(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 5 شهریور 1390- شماره 20009

6 كشته و مفقود بر اثر وقوع سيل در قوچان و چناران
بارش باران مسئولان شهري را غافلگير كرد
كاهش 10 درجه اي دما در تهران
حاجي بابايي:انتقال بيش از 220 مدرسه شهر تهران به نوبت صبح قطعي است
احمدي مقدم: پليس با شماره گذاري «فراز» مخالف است
يك تصادف ساده درگيري و قتل در بهشهر
هفتمين محموله بشردوستانه هلال احمر روانه سومالي شد
برخورد جرثقيل 60 تني با 10خودرو در ولنجك
جريمه خودروهاي متوقف در ميادين با دوربين
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان تهران و البرز: جريمه ديركرد تخلفات رانندگي بخشوده شد
سازمان انتقال خون: هفته آينده مجوز نهايي استخدام نيرو در تهران ابلاغ مي شود
توليد بيش از 96 درصد نيازهاي دارويي در كشور
سارق دوربين هاي مداربسته بانك هاي تهران دستگير شد
واژگوني خودروي سواري در بزرگراه يادگار
دستگيري سارقان كارت پخش كن
كشف 90 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق در اصفهان



6 كشته و مفقود بر اثر وقوع سيل در قوچان و چناران

سرپرست اداره كل مديريت بحران خراسان رضوي گفت: وقوع سيل در قوچان و چناران 4كشته و 2 مفقود بر جاي گذاشت.
به گزارش ايرنا از مشهد رشيد صحابي روز پنج شنبه در اين زمينه به خبرنگاران اظهار داشت: بارندگي شديد چهارشنبه شب موجب وارد آمدن خسارات زيادي به راه هاي روستايي شهرستان و مسدود شدن آنها شد كه با حضور ماشين آلات راهسازي تاكنون راه هاي روستاهاي انديشش، بقمچ و گاه بازگشايي شده است.
وي با اشاره به خسارات وارد شده به دام ها و باغات شهرستان چناران گفت: همچنين سيل باعث تلف شدن حدود 400 راس دام سبك و وارد آمدن خسارت به 50 تا 80 درصد باغات اين شهرستان شده است.
وي با بيان اين كه بارندگي شديد باعث جاري شدن سيل در شهرستان قوچان بويژه در منطقه شمخال شده است گفت: تعداد 10 نفر از هموطنان در اين منطقه حدود 6 ساعت در محاصره سيل بودند كه با تلاش نيروهاي امدادي نجات يافتند.
وي همچنين از وارد آمدن خسارت به زمين هاي كشاورزي اطراف سد كارده در مشهد بر اثر بارندگي شديد خبر داد و افزود: گزارش تكميلي اين حادثه هنوز دريافت نشده است.
وي گفت: نيروهاي هلال احمر، بسيج محلي، نيروي انتظامي و نيروهاي مديريت بحران استانداري در محل حضور دارند و تلاش براي يافتن دو مفقود اين حادثه ادامه دارد.

 



بارش باران مسئولان شهري را غافلگير كرد

طوفان و بارش ناگهاني باران شامگاه پنجشنبه مسئولان شهري را غافلگير كرد و باعث جاري شدن سيلاب در خيابان ها، آبگرفتگي معابر و راهبندان خيابان ها شد.
به گزارش خبرگزاري ها در پي ظاهر شدن توده متراكم ابر در آسمان شمالغرب و غرب تهران، طوفان گرد و خاك و گرد و غبار آسمان تهران را فرا گرفت و در پي آن بارش باران كه با باد شديد همراه بود، تنها پس از چند دقيقه باعث شد كه مناطق زيادي از خيابان هاي تهران به ويژه خيابان هاي شمالي، شمال غرب و غرب تهران دچار آب گرفتگي شود.
بارش ناگهاني باران باعث جاري شدن سيلاب در بسياري از خيابان هاي تهران شد و باعث شد حجم زيادي از زباله ها و گل و لاي در سطح اين خيابان ها پراكنده شود.
66 مورد تماس شهروندان با آتش نشاني
آتش نشانان تهران كه شب پنج شنبه در حال آماده باش به سر مي بردند در پي 66 مورد تماس شهروندان با اين سامانه عازم محل حوادث مختلف از جمله سقوط درخت، تابلوهاي تبليغاتي، دكل مخابراتي، داربست ساختمانها، پارگي كابل هاي برق و آب گرفتگي معابر شدند.
وزش طوفان شديد و بارش باران سيل آسا در تهران از ساعت 20 شب پنجشنبه آغاز شد و حدوداً يك ساعت به طول انجاميد.
در حين اين حوادث ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران با تدابير انديشيده شده بلافاصله خودروهاي مخصوص به همراه تجهيزات ويژه جمع آوري آب را در شهر تهران فعال و در مدت زمان كوتاهي شهروندان نگران كه در چندين مورد خودروهايشان زير پل و معابر گير كرده بود را از آبگرفتگي خارج و به نگراني آنان پايان دادند.
در يكي از حوادث شب پنج شنبه درخت تنومندي در خيابان آيت الله كاشاني بر روي سه دستگاه خودرو سقوط كرد و آسيب جدي به اين خودروها وارد كرد.
آتش نشانان ايستگاه 27 آتش نشاني اين درخت تنومند را كه منجر به قطع كابل هاي برق نيز شده بود، قطعه قطعه كردند و از روي خودروها برداشتند.
مسدود شدن تونل توحيد به دليل آبگرفتگي
قائم مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران نيز گفت: شب پنج شنبه تونل توحيد به دليل آبگرفتگي ناشي از باران براي مدت كوتاهي مسدود بود.
محمد احمدي بافنده درباره آب گرفتگي معابر شب پنجشنبه تهران، اظهار داشت: سيستم هاي دفع آب هاي سطحي و جوي هاي آب ظرفيت مشخصي دارند كه اگر بيش از ظرفيت آنها بارش باران اتفاق بيفتد آب از سطح آنها بالا مي آيد.
وي با بيان اينكه نمي توانم همه جاي تهران را كانال كشي كنم، تصريح كرد: هنگام يك بارش معمولي باران دفع حجمي از آب هاي سطحي پيش بيني شده است ولي اگر 10 دقيقه بارش شديد اتفاق بيفتد به اندازه يك ششم آب سد كرج آب جمع مي شود و قطعاً ممكن است در نقاطي اين آب بالا بيايد كه اين امر طبيعي است. قائم مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران، خاطرنشان كرد: اينكه هنگام آب گرفتگي معابر بتوانيم بر اوضاع مسلط باشيم، نقاط آبگير را بشناسيم و نسبت به رفع آن اقدام كنيم از همه مهمتر است كه آن را انجام مي دهيم.

 



كاهش 10 درجه اي دما در تهران

مشاور دفتر پيش بيني سازمان هواشناسي از بارش هاي پراكنده در تهران خبر داد و گفت: تا روز دوشنبه دماي هواي پايتخت بيش از 10 درجه كاهش مي يابد.
پرويز رضازاده در گفت وگو با برنا افزود: دماي تهران در حال حاضر در گرمترين و خنك ترين ساعات 19 و 32 درجه سانتي گراد است كه تا اواخر هفته آينده روزانه يك تا 2 درجه كاهش مي يابد.
وي همچنين براي استان هاي مركزي از جمله زنجان، تهران، قزوين، البرز، قم، سمنان و اصفهان بارش هاي پراكنده را پيش بيني كرد و گفت: دماي هوا تا روز دوشنبه بيش از 10 درجه كاهش مي يابد به طوري كه در روز دوشنبه به 20 درجه سانتي گراد مي رسد.
رضازاده همچنين از كاهش 3 درجه اي دما در نيمه جنوبي خبر داد.

 



حاجي بابايي:انتقال بيش از 220 مدرسه شهر تهران به نوبت صبح قطعي است

حميدرضا حاجي بابايي شب گذشته در هشتصدوچهل و هفتمين جلسه شورايعالي آموزش و پرورش در اردوگاه شهيد باهنر تهران اظهار كرد: بيش از 220 مدرسه در شهر تهران به نوبت صبح منتقل شده است.
وي افزود: حذف كامل كلاس هاي درس در نوبت عصر تا سال آينده از اولويت هاي برتر آموزش و پرورش قرار دارد.
حاجي بابايي با اشاره به افزايش ظرفيت مدارس سمپاد، شاهد و نمونه دولتي در سال تحصيلي آينده خاطرنشان كرد: در سال تحصيلي آينده، رقابت بي نظيري بين مدارس شهر تهران و ديگر استان هاي كشور ايجاد خواهد شد كه اين امر زمينه را براي ايجاد زيرساخت ها و مولفه هاي تحول بنيادين در آموزش و پرورش فراهم خواهد كرد.

 



احمدي مقدم: پليس با شماره گذاري «فراز» مخالف است

فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اينكه خودروي فراز از نظر پليس ايمني هاي لازم را ندارد گفت: پليس با شماره گذاري فراز مخالف است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در جريان بازديد از فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: استاندارد داراي خطوط حداقلي است كه بايد توسط خودروسازان رعايت شود.
وي افزود: البته مواردي هم مانند خودروي هوو نيز وجود دارد كه نتايج ايمني خودرو مشخص نمي شود و پس از تردد خودرو در جاده و يا شهر ايرادات فني آن مشخص مي شود.
احمدي مقدم گفت: اگرچه موسسه استاندارد و خودروسازان معتقدند كه سيستم هوو ارتقا يافته است اما به نظر پليس اين خودرو كشنده نبوده و نمي توان از آن به عنوان كاميون استفاده كرد.
به گزارش مهر، وي افزود: البته در خصوص خودروي فراز نيز بايد بگوييم از نظر پليس اين خودرو استاندارد نيست و در صورتي كه مراجع قانوني به پليس ابلاغ كنند اين خودرو را شماره گذاري كنند ما چاره اي جز شماره گذاري نداريم اما مردم بايد بدانند كه خودروي فراز از نظر پليس ايمني هاي لازم را ندارد.
حاضر نبودن پليس در 15 درصد از تماسهاي عملياتي
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينكه برخي از تماس ها با پليس 110 نياز به انجام عمليات ندارد، افزود: ممكن است براي يك حادثه چندين مرتبه با پليس 110 تماس گرفته شود و هر بار اين تماس ها ثبت شود.
همه تماس ها از نظر پليس فوريتي نيست و برخي از آنها نيازي به حضور مامور ندارد. متاسفانه در 15 درصد از تماس هاي عملياتي ماموران يا در صحنه حاضر نشده اند يا با تاخير حاضر شده اند كه اين هم بايد مورد بررسي قرار گرفته و رفع شود.

 



يك تصادف ساده درگيري و قتل در بهشهر

ساري- خبرنگاركيهان:
در پي تصادف يك دستگاه موتورسيكلت با يك دستگاه خودرو در شهرستان بهشهر، بين طرفين اين حادثه درگيري منجر به قتل پيش آمد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، در پي كسب خبري از مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر برخورد يك دستگاه موتورسيكلت با خودروي سواري در يكي از روستاهاي حومه بهشهر و به دنبال آن نزاع و درگيري خونين بين طرفين حادثه، موضوع در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.
ماموران با حضور در محل حادثه و بررسي موضوع دريافتند، يك دستگاه موتورسيكلت با 2 نفر سرنشين با يك دستگاه خودروي پيكان به رانندگي و سرنشيني دو نفر به شدت با يكديگر برخورد كردند؛ كه به علت اختلاف قبلي، با هم درگير شدند.
در ادامه اين گزارش آمده است، با توجه به ميانجيگري اهالي روستا براي متفرق كردن طرفين درگيري، فردي به نام يحيي پدر 60 ساله راكبان موتورسيكلت در اين درگيري از ناحيه سر بشدت مصدوم كه سريعا به بيمارستان انتقال يافت كه به علت شدت جراحات فوت كرد.
اين گزارش مي افزايد: با توجه به مرگ فرد مصدوم در بيمارستان، ماموران پليس شهرستان در ادامه تحقيقات با هماهنگي مرجع قضايي موفق شدند، 6 متهم به نزاع و درگيري را شناسايي و دستگير كنند. ماموران در بازجويي هاي فني پليس موفق شدند دو متهم اين پرونده به نام هاي ميثم 29ساله و مصيب 35 ساله را به عنوان مظنون اصلي به قتل شناسايي كنند.
گفتني است؛ متهمان با قرار وثيقه روانه زندان شدند و موضوع براي بررسي بيشتر در دستور كار پليس قرار دارد.

 



هفتمين محموله بشردوستانه هلال احمر روانه سومالي شد

جمعيت هلال احمر در ادامه كمك رساني به مردم قحطي زده سومالي، هفتمين محموله كمك هاي بشردوستانه خود را در قالب تجهيزات برپايي اردوگاه درماني و اسكان اضطراري روانه اين كشور بحران زده كرد.
به گزارش روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر، هفتمين محموله كمك هاي بشردوستانه جمعيت هلال احمر به وزن 40 تن شامگاه چهارشنبه دوم شهريور از راه هوايي به مقصد موگاديشو پايتخت سومالي ارسال شد.
اقلام محموله مذكور را تجهيزات برپايي اردوگاه درماني و اسكان اضطراري شامل چادر امدادي، موكت، پتو، ست ظروف، گالن آب، چادر رابهال، توالت صحرايي، ست بهداشتي و پودر لباسشويي تشكيل مي دهند.
جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در نظر دارد با ايجاد اردوگاه امدادي و بهداشتي در شهر موگاديشو استفاده بهينه و مفيدتري از امكانات غذايي، درماني، دارويي ارسالي از كشورمان و همچنين اسكان موقت قحطي زدگان داشته باشد.

 



برخورد جرثقيل 60 تني با 10خودرو در ولنجك

ناتواني راننده جرثقيل در كنترل خودروي سنگين در منطقه ولنجك سبب برخورد آن با 10خودروي سواري ديگر شد.
محمد فريادرس، فرمانده آتش نشانان در تشريح جزئيات اين خبر گفت: پس از اطلاع از وقوع اين حادثه در ساعت 21:13 روز چهارشنبه به سامانه 125، آتش نشانان ايستگاه 64 به محل حادثه در خيابان ولنجك، نبش خيابان 19اعزام شدند كه در جريان اين حادثه رانندگي علاوه بر وارد آمدن خسارت به 10 دستگاه خودرو سواري، 6 اصله درخت و سه تير برق نيز شكست.
فريادرس ادامه داد: يك دستگاه جرثقيل 60 تني در سطح شيب دار خيابان رو به پايين در حال حركت بود كه به علت نامعلومي كنترل آن از دست راننده خارج و منجر به حادثه شد كه خوشبختانه در اين حادثه كسي آسيب جاني نديد.
فرمانده آتش نشانان اعزامي به محل حادثه خسارت وارده ناشي از اين حادثه را سنگين اعلام كرد و افزود: آتش نشانان با اجراي عمليات ايمن سازي از بروز هرگونه حادثه و خطر احتمالي جلوگيري و با كمك عوامل راهنمايي و رانندگي خودروهاي تصادفي را به پاركينگ منتقل كردند.به گفته فريادرس علت بروز اين حادثه رانندگي توسط كارشناسان راهنمايي و رانندگي تحت بررسي است.

 



جريمه خودروهاي متوقف در ميادين با دوربين

رئيس پليس راهور تهران از اجراي 2 پروژه بزرگ ترافيكي در پايتخت خبر داد و گفت: هم اكنون خودروهايي كه در ميادين متوقف هستند به صورت الكترونيكي و با استفاده از دوربين جريمه مي شوند.
سردار حسين رحيمي در نخستين نشست شوراي راهبردي پليس راهور تهران با اشاره به اصلاح رفتار ماموران پليس اظهار داشت: رفتار پليس نسبت به گذشته بسيار تغيير كرده و چهره پليس در جامعه افزايش يافته است. خوشبختانه در پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با كاهش 44درصدي انتقاد و افزايش 46 درصدي تقدير از سازمان روبرو بوديم.
وي ادامه داد: مديريت كنترل و مهار ترافيك را به صورت جدي در دست اجرا داريم و دو پروژه بزرگ ترافيكي نيز در تهران اجرا مي شود.سردار رحيمي از اعمال قانون خودروهاي متخلف در ميادين از طريق دوربين خبر داد و افزود: هم اكنون طرح برخورد با خودروهاي متوقف در ميادين و محل عابر پياده به صورت الكترونيكي و از طريق دوربين در حال اجرا است. در گذشته ماموران براي اعمال قانون بايد زير چرخ ماشين مي رفتند تا طرحي اجرايي شود.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان تهران و البرز: جريمه ديركرد تخلفات رانندگي بخشوده شد

كرج- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان تهران و البرز از بخشودگي ديركرد جريمه انواع وسايل نقليه رانندگي كه جرايم آنها به علت پرداخت نشدن در موعد مقرر دو برابر شده است خبر داد.
سرهنگ حبيب الله كمالوند در جمع خبرنگاران با اشاره به بند 65قانون بودجه سال جاري مصوبه مجلس شوراي اسلامي گفت: رانندگان انواع وسايل نقليه عمومي كه جرايم آنها به علت پرداخت نشدن در موعد مقرر دو برابر شده است، ديركرد جريمه هاي رانندگي آنان تا پايان سال 89 مشمول بخشودگي شد.
وي در ادامه با اشاره به زمان در نظر گرفته شده براي اين بخشودگي اظهار داشت: بر اين اساس رانندگان و مالكان تا تاريخ 19 آذر ماه سال جاري فرصت دارند با مراجعه به دفاتر پليس+10 برگه صورت وضعيت خودرو خود را دريافت و نسبت به پرداخت اصل جريمه تخلفات رانندگي خويش اقدام كنند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان تهران و البرز تصريح كرد: رانندگان و مالكان خودروها توجه داشته باشند، اين اقدام صرفا با هدف ايجاد انگيزه براي خودكنترلي و پرهيز از ارتكاب تخلفات رانندگي به ويژه تخلفات حادثه ساز، در يك فرصت زماني محدود در نظر گرفته شده و قابل تمديد نمي باشد.

 



سازمان انتقال خون: هفته آينده مجوز نهايي استخدام نيرو در تهران ابلاغ مي شود

معاون اداري و مالي سازمان انتقال خون از ابلاغ مجوز نهايي استخدام 50 نيروي انساني طي هفته گذشته و برگزاري آزمون استخدامي خبر داد.
دكتر مصطفي پريدار با اشاره به اينكه سازمان انتقال خون براي جذب 500 نيروي انساني در سراسر كشور مجوز گرفته است، عنوان كرد: اكنون بيش از نيمي از اين تعداد مشغول به كار شده اند و مابقي هم پس از طي مراحل اجرايي و اداري شروع به كار مي كنند.
وي با اشاره به مشكل كمبود نيرو در انتقال خون تهران گفت: از مجموع مجوزهاي استخدامي، 50 مجوز به استان تهران تخصيص داده شده است كه هفته آينده مجوز نهايي آن ابلاغ و آزمون استخدامي آن سريعاً برگزار مي شود.
معاون سازمان انتقال خون درباره به تعويق افتادن افتتاح پايگاه دوم انتقال خون تهران نيز اظهار كرد: پايگاه دوم انتقال خون تهران در مركز وصال، كه بخش اهداكنندگان آن در شب بيست و يكم ماه مبارك رمضان افتتاح شد، تا پايان تابستان امسال به بهره برداري مي رسد. البته براي تجهيز اين مركز مشكل بودجه وجود داشت كه آن هم با مساعدت استانداري، نهاد رياست جمهوري و ستاد مركزي رفع شده است.
به گفته پريدار، اين پايگاه يك مجموعه كامل است و ستاد اصلي پايگاه تهران خواهد شد.
وي همچنين از احداث 11 پايگاه انتقال خون در سراسر كشور خبر داد و به ايسنا گفت: علاوه بر پايگاه دوم تهران در وصال يك پايگاه ديگر در جنوب تهران در حال تجهيز و آماده بهره برداري است. همچنين 11 پايگاه در ساير استان ها نيز ساخته شده اند و حداكثر تا پايان سال همگي افتتاح خواهند شد.

 



به مناسبت روز داروسازي مطرح شد
توليد بيش از 96 درصد نيازهاي دارويي در كشور

عضو هيئت مديره انجمن داروسازان ايران گفت: با توجه به شرايط اقتصادي و به دليل ارزان بودن دارو نسبت به ساير اقلام مصرفي و عدم رشد مناسب قيمت داروها در چند سال گذشته، داروخانه ها با مشكلات اقتصادي فراواني روبرو هستند.
وي با بيان اين كه در حال حاضر 15 هزار داروساز، عضو انجمن داروسازان ايران هستند، ادامه داد: داروسازان هم اكنون در صنايع داروسازي و مراكز آموزشي پزشكي و داروسازي؛ داروخانه ها شركت هاي بازرگاني دارو، توزيع و پخش و ادارات دولتي مشغول فعاليت هستند.
دكتر جنيدي جعفري تصريح كرد: در صنايع داروسازي سعي بر اين بوده كه با ارتقاء كمي و كيفي و افزايش توان توليدي به شرايط صددرصد خودكفايي برسيم همچنين سعي بر اين بوده با ورود به عرصه بيوتكنولوژي و نانوتكنولوژي ليست دارويي كشور ارتقا يابد تا بيماران نيازمند از داروهاي نوين بهره مند شوند.
به گفته وي در حال حاضر بيش از 96 درصد نيازهاي دارويي كشور در داخل توليد و در خيلي از اقلام دارويي توان صادرات وجود دارد به طوري كه در ميان كشورهاي منطقه شرايط داروسازي ايران مناسب است. همچنين تخصص و تجربه داروسازان طي سال هاي اخير كشور به طرز چشمگيري از واردات دارو بي نياز كرده است. البته به منظور ارائه بهتر خدمات دارويي در بيماران سرپايي و بستري نياز به تربيت داروسازان عمومي و متخصص همچنان به چشم مي خورد.
مدير روابط عمومي انجمن داروسازان ايران تأكيد كرد: ارزان بودن دارو نسبت به ساير اقلام مصرفي (عدم رشد واقعي قيمت دارو) و پايين بودن مارژين دارويي، داروخانه ها را با مشكلات اقتصادي فراواني مواجه كرده است. همچنين عدم پرداخت به موقع بعضي سازمان هاي بيمه گر در پرداخت مطالبات داروخانه ها و در نهايت استهلاك سرمايه و بالا رفتن هزينه ها از ديگر مشكلات داروخانه ها محسوب مي شود.
به گفته وي ديگر نبايد دارو را به عنوان يك كالاي استراتژيك تصور كرد و در شرايط فعلي مي بايست كيفيت دارو را بر كميت آن ترجيح دهيم.

 



سارق دوربين هاي مداربسته بانك هاي تهران دستگير شد

مرد جواني كه اقدام به سرقت دوربين مداربسته بانكها در برخي مناطق تهران كرده بود شناسايي و دستگير شد.
در مردادماه سال جاري با طرح شكايت نماينده حقوقي يكي از بانكهاي دولتي در كلانتري 127نارمك، در خصوص سرقت دوربين هاي مداربسته يكي از شعبات اين بانك در خيابان تهران نو، پرونده اي در اين خصوص تشكيل شد.
با آغاز تحقيقات ماموران كلانتري و بررسي تصاوير به دست آمده از دوربين هاي مداربسته بانكي، تصوير سارق دوربين هاي مداربسته بانكي در حين سرقت در اختيار ماموران قرار گرفت.
تصاوير، جواني حدودا 30 ساله را نشان مي داد كه در ساعت 4صبح روز 4 مرداد، با بالارفتن از ديوار اقدام به كندن و سرقت دوربين هاي مداربسته بانكي مشرف در خيابان كرده است.
با بدست آمدن تصاوير ذخيره شده از دوربين هاي مداربسته بانك سرقت شده، ماموران با انجام تحقيقات پليسي موفق به شناسايي هويت سارق به نام «آندره.خ» (29ساله) شدند. متهم از مجرمان سابقه دار در زمينه نگهداري و مصرف مواد مخدر است كه پيش از اين نيز توسط پليس دستگير شده و داراي سابقه در خصوص مصرف و نگهداري مواد مخدر نيز است.
با شناسايي «آندره»، ماموران ضمن شناسايي مخفيگاه وي در خيابان زركش و با انجام هماهنگي هاي قضايي با شعبه ششم بازپرسي دادسراي ناحيه 4 تهران در روز يكشنبه هفته گذشته 30 مرداد، آندره را در مخفيگاهش دستگير كردند؛ متهم به محض دستگيري لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف به سرقت دوربين هاي مداربسته بانكي در خيابان تهران نو، يكي از ساكنان مجتمع مسكوني محل سكونت خود را نيز به عنوان خريدار دوربين هاي مداربسته بانكي مسروقه معرفي كرد كه بلافاصله اين فرد به هويت رازميك.ب 41 ساله دستگير و در بازرسي از منزل او چندين دستگاه مداربسته كشف شد.
سرهنگ كارآگاه رضا موذن، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر تحقيقات از متهمان اين پرونده در خصوص ديگر جرايم و سرقت هاي ارتكابي در مراحل مقدماتي قرار دارد.
به گزارش فارس وي ادامه داد: لذا از تمامي مراكز دولتي و خصوصي از قبيل شعبات بانكي، مراكز آموزشي از قبيل مهد كودك ها و مدارس كه نسبت به تجهيز و استفاده از دوربين هاي مداربسته اقدام و در طول چند ماه گذشته به ويژه در مناطق شرق تهران، سرقت هاي مشابه در خصوص دوربين هاي مداربسته از آنها انجام شده دعوت مي شود تا جهت طرح شكايات خود به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در سيدخندان، بالاتر از بيمارستان، سيدخندان، خيابان ابوذر غفاري مراجعه كنند.

 



واژگوني خودروي سواري در بزرگراه يادگار

واژگوني خودروي سواري هنگام ورود به بزرگراه يادگار امام منجر به آسيب ديدگي راننده زن اين خودرو شد.
با وقوع اين حادثه آتش نشانان ايستگاه 58 به محل حادثه در منطقه سعادت آباد، كوي فراز رفتند.به گفته محمود كبودوند فرمانده آتش نشانان، خودروي سواري در مسير شمال به جنوب خيابان معدن حركت مي كرد كه به علت نامعلومي از مسير اصلي منحرف و پس از برخورد با جدول كناري مسير ورود به بزرگراه يادگار واژگون شد و راننده آن به نام «سپيده -خ» آسيب ديد.وي افزود: مصدوم بلافاصله بوسيله آتش نشانان براي مداوا و اعزام به مركز درماني در اختيار امدادگران اورژانس قرار گرفت.كبودوند تصريح كرد: آتش نشانان همچنين خودرو را به حالت اول برگرداندند و پس از ايمن سازي و اطمينان از نشت نكردن بنزين به مأموريت خود پايان دادند.

 



دستگيري سارقان كارت پخش كن

سارقاني كه در قالب كارت پخش كن با پخش كارت تبليغاتي منازل خالي از سكنه را شناسايي و از آن سرقت مي كردند دستگير شدند.
مأموران كلانتري 103 گاندي در 24 تير ماه سال جاري از طريق تماس مركز فوريت هاي پليسي 110 در جريان وقوع سرقتي از يكي از منازل ويلايي در حوزه استحفاظي شان قرار گرفتند.
مأموران كلانتري با حضور در محل حادثه دريافتند دو نفر سارق وارد منزل ويلايي شده و درصدد سرقت اموال منزل مذكور هستند كه مأموران با اقدامات به موقع پليسي توانستند اين دو سارق 36 ساله به نام هاي «امير» و «محمدرضا» را در محل و در حين سرقت دستگير كنند.با انتقال سارقان به كلانتري و رازگشايي از زواياي پنهان اين پرونده مأموران دريافتند؛ اين دو سارق با استفاده از يك دستگاه خودرو سواري وانت نيسان پيش از سرقت منازل ويلايي خالي از سكنه را شناسايي و در زمان مناسب با تخريب قفل در ورودي ساختمان اقدام به سرقت اموال منزل مالباختگان مي كنند.
همچنين مأموران در تحقيقات تكميلي دريافتند سارقان براي شناسايي منازل خالي از سكنه، در روزهاي متمادي در قالب افراد كارت پخش كن، كارت تبليغاتي را ميان در ورودي اصلي گذاشته و پس از چند روز به منزل مذكور مراجعه مي كردند كه در صورتي كه اين كارت تبليغاتي جابه جا نمي شد آنان متوجه مي شدند كه منزل خالي از سكنه بوده و براي سرقت به منزل ويلائي مراجعه مي كردند.
به گزارش ايسنا، متهمان به همراه پرونده تشكيل شده براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.

 



كشف 90 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان هاي اصفهان و شاهين شهر در بازرسي از يك واحد صنفي و يك دستگاه خودروي سواري بيش از 90هزار نخ سيگار خارجي قاچاق را كشف كردند.
سرپرست مركز اطلاع رساني پليس اصفهان اظهار داشت: ماموران كلانتري 13 فرماندهي انتظامي شهرستان اصفهان حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي خود به راننده يك دستگاه خودروي سواري پژو در حال بارگيري چندين كارتن در صندوق عقب خودرو مشكوك شدند.مصطفي صادقيان افزود: ماموران در بررسي دقيق تر تعداد 103 باكس سيگار قاچاق حاوي 49 هزار و 440 نخ سيگار و تعداد 9 باكس تنباكو خارجي قاچاق را كشف كردند.
وي در ادامه به كشف كالاي دخاني قاچاق در شهرستان شاهين شهر اشاره كرد و گفت: ماموران اين شهرستان تعداد 41هزار و 740 نخ سيگار خارجي قاچاق را از يك واحد صنفي موادغذايي كشف كردند.
سرپرست مركز اطلاع رساني پليس اصفهان افزود: در جريان اين دو عمليات در مجموع 91 هزار و 180 نخ سيگار و 9 باكس تنباكو كشف شد و در اين رابطه دو نفر به نام هاي «محمد- م» و «محمدحسين- ح» به اتهام حمل و نگهداري كالاي دخاني قاچاق دستگير و يك دستگاه خودروي سواري توقيف و يك واحد صنفي متخلف نيز پلمب شد.
وي افزود: كالاهاي دخاني كشف شده تحويل اداره دخانيات استان شد و متهمان نيز تحويل مراجع قضايي شدند.

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14