(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8 شهریور 1390- شماره 20012

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دست دشمن را خوانده بود ! (يادداشت روز)
آغاز توليد انبوه راكت ضد زره 73ميليمتري
فرار (گفت و شنود)
عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري: چهارشنبه اول ماه شوال است
گروهك تروريستي پژاك در محاصره كامل قرار گرفت
كيهان و خوانندگان
سگ نگهبان صهيونيست ها هم نتوانست از پس قدرت ايران برآيد (خبر ويژه)
يك مركز امنيتي آمريكا: ايران روز به روز قوي تر مي شود (خبر ويژه)
رئيس ناشي پروژه را لو داد! (خبر ويژه)
خوئيني ها باز هم دنده عقب گرفت! (خبر ويژه)
حاج خانم مالك زندان حاج آقا! (خبر ويژه)



دست دشمن را خوانده بود ! (يادداشت روز)

آن روزها- اواسط دهه 50- خبر سخنراني آيت الله خزعلي در اهواز و بازداشت و تبعيد ايشان بعد از آن سخنراني به يكي از خبرهاي داغ در محافل ديني و انقلابي تهران تبديل شده بود. ماجرا اينگونه بود كه رژيم وقت عراق به حوزه علميه نجف اشرف حمله كرده و طلاب علوم ديني- كه بسياري از آنها ايراني بودند- را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده بود. از سوي ديگر، رژيم شاه كه خود از دشمنان شناخته شده حوزه و روحانيت بود و در آن هنگام با رژيم عراق درگير مناقشات مرزي و لفظي بود، به فكر بهره گيري از اين ماجرا افتاده بود. ساواك از پشت صحنه و به بهانه حمايت از طلاب علوم ديني، برخي از افراد موجه و مومن شهرهاي بزرگ را به دعوت از علماي روحاني سرشناس، تشويق و ترغيب مي كرد تا در مجالسي كه به همين منظور در مساجد بزرگ تشكيل مي شود، سخنراني كرده و جنايات دولت عراق را محكوم كنند. رژيم شاه از طريق اين ترفند، دو هدف را با يك تير نشانه رفته بود. از يكسو عليه رژيم عراق كه با آن مناقشات لفظي داشت تبليغ كرده بود و از سوي ديگر با محكوم كردن حمله عراق به حوزه علميه نجف، اميدوار بود چهره ضدروحاني و ضدديني خود را تا آنجا كه ممكن است در اذهان عمومي ترميم كند. آيت الله خزعلي در همين چرخه و به دعوت تعدادي از علما و معتمدين خوزستان براي سخنراني آمده بود. اما، ايشان چه گفته بود كه صبر و حوصله ساواك به سر آمده و او را بلافاصله بعد از سخنراني بازداشت كرده بودند؟
برادران خوزستاني، به رغم مراقبت ها و حساسيت شديد ساواك، نسخه اي از نوار سخنراني آن روز آيت الله خزعلي را به تهران آوردند و در سطح بسيار محدودي بين دوستان توزيع شد. نكته اي كه با شنيدن سخنراني ايشان، بسيار عجيب به نظر مي رسيد، اين كه آيت الله خزعلي طي سخنان حدود يك ساعته خود، دهها بار و تقريبا هر دو يا سه دقيقه يك بار نام مبارك حضرت امام(ره) را بر زبان مي آوردند. توضيح اين كه واژه «امام» در آن روزها مرسوم نبود و آيت الله خزعلي مانند بقيه ارادتمندان امام راحل«ره»، هر از چند دقيقه، به مناسبت يا بي مناسبت، با عبارت؛ حضرت آيت الله العظمي حاج آقا روح الله الموسوي الخميني، از ايشان ياد مي كردند. چرا؟! از ارادت آيت الله خزعلي به حضرت امام(ره) باخبر بودم. ولي نام بردن از امام(ره) آنهم به تكرار 2 يا 3 دقيقه، عجيب و غيرمنتظره به نظر مي رسيد. آن روزها، برخي ديگر از شخصيت هاي برجسته روحاني نيز ضمن سخنراني در مساجد و محافل از حضرت امام(ره) ياد مي كردند مثلا مرحوم شهيد محلاتي در پايان سخنراني هاي خود به بهانه بيان مسئله شرعي با عبارت معروف «اما، نظر حضرت آيت الله العظمي حاج آقا روح الله الموسوي الخميني چنين است...» نام امام راحل(ره) را بر زبان مي آورد، اما نام بردن پي در پي آيت الله خزعلي از حضرت امام در سخنراني ياد شده عجيب و در مواردي، بدون بهانه و بي مناسبت به نظر مي رسيد. نگارنده در پي آن بود كه علت را از آيت الله خزعلي جويا شود ولي اين فرصت دست نداد و بازداشت و زنداني شدنم از سوي ساواك، دريافت پاسخ اين سوال را به تاخير انداخت. بعد از پيروزي انقلاب اسلامي آيت الله خزعلي را ملاقات كرده و با يادآوري ماجرا، علت نام بردن پي در پي ايشان از حضرت امام(ره) را پرسيدم. آيت الله خزعلي در پاسخ (نقل به مضمون) فرمودند؛ «وقتي براي سخنراني در آن جلسه به اهواز رفتم، متوجه شدم كه علما و معتمدان دعوت كننده فريب ساواك را خورده اند و رژيم شاه قصد دارد با برپايي اين مجلس و اعتراض بنده به رژيم عراق، جنايات خود عليه حوزه هاي علميه و روحانيت شيعه در ايران را كمرنگ جلوه داده و يا به فراموشي بسپارد. من نمي توانستم حمله ماموران رژيم عراق به حوزه علميه نجف را محكوم نكنم و از سوي ديگر محكوم كردن اقدام رژيم عراق به معناي ناديده گرفتن خيانت و جنايت پهلوي عليه روحانيت در ايران بود و بيم آن داشتم كه رژيم، آن بخش از سخنان مرا كه عليه رژيم شاه است، سانسور كند و بخش مربوط به محكوميت رژيم عراق را از راديو پخش كند. بنابراين تصميم گرفتم كه هر چند دقيقه يك بار نام مبارك حضرت امام را بر زبان آورم تا چنانچه قصد سانسور داشته باشند، نوار سخنراني به اندازه اي مخدوش و بريده بريده شود كه امكان پخش آن وجود نداشته باشد».
تا آنجا كه از مضمون نوار سخنراني آن روز آيت الله خزعلي به خاطر دارم، ايشان، ابتدا در چند جمله كوتاه حمله رژيم عراق به حوزه علميه و طلاب نجف را محكوم كرد و بلافاصله گفت؛ اما، مگر رژيم ايران با روحانيت چه رفتاري داشته است، «سگ زرد برادر شغال است»و... يعني حضرت آيت الله خزعلي با هوشمندي برگرفته از ايمان و تقواي الهي، از يكسو رژيم عراق را محكوم كرده بود و از سوي ديگر به رژيم پهلوي اجازه نداده بود از اعتراض ايشان به رژيم بعثي عراق براي تطهير خود در قبال جنايات بي شماري كه عليه روحانيت شيعه و حوزه هاي علميه مرتكب شده است، سوءاستفاده كند.
و اما، مسئله آن روز آيت الله خزعلي، مسئله اين روزهاي ما نيز هست. از مدعيان اصلاحات كه اين روزها تمامي صفحات روزنامه هاي زنجيره اي و سايت هاي تحت مديريت خويش را به سياه نمايي عليه دولت و خدمات ارزنده آن اختصاص داده اند كمترين انتظاري نيست كه تنها به فهرست كردن و برشمردن نقاط ضعف واقعي و عمدتا غير واقعي دولت بپردازند و به خدمات ارزنده و فراوان و در مواردي، كم نظير دولت هاي نهم و دهم كمترين اشاره اي نكنند، چرا كه آنها اصحاب فتنه آمريكايي-اسرائيلي 88 هستند و به گواهي اسناد و مدارك غيرقابل انكار، نشان داده اند، نقشي بيشتر از پياده نظام مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس ندارند و به قول شيمون پرز «اصلاح طلبان بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران هستند» و به گفته نتانياهو «اصلاح طلبان به نمايندگي از اسرائيل با جمهوري اسلامي ايران در افتاده اند». درباره وطن فروشي و خيانت بسياري از مدعيان اصلاحات، بارها نوشته ايم و اسناد و مدارك فراوان و غيرقابل خدشه اي را ارائه كرده ايم كه «ائتلاف آشكار با منافقين و بهايي ها، سلطنت طلب ها، ماركسيست ها»، «حذف قيد اسلامي از جمهوري اسلامي ايران»، «سر دادن شعار به نفع اسرائيل در روز قدس، و عربده كشي به نفع آمريكا در روز 13 آبان، اهانت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله عليه السلام در روز عاشورا، آتش زدن مسجد، همكاري آشكار با سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه- كه برخي از عوامل آن امروزه به آمريكا و انگليس گريخته و پرده از هويت خود برداشته اند- پيروي بي كم و كاست از فرمول ديكته شده دشمنان بيروني» و... از جمله آنها و فقط اندكي از آن بسيارهاست. بنابراين، بديهي است كه از ماموران تابلودار آمريكا و اسرائيل و انگليس غير از دشمني و كينه توزي با نظام اسلامي نمي توان انتظار ديگري داشت. اما، روي سخن در اين وجيزه با برخي از خودي هاست كه ناخواسته و ندانسته - ولي متاسفانه پيوسته- در ميدان دشمن بازي مي كنند. اين عده از -انشاءالله- دوستان ناآگاه وقتي سخن به نقد دولت مي گشايند و يا در اعتراض به فلان نقطه ضعف واقعي دولت قلم مي زنند، به گونه اي غيرقابل انتظار از مرزهاي عدالت و انصاف عبور كرده و تنور دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها را گرم مي كنند.
يكشنبه شب هفته جاري، رهبرمعظم انقلاب در ديدار اعضاي هيئت دولت با ايشان، بار ديگر و براي چندمين بار، فرمول منطقي و عالمانه نقد را گوشزد فرمودند و آن «بيان نقاط ضعف به موازات نقاط قوت» بود. حضرت آقا چند روز قبل نيز در ملاقات كارگزاران نظام، خطاب به آنان - كه خطاب به همگان نيز هست- فرمودند؛ «بايستي واقع بينانه نگاه كنيم، خودمان را نبايستي دچار خطا كنيم، يكسونگري نكنيم، ما نقاط مثبتي داريم، نقاط منفي هم داريم. اين هر دو را ببينيم. گاهي فقط نگاه منفي غلبه داده مي شود. امروز متاسفانه انسان مشاهده مي كند كه در بين برخي مسئولين و نخبگان سياسي كانه مد شده كه نگاه بدبينانه داشته باشند و نقاط مثبت را نبينند. در رسانه ها و غيررسانه ها مرتبا منفي بافي مي شود. تا انسان مي گويد چرا؟ مي گويند آقا شما نمي گذاريد ما واقعيات را بگوئيم... نه اين يكسونگري است. اگر نقاط مثبت را بيان كنيم، يك جور مسائل كشور را مي فهميم و اگر نقاط مثبت را بيان نكنيم مسائل كشور را جور ديگري خواهيم فهميد اگر فقط نقاط منفي را مشاهده كنيم كه البته نقاط منفي وجود دارد، اين طبعا واقع بيني نيست و برآورد درستي از اوضاع كشور به ما نخواهد داد و تنها منجر به نااميدي مي شود» ايشان در ادامه توضيح دادند كه بيان نقاط ضعف، اولويت ها را مي نماياند و بيان نقاط قوت اميدواري و اعتماد به نفس براي پيشبرد امور را در پي دارد.
در اين باره اگرچه گفتني هاي فراواني هست ولي از آن ميان به ذكر 4 نكته بسنده مي كنيم.
1- برخي از دوستان به هر علت از جمله قبيله گرايي كور و يا اختلاف سليقه ها و دلخوري هاي آنچناني- بعضاً به جا- از دولت، تنها روي نقاط ضعف و بزرگ نمايي آنها تاكيد مي كنند و نقاط قوت را نمي بينند و يا خداي نخواسته نمي خواهند ببينند. اين عده بي ترديد در ميدان دشمن بازي مي كنند و دندان طمع غريبه ها را عليه نظام- و نه فقط دولت- تيز مي كنند.
2- برخي ديگر به علت شيفتگي غيرقابل توجيه و يا برخوداري از رانت هاي بادآورده و مسئوليت هاي بيرون از شايستگي، هيچ نقطه ضعفي نمي بينند و يا مي بينند و لب فرو مي بندند. آنها كوچكترين انتقادها را با بدترين شكل ممكن به خيال خود پاسخ مي گويند. اين عده مانع از مطرح شدن ضعف ها و در نتيجه، اصلاح آن مي شوند.
3- دولت محترم نيز متاسفانه تاب چنداني براي شنيدن نقاط ضعف ندارد و حال آن كه بيان منصفانه و دلسوزانه نقاط ضعف در كنار خدمات فراوان و بعضا بي نظير دولت نهم، نه فقط از نگاه شايسته به دولت نمي كاهد بلكه انصاف در ارزيابي را نيز بر ساير خدمات مي افزايد.
4- و بالاخره، لازم است رئيس جمهور محترم مراقب برخي از اطرافيان حاشيه ساز خويش نيز باشد. اين عده كم شمار كه متاسفانه امكانات بيرون از شماري در اختيار دارند و به «حلقه انحرافي» معروفند، بارها نشان داده اند كه كمترين ارادتي به رئيس جمهور محترم ندارند و در همه حال اسب مراد خويش را مي رانند!
حسين شريعتمداري

 



با حضور وزير دفاع انجام شد
آغاز توليد انبوه راكت ضد زره 73ميليمتري

به مناسبت روز صنعت دفاعي و در ششمين روز از هفته دولت خط توليد انبوه راكت ضدزره با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در سازمان صنايع دفاع وزارت دفاع مورد بهره برداري قرار گرفت.
سردار احمد وحيدي در تشريح ويژگي هاي راكت ضدزره در جمع خبرنگاران طي سخناني اظهار كرد: اين راكت 73 ميليمتري يكي از انواع راكت هاي ضدزره است كه براي انهدام تانك ها، نفربرها، خودروهاي سبك زرهي، محل تجمع نفرات، انبارهاي مهمات و استحكامات دشمن طراحي شده است.
وي افزود: سرجنگي اين نوع راكت از نوع خرج گود است كه به هنگام اصابت تا فاصله 1300متري با نفوذ 300 ميليمتر در زره اهداف را منهدم مي كند.
وحيدي با بيان اين كه اين سلاح بوسيله نفر و خودرو قابل حمل بوده و از سه پايه نشانه روي مستقيم تيراندازي مي گردد، گفت: به علت سبكي، سادگي و سهولت در بكارگيري، قدرت خوب سرجنگي و سرعت و دقت اصابت بالا، اين سلاح نقش مهمي در رزم هاي دور و نزديك و جنگ هاي منظم و نامنظم براي انهدام اهداف مورد نظر دارد.
وزير دفاع خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه يكي از راهبردهاي اصلي وزارت دفاع در طراحي و توليد سلاح افزايش تحرك نيروهاي مسلح است، با توليد و تحويل انبوه اين سلاح به يگان هاي عملياتي نيروهاي مسلح تحرك عملياتي آنان به نحو چشمگيري افزايش مي يابد.
وحيدي با تشكر و قدرداني از مديران، كارشناسان و متخصصان سازمان صنايع دفاع در طراحي و توليد راكت ضد زره اين موفقيت را نمونه ديگري از توان بالاي صنعت دفاعي براي تقويت بنيه دفاعي كشور در مقابله با تهديدات ذكر كرد و افزود: امروز سازمان صنايع دفاع وزارت دفاع در حوزه تامين انواع محصولات مورد نياز نيروهاي مسلح، به عنوان صنعتي ريشه دار، پيشتاز و خوداتكا حلقه هاي وابستگي را يكي پس از ديگري قطع و برگ هاي زريني از افتخار و اقتدار را به كارنامه صنعت دفاعي كشور مي افزايد.

 



فرار (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: گروههاي اپوزيسيون بازهم به اردشير اميرارجمند، مشاور فراري موسوي بند كرده و از او پرسيده اند «آقاي اميرارجمند ممكن است بفرمائيد چگونه از ايران فرار كرديد كه وزارت اطلاعات و سپاه متوجه نشدند»؟!
گفت: خب! از زندان مرخصي گرفته بود و بعد در حال مرخصي فرار كرده است! كجاي اين كار مشكوك به نظر مي رسد كه اپوزيسيون دست بردار نيست؟!
گفتم: مي گويند چطور ممكن است كه به آساني از زندان مرخصي گرفته و در حالي كه تحت مراقبت شديد وزارت اطلاعات و سپاه بوده موفق به فرار شده باشد!
گفت: عضو فراري يك گروهك ماركسيست خطاب به كساني كه درباره چگونگي فرار اميرارجمند دچار ترديد هستند، نوشته است؛ «رفقا! چرا حسن ظن نداشته باشيم! شايد آقاي اميرارجمند با پوشيدن پوستين و همراه يك گله گوسفند از مرز عبور كرده باشد»!
گفتم: اين حيوونكي راست ميگه، قبلا هم يكي از همين ضدانقلابيون با پوشيدن پوستين قصد فرار داشت كه در ميان كوهستان، شيري به او حمله كرد و به خيال اينكه گوسفند است او را خورد. و البته، بعدش با خودش گفت؛ عجب گوسفندي؟! مزه گوشت خر مي داد!

 



عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري: چهارشنبه اول ماه شوال است

عضو كميته علمي ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري با بيان اينكه امكان رويت هلال ماه امشب (دوشنبه شب) وجود ندارد، اعلام كرد كه چهارشنبه نهم شهريور اول ماه شوال است.
سيدمحسن قاضي ميرسعيد عضو كميته علمي ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: هلال ماه، غروب دوشنبه در كل دنيا فقط در آمريكاي جنوبي با چشم غير مسلح ديده مي شود و دليل آن هم اين است كه ارض دايره البروجي ماه، جنوبي است و معمولا در نيمكره جنوبي بهتر از نيمكره شمالي قابل رؤيت است.
وي افزود: در جنوب آمريكاي مركزي و جنوب غربي آفريقاي جنوبي هلال ماه با ابزار، قابل رويت است ولي در ساير نقاط جهان مثل آسيا، اروپا، استراليا، آمريكاي شمالي و آفريقا به جز بخشي كه ماه قابل رؤيت است، هلال ماه تحت هيچ شرايطي رويت نخواهد شد.
قاضي ميرسعيد تصريح كرد: در ايران هلال ماه در شب دوشنبه در تمام پهنه كشور زودتر از خورشيد غروب مي كند و از اين رو قابل رؤيت نيست ولي غروب سه شنبه هلال ماه در اكثر نقاط دنيا از جمله در كشورمان مشروط به داشتن افق شفاف و بي غبار، با چشم غيرمسلح قابل رؤيت است.
وي با اشاره به تفاوت وضعيت ماه در منتهي اليه شمالي كشور تا منطقه جنوبي كشور توضيح داد: در مناطق شمالي وقتي خورشيد غروب مي كند، ارتفاع هلال ماه از افق 5/3 درجه است، در صورتي كه در منتهي اليه جنوبي هنگام غروب خورشيد، ارتفاع هلال ماه به 8 درجه مي رسد و لذا رؤيت ماه در مناطق شمالي كشور نيازمند افق تميز و صاف است و هرچه از شمال به سمت جنوب مي رويم هلال ماه راحت تر ديده مي شود.
عضو كميته علمي ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري گفت: پس از غروب سه شنبه بخش درخشان ماه قابل توجه است و نور آن در افق انعكاس مي يابد و هلال ماه در پهنه ايران با چشم غير مسلح رؤيت مي شود و بر اين اساس روز چهارشنبه نهم شهريور، اول ماه شوال است.
قاضي ميرسعيد خاطرنشان كرد: آغاز يك ماه به اتمام آن ربطي ندارد و ماه يا 92 يا 03 روز است و هيچ گاه ماه 82 يا 13 روزه نمي شود.
وي بر همين اساس متذكر شد كه اگر دوشنبه يازدهم مردادماه در ايران ماه رمضان آغاز مي شد يا به اشتباه از آن روز ماه رمضان را آغاز مي كرديم، امكان نداشت دوشنبه، ماه رؤيت شود و اگر ماه رمضان به جاي سه شنبه از روز دوشنبه آغاز شده بود، باز هم ماه رمضان روز سه شنبه 03 روزه تمام مي شد اما اكنون 92 روزه تمام مي شود.
عضو كميته علمي ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري در خصوص علت طولاني شدن فرايند اعلام رؤيت ماه و اعلام عيد در برخي مقاطع اظهار داشت: اكيپ هاي تخصصي استهلال هر ساله در آستانه ماه رمضان و ماه شوال به صورت سازمان يافته براي رؤيت هلال ماه در سراسر كشور مستقر مي شوند.
وي افزود: امسال نيز اين اكيپ ها امروز سه شنبه در نقاط مختلف كشورمان استقرار خواهند يافت و به محض دريافت گزارش از سوي آنها، گزارش آنها مورد بررسي قرار مي گيرد و در صورت تاييد رهبر معظم انقلاب، از سوي ايشان عيد اعلام مي شود.
قاضي ميرسعيد خاطرنشان كرد: خورشيد در تابستان دير غروب مي كند و اختلاف ساعت بين شرق و غرب كشور نيز يك ساعت است و هنگامي كه اكيپ ستاد استهلال در يك منطقه رؤيت هلال ماه را اعلام مي كند، با تك تك آنها صحبت مي شود و گزارش تهيه و آن گزارش تقديم مقام معظم رهبري مي شود تا ايشان تاييد كنند و اين كار زمان بر است اما هر چه تعداد گزارشات معتبر بيشتر باشد، مدت اين فرايند كاهش مي يابد.
 



گروهك تروريستي پژاك در محاصره كامل قرار گرفت

سرويس سياسي-
مسعود بارزاني از گروهك تروريستي پژاك و پ ك ك خواست از اقدامات شورشي خود عليه ايران و تركيه دست بردارند.
رئيس منطقه خودمختار كردستان عراق كه پيش از اين با در اختيار گذاشتن قسمتهايي از خاك عراق در جوار مرز ايران گروهك تروريستي پژاك را فعال كرده بود پس از شكست هاي سنگين اين گروهك در بيانيه اي به انتقاد از اقدامات اين گروه شورشي پرداخت،. بنابر گزارش آسوشيتدپرس، بارزاني در بيانيه خود آورده است: حضور مسلح پژاك و پ ك ك در مناطق كوهستاني كردستان عراق براي دو كشور همسايه بهانه اي براي حمله به كردستان عراق فراهم مي كند!
وي گفت: اگر اين دو گروه با توسل به خشونت و استفاده از خاك عراق به عنوان پايگاهي براي حمله به ايران و تركيه ادامه دهند اين موضوع باعث گسترش خشونت در منطقه كردستان عراق خواهد شد و به هيچ وجه به مشروعيت منطقه كردستان عراق كمكي نمي كند.
نيچر فان بارزاني معاون رئيس حزب دموكرات كردستان عراق هم از نيروهاي پژاك خواست تا از مبارزه مسلحانه دست بردارند.
وي در گفت وگو با هفته نامه كردي «روداو» گفت: اين ضروري است كه گروه پژاك از مبارزه مسلحانه دست بردارد چرا كه آن چه اين گروه انجام مي دهد در درجه اول به ساكنان منطقه كردستان ايران و بعد از آن به ساكنان كردستان عراق ضرر مي رساند.
بارزاني گفت: همچنين اين گونه اقدامات چيزي جز اعمال فشارها و ايجاد مشكلات بيش تر براي كردستان عراق به همراه ندارد و مشكلي را تغيير نخواهد داد.
او ادامه داد: گروه پژاك و پ.ك.ك كردستان تركيه منافع كردستان عراق را در نظر نمي گيرند و نوار مرزي با ايران و تركيه را به عنوان خاستگاهي براي آغاز حملات به اين كشور (ايران و تركيه) در نظر گرفته اند.
به گزارش روزنامه دارالخليج-چاپ امارات-بارزاني در ادامه از دولت تركيه خواست تا در قبال اين شورشيان گشايش سياسي داشته باشد. وي بيان كرد: حملات پژاك و پ.ك.ك به تركيه و ايران مخالف قوانين بين المللي است كه به هيچ گروهي اجازه نمي دهد از خاك كشوري عليه كشور ديگري استفاده كند. سفير عراق در تركيه هم گفت: مقام هاي عراقي تمايلي به انتقاد شديد از تركيه و ايران نداشته اند.
وي با اشاره به اينكه عراق در زمينه محافظت از مرزهاي خود توانايي زيادي ندارد گفت: اين عمليات براساس توافقنامه هاي دوجانبه است. روز جمعه رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اعلام كرد كه سپاه پاسداران با اقتدار انهدام كامل گروهك تروريستي پژاك را در دستور كار خود قرار داده است.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ به نظر بنده در خصوص مسئله حجاب و اصلاح وضع موجود كه انصافا در شأن يك كشور اسلامي نيست، بايد از مجموعه دولت آغاز كرد زيرا وقتي در بيمارستان ها و برخي ادارات و مراكز دولتي، خانم ها و آقايان با وضعيت نامطلوب در انظار ظاهر و باعث آلودگي فرهنگي در چنين محيط هايي مي شوند چه انتظاري مي توان از زنان و مردان در جامعه داشت.
يك خانم شهروند
¤ رسانه هاي ما به ويژه رسانه هاي ورزشي در قبال حركت بسيار شايسته يك فوتباليست بوسنيايي كه پس از زدن يك گل به دروازه حريف به سجده افتاده و شعار الله اكبر سر مي دهد غفلت كرده و هيچ بازتابي در خصوص اين حادثه ماندگار ندادند. اين فوتباليست شجاع و انقلابي به خاطر همين حركت حماسه آفرين، توسط داور از زمين اخراج شد و سپس به محروميت 2ساله نيز محكوم شد. به دست اندركاران فوتبال كشورمان پيشنهاد مي شود كه ضمن تقدير و تجليل از اين فرد از وي براي حضور در ايران اسلامي دعوت به عمل آيد.
خانم اديب
¤ با مشاهده دو صحنه اي كه اخبار 30/20 شبكه دو سيما از آرايش مو زننده و خالكوبي دو نفر از بازيكنان فوتبال كشور نشان داد واقعا به حال فرزندان اين مرز و بوم كه بخواهند چنين فوتباليست هايي را الگوي خود قرار بدهند تاسف خوردم. مسئولين باشگاههاي فوتبال كشور براي مردم توضيح بدهند كه در حوزه مديريتي آنها چه مي گذرد و چرا با وجود آنان چنين كارهاي غيراخلاقي و دور از فرهنگ ما ايرانيان صورت مي گيرد. اميدواريم توجيه نكنند بلكه خودشان را مقصر بدانند.
ترابي
¤ روزنامه كيهان تا توانسته عدالت را فرياد و از حقوق آزادگان دفاع كرده است. بابت دردنامه اي كه از مشكلات ما جانبازان در صفحه 9 روزنامه يكشنبه 6/6/90 چاپ كرده ايد تشكر مي كنيم و هميشه دعاگوي شما هستيم.
نوري -آزاده و جانباز ،علي نژاد از آزادگان اردبيل و چند تماس مشابه
¤ از وزير محترم جهاد كشاورزي درخواست مي شود به وضعيت صندوق معذوريت جهاد گيلان كه در حال ورشكستگي است و توان پرداخت حقوق بازنشستگان را ندارد رسيدگي نماييد.
موسس كانون بازنشستگان و جهاد سازندگي گيلان
¤ متاسفانه ساكنين در منازل سازماني نسبت به مصرف آب و برق و گاز اسراف مي كنند چرا كه سازمانهاي تابعه هزينه مصرفي آنها را مي پردازند. شايسته است مسئولين تدبيري بينديشند و از اين اسرافها جلوگيري نمايند.
9223---0917
¤ از دولت محترم درخواست مي شود به وضعيت فارغ التحصيلان تربيت معلم رسيدگي نمايند. گناه ما چيست كه با رتبه بالا در كنكور دو سال از بهترين دوران زندگي را در تربيت معلم گذرانديم ولي حالا حتي وزير هم ما را به عنوان سرباز معلم نمي پذيرد.
جمعي از فارغ التحصيلان تربيت معلم
¤ با توجه به تثبيت و شروع بكار معاونت پرورش در آموزش و پرورش، حذف مربي و معاون پرورشي از 76 مدرسه در اقليد فارس و سرحد چه توجيهي دارد؟ از وزير محترم درخواست رسيدگي داريم.
4387---0917
¤ از سازمان بيمه اجتماعي درخواست مي شود نسبت به ابلاغ تبصره 80 بيمه هاي اجتماعي به واحدهاي بيمه تامين اجتماعي سراسر كشور تسريع نمايند.
ميرهاشمي از شهرك انديشه
¤ در خبرها آمده است كه بيمارستانهاي خصوصي قرار دادهاي خود را با بيمه تكميلي يك طرفه لغو نموده اند. از وزير محترم و دولت خدمتگزار درخواست مي شود نسبت به اين عمل بيمارستانهاي خصوصي واكنش نشان داده و مشكلات افراد مبتلابه را مرتفع نمايند. واقعا براي بسياري از بيماران پرداخت هزينه هاي نجومي بيمارستانهاي خصوصي غيرممكن است.
حميد نادري
¤ روستاي عالي سر در 30 كيلومتري طالقان برق ندارد. مردم اين روستا با گذشت 32 سال از انقلاب آرزو داشتند كه از اين نعمت برخوردار بشوند ولي گويا مسئولين امر هيچ توجهي به اين امر ندارند و در اين مورد اقدامي نمي كنند. حداقل شما مطبوعات مشكل ما را مطرح كنيد شايد همانند بسياري از روستاهاي مناطق صعب العبور كه پس از انقلاب از نعمت برق برخوردار شده اند، مسئولين به ما هم توجه كنند.
يك پيام
¤ بعد از يك سال انتظار براي مبلغ 3 ميليون تومان وام وديعه مسكن از بنياد مسكن انقلاب اسلامي اعلام كرده اند بودجه ندارند. چطور براي آقازاده ها و نورچشمي ها كه ميلياردي وام گرفته اند و برنگردانده اند مشكلي وجود ندارد ولي نوبت به ما اقشار ضعيف جامعه كه مي رسد كفگير به ته ديگ مي رسد؟
شيباني
¤ شغل نامه رساني دست كمي از مشاغل سخت ندارد. از مسئولين امر تقاضا داريم شغل ما نامه رسانان وزارت پست را در رديف كارهاي سخت قرار بدهند تا بتوانيم از مزايا و تسهيلات مربوط، بهره مند بشويم.
8326---0913
¤ بنده پزشك تامين اجتماعي هستم كه قرار بود بعد از يك سال خدمت در مناطق محروم استخدام شوم. ولي به رغم انجام خدمت در شهرهاي محروم كهنوج، مليجان، رودبار و قلعه گنج از استخدام بنده امتناع مي كنند. از مسئولان تقاضا مي كنم كه به مشكل بنده رسيدگي كنند.
يك پزشك مناطق محروم
پاسخ روابط عمومي شركت آب و فاضلاب روستايي
سيستان و بلوچستان
«در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 2 مورخ 20/5/90 روزنامه مبني بر «وضع آب در شهرستان زابل و روستاهاي آن اصلا مناسب نيست» به آگاهي مي رساند: شركت آب و فاضلاب روستايي استان با داشتن تاسيسات عظيم آبرساني در منطقه سيستان تحت عنوان طرح جامع آبرساني به 937 روستاي سيستان (بزرگترين تصفيه خانه آب روستايي كشور) در حال خدمت رساني به مردم عزيز آن خطه مي باشد. قابل ذكر است طراحي صورت گرفته در اين طرح بزرگ براساس مصارف شرب بوده ولي متاسفانه با قطع جريان آب از كشور همسايه، خشكسالي مداوم، خشك شدن رودخانه ها و نهرهاي سنتي، استفاده غيرمجاز از آب تصفيه شده، افزايش بي سابقه دماي هوا، نبود آب زيرسطحي در منطقه، كاهش نزولات آسماني، گرد و غبار، افزايش بادهاي 120روزه محلي و تحميل مصارف غيرشرب به طرح جامع آبرساني نظير (آبياري گياهان و فضاي سبز، تامين آب دام و طيور، ساخت و ساز، شهرك هاي توليد و صنعتي، مراكز تجاري، دولتي، عمومي و تامين آب تعدادي از شهرهاي بزرگ و جديدالتاسيس منطقه) افزايش مصرف آب را سبب گرديده است، با توصيفي كه شد علي رغم استفاده از حداكثر ظرفيت توليد در تصفيه خانه طرح آبرساني به 937 روستاي سيستان كماكان شاهد كمبود آب در برخي از نقاط انتهاي شبكه هستيم كه اين شركت با تمامي توان توانسته ضمن بررسي نقاط بحران طرح، راهكارهاي عملي كوتاه مدت و بلندمدت را در دستور كار خود قرار دهد كه جهت رفع مشكل در كوتاه مدت كنترل و مديريت مصرف آب، فعال كردن ناوگان آبرساني سيار، احداث ايستگاه پمپاژ و اجراي خطوط فرعي موقت را در روستاهاي دچار مشكل و در بلندمدت نيز اجراي مخزن ذخيره آب در منطقه پشت آب، اجراي خط انتقال آب خام به تصفيه خانه زهك و اجراي تصفيه خانه شماره دو را در دستور كار دارد كه عمليات اجرايي تصفيه خانه در سال جاري در دست كار است. لذا شايسته است عزيزان روستايي در منطقه با مديريت مصرف آب و كاهش مصارف غيرضروري و عدم استفاده غيرمجاز از آب تصفيه شده ما را در ارائه خدمات بهتر به خودشان ياري نمايند.»

 



سگ نگهبان صهيونيست ها هم نتوانست از پس قدرت ايران برآيد (خبر ويژه)

نايب رئيس حزب الوفد مصر مي گويد آمريكا هر چند به عنوان سگ نگهبان صهيونيست ها عمل مي كند اما نتوانسته از عهده مهار ايران و برنامه هسته اي آن برآيد.
احمد عزالعرب در تحليلي كه از سوي سايت حزب وفد منتشر شده مي نويسد: به رغم همه كارهايي كه آمريكا مي كند و با وجود اين كه همانند يك سگ نگهبان در دفاع از اسرائيل به حصر و تهديد ايران مبادرت مي ورزد و به بهانه برنامه هسته اي ايران عليه تهران دائما صحبت از جنگ مي كند، ايران همچنان به پيشبرد برنامه هاي هسته اي خود مي پردازد و به پيشرفت هاي خود در اين زمينه ادامه مي دهد. پس از انفجار انقلاب بهار عربي و زلزله اي كه هم جامعه عرب را دگرگون كرده و هم نفوذ آمريكايي- اسرائيلي را در منطقه به محاق برده است، تهديدهاي آمريكا و اسرائيل عليه ايران كوبيدن بر طبل توخالي است كه نه كسي را مي ترساند و نه كسي به آن باور دارد.
به گزارش «ديپلماسي ايراني» نايب رئيس حزب وفد مي افزايد: در 19 ژوئيه تحليلي در سايت استارفور منتشر شد كه به خوبي نشان مي داد آمريكا و هم پيمانش عربستان سعودي تا چه اندازه از قدرت گرفتن و نفوذ ايران در منطقه و ايجاد يك نظام سياسي وابسته به خود در منطقه نفت خيز خليج فارس متحير و متعجب شده اند. در اين يادداشت آمده بود «يك اتفاق غيرعادي ولي قابل پيش بيني در منطقه خليج فارس رخ داده و آن اين كه آمريكا هيچ استراتژي براي همكاري و تعامل مسالمت آميز با ايران در اختيار ندارد. وقايعي كه رخ مي دهد نيز همگي ناشي از همين نبود استراتژي است. اين در حالي است كه آمريكا همه تلاش خود را مي كند كه با زيرپا گذاشتن توافق نامه امنيتي خود با عراق نيروهاي نظامي اش را در اين كشور حفظ كند. هم زمان عربستان از توانايي آمريكا براي مهار قدرت گرفتن روزافزون ايران دچار ترديد شده است. به ويژه اين كه مي بيند كه آمريكا ناگزير است با ايران بر سر تحولات منطقه به توافق برسد.»
در ادامه اين يادداشت آمده است: بي شك ايران از اين وضعيت استفاده مي كند و تلاش خواهد كرد كه در شريان هاي نفتي جهان موازنه قواي سابق را بازگرداند. ايران خود را فراتر از زمان مي بيند و معتقد است كه آمريكا به دليل جنگ هاي پيش رو روزهاي آخر قدرتش را مي گذراند و در نهايت مجبور است از ايران ستيزي و رويكرد خصمانه عليه آن دست بردارد.
عزالعرب در ادامه اين تحليل تصريح كرد: اگر نگاهي به تحولات منطقه بيندازيم مي بينيم كه غير از قدرت گرفتن ايران در منطقه كنترل اوضاع در عراق، لبنان و حتي شرق عربستان به دست شيعيان افتاده و ديگر آن قدرت مسلط سابق در اين مناطق وجود ندارد. از عجايب است كه به فضل فعاليت هاي القاعده و حوادث 11 سپتامبر 2001 عليه آمريكا اين شيطان بزرگ، دشمنان ايران در افغانستان و عراق سرنگون شدند و همه چيز به نفع ايران تمام شد و اين كشور توانست خلاء قدرت در عراق را به كمك هم پيمانان عراقي اش پر كند و نفوذ خود را تا مرزهاي شش كشور هم مرز با عراق گسترش دهد.
وي مي افزايد: خطي كه ايران دنبال مي كرد اكنون در شرف تحقق است. ديگر آمريكا آن ابرقدرت منطقه اي نيست و ايران مي رود تا قدرت برتر نظامي را در منطقه خليج فارس از آن خود كند. ايران مي تواند تهديد خود براي بستن تنگه هرمز را هر وقت كه اراده كند، عملي سازد. ايران به رغم اين كه از وضعيت حكومت عراق نگران است، اما تاثير شگرفي بر تصميم گيري هاي عراقي ها دارد و مي تواند بر تمامي تصميم هاي آمريكايي ها در عراق اثر بگذارد. اصرار آمريكا بر تمديد توافق نامه امنيتي خود دليلي روشن بر قدرت گرفتن ايران و نفوذ آن تا قلب جبهه غربي است. برنامه هسته اي ايران براي اين كشور يك مساله جانبي است و اگر بنا باشد ايران قدرت هسته اي خود را تكميل كند طبيعتا امنيت منطقه اي اش نيز افزايش خواهد يافت.
تحليلگر مصري با تاكيد بر اينكه عربستان سعودي به تدريج مجبور است، با قدرت ايران كنار بيايد، نوشت: سعودي ها خوب مي دانند كه به رغم خريد سلاح از كشورهاي غربي هرگونه اعلام تهديد نظامي عليه ايران كوبيدن بر طبل تو خالي است. در نتيجه قدرت هاي اصلي منطقه مجبورند در نهايت به نفوذ ايران در منطقه اعتراف كنند به ويژه اين كه مي بينند نمي توانند بر روي تضمين هاي آمريكا براي حفظ حكومت هايشان نيز حساب كنند. وقتي عربستان به اين درك برسد كه ناگزير است با ايران بر سر تحولات منطقه به ويژه عراق به تفاهم برسد، مجبور است به دنبال راهكاري براي رسيدن به تفاهم با ايران بر سر بحرين نيز بگردد. عربستان خوب مي داند كه اگر كنترل بحرين از دستش خارج شود- تظاهرات شيعيان بحرين عرش حكومت در عربستان را به لرزه درآورد- سراسر عربستان متاثر از تحولات بحرين خواهد شد و چه بسا نظام اين كشور دچار دگرگوني هاي اساسي شود.

 



يك مركز امنيتي آمريكا: ايران روز به روز قوي تر مي شود (خبر ويژه)

يك پژوهشكده آمريكايي نسبت به عجز فزاينده كاخ سفيد در مقابل جمهوري اسلامي ايران ابراز نگراني كرد.
مركز امنيت آمريكاي جديد ضمن گزارشي اعلام كرد: موج خيزش هاي عربي پيامدهاي مهمي براي راهبرد آمريكا در قبال ايران دارد. فارغ از بحث هاي گوناگون يك چيز روشن و مشخص است و آن اينكه بنياد و اساس راهبرد دولت اوباما در ارتباط با ايران در حال از هم پاشيدن است. سياست مربوط به وضعيت موجود منطقه كه دولت اوباما آن را به ارث برده بود اكنون بايد با شرايط جديد تطبيق يابد. تا همين اواخر دولت اوباما مي توانست ادعا كند كه سياست هايش در قبال ايران موفقيت هايي داشته است. هرچند مذاكرات درباره برنامه هسته اي ايران راه به جايي نبرد و اميد براي تغيير رژيم پس از انتخابات ژوئن 2009 نيز اميدي واهي از كار درآمد، دولت آمريكا اجماع منطقه اي و بين المللي نيرومندي در واكنش به پيشرفت مداوم ايران در مسير دستيابي به قابليت توليد سلاح هسته اي ايجاد كرد. سياست هاي دولت آمريكا از طريق تحريم هاي شديد، فشار بر ايران را افزايش داد و بطوري كه گفته مي شود از طريق خرابكاري و اقدامات پنهاني نيز برنامه هسته اي ايران را مخدوش كرد.
اين مركز پژوهشي در گزارش خود مي افزايد: اما سياست آمريكا كه تا چند ماه پيش هم منطقي بود، بيش از اين قابل دوام نيست حاميان كليدي اين سياست در منطقه از جمله حسني مبارك و سعد حريري از صحنه خارج شده اند. ساير اعضاي ائتلاف ضد ايران شامل عربستان سعودي و بحرين با چالشهاي شديد داخلي رودر رو هستند و حتي در صورتي كه رژيم هاي كنوني جان سالم به در ببرند بايد توجه بيشتري به خواستها و اولويت هاي مردم خود داشته باشند. مردمي كه عموما فاقد علاقه لازم براي تحركات تهاجمي تر عليه ايران هستند. تا آينده اي قابل پيش بيني، رژيم هاي عربي تهديد عليه بقاي خود را نه از جانب ايران بلكه از جانب ناكامي هاي سياسي و اقتصادي خود خواهند ديد، هرچند احتمالا انگشت اتهام را به سوي ايران نشانه خواهند گرفت. اين رژيم ها بشدت متوجه خطرات اتخاذ سياست خارجي مغاير با خواست مردم خواهند بود.
اين پژوهشكده تاكيد مي كند: قيام ها و تحولات خاورميانه بر ساير اركان رويكرد دولت اوباما در قبال ايران نيز تاثير خواهد گذاشت. جنگ با ليبي منطق مذاكرات هسته اي با ايران را مخدوش كرد. مقامات ايران احتمالا نتيجه گيري خواهند كرد كه داشتن قابليت هاي هسته اي حتي ضروري تر هم شده و اعتقادشان به سودمندي مذاكرات براي تضمين منافع رژيم (نظام) سست خواهد شد. در همين حال افزايش بهاي نفت تاثير تحريم هاي بين المللي را كاهش داده است.
پژوهشكده مركز امنيت آمريكاي جديد با تاكيد بر تضعيف قدرت واشنگتن خاطرنشان كرد: علاقه آمريكا براي مهار ايران هسته اي همچنان ضروري و فوري است اما آمريكا در فضاي جديد نمي تواند از طريق رويكرد مهار ايران بطور موثري به مساله ايران بپردازد. تنظيم درست سياست آمريكا در قبال ايران به معناي تنظيم سياست در قبال منطقه است، آمريكا بايد خود را با جوامع قدرت يافته عربي همنوا و اتحادهاي كليدي در منطقه را حفظ كند و به ايران اجازه بهره برداري از تغيير فضا را ندهد. تلاش براي قطبي كردن دوباره فضا در برابر ايران تنها موجب مخدوش شدن منافع آمريكا مي شود. هنگامي كه دستور كار سياسي در منطقه به شكل يك نبرد دو قطبي كه در آن ايران تنها جايگزين وضع موجود مورد حمايت آمريكا و اسرائيل است قوام داده شود، ايران در اين شرايط تقويت مي شود.

 



رئيس ناشي پروژه را لو داد! (خبر ويژه)

رئيس خودخوانده شوراي موسوم به هماهنگي راه سبز اميد كه در واقع چيزي جز بازوي رسانه اي منافقين نيست اعتراف كرد اين شورا با علم به اينكه تاريخ مصرف موسوي روزي به پايان خواهد رسيد تشكيل شد تا جاي او را جايي در خارج از ايران پر كند.
اردشير امير ارجمند كه با روز آنلاين گفت وگو كرده گفته است ايده تشكيل اين شورا مربوط به قبل از حصر خانگي ميرحسين موسوي است تا «اگر براي او مشكلي پيش آمد كارها ادامه پيدا كند.»
اردشير اميرارجمند از بستگان مسعود اميرارجمند است كه هم اكنون مسئوليت شاخه اطلاعاتي سازمان منافقين در پاريس را برعهده دارد.اردشير كه ادعا مي كند با هماهنگي مسعود از ايران خارج شده است هم اكنون در پاريس اقامت دارد اكنون اين حدس مطرح شده است كه اميرارجمند سال ها در كنار ميرحسين موسوي به عنوان يك مهره اطلاعاتي سرويس هاي غربي عمل كرده و مشغول خط دهي او بوده است.
اظهارات جديد اميرارجمند اين تحليل برخي كارشناسان در داخل را تاييد مي كند كه از مدت ها پيش عقيده داشتند حمايت صريح موسوي و كروبي از پروژه صهيونيستي 25 بهمن يك برنامه ريزي انتحاري از خارج از كشور بود كه در واقع هدفي جز حذف اين دو نفر و انتقال رهبري آشوبگران به خارج از كشور را نداشت.
امير ارجمند در بخش ديگري از اين مصاحبه تاكيد مي كند كه از نظر او عضويت در چيزي كه جنبش سبز مي خواند هيچ شرط ايدئولوژيكي ندارد و مثلا لائيك ها هم مي توانند عضو جنبش سبز باشند بي آنكه لازم باشد دست از عقايد خود بردارند.
وي همچنين مي گويد كه شوراي بانمك او براي روز 22 خرداد فراخوان راهپيمايي سكوت داده و از اين فراخوان استقبال خوبي هم شده است! امير ارجمند منظور خود از «استقبال خوب» را توضيح نداده ولي احتمالا شاهدي جز اين ندارد كه مثلا مردم در تهران روزي كه در آن راهپيمايي به اصطلاح سكوت برگزار شده بود، بي آنكه شعاري بدهند در خيابان ها راه رفته اند!!
خوشمزه اين است كه وقتي در پايان مصاحبه خبرنگار از امير ارجمند مي خواهد كه نام اعضاي اين شوراي كذايي را اعلام كند وي موضوع را «امنيتي» و «محرمانه» اعلام مي كند!سوال اين است كه اگر اداره كنندگان واقعي اين بساط مسخره كسي جز منافقين و سرويس هاي غربي هستند چه نياز به پنهان كردن اسامي افراد آن و در پيش گرفتن پز امنيتي آن هم در قلب پاريس وجود دارد؟ آيا امير ارجمند از اينكه ديگر گروه هاي ضد انقلاب به هويت كساني كه در حال بالا كشيدن بودجه هاي اختصاص داده شده از جانب آمريكا و اتحاديه اروپا پي ببرند نگران است؟نكته ديگري كه در اين مصاحبه به خوبي پيداست اين است كه وقتي مصاحبه كننده از امير ارجمند درباره وضع و حال فعلي موسوي سوال مي كند او هيچ پاسخ درستي براي عرضه ندارد اما براي اينكه راز اصلي اين شورا كه همان بي خبري محض از اوضاع داخل ايران است، از پرده بيرون نيفتد به بيان يكي دو جمله كلي با اين مضمون كه «حال مهندس خوب است» بسنده مي كند. پيش از اين هم برخي گروه هاي ديگر ضد انقلاب گفته بودند كه امثال اميرارجمند جز بلوف زدن هيچ كار ديگري نمي كنند و همه ادعاهاي آنها درباره داشتن اطلاعات ويژه از داخل ايران دروغ است. اين بلايي است كه عينا بر سر يكي ديگر از وابستگان منافقين يعني مجتبي واحدي هم آمده است. وي كه مدتي است به خارج از ايران گريخته و سعي مي كند خود را نماينده ويژه مهدي كروبي جا بزند، چندين بار با ارائه اطلاعات كاملا غلط و خنده دار درباره آخرين وضعيت او آبروريزي به بار آورده است. همين موضوع باعث شده برخي از گروه هاي اپوزيسيون واحدي و امير ارجمند را «دكانداران ناشي» بخوانند.
گفتني است كه گروه هاي اپوزيسيون با توجه به فرار اميرارجمند بعد از بازداشت و در هنگام مرخصي، نسبت به هويت او دچار ترديد جدي هستند و معتقدند كه او بدون هماهنگي وزارت اطلاعات و يا اطلاعات سپاه قادر به خروج از كشور نبوده است و بايد وي را به چشم «مدحي شماره 2» نگاه كرد!

 



خوئيني ها باز هم دنده عقب گرفت! (خبر ويژه)

محمد موسوي خوئيني ها كه چند روز پيش گفته بود «هدف اصلاح طلبان فقط جمهوري اسلامي است»، براي بازداشتن محافل ضدانقلاب از ادامه انتقادات به خود رويكردش را تغيير داد.
اين عضو مجمع روحانيون مبارز در پاسخ يكي از مخاطبان وبلاگش با ابراز اميدواري براي آزادي سران و فعالان جريان فتنه، اعتراض را حق آنان دانسته و با تعبير پروژه براندازي سال 88 به يك «سوءتفاهم» گفته است: اميدوارم سوءتفاهم ها از ميان برداشته شود و نه تنها اين دو عزيز گرامي بلكه تمام زندانيان سياسي در رابطه با انتخابات 88 آزاد شوند، علّت اينكه مي گويم سوءتفاهم اين است كه همه آنها در يك انتخابات قانوني شركت كرده اند و به نتايج اعلام شده اعتراض داشته و دارند و اعتراض هم حقّ آنان بوده است، ولي آنان ناروا متّهم به براندازي و... شده اند، در حاليكه يقيناً آنان مبرّا از چنين اتّهامي هستند.
موسوي خوئيني ها كه چند روز پيش شعار «جمهوري ايراني» را تخطئه و رويكرد جريان فتنه را زير سوال برده بود، روشن نيست چرا اكنون از جريان فتنه و حاميان شعار «جمهوري ايراني» دفاع كرده و تلاش آنان را براي براندازي در ايران كه با حمايت آشكار غرب و رژيم صهيونيستي و كل جبهه ضدانقلاب همراه بود، تنها يك «سوءتفاهم» و «اتهامي ناروا» توصيف كرده است.
البته اين عضو مجمع روحانيون مبارز و حزب متبوعش از حاميان و تقويت كنندگان فتنه و حتي متهم اصلي آشوب شب 30 خرداد 88 هستند.
موسوي خوئيني ها پيش از موضع گيري امروزش با محكوم كردن بخشي از مواضع فتنه گران مدعي پايبندي اصلاح طلبان به جمهوري اسلامي و ولايت فقيه شده بود.
برخي محافل ضد انقلاب به خاطر اين اظهارات به او حمله كرده و آن را فرصت طلبي و تلاش براي ورود به عرصه سياسي خوانده بودند. اما رسانه هاي همسوي مجمع روحانيون از جمله كلمه، جرس، امروز و نوروز و... كه سخنان موسوي خوئيني ها عليه جريان فتنه را سانسور كرده بودند، موضع ديروز او در حمايت از موسوي و كروبي را پوشش گسترده داده اند

 



حاج خانم مالك زندان حاج آقا! (خبر ويژه)

روشن شدن اين نكته كه مكان جديد حصر مهدي كروبي متعلق به فاطمه كروبي (همسر وي) است در حال تبديل شدن به يك آبروريزي است.
فاطمه كروبي روز شنبه در گفت وگو با سحام نيوز ادعا كرد كه از ابتداي ماه رمضان همسرش در مكاني نامناسب حبس شده است.
اين در حالي است كه برخي منابع كه از وضعيت كروبي آگاه هستند، مي گويند كروبي با اصرار و درخواست شديد خود و همسرش به يكي ديگر از منازل فاطمه كروبي منتقل شده و بر خلاف ادعاهاي همسرش هيچ اجباري براي انتقال وي به اين مكان وجود نداشته است.
اين منابع تاكيد مي كنند مكان جديد از فضاي مناسب براي زندگي فاطمه كروبي در كنار همسرش برخوردار است و هيچ منعي در اين زمينه وجود ندارد اما ظاهرا خود او مايل به همراهي با كروبي نيست.
گفته مي شود فاطمه كروبي به تازگي ملك جديدي با قيمت گزاف در جماران تهيه كرده و اين سر و صداها احتمالا براي طرح درخواست انتقال مهدي كروبي به اين ملك است.
گفتني است فاطمه كروبي هرگز در حصر نبوده و به جاي حضور در كنار همسر خود ظرف ماه هاي گذشته آزادانه مشغول رسيدگي به امور شخصي اش بوده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14