(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 5 شهریور 1390- شماره 20009

احزاب سياسي مصر خواستار لغو پيمان كمپ ديويد شدند
انفجار قوي در غرب پاكستان 12 كشته و 17 مجروح برجاي گذاشت
بشاراسد: به هيچ احدي باج نمي دهيم
حمله تروريستي به دفتر سازمان ملل در نيجريه
راهپيمايي باشكوه روز قدس در شهرهاي منطقه و جهان
نمازگزاران بحريني خطاب به آل خليفه اهانت به علما را تحمل نمي كنيم
53 شهيد و 81 مجروح در سلسله انفجارهاي عراق
ادامه نبرد انقلابيون ليبي براي پاكسازي مزدوران قذافي
2 شهيد و 20 مجروح در تازه ترين حمله اسرائيل به شمال غزه
پرتاب تخم مرغ رنگي به معاون نخست وزير انگليس
نخست وزير ژاپن استعفا كرد
زد و خورد با پليس شيلي در خيابان هاي سانتياگو
هزاران نفر در برزيل عليه دولت به خيابان ها ريختند



احزاب سياسي مصر خواستار لغو پيمان كمپ ديويد شدند

احزاب سياسي مصر خواستارلغو توافقنامه كمپ ديويد شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، «سيد بدوي» رئيس حزب وفد مصر با اشاره به نقض مكرر مفاد توافقنامه كمپ ديويد از سوي اسرائيل گفت: بسياري از احزاب سياسي مصر خواستار لغو توافقنامه كمپ ديويد هستند. وي افزود، در حادثه اخير در صحراي سينا تنها خواستار عذرخواهي اسرائيل نيستيم بلكه مصر بايد نيروهايش را در مرزهاي شرقي مستقر كند.
نماينده حزب ناصري مصر نيز امضاكنندگان توافقنامه كمپ ديويد را شيطان خواند و گفت، آنها بشر نبودند و يك توافقنامه شيطاني به امضا رساندند.
از سوي ديگر، دادستان كل مصر تحقيقاتي درباره شكايت نامه جديد عليه حسني مبارك به اتهام كشتار بيش از 7000 سرباز از نيروهاي امنيت مركزي اين كشور را آغاز كرد.

 



انفجار قوي در غرب پاكستان 12 كشته و 17 مجروح برجاي گذاشت

انفجار يك بمب قوي در نوار قبايلي شمال غرب پاكستان، 12 كشته و 17 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، يك سه چرخه مملو از مواد منفجره پنجشنبه گذشته در مجاورت هتلي در شهر «نوشهره» منفجر شد. اين انفجار كه به شيوه كنترل از راه دور صورت گرفت، 12 كشته برجاي گذاشت و 17 تن ديگر را نيز زخمي كرد. نوشهره در نزديكي شهر «پيشاور» قرار دارد. انفجار مذكور همچنين ساختمان هتل را با خاك يكسان كرد و به شماري از مغازه ها آسيب رساند. «يوسف رضاگيلاني»، نخست وزير پاكستان، با صدور بيانيه اي، انفجار مذكور را به شدت محكوم كرد.در بيانيه نخست وزير آمده است: تروريست ها كه با جان بي گناهان بازي مي كنند، هيچ دين و ايماني ندارند و تنها درصدد اجراي برنامه هاي نفرت انگيز خود هستند.

 



بشاراسد: به هيچ احدي باج نمي دهيم

سرويس خارجي -
رئيس جمهور سوريه تاكيد كرد، ملت سوريه با هوشياري در مقابل توطئه هاي خارجي مقاومت خواهد كرد و به كسي باج نخواهد داد.
بشاراسد در مراسم افطاري در راستاي تجليل از علما و شخصيت هاي ديني سوريه بر لزوم آگاهي و هوشياري نسبت به توطئه هاي بيگانگان تاكيد كرد و گفت، هدف اين توطئه ها ايجاد آشوب و بي ثباتي در كشور است و آنها مي خواهند از سوريه باج خواهي كنند اما اين مسئله هرگز رخ نخواهد داد چرا كه ملت سوريه مستقل عمل خواهد كرد.
وي افزود، قدرت سوريه نشات گرفته از ملت است و همه مردم معتقدند كه سوريه متعلق به آنهاست و با وحدت و انسجام در دفاع از كشورشان مي كوشند و كشور به وجود آنها افتخار مي كند.
رئيس جمهور سوريه با تاكيد بر نقش شخصيت هاي ديني در حفظ وحدت و هوشياري و مبارزه با هرگونه آشوب تحكيم ارزش ها و اصول ديني و نشان دادن تصوير صحيح از دين را به شهروندان و نسل هاي آينده خواستار شد.
بشاراسد همچنين از نقش ارتش در تحكيم وحدت ملي قدرداني كرد و گفت، دولت با كمك ملت و ارتش با هر توطئه اي مقابله خواهد كرد و در راستاي اصلاحات گام هاي موثري برخواهد داشت.
از سوي ديگر، روسيه و چين نشست شوراي امنيت درباره سوريه را تحريم كردند و از حضور در نشست غيررسمي كه به منظور تهيه پيش نويس قطعنامه جديدي عليه سوريه در محل سازمان ملل برگزار شد خودداري كردند.
با تحريم نشست شوراي امنيت توسط چين و روسيه بحث نمايندگان كشورهاي غربي براي اعمال تحريم هاي جديد عليه سوريه بي نتيجه ماند.
اين در حالي است كه ديك چني معاون جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا در بخشي از خاطراتش فاش كرد كه از بوش خواسته بود سوريه را بمباران كند ولي بوش با اين مسئله مخالفت كرده بود.

 



حمله تروريستي به دفتر سازمان ملل در نيجريه

حمله تروريستي به ساختمان اصلي سازمان ملل در پايتخت نيجريه
18 كشته و چندين زخمي بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، يك خودرو مملو از مواد منفجره ديروز با كوبيدن خود به دروازه ورودي ساختمان سازمان ملل متحد در «آبوجا»، منجر به وقوع انفجاري مهيب شد كه طي آن دست كم 18 نفر كشته و شماري نيز مجروح شدند.
بنا به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، نيروهاي امنيتي مستقر در محل پس از مشاهده عامل انتحاري تلاش كردند تا وي را متوقف كنند اما موفق به اين كار نشدند.
انفجار بخشي از ديوار ساختمان را به كلي تخريب كرد.
تاكنون كسي مسئوليت اين حمله تروريستي را كه نزديك ساختمان سفارت آمريكا و فرماندهي وزارت دفاع نيجريه روي داد، بر عهده نگرفته است.
اين گزارش مي افزايد، ساختمان فوق محل استقرار دست كم 400 نفر از پرسنل سازمان ملل است و احتمال افزايش شمار قربانيان نيز وجود دارد.

 



راهپيمايي باشكوه روز قدس در شهرهاي منطقه و جهان

همزمان با مردم كشورهاي مختلف جهان، ملت هاي بپاخاسته عرب نيز امسال براي نخستين بار به مناسبت روز جهاني قدس تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ديروز شهرهاي مختلف كشور مصر براي نخستين بار شاهد تظاهرات ميليوني به مناسبت روزجهاني قدس بود. مردم قاهره پس از سه دهه حكومت «حسني مبارك» مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره تظاهرات كردند. تظاهركنندگان در شعارهاي خود، خواستار اخراج سفير رژيم صهيونيستي از مصر شدند. دربسياري از شهرهاي بزرگ مصر نيز تظاهرات مشابه برگزار شد. شماري از تظاهركنندگان نيز اعلام كردند تا زمان اخراج سفير رژيم صهيونيستي، مقابل سفارت دست به تحصن مي زنند.
هزاران نفر از مردم شرق عربستان نيز ضمن تظاهرات به مناسبت روز جهاني قدس، پرچم اسرائيل را به آتش كشيدند. شهرهاي «احصاء» و «القطيف» از جمله محل هاي برگزاري تظاهرات به مناسبت روز قدس بود. عراقي ها نيز در شهر بغداد دست به تظاهرات مشابه زدند.
مردم يمن و تونس نيز براي نخستين بار به مناسبت روز قدس تظاهرات كردند. اما ساير كشورهاي اسلامي مثل پاكستان، افغانستان، هند، اندونزي و مالزي نيز مثل سال هاي قبل شاهد تظاهرات روز قدس بود؛ در تظاهرات مردم مالزي، «ماهاتيرمحمد» نخست وزير سابق اين كشور نيز حضور داشت. ماهاتير محمد در جريان راهپيمايي، ضمن تقدير از شركت كنندگان در تظاهرات، از مسلمانان خواست براي مقابله با رژيم صهيونيستي، با هم متحد شوند. راهپيمايان مالزيايي با سر دادن شعارهايي نظير «اسرائيل دشمن خداست»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل» و «فلسطين حمايتت مي كنيم»، جانبداري خود از آرمان ملت فلسطين و نفرت از رژيم شيطاني اسرائيل را اعلام كردند.
در تايلند نيز شماري از مردم مسلمان اين كشور به مناسبت روز قدس، مقابل سفارت رژيم صهيونيستي تظاهرات كردند و پرچم اسرائيل را به آتش كشيدند. تظاهركنندگان حمايت آمريكا از رژيم اسرائيل را نيز محكوم كردند.
شهرهاي مختلف آمريكا، انگليس، آلمان، فرانسه و كشور بلاروس هم شاهد برپايي تظاهرات ضد اسرائيلي به مناسبت روز قدس بود. در آمريكا شماري از يهوديان ضدصهيونيست هم در تظاهرات روز قدس شركت داشتند.
در غزه نيز به همين مناسبت تظاهرات برگزار شد. اما نيروهاي رژيم صهيونيستي در شهر بيت المقدس جلوي ورود جوانان فلسطيني از كرانه غربي به اين شهر را گرفتند.
طبق گزارشات تكميلي، مردم جمهوري آذربايجان هم به مناسبت روز قدس در باكو، به خيابان ها ريختند؛راهپيمايان آذري كه پلاكاردهايي را در حمايت از مردم فلسطين و محكوميت اسرائيل، همراه داشتند، شعارهايي را عليه اسرائيل و آمريكا سر دادند. اين تظاهرات با مداخله پليس همراه شد.
مردم روزه دار ترك نيز در شهرهاي مختلف تركيه تظاهرات روز قدس را برگزار كردند و خواستار آزادي قدس از چنگال رژيم غاصب صهيونيستي شدند.

 



نمازگزاران بحريني خطاب به آل خليفه اهانت به علما را تحمل نمي كنيم

سرويس خارجي-
نمازگزاران بحريني با حضور گسترده در نماز جمعه منامه و شهرهاي مختلف اين كشور اهانت به شيخ عيسي قاسم روحاني برجسته بحريني را محكوم و اعلام كردند كه خون و جانشان را فداي اين فقيه مي كنند.
نمازگزاران بحريني در اعتراض به اهانت اخير يكي از مقامات رژيم آل خليفه به شيخ عيسي قاسم يكصدا فرياد زدند، «خون و جانمان را فداي فقيه مي كنيم»، «اجازه اهانت به هيچ كس را نمي دهيم»، «آل خليفه پاسخ بي حرمتي خود را خواهد ديد.»
خالد بن علي آل خليفه وزير دادگستري و امور اسلامي رژيم آل خليفه چند روز پيش با ارسال نامه اي اهانت آميز به شيخ عيسي قاسم عالم برجسته بحريني وي را به ايجاد فتنه طايفه اي متهم كرد.
در شهر «دراز» بحرين نيز نماز جمعه به امامت شيخ عيسي قاسم برگزار شد و اين روحاني برجسته و انقلابي از مردم بحرين خواست آرامش خود را حفظ كنند و گرفتار توطئه هاي رژيم آل خليفه براي ايجاد فتنه، نا امني و بي ثباتي در كشور نشوند.
از سوي ديگر، تظاهرات مردم بحرين در منامه پايتخت بحرين و ديگر مناطق اين كشور در اعتراض به بي حرمتي نسبت به روحاني برجسته بحريني با يورش نظاميان آل خليفه به درگيري منجر شد.
اين درگيري ها كه از پنجشنبه شب آغاز شده بود تا روز جمعه ادامه يافت و در اين درگيري ها تعدادي مجروح و تعدادي ديگر نيز بازداشت شدند.
علماي برجسته شيعه بحريني نيز با محكوم كردن اقدام وزير دادگستري بحرين نسبت به شيخ عيسي قاسم از هواداران خود خواستند به جمع اعتراض كنندگان بپيوندند و هرگونه اهانت به مراجع تقليد را محكوم كنند.
جمعيت الوفاق بحرين نيز هشدار داد كه هرگونه اقدام رژيم عليه رهبران شيعيان، اين كشور را به درياي خون تبديل خواهد كرد.
در بيانيه اين جمعيت آمده است، ملت بحرين هرگونه توهين به علماي خود را با قاطعيت پاسخ خواهد داد.
مقتدا صدر رهبر جناح صدر در عراق نيز در مورد بدرفتاري با شيخ عيسي قاسم به رژيم سعودي هشدار داد.
وي افزود، اگر احساس كنيم كوچكترين آسيبي به شيخ عيسي قاسم وارد شود وارد عربستان مي شويم و تر و خشك را با هم مي سوزانيم.
سازمان عفو بين الملل و ديدبان حقوق بشر نيز با انتقاد از دولت بحرين در سركوب معترضان اين كشور خواستار توقف كار دادگاه هاي نظامي در اين كشور براي شهروندان عادي شدند.
اين نهادهاي بين المللي تأكيد كردند كه شايسته نيست شهروندان عادي در دادگاه هاي نظامي محاكمه شوند.

 



53 شهيد و 81 مجروح در سلسله انفجارهاي عراق

انفجار بمب در شهرهاي مختلف عراق، 53 شهيد و 81 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، تروريست هاي ناشناس پنجشنبه يك خودروي بمب گذاري شده را در مجاورت ايستگاه پليس شهر «القارما» واقع در غرب بغداد، منفجر كردند، كه به شهادت 9 نفر، از جمله هشت پليس، انجاميد. انفجار ديگري نيز شهر «فلوجه» واقع در نزديكي «القارما» را لرزاند. اين انفجار هم چهار شهيد و هفت مجروح در پي داشت.غروب پنجشنبه نيز افراد ناشناس با انفجار بمب، نمازگزاران يك مسجد شيعيان در بصره را هدف قرار دادند. اين انفجار هم شهادت چهار تن و جراحت 50 نفر ديگر را در پي داشت. اين انفجار باعث آتش سوزي در شماري از مغازه هاي همجوار شد.
از ديگر حوادث خونين پنجشنبه، انفجار بمب در شهر «القيم» واقع در منطقه مرزي عراق و سوريه، و دو انفجار ديگر در دو منطقه بغداد بود كه جمعاً مرگ سه نفر و جراحت 19 تن ديگر را در پي داشت. خبرگزاري فارس نيز به نقل از پايگاه خبري «التوافق» گزارش داد، شامگاه پنجشنبه نيز منطقه «ابي خصيب» در جنوب بصره شاهد انفجار يك خودرو بمب گذاري شده بود. اين انفجار نيز شهادت 30 نفر و جراحت 60 تن ديگر را در پي داشت. اين انفجار به انهدام ده ها خودرو نيز انجاميد. شهر ابي خصيب شيعه نشين است.

 



ادامه نبرد انقلابيون ليبي براي پاكسازي مزدوران قذافي

انقلابيون ليبيايي در ادامه تعقيب مزدوران قذافي و پاكسازي پايتخت، منطقه مركزي طرابلس را به تصرف خود درآوردند.
به گزارش شبكه هاي خبري، منطقه بوسليم كه به عنوان يكي از دژهاي نيروهاي قذافي در طرابلس به شمار مي آمد، پس از يورش انقلابيون به تصرف آنها درآمد.
براساس اين گزارش، سه گردان از نيروهاي انقلابيون، منطقه بوسليم را محاصره كرده و از سه طرف وارد آن شدند و مزدوران قذافي را وادار به تسليم و ترك آن كردند. نيروهاي وابسته به ديكتاتور مخلوع ليبي در چند روز گذشته از ساكنان اين منطقه به عنوان سپر انساني براي حفظ جان خود استفاده مي كردند.
شاهدان عيني از تسلط كامل انقلابيون بر پايتخت ليبي خبر دادند، اما با وجود اين، ساكنان طرابلس با كمبود مواد غذايي و قطع برق و تلفن مواجه هستند.
همچنين در گوشه و كنار اين شهر جنگ زده اجساد مزدوران سابق قذافي ديده مي شود كه در خيابان ها رها شده است.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، 30 جسد متعلق به سربازان و افراد مسلح وابسته به قذافي در مركز شهر طرابلس پيدا شده است و معلوم نيست اين افراد در درگيري هاي داخلي كشته يا اينكه، معدوم شده اند.
در همين حال «مصطفي عبدالجليل» رئيس شوراي انتقالي ليبي از مناطقي كه هنوز در دست افراد وابسته به قذافي است، خواست كه به انقلابيون بپيوندند و از حمايت ديكتاتور دست بردارند.
در اين حال شبكه خبري العربيه به نقل از ديكتاتور سابق ليبي گزارش داد: قذافي در تازه ترين پيام خود، خواستار ادامه نبرد با انقلابيون و مقاومت در برابر آنها شده است!
معمر قذافي در تازه ترين نوار صوتي خود از جوانان طرابلس خواست تا با انقلابيون، خانه به خانه و كوچه به كوچه نبرد كنند تا پايتخت ليبي پاكسازي شود.
ديكتاتور سابق ليبي از هواداران خود خواست كه راهپيمايي ميليوني برگزار كنند و از بمباران هاي ناتو ترسي نداشته باشند.
اين در حالي است كه منابع خبري از بمباران سنگين شهر «سرت» به عنوان آخرين سنگر و زادگاه معمر قذافي خبر دادند.
از سوي ديگر، انقلابيون ليبي براي درهم شكستن مقاومت احتمالي مزدوران قذافي در شهر «سرت» به سوي آن شتافتند تا با تصرف آن، آخرين پايگاههاي وابسته به ديكتاتور سابق را نابود كنند.
منابع خبري همچنين از كشته شدن «هانيبال» پسر قذافي در درگيري هاي انقلابيون و طرفداران قذافي در منطقه «قصر ابن غشير» در نزديكي شهر سرت خبر دادند.
كشته شدن هانيبال قذافي كه افسر نيروي دريايي ليبي بود و اداره بخش حمل و نقل دريايي اين كشور را به عهده داشت، از طرف هيچ يك از منابع مستقل تاييد نشده است.
همه به دنبال قذافي
به رغم اظهارات مقام هاي انگليسي درباره همكاري با انقلابيون ليبي براي يافتن قذافي، مقامات آمريكايي تاكيد مي كنند كه به موجب حكم سازمان ملل درباره جنگ ليبي، اين تعقيب و گريز خارج از حدود حكم مذكور است و نه آمريكا و نه هيچ يك از نيروهاي ناتو در اين جست وجوي وسيع شركت ندارند.
اخبار دريافتي از ليبي حكايت از اين مي كند كه كماندوهاي انگليسي به ماموران سازمان سيا و گردان ويژه اي از نيروهاي انقلابي ليبي از يكشنبه گذشته، عمليات وسيع جست وجوي خانه به خانه براي يافتن قذافي را آغاز كرده اند.
اين در حالي است كه انقلابيون ليبي مبلغ 5/1ميليون دلار براي مرده يا زنده قذافي به عنوان جايزه تعيين كرده اند.
اموال مسدود شده ليبي
با متلاشي شدن رژيم قذافي، شوراي انتقالي ليبي خواستار بازگرداندن اموال مسدود شده رژيم قذافي و كمك بين المللي براي بازسازي اين كشور شده است.محمد جبرئيل نخست وزير دولت انتقالي طي پيامي از كشورها و مجامع بين المللي خواست تا نسبت به بازسازي كشورش و آزاد كردن دارايي هاي بلوكه شده ليبي در اسرع وقت اقدام كنند.
نمايندگان 30 كشور جهان در نشست اسلامبول نيز متعهد شدند تا پيش از پايان ماه اوت مبلغ 5/2ميليارد دلار از دارايي هاي بلوكه شده ليبي را آزاد كنند.
همچنين كميته تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل با آزادي 5/1ميليارد دلار از دارايي هاي بلوكه شده ليبي موافقت كرد. اين تصميم در پي آن صورت گرفت كه آمريكا و آفريقاي جنوبي در مورد آزادسازي دارايي ها به توافق رسيدند.

 



2 شهيد و 20 مجروح در تازه ترين حمله اسرائيل به شمال غزه

سرويس خارجي-
همزمان با برگزاري روز قدس و به رغم تعهد رژيم صهيونيستي به برقراري آتش بس، نيروهاي اين رژيم دور جديد حملات خود را عليه نوار غزه آغاز كردند.
منابع پزشكي فلسطين اعلام كردند كه در حمله جديد نيروهاي اسرائيلي به بيت لاهيا واقع در شمال غزه دو فلسطيني شهيد و 20 تن ديگر زخمي شدند.
در يك حمله ديگر به مركز غزه كه گروهي از شهروندان در آنجا حضور داشتند يك فلسطيني شهيد و يك تن ديگر زخمي شد.امدادرسان هاي فلسطين نيز اظهار داشتند بر اثر حمله جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به تونل هايي در جنوب نوار غزه يك فلسطيني شهيد شد.در اين حادثه دو تن نيز مجروح شدند. تيم هاي پزشكي فلسطين عصر چهارشنبه جسد يك فرد سالخورده فلسطيني را كه بر اثر بمباران جنگنده هاي صهيونيستي عليه شرق اردوگاه البريج در وسط نوار غزه به شهادت رسيد، از زير آوار خارج كردند.در سلسله حملات و بمباران رژيم صهيونيستي عليه مناطق مختلف و پراكنده نوار غزه كه از روز پنجشنبه گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد، 20 تن از جمله سه كودك و يك پزشك به شهادت رسيده و بيش از 61 تن ديگر نيز زخمي شده بودند كه در ميان آنها 20 كودك و 12 زن نيز ديده مي شود.
در همين رابطه گروه هاي مبارز فلسطيني اعلام كردند كه جنايت رژيم صهيونيستي را بي پاسخ نخواهند گذاشت.«صلاح البردويل» از اعضاي حماس گفت، جنايات مكرر رژيم صهيونيستي نشانه خوي وحشيگري آن است و اين ژريم سعي دارد كه بحران داخلي خود را به طرف فلسطين انتقال دهد.نافذ عزام عضو دفتر سياسي جنبش جهاد اسلامي نيز تاكيد كرد، مبارزان فلسطيني به رژيم صهيونيستي فرصت نمي دهند و به شدت با نقض آتش بس مقابله مي كنند.

 



پرتاب تخم مرغ رنگي به معاون نخست وزير انگليس

جوان معترض انگليسي با پرتاب تخم مرغ سخنراني رهبر حزب ليبرال دموكرات اين كشور را به هم زد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «نيك كلك» معاون نخست وزير انگليس و رهبر حزب ليبرال دموكرات اين كشور عصر ديروز توسط يك جوان معترض با تخم مرغ رنگي مورد حمله قرار گرفت.
شخص مهاجم كه توسط پليس دستگير شد از هواداران سابق حزب ليبرال دموكرات بود كه به گفته شاهدان عيني، در اعتراض به سياست اقتصادي دولت و همكاري حزب ليبرال دموكرات با حزب حاكم محافظه كار دست به اين كار زده است.
اقدامات خشونت آميز دولت انگليس در قتل جوانان سياهپوستت كه به شورش چندي پيش در اين كشور منجر شد باعث انزجار مردم انگليس از حزب حاكم و سياست هاي آن شده است.
اين در حالي است كه خبرگزاري ها از قتل سه جوان ديگر به دست پليس انگليس با شوكر برقي و ضرب و شتم در يك هفته اخير خبر مي دهند.
در همين رابطه يك روزنامه انگليسي با اشاره به كشته شدن سه نفر در طول هفته گذشته توسط شوكرهاي مرگبار پليس، استفاده از اين سلاح ها را مورد بررسي قرار داده است.
بنابراين گزارش هفته گذشته فردي به نام «ديل برنز» كه اهل «كامبرلند» و ورزشكار حرفه اي بود اولين نفري بود كه توسط شوكر پليس جان خود را از دست داد.
گفته مي شود افسران پليس انگليس «برنز» را سه مرتبه با تفنگ شوكري 50 هزار ولتي هدف قرار دادند.
روز دوشنبه نيز «جاكوب مايكل» يك جوان 25 ساله پس از آنكه پليس اسپري فلفل به صورتش پاشيد و سپس توسط 11 افسر مورد حمله قرار گرفت و بازداشت شد، غش كرد و جان خود را از دست داد.
همچنين شب پس از ماجراي فوق افسران پليس گريت منچستر از شوكر استفاده كرده و «فيليپ هولمز» 53 ساله را كه يك راننده كاميون اهل بولتون بود در خانه وي مورد حمله قرار داده و بازداشت كردند.
هلمز پس از آن در بيمارستان جان خود را از دست داد.

 



نخست وزير ژاپن استعفا كرد

نخست وزير ژاپن تحت فشار افكار عمومي و كاهش شديد محبوبيت مجبور به استعفا شد.
به گزارش خبرگزاري ها، «نائوتو كان»، نخست وزير 67 ساله ژاپن كه سال گذشته به اين منصب رسيده بود، پس از مواجه شدن با فشارهاي گسترده افكار عمومي و كاهش محبوبيت به كمتر از 15 درصد، مجبور به استعفا از رياست حزب حاكم شد.
براساس اين گزارش، به دنبال استعفاي «كان»، 9 نفر از سياستمداران اين كشور براي جانشيني وي اعلام كانديداتوري كرده اند. اين افراد روز دوشنبه براي جانشيني نخست وزير مستعفي رقابت فشرده اي را خواهند داشت تا فرد منتخب روز سه شنبه براي كسب راي اعتماد به پارلمان برود.
بدين ترتيب ژاپن طي چند روز آينده هفتمين نخست وزير خود طي پنج سال گذشت را معرفي خواهد كرد. ياد آورمي شود ژاپن به دنبال وقوع زمين لرزه و سونامي بي سابقه در ماه مارس، متحمل خسارات اجتماعي و اقتصادي بسيار سنگيني شد و عملكرد ضعيف «كان» در جبران اين خسارات، سرانجام وي را نيز مجبور به بركناري از قدرت كرد.

 



زد و خورد با پليس شيلي در خيابان هاي سانتياگو

هزاران تظاهركننده شيليايي با راهپيمايي در خيابان هاي پايتخت و ديگر شهرهاي اين كشور خواستار اصلاحات ساختاري در دولت شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، هزاران تن از مردم شيلي روز پنجشنبه با برگزاري تظاهرات در مناطق مختلف اين كشور ، نسبت به تمركز در ساختار حكومتي اين كشور اعتراض كردند.
اين تظاهرات كه در ادامه اعتصاب 48 ساعته اي كه از روز چهارشنبه شروع شده بود به وقوع پيوست و به درگيري با نيروهاي امنيتي و به آتش كشيدن خودروها از سوي تظاهركنندگان انجاميد.
معترضان خشمگين چندين خودرو را به آتش كشيدند.
نيروهاي پليس نيز براي مقابله با تظاهركنندگان از موانع فيزيكي در خيابان ها استفاده كردند.
در همين حال وزير كشور شيلي از زخمي شدن دست كم 42 نفر در اين ناآرامي ها خبر داد كه 8 تن از آنان از نيروهاي امنيتي هستند.

 



هزاران نفر در برزيل عليه دولت به خيابان ها ريختند

هزاران تن از مردم برزيل در پايتخت اين كشور عليه سياست هاي اقتصادي رئيس جمهوري جديد خود دست به تظاهرات زدند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري اتريش، هزاران تن از مردم برزيل با حضور در خيابان هاي شهر برازيليا، اقدام به برگزاري تظاهرات اعتراض آميز عليه سياست هاي اقتصادي خانم «ديلماروسف» رئيس جمهوري جديد اين كشور كردند.
خواسته اصلي شركت كنندگان در اين تظاهرات برقراري عدالت بود.اين اعتراضات را اتحاديه ها، گروه هاي كشاورزان و دانشجويان ترتيب داده بودند.
رئيس يكي از اتحاديه هاي برزيل نيز كه در اعتراضات حضور داشت، گفت: ما تنها يك خواسته داريم، آن هم اين است كه سياست اقتصادي كشورمان تغيير يابد و سياست بانك ها و شركت هاي بزرگ كه بيش از هر چيز از سياست هاي اقتصادي منتفع مي شوند، تغيير كند.رئيس جمهوري 63 ساله برزيل كه در ماه ژانويه (دي ماه) و با حمايت «لولا داسيلوا» رئيس جمهوري پيشين اين كشور به اين سمت انتخاب شد وعده داده بود كه عدالت اجتماعي را در كشورش گسترش دهد.

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14