(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 شهریور 1390- شماره 20023

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شيب تند سقوط(يادداشت روز)
توافق ايران و پاكستان براي مبارزه مشترك با تروريسم
ساعت (گفت و شنود)
برنامه هسته اي جديد ايران ساخت تأسيسات چندمنظوره
كيهان و خوانندگان
سوار وارونه درازگوش تروا (خبر ويژه)
وطن فروش هستيم ، اما نه اينقدر! (خبر ويژه)
چرا كام شما تلخ شده است؟! (خبر ويژه)
خاتمي حجت كدام اسلام است؟! (خبر ويژه)
نفوذي نيست ، نشان به آن نشان كه كروبي را بيچاره كرد !(خبر ويژه)



شيب تند سقوط(يادداشت روز)

موج بيداري اسلامي و خروش و خيزش ملت هاي منطقه عليه سياست هاي آمريكايي و صهيونيستي طي هشت ماه گذشته در مراحل مختلف قد كشيده و اينك با تسخير سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره توسط انقلابيون مصري وارد مرحله جديدي شده است.
مرحله حساسي كه نشان مي دهد آمريكا و چند كشور غربي دنباله رو آن در برآورد ارزيابي ها و محاسبات خودشان دچار اشتباهات سنگين و بعضا جبران ناپذير شده اند.
تمام تلاش و تقلاي آمريكا و غرب طي ماه هاي اخير اين بود كه حركت عظيم انقلاب هاي مردمي در بستر بيداري اسلامي را به انحراف كشانده و مصادره به مطلوب كند.
ذيل همين ترفند و توطئه بود كه از يكسو بحث سازش و مذاكره با انقلابيون را بارها به پيش كشيدند و از سوي ديگر؛ با حمايت هاي پيدا و پنهان از تل آويو و حكومت هاي دست نشانده و يا شوراهاي انتقالي قدرت در برخي از كشورها مانند مصر و ليبي كوشيدند تا به گونه اي اوضاع را وارونه نمايند.
اكنون تسخير معنادار سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره به وضوح نشان مي دهد آمريكا و متحدانش در هدف شوم خود براي به انحراف كشاندن قيام ها و انقلاب هاي منطقه و بازگرداندن مردم از صحنه تحولات به خانه هايشان كاملا ناكام مانده اند. شعار «تصحيح روند انقلاب» از سوي جوانان مصري در تسخير سفارت اسرائيل گوياي اين حقيقت غيرقابل خدشه است.
نكته در خور تامل و توجه اين است كه به دنبال تسخير سفارت رژيم صهيونيستي در مصر، در اردن نيز مردم و تشكل هاي اسلامي با تمجيد از اقدام انقلابيون مصري خواستار برچيده شدن لانه جاسوسي رژيم صهيونيستي از اين كشور شده اند.
برهمين اساس طبق گزارش هاي منتشره از اردن قرار است مردم و احزاب اسلامي فردا به منظور تسخير سفارت رژيم صهيونيستي در امان- پايتخت اردن- تظاهرات ميليوني و گسترده برپا نمايند.
درباره تحولات اخير مورد اشاره كه در نوع خودش يك نقطه عطف در شرايط كنوني به حساب مي آيد و پيام ها و پيامدهاي آن ذكر نكاتي قابل اعتناست:
1-تسخير سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره حكايت از آن دارد كه انباشت نفرت از اين رژيم جعلي و كودك كش به جايي رسيده است كه مردم منطقه خواهان قطع كامل روابط با تل آويو هستند. اگر 31 سال پيش و در فوريه 1980 سفارت رژيم صهيونيستي در مصر به عنوان اولين كشور عربي تاسيس شد تا بعد در ديگر حكومت هاي عربي مرتجع و دست نشانده همين مشي نامشروع ادامه يابد اينك اين چرخه، كاملا معكوس شده است و شواهد و قراين بيانگر آن است كه سفارتخانه هاي رژيم صهيونيستي در كشورهاي عربي يكي پس از ديگري بايد در انتظار تسخير انقلابيون باشند و سفراي تل آويو راهي جز آنكه فرار را بر قرار ترجيح دهند ندارند. در همين راستا، مردم اردن خواهان تعطيلي سفارت اسرائيل در امان هستند تا از اين طريق روابط كشورشان بطور كامل با صهيونيست ها قطع شود. چند روز پيش نيز در پي تيرگي روابط تل آويو و آنكارا، سفير رژيم صهيونيستي از تركيه اخراج شده بود.
2- در راستاي قطع روابط ديپلماتيك از سوي كشورهاي منطقه با رژيم صهيونيستي كه نشانه هاي آن آشكار گرديده و حضور پررنگ و ايستادگي مثال زدني ملت ها بدان سرعت بخشيده است بر لغو پيمان هاي ننگين سازش با تل آويو تمركز خواهد شد.
بنابراين گام بعدي در مصر آنچنان كه ناظران و خبرگان سياسي متفق القولند لغو معاهده كمپ ديويد خواهد بود. از همين رهگذر است كه بلافاصله پس از تسخير سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره، مقامات صهيونيستي به صحنه آمدند و شتابزده و عجزآلود موضع گرفتند كه معاهدات ميان مصر و اسرائيل از بين نرفته است.
طرفه آنكه آمريكا نيز به فوريت وارد گود شد تا بلكه به گونه اي از دامنه تحقير بين المللي اسرائيل بكاهد.
«آنه پاترسون» سفير آمريكا در قاهره كه گويا در نبود سفير اسرائيل در مصر ماموريت هايش مضاعف شده است در وسط اين آبروريزي بزرگ مي گويد؛ «مصر و اسرائيل به توافق نامه هايي كه ميان طرفين به امضاء رسيده است احترام مي گذارند» البته بدون آنكه توضيح بدهد اوضاع و احوال در سپتامبر 2011 با فوريه 1980 تفاوت زيادي كرده است.
اين نكته را بايد اضافه كرد كه در اردن نيز وضعيت به همين گونه پيش خواهد رفت و اين احتمال بسيار پررنگ است كه پيمان سازش اردن با اسرائيل در سال 1994 موسوم به «وادي عربه» لغو شود.
اينجاست كه تداوم اين روند شرايط را براي رژيم صهيونيستي كه طي ماه هاي گذشته به اعتراف مقامات ارشد اين رژيم در بدترين شرايط سپري كرده است وخامت بارتر از وضع موجود شود به گونه اي كه به تعبير و توصيف هفته نامه آلماني اشپيگل، اسرائيل در وحشت و ترس روزافزون از انزواي كامل به سر مي برد. اما عمق اقدام انقلابيون مصري در تسخير لانه جاسوسي رژيم صهيونيستي در قاهره زماني بهتر ديده مي شود كه پايگاه خبري «دبكا» كه به موساد نزديك است در پي اين حركت انقلابيون مصري اعتراف مي كند «اسرائيل خطرناك ترين مرحله تاريخي خود را سپري مي كند.»
3- آنچه كه نبايد در ميان تحليل پيام ها و پيامدهاي تسخير سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره از سوي انقلابيون مصري ناديده انگاشته شود اين واقعيت محسوس و بارها اعلام شده از جانب مردم است كه جوهره اصلي اعتراض ها و انباشت نفرت هاي مردمي و خواسته هايي چون لغو معاهدات سازش با اسرائيل و در نهايت قطع روابط كامل با تل آويو از مسير اسلام خواهي مي گذرد.
با اين توضيح كه پيشاهنگي تحركات و اقدامات انقلابي عليه رژيم صهيونيستي از سوي گروه هاي اسلامي و آحاد مردم مسلماني است كه به هيچ وجه شريعت و دين آنها اجازه همزيستي با ظالمان و آدم كشان و جنايت كاران را نمي دهد و قبول طرح هاي يكسويه سازش را تن دادن به ذلت و خواري مي داند.
بنابراين آنچه كه امروز در فضاي تحولات منطقه در بستر بيداري اسلامي به چشم مي آيد و غير قابل انكار است صداي بلند و رساي اسلام خواهي آحاد ملت ها است.
در مصر بارها و به كرات در تظاهرات و راهپيمايي هاي گسترده و ميليوني شعار «اسلاميه، اسلاميه» سر داده شده و مردم مصر اعلام كرده اند كه قانون اساسي كشورشان بايد بر مبناي موازين اسلامي تدوين شود.
در ليبي نيز همين خواسته، حاكميت دارد و ديروز پايگاه اينترنتي ايلاف به نقل از رئيس شوراي انتقالي ليبي نوشت؛ «اسلام، منبع اصلي قانون گذاري در ليبي است.»
در تونس هم وضع به همين منوال است و در تازه ترين نتايج نظرسنجي در اين كشور، مردم براي انتخابات آينده به اسلام گراها تمايل دارند. گزارش هاي منتشره - از جمله گزارش روزنامه اماراتي دارالخليج- بيانگر آن است كه بيشترين تمايل مردم به جنبش اسلامي «النهضه » است آنهم در شرايطي كه از زمان سقوط زين العابدين بن علي، 105 حزب در اين كشور تشكيل شده است. در بحرين هم آحاد ملت خواستار اجراي شريعت اسلامي و سرنگوني رژيم آل خليفه هستند.
بنابراين تمامي اين موارد نشان دهنده آن است كه ماهيت اين تحولات كه اكنون با تسخير سفارت رژيم صهيونيستي وارد مرحله جديدي شده است «اسلامي بودن» است و تحولات را بايد از اين منظر به ارزيابي نشست.
4- ناگفته پيداست آمريكا، رژيم صهيونيستي و چند كشور غربي كه با يكديگر منافع مشترك و گره خورده اي در پهنه معادلات منطقه دارند تمام ظرفيت و توان خودشان را بكار خواهند گرفت تا از طريق حكومت هاي عربي سرسپرده كه فعلاً با اهرم سركوب و كشتار مردم بر سر كار هستند و همچنين افراد و گروه هاي باقي مانده از رژيم هاي سقوط كرده كه در شوراي انتقالي قدرت نفوذ كردند شرايط را به نفع اهداف جاه طلبانه و زياده خواهانه شان تغيير دهند آنچه كه تاكنون آنها را در عملي شدن اين هدف شوم ناكام گذاشته غلبه هوشياري و بصيرت ملت ها بر دولت ها، رژيم ها و شوراهاي انتقالي بوده است. بنابراين گروه هاي اسلامي در كشورهاي عربي بايد براساس يك مكانيسم تعريف شده با يكديگر مرتبط باشند و همچون يك يد واحد در برابر ترفندها و دسيسه هاي نظام سلطه ايستادگي و مقاومت كنند.
اگر به عنوان نمونه طي دو، سه روز گذشته در پي تسخير سفارت اسرائيل در مصر، سفير آمريكا در قاهره تحركات مشكوكي را كليد زده است اينجا فقط وظيفه انقلابيون مصر و گروه هاي اسلامي اين كشور نيست كه هوشياري به خرج بدهند بلكه ديگر انقلابيون و ملت هاي مسلمان و انقلابي كشورهاي ديگر نظير ليبي، تونس، اردن، بحرين و... بايد اين اهتمام را داشته باشند كه تمام منفذهاي كارشكني ها و توطئه ها را از جانب آمريكا، رژيم صهيونيستي و چند كشور غربي مسدود نمايند. و اينچنين خواهد بود كه «انقلاب اسلامي» در شعاع جهان اسلام به قدرت و با قوت به پيش خواهد رفت.
ان شاءالله
حسام الدين برومند

 



توافق ايران و پاكستان براي مبارزه مشترك با تروريسم

سرويس سياسي-
رئيس جمهور ايران و نخست وزير پاكستان بر اتحاد و يكپارچگي ايران و پاكستان در مبارزه با تروريسم و افراط گرايي و مشاركت در حل و فصل مسايل منطقه تأكيد كردند.
دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار يوسف رضا گيلاني نخست وزير پاكستان با اشاره به نقش بيگانگان در گسترش ناامني در منطقه گفت: قدرت سلطه گران در توانمندي خود آن ها نيست بلكه در ضعف برخي كشورهاي منطقه است چرا كه تا زماني كه جدا از هم باشند ضعيف خواهند بود.
احمدي نژاد با اشاره به اين كه كشورهاي منطقه از ظرفيت هاي فراوان سياسي، اقتصادي و فرهنگي برخوردار هستند، گفت: فعال كردن تمامي ظرفيت هاي موجود، مي تواند معادلات جهاني را تحت تأثير قرار دهد به همين دليل است كه سلطه گران نگاه ويژه اي به منطقه دارند و با ايجاد تفرقه و نا امني قصد دارند از وحدت و يكپارچگي كشورهاي منطقه جلوگيري كنند.
رئيس جمهور مبارزه با تروريسم و افراط گرايي را نيازمند وحدت و هماهنگي دولت ها و ملت ها دانست و گفت: قبل از اين كه با تروريسم و افراط گرايي برخورد امنيتي شود بايد در مقابل آن جبهه فرهنگي تشكيل داد و با برنامه ر يزي منظم و منسجم در مسير برخورد با ناامني و ايجاد صلح و ثبات گام برداشت.
احمدي نژاد از اينكه پاكستان نسبت به امنيت مرزهاي خود با ايران اهتمام ويژه اي دارد، قدرداني و خاطرنشان كرد: بايد هماهنگي هاي بيشتري انجام شود تا مشكل به طور ريشه اي برطرف شود.
رئيس جمهور با اشاره به اين كه دخالت هاي بيگانگان امنيت و آرامش جهان اسلام را بر هم زده است، اظهار كرد: بيگانگان قصد دارند بر تمام منطقه اسلامي تسلط پيدا كنند و ايران و پاكستان با همكاري هاي نزديك خود مي توانند ضمن صيانت از حريم دنياي اسلام، يكپارچگي وحدت جهان اسلام را تقويت كنند.
احمدي نژاد با اشاره به اين كه جهان در آستانه تحولات بزرگي قرار دارد و نيازمند نظم جديدي است، گفت: نظم جديد جهاني بايد مبتني بر انديشه هاي انساني، عادلانه و برادرانه باشد و اين ويژگي در فرهنگ دو ملت ايران و پاكستان موج مي زند از اين رو دو كشور با گسترش همكاري هاي خود مي توانند در اين مسير گام هاي مثبت و سازنده اي بردارند.
احمدي نژاد به ضرورت روابط نزديك پاكستان و افغانستان نيز اشاره و اظهار كرد: اقتدار و پيشرفت افغانستان و پاكستان بايد مكمل هم باشد و اگر در كنار هم قرار بگيرند، مي توانند در مسير پيشرفت گام بردارند.
يوسف رضا گيلاني نخست وزير پاكستان نيز در اين ديدار با اشاره به مشتركات فرهنگي، تاريخي و جغرافيايي دو كشور، بر اتحاد تهران و اسلام آباد در تمامي زمينه ها تاكيد و اظهار كرد: پاكستان هرگز اجازه نخواهد داد كه ديگران بر روابط دو كشور خدشه وارد كنند.
يوسف رضا گيلاني با اشاره به اين كه پاكستان در خط مقدم مبارزه با تروريسم و افراط گرايي قرار دارد و هزينه هاي زيادي را در اين راه پرداخت كرده است، گفت: تهران و اسلام آباد مي توانند با همكاري و هماهنگي هاي نزديك با يكديگر گام هاي مؤثري در مبارزه با تروريسم بردارند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين در ديدار با نخست وزير پاكستان حركت هاي مردمي در منطقه را طوفان دموكراسي خواند و با اشاره به تحولات بحرين، مصر، ليبي و يمن گفت: بايد به حقوق مردم در روند دموكراتيك توجه شود و دخالت نظامي و ارسال سلاح نمي تواند به تثبيت دموكراسي منجر شود.
رئيس مجلس همچنين بر آمادگي كشورمان براي توسعه همكاري ها در عرصه هاي گوناگون به ويژه در حوزه انرژي و زير ساخت ها تاكيد و تصريح كرد: نبايد اجازه داد پاره اي تحركات تروريستي و اشرار در مرزهاي دو كشور به مناسبات برادرانه فيمابين ضربه وارد كند.
بنابر گزارش هاي موجود، از جمله مباحث مطرح شده بين مقامات ايران و پاكستان بحث در مورد خط لوله هاي گاز و صادرات برق از ايران به پاكستان بوده است.
به نوشته روزنامه «داون» چاپ پاكستان نخست وزير پاكستان با رئيس جمهور ايران در اين زمينه به توافق رسيد كه طرح خط لوله گاز و واردات يك هزار مگاوات برق از ايران بايد تسريع شود.
اين روزنامه در ادامه نوشت: علت اين توافق آن است كه پاكستان با كمبود شديد انرژي روبروست و اين موضوع به رشد اقتصادي كشور لطمه مي زند. گيلاني و احمدي نژاد در زمان ديدار در نهاد رياست جمهوري ايران همچنين توافق كردند همكاري ها در زمينه تجارت، اقتصاد، امنيت و تبادل اطلاعات افزايش يابد. دو طرف همچنين بر اين عقيده اند كه بخش هاي خصوصي در توسعه اقتصادي پاكستان و ايران نقشي مهم ايفا كنند و اگر موانعي وجود دارد، راهكاري براي از ميان برداشتن اين موانع در نظر گرفته شود.
در سفر نخست وزير پاكستان به تهران، يكي از شهرهاي استان گيلان با پاكستان خواهر خوانده اعلام شد.
گفته مي شود كه يوسف رضا گيلاني- نخست وزير پاكستان- كه اجدادي ايراني داشته است، بعد از ترك تهران به گيلان و از آنجا به مشهد خواهد رفت و پس از زيارت مشهد مقدس، ايران را به مقصد اسلام آباد ترك مي كند.

 



ساعت (گفت و شنود)

گفت: «فدراسيون بين المللي حقوق بشر»! به ناپديد شدن موسوي و كروبي اعتراض كرده است!
گفتم: مگر موسوي و كروبي گم شده اند؟! آنها در حصر خانگي هستند و مقامات قضايي نيز بارها اين موضوع را اعلام كرده اند. يعني آمريكايي ها از اين قضيه بي خبرند؟!
گفت: منظورشان اين است كه چرا جمهوري اسلامي با حصر موسوي و كروبي، زمينه ارتباط هاي قبلي و هميشگي آنها با سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه را از بين برده است.
گفتم: ولي الان آمريكا و انگليس و اسرائيل از ملت هاي مسلمان منطقه چنان سيلي خورده و درب و داغون شده اند كه بعيد است به فكر مهره هاي سوخته خود باشند.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: يارو با يك تريلي تصادف كرده و لت و پار روي زمين افتاده بود و يكسره داد مي زد و مي گفت؛ بدبخت شدم! ماشينم درب و داغون شد. يكي بهش گفت؛ مرد حسابي! آنقدر به فكر ماشينت هستي كه متوجه نيستي دستت هم قطع شده و يارو نگاهي به دستش كرد و داد زد؛ آي ساعتم!
 



رئيس سازمان انرژي اتمي خبر داد
برنامه هسته اي جديد ايران ساخت تأسيسات چندمنظوره

رئيس سازمان انرژي اتمي از ايجاد سايت هاي هسته اي جديد با كارايي چند منظوره در استان هاي كشور خبر داد.
فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان در حاشيه مراسم بهره برداري نيروگاه بوشهر در خصوص نتايج درخواست مطالعات از وزارت نيرو پيرامون مكان يابي سايت هاي جديد هسته اي گفت: ما در كشور به دنبال مطالعات اوليه براي استقرار تأسيسات هسته اي مي باشيم كه يكي از اين تأسيسات احداث نيروگاه جديد با توانايي هاي متفاوت است.
وي افزود: بايد بحث هاي زمين شناسي، جمعيتي، محيط زيستي و همه ملاحظات براي ساخت تأسيسات صنعتي و به خصوص هسته اي را مدنظر داشت.
رئيس سازمان انرژي كشورمان با ذكر اين نكته كه اين تأسيسات مي تواند چند منظوره باشد، يادآور شد: يعني يك رآكتور مي تواند با توان پايين تر توليد راديودارو و تحقيقات هسته اي را نيز انجام دهد و همچنين در كنار آن يك مركز تابش گاما داشته باشيم، درست مانند آن چه در تهران وجود دارد.
عباسي يادآور شد: اگر بتوانيم سايت هاي چند منظوره با اهداف بلندمدت 50 ساله و با در نظر گرفتن افزايش رشد جمعيت و نياز جمعيتي به انرژي داشته باشيم بسيار مفيد خواهد بود كه براي اين منظور اين تأسيسات را داشته باشيم.
وي همچنين در خصوص اظهارات مقامات آژانس بين المللي انرژي اتمي در مورد عدم اطلاع رساني پيرامون ايجاد 5 سايت جديد در ايران گفت: ما هيچ چيزي پنهاني از آژانس نداريم و هرگاه به نتيجه رسيديم و براي انتخاب سايت بودجه اي را تصويب كرديم به آژانس اطلاع خواهيم داد.
واكنش آمريكا به اتصال نيروگاه بوشهر به شبكه سراسري برق
وزارت امور خارجه آمريكا هم اتصال اولين نيروگاه هسته اي ايران به شبكه سراسري برق كشور را «دردسرساز» خواند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، همزمان با اتصال نيروگاه اتمي بوشهر به شبكه سراسري برق ايران، وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرد كه شروع فعاليت اولين تأسيسات برق هسته اي ايران نشان دهنده اين حقيقت است كه جمهوري اسلامي نيازي به توانايي براي غني سازي اورانيوم ندارد.
«ويكتوريا نولاند» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در اين رابطه گفت: ما بايد توجه داشته باشيم كه توافق روسيه با ايران در مورد بوشهر نشان مي دهد كه روسيه سوخت نيروگاه بوشهر را تامين و سوخت مصرفي هسته اي را بازپس خواهد گرفت.
نولاند ادامه داد: اين حقيقت از ديدگاه ما تأكيد كننده اين نكته است كه از آنجائي كه ايران مي تواند سوخت خود را از جامعه بين الملل دريافت كند، خود كشور ايران به امكانات غني سازي نيازي ندارد.
اين در حاليست كه با وجود نگراني هاي غرب از احتمال تلاش ايران براي دستيابي به بمب هسته اي، ايران به دليل ممانعت از به تعليق درآوردن غني سازي اورانيوم خود هدف تحريم هاي يكجانبه كشورهاي غربي و شوراي امنيت سازمان ملل قرار گرفته است و همواره نيز اتهامات مربوط به تلاش براي رسيدن به تسليحات هسته اي را به شدت تكذيب كرده است.
وزير امور خارجه آمريكا در ادامه ضمن اينكه بازگشايي تأسيسات برق هسته اي ايران را دردسرساز عنوان كرد، افزود: با شروع فعاليت تأسيسات بوشهر، در حال حاضر ايران تنها كشوري در جهان است كه داراي راكتور برق عملياتي است كه به تصويب كنوانسيون امنيت هسته اي نرسيده است.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت: بازگشايي بوشهر تغييردهنده اين حقيقت نيست كه ايران همچنان بايد تعهدات خود را در قبال جامعه بين المللي و آژانس بين المللي انرژي اتمي تامين كند.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤با توجه به مسابقه فوتبال ايران و بحرين در تاريخ 19 مهرماه در تهران مسئولين امر از هم اكنون مساعدت بكنند كه مراسم باشكوهي در اين روز به حمايت از حركت بيداري اسلامي اين كشور برگزار شود.
7110---0912
¤ادامه حركتهاي مردمي در راستاي بيداري اسلامي در منطقه با تسخير لانه جاسوسي رژيم اشغالگر قدس و فراري دادن سفير و كاركنان آنجا جاي هيچ حرف و حديثي نمي گذارد كه مردم منطقه دشمن خود را شناخته و علاوه بر مقابله با ايادي دست نشانده آنها ريشه يابي معضلات را نيز مد نظر دارند. استكبار جهاني به خوبي مي داند كه در اين عرصه نه تنها جايي براي حضور ندارد بلكه تا چندي ديگر به تغييرات جغرافيايي نيز بايد بينديشد.
محمودي
¤اي كاش مسئولين قضايي، نظارتي و اجرايي كشور براي انجام وظيفه قانوني و ارائه پاسخ منطقي به خون دل خوردگان نظام دستور حضرت امير(ع) درباره خائنين بيت المال را پس از احراز جرم آنها فارغ از نام ها و سمت هاي افراد مجرم مو به مو اجرا مي كردند.
علوي نيا از دماوند
¤با نامه يكي از نمايندگان مجلس يك سال تمام در نوبت وام 5 ميليون توماني بانك صادرات بودم آخر سر هم گفتند منبع تامين اين وام را ندارند اما چگونه است كه براي اعطاء مبلغ 3 هزار ميليارد تومان تسهيلات بانكي به يك عده خاص چنين مشكلي وجود ندارد.
4188---0935
¤آيا درست است كه بانك صادرات به من جانباز 4 ميليون تومان وام بدهد و 11 ميليون تومان پس بگيرد و در همين بانك اختلاس هزاران ميلياردي صورت بگيرد؟
8734---0936
¤مجلس و دولت پاسخ بدهند چرا مابه التفاوت خدمات كشوري بازنشستگان پرداخت نمي شود؟
0319---0935
¤در مترو جوانمرد قصاب براي استفاده شهروندان از سرويس بهداشتي مبلغ 155 تومان تعيين شده است. واقعا اين مبلغ با توجه به كمبود شديد پول خرد در دست مردم توسط چه فرد كج سليقه اي تعيين شده است؟!
حسيني از شهرري
¤در اولين سفر استاني رئيس جمهور محترم به اصفهان در سال 86 مبلغ هشتاد ميليارد تومان وام خوداشتغالي به شهرستان شهرضا اختصاص يافت. اين وام معلوم نشد براساس چه پارامترهايي و به چه كساني واگذار شد از كانالهاي مختلف پيگيري كرديم ولي نتيجه اي حاصل نشد. آيا حق مردم نيست كه بدانند اين مبلغ چگونه و كجا خرج شده است؟
8612---0913
¤از بنياد شهيد و ايثارگران درخواست مي شود نسبت به پرداخت حقوق معوقه جانبازان اقدام نمايند.
2918---0919
¤با وجود دكترهاي جوان و تحصيل كرده كه خيلي ها نيز بيكارند چه لزومي دارد كه سن مدرسين دانشگاه را تا 70 سال افزايش دهيم؟
4331---0912
¤در مشهد مقدس و مسير شهرهاي شمالي كشور چندين هتل و مهمان سرا با امكانات و تجهيزات گوناگون از سوي وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي احداث شده و به خدمات دهي مشغول هستند اما چرا آموزش و پرورش چنين امكاناتي براي استفاده كارمندان خود ندارد.
5626---0936
¤مدت 29 سال است كه پس از جانباز شدنم فاقد خودرو اتوماتيك هستم در نتيجه خانه نشين شده ام. آيا مسئولين نبايد در اين مدت به فكر ما باشند.
5590---0935
¤در محروم بودن شهرستان جاسك در استان هرمزگان همين بس كه در آن هيچ نوع امكان استفاده از اينترنت وجود ندارد. لطفا بنويسيد محروميت تا كجا و تا كي؟
3623---0917
¤هزينه هاي سنگين شهريه دانشگاه آزاد علاوه بر اينكه بر دوش خانواده ها فشار مي آورد، هيچ تناسبي با تعداد اندك جلسات برگزار شده كلاسها در هر ترم تحصيلي ندارد.به هر حال درخواست تجديد نظر اساسي در نرخ واقعي شهريه هاي اين دانشگاه را داريم.
محمود بليغيان از اصفهان
پاسخ روابط عمومي صندوق تامين اجتماعي وزارت رفاه
در پاسخ به مطلب مندرج تحت عنوان «متاسفانه برخي از جراح هاي تامين اجتماعي اردبيل» مورخ 27/2/90 به آگاهي مي رساند:
«1-طبق مفاد قرارداد پركيس منعقده همه پزشكان متخصص از جمله متخصصين رشته هاي جراحي شاغل در بيمارستان هاي ملكي تامين اجتماعي اين استان متعهد و ملزم به رعايت كامل مقررات و قوانين اين سازمان مي باشند.
2-طبق قانون الزام، ارائه خدمات درماني به بيمه شدگان در مراكز درماني ملكي سازمان كاملا رايگان بوده و هيچگونه رابطه مالي بين بيمار و پزشك معالج در مراكز درماني ملكي وجود ندارد.
3-در چارچوب شرح وظايف، ماموريت ها، امور محوله سازماني و حدود اختيارات و با هدف نظارت بر حسن ا جراي اصول ميثاق نامه كاركنان سازمان در سطح استان؛ حوزه اين مديريت در طرحي ابتكاري با تشكيل كميته نظارت و رسيدگي نسبت به رعايت دقيق و اجراي صحيح اصول ميثاق نامه موصوف توسط همه كاركنان در واحدهاي تابعه از جمله پزشكان متخصص شاغل مبادرت شده است.
4-حسب بررسي هاي به عمل آمده تاكنون هيچگونه مدارك و مستنداتي مويد وقوع مورد مطروحه «برابر مطلب مندرج فوق الاشاره» در جريان سرويس درماني در بيمارستان هاي ملكي استان وجود نداشته و احراز نشده است. ليكن در صورت دريافت هرگونه گزارش در اين زمينه پس از بررسي هاي اوليه، موضوع در كميته نظارت و رسيدگي مديريت درمان استان مطرح و در صورت احراز ضمن برخورد قانوني لازم با مرتكب احتمالي نسبت به احقاق حقوق بيماران و بيمه شدگان اقدامات مقتضي به عمل خواهد آمد.
5-شايان ذكر است براساس ضوابط و مقررات سازمان در مورد مراكز درماني طرف قرارداد «از جمله مطب هاي پزشكان متخصص طرف قرارداد» واحد بازرسي دفتر رسيدگي به اسناد پزشكي استان برابر شرح وظايف سازماني بازرسي و نظارت هاي لازم را اعمال و گزارشات مربوطه طبق مقررات در كميته فني آن دفتر مطرح و اتخاذ تصميم مي شود.»
پاسخ روابط عمومي شركت آب و فاضلاب روستايي مازندران
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 9 روزنامه مورخ 5/6/90 درخصوص مشكل آب آشاميدني روستاي «اراء» ساري به آگاهي مي رساند:
آب شرب روستاي 384 نفري اراء در يكصد كيلومتري جنوب شهرستان ساري واقع در مرز مازندران و سمنان از طريق يك دهنه چشمه تامين مي شد كه به دليل خشكسالي هاي اوايل تابستان امسال و نقصان آبدهي چشمه، مردم اين روستا با كمبود آب مواجه شدند.
شركت آب و فاضلاب روستايي مازندران تامين آب شرب روستاي اراء ساري را در قالب مجتمع آبرساني تلمادره از 3 سال پيش در دستور كار داشت كه متاسفانه به دليل مشكلات اجتماعي و ممانعت در اجراي پروژه تاكنون اين مهم محقق نشده است تا اينكه با پيگيري هاي مسئولان آبفار استان اين مشكل در ماههاي اخير حل شده و اكنون با تامين اعتبار و اجراي عمليات مطالعاتي و نقشه برداري، آبرساني به روستاي اراء به همراه 9 روستاي ديگر در قالب مجتمع تلمادره در دست اجرا است.»
¤ در اخبار اعلام شد كشور تركيه با استقرار سامانه موشك هشدار ناتو در خاك اين كشور موافقت كرده است. از آنجا كه هدف از اين طرح كنترل ايران اسلامي مي باشد از مسئولين امر مي خواهيم كه جواب محكمي به دولت تركيه بدهند.
7850---0919
¤ شهرك شادآباد واقع در منطقه 18 شهرداري علي رغم داشتن قدمت بالاي 32 سال هنوز رنگ هيچ شعبه اي از بانك هاي كشور را به خود نديده است. آيا به نظر شما جاي تعجب و سؤال ندارد؟
8701---0919
¤ مدتي است كه بعضي از تحويل داران بانك ها از جمله بانك ملي از مهر كردن رسيد و فيش هاي واريزي حتي در صورت درخواست مشتري خودداري مي كنند و كار خود را با كافي دانستن درج عمليات بانك توسط ماشين توجيه مي كنند. به نظر مي رسد كه نياز باشد در اين مورد تذكر داده شود.
محمود بليغيان از اصفهان
¤ در منطقه آرياشهر اهواز آنتن دهي تلفن همراه به طور كلي مختل مي باشد. علي رغم اعتراض هاي گسترده متاسفانه مسئولين مخابرات استان هيچ عكس العملي نشان نمي دهند. چرا؟
5683---0916
¤ وضعيت تعاوني مسكن دانشگاه تبريز و پروژه شهرك سبلان نياز به رسيدگي دارد. چندين سال است كه در حسرت خانه دار شدن مانده ايم و كاري صورت نگرفته است.
4515---0914
¤ شهرك محمديه واقع در اسلامشهر يكي ازمحلات قديم اين شهر است ولي متاسفانه از وضعيت آب ناسالم با املاح بسيار و فشار پايين و نوسانات برق به شدت رنج مي برد. از مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به رفع مشكلات ياد شده اقدام نمايند.
9904---0912
¤ از شهرداري تهران تقاضا مي كنم كه تدابيري براي جلوگيري از آوردن حيوانات به ويژه سگ به پارك ها اتخاذ كنند.
يك خانم شهروند
¤ در خيابان جلال آل احمد ابتداي شهرآرا 2 پل عابر پياده قرار داشت. به جاي اينكه تعداد اين پل ها را به خاطر شرايط محيط به 3 پل افزايش دهند اين دو پل را هم جمع كرده اند. چرا؟
مجتبي يعقوبي
¤ از خداوند مقتدر و قهار مي خواهيم كه به انقلابيون ليبي توفيق شجاعت و هشياري عطا فرمايد تا در اضمحلال كامل عناصر رژيم ديكتاتور قذافي كشورشان را از تعرض سردمداران استعمار و استبداد حراست كنند.
سليمان بلغار
¤ سريال هاي بعد از افطار ماه مبارك امسال همگي و بلااستثنا بي محتوي و خسته كننده بود.
محمدحسين- تهران
¤ از پخش مبتذل فيلم سينمايي «روياي خيس» از شبكه آي فيلم كه در آن به خانواده ايراني توهين شده است به شدت انتقاد دارم.
سعيد فراهاني- تهران
¤ متاسفانه برخي از شركت هاي پيمانكاري بدون دليل منطقي و موجه از پرداخت حقوق كارگران مانند حق بيمه سرويس اياب و ذهاب و غذا خودداري مي كنند. از مسئولان محترم كار و رفاه درخواست رسيدگي دارم.
سليمان
¤ تشكيل وزارت ورزش از خدمات مفيد براي جامعه است اما تشكيل وزارتي مانند امر به معروف و نهي از منكر نيز از اوجب واجبات است زيرا مردم و مسئولين مقتدرانه مي توانند با اجراي اين فريضه واجب نظام اسلامي را از گزند هر نوع ضرر و انحرافي مصون بدارند.
سليماني
¤ از اداره برق منطقه 7 تير بابت رفع مشكل نوسان برق و قطعي آن در خيابان غلاميان تشكر مي كنيم.
جمعي از اهالي محل
¤ مواضع غيرمنتظره وزير خارجه كشورمان درباره سوريه بسياري از دلسوزان نظام را ناراحت كرده است و باعث حيرت شده است.
يك هم وطن
¤ از واحد روشنايي معابر شركت برق منطقه اي افسريه به خاطر تلاش و كوشش آنها در رفع خاموشي هاي معابر و شست وشوي حبابهاي چراغهاي روشنايي در سطح منطقه 14 تقدير و تشكر مي شود.
پيروي
¤ تا به حال چندين نامه در مورد مشكلات خود به رئيس جمهور محترم نوشته ام ولي دريغ از يك پاسخ. حتماً بايد آبروي خودم را ببرم تا پاسخ بشنوم!
محمد رضايي
¤ در كنار گسترش تاسيس مراكز ترك اعتياد شايسته است با فروشندگان عمده مواد مخدر با شدت عمل بيشتري برخورد شود تا جامعه از اين وضع گسترش فروش مواد و معتاد شدن هر روزه جوانانمان خلاصي يابد.
يك طلبه
¤ از رئيس محترم دانشگاه آزاد خميني شهر تقاضا مي شود در برابر اخذ شهريه هاي زياد از دانشجويان فكري هم براي پاركينگ خانواده هايي كه براي بردن فرزندشان چند ساعتي جلوي دانشگاه معطل مي مانند بكند. جلوي دانشگاه يا تابلوي توقف ممنوع نصب شده يا خاكهايي ريخته اند كه امكان توقف نيست. اگر رئيس محترم دانشگاه خود را به جاي خانواده دانشجويان قرار دهد حتماً فكري خواهند كرد.
2210---0917
¤ به علت كم كاري خانواده ها، مدارس، دانشگاهها و رسانه ملي و مطبوعات متاسفانه الگوي برخي جوانان بازيگران سينما و فوتباليست ها شده اند در صورتي كه قرآن كريم بهترين الگو را پيامبر اكرم(ص) معرفي مي كند.
6956---0912
¤ چو گفتند از ولايت دست بردار
به ميخ در نوشتم روي ديوار
الهي تا ظهور دولت يار
خودت خط ولايت را نگه دار
مهدي سلامي از قم
¤ از وزارت امور خارجه انتظار مي رود پاسخ دندان شكني به ياوه گويي هاي فرانسه و ساركوزي فاسد داده شود. همين طور به حاكمان سفاك و آدمكش عربستاني در سركوب مردم خود و لشكركشي به بحرين و موضع گيري خصمانه با نظام مقدس جمهوري اسلامي.
5449---0937
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به نقش تخريبي شركت ايرانسل و شكستن حيا در ميان جوانان و ارسال موسيقي هاي مبتذل و... واكنش نشان دهند و به راحتي از كنار آن نگذرند.
0648---0912
¤ بلوار استاد شهريار و دكتر محمد قريب در فاز 3 شهرك انديشه روشنايي ندارد. چندين مرتبه با 121 تماس گرفته ايم نتيجه نداشته است گفتم شايد از اين طريق مشكل حل بشود.
5269---0936
¤ در شهرك صدف شهريار كرج شهرداري با دريافت 25 ميليون تومان جواز ساخت صادر مي كند ولي سه سال است كه از گاز شهري محروم هستيم. از آسفالت خيابان ها و فضاي سبز و همچنين مدرسه مورد نياز خبري نيست.
8061---0912
¤ تقاضا داريم مطبوعات از كنار موضوع با اهميتي مثل پول زيرميزي گرفتن توسط بعضي از پزشكان به راحتي عبور نكنند بلكه برعكس بايد اين معضل را از ابعاد مختلف مورد بررسي دقيق قرار دهند و آسيب شناسي كنند.
1648---0915
¤ شما را به خدا مشخص بكنند صاحبان فروشگاه هاي پاييزه در مدت ده روز شركت در نمايشگاه چقدر سود مي برند كه حاضر مي شوند محصولات خود را 20 تا 30 درصد زيرقيمت بفروشند.
3804---0911
¤ در سريال ستايش كه پخش آن تا حال طول كشيده غيرمستقيم از بعضي بي قانوني ها مثل فرار از سرپرستي خانواده، تغيير هويت و سوءاستفاده از شناسنامه و... قبح زدايي مي شود. صدا و سيما با اين فيلم ها ما را به كجا مي برد؟
3633---0913
¤ جاده هفتكل به مسجد سليمان از بيست سال قبل در حال بازسازي است و كار به كندي پيش مي رود. دست اندازهاي متعدد اين جاده ما مسافرين هميشگي را كلافه كرده است. چرا تاريخ پايان اين پروژه را اعلام نمي كنند؟
1669---0916
¤ خيابان احسان در تهران پارس در طول شبانه روز به يك پاركينگ عمومي تبديل مي شود و تردد وسايل نقليه از اين خيابان به سختي و طي مدت زمان زيادي صورت مي گيرد چرا شهردار ناحيه و مسئولين محترم راهنمايي و رانندگي براي سامان دادن ترافيك اين منطقه اقدام نمي كنند؟
3092---0912
¤ در مراسم جشني كه به مناسبت عيد سعيد فطر در شبكه يك سيما با دعوت از مجريان خبري اين شبكه همراه با خانواده هايشان پخش شد، بعضي از خانم هاي شركت كننده حجاب درست و حسابي نداشتند. واقعاً جاي تاسف دارد.
9977---0935
¤ مسئولين فني صدا و سيما تمهيداتي بينديشند كه شبكه هاي استاني از طريق دستگاه ديجيتالي كه در سطح كشور عرضه شده قابل دريافت باشد. نه اينكه مثل الان مشكل داشته باشيم.
6458---0911

¤ بعضي از پزشكان جراح با خطرناك توصيف كردن عمل جراحي بعضي از زنان باردار مراجعه كننده به مطب خويش اقدام به گرفتن پول زيرميزي علاوه بر هزينه بيمارستان از آنان مي كنند. چرا مسئولين وزارت بهداشت به رغم اعلام ممنوعيت اين رفتارها در اين مورد ورود جدي پيدا نمي كنند. واقعاً مايه شرمساري است كه در حرفه مقدس پزشكي چنين پلشتي هايي ديده مي شود.
8075---0935
¤ شركت ايرانسل اعلام مي كند دو سيم كارت را 200/5تومان واگذار مي كند ولي در سطح شهر تهران يا قيمتهاي هشت هزار، ده هزار و پانزده هزار تومان به فروش مي رسد. چه كسي مسئول نظارت و برخورد با اين تخلفات است؟
7029-0912
¤ بالاخره پرداخت حق بيمه درماني جانبازان كي اجرايي مي شود؟ هرچه اعتراض و پي گيري مي كنيم كسي پاسخگو نيست. از مسئولين ذيربط تقاضاي حل مشكل چندين ساله درمان جانبازان را داريم.
جمعي از جانبازان و آزادگان جانباز

¤ از ستاد عتبات عاليات كشورمان درخواست مي شود زيارتگاهي در شأن مختار ثقفي بر مزار اين شهيد منتقم شهداي كربلا در كوفه احداث نمايند.
0142-0913
¤بنده فكر مي كنم خسارت طوفان خروشنده امت بزرگ اسلام عليه استكبار جهاني در هر سال در روز به يادماندني قدس، براي كاخ سفيد خيلي بيشتر از زمين لرزه چندي پيش آمريكا باشد.
4854-0912
¤ يكي از سفارش هاي حضرت امام خميني(ره) اين بود كه مردم هميشه در صحنه باشند به اين معنا كه اگر هر كدام از مسئولين بنابر هر دليلي از ادامه راه منحرف يا متوقف شدند مردم راه را ادامه بدهند.
9005-0913
¤ شرعاً و عرفاً اشكال دارد اگر كساني كه از بيت المال مسلمين يارانه مي گيرند مواضع فكري و سياسي خودشان را با تلويزيون هاي ماهواره اي بيگانگان تنظيم كنند. حداقل اين آزادگي را داشته باشند كه اگر آن طرف آبي فكر مي كنند يارانه كشور را نگيرند و پس بدهند. دولت هم نبايد به چنين افرادي يارانه بدهد.
9382-0914 و 0875-0915
¤ فضاي كار در ليبي مثل بحرين بسته نيست كه جلوي فعاليت مسئولين، ديپلمات ها و... گرفته شده باشد بنابراين بايد تلاش كرد كه دغدغه ولي امر مسلمين درخصوص مصادره انقلاب ليبي توسط بيگانگان برطرف بشود. در اين راه از دست هر كس هركاري كه برمي آيد بايد انجام بدهد. دولت و مسئولين كه جاي خود دارد.
7933-0915
¤ خبر تعطيلي 50درصد دامداري هاي تهران كه تيتر روزنامه ها شده دل انسان را به درد مي آورد. اگر اين خبر صحت داشته باشد مسئولين امر بايستي مواخذه بشوند.
1843-0912
¤ تفاوت سوريه با ديگر كشورهاي عربي مثل تونس، مصر، يمن، بحرين و ليبي در اين است كه در كشورهاي عربي غير از سوريه مردم به ميدان آمده اند تا مهره هاي غرب و صهيونيسم را از ميان بردارند كه در بعضي از اين كشورها موفق نيز شده اند ولي در سوريه وضعيت كاملاً برعكس است يعني غرب و صهيونيسم به دنبال حذف دولت حامي مقاومت و فلسطين هستند بنابراين موضوع 180درجه با يكديگر فرق مي كند.
اصالت منش
¤ چند روزي از دستگيري سارق كابل هاي برق شهرستان اليگودرز نمي گذرد اما اكنون آزادي آنها همه شهروندان را تعجب زده كرده است. واقعاً معلوم است كه در دستگاه قضايي كشور چه مي گذرد؟
جمشيدوند
¤ انتظار داريم نمايندگان محترم مجلس براي رزمندگاني كه كمتر از 6ماه سابقه جبهه دارند مصوبه اي داشته باشند كه براساس آن به ميزان ماه هاي حضور در جبهه بتوانند از سهميه ورود به دانشگاه هاي كشور بهره مند شوند. چرا بايد ظرفيت سهميه رزمندگان خالي بماند و رزمندگان با كمتر از 6ماه سابقه جبهه از هرگونه امتيازي محروم باشند.
7461-0916
¤ هر يك از شبكه هاي سيماي جمهوري اسلامي در ساعات پربيننده نزديك به 30دقيقه تبليغات پخش مي كنند و جالب اينكه بيشتر تبليغات به پوشك بچه اختصاص پيدا كرده است!
6406-0912
¤ 6ماه تمام است پيگير دريافت مجوز ساخت مجدد يك منزل فرسوده در خيابان 17شهريور شمالي هستم و هنوز موفق نشده ام. چون به هر چيز گير مي دهند. درحال حاضر مادر پيرم در زيرزمين اين خانه متروكه زندگي مي كند و هر لحظه امكان خطر جاني براي او وجود دارد. ظاهراً در شهرداري بيشتر شعار تحويل مردم داده مي شود.
ابراهيمي
¤ سال 84 منزلي را كه ساكن آن بودم فروختم چند روز بعد از آن تمام پول فروش خانه به سرقت رفت. از آن تاريخ تاكنون كرايه نشين هستم. درحال حاضر توان پرداخت اجاره خانه را ندارم درخواستم اين است كه مشكل بنده را در اين ستون چاپ كنيد بلكه گشايشي در زندگي ام بوجود بيايد.
ايرج عبدي
¤ همه جاي ايران تهران نيست كه صداوسيما خواسته باشد با سريال سقوط يك فرشته فرهنگ تهران را به ساير شهرهاي كشور تعميم بدهد.
4529-0918
¤ ساعت 30/10 شب براي كودكان كارتوني از شبكه2 پخش مي شود كه عنوان قسمت اول آن دايناسورها در شهر بود و عنوان قسمت دوم هم شورش در زندان، مي خواستم بدانم اين عناوين و اين گونه كارتون ها چه مناسبتي با گروه كودك و نوجوان دارد.
خانم ندايي- كرج
¤ روزنامه ايران متأسفانه مدتي است كه تبديل به يك نشريه مدافع جريان انحرافي شده است و ويژه نامه هايي را منتشر مي كند كه مويد اين ادعاست.
مثلاً امروز هم ويژه نامه معماري را منتشر كرده است كه با يك تورق در آن به راحتي مي توان متوجه شد كه در اين نشريه تنها چيزي كه مورد توجه قرار نگرفته است معماري اسلامي است و فقط معماري بي سر و ته پست مدرن جزاير آمريكا در آن ديده مي شود كه عكس هاي آنها را هم چاپ كرده است.
يك هم وطن

¤شركت ايرانسل به چه مجوزي هر آهنگ موسيقي كه مي پسندد به عنوان پيشباز روي گوشي هاي مشتركين خود قرار مي دهد و هر موقع هم كه مي خواهد آن را تغيير مي دهد.
يك خانم شهروند
¤ چند روز پيش مسافرتي به كاشان داشتم. بازديدي هم از باغ فين كردم. بازديد خوبي بود ولي نمازخانه اي در شأن آن مكان نداشت. از مسئولان درخواست رسيدگي دارم.
احمدرضا
¤ چرا روستاي كولشتارجان كه در پنج كيلومتري شهر سياهكل و 8كيلومتري شهرلاهيجان قرار دارد و حدود 250خانوار در آن ساكن هستند بايد از نعمت گاز محروم باشند درصورتي كه لوله اصلي گاز از همين روستا گذشته است.
پيرفلك
¤ چهار ماه از تركيدگي لوله آب در نزديكي خانه اي در روستاي «جوار» از توابع استان مركزي مي گذرد و آب با فشار زياد هدر مي رود اما تا اين لحظه كسي براي برطرف كردن عيب نيامده است. اين درحالي است كه مردم منطقه براي تأمين آب شرب خانواده هاي خود، آب را با تانكر حمل مي كنند.
فرهودي- قم
¤ از مسئولين صداوسيما مي پرسم الگوي زنان ما بايد حضرت زهرا(س) باشد يا امثال آيدا خانم در سريال هايي چون 5كيلومتر تا بهشت كه در صحنه فيلم حجاب دارد و در خارج از سريال و در مراسم تقدير از دست اندركاران سريال، با بدحجابي ظاهر مي شود؟
خانم وكيلي
¤ با وجودي كه دو طرف خيابان شهيد مدني حدفاصل خيابان خواجه نصيرالدين طوسي تا ابتداي خيابان شهيد برادران محمدي فاقد پايه چراغ روشنايي است ولي واحد روشنايي برق منطقه بوعلي چندي قبل اعلام كرد كه مشكل روشنايي اين منطقه مرتفع گرديده است درصورتي كه پس از پاسخ برق منطقه بوعلي به خاطر تاريكي بنده داخل جدول افتادم و نفرين به متوليان واحد روشنايي نمودم.
يك هم وطن
¤ برخي روزنامه هاي زنجيره اي با تيتر درشت در صفحه اول عنوان داشته كه: آيا مداحان حق دخالت در سياست را دارند؟ گويا سخن نغز مرحوم شهيدمدرس را نشنيده اند كه فرمود: سياست ما عين ديانت ماست و ديانت ما عين سياست ما.
تجارتچي
¤ از مسئولين مترو درخواست مي شود فكري به حال ايستگاه هاي مترو بويژه دروازه دولت و صادقيه بنمايند وضعيت حجاب برخي از خانم ها به قدري افتضاح است كه قابل تحمل نيست.
تركاشوند
¤ چرا دولت در برابر سياست يك بام و دو هواي تركيه بويژه در موافقت با نصب سامانه موشكي ناتو مقتدرانه موضع نمي گيرد؟
5449-0937
¤ چند سالي است كه به ورزش روي آورده ام تا قوي و ورزيده شده و به عنوان سربازي فداكار از كشور و نظام خود دفاع كنم. چرا ما را به عنوان داوطلب بسيجي براي تأمين امنيت مرزي كشورمان اعزام نمي كنند؟
يك بسيجي
¤ از وزير محترم ورزش و جوانان مي خواهم براي فراهم كردن شغل مناسب و ازدواج آسان جوانان تلاش و كوشش نمايند و بدانند مشكل جوانان با المپيك و اسراف در بيت المال حل نمي شود.
دكتر مهاجري
¤ متأسفانه برخي كارمندان شهرداري ها مغرورانه و با بي ادبي با ارباب رجوع برخورد مي نمايند. لازم است مسئولين امر نسبت به اصلاح سيستم اداري فكر اساسي نمايند.
0142-0913
¤ از مسئولين بنياد شهيد و ايثارگران درخواست مي شود نسبت به راه اندازي آموزش ارباب رجوع براي برخي كارمندان بنيادشهيد و ايثارگران استان خوزستان اقدام نمايند تا برخي از كارمنداني كه نحوه برخورد با جانبازان و همراهان آنها را بلد نيستند آن را ياد بگيرند.
6332-0916
¤ اجراي بيش از حد ميزگردهاي تلويزيوني از شبكه اصفهان موجب شده تا بينندگان اصفهاني به تدريج نسبت به اين شبكه بي علاقه شده و آن را از ليست شبكه هاي استاني حذف نمايند. از مديركل محترم درخواست تجديدنظر داريم.
0142-0913

 



سوار وارونه درازگوش تروا (خبر ويژه)

عطاءالله مهاجراني پس از چند ماه غيبت از چشم رسانه ها، با شبكه سعودي العربيه مصاحبه كرد و گفت بعيد مي داند بتواند از همان سالن VIP فرودگاه به كشور بازگردد.
وزير ارشاد دولت اصلاحات به العربيه گفت: با اراده خود و از سالن VIP فرودگاه از كشور خارج شدم اما بازگشتم از همان سالن را بعيد مي دانم. من مدت زمان اقامت در لندن را 10سال تعيين كردم اما شرايط بازگشت به ايران، منوط به شرايط سياسي، خانواده و تحصيل فرزندان است. روزنامه كيهان نزديك به آيت الله خامنه اي هر روز عليه من مطلب مي نويسد. در اين شرايط بازگشت سخت است. هنگامي كه در پارلمان بودم با آيت الله خامنه اي در ارتباط بودم و در مورد مسائل فرهنگي، شعر و داستان بحث مي كردم.
مهاجراني مي گويد كه به عنوان يك سياستمدار تلاش مي كند براساس مرحله كنوني موضع گيري كند و به همين دليل باولايت فقيه براساس قانون اساسي موافق است.
مهاجراني همچنين در وبلاگ خود (مكتوب) متن نوشته اخيرا موسوي خوئيني ها را كه طي آن تصريح كرده بود «بدون ترديد بنده و دوستان، مخالف شعار جمهوري ايراني در برابر جمهوري اسلامي و نيز مخالف شعار عليه رهبري و آتش زدن عكس امام هستيم.» منتشر كرد و نوشت: با توجه به سانسور نوشته آيت الله موسوي خوئيني ها در سايت هاي خبري وابسته به جنبش سبز، به نظرم رسيد نوشته ايشان را بازنشر كنم.
وي در مصاحبه با العربيه مي گويد اتفاق رژيم عراق و پايان جمهوري اسلامي در ايران رخ نخواهد داد و اگر حمله اي به ايران صورت بگيرد ناچار خواهد شد از رهبري و رئيس جمهور دفاع كند.
مهاجراني چند ماه پيش بر سلامت اقتصادي آيت الله خامنه اي و اطرافيان وي تاكيد كرد كه همين باعث اعتراض گسترده در محافل ضدانقلاب شد و از همان زمان وي در محاق رفت. برخي محافل معتقدند پس از شكست فتنه گران در احياي آشوب ها در اواخر بهمن و اسفند سال گذشته، روابط مهاجراني (باني سناريوي اسب تروا در 22 بهمن 88) و كديور به تيرگي گراييده و منجر به اختلاف در مديريت جرس و حلقه لندن شده است اما تحليل ديگري بر آن است كه اين بي ثباتي و حركات پاندولي، بخشي از شخصيت بي ثبات وزير ارشاد دولت خاتمي به شمار مي رود كه زماني نسبت به سوءاستفاده گروهك هايي نظير نهضت آزادي از فضاي آزاد رسانه اي و سياسي و پيدايش يلتسين هاي برانداز در كشور به نام اصلاحات هشدار مي داد و همان زمان به پشتيباني گسترده از جريان هاي مذكور مي پرداخت. حضور و سخنراني سال گذشته مهاجراني در كنفرانس يكي از لابي هاي صهيونيستي در واشنگتن كه توسط برخي رسانه هاي ضدانقلاب لو رفت، يكي از نقاط تاريك كارنامه عملكرد سال هاي اخير وي به شمار مي رود.
ظاهرا وزير ارشاد خاتمي بعد از شكست فتنه آمريكايي-اسرائيلي 88 و كمرنگ شدن حمايت مشترك MI6، و لابي صهيونيستي از امثال وي و مخصوصا دنده عقبي كه با همين انگيزه از سوي خاتمي و خوئيني ها و... مشاهده مي شود، نامبرده تصميم گرفته است كه اگر شده به طور وارونه بر درازگوش تروا نيز سوار شود، خود را به ايران برساند!

 



وطن فروش هستيم ، اما نه اينقدر! (خبر ويژه)

اصرار رسانه هاي وابسته به گروه هاي اپوزيسيون خارج نشين بر حمايت از تجزيه طلبي در ايران باعث شد يكي از همين رسانه ها خواستار رعايت «الزامات ايراني بودن» شود.
پايگاه اينترنتي روز آن لاين در سوابق خود مصاحبه هاي جانبدارانه با سران گروهك هاي تجزيه طلبي نظير ريگي و پژاك و... را به وفور دارد اما به دنبال تحرك گسترده شبكه ها و تلويزيون هاي ضدانقلاب براي ترويج بي سابقه تجزيه طلبي در كردستان و آذربايجان و ديگر مناطق كشور، به غيرت آمده و از اين افراطي گري كوركورانه انتقاد كرده است.
روزنت مي نويسد: متاسفانه در يكي دو سال گذشته به ويژه در دو ماه اخير شاهد دگرگوني رويكردها در برنامه هاي كانال هاي تلويزيوني فارسي زبان در خارج كشور بوديم كه احتمالا از عدم درك منافع و مصالح بلندمدت مردم ايران ناشي مي شود. اين رسانه ها، به ويژه تصويري، با برجسته سازي شكاف هاي قومي به طرز نامناسبي برنامه ها و ميزگردهاي جهت دار و يك طرفه اي را با حضور عناصر قوميت گرا ترتيب دادند كه در نهايت به تضعيف يكپارچگي ملي و دستكاري ساختارهاي هويتي مي انجامد. بديهي است هر دولت-ملتي براساس يك سري ارزش ها تشكيل مي شود و مردم، نهادهاي مدني، نخبگان و روشنفكران و... سعي مي كنند با دفاع از اين ارزش ها موجوديت ملي را حفظ و يا تقويت نمايند. دولت-ملت ما نيز براساس ارزش هاي اوليه و خطوط قرمزي شكل گرفته است كه تضعيف يا تعرض بدان مساوي با تضعيف موجوديت ملت خواهد بود.
اين تحليل مي افزايد: اين سرمايه (حس ملي) پس انداز و پشتوانه اي ارزشمند است كه مردم ما به هنگام مواجهه با بحران ها و احساس خطر بدان رجوع مي كنند و جنگ هشت ساله با عراق و زلزله بم نمونه هاي اخير آن به شمار مي روند. ولي با كمال تاسف شاهديم كه رسانه هاي شاخص فارسي زبان اعم از دو تلويزيون شناخته شده و برخي راديوها از طريق مصاحبه ها و ميزگردها و برخي اخبار و... در حال تعرض به اين دارايي اند. شايد سوداي مبارزه با جمهوري اسلامي « به هر قيمت» باعث شده است اين رسانه ها برنامه هايي را در خروجي خود قرار دهند كه بسياري از عناصر واگرا كه در پيشينه خود ايران ستيزي و مجادله با تماميت ارضي را دارند به عنوان فعال مدني و يا هويت طلب، فعال ملي آذربايجان، كردستان و... توصيف مي شوند و توليد ادبيات واگرايي و نفرت صورت مي گيرد.
روزنت هدف اين شبكه ها را «غيريت سازي در برابر هويت ملي ايراني» توصيف كرده و مي افزايد: يكي از همين كانال ها به بهانه خنثي سازي گروه تروريستي پژاك، زمينه مناسب را براي طرح گزاره هاي تبليغاتي چون فدراليسم، خودمختاري و ستم قومي فراهم مي سازد و خودمختاري را براي جامعه كردي مفروض مي گيرد. بدون اينكه به اين مهم توجه داشته باشد كه كردهاي ايراني به قدري با ساير هم ميهنان خود قرابت تاريخي، فرهنگي و قومي دارند كه در نزد بيشترشان چنين تمايلاتي اعتبار ندارد. مطرح كردن توسعه نيافتگي مناطق پيراموني به علل ناشي از تبعيض قومي و... مسائلي است كه هيچگاه از حد ادعا فراتر نرفت و مدعيان نيز نتوانسته اند تاكنون با استناد به مدارك و اسناد آن را به مرحله «اثبات» برسانند.
اين رسانه وابسته به اپوزيسيون خارج نشين از شبكه هاي تلويزيوني مذكور خواست «اگر توليدات خود را براي ايران و ايرانيان فراهم مي كنندو اگر خود را بخشي از ملت ايران مي دانند، بيش از هرچيز الزامات ايراني بودن را فراموش نكنند و به مصالح ملي پايبند باشند. پايمال كردن ارزش هاي ايراني موجي براي دموكراسي خواهان و صلح طلبان ندارد. اين شبكه ها فقط غيريت سازي و تحريك به درگيري درون قوميت هاي ايراني مي كنند. آيا چنين روندي منجر به توسعه و دموكراسي مي شود؟ جامعه ما صدسال است كه از اين مسائل عبور كرده و دامن زدن به اين مسير قهقرايي به چه معناست».
هرچند نويسنده روزنت نخواسته معنا و علت اين هدفگذاري رسانه اي عليه تماميت ارضي ايران را بازخواني كند اما كافي است به اين نكته عنايت داشته باشيم كه گروه هاي تجزيه طلب مشخصا با سرويس هاي جاسوسي موساد، سيا و ام آي6 انگليس در ارتباط هستند و اساسا براي ايجاد غائله هاي مرزي و خدشه در تماميت ارضي و اقتدار ملي تاسيس شده اند. چندماه پيش، داودي مهاجر از عناصر ضدانقلاب فراري پس از حضور در يكي از نشست هاي راه اندازي شده توسط عليرضا نوري زاده (همكار فراري حزب خلق مسلمان و مزدور سازمان سيا) فاش كرد در اين نشست بحث هاي تجزيه طلبان پي گيري شده و اصل سمينار به كمك دلارهاي رژيم سعودي و با هدايت استخبارات اين رژيم راه اندازي شده است.

 



چرا كام شما تلخ شده است؟! (خبر ويژه)

عضو ستاد جعلي «اصولگرايان حامي موسوي» در سال 88، از خطبه هاي روشنگرانه آيت الله جنتي در نماز جمعه تهران ابراز ناخرسندي كرد.
سيدرضا اكرمي با وجود راهيابي به مجلس هشتم به واسطه حضور در فهرست اصولگرايان، بارها در زمين فتنه گران ايفاي نقش كرده است. او در مصاحبه با خبرگزاري ايلنا از اظهارات اخير آيت الله جنتي انتقاد كرد و گفت: در حال حاضر در مورد انتخابات مجلس نهم بحث هاي مختلفي وجود دارد، اما صحبت هاي آيت الله جنتي در نماز جمعه تهران درباره انتخابات مرا به شگفتي آورد؛ چرا كه ما بايد شرايط حضور حداكثري مردم در انتخابات را فراهم كنيم، نه اينكه با تكيه بر زخم هاي كهنه و جديد در كشور در برابر حضور مردم خواسته يا ناخواسته سد ايجاد كنيم.
وي افزود: شوراي نگهبان بايد بر حسب قانون عمل كند، نه اينكه 6 ماه قبل از برگزاري انتخابات داد و فرياد راه بياندازد و اين فضا را مخدوش كند، چرا كه در شرايط فعلي نبايد از تريبون مهمي مثل نماز جمعه تهران از ادبيات اختلاف افكنانه استفاده كرد.
وي كه به اعتبار حمايت از فتنه گران، از دبيري جامعه وعاظ بركنار شده، توضيح نداده كه اولاً چرا بايد هشدارهاي آيت الله جنتي به جريان فتنه و جريان انحرافي و تأكيد بر مقابله شوراي نگهبان با اين جريان هاي ضد مردمي، كام او را تلخ كند و تأكيد بر لزوم برخورد با منحرفان و فتنه گران چه مغايرتي با حضور حداكثري مردم در انتخابات دارد؟ ثانياً او چرا روشنگري در قبال محافل همسو با ضد انقلاب را ادبيات اختلاف افكنانه مي خواند. آيا قرار بوده مانند برخي حضرات با جريان هاي معارض با اصول انقلاب وحدت داشته باشيم؟ و مثل موسوي حرمت شكنان روز عاشورا را مردمان خداجو بخوانيم؟! ثالثاً اين روشنگري آن هم از سوي دبير شوراي نگهبان عين قانون گرايي است.

 



خاتمي حجت كدام اسلام است؟! (خبر ويژه)

روزنامه زنجيره اي اعتماد از ديدار ناطق نوري با خاتمي در جماران خبر داد اما يك منبع نزديك به دفتر ناطق نوري، ديدار با وي را تكذيب كرد.
روزنامه اعتماد مدعي شده بود «خيابان ياسر در شمالي ترين نقطه تهران طي روزهاي گذشته شاهد ديدار دو رقيب انتخاباتي بود. شيخ علي اكبر ناطق نوري كه روزگاري در مقام كانديداي رياست جمهوري عرصه رقابت را به سيدمحمد خاتمي واگذار كرد به ديدار او رفت تا بعد از آزادي برخي زندانيان سياسي از حال و هواي اين روزهاي اصلاح طلبان و موضع انتخاباتي آنها مطلع شود... اينكه خاتمي در اين ديدار به ناطق چه گفت و آيا اين ديدارها ادامه خواهد داشت هنوز مشخص نشده است ولي گويا خاتمي همچنان بر خواسته هاي خود در اين ديدار تاكيد كرده است. اين ديدار بعد از آزادي برخي زندانيان صورت گرفت و ناطق نوري هم به گمان برآورده شدن خواسته هاي خاتمي از او در ارتباط با نحوه فعاليت انتخاباتي اصلاح طلبان پرسيد».
ساعاتي پس از انتشار اين ادعا، سايت سفير كه به ناطق نوري نزديك است از قول «يك منبع نزديك به دفتر ناطق نوري» نوشت: خبر ديدار حجت الاسلام والمسلمين ناطق نوري با حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي از اساس دروغ است و اين رسانه ها با انتشار چنين اخباري اعتبار حرفه اي خود را زير سوال مي برند.
اطلاق عنوان حجت الاسلامي به خاتمي در حالي است كه نامبرده در تركيه به ملاقات راسموسن مقام هتاك و ضددين اروپايي كه علناً از كاريكاتورهاي اهانت آميز به پيامبر اعظم(ص) حمايت كرده بود شتافت. همچنين در روزگار رياست خاتمي و به واسطه سياست هاي فرهنگي ليبراليستي وي، انواع هجمه ها و هتاكي ها عليه مقدسات اسلامي صورت گرفت و ملاقات وي با جرج سوروس صهيونيست نشان دار و دشمن تابلودار اسلام و... بنابراين اطلاق نام حجت الاسلامي به وي، نوعي شوخي با اين عنصر نشان شده از سوي محافل برانداز آمريكايي است.
اما درباره سوداي خام روزنامه اعتماد مبني بر برآورده شدن خواسته هاي خاتمي بايد تصريح كرد كه وي يكي از متهمان اصلي خيانت هاي جبهه اصلاحات در فتنه سال 88 به شمار مي رود و طرح احتمال حضور وي در انتخابات مجلس، صرفا براي سلب اتهام از نامبرده و فرار وي از مجازات ارزيابي مي شود.
گفتني است روزنامه اعتماد سوابقي نظير دريافت كمك مالي از شهرام جزايري، چاپ مقالات سايت بي بي سي با تغيير امضاء و... را در كارنامه خود دارد.

 



نفوذي نيست ، نشان به آن نشان كه كروبي را بيچاره كرد !(خبر ويژه)

مشاور خارج نشين كروبي اصرار دارد كه بگويد مدحي شماره 2 و نفوذي جمهوري اسلامي نيست.
مجتبي واحدي با انتشار مقاله اي، به برخي عناصر مخالف در خارج و داخل كشور كه او را «هذيان گو»، «جرزن» و «دير از راه رسيده و زود مي خواهد برود» توصيف كرده اند، اعتراض كرد. او نوشت:« يكي از دوستان كه شرايط او را خوب درك مي كنم (سعيد شريعتي) به تحقير من پرداخت و لودگي پيشه ساخت. در خارج كشور هم يكي از دوستان مرا به هذيان گويي متهم كرد. او را هم درك مي كنم زيرا در ميان كساني كه ظاهراً از آنها به عنوان اپوزيسيون نام برده مي شود تنها كسي كه پس از كودتاي بيست و دوم خرداد، با آسودگي خيال به ايران رفت و آمد مي كند همين فرد است. مهم تر از دو واكنش فوق الذكر، خبري بود كه امروز در برخي سايت هاي حكومتي خواندم و اطمينان من به صحت راه خود را بيشتر كرد. اين سايت ها در متني كه دستپاچگي و كلافگي در آن هويداست اعلام كرده اند كه پيشنهاد من، مي تواند بازي جديد وزارت اطلاعات پس از «پروژه مدحي» باشد. من هنوز نمي دانم آنچه به عنوان پروژه مدحي مطرح شد واقعيت دارد يا نه اما به فرض كه ادعاي رسانه هاي حكومتي ايران در خصوص همكاري مدحي با سيستم اطلاعاتي ايران درست باشد آنگاه بايد به هوشمندي وزارت اطلاعات و رسانه هاي مواجب بگير جمهوري اسلامي ترديد كرد. اگر پيشنهاد من در مورد كنگره ملي و تماس هايي كه براي پيشبرد اين پروژه انجام مي دهم پروژه وزارت اطلاعات بود قاعدتاً آنها بايد دست نگاه مي داشتند تا عده زيادي در اين دام بيفتند و سپس جشن ديگري همچون «MADHI SHOW» به راه بيندازند».
هر چند كه برخي محافل ضد انقلاب معتقدند تحركات كساني چون واحدي باعث لوث شدن تجمعات خياباني و تحليل نيروي مخالفان و نيز شناسايي و دستگيري تعدادي از آنها در دو ماه بهمن و اسفند 89 شده، اما با توجه به شواهد و تجربيات كيهان از جريانات اپوزيسيون بعيد به نظر مي رسد كه واحدي، نفوذي وزارت اطلاعات باشد، او بعد از خروج قانوني از ايران كه قرار بود كوتاه مدت باشد به فاصله اندكي مورد پذيرش مقامات انگليس قرار گرفت و احتمالا به دليل ترديد نسبت به لو رفتن همكاري قبلي خود با سفارت انگليس در تهران و بيم از بازداشت در صورت بازگشت، همانجا ماندني شده است. از سوي ديگر چنانچه حضور وي در كنار برخي مشاوران مشابه باعث سقوط آراء كروبي از حدود 4 ميليون رأي به 300 هزار رأي (كمتر از آراي باطله) شد، اين موضوع نمي تواند ربطي به وابستگي واحدي به سيستم امنيتي و اطلاعاتي كشور باشد و صرفاً - كمي تا قسمتي- به مسئله بهره هوشي و عقل سياسي نامبردگان ارتباط پيدا مي كند كه آن هم به شهادت 33 سال گذشته، در امر سازماندهي اپوزيسيون مقيم خارج از كشور (در پروژه كذايي كنگره ملي) خللي ايجاد نمي كند.
گفتني است در پي اظهارات واحدي مبني بر اينكه حاضر است حتي با گروه هاي تروريست مذاكره كند، سعيد شريعتي در فيس بوك نوشت: «اي آقا پسري كه يك تنه كنگره ملي تشكيل مي دهي آن هم با مذاكره با تروريست هاي سابق، جر نزن، برو ته صف. آنها بيست و اندي سال پيش شوراي مقاومت تشكيل داده و رئيس و انقلاب اسلامي در هجرت دارند و هزار تا از اين ادعاها. درسته كه يه نفري، اما صف بربري نيست كه يه دونه را بي صف بدهند».


 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14