي استان، دستگيري كلاهبردار سابقه دار و حرفه اي و همدستش بود كه با درج آگهي به عنوان شركت در مزايده و مناقصه در روزنامه هاي سراسري و محلي موفق به كلاهبرداري يكصد ميليون تومان از چند شهروند شدند.
وي با بيان اينكه همدست اين كلاهبردار حرفه اي در اصفهان دستگير شد، افزود: طي يك عمليات ويژه پليسي نيز متهم اصلي پرونده كه فردي سابقه دار بود در بندرعباس به دام پليس آگاهي افتاد.
حسين زاده سپس به پرونده ديگري كه خود را افسر نيروي انتظامي معرفي مي كرد، اشاره كرد و گفت: اين افسر تقلبي به دروغ ادعا مي كرده كه قادر به حل مشكلات اداري شهروندان است و با اين روش موفق به اخاذي و كلاهبرداري به مبلغ يكصد ميليون ريال از چند شهروند شده بود.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با اعلام اينكه اين فرد خاطي توسط كارآگاهان پليس به دام مجازات افتاد از بزهكاري دو نفر جوان با موتورسيكلت در ساعات نيمه هاي شب در كلانشهر اصفهان خبر داد و گفت: در 25 روز گذشته در ساعات 8 تا يك بامداد در شهر اصفهان دو جوان با موتورسيكلت مبادرت به فقرات متعدد سرقت به عنف با استفاده از سلاح سرد و ربودن طلاجات، تلفن همراه و وجوهات نقد شهروندان مي كردند كه توسط پليس آگاهي دستگير شدند.
سرهنگ حسين زاده با بيان اينكه شهروندان در صورت وقوع حادثه نبايد نسبت به تغيير صحنه جرم دست زنند، يادآور شد: پرهيز از تغيير صحنه جرم به پليس تخصصي آگاهي كمك خواهد كرد تا سريع تر نسبت به شناسايي بزهكار اقدام كند.

 



بزرگترين شبكه ترانزيت شيشه به تايلند متلاشي شد

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، از متلاشي شدن بزرگترين شبكه ترانزيت شيشه به تايلند در تهران خبر داد و گفت: 2 تن از عناصر اصلي اين شبكه به همراه 212 كيلو شيشه دستگير شدند.
به گزارش مهر، سردار حسين آبادي روز پنج شنبه در نشست مطبوعاتي گفت: در ادامه اقدامات اطلاعاتي پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در برخورد با توليد، ترانزيت و توزيع مواد مخدر شيشه در كشور، يك شبكه مهم ترانزيت شيشه به كشور تايلند شناسايي و منهدم شد.
وي افزود: ماموران عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر از مدت ها پيش اين باند را مورد كنترل اطلاعاتي قرار دادند تا اين كه شب گذشته موفق به شناسايي مخفيگاه قاچاقچيان شدند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، درباره شگرد اين باند، تصريح كرد: اعضاي اين باند، ابتدا اقدام به خريد مبل هاي دست دوم مي كردند و پس از جاسازي مواد مخدر شيشه در بدنه مبل، با روكش جديد محل جاسازي را مي پوشاندند و قصد داشتند در پوشش انتقال مبل در كانتينر، مواد مخدر را به تايلند ترانزيت كنند.
حسين آبادي، يادآور شد: يكي از عناصر اصلي باند حين سركشي به ويلايي در حال ساخت در منطقه ييلاقي تهران كه ارزش آن بالغ بر چند ميليارد تومان بود، دستگير شد.
گفتني است هفته گذشته نيز يك باند ترانزيت مواد مخدر شيشه به كشور تايلند متلاشي و 9 نفر از عناصر اصلي باند توسط پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي دستگير شدند.

 



حاجي بابايي خبر داد
ممنوعيت استخدام در آموزش و پرورش تا 4 سال آينده

وزير آموزش و پرورش از ممنوعيت استخدام نيرو در آموزش و پرورش خبر داد.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي تاكيد كرد: براي جلوگيري از هرگونه كمبودي در اين رهگذر، ساماندهي نيروي انساني در استان ها بايد با دقت انجام شود.
وي همچنين ازافزايش 30 درصد حق الزحمه مصححان امتحانات نهايي با امضاي رئيس جمهور خبر داد و گفت: حكم اين افزايش طي هفته جاري ابلاغ مي شود.

 



كشف محموله 10 ميليارد ريالي كالاي قاچاق در بندرعباس

فرمانده انتظامي هرمزگان از توقيف سه دستگاه كاميون تريلر حامل كالاي قاچاق به ارزش 10 ميليارد ريال توسط ماموران نيروي انتظامي در بندرعباس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس به نقل از نيروي انتظامي، سرتيپ محمدعلي آخوندي گفت: ماموران انتظامي مستقر در ايستگاه بازرسي شهيد ميرزايي بندرعباس در راستاي مقابله و مبارزه با قاچاق كالا و ارز، حين كنترل محور خودروهاي عبوري در لاين ترانزيت به سه دستگاه كاميون تريلر كانتينردار مظنون و خودروها را متوقف كردند.
وي افزود: ماموران در بازرسي دقيق مدارك رانندگان دريافتند كه خودروها داراي بارنامه جعلي هستند كه در بازرسي از آنها مقادير زيادي انواع لباس و پوشاك و تعداد زيادي تلفن همراه به ارزش بالغ بر 10ميليارد ريال كشف و در اين ارتباط سه نفر رانندگان خودروها را دستگير كردند.
فرمانده انتظامي استان هرمزگان تصريح كرد: در اين رابطه پرونده تشكيل و متهمان به مراجع قضايي معرفي و كالاهاي قاچاق به سازمان گمرك شهيد رجايي تحويل شده است.

 



سرانجام پنگوئن امپراتور

پنگوئن امپراتور جواني كه با طي بيش از 4 هزار كيلومتر از قطب جنوب به نيوزلند رسيده بود 29 آگوست با كشتي به خانه بازمي گردد.
به گزارش مهر، ماه ژوئن اين پرنده سياه و سفيد جوان با پيمودن بيش از 4 هزار كيلومتر در اقيانوس از قطب جنوب به نيوزلند رسيد و به اين ترتيب به اولين پنگوئن امپراتوري تبديل شد كه پس از 40 سال قدم به اين كشور گذاشت. به همين دليل نيوزلنديها نام «خوش قدم» را براي اين پرنده قطبي انتخاب كردند.مدتي قبل، وضعيت سلامتي خوش قدم كه به دليل نبود برف و يخ مجبور شده بود براي تامين آب بدن خود مقادير زيادي از شنهاي ساحلي را بخورد وخيم شد و به همين علت دامپزشكان مجبور شدند اين پنگوئن جوان و ماجراجو را دوبار تحت عمل جراحي قرار دهند.پس از اين مراقبتهاي ويژه، دامپزشكان اعلام كردند كه خوش قدم كاملا بهبود يافته است و مي تواند در سواحل نيوزلند به طبيعت بازگردد. اما اكنون مقامات باغ وحش «ويلينگتون» كه ميزبان اين پنگوئن هستند، اعلام كردند كه خوش قدم 29 آگوست به خانه بازمي گردد.اين باغ وحش در كنار موسسه ملي تحقيقات آب و اتمسفر نيوزلند اعلام كرد كه اين پرنده همراه با كشتي «تانگاروا» در حالي كه در يك كانتينر راحت يخچال دار نگهداري خواهد شد همراه با «ليزا آرگيلا»، رئيس گروه دامپزشكان باغ وحش «ويلينگتون» به قطب جنوب سفر خواهد كرد و پس از چهار روز در فاصله 700 كيلومتري جنوب نيوزلند در اقيانوس منجمد جنوبي و در فاصله اي كه منطقه طبيعي شناي پنگوئن هاي امپراتور جوان است، آزاد خواهد شد.محققان، مسير حركت اين پنگوئن را كه به يك دستگاه ردياب ماهواره اي مجهز مي شود رديابي خواهند كرد.براساس گزارش ديسكاوري نيوز، پنگوئن هاي امپراتور در قطب جنوب در كلوني هاي متشكل از چندصد تا بيش از 20 هزار جفت زندگي مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14