(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 شهریور 1390- شماره 20023

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اردوغان: به زودي به ايران مي روم
متفكران مسلمان در راه تهران مانيفست انقلاب هاي اسلامي منطقه تدوين مي شود
عقب نشيني سران عرب از ادعا ي جزاير سه گانه ايران
تجليل رئيس جمهور از شخصيت آيت الله طالقاني
سازمان بازرسي: دولت مانع توضيح بانك مركزي درباره اختلاس ميلياردي مي شود
فرمانده كل سپاه: عمليات سپاه در شمال غرب در راستاي پيشگيري از تهديدات آينده است
واكنش نايب رئيس كميسيون امنيت ملي به مشكلات امنيتي و دانشگاهي مالزي
نهم و دهم مهر ماه صورت مي گيرد
ورود نام گروهك ريگي در فهرست تروريستي نيوزيلند
دفتر نمايندگي ايران در سازمان ملل در واكنش به مقاله اي در واشنگتن پست:
درخواست از ايران براي صرف نظر كردن از حقوق هسته اي غيرقابل پذيرش است
بافت تابلوفرش 3بعدي چهره استاد شهريار در تبريز
صالحي مرام: هديه رئيس جمهور به خبرنگاران پس از تأييد وزارت ارشاد پرداخت مي شود
معاون وزير آموزش و پرورش خبر داد احياي درس انشاء در مقطع دبيرستان
قائم مقام سازمان دانش آموزي خبر داد افزايش 2 هزار نفري سهميه عمره دانش آموزي
تشكيل 4 هزار كلاس درس دفاع مقدس در دانشگاه هاي كشور
حسين صفار هرندي: اصولگرايي دهه 70 پاسخگوي جامعه امروز نيست
تمديد مهلت ثبت نام شركت در جشنواره سراسري قرآن خبرنگاران و هنرمندان
حجت الاسلام والمسلمين شجوني:
مشايي در صورتي مي تواند نامزد شود كه شوراي نگهبان و بسيج و سپاه و حزب الله نباشند
اخبار ادبي و هنري
آيت الله مكارم شيرازي: تصرف سفارت رژيم صهيونيستي نشان از اسلامي بودن تحولات دارد



اردوغان: به زودي به ايران مي روم

سرويس سياسي-
نخست وزير تركيه گفت به زودي به تهران سفر مي كند.
به دنبال برخي تنش هاي اخير در روابط تهران-آنكارا كه عمدتا ناشي از انطباق رويكرد تركيه و آمريكا در قبال تحولات منطقه است، رجب طيب اردوغان در اظهارنظري كه ظاهرا هدف آن مثبت سازي فضاي روابط با تهران است اعلام كرد به زودي ابتدا احمد داوود اوغلو وزير خارجه تركيه و سپس وي به تهران سفر مي كند.
اردوغان كه روز سه شنبه با روزنامه قطري الشرق گفت وگو كرده ، اظهار داشت:
آنكارا و تهران تماس ها و مشورت هاي مستمر با يكديگر دارند و به زودي وزير امور خارجه تركيه و سپس اينجانب از ايران ديدار خواهيم كرد.
اردوغان افزود: روابط اقتصادي بخش بزرگي از مبادلات طرفين را تشكيل مي دهد و ايران بزرگترين صادركننده گاز به تركيه به شمار مي رود همچنانكه ارزش تبادل تجاري دو كشور هم اكنون ده ميليارد دلار است كه براساس توافقنامه طرفين به پانزده ميليارد دلار در سال دو هزار و پانزده افزايش خواهد يافت.
وي سپس به برخي سخنان اخير آقاي احمدي نژاد اشاره كرد و گفت: من اخيرا تغييري نسبي در لحن رئيس جمهور ايران درخصوص حوادث سوريه مشاهده كردم كه گمان مي كنم تركيه در اين تغيير لحن نقش داشته است. ما پيامدهاي وخيمي را كه ممكن است بر اثر ادامه سياست سركوب كنوني دمشق براي سوريه رخ دهد براي مسئولان ايراني توضيح داديم و از آنها خواستيم كه روي مواضع ملت سوريه حساب و اعتماد كنند ما به صراحت به ايراني ها گفتيم كه نظام سوريه را لوس نكنيد زيرا اين سياست باعث مي شود كه اين نظام اقداماتي بدتر از آنچه تاكنون بدان دست زده است، انجام دهد و شما را با خود به مسير خطرناكي ببرد.
ابراز خوشحالي اردوغان از سخنان اخير احمدي نژاد در حالي است كه سياست رسمي ايران درباره سوريه كه توسط رهبرمعظم انقلاب اعلام شد هيچ تغييري نكرده و سخنان دو پهلوي احمدي نژاد در اين مورد هم با انتقادهاي زيادي در داخل مواجه شد به گونه اي كه دفتر رئيس جمهور روز دوشنبه هرگونه موضع گيري از جانب وي عليه دولت سوريه را رد كرد.
برخي منابع مطلع به «كيهان» گفتند اظهارات اردوغان محصول پيام هاي صريحي است كه اخيرا از جانب ايران دريافت كرده و در آن به وي درباره «تبديل شدن به مهره آمريكا در منطقه» هشدار داده شده است.
اردوغان درباره ديدار مقام هاي ترك از تهران گفت: احمد داود اوغلو وزير امور خارجه اين كشور به زودي براي ادامه مشورت با مقامات ايراني درباره اوضاع سوريه از تهران ديدار مي كند و به فاصله اندكي من نيز با مسئولان ايراني در تهران ديدار خواهم كرد تا طرفين درباره برخي امور مبهم تصميم نهايي را اتخاذ كنند و زمينه هاي همكاري دو كشور بيش از پيش تقويت شود.
زمان سفر داوود اوغلو و اردوغان به تهران هنوز مشخص نشده است.

 



دبيركل نخستين اجلاس بين المللي بيداري اسلامي مطرح كرد
متفكران مسلمان در راه تهران مانيفست انقلاب هاي اسلامي منطقه تدوين مي شود

دبير اجلاس جهاني بيداري اسلامي از اشتياق متفكران جهان اسلام براي سفر به تهران خبر داد.
علي اكبر ولايتي ديروز در نشستي خبري با اشاره به استقبال متفكران و انديشمندان از برگزاري اين اجلاس ادامه داد: در طول اين مدت اقبال انديشمندان و متفكران جهان اسلام بيشتر شده و در فاصله ده روزه حدود بيش از 600 نفر از متفكرين جهان اسلام و خارج از جهان اسلام حتي از كشورهاي اروپايي و آمريكايي در آن شركت مي كنند و دست كم 400 نفر از انديشمندان و متفكران داخلي نيز در اين اجلاس بين المللي حضور دارند.
ولايتي با اشاره به ويژگي هاي اين اجلاس بين المللي اضافه كرد: اولين ويژگي آن است كه اين اجلاس يك كنفرانس غيررسمي است زيرا كه از مسئولين و مقامات كشورها در اين اجلاس شركت نمي كنند و اساس اين اجلاس دعوت از انديشمندان براي تبادل افكار در جهان اسلام در رابطه با بيداري اسلامي، آينده و استمرار آن است. اميدواريم اين تبادل افكار فقط به برگزاري اين جلسه خلاصه نشود و بلكه به صورت نهادينه در صورت توافق انديشمندان جهان اسلام به صورت يك جريان مستمر در ميان متفكران باشد كه بتوان درباره آينده بيداري اسلامي و جلوگيري از آسيب هاي احتمالي و پيشرفت بيشتر اين جريان حركت كرد.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره نشات گرفتن اين انقلاب از انقلاب اسلامي ايران گفت: اين انقلاب ها به طور حتم الهام گرفته از انقلاب اسلامي ايران است. قويا اعتقاد بر اين است كه اين انقلاب ها برگرفته شده از قيام انقلاب اسلامي ايران بوده كه توسط امام(ره) انجام گرفته، به پيروزي رسيده و استمرار پيدا كرده است. جمهوري اسلامي ايران با گذشت 32 سال به راه خود ادامه داده و اين محرك و مشوقي بوده كه اين روند را تثبيت مي كند.
وي ادامه داد: دو عامل بر اين انقلاب هاي در حال وقوع تاثير گذاشته است؛ دليل اول اين كه انقلاب اسلامي ايران به وقوع پيوسته و به پيروزي رسيد و دليل دوم اين كه اين انقلاب استمرار پيدا كرده و هر روز قدرتش افزايش مي يابد و همان راه امام(ره) توسط مقام معظم رهبري با همان قوت ادامه مي يابد. هرچه زمان مي گذرد توان جمهوري اسلامي ايران بيشتر شده و در مقابل نيز پيچيدگي هاي توطئه هاي غربي ها و عوامل آنها در منطقه بيشتر شده است، اما قدرت جمهوري اسلامي ايران در برابر اين پيچيدگي ها افزايش يافته است.
وي درباره تسخير نمايندگي رژيم صهيونيستي در قاهره و تاثير آن بر جهان عرب افزود: انتظار اين است كه با توجه به نقش راهبردي مصر در جهان عرب آنچه كه در مصر اتفاق افتاد در كشورهاي ديگر جهان عرب نيز اتقاق افتد. ما بسيار اميدواريم كه در ساير كشورهاي اسلامي و عربي كه به صورت مستقيم و غيرمستقيم رژيم صهيونيستي را به رسميت شناخته اند عليه اين رژيم بپا خيزند. تفكر مسلمانان اين است كه رژيم صهيونيستي در جهان اسلام نمايندگي نداشته باشد و كشورهاي اسلامي با اين رژيم قطع رابطه كنند زيرا به رسميت شناختن اين رژيم يعني به رسميت شناختن اشغال قبله اسلام و اين ضد ارزشهاي اسلامي است.
وي درباره انتقاد برخي به عملكرد دستگاه ديپلماسي ايران در بيداري اسلامي گفت: از آنجايي كه دستگاه ديپلماسي ايران يك دستگاه رسمي است محدوديتهايي دارد. اما به هنگام برگزاري هرگونه اجلاس بين المللي در زمينه بيداري اسلامي وزارت خارجه اعلام آمادگي كرده است. در واقع ما در اين اجلاس بين المللي تلاش مي كنيم كه اقدامي در جهت نهادينه شدن يك حركت مردمي و يك NGO بين المللي اسلامي باشيم.
ولايتي افزود: آنچه كه وزارت خارجه بايد در اين زمينه انجام مي داد را به هيچ وجه دريغ نكرده و در اين كار كوتاهي نكرده است.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در پاسخ به اين سوال كه آيا در اين اجلاس بين المللي گروه هاي مخالف بشار اسد نيز دعوت شده اند؟ اضافه كرد: ما در اين اجلاس از متفكران جهان اسلام از جمله سوريه دعوت كرديم. اين كه اين گروه ها و متفكران مخالف هستند يا نه تفحصي انجام نشده است.
وي ادامه داد: در اين اجلاس درباره آينده بيداري اسلامي نيز گفت وگوهايي انجام مي شود. در واقع در اين اجلاس 5 كميسيون با عنوان هاي تاريخچه مباني و مفاهيم بنيادين بيداري اسلامي، نقش آفرينان عرصه بيداري اسلامي، جريان شناسي و آسيب شناسي جبهه متحد بيداري اسلامي، اهداف و پيامدهاي بيداري اسلامي و چشم انداز بيداري اسلامي در نظر گرفته شده است. در واقع در كميسيون پنجم مباحثي درباره قرار دادن بيداري اسلامي در مسير صحيح راهكارهاي لازم انجام مي گيرد.

 



عقب نشيني سران عرب از ادعا ي جزاير سه گانه ايران

يك روزنامه كويتي نوشت به درخواست امارات، مسأله جزاير سه گانه ايران، از دستور كار نشست اتحاديه عرب خارج مي شود.
روزنامه كويتي القبس نوشت: امارات از اتحاديه عرب خواست تا بند مربوط به آن چه «اشغال جزاير سه گانه از سوي ايران» خوانده مي شود، را از دستور كار خارج كند.
به نوشته اين روزنامه دليل اين اقدام امارات اعلام نشد.
اين در حالي است كه جزاير سه گانه همواره جزو لاينفك ايران بوده است و اسناد تاريخي زيادي نيز در اين باره وجود دارد.
صد و سي و ششمين دوره از نشست هاي وزيران امور خارجه كشورهاي عضو اتحاديه عرب در قاهره در حال برگزاري است و شركت كنندگان تحولات جاري در كشورهاي عربي و منطقه را بررسي مي كنند.
گفتني است شيخ عبدالله بن زايد، وزير خارجه امارات، پيش از اين و در صد و هيجدهمين نشست وزراي امور خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس نيز تأكيد كرده بود كه تهران و ابوظبي مسأله جزاير سه گانه را به صورت مسالمت آميز حل مي كنند و در عين حال از كشورهاي عضو خواسته بود كه اين مسأله را از برنامه كاري نشست خارج كنند.
به گزارش ايرنا به دنبال اين درخواست، اعضاي شوراي همكاري خليج فارس در بيانيه پاياني خود در نشست رياض، اشاره اي به موضوع جزاير سه گانه نكردند.

 



تجليل رئيس جمهور از شخصيت آيت الله طالقاني

دكتر محمود احمدي نژاد طي سخناني در مراسم بزرگداشت آيت الله طالقاني وي را فردي شجاع در دفاع از حق دانست.
رئيس جمهورگفت: آزادي و آزادگي و آزادانديشي هديه الهي است و تمام پيامبران آمدند انسان را آزاد كنند و انسان بزرگ شود و عظمت پيدا كند. مرحوم طالقاني نيز عميقا به آزادي اعتقاد داشت.
رئيس جمهور با بيان اين كه در آينده اي نزديك در مورد آزادي صحبت خواهد كرد، گفت: آن انتخابي ارزش دارد كه آزادانه انتخاب شود، لا اكراه في الدين. حقيقت انسان در انتخاب آزاد شكل مي گيرد و شكوفايي انسان در انتخاب هاي پي در پي محقق مي شود، خدايي شدن انسان در پي انتخاب آزاد است.
احمدي نژاد با اشاره به مقوله انتقادپذيري گفت: كسي كه منتقد به آزادي نباشد انتقادپذير نيست و از انتقاد وحشت دارد، البته در مورد اين موضوع (انتقاد) برخي از حريم ها بايد رعايت شود.

 



با عدم صدور اجازه حضور در برنامه گفت وگوي ويژه سيما
سازمان بازرسي: دولت مانع توضيح بانك مركزي درباره اختلاس ميلياردي مي شود

پس از انتشار خبر حضور حجت الاسلام پورمحمدي در برنامه گفت وگوي ويژه خبري روز دوشنبه، صداوسيما اين برنامه را از دستور كار خارج كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور، صدا و سيما در روز يك شنبه هفته جاري اقدام به تهيه و پخش گزارشي(راجع به پرونده موسوم به اختلاس سه هزار ميليارد توماني) در بخش خبري 30:20 شبكه دوم سيما كرد كه در بخشي از اين گزارش در عملكرد دستگاه هاي نظارتي به ويژه سازمان بازرسي كل كشور ابهاماتي را بيان كرد.
به دنبال پخش اين گزارش، سازمان صدا وسيما از پورمحمدي براي حضور در بخش گفت و گوي ويژه خبري شبكه دوم سيما دعوت به عمل آورد.
رئيس سازمان بازرسي ضمن اعلام آمادگي، حضور رئيس بانك مركزي در اين برنامه با توجه به مسئوليت مستقيم بانك مركزي در نظارت بر نظام بانكي كشور را ضروري دانست.
دست اندركاران اين برنامه در ساعات پاياني روز دوشنبه اعلام كردند طبق نظر مقامات دولتي، رئيس بانك مركزي از حضور در اين برنامه خودداري مي كند.
پس از آن رئيس سازمان بازرسي كل كشور آمادگي خود را براي حضور مستقل در آن برنامه اعلام كرد؛ اما در نهايت صدا و سيما اين برنامه را از دستور كار خارج كرد.
از آنجا كه بيان جزييات و تشريح زواياي پنهان تخلف و سوء استفاده مالي اين پرونده و عوامل آن و فعاليت هاي قبلي شان براي افكار عمومي ضرورت دارد، به همين جهت رئيس سازمان بازرسي كل كشور به زودي در يك نشست خبري در خصوص ورود سازمان بازرسي به اين پرونده و نحوه كشف تخلفات و نيز آسيب شناسي نظام بانكي كشور و فساد مالي توضيحاتي ارائه خواهد كرد.

 



فرمانده كل سپاه: عمليات سپاه در شمال غرب در راستاي پيشگيري از تهديدات آينده است

فرمانده كل سپاه، انجام عمليات در منطقه شمال غرب را در راستاي پيشگيري از تهديدات آينده ارزيابي كرد.
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مراسم گراميداشت شهداي شمال غرب سپاه كه در حسينيه امام خميني(ره) ستاد نيروي زميني برگزار شد، با اشاره به عملكرد يگان هاي عملياتي سپاه در منطقه شمال غرب جهت مقابله با اشرار و گروهك هاي تروريستي گفت: اين گروهك ها با دستور آمريكا و اسرائيل در منطقه كردستان آمادگي بالقوه اي براي تهديد بخش عمده اي از مرزهاي جمهوري اسلامي فراهم مي كردند كه نيروي زميني با برنامه ريزي دقيق و پيشگيرانه عليه اين تهديد وارد عمل شد كه اين برنامه ادامه دارد.
جعفري اين شهدا را شهداي راه امنيت نظام دانست و گفت اين همان راهي است كه همه نيروهاي انقلاب بايد خود را براي جانفشاني در آن آماده كنند.
وي با بيان اينكه خدا را شاكريم كه حال و هواي دفاع مقدس در اين نيروهاي مومن تازه است، گفت: البته احساس بنده به عنوان كسي كه هم در دفاع مقدس بودم و هم امروز در جريان امور قرار دارم اين است كه حال و هوا امروز حتي بيشتر از ايام دفاع مقدس است.
وي خاطرنشان كرد: جهاد در راه خدا صحنه هاي مختلفي دارد كه در عرصه هاي فرهنگي اجتماعي، امنيتي و امر به معروف متبلور مي شود كه يكي از اين عرصه ها، عرصه شهادت در راه امنيت و يا دفاع در راه هجوم بيگانگان است.
جعفري با بيان اينكه امروز ما از لحاظ آمادگي روحي سازمان و تجهيزاتي در شرايط بسيار خوبي به سر مي بريم اظهار داشت: قدرت امروز نظام اسلامي ما در تاريخ اسلام به جز سال هاي ابتدايي آن بي نظير است و هيچ گاه ما از چنين عزت و اقتداري برخوردار نبوديم.
فرمانده كل سپاه با بيان اينكه بيداري اسلامي منطقه به بركت همين راه الهي در حال انجام است گفت: هر انقلابي در ايران با ديدن اين مسائل احساس تكليف مي كند كه تمام تلاش و تجربه خود را براي پيشبرد اين هدف به كار بگيرد.
وي هدف جمهوري اسلامي ايران توسعه ارزش ها و احكام الهي و نزديك شدن به جامعه اسلامي و اسلامي كردن ايران براي الگو شدن براي جوامع ديگر دانست و افزود: ما هنوز فاصله زيادي با اين هدف داريم كه نيازمند تلاش و فداكاري زياد است.
جعفري خاطرنشان كرد: سپاه تنها وظيفه حفاظت از انقلاب در صحنه هاي نظامي را ندارد بلكه بايد خود را براي دفاع در تمامي عرصه ها آماده كند.
فرمانده كل سپاه پيشگيري از وقوع تهديد را نتيجه آمادگي نيروهاي مسلح خصوصا سپاه دانست و افزود: هنر اين نيست كه ما آمادگي خود را براي دادن جواب به تهديد دشمن حفظ كنيم بلكه اين كف انتظارات است بلكه ما بايد آنقدر قوي باشيم كه تهديدات جرات بروز پيدا نكنند.
وي اقدام نيروي زميني سپاه در منطقه شمال غرب را در همين راستا ارزيابي كرد و افزود: مي توانست اين عمليات ها همانطور كه در سال هاي قبل انجام نشده صورت نگيرد اما اين اقدام سپاه نشان دهنده هوشمندي و اقتدار سپاه در برخورد با چنين مسائل است كه راه را براي تهديدات آينده مي بندد.
فرمانده كل سپاه با بيان اينكه اين گروهك ها با حمايت آمريكا و استكبار مي خواستند در اين مناطق حساس مستقر شوند تا در آينده برنامه هاي گسترده تري را عليه نظام اسلامي پيگيري كنند اما اين اقدام هوشمندانه نيروي زميني سپاه موجب پيشگيري از اين تهديدات آينده شد.
گروهك هاي تروريستي سلاح خود را زمين بگذارند
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تاكيد كرد: گروهك هاي تروريستي مستقر در منطقه شمال غرب كشور مي توانند با زمين گذاشتن سلاح ها در پناه رافت نظام اسلامي قرار بگيرند.
سردار حسين سلامي روز سه شنبه در حاشيه مراسم بزرگداشت شهداي نيروي زميني سپاه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: حاصل حضور يك جانبه و مداخلات آمريكا در منطقه ايجاد ناامني و آلودگي هاي امنيتي در كشورهاي منطقه است.
وي افزود: آمريكا تلاش مي كند تا ناكامي هاي امنيتي خود را با انتقال امواج ناامني به مناطق همجوار عراق و افغانستان جبران كند و در اين زمينه سرمايه گذاري كرده است.
جانشين فرمانده كل سپاه تصريح كرد: نيروي زميني سپاه براي برخورد با عوامل ناامن سازي كه با سرمايه گذاري آمريكا ايجاد شده است در ارتفاعات شمال غرب كشور وارد عمل شده است.
وي ادامه داد: پيام اين عمليات به دشمنان اين است كه ايران حضور هيچ گروه تروريستي كه مسوول استراتژي هاي آمريكاست را تحمل نكرده و با آن با قاطعيت برخورد مي كند.
سردار سلامي افزود: به گروه هاي تروريستي هشدار مي دهيم كه يا از مناطق مرزي به اندازه كافي دور شوند يا اين كه منتظر حملات قاطعانه سپاه باشند.
وي اضافه كرد: ما در برقراري امنيت در همه مناطق مرزي قاطع و مصمم هستيم و تا برقراري كامل امنيت و بيرون راندن تروريست ها عمليات نظامي ادامه مي يابد.
جانشين فرمانده كل سپاه خاطر نشان كرد: يكي ديگر از مهمترين پيام هاي اين عمليات اين است كه روح مقاومت، ايستادگي و قاطعيت براي ايجاد امنيت كامل در كشور وجود دارد.
وي ادامه داد: نيروهاي مسلح ما تواناتر و مجهزتر از گذشته اين آمادگي را دارند كه هر فتنه اي را در هر مقياسي خنثي و امنيت ملي كشور را تامين كنند.

 



واكنش نايب رئيس كميسيون امنيت ملي به مشكلات امنيتي و دانشگاهي مالزي

نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت:وزارت امور خارجه و دستگاه هاي ذيربط و مرتبط با امنيت كشور موظف هستند اقدامات لازم را در جهت برخورد با مشكلات امنيتي و سياسي ناشي از تحصيل دانشجويان ايراني در كشور مالزي اتخاذ نمايند.
حسين ابراهيمي نماينده مردم بيرجند و درميان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بيان داشت: وزارت امور خارجه و دستگاه هاي ذيربط و مرتبط با امنيت كشور موظف هستند اقدامات لازم را در جهت برخورد با مشكلات امنيتي و سياسي ناشي از تحصيل دانشجويان ايراني در كشور مالزي در دستور كار قرار دهند و تدابير لازم را براي جلوگيري از اين پديده اتخاذ نمايند.
وي در ادامه افزود: وزارت علوم نيز اقداماتي را در جهت جلوگيري از مهاجرت دانشجويان به كشور مالزي صورت داده است كه از جمله آن مي توان فراهم آوردن شرايط تحصيل همانند مالزي با هزينه كمتر اشاره كرد.

 



نهم و دهم مهر ماه صورت مي گيرد

برگزاري كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين با حضور 70 هيئت پارلماني در تهران
كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين با حضور هيئت هاي پارلماني 70 كشور جهان، نهم و دهم مهرماه در تهران برگزار مي شود.
پنجمين كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين نهم و دهم مهرماه سال جاري مصادف با يكم و دوم اكتبر 2011 ميلادي به ميزباني مجلس شوراي اسلامي در تهران برگزار مي شود.
براي شركت در اين اجلاس تاكنون از هيئت هاي پارلماني 70 كشور و از مقامات و شخصيت هاي مذهبي، فرهنگي و سياسي 110 كشور نيز دعوت شده است.
براساس برنامه ريزي هاي انجام شده، در اين اجلاس برخي جوانان و انقلابيوني كه در انقلاب هاي اخير منطقه هم نقش داشته اند، حضور خواهند داشت.

 



ورود نام گروهك ريگي در فهرست تروريستي نيوزيلند

دولت نيوزيلند نام گروهك ريگي را در فهرست تروريستي خود قرار داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، نيوزيلند نام سه گروه ديگر را به فهرست سازمان هاي ترور بين المللي خود افزوده است.
اين سه گروه شامل ريگي، ارتش انقلابي مردم تركيه و گروهي موسوم به «شاينينگ» پاس از پرو هستند. هر سه گروه اقدامات تروريستي از جمله كشتن غيرنظاميان داشته اند. دولت نيوزيلند نام 500 گروه و فرد تروريست را كه سازمان ملل مشخص كرده، در فهرست خود جاي داده است.

 



دفتر نمايندگي ايران در سازمان ملل در واكنش به مقاله اي در واشنگتن پست:
درخواست از ايران براي صرف نظر كردن از حقوق هسته اي غيرقابل پذيرش است

دفتر نمايندگي ايران در سازمان ملل با تاكيد بر صلح آميز بودن برنامه هسته اي تهران، درخواست از ايران براي صرف نظركردن از حقوق هسته اي را غير قابل پذيرش خواند.
عليرضا ميريوسفي مسوول مطبوعاتي هيات نمايندگي ايران در سازمان ملل در نوشتاري كه روزنامه واشنگتن پست منتشر كرد در واكنش به يكي از مقالات اخير منتشر شده در اين روزنامه نوشت: برنامه هسته اي ايران كاملا صلح آميز، شفاف و پايبند به توافقنامه پادمان آژانس بين المللي انرژي اتمي است كه بارها نبود هرگونه مدركي كه نشان دهنده انحراف مواد هسته اي اعلام شده ايران باشد را تاييد كرده است.
ميريوسفي افزود: برخلاف سرمقاله مورخ هفتم سپتامبر اين روزنامه مبني بر اين كه غني سازي 20 درصدي اورانيوم هيچ گونه »هدف مشروع قابل قبولي« ندارد، در واقع (بايد تاكيد شود) از اين (اورانيوم) براي تامين سوخت رآكتور تحقيقاتي تهران استفاده مي شود كه براي صدها بيمارستان راديوايزوتوپ توليد مي كند.
در ادامه اين نوشتار آمده است: تاسف بار است كه اين مقاله از ترور دانشمندان ايراني به عنوان «داستان هايي احساسي» ياد مي كند و هم چنين اين واقعيت را ناديده مي گيرد كه ايران به عنوان يك عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي و امضاكننده پيمان منع اشاعه تسليحات هسته اي (ان پي تي) حق دارد سوخت هسته اي داشته باشد؛ درست مانند ديگر كشورهايي كه بدون هرگونه تحريم يا كارشكني نظير حملات ويروس كامپيوتري يا ترور دانشمندان اين كار را انجام مي دهند.
ميريوسفي ادامه داد: درخواست از ايران براي صرف نظر از اين حق فقط به دليل فرضيات خيالي با انگيزه سياسي درباره نيات هسته اي آينده ايران غير قابل پذيرش است.
وي افزود: همان طور كه در مقاله مشترك شش سفير غربي سابق در ايران آمده است، جمهوري اسلامي ايران با غني سازي اورانيوم تعهدات بين المللي اش را نقض نكرده است. در واقع اين سرمقاله به ناديده گرفتن اهميت حقوق و مزاياي ان پي تي و حقوق بين الملل كه برنامه هسته اي ايران بر مبناي آن فعال است، پرداخته است.

 



بافت تابلوفرش 3بعدي چهره استاد شهريار در تبريز

شهرك صنعتي تبريز-خبرنگار كيهان :
به مناسبت سالگرد بزرگداشت استاد شعر و ادب ايران استاد محمدحسين شهريار، هنرمند تبريزي نخستين تابلو فرش سه بعدي ايران منقش به چهره استاد شهريار را بر دار قالي به تصوير كشيد.
مجيد قلي نژاد آذر در مورد اين اثر بي بديل گفت: مراحل طراحي، نقشه كشي و بافت اين اثر 9 ماه به طول انجاميده است و علاقه شديد به مفاخر آذربايجان و استاد شهريار علت شروع بافت اين قالي بود.
وي افزود: در بافت اين قالي كه در ابعاد 80 در 55 سانتيمتر است، 600 رج با 600گره در طول و 450 گره در عرض به كار رفته است.
قلي نژاد در مورد مشخصات فني فرش خود گفت: در اين فرش به جز اولين چله كشي براي بافت قالي دوبار ديگر نيز چهره استاد چله كشي شده است، بر چهره استاد از موهاي طبيعي انسان براي ريش، موها و ابروها استفاده شده است، در بافت اين تابلو از 280 هزار گره تشكيل شده كه تنها صورت استاد متشكل از 10 هزار گره است.
شايان ذكر است در بافت اين تابلو فرش بجز صورت استاد، تصوير ستارخان، باقرخان، مقبره الشعرا، مسجد كبود و ارگ عليشاه تبريز و تعدادي از مناظر طبيعي آذربايجان نيز به چشم مي خورد.
اين هنرمند تبريزي تنها مشكل خود را عدم همكاري مسئولان استاني در ثبت اين اثر به عنوان نخستين اثر سه بعدي در ايران دانست و ابراز اميدواري كرد در صورت مساعدت مسئولان بتواند هشت سال دفاع مقدس ايران را به صورت تابلوفرشي سه بعدي به تصوير بكشد.

 



صالحي مرام: هديه رئيس جمهور به خبرنگاران پس از تأييد وزارت ارشاد پرداخت مي شود

معاون ارتباطات و اطلاع رساني رياست جمهوري گفت كه پس از تهيه و تأييد ليست خبرنگاران از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هديه آنها پرداخت خواهد شد.
محمد حسن صالحي مرام معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رييس جمهور درخصوص آخرين وضعيت پرداخت هداياي 300 و 400 هزار توماني رئيس جمهور به خبرنگاران گفت: معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد ليست هداياي خبرنگاران را در دست تهيه دارد و پس از تحويل اين ليست به نهاد رياست جمهوري پول آن را پرداخت مي كنيم.
رئيس جمهور چندي پيش در مراسم تجليل از خبرنگاران دستور داد تا هداياي سال گذشته به خبرنگاران( 300 هزار تومان براي افراد مجرد و 400 هزار تومان براي افراد متاهل) امسال نيز پرداخت شود.
وي يادآور شد: سال گذشته ليست اسامي خبرنگاران براي دريافت هديه به نهاد رياست جمهوري ارائه شد كه البته چندين بار تغيير كرد.
صالحي مرام كه با فارس گفت وگو كرده، در پايان ابراز اميدواري كرد كه با نهايي شدن ليست اسامي خبرنگاران در آينده نزديك و پس از تأييد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هداياي اصحاب رسانه پرداخت تا حقي از كسي ضايع نشود.
محمدجعفر محمدزاده امروز در گفت وگويي درباره آخرين وضعيت پرداخت هداياي 300 و 400 هزار توماني روز خبرنگار امسال كه وعده پرداخت آن توسط احمدي نژاد داده شد، اعلام كرد: هنوز نهاد رياست جمهوري اسامي خبرنگاران براي اعطاي هداياي 300 و 400 هزار توماني را تقاضا نكرده است.
وي خاطر نشان كرد: مبنا و معيار معاونت مطبوعاتي براي ارائه اسامي خبرنگاران براي دريافت هداياي رئيس جمهور، سامانه «سمان» است.
محمدزاده تصريح كرد: به محض اعلام و درخواست رياست جمهوري، معاونت مطبوعاتي آماده ارائه ليست تأييد شده خبرنگاران است.
معاون مطبوعات و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره چرايي طولاني شدن پرداخت اين هدايا گفت: به هر حال بايد اعتبار لازم براي پرداخت اين هدايا تأمين شود و نهاد رياست جمهوري در حال پيگيري اين موضوع است.
وي در خصوص آماري كه تاكنون در سامانه «سمان» به ثبت رسيده اند، اظهار داشت: آماري كه تا به امروز در سامانه سمان به ثبت رسيده حدود 13 هزار نفر است اما كارشناسان معاونت مطبوعاتي در حال بررسي اين اسامي براي تأييد نهايي هستند و به محض درخواست نهاد رياست جمهوري، اسامي خبرنگاراني كه مورد تأييد قرار گرفته اند را ارائه خواهيم كرد.

 



معاون وزير آموزش و پرورش خبر داد احياي درس انشاء در مقطع دبيرستان

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش از احياي دوباره درس انشاء در مقطع دبيرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «ابراهيم سحرخيز» شامگاه دوشنبه در گردهمايي معاونان آموزش متوسطه شهرستان ها و مناطق آموزشي گيلان افزود: دانش آموزان و گاهي تحصيل كرده ها توانايي نوشتن يك مقاله و درخواست ساده نامه اداري را ندارند. وي ضمن انتقاد از حذف درس انشاء در مقطع دبيرستان اظهار داشت: انشاء بهترين ساعت درسي براي كاربرد آموخته هاي ادبيات است. معاون آموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سند درس ملي آموزش و پرورش حوزه هاي مختلف يادگيري شامل حوزه تفكر، حكمت و حتي شيوه ارايه دروس به صورت كلاسي و غيركلاسي ديده شده است. وي به سالي واحدي شدن مقطع پيش دانشگاهي در سال جاري اشاره و تصريح كرد: با اين اقدام، بر كيفيت آموزش در اين دوره افزوده مي شود. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: با سالي واحدي شدن مقطع پيش دانشگاهي، معلمان فرصت بهتري براي تدريس و دانش آموزان زمان بهتري براي درس خواندن دارند.

 



قائم مقام سازمان دانش آموزي خبر داد افزايش 2 هزار نفري سهميه عمره دانش آموزي

ساري- خبرنگار كيهان:
قائم مقام سازمان دانش آموزي از افزايش 2 هزار نفري سهميه عمره دانش آموزي خبر داد.
داوود روستايي در گردهمايي رؤساي سازمان دانش آموزي شهرستان ها و مناطق مازندران اظهار داشت: در صنعت فرهنگي با سه شاخص سخت افزار، محصولات و خدمات ارزش كار فرهنگي شناسايي مي شود.
وي خاطرنشان كرد: پس از انقلاب اسلامي نمازخانه و مصلي هاي فراواني ايجاد كرديم، اما در اين زمينه هر چه پيش برويم باز هم كم است.
قائم مقام سازمان دانش آموزي با اشاره به اينكه كشورهاي غربي براي توسعه فرهنگ بر محصولات فرهنگي متمركز شده اند، يادآور شد: كشورهاي اسلامي بر خدمات فرهنگي متمركز هستند، اما كشوري موفق است كه هر سه مؤلفه را در كنار هم داشته باشد.
روستايي افزود: كار فرهنگي جنسش متفاوت از كار صنعتي است و مديران فرهنگي نيز با مديران صنعتي كاملاً متفاوت بوده و هر مربي يا مدير بايد بداند كه سرمايه هاي تربيتي نابي به نام دانش آموز، اولياي دانش آموز، مدرسه و شور و هيجان جواني و نوجواني وجود دارد كه مي توان با آن كولاك كرد.
قائم مقام سازمان دانش آموزي با تأكيد بر اجراي رويكرد قرآني در برنامه هاي سازمان، ادامه داد: اگر دانش آموزان به صراط مستقيم هدايت نمي شوند نشان دهنده اين است كه برنامه ها موفق و جذاب نبوده است.
روستايي با اشاره به اينكه امسال فقط دانش آموزان قوي تشكل ها، نخبگان علمي، قرآني و المپيادي به عمره اعزام شدند، افزود: با توجه به درايت و برنامه هايي كه سازمان دانش آموزي با انتشار نشريات با محتواي گزارش معنوي سفر عمره دانش آموزي به چاپ رسانده و انتخاب دانش آموزان نخبه علمي، قرآني و... توجه بعثه رهبري و ديگر مقامات را به خود معطوف كرده است و توانسته ايم سهميه عمره دانش آموزي پسران در سال جاري را از دو هزار نفر به چهار هزار نفر افزايش دهيم.

 



تشكيل 4 هزار كلاس درس دفاع مقدس در دانشگاه هاي كشور

تبريز- خبرنگاركيهان:
مسئول معاونت آموزشي پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: در طول 4 سال 550 استاد در 4 هزار كلاس دانشگاه درس دفاع مقدس را تدريس كردند.
سرهنگ احمد جنتي محب روز دوشنبه در مراسم آغاز به كار بيستمين دوره آموزش اساتيد دفاع مقدس در تبريز افزود: تاكنون 160هزار دانشجوي كشور درس دفاع مقدس را سپري كرده اند.
وي گفت: اين واحد درسي از سال 86 در تمامي دانشگاه هاي كشور به جز دانشگاه هاي علوم پزشكي جزو دروس انتخابي تعيين شده است.
وي اظهار كرد: مقرر شده از سال تحصيلي جديد دانشجويان دانشگاههاي علوم پزشكي نيز اين واحد درسي را سپري كنند.

 



حسين صفار هرندي: اصولگرايي دهه 70 پاسخگوي جامعه امروز نيست

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم با اشاره به وجود دو روش پيشين و نوين در جريان اصولگرايي گفت: اصولگرايي دهه 70 كه همان روش پيشين است جوابگوي نياز جامعه امروز نيست.
به گزارش خبرگزاري فارس از كاشان، حسين صفار هرندي يكشنبه شب در حاشيه همايش ترجمان هويت انقلاب اسلامي در جمع خبرنگاران اين شهرستان اظهار داشت: در روش پيشين اصولگرايي مربوط به دهه 70، تمركز بر جريان گروه هاي سياسي و معامله گري و لابي هاي پشت صحنه داشته و اين امر نمي تواند پاسخگوي دغدغه هاي معيشتي مردم باشد.
وي افزود: كارگزاران و اصلاح طلبان پديده هاي ناشناخته اي براي مردم نيستند و از زبان برخي از بازيگران سياسي آن دوره شنيدند كه ادعا كردند كه هيچ مسئوليتي در حل مسائل معيشتي نداشته و هدف آنها توسعه سياسي است در حالي كه مهم ترين خواست و دغدغه مردم مسائل معيشتي، مسكن و فرهنگ ناب اسلامي است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم تصريح كرد: اين جريان ها در عرصه فرهنگ با پشت كردن به همه هنجارهاي اعتقادي و ديني مردم، آنها را به سخره مي گرفتند و به جنگ انقلاب هاي ديني مردم مي آمدند.
صفار هرندي با اشاره به شناخت مردم از جريانات انحرافي خاطرنشان كرد: اصلي ترين انحراف سخناني است كه به آنها عمل نمي كنند، زماني فسادشان در غفلت دستگاه هاي نظارتي برملا مي شود و از جنس تبهكاري در حوزه اقتصادي اختلاس 3 هزار ميلياردي رقم مي خورد و زماني با بازي گرفتن اعتقادات مردم انحرافات ديني و فرهنگي از آنها ديده مي شود.
وي حفظ وحدت بين گروه هاي مدعي راهبري مردم را از ملاحظات مردم دانست و يادآور شد: وحدت اصولگرايان محكي براي تشخيص صلاحيت آنهاست و به هر ميزان بتوانند وحدتشان را حفظ كنند در نظر مردم مي درخشند و با تركيب بهتري از نظر پايبندي به انقلاب شكل مي گيرد. صفار هرندي در ادامه اضافه كرد: ايجاد شبهه تغيير نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي داراي هيچ انگيزه عقلاني نيست بلكه براي تغيير مسير اذهان عمومي از مسائلي چون فساد اقتصادي و اختلاس 3 هزار ميليارد توماني بانك صادرات است. به گفته وي اين امر با سوء استفاده از اعتماد مردم به دولت و بهره گرفتن از غفلت دستگاه هاي نظارتي صورت گرفته است. وي با اشاره به اقدامات شيطاني در بيان برخي بحث هاي نظري به منظور تشويش اذهان تأكيد كرد: قدرت رسانه اي با تحقيق و برجسته سازي مي تواند با تنوير افكار عمومي توان مقابله را از جريان هاي فاسد و منحرف سلب كند.

 



تمديد مهلت ثبت نام شركت در جشنواره سراسري قرآن خبرنگاران و هنرمندان

مهلت ثبت نام براي شركت در نخستين جشنواره مسابقات سراسري حفظ و قرائت قرآن كريم ويژه خبرنگاران و هنرمندان تا 15 آبان ماه سال جاري تمديد شد.
مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي ضمن ابراز خرسندي از حضور پرشور هنرمندان متقاضي شركت در اين رويداد فرهنگي قرآني افزود: اهتمام به برگزاري مسابقاتي در شأن و منزلت كلام الله مجيد مهمترين دغدغه ستاد برگزاري مسابقات در تمديد مهلت ثبت نام متقاضيان شركت در اين رويداد بود.
دبير شوراي فرهنگ عمومي استان كردستان گفت: از سراسر كشور 17 استان متقاضي شركت در اين دوره از مسابقات هستند.
قباد ميمنت آبادي افزود: تقويت بعد اطلاع رساني اين حركت موثر فرهنگي از طريق رسانه هاي جمعي و همكاري تنگاتنگ روابط عمومي و امور بين الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خواهد توانست حضور اكثريت استان هاي كشور را فراهم سازد.
او گفت: دبيرخانه اين دوره از مسابقات تا پايان وقت اداري 15 آبان ماه آمادگي ثبت نام از متقاضيان قاري و حافظ قرآن كريم را خواهد داشت.
ارائه تصويري از كارت عضويت در صندوق حمايت از هنرمندان، نويسندگان و روزنامه نگاران و يا تأييديه عضويت در يكي از مراكز فرهنگي، هنري و ديني داراي مجوز فعاليت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، از شروط اصلي شركت در مسابقات حفظ و قرائت قرآن كريم ويژه هنرمندان، نويسندگان و روزنامه نگاران كشور است.

 



حجت الاسلام والمسلمين شجوني:
مشايي در صورتي مي تواند نامزد شود كه شوراي نگهبان و بسيج و سپاه و حزب الله نباشند

كاشان- خبرنگار كيهان:
اختلافي در جبهه پايداري وجود ندارد و اعضاي اين جبهه افرادي پاك و خوشنام هستند.
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با اظهار اين مطلب در همايش ترجمان هويت اسلامي كه در دانشگاه كاشان برگزار شده بود افزود: اختلاف فعلي بين اعضاي جبهه پايداري در تأييد آقايان هاشمي رفسنجاني، قاليباف و لاريجاني است كه به اعتقاد وي نمي توان آنها را اصولگرا ندانست.
حجت الاسلام والمسلمين جعفر شجوني با رد امكان حضور مشايي در انتخابات آتي تصريح كرد: با توجه به سخنان و موضع گيري هاي ناصحيح و بيهوده مشايي، در صورتي وي مي تواند حضور داشته باشد كه شوراي نگهبان، بسيج، سپاه و خانواده شهدا وجود نداشته باشند.
دبير جامعه وعاظ تهران با اشاره به 11 روز خانه نشيني احمدي نژاد، عنوان كرد: سياست جمهوري اسلامي در مورد رئيس جمهور تعمير و نگهداري است نه تعويض، چرا كه ايشان خيانت نكرده اما تسليم در برابر ولايت فقيه آن گونه كه در قرآن آمده از وي سرنزده كه براي ايشان امتياز منفي است. وي تأكيد كرد: افراد صاحب خرد و شعور با سياست قهر نمي كنند. شجوني اختلاف بين مسئولان را زمينه آشفتگي و دزدي فرصت طلبان و اختلاس 3 هزار ميليارد توماني از بانك صادرات دانست و از سوءاستفاده از بودجه 150 هزار ميلياردي فرهنگي رياست جمهوري انتقاد كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

جبران تنفر از سياستمداران آمريكايي در كتب گرافيكي
به دنبال كاهش محبوبيت سياستمداران آمريكايي ميان شهروندان اين كشور و مردم جهان برخي از آنها قصد دارند با حضور در كتاب هاي گرافيكي و كمدي محبوبيت از دست رفته خود را به دست آورند.
به گزارش فارس به نقل از پاليتيكو، طرح ارائه كتاب هاي گرافيكي و كمدي با حضور شخصيت هاي سياسي و دولتمردان آمريكايي از سال 2009 توسط كمپاني «بلوواتر» با مديريت «دارن ديويس» مطرح و در سال جاري شكل اجرايي به خود گرفته است. مدير اين كمپاني از همان ابتداي شروع فعاليت كمپاني «بلوواتر» اين طرح را با سياستمداران آمريكايي در ميان گذاشت و هدفش از اجراي اين طرح را ايجاد كردن پايگاه مردمي براي سياستمداران آمريكايي در ميان مردم اعلام كرد. وي معتقد بود كه دوره شخصيت هاي غول پيكر و بزرگ با لباس هاي تنگ و اندام هاي عضلاني به پايان رسيده و امروز بايد در كتاب هاي گرافيكي و كمدي شاهد حضور شخصيت هاي سياسي و دولتمردان آمريكايي به عنوان قدرتمندترين شخصيت ها باشيم. كمپاني «بلوواتر» از اين رو قصد دارد تا با تمركز بر شخصيت هاي سياسي آمريكا از جمله «كالين پاول»، «رونالد ريگان» «كارولين كندي»، «آل فرانكن»، «نانسي پلوسي»، «آرنولد شوارتزنگر» و «جورج دبليو بوش» اين ايده را در سال 2012 به صورت اجرايي در آورد.
شكايت سينماگران ايراني از شبكه هاي ماهواره اي غيرمجاز
به مناسبت روز ملي سينما، روز دوشنبه 21 شهريور شكايت سينماگران ايراني از شبكه هاي ماهواره اي غيرمجاز به دادسراي تهران ارائه شد. در اين شكايت، سينماگران خواستار رسيدگي به سرقت فيلم هاي سينمايي و مستند و كليپ ها از سوي شبكه هاي ماهواره اي غيرقانوني و ضد انقلاب شده اند.
شهادت هنرمند لبناني در غزه
رماح الحسني، مسئول جمع آوري آثار هنري هنرمندان فلسطيني براي شركت در دومين جشنواره جهاني هنر مقاومت در شهر غزه به شهادت رسيد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دومين جشنواره جهاني هنر مقاومت؛ رماح الحسني هنرمند عرصه هنرهاي تجسمي كشور لبنان بود كه روز پنجشنبه 17 شهريور در ماشين شخصي خود، از سوي نيروي هوايي رژيم غاصب صهيونيستي در شهر غزه مورد حمله قرار گرفت و به درجه رفيع شهادت نائل شد.
براساس اين گزارش؛ رماح الحسني از هنرمندان كاريكاتوريست فلسطيني بود كه با همكاري رياض شاهين، نماينده جشنواره جهاني هنر مقاومت در ايران، براي برپايي نمايشگاه جهاني هنر مقاومت در شهر غزه و همچنين جمع آوري آثار هنرمندان فعال اين شهر به منظور شركت در اين جشنواره جهاني همكاري داشت. رماح الحسني در بخش ويدئو كنفرانس دومين جشنواره جهاني هنر مقاومت نيز شركت داشت كه قرار است تعدادي از آثار او در اين جشنواره به نمايش گذاشته شود.
حبيب الله صادقي، دبير كل دومين جشنواره جهاني هنر مقاومت نيز، خبر شهادت اين عزيز هنرمند را موجب تاسف و تالم خاطر جامعه هنري دانست و گفت: خدمات ايشان را ارج مي نهيم و در پاسداشت زحمات اين هنرمند آثار هنري اين فقيد به صورت ويژه در جشنواره جهاني به نمايش گذاشته مي شود.
مراسم جبهه فرهنگي انقلاب براي تولد شهيد آويني
به مناسبت سالگرد تولد سيد شهيدان اهل قلم شهيد سيدمرتضي آويني مراسمي با حضور فعالان جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، در اين مراسم رضا برجي، وحيد جليلي، يوسفعلي ميرشكاك، جهانگير خسروشاهي و سيدناصر هاشم زاده سخنراني خواهند كرد. در اين همايش به بررسي انديشه شهيد آويني در عرصه هاي نويسندگي، مستند سازي و و نقش مسجد در نيروسازي جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي پرداخته مي شود.
گفتني است، مراسم سالگرد تولد شهيد آويني فردا پنجشنبه 24 شهريور، توسط كانون فرهنگي هنري كريم آل الله در مسجد امام حسن مجتبي(ع) واقع در مشيريه برگزار مي شود.
بيش از 20 كشور در جشنواره تئاتر مقاومت
تا پايان مهلت زماني اعلام شده حدود 30 گروه نمايشي از بيش از 20 كشور جهان براي شركت در سيزدهمين جشنواره تئاتر مقاومت اعلام آمادگي كردند.
حسين پارسايي دبير سيزدهمين جشنواره تئاتر مقاومت با اعلام اين خبر افزود: علي رغم اينكه جشنواره تئاتر مقاومت بين المللي نيست، اما در رايزني هاي اوليه با هدف بين المللي شدن اين جشنواره براي دوره هاي بعد، بيش از 20 كشور آمادگي شركت در اين دوره جشنواره را داشته اند و بخش بين الملل جشنواره با ارزيابي اوليه از گروه هاي متقاضي از كشورهاي سوريه، لبنان، آلمان، لهستان، ژاپن، كره، هلند، افغانستان، فرانسه و جمهوري آذربايجان به دلايل محتوايي و موضوعي استقبال كرد و حضور آن ها در دوره جشنواره منوط به بازبيني هيات انتخاب است.

 



آيت الله مكارم شيرازي: تصرف سفارت رژيم صهيونيستي نشان از اسلامي بودن تحولات دارد

آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد كشورمان، تصرف سفارت رژيم صهيونيستي در مصر را نشانه بارز اسلامي بودن تحولات منطقه توصيف كرد.
اين مرجع روز دوشنبه در جمع گروهي از پاسداران انقلاب اسلامي در قم افزود: در زمان حاضر بيداري اسلامي منطقه را فرا گرفته و آثارش هر روز بيشتر مي شود. به همين دليل دشمنان تلاش دارند مسير اين بيداري را غيراسلامي كنند.
وي ادامه داد: خوشبختانه تحولات اخير، شكل اسلامي به خود گرفته است و تصرف سفارت رژيم صهيونيستي در مصر از آثار ارزنده اين تحولات است.
آيت الله مكارم شيرازي تصريح كرد: گرچه برخي تلاش مي كنند به تحولات منطقه شكل غيراسلامي بدهند اما بدانند اين بيداري اسلامي است و حكومتي هم كه تشكيل خواهد شد اگر رسما هم اسلامي نباشد مايل به اسلام خواهد بود.
اين مرجع يادآور شد: آنچه در منطقه رخ مي دهد برگرفته از انقلاب اسلامي است كه به وسيله نهضت امام خميني(ره) در ايران اسلامي ايجاد شد و به همين دليل امروز دشمنان عليه ايران اسلامي خط و نشان مي كشند و اين كشور را مشكل اصلي براي خود مي دانند لذا ما بايد آمادگي بيشتري در برابر اين تحولات داشته باشيم.
آيت الله مكارم شيرازي گفت: اگر ملت هاي منطقه همچون ايران اسلامي، رهبري مثل امام خميني(ره) داشتند به يقين انقلاب آنها سريعتر به نتيجه مي رسيد؛ اميدواريم اين تحولات با سرعت بيشتري به پيروزي واقعي برسد.
وي يادآور شد: امروز در شرايط خاصي قرار داريم از اين رو نياز به انسجام، آگاهي و آمادگي بيشتر داريم.
آيت الله مكارم شيرازي اظهار داشت: به گونه اي در انتخابات رفتار كنيم تا بتوانيم براي ساير كشورها الگو باشيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14