(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 5 شهریور 1390- شماره 20009

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرياد مرگ بر اسرائيل از نيل تا فرات
حضور مراجع تقليد در راهپيمايي روز جهاني قدس
وزير اطلاعات: استكبارجهاني آرزوي تضعيف جبهه مقاومت در سوريه را به گور خواهد برد
جليلي: بيگانگان نمي توانند مانع پيشرفت منطقه شوند
حمل تصاوير امام خميني توسط مردم غزه در روز جهاني قدس
رئيس شركت هواپيمايي مصر: مانعي براي از سرگيري پروازهاي هوايي ميان تهران و قاهره وجود ندارد
درخواست ايران از تركيه براي پيگيري قرارگرفتن پژاك در ليست سياه
پيش بيني حضرت امام در حال تحقق است زمان نابودي رژيم صهيونيستي فرا رسيده است
رونمايي از طرح هاي راداري و جنگ الكترونيك در 10 شهريور
تشييع پيكر سرباز شهيد در ميانه
توليد 500 ميليارد ريالي ماهي قزل آلا در مازندران
فرمانده سپاه عاشورا: اخبار خوبي عليه پژاك اعلام مي شود
اجراي طرح «ضيافت نور» در آموزش و پرورش منطقه 14
رئيس بيمارستان امام خميني كرمانشاه: احمد عزيزي به وضعيت اتمام درمان رسيده است
فروش خودرو براي كمك به گرسنگان سومالي
محمد حسين صفارهرندي: جريان انحرافي نتيجه پيوند با اصلاح طلبان و كارگزاران است
ورود هنرمندان در مسائل سياسي كشور
طرح راهيان نور به ثبت معنوي ملي مي رسد
اخبار ادبي و هنري



در سال بيداري اسلامي و همزمان با روز جهاني قدس طنين انداز شد
فرياد مرگ بر اسرائيل از نيل تا فرات

سرويس سياسي-
همزمان با موج بيداري اسلامي در منطقه و شمال آفريقا كه كاخ ديكتاتورهاي دست نشانده غرب را يكي پس از ديگري به زير كشيده است، روز قدس امسال حال و هواي ديگري داشت.
استقبال گسترده و پرشور ميليوني ديروز ملت ايران در حمايت از آرمان قدس شريف بار ديگر چشم جهانيان را به خود خيره ساخت.
ده ها تن از خبرنگاران رسانه هاي داخلي و خارجي مراسم راهپيمايي روز قدس در خيابان انقلاب و ديگر مسيرهاي راهپيمايي در تهران را پوشش خبري دادند.
حضور سران قوا، اعضاي هيأت دولت، مقامات لشگري و كشوري و مديران و مسئولين ارشد نظام در اين راهپيمايي جلوه اي ديگر از اتحاد و همدلي ميان مردم و مسئولين در حمايت از آرمان هاي انقلاب اسلامي را به نمايش گذاشت.
«محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور كشورمان پيش از خطبه هاي نماز جمعه ديروز تهران در جمع باشكوه مردم به روز قدس و اهميت آن اشاره كرد و گفت: امروز روز قدس است روزي كه با ابتكار امام عزيزمان مبدأ تحولات عظيم در منطقه و جهان شد و همه طراحي هاي مستكبران و نظام سلطه را درهم كوبيد.
رئيس جمهور در ادامه با بيان اينكه اين سؤال مطرح است كه چرا روز قدس مهم است و چرا امام آنقدر به روز قدس اهتمام داشتند و چرا دشمنان ما با روز و نام قدس اين همه كينه و دشمني دارند، ادامه داد: به نظرم براي پاسخگويي به اين سؤال بايد به دو موضوع توجه كنيم اول از همه اهميت سرزمين فلسطين است و دوم ماهيت عملكرد رژيم صهيونيستي. امروز بر همگان روشن است كه منطقه ما، منطقه جوشش تمدن، فرهنگ و منطقه ثروت و انرژي و چهار راه ارتباطي جهان است و هر كس بر منطقه ما مسلط شود راه براي تسلط بر دنيا و مديريت جهان باز مي شود و فلسطين قلب منطقه ماست.
وي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي محور وحدت تمام استكباران و سلطه گران ضد بشر است، گفت: اين رژيم نماد تمام صفت ها، ارزش ها و اصول دنياي سرمايه داري و بي فرهنگ غرب است. نماد تمام وحشي هاي برده داران و استعمارگران است. آنها به راحتي آدم مي كشند با اعلام قبلي ترور مي كنند و به هر بهانه اي جنگ ايجاد مي كنند كشتار مي كنند و مردم را آواره مي كنند.
احمدي نژاد با اشاره به مأموريت هاي رژيم صهيونيستي گفت: اين رژيم مأموريت دارد كه به صورت دائم فضاي منطقه را فضاي تهديد، تجاوز، ترور، اختلاف و فريبكاري قرار دهد تا فرصت براي نفوذ و سلطه سرمايه داران غربي فراهم شود.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر اين كه همه بايد بدانند كه دنياي استكباري در نقطه ضعف تاريخي اش قرار دارد، گفت: به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطيني نقطه نهايي هدف نيست بلكه گام اول است و گامي به جلو در جهت هدف آزادسازي همه سرزمين فلسطين است كه در اين راه بايد همه مراقب باشند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با تأكيد بر اين كه بايد در مقابل دشمنان اصلي آزادي و عدالت طلبي ايستاد، خطاب به صهيونيست ها گفت: امروز همه دنيا فهميدند دست شما رو شده است. اساس موجوديت شما براي چپاول است. شما آمديد تا بكشيد و ريشه كن كنيد اما دوره شما تمام شد. ملت ها بيدار شدند و قدرت ايمانشان سر باز كرده است. به نفعتان است كه به خانه هايتان برگرديد، دست از جنايت برداريد و بيش از اين پرونده كثيفتان را سياه تر نكنيد. خيال نكنيد با رسميت يافتن دولت فلسطين موجوديت شما تثبيت مي شود. شما نزد ملت هاي جهان و نزد ما جايي نداريد و نمي توانيد حتي در يك وجب از خاك فلسطين به حيات ننگين خود ادامه دهيد.
انحلال رژيم صهيونيستي تنها راه حل مسئله فلسطين
راهپيمايان روز جهاني قدس در بيانيه پاياني تأكيد كردند كه مردم مسلمان و آگاه ايران تنها راه حل مسئله فلسطين را انحلال رژيم صهيونيستي و خروج صهيونيست هاي غاصب از سرزمين هاي اشغالي مي دانند.
در ابتداي اين بيانيه آمده است، اكنون كه با گذشت 32 سال از ابتكار معجزه گون و هوشمندانه معمار كبير انقلاب اسلامي، حضرت روح الله (رحمه الله عليه)، ره آوردهاي اعجاب آور آن با سقوط زنجيره اي و تدريجي ديكتاتورهاي حاكم و حامي رژيم نامشروع و پليد صهيونيستي، طرح ها و راهبردهاي نظام سلطه و صهيونيزم بين الملل به شكست و رسوايي انجاميده است و جبهه متحد و فراگير اسلامي و ضداستكباري با اقتدار و صلابتي انكارناپذير شكل گرفته است، ما ملت روزه دار ايران اسلامي كه با تضرع به درگاه خداوند متعال و اميد به عنايات خاصه حضرت ولي عصر (عج الله تعالي فرجه الشريف) و الهام از آموزه هاي جاودان بنيانگذار جمهوري اسلامي و لبيك به نداي ولي امر مسلمين و مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي) در اين راهپيمايي پرشور و گسترده حضور يافته ايم، با تاكيد بر اينكه روز قدس، روز اسلام و نماد وحدت و حمايت همه جانبه امت اسلامي از آرمان هاي فلسطين و قدس شريف است، اعلام مي داريم اكنون كه موج بيداري اسلامي و انقلاب هاي مردمي در شمال آفريقا و جنوب غربي آسيا، سقوط ديكتاتورها و حاكمان مستبد و وابسته به دشمنان اسلام را رقم زده است، از ملت هاي مسلمان و انقلابي منطقه به ويژه مردم مصر، تونس و ليبي مي خواهيم با هوشمندي و هوشياري مراقب نقشه ها و دسيسه هاي استعمارگران نوين و قدرت هاي استكباري بوده و با سلب هرگونه زمينه هاي دخالت آنان، سرنوشت خود و آينده كشورشان را با اراده و خواسته هاي مبتني بر آرمان هاي انقلاب خويش رقم زنند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: ما مردم مسلمان و آگاه ايران تنها راه حل مسئله فلسطين را انحلال رژيم صهيونيستي و خروج صهيونيست ها از سرزمين هاي اشغالي و بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين آباء و اجدادي شان و برگزاري انتخاباتي فراگير و آزاد براي تعيين سرنوشت آينده اين كشور با اراده خود آنان دانسته و از مجامع جهاني به ويژه سازمان ملل متحد خواهانيم قطعنامه هاي لازم براي احقاق حقوق مسلم فلسطيني ها را تصويب و اجراي قاطع و سريع آن را در دستور كار قرار دهند.
در بخش پاياني اين بيانيه راهپيمايان با محكوم كردن جنايات آل خليفه و آل سعود در بحرين و صهيونيست ها در غزه حمايت قاطع خود را از قيام ملت هاي آزاده منطقه عليه استكبار جهاني و ديكتاتورهاي دست نشانده آنها اعلام كردند.

 



حضور مراجع تقليد در راهپيمايي روز جهاني قدس

حضرات آيات عظام تقليد مكارم شيرازي، نوري همداني، هاشمي شاهرودي ، آيت الله ابراهيم اميني و جوادي آملي در راهپيمايي روز جهاني قدس در شهر مقدس قم شركت كردند.
به گزارش ايرنا، راهپيمايان روز جهاني قدس كه مراجع عظام را در ميان خود ديدند، با سر دادن شعارهايي در حمايت از مردم فلسطين و انزجار از جنايات اسرائيل، از حضور اين عزيزان در ميان خود ابراز خوشحالي كردند.
در همين حال حضرات آيات عباس كعبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، هادوي تهراني عضو بعثه رهبر معظم انقلاب، محمدجواد فاضل لنكراني رئيس مركز فقهي ائمه اطهار، حجت الاسلام والمسلمين سعيدي امام جمعه موقت قم، حجت الاسلام سقاي بي ريا رئيس دفتر جامعه مدرسين حوزه علميه قم و نمايندگان قم در مجلس شوراي اسلامي و استاندار قم نيز در اين مراسم باشكوه حضور داشتند.
گفتني است علي لاريجاني نماينده مردم قم و رئيس مجلس شوراي اسلامي با صدور اطلاعيه اي، علت عدم حضور خود در اين مراسم را بروز كسالت توصيف كرده بود.

 



وزير اطلاعات: استكبارجهاني آرزوي تضعيف جبهه مقاومت در سوريه را به گور خواهد برد

وزير اطلاعات تاكيد كرد كه غرب با هدف تضعيف جبهه مقاومت در منطقه در اوضاع داخلي سوريه دخالت مي كند كه البته اين آرزو را به گور خواهد برد.
حجت الاسلام «حيدر مصلحي» ديروز طي سخناني در مراسم راهپيمايي روزجهاني قدس در جوار حرم حضرت امام رضا(ع)، تشديد فشارها و تهاجمات رسانه اي به كشورهايي نظير سوريه، لبنان و ايران را به عنوان خط مقدم مقاومت مورد اشاره قرار داد و گفت: استكبار جهاني مي خواهد با اين اقدامات جبهه مقاومت را تضعيف كند كه البته اين آرزو را به گور خواهد برد.
وزير اطلاعات با اشاره به حوادث چند روز گذشته و كشته شدن 30 نظامي صهيونيست در مرز مصر گفت: رژيم صهيونيستي به بهانه اين شكست حملات گسترده اي را عليه ساكنان غزه آغاز كرده است اما راه به جايي نخواهد برد.
وزير اطلاعات در بخش ديگري از سخنانش گفت: علي رغم همه توطئه ها امروز انقلاب اسلامي مسير خود را با هدايت رهبر معظم انقلاب با استحكام جلو مي برد.
وي با اشاره به حضور گسترده مردم جهان در راهپيمايي روز قدس گفت: در حالي كه تا چند سال پيش رژيم صهيونيستي شعار نيل تا فرات را سر مي داد امروز مجبور شده تا دور خود ديوار آهني بكشد.
وي در ادامه با اشاره به سياست هاي رژيم صهيونيستي كه سياست يهودي سازي بيت المقدس را دنبال مي كند افزود: آنان پايتخت خود را بيت المقدس مي دانند و در اين چارچوب اقدامات خطرناكي را در دستور كار خود قرار دادند.
وي نابودي زير ساخت هاي مسجد الاقصي، ساخت ديوار حائل، انتقال مراكز كاري، اخراج فلسطيني ها و انتقال سفارت خانه ها به اين مكان مقدس را از جمله اقدامات رژيم صهيونيستي براي يهوديسازي بيت المقدس دانست.
وزير اطلاعات با اشاره به اين كه امروز بيت المقدس از جايگاه ويژه اي نزد مسلمانان، مسيحيان و يهوديان برخوردار است و بيش از گذشته مورد تهديد است افزود: اين اقدام خطرناك، بيش از پيش تقويت بيداري اسلامي و وحدت جهان اسلام را الزام آور كرده است.
وي با اشاره به روز جهاني قدس گفت: براساس اخبار رسيده كشورهايي كه انقلاب و بيداري اسلامي را طي چند ماه گذشته شاهد بوده اند، امروز همزمان با روز جهاني قدس تظاهرات گسترده اي عليه رژيم صهيونيستي داشته اند كه اين ضربه سنگيني بر پيكره صهيونيسم است.
مصلحي گفت: صهيونيستها از يك سو با اتحاد گروه هاي فلسطيني و بيداري اسلامي و از ديگر سو با كمك هاي جهاني تحت عنوان كاروان آزادي غزه روبرو شده اند كه اين امر انزواي آنان را موجب شده، لذا با سرپوش گذاشتن بر مسائل داخلي خود مي خواهند، كمك هاي كشورهاي غربي را همراه خود كنند.
وي گفت: اسرائيل با توسعه شهرك سازي همچنين مي خواهد، توجه جامعه جهاني را از نشست ماه سپتامبر سازمان ملل براي تاسيس كشور مستقل فلسطيني منحرف كند.

 



در ديدار با معاون رهبر حزب دموكرات عراق مطرح شد
جليلي: بيگانگان نمي توانند مانع پيشرفت منطقه شوند

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تأكيد كرد اجازه نخواهيم داد كه عده اي با ايجاد ناامني مانع تحقق رفاه و پيشرفت منطقه شوند.
نيچروان بارزاني معاون رهبر حزب دموكرات كردستان عراق عصر جمعه در تهران با سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت وگو كرد.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در ديدار با نخست وزير سابق اقليم كردستان عراق و معاون فعلي مسعود بارزاني، از توسعه مناسبات اقتصادي ايران و عراق به خصوص در استان هاي مرزي استقبال كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان اظهار داشت: امروز بايد كاستي ها و كمبودهايي كه سال ها به خاطر حكومت صدام مانع توسعه و پيشرفت اقتصادي منطقه شده بود جبران شود.
جليلي، امنيت را لازمه پيشرفت و تعميق روابط فرهنگي، اقتصادي و سياسي في مابين دانست و اظهار داشت: نبايد اجازه داد عده اي با ايجاد ناامني و اقدامات تروريستي مانع تحقق رفاه و پيشرفت منطقه شوند.
جليلي با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي در مبارزات با اقدامات تروريستي جدي است تأكيد كرد كه به هيچ وجه اجازه نخواهيم داد بيگانگان با استفاده از تروريست ها، مانع امنيت، پيشرفت و رفاه مردم دو كشور شوند.
نيچروان نيز با يادآوري حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از مردم مظلوم كردستان در دوران جنايات صدام، با محكوم كردن اقدامات تروريستي، اينگونه اقدامات را مانع امنيت و توسعه اين منطقه دانست.
وي همچنين خواستار گسترش هرچه بيشتر مناسبات جمهوري اسلامي با عراق و اقليم كردستان و استمرار حمايت هاي ايران از مردم منطقه شد.
امنيت مرزها
يكي از مهمترين اولويت هاي ايران است
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان هم در ديدار جداگانه اي با اظهار خرسندي از سفر بارزاني و هيئت همراه به ايران، امنيت طرفين را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت امنيت مرزهاي جمهوري اسلامي ايران بعنوان يكي از مهمترين اولويت هاي كشورمان تأكيد كرد.
بارزاني نيز ضمن ابلاغ سلام گرم جلال طالباني رئيس جمهور عراق و مسعود بارزاني رئيس اقليم كردستان عراق به مقامات كشورمان از جمهوري اسلامي ايران به عنوان دوستي واقعي ياد كرد و با يادآوري حمايت هاي كشورمان از مردم كردستان عراق در شرايط سخت بر ضرورت همكاري ميان اقليم كردستان عراق و جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد.
بارزاني با اشاره به اينكه امنيت جمهوري اسلامي ايران و اقليم كردستان عراق بهم پيوسته است همكاري هاي دو طرف براي نيل به هدف امنيت پايدار و توسعه همه جانبه منطقه را مورد توجه قرار داد.
در اين ديدار طرفين بر حل و فصل مسائل في مابين در چارچوب توافقات بعمل آمده و بر اراده جدي خود در بسط و گسترش روابط در همه زمينه ها تأكيد كردند.
در پايان اين ديدار صالحي مجدداً از مسعود بارزاني براي سفر به كشورمان دعوت و آن را گامي مهم و عملي كه نشانه دوستي پايدار ميان طرفين است عنوان كرد.

 



حمل تصاوير امام خميني توسط مردم غزه در روز جهاني قدس

به رغم حملات هوايي رژيم صهيونيستي به نوار غزه، مردم غزه با حضوري گسترده روز جهاني قدس را گرامي داشته با در دست داشتن تصاويري از حضرت امام خميني (ره) با قدس اعلام همبستگي كردند.
مردم مقاوم و مظلوم غزه همراه با ديگر مسلمانان جهان، روز جهاني قدس را گرامي داشتند. در اين راهپيمايي با شكوه، نيروهاي مقاومت تصاويري از حضرت امام خميني (ره) را با زير نويس روز جهاني قدس در دست داشتند و ضمن سر دادن شعارهايي عليه رژيم صهيونيستي، خواستار آزاد سازي قدس شريف شدند.

 



رئيس شركت هواپيمايي مصر: مانعي براي از سرگيري پروازهاي هوايي ميان تهران و قاهره وجود ندارد

رئيس شركت هواپيمايي مصر اعلام كرد هيچ مانعي براي از سرگيري پروازهاي هوايي ميان مصر و ايران پس از 35 سال وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاري آلمان از قاهره، سامح الحفني تصريح كرد: شركت هواپيمايي مصر با صدور مجوز لازم براي شركت هاي هواپيمايي با هدف از سرگيري پروازهاي هوايي ميان مصر و ايران مخالفتي ندارد. الحفني گفت: براساس توافقنامه اي كه اكتبر سال دو هزار و ده ميان قاهره و تهران به امضا رسيد هيچ محدوديت سياسي براي از سرگيري پروازهاي هوايي ميان دو كشور ديده نمي شود. وي افزود: براساس مفاد اين توافقنامه شركت هاي هواپيمايي در مصر و ايران مي توانند دست كم 14 بار در هفته ميان دو كشور پرواز داشته باشند. الحفني تصريح كرد: به نظر مي رسد برقراري پروازهاي هوايي ميان مصر و ايران براي شركت هاي هوايي سودآور نيست و به همين سبب اين شركت ها در اين زمينه تلاش نمي كنند. وي افزود: با وجود گذشت 10 ماه از امضاي اين توافقنامه اما پروازهايي ميان دو كشور از جانب شركت هاي هوايي دو طرف صورت نمي گيرد. از طرف ديگر منابع هواپيمايي در فرودگاه قاهره از احتمال از سرگيري پروازهاي هوايي ميان مصر و ايران تا پايان امسال خبر دادند. اين منابع تاكيد كردند پس از تمايل دو كشور براي ايجاد روابط و اظهارات مقامات ايراني در استقبال از انقلاب بيست و پنج ژانويه و نيز افزايش سفر هيئت هاي مصري به ايران، پيش بيني مي شود پروازهاي هوايي ميان دو كشور از سر گرفته شود. مصر و ايران در اكتبر گذشته توافقنامه جديدي در زمينه حمل و نقل هوايي امضا كردند.

 



درخواست ايران از تركيه براي پيگيري قرارگرفتن پژاك در ليست سياه

رئيس كميته حقوق بشر مجلس با اشاره به ديدار اخيرش با سفير تركيه، از درخواست ايران از تركيه براي پيگيري قرارگرفتن گروهك تروريستي پژاك در ليست سياه اتحاديه اروپا خبر داد.
زهره الهيان نماينده مردم تهران و رئيس كميته حقوق بشر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس با اشاره به ديدار اخيرش با سفير تركيه در تهران، اظهار داشت: اين ديدار به درخواست سفير تركيه در ايران انجام شد و محور موضوعات مطرح شده در اين جلسه مباحث حقوق بشري بود.
وي با بيان اينكه در اين جلسه اوضاع و شرايط سوريه مورد بحث و بررسي قرار گرفت، گفت: سفير تركيه در اين جلسه اشاره اي به نگراني هاي كشور متبوعش درباره كشتارهايي كه در سوريه اتفاق مي افتد،داشت و نيز مذاكرات تلفني احمدي نژاد و اردوغان و موضوعات مطرح شده ميان دو طرف در شرايط حاضر در رابطه با سوريه را بسيار مهم دانست.
الهيان ادامه داد: بنده هم در اين جلسه نگراني ايران را از فعاليت گروه هاي تروريستي و مسلح در سوريه مطرح كردم و گفتم كه متأسفانه اين گروه ها با حمايت برخي كشورها باعث ايجاد ناامني و اغتشاش و درگيري با ارتش در سوريه مي شوند كه نتيجه اي جز كشتار مردم بي گناه ندارد و همچنين نگراني خودمان را از دخالت هاي احتمالي ناتو و دخالت نظامي در مسائل تركيه را مطرح كردم و گفتم كه نتيجه اين گونه دخالت ها چيزي جز ريخته شدن خون مردم بي گناه در سوريه نيست.
رئيس كميته حقوق بشر مجلس بر همين اساس يادآور شد: در اين جلسه اشاره اي كردم به اينكه ما شواهدي در رابطه با دخالت آمريكا و عربستان و حمايت اين كشورها از گروه هاي مسلحانه و قاچاق اسلحه توسط سوريه به عربستان داريم كه همه اين مسائل باعث ايجاد درگيري ها در سوريه شده و اعلام كردم كه ايران پشت صحنه اين حركات را صهيونيست ها مي داند و دخالت آنان و حضورشان در اجلاس مخالفان دولت سوريه نشان دهنده دخالت صهيونيست هاست.
رئيس كميته حقوق بشر كميسيون سياست خارجي مجلس در خاتمه متذكر شد: نتيجه كلي اين ملاقات اين بود كه ايران و تركيه بايد همكاري نزديكي براي حل معضل سوريه و دخالت كشورهاي ديگر در رابطه با حمايت از گروه هاي مسلح داشته باشند چرا كه با كمك ايران و تركيه معضل سوريه حل مي شود.

 



شخصيت هاي ديني و سياسي تأكيد كردند
پيش بيني حضرت امام در حال تحقق است زمان نابودي رژيم صهيونيستي فرا رسيده است

شخصيت هاي سياسي و ديني گفتند راهپيمايي عظيم و ميليوني روز قدس در ايران و ساير كشورهاي جهان يك پيام مهم و روشن داشت و آن اينكه اضمحلال رژيم صهيونيستي با توجه به پيش بيني حضرت امام(ره) در حال تحقق است.
جمع زيادي از شخصيت هاي سياسي ديروز با حضور در راهپيمايي روز قدس بر نابودي قريب الوقوع، اسرائيل تاكيد كردند.
آيت الله مكارم شيرازي با تقدير از حضور باشكوه مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس گفت: راهپيمايي روز جهاني قدس و حضور چشمگير مردم در اين راهپيمايي داراي پيام هايي است كه يكي از اين پيام ها خطاب به سران برخي كشورهاي منطقه است تا بدانند كه سرنوشت مشابهي در انتظار آنان است و پيام ديگر مربوط به آمريكاست كه هرچه سريعتر منطقه را ترك كند.
وي در پايان تاكيد كرد: اميدواريم راهپيمايي روز جهاني قدس باعث اضمحلال اسرائيل شود.
آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه هم با حضور در راهپيمايي روز قدس گفت: روز قدس امسال اين ويژگي را دارد كه در فضايي برگزار مي شود كه كشورهاي جهان اسلام حركت عظيمي را آغاز كرد و ديكتاتورهاي حاكم بر اين كشورها را به زير كشيده اند.
وي افزود: امروز همه نشان مي دهند كه مردم مسلمان يك دل و يك صدا هستند و در راه رهايي قدس متحد عمل خواهند كرد.
آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري نيز با تأكيد بر اينكه بيداري اسلامي كشورهاي منطقه متأثر از روز قدس بوده است گفت: بي شك بيداري اسلامي كشورهاي منطقه متأثر از روز قدس بوده و اين در واقع يكي از مشخصه هاي اصلي نهضت هاي منطقه به شمار مي رود.
مهدوي كني در ادامه گفت: آزادي قدس شريف نزديك است و ما فكر مي كنيم به زودي شاهد پيروزي فلسطينيان و صهيونيست هاي اشغالگر خواهيم بود.
مرتضي بختياري وزير دادگستري هم با تأكيد بر اينكه روز قدس امسال استثنايي و تاريخي است گفت: روز قدس نماد انقلاب اسلامي است و هرچه از عمر روز قدس كه از يادگارهاي عظيم امام خميني(ره) است مي گذرد پي به عظمت و بزرگي اين روز مي بريم.
وي افزود: شايد در گذشته اين سخنان براي برخي قابل هضم نبود اما در عصر حاضر و به دليل تحولات عظيم مردمي در منطقه، پيوستگي خوبي در ميان كشورها در خصوص روز قدس اتفاق افتاده است.
محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور نيز با بيان اينكه با حمايت هايي كه در روز جهاني قدس از فلسطين مي شود كار رژيم صهيونيستي به آخر رسيده است، گفت: به زودي شاهد خواهيم بود كه مردم فلسطين بر سرزمين هاي خود مسلط مي شوند.
مصطفي محمدنجار وزير كشور در حاشيه راهپيمايي روز قدس با اشاره به تزلزل در پايه هاي رژيم صهيونيستي گفت: بيداري اسلامي و سقوط بعضي از حكام وابسته به نظام سلطه در منطقه به شكوه و عظمت روز قدس امسال افزوده است.
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه هم روز قدس را لنگر كشتي بزرگ امت اسلامي دانست و گفت: روز قدس تضمين كننده راهي است كه حضرت امام راحل براي امت اسلامي ترسيم كرده است و اين راه به آزادي قدس شريف مي انجامد.
وي بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه را يكي از پيام هاي روز قدس دانست و گفت: 32 سال پيام روز قدس در امت اسلامي بصيرت ايجاد كرد و تبديل به يكي از عوامل اصلي برپاخاستن ملت هاي مسلمان منطقه شد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي هم در پيامي با اعلام اين نكته كه آرمان روز جهاني قدس تا آزادي كامل قدس ادامه دارد گفت: راهپيمايي امسال روز قدس اعلام همراهي و هم پيماني با انقلاب هاي بزرگي است كه از شمال آفريقا تا جنوب آسيا را در برگرفته است.
محسني اژه اي دادستان كل كشور نيز با اشاره به شركت گسترده و شورانگيز مردم در راهپيمايي روز قدس گفت: در راهپيمايي امسال دو مطلب قابل توجه وجود دارد يكي اين است كه مردم نتيجه بيداري و استقامت خود را ديدند و ديگري بيداري همه كشورهاي اسلامي است.
وي گفت: امام خميني مي گفت كه اگر يك ميليارد مسلمان عليه اسرائيل فرياد بزنند، كافي است كه اسرائيل نابود شود و امروز مردم به اين حرف ايمان آورده اند.
پرويز داوودي رئيس مركز بررسي هاي استراتژيك رياست جمهوري هم گفت: امروز مستكبران با بحران روبرو شده اند و انشاء الله به زودي شاهد نابودي همه آنها يكي پس از ديگري خواهيم بود.
سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين يكي از ويژگي هاي راهپيمايي روز قدس امسال را راهپيمايي در پشت مرزهاي رژيم صهيونيستي دانست و گفت:ان شاء الله بزودي با بهم پيوستن اين راهپيمايي ها در كشورهاي مختلف، سيل خروشان ملت هاي مسلمان همانطور كه امام راحل(ره) مي خواستند بزرگترين راهپيمايي به مقصد بيت المقدس برگزار خواهد شد.

 



رونمايي از طرح هاي راداري و جنگ الكترونيك در 10 شهريور

فرمانده قرارگاه هوايي خاتم الانبياء از رونمايي دو طرح در حوزه كشف و جنگ الكترونيك در روز دهم شهريورماه خبر داد.
امير اسماعيلي فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء با اشاره به دهم شهريور ماه گفت: اين روز براساس دستور تاريخي فرمانده معظم كل قوا نامگذاري شده است و ما در اين روز چند طرح مهم را افتتاح خواهيم كرد.
وي افزود: اين دو طرح در موضوع كشف و درگيري است كه به دست تواناي دانشمندان و پژوهشگران صنعت دفاعي كشور توليد شده است.
فرمانده قرارگاه هوايي خاتم الانبياء در گفت وگو با مهر تاكيد كرد: اين دو طرح شامل يك رادار دور برد و ابزار جنگ الكترونيكي است كه به لطف خداوند در اين روز جزئيات آن به ملت ايران اعلام خواهد شد.

 



تشييع پيكر سرباز شهيد در ميانه

پيكر مطهر سرباز شهيد «محسن فرضي» با حضور پرشور امت شهيدپرور شهرستان ميانه تشييع شد.
به گزارش ايرنا، پيكر پاك اين شهيد روز پنج شنبه از مقابل ستاد انتظامي شهرستان ميانه با حضور مسئولان، روحانيان، بسيجيان و مردم اين شهرستان تا قطعه شهداي گلزار مومنين تشييع و پس از اقامه نماز به خاك سپرده شد.
سرباز محسن فرضي در پي درگيري با قاچاقچيان مسلح در هنگ مرزي سردشت در 30 مردادماه سال جاري به فيض شهادت نايل آمد.

 



مدير كل شيلات استان خبر داد
توليد 500 ميليارد ريالي ماهي قزل آلا در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل شيلات مازندران گفت: در سال گذشته 12 هزار و 456 تن ماهي قزل آلا به ارزش اقتصادي 500 ميليارد ريال در استان توليد شده است.
حسن حبيب نژاد افزود: دو پروژه شيلاتي به اعتبار 3 هزار و 300 ميليون ريال در هفته دولت در مازندران افتتاح مي شود.
وي گفت: با بهره برداري از اين پروژه ها كه در زمينه پرورش ماهي سردآبي قزل آلا در دو روستاي سمسكنده و هلي كتي شهرستان هاي ساري و آمل است 24 تن به توليد ماهي قزل آلاي استان افزوده خواهد شد و از محل افتتاح اين دو پروژه در هفته دولت براي تعداد 6 نفر نيز اشتغال زايي ايجاد خواهد شد.
مديركل شيلات مازندران يادآور شد: شيلات مازندران در سال گذشته با توليد 12 هزار و 456 تن و ارزش اقتصادي بيش از 500 ميليارد ريال با سهم 17 درصدي رتبه دوم توليد را در كشور به خود اختصاص داد.

 



فرمانده سپاه عاشورا: اخبار خوبي عليه پژاك اعلام مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه عاشورا گفت: به زودي اخبار خوبي از عمليات سپاه بر عليه پژاك اعلام مي شود.
سرتيپ علي اكبر پورجمشيديان در جمع خبرنگاران در تبريز تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران با قاطعيت از حاكميت خود دفاع مي كند و در اين راه «پژاك» را مورد ضربات خردكننده اي قرار داده است.
اين مقام ارشد نظامي منطقه با اشاره به شرايط حاكم بر منطقه خاورميانه و تلاش استكبار براي تغييرات مطابق منافع خود در آن بر لزوم و ضرورت حفظ حكومت بشار اسد در سوريه تاكيد كرد و اظهار داشت: سوريه خط مقدم مقابله با اسرائيلي ها بوده و نظام حاكم در آن، مي بايست حفظ شود. سوريه جبهه پايداري و مقاومت اسلامي است و نظام اسد با كمك خداوند، همچنان برقرار خواهد ماند.

 



اجراي طرح «ضيافت نور» در آموزش و پرورش منطقه 14

17 هزار نفر از خانواده روزه دار فرهنگيان آموزش و پرورش منطقه 14 تهران در ايام ماه مبارك رمضان اطعام شدند.
به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش منطقه 14 تهران، در اجراي طرح «ضيافت نور» در ايام ماه مبارك رمضان 4 هزار نفر از كاركنان شاغل آموزش و پرورش اين منطقه شامل نيروهاي رسمي، قراردادي، پيماني وحق التدريسي به همراه اعضاي خانواده از نخستين روز ماه رمضان تاكنون در مراكز آموزشي رفاهي - فرهنگي آموزش و پرورش منطقه 14 روزه خود را افطار كرده و اطعام شدند.
اين گزارش حاكي است، اين طرح تا پايان ماه مبارك رمضان ادامه دارد و هر شب حدود 400 نفر اطعام مي شوند.
تاكنون 17 هزار نفر از خانواده فرهنگيان مهمان آموزش و پرورش بوده و روزه خود را در مراكز مذكور افطار كردند. اين طرح از تاريخ دهم مردادماه آغاز شده است و تا ششم شهريورماه ادامه دارد.

 



رئيس بيمارستان امام خميني كرمانشاه: احمد عزيزي به وضعيت اتمام درمان رسيده است

در جلسه قائم مقام وزير ارشاد با رئيس دانشگاه علوم پزشكي و جمعي از مسئولان مقرر شد با ارائه نظر فوق تخصصان تيم پزشكي و صلاحديد مسئولان ذيربط، عزيزي سريع تر در تهران يا خارج از كشور جراحي پيوند تراشه شود.
به گزارش فارس از كرمانشاه، در جلسه اي كه با حضور طالبيان قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، نيكبخت قائم مقام وزير بهداشت، حميدي معاون حوزه وزارتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، شجاعي مسئول صندوق هنرمندان، حجت الاسلام آفتابي مديركل ارشاد استان كرمانشاه، منكرسي معاون استاندار كرمانشاه، قزوه شاعر معاصر، عطايي پزشك معالج عزيزي و تني چند از پزشكان در بيمارستان امام رضا(ع) برگزار شد پزشكان معالج به تشريح روند بيماري احمد عزيزي پرداختند.
نيكبخت رئيس دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه گفت: بهترين كار براي پيگيري درمان عزيزي تشكيل جلسه در تهران است.
وي افزود: در صورتي كه پزشكان تشخيص دهند، عزيزي را براي درمان به خارج از كشور اعزام خواهيم كرد.
نيكبخت ادامه داد: بيمارستان مسيح دانشوري پذيراي عزيزي نيست اين بيمارستان ترافيك بيمار دارد و بار آخري كه عزيزي را به اين بيمارستان برديم گفتند 48 ساعت بيشتر نمي توانيم او را نگهداري كنيم.
وي ادامه داد: دكتر مسجدي بايد درباره اين موضوع نظر بدهند كه پيوند تراشه شدني است يا نه.
عطايي پزشك عزيزي، نيز در اين جلسه گفت: براي پيوند تراشه قطعاً قبل از اعزام بايد تيم كارشناسي اظهار نظر كنند.
وي تأكيد كرد: دكتر مسجدي كه متخصص اين رشته هستند بايد عمل عزيزي در كشور يا خارج از كشور را تأييد كنند. پزشك معالج عزيزي افزود: عمل پيوند تراشه رايج نيست و عزيزي كانديداي پيوند تراشه است.
وي تصريح كرد: براي اعزام عزيزي بايد با استناد به مدارك تصميم گيري شود زيرا بيمار شرايط سختي دارد حتي اگر قرار است عزيزي ويزيت براي تشخيص جهت اعزام شود بايد پزشكان معالج به كرمانشاه بيايند.
پزشك معالج عزيزي خاطرنشان كرد: عزيزي فقط واكنش هاي عاطفي مثل خنده و گريه دارد ولي از نظر طب، اعصاب واكنش ندارد.
عطايي خواستار تسريع در پيگيري وضعيت عزيزي براي درمان شد.
جويباري رئيس بيمارستان امام خميني كرمانشاه كه از پزشكان معالج عزيزي است نيز درباره وضعيت وي گفت: وقتي بيماري دچار عارضه مغزي مي شود پيامدهاي ديگري نيز براي او به دنبال دارد.
وي ادامه داد: عزيزي ماه هاي متوالي است كه در آي سي يو بستري بوده و دوبار نيز براي درمان به تهران اعزام شده است كه در آخرين بار پزشكان تهران اعلام كردند اين تنگي قابل اصلاح نيست.
جويباري تصريح كرد: هم اكنون وضعيت عزيزي اتمام درمان در كرمانشاه است و خيلي وقت است كه درمان وي در كرمانشاه تمام شده است و خطر وي را تهديد مي كند.
خواهر عزيزي نيز در اين جلسه گفت: احمد زودتر بايد درمان شود چرا كه ضايعات ممكن است به ريه اش برود و ريه خود را از دست بدهد.
وي افزود: عمل پيوند ريه در بيمارستان مسيح دانشوري تهران انجام مي شود و احمد مي تواند كه در اين بيمارستان عمل شود.
در اين جلسه مقرر شد تيم اعزامي گزارش وضعيت جسماني عزيزي را به اطلاع وزير برسانند و براساس نظررئيس دانشگاه علوم پزشكي و تيم معالج مقرر شد پرونده بيمار توسط تيم فوق تخصصي بيمارستان مسيح دانشوري تهران بررسي شود و جلسه اي با حضور نمايندگان وزارت ارشاد و امامي رضوي معاون درمان وزارت بهداشت و نمايندگان دانشگاه علوم پزشكي برگزار شود كه با ارائه نظر فوق تخصصان تيم پزشكي مذكور و صلاحديد مسئولان ذيربط هر چه سريع تر بيمار در تهران يا خارج از كشور مورد جراحي پيوند تراشه قرار گيرد.
گفتني است وزير ارشاد با جديت پيگير وضعيت درمان عزيزي است و با اعزام تيمي از نمايندگان خود به كرمانشاه درصدد است هرچه سريع تر براي درمان عزيزي و اعزام او به خارج از كشور يا عمل وي در داخل كشور اقدام شود.
احمد عزيزي شاعر انقلاب و اهل بيت عليهم السلام از بيست و ششم اسفند 87 به علت كاهش سطح هوشياري ناشي از تشنج، بيماري قلبي و كليوي در بخش آي سي يو بيمارستان امام رضا عليه السلام كرمانشاه بستري است.

 



فروش خودرو براي كمك به گرسنگان سومالي

جانباز 45 درصد شهر خمين با فروش خودروي پژو خود، 80 ميليون ريال بهاي آن را به قحطي زدگان سومالي اهدا كرد.
علي كوثري در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراك با اشاره به انگيزه خود از اين اقدام خداپسندانه گفت: با ديدن صحنه هاي دردناك جان دادن كودكان سومالي از تلويزيون كه براثر گرسنگي يكي پس از ديگري جان خود را از دست مي دادند تصميم گرفتم با تبعيت از رهبر معظم انقلاب كمك ناچيز خود را تقديم مردم مظلوم سومالي كنم.
وي افزود: با ديدن تصاوير وضعيت دردناك مردم سومالي زماني كه خود را جاي آنها گذاشتم انديشيدم كه خدا مي توانست اين بلا را در كشور ايران عزيز نازل كرده و مردان و زنان و كودكان كشورم به اين مصيبت دچار شوند.كارمند اداره برق شهرستان خمين اظهار داشت: حال كه اين مصيبت گريبانگير ما نشده است همه ما بايد به جبرانش به كمك مردم سومالي شتافته و به امتحان بزرگ خداوند به خوبي پاسخ دهيم.
كوثري با اشاره به كمك 20 ميليون توماني رهبر معظم انقلاب به كشور سومالي بيان داشت: شاخص همه حركات و سكنات ما رهبر معظم انقلاب است و زماني كه ايشان در كوتاه ترين زمان ممكن كمك هاي 20 ميليون توماني خود را به مردم سومالي اهدا كردند، ما نيز بايد با تبعيت از ولايت فقيه با كمك هاي ناچيز خود در اين راه خير گام برداريم.
وي درباره نحوه فروش پژو 405 گفت: من براي رضايت خدا و نجات جان كودكان مظلوم و بي گناه سومالي تصميم گرفتم مقدار ناچيزي از دارايي خود را كه خدا به صورت امانت در اختيارم قرار داده در اين راه خير هزينه كنم و چون سرمايه اي نداشتم براي گرفتن وام به چند بانك مراجعه كردم، اما چون نتوانستم به دليل مشكلات اخذ تسهيلات، وامي دريافت كنم با همسر و فرزندانم مشورت كردم و تصميم گرفتم ماشينم را در اين راه تقديم كنم.
اين جانباز خاطرنشان ساخت: با موافقت اعضاي خانواده ماشين را به هلال احمر شهرستان خمين برده و از رئيس جمعيت هلال احمر خواستم با فروش خودرو درآمدش را به مردم سومالي اهدا كنند كه آنها از من خواستند خودم خودرو را فروخته و وجهش را پرداخت كنم.
كوثري ادامه داد: براي فروش خودرو به چند بنگاه رفتم و در نهايت آن را به قيمت 8 ميليون تومان فروخته و بهايش را طي فيشي به منظور كمك به مردم گرسنه سومالي تقديم كردم.

 



محمد حسين صفارهرندي: جريان انحرافي نتيجه پيوند با اصلاح طلبان و كارگزاران است

همدان - خبرنگاركيهان:
مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: فساد اقتصادي جريان انحرافي نتيجه پيوند آنها با اصلاح طلبان و كارگزاران است.
محمد حسين صفارهرندي در يادواره شهداي مسجد اميرالمؤمنين (ع) منطقه صدف همدان افزود: راي دهندگان به دولت دهم و مردم حزب الله انتقادشان اين است كه چرا اين دولت پاي خود را به جاي پاي اصلاح طلبان وكارگزاران قرار مي دهد؟
وي ادامه داد: در دوران اصلاحات، ضد ارزش ها جاي ارزش ها را گرفت و تلاش زيادي شد تا فرهنگ شهادت و نظام ديني از بين برود.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: درآن دوران،كساني كه فرهنگ شهادت و شهادت طلبي را خشونت طلبي مي دانستند، خائن هستند چرا كه اين تفكر ناشي از مباحث اعتقادي و ايدئولوژيك و يا يك بحث سياسي داخلي نبود، بلكه راهكاري براي كمك به دشمن به شمار مي رفت.
صفار هرندي در دو بخش ديگري از سخنان خود درخصوص بيداري ملت هاي مسلمان، گفت: ثمره خون شهداي ايران اسلامي، باعث برپايي انقلاب هاي اخير در منطقه شده است.
وي خاطر نشان ساخت: دنيا روز قدس امسال را بسيار متفاوت تر از 32سال گذشته مي بيند و بيش از گذشته از نگاه نافذ حضرت امام خميني (ره) متحير مي شود چرا كه جهانيان مي بينند سخنان امام يكي پس از ديگري در روزگار ما محقق مي شود.
صفارهرندي همچنين سوريه را حلقه وصل ايران، لبنان وفلسطين دانسته و اظهار داشت:حمايت از مقاومت تنها گناه سوريه از نظر غربي هاست و اگر اين كشور دست از اين حمايت بردارد، با او كاري نخواهند داشت.
مشاور فرمانده كل سپاه، اضافه كرد: حزب الله و سوريه امروز هويت و وزن خود را در جهان، از جمهوري اسلامي ايران دارند و امروز ايران يك كشور حاشيه اي نيست و هر تحركي عليه ما، صدها حركت را در منطقه و جهان عليه دشمنان ايجاد مي كند.
وي با اشاره به سخنان امام خميني مبني بر «رقم زدن سرنوشت عالم توسط ملت ها در آينده» گفت: اكنون جهان به اين فرموده امام رسيده و دولت هات بيكاره هاي مطلق شده اند و ملت ها همه كاره هستند.
صفارهرندي تأكيد كرد: به محض اينكه ملت ها بر ترس و پريشاني خود غلبه كنند، بر جهان مسلط خواهند شد.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواستار شد
ورود هنرمندان در مسائل سياسي كشور

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: از هنرمندان اين انتظار مي رود كه در مسائل سياسي كشور ورود يابند و اين گونه براي معرفي ايران عزيز فرهنگ و سنن متنوع دست به دست هم اقدامات عميقي انجام دهند.
به گزارش فارس از گرگان، سيدمحمد حسيني در نشست صيمي با فعالان فرهنگي، ادبي، هنري و قرآني استان كه با حضور استاندار گلستان، نمايندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي كه در تالار فخرالدين اسعد گرگاني برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ و هنر بايد بيش از پيش معرفي شود.
وي افزود: همان طور كه هنرمندان در محرم و صفر هميشه پيشگام هستند و آثاري متناسب با فرهنگ و اصيل ايراني ارائه مي دهند در ديگر مناسبات ملي نيز منتظر هنرمندي آنان هستيم.
حسيني در ادامه پرداخت وام مسكن به خبرنگاران را يكي از رويكردهاي دولت عنوان كرد و اظهار داشت: به 5 هزار خبرنگار تا سقف 300 ميليون ريال وام تعلق مي گيرد كه مقدمات اين كار فراهم شده و اكنون در مرحله ابلاغ و نهايي شدن است كه حركت خوبي در روند زندگي خبرنگاران به وجود مي آورد.
وي تصريح كرد؛ براي در اختيار قرار دادن اين وام به خبرنگاران هنوز آيين نامه اي تدوين نشده است كه البته براي خبرنگاران متاهل اولويت وام قائل خواهيم شد.
به گزارش ايرنا همچنين در خصوص مدت زمان مطالعه در كشور نيز وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: سرانه مطالعه كتاب در كشور 18 دقيقه و قرآن 12 دقيقه است كه با احتساب نشريات و روزنامه ها سرانه مطالعه در كشور 76 دقيقه مي باشد.
وي با اشاره به خريد 50 ميليارد ريال كتاب در سال گذشته و توزيع آن بين كتابخانه هاي مدارس گفت: با توجه به تفاهم نامه صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش امسال اين ميزان افزايش چشمگيري خواهد يافت.

 



طرح راهيان نور به ثبت معنوي ملي مي رسد

نماينده رئيس جمهور در امور راهيان نور كشورگفت: ثبت معنوي ملي راهيان نور مورد موافقت رئيس جمهوري قرارگرفته است و بزودي انجام مي شود.
به گزارش ايرنا، سيد «جمال علي الحسيني» روز پنج شنبه در ستاد راهيان نوراستان كرمان افزود: ثبت راهيان نور، كار ارزشمندي به شمار مي رود كه مراحل ثبت معنوي اين رويداد بزرگ درحال طي شدن است.
وي همچنين از ثبت روزي به نام راهيان نور در تقويم ملي خبر داد و گفت: براي اين ثبت دو روز به شوراي انقلاب فرهنگي پيشنهاد شده است.
وي اضافه كرد: قرار است 25اسفند ماه همزمان با نخستين روز حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي در هويزه و يا هفت يا هشتم فروردين ماه نخستين روز حضور ايشان درشلمچه به نام روز راهيان نور در تقويم ملي ايران ثبت شود.
علي الحسيني با بيان اينكه در تقويم مسائل فرهنگي خارج از كشور تنها دو رويداد دهه فجر و نوروز مورد توجه است و بر اساس آنها برنامه ريزي هايي صورت مي گيرد گفت: قرار است در تقويم برنامه هاي فرهنگي خارج از كشور بحث راهيان نور نيز گنجانده شود.
وي اضافه كرد: دراين طرح قرار است به عنوان مثال مادر يكي از شهداي دوران دفاع مقدس در نمايشگاه هاي فرهنگي كه در خارج از كشور از سوي ايران برپا مي شود شركت و در رابطه با رشادت هاي رزمندگان دوران دفاع مقدس سخناني را بيان كند.
نماينده رئيس جمهور در راهيان نور كشور در ادامه گفت: همچنين استقلال شاخص فرهنگي راهيان نور از كارگروه هاي فرهنگي استان ها و پيوست اين شاخص به برنامه هاي فرهنگي ملي از ديگر فعاليت هاي دولت درامر راهيان نور بوده است.
وي راه اندازي راهيان نور اديان الهي را نيز از ديگر اقدامات انجام شده عنوان كرد وگفت: درحال حاضر هموطنان ارامنه، آشوري و كليمي نيز به مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس اعزام مي شوند.
نماينده رئيس جمهور در امور راهيان نور كشور همچنين از اعزام يك ميليون نفر دانش آموز درسال جاري به اردوهاي راهيان نور خبر داد وافزود: زمينه اردوهاي راهيان نور دريايي و حضوركاروان هاي راهيان نور در استان هاي بوشهر و هرمزگان فراهم شده است.

 



اخبار ادبي و هنري

حضور عوامل فيلم «شكارچي شنبه» در راهپيمايي روز قدس
فيلم سينمايي «شكارچي شنبه» با حضور عوامل ساخت اين فيلم در راهپيمايي روز قدس ديروز در تهران به مردم معرفي شد.
تهيه كننده اين فيلم با اشاره به معرفي «شكارچي شنبه» در راهپيمايي ديروز گفت: احساس مان اين بود كه اين فيلم ضدصهيونيستي بايد به مخاطب معرفي شود و يكي از اين روشها ايجاد هفت چادر در راهپيمايي روز قدس بود.
محمد قهرماني مديرعامل موسسه شهيد آويني در گفت وگو با فارس بيان داشت: براي معرفي هرچه بهتر فيلم سينمايي «شكارچي شنبه» ساخته پرويز شيخ طادي در هفت مسير راهپيمايي روز جهاني قدس، چادر برپا كرديم تا اين فيلم ضدصهيونيستي را به مخاطب معرفي كنيم.
وي در پايان خاطرنشان كرد: در ميدان فلسطين بوديم و استقبال خوبي هم از اين طرح صورت گرفت و پيش بيني مي كنيم براي اكران عمومي فيلم نيز بليط نيم بها بين مردم توزيع شود.
فيلم ضد صهيونيستي «شكارچي شنبه» قرار است توسط موسسه جبرائيل اواخر همين ماه در هفته دفاع مقدس اكران شود.
شاعران مطرح دفاع مقدس جديدترين آثارشان را قرائت كردند
شاعران مطرح دفاع مقدس جديدترين آثارشان را در آخرين جلسه شب شعر مقاومت قرائت كردند.
اين برنامه از ساعت 22 جمعه در غرفه «به قدر تشنگي» بخش شعر و ادب نمايشگاه قرآن كريم برگزار شد.
حميد سبزواري، مصطفي محدثي خراساني، محمدرضا سهرابي نژاد، محمدرضا تركي، سينا علي محمدي، كمال رستمعلي، مجيد سعدآبادي و حامد يعقوبي شاعران حاضر در اين جلسه بودند كه به روخواني جديدترين اشعار خود با مضامين دفاع مقدس پرداختند.
يادواره ادبي امواج بيداري تمديد شد
نويسندگان علاقه مند به يادواره ادبي امواج بيداري براي شركت 11روز ديگر مهلت دارند تا آثارشان را در اين جشنواره شركت دهند.
دفتر ادبيات بيداري مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري يادواره ادبي امواج بيداري را به مناسبت گراميداشت ياد و خاطره نه تن از شهداي كاروان آزادي غزه در سه زمينه شعر (كلاسيك و نيمايي)، قطعه ادبي و داستان كوتاه برگزار مي كند.
تجليل از هنرمندان حامي ملت فلسطين
به مناسبت روز جهاني قدس، سازمان بسيج هنرمندان از هنرمنداني كه آثار فاخر و ارزشمندي در حمايت از مقاومت و انتفاضه ملت مظلوم فلسطين آفريده اند تجليل نمود.
جمال شورجه كارگردان فيلم «33روز»، پرويز شيخ طادي كارگردان فيلم «شكارچي شنبه»، حسين مسافرآستانه كارگردان تئاتر «تمام صبح هاي زمين»، علي اكبر والايي نويسنده كتاب داستاني «رسته سنگ اندازان» و محمدرضا گلريز خواننده سرودهاي انقلابي پنج چهره هنري بودند كه به خاطر خلق اثر در حمايت از ملت فلسطين تجليل شدند.
همچنين تقدير ويژه اين مراسم به خانواده شير ميدان هاي مقاومت عليه استكبار، جاويدالاثر حاج احمد متوسليان و مرحوم حاج غلامحسين متوسليان اختصاص داشت كه به برادر حاج احمد متوسليان به پاس صبر اين خانواده تقديم شد.
سفر مايكل مور به ايران و برپايي جشنواره سينماگران مستقل دنيا
معاون امور سينمايي وزيرارشاد از سفر مايكل مور به ايران براي حضور در جشنواره سينما حقيقت، برپايي جشنواره سينماگران مستقل دنيا در ايران و تدوين آئين نامه پخش فيلم مستند خبر داد.
به گزارش خبرگزاريها، جواد شمقدري در ضيافت افطار مركز سينماي مستند و تجربي گفت: اخيرا مايكل مور تقاضا كرده بود به ايران بيايد و ما تلاش مي كنيم او را براي حضور در جشنواره فيلم حقيقت دعوت كنيم.
وي افزود: جشنواره فيلمسازان مستقل را هم در حوزه مستند طراحي كرده ايم. در اين بخش فيلمسازاني كه در دنيا فيلمشان بايكوت است مي توانند آثار خود را به نمايش بگذارند. قرار است چنين جشنواره اي بعد از جشنواره فيلم سينما حقيقت راه اندازي شود و ما با برخي فيلمسازان دنيا نيز مكاتبه كرده ايم تا اين جشنواره برگزار شود.
شمقدري همچنين به انتقاد از نمايش فيلم هاي مستند در شبكه هاي ماهواره اي و اينترنتي ضدانقلاب پرداخت و گفت: وقتي برخي رسانه ها در طول 32 سال انقلاب اسلامي با توطئه هايي عليه جمهوري اسلامي همراه بوده اند، پسنديده نيست كه آثار فيلمسازان ما از چنين شبكه هايي پخش شود. از آقاي سجادپور مي خواهيم آيين نامه جديدي را براي پخش مستندها از شبكه هاي ماهواره اي تنظيم كند تا براي ما الگو باشد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14