(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8 شهریور 1390- شماره 20012

حديث دشت عشق
استدلال هاي عجيب فدراسيون فوتبال براي وضع يك قانون «من درآوردي»
خنده دار است يك مربي با 65 سال سن مربيگري كند!
اخبار كوتاه از فوتبال
دووميداني قهرماني جهان- دايگو حدادي فيناليست شد و به المپيك رسيد
تمديد فصل نقل و انتقالات ليگ برتر بسكتبال
براي حضور در انتخابات نامزدهاي 10 فدراسيون دوباره بايد ثبت نام كنند !
سقوط هشت پله اي شاگردان عطايي تيم واليبال نوجوانان ايران دهم جهان شد



حديث دشت عشق

به ياد دانش آموز شهيد «احمد امامي امين»
تو آني كه پرواز را مي سرود

دانش آموز شهيد «احمد امامي امين» در سن 13 سالگي و در دهم دي ماه 57 در جمع تظاهركنندگان قيام مردم ورامين در كنار پدر انقلابي اش حضور داشت و با حمله دژخيمان گارد به كانال آب افتاد و مجروح شد ولي از همان روز طعم جنگ باطل بر عليه حق را چشيد. شهيد احمد امامي امين در صبح جمعه خرداد 1344 در شهر خون و قيام ورامين متولد شد و از سن 15 سالگي وارد جبهه ها شد و پس از سه سال حضور بي امان در 10/5/62 در منطقه سرپل ذهاب در عمليات والفجر 3 به شهادت رسيد.

 



استدلال هاي عجيب فدراسيون فوتبال براي وضع يك قانون «من درآوردي»
خنده دار است يك مربي با 65 سال سن مربيگري كند!

سرويس ورزشي -
بار ديگر اتخاذ قانوني عجيب در فوتبال ايران موجي از انتقادات را عليه فدراسيون فوتبال براه انداخت.
فوتبال ايران پر از سوژه هاي جالب است و روزي نيست كه در فوتبال خبرهاي جالب و اعجاب انگيز نباشد.
نمونه آخر آن هم تصويب قانوني در كميته آموزش فدراسيون فوتبال است، مبني بر اينكه مربيان بالاي 65 سال (چه ايراني و چه خارجي) نمي توانند در ليگ ايران مربيگري كنند. روز يكشنبه سازمان ليگ اعلام كرد، بنابر مصوبه ابلاغ شده كميته آموزش فدراسيون، مربيان بالاي 65 سال نمي توانند به عنوان سرمربي در تيم ها فعاليت كنند! شرط فوق در ميان صلاحيت هاي عمومي مربيان به چشم مي خورد اما به دليل آن كه هنوز تيمي اقدام به استفاده از مربيان بالاي 65 سال نكرده، حساسيت زا و حتي رسانه اي نشده بود. بعد از آن كه تيم هاي مس كرمان و مس سرچشمه با بركناري مربيان شان تصميم به جذب ميروسلاو بلاژويچ 76 ساله و اصغر شرقي 68 ساله كردند، عزيز محمدي از جدي بودن قانون فوق پرده برداري كرد؛ قانوني كه نه در قوانين فيفاست و نه به عنوان مقررات اختياري در هيچ كشوري استفاده مي شود!
سازمان ليگ
خود را مسئول ندانست
عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ در همين خصوص به خبرنگار كيهان گفت: اين قانون از ابتداي فصل وضع شده بود اما كسي به آن توجهي نداشت تا اينكه قرار شد دو مربي بالاي 65 سال به استخدام تيم هاي كرماني دربيايند كه رسما اعلام كرديم به دلايلي آنها نمي توانند مربي بالاي 65 سال استخدام كنند.
دليل مخالفت سازمان ليگ با كار مربيان بالاي 65 سال چيست؟!
عزيز محمدي در پاسخ به اين پرسش مي گويد: ما مخالف نيستيم؛ اين قانوني است كه از سوي كميته آموزش وضع شده و سازمان ليگ فقط مجري آن است. در اين خصوص بايد كميته آموزش پاسخگو باشد.
استدلال هاي عجيب كميته آموزش
در اين ميان خواندن نظرات دبير كميته آموزش فدراسيون فوتبال خالي از لطف نيست. جباري در اين خصوص مي گويد: سن كه بالا مي رود استرس براي بدن خطرناك مي شود. با بالا رفتن سن نورون هاي بدن ما رو به زوال مي رود. به طور مثال اگر بدنمان يك ميليارد نورون داشته باشد، در سن و سال بالا تعدادش به سه ميليون نورون مي رسد. نورون ها در بدن هستند خلاقيت هاي ذهني و فكري را ايجاد مي كنند. مربي كه بالاي 65 سال سن دارد و از نورون كمي بهره مي برد، ديگر خلاقيتي برايش نمي ماند و بيشتر رو به تجربيات گذشته و استفاده از برنامه هاي قبلي اش مي كند. اقداماتش تكراري مي شود و اصلا خنده دار است او بخواهد با لباس ورزشي به درون زمين رفته و تمرين بازيكنان را زير نظر بگيرد.
وي ادامه داد: در حال حاضر ما 250 نفر مربي زير 50 سال با مدرك A داريم كه اكثر آن ها بيكار هستند. آيا صلاح است آن ها بيكار باشند، اما مربيان بالاي 65 سال در فضاي پراسترس مربيگري كار كنند؟ بهتر است اين دسته از مربيان از كارشان خداحافظي كرده و در سمت هاي ديگر مشغول فعاليت شوند. در حال حاضر فيفا براي كار تدريس كه استرس فوق العاده كمتري نسبت به مربيگري دارد، شرط سني زير 60 سال را تعيين كرده است.ما شك نداريم در آينده اي نزديك فيفا قانون منع فعاليت مربيان بالاي 65 سال را وضع كرده و به تمام دنيا ابلاغ مي كند.
آيا فيفا نيز چون ايران فعاليت مربيان بالاي 65 سال را ممنوع كرده است؟! دبير كميته آموزش فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين پرسش مي گويد: فيفا چنين قانوني ندارد. هنوز غير از ايران هيچ كشوري اين قانون را وضع نكرده است، ما هم با توجه به شرايطي كه داريم اقدام به اين كار كرديم.
همه مربياني كه نبايد در جهان مربيگري كنند!
فكر كرده ايد كه اگر قرار بود اين قانون عجيب در جهان اجرا شود چه اتفاقي مي افتد؟ فكر كرده ايد كه كدام مربيان در جهان هم اكنون نمي توانستند مربيگري كنند؟
براي پاسخ به اين سوالات با جست وجويي ساده در اينترنت به اسامي زير مي رسيم. ذكر اين نكته ضروري است كه مربيان زيادي شامل حال اين قضيه مي شوند كه به مهمترين آنها اشاره مي شود.
1- الكس فرگوسن: 69 سال
فرگوسن در چند سال اخير و پس از اينكه به سن 65 سالگي رسيد به بسياري از افتخارات رسيد و در بالاي 65 سالگي جام هاي زيادي را بالاي سر برد. فرگوسن هم اشتباه كرده كه در اين سن به مربيگري مي پردازد!
2- لوئيس آراگونس: 73 سال
سرمربي پيشين تيم ملي اسپانيا در 70 سالگي و در يورو 2008 قهرماني را براي اين تيم به ارمغان آورد.آراگونس هم نبايد مربيگري مي كرد اما شانس آورد كه اين قانون آن زمان تصويب و البته جهاني نشده بود!
3- فابيو كاپلو: 65 سال
سرمربي تيم ملي انگليس روزهاي آخر مربيگري اش را پشت سر مي گذارد! كاپلو اگر تا امروز يك درصد شانس مربيگري در ايران را داشت حالا ديگر اين شانس را از دست داده و بايد در همان قاره اروپا به مربيگري بپردازد.
4- اتوره هاگل: 71 سال
مسئولان فدراسيون فوتبال يونان ظاهرا متوجه شدند كه قرار است اين قانون من درآوردي، جهاني شود و به همين دليل چندي پيش با هاگل كه به خاطر قهرماني با يونان به اسطوره فوتبال اين كشور تبديل شده قطع همكاري كردند!
مشكل فوتبال ما
مربيان مسن هستند؟!
در شرايطي كه فوتبال ما هزار و يك مشكل دارد فدراسيون فوتبال و اعضاي كميته آموزش تنها به ممنوعيت فعاليت مربيان بالاي 65 سال توجه داشته اند و به گونه اي رفتار مي كنند كه گويي تمام مشكلات ما در مربيگري برخي مربيان پا به سن گذاشته خلاصه شده است!

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بلاژويچ مديرفني مس كرمان مي شود
سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران به عنوان مديرفني مس كرمان فعاليتش را آغاز خواهد كرد. با اعلام قانون ممنوعيت مربيگري افراد بالاي 65 سال در فوتبال ايران، قانون سقف سن از سوي كميته آموزش براي مربيان وضع شده است. مسئولان باشگاه مس كرمان كه با اين قانون، در كار انجام شده قرار گرفته اند، به دنبال راه حلي هستند تا بتوانند از ميرسلاو بلاژويچ استفاده كنند.در صورتي كه اين مشكل با رايزني حل نشود، عنوان بلاژويچ در تيم مس تغيير مي كند و او به عنوان مديرفني در مس كرمان فعاليت خواهد كرد. حميد حاج اسماعيل زاده مديرعامل باشگاه مس اين موضوع را تاييد كرد.
نخستين پيروزي مارادونا با الوصل
تيم الوصل امارات موفق شد در نخستين حضور ديگو مارادونا در نيمكت مربيگري، تيم دسته سومي الاتحاد كلباء را در يك بازي دوستانه با نتيجه 3 بر يك شكست دهد.
اين بازي در حضور 4 هزار تماشاگر و با اتخاذ تدابير امنيتي شديد برگزار شد. تماشاگران همواره در طول بازي اسم مارادونا را صدا مي زدند و به تشويق او مي پرداختند. نكته جالب اين ديدار درگيري لفظي مارادونا با ميگل كامونده - سرمربي آرژانتيني الاتحاد كلباء - به خاطر بازي خشن بازيكنان اين تيم بود.
آغاز سيزدهمين دوره ليگ فوتسال
سيزدهمين دوره ليگ برتر فوتسال از امروز آغاز مي شود و14 تيم به صورت رفت وبرگشت، به مصاف هم خواهند رفت. ليگ 90 قرار بود از اوايل مرداد آغاز شود، اما سازمان ليگ فوتسال به دليل حضور برخي تيمها در تورنمنتهاي خارجي، آن را يك ماه به تعويق انداخت تا اين مسابقات يك روز پيش از عيد فطر انجام شود.
ناصر ميرزايي درگذشت
ناصرميرزايي، بازيكن، مربي و پيشكسوت فوتبال درگذشت. ساعت 50:3 دقيقه بامداد ديروز، ناصر ميرزايي بازيكن محبوب فوتبال لرستان پس از حدود 3 سال و 5 ماه تحمل رنج و بيماري، دعوت حق را لبيك گفت.
سرويس ورزشي كيهان اين ضايعه را به جامعه ورزش وخانواده وي تسليت مي گويد.
پيروزي به مشهد رفت
تيم فوتبال پيروزي براي برپايي اردويي 3 روزه، ديشب وارد مشهد شد.
تيم پيروزي در اين 3 روز صبح و عصر به تمرين خواهد پرداخت و همچنين يك بازي تداركاتي با تيم سياه جامگان برگزار مي كند. اردوي تيم پيروزي پنج شنبه عصر به پايان خواهد رسيد.
بركناري دوستي مهر تكذيب شد
رئيس كميته جوانان فدراسيون فوتبال كشور خبر مطرح شده در مورد بركناري علي دوستي مهر سرمربي تيم فوتبال نوجوانان توسط كارلوس كي روش را تكذيب كرد.
فريدون معيني با تكذيب خبر بركناري علي دوستي مهر توسط كارلوس كي روش گفت:اعلام شده در برخي از جلسات خصوصي من و دوستي مهر مشاجره اي لفظي به وجود آمده، در حالي كه در چند وقت گذشته ما هيچ جلسه خصوصي نداشته ايم و علاوه بر تماس هاي تلفني، بنده تنها در تمرينات اين تيم و بازي هاي تداركاتي حاضر شده ام. هيچ اختلافي بين من و دوستي مهر وجود ندارد و اين تيم با تلاش كادر فني و سرپرستي به شرايط خوبي رسيده است.
قرارداد 5/2 ميليون دلاري زيكو با فدراسيون عراق
زيكو افسانه فوتبال برزيل با قراردادي يكساله از روز يكشنبه بطور رسمي سرمربي تيم ملي فوتبال عراق شد.
زيكو در اولين ماموريت خود بلافاصله هدايت عراق را در رقابت هاي انتخابي جام جهاني 2014 در دست خواهد گرفت. سرمربي مطرح برزيلي قراردادي به ارزش 5/2 ميليون دلار با تيم ملي عراق به ثبت رساند. گفته مي شود در بندهاي اين قرارداد يك بازي دوستانه بين تيم هاي ملي فوتبال عراق و برزيل در زمان سرمربيگري زيكو گنجانده شده است.
نخستين شگفتي ليگ برتر انگلستان رقم خورد
تيم فوتبال منچستر يونايتد در هفته سوم رقابت هاي ليگ برتر موفق شد با يك نتيجه غيرقابل تصور آرسنال را شكست دهد.شاگردان فرگوسن در اين ديدار جذاب و ديدني موفق شدند با نتيجه 8 بر 2 بر ميهمان لندني خود غلبه و شكست تاريخي و تحقيرآميزي را نصيب توپچي ها كنند. وين روني مهاجم تيم ملي انگليس هت تريك كرد و در دقايق 42، 64 و 87 (پنالتي) گلزني كرد. اشلي يانگ مهاجم تازه خريداري شده منچستر در دقايق 28 و 90 توپ را وارد دروازه آرسنال كرد و لبك در دقيقه 22، ناني در دقيقه 67 و جي سونگ پارك در دقيقه 75 ديگر گل هاي شاگردان فرگوسن را به ثمر رساندند. در سوي ديگر ميدان، تئو والكات در دقيقه 45 و فان پرسي 75 گل هاي شاگردان ونگر را وارد دروازه منچستر كردند. نكته قابل توجه در اين بازي اين بود كه ميانگين سني تركيب اصلي يونايتد از ميانگين سني تركيب آرسنال پايين تر بود.

 



دووميداني قهرماني جهان- دايگو حدادي فيناليست شد و به المپيك رسيد

احسان حدادي با قدرت به مرحله نهايي رقابت هاي پرتاب ديسك جهان راه يافت و سهميه A المپيك گرفت.
سومين روز از مسابقه هاي جهاني دووميداني در حالي آغاز شد كه بيش از 30 پرتابگر ديسك دنيا در دو گروه مرحله مقدماتي به مصاف هم رفتند و در پايان، حدادي به عنوان دومين نفر به فينال صعود كرد و محمد صميمي بيست و سوم شد و نتوانست به فينال بيايد.
در گروه اول رقابت هاي پرتاب ديسك و در جايي كه حدادي حريفان بسيار قدرتمندي داشت، هفت پرتابگر به فينال رسيدند. در اين گروه حدادي كارش را از بين سه پرتابي كه داشت با ركورد 65 متر و 21 سانتي متر آغاز كرد تا هم خيالش از بابت فيناليست شدن راحت باشد و هم براي نخستين بار در فصل جاري از مرز 65 متر بگذرد و سهميه A المپيك را بگيرد. او با اين حال دومين بار نيز وارد دايره پرتاب شد و اين بار به ركورد 64متر و 74 سانتي متر رسيد. پس از اين كه صعودش به فينال مسجل شد، ديگر پرتاب هايش را ادامه نداد.
اما وضع براي ديگر نماينده ايران در گروه دوم بسيار متفاوت بود. محمد صميمي در اين گروه با دو خطا كارش را آغاز كرد تا شرايط مناسبي از لحاظ رواني براي صعود پيدا نكند. او در پرتاب سوم 61 متري و 10 سانتي متر پرتاب كرد تا در گروهش دوازدهم و در مجموع بيست و سوم شود.
حريفان حدادي در فينال
اين براي دومين بار است كه احساس حدادي به فينال رقابت هاي پرتاب ديسك جهان راه پيدا مي كند. او كه هم اكنون پنجمين پرتابگر برتر دنيا در جدول رده بندي است، براساس ركوردهاي مرحله مقدماتي به عنوان نفر دوم به فينال راه يافته. او در دور پيش كه در سال 2007 و در رقابت هاي اوزاكا به فينال رسيده بود، در فينال هفتم شد و راه به جايي نبرد، اما در سال جاري وضعيت او مناسب تر از قبل است و شانس بالايي براي مدال جهاني دارد.
لازم به ذكر است كه نفر نخست راه يافته به فينال با ركورد 65 متر و 48 سانتي متر و نفر دوازدهم با ركورد 62 متر و 38 سانتي متر فيناليست شده اند. فينال اين رقابت امروز در دايگو كره جنوبي برگزار مي شود.

 



تمديد فصل نقل و انتقالات ليگ برتر بسكتبال

مهلت تعيين شده فدراسيون بسكتبال براي
نقل و انتقال بازيكنان شركت كننده در رقابت هاي ليگ برتر تا 16 مهرماه تمديد شد.
فصل نقل و انتقالات فصل جديد مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور كه از اول تيرماه آغاز شده بود، 31 مردادماه به پايان رسيد اما بعد از گذشت يك هفته از پايان اين مهلت مسئولان فدراسيون تصميم به تمديد اين مهلت گرفته اند.
بر اين اساس تيم هاي شركت كننده در مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تا 16 مهرماه فرصت دارند نسبت به جذب بازيكنان مورد نظر خود اقدام كنند. براساس اعلام فدراسيون هر يك از تيم ها مي توانند 13 بازيكن داخلي و يك بازيكن خارجي براي آغاز مسابقات جذب كنند اما جذب يك بازيكن خارجي ديگر براي مرحله پلي آف به بعد بلامانع است.فصل جديد مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از 28 مهرماه آغاز مي شود.

 



براي حضور در انتخابات نامزدهاي 10 فدراسيون دوباره بايد ثبت نام كنند !

كانديداهايي كه براي رياست فدراسيون هاي ورزشي نام نويسي كرده بودند بايد دوباره ثبت نام كنند.
در حالي كه نام نويسي از كانديداهاي احراز پست رياست 10فدراسيون ورزشي در زمان مديريت علي سعيدلو انجام شده بود، ثبت نام مجدد از نامزدها صورت مي گيرد.
نام نويسي از كانديداهاي رياست فدراسيون هاي كشتي، واليبال، ورزش هاي سه گانه، باستاني و زورخانه اي، سواركاري، دووميداني، روستايي و عشايري، پرورش اندام، ژيمناستيك و ورزش هاي رزمي انجام شده بود. وزارت ورزش وجوانان بنا دارد ثبت نام مجدد از اين 10 فدراسيون ورزشي را انجام دهد، اما فعلاً زمان نام نويسي اعلام نشده است.
البته در دوره رياست سعيدلو در سازمان تربيت بدني، برنامه برگزاري مجامع انتخاباتي چند فدراسيون در معاونت امور ورزشي سازمان وقت تهيه شده بود، اما يك بار به دليل برگزاري بازي هاي آسيايي «گوانگجو» در آبان ماه و يك بار ديگر به خاطر تصويب وزارت ورزش و جوانان در اسفند ماه، انتخابات به تعويق افتاد تا همچنان تعدادي از فدراسيون ها در بلاتكليفي به سر ببرند. با نگاهي به وضعيت فدراسيون هاي ورزشي مي بينيم كه اكنون دوره رياست چهارساله خيلي از فدراسيون ها به پايان رسيده است.
در فدراسيون هاي ژيمناستيك، دووميداني، روستايي و عشايري و بدنسازي و پرورش اندام هم كه با سرپرست اداره مي شوند، خبري از حكم سرپرستي جديد نيست. در اين چهار فدراسيون هم، سرپرستان بدون حكم كار مي كنند و فعاليت غيرقانوني دارند.
در اين خصوص شنيده شده برخي از رؤساي فدراسيون ها با اين طرح جديد وزارت ورزش مخالف هستند و حتي عنوان كرده اند كه در صورت عملي شدن اين طرح پاي به عرصه انتخابات نخواهند گذاشت.

 



سقوط هشت پله اي شاگردان عطايي تيم واليبال نوجوانان ايران دهم جهان شد

تيم واليبال نوجوانان ايران با متحمل شدن شكست برابر برزيل به عنوان دهمي دوازدهمين دوره رقابت هاي واليبال قهرماني نوجوانان جهان بسنده كرد.
در روز پاياني از دوازدهمين دوره رقابت هاي واليبال قهرماني نوجوانان جهان، تيم نوجوانان ايران در شهر «الميرانته براون» آرژانتين براي كسب عنوان دهم اين رقابت ها به مصاف برزيل رفت. در پايان اين ديدار كه بامداد ديروز برگزار شد شاگردان بهروز عطايي با نتيجه 3 بر 2 تحمل شكست شدند. واليباليست هاي نوجوانان ايران گيم هاي اول، سوم و پنجم اين ديدار را به ترتيب با نتايج (39 بر 37)، (26 بر 24) و (15 بر 11) واگذار كردند و فقط در دو گيم دوم و چهارم با نتايج (26 بر 28) و (18 بر 25) به پيروزي دست يافتند.
تيم واليبال نوجوانان ايران با شكست برابر برزيل در رده دهم دوازدهمين دوره رقابت هاي واليبال قهرماني جهان قرار گرفت، اين در حالي است كه تيم اعزامي ايران در دوره پيشين اين رقابت ها با يك پله سقوط نايب قهرمان جهان شده بود.
تيم واليبال نوجوانان ايران در جريان رقابت هاي قهرماني جهان مقابل اسپانيا و برزيل شكست خورد، و نتيجه شش ديدار متوالي برابر تيم هاي صربستان، پورتوريكو، آمريكا، كره جنوبي، روسيه و مصر را به سود خود تمام كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14