(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 5 شهریور 1390- شماره 20009

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
قدس، نقطه اتصال (يادداشت روز)
دخالت بيگانگان در مسائل منطقه شرايط را دشوارتر مي كند
پوست هندوانه(گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
هشدار ولايتي درباره تلاش غرب به منظور منحرف كردن انقلاب هاي منطقه
نه خطرناكه اين همه هماهنگي نكن اردشير!(خبر ويژه)
تلاش اقليت مجلس براي خروج از بازي دو سر باخت دست اندركاران فتنه (خبر ويژه)
شايد دبيرسياسي حزب كارگزاران را دور زده اند!(خبر ويژه)
انتظار نداشتيم 95 درصد مصري ها از آمريكا منزجر باشند(خبر ويژه)



قدس، نقطه اتصال (يادداشت روز)

ديروز جهان شاهد يك موج بزرگ بود؛ موجي از انسان ها با زبان ها، رنگ ها، مذاهب و جغرافياي مختلف كه همه حول يك كلمه (قدس) جمع شده بودند در عين حال آنچه ديروز در چهار قاره فرياد زده شد نشانه روشني از بازخيزي امت بزرگي بود كه قرن ها تحت سيطره و نفوذ غرب قرار گرفته بود و غرب آن را پايان يافته تلقي مي كرد. حركت ديروز امت اسلامي نشان داد كه قرن جديد، قرن بازگشت پرقدرت تر اسلام به صحنه مديريت جوامع است. حالا مي توانيم دريابيم كه چرا حضرت امام خميني، روز قدس را نه فقط روز فلسطين و نه فقط روز امت اسلام بلكه «روز پيامبر عظيم الشان اسلام» مي دانستند. ديروز همه دريافتند كه بعثت بار ديگر آغاز گرديده است.
اما در خصوص روز قدس، مفهوم، پيام ها و پيامدهاي آن نكات مهمي وجود دارد:
1- اسلام و امت اسلامي بطور ماهوي و نه تاكتيكي با غرب تضاد دارد و اين «تضاد هويتي» امكان سازش اين دو را ناممكن كرده است. اين تضاد بخصوص در حوزه تمدني كه فراجغرافياست شدت و حرارت بيشتري دارد. تا اينجاي كار، غربي ها به گمان اين كه راه آنان براي پيشروي در جغرافياي اسلام هموار است از مسلمانان جدي تر بوده اند. آنان در دو قرن گذشته همه ساز و كار خود را براي به زانو درآوردن حريف پاي كار آوردند و البته در 32 سال گذشته اين تلاش ها به دو دليل سيرصعودي هم پيدا كرد يكي از اين دو وقوع انقلاب اسلامي ايران كه خواب را از چشم غرب ربود و ديگري فراگيرتر شدن امكانات ارتباطي و سهل الوصول تر شدن دسترسي عمومي به اين امكانات بود. در اين هماوردي، غرب همه جغرافياي جهان اسلام و بخصوص منطقه موسوم به خاورميانه را ميدان اين چالش عظيم تمدني قرار داد و وقوع چهار جنگ بزرگ غرب عليه مسلمانان طي 10 سال در اين منطقه- جنگ افغانستان 1380، جنگ عراق 1381، جنگ لبنان 1385، جنگ غزه 1387- از اين چالش عظيم حكايت مي كند.
غرب در اين 200 سال و بخصوص در اين 32 سال تلاش كرده تا با اشغال سرزمين هاي اسلامي بر شكست و تحقير تاريخي خود در جنگ هاي صليبي غلبه كند. اما وقوع انقلاب اسلامي در ايران كه - ماهيت عميق ديني دارد- اين «جبران خواهي» را با چالش جدي مواجه كرد. وقتي كه ماجراي 11 سپتامبر 2001 به عنوان چاشني يك اقدام امنيتي هماهنگ غرب عليه جهان اسلام پيش آمد، جرج بوش، رئيس جمهور وقت آمريكا كه بعدها شكست سنگيني را از جهان اسلام متحمل گرديد، گفت: «ما با جهان اسلام جنگي پيش رو داريم كه يك جنگ صليبي است» اما البته نه تنها تحقير تاريخي شكست غرب از مسلمين در جنگ هاي صليبي قرون 12 و 13 ميلادي و به عبارتي در فاصله سال هاي 1099 تا 1250 ميلادي جبران نشد بلكه به مدد بيداري اسلامي ناشي از انديشه و راه حضرت امام خميني(ره) بر سياهه شكست هاي غرب از جهان اسلام افزوده شد در همه اين 4 جنگ و نيز در اقدامات براندازانه ديگري كه غرب عليه مسلمين به راه انداخت، با شكست رسوا كننده مواجه گرديد؛ كه ابعاد آن به هيچ وجه با شكست غرب در جنگ هاي دو قرنه صليبي ها قابل قياس نيست چرا كه از يك سو در جنگ هاي صليبي طرفين از نظر مادي توازن قوا داشته و حتي جهان اسلام از لحاظ تجهيزات نظامي از اروپا پيشرفته تر بود، در حالي كه در قرن بيستم و بيست و يكم فاصله اين تجهيزات بسيار زياد و به نفع غرب است. و از سوي ديگر جهان اسلام در دوره جنگ هاي صليبي متحدتر و منسجم تر از امروز بود. با اين وصف شكست غرب از جهان اسلام در دهه اخير كه مكرر اتفاق افتاده اهميتي بسيار افزون تر از شكست غرب در جنگ هاي صليبي دارد.
2- غرب در اين «جبهه گرم» نقطه كانوني طرف مقابل خود را مي شناسد و نيز مي داند كه ظرفيت هاي پراكنده آن در چه نقطه اي به هم مي رسند. تمركز سنگين اروپا و آمريكا روي ايران ثابت مي كند كه آنان سالهاست كه ايران را نقطه كانوني امت اسلامي و بازخيزي آن به حساب مي آورند و به صحنه آمدن طرح هاي پي درپي غرب و رژيم هاي منطقه اي وابسته به آن در طول حدود 4 دهه اخير براي خاتمه دادن به موضوع فلسطين هم ثابت مي كند كه از نظر غرب «نقطه وصل» امت اسلام فلسطين است. غرب به درستي مي داند كه مسئله فلسطين و مواضع جدي ايران درباره فلسطين يكي از عواملي است كه به ايران «نقش كانوني» در جهان اسلام داده است و نيز مي داند كه اگر پاي ايران از جهان اسلام كنار گذاشته شود، جهان اسلام به دلايل متعدد سياسي و فرهنگي قادر به ايستادگي در برابر غرب نيست. نگاهي به مدل هاي مالزي ماهاتير محمد، تركيه اردوغان، سودان عمرالبشير- كه البته هر كدام تفاوت هاي مهمي با ديگري دارد- و سنجش تجربه و توانايي آنان در مقابل غرب به خوبي اين نكته را ثابت مي كند كه بدون ايران از ديگران كاري برنمي آيد.
آنان براي اين كه ايران و فلسطين را از هم جدا كنند- تا سپس بر امت اسلام مسلط گردند- از يك سو با زبان هاي مختلف و بخصوص در سطوح نخبگي و دانشگاهي به ايرانيان القا مي كنند كه به شما فارس هاي شيعه چه ربطي دارد كه از يك مشت «عرب سني» در سرزميني كه از سرزمين شما دور است حمايت مي كنيد و بخاطر آنان خود را با جهان درگير كرده ايد و از طرف ديگر به فلسطيني هاي مبارز و هر عرب ديگري به ايران اسلامي افتخار مي كند، مي گويند، توي عرب سني چرا با برنامه اي كه فارس هاي شيعه تدوين كرده اند با اسرائيل خونريز و غرب مهاجم درگير شده اي و ملت خود را قرباني شكل گيري امپراتوري ايراني مي كني. در روزهاي پاياني جنگ 22 روزه رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني هاي محاصره شده غزه، روزنامه «آتلانتيك» اروپا -و البته چندين رسانه ديگر غرب با مضموني مشابه- نوشته بود: «آن كه در غزه پنجه در پنجه ارتش اسرائيل انداخته، يك فلسطيني نيست يك سرباز ايراني است» و بعد براي آن كه سلاح را از دست فلسطيني بگيرد، اضافه كرده بود: «امروزه يك بال امپراتوري ايران در افغانستان و پاكستان و بال ديگر آن به مرزهاي غربي لبنان و غزه رسيده و هر چه در فاصله اين نقاط اتفاق مي افتد ماهيتي ايراني دارد.» كما اين كه در فضاي داخلي ايران بارها گفته شده كه «آنچه مصيبت بر سر ايران مي آيد نتيجه فلسطيني تر شدن مسئولان ايران است»:با اندكي غور در واقعيات- و نه تخيلات و يا تبليغات- درمي يابيم كه آنچه به ايران قدرت مي دهد و فلسطين را به فلسطيني ها برمي گرداند، همگرايي ايران و فلسطين است كما اين كه هر كشور اسلامي كه از فلسطين فاصله بگيرد از منافع ملي و امنيت ملي خود چشم پوشيده است. براي تقريب به ذهن در اين سؤال تامل كنيد: آمريكا تا كي آمريكا و اروپا تا كي اروپاست- يعني قادر به نقش آفريني جدي بين المللي است- آيا پاسخي غير از اين مي يابيد كه «تا زماني كه با هم باشند».
3- فلسطين در طول 6 دهه گذشته، نماد ضعف و توانايي جهان اسلام و غرب بوده است اروپا در سال 1917- از طريق اعلاميه بالفور وزير خارجه وقت انگليس- با غرور زيادي اعلام كرد كه فلسطين مسلمانان را به «يهودي هاي اروپا» تقديم مي كند يك سال بعد از اين يعني بلافاصله پس از پايان جنگ جهاني اول اروپا رسما اعلام كرد كه عراق، فلسطين، اردن، سوريه و تونس تحت قيمومت انگليس، لبنان و الجزاير تحت قيمومت فرانسه، مغرب تحت قيمومت اسپانيا و ليبي تحت قيمومت ايتاليا درآمده اند و اين قيمومت تا سال 1948- يعني 30 سال- استمرار مي يابد و درست در پايان اين دوره موجوديت رژيم جنايتكار اسرائيل اعلام مي شود. يعني وقتي مسلمانان واكنش جدي نسبت به اعلاميه بالفور عليه فلسطين نشان ندادند، سرزمين هاي خود آنان تحت سيطره نظامي غرب قرار گرفت و پس از آن نيز غرب براي آن كه جهان اسلام قادر به حركت نباشد، اسرائيل را مانند يك خنجر در قلب آن فرو كرد. حالا در نقطه مقابل، آن چه جاي ترديد درباره اين گزاره وجود دارد كه تلاش هر ملت و هر كشور براي آزاد كردن فلسطين و بخصوص قدس، مستقيما دفاع از مرزهاي ملي خود به حساب مي آيد. اگر اشغال فلسطين نشانه استيلاي غرب بر شئونات كشورهاي اسلامي اين منطقه هست- كه هست- آزادي فلسطين نيز نشانه توانايي كشورهاي اسلامي براي دفاع از تماميت ارضي خود است. اين قلم در اواخر مرداد يا اوايل شهريور 1385- كمي پس از شكست فاحش رژيم صهيونيستي از حزب الله در جنگ 33 روزه- در همين ستون به سخني دقيق از هنري كسينجر استناد كرده بود. اين پرآوازه ترين چهره نظريه ساز 50 سال اخير آمريكا در روزنامه نيويورك تايمز نوشته بود: «جنگ اسرائيل و حزب الله، مينياتوريزه شده جنگ آمريكا و ايران است با همين روند و با همين نتيجه». حدود 3 سال بعد اسنادي به دست آمد كه نشان مي داد، در صورت پيروزي رژيم صهيونيستي در اين جنگ، بلادرنگ جنگ آمريكا عليه ايران شروع مي شد و نيز اسناد ديگري مي گويند در فاصله سال هاي 2004 تا 2006 نيروهاي نظامي آمريكا در منطقه وارد تمرين هايي شدند كه ماهيت آن تهاجم به ايران بود.
4- تهديد، يك ملت، يك كشور و يك نظام سياسي معمولاً شامل ابعاد سياسي، فرهنگي، اقتصادي، امنيتي،نظامي و علمي است و از جنبه ديگر به داخلي، منطقه اي و بين المللي تقسيم مي شود اما اگر به تهديدات منجر به فروپاشي يا بحران در خاورميانه و مناطق مشابه آن نگاه بيندازيم درمي يابيم كه- حداقل- در اين مناطق تهديدات عمدتاً جنبه فرامرزي داشته اند در اين ميان «ايران پس از انقلاب» نيز عمدتاً در فشار. «تهديد خارجي» بوده تا تهديد داخلي. جنگ نيابتي رژيم سابق عراق عليه ايران، تهديد به براندازي نظام سياسي، رويكرد تحريمي به قصد ايجاد فلج اقتصادي، عمليات رواني به قصد سياه نمايي آينده كشور، ايجاد ترور، كودتا، آشوب و اغتشاش همه در خارج از مرزها پخت و پز و اجرايي شده اند بنابراين درست است كه پايداري هر كشوري به پيوستگي ملت و نظام سياسي آن بستگي دارد ولي اين پيوستگي نوعا از خارج از مرزها آماج حمله قرار مي گيرد.
چند سال قبل اين ايده در ميان فلسطيني ها و نيروهاي مقاومت شكل گرفت كه براي خارج كردن فلسطين از بن بست «انتفاضه اي از بيرون» نياز است و نبايد همه نگاه ها معطوف به نيروهاي جهادي فلسطين شود. البته اين ايده در آن هنگام، چندان عملي به نظر نرسيد و به آن توجه چنداني نشد اما يك يا دو ماه بعد يك انتفاضه منطقه اي شكل گرفت و شرايط را به نفع فلسطين و ضرر رژيم صهيونيستي دگرگون كرد. اين طبيعت مسايل امنيتي سياسي است. براي تقويت موقعيت و اقتدار يك كشور و يا يك ملت، اتفاقات امنيتي نوعاً در فراسوي مرزها رخ مي دهد.
از اين منظر هم مي توانيم كاركرد منطقه اي ايران و ربط آن با منافع ملي كشور را ارزيابي كنيم و هم مي توانيم با نگاه به گستره «انتفاضه منطقه اي»- كه همه آن ها از يك سو تحت تاثير سرگذشت فلسطين هستند و از سوي ديگر تاثير جدي بر فلسطين دارند- آينده فلسطين و رژيم صهيونيستي را به نظاره بنشينيم. از حدود سال 1379 تاكنون- پس از قدرت گرفتن لبنان در برابر رژيم تل آويو- از شمار كشورهاي منطقه اي كه حاضر به همكاري با دولت جعلي اسرائيل بوده اند كاسته شده و بر ميزان كشورهايي كه در حمايت از فلسطين حاضر به پرداخت هزينه هستند، افزوده شده است. با اين قاعده كه «امنيت و منافع نوعا در فرامرزها كليد مي خورد» مي توان به پاسخ روشن سؤال مذكور دست يافت.
سعدالله زارعي

 



در ديدار احمدي نژاد با امير قطر مطرح شد
دخالت بيگانگان در مسائل منطقه شرايط را دشوارتر مي كند

رئيس جمهور كشورمان و امير قطر در ديدار با يكديگر برپيچيده تر شدن اوضاع منطقه در صورت دخالت بيگانگان تاكيد كردند.
محمود احمدي نژاد و شيخ حمد بن خليفه آل ثاني در مذاكرات 2 ساعته درباره مهمترين تحولات منطقه و مسايل دوجانبه گفتگو و تبادل نظر كرده و بر اتخاذ رويكرد جامع و هماهنگ براي كمك به حل مسايل موجود در برخي كشورهاي منطقه و ممانعت از دخالت هاي بيگانگان تاكيد كردند.
رئيس جمهور اسلامي ايران در ديدار امير قطر با ابراز خرسندي از روابط دوستانه و رو به گسترش دو كشور گفت: تهران و دوحه از مناسبات ممتاز و نمونه اي برخوردار هستند و نسبت به بسياري از مسايل منطقه اي و بين المللي از مواضع مشتركي برخوردار هستند كه اين به سود منطقه و امت اسلامي است.
احمدي نژاد با اشاره به اتفاقات موجود در برخي كشورهاي منطقه بر لزوم كمك و ياري رساندن براي رفع مشكلات با ايجاد تفاهم و مذاكره بين طرفين تاكيد و تصريح كرد: كشورهاي منطقه بدون دخالت غربي ها مي توانند در مسير حل و فصل مسايل با راه حل هاي اسلامي و انساني گام برداشته و به نتيجه برسند.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه دخالت بيگانگان و قدرت هاي سلطه گر در امور داخلي كشورهاي منطقه، شرايط را پيچيده و دشوار مي كند، گفت: تجربه تاريخي نشان مي دهد كه بيگانگان صرفا بدنبال منافع خود هستند و ارزش و اعتباري براي هيچ يك از كشورهاي منطقه قايل نيستند؛ لذا بايد همگان هوشيار باشند كه مبادا از آنها عليه ديگري سوءاستفاده شود.
احمدي نژاد همچنين تسريع در اجرايي شدن توافقنامه هاي مشترك ميان ايران و قطر و استفاده از تمام ظرفيت ها براي تحكيم روز افزون مناسبات دو جانبه در بخش هاي مختلف را مورد تاكيد قرار داد.
شيخ حمد بن خليفه آل ثاني، امير قطر نيز در اين ديدار با انتقاد از دخالت هاي بي مورد برخي كشورهاي عربي و قدرت ها در امور داخلي كشورهاي منطقه، اظهار داشت: كساني كه نتوانند نسبت به مطالبات مردم خود پاسخگو بوده و با تفاهم و همدلي مشكلاتشان را حل كنند و صرفا حرف هاي بيگانگان برايشان اهميت داشته باشد، نه تنها كشور و ملت خود، بلكه منطقه را به سمت ناامني سوق مي دهند.
وي همچنين با اشاره به نقش و جايگاه جمهوري اسلامي ايران در ثبات منطقه، لزوم همكاري هاي نزديك كشورهاي منطقه را مورد تاكيد قرار داد و گفت؛ اگر كشورهاي منطقه در كنار يكديگر قرار بگيرند، ديگر جايي براي حضور و اختلاف افكني بيگانگان وجود نخواهد داشت و منطقه به سمت امنيت پايدار و پيشرفت حركت خواهد كرد.
احمدي نژاد: آرمان قدس و مقاومت هيچ گاه از سياست خارجي ايران خارج نمي شود
رئيس جمهور كشورمان در مصاحبه زنده تلويزيوني با شبكه المنار لبنان تأكيد كرد كه آرمان قدس و مقاومت هيچ گاه از سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران خارج نمي شود.
محمود احمدي نژاد شامگاه چهارشنبه گذشته در اين مصاحبه تلويزيوني در پاسخ به سؤالي درباره اولويت سياست خارجي ايران در برابر آرمان قدس و مقاومت با توجه به تحولات منطقه اي و بين المللي، اظهار داشت: مسئله قدس فقط مسئله جمهوري اسلامي ايران و يا كشورهاي عربي و حتي كشورهاي اسلامي نيست، بلكه يك مسئله جهاني است.
احمدي نژاد افزود: قدس قلب منطقه خاورميانه است و هر كس بر قدس مسلط باشد، مي تواند تحولات منطقه را مديريت كند. سلطه گران، برده داران و استعمارگراني كه بيش از 300 سال جنگ، تهديد و تبعيض را به جهان تحميل كرده بودند، قبل از جنگ جهاني اول به اين نتيجه رسيدند كه بايد شيوه جديدي براي ادامه تسلط خود بر منطقه خاورميانه كه كليد تسلط بر جهان بوده و هست، انتخاب كنند. آنان در جنگ اول جهاني و با استفاده از غفلت و خيانت حاكمان برخي كشورها و ضعف حكومت عثماني به منطقه هجوم آوردند و غير از ايران تقريباً همه منطقه را تحت سلطه خود قرار دادند و بدين وسيله پايه هاي تشكيل حكومتي نژادپرست و خشونت طلب را بنا نهادند.
وي با بيان اينكه تمام ماهيت انديشه مادي را مي توان در رفتار رژيم صهيونيستي مشاهده كرد، اظهار داشت: رژيم صهيونيستي ماموريت دارد كه مدام در منطقه ناامني ايجاد كند تا بدين وسيله زمينه و بستر لازم را براي حضور و دخالت مستكبران در منطقه ايجاد كند از اين رو مقابله با اين رژيم، مقابله با نظام سلطه و ظالمان جهاني و برده داران محسوب مي شود.
رئيس جمهور تصريح كرد: آرمان قدس و حمايت از مقاومت هيچ گاه از سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران خارج نخواهد شد و معتقديم هر كس به دنبال انسانيت است بايد در پي محو رژيم صهيونيستي به عنوان نماد ظلم و تبعيض جهاني باشد. جمهوري اسلامي ايران اين موضوع را با قاطعيت دنبال مي كند و هيچ گاه آن را از برنامه ها و سياست هاي خود كنار نخواهد گذاشت.
احمدي نژاد در بخش ديگري از اين گفت وگو خاطرنشان كرد: همه بدبختي هاي ملت هاي منطقه به خاطر دخالت هاي غربي هاست.
وي همچنين اظهار داشت: دولت ها و ملت هاي منطقه بايد مراقب باشند در تحولاتي كه اتفاق مي افتد خط مقاومت تضعيف نشود چرا كه در اين صورت همه كشورها و ملت هاي منطقه حتي تركيه، عربستان و مصر در خطر خواهند بود.
رئيس جمهور خطاب به ملت هاي منطقه گفت: بايد تمركز همه شعارها عليه رژيم صهيونيستي و غلبه آمريكا بر منطقه باشد چرا كه اگر اينان تضعيف شوند، تمام ديكتاتوري، تبعيض و بي عدالتي در دنيا از بين خواهد رفت.

 



پوست هندوانه(گفت و شنود)

گفت: يكي از سايت هاي ضدانقلاب با اشاره به حضور ميليوني مردم در روز قدس، خطاب به گروههاي اپوزيسيون نوشته است «دوستان! رفقا! برادران! و به قول كيهان اجق وجق ها! بايد قبول كنيم كه نه سر پيازيم، نه ته پياز».
گفتم: فلان فلان شده، شكسته نفسي كرده! تمام امورات منطقه و جهان روي كاكل اپوزيسيون مي چرخه! يعني چي كه مي گويد اپوزيسيون نه سر پياز است و نه ته پياز!؟
گفت: همين سايت نوشته است؛ هم اپوزيسيون و هم رهبران اپوزيسيون، همه در خواب و خيال زندگي مي كنيم و درگيري ها و خوشامدهايمان هم خواب و خيال است.
گفتم: نوكري به اربابش گفت؛ من ديشب شما را خواب ديدم كه سوار يك اسب سفيد بوديد و روي ابرها حركت مي كرديد. ارباب كه خيلي خوشش آمده بود گفت؛ اي بابا، اختيار داريد! خب! ديگه چي؟ و نوكر گفت؛ اما به جاي كلاه، پوست هندوانه روي سرتان بود. ارباب با عصبانيت گفت؛ تو غلط كردي كه خواب مرا ديدي! و نوكر كه انتظار اين حرف را نداشت، گفت؛ تو، خودت غلط كردي كه به خواب من آمدي!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ همه ساله حضور مردم درآخرين جمعه ماه مبارك رمضان در راهپيمايي روز قدس درحالي صورت مي گرفت كه طهارت روحي روزه داران قداست خاصي به اين حضور مي داد درسال جاري علاوه بر اين پاكي، خاورميانه و كشورهاي اسلامي نيز از وجود ناپاك افرادي همچون بن علي، حسني نامبارك، قذافي و عبدا... صالح پاك گرديده و بيداري آن تا قلب كشورهاي اروپايي راه يافته است. همه و همه اينها مرهون يك اشاره پيرمرادمان حضرت امام خميني قدس سره بود و هدايتگري رهبر فرزانه و بيداردلمان حضرت ايت الله العظمي خامنه اي عزيز شك نداريم كه در سال آتي با ادامه اين بيداري و حذف رژيم ددمنش اشغالگر نماز روز قدس شكوه ديگري خواهد داشت.
محمودي
¤ دو روز مانده به روز جهاني قدس در حالي كه بايد از جنايات اين رژيم غاصب و صهيونيستي مطالبي در مطبوعات درج مي شد، متأسفانه روزنامه هفت صبح در تاريخ 2/6/90 در صفحه 14 به مزرعه آفتابگردان در فلسطين اشغالي از منظر گردشگري پرداخته بود كه شايسته سرزنش از سوي هم صنفان و وزارت ارشاد است.
مريم رمضاني از رشت
¤ هر قدر منافقين جديد و سران فتنه داخلي و خارجي اوضاع را متشنج و غبارآلود كنند مهم نيست چرا كه ملت با بصيرت و انقلابي با دو ملاك كه دارند خطا نمي كنند:
1- تبري از دشمنان 2- تولي به رهبري و نظام
1217---0941
¤ در كشورهاي اسلامي زنان محجبه با چادرهاي مشكي پوزه استكبار جهاني را به خاك ماليده اند از اين گروه گمراه و انحرافي بپرسيد چادر مشكي را براي آنها هم ناصرالدين شاه به سوغات برده است؟!
5766---0919
¤ با توجه به درخواست ملت بصير از شوراي شهر و شهرداري تهران براي نامگذاري ميداني به نام «ميدان 9 دي» پاسخ مسئولين به اين درخواست به كجا انجاميد. ظهور و تجلي اراده مردم به انقلاب و ولايت و احتضار فتنه بايد ماندگار شود.
شهبازي
¤ با توجه به توصيه مسئولين به صرفه جويي در مصرف برق و صدور قبض هاي آن چناني كه مشترك را نقره داغ مي كند چطور در برخي ادارات دولتي مسابقه نصب كولرهاي پرمصرف گازي را شاهديم. چرا نظارتي بر اين همه اتلاف انرژي در ادارات دولتي وجود ندارد.
وحيد كمالي
¤ از بنياد شهيد و بنياد حفظ آثار قم مي خواهم كه مكانهاي دفن شهداي مظلوم گمنام را به مكان مقدس تبديل نمايند متأسفانه محل دفن شهيد گمنام در شهرك پرديسان قم به محل مخروبه اي تبديل شده است و كسي نيز پاسخگو نيست.
9617---0919
¤ چرا با وجود كارشناسان مذهبي متعدد در دانشگاه و حوزه هاي علميه سريال ها و فيلم هايي تهيه مي شود كه ارزش ها و مقدسات را زير سؤال مي برند. مشكل در كجاست و مقصر كيست؟
9632---0917
¤ از شهرداري ها و نيروي انتظامي مي خواهم نگذارند پارك ها و فضاهاي سبز ايجاد شده با پول ملت به جايگاه هاي عياشي و قليان كشي و بي حيايي عده اي قليل تبديل شوند.
فتحي
¤ بنياد شهيد و جانبازان به بهانه بند ب ماده 44 برنامه پنجم توسعه، وظيفه درمان و توانبخشي تعداد بسيار زيادي از جانبازان را بعد از ده ها سال ناگهان به ارتش و سپاه حواله مي دهد و اين سازمان ها هم به بهانه غافلگيري و عدم هماهنگي و تامين اعتبار زير بار نمي روند و جانبازان بيشتر از گذشته سرگردان و مستاصل اند؟ چه كسي گره مشكلات جانبازان را مي گشايد؟!
ابراهيم موحد- جانباز
¤ از نيروي انتظامي درخواست مي شود به وضعيت بد حجابي در مترو، راه آهن و فرودگاه ها و ترمينال ها رسيدگي جدي نمايد.
7030---0911
¤ كارمند دولت هستم و مدت ده سال سابقه پرداخت حق بيمه تكميلي دارم. بعد از گذشت 12 سال از ازدواجم هنوز صاحب فرزند نشده ام. چرا هزينه هاي درمان نازايي را تحت پوشش بيمه تكميلي قرار نمي دهند كه امثال بنده بتوانيم از خدمات پيشرفته درمان نازايي استفاده بكنيم و به خواست خداوند از اين طريق صاحب فرزند شويم.
8926---0939
¤ در عصر الكترونيك استفاده از هنر پيامك براي تبليغ تقويم شيعه با شاخص قرآن و روايات تا حدودي در غربت قرار گرفته است. چرا براي ميليون ها دارنده تلفن همراه در داخل كشور در اين مورد كار ويژه اي صورت نمي گيرد؟
6193---0919
¤ خطاب به آقاي رويانيان بنويسيد ما رانندگان تاكسي دوگانه سوز شهرستان جيرفت منتظر عملي شدن قول و وعده ايشان در خصوص شارژ كامل سهميه ماهانه هستيم. اميدواريم خلف وعده نشود.
6794---0913
¤ امسال در شب هاي قدر و شب شهادت حضرت علي(ع) چند فيلم سينمايي از رسانه ملي كشور پخش شد كه موضوع فيلم ها تناسب چنداني با مناسبت اين ايام نداشت. چرا؟
2291---0912
¤ خبر اتصال 777 شهر و روستا به شبكه گاز خيلي خوشحال كننده است ولي بنويسيد در روستاي مزدقينه از توابع همدان تعداد ده خانوار به خاطر به كار نگذاشتن 20 متر لوله اصلي در زير خاك از نعمت گاز محروم هستند.
1552---0918
¤ ساكن خيابان خواجه نصير واقع در منطقه 7 شهرداري هستم .روز سه شنبه 25/5/90 ساعت 9 صبح سه نفر قمه به دست در همين محله جلوي راه بنده را گرفتند و با تهديد كيف پولم را كه حاوي يك ميليون تومان پول بود به سرقت بردند. در پيگيري موضوع متوجه شدم اين حادثه توسط همين افراد چندين مرتبه تكرار شده است و نيروي انتظامي براي برخورد با اين مزاحمت ها كاري نكرده و نمي كند. آيا در وسط پايتخت كشور آن هم روز روشن بايد شاهد چنين ناامني هايي به صورت مكرر باشيم.
اميني
¤ پادشاه عربستان سال گذشته با مشاهده خيزش و بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه از روي عوامفريبي اعلام كرد به جاي عنوان پادشاه او را بنده خدا خطاب كنند. اگر ايشان خودش را بنده خدا مي داند به اين سؤال پاسخ بدهد كه خداوند چگونه راضي مي شود هزاران نفر از آل سعود عربستان ميلياردها تومان سرمايه اين كشور را در حساب هاي بانكي خود در كشورهاي غربي انباشته سازند و به عيش ونوش بپردازند و اگر شهروندي عربستاني از اين وضع اسف بار انتقاد كرد به ده سال زندان مجازات بشود.
گودرزي از اصفهان
¤ چهارسال قبل فرزندم دراثر سقوط درخت پوسيده يكي از مكان هاي ميراث فرهنگي روي سرش كشته شد. از آن تاريخ تاكنون مرتب پيگير پرونده هستم و بين دادگاه و منزل تردد مي كنم. نمي دانم چرا نتيجه كار را معلوم و حق و حقوق قانوني را پرداخت نمي كنند؟
4579---0919
¤ مردم تركيه به بركت توسل جستن به اسلام موفق شدند كه ديكتاتوري نظامي را از تركيه برچينند و بايد براي اين تحول عظيم خدا را شاكر باشند و تا زماني كه حول محور اسلام گام بردارند سرفرازند والا بايد زير يوغ آمريكا باشند.
عليمرداني
¤ براي آنكه افراد نزديك به جريان فتنه و يا جريان انحرافي نتوانند سهام دوباشگاه استقلال و پيروزي را بخرند و با اقدامات تبليغاتي به تهاجم فرهنگي بپردازند بهتر است سهام اين دو باشگاه به همه هواداران اين تيم ها واگذار شود.
ايراني
¤ اخيرا شهرداري منطقه 13 براي صدور مجوز با توجيه تامين پاركينگ مبادرت به صدور 2 واحد دوبلكس مي نمايد كه اگر اين مسئله فراگير شود ضربه به عمليات ساخت وساز نوسازي بافت هاي فرسوده مي نمايد و با هزينه هاي مختلفي كه به سازندگان وارد مي شود ديگر كسي رغبتي به ساخت وساز نخواهد داشت انتظار آن مي رود كه براي اين گونه امور كار كارشناسانه و بررسي همه جانبه اي صورت گيرد.
طالعي
¤ مردم از مسئولان محيط زيست در قبال پرداخت ماليات به دولت انتظار دارند كه وضعيت مردم را در خصوص رعايت بهداشت تضمين كنند و بهبود ببخشد اما مشاهده مي شود كه در سرتاسر حاشيه جاده چالوس و يا مثلا سداميركبير كه آب آشاميدني مردم تهران را تامين مي كند پراز آشغال است و مراجع مسئول براي جمع آوري آنها هيچ گونه تلاشي نمي كند.
يك خانم شهروند
¤ از اوجب و اجبات است كه در عرصه تغيير و تحولات متون رشته هاي علوم انساني از دانش و تجربيات و اندوخته هاي بسيار ارزشمند اساتيد حوزه هاي علميه سراسر كشور استفاده شود.
سليمان
¤ روستاي «ويك» با حدود 1000 نفرساكن از توابع ابهر استان زنجان بعداز گذشت 32 سال از پيروزي انقلاب هنوز فاقد آب آشاميدني سالم است. اين روستا حمام ندارد و كوچه ها و خيابان هاي اصلي آن نيز آسفالت نيست. با نماينده ابهر در مجلس هم به دفعات تماس گرفته ايم اما تا اين لحظه كاري صورت نگرفته است.
افشاري راد
¤ گروهك هاي تروريستي و زبون مي خواهند نقشه هاي شوم شيطاني و آمريكايي شان را در مناطق مرزنشين مانند كردستان و آذربايجان غربي عملي كنند. از مردم اين مناطق انتظار هوشياري بيشتر براي خنثي كردن اين توطئه و دسيسه هاي نخ نما شده دشمن مي رود.
سليمان بلغار
¤ 10روز است كه سرويس سازمان بهزيستي مربوط به بچه هاي معلول درسطح استان البرز به دستور رياست محترم كل بهزيستي كشور قطع شده است و هرچه موضوع را از طريق اداره بهزيستي پي گيري مي كنيم آن ها علت اصلي مشكل را در نبود بودجه توجيه مي كنند. از مسئولان بهزيستي تقاضا مي كنم كه به اين امر رسيدگي كنند چرا كه سرويس براي يك معلول حكم راه رفتنش را دارد.
احمد سردشتي
¤ كيف بنده را چند موتورسوار در خيابان شهيد بهشتي، خيابان سهروردي به سرقت بردند هرچه با كلانتري عباس آباد با شماره 88765022 تماس گرفتيم گوشي را برنداشتند. انگار كه ساعت كاري اين كلانتري تا ساعت 2 بعدازظهر بوده است. از مسئولان ذي ربط تقاضاي رسيدگي دارم.
نيك آيين
¤ دستگاه هاي مسئول بويژه قوه قضائيه به جاي محكوم كردن اعمال خشونت آميز اراذل و اوباش در سطح جامعه به دنبال جلوگيري از اين اعمال باشند.
قاسمي- اصفهان
¤ مجتمع مسكوني بسيجيان حاجي آباد هرمزگان از سال 82 آغاز و نيمه كاره رها شده است و هيچ مرجعي نيز پاسخگو نيست مدت دو سال است كه پرونده مجتمع در دادگاه خاك مي خورد حتي به دو نامه رئيس جمهور نيز توجهي نشد. از شما مي خواهم كه فرياد تظلم خواهي صد خانواده را به گوش مسئولين برسانيد.
4163--0917
¤ وضعيت اسف بار بدحجابي در شهرهاي نه چندان بزرگ مثل نيشابور نوعي ناامني محسوس است كه اميدواريم توسط مسئولين كشور به درستي احساس شود و براي رفع آن كاري بكنند.
9671--0915
¤ به دفترخانه اسناد رسمي شماره 142 براي گرفتن كپي مدارك پايان كار مراجعه كردم بدون اينكه به خودشان زحمت جابه جا شدن بدهند گفتند به دليل قديمي بودن پرونده، مدارك آن را دور ريخته اند. با عدم مسئوليت پذيري اين دفترخانه چگونه بايد برخورد كرد؟
2748--0912
¤ قبل از گران شدن قيمت گاز سي ان جي، سيلندر گاز اتومبيل بنده با تزريق 7 كيلو گاز پر مي شد ولي الان با 9 كيلو نيز پر نمي شود، مسئولين امر توضيح بدهند چه اتفاقي افتاده و جريان از چه قرار است.
4992--0914
¤ در روستاي آراء در 100 كيلومتري جنوب شهرستان ساري مشكل كمبود آب آشاميدني روستائيان را آزار مي دهد چرا كه يك روز در ميان به مدت يك ساعت فلكه آب را باز مي كنند تا مردم آب را داخل ظرف و ظروف ذخيره بكنند. شما را به خدا مشكل ما را در اين ستون درج كنيد بلكه رسيدگي بشود.
8110--0912
¤ تعدادي از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند كه سالها در جبهه بودند ولي امروز بي كار و فاقد بيمه اند. شما را به خدا بنويسيد دولت اين افراد زحمت كشيده براي آب و خاك و دين و ناموس ملت را تحت پوشش و حمايت قرار بدهد .
محمدي
¤ مي خواستيم بدانيم وضعيت استوديوهاي موسيقي زيرزميني كه غيرقانوني فعاليت مي كنند و روزنامه ... همه روزه آگهي هاي تبليغاتي آنها را چاپ مي كند چه مي شود؟ آيا اراده اي براي برخورد و جمع آوري آنها در مسئولين و نهادهاي مسئول وجود دارد يا خير؟
4652--0912
¤ چند ماه است كه چراغ هاي روشنايي كوچه بن بست نواب واقع در ضلع شمالي خيابان انقلاب بعد از تقاطع شريعتي در تمام طول شبانه روز روشن است. بارها از طريق تماس با سامانه 121 تماس گرفته و پيگير موضوع شده ام ولي نتيجه اي نداشته است وقت آن رسيده كه شركت برق صرفه جويي در مصرف برق را ابتدا از زيرمجموعه هاي خود شروع كند. سپس از شهروندان بخواهد كه برق كمتري مصرف بكنند.
يك هم وطن
¤ شغلم كتابداري بود كه به خاطر انتقاد از معضلات موجود مظلومانه اخراج شده ام و در حال حاضر بي كار هستم به حرمت كتاب و كتابخواني از مسئولين امر تقاضا دارم دستور بدهند در رفتار خشونت آميزي كه با بنده صورت گرفته تجديدنظر بشود.
2854--0910
¤ دولت خدمتگزار در پي ايجاد دو ميليون و پانصد هزار شغل در سال 90 مي باشد. وقتي كه هم بخش خصوصي و هم دستگاه هاي دولتي كاركنان بازنشسته را جذب مي كنند دولت چگونه مي تواند وعده خود را عملي كند. دولت بايد الزام بكند كه در تمام دستگاه ها فقط نيروي جوان جذب بشود و استفاده از كاركنان بازنشسته شده تحت هر عنوان ممنوع گردد.
0589--0918
¤ زير گذر در حال بازسازي اتوبان تهران كرج كه در مقابل پمپ بنزين قرار دارد نيمه كاره به حال خود رها شده است. از مسئولان تقاضا مي كنم براي جلوگيري از وقوع خطرهاي احتمالي به اين امر رسيدگي كنند.
حقاني
¤ براساس دستور رئيس جمهور مبني بر واريز مبلغ يك ميليون تومان براي آتيه نوزادان تازه متولد شده اين طرح تا سال گذشته انجام مي شد اما مدتي است كه روند كار متوقف شده است چرا.
اقوامي
¤ منزل ما در دولت آباد شهرري قرار دارد. مدتي است شبهاي جمعه يك عده افراد لاابالي كاروان هاي شادي راه انداخته و آسايش را از اهالي محل سلب مي كنند، لطفاً مسئولان به اين امر رسيدگي كنند.
امام علي نيا
¤ سال گذشته در طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده ثبت نام كردم و خودروي خود را اسقاط نمودم ولي بانك تجارت وام مربوطه را 4 ماه است كه به تعويق مي اندازد. از مسئولين اجراي طرح اسقاط درخواست مي كنم فكري به حال مردمي كه اين گونه معطل مانده اند بكنند؟
0662:0912
¤ اغلب كالاهايي كه امروز گران شده اند مربوط به شركت هايي است كه در عصر دولت سازندگي و دولت اصلاحات به وابستگان ويژه آنان واگذار گرديد گويا دولت فعلي هم نمي تواند با آنها برخورد نمايد.
4988:0911
¤ خواستم از شجاعت و دليري دريادلان سپاه كه در پاكسازي مناطق مرزي شمال غرب جان فشاني كردند تشكر كرده وخسته نباشيد عرض كنم.
7015:0912
¤ از مسئولين تاكسيراني سؤال مي كنيم چطور مسير 7 تير تا صادقيه كه سه كيلومتر بيشتر از مسير ولي عصر(عج) تا صادقيه است از كرايه يكساني برخوردارند آيا اين كار واقعاً كارشناسي شده است؟ درخواست مي شود نسبت به قيمت اين دو مسير تجديدنظر شود.
از طرف جمعي تاكسي داران مسير 7تير تا صادقيه
¤ شما را به امام زمان(عج) قسم اگر به فكر فرهنگ و بچه هاي معصوم هستيد پي گيري كنيد چرا ويژه برنامه هاي كودكان با آموزش رقص و بدآموزي ها همراه است و اخيراً آواز خواندن زنها هم مرسوم شده. شما را به خدا نگذاريد اين فرهنگ هاي غريبه در دل پاك نونهالان جا باز كند.
4810:0913
¤ كوبيدن بر طبل اختلاف و بازگو كردن حرف دشمن و حرف دشمن شادكن زدن بلايي بود كه كوفيان را گرفتار كرد. مسئولين مواظب باشند كه به مقتداي خود امام خامنه اي اقتدا كنند و حرف او را به جان و دل بخرند و براساس توصيه هاي او عمل كنند كه در غير اين صورت در قهر عذاب الهي گرفتار خواهند شد و بهاي سنگيني بايد بپردازند.
2748:0912
¤ تضعيف جايگاه علما و مسئولين بيدار و خادمان واقعي ملت از طريق شايعه، سياه نمايي، تبليغ و... و ايجاد فتنه از جمله روشهاي پير استعمار انگليس است كه در طول عمر سياه او و استكبار جهاني به منصه ظهور رسيده است جا دارد صدا و سيما در بصيرت افزايي و حفظ ارزشهاي ديني مردم اقدام در خوري از خود نشان دهد و حربه هاي پير استعمار خبيث را نقش بر آب نمايد.
5764:0912
¤ ضمن تشكر از ابتكار ذكر صلوات در ابتداي اخبار از رئيس محترم سازمان صدا و سيما درخواست مي شود در ابتداي اخبار مجريان ابتدا بسم الله بگويند و بعد ذكر صلوات را بفرستند.
1407:0916
¤ چهار ماه است كه در خراسان شمالي مسئولين اداره برق اعلام كرده اند به علت تورم تا پاييز خبري از تحويل كنتور نيست؟! از وزير محترم نيرو درخواست حل مشكل ياد شده را دارم.
0377:0938
¤ باتوجه به شيطنت استكبار در شناسايي و ترور دانشمندان هسته اي چه اصراري است كه مقالات علمي دانشمندانمان را به مراكز علمي جهان ارسال كنيم تا دانشمندانمان شناسايي و توسط استكبار و صهيونيسم جهاني ترور شوند.
4331:0912
¤ بار الها گفتم خسته ام؟ گفتي از رحمت من نوميد نشويد. گفتم كسي را ندارم؟ گفتي من از رگ گردن به تو نزديك ترم. گفتم فراموشم مكن گفتي مرا ياد كنيد تا شما را ياد كنم. گفتم راه چيست؟ گفتي من راه را نشان داده ام هركس مي خواهد هدايت شود و يا كافر شود. گفتم نجات كجاست؟ فرستاده ات گفت ماه خدا به شما روي آورد.
طايفه اي از شبستر
¤ نام عمليات: رمضان
رمز: يا علي يا عظيم
محل: منطقه عمومي نفس اماره
نوع عمليات: نفوذي
هدف: پاكسازي قلب
سلاح: دعا و نيايش
6127---0912
¤ بسياري از درگيري هاي شهري و مزاحمت ها مربوط به دختران و پسراني است كه شئونات اخلاقي و اسلامي را رعايت نمي كنند و رفتارهاي زننده دارند. سؤال بنده اين است كه چرا اقشار سالم جامعه بايد رفتارهاي خلاف اخلاق آنان را تحمل كنند و آدم هاي خلافكار هر روز جسورتر هم بشوند.
كاظمي از قزوين
¤ محاكمه فرعون مصرهم برگزار شد . ولي ما تا كي بايد منتظر محاكمه خاتمي و ديگر سران فتنه باشيم.
1808---0913
¤ چرا نسبت به اجراي احكام اسلامي پس از تبيين آن توسط كارشناسان در رسانه ملي و مطبوعات عمل نمي شود؟ مگر طبق تبصره 101 قانون مجازات اسلامي زناني كه بدون حجاب شرعي در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند به تعزير تا 74 ضربه شرق محكوم نمي شوند پس چرا از اجراي آن خبري نيست؟
7664---0912
¤ ما نگران تأثيرهاي منفي و ضدارزشي شبكه هاي ماهواره اي مثل فارسي وان و... هستيم غافل از اينكه در بعضي از برنامه هاي رسانه ملي كشور ترويج و تبليغ ضدارزش مي شود. به طوري كه در سريال هاي رمضان نيز قبح بعضي از گناهان شكسته مي شود و خيلي راحت از كنار قضيه مي گذريم.
7015---0912
¤ بركسي پوشيده نيست كه با پا گرفتن مردم سالاري ديني در ايران دموكراسي غربي هر روز بيشتر از غرب به چالش كشيده شده است و و به بركت خون شهدا نقاب از چهره دروغين آن برداشته شده است.
حبيب اشرفي- اروميه
¤ از رئيس محترم بانك مركزي درخواست مي شود ترتيبي اتخاذ نمايند كه روستاهاي با جمعيت بالا از داشتن عابربانك ها محروم نباشند. درصورت راه اندازي عابر بانك بسياري از ترددهاي بي مورد آنها جلوگيري و از بار ترافيكي مسيرها كاسته خواهد شد.
7330---0937
¤ يك سال است كه درحال ساخت مسجد روستاي قراقيه زنجان هستيم به علت ناكافي بودن پول براي اتمام آن دست نياز به سوي خيرين مسجدساز دراز مي كنيم. اميدواريم در اين ماه مبارك ياريمان كنيد.
محمدحسن طلبه و نمازگزاران مسجد
¤ روستاي «امامه» رودبار قصران (فشم) با تقديم 78شهيد و از جمله 5شهيد افراسيابي متأسفانه به علت عدم نصب دكل صداوسيما در جاي مناسب اكثر اهالي آن از مشاهده شبكه هاي صداوسيما محروم اند. با وجود آن كه برخي حتي آنتن هاي 15-10متري نيز بر بام منازلشان نصب شده است از مسئولين محترم صداوسيما درخواست مي شود مشكل اين روستا را حل نمايند.
جمعي از اهالي روستاي امامه
¤ چرا رسانه ملي با پول مردم عرفانهاي قلابي را در قالب سريال هايي مثل سقوط يك فرشته ترويج و تبليغ مي كند.
8858---0919
¤ از فرماندهي محترم نيروي انتظامي درخواست مي شود نسبت به تقويت كلانتري ها و پاسگاه ها با جذب نيروي جوان مؤمن و انقلابي بر كارآيي آنها در برخورد با معضلات اجتماعي و هتك حرمتها بيفزايد.
3994---0911
¤ حذف دو صفر همگام با حذف 4صفر بهترين روش ممكن براي حذف صفرها از واحد پول مي باشد زيرا واحد پول خرد صدريالي است و با حذف دو صفر يك ريال حاصل مي شود و واحد پول درشت تومان است كه معادل ده هزار ريال فعلي است و با حذف چهار صفر مبلغ يكصد ريال [كه مي توان آن را يك اتحاد ايران ناميد] حاصل خواهد شد. از مسئولين بانك مركزي درخواست مي شود حداكثر ظرف سه ماه سفره ساماندهي واحد پول را جمع نمايند.
يكي از رزمندگان 8سال دفاع مقدس
¤ بانك صادرات براي هر تماسي كه مشتري براي اطلاع از موجودي خود مي گيرد 250 ر يال از حساب او به عنوان كارمزد كسر مي نمايد. آيا از نظر قانون چنين برداشتي صحيح است؟
نيك اعتقاد
¤ چرا بهزيستي بايد حقوق متأهلين را همانند مجردها 32000 تومان پرداخت نمايد؟ از مسئولين درخواست پاسخگويي به اين بي عدالتي هستيم.
4643---0936
¤ با توجه به زحمات زيادي كه آموزشياران نهضت سوادآموزي كشيده و مي كشند دراين ماه عزيز آنان را دعا مي كنم كه خدايا تنهايشان مگذار، آرامش خاطر و وسعت روزي عطايشان كن و در پايان استخدام كه حقشان است نصيبشان كن.
9475---0914
¤ بيش از 20 مرتبه تقاضاي ملاقات با وزير مسكن كرده ام ولي نتيجه نداده است. اين مسئله براي من و خانواده ام به يك آرزو تبديل شده و نمي دانم به اين آرزو مي رسم يا خير.
2628---0918
¤ دولتمردان كاري كنند كه تورم موجود صرفا به سمت كالاهاي لوكس و تجملي هدايت بشود تا قشر ضعيف جامعه آسيب نبيند.
8897---0935
¤ نيروي شركتي حوزه هنري هستم. مدتي قبل ازدواج كردم. وقتي عقدنامه را تحويل اداره دادم در پاسخ گفتند به نيروهاي شركتي حق تأهل تعلق نمي گيرد. با اين حساب ما كاركنان شركتي بايد سرمان را بر زمين بگذاريم و بميريم ديگر!
8007---0919

 



هشدار ولايتي درباره تلاش غرب به منظور منحرف كردن انقلاب هاي منطقه

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل نسبت به انحراف قيام هاي منطقه توسط غرب، به مردم اين كشورها هشدار داد.
علي اكبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل كه در خاتمه راهپيمايي روز قدس با خبرنگاران گفت وگو مي كرد، در پاسخ به اين سؤال كه در مقابل سرنگوني حكومت هاي مستكبر در كشورهايي همچون ليبي، يمن، مصر و تونس مردم اين كشورها بايد چگونه عمل كنند اظهار داشت: مردم اين كشورها بايد مراقبت كنند تا بيگانگان و نااهلان كه ايادي غرب و صهيونيست ها هستند به داخل اين مردم نفوذ نكرده و نتايج شيرين اين پيروزي ها را به انحراف نكشند. چرا كه حفظ اين پيروزي ها مهمتر از خود پيروزي است.
وي همچنين در خصوص راهپيمايي روز جهاني قدس گفت: از حدود 30 سال قبل تا به حال كه امام خميني(ره) براي كل جهان اسلام فراخوان عمومي زدند كه جمعه آخر ماه مبارك رمضان را به عنوان روز اعتراض به اشغال فلسطين توسط صهيونيست ها به خيابان ها بيايند اين بذر ايستادگي عمومي در مقابل اشغالگران صهيونيستي به تدريج تا به امروز به نهال بزرگ و باروري تبديل شده و آثار آن را به عنوان موجي موثر و بسيار قوي بيداري اسلامي در كشورهاي اسلامي مي بينيم كه به بار نشسته و مقتدرترين حكومت هاي وابسته به صهيونيست ها و استعمار را به زير كشيده است.
وي بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه را از بركات انقلاب اسلامي ايران، رهبري امام خميني و ادامه آن توسط مقام معظم رهبري دانست و تصريح كرد: به واسطه پافشاري بر آن آرمان بزرگ آزادي فلسطين و ايستادگي مقابل اشغالگران و مخالفت با هرگونه سازش شاهد چنين پيروزي هايي هستيم.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل همچنين تاكيد كرد: حضور پرشكوه مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس هم استمرار حضور سال هاي قبل و همچنين جشن پيروزي ملت هاي مسلمان است كه از انقلاب اسلامي ايران شروع شده و به نتيجه رسيده است.

 



نه خطرناكه اين همه هماهنگي نكن اردشير!(خبر ويژه)

گروهك نقابدار «شوراي هماهنگي سبز» براي چندمين بار سنگ روي يخ شد.
اين گروهك كه گردانندگانش در لندن و پاريس و واشنگتن اقامت دارند، هفته گذشته با صدور بيانيه اي به بهانه روز قدس خواستار سردادن شعار الله اكبر در شب «روز قدس» شده بودند.
همزمان با اين گروهك خانواده مزروعي (پدر و پسر) نيز دو بيانيه را با امضاهاي «سازمان مجاهدين شاخه خارج كشور» و «جوانان اصلاح طلب» صادر و خواستار الله اكبر گفتن و حمايت از مردم سوريه در شب روز قدس شده بودند كه البته سرنوشت اين كمدي نيز به سرنوشت راهپيمايي سكوت در پياده رو هاي بالاي شهر و راهپيمايي سكوت و گردهمايي هاي سه شنبه و... ختم شد و با بي اعتنايي مطلق در ايران روبرو گرديد.
به دنبال اين طنازي تازه و مشترك اميرارجمند، كديور و مزروعي، رسانه هاي وابسته به ضدانقلاب به خشم آمده و با مطالب جدي يا طنزآلود به شوراي كذايي حمله كردند. «خودنويس» در طنز آميخته به استهزا نوشت: بيانيه شوراي هماهنگي سبز كه مثل هميشه از توي ايران صادر شد فورا مورد استقبال تمام احزاب و گروهها و سازمانها و چندتا هاي ديگر- كه ارتباط تنگاتنگشان با شوراي هماهنگي به خوبي نشان دهنده اين است كه آنها هم همه شان توي ايران هستند- قرار گرفت و هركدام به نحو جداگانه اي به تبليغ و انعكاس صدارساني پرداختند. اين دعوت به حدي جدي، موثر، كارآمد و خصوصا هماهنگ بود كه گروه زيادي از فعالين مستقر در اينترنت نيز با انتشار مطالبي از همه خواستند كه دقيقا همانطوري كه شوراي هماهنگي خواسته بود همه با سوت، جيغ، هوا كردن فشفشه، مرگ بر استيلي و خلاصه با هر صدايي جز تكبير به پشت بامها بيايند. از مجموع اين تحولات عظيم در منطقه كه در تهران اتفاق افتاد ولي احتمالا در بيانيه بعدي شورا همين امر باعث سقوط معمر قذافي در ليبي معرفي خواهد شد، ما چند تا سؤال برايمان پيش آمد كه آنها را از هيچ كسي نمي پرسيم.
سايت ياد شده مي افزايد: شوراي هماهنگي براي اين جور كارها از مردم دعوت مي كند يا از گروههاي سياسي كه همگي با هم توي ايران هستند؟ خود اعضاي شوراي هماهنگي- كه چون توي ايران هستند هيچكس اسمشان را نبايد بداند چونكه خطرناكه حسن- چرا به عنوان يك حركت سمبليك نرفتند پشت بام تكبير بگويند، از طاق آسمان هم فيلم بگيرند كه ما لااقل دلمان خوش باشد يك صدايي از تهران بلند شده؟
خودنويس مي پرسد: شوراي هماهنگي واقعا اين همه هماهنگي را از كجايش درآورده كه از اين طرف مي گويد برويد تكبير بگوييد از آن طرف مخالفان مي گويند برويم سوت بزنيم؟ شوراي هماهنگي دقيقا نماينده چه كساني است كه هيچكس به دعوتش گوش نمي دهد؟
نويسنده فراري خودنويس ادامه مي دهد: دست بردار اردشير! مخالفان به خاطر تو تكبير هم حاضر نيستن برن بگن، به جاي سفرهاي استاني اروپا و آمريكا كه پولش را عمه من مي دهد برو بين مردم انگيزه ايجاد كن. حتما دوباره از سؤالات من مي شود نتيجه گرفت؛ 1-بيرون گود نشستي مي گي لنگش كن. 2- اگه راست ميگي خودت بيا ايران برو تكبير بگو.
يادآور مي شود عناصر ضدانقلاب فعال در شبكه مجازي خطاب به شوراي هماهنگي سبز يادآور شده اند كه مشكل بنيادي با شعارهايي مثل الله اكبر دارند و اگر قرار بود اين شعار ديني را بپذيرند، به معارضه با جمهوري اسلامي نمي پرداختند.
شبكه بالاترين نيز با تاكيد بر اينكه «با الله اكبر گفتن چيزي در ايران عوض نمي شود» و مخالفان تبديل به موش آزمايشگاهي شده اند نوشت: مدت هاست كه انواع طرح ها را روي خودمان امتحان كرديم، از اتو توي برق زدن در تابستان تا بادبادك سبز هوا كردن، الله اكبرهاي يكي در ميون، پياده روهايي بي هدف، سه شنبه هاي اعتراض كه الحق همان طرح باعث پايان حضور سبزها در خيابان شد و سؤال اينجاست؟ امروز دستاورد اين طرح ها چه بود؟ به جاي تظاهرات روزانه، هفتگي و بعد ماهانه و امروز شعار «موسوي دستگير بشه، ايران قيامت ميشه» يك شعار توخاليست. ايران آرام ماند و عده اي آن را آتش زير خاكستر ناميدند، اما سؤال اينجاست اين آتش كي رخ مي نمايد؟ 20 سال ديگر؟ 30 سال ديگر؟ امروز در بالاترين لينك داغ زدند كه مردم شعار دادند، لينك ها به زور 1 صفحه را پر مي كنند، حقيقت اين است كه مردم اعتنايي به ما نمي كنند.

 



تلاش اقليت مجلس براي خروج از بازي دو سر باخت دست اندركاران فتنه (خبر ويژه)


عضو ارشد فراكسيون اصلاح طلبان، ارتباط اين فراكسيون با اصلاح طلبان خارج از مجلس را تكذيب كرد.
محمدرضا خباز در گفت وگو با تابناك ضمن رد ادعاي تحريم انتخابات اظهار داشت: ما در مجلس بر اين اعتقاديم كه شركت در انتخابات حق ماست. بنابراين با تمام توان و تلاش در انتخابات شركت مي كنيم و از حق خود استفاده خواهيم كرد ولي نمي توان پيش بيني كرد كه هيات هاي نظارت و اجرايي در آينده با اصلاح طلبان چه برخوردي خواهند داشت.
وي، در تشريح مواضع نمايندگان اقليت مجلس گفت: چون اخبار ضد و نقيضي شنيده مي شود كه جريان انحرافي درصدد تصاحب مجلس است، بنابراين به اين فكر افتاديم كه ضمن اعلام آمادگي براي شركت در انتخابات، به نوعي راهي براي آينده داشته باشيم.
نماينده مردم كاشمر با بيان اينكه جلسات اصلاح طلبان ادامه خواهد داشت و هرچه به زمان انتخابات نزديك تر مي شويم، جلسات بيشتر خواهد شد، افزود: اصلاح طلبان درون مجلس تاكنون نتوانسته اند با اصلاح طلبان بيرون از مجلس ارتباط انتخاباتي برقرار كنند.
وي تاكيد كرد: ممكن است نمايندگان اصلاح طلب مجلس به صورت فردي با ساير اصلاح طلبان ارتباط داشته باشند، اما فراكسيون خط امام ارتباط و جلسه اي با آنها نداشته است و اگر سخناني گفته شده است، اظهارنظر شخصي افراد بوده است.
پيش از اين، عناصري نظير تاج زاده، اردشير اميرارجمند، مجتبي واحدي و... خواستار تحريم انتخابات از سوي اصلاح طلبان شده بودند.
در همين حال محسن نريمان ديگر عضو اقليت مجلس درباره اين سؤال كه آقاي كواكبيان يا حتي آقاي عليخاني مصاحبه كرده اند و گفته اند منتظر اصلاح طلب ها نمي مانند، براي شما هم اينطور است؟، به «فرارو» گفت: آقاي كواكبيان به هر صورت هميشه همينطور بوده. سمبل اصلاح طلبان آقاي كواكبيان نيستند. هيچگاه و در هيچ مقطعي نبوده اند. چه بخواهيم و چه نخواهيم اصلاح طلبان يك مجموعه فكري هستند كه با سران خود شناخته مي شوند. در انتخابات آينده ممكن است اصلاح طلبان بصورت فردي حضور داشته باشند اين هايي كه اين حرف را مي زنند منظورشان اين است كه مي خواهند با عنوان خودشان وارد انتخابات شوند وگرنه كه مثلا آقاي عليخاني تحت هر شرايطي عضو فراكسيون اصلاح طلبان است. در ايران اصلا التزام حزبي وجود ندارد. پس كساني مي توانند با عنوان اصلاح طلبي وارد مجلس شوند اما با تلقي اصولگرايي خارج شوند و بلعكس. نمي شود آقاي خاتمي يك چيزي بگويد و بعد جريان اصلاح طلبي بگويد قبول ندارم.
منتجب نيا، قائم مقام حزب اعتماد ملي نيز با بيان اينكه تا اين لحظه هيچ تصميمي از سوي اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات گرفته نشده است، درباره محوريت احتمالي هاشمي رفسنجاني و يا محمد خاتمي به فارس گفت: اگر تصميم بر حضور باشد، فرد خاصي محور نخواهد بود.
قائم مقام حزب اعتماد ملي گفت هنوز خودم براي كانديداتوري به تصميم نرسيده ام.
شايان ذكر است طيف افراطي كه در جبهه اصلاحات به اعتبار ادعاي تقلب و نقشي كه در فتنه سال 88 ايفا كرده، در وضعيت كاملا سردرگم به سر مي برد و هر دو گزينه شركت يا عدم شركت در انتخابات براي اين جريان به منزله باخت استراتژيك محسوب مي شود، به همين دليل نيز برخي اصلاح طلبان درصددند حساب خود را از اين جريان ورشكسته به تقصير جدا كنند.

 



شايد دبيرسياسي حزب كارگزاران را دور زده اند!(خبر ويژه)

محمد هاشمي گفت: از زمان انتخابات رياست جمهوري سال 88 تاكنون حزب كارگزاران هيچ جلسه رسمي و حتي گردهمايي نداشته و خبر كيهان درباره حركت خزنده و در سايه حزب كاملا مردود است.
وي در گفت وگو با روزنامه اعتماد با بيان اينكه كارگزاران تاكنون هيچ برنامه اي براي حضور در انتخابات ندارد، افزود: ممكن است برخي افراد از برخي احزاب سخناني درباره حضور در انتخابات گفته باشند اما موضع رسمي حزب فعلا سكوت است و براي شركت در انتخابات تصميمي گرفته نشده است.
هاشمي افزود: كيهان و رسانه هاي محافظه كار سياست فرافكني را در پيش گرفته اند و دنبال مساله سازي هستند تا سوژه پيدا كنند. آنان هميشه دنبال مساله سازي هستند و اكنون سناريويي طراحي كرده اند و در راستاي اين سناريو فعاليت مي كنند. حزب كارگزاران در حال حاضر سكوت كرده است و قصد ندارد درباره انتخابات سكوت خود را بشكند. اين رسانه ها مي خواهند حزب سكوت خود را بشكند اما نمي توانند به مقاصد خود دست پيدا كنند[!!] سياست و تصميم هاي حزب از طريق سخنگو و دبيركل يا با انتشار بيانيه رسمي منتشر مي شود نه از طريق رسانه هاي منتسب به جريان محافظه كار. آيت الله هاشمي اظهار نظري درباره انتخابات نداشته است.
برخلاف اظهارات محمد هاشمي، اخبار موثق كيهان از فعاليت گسترده و انتخاباتي شماري از اعضاي كارگزاران حكايت مي كند و بنابراين، تكذيب آقاي محمد هاشمي از دو حال خارج نيست يا ايشان مطلع است و انكار مي كند. و يا اينكه آقاي هاشمي به عنوان دبير سياسي، دور خورده است. اين امر البته مسبوق به سابقه است چنان كه به سر مديريت روزنامه كارگزاران نيز، وي پيش از اين اذعان كرده بود كه اين روزنامه بدون هماهنگي با او منتشر مي شود.
نكته دوم اينكه كيهان هيچ اصراري ندارد كه حزب مذكور سكوت خود را بشكند اما مروري بر كارنامه گذشته كارگزاران روشن مي كند كه اين حزب هرگز ساكت نبوده منتها ترجيح داده به شيوه چراغ خاموش يا بازي بين جريان هاي سياسي ادامه حيات دهد.
اما آخرين جمله آقاي محمد هاشمي، بسيار تأمل برانگيز است. آيا اينكه «تصميم هاي حزب از طريق سخنگو و دبيركل منتشر مي شود» و «آيت الله هاشمي اظهارنظري درباره انتخابات نداشته» به معناي تاييد اين گمانه هميشگي و مورد تكذيب از سوي هاشمي رفسنجاني است كه حزب كارگزاران را نه امثال كرباسچي بلكه شخص آقاي هاشمي رفسنجاني اداره مي كند؟
يادآوري مي شود كرباسچي و محمدعلي نجفي برخلاف ديگر اعضاي كارگزاران به ستاد كروبي پيوسته و از او حمايت كرده بودند.

 



انتظار نداشتيم 95 درصد مصري ها از آمريكا منزجر باشند(خبر ويژه)

«6 ماه پس از سرنگوني حسني مبارك به دست معترضان دموكراسي خواه، تلاش هاي آمريكا در مصر باعث ايجاد بحران هاي غيرقابل انتظار در روابط واشنگتن با يكي از نزديك ترين هم پيمانانش شده است».
روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز با درج اين خبر نوشت: طرح دولت اوباما براي اختصاص 65 ميليون دلار جهت سازماندهي احزاب جديد سياسي در مصر، باعث اعتراض شديد احزاب اسلامي، دولت نظامي موقت و حتي برخي از فعالان اصلاح طلب مصري شده است. درگيري ميان آمريكا و مصري ها پس از آن برملا شد كه وزارت خارجه آمريكا از قاهره درباره احساسات ضدآمريكايي موجود توضيح خواست. ويكتوريا نولند سخنگوي وزارت خارجه نسبت به احساسات ضد آمريكايي كه در بحث هاي عمومي مردم مصر به گوش مي رسد هشدار داد. او همچنين توهين به ان پاترسون سفير جديد آمريكا را «غيرقابل قبول» توصيف كرد. يك مجله اخيراً پاترسون را «سفيري از جهنم» خطاب كرد. دانيل كورتزر سفير سابق آمريكا در مصر در زمان زمامداري كلينتون گفت «اين بدان معنا است كه به طور كلي نفوذ ما در حال كاهش است.» اين درگيري ها بيانگر آن است كه مصري ها در حسن نيت آمريكا مردد هستند. حتي ژنرال صياد العصار يكي از اعضاي شوراي عالي نيروهاي مسلح در موسسه صلح واشنگتن گفت «ما كمك مي خواهيم وليكن خواهان دخالت نيستيم.»
لس آنجلس تايمز مي افزايد: طبق نظرسنجي اي كه توسط مؤسسه بين المللي زاگبي انجام گرفت، ميزان تأييد آمريكا توسط مصريان هم اكنون 5 درصد است، يعني كمتر از زمان زمامداري جرج بوش شده است. نشانه هاي نگران كننده ديگري نيز در مناسبات بين دو كشور مشاهده شده اند. ارتش مصر كه قدرتمندترين نهاد در مصر به شمار مي رود، در سياست خارجي اش اخيراً مستقل تر عمل مي نمايد. به عنوان مثال با دو دشمن اصلي آمريكا يعني ايران و گروه افراطي فلسطيني حماس به ترميم مناسباتش پرداخته است.
در اين گزارش همچنين آمده است: فدي فيليپ يكي از اعضاء جنبش جوانان مسپرو گفت، گروه هاي غيردولتي به شدت هراسانند كه كمك از خارج دريافت كنند. اين اشارات به ويژه در دوراني كه تئوري پردازان توطئه ادعا دارند كه آمريكا و اسرائيل و ديگر نيروهاي خارجي درصدد ربودن انقلاب هستند، بسيار تحريك كننده است. طرفداران اصلاحات در مصر پس از سه دهه حمايت آمريكا از مبارك، به اين كمك ها خوشبين نيستند. برخي ديگر مايلند چارچوب جديد سياسي مصر بدون دخالت خارجي ساخته شود و بسياري ديگر حمايت آمريكا را آنچنان مهم نمي پندارند.
لس آنجلس تايمز در پايان نوشت: برخي از جمهوري خواهان در آمريكا اعلام كرده اند در صورتي كه اخوان المسلمين كه يك گروه سياسي اسلامي است و در زمان زمامداري مبارك از فعاليت منع شده بود، در دولت نقشي داشته باشد- كه احتمالاً هم خواهد داشت- كمك نظامي آمريكا بايستي قطع گردد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14