(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8 شهریور 1390- شماره 20012

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس سازمان انرژي اتمي: توسعه سايت نطنز حتمي است
با تصويب مجلس تمامي هزينه هاي درماني ايثارگران برعهده دولت قرار گرفت
خارج از دستور
رئيس سازمان حج و زيارت خبر داد آغاز ثبت نام عمره مفرده از 24 شهريور
مديركل خليج فارس و خاورميانه وزارت خارجه:
طرح آمريكايي- صهيونيستي جنگ فرقه اي در سوريه شكست خورده است
تشكيل شوراي 10 نفره براي راه اندازي مجمع هماهنگي تشكل هاي دانشجويي
سرلشكر ايزدي:امكانات ملت ايران در خدمت ملل مستضعف جهان است
رهبر جماعت مسلمانان سني برزيل:امام خميني با تعيين روز قدس به آرمان فلسطين عزت و آبرو بخشيد
رييس سازمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه:
روسيه و ايران ؛ كشورهاي كليدي در مبارزه با قاچاق مواد مخدر هستند
تأكيد روساي جمهور ايران و عراق بر گسترش مناسبات دو كشور
سفير ايران در لبنان: رژيم صهيونيستي به دنبال جنگ جديد با لبنان نيست
پس از بازگشت از ايران برادر خالد اسلامبولي در قاهره بازداشت شد
داوود احمدي نژاد:برخي مي خواهند با اسم امام زمان از جامعه ولايت زدايي كنند
كالبدشناسي جنگ نرم (بخش دوم و پاياني) مباني مشترك شيوه هاي جنگ نرم



رئيس سازمان انرژي اتمي: توسعه سايت نطنز حتمي است

دكتر فريدون عباسي توسعه سايت نطنز در آينده را حتمي دانست.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي درباره چشم انداز فعاليت سايت نطنز با توجه به انتقال غني سازي 20درصد به فردو، شبهات مطرح شده درخصوص تعطيلي سايت نطنز را رد كرد و گفت: تاكيد مي كنم شبهات مطرح شده درباره تعطيلي نطنز به اشتباه برداشت شده و به هيچ وجه چنين تصميمي گرفته نشده است.
وي در گفت وگو با ايرنا، افزود: فعاليت سايت نطنز در حد ماشين آلاتي كه در آن نصب شده است، ادامه خواهد داشت و به هيچ وجه اين سايت تعطيل نخواهد شد.
رئيس سازمان انرژي اتمي با تاكيد بر اينكه براي تامين سوخت راكتورهاي كشور در آينده، نياز است تا ماشين آلات مورد نياز ساخته و نصب شود، تصريح كرد: افراد درباره تعطيلي نطنز تبليغ نكنند زيرا اين سايت با قوت به كار خود ادامه مي دهد و در آينده به طور حتم توسعه مي يابد.
عباسي از تفكيك برنامه غني سازي اورانيوم در سطوح سه و نيم درصد و 20درصد در تاسيسات نطنز و فردو خبر داد و گفت: سايت فردو، همانند سايت نطنز است و اقدامات پادماني درباره فردو نيز با نطنز مشابه است.
وي با بيان اينكه مذاكرات انجام شده در وين و تهران، مقدمه اي براي اعلام آمادگي ايران به ادامه گفت وگو درباره سوالات و ابهامات جديد است، تاكيد كرد: بررسي موارد ادعايي مشروط به برداشتن گام هاي جدي از سوي آژانس، براي حل مسئله است.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در پاسخ به سوالي كه منظورتان از گام هاي جدي آژانس در قبال پاسخگويي ايران به سوالات محدود چيست؟ گفت: آژانس بين المللي انرژي اتمي بايد ادبيات گزارش نويسي خود را تغيير دهد زيرا اين نوع ادبيات، مورد قبول جمهوري اسلامي ايران نيست.
وي با تاكيد بر اينكه آژانس مي تواند و بطور قانوني نيز بايد نوع ادبيات گزارش دهي خود را درباره موضوع هسته اي كشورمان تغيير دهد، افزود: پس از بازديدي كه آقاي هرمن ناكارتس از تاسيسات هسته اي كشورمان داشته و ما نيز با وي همكاري كرديم، اين تغيير ادبيات بايد انجام شود.
عباسي با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران در موضوع هسته اي خود مساله پنهاني ندارد كه در اختيار آژانس نگذاشته باشد، تصريح كرد: ما فقط مي خواهيم از حقوقمان بهره مند شويم و بعد به تكاليف خود عمل كنيم.

 



با تصويب مجلس تمامي هزينه هاي درماني ايثارگران برعهده دولت قرار گرفت

با تصويب نمايندگان، دولت موظف شد 100 درصد هزينه درماني ايثارگران، اعم از شاغل، غير شاغل و بازنشسته و افراد تحت تكفل آنها را تأمين كند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني روز دوشنبه بررسي طرح دو فوريتي اصلاح بند ب ماده 44 قانون برنامه پنجم را در دستور كار داشتند.
نمايندگان مجلس پس از استماع نظرات مخالف و موافق با 151 راي موافق، 8 رأي مخالف و 17 رأي ممتنع به كليات اين طرح دوفوريتي رأي مثبت دادند.
نمايندگان مجلس همچنين در بررسي جزئيات با 148 راي موافق، 6 رأي مخالف و 13 راي ممتنع با ماده واحده اين طرح موافقت كردند.
براساس اين مصوبه مجلس مقرر شد 100 درصد هزينه هاي درماني ايثارگران شاغل و بازنشسته و افراد تحت تكلف آنان به عهده دستگاه اجرايي و 100 درصد هزينه هاي درماني ايثارگران غير شاغل و افراد تحت تكلف آنان به عهده بنياد شهيد و امور ايثارگران باشد.
براساس تبصره اين طرح دولت موظف شد اعتبار لازم براي اجراي اين قانون را هر ساله در بودجه سنواتي پيش بيني و در اختيار دستگاه ها و صندوق هاي بازنشستگي و بنياد شهيد و امور ايثارگران قرار دهد.
گفتني است، پيش از اين در قانون برنامه 5 ساله پنجم صرفاً مقرر شده بود 100 درصد هزينه هاي درماني ايثارگران شاغل و افراد تحت تكفل آنان و همچنين هزينه هاي درماني ايثارگران غيرشاغل و افراد تحت تكلف آنان از سوي دولت و بنياد شهيد پرداخت شود.
نمايندگان در اين اصلاحيه ايثارگران بازنشسته را نيز مشمول دريافت هزينه هاي درماني كردند.
در ادامه بررسي اين طرح دو فوريتي نمايندگان مجلس با پيشنهاد كوثري براي الحاق متني به تبصره اين طرح موافقت كردند.
براساس اين مصوبه مقرر شد در سال 1390، 100 درصد هزينه درمان بازنشستگان غير شاغل از رديف اعتباري 131600 بنياد شهيد و امور ايثارگران (مربوط به خدمات درمان ايثارگران غير شاغل) و ايثارگران ساير دستگاه ها از اعتبارات بيمه خدمات درماني دستگاه ها پيش بيني و اضافه مي شود.
نمايندگان با 133 رأي موافق، 2 راي مخالف و 15 رأي ممتنع با اين پيشنهاد نيز موافقت كردند.
لايحه پيشگيري از وقوع جرم به مجمع تشخيص رفت
نمايندگان ملت در جلسه علني روز گذشته، همچنين لايحه اعاده شده پيشگيري از وقوع جرم از شوراي نگهبان را بررسي و مصوبات كميسيون براي رفع ايرادات اين شورا را به تصويب رساندند.
شوراي نگهبان به اين لايحه 8 ايراد گرفته بود كه كميسيون حقوقي و قضايي مجلس بر مصوبات قبلي خود در همه 8 ايراد شوراي نگهبان اصرار كرد و نمايندگان مجلس نيز در صحن علني اين مصوبات كميسيون را به تصويب رساندند.
برهمين اساس با اصرار نمايندگان بر مصوبات قبلي خود، لايحه پيشگيري از وقوع جرم به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارسال شد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي تامين نظر شوراي نگهبان، لايحه نظارت بر رفتار قضات را براي بررسي بيشتر و تامين نظر قوه قضائيه به كميسيون قضايي و حقوقي مجلس بازگرداندند.
شوراي نگهبان در بررسي لايحه نظارت بر رفتار قضات خواستار حذف12 ماده و بخشي از ماده 3 اين لايحه شده بود كه نمايندگان مجلس براي بررسي بيشتر موضوع و تامين نظر قوه قضائيه با درخواست حجت الاسلام موسي قرباني مبني بر بازگشت لايحه به كميسيون قضايي و حقوقي موافقت كردند.
براساس اين گزارش شوراي نگهبان، خواستار حذف بخشي از ماده 3 و مواد 44 تا 54 لايحه به اضافه يكي از بندهاي ماده 56 اين لايحه شده بودند كه پس از مخالفت مجلس با حذف ماده 44 اين لايحه، ساير مواد نيز براي بررسي بيشتر به كميسيون قضايي و حقوقي مجلس بازگردانده شد.
نطق ميان دستور نمايندگان
صبح دوشنبه همچنين، موسي قرباني نماينده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي طي نطقي ميان دستور در صحن علني مجلس ضمن تقدير از ملت ايران براي حضور گسترده در راهپيمايي روز قدس اظهار داشت: جا دارد كه هفته دولت را گرامي بداريم و از تلاش هاي دولت در جهت توسعه كشور در عرصه هاي مختلف سپاسگزاري كنيم.
وي از رئيس جمهور و اعضاي دولت خواست كه نصايح حكيمانه رهبر معظم انقلاب را آويزه گوش خود قرار دهند.
اين نماينده مجلس در ادامه بخش هايي از فرمايشات درباره ضرورت پايبندي دولت به شعارهاي خود، قبول و اعتراف به اشتباهات، مقايسه دولت با دولت هاي قبلي و مقايسه كارهاي انجام شده با وعده هاي داده شده، پرهيز از رويكرد مخاصمه و حمله متقابل، ضرورت تحقق وعده هاي داده شده به مردم، ضرورت تاكيد بر ايران بعد از اسلام و رشد و پيشرفت هاي علمي، فرهنگي و حتي نظامي ايران در اين دوره و حمايت از ايران بعد از اسلام به جاي حمايت از ايران قبل از اسلام را قرائت كرد.
موسي الرضا ثروتي نماينده بجنورد هم در نطق ميان دستورش با اشاره به هفته دولت اظهار داشت: اميدواريم كه با لطف و عنايت الهي روز به روز بر توان و موفقيت خدمتگزاران دولت در استان هاي كشور افزوده شود.
وي افزود: اجراي مصوبات دولت در سفرهاي استاني مسئله اي است كه مردم در انتظار آن هستند، به ويژه اين مسئله در استان هاي كمتر توسعه يافته نمود بيشتري دارد.
ثروتي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه بعد از 32 سال هنوز نظام برنامه ريزي و تنظيم بودجه در كشور ما به خوبي اجرا نمي شود، اظهار داشت: برخي اقدامات موجب نابرابري توسعه اي بين استان ها شده است، به طوري كه توليد ناخالص داخلي استان تهران به تنهايي يك سوم كشور و شش استان ديگر يك سوم ديگر و 23 استان ديگر هم يك سوم از اين سهم را دارا هستند.
نماينده بجنورد بر همين اساس يادآور شد: كه با وجود تلاش هاي صورت گرفته هنوز بيكاري و تورم و رشد اقتصادي از مشكلات اساسي كشور است كه بايد به آنها رسيدگي شود.
ثروتي همچنين اظهار داشت: يكي از انتظارات از دولت اجراي اصل 48 قانون اساسي و توسعه متوازن مناطق است كه با وجود تصويب موادي در برنامه چهارم و پنجم از جمله ماده 180، در اين خصوص اقدام شايسته اي صورت نگرفته است.
محمد قيوم دهقاني، نماينده ايرانشهر و سرباز هم، نطق ميان دستورش را به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با مسئولان و كارگزاران نظام اختصاص داد و گفت: فرمايشات رهبري نشان از آن دارد كه تمام دولت هاي نظام اسلامي بنا بر مقتضيات زمان و منابع در اختيار اقدامات بسيار خوبي را انجام داده اند و حركت رو به جلو داشته اند، اما براي رسيدن به جايگاه شايسته در منطقه وجهان، توجه بيشتر به جهاد در سال جهاد اقتصادي براي رفع مشكل اشتغال، تورم و بيكاري از ضرورت هاي كشور به خصوص نياز مردم استان هاي محروم براي رسيدن به توسعه متوازن است.
يك عضو فراكسيون اصولگرايان هم پيشنهادي به گروه 8+7 ارائه كرد و افزود: گروه 8+7 با گذاشتن شرط هاي قاطع همچون تبري جستن از سران فتنه براي كساني كه مي خواهند در جريان اصولگرايي عضو داشته باشند به شفافيت مواضع كانديداها كمك شاياني مي كند.
سيدمحمدجواد ابطحي همچنين به فارس گفت: مردم خواهان شفافيت در مواضع كانديداها هستند و اگر كسي با آوردن نام از فتنه گران تبري نجست بايد از جريان اصولگرايي كنار گذاشته شود.
گفتني است طبق اعلام هيئت رئيسه، مجلس براي گذراندن نيمه دوم تعطيلات تابستاني نمايندگان، دو هفته تعطيل است و جلسه علني بعدي پارلمان 27 شهريور تشكيل مي شود.

 



خارج از دستور

نامه 55 نماينده به هيئت رئيسه
براي بررسي خارج از نوبت طرح نظارت
55 نماينده مجلس طي نامه اي به هيئت رئيسه خواستار بررسي خارج از نوبت طرح نظارت بر نمايندگان شدند.
محمد دهقاني عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي از ارائه نامه اي با امضاي 55 نفر از نمايندگان ملت به هيئت رئيسه براي بررسي خارج از نوبت طرح نظارت مجلس بر امور نمايندگان خبر داد.
وي همچنين به فارس گفت: طبق آئين نامه داخلي پارلمان، اگر نمايندگان با امضاي نامه اي كه تعداد امضا كنندگان بيش از 50 نفر باشد، تقاضاي رسيدگي به طرح يا لايحه اي را داشته باشند، آن طرح يا لايحه خارج از نوبت بررسي مي شود.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس همچنين متذكر شد: انشاالله بعد از پايان تعطيلات 2 هفته اي مجلس كه از هفته آينده شروع مي شود، بررسي طرح نظارت مجلس بر امور نمايندگان در صحن علني بهارستان آغاز مي شود.

 



رئيس سازمان حج و زيارت خبر داد آغاز ثبت نام عمره مفرده از 24 شهريور

رئيس سازمان حج و زيارت از آغاز ثبت نام عمره مفرده از 24 شهريور خبر داد.
به گزارش فارس، علي ليالي در بخش گفت وگوي ويژه خبري صداوسيما با اعلام زمان قطعي ثبت نام عمرده مفرده اظهار داشت: با تمهيدات صورت گرفته، فرآيند ثبت نام هاي جديد عمره مفرده طراحي شد و دو بانك ملي و ملت به عنوان بانك هاي عامل، ثبت نام عمره مفرده را از 24 شهريورماه آغاز خواهند كرد.
وي با اشاره به زمان اعزام زائران عمره مفرده در ثبت نام هاي جديد خاطرنشان كرد: اعزام زائراني كه در اين دوره ثبت نام مي كنند، از سال 93 شروع مي شود و براي سال هاي 91 و 92 زائراني كه از پيش ثبت نام كرده اند، اعزام خواهند شد.
رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص نحوه تعيين اولويت اعزام زائران در اين دوره از ثبت نام ها تصريح كرد: به دليل اينكه هنوز عمليات ثبت نام آغاز نشده، هنوز اولويت اعزام ها تعريف نشده و انشاءالله پس از انجام ثبت نام ها تصميم گيري خواهيم كرد كه اولويت اعزام زائران براساس قرعه باشد يا براساس زمان سپرده گذاري.
ليالي يادآور شد: شروع ثبت نام ها از روز پنجشنبه 24 شهريورماه آغاز مي شود و تمام شعبات بانك ملي و ملت در روز جمعه نيز در صورت وجود متقاضي عمليات ثبت نام را انجام خواهند داد.
رئيس سازمان حج و زيارت درباره قيمت تعيين شده براي ثبت نام عمره مفرده گفت: براساس مشورتي كه با مسئولين عالي داشتيم مصوب شد كه سپرده ثبت نام براي متقاضيان 10 سال به بالا 800 هزار تومان و براي متقاضيان زير 10 سال 600 هزار تومان باشد.

 



مديركل خليج فارس و خاورميانه وزارت خارجه:
طرح آمريكايي- صهيونيستي جنگ فرقه اي در سوريه شكست خورده است

حسين امير عبداللهيان مديركل خليج فارس و خاورميانه كشورمان گفت كه طراحي آمريكايي-صهيونيستي در ايجاد جنگ فرقه اي در سوريه شكست خورده است.
وي در گفت وگو با فارس گفت: دشمنان سوريه مي خواهند با جنگ رواني و هياهو مردم و دولت سوريه را در تنگنا قرار دهند.
مديركل خليج فارس و خاورميانه وزارت خارجه همچنين گفت: مطالبات مشروع مردم سوريه و برخورد هوشمندانه با مداخلات خارجي در مسير صحيح خود قرار دارد.
اميرعبداللهيان با ذكر اين نكته كه «اطمينان داريم كه حكومت و مردم سوريه با درك نقشه هاي دشمنان منطقه گام هاي موثر خود را در جبهه مقاومت تداوم مي بخشند»، اظهار داشت: مردم سوريه ضمن پيگيري مطالبات مشروع خود به روش دموكراتيك به برنامه اصلاحات بشاراسد ايمان داشته و از حضور در خط مقدم مقاومت و حمايت از مردم مظلوم فلسطين به خود مي بالند.
وي در پايان با بيان اينكه «حمايت از مردم و حكومت سوريه در مسير اصلاحات و مقاومت در برابر ترفندهاي رژيم صهيونيستي مورد تاكيد ماست»، گفت: جمهوري اسلامي ايران در اين مسير پشتيبان ملت و دولت سوريه است.
در همين حال كه نقشه آمريكايي-صهيونيستي در سوريه با شكست مواجه شده است اتحاديه اروپا علت مقاومت و همچنين شكست اين طرحها را نيروي قدس سپاه پاسداران مي داند.
رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان ادعاي اتحاديه اروپايي در ارتباط دادن حوادث سوريه با نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بدون ارائه هيچگونه سند و مدركي را بي اساس و فرافكني اتحاديه اروپا ذكر كرد.
مهمان پرست افزود: همانطور كه بارها تاكيد كرده ايم دولت و ملت سوريه از رشد و بلوغ سياسي و اجتماعي كافي برخوردار بوده و خودشان توانايي حل مشكلاتشان را دارند و جمهوري اسلامي ايران ضمن احترام به حاكميت كشورها هرگونه نقشي در مسائل داخلي آن كشور را كذب محض مي داند.
وي ضمن رد اتهامات مطرح شده تصريح كرد: متاسفانه اتحاديه اروپايي در رويكرد خود در تحولات منطقه به معيارهاي دوگانه متوسل شده و تلاش مي كند افكارعمومي جهاني را از نقض حقوق بشر توسط رژيم هاي مورد حمايت خود در منطقه منحرف كند.

 



تشكيل شوراي 10 نفره براي راه اندازي مجمع هماهنگي تشكل هاي دانشجويي

در نشست 5 تشكل دانشجويي مصوب شد كه با تشكيل شورايي 10 نفره، نسبت به تشكيل هر چه سريع تر مجمع نمايندگان تشكل هاي دانشجويي تصميم گيري شود.
نشست نمايندگان و جمعي از اعضاي اتحاديه هاي دانشجويي بسيج دانشجويي، اتحايه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان، دفتر تحكيم وحدت و جنبش عدالت خواه دانشجويي به ميزباني سازمان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور شب گذشته در مجتمع فرهنگي و دانشجويي 13 آبان(لانه جاسوسي سابق آمريكا) برگزار شد.
در اين نشست نمايندگان تشكل هاي دانشجويي در خصوص تشكيل مجمع هماهنگي تشكل هاي دانشجويي كه يكي از مطالبات اصلي مقام معظم رهبري و فرمايشات ايشان در ديدار اخيرشان با اعضاي تشكل هاي دانشجويي بوده است، به بحث و بررسي پرداختند.
اعضاي تشكل هاي دانشجويي در اين نشست به آسيب شناسي روند تشكيل مجمع هماهنگي تشكل هاي دانشجويي پرداختند و اين مطلب را مورد تأكيد قرار دادند كه چرا مقام معظم رهبري نسبت به تشكيل اين مجمع تأكيد دارند.
حسين قدياني رئيس سازمان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور در اين نشست نسبت به تشكيل و راه اندازي مجمع هماهنگي تشكل هاي دانشجويي تأكيد كرد.
در اين نشست نماينده اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان از اعلام آمادگي اين اتحاديه براي تشكيل دبيرخانه مجمع هماهنگي تشكل هاي دانشجويي در اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان خبر داد.
مصطفي حضوري مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع)، محمدرضا كاشفي عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران بزرگ و محمدحسين پيشوا مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي اميركبير از ديگر سخنرانان اين نشست بودند و بر اين امر تأكيد داشتند كه مجمع هماهنگي تشكل هاي دانشجويي با محوريت خود دانشجويان و تشكل هاي دانشجويي تشكيل شود.
نمايندگان تشكل هاي دانشجويي همچنين بر اين امر تأكيد كردند كه تشكيل مجمع هماهنگي تشكل هاي دانشجويي درگير كارهاي اداري و بروكراتيك نشود و هرچه زودتر اين مجمع راه اندازي شود.
صمدي نماينده جنبش عدالت خواه دانشجويي از ديگر سخنرانان اين نشست بود و خاطرنشان كرد كه مجمع هماهنگي تشكل هاي دانشجويي بايد بستري براي هم افزايي تشكل هاي دانشجويي باشد و نبايد باري به دوش اتحاديه هاي دانشجويي بگذارد بلكه بايد باري از دوش تشكل هاي دانشجويي بردارد.
محمد افكانه، دبير تشكيلات اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي كشور و زندوي يكي ديگر از اعضاي اين تشكل دانشجويي از ديگر سخنرانان اين نشست بودند و بر اين امر تأكيد داشتند كه در تشكيل مجمع هماهنگي تشكل هاي دانشجويي از موازي كاري جداً بايد خودداري شود و اين مجمع با محوريت مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها تشكيل شود.
به گزارش فارس، در پايان اين نشست به پيشنهاد سازمان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور مقرر شد تا در خصوص تشكيل و راه اندازي مجمع هماهنگي تشكل هاي دانشجويي، جلسه ديگري ميان نمايندگان تشكل هاي دانشجويي برگزار شود و در اين جلسه از هر اتحاديه دانشجويي 2 نماينده معرفي شود تا در خصوص تشكيل مجمع هماهنگي تشكل هاي دانشجويي شورايي 10 نفره تصميم بگيرند.

 



سرلشكر ايزدي:امكانات ملت ايران در خدمت ملل مستضعف جهان است

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح تأكيد كرد كه ملت ايران براساس آرمان و مكتبي كه دارد از هر جهت خودشان را آماده كرده اند و اين آمادگي و توانايي در خدمت ملل مستضعف جهان است.
سرلشكر مصطفي ايزدي در خصوص تحولات اخير منطقه اظهار داشت: با اتفاقاتي كه امروز شاهد هستيم كاملاً احساس مي كنيم فرمايش امام(ره) مبني بر اينكه انقلاب ما مقدمه انفجارات عظيم در منطقه است، در حال تحقق است.
وي كه با فارس گفت وگو كرده، افزود: وقتي به حركت جوانان مصر، مردم يمن، تونس و ديگر كشورها و شعارهاي آنها توجه مي كنيم كاملاً يك احساس نزديكي و هم نوايي در شعارهاي خودمان و شعارهاي آن ها مي بينيم. ايزدي ادامه داد: در واقع اتفاقاتي كه در منطقه افتاده تحت تأثير حركت توفنده ملت ايران به رهبري امام(ره) و بعد از آن هم مقام معظم رهبري است و امروز هر چه به اين حركت قوت بيشتري بدهيم به زمان نزديكتري براي تحقق اهداف عالي انقلاب اسلامي مي رسيم.

 



رهبر جماعت مسلمانان سني برزيل:امام خميني با تعيين روز قدس به آرمان فلسطين عزت و آبرو بخشيد

رهبر جماعت مسلمانان سني سائوپائولو در مراسمي كه به مناسبت روز جهاني قدس برگزار شد اظهار داشت امام خميني(ره) با تعيين اين روز به فلسطين و آرمان وي عزت و آبرو بخشيد.
مسلمانان شهر سائوپائولو در برزيل با حضور در مسجد محمد رسول الله(ص) مراسم روز جهاني قدس را برگزار كردند.
در اين مراسم بيش از 300 نفر از مسلمانان، رهبران مسيحي، مقامات محلي و تني چند از نمايندگان مجلس ايالتي و اساتيد دانشگاهي حضور داشتند.
«شيخ مغربي» از رهبران جماعت سني ساكن سائوپائولو، در سخناني اظهار داشت: امام خميني(ره) با تعيين روز جهاني قدس به فلسطين و آرمان آن عزت و آبرو بخشيد و اين حركت موجب تقويت مقاومت مقدس مردم فلسطين در مقابل اشغال و اشغالگري گرديد.
وي تصريح كرد: اگر قلب هاي مسلمانان جهان وحدت داشته باشند، آنگاه مي توانيم بر صهيونيست پيروز شويم و قدس شريف را آزاد كنيم. ما بايد با قدرت، دشمن را هدف قرار دهيم.
«شيخ حسن»، امام جماعت مسجد محمد رسول الله(ص)، نيز به عنوان ديگر سخنران اين مراسم اظهار داشت: همانطور كه امام خميني آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را روز جهاني قدس نام نهادند، اسم قدس بايد در تمامي مساجد و مدارس ما طنين انداز شده و زنده نگه داشته شود.
وي افزود: امام مي خواست اين روز به عنوان روز جهاني همبستگي بين مسلمين و ديگر اديان در دفاع از حقوق بشر و آزادي باشد. همانگونه كه عدل بايد فراگير شود مبارزه با ظالم و ظلم هم بايد به يك فرهنگ تبديل شود.
«مارسيا كامارگوس»، استاد دانشگاه و مسئول مركز عرب شناسي و فرهنگ مشرق زمين در دانشگاه سائوپائولو، كه از مدافعين آرمان فلسطين محسوب مي شود، يكي ديگر از سخنرانان اين مراسم بود.
وي دفاع از فلسطين را تكليف و وظيفه هر آزاديخواه در جهان دانست و وحدت جهاني براي مقابله با اشغالگري و اعاده سرزمين فلسطين به صاحبان مشروع آن را خواستار شد.
«محسن شاطرزاده»، سفير جمهوري اسلامي ايران در برزيل، هم طي سخناني اظهار داشت: روز جهاني قدس، روزي است كه جهان اسلام، يكپارچه در دفاع از ملت مظلوم فلسطين فرياد برمي آورد و خواستار اجراي عدالت در مساله فلسطين مي شود. جهان اسلام هيچگاه اشغالگري را به رسميت نمي شناسد. فلسطين سرزميني اشغال شده است كه بايد به صاحبان خود بازگردد و جمهوري اسلامي ايران از هر اقدامي كه منافع واقعي ملت مظلوم فلسطين را برآورده سازد حمايت مي كند.

 



رييس سازمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه:
روسيه و ايران ؛ كشورهاي كليدي در مبارزه با قاچاق مواد مخدر هستند

رييس سازمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه با اشاره به همكاري هاي گسترده تهران و مسكو در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر اعلام كرد: روسيه و ايران به عنوان كشورهاي كليدي در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در حال برنامه ريزي براي انجام طرح هاي مشترك در اين ارتباط هستند.
ويكتور ايوانف روز دوشنبه خاطرنشان كرد: در نيمه دوم ماه سپتامبر (اوايل مهر ماه) مصطفي نجار وزير كشور جمهوري اسلامي ايران به مسكو سفر مي كند و مذاكرات در زمينه مبارزه مشترك دو كشور با مواد مخدر ادامه خواهد يافت.
وي افزود: در حال حاضر بر روي چندين رشته عمليات مشترك كار مي كنيم و سازمان پليس جمهوري آذربايجان نيز در اين زمينه مشاركت مي كند.
رييس سازمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه، گفت: ايران سالانه حدود 30 تن هرويين قاچاق به مقصد روسيه و كشورهاي اروپايي را كشف و ضبط مي كند و ما اميدواريم كه همكاري هاي گسترده تري را با ايران در اين زمينه داشته باشيم و عمليات مشتركي را با اين كشور عليه قاچاقچيان انجام دهيم.
ايوانف همچنين بر لزوم بازگشت نيروهاي مرزباني روسيه به تاجيكستان تاكيد كرد و افزود: معتقدم كه اين امر سودمند خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: زماني كه مرزبانان روس در مرز تاجيكستان و افغانستان مستقر بودند، سالانه تا پنج تن هرويين كشف و ضبط مي كردند اما در حال حاضر اين رقم به 200 كيلوگرم رسيده است.
ايوانف گفت: البته اين مساله داراي ابعاد سياسي است و تنها سران دو كشور روسيه و تاجيكستان مي توانند آن را حل كنند.
رييس سازمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه، در پاسخ به سوالي درباره امكان قانوني شدن استفاده از مواد مخدر در روسيه گفت: هيچ نوع ماده مخدر در روسيه آزاد نخواهد شد.
رييس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه ، پيش تر نيز نقش ايران در مبارزه با مواد مخدر را موثر خوانده و آن را تمجيد كرده بود.
ايوانف اخيرا در اين زمينه گفت: ايران يكي از طرف هاي كليدي در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان است.
وي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران نقش بسيار مهم و حياتي در جلوگيري از قاچاق مواد مخدر دارد و اقدامات ايران در اين زمينه قابل ستايش است.
وي اظهار داشت: ايران با تلاش هاي خود سبب شده است تا از قاچاق بخشي از مواد مخدر در منطقه جلوگيري شود.
رييس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه كه با ايرنا گفت وگو كرده خاطرنشان كرد: ايران نقش فزاينده در امر جلوگيري از قاچاق مواد مخدر و مبارزه با گروههاي قاچاقچيان در منطقه دارد و اين كشور در حال حاضر، يك مركز مهم مبادله اطلاعات و همكاريهاي منطقه اي است.

 



تأكيد روساي جمهور ايران و عراق بر گسترش مناسبات دو كشور

رؤساي جمهور ايران و عراق در مكالمه تلفني با تبريك پيشاپيش فرا رسيدن عيد سعيد فطر بر گسترش مناسبات و همكاري هاي دو كشور تأكيد كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، دكتر محمود احمدي نژاد و جلال طالباني رؤساي جمهور ايران و عراق در گفت وگوي تلفني با آرزوي قبولي طاعات و عبادات دو ملت در ماه مبارك رمضان، تداوم پيروزي هاي دو كشور را در عرصه هاي مختلف از خداي متعال مسئلت كردند.

 



سفير ايران در لبنان: رژيم صهيونيستي به دنبال جنگ جديد با لبنان نيست

سفير ايران در لبنان در گفت وگو با نشريه فرانسوي زبان «لوريان لوژور» چاپ بيروت گفت: اسرائيل به دنبال جنگي تازه با لبنان نيست.
به نوشته اين نشريه غضنفر ركن آبادي تاكيد كرد ايران با همه احزاب سياسي لبنان روابط مطلوبي دارد.
وي افزود: برخي موضع گيري ها و بيانات نبايد روابط تاريخي ايران و لبنان را تحت تاثير قرار دهد و اين روابط بايد گسترش يابند. سفير ايران در لبنان افزود: فكر نمي كنم اسرائيل بخواهد جنگ تازه اي بر ضد لبنان به راه بياندازد، به علاوه اگر چنين جنگي آغاز شود لبنان پيروز آن خواهد بود. ركن آبادي در مورد دادگاه ويژه لبنان نيز گفت كشور ايران با سياسي كردن روند دادرسي رفيق حريري نخست وزير سابق لبنان مخالف است.

 



پس از بازگشت از ايران برادر خالد اسلامبولي در قاهره بازداشت شد

برادر خالد اسلامبولي پس از بازگشت از ايران، در قاهره پايتخت مصر بازداشت شد.
به گزارش العربيه، دادگاه نظامي مصر محمد اسلامبولي را در فرودگاه قاهره بازداشت كرد تا محاكمه وي از سر گرفته شود. وي پيشتر در مصر به اعدام محكوم شده بود. محمد اسلامبولي از جمله صدها نفري بود كه در اواخر حكومت انور سادات بازداشت شدند. وي سال 1984 آزاد شد و به سبب تدابير شديد امنيتي مجبور شد از اين كشور خارج شود. محمد اسلامبولي ابتدا به پاكستان رفت و پس از مدتي راهي افغانستان شد و در سال هاي اخير در ايران به سر مي برد.

 



داوود احمدي نژاد:برخي مي خواهند با اسم امام زمان از جامعه ولايت زدايي كنند

داوود احمدي نژاد نماينده ويژه رئيس جمهور در كميته دائمي پدافند غيرعامل گفت: مراقب عده اي باشيد كه به اسم ارتباط با امام زمان قصد ولايت زدايي از جامعه را دارند.
نماينده ويژه رئيس جمهور در كميته دائمي پدافند غيرعامل، همچنين اركان اصلي دولت را خادم مردم معرفي كرد و خدمت به مردم را جزو توفيقات الهي دانست كه نصيب مسئولان شده است.
وي در هشداري به مردم ولايت مدار گفت كه مراقب فعاليت هاي عده اي باشند كه به اسم ارتباط با امام زمان و به نام حضرت ولي عصر(عج)، قصد دارند از جامعه ولايت زدايي كنند.
داوود احمدي نژاد ريشه اينگونه اقدامات را تفكر صهيونيستي و مرتبط با آن سوي مرزها دانست.

 



كالبدشناسي جنگ نرم (بخش دوم و پاياني) مباني مشترك شيوه هاي جنگ نرم

اگر تمام شيوه هاي جنگ نرم را در عالم بررسي كنيد، شايد به اين نتيجه برسيد كه روح آن، دو چيز است؛ اول اينكه فكر طرف مقابل را عوض كند؛ يعني او را با فكر غلط منحرف سازد. براي اينكه افكار غلط در جامعه رواج پيدا كند، شيوه هاي مختلفي وجود دارد؛ از جمله، تغيير در باورهاي ديني، باورهاي اجتماعي، باورهاي سياسي و در شناختن افراد و گروه ها و در انواع معرفت هايي كه انسان براي رسيدن به كمال خود بدان ها نياز دارد. همچنين تحريف شخصيت ها و متهم كردن آنان و رايج كردن شبهه هاي فلسفي و ديني غلط.
اما اين تغيير فكر به تنهايي كافي نيست. بايد كاري كنند كه انگيزه عمل به اين شناخت هاي غلط نيز پيدا شود؛ وگرنه شناخت غلط تاثيري ندارد. براي مثال، فرض كنيد من معتقد باشم در كره ماه موجوداتي زندگي مي كنند و اين باور، غلط هم باشد؛ نه تاثيري بر زندگي من دارد و نه تاثيري در افكار ديگران. اين جنگ نرم نيست. اما اگر فكر غلطي كه خواسته رقيب و دشمن است در زندگي من اثر بگذارد و خواسته او تامين بشود، اين بخشي از فعاليتي به نام جنگ نرم است. بنابراين، در جنگ نرم ابتدا فكر را عوض مي كنند و بعد هم انگيزه هاي عمل به آن فكر غلط را ايجاد مي كنند. آن طور كه از بيانات قرآن كريم برمي آيد، تقريباً تمام انبيا با جنگ نرم مواجه بودند. آياتي در قرآن وجود دارد كه خداوند مي فرمايد ما هيچ پيغمبري نفرستاديم مگر اينكه مورد استهزا قرار گرفت؛ استهزا يعني ترور شخصيت كه يكي از شيوه هاي جنگ نرم است. اين شيوه براي آن است كه مردم را منحرف و از اطراف انبيا پراكنده كنند. به آنها تهمت هايي مانند شاعر، مجنون، ساحر و مسحور زدند. اين شگردها براي چيست؟ براي اينكه شناخت مردم را عوض كنند. پس اين مسئله دو بعد دارد: يكي دادن شناخت غلط به افراد، منحرف كردن افكار، باورها و ارزش ها و ديگري ايجاد انگيزه براي اينكه به اين افكار غلط عمل كنند؛ يعني رفتارهايي كه موجب مي شود تحريك ها و تهييجات و هيجانات غلط در افراد پيدا بشود. اين انحراف هاي اخلاقي كه با شيوه هاي گوناگون در جهان امروز رخ مي دهد و هر روز هم پيچيده تر مي شود و حتي به اندروني خانه ها هم نفوذ كرده است، اين فسادهاي اخلاقي، هيجانات جنسي و... براي چيست؟ براي اينكه شخص را به رفتار خاصي وادار سازند. پس عاملي كه سبب ايجاد اين رفتار شده همان پايه دوم جنگ نرم است. پايه گذار اين مسئله، شيطان بود كه به آدم گفت شما اين كار را بكنيد تا ملك شويد و زندگي ابدي پيدا كنيد. بديهي است كه اين سخن براي آدم انگيزه ايجاد مي كند. شيطان نيز براي اينكه حرفش اثر كند، سعي كرد اعتماد آدم را جلب كند. بنابراين، مبتكر جنگ نرم ابليس است كه از كليات راه هاي جنگ نرم به خوبي آگاهي دارد. او اين شگرد را پايه گذاري كرد و از آن به بعد، شاگردان و تربيت شدگان او نيز اين راه را تا به امروز در بين انسان ها ادامه دادند و تكميل كردند.
وظيفه ما در برابر جنگ نرم
وظيفه ما در برابر جنگ نرم چيست؟ ما در مقام كساني كه پيرو خداي متعال و انبياي الهي هستيم و خيرخواه خود و ديگرانيم، بايد درست در نقطه مقابل آنها رفتار كنيم. يعني بايد بكوشيم افكار صحيح به مردم بدهيم؛ اما ابزاري كه براي كارآمدي اين روش به كار مي رود، مشترك است؛ بدين معنا كه ما نيز بايد بكوشيم اعتماد مخاطب را جلب كنيم و از اين طريق، افكار نادرستي را كه در ذهن دارند، به افكار صحيح تبديل كنيم و اتهاماتي را كه در ذهن شان هست، برطرف سازيم. ما بايد با افشاگري، شخصيت هاي كاذبي را كه ديگران در ذهن مردم درست كرده اند معرفي كنيم؛ اگر ديگران را به ناحق متهم كردند، از آنها رفع اتهام كنيم و بگوييم اينها افراد پاكي هستند. بنابراين، اگر كساني مي خواهند افكار و شناخت مردم را تغيير دهند، ما بايد آن را تصحيح كنيم؛ اما براي اينكه در انجام دادن اين كار موفق باشيم، بايد رفتارمان به گونه اي باشد كه به ما اعتماد كنند؛ يعني ثابت كنيم كه خيرخواه آنها هستيم؛ اين يك عامل رواني خاص است كه بايد به شيوه هاي مختلفي از آن استفاده كرد. براي طلبه ها يكي از روش هايي كه مي تواند در اين جهت مفيد باشد، استفاده از روش انبياست كه: قل لا أسالكم عليه أجرا؛ ما دلسوز شما هستيم، به همين دليل از شما توقعي نداريم؛ بلكه آمده ايم خدمت كنيم.
يكي از عوامل موفقيت روحانيت در دوران سياه ستم شاهي، خدمات صادقانه اي بود كه روحانيت ارائه كرد. گاهي طلبه اي كه براي تبليغ به روستايي مي رفت، حتي حاضر نمي شدند يك شب از او پذيرايي كنند يا اتاقي در اختيار او بگذارند. يكي از مراجع فعلي نقل مي كردند كه من در ايام عاشورا براي تبليغ به روستايي رفتم. هوا برقي و سرد بود؛ كسي حاضر نشد شب براي استراحت جايي به من بدهد. از آنها پرسيدم آيا اينجا مسجدي دارد؟ گفتند يك جايي هست و مسجد خرابه اي را كه در آن بسته بود به من نشان دادند. رفتم آنجا ديدم چند زيلو پر از خاك در گوشه مسجد افتاده است. به ناچار شب را زير آن زيلوي پر از خاك به سر بردم تا صبح شود. روحانيان در چنين شرايطي رفتند براي مردم، مسجد، حمام و خانه ساختند و در زمينه هاي مختلف مانند كشاورزي و بهداشت آنها را راهنمايي كردند. وقتي مردم ديدند كه اينها صادقانه خدمت مي كنند و چيزي هم از آنها نمي خواهند، زمينه اي فراهم شد كه وقتي امام در برابر آن قدرت جهنمي شاه قيام كرد، مردم در كمال دلگرمي و با آغوش باز استقبال كردند و حرف امام را گوش دادند؛ زيرا اعتماد مردم را جلب كرده بودند و مردم نيز آنها را دوست داشتند. اين سرمايه بسيار بزرگي است. ما بايد از اين سرمايه استفاده كنيم و آن را از دست ندهيم؛ يعني نبايد به گونه اي رفتار كنيم كه مردم تصور كنند ما انگلي هستيم كه مي خواهيم خون آنها را بمكيم و اعتمادشان از ما سلب شود يا اينكه چنين بپندارند كه حركت هاي مختلف اجتماعي، سياسي، مذهبي ما براي منافع خودمان است.
يكي از شگردهاي جنگ نرم
امروز يكي از شيوه هاي جنگ نرم، بدبين كردن مردم نسبت به روحانيت است. آنها اين گونه القا مي كنند كه حرف هايي كه آخوندها مي زنند، براي منفعت خودشان است؛ بويژه بر اين مسئله تاكيد مي كنند كه مسئله ولايت فقيه موضوعي است كه آخوندها براي خودشان درست كرده اند. نه تنها دشمنان خارجي، بلكه برخي از سياستمداران داخلي نيز چنين تصوري دارند و مي گويند چون آخوندها جايگاهي در جامعه نداشتند، گفتند حاكم بايد فقيه باشد و مسئله ولايت فقيه را براي كسب منافع شخصي خود به وجود آوردند. اين از همان شيوه هاي جنگ نرم دشمن است. ايجاد افكار انحرافي براي دور كردن مردم از مسير حق، حربه دشمن است؛ دشمنان براي رسيدن به مقاصد خود، حتي به انبياء نيز تهمت هاي خيلي زشت زدند. در قرآن به اين مطلب اشاره شده است: لاتكونوا كالذين آذوا موسي فبراه الله مما قالوا. اين شيوه سابقه اي طولاني دارد. براي رويارويي با اين پديده، بايد به گونه اي رفتار كنيم كه اين افكار از اذهان پاك شود. امام خميني(ره) از روز اول گفت ما حتي حاضر نيستيم روحاني حاكم بشود؛ براي اينكه اين موضوع به ذهن اشخاص خطور نكند كه روحانياني كه آمدند فداكاري كردند، اين همه شكنجه ها ديدند، زندان ها رفتند، تبعيدها ديدند، براي اين بود كه خودشان حاكم بشوند. ايشان فرمود حكومت براي ديگران باشد، ما فقط ارشاد و هدايت مي كنيم. كار بدان جا رسيد كه افرادي كه صلاحيت حكومت داشتند از جرگه، خارج ماندند و ناصالحان به كار گرفته شدند. اين بود كه بعدها فرمود اشتباه كردم. اگر قصد داريم حق را در جامعه پيروز كنيم و بر فساد غالب شويم، بايد به عنوان مقدمه واجب، اعتماد مردم را جلب و شبهه ها را رفع كنيم. بايد ثابت كنيم كه آنچه انجام مي دهيم براي منافع خودمان نيست. ما حاضريم از مال خودمان نيز خرج كنيم و حتي عمر خودمان را نيز كه عزيزترين چيزمان است، در اين راه صرف كنيم.
به هر حال، عمده كاري كه ما بايد در برابر جنگ نرم انجام دهيم، دو چيز است: اول اينكه فكر صحيح به مردم بدهيم؛ چه درباره دين و چه درباره اشخاص و تبيين مسائل اجتماعي و سياسي؛ دوم اينكه براي رسيدن به هدفمان كه همان اهداف الهي است، بايد اعتماد مردم را جلب كنيم. مردم بايد ما را به عنوان خادم خودشان بشناسند؛ بايد در عمل ثابت كنيم كه دلمان براي آنها مي سوزد.
البته انتظار تحقق كامل همه اين اهداف، انتظاري نابجاست. عالم انساني به گونه اي نيست كه همه خوب و صالح باشند. هميشه افراد فاسدي هستند؛ شيطان هاي انساني وجود دارند؛ اما وظيفه ما اين است كه تلاش خودمان را انجام دهيم؛ اول حقايق را بيان كنيم تا شياطين نتوانند افكار مردم را منحرف سازند و براي اين كار، بايد ثابت كنيم كه ما خادم مردم هستيم نه اينكه مي خواهيم آقايي كنيم و ديگران را به خدمت بگيريم.
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي (دام ظله) در همايش جنگ نرم- 9/2/1389

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14