(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 شهریور 1390- شماره 20024

شايسته مديران اسلامي نيست كه تكذيبيه ها به واقعيت بپيوندند!
نيكزاد: انقلاب توسعه در وزارت راه و شهرسازي شروع شد
پژواك
برگزاري هيجدهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي در گرگان
راهيابي هنرمندان البرزي به جشنواره هنرهاي تجسمي
مدير حوزه هنري استان: سينماهاي مازندران نيازمند بازسازي هستند
معرفي برترين هاي جشنواره موسيقي مقامي اسفراين
درخشش كاريكاتوريست لنجاني در جشنواره تركيه
به گفته استاندار فرودگاه اصفهان براي اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد بايد توسعه يابد
حضور 95درصدي خبرنگاران در جشنواره مطبوعات قزوين
برتري دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در جشنواره فرهنگي دانشجويان كشور
حمايت 36 هزار حامي از 17 هزار يتيم در فارس
رئيس ستاد انتخابات استان: يك نفر به تعداد نمايندگان مجلس اصفهان افزوده مي شود
توليد بيش از 847 تن شير شتر در استان گلستان
تعداد فرهنگسراهاي كرج با جمعيت آن تناسب ندارد
گلايه فرماندار قشم از بي توجهي به اوضاع مسكن در اين جزيره



شايسته مديران اسلامي نيست كه تكذيبيه ها به واقعيت بپيوندند!

در موارد بسياري شاهد چاپ و انتشار و حتي پخش مستقيم خبر يا اخباري بوده ايم كه بعدها آن را تكذيب يا اصلاح كرده اند. تكذيب يا اصلاح يك خبر در مطبوعات و رسانه هاي جهان موردي طبيعي و در مواردي عادي است اما با شرط و شروط خاص خود. نه اينكه هر مقام مسئول و مدير صاحب رياست دهان بازكند و بنا به دلايلي سخناني بگويد كه بعدها بنا به دلايل ديگري آن را تكذيب كند. در اين ميان سهل انگاري خبرنگاري، عدم نظارت مسئولان روزنامه ها، برداشت اشتباهي و... بخشي از سناريوهايي است كه به كرات براي خلاصي از آنچه دهان آقاي مسئول به آن باز شود مورد اشاره قرار مي گيرد.
از جمله اين موارد تكذيب دو خبر ازسوي وزارت اقتصاد و دارايي در مورخه 15/6/90 در روزنامه ًكيهان است. تكذيب خبر توافق افزايش 14 درصدي متوسط قيمت آب بها با وزارت نيرو و نيز تكذيب خبر مصوبه افزايش يارانه هاي نقدي به ازاي هر نفر به 60 هزار تومان دوخبري بود كه در اين روزنامه تكذيب شد.
ديدن اين دو خبر تكذيب شده من را به ياد ماجرايي انداخت كه چگونه درعين صداقت و عمل به وظيفه خبرنگاري متهم به دروغگويي شدم.
ماجرا از اين قرار است كه در آذرماه سال گذشته وزير محترم اقتصاد و دارايي ظاهرا در سفر استاني هيئت دولت به استان مازندران در جلسه شوراي اداري شهرستان تنكابن قبل از هدفمندي يارانه ها از بنزين 700 توماني پس از اجراي قانون هدفمندكردن يارانه ها خبر داده بود كه متأسفانه پس از انعكاس اين خبر و انتشار آن، روابط عمومي اين وزارتخانه ، اينجانب را به دروغ نويسي، برداشت غلط و مواردي از اين دست متهم كرد و اين درحالي است كه امروز بنزين 700 توماني استفاده مي كنيم. هرچند در مواردي ممكن است تكذيب يك خبر داراي منافعي براي ملت و حتي نظام اسلامي باشد اما جان سخن اين است كه اولا آقايي از هرمقام و باهر مسئوليتي قبل از هر سخن و وعده و وعيدي به عواقب و آثارشان فكر كنند و ثانيا تا تصميمي عملياتي نشده و از نظر كارشناسي سنجيده نشده سخن از آن به ميان نيايد. چرا كه علاوه بر برچسب اتهام به ديگران براي پاك كردن آثار يك خبر منتشرشده گاهي لازم است ده ها اصلاحيه و تكذيبيه منتشر شود و تازه آثار آن هنوز باقي باشد و اين شايسته مدير اسلامي نيست.
علي اكبر نجاري
حبرنگار كيهان

 



نيكزاد: انقلاب توسعه در وزارت راه و شهرسازي شروع شد

چهاردانگه- خبرنگار كيهان
وزير راه و شهرسازي گفت: انقلاب توسعه و آباداني كشور در وزارت راه و شهرسازي آغاز شده است.
علي نيكزاد در مراسم بهره برداري از بزرگراه شهداي 17 شهريور شهرستان اسلامشهر با بيان اين مطلب افزود: با بهره برداري از طرح هاي چندهزار ميليارد توماني كه در حال حاضر توسط فرزندان اين مرز و بوم در حال اجراست، به زودي شاهد تحول عظيمي در بخش مسكن و راه در سطح كشور و استان تهران خواهيم بود. وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: ما در وزارت راه و شهرسازي بنا داريم شرق به غرب و شمال به جنوب كشور را به هم متصل كنيم و اين از برنامه هاي استراتژيك و راهبردي ما است، البته تاكنون كارهاي زيادي انجام شده كه اين اقدامات ادامه خواهد داشت.
وي گفت: نقاط منقطع سبب از بين رفتن، يا قابل استفاده نبودن سرمايه گذاري در كشور مي شود و اين سرمايه گذاري در بخش حمل و نقل چه در حمل و نقل ريلي، آزادراه و بزرگراه باعث توسعه و رشد همه جانبه اين كشور خواهد شد.نيكزاد افزود: در وزارت راه و شهرسازي به روي كساني كه بخواهند در اين بخش سرمايه گذاري كنند، با حفظ منافع بخش خصوصي باز است و اين كار شدني است.
در سفر وزير راه و شهرسازي به شهرستان اسلامشهر، بزرگراه شهداي 17 شهريور (محور احمدآباد مستوفي) كه به عنوان دومين راه دسترسي به شهرستان اسلامشهر و از طرح هاي دور اول سفر رياست جمهوري به اين شهرستان است، با اعتباري بالغ بر 170 ميليارد ريال هزينه اجرا و بالغ بر 300ميليارد ريال هزينه تملك اراضي مسير، به طول 16كيلومتر و با عرض راه
60/24متر با 4خط حركت واحداث 2 دستگاه پل در طول مدت 36 ماه احداث و به مرحله بهره برداري رسيد.

 



پژواك

اجراي تئاتر شب بزرگ در بندر جاسك
بندرجاسك- خبرنگاركيهان: توسعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و با همكاري انجمن نمايش فرهنگسراي شهيد باهنر بندر جاسك تئاتر (شب بزرگ) به كارگرداني منصور بختيار و نويسندگي فضه عباسي و با بازيگري حسام بختيار- عليرضا ملاحي- جاسم جلالي- منصور بختيار- فضه عباسي و سكينه يدك به نمايش عمومي درآمد. اين تئاتر درمورد حال و هواي ماه مبارك رمضان بود.
برگزاري همايش كاتبان رمضان در ساوه
اراك- خبرنگاركيهان: همايش خوشنويسي باعنوان «»كاتبان رمضان» در كتابخانه عمومي شهيدهاشمي نژاد ساوه برگزار شد. در اين همايش كه با شركت بيش از 100نفر از استادان و هنرمندان خوشنويس شهرستان هاي، ساوه، قم و زرنديه برگزار شد، سخنان گهربار امام جعفرصادق(ع) كتابت شد.
در پايان به 20نفر از خوشنويسان برتر جوايزي اهدا شد.
توليد تئاتر با موضوع بيداري اسلامي در اسفراين
اسفراين- خبرنگاركيهان: تئاتر نفس هاي آخر با موضوع موج بيداري اسلامي و تحولات اخير منطقه در شهرستان اسفراين توليد شد. رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين با اعلام اين خبر گفت: اين تئاتر خياباني به كارگرداني محمد يحيي آبادي و با همكاري حوزه هنري خراسان شمالي توليد شده و يكي از نمايش هاي شركت كننده در ششمين جشنواره تئاتر خراسان شمالي است. حسين هلاكويي افزود: اين تئاتر در شهرستان بجنورد به اجراي عمومي درآمد و مورد استقبال عموم قرار گرفت.
افتتاح مركز پويا نمايي مازندران در بابل
بابل- خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور مسئولان محلي و اعضاي كانون پرورش فكري و نوجوانان بابل اولين مركز پويانمايي مازندران در بابل افتتاح شد. قاسم عزيزاده گرجي مديركل كانون پرورش فكري استان مازندران در اين ارتباط گفت: در روز سينما به دليل جايگاه (پويا نمايي) تأثير زيادي در آموزش كودك و نوجوان دارد با صرف هزينه بالغ بر 10ميليون تومان اولين مركز انيميشن را در شهر بابل مركز شماره2 اين مركز در فرهنگ شهر افتتاح كرديم كه اميدواريم با آموزش مربيان گام هاي بلندي در اين رابطه داشته باشيم.

 



برگزاري هيجدهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي در گرگان

گرگان- خبرنگار كيهان:
جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي جوانان براي چهارمين سال پياپي به ميزباني گرگان از 19 تا 22 شهريور برگزار شد.
دبير جشنواره گفت: اين دوره از جشنواره با حضور 270 هنرمند جوان از 31 استان كشورمان و 54 هنرمند از 16 كشور ديگر برگزار شد.
غلامرضا منتظري افزود: هنرمندان جوان 19 تا 25 سال، در كارگاه هاي رشته هاي خوشنويسي، طراحي و نقاشي، نگارگري، عكاسي، حجم، كاريكاتور و گرافيك با يكديگر رقابت كردند.
هنرمندان كشورهاي پاكستان، افغانستان، تاجيكستان، قزاقستان از حوزه آسياي مركزي لبنان، تونس، قطر وكويت از حوزه كشورهاي عربي، زيمبابوه، سنگال، نيجريه و غنا از كشورهاي آفريقايي و كشورهاي تركيه، گرجستان، بنگلادش و كرواسي در هجدهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي جوانان شركت داشتند.
دبير جشنواره گفت: آثار هجدهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي جوانان را 23 هنرمند بررسي و داوري كردند.
منتظري گفت: نفرات برتر اين جشنواره به جشنواره هاي جهاني هنرهاي تجسمي راه مي يابند.

 



راهيابي هنرمندان البرزي به جشنواره هنرهاي تجسمي

كرج- خبرنگاركيهان:
گروه هنرمندان جوان استان البرز به هجدهمين دوره جشنواره هنرهاي تجسمي كشور راه يافتند.
ابراهيم گله دارزاده معاون هنري اداره فرهنگ و ارشاد استان البرز در اين خصوص گفت: هفت نفر از هنرمندان جوان اين استان در جشنواره هنرهاي تجسمي كشور كه در شهرستان گرگان برگزار مي شود شركت مي كنند.
وي به اسامي شركت كنندگان در اين جشنواره اشاره كرد و افزود: احسان شريف فر، عليرضا روزبهاني، سپهر حاجي آبادي، علي معتمديان، جواد شكوهي و محبوبه شعني و مهناز دالوند به ترتيب در رشته هاي نقاشي، مجسمه و سفال، كاريكاتور، گرافيك، خوشنويسي، نگارگري و طراحي شركت كنندگان اين استان در جشنواره هنرهاي تجسمي هستند.

 



مدير حوزه هنري استان: سينماهاي مازندران نيازمند بازسازي هستند

ساري- خبرنگاركيهان:
مدير حوزه هنري مازندران گفت: اكثر سينماهاي استان از لحاظ ساختمان و دستگاه ها مستهلك شده اند و نياز به بازسازي دارند.
به گزارش روابط عمومي حوزه هنري مازندران، عزيز الله محمدپور اظهار داشت: در كل استان 10 سينما وجود دارد كه 4سينما توسط بخش خصوصي و 6سينما توسط حوزه هنري استان اداره مي شود.
وي با بيان اينكه مهمترين معضلات سينماهاي مازندران مشكل سخت افزاري است گفت: اكثر سينماهاي استان از لحاظ ساختمان و دستگاه ها مستهلك شده اند و نياز به بازسازي دارند.
مدير حوزه هنري مازندران با اشاره به اينكه در حال حاضر سينما فرهنگ شهرستان ساري در حال فعاليت است افزود: از طرف مؤسسه سينما شهر و استانداري مازندران يك ميليارد و 800 ميليون تومان اعتبار جهت 4سالنه كردن اين سينما در نظر گرفته شده كه اگر بودجه به صورت كامل تخصيص يابد تا پايان سال جاري افتتاح مي شود.
محمدپور ادامه داد: در حال حاضر شهردار و نماينده مردم قائمشهر در مجلس شوراي اسلامي قول مساعد خود را در خصوص اختصاص زمين براي احداث سينما داده اند كه در صورت تحقق اين امر مقدمات ساخت آن انجام خواهد شد.
مدير حوزه هنري مازندران خاطرنشان كرد: سينما ايران در ساري حدود 4سال است كه تعطيل شده و بايد برنامه اي در خصوص نوسازي اين سينما درنظر گرفته شود تا اقدامات بعدي صورت گيرد. محمدپور افزود: بعد از اتمام عمليات بازسازي سينما فرهنگ ساري عمليات نوسازي سينما ايران اين شهرستان آغاز خواهد شد.
وي با تأكيد بر اينكه تعداد سينما نسبت به جمعيت مازندران كافي نيست افزود: تمامي دست اندركاران در عرصه فرهنگ بايد دست در دست هم دهند تا وضعيت سينما در استان مطلوب شود.

 



معرفي برترين هاي جشنواره موسيقي مقامي اسفراين

اسفراين- خبرنگار كيهان:
مراسم اختتاميه پنجمين جشنواره موسيقي مقامي شهرستان اسفراين با معرفي نفرات برتر برگزار شد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين در اين مراسم گفت: در اين جشنواره 26 تكنواز و 4 گروه به رقابت پرداختند.
حسين هلاكوئي افزود: با نظر هيئت داوران گروه هاي موسيقي مقامي «درنا» به سرپرستي «رسول زينل باف»، «نغمه هاي داوودي» به سرپرستي «داوود ولي نژاد» و گروه موسيقي «بخشي» به سرپرستي «محمدحسن پور» به ترتيب مقام اول تا سوم را كسب كردند.
وي گفت: در بخش تكنوازي نيز آقايان «رضا علي اكبري» و «محمدحسن پور» به ترتيب مقام اول و دوم را كسب نمودند. آقايان «داوود ولي نژاد» و «محسن عارفيان» مشتركا سوم و آقاي «عليرضا باقري» نيز مورد تقدير داوران قرار گرفت.
گفتني است در اين مراسم همچنين از سه پژوهشگر و نويسنده و 6 نفر از پيشكسوتان عرصه موسيقي مقامي شهرستان تجليل به عمل آمد.

 



درخشش كاريكاتوريست لنجاني در جشنواره تركيه

زرين شهر- خبرنگار كيهان:
كاريكاتوريست 22 ساله لنجاني، جايزه دوم جشنواره بين المللي تركيه را كسب كرد.
سميرا براتي كاريكاتوريست 22 ساله لنجاني در جشنواره بين المللي كارتونيست بدون مرز تركيه با موضوع جنگ و صلح موفق به كسب جايزه دوم اين جشنواره شد.
در اين جشنواره كه با شركت 224 شركت كننده از 50 كشور در تركيه برگزار شد سميرا براتي پس از مورات ساري كاريكاتوريست تركيه اي به اين موفقيت دست يافت.
براتي دانشجوي رشته حقوق تاكنون در 30 جشنواره ملي و بين المللي شركت كرده كه از جمله مي توان به لبخند به آينده روسيه، دانشجويان چين، كارتون پرو، آلمان و برزيل، هومر اسپانيا، شيطان و قرآن تهران و رسانه هاي ديجيتال تهران اشاره كرد.

 



به گفته استاندار فرودگاه اصفهان براي اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد بايد توسعه يابد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان گفت: با برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد در اصفهان بايد طرح توسعه فرودگاه شهيد بهشتي اين شهر اجرا شود.
عليرضا ذاكر اصفهاني در آيين افتتاح پايانه پروازهاي خارجي، زائران خانه خدا و عتبات عاليات و طرح توسعه عوامل پروازي فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي افزود: قرار است اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد NAM متشكل از 130 كشور به عنوان عضو رسمي و 30 كشور ديگر به عنوان ناظر آبانماه سال آينده به ميزباني جمهوري اسلامي ايران در اصفهان برگزار شود و شهرداري اصفهان نيز مجري احداث سالن اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد است.
وي افزود: با توجه به ضرورت و حساسيت برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد، به فرودگاهي با ظرفيت بالا و سرويس دهي فوري، كيفيت مطلوب براي يك جمع زياد در يك زمان نياز است.
وي اظهار داشت؛ حتي اگر اين اجلاس در اصفهان نيز برگزار نشود ساخت سالن را با اهداف عالي آينده از يك سو و نياز شهر تاريخي، فرهنگي اصفهان در برنامه هاي بين المللي از سوي ديگر، با شدت و قوت دنبال مي كنيم.
وي بر لزوم جذب هرچه بيشتر سرمايه گذاران بخش خصوصي در فرودگاه تاكيد كرد.
شايان ذكر است، نخستين ترمينال پروازهاي خارجي، زائران خانه خدا و عتبات عاليات و طرح توسعه عوامل پروازي فرودگاه بين المللي ترمينال فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان با حضور مديرعامل شركت فرودگاه هاي كشور و مسئولان استاني گشايش يافت.

 



رئيس خانه مطبوعات استان قزوين خبر داد
حضور 95درصدي خبرنگاران در جشنواره مطبوعات قزوين

قزوين-خبرنگار كيهان:
دبير پنجمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي استان قزوين از حضور 95درصدي اعضاي خانه مطبوعات قزوين در پنجمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي استان قزوين خبر داد.
علي علي محمدي بيان كرد: آثار ارسالي به پنجمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي استان قزوين دريافت شده و در حال حاضر مراحل بعدي كار از سوي دست اندركاران در حال انجام است. وي ادامه داد: اين جشنواره در 27 شهريور ماه سال جهاد اقتصادي با هدف ارتقاء محتواي رسانه هاي فعال استان و تجليل از خبرنگاران، عكاسان، نويسندگان و ديگر فعالان اين عرصه با رويكرد تقويت و بسط روزنامه نگاري حرفه اي برگزار مي شود.
رئيس خانه مطبوعات استان قزوين اضافه كرد: پنجمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي استان قزوين با عنوان گراميداشت مقام رسانه اي سيد اشرف الدين حسيني قزويني صاحب نشريه نسيم شمال برگزار خواهد شد؛ نسيم شمال كه در دوره مشروطيت در گيلان منتشر مي شد، با رويكرد طنز به مسائل اجتماعي و سياسي مي پرداخت.
وي درخصوص وضعيت شركت كنندگان در پنجمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي استان قزوين اظهار كرد: اين جشنواره در 18 بخش مسابقه و هشت بخش ويژه پذيراي آثار شركت كنندگان بوده كه 173 نفر شامل 67 خانم و 106 آقا آثار خود را ارسال كرده اند.
علي محمدي افزود: خانه مطبوعات استان قزوين 184 عضو دارد كه شامل 44درصد خانم و 56 درصد آقا هستند. با اين حساب 95درصد اعضا در جشنواره شركت كرده اند.

 



برتري دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در جشنواره فرهنگي دانشجويان كشور

اصفهان - خبرنگار كيهان:
دانشگاه علوم پزشكي اصفهان براي سومين سال متوالي توانست در سومين جشنواره فرهنگي دانشجويان علوم پزشكي كشور با كسب رتبه هاي برتر، مقام اول را از آن خود كند.
مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: سومين جشنواره فرهنگي دانشجويان علوم پزشكي كشور با شعار نشاط معنوي، اميد و انتظار و سلامت فرهنگي و با هدف گسترش و بسط موضوعات بخش ها و زمينه هاي جشنواره و با افزايش چشمگير تعداد شركت كنندگان و تعداد آثار ارسالي نسبت به دوره هاي قبل از دانشگاه علوم پزشكي گلستان در شهر گرگان برگزار شد.
نورالدين سلطانيان افزود: در اين جشنواره دانشگاه هاي علوم پزشكي گلستان و تبريز نيز به ترتيب حائز مقام دوم و سوم اين جشنواره شدند.
وي همچنين اظهارداشت: طبق آمار اعلام شده حدود 7110 اثر به دبيرخانه سومين جشنواره ارسال شد كه از اين ميان، دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با ارسال 1676 اثر توانست همانند سال قبل رتبه اول تعداد آثار ارسالي را نيز به خود اختصاص دهد و دانشگاه علوم پزشكي تبريز با 1117 اثر و علوم پزشكي گلستان با 572 اثر به ترتيب جايگاه دوم و سوم تعداد ارسال آثار را به خود اختصاص دادند.
وي اضافه كرد: در اين جشنواره بيش از 2500 نفر از دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور شركت كرده بودند كه پس از انجام داوري هاي متعدد، از 300 نفر از دانشجويان برگزيده در مراسم اختتاميه تقدير بعمل آمد.

 



حمايت 36 هزار حامي از 17 هزار يتيم در فارس

شيراز - خبرنگار كيهان:
ايتام تحت حمايت كميته امداد استان فارس علاوه بر خدمات اين نهاد از حمايت هاي مادي و معنوي گسترده 36 هزار حامي طرح اكرام نيز بهره مند هستند.
«كيوان نيازي» قائم مقام كميته امداد فارس با بيان اين مطلب با اشاره به عملكرد اين نهاد در خصوص حمايت همه جانبه از ايتام و كودكان بي سرپرست گفت: در حال حاضر 17 هزار و 300 يتيم استان تحت حمايت 36 هزار حامي قرار دارند.
وي اظهار داشت: مردم خداجو و مومن فارس در امر يتيم نوازي الگو و نمونه يك جامعه آرماني مسلمان هستند و حضور همه جانبه و كمك هاي نيكوكاران و خيرين فارس در كشور مثال زدني است.
وي با تقدير از مردم استان به جهت مشاركت در اين امر خير افزود: با ادامه اين روند كمك هاي مادي و معنوي كميته امداد نيز افزايش خواهد يافت تا خانواده هاي ايتام را به توانمندي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي برسانيم.
وي گفت: هم اكنون سرانه كمك هر حامي به يك يتيم به طور متوسط دويست هزار ريال در هر ماه است كه به طور معمول هر يتيم از حمايت هاي مادي و معنوي سه حامي در طول يك ماه بهره مند مي شود.
«نيازي» افزود: تا پايان امسال آمار حاميان طرح اكرام ايتام به 40 هزار نفر افزايش خواهد يافت.

 



رئيس ستاد انتخابات استان: يك نفر به تعداد نمايندگان مجلس اصفهان افزوده مي شود

اصفهان -خبرنگاركيهان:
رئيس ستاد انتخاباتي استان اصفهان گفت: به دنبال توافقات صورت گرفته با ستاد انتخاباتي كشور احتمال مي رود يك نماينده به نمايندگان استان اصفهان افزوده شود.
محمد مهدي اسماعيلي درنشست شوراي اداري استان اصفهان افزود: برگزاري انتخابات سالم و بدون هيچ حاشيه و حضور مشاركت حداكثري مردم درپاي صندوق هاي رأي از تلاش هاي اين ستاد است.
وي با اشاره به نزديكي هفته دفاع مقدس افزود: به منظور گراميداشت ياد وخاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ستادي دراستان تشكيل و فعاليت هاي ارزشمندي را با محوريت تعميق بينش جوانان با جريان دفاع مقدس و ايثارگري هاي مردان و زنان اين مرز و بوم در دست انجام دارد.

 



توليد بيش از 847 تن شير شتر در استان گلستان

گرگان-خبرنگار كيهان:
مدير صنايع كشاورزي گلستان از توليد بيش از 847 تن شير شتر در اين استان خبر داد.
محمد تقي جهانشاهي اعلام كرد: استان گلستان يكي از استان هاي مستعد براي پرورش شتر است و در حال حاضر اين استان داراي حدود 4000 نفر شتر است. وي افزود: براساس بررسي هاي به عمل آمده شير شتر توليدي در سال 1389 بالغ بر 847 تن بوده است كه ارزش ريالي آن 9910 ميليون ريال برآورد شده است.
محمد تقي جهانشاهي افزود: با توجه به پراكنش تعداد نفرات شتر در سطح شهرستان هاي استان (بندر تركمن تا مراوه تپه) و عدم امكان جمع آوري، با عنايت به حجم توليدات و مصرف تازه خوري مردم استان به نظر مي رسد احداث واحدهاي صنايع توليدي صرفا براي فرآوري توليدات شير شتر فاقد توجيه اقتصادي باشد.
وي خاطرنشان كرد: در عين حال مديريت صنايع كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي استان آمادگي دارد كه از سرمايه گذاران در اين بخش حمايت كند كه بر همين اساس تاكنون تعداد 2 فقره جواز تاسيس براي فرآوري و بسته بندي شير (درغ) شتر صادر كرده است.



 



تعداد فرهنگسراهاي كرج با جمعيت آن تناسب ندارد

كرج- خبرنگاركيهان:
تعداد فرهنگسراهاي موجود كرج پاسخگوي نيازهاي فرهنگي نيست و اين تعداد بايد افزايش يابد.
معاون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري كرج با بيان اين مطلب به خبرنگار ما گفت: افزايش كمي و كيفي فرهنگ سراها در كرج به منظور پاسخگويي مناسب به نياز شهروندان در عرصه فرهنگ و هنر امري ضروري است.
حسين اميديان اجراي الگوها و ايده هاي جديد در حوزه فرهنگي را امري مثبت تلقي كرد و افزود: از پيامدهاي مثبت و كارآمد اين مهم ضمن تنوع فرهنگي و اشاعه آن در شهر، افزايش اقدامات و فعاليت هاي بهينه حوزه فرهنگ است.
اين مسئول با تأكيد بر به روزرساني فعاليت ها و امور مركز فرهنگي اظهار داشت: استفاده از اين روش تنوع و پوياي فرهنگ در كرج را دوچندان مي كند و به تبع آن نيز شهروندان به بهترين نحوه ممكن از اقدامات فرهنگي صورت گرفته بهره مند مي شوند.

 



گلايه فرماندار قشم از بي توجهي به اوضاع مسكن در اين جزيره

قشم- خبرنگار كيهان:
مشغله كاري مديران مسكن و شهرسازي استان نمي تواند توجيهي براي غيبت آنها در جلسه مهمي كه براي رفع موانع تعاوني ها برگزار شده بود باشد.
سرپرست فرمانداري شهرستان قشم افزود: با وعده و قول و قرارهاي بيهوده مردم را سرگردان نكنيم و با جديت هر چه تمامتر كارها را پيش ببريم و عدد وارونه به مردم ندهيم و اگر نمي توانيم كاري را انجام بدهيم شفاف به مردم اعلام كنيم كه آنها ولي نعمت هاي ما هستند.
مهدي دريانورد تصريح كرد: به لحاظ اينكه مي خواهيم در دهه فجر پروژه ها را افتتاح كنيم با عجله و بي دقتي كارها را پيش نبريم بلكه هدف مسكن مهر ضمن سرعت، كيفيت و ارزاني را هم به دنبال دارد.
وي خاطرنشان كرد: ما انتظار داريم خبرنگاران همچون ذره بين موارد تعاوني هاي مسكن مهر را رصد كنند و اخبار آن را به سمع و نظر مردم برسانند و كوتاهي هاي احتمالي مسئولين در اين راستا را رسانه اي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14