(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8 شهریور 1390- شماره 20012

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بهره برداري از بزرگترين سد قوسي خاكي كشور در آذربايجان غربي
انتصابات جديد در وزارت امور خارجه اعلام شد
اخبار ادبي و هنري
مدير عامل سازمان تداركات پزشكي هلال احمر: فاز توليد آنتي بيوتيك از مهرماه كليد مي خورد
برخورد قانوني با متجاوزان به حريم جاده چالوس
راه اندازي 150مركز ديجيتال در كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور
از سوي سردار رحيمي تمهيدات پليس براي نماز عيد فطر اعلام شد



همزمان با هفته دولت و با حضور رئيس جمهور صورت گرفت
بهره برداري از بزرگترين سد قوسي خاكي كشور در آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
با حضور رئيس جمهور و همزمان با هفته دولت، بهره برداري از دو پروژه ملي در استان آذربايجان غربي شامل سد مخزني آغ چاي و فاز دوم كارخانه سيمان اروميه افتتاح شد.
مراسم بهره برداري از دو پروژه ياد شده ديروز صبح در محل سد مخزني آغ چاي برگزار شد و بهره برداري از فاز دوم كارخانه سيمان اروميه نيز به صورت ويديو كنفرانس در محل سد مخزني آغ چاي صورت گرفت.
سد آغ چاي، بزرگترين سد قوسي خاكي كشور است كه حجم كل مخزن آن بيش از 211 ميليون متر مكعب اعلام شده و ظرفيت ذخيره سازي 180ميليون متر مكعب آب را داراست. اين سد كه طول تاج آن 826 متر، عرض تاج 12متر و ارتفاع سد از پي 108متر مي باشد، ظرفيت آبگيري 21 متر مكعب بر ثانيه را دارد و براي اجراي آن يكهزار و 500 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده كه مجري آن قرارگاه خاتم الانبياء بوده است.
تأمين آب آشاميدني مطمئن شهرستان هاي خوي و چايپاره از اهداف اصلي اجراي سد مخزني آغ چاي عنوان شده است.
توسعه اراضي كشاورزي به ميزان 9 هزار و 400 هكتار و بهبود اراضي كشاورزي به ميزان 6 هزار و 500 هكتار از ديگر اهداف اجراي سد مخزني آغ چاي اعلام شده است.
شبكه هاي آبياري اين سد نيز با 44درصد پيشرفت فيزيكي در دست اجراست و همزمان با افتتاح سد با حضور دكتر احمدي نژاد، 400 هكتار از شبكه آبياري سد آغ چاي نيز به بهره برداري رسيد.
همچنين با بهره برداري از فاز دوم و طرح توسعه كارخانه سيمان اروميه كه ظرفيت توليد سالانه يك ميليون تن سيمان را دارد، ظرفيت اين واحد توليدي به 2ميليون تن در سال افزايش مي يابد.
با بهره برداري از اين طرح كه اجرا و تكميل آن 160ميليارد ريال هزينه دربر داشته، ظرفيت توليد سيمان آذربايجان غربي به 3 ميليون تن در سال مي رسد.
ايستادگي ملت ايران
بر ارزش هاي الهي
دكتر احمدي نژاد ديروز در مراسم افتتاح دو طرح فوق ايستادگي و مقاومت در مسير اصول و ارزش هاي الهي را موجب شكوفايي و كمال انسان دانست و گفت: امروز ملت ايران هوشمندانه در مسير ارزشهاي الهي، عدالت، توحيد، استقلال و ساختن كشور ايستاده و بر آن پافشاري مي كنند و اين همه نتيجه درس ها و آموزه هاي مكتب امام خميني و شهيدان رجايي و باهنر است.
وي با گراميداشت ياد و نام شهداي دولت مراقبت از بيت المال و برقراري عدالت را از ويژگي هاي شهيدان باهنر و رجايي عنوان كرد و اظهار داشت: شهيد رجايي همواره در طول خدمت خود به مراقبت از بيت المال تأكيد مي كرد و به دنبال آن بود كه بين اقشار مختلف جامعه عدالت برقرار شود.
وي افزود: شهيد رجايي در طول دوران مسئوليت خود تلاش كرد تا مانع دست اندازي به بيت المال شود و در اين راستا با هيچ كس هم تعارف نداشت.
رئيس جمهور گفت: شهيدان رجايي و باهنر از جمله افرادي بودند كه همواره براي رضاي خدا كار مي كردند و خود را خادم ملت مي دانستند و هميشه براي ملت دل مي سوزاندند. در طول تاريخ كمتر افرادي داريم كه همچون شهيدان رجايي و باهنر خود را فداي ملت، استقلال و عزت ايران اسلامي كرده باشند.
رئيس جمهور در ادامه افزود: در طول حدود يك سال كه شهيد رجايي نخست وزير بود، حرف ها و توهين هاي زيادي از سوي برخي افراد به اين شهيد بزرگوار نسبت داده شد، اما پيام شهيد رجايي تنها اين بود كه بايد در مسير حق ايستادگي كرد و اگر ايستاديم موفق خواهيم بود.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: افرادي همچون شهيد رجايي تمام وجودشان براي نظام و ملت سوخت و نامشان در بين مردم ابدي و جاودانه ماند و امروز به الگويي براي خدمتگزاران به نظام اسلامي تبديل شده اند.
دكتر احمدي نژاد افزود: در آن دوران برخي افراد در سخنان توهين آميزي به شهيد رجايي چنين عنوان مي كردند كه ايشان چيزي نمي فهمد اما امام خميني در جواب اين افراد فرمودند كه شهيد رجايي از همه آن افراد بيشتر مي فهمد، در نهايت هم همگان ديدند كه در طول دوران نخست وزيري اين شهيد عزيز چه خدمات شاياني به مردم عرضه شد.
رئيس جمهور تأكيد كرد: ايستادگي پيام و درسي است كه بايد از شهيد رجايي آموخت؛ شهيد رجايي در بين تمامي دولتمردان به عنوان الگويي شاخص در زمينه ايستادگي بر حق و ارزش هاي الهي شناخته مي شود.
دكتر احمدي نژاد عدالت را لازمه كمال، علم، رافت و ايمان انسان دانست و گفت: ايمان در سايه عدالت برقرار مي شود؛ عدالت به قدري مهم است كه خداوند ماموريت همه انبياي الهي را تلاش براي برقراري عدالت قرار داده است.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه دايره عدالت بسيار وسيع و اجراي آن بسيار مهم است، خطاب به مسئولان كشور تصريح كرد: مسئولين كشور بايد تلاش كنند نگاهشان به مردم عادلانه باشد تا منابع و بيت المال به صورت عادلانه در جامعه توزيع شود.
دكتر احمدي نژاد تاكيد كرد: ملتي كه تصميم مي گيرد بزرگ شود بايد در مسير عدالت و حق ايستادگي كند و عزتي براي ملت به دست نخواهد آمد.
رئيس جمهور افزود: دليل اينكه در طول تاريخ ميليون ها انسان به عرصه وجود آمده اما به حساب نيامدند ولي يك نفر همچون امام خميني پيدا مي شود كه به الگوي جامعه جهاني تبديل مي شود آن است كه ايشان پاي حق و عدالت ايستاد.
وي در ادامه با اشاره به اينكه در گذشته بعضا افرادي وارد سيستم اجرايي كشور شدند كه چيزي از خود نداشتند اما طي چند سال صاحب سرمايه هاي آنچناني شدند، گفت: معلوم است اگر عدالت در جامعه اجرايي شود چنين افرادي ناراحت و طلبكار شده و دولت را به مواردي همچون ضعف كارشناسي متهم كنند كه در پاسخ به همه آنها بايد گفت كه اگر ايستادگي بر حق و اجراي عدالت ضعف است دولت به آن افتخار مي كند و هرگز به دانايي هايي كه بدنبال چپاول منافع ملت است فكر نمي كند.
دكتر احمدي نژاد افزود: درست نيست كه 75 ميليون نفر زحمت بكشند و حاصل زحمات آنان به جيب چند نفر برود و بعد فرياد بزنند كه شيوه برقراري عدالت در جامعه توسط دولت درست نيست.
وي افزود: ما پيرو امام راحل و شهيدان رجايي و باهنر هستيم و به آن افتخار مي كنيم.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به افتتاح سد «آغ چاي» و ويژگي هاي اين سد اشاره كرد و گفت: به جرات مي توان گفت سد «آغ چاي» زيباترين سد كشور هم به لحاظ زيبايي و هم به لحاظ فني است. سد آغ چاي، سد خاكي قوسي است كه ساخت آن بسيار دشوار است.
دكتر احمدي نژاد در ادامه به موضوع كشاورزي و ميزان و مصرف آب در اراضي كشاورزي اشاره كرد و گفت: در كشور از ميزان آب خوبي براي كشاورزي برخورداريم به طوري كه در هر هكتار زمين كشاورزي بين 8 تا 10 هزار متر مكعب آب مصرف مي شود و اگر شيوه آبياري كشاورزان ما تغيير پيدا كند ميزان زمين هايي كه هر سال زير كشت مي روند افزايش پيدا خواهد كرد.
رئيس جمهور از آمادگي دولت براي حمايت از كشاورزان جهت تغيير شيوه آبياري در اراضي زراعي خبر داد و گفت: دولت آمادگي دارد تا 85 درصد يارانه تغيير شيوه آبياري را به كشاورزان پرداخت كند و اميدوارم با تغيير شيوه آبياري در اراضي زراعي شاهد افزايش محصولات كشاورزي باشيم.
دكتر احمدي نژاد همچنين با اشاره به ميزان توليد محصولات كشاورزي در كشور گفت: در حال حاضر در كشور 107 ميليون تن توليدات كشاورزي وجود دارد كه مي توان با تغيير شيوه آبياري اين ميزان را به 3 برابر افزايش داد.
افزايش ظرفيت توليد
سيمان كشور به 80 ميليون تن
وزير صنعت و معدن و تجارت در مراسم افتتاح فاز دوم كارخانه سيمان اروميه گفت: تا پايان امسال ظرفيت توليد سيمان كشور به 6/80 ميليون تن مي رسد.
مهدي غضنفري افزود: پيش بيني مي شود تا پايان برنامه پنجم و با همت صنعتگران اين ظرفيت به بالاي 110 ميليون تن برسد.
وي اظهار كرد: پروژه هاي عمراني نيازمند دو عامل اصلي سيمان و فولاد هستند كه اين دو در دولتهاي نهم و دهم مورد توجه ويژه قرار گرفت و كارخانه هاي مختلفي در اين زمينه احداث شد.
وي به ظرفيت سالانه توليد سيمان در كشور اشاره كرد و افزود: ظرفيت سالانه توليد سيمان در ايران 66 واحد با 94 كوره روشن معادل 74 ميليون تن است.
غضنفري با بيان اينكه در چهار ماهه اول امسال 23 ميليون تن سيمان توليد شده است، گفت: ايران در موضوع سيمان يك كشور صادركننده است، زيرا در حال حاضر نياز داخل به صورت كامل رفع شده و بخشي از آن نيز صادر مي شود.
وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه 8 طرح فولادي در كشور آغاز شده است، گفت: اين وزارتخانه آمادگي كامل دارد تا اين طرح ها را به بخش خصوصي واگذار كند.
وي به حجم واگذاريها در حوزه معدني اشاره كرد و گفت: تاكنون اين واگذاري ها به ميزان 9 هزار ميليارد تومان بوده است.
افزايش ميزان ذخيره سازي آب در سدهاي كشور
وزير نيرو نيز در مراسم افتتاح سد مخزني آغ چاي اظهار داشت: ميزان ذخيره سازي آب در پشت سدها تا پايان امسال با افتتاح سدهاي آماده بهره برداري 12 هزار ميليارد متر مكعب افزايش مي يابد.
به گفته مجيد نامجو تا پايان امسال هزار و 500 مگاوات برق توليدي نيروگاه هاي برق آبي كشور وارد مدار توليد برق در سراسر كشور مي شود.
وي با اشاره به اينكه شبكه هاي آبياري و زه كشي در كشور سالانه 33 هزار هكتار اجرا مي شد، ادامه داد: در حال حاضر اين ميزان به 58 هزار هكتار در سال رسيده است.
وي با اشاره به قانون جديد مجلس در خصوص مقابله با چاه هاي بدون پروانه، گفت: وزارت نيرو براي جلوگيري از اين اقدام سامانه الكترونيكي راه اندازي كرده كه اين سامانه در تمامي استانهاي كشور فعال است.
نامجو اظهار داشت: با استفاده از اين سامانه 38 هزار حلقه چاه بدون پروانه تا پايان سال جاري در سطح كشور ساماندهي مي شوند.
وي با اشاره به ميزان صرفه جويي و مصرف آب در كشور، بيان داشت: 30 ميليارد متر مكعب حجم استحصال آب در كشور بوده كه 90 درصد از اين ميزان با بازده نامطلوب مصرف مي شود.

 



انتصابات جديد در وزارت امور خارجه اعلام شد

اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه تغييرات در ساختار اين وزارتخانه را اعلام كرد.
در اين گزارش با اشاره به اينكه تغييرات در ساختار وزارت خارجه با توجه به نقطه نظرات رئيس جمهور و وزير امور خارجه انجام شده و در راستاي تحولات منطقه اي و بين المللي بوده، آمده است: به منظور تمركز بيشتر امور سياسي و اقتصادي و افزايش كارآمدي امور اقتصادي خارجي در سال جهاد اقتصادي، معاونت هاي سياسي و اقتصادي ادغام شد.
همچنين با توجه به اهميت، نقش و تاثيرگذاري ديپلماسي عمومي به عنوان مكمل سياست هاي رسمي خارجي، در ساختار جديد، مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي با هدف پيگيري جدي اهداف سياست خارجي در اين حوزه ايجاد شد.
ضمنا به منظور ايجاد تمركز بيشتر در مسائل مربوط به حوزه آمريكا، تشكيلات جديدي با عنوان دستيار معاون وزير در شمال آمريكا در ساختار جديد پيش بيني شده است.
بنابراين گزارش، انتصابات جديد در سطح مقامات وزارت امور خارجه به شرح ذيل است:
1-رامين مهمانپرست سخنگو و رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي
2- هادي سليمانپور رئيس مركز آموزش و پژوهش هاي بين المللي
3- عبدالرحيم ساداتي فر مديركل وزارتي
4- محمدطاهر رباني مديركل ديپلماسي عمومي
5- كامبيز جلالي مديركل آمريكاي لاتين
6- حميد بيات مديركل خاورميانه و شمال آفريقا
7- ولي الله محمدي نصرآبادي مديركل آفريقا
8- عباس واعظي دهنوي مديركل ارزيابي و نظارت
9-فتاح احمدي مشاور وزير
10- غلامرضا انصاري دستيار وزير در امور اقتصادي
11- رضا زبيب دستيار معاون اروپا و آمريكا (در امور آمريكاي شمالي)
همچنين قرار است طي هفته هاي آتي علي اصغر خاجي سفير فعلي جمهوري اسلامي ايران در بروكسل به عنوان معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه مشغول به كار شود.
گفتني است طي هفته هاي اخير جعفر شمسيان به عنوان مشاور وزير و قائم مقام معاون اداري و مالي، محمدتقي مويد مديركل اموال، ساختمان و پشتيباني و محمد منيري نيك نيز به سمت مديركل فناوري اطلاعات منصوب و مشغول به كار شده اند.
شايان ذكر است كه در ساختار جديد معاونت هاي خاورميانه و مشترك المنافع و آفريقا نيز منحل شده و به جاي آنها معاونت عربي و آفريقا تشكيل شده است.

 



اخبار ادبي و هنري

خشم مردم انگليس از بي اخلاقي هاي بي بي سي
استفاده مستمر بي بي سي در يك شوي تلويزيوني از تصاوير بي ربط و مستهجن مربوط به همجنس گرايان، خشم مخاطبان اين شبكه تلويزيوني را برانگيخت.
به گزارش جهان به نقل از روزنامه انگليسي ديلي ميل، تاكنون بيش از 500 شكايت خطاب به مديريت شبكه خبري بي بي سي به خاطر شوي تلويزيوني sci-fi ثبت شده و بسياري نيز شكايات خود را به صورت آنلاين ثبت مي كنند.
مخاطبان بي بي سي بر اين باورند كه نمايش مزبور به طرز ناخوشايند و نامربوطي تبديل به يك نمايش جنسي، آن هم با گرايش هاي همجنس گرايانه شده است.
بسياري از مخاطبان بي بي سي خواستار بايكوت كردن شبكه بي بي سي- يك شده اند. اين در حالي است كه بي بي سي شوي مزبور را همچنان به صورت آنلاين در اختيار مخاطبان قرار داده و قصد دارد تكرار آن را از بي بي سي -دو نيز پخش كند!
يكي از مخاطبان بي بي سي در شكايت خود مي نويسد كه مجبور شده است به هنگام پخش اين تصاوير تلويزيون را خاموش كند تا نوه اش شاهد تصاوير مستهجن نباشد.
همجنس گرايي اگرچه در جامعه انگليس رواج يافته اما هنوز از سوي اكثريت مردم همين جامعه با نفرت نگريسته مي شود.
بركناري مجري مشهور به علت حمايت از اسد
شبكه وهابي «ام بي سي» كه با سرمايه هاي سعودي اداره مي شود، «جرج قرداحي» مجري مشهور و باسابقه لبناني را به علت حمايت از نظام دمشق از كار بيكار كرد.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، در بيانيه اي كه از سوي شبكه ماهواره اي «ام بي سي» منتشر شده، ادعا شده است، تصميم به توقف پخش مسابقه تلويزيوني «شما شايسته ايد» از كانال «ام بي سي-يك» در احترام به احساسات مردم سوريه گرفته شده است.
خاطرنشان مي شود جرج قرداحي از مشهورترين مجريان جهان عرب محسوب مي شود كه با مسابقه تلويزيوني «شما يك ميليون دلار را برنده مي شويد» به شهرت جهاني رسيد. وي از مجريان فرهيخته لبناني محسوب مي شود كه در بين مردم جايگاه خوبي دارد.
جرج قرداحي اخيرا در يك كنفرانس خبري ناآرامي هاي اخير عليه بشار اسد را توطئه خارجي دانسته بود كه اين موضع گيري به مذاق سرمايه داران سعودي شبكه ام بي سي خوش نيامده است.
سردار نقدي: فلسفه، فقه و اخلاق هنر بسيجي تبيين شود
رئيس سازمان بسيج مستضعفين، رسالت اين سازمان را متشكل كردن هنرمندان وفادار به ارزش هاي انقلاب برشمرد و تاكيد كرد: لازم است سه محور فلسفه، فقه و اخلاق در هنر ديني و بسيجي به خوبي تبيين شود.
به گزارش فارس، سردار سرتيپ محمدرضا نقدي در جلسه شوراي مشورتي سازمان بسيج هنرمندان، همچنين تاكيد كرد: فلسفه هنر ديني بايد موجب جذب و مورد اتفاق نظر هنرمندان باشد.
وي افزود: تبيين اخلاق هنر ديني مسئله ديگر است كه بسيار هم سرنوشت ساز است. خطرناك ترين دشمن اخلاق شهرت است، به خصوص وقتي ظرف وجودي انسان كوچك باشد و يك نام بزرگ در آن ظرف قرار بگيرد، آن وقت است كه سرريز مي كند و مشكل ايجاد مي شود.
سردار نقدي همچنين تاكيد كرد: بايد محيط رشد را براي تربيت هنرمندان فراهم كنيم و اين محيط رشد همان تشكل بسيج است. تشكلي كه بايد براي تعالي اعضايش در همه مسايل برنامه داشته باشد.
وي اظهار داشت: هنر بسيجي بايد در دو وجه مهم هم از حيث محتوايي و هم از نظر هنري و نفوذ در جان، بسيار فاخر و ارزشمند باشد و ساختار تربيت و تعالي بايد از هنرمند در اين خصوص صيانت كند.
شوي سياسي عليه سينماي ايران، اين بار از سوي جشنواره آنتاليا
برگزاركنندگان جشنواره بين المللي فيلم آنتاليا، «جعفر پناهي» كارگردان مجرم ضدانقلاب را به عنوان برنده جايزه افتخاري پرتقال طلايي اين دوره از رقابت ها معرفي كردند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه ديلي نيوز، چهل و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم آنتاليا امسال در حالي برگزار مي شود كه «جعفر پناهي» و «مجتبي ميرطهماسب»، دو كارگردان ضدانقلاب ميهمان ويژه اين دوره از رقابت ها هستند.
«جعفر پناهي»، كارگرداني است كه به دليل تلاش براي مستندنمايي ادعاهاي مضحك يكي از سران فتنه 88، در زيرزمين خانه اش دستگير شد.

 



مدير عامل سازمان تداركات پزشكي هلال احمر: فاز توليد آنتي بيوتيك از مهرماه كليد مي خورد

سرويس اجتماعي-
مديرعامل سازمان تداركات پزشكي جمعيت هلال احمر از ايجاد فاز توليد آنتي بيوتيك در شركت داروسازي سها از مهرماه خبر داد.
به گزارش كيهان، دكتر فردين بلوچي، ديروز در نخستين نشست خبري خود به مناسبت روز پزشك و روز داروساز به تشريح و تبيين عملكرد سازمان تداركات پزشكي جمعيت هلال احمر در حوزه دارو و تجهيزات پزشكي پرداخت و گفت: در حال حاضر 5 شركت بزرگ تجهيزات پزشكي و توليد دارو در زير مجموعه سازمان فعاليت مي كنند.
وي افزود: شركت تجهيزات پزشكي سها يك، بزرگترين شركت توليد كننده لوازم يكبار مصرف پزشكي در كشور است كه بالغ بر 15 محصول استراتژيك و حياتي مورد نياز بيماران را توليد مي كند.
بلوچي با اعلام اينكه در سال گذشته 320 ميليون سرنگ توسط اين شركت توليد شده افزود: امسال ميزان توليد به 500 ميليون سرنگ افزايش مي يابد.
وي در ادامه با اشاره به شركت كشت و صنعت و فرآورده هاي دارويي گياهي «سها چيا» كه در سلمان شهر مازندران داير است، گفت: عصاره هاي پيش از 90 گياه در اين شركت توليد كه از آن در فرآورده هاي آرايشي، بهداشتي و دارويي استفاده مي شود.
بلوچي به رايزني سازمان تداركات پزشكي جمعيت هلال احمر با سازمان انرژي اتمي كشور براي استريل كردن محصولات دارويي از طريق اشعه گاما در كشور نيز خبر داد و تصريح كرد: در اين نوع استريل كردن كانتينر محصولات دارويي از اشعه گاما عبور كرده و باعث سرعت بخشيدن به كار مي شود.
وي با اشاره به توليد سالانه دو ميليون و 200 هزار صافي دياليز در كشور گفت: ساخت تمام بخش هاي فيبرهاي صافي دياليز كه تكنولوژي آن از ديگر كشورها گرفته شده است براي نخستين بار در كشور توسط متخصصان داخلي به اجرا درمي آيد.
بلوچي در اين نشست از راه اندازي دستگاه هاي تمام اتوماتيك دارويي توسط متخصصان ايراني در شركت داروسازي سها خبر داد و گفت: دستگاه هاي توليد دارو مدتها در طبقه دوم اين شركت خاك مي خورد و متخصصان خارجي براي راه اندازي آن مقادير سنگيني را درخواست مي كردند كه سرانجام با كمك متخصصان اين دستگاه ها راه اندازي و آنتي بيوتيك هاي توليدي آن از مهر ماه با كسب مجوز وزارت بهداشت وارد بازار خواهد شد.
بلوچي همچنين به توليد بسته هاي امدادي براي نخستين بار در كشور توسط سازمان تداركات پزشكي براي حوادث با همكاري سازمان امداد و نجات هلال احمر اشاره كرد و افزود: اين بسته هاي مواد غذايي براساس مفاد علمي و پيشنهادات سازمان امداد و نجات كه ضد ضربه، ضد آب و امكان پرتاب از بالگرد را نيز دارد به تعداد انبوه توليد شده است كه خوشبختانه در اين مدت اندك نيز اين بسته ها در بحران هاي كشورهاي مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

 



مديركل راه و ترابري استان البرز خبر داد
برخورد قانوني با متجاوزان به حريم جاده چالوس

كرج- خبرنگار كيهان:
مديركل راه و ترابري استان البرز از برخورد قاطع و قانوني با متجاوزان به حريم و اراضي دولتي جاده چالوس خبر داد.
سيدعلي رضوي با بيان اينكه محور كرج- چالوس يكي از جاده هاي مهم كشور است گفت: يكي از وظايف اين اداره حراست از حريم راه ها و جلوگيري از تجاوز به آنها است. باتوجه به اينكه تونل كندوان در محور كرج- چالوس يكي از نقاط پرحادثه به شمار مي رود و عده اي به حريم اين محور در محدوده تونل كندوان تجاوز كرده اند، مجوزهاي قانوني لازم از مقامات قضايي كسب و فوراً نسبت به رفع اين تجاوزات اقدام شد.
وي افزود: تعريض و ايمن سازي جاده چالوس بدون اينكه به جاذبه هاي طبيعي آن صدمه اي وارد شود از جمله برنامه هاي اين اداره كل است كه تاكنون بخش مهمي از آن انجام شده است.

 



تا پايان هفته دولت صورت مي گيرد
راه اندازي 150مركز ديجيتال در كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور

زرين شهر- خبرنگار كيهان:
دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور از راه اندازي 150مركز ديجيتال در كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور در هفته دولت خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين حميدرضا ارباب سليماني با اعلام اين خبر در نشست با مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان لنجان افزود: در قراردادي كه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منعقد شده است بيش از يكصد هزار انواع نرم افزار آموزشي و بازي رايانه اي در اختيار اين مراكز قرار مي گيرد تا جوانان و نوجوانان بتوانند اوقات فراغت خود را در اين مراكز پر كنند.
وي اجراي تئاترهاي ويژه و اكران فيلم را از ديگر برنامه هاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور برشمرد.
وي گفت: در استان اصفهان 1200كانون فرهنگي هنري فعاليت مي كنند كه از اين لحاظ مقام اول را در كشور داراست و پس از آن نيز استان هاي فارس و خراسان رضوي قرار دارند.

 



از سوي سردار رحيمي تمهيدات پليس براي نماز عيد فطر اعلام شد

سرويس اجتماعي-
رئيس پليس راهور تهران بزرگ تمهيدات پليس براي برگزاري هرچه باشكوه تر نماز عيد فطر را اعلام كرد.
به گزارش كيهان سردار حسين رحيمي در نشست خبري ظهر ديروز خود با اشاره به محدوديت هاي ترافيكي مراسم نماز عيد سعيد فطر گفت: محدوده هاي اصلي اجراي طرح از شمال خيابان فاطمي، از شرق وليعصر، از جنوب خيابان جمهوري و از غرب خيابان كارگر است.
وي افزود: محدوده اصلي اجراي اين طرح از شمال خيابان فاطمي، از شرق وليعصر، از جنوب خيابان جمهوري و از غرب خيابان كارگر است به همين منظور توسط تمامي وسايل نقليه از ساعت 4 صبح روز نماز در طول خيابان كريمخان از حافظ تا ميدان وليعصر(عج) طول خيابان فاطمي از ميدان فاطمي تا كارگر، طول بلوار كشاورز از ميدان وليعصر تا خيابان كارگر و طول خيابان وليعصر از ميدان تا خيابان زرتشت ممنوع است.
رحيمي ادامه داد: همچنين تردد وسايل نقليه در مسير شرق از خيابان وليعصر(عج) حد فاصل تقاطع جمهوري تا ميدان وليعصر(عج) و خيابان فلسطين، طالقاني و خيابانهاي منشعب از آنها به سمت غرب ممنوع است.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ افزود: اين محدوديتها در خيابان كارگر حد فاصل خيابان جمهوري تا تقاطع فاطمي و خيابان انقلاب اسلامي حد فاصل ميدان انقلاب تا تقاطع وليعصر اجرا مي شود اين در حالي است كه از تقاطع نصرت-قريب به سمت شرق محدوديت اجرا شده و وسايل نقليه به سمت غرب و در ادامه از ميدان توحيد به سمت جنوب هدايت مي شوند ضمن اينكه تردد در خيابان جمهوري از ميدان تا حافظ به صورت غرب به شرق جريان دارد.
رحيمي با بيان محدوديتهاي توقف همزمان با اجراي مراسم تاكيد كرد: تمامي وسايل نقليه در بلوار كشاورز از ميدان وليعصر(عج) تا تقاطع كارگر هر دو مسير، خيابانهاي واقع در غرب خيابان وليعصر(عج) حد فاصل جمهوري تا ميدان وليعصر(عج)، خيابان فاطمي حد فاصل ميدان فاطمي تا كارگر، خيابان كارگر حد فاصل جمهوري تا بلوار كشاورز، طول خيابان فلسطين و جويبار از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز ممنوع است.
سردار رحيمي تصريح كرد: همچنين توقف در طول خيابان 16 آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، طول خيابان طالقاني از تقاطع قدس تا حافظ، طول خيابان وليعصر(عج) از ميدان انقلاب تا ميدان وليعصر(عج) و خيابانهاي واقع شده در ضلع جنوب خيابان انقلاب اسلامي شامل ابوريحان، دانشگاه، رازي، 12 فروردين و منيري جاويد ممنوع است.
محل هاي پيش بيني شده
براي توقف و تردد اتوبوس ها
رئيس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به پيش بيني محل هايي براي توقف و تردد اتوبوس هاي شركت واحد اتوبوسراني شركت واحد گفت: براي توقف اتوبوسها سامانه يك در خيابان آذربايجان از مسير شرق به غرب، خيابان سپهبد قرني حد فاصل طالقاني تا ميدان فردوسي در ضلع غربي، خيابان انقلاب حد فاصل ميدان فردوسي تا خيابان وليعصر(عج) در مسير شرق به غرب، خيابان دكتر قريب حد فاصل بلوار كشاورز تا خيابان آزادي در ضلع غربي و خيابان آزادي حد فاصل خيابان نواب تا ميدان انقلاب در مسير غرب به شرق ايجاد مي شود.
رحيمي ادامه داد: همچنين سامانه دوم در خيابان جمهوري حد فاصل خيابان فردوسي تا خيابان دانشگاه در مسير شرق به غرب لاين ويژه، جنوب به شمال خيابان دانشگاه حد فاصل خيابان جمهوري تا خيابان انقلاب در ضلع شرقي، شمال به جنوب خيابان فلسطين حد فاصل خيابان انقلاب تا خيابان جمهوري پيش بيني شده است.
وي ادامه داد: سامانه چهارم در مسير جنوب به شمال خيابان صبا حد فاصل خيابان انقلاب تا خيابان بزرگمهر، شمال به جنوب خيابان وليعصر حد فاصل ميدان وليعصر تا خيابان انقلاب، شمال به جنوب خيابان كارگر حد فاصل ميدان انقلاب تا ميدان پاستور، جنوب به شمال خيابان جمالزاده حد فاصل خيابان جمهوري تا خيابان انقلاب، ايجاد مي شود.
همچنين سامانه دهم توقف در شمال به جنوب خيابان كارگر حد فاصل بلوار كشاورز تا ميدان انقلاب، جنوب به شمال خيابان جمالزاده حد فاصل خيابان انقلاب تا خيابان نصرت ضلع شمال خيابان آزادي حد فاصل ميدان انقلاب تا خيابان دكتر قريب، شمال به جنوب خيابان وليعصر حد فاصل خيابان نصرت تا خيابان آزادي، غرب به شرق نصرت حد فاصل خيابان وليعصر تا خيابان كارگر قرار دارد.
رحيمي تاكيد كرد: همچنين توقفگاه منطقه 6 در جنوب به شمال خيابان كارگر حد فاصل ميدان انقلاب تا تقاطع خيابان فاطمي، شمال به جنوب خيابان كارگر حد فاصل خيابان فاطمي تا بلوار كشاورز، شرق به غرب بلوار كشاورز حد فاصل خيابان كارگر تا خيابان دكتر قريب و خيابانهاي كلهر و كاوه است.
همچنين هر دو جهت خيابان وصال شيرازي حد فاصل طالقاني تا خيابان انقلاب، غرب به شرق خيابان بزرگمهر حد فاصل خيابان وصال شيرازي تا خيابان صبا، جنوب به شمال صبا حد فاصل خيابان بزرگمهر تا خيابان طالقاني به عنوان سامانه توقف در نظر گرفته شده است.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به ايجاد سامانه توقف در لاين ويژه خيابان طالقاني حد فاصل شريعتي تا خيابان وليعصر، شرق به غرب خيابان كريمخان حد فاصل هفت تير تا ميدان وليعصر اظهار داشت: همچنين غرب به شرق خيابان كريمخان حد فاصل حافظ تا ميدان هفتم تير، شمال به جنوب خيابان حافظ از كريمخان به سمت جنوب در ضلع غربي، جنوب به شمال خيابان وليعصر از ميدان وليعصر به سمت شمال، غرب به شرق بلوار كشاورز حد فاصل خيابان نواب تا خيابان كارگر و شمال به جنوب خيابان دكتر قريب قبل از بلوار كشاورز به عنوان سامانه توقف در نظر گرفته مي شود.
همچنين براي مساجد جنوب شهر غرب به شرق خيابان جمهوري حدفاصل ميدان جمهوري تا خيابان كارگر در نظر گرفته شده است. اين در حالي است كه براي مساجد شمال نيز شرق به غرب خيابان سميه حدفاصل سپهبد قرني تا خيابان حافظ، جنوب به شمال خيابان حافظ حدفاصل سميه تا طالقاني و غرب به شرق خيابان طالقاني حدفاصل خيابان حافظ تا خيابان سپهبد قرني در نظر گرفته شده است.
مسيرهاي حركت
اتوبوس هاي شركت واحد
وي با بيان اختصاص اتوبوس هاي ويژه براي حمل نمازگزاران به دانشگاه تهران افزود: سامانه يك چهارراه تهرانپارس پايانه آزادي، سامانه دو: ميادين بهارستان، شهدا، قيام، خراسان، شوش، شهرك، شهيد بروجردي، پايانه خاوران، سامانه چهار: ميادين راه آهن، بهمن، بازار دوم نازي آباد، فلاح، ابوذر، سامانه 10: ميادين آذري و آزادي، يافت آباد خليج فارس شهرك اكباتان و تهران سر، منطقه 6: ميادين صنعت، صادقيه، پونك، دهكده المپيك و شهرك شهيد باقري، است.
وي ادامه داد: همچنين مسيرهاي حركت اتوبوس در منطقه 7 ميدان شهرري، خزانه بخارايي، دولت آباد، شهيد غيبي و 13 آبان است.
منطقه 9 نيز شامل ميادين رسالت، تجريش، قدس، فلكه اول و دوم تهرانپارس، حكيميه، خيابان استخر، شهرك هاي شهيد محلاتي و قائم، ولنجك، اختياريه، لويزان، چيذر، جماران، نياوران مي شود.
محل هاي پيش بيني شده براي توقف موتور سيكلت هاي نمازگزاران
وي با بيان اينكه محلهاي ويژه اي براي توقف موتورسيكلت هاي نمازگزاران در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: در ضلع شمالي محل برگزاري نماز خيابان حجاب حدفاصل خيابان فاطمي تا درب شرقي پارك لاله و پاركينگ لاله در خيابان فاطمي است. همچنين در ضلع جنوب تمامي محورهاي جنوبي خيابان انقلاب حدفاصل وليعصر تا ميدان فردوسي پاركينگ هاي حافظ و علاء الدين در تقاطع هاي نوفل لوشاتو تا جمهوري با خيابان حافظ به پارك موتورسيكلت ها اختصاص يافته است.
در ضلع شرق نيز موتورسواران مي توانند وسيله خود را در خيابان وليعصر حدفاصل انقلاب تا ميدان وليعصر داخل پهلوگاه هاي پارك موتورسيكلت پارك كنند. همچنين براي ضلع غرب نيز خيابان نصرت حدفاصل خيابان جمالزاده تا خيابان كارگر و پاركينگ كاوه در خيابان آزادي در نظر گرفته شده است.
مسيرهاي پيش بيني شده براي استقرار و فعاليت تاكسي و ون
وي با اشاره به تعيين 10مسير براي فعاليت ون ها و جابه جايي نمازگزاران تصريح كرد: مسير شماره 1: ميدان هفتم تير تاميدان وليعصر(عج) به صورت رفت و برگشت.
مسير شماره 2: خيابان طالقاني حدفاصل مفتح تا وليعصر(عج)
مسير شماره 3: خيابان انقلاب، حدفاصل مفتح تا وليعصر(عج)
مسير شماره 4: خيابان وليعصر(عج) حدفاصل خيابان فاطمي تا ضلع شمالي ميدان وليعصر(عج)
مسير شماره5: خيابان كارگر حدفاصل خيابان فاطمي تا ضلع شمالي ميدان انقلاب است.
وي ادامه داد: همچنين خيابان وليعصر(عج) حدفاصل خيابان جمهوري تا خيابان انقلاب، خيابان حجاب حدفاصل فاطمي تا بلوار كشاورز، خيابان انقلاب حدفاصل ميدان فردوسي تا خيابان وليعصر(عج)، خيابان كارگر از ضلع شمالي ميدان حر تا ضلع جنوبي ميدان انقلاب و خيابان آزادي حدفاصل نواب تا ضلع غربي ميدان انقلاب براي جابه جايي نمازگزاران در نظر گرفته شده است.
سردار رحيمي در پايان گفت: به منظور جلوگيري از توقف وسايط نقليه در محدوده برگزاري نماز بنرهاي اطلاع رساني در طول خيابان انقلاب در تقاطعهاي وليعصر(عج)، وصال شيرازي، قدس، ميدان انقلاب و تقاطع اسكندري، آزادي نصب مي شود. همچنين اين بنرها در طول خيابان كارگر در تقاطعهاي نصرت، بلوار كشاورز، فاطمي و ضلع شمالي ميدان انقلاب نصب شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14