(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 5 شهریور 1390- شماره 20009

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله مهدوي كني: بحث سهم خواهي به هيچ وجه در درون اصولگرايان مطرح نيست
خطيب جمعه تهران: قفس فرعون مصر در انتظار همه ديكتاتورهاي منطقه است
آثار همراهي با قرآن كريم در قيامت
حجت الاسلام انصاريان: عذرخواهي از مردم به خاطر وضعيت حجاب و جريان انحرافي بود
شكايت ايران از روسيه در قرارداد اس 300
امام جمعه قم: سرنوشت قذافي و مبارك در انتظار نتانياهوست
رئيس دفتر حفاظت منافع ايران در قاهره: هرگونه سازش با رژيم صهيونيستي محكوم به شكست است
اسماعيل هنيه : برگزاري تظاهرات ميليوني ايرانيان در حمايت از قدس مايه افتخار ماست
رئيس سازمان اطلاعات سپاه: منطقه را از حضور عناصر پژاك پاك مي كنيم



آيت الله مهدوي كني: بحث سهم خواهي به هيچ وجه در درون اصولگرايان مطرح نيست

دبيركل جامعه روحانيت مبارز هرگونه سهم خواهي در درون اصولگرايان را رد كرد و گفت كه سهم خواهي در ميان اصولگرايان مطرح نيست.
آيت الله محمدرضا مهدوي كني در حاشيه مراسم افتتاح سال جديد تحصيلي مدرسه علميه مروي و مدارس تابعه كه عصر چهارشنبه برگزار شد، درجمع خبرنگاران و در پاسخ به اين سوال كه «شنيده شده است آقاي روح الله حسينيان به كميته هفت نفره پيوسته اند، آيا شما اين خبر را تاييد مي كنيد؟»، تصريح كرد: هنوز معلوم نيست.
وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با روند فعاليت گروه 8+7 همچنين حضور نمايندگان جبهه پايداري در گروه هشت نفره گفت: آن آقايان بالاخره تشريف مي آورند. بنا بود دو نفر از آقايان تشريف بياورند تا هشت نفر بشوند. ان شاءالله مي آيند ولي تا حالا نيامده اند.
رئيس مجلس خبرگان در پاسخ به اين سوال كه «بحث هايي در رابطه با سهم خواهي مطرح بوده است، نظر شما در اين زمينه چيست؟»، خاطر نشان كرد:سهم خواهي مطرح نيست. به هر حال آقايان هر كدام يك نظراتي دارند كه بايد آرام آرام حل شود و سهم خواهي مطرح نيست.
مهدوي كني همچنين در پاسخ به اين سوال كه «گفت وگوهايتان با جبهه پايداري به كجا رسيد با توجه به اينكه شروطي در اين زمينه مطرح شده بود؟»، تاكيد كرد: ما شروط را قبول نمي كنيم. ما اهل شرط و شروط نيستيم.
به گزارش ايسنا، رئيس مجلس خبرگان رهبري همچنين با بيان اينكه بيداري اسلامي معلول روزهاي قدس است، اظهار كرد: آنچه كه در حال حاضر اهميت دارد نگهداري اين بيداري است تا بتوانيم از آن استفاده كرده و نگذاريم دشمنان آن را به نفع خود مصادره و از آن سوء استفاده كنند.
مهدوي كني افزود: يكي از چيزهايي كه در طي سال هاي گذشته باعث بيداري ملت اسلام شد همين روز قدس بوده و به همين دليل تبعاتي داشته است و شعارهايي كه در آن بيان شده است باعث اين بيداري اسلامي شده است. رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: بنابراين آنچه كه امروز اهميت دارد اين بيداري و نگهداري آن است تا بتوانيم از آن استفاده كنيم و نگذاريم تا دشمنان از آن سوءاستفاده كرده و اين انقلاب ها را مصادره كنند.

 



خطيب جمعه تهران: قفس فرعون مصر در انتظار همه ديكتاتورهاي منطقه است

آيت الله خاتمي تاكيد كرد: آن قفسي كه فرعون مصر در درون آن محاكمه شده در انتظار همه ديكتاتورهاي منطقه است.
به گزارش فارس آيت الله سيد احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادي سياسي جمعه تهران با تشكر از امت خداجوي و حضور بسيار باشكوه مردم در مراسم ليالي قدر گفت: حضور جمعيت جوان در شب هاي ليالي قدر در تهران بي نظير بود و پيام اين مراسم ها اين است كه مردم ايران خدايي بوده و عشق به خداوند در وجودشان نهادينه است و لبه تيغ تيز تهاجم دشمن به سنگ خورده است.
وي با تقدير از مردم براي كمك به مردم قحطي زده سومالي گفت: شما ملت ايران موجب سربلندي نظام اسلامي شديد كه مردم سومالي پيام دادند كمك هاي مردم ايران را از ياد نخواهند برد ولي بايد اين كمك ها ادامه يابد.
آيت الله خاتمي در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسيدن هفته دولت گفت: اين هفته فرصت مناسبي است كه عزيزان قوه مجريه گزارشي از كارها و خدمات خود را به مردم ارائه و در كنار آن برخي نارسايي ها را برطرف كنند.
وي همچنين متذكر شد: اين هفته فرصت مناسبي است كه مردم و نخبگان نيز از فعاليت هاي دولت ارزيابي واقع بينانه اي داشته باشند، نقاط قوت آن را ديده و نقاط ضعف را هم ببينند و براي رفع آن راهكار ارائه دهند؛ بنابراين بايد توجه داشت كه در اين زمينه سياه نمايي مطلق غلط و نادرست و خلاف واقع است و از طرف ديگر نيز نبايد سفيد نمايي مطلق كرد.
خطيب نمازجمعه تهران گفت: دولت محترم مي كوشد كه فضا باز شود و در اين فضا رسانه ها و نخبگان بايد منصفانه و واقع بينانه به صحنه بيايند و نقاط قوت ها و كاستي ها را بيان كنند كه اين موجب مي شود آينده روشني در افق ترسيم شود.
آيت الله خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به خيزش ملت هاي مسلمان و موج بيداري اسلامي گفت: اين پديده بيداري اسلامي يك پديده بي نظير در تاريخ است. ملت ها بيدار شده و سران ديكتاتور خود را ساقط مي كنند و پديده اي شگرف را در تاريخ به وجود آوردند؛ ملت ها سنگر به سنگر ديكتاتورها را يكي پس از ديگري به زير مي كشند و آنها را رسوا مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: بي ترديد اين تحولات بيداري اسلامي است كه با انگيزه ديني و معنوي شكل گرفته است كه نشان بارز آن شعار «الله اكبر»، نمازهاي جمعه و جماعات است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: در مقابل اين بيداري ،ديكتاتورهاي منطقه دو راه را در پيش روي خود دارند؛ يكي آنكه از مركب غرور پياده شده و با مردم خود همراه شوند و در نتيجه آبرومندانه كنار روند و راه دوم آنكه در مقابل مردم ايستاده و با مردم بجنگند كه در اين صورت سرنوشت اينها چيزي جز ذلت و آوارگي و در بدري نيست.
آيت الله خاتمي تاكيد كرد: آن قفسي كه فرعون مصر در درون آن محاكمه شده در انتظار همه ديكتاتورهاي منطقه است.
وي در ادامه سخنان خود پيام هاي صريح بيداري اسلامي منطقه را «نابودي رژيم صهيونيستي» عنوان كرد و گفت: امروز نشانه هاي اين نابودي آشكار شده است كه حتي مقامات اين رژيم معترفند كه در بدترين شرايط از زمان تاسيس خود قرار گرفته و امروز منزوي شده اند و بنابراين ادامه حيات رژيم صهيونيستي در خطر است.
آيت الله خاتمي همچنين در خصوص تحولات كشور ليبي گفت: ديكتاتوري كه 42 سال بر مردم حكومت ظالمانه كرد امروز روزهاي ننگين عمرش را سپري مي كند. مردم ليبي در مقابل اين ديكتاتور مقاومت كردند و خداوند نيز كامشان را با شكست اين ديكتاتور شيرين كرد.
وي يادآور شد: براي قذافي ديكتاتور تنها اين مهم بود كه حكومت كند و ثروت ليبي را همراه فرزندان و اطرافيانش چپاول كند.
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري در ادامه خطاب به مردم ليبي گفت: مقاومان ليبي بايد بيدار باشند تا آمريكا و اروپا انقلابشان را مصادره نكنند و به اين طريق ديكتاتور ديگري همانند قذافي را برايشان مسلط نكنند.
آيت الله خاتمي تاكيد كرد: تنها راه نجات مردم ليبي، اسلام و اعتماد به خداوند و وحدت است. بنابراين مردم ليبي مي توانند بدون نياز به مستكبران ،كشور خود را بسازند.
وي همچنين گفت: نيروهاي ناتو فقط براي تامين منافع دنياي استكبار و غارت منابع نفتي ليبي به اين كشور آمده اند و امروز نفاق آنها عيان شده است. بنابراين اگر مقاومت مردم ليبي نبود غربي ها با قذافي سازش مي كردند تا منافع ملت را هر چه بيشتر غارت كنند.
آيت الله خاتمي در خطبه اول نماز جمعه ايمان و استقامت در مسير ايمان را از عوامل بهشتي شدن از نگاه قرآن برشمرد و با تشكر از راهپيمايان روز قدس اظهار داشت: اين راهپيمايي بي ترديد مصداق عمل صالح بود و هر گام استواري كه در اين راهپيمايي برداشته شد، تيري به قلب دشمنان اسلام و قرآن بود.
وي با اشاره به اشغال فلسطين از سوي رژيم صهيونيستي گفت: حدود 70 سال از اشغال سرزمين هاي فلسطين و حدود 42 سال از به رسميت شناختن رژيم جعلي صهيونيستي در سازمان ملل مي گذرد.
خطيب جمعه تهران با بيان اينكه در اين مدت فراز و فرودهاي بسياري هم در رژيم صهيونيستي و هم در جبهه معارضين وجود داشته است، تصريح كرد: رژيم صهيونيستي تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي يكه تاز ميدان بود و با بالاترين سرعت به پيش مي راند، تا جايي كه برخي از آنها با وقاحت شعار از نيل تا فرات را سر دادند و مدعي بخش هايي از ايران و مدينه شدند.
خاتمي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي به دليل حمايت همه جانبه دنياي استكبار از اين رژيم يكه تاز ميدان بود، خاطرنشان كرد: با پيروزي انقلاب اسلامي شمارش معكوس ذلت اين رژيم جعلي شروع شد؛ انتفاضه ها يكي پس از ديگري امان رژيم صهيونيستي را بريد و اين رژيم به فلاكتي افتاد كه نه تنها شعار از نيل تا فرات را فراموش كردند بلكه دستشان را به كلاهشان گرفتند كه باد نبرد.
وي ادامه داد: با اعلام آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به نام روز جهاني قدس توسط امام خميني(ره) مسئله فلسطين به عنوان يك مسئله بين المللي جهان اسلام به صحنه آمد در حالي كه سران رژيم صهيونيستي مي خواستند آن را يك مسئله عربي جلوه دهند.
خطيب موقت جمعه تهران با بيان اينكه در جبهه معارضين نيز فراز و فرودهاي بسياري هم در مذاكره ها و هم در مقاومت ها وجود داشت، يادآور شد: تجربه اين 70 سال نشان مي دهد كه همراه مذاكره ها و عقب نشيني ها دائما ذلت و بيچارگي بيشتر آوارگان فلسطين بوده اما از رهگذر مقاومت ها و انتقاضه ها، عزت مظلومين فلسطين رقم خورده است.
آيت الله خاتمي اضافه كرد: حداقل اين مقاومت ها و انتفاضه ها اين بود كه جلوي پيشروي بيشتر اين رژيم جعلي را گرفت و از آنجا كه تمام تلاششان اين بود كه مسئله فلسطين را از ذهن مسلمانان و وجدان هاي بيدار جهان محو كنند، اين مقاومت ها اجازه اين كار را به آنها نداد.
وي با اشاره به آيات قرآن در خصوص مقاومت با سلاح ايمان گفت: قرآن مي گويد نگاهتان به حوادث تاريخي نگاه عبرت آميز باشد.
آيت الله خاتمي با اشاره به ديگر آيات قرآن گفت: هر جا كه مسلمانان با سلاح ايمان و مقاومت پيش رفتند، پيروزي شان حتمي است لذا بايد در مقابل كفار با ايمان و مقاومت پيش رفت و از اين داستان هاي قرآني عبرت گرفت.
خطيب جمعه تهران خطاب به مبارزان فلسطيني گفت: بر همين اساس مي خواهم به اين مبارزان قهرمان تذكر دهم كه عزت شما در سايه مقاومت هاي جانانه است نه در سايه مذاكرات آنچناني.
خاتمي با اشاره به قرارداد ننگين كمپ ديويد يادآور شد: بيش از 32 سال پيش اين قرارداد توسط سادات خائن مطرح شد كه روند مذاكره پس از اين قرارداد شروع شد و پس از آنكه كه رئيس سازمان آزادي بخش فلسطين با برگ زيتون وارد سازمان ملل شد كه پيام كنار گذاشتن مبارزه مسلحانه را داشت، فلسطيني ها روز خوش نديدند.
وي با بيان اينكه روز خوش مردم فلسطين با انتفاضه هاي قهرمانانه آنها شروع شد، تأكيد كرد: به مبارزان فلسطيني مي گويم كه خسته نشويد و مقاوم بايستيد چرا كه امروز بهار پيروزي رزمندگان فلسطيني است و با مشاهده تظاهرات داخل رژيم صهيونيستي عليه حاكمان اين رژيم، جاي مقاومت و ايستادگي است.
خطيب جمعه تهران خطاب به فلسطيني ها و مبارزان قهرمان فلسطيني تاكيد كرد: به پيام قرآن مبني بر اينكه اگر مقاومت مؤمنانه داشته باشيد، پيروز خواهيد بود، توجه كنيد و سخن از مرزهاي كذايي به ميان نياوريد و همواره سخن از سراسر سرزمين فلسطين داشته باشيد چرا كه همه فلسطين براي مسلمانان است و اشغالگران بايد سرزمين مسلمانان را ترك كنند.
آيت الله خاتمي با بيان اينكه مصلحت فلسطيني ها بر آن است كه مدام دم از نامشروع بودن اين رژيم جعلي بزنند، گفت: با مقاومت و ايستادگي و عبرت از داستان هاي تاريخي قرآن پيروزي نزديك است.
وي با اشاره به فتنه سال 88 خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي ما نمونه هاي بسياري از اين ياري خداوند را تجربه كرده است كه فتنه 88 آخرين جلوه ياري خداوند از انقلاب ما بود چرا كه در آن دوران تمام كشورهاي اروپايي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران جنگ احزاب به راه انداخته بودند.
خطيب جمعه تهران با تاكيد براينكه دشمنان در خواب فروپاشي نظام اسلامي بودند، اضافه كرد: معركه گردان اين آشفته بازار، رژيم انگليس بود و از اين اتفاقات ابراز خوشحالي مي كرد و برخي از سران كشورهاي منطقه نيز مانند رژيم نامبارك و بن علي به ساز آنها مي رقصيدند و اظهار خوشحالي مي كردند و اغتشاشات آن زمان را پوشش خبري مي دادند.
وي افزود: اما اكنون مي بينيم كه پس از 2 سال چه بر سر اين افراد آمده است؛ پس از 2 سال انگليس آنقدر دچار آشوب، ناامني و اغتشاش مي شود كه حكومت نظامي اعلام نشده، در اين كشور برپا مي شود.همچنين نامباركي كه در دوران فتنه 88 از خوشحالي در پوست خود نمي گنجيد، پس از دو سال او را در قفس براي محاكمه به دادگاه آوردند و بن علي همان ديكتاتوري كه از خوشحالي در پوست خود نمي گنجيد، ذليلانه كشورش را ترك كرد و پس از اينكه چند ساعت در هوا معطل بود و سراغ كشورهاي مختلفي براي پناهندگي رفت، سرانجام با ذلت در حجاز به عنوان پناهنده پذيرفته شد.
آيت الله خاتمي در پايان گفت: ايمان پيدا كنيد كه انقلاب بزرگ اسلامي، انقلابي خدايي است و عنصر ايمان، صبر و تقوا عناصر بزرگ پيروزي است.

 



آثار همراهي با قرآن كريم در قيامت

آنچه كه براي همه ما بيش از هر چيزي مهم است ، حفظ ميراث پيامبر أعظم ؛ يعني ثقلين ، قرآن كريم و عترت طاهرين است . امويان به اين دو وزنه وزين اهانت كرده اند ؛ هم قرآن را از صحنه خارج كرده اند ، هم اهل بيت عصمت و طهارت را . ذات أقدس له كه قرآن را نازل كرد ، براي قرآن، مبيّن و مفسّر مشخص كرد . فرمود : اوّلين مبيّن و مفسّر قرآن وجود مبارك پيامبر اكرم (ص) است . اهل بيت عصمت و طهارتند كه با آن حضرت در نورانيّت سهيمند ، همه شان نور واحدند ؛ آنها هم مبيّن قرآن و مفسّر قرآنند.
ذات أقدس له اين قرآن را براي ياد مبدأ و معاد نازل كرده است . فرمود : لقد يسّرنا القرآن ل لذّ كر فهل م ن مدّك ر(1). ما اين كتاب را براي يادآوري نازل كرديم ؛ يعني انسان در يك نشئه اي حقيقت الهي را ، حقيقت معاد را ، حقيقت دين را ديد . آنجا كه به انسان گفتند : الست ب ربّ كم ، انسان گفت : بلي(2)؛ آن مرحله در درون او نهادينه شده است و اشتغال او به كارهاي دنيا باعث فراموشي آن نشئه مي شود.
چيزي كه انسان را به ياد آن صحنه مي اندازد ، همين قرآن است . فرمود : و لقد يسّرنا القرآن ل لذّ كر ، براي اينكه به يادش بيايد . بعد فرمود : فهل م ن مدّك ر . آيا كسي هست كه با قرآن يادش بيايد ، قبلاً چه گفت و چه گذشت . اين فهل م ن مدّك ر به منزله ترجيع بند اين سوره است . نظير فب ايّ آلاء ربّ كما تكذّ بان(3)كه ترجيع بند سوره مباركه الرّحمن است.
قرآن كريم ، يادآور سخن آشناي خداوند
ما براي اينكه ببينيم بهره صحيح را از قرآن برده ايم يا نه ؛ البتّه خواندنش براي ما ثواب دارد ، براي نياكان ما ثواب دارد ، بركت دنيائي و آخرت دارد ، اينها درست است . امّا ما با اين كتاب بايد يادمان بيايد كه در آن صحنه چه گفتيم ، آن صحنه كجا بود ، چه جور از ما ا قرار گرفتند كه الست ب ربّ كم ، ما گفتيم : بلي ؛ اگر ن شآء الله با خواندن قرآن ، با تفسير قرآن ، با تجويد قرآن يادمان بيايد كه كدام صحنه بود ؛ دراين صورت به مقصد قرآن رسيده ايم . فرمود : و لقد يسّرنا القرآن ل لذّ كر ؛ ما اين كتاب را فرستاديم كه يادتان بيايد . فرمود : اين سخت نيست ، براي اينكه ما آسان قرار داديم . شواهد فراواني در اين كتاب هست كه شما يادتان بيايد كجا گفتيد بلي ، چه جور خدا از شما ا قرار گرفته .
وزانت و سهولت قرآن كريم
بعد مي فرمايد : اين كتاب دو تا خاصيّت دارد،يكي اينكه وزين است. سنگين است ، امّا سخت نيست ؛ دوم اينكه آسان است ، ولي سبك نيست .اين 4 مطلب را كه كنار هم قرار بدهيد ؛ معلوم مي شود كه دو تايش بد است ، دو تايش خوب است . سبك بودن بد است ، دشوار بودن هم بد است . امّا آسان بودن خوب است ، وزين و سنگين بودن خوب است . فرمود : نّا سنلق ي عل يك قولاً ثقيلاً (4). ما اين كتاب را كه وزين است ، متقن است، محتوايش سنگين است ، مطالبش بلند است و عرشي است ، اين را براي تو نازل كرديم.
فرمود : ما اين را آسان قرار داديم،امّا سبك مغز نيست ؛ سنگين است ، امّا دشوار نيست . كسي نمي تواند بگويد انس من با قرآن سخت است . براي اينكه قرآن دلپذير است، حرفي مي زند كه دل با آن آشناست . شما اين مثال را در جريان بازي كودكان بيازمائيد . اگر در مهد كودك 50 كودك مشغول بازي باشند ، عدّه زيادي يكي از اين بچه ها را صدا بزند ، آن بچه گوش نمي دهد ؛ چون اين صدا آشنا نيست . امّا وقتي مادرش يك بار صدا بزند ، اين بچه مي بيند صدا آشناست ؛ فوراً صورت بر مي گرداند ، جواب مي دهد.
فرمود : اين قرآن حرف هايش آشناست براي شما ، شما يك جا اين حرف ها را شنيديد ، پيمان بستيد ، مطابق با فطرت شماست ، مطابق با هويت شماست . اگر گوش بدهيد ، صدا آشناست ؛ صداي بيگانه نيست ! فرمود : و لقد يسّرنا القرآن ؛ ما اين را آسان قرار داديم ، براي اينكه يادتان بيايد . اين حرف پدر آدم است ، حرف مادر آدم است ، حرف قيّم آدم است ، حرف آشناست ، حرف هائي مي زند كه اين دل مي پذيرد . حرف هاي تلخ نيست ، حرف هاي سنگين است ؛ امّا دشوار نيست . فرمود : آيا كسي هست كه يادش بيايد ؟!
كلام قرآن ، يادآور سفر معنوي انسان
اگر ما يادمان بيايد كه مسافريم ، هرگز در راه معطّل نيستيم . كساني كه سفر حج مي روند ، عمره مفرده مي روند ؛ آنها اگر يك مقداري پول جيب شان باشد ، آنجا زمين و باغ بخرند ، شما تقبيح نمي كنيد ؟ مي گوئيد : شما كه مسافريد ، فردا مي خواهيد برويد؛ اين زمين ها را مي خواهيد چه كار كنيد ؟! اين يادش مي آيد كه مسافر است . مي گويد : يك چيزي بايد ببرم كه براي شهرم خوب باشد . اين قرآن به ما مي گويد : يك چيزي ببر كه براي شهرت خوب باشد . مگر نمي خواهيد مسافرت كنيد ؟ مگر نمي خواهيد آنجا برويد ؟ مي خواهي با دست خالي بروي يا سوغات ببري ؟ بسياري از اموات اين قبرستان ها منتظرند ما برويم ، چه برايشان ببريم ؟ وقتي يك كسي وارد برزخ شد ، اين برزخي ها از او سوال مي كنند : فلان دوست ما ، فلان رفيق چه شد ؟ هست يا مرد ؟ اين در جواب مي گويد كه او چند ماه قبل مرد . بعد آنها مي گويند كه بيچاره هوي ، هوي(5)؛ يعني سقوط كرده ، اين را نياوردند اينجا . آنها كاملاً باخبرند و كاملاً مي پرسند .
بشارت طلبي شهيدان درباره همرزمان خويش
اين بركت خون شهداست كه قرآن را از مهجوريت به در آورده. شهداء براي آن شهيد نشدند كه مسائل مادي ما تأمين بشود ؛ البتّه بايد مسائل مادي وزندگي را تأمين كرد ، رفاه مردم تأمين بشود . امّا اين شهداء مستقيماً با خداي خود در ارتباطند ، به خدا عرض مي كنند : به ما بشارت بدهيد آنهائي كه راهيان راه ما بودند ، الآن كجايند: و يستبش رون ب الّذ ين لم يلحقوا ب ه م (6). شهداء زنده اند و از خدا ا ستبشار مي كنند . « مستبشر » كسي است كه درخواست بشارت مي كند ، مي گويد : مژده من را بده . شهداء مستبشرند ؛ از كي بشارت مي خواهند ؟ از خداي سبحان .
شهيد از خداي سبحان چه مژده مي خواهد ؟ به خداي سبحان عرض مي كند : بارالها ! مژده بده اينهائي كه به دنبال ما راه افتادند ، الآن كجايند ، در چه مقطعي اند :و يستبش رون ب الّذ ين لم يلحقوا ب ه م . اين الّذ ين لم يلحقوا ب ه م به تعبير اهل علم عدم ملكه است . كساني كه راه افتادند ، هنوز به مقصد نرسيدند ؛ اينها را ما در تعبيرات فارسي مي گوئيم : هنوز در راهند ، به مقصد نرسيدند ؛ عرب مي گويد كه : الّذ ي لم يلحق . امّا آن كسي كه در پاركينگ هست ، متوقف هست ، هنوز حركت نكرد ؛ به او نمي گويند هنوز نرسيد ، به او مي گويند هنوز راه نيفتاد !
شهداء مرتب از خداي سبحان سئوال مي كنند ، مي گويند : پروردگارا ! به ما بشارت بده ؛ ما براي اين شهيد شديم كه يك عدّه اي نيروي انساني درست كنيم ، آنها را اهل دين بكنيم ، آنها را بيدار بكنيم ، آنها را زنده بكنيم ؛ بعضي ها مرده بودند ، ما آنها را زنده كرديم. بعضي ها زنده بودند ، ولي خواب بودند ؛ ما آنها را بيدار كرديم . بعضي بيدار بودند، ولي مريض بودند ؛ ما آنها را سالم كرديم . بعضي سالم بودند ، ولي راه نيفتادند ؛ ما آنها را راه اندازي كرديم ؛ اينها الآن كجايند ؟ اينها حرف هاي شهيد است .حالا از خود شهداء سئوال بكنيم كه شما اين معارف بلند را از كجا ياد گرفتيد ، مي گويند : از قرآن و اهل بيت . قرآن گفت ، اهل بيت عمل كردند ؛ ما عمل اهل بيت را ديديم ، ديديم مطابق با قرآن است ؛ حرف قرآن را ديديم ، ديديم مطابق با عمل اهل بيت است ؛ ما هم راه افتاديم .
آثار همراهي با قرآن كريم در قيامت
اين كتاب براي آن است كه به يادمان بيايد ؛ اگر ن شآء الله يادمان آمد كه كجائي هستيم ، كجا مي خواهيم برويم ؛ آنوقت اهل قرآنيم و اگر كسي اهل قرآن بود ؛ برزخ و قبروبهشتش نوراني است . مي دانيد در صحنه قيامت ، آنجا كه اوّلين و آخرين جمع مي شوند ، فضاي به آن عظمت ؛ نه آفتاب هست ، نه ماه هست ؛ امّا روشني اش به وسيله خود اشخاص است . بالأخره يك فضاي بزرگ ،نور مي خواهد يا نمي خواهد ؟! آنجا نه شب است ، نه روز ؛ چون بساط شمس و قمر برچيده شده .
آن صحنه را كي روشن مي كند ؟ با چه نوري روشن است ؟ آنجا كه برق يا شمس نيست ، آنجا كه ستاره هاي ثابت و سيّار نيست ! آن صحنه را خود مؤمن روشن مي كند . لذا بعضي ها جلوي پايشان را نمي بينند ، بعضي هاهم منطقه وسيعي را نور مي دهند! همانطوري كه در دنيا مسجد هست ، حسينيّه هست ؛ امابعضي ها نمي بينند اين مسجد را ! اهل مسجد نيستند ، اهل حسينيّه نيستند ؛ جاهاي ديگر را مي بينند ! اينها كساني اند كه قرآن مي فرمايد اينها كورند ؛ چرا ؟ براي اينكه مراكز مذهب را نمي بينند ، جاهاي ديگر را مي بينند ! همين ها در قيامت بهشت با آن عظمت ، اولياو انبياومردان الهي را نمي بينند ؛ فقط جهنّم را مي بينند . مي گويند : ربّنا ابصرنا و سم عنا (7). يك عالم عجيبي است !
بهشتي ها و مؤمنان اصلاً جهنّم را نمي بينند ، صداي جهنّم را نمي شنوند ! اين نعره هاي بلند جهنّم كه زفير و شهيق دارد ، اصلاً صدايشان به گوش مؤمن نمي رسد . مگر حرف هاي باطل در اين عالم زياد نيست ؟ مردان الهي ، آنهائي كه اهل قرآنند ، اهل عترت طاهرينند ، آنها اين صداها را نمي شنوند! اينها در دنيا گوششان بدهكار صداي باطل نيست ، در قيامت هم صداي جهنّم را نمي شنوند . اينها اصلاً جهنّم را نمي بينند ! با اينكه شعله اش به اندازه قلّه هاي كوه بلند است . كفّار و منافقان و تبهكاران اصلاً بهشت را نمي بينند ، مردان الهي را نمي بينند ؛ فقط جهنّم را مي بينند.
همين هائي كه برابر آيه سوره اسرا كورند: من كان ف ي هذ ه اعمي فهو ف ي الآخ ره اعمي و اضلّ سبيلاً (8)؛ همينها جهنّم را فقط مي بينند ؛ براي اينكه در دنيا كور بودند! حسينيّه را نديدند ، مسجد را نديدند ، گلزار شهداء را نديدند ، مراكز مذهب را نديدند ؛ بلكه جاهاي فاسد را ديدند . در قيامت هم همين طور است ؛ بهشت را نمي بينند ؛ انبياء، اولياء، صديقيّن، صلحاء، شهداء و اينها را نمي بينند ؛ فقط جهنّم را مي بينند.
پيروان قرآن ، فرزندان معنوي اهل بيت (ع)
اگر ن شآء الله ما اهل قرآن بوديم ، اين نورانيّت براي ما پيش مي آيد . آنوقت جواب شهداء را هم خواهيم داد ، آنها را خوشحال خواهيم كرد . وقتي آنها را خوشحال كرديم ، مشمول ادعيه خير آنها خواهيم بود . گاهي شما مي بينيد خداي سبحان به يك كسي فرزند صالح مي دهد ، اين فرزند آنقدر عزيز است براي شهر خودكه قابل وصف نيست ! آدم تعجب مي كند كه آن پدر ، پدر معمولي بود ؛ اين فرزند چه طور به آن پدر و مادر رفته! علتش اين است كه او اهل قرآن بود ، مادروپدرش اهل قرآن بودند ، صداي آشنا شنيدند . قرآن را وقتي مي خواندند ، اين آيات قرآن برايشان آشنا بود ؛ مثل اينكه پدرشان دارد با اينها حرف مي زند !
اين قرآن در حقيقت پدر ماست ؛ براي اينكه قرآن با عترت يك نورند ، اينها لن يفتر قا(9) است! قرآن و اهل بيت از هم جدا نمي شوند . وجود مبارك پيامبر (ص) فرمود : أنا و عل يّ ابوا هذ ه الامّه (10)، من و علي بن أبيطالب پدر اين مردميم . كساني كه اهل قرآنند، اهل حسينيّه و مسجدند ، اهل ديانت اند ؛ اينها فرزند اميرالمؤمنين اند ، فرزند حسين بن علي اند . ما اينها را به عنوان پدري قبول كرديم . وقتي ذات مقدّس رسول گرامي فرمود : أنا و عل يّ ابوا هذ ه الامّه ، به ما فرمودند : بيائيد ، فرزند ما بشويد ؛ ما شما را به عنوان فرزندي قبول داريم . يقيناً آنها مي شوند پدر روحاني ما ؛ ما به همين اميد زنده ايم. چه بهتر كه اين فرزندي و اين بنوّت را حفظ بكنيم و قابل حفظ هم هست .
بيانات حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي (دام ظلّه العالي)
در ديدار با فعالان قرآني استان مازندران -آمل ـ بهمن 1385

(1) قمر / 17
(2) اعراف / 172
(3) الرّحمن / 13
(4) مزّمل / 5
(5) الكافي / 3 / 244
(6) آل عمران / 170
(7) سجده / 12
(8) اسراء / 72
(9) وسائل الشيعه / 27 / 34
(10) علل الشرايع / 1 / 127

 



حجت الاسلام انصاريان: عذرخواهي از مردم به خاطر وضعيت حجاب و جريان انحرافي بود

حجت الاسلام والمسلمين شيخ حسين انصاريان با انتقاد از تحريف سخناني كه در شب بيست وسوم ماه مبارك رمضان ايراد كرده بود، گفت كه به خاطر جرياني انحرافي و وضعيت حجاب از مردم عذرخواهي كرده است.
حجت الاسلام والمسلمين شيخ حسين انصاريان سخنران مشهور كشورمان در گفت وگو با فارس، به جنجال آفريني و دروغ پراكني سايت هاي ضدانقلاب كه اقدام به تحريف اظهاراتش در مراسم احياي شب بيست وسوم ماه مبارك رمضان در حسينيه همداني ها كرده بودند، واكنش نشان داد.
وي با اشاره به اينكه منظورش از سخنانش در مراسم شب قدر، ندامت از انقلاب اسلامي نبوده است، افزود: دليل عذرخواهي بنده از مردم، بحث بي حجابي ها و جريان انحرافي در باطن دولت بوده است نه انقلاب اسلامي.
انصاريان با انتقاد از رسانه هايي كه اظهاراتش را تحريف كرده اند، گفت: البته ممكن است برخي ها از آيات قرآن و نهج البلاغه نيز برداشت نادرستي داشته باشند و هميشه اينگونه مباحث ها بوده است.
اين كارشناس مسائل ديني گفت: من شب بيست وسوم ماه مبارك رمضان مطالبي را درباره روز قدس، فلسطين و شهدا گفتم اما نمي دانم چرا اين سايت ها كه به تحريف بخشي از سخنانم پرداخته اند، مطالب ديگر را منتشر نكرده اند.
وي در پايان از تحريف سخنانش در سايت هاي ضدانقلاب ابراز تعجب كرد.
براساس اين گزارش، سايت منتسب به يكي از متهمان لندن نشين فتنه 88 به نقل از حجت الاسلام والمسلمين شيخ حسين انصاريان مطالب غيرواقع منتشر كرده بود كه اين خبر تحريف شده به سرعت با استقبال رسانه هاي بيگانه حامي فتنه مواجه شد.

 



شكايت ايران از روسيه در قرارداد اس 300

سرويس سياسي -
در پي تاخير و عمل نكردن روس ها براي واگذاري و تحويل سيستم هاي پدافند موشكي «اس-300»، ايران از طريق يك دادگاه بين المللي براي احقاق حق خود اقامه دعوا كرد تا اثبات شود تحويل اس 300 مغاير با قطعنامه 1929 شوراي امنيت سازمان ملل نيست.
در همين زمينه چهارشنبه گذشته، سفير كشورمان در مسكو در كنفرانسي مطبوعاتي در خبرگزاري نووستي تصريح كرد: تهران به راي مثبت دادگاه بين المللي كه اجازه دهد براساس قانون، سيستم هاي پدافند موشكي اس 300 به ايران تحويل داده شود اميدوار است.
سيدمحمود رضا سجادي در اين كنفرانس مطبوعاتي با ذكر اين كه در قرارداد آمده است كه اگر يكي از دو طرف به تعهداتش عمل نكند ديگري مي تواند عليه او شكايت كند، افزود: يكي از مقامات روسيه كه در اين رابطه سفري به ايران داشت، به ما گفت كه اگر شما به ديوان شكايت كنيد و آن ها اعلام كنند كه تحويل سامانه «اس-300» مغاير با قطعنامه نيست ما آن را به شما خواهيم داد و ما در اين مسئله برنده شديم.»
سجادي تاكيد كرد كه «اعتقاد عمومي ما اين بود كه تحويل سامانه «اس-300» مغاير با قطعنامه نيست» و «شكايت كرديم تا به اين وسيله روسيه بتواند راه كارها و مجوزهاي حقوقي لازم را براي تحويل «اس-300» به ايران به دست آورد.»
در همين حال، يك روز پس از سخنان سفير كشورمان در روسيه، السكاندر لوكاشويچ سخنگوي وزارت خارجه اين كشور به اظهارات سجادي واكنش نشان داد.
وي گفت: روسيه از تصميم تهران براي شكايت از مسكو درباره قرارداد تحويل سيستم هاي پدافند موشكي اس300 متحير شده است.
لوكاشويچ گفت: «طبيعتا ما اين اعلاميه مقامات ايراني درباره به محكمه كشاندن عملكرد روسيه در اين رابطه را در نظر خواهيم گرفت. در عين حال با توجه به روابط دوستانه ما با اين كشور براي ما جاي تعجب دارد كه شركاي ايراني چرا اين روش را انتخاب كرده اند.»
وي افزود: «ما به نوبه خود، يافتن مشترك راه حل هاي قابل قبول براي مباحثي كه گاهي پيش مي آيند را سازنده تر دانسته و ترجيح مي دهيم اين كار در چارچوب گفت وگوي مستقيم با طرف ايراني انجام شود.»
اين در حالي است كه تهران بارها از مسكو خواسته بود مفاد قرارداد تحويل اس 300 به ايران را اجرا كند.
اين مقام روسي همچنين گفت، كه براي روسيه پرونده تحويل سيستم هاي «اس-300» از سال گذشته بعد از صدور قطعنامه 1929 شوراي امنيت سازمان ملل متحد و متعاقبا حكم رئيس جمهور روسيه به شماره 1154 مورخ 22 سپتامبر سال 2010 بسته شده است.
سفير كشورمان در روسيه هم چنين در بخشي ديگر از اين كنفرانس خبري اعلام كرد كه ايران به شركت «گازپروم نفت» روسيه پيشنهاد مي كند كه حق بهره برداري از ميدان «آذر» ايران را به شركت ديگر واگذار كند و بيش از اين مذاكرات عقد قرارداد بهره برداري از اين ميدان را به تعويق نيندازد.
وي گفت: من دو سال تلاش كردم كه قرارداد بين شركت گازپروم نفت روسيه و شركت نفت ايران را در مورد ميدان نفتي آذر آماده كنم و حتي در توافق ها و قراردادهاي حاصله بين اشماتكو-وزير انرژي روسيه - با وزير نفت ايران توافق هايي حاصل شده است.
سفير ايران در روسيه افزود: متاسفانه حدود هشت ماه است كه شركت گازپروم نفت روسيه از امضاي قرارداد مذكور امتناع مي ورزد و اين موجب شده كه براي طرف ايراني سوءظن هايي به وجود بيايد در حدود دو سال پيش شركت گازپروم اطلاعات ما را به طور كامل دريافت كرد و تا به اين لحظه ما معطل شده ايم و هيچ اقدامي انجام نشده است و ما فكر مي كنيم كه طرف روسي از ابتدا انگيزه جدي براي انجام اين كار نداشته است. اين عمل موجب خدشه دار شدن وجهه شركت هاي نفتي و گازي روسي در ايران شده و حل اين سوءتفاهم نياز به مدت زماني طولاني دارد.
سجادي افزود: اگر شركت گازپروم تمايلي به امضاي قرارداد با طرف ايراني ندارد ما مي توانيم با ساير شركت هاي روسي در رابطه با پروژه آذر وارد مذاكره شويم.
سجادي درباره پيشنهاد گام به گام روسيه نيز اضافه كرد كه اين پيشنهاد درباره برنامه هسته اي ايران مي تواند به پيشرفت در مذاكرات گروه 1+5 و تهران كمك كند.

 



امام جمعه قم: سرنوشت قذافي و مبارك در انتظار نتانياهوست

امام جمعه قم با اشاره به بحران اقتصادي اسرائيل و تظاهرات مردم اين كشور عليه مسئولان بيان داشت: از خداوند مي خواهيم كه به زودي نتانياهو نيز به سرنوشت قذافي و مبارك دچار شود.
به گزارش فارس از قم، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري ديروز در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته قم كه در شبستان امام خميني(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: دغدغه ما اين است كه چگونه عمل كنيم تا رابطه خود را با خداوند استوارتر كنيم زيرا در رابطه با روز رستاخيز نگران هستيم.
عضو مجلس خبرگان رهبري پايه اعتقادي راهپيمايي روز قدس را با الهام از سيره نوراني پيامبر اسلام و اهل بيت(ع) ذكر كرد و بيان داشت: اين مسئله بر دو محور استوار است كه نخست، محور ايستادگي در برابر ظالم است كه در دستورات ديني ما وجود دارد.
وي ركن دوم حضور در راهپيمايي را حمايت از مظلومان برشمرد و خاطرنشان كرد: اين امر نيز مبناي اعتقادي دارد و همانطور كه ايستادگي در برابر ظالم جزو آموزه هاي ديني ماست، حمايت از مظلوم و فريادرسي از كساني كه ما را به كمك مي طلبند نيز جزو باورهاي ديني تلقي مي شود.
وي اقدام مردم ايران را در روز جهاني قدس ابراز خصم و دشمني نسبت به ظالم دانست و تصريح كرد: با شعارها و فريادهاي ملت غيور ايران نداي اين مطلب بود كه ملت خواستار محو رژيم اشغالگر قدس از صفحه روزگار بود.
حسيني بوشهري با بيان ضرورت ياري مظلوم بيان كرد: حضور مردم در راهپيمايي امروز مايه دلگرمي مردم مظلوم فلسطين خواهد بود.
وي در خطبه دوم نماز اين هفته جمعه قم گفت: اميرالمؤمنين(ع) چهار ويژگي براي متقين بيان مي كند، نخست اينكه شهوت و هواي نفس در آنها مرده و دل هاي آنها متوجه خداست و ويژگي دوم اين است كه اين افراد خشم خود را فرو مي برند.
حسيني بوشهري سومين ويژگي متقين در كلام امير مؤمنان را شكرگزاري در آسايش و راحتي ذكر كرد و بيان داشت: چهارمين خصلت افراد متقي، استواري در مشكلات و نابساماني هاست.
امام جمعه قم ضمن تشكر از مردم قم و سراسر كشور بابت حضور باشكوه در راهپيمايي روز قدس گفت: به تصديق دست اندركاران امر، راهپيمايي امسال باشكوه تر از سال هاي گذشته برگزار شده است. وي افزود: تشكر دوم از مردم به مناسبت حضور مردم ولايت مدار و متدين قم در مراسم شب هاي قدر است كه امسال بسيار چشمگير بود و حضور پرمعناي جوانان نيز در سراسر كشور ديده مي شد.
حسيني بوشهري با بيان اينكه اگر كسي مي خواهد مردم ما را بشناسد بايد به اقدام مردم در اين دو مراسم نگاه كند، اظهار داشت: ملت عزيز ايران چهره عبادي و سياسي خود را با حضور در شب هاي قدر و راهپيمايي امروز به همه جهانيان نشان دادند.
حسيني بوشهري با اشاره به بحران اقتصادي اسرائيل و تظاهرات مردم اين كشور بر عليه مسئولان خود بيان كرد: از خداوند مي خواهيم كه به زودي نتانياهو نيز به سرنوشت بن علي و مبارك دچار شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري سقوط ديكتاتور مصر را موجب احساس ناامني رژيم اشغالگر قدس دانست و تصريح كرد: اكنون با پيروزي مردم در كشورهاي مختلف، اسرائيل به محاصره ملت هاي مسلمان درآمده است و زماني كه جوانان مصري با آتش زدن برچم اسرائيل و برافراشتن پرچم فلسطين بر فراز سفارت اين كشور در مصر به اظهار خوشحالي مي پردازند در واقع قصد دارند كه به اسرائيل اين پيام را بدهند كه ديگر احساس امنيت در منطقه نخواهد داشت.
وي افزود: اينها آمده بودند كه خاورميانه بزرگ و دموكراسي هدايت شده را طراحي كنند و با موج اسلام گرايي مبارزه كرده و امنيت اسرائيل را تأمين كنند اما اين فعاليت ها كاري از پيش نبرد.
حسيني بوشهري انقلاب مردم مصر را منطبق با سه اصل مردمي بودن، اسلامي بودن و ضد آمريكايي و صهيونيستي بودن دانست كه مورد تأكيد مقام معظم رهبري نيز قرار دارد و تصريح كرد: مقاومت دو ركن اساسي دارد، نخست مجاهدان مردمي فلسطين و ديگري رسالت نخبگان و رهبران جوامع اسلامي.
امام جمعه قم با اشاره به سقوط ديكتاتور ليبي خاطرنشان كرد: قذافي با همه ادعايي كه داشت در مقابل ملت ليبي به زانو درآمده و پس از 42 سال جنايات مختلف از جمله ربودن امام موسي صدر سرنگون شد و ما اميدواريم با وضعيت به وجود آمده ملت هاي ايران و لبنان به زودي خبرهاي خوشحال كننده اي در اين زمينه بشنوند.
وي تاكيد كرد: مردم منطقه بايد با شناخت صحيح وضعيت به وجود آمده به اهداف توسعه طلبانه غرب آگاهي يافته و به استكبار جهاني بفهمانند كه ليبي جايگاه اظهار وجود آنها نيست.
حسيني بوشهري در ادامه با اشاره به هفته دولت ضمن گرامي داشتن ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و تمام شهداي دولت اظهار داشت: دولت هاي پس از انقلاب در شرايط سختي همچون جنگ، تحريم اقتصادي و تهديدات غرب كارهاي بزرگي در كشور انجام دادند.

 



رئيس دفتر حفاظت منافع ايران در قاهره: هرگونه سازش با رژيم صهيونيستي محكوم به شكست است

رئيس دفتر حفاظت منافع ايران در قاهره در جمع روزه داران مصري، هرگونه سازش و گفت وگو با رژيم صهيونيستي را بي فايده و محكوم به شكست دانست.
در آستانه آخرين جمعه ماه مبارك رمضان و در گراميداشت روز جهاني قدس، ضيافت افطاري به دعوت رئيس دفتر حفاظت منافع ايران در قاهره، با حضور بيش از دويست تن از شخصيت هاي برجسته مصري برگزار شد.
در آغاز اين مراسم كه با پوشش رسانه هاي مصري و شبكه هاي خبري بين المللي همراه بود، مجتبي اماني- رئيس دفتر حفاظت منافع ايران در قاهره- با آرزوي قبولي طاعات و عبادات روزه داران، روز قدس را «روز دفاع از مظلوم و عمل به تعاليم پيامبر گرامي اسلام(ص) در اهتمام به امور مسلمين» دانست و گفت: در شرايط كنوني يكي از مصاديق مهم اين توصيه، دفاع از ملت مظلوم فلسطين است.
او با اشاره به خوي تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي و با اشاره به هجوم اخير نيروهاي رژيم صهيونيستي به مرزداران مصري و شهادت چند تن از آنان كه بيانگر ويژگي تجاوزكارانه اين رژيم است، هرگونه سازش و گفت وگو با اين رژيم را بي فايده و محكوم به شكست خواند و مقاومت را تنها گزينه پيش روي مردم فلسطين دانست.
پس از سخنان رئيس دفتر حفاظت منافع كشورمان در مصر و برگزاري مراسم افطار، رسانه هاي مختلف در فضاي حاكم بر مراسم كه با نصب پوسترهايي با مضامين فلسطين و آزادي قدس حال و هوايي خاص يافته بود به تهيه گزارش و انجام مصاحبه با برخي شخصيت هاي حاضر پرداختند.
اين مراسم با استقبال گسترده اي از سوي احزاب مختلف مصري نظير كرامه، وفد، عمل، تحرير، عدل، جيل، احراز، نهضت، توحيد و آزادگي، جنبش كفايه و... روبه رو شد و مسئولاني بلندپايه از اين احزاب به همراه شخصيت هايي از اخوان المسلمين در اين مراسم حضور داشتند.
در اين مراسم علاوه بر حضور شخصيت هاي برجسته اي چون شيخ ابوالعزايم، شيخ شبراوي و بيش از بيست نفر از رهبران طرق صوفيه، طيف وسيعي از شخصيت هاي مصري از جمله: شيخ جمال قطب، مجدي حسين، تهامي منتصر، احمد هلال، محمود الخضيري، توفيق وهبه، جمال زهران، عبدالله الاشعل، حمدين صباحي، سنا السعيد، محمد الدريني، اسماعيل حسن، احمد غمراوي، آصف فهيم، جرجس بشري، مصطفي نجار، عبدالستار العشره، محمد هجرس، سيدالعقيلي، وائل الابراشي، محمود فرج، طاهر الهاشمي، ابراهيم زهران، ابراهيم الزعفراني، احمد صبح، احمد سيوفي، محي الدين الغندور، وليد الشلبي، جورج اسحاق، دمرداش العقالي، نجلا القليوبي، ناجي الشهابي و احمد راسم نفيس و... حضور داشتند. بخشي از جامعه هنري مصر از جمله عبدالعزيز مخيون، محمود عبدالسميع، مني الصبان، عزت الشلبي، احمد ماهر، وفا ابوالضيا و نيز تعدادي از بازرگانان نام آشناي مصري نيز در اين مراسم افطاري حضور يافتند.

 



اسماعيل هنيه : برگزاري تظاهرات ميليوني ايرانيان در حمايت از قدس مايه افتخار ماست

نخست وزير دولت منتخب فلسطين ضمن تقدير از ملت و رهبري جمهوري اسلامي ايران به خاطر برگزاري راهپيمايي روز جهاني قدس تاكيد كرد كه مشاركت ميليوني مردم ايران در حمايت از قدس مايه افتخار ماست.
«اسماعيل هنيه» ديروز پس از برگزاري نماز جمعه در گفت وگو با فارس در غزه گفت كه روز جهاني قدس كه توسط جمهوري اسلامي ايران نامگذاري شده است، فرياد امت هاي عرب و مسلمانان، تجديد ميثاق با خداوند و ملت فلسطين و امت عرب و نيز اعلام تمسك به قدس به عنوان قبله نخست مسلمانان و سومين حرم شريف است. وي افزود: در روز قدس ميليون ها نفر از امت اسلامي در پاسخ به اين فراخوان مبارك راهپيمايي مي كنند؛ روز قيام امت است در برابر آنچه در قدس اعم از يهودي سازي، تلاش براي طرد ساكنان قدس، تغيير چهره اسلامي آن، بيرون راندن فلسطينيان از قدس اشغالي، زنداني كردن رهبران، وزرا و نمايندگان پارلماني ملت فلسطين از سوي صهيونيست ها صورت مي گيرد.
هنيه همچنين به امت عربي و اسلامي اين پيام را داد كه قدس در خطر واقعي است و از آنها خواست تا پيش از آنكه فرصت از دست برود و صهيونيست ها چهره تمدني اين شهر مقدس را تغيير دهند، دست به اقدام زده و حركت هاي مردمي را توسعه دهند و تاكيد كرد كه اين كار جز به خواست خداوند هرگز عملي نخواهد شد.
وي افزود: اين طرح ها و سياست هاي صهيونيست ها شكست خواهد خورد و هرگز حقيقت تمدني و الهي شهر قدس و مسجدالاقصي و تمامي مقدسات را تغيير نخواهد داد.
دولت منتخب فلسطين همچنين گفت كه انقلاب هاي عربي و تغييراتي كه در واقعيت هاي سياسي رژيم هاي عربي و غيرعربي بوجود آمده است نشان مي دهد كه امت اسلامي وارد مرحله جديدي براي آزادي فلسطين، قدس و مسجدالاقصي شده است. هنيه در ادامه تصريح كرد كه مشاركت ميليون ها نفر از مردم ايران در راهپيمايي حمايت از مسجدالاقصي و قدس در روز قدس مايه افتخار ماست همچنانكه مشاهده كرديم كه مردم لبنان، سوريه و اردن نيز با برپايي تظاهراتي با قدس و مسجدالاقصي تجديد پيمان كرده و تاكيد كردند كه حقوق ملت فلسطين با گذشت زمان تباه نخواهد شد و زمان به نفع ملت فلسطين است. هنيه همچنين به ساكنان قدس درود فرستاد و اظهار داشت: آنچه شما در برابر سياست هاي رژيم صهيونيستي انجام مي دهيد اعم از حفاظت از شهر، پايتخت، مساجد و مقدسات، كاري بس بزرگ است. وي همچنين به ساكنان كرانه باختري و اراضي اشغالي سال 1948 نيز كه در ايام ماه مبارك رمضان همواره در مسجدالاقصي حضور پيدا مي كردند، درود فرستاد.

 



رئيس سازمان اطلاعات سپاه: منطقه را از حضور عناصر پژاك پاك مي كنيم

حجت الاسلام حسين طائب گفت: با ادامه حركت هاي نيروي زميني سپاه شاهد از بين رفتن گروهك تروريستي پژاك خواهيم بود و منطقه را از حضور اين عناصر مضر پاك مي كنيم.
رئيس سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به برخورد قاطع سپاه پاسداران با گروهك تروريستي پژاك گفت: با برخوردهاي جدي كه نيروي زميني سپاه انجام داده است كاملا تحركات اين گروه در كنترل قرار دارد.
وي ادامه داد: با ادامه اين حركت ها شاهد از بين رفتن اين گروهك خواهيم بود و منطقه را از حضور اين عناصر مضر پاكسازي مي كنيم.
رئيس سازمان اطلاعات سپاه در پايان سخنانش خاطرنشان كرد: سپاه مقابله با اين گروهك را تا جايي دنبال مي كند كه آنها هيچ گونه تلاشي عليه امنيت ملي ما و منطقه نداشته باشند تا امنيت در منطقه حاصل شود و اين افراد جرات هيچ گونه حركتي نداشته باشند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14