(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 شهریور 1390- شماره 20023

حديث دشت عشق
مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا سپاهان و ذوب آهن به دنبال طلسم شكني
گلايه هاي عبدولي پس از كسب عنوان قهرماني جهان پس از المپيك از كشتي خداحافظي مي كنم
تورنمنت تنيس اوپن آمريكا جوكوويچ بازهم نادال را شكست داد و قهرمان شد
چيني ها دست به هر ترفندي مي زنند مشحون: نمي گذاريم قهرماني را از ايران بگيرند
خواندني از ورزش ايران
برنامه آخرين ديدارهاي تداركاتي تيم ملي واليبال
ليگ قهرمانان اروپا رئال، منچستر و بايرن در انديشه كسب سه امتياز خارج از خانه
اخبار كوتاه از فوتبال
جام كشتي باچوخه كشورهاي اكو به ثبت مي رسد



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «حبيب الله نصيري»
رعناترين بسيجي روستا
بسيجي شهيد «حبيب الله نصيري» در مهرماه 1340 در روستاي خرماكلاي قائم شهر متولدشد و در سن 4 سالگي با عشق فراوان قرآن را فراگرفت و در هنگام درس و مشق بخاطر فقر مادي به كمك پدر شتافت و ادامه تحصيل را در مدرسه شبانه گذراند. در سن 17 سالگي با كمك دوستانش انجمن اسلامي را تأسيس كرد و در ادامه به عنوان جواني باخدا، مؤمن، انقلابي و وفادار به امام و رهبري شناخته مي شد. درسال 56 عاشق اخلاق، رفتار و كردار آيت ا... روحاني شد و از نزديك با آن عبد صالح خدا دوست و در پخش اعلاميه ها و فرمان او پيرامون مسائل سياسي و ديني حضوري فعال داشت. در آذر 57 گشت نگهباني از روستا را با جمع يارانش آغاز و با اسلحه سرد امنيت منطقه و محله را به عهده گرفتند. او اولين بار در بهشتي محله توانست انبار محصولات فرهنگي ضدديني منافقين را به آتش بكشد و در دستگيري منافقين يار بچه هاي كميته انقلاب اسلامي بود. شهيد نصيري در روستا با وجود سن كمش و سيماي الهي اش چنان به مردم كمك مي كرد كه همگان به اخلاق و كردارش غبطه مي خوردند. او چه زيبا در مسجد و پايگاه بسيج قرآن تلاوت مي كرد. عاقبت رعناترين جوان بسيجي روستا پس از ماهها حضور در جبهه ها در 10/3/1360 در سن 20 سالگي در شهر مقاوم دزفول به شهادت رسيد.

 



مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا سپاهان و ذوب آهن به دنبال طلسم شكني

مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا چهارشنبه شب براي ايران اهميت زيادي دارد، چرا كه دو نماينده فوتبال ايران مقابل رقيبان آسيايي خود به ميدان مي روند.
دور رفت مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا امشب با انجام چهار ديدار در نقاط مختلف قاره كهن برگزار مي شود كه سپاهان و ذوب آهن به عنوان نمايندگان ايران مقابل حريفان خود قرار مي گيرند.
سپاهان ايران- السد قطر (ورزشگاه فولادشهر ساعت 30:19)
زردپوشان اصفهان كه دو بازي گذشته خود در ليگ برتر را واگذار كرده اند، دوست ندارند اين روند ضعيف در آسيا هم ادامه داشته باشد. روزي كه لوكا بوناچيچ، بار ديگر به سپاهان بازگشته بود، عنوان كرد كه نبايد به خاطر رفتن ستاره هاي تيمش غصه بخورد و مي تواند جانشين هاي خوبي براي آن ها پيدا كند. البته بوناچيچ تاكنون نتوانسته به سپاهان آرماني خود دست پيدا كند و اميدوار است كه تيمش نمايش خوبي مقابل حريف قطري خود داشته باشد. با اين حال تيم هاي حاشيه خليج فارس در اين مرحله از ليگ قهرمانان رقباي چندان سرسختي براي باشگاه هاي ايراني نبوده اند.
سامسونگ كره جنوبي- ذوب آهن ايران (ورزشگاه جام جهاني ساعت 15)
شاگردان منصور ابراهيم زاده ليگ را نسبتا خوب آغاز كرده اند و تقريبا براي اين بازي حساس آماده هستند. البته نمايش ذوب آهن در بازي مقابل پرسپوليس چندان چنگي به دل نمي زد كه شايد يك دليل آن عدم حضور قاسم حدادي فر در مركز زمين اين تيم باشد. موضوعي كه به احتمال زياد در كره جنوبي هم خط هافبك ذوب آهن را آزار خواهد داد. ديدار ذوب آهن و سامسونگ به نوعي حساس ترين ديدار اين مرحله هم محسوب مي شود، چرا كه دو تيم در رنكينگ باشگاه هاي فوتبال هاي جهان با اختلاف كمي از يكديگر قرار دارند. ذوب آهن در رتبه 121 و سوون سامسونگ هم در رده 128 رنكينگ فدراسيون بين المللي آمار و ارقام فوتبال است.
اگر اين دو تيم بتوانند به مرحله بعد برسند، براي نخستين بار است كه دو تيم ايراني به جمع چهار تيم برتر صعود مي كنند.
برنامه ساير بازي هاي مرحله يك چهارم نهايي:
¤ سرزو اوزاكا ژاپن- جونبوك موتورز كره جنوبي، ورزشگاه اوزاكاناگي، ساعت 30:19
¤ الاتحاد عربستان- اف.ث سئول كره جنوبي، ورزشگاه شاهزاده عبدالله الفيصل، ساعت 35:20
دور برگشت اين مرحله پنجم و ششم مهر برگزار مي شود.

 



گلايه هاي عبدولي پس از كسب عنوان قهرماني جهان پس از المپيك از كشتي خداحافظي مي كنم

قهرمان وزن 66 كيلوگرم كشتي فرنگي جهان گفت: هر چند كه هدفم مدال گرفتن در المپيك لندن است اما پس از المپيك كشتي را كنار مي گذارم.
سعيد عبدولي پس از كسب مدال طلاي جهان، در جمع خبرنگاران و رودرروي دوربين هاي تلويزيوني اظهار كرد: براي حضور در رقابت هاي جهاني و كسب سهميه المپيك لندن تمرينات سختي را پشت سرگذاشتيم. محمد بنا و كادر فني تيم ملي زحمت زيادي در اين چند ماهه كشيده بودند و خوشحالم با وجود قرعه اي كه براي ملي پوشان 55 و 96 كيلوگرم رقم خورد، من توانستم با شكست رقيبان صاحب مدال طلاي جهان شوم.
عبدولي در ادامه به انتقاد از بي توجهي ها پرداخت و گفت: توجه كافي به ورزش اول يعني كشتي نمي شود كه اين عادلانه نيست. قهرمان جهان كه به زودي پدر خواهد شد، در پايان گفت: پس از المپيك لندن براي هميشه از دنياي قهرماني خداحافظي مي كنم زيرا آينده خانواده ام تأمين نيست.

 



تورنمنت تنيس اوپن آمريكا جوكوويچ بازهم نادال را شكست داد و قهرمان شد

نواك جوكوويچ ضمن گرفتن انتقام فينال سال گذشته تنيس اوپن آمريكا از نادال اسپانيايي چهارمين گرند اسلم سال را هم فتح كرد.
نواك جوكوويچ صربستاني در حالي با شكست روجر فدرر سوئيسي در ديداري سخت و دشوار به ديدار پاياني رسيده بود كه در سه گرند اسلم قبلي سال 2011 يعني اوپن استراليا، اوپن فرانسه و ويمبلدون قهرمان شده بود. در سوي مقابل رافائل نادال اسپانيايي قرار داشت كه سال گذشته در همين مرحله با شكست تنيسور صرب به مقام قهرماني رسيده بود. اين دوئل تماشايي را مرد شماره يك جهان با برتري 3-1 به سود خود پايان داد.
در ست اول و دوم جو كوويچ براي پيروزي كار دشواري نداشت و با نتايج 6-2 و 6-4 به برتري رسيد. اما در ست سوم نادال توانست به سختي با نتيجه 7-6 به برتري برسد.
در ست چهارم اما مرد شماره دو تنيس جهان انرژي كافي براي مهار ضربه هاي جو كوويچ را نداشت و 6-1 تن به شكست داد تا جوكوويچ علاوه بر گرفتن انتقام شكست سال گذشته، نخستين قهرماني در اوپن آمريكا را هم تجربه كند.
برترين تنيسور حال حاضر جهان تاكنون 7 قهرماني گرنداسلم را در كارنامه دارد. دو قهرماني در اوپن استراليا درسال هاي 2008 و 2011 سه قهرماني در اوپن فرانسه در سال هاي 2007، 2008 و 2011 يك قهرماني در اوپن فرانسه در 2011 و قهرماني در اوپن آمريكا كه امسال با غلبه بر نادال به دست آمد.
دارنده نشان برنز المپيك پكن با اين قهرماني حايزه يك ميليون و هشتصدهزار دلاري رقابتها را از آن خود كرد و نادال هم نهصد هزار دلار دريافت كرد.
جوكوويچ براي فتح چهارمين و آخرين گرنداسلم حريفاني مانند برلوك، داويدنكو، نيلاند، دولگوپولوف، تيپسارويچ، فدرر و نادال را از پيش رو برداشت.

 



چيني ها دست به هر ترفندي مي زنند مشحون: نمي گذاريم قهرماني را از ايران بگيرند

رئيس سازمان تيم هاي ملي بسكتبال گفت: چين تمامي امكاناتش را به كارگرفته تا تيم ما را اذيت كند و با هر ترفندي كه شده قهرمان شود، اما با تمام قدرت از عنوان دوره گذشته مان دفاع خواهيم كرد.
محمدرضا مشحون در مورد حضور تيم ملي درمسابقات جام ملت هاي بسكتبال اظهارداشت: هيچ بازي دراين رقابتها براي ما آسان نيست. متأسفانه اكثر تيم هاي حاضر با به تبعيت درآ وردن بازيكنان خارجي از آنها استفاده مي كنند و همين موضوع كار ما را سخت مي كند.
وي ادامه داد: تمامي 16 تيم دراين دوره به نوعي مدعي هستند، اما دراين بين چين، لبنان،قطر، اردن، فيليپين و كره جنوبي خطر بيشتري براي تيم ملي ايران دارند و مي خواهند با چنگ و دندان قهرماني را از ايران بگيرند. رئيس سازمان تيم هاي ملي بسكتبال تأكيد كرد: تيم ايران كاملا آماده است و همه بازيكنان را دراختيار داريم. نگراني مان هم از بابت مصدوميت صمد نيكخواه بهرامي برطرف شده است.
وي گفت: چين تمامي امكانات را به كارگرفته است تا تيم ما را اذيت كند و با هر ترفندي كه شده عنوان قهرماني را از آن خود كند. شايد در طول مسابقات هم مشكلاتي را براي ما پيش بياورد، اما با اين وجود با تمام قدرت از عنوان دوره گذشته مان دفاع خواهيم كرد.
بيست و ششمين دوره بسكتبال جام ملت هاي آسيا از 24 شهريور تا 3 مهرماه در شهر ووهان چين برگزار مي شود. تيم ملي بسكتبال ايران قهرمان دوره گذشته و مدافع عنوان قهرماني اين دوره محسوب مي شود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ نشست هماهنگي مسئولان برگزاري مسابقات دووميداني قهرماني باشگاه هاي كشور با اعلام 31 شهريورماه به عنوان زمان برگزاري اين رقابت ها برگزار شد.
¤ حبيب الله اخلاقي فرنگي كار وزن 84 كيلوگرم كشورمان در دور نخست مقابل نظمي آولوجا كشتي گير سرشناس تركيه اي با ناداوري شكست خورد. در اين ديدار و در حاليكه كشتي گير ترك به دلايل مختلف چندين بار با حمايت داوران استراحت كرد، اخلاقي در سه تايم با نتيجه يك بر صفر، صفر بر يك و صفر بر يك شكست خورد. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه در تايم آخر نيز گوي توسط داوران به نفع كشتي گير تركيه اي درآمد تا كشتي گير شايسته كشورمان مقابل حريف خود متحمل شكست شود.
¤ مسابقات دووميداني يك روز ه جايزه بزرگ معلولان امروز در مجموعه ورزشي آفتاب انقلاب برگزار خواهد شد.
¤ محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال دوشنبه شب عازم چين شد تا به هنگام ديدارهاي تيم ملي بسكتبال در رقابت هاي قهرماني مردان آسيا در كنار اين تيم باشد.

 



برنامه آخرين ديدارهاي تداركاتي تيم ملي واليبال

تيم ملي واليبال پيش از حضور در رقابت هاي قهرماني مردان آسيا طي دو ديدار تداركاتي به ترتيب به مصاف تيم هاي قزاقستان و استراليا مي رود.
ديدار تيم ملي واليبال ايران با قزاقستان و استراليا بنا به درخواست اين تيم ها انجام مي شود. استراليا همراه با پاكستان زودتر از ساير تيم ها و روز پنجشنبه به ايران سفر مي كند. قزاق ها نيز به فاصله يك روز بعد وارد ايران مي شوند. بر اساس درخواست مطرح شده از سوي قزاقستان و استراليا، تيم ملي واليبال ايران پيش از آغاز مسابقات قهرماني آسيا در قالب ديدارهاي تداركاتي به مصاف آنها مي رود. بر اين اساس شنبه هفته آينده ديدار ايران و قزاقستان برگزار مي شود و روز يكشنبه هم ملي پوشان ايران با استراليا ديدار خواهند داشت.
شانزدهمين دوره رقابت هاي واليبال قهرماني مردان آسيا 30 شهريورماه تا 8 مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.

 



ليگ قهرمانان اروپا رئال، منچستر و بايرن در انديشه كسب سه امتياز خارج از خانه

در آخرين شب از دور اول مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا سه تيم رئال مادريد، منچستريونايتد و بايرن مونيخ در خارج از خانه به ميدان مي روند.
امشب با انجام هشت ديدار دور نخست درحالي به پايان خواهد رسيد كه سه تيم نامبرده به عنوان رقباي جدي و تهديدكننده براي قهرماني اين مسابقات، اقدام به كسب اولين بخش از امتيازات خواهند كرد. كهكشاني هاي مادريدي در كرواسي در ضيافت ميهماني دينامو زاگرب شركت خواهند كرد. در ديداري ديگر منچستريونايتد معروف به شياطين سرخ، فيناليست دوره قبل در پرتغال، ميهمان بنفيكا خواهد بود.
برنامه كامل اين مسابقات به شرح زير است:
گروه اول:
ويارئال اسپانيا- بايرن مونيخ آلمان
منچسترسيتي انگليس- ناپل ايتاليا
گروه دوم:
ليل فرانسه- زسكا روسيه
اينترميلان ايتاليا- ترابوزان تركيه
گروه سوم:
بنفيكا پرتغال- منچستريونايتد انگليس
بازل سوئيس- اوتل گالاتي روماني
گروه چهارم:
دينامو زاگرب كرواسي- رئال مادريد اسپانيا
آژاكس هلند- المپيك ليون

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بازداشت مديرعامل ليگ برتري در ارتباط با اختلاس 3000 ميلياردي
مديرعامل يك باشگاه ليگ برتري فوتبال به دليل ارتباط با اختلاس 3000 ميلياردي بازداشت شد. روز گذشته خبرگزاري فارس مدعي شد الف. ع كه مديريت عامل يكي از باشگاه هاي فوتبال كشور را بر عهده دارد، بازداشت شد. وي به خاطر مسائل مالي پرونده اختلاس 3000 ميلياردي بازداشت شده است.
دايي عضو هيئت مديره باشگاه راه آهن
بر اساس حكمي از سوي رييس مجمع باشگاه راه آهن، اعضاي هيات مديره اين باشگاه انتخاب شدند. اعضاي جديد هيات مديره باشگاه راه آهن در جلسه اي با حضور مالكان اين باشگاه انتخاب شدند و اين اتفاق در حالي رخ داد كه مراحل اداري واگذاري باشگاه راه آهن هفته گذشته به اتمام رسيد و اين باشگاه رسما به بخش خصوصي واگذار شد. بر اين اساس، محمد حسن انصاري فرد به عنوان مدير عامل باشگاه و سخنگوي هيات مديره انتخاب شد، ساير اعضاي هيات مديره باشگاه راه آهن نيز به اين شرح معرفي شدند: علي اكبر ناصري، به عنوان نايب رييس، امير ابراهيم زاده، به عنوان عضو هيات مديره و مدير مالي و اداري باشگاه انتخاب شدند. عليرضا جاويد و علي دايي نيز دو عضو ديگر هيات مديره باشگاه راه آهن هستند.
فتح الله زاده: بردن تيم پيروزي كه پاداش ندارد!
سرپرست باشگاه استقلال با ابراز رضايت از شرايط فعلي تيم فوتبال اين باشگاه گفت: ما برنده دربي مي شويم اما اگر به هر دليلي نتيجه را واگذار كرديم، همچنان از پرويز مظلومي حمايت خواهيم كرد و او به عنوان سرمربي به فعاليتش دراستقلال ادامه خواهد داد. علي فتح الله زاده در پاسخ به اين سوال كه چه پاداشي براي برد در دربي درنظر گرفته ايد؟گفت: براي پيروزي در اين بازي پاداشي تعيين نكرده ايم. ما تيم دوم جدول هستيم و قرار است با تيم سيزدهم جدول كه با ما هفت امتياز اختلاف دارد، بازي كنيم. ما اگر در اين بازي برنده هم شويم اتفاق خاصي نيفتاده و پاداشي به غير از آنچه كه بعد از هر برد براي بازيكنان در نظر مي گيريم به آنها نخواهيم داد.وي درپايان در خصوص اينكه عنوان شده نتيجه دربي در سرنوشت پرويز مظلومي تاثير خواهد داشت گفت: مظلومي در اين بازي به اميد خدا نتيجه خواهد گرفت و ما برنده مي شويم اما اگر به هر دليلي يك در هزار نتيجه را واگذار كرديم، همچنان از اين مربي خوب حمايت خواهيم كرد. انگار كه هيچ اتفاقي نيفتاده است.
آنژي ماخاچكالا در پي جذب كاپلو
باشگاه آنژي ماخاچكالا روسيه كه با به خدمت گرفتن بازيكنان شاخصي همچون روبرتو كارلوس و ساموئل اتوئو نام خود را بر سر زبان ها انداخت در نظر دارد يك مربي خوب در كلاس جهاني را به خدمت گيرد . براي هدايت اين تيم روسي نام چند مربي خوب به چشم مي خورد. پنجشنبه گذشته روزنامه ماركا اسپانيا نوشت كه سليمان كريم اف مالك متمول اين باشگاه پيشنهاد حقوق سالانه 25 ميليون يورو را به ژوزه مورينيو سرمربي پرتغالي رئال مادريد داده است اما مورينيو اين پيشنهاد را رد كرد . سايت روزنامه ديلي ميل نوشت: كاپلو بعد از پايان يورو 2012 به باشگاه ماخاچكالا مي پيوندد. او مي داند كه اين باشگاه روسي در پي به خدمت گرفتنش است، اما نمي خواهد تا پايان جام ملت هاي اروپا (2012) به آن ها جواب دهد .
آنلكا همبازي هادي عقيلي مي شود؟
به نوشته روزنامه نسيج الرياضه تيم العربي قطر كه تابستان امسال هادي عقيلي را از سپاهان اصفهان به خدمت گرفت، براي تقويت خط حمله خود در فصل جديد پيشنهاد 10 ميليون يورويي در سال را به آنلكا مهاجم فرانسوي چلسي ارائه داده است. از قرارداد آنلكا با چلسي تنها يك سال باقي مانده است. او در حال حاضر براي حضور در تركيب چلسي رقابت سختي با چند مهاجم اين تيم از جمله تورس، دروگبا، محمد كالو، كاكائو و استاريچ دارد و همين مساله ممكن است كه او را براي حضور در قطر وسوسه كند. آنلكا در سال 2008 با رقم 15 ميليون پوند از بولتون به چلسي پيوست.
سرمربي نوجوانان گروه ايران را گروه مرگ دانست
سرمربي تيم فوتبال نوجوانان ايران پس از برتري برابر فلسطين گروهي كه ايران در آن قرار گرفته را گروه مرگ ناميد.علي دوستي مهر پس از برتري 5 بر صفر تيم فوتبال نوجوانان ايران برابر فلسطين اظهار داشت: فلسطين تيم بسيار خوبي بود و در نيمه اول براي ما مشكل ساز شده بود. ما توقع چنين بازي خوبي از اين تيم نداشتيم، اما تيم ما هم بازي خوبي را به نمايش گذاشت.من به جرات اعلام مي كنم كه اين گروه، گروه مرگ است، چرا كه سابقه نداشته ما در مرحله مقدماتي براي صعود كار سختي داشته باشيم.
بازيكن عراقي شاهين شبانه از بوشهر رفت
علا صلاح، بازيكن عراقي كه قراردادي داخلي براي پيوستن به شاهين بوشهر امضا كرده بود، پس از اجرايي نشدن بندهاي قراردادش توسط مسئولان باشگاه بوشهري، شبانه چمدانش را بسته و بوشهر را به مقصد سوريه ترك كرد.

 



جام كشتي باچوخه كشورهاي اكو به ثبت مي رسد

استاندار خراسان شمالي اعلام كرد: برگزاري مسابقات كشتي با چوخه در قالب جام كشورهاي عضو اكو به اين سازمان پيشنهاد شده است.
به گزارش ايرنا، «ابوطالب شفقت» شامگاه دوشنبه در مراسم مسابقات كشتي با چوخه در حاشيه نمايشگاه صنايع دستي كشورهاي عضو اكو در بجنورد افزود: اميد است كه اين پيشنهاد با موافقت كشورهاي عضو روبرو شده و در سال هاي آتي مسابقات كشتي با چوخه اين استان در قالب جام كشورهاي اكو پيگيري شود.
وي همچنين ديروز در ديدار با سفير قرقيزستان در بجنورد گفت: بازارچه دايمي صنايع دستي كشورهاي عضو سازمان اكو در بجنورد مركز استان خراسان شمالي داير مي شود.
استاندار خراسان شمالي با اشاره به راه اندازي دبيرخانه دايمي نمايشگاه صنايع دستي كشورهاي اكو در بجنورد گفت: اين استان آمادگي كامل براي برگزاري دومين نمايشگاه صنايع دستي كشورهاي اكو در بجنورد را در شهريور ماه سال آينده نيز دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14