(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 شهریور 1390- شماره 20023

تا سال 91 پروژه مترو پرند به اتمام مي رسد
صبح ديروز در ملأعام عامل جنايت پل مديريت به دار مكافات آويخته شد
تمامي مدارس تهران به سيستم اطفاي حريق تجهيز مي شوند
600 دوربين ترافيك مهر را كنترل مي كنند
راه اندازي 30 مسير موقت دوچرخه سواري در مقابل مدارس
پليس ورودي پارك ارم را بست
درخواست تشكل هاي كشاورزي استان: دولت خرماي هرمزگان را به سومالي بفرستد
رئيس كل دادگستري اصفهان خبر داد بررسي پرونده متهمان خميني شهر در ديوان عالي كشور
اختصاص 3 هزار تخت جديد به بيمارستان هاي فرسوده تهران
ساماندهي خيابان لاله زار از 15 مهر
خواستگار، خانواده دختر محبوبش را به گلوله بست
در استان اصفهان واژگوني اتوبوس 6 كشته و 22 مجروح بر جاي گذاشت
بزرگراه امام علي(ع) تا شهرري ادامه مي يابد
بيمار مرگ مغزي جان 3 نفر را نجات داد
سرقت 670 ميليون توماني از دانشگاه هنر اصفهان
پرواز سوناتا به لاين مخالف در اتوبان همت



تا سال 91 پروژه مترو پرند به اتمام مي رسد

معاون وزير راه و شهرسازي از توافق جديد شهرداري تهران و اين وزارتخانه براي ساخت كل متروي پرند تا يكسال آينده خبر داد.
به گزارش مهر جمشيد نورصالحي افزود: ساخت مترو شهرهاي جديد هشتگرد و پرديس در حال اجراست.
وي اظهار كرد: شهرداري تهران اعلام كرده كه مترو پرند در ادامه خط يك مترو تهران در مدت يكسال ساخته خواهد شد كه در حال حاضر اين توافقنامه براي تأمين اعتبارات به معاونت نظارت راهبردي رياست جمهوري ارسال شده است و پس از تأمين اعتبار به اجرا درمي آيد.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه براساس توافق قبل، مسئوليت ساخت 18 كيلومتر از مترو پرند برعهده وزارت راه و شهرسازي است، بيان كرد: 12 كيلومتر از مترو از سوي فرودگاه امام و 20 كيلومتر ديگر هم بايد از سوي شهرداري تكميل شود اما براساس توافق جديد تمامي اين مسير از سوي شهرداري تهران ساخته مي شود.
مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد اعتبار تكميل اين پروژه را 400 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: ساخت مترو براي شهرهاي جديد هشتگرد و پرديس هم در حال انجام است البته مترو پرديس فعلاً در مراحل ابتدايي تهيه طرح است كه پس از نهايي شدن به اجرا مي رسد.
خط 2 متروي تهران بازگشايي شد
مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران گفت: خط 2 متروي تهران كه به دليل نقص فني چند ساعتي از سرويس دهي به مسافران بازمانده بود رفع نقص و بازگشايي شد.
محمد قلي ها با اشاره به بازگشايي خط 2 متروي تهران حد فاصل طرشت تا صادقيه گفت: ساعت 15:20 دققه شب دوشنبه مشكل موجود در خط رفع شد.
وي ادامه داد: براي بررسي مشكلات احتمالي همكاران فني تا صبح سه شنبه اين خط را كنترل كردند تا براي مسافران صبح گاهي اين خط مشكلي ايجاد نشود.
گفتني است در پي نقص فني خط 2 متروي تهران روز دوشنبه ترافيك شديدي در سطح شهر ايجاد شد.
قلي ها با اشاره به هماهنگي صورت گرفته در زمان نقص فني خط 2 با شركت واحد اتوبوسراني تهران گفت: شركت مترو در خصوص اين مورد و موارد مشابه با شركت اتوبوسراني در ارتباط است به گونه اي كه بعد از رخ دادن نقص فني از طرف شركت اتوبوسراني براي جابجايي مسافران حدود صد دستگاه اتوبوس به محل اعزام شدند.

 



صبح ديروز در ملأعام عامل جنايت پل مديريت به دار مكافات آويخته شد

عامل جنايت فجيع در پل مديريت تهران صبح ديروز با حضور مسئولان قضايي و رسانه ها در ملأعام به دار مجازات آويخته شد و مكافات عمل خود را با طناب دارچشيد.
به گزارش خبرگزاري ها كوشا عامل قتل مهسا ظهر چهارشنبه 15 تير ماه سال جاري هم دانشگاهي خود را در بالاي پل مديريت مورد حمله غافلگيرانه قرار داد و با وارد كردن حدود 30 ضربه چاقو از پاي درآورد.
در اين حادثه مرضيه دوست نزديك مهسا هم كه در صحنه حادثه حضور داشت و درصدد جلوگيري از وقوع اين جنايت برآمده بود از ضربات چاقوي كوشا بي نصيب نمانده و از چند ناحيه به شدت مورد ضرب و شتم قرار مي گيرد.
به گفته مرضيه، كوشا با پارچه اي كه روي صورت خود كشيده بود قصد داشت بعد از اجراي نقشه اش، از محل حادثه بگريزد اما اين كارش با موفقيت همراه نبود و دقايقي بعد از جنايت باچند تن از شاهدين جنايت درگير و توسط آن ها دستگير شد.
كوشا در تمام مراحل رسيدگي پرونده ضمن اعتراف به جنايت ارتكابي دليل اصلي خود از اين جنايت را علاقه مندي وي براي طرح دوستي با وي و جواب رد شنيدن از سوي مهسا اعلام كرده است كه نهايتاً از سوي دادگاه كيفري استان تهران پس از بررسي مستندات و اظهارات شاهدان به قصاص محكوم شد كه اين حكم پس از تأييد از سوي ديوان عالي كشور بامداد ديروز به مرحله اجرا درآمد.
كوشا اولين كسي نيست كه دست به اين گونه جنايت هاي بي محابا مي زند و اميدواريم كه آخرين آن ها باشد، اما آنچه در اين ميان باعث حيرت، تعجب و نگراني است تماشاچي بودن اكثريت مردم در اينگونه حوادث و عدم تمايل نيروي انتظامي در ورود به موقع در اين گونه معضلات است به طوري كه به گزارش خبرگزاري فارس يكي از شاهدان حادثه كه بعد از تعقيب و گريز توانسته بود كوشا را دستگير كند در دادگاه با تشريح صحنه حادثه درباره حضور خودروي گشت پليس در محل جنايت گفت: همه شاهدان و حاضران در صحنه ديدند كه خودرو گشت در آن زمان در محل بود اما به سرعت از آنجا رفت.
شاهد ديگري هم كه مردي ميانسال بود در اين باره گفت: يك خودروي پليس در محل حضور داشت، اما با ديدن صحنه جنايت به سرعت آنجا را ترك كرد.
وي تأكيد كرد: همه شاهدان اين صحنه برگه اي مبني بر ترك خودروي گشت پليس از صحنه را امضا كرديم اما گويا اين برگه در پرونده موجود نمي باشد.
بنابر همين گزارش در ادامه جلسه، شاهد ديگري در جايگاه قرار گرفت و گفت: با طولاني شدن صدايي كه از بالاي پل مي آمد، خودم را به آنجا رساندم و ديدم متهم با حالتي وحشيانه با دو چاقو به دو طرف بدن دختر جوان ضربه مي زد. با كمك يكي از شاهدان و يك مامور آتش نشاني كه آنجا بود و بعد از فرار كردن متهم، مهسا را به پايين پل عابر پياده آورديم، حدود 100نفر در حال فيلم برداري بودند و مهسا جلوي چشم آنها تلف شد.
پشيماني در پاي چوبه دار
خبرنگاران و عكاسان رسانه هاي مختلف اعم از روزنامه ها، خبرگزاري ها و رسانه ملي ديروز صبح در محل اجراي حكم حاضر شده بودند و فقط كساني مي توانستند وارد محدوده اجراي حكم شوند كه از قبل مجوز دريافت كرده باشند.
خودروي حامل كوشا كه موي سرش از ته تراشيده شده بود، در حالي كه توسط چند خودرو و موتورسوار اسكورت مي شد وارد محوطه محل اجراي حكم شد و لحظاتي بعد با همراهي چند مامور بالاي سكوي اجراي حكم قرار گرفت، و در اين لحظات آخرين عمرش بود كه كوشا در پاسخ به سؤال خبرنگاران كه پرسيدند چه احساسي داري گفت: «پشيمانم».

 



تمامي مدارس تهران به سيستم اطفاي حريق تجهيز مي شوند

معاون پيشگيري سازمان آتش نشاني شهرداري تهران از تجهيز تمامي مدارس شهر تهران به سيستم اطفاي حريق خبر داد.
براتي گفت: تقريبا تمامي مدارس شهر تهران به سيستم اطفاي حريق مجهز شده اند.
وي افزود: در اكثر مدارس دولتي اين سيستم وجود دارد و در مدارس غيرانتفاعي نيز كارشناسي مشاوره رايگان مي دهند، اگر مسئولان مدرسه بخواهند وسايلي را براي آنها نصب كنيم بايد هزينه آن را پرداخت كنند. اما در مدارس دولتي تقريبا به صورت رايگان سيستم ها نصب شده است.
معاون پيشگيري سازمان آتش نشاني شهرداري تهران تصريح كرد: تقريبا تمامي مدارس به سيستم اطفاي حريق مجهز هستند اما بايد نگهداشت اين وسايل در دستور كار مدارس قرار بگيرد.

 



600 دوربين ترافيك مهر را كنترل مي كنند

مديرمركز كنترل ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه ترافيك تهران در مهر 20 تا 30 درصد افزايش مي يابد گفت: ترافيك مهر را با بيش از 600 دوربين كنترل خواهيم كرد.
همايون فتاحي با بيان اينكه بالغ بر 600 دوربين ترافيك تهران را كنترل مي كنند، گفت: برنامه داريم تا سال آينده هزار دوربين در تهران نصب كنيم.
مديرمركز كنترل ترافيك شهرداري تهران ادامه داد: در حال حاضر تمامي بزرگراه ها و معابر اصلي توسط دوربين ها كنترل مي شود.
وي با اشاره به اينكه دوربين هاي جديدتري در سطح شهر نصب خواهيم كرد، افزود: برنامه توسعه دوربين ها در دستور كار قرار دارد.
به گزارش فارس فتاحي با تاكيد بر اين موضوع كه افزايش 20 تا 30 درصد ترافيك را در مهر خواهيم داشت، گفت: اين افزايش به دليل سفرهاي آموزشي است و اجتناب ناپذير است.

 



راه اندازي 30 مسير موقت دوچرخه سواري در مقابل مدارس

همزمان با آغاز ماه مهر و بازگشايي مدارس، 30 مسير موقت دوچرخه سواري مقابل مدارس راه اندازي مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه9، در نخستين جلسه اي كه با موضوع طرح استقبال از مهر از سوي معاونت حمل و نقل و ترافيك برگزار شد، تمامي حفاري هاي شركت هاي مختلف از 15 شهريورماه تا 15مهرماه به مدت يك ماه ممنوع شد.
همچنين در اين جلسه، نظارت بر تمامي ايستگاههاي اتوبوس به صورت روزانه، افزايش تعداد 50 دستگاه اتوبوس هاي تندرو در خط 2، ايمن سازي معابر، تامين روشنايي معابر، اجراي طرح مدارس ايمن در مقابل مدارسي كه در كنار بزرگراه ها مستقر هستند، نصب جان پناه در گذرگاه هاي عابر پياده و ايمني تردد دانش آموزان به ويژه دبستاني ها در دستور كار قرار گرفت.
براساس اين گزارش، نماينده معاونت هاي امور شهري و فضاي سبز و عمران از ترميم آسفالت، جدول كشي، جمع آوري زباله ها و نقاشي ديواري جهت پاكيزگي ديوارهاي مدارس خبر دادند.
در اين جلسه محمد اردلان بختياران معاون نظارت و عمليات واحد اتوبوسراني منطقه در خصوص فعاليت هاي اين حوزه گفت: اعزام اتوبوس به مكان هاي پرمسافر، كاهش فاصله اعزام اتوبوس از 10 دقيقه به 5 دقيقه، آماده باش كامل تعميرگاه هاي اتوبوس به مدت 1 ماه، حضور مستمر گشت هاي اتوبوسراني در تمامي ايستگاه ها، نظافت داخلي تمامي اتوبوس هاي بليتي و ارائه خدمات رايگان به دانش آموزان در دو روز اول آغاز مدارس از جمله اقدامات اين حوزه است.

 



پليس ورودي پارك ارم را بست

جانشين رئيس پليس راهور تهران از بسته شدن مجدد ورودي پارك ارم خبر داد و گفت: در صورتي كه مشكل ترافيك ورودي اين پارك حل نشود ورودي مسدود مي شود.
سرهنگ جلال بذرافشان اظهار داشت: جمعه دو هفته پيش بار ديگر شاهد ايجادترافيك در ورودي پارك ارم بوديم كه پليس براي جلوگيري افزايش ترافيك در بزرگراه تهران - كرج و شيخ فضل الله اين مسير را براي چندين ساعت مسدود كرد.
وي افزود: همچنين مسير جايگزين از بزرگراه باكري در نظر گرفته شد كه به علت خاكي بودن مسير مشكلاتي به وجود آمد.
بذرافشان ادامه داد: متاسفانه با وجود برگزاري چندين مراسم ازدواج مجبور به انسداد ورودي پارك شديم اما مسئولان پارك نيز براي رفع اين مشكل تاكنون اقدامي انجام نداده اند.
جانشين رئيس پليس راهور تهران از آسفالت كردن مسير جايگزين در بزرگراه باكري خبر داد و گفت: در صورتي كه بار ديگر اين ورودي ايجاد ترافيك كند مجبور به انسداد آن و استفاده از مسير جايگزين هستيم.
به گزارش مهر بذرافشان تصريح كرد: ورودي پارك در صورت ايجاد ترافيك در زمان بازي دو تيم استقلال و پيروزي بار ديگر مسدود مي شود.

 



درخواست تشكل هاي كشاورزي استان: دولت خرماي هرمزگان را به سومالي بفرستد

تعدادي از تشكل هاي غيرانتفاعي بخش كشاورزي هرمزگان، خواستار خريد محصول خرماي اين استان توسط جمعيت هلال احمر به منظور ارسال براي قحطي زدگان سومالي شدند.
رئيس خانه كشاورزي هرمزگان در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ايرنا، افزود: با اين كار هم غذاي كاملي براي مردم قحطي زده تأمين مي شود هم نخل داراني كه در حال برداشت محصول خرما هستند از نگراني بيرون مي آيند.
ابوطالب جوادي اضافه كرد: به دليل اعلام نشدن قيمت تضميني خريد ارقام خرما از سوي سازمان تعاوني روستايي، هم اينك دلالان، محصول نخلداران را با كمترين قيمت و هر كيلوگرم بين 200 تا 300 تومان خريداري و با چند برابر قيمت مي فروشند.
كرامت وكيلي پور عضو هيئت مديره مجمع ملي خبرگان كشاورزي كشور و رئيس اين تشكل در هرمزگان هم در اين زمينه بيان داشت: ده ها ميليارد ريال كمك نقدي از سوي مردم ايران براي كمك به قحطي زدگان كشور سومالي جمع آوري شده است كه مي توان با استفاده از بخشي از آن نسبت به خريد خرما و فرآورده هاي آن اقدام كرد.

 



رئيس كل دادگستري اصفهان خبر داد بررسي پرونده متهمان خميني شهر در ديوان عالي كشور

اصفهان-خبرنگار كيهان:
رئيس كل دادگستري استان اصفهان از بررسي حكم متهمان تجاوز به عنف خميني شهر در ديوان عالي كشور خبر داد.
غلامرضا انصاري در اين باره اظهار داشت: در مهلت قانوني 20روزه متهمان به راي دادگاه اعتراض كرده و اين اعتراض موجب شد طبق ضوابط قانوني، پرونده آنان در ديوان عالي كشور مورد بررسي مجدد قرار گيرد.
وي با بيان اينكه حكم ديوان عالي كشور در مورد اين متهمان در چند روز آينده صادر خواهد شد، گفت: در حكم ديوان عالي كشور، راي دادگاه كيفري شعبه 18 اصفهان تاييد مي شود و يا در صورت تشخيص وجود ايراد و نقص احتمالي در آن، بايد اصلاحات لازم صورت گيرد.
رئيس كل دادگستري اصفهان افزود: در دادگاه كيفري استان اصفهان 9 متهم تجاوز به عنف در خميني شهر محاكمه شدند كه متهمان رديف اول تا چهارم اين پرونده به اعدام، 29 سال حبس و شلاق تعزيري محكوم شده بودند.

 



اختصاص 3 هزار تخت جديد به بيمارستان هاي فرسوده تهران

معاون درمان وزارت بهداشت، از اختصاص 3 هزار تخت براي بيمارستانهاي فرسوده شهر تهران خبر داد.
به گزارش مهر، دكتر حسن امامي رضوي اظهار داشت: بحث فرسودگي بيمارستانهاي شهر تهران امر بسيار مهمي بوده و نياز به بازسازي دارد و در سفرهاي استاني نيز به اين نكته توجه ويژه اي شده است.
وي افزود: پيش بيني مي شود كه 3 هزار تخت بيمارستاني جايگزين تختهاي فرسوده در بيمارستانهاي امام خميني، شريعتي و شهدا شود و پروژه مقاوم سازي بيمارستان سينا كه 20 سال طول كشيده، تا پايان سال 90 افتتاح شود.
معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه افتتاح بيمارستانهاي صحرايي را حائز اهميت دانست و ابراز داشت: بيمارستانهاي موجود تهران به طور معمول در مواقع بحران، ارائه خدمات را به صورت جاري از دست خواهند داد و در اين جا است كه بحث بيمارستانهاي صحرايي معنا پيدا مي كند.
وي افزود: در اين راستا بسيج سازندگي تاكنون 30 بيمارستان صحرايي افتتاح كرده و قرار است در آينده اي نزديك 10 بيمارستان صحرايي ديگر نيز در سطح كشور مستقر شود.

 



ساماندهي خيابان لاله زار از 15 مهر

مدير بافت هاي تاريخي شهر تهران از مراحل نهايي طراحي ساماندهي خيابان لاله زار تهران خبر داد و گفت: طرح ساماندهي خيابان لاله زار تهران از 15 مهرماه آغاز خواهد شد.
بهروز كاشف با بيان اين مطلب، گفت: طرح ساماندهي خيابان لاله زار تهران به عنوان يكي از قديمي ترين بافت هاي تاريخي تهران در دستور كار قرار دارد و با جديت دنبال مي شود.
وي افزود: اين طرح هم اكنون در مراحل نهايي مطالعات قرار دارد و به زودي اجرايي خواهد شد.
مدير بافت هاي تاريخي شهر تهران با تاكيد بر اهميت حفظ بافت هاي اصيل و با هويت تهران اظهار كرد: طراحي محور لاله زار به عنوان يكي از خيابان هاي با بافت قديمي و با اصالت از جمله اقداماتي است كه در حال انجام است و به زودي به اتمام مي رسد.
به گزارش ايسنا كاشف در ادامه خاطرنشان كرد: در اين طرح قرار است كف سازي، نماها و ساير كاربرد ابنيه هايي مانند فروشگاه هاي الكترونيكي ساماندهي شود و كاربري هاي جديد تعريف شده جايگزين آن شود.

 



خواستگار، خانواده دختر محبوبش را به گلوله بست

خواستگار دلفاني به دليل شنيدن جواب رد، خانواده دختر محبوبش را به گلوله بست كه اين امر منجر به كشته شدن سه نفر از خانواده دختر شد.
به گزارش مهر، صداي تيراندازي در ساعات ابتدايي شب گذشته در شهر نورآباد موجب ايجاد وحشت ميان مردم شهر شد كه نتيجه اين تيراندازي كشته و مجروح شدن چهار نفر از اعضاي يك خانواده بود.
حوالي ساعت 20و30 دقيقه دوشنبه مردي كه گفته مي شود خواستگار دختر يكي از خانواده هاي نورآبادي بوده است، به دليل شنيدن جواب رد به منزل اين فرد مراجعه و كل خانواده را به گلوله مي بندد.
اين امر موجب كشته شدن دختر، مادر و پسر خانواده و همچنين زخمي شدن يكي ديگر از اعضاي خانواده شد كه حال مجروح حادثه نيز وخيم گزارش شده است.
معاون سياسي امنيتي استانداري لرستان كه از همان ساعات اوليه با توجه به مشكل ايجاد شده از خرم آباد عازم شهرستان دلفان شده و به سرعت در محل حادثه حضور پيدا كردند در گفت وگويي با خبرنگار مهر با تاييد حادثه رخ داده اظهار داشت: تنها مجروح حادثه به خرم آباد براي مداوا اعزام شده است.
حسن شريعت نژاد با تاييد كشته شدن سه نفر در جريان اين حادثه، يادآور شد: متاسفانه ضارب از محل متواري شده و با استناد به آخرين اطلاعات - تا لحظه مخابره اين خبر - هنوز دستگير نشده است.
وي ادامه داد: ضارب پس از اقدام به تيراندازي از محل به وسيله ماشين فرار كرد و در يكي از جاده هاي فرعي ماشين خود را رها كرده و متواري شده است.
معاون سياسي امنيتي استانداري لرستان فرد ضارب را ساكن يكي از روستاهاي اطراف نورآباد عنوان كرد و گفت: حادثه رخ داده در خود شهر نورآباد اتفاق افتاده است.

 



در استان اصفهان واژگوني اتوبوس 6 كشته و 22 مجروح بر جاي گذاشت

نايين و اصفهان- خبرنگار كيهان:
واژگوني يك دستگاه اتوبوس در محور جندق واقع در استان اصفهان 6 كشته و 22 مجروح بر جاي گذاشت.
فرمانده انتظامي شهرستان خور و بيابانك با اعلام اين خبر گفت: يك دستگاه اتوبوس كه از مشهد به سمت اصفهان در حركت بود ساعت 5 و 45 دقيقه بامداد روز سه شنبه در محور جندق- معلمان واژگون شد. سرگرد محمودرضا صادقي افزود: در جريان اين حادثه 6 نفر از مسافران در دم كشته و 22 نفر مجروح شدند.
وي گفت: كشته شدگان 5 زن و يك مرد بودند و مجروحان نيز با هفت دستگاه آمبولانس به مراكز درماني شهرهاي خور و نايين و اصفهان منتقل شدند.
صادقي خواب آلودگي سرعت غيرمجاز و ناتواني راننده در كنترل وسيله نقليه را علت حادثه اعلام كرد.
همچنين در حادثه ديگري در نايين، كمك راننده يك دستگاه اتوبوس به دليل بي احتياطي راننده در برخورد با اتوبوس جان خود را از دست داد.

 



بزرگراه امام علي(ع) تا شهرري ادامه مي يابد

معاون فني و عمراني شهرداري تهران گفت: طرح اتصال بزرگراه امام علي(ع) به شهر ري در كميسيون عمران و زيرساخت هاي شهري به تصويب رسيده و تهيه طرح اجرائي آن در دستور كار قرار گرفته است.
مازيار حسيني افزود: هم اكنون سازمان مشاور فني و مهندسي با همكاري معاونت شهرسازي و معماري، معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه 20 مشغول تكميل مطالعات و آماده سازي نقشه هاي اجرايي طرح هستند تا پس از بررسي و تصويب طرح در مراجع ذيربط نسبت به آغاز عمليات اجرايي اقدام شود.
لازم به ذكر است بزرگراه امام علي(ع) به عنوان طويل ترين بزرگراه شمالي، جنوبي شهر تهران از بزرگراه ارتش شروع و بر اساس نقشه هاي قبلي با طي مسافتي در حدود 15 كيلومتر تا بزرگراه آزادگان ادامه مي يافت، اما با دستور اخير شهردار تهران اين معبر شرياني تا بزرگراه شهيد آويني امتداد خواهد يافت.
به گزارش فارس بزرگراه امام علي(ع) حد فاصل بزرگراه ارتش تا مسيل باختر پيش از اين احداث شده و مورد بهره برداري قرار گرفته بود اما بخش اعظم آن با توجه به گذر از بافت متراكم مسكوني، ساليان متمادي از دستور اجرايي خارج شده بود.

 



بيمار مرگ مغزي جان 3 نفر را نجات داد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
سه عضو يك دختر نوجوان مرگ مغزي در اصفهان به بيماران نيازمند اهدا شد.
پريا فلاحي دختر 15 ساله كه در اثر سانحه اي دچار مرگ مغزي شده بود، با رضايت خانواده اش، مورد عمل جراحي پيوند عضو قرار گرفت. طي اين عمل جراحي كليه ها و كبد اين بيمار مرگ مغزي، به 3 بيمار نيازمند به عضو اهدا شد.

 



سرقت 670 ميليون توماني از دانشگاه هنر اصفهان

دو نفر از كاركنان غيررسمي دانشگاه هنر اصفهان با سرقت و جعل چك هاي اين دانشگاه موفق به سرقت 670 ميليون توماني از اين دانشگاه شدند.
به گزارش رجانيوز در پي سرقت و جعل چك هاي دانشگاه هنر اصفهان، در تاريخ 17/5/1390 توسط دو نفر از كاركنان غيررسمي شاغل در واحدهاي نقليه و مالي كه چك هايي جمعا به مبلغ 6700 ميليون ريال را با روش جعل چك و جعل امضاي سه نفر از مسئولين دانشگاه سرقت كرده بودند؛ موضوع توسط دانشگاه بلافاصله به اطلاع مراجع امنيتي استان رسيد.
با ورود نيروهاي فعال آگاهي اصفهان و شهركرد دو نفر مذكور دستگير و به مراجع قانوني سپرده شدند؛ لازم به ذكر است كه تمامي مبالغ سرقت شده كشف و به حساب دانشگاه بازگردانده خواهد شد.

 



پرواز سوناتا به لاين مخالف در اتوبان همت

رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهور تهران گفت: پروازخودرو سوناتا به لاين مخالف خود در اتوبان همت به 5 خودرو آسيب وارد كرد.
سرهنگ احمد عسكري نژاد درباره حادثه شب دوشنبه در مسير شرق به غرب بزرگراه همت بر روي پل اشرفي اصفهاني گفت: حدود ساعت 50:22 شب دوشنبه يك دستگاه سواري سوناتا كه در مسير شرق به غرب اتوبان همت در حال حركت بود به علت ناتواني راننده در كنترل وسيله نقليه ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه پس از برخورد با گاردريل به هوا بلند شده و در لاين مخالف سقوط كرد.
وي با بيان اينكه خودرو سوناتا پس از سقوط به لاين مخالف با چرخش به دور خود با پنج دستگاه خودرو سواري ديگر برخورد كرد، افزود: براثر اين حادثه ترافيك مقطعي در اين بزرگراه ايجاد شد.
رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهور تهران با اشاره به اينكه پرونده اين حادثه براي سير مراحل قانوني به كلانتري 140 باغ فيض ارجاع داده شده است، گفت: سواري سوناتا پس از سقوط با يك دستگاه خودرو سواري 206، يك دستگاه سمند، هيوندا، پژو 405 و بي ام و برخورد كرد.
به گزارش ايسنا اين حادثه علاوه بر 2 مجروح سرپايي در عين حال 2 مجروح ديگر نيز داشت كه توسط اورژانس به بيمارستان منتقل شدند كه حال اين دو نفر وخيم نيست.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14