(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8 شهریور 1390- شماره 20012

 بارش 50 سانتيمتر برف زمستاني در تابستان
ارائه برگ آماده به خدمت شرط ثبت نام دانش آموزان مشمول
20شهريور زمان اعلام پذيرفته شدگان كنكور سراسري
ريزش كوه محور هراز را مسدود كرد
نورافشاني 5 نقطه تهران در شب عيد فطر
دادگاه علني متروي اصفهان فردا در تهران برگزار مي شود
آمادگي سازمان بهزيستي و كميته امدادبراي دريافت زكات فطره
در تعقيب اشرار5 نفر از ماموران انتظامي در قلعه گنج شهيد و زخمي شدند
3 تن از مسئولان باشگاه ذوب آهن اصفهان دستگير شدند
فروشنده سكه هاي تقلبي 38 ميليون توماني دستگير شد
وزير بهداشت: داروهاي سنتي زير پوشش بيمه قرار مي گيرند
جمع آوري 9 هزار معتاد ولگرد در تهران
در رشت انجام شد كلاهبرداري 50 ميليارد ريالي با تضمين نامه هاي جعلي بيمه
دستگيري كلاهبرداري كه زمين هاي دولتي را مي فروخت
باران تهران خواب و خيال مديران شهري را پريشان كرد
احتمال وقوع سيلاب در برخي از نقاط استان تهران



رويداد بي سابقه در نيم قرن اخير
 بارش 50 سانتيمتر برف زمستاني در تابستان

سرويس شهرستانها-
بارش 50 سانتي متري برف در كلاردشت و همچنين ارتفاعات طالقان و آمل اين مناطق را سفيدپوش كرد و جاري شدن سيل در برخي شهرها خسارت برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري مهر، بارش شديد برف به ميزان 50 سانتي متر چهره كلاردشت را زمستاني كرد.
بارش برف سنگين با حجم 50 سانتي متر در منطقه گردشگر پذير كلاردشت در اين فصل طي 50 سال اخير بي سابقه بوده است.
علي فرضي، رئيس پايگاه كوهنوردي كلاردشت از ورود يك تيم شش نفره از كوهنوردان آلماني به منطقه خبر داد و گفت: اين گروه به دليل بدي آب و هوا و بارش شديد برف قادر به صعود نيستند.
وي، بارش برف تا ارتفاع دو هزار و 300 متري و بارش شديد باران طولاني در اين فصل را كم سابقه اعلام كرد.
از سويي بارش شديد باران در چند روز گذشته و حفاري اداره گاز، كلاردشت را به صحرايي از گل و لاي مبدل كرده به گونه اي كه مردم مجبور به عبور و مرور در خيابانها با چكمه هستند.
هم اكنون بسياري از خيابانها و معابر عمومي كلاردشت، دچار آبگرفتگي شده و خسارات فراواني به باغ ها و خانه هاي شهري و روستايي منطقه وارد آمد و موجب نگراني كشاورزان و نابودي محصول برنج آنان شد.
گزارش ديگري از خبرگزاري مهر حاكي است برف تابستاني ارتفاعات شمالي رشته كوه البرز در شهرستان طالقان را سفيدپوش و ساكنان اين شهرستان را غافلگير كرد.
بارش برف در طالقان از ساعت اوليه دوشنبه و در پي افت شديد دما آغاز شد و ارتفاعات شمالي طالقان را سفيدپوش كرد.
طي چند سال گذشته بارش برف تابستاني در طالقان سابقه نداشته است.
به گزارش فارس، برف تابستاني بخش امامزاده عبدالله(ع) شهرستان آمل را سفيدپوش كرد.
يحيي عسگري پور با اعلام اينكه به دليل بارش برف تابستاني كوچ عشاير در اين منطقه دچار مشكل شده است يادآور شد: برف تابستاني 20 روز مانده به فصل پاييز نادر است و اين امر مشكلاتي را براي روستائيان و عشاير ايجاد كرده است. وي گفت: به دليل كاهش دما در منطقه روستائيان مي توانند براي دريافت سوخت مراجعه كنند.
گزارش ديگري از خبرگزاري فارس حاكي است، بر اثر وقوع سيل در فيروز جاي بندپي شرقي بابل در روستاي سجادرود، بهورز اين روستا جانش را از دست داد و جسدش مفقود شد.
رحيم شفيعي تبار 50 ساله، بهورز روستاي فيروزجاي شرقي كه به پزشك روستاي سما گوش شهرت داشت صبح ديروز بر اثر وقوع سيل در اين منطقه در حالي كه قصد كمك به مردم را داشت با نجات يك نفر از دست سيل، خودش به دامان سيل گرفتار شد و جانش را از دست داد.
جسد اين بهورز با تلاش مردم منطقه و هلال احمر پس از دو ساعت در منطقه سجادرود پيدا شد.
گزارش ايرنا به نقل از مديركل مديريت بحران استان تهران حاكي است جاري شدن سيل در بعد از ظهر روز يكشنبه در منطقه دماوند، شهر آبعلي و تا حدودي شهر آبسرد خساراتي بر جاي گذاشت. وي گفت: براثر جاري شدن سيل بخشي از تأسيسات آب و فاضلاب منطقه آسيب ديد و حدود 200 خانوار از آب شهري محروم شدند.
گزارش ديگري از ايرنا به نقل از مدير جهاد كشاورزي رودبار حاكي است. طغيان رودخانه خرشك از توابع شهرستان رودبار به 20 هكتار از شاليزارهاي اين روستا خسارت وارد كرد.
«تيمور رگيدن» افزود: در اين حادثه به اراضي شاليزاري 30 بهره بردار روستاي خرشك بخش رحمت آباد بلوكات شهرستان رودبار بر اثر بارش شديد باران و جاري شدن سيل و طغيان رودخانه بين 10 تا 100 درصد خسارت وارد شد.
به گزارش ايرنا، بخشدار آسارا كرج گفت: بارندگي يك شنبه شب گذشته همچنين موجب ريزش كوه در ساعات اوليه در جاده كرج - چالوس شد كه با تلاش ماموران راهداري اين جاده بازگشايي شده است.
محمدي سيرايي بيان داشت: به دليل بارندگي هاي چند روز گذشته راه ارتباطي شش روستا مسدود شده بود كه با تلاش ماموران راهداري راه ارتباطي سه روستا بازگشايي شد و فعاليت براي بازگشايي مابقي نيز همچنان ادامه دارد.
گزارش خبرگزاري مهر از گرگان مي افزايد: همزمان با كاهش دما و خنك شدن هوا در دل تابستان، كرسي ها و بخاريها در مناطق مختلف استان گلستان روشن شد.
افت شديد دما در مناطق كوهستاني و ييلاقي گلستان به حدي است كه موجب سردي دماي هوا در اين مناطق شد و روستاييان در اوج فصل تابستان به تن پوش گرم و زمستاني روي آورده اند.
معاون راه هاي روستايي اداره كل راه و ترابري گلستان گفت: در جريان بارشهاي شديد باران كه از بامداد روز جمعه چهارم شهريور در گلستان به وقوع پيوست، راه هاي روستايي 25 روستا بر اثر سيلاب مسدود شد.
غلامعلي باراني در گفتگو با خبرنگار مهر از بازگشايي محورهاي ارتباطي 14 روستاي استان كه بر اثر سيلاب اخير مسدود شده بودند خبر داد.
گزارش ايرنا به نقل از معاون راهداري اداره كل راه و ترابري خراسان شمالي حاكي است: سيل اخير هشت ميليارد و 700 ميليون ريال به راههاي روستايي اين استان در شهرستانهاي بجنورد، فاروج و شيروان خسارت وارد كرد.
«علي اصغر بديعي مقدم» اظهار داشت: سيل چهارشنبه شب راههاي روستايي 28 روستاي بجنورد، فاروج و شيروان را 15 تا 30 درصد تخريب كرده است.
وي اضافه كرد: همچنين سيل موجب وارد آمدن خسارت 20 تا 40 درصدي به 85 دستگاه ابنيه فني راهها شامل پل، حفاظها و علايم رانندگي حاشيه راهها شده است.
معاون راهداري خراسان شمالي گفت: در مجموع بر اثر سيل به حدود 100 كيلومتر از راههاي روستايي در شهرستانهاي اين استان بين 15 تا 40 درصد خسارت وارد آمده است.

 



ارائه برگ آماده به خدمت شرط ثبت نام دانش آموزان مشمول

سازمان نظام وظيفه عمومي نيروي انتظامي اعلام كرد از مهر ماه سال جاري دانش آموزان مشمول صرفا با برگ آماده به خدمت مجاز به ثبت نام در مدارس و مراكز پيش دانشگاهي به صورت داوطلب آزاد خواهند بود.
در اطلاعيه سازمان نظام وظيفه آمده است: از مهرماه سال جاري دانش آموزان مشمول كه قصد ادامه تحصيل به صورت داوطلب آزاد دارند بايد براي ثبت نام به منظور ادامه تحصيل، برگ آماده به خدمت ارايه كنند و ادامه تحصيل آنان نيز تا موعد اعزام تعيين شده مجاز خواهد بود.
بنا بر اين اطلاعيه، مسئولان هنرستان ها و دبيرستان ها و مراكز پيش دانشگاهي مجاز به ثبت نام دانش آموزان مشمول فاقد برگ آماده به خدمت به صورت داوطلب آزاد نيستند.
براساس اين اطلاعيه، دانش آموزاني كه به سن مشموليت رسيده و به صورت حضوري در دوره متوسطه به تحصيل اشتغال داشته باشند تا 22 سالگي مجاز به تحصيل در دوره متوسطه و تا 24 سالگي مجاز به تحصيل در دوره پيش دانشگاهي هستند.
بنا به اعلام سازمان وظيفه عمومي ناجا، همچنين برابر توافق به عمل آمده با وزارت آموزش و پرورش در سال جاري براي همه دانش آموزاني كه به تحصيل اشتغال دارند بايد از سوي وزارت آموزش و پرورش درخواست معافيت تحصيلي شود.

 



20شهريور زمان اعلام پذيرفته شدگان كنكور سراسري

معاون فني و آماري سازمان سنجش آموزش كشور گفت: اسامي پذيرفته شدگان كنكور 90 بيستم شهريور از طريق سايت wwwsanjeshorg اعلام مي شود.
دكتر ابراهيم خدايي در گفت وگو با واحد مركزي خبر، افزود: تاريخ ثبت نام پذيرفته شدگان هم از سوي دانشگاه ها تعيين مي شود كه معمولا يك يا دو روز بعد از اعلام نتايج خواهد بود. خدايي گفت: امسال حدود 558هزار نفر در دانشگاه ها پذيرفته شده اند.

 



ريزش كوه محور هراز را مسدود كرد

معاون عمليات پليس راه كشور با اعلام خبر مسدود شدن پيچ شيطان در محور هراز گفت: اين جاده تا اطلاع ثانوي مسدود است.
سرهنگ پرويز سياح البرزي از ريزش كوه در محور هراز خبر داد و گفت: محور هراز در دو نقطه پيچ شيطان به علت ريزش كوه و محدوده بين تونل هاي 7 و 8 به دليل ريزش سنگ، گل و لاي به همراه باران از اوايل صبح دوشنبه تا اطلاع ثانوي مسدود است و رانندگان مي توانند از محور فيروزكوه به عنوان محور جايگزين استفاده كنند.
وي در مورد مهمترين تصادفات برون شهري يكشنبه به برخورد دو دستگاه پژو 206 و روآ اشاره كرد و گفت: در اين حادثه كه در كيلومتر 17 جاده فومن-سراوان در استان گيلان رخ داد، دو نفر كشته و سه تن راهي بيمارستان شدند.
به گفته البرزي، كارشناسان تصادفات پليس راه در بررسي هاي خود انحراف به چپ از جانب راننده پژو 206 را علت بروز اين حادثه اعلام كردند.

 



نورافشاني 5 نقطه تهران در شب عيد فطر

شوراي عالي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري تهران مقرر شد در شب شب عيد سعيد فطر در 5 نقطه از شهر تهران (برج ميلاد، ميدان آزادي، بوستان قائم، بوستان ولايت و باغ موزه دفاع مقدس) نورافشاني انجام مي شود.
در يكصد و سي امين جلسه عيد سعيد فطر 5 نقطه از شهر تهران نور افشاني صورت پذيرد و سامانه هاي نشاط بمدت 3 شب پس از اعلام عيد سعيد فطر در مناطق 22 گانه به طور گسترده برگزار شود.شوراي عالي همچنين مقرر كرد با توجه به در پيش بودن هفته دفاع مقدس، سازمان فرهنگي هنري، ادارات كل فرهنگي و ايثارگران، خانه هنرمندان، باغ موزه دفاع مقدس و برج ميلاد طرحها و برنامه هاي خود را تهيه و تدوين كنند و اداره كل امور بانوان نيز با توجه به نقش تعيين كننده زنان در هشت سال دفاع مقدس ضمن شناسايي زنان ايثارگر و آزاده، برنامه هاي ويژه در راستاي تجليل از آنان برگزار كند.

 



دادگاه علني متروي اصفهان فردا در تهران برگزار مي شود

دادگاه علني متروي اصفهان فردا در دادگاه تهران برگزار مي شود.
سخنگوي ائتلاف حاميان ميراث فرهنگي اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: پرونده متروي اصفهان پس از اينكه از سوي ارگان هاي مختلف در شعبه 5 بازپرسي دادسراي اصفهان باز شد و به هيچ نتيجه اي نرسيد اين بار از سوي فعالان ميراث فرهنگي و زيست محيطي استان اصفهان در دادگاه تهران گشايش يافت.
عليرضا روحاني بيان داشت: به علت شكايت برخي از تشكل ها پرونده مترو در دو نوبت به دادسراي اصفهان منتقل شد.
وي تصريح كرد: رسيدگي به شكايت رئيس قبلي سازمان ميراث فرهنگي از متروي اصفهان و شكايت خصوصي يك داروخانه از ايستگاه مترو از ديگر پرونده هاي باز شده در دادگاه اصفهان است.
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه پرونده هاي قبلي مترو در دادگاه اصفهان به نتيجه نرسيد اين بار به طور مستقيم در دادگاه تهران طرح دعوي و تشكيل پرونده داديم.
روحاني بيان داشت: يكي از مسئولان قضايي درگير در پرونده متروي اصفهان اظهار كرد كه اعمال فشار و نفوذ برخي از مسئولان اجرايي استان اصفهان سبب مسكوت ماندن اين پرونده در شعبه 5 دادسراي انقلاب اصفهان شد.
وي تصريح كرد: تنها نتيجه اي كه از باز شدن پرونده مترو در شعبه 5 دادسراي اصفهان دريافت كرديم متوقف شدن پروژه متروي اصفهان در سال 85 به مدت يكسال است.
سخنگوي ائتلاف حاميان ميراث فرهنگي اصفهان با بيان اينكه نقض دو مصوبه قانوني شوراي عالي ترافيك در سال 81 و 85 سبب گشايش پرونده هاي قضايي عليه عاملان متروي اصفهان طي اين سال ها شد، بيان داشت: به نحوي كه هر روز اين پرونده سنگين تر شد.
وي گفت: به دنبال اين نقض قانوني، مصوبه جديدي از سوي شوراي عالي ترافيك مطرح شد كه به خاطر لفاظي برخي از مسئولان شوراي شهر اجرايي شدن اين مصوبه به نوعي گم شد.

 



آمادگي سازمان بهزيستي و كميته امدادبراي دريافت زكات فطره

معاون مشاركت هاي سازمان بهزيستي از استقرار 25هزار صندوق براي جمع آوري فطريه روزه داران در سراسر كشور خبر داد.
حسين بدافشان با اعلام اين خبر گفت: مردم سراسر كشور مي توانند فطريه خود را از طريق شماره 09604 و يا از طريق خودپردازهاي بانك ها به حساب سازمان بهزيستي وارد كنند.وي افزود: مردم مي توانند از طريق پرداخت پيامكي ايرانسل به شماره 8111، كمك هاي نقدي خود را به بهزيستي اعلام كنند و در همين رابطه 70درصد خودپردازهاي كشور در بحث مشاركت هاي مردمي فعال است.كميته امداد امام خميني نيز اعلام كرد اين نهاد وجوه فطريه را پس از دريافت با توجه به امكانات موجود در اسرع وقت در اختيار نيازمندان و محرومان مستحق و آبرومند قرار خواهد داد.بر اساس خبر واصله از كميته امداد به منظور ايجاد تسهيلات لازم براي مومناني كه قصد اداي اين فريضه و تكليف واجب در صبح عيد سعيدفطر را دارند، 35هزار مسجد منتخب و پايگاه هاي ويژه كميته امداد امام خميني ره جهت دريافت وجوه انواع فطريه و كمك هاي مربوط به قحطي زدگان سومالي در اطراف جايگاه هاي برگزاري مراسم عيد سعيدفطر در سطح كشور مستقر خواهند شد.

 



در تعقيب اشرار5 نفر از ماموران انتظامي در قلعه گنج شهيد و زخمي شدند

در تعقيب اشرار، پنج نفر از ماموران نيروي انتظامي در قلعه گنج شهيد و زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قلعه گنج، صبح ديروز در تعقيب اشرار، پنج نفر از ماموران ناجا در قلعه گنج شهيد و زخمي شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان قلعه گنج اظهار داشت: صبح ديروز در تعقيب اشرار و بر اثر سانحه رانندگي پنج نفر از ماموران ناجا در قلعه گنج شهيد و زخمي شدند.
كرامت پهلواني خسروي خاطرنشان كرد: خودروي ماموران انتظامي شهرستان قلعه گنج در حين انجام ماموريت واژگون شد.
وي بيان داشت: اين خودرو در تعقيب و گريز براي دستگيري يك شرور در منطقه عمومي مار اين شهرستان قلعه گنج واژگون شد.
فرمانده انتظامي شهرستان قلعه گنج تصريح كرد: اين خودرو حامل پنج مامور بود كه سه نفر از آنان شهيد شدند و حال دو نفر ديگر وخيم گزارش شده است.

 



3 تن از مسئولان باشگاه ذوب آهن اصفهان دستگير شدند

دادستان عمومي و انقلاب استان اصفهان، بازداشت سه تن از مسئولان باشگاه فرهنگي، ورزشي ذوب آهن اصفهان را تاييد كرد.
«محمدرضا حبيبي» در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين سه نفر به اتهام حيف و ميل اعتبارات و استفاده شخصي از وجوه نقدي در اختيار، دستگير شدند.
وي زمان دستگيري اين عده را حدود چهار روز قبل بيان و تأكيد كرد: متهمان همچنان در بازداشت بسر مي برند.وي با خودداري از اعلام اسامي متهمان گفت: پرونده متهمان هم اينك در يكي از شعب بازپرسي اصفهان مفتوح و در حال رسيدگي است.
دادستان اصفهان گفت: به دليل اينكه پرونده اين افراد در حال كار كارشناسي است در مورد اتهامهاي متهمان و ميزان سوء استفاده هاي احتمالي نمي توانم نظر قطعي دهم.حبيبي تأكيد كرد: دستگيري اين افراد با برگزاري مسابقات مختلف، حضور بازيكنان تيم ذوب آهن در مسابقات و ديگر شايعاتي كه وجود دارد كاملاً بي ارتباط است و تكذيب مي شود.

 



فروشنده سكه هاي تقلبي 38 ميليون توماني دستگير شد

فرمانده انتظامي ازنا از دستگيري يك كلاهبردار سكه هاي تقلبي در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش ايسنا، سرهنگ جودكي با بيان اين مطلب گفت: روز يكشنبه شخصي با در دست داشتن نيابت قضايي از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان فريدون شهر به مأموران آگاهي اين شهرستان مراجعه كرد و گفت: در شهرستان فريدون شهر 380 ميليون ريال از طريق فروش سكه هاي تقلبي از من كلاهبرداري شده است. مأموران پس از شنيدن اظهارات مالباخته با هماهنگي مقام قضايي، بررسي موضوع و دستگيري كلاهبرداران را در دستور كار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامي ازنا ادامه داد: در ادامه تحقيقات مأموران يكي از كلاهبرداران را شناسايي و دستگير كردند كه از وي تعداد يك هزار قطعه سكه تقلبي كشف و ضبط شد.
جودكي خاطرنشان كرد: متهم در يك مواجهه حضوري با شاكي پرونده مورد شناسايي مالباخته قرار گرفت و به جرم خود اعتراف كرد و به همراه پرونده تحويل دادسراي ازنا شد.

 



وزير بهداشت: داروهاي سنتي زير پوشش بيمه قرار مي گيرند

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: با توجه به افزايش 420درصد توليد داروهاي سنتي، اين داروها جزو سيستم بيمه اي قرار مي گيرند.
مرضيه وحيد دستجردي ديروز در مراسم افتتاحيه دانشكده طب سنتي با اشاره به تحصيل 175پزشك در دوره داروسازي سنتي و طب سنتي اظهار كرد: اكنون در حال تدوين دارونامه طب سنتي هستيم و بنا بر دستور رئيس جمهور و با توجه به افزايش 420درصدي داروهاي سنتي، اين داروها هم جزو سيستم بيمه اي قرار مي گيرند.وي با اشاره به تأسيس مركز تحقيقات طب سنتي و داروسازي افزود: هم اكنون 5 درمانگاه طب سنتي در تهران فعال است.

 



جمع آوري 9 هزار معتاد ولگرد در تهران

مدير كل اجرايي ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تاكنون بيش از 9 هزار و 100 معتاد ولگرد در تهران جمع آوري شده اند.
مسعود زاهديان درباره طرح ضربتي مقابله با معتادان ولگرد خياباني اظهار داشت: اين معتادان به مراكز موضوع ماده 16 (مراكز نگهداري معتادان) اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر ارجاع داده شده اند.به گزارش فارس وي تصريح كرد: در حال حاضر بيش از 4 هزار و 200 نفر تا تاريخ 25 مرداد در كمپ ها و اردوگاه هاي نگهداري معتادان مستقر هستند.

 



در رشت انجام شد كلاهبرداري 50 ميليارد ريالي با تضمين نامه هاي جعلي بيمه

رشت - خبرنگار كيهان:
كلاهبردار 50 ميليارد ريالي در رشت شناسايي و دستگير شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس گيلان، اين فرد قبلا مديرعامل و نماينده يك شركت بيمه اي در رشت بود كه توسط پليس دستگير شد.
كارآگاهان پليس بخش خمام شهرستان رشت به دنبال شكايت فردي مبني بر اينكه دو نفر به نامهاي محمد و ضياء با جلب اعتماد وي با ارائه چند فقره چك بانكي و تضمين نامه هاي جعلي يكي از واحدهاي بيمه 50 ميليارد ريال جنس از وي خريداري كرده اند موضوع را در دستور كار قرار دادند و پس از بررسيهاي لازم محمد را دستگير كردند.
اين شخص در بازجويي هاي اوليه اعتراف كرد مديرعامل يك شركت در تهران و مازندران بوده و به واسطه آشنايي با شاكي و تباني با فرد ديگري به نام ضيا به عنوان نماينده يك شركت بيمه اي معتبر با تنظيم مدرك جعلي بيمه و چكهاي مجهول الهويه از وي 50 ميليارد ريال كلاهبرداري كرده اند.
به گفته اين كلاهبردار وي هم چنين قبلا نمايندگي يك شركت بيمه را در رشت عهده دار بود كه به دليل تخلفات عديده پلمب شد.
متهم بابت تنظيم مدارك جعلي از همدستش 650 ميليون ريال دريافت كرده بود.

 



دستگيري كلاهبرداري كه زمين هاي دولتي را مي فروخت

شيراز- خبرنگار كيهان:
مردي كه به بهانه فروش زمين هاي باغشهري در منطقه دالين شيراز از 500 نفر كلاهبرداري كرده بود پس از دو سال دستگير شد.
براساس اين گزارش سال 88 تعدادي از شهروندان شيرازي با مراجعه به دادسراي عمومي و انقلاب اين شهر در شكايت هاي جداگانه اي اظهار داشتند: فردي به بهانه فروش زمين هاي باغشهري از هر كدام از آنان 15 ميليون تومان گرفته و اراضي ملي و متعلق به دولت را به جاي زمين هاي خودش به آنان فروخته و متواري شده است.
با ثبت اين شكايت ها در دادسرا به دستور بازپرس شعبه 20 مأموران اداره آگاهي تحقيقات گسترده اي را براي شناسايي و دستگيري فرد كلاهبردار آغاز كردند و در نهايت پس از دو سال در يك عمليات غافلگيرانه فرد كلاهبردار در مخفي گاه خود دستگير شد.
اين متهم دربازجويي هاي خود گفت: با شناسايي افرادي كه قصد خريد زمين باغشهري داشتند، آنان را فريب داده و از هر كدام 10 تا 15 ميليون تومان مي گرفتم و زمين هاي دولتي را در اختيار آنان قرار مي دادم.
گفتني است، تاكنون 500 نفر از اين فرد كلاهبردار شكايت كرده اند.

 



باران تهران خواب و خيال مديران شهري را پريشان كرد

در آخرين روزهاي ماه مبارك رمضان و در نخستين روزهاي شهريورماه رحمت الهي لبخند را بر لبان پايتخت نشينان نشاند.
ديروز آسمان تهران چنان مردم شهر خاكستري را غافلگير كرد كه تصور اين بارش در اين ماه براي كسي قابل باور نبود. صبح ديروز مردم شهر در حالي خانه هاي خود را به سمت محل كارشان ترك كردند كه ابرهاي سياه آسمان شهر را فرا گرفته بود. باران نم نم با حال و هواي پائيزي باريد. اما اين نم نم چنان تبديل به رگبار شد كه عابران و موتورسواران را مجبور به توقف زير پلها و سايبانها كرد.
جويهاي پر از زباله كه كشش رحمت الهي را نداشتند، به سوي معابر و خيابانها سرازير شدند و باز خواب و خيال مسئولان شهري كه اذعان كرده بودند، ديگر هيچ نقطه آبگيري در تهران وجود ندارد را پريشان كردند.
اكثر شهروندان در اين وانفسا براي رسيدن به محل كار خود با اينكه از نخستين ساعات بامداد روانه خيابانها شده بودند، اما به دليل كمبود وسايل نقليه عمومي با تاخير به محل كار خود رسيدند در اين شرايط متاسفانه برخي از رانندگان تاكسي نيز صف هاي طولاني مسافران در راه مانده را نديده گرفتند و منتظر مسافران خاص يا همان دربستي ها ماندند.
در اين ميان 50 تصادف نيز در بزرگراه هاي پايتخت به وقوع پيوست.
به گفته سرهنگ فيروز گودرزي رئيس پليس ترافيك بزرگراه هاي تهران طي شبانه روز گذشته 50 مورد تصادف خسارتي و چهار مورد تصادف جرحي رخ داد. همچنين بنابه گزارشهاي رسيده بر اثر سقوط يك دستگاه ميني بوس به كانال آب در اتوبان امام علي(ع) راننده آن در دم كشته شد. علت وقوع اين حادثه كه سرعت غيرمجاز اعلام شد، ساعتها ترافيك در مسير شمال به جنوب بزرگراه امام علي(ع) را سنگين كرد.
سرهنگ گودرزي در گفت وگو با برنا 50 تا 70درصد بار ترافيكي شهر را در بزرگراه ها مستمر دانست و گفت: بارندگي تردد در اين مسيرها را دچار مشكل كرده و حجم بالايي از ترافيك را به وجود آورده است.
وي ادامه داد: پليس راهور براي مهار ترافيك در روزهاي اخير به كمك شهرداري آمده و در باز كردن بسياري از آبگرفتگي ها همكاري داشته است. از سوي ديگر براي جلوگيري از ايجاد اختلال هم اكنون 15 دستگاه گشت امداد سبك و سنگين موظف به خدمت رساني به اتومبيل هايي هستند كه دچار خرابي شده اند.
گودرزي به ضرورت هاي وجود ارتباط مستقيم و مداوم پليس با سازمان آب و هواشناسي اشاره كرد و گفت: متاسفانه هم اكنون ارتباط ما با سازمان هواشناسي از طريق رسانه ها محقق مي شود كه اين روند نيازمند بازبيني است تا از اين طريق ما بتوانيم پيش از بروز هرگونه موقعيت جوي در شرايط كامل عملياتي قرار گيريم.
وي ادامه داد: كاهش ميدان ديد، افزايش لغزندگي سطح جاده ها و آب گرفتگي معابر از جمله عوامل افزايش حجم ترافيك در زمان بارندگي محسوب مي شوند كه در چنين شرايطي ما نيازمند شكيبايي مردم و همكاري مستمر آنان با ماموران راهنمايي و رانندگي هستيم.

 



شركت آب منطقه اي تهران هشدار داد
احتمال وقوع سيلاب در برخي از نقاط استان تهران

شركت آب منطقه اي تهران با صدور اطلاعيه اي، نسبت به احتمال وقوع سيلاب در برخي از نقاط اين استان هشدار داد.
در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به بارش هاي اخير در استان تهران، توجه مسئولان امر و نيز شهروندان استان تهران به هشدارهاي سيل و سيلاب ضروري است.
براساس اعلام شركت آب منطقه اي تهران، از ابتداي شهريور ماه جاري تاكنون تنها در حوزه سد لار و نيز نساء به ترتيب بيش از 100 و 76 ميلي متر بارش ثبت شده است و در ساير ايستگاه هاي استان نيز بارش هاي خوبي اتفاق افتاده است، لذا اين امر احتمال وقوع سيل را افزايش خواهد داد. در اين اطلاعيه شهروندان تهراني و به ويژه ساكنان مناطق حاشيه رودخانه ها و مسيل ها در استان تهران خواسته شده است: با توجه به احتمال وقوع سيلاب، از ورود به حريم و بستر رودخانه جداً خودداري كنند. در اين اطلاعيه از مديران امور مناطق شركت آب منطقه اي تهران نيز خواسته شده است: به منظور برنامه ريزي و مديريت سيل و در چارچوب طرح هاي اطلاع رساني و مهندسي رودخانه، اطلاعات بارندگي و سيلاب استان تهران را هرچه سريعتر تهيه و در دسترس قرار دهند.
همچنين ضروري است هماهنگي هاي لازم توسط اين امور با حوزه ستادي وزارت نيرو و ستاد حوادث غيرمترقبه استان به سرعت انجام گيرد و كارشناسان مربوطه بايد در زمان بارش و سيلاب احتمالي به منطقه اعزام و گزارش كاملي شامل مساحت تقريبي محدوده سيل، عمق متوسط آبگرفتگي، مختصات جغرافيايي منطقه سيلابي، تاريخ دقيق وقوع سيل، اطلاعات سد مخزني و تاسيسات آبي واقع در مسير رودخانه را به طور صحيح و مشخص منعكس كنند و ذكر خسارت هاي وارد شده به منطقه نيز در گزارش بايد لحاظ شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14