(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 شهریور 1390- شماره 20024

واگذاري سريع مسكن مهر به دانشجويان متأهل در شهرستان
آغاز ثبت نام قبولي هاي كنكور 90 و كارشناسي ارشد علوم پزشكي
شكايت قربانيان جنسي از پاپ
دانشجوي پزشكي سيگاري از تحصيل محروم شد
كشف گودال عجيب در 120 كيلومتري زاهدان
تمديد مهلت تعويض پلاك موتورسيكلت ها تا اول مهر
پل هاي ميدان امام حسين(ع) برقي مي شوند
تونل اميركبير نيمه نخست سال 91 به بهره برداري مي رسد
عربشاهي: شرط معدل براي حضور در المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي حذف شد
در آزادراه كاشان- نطنز تصادف اتوبوس كاروان زيارتي24 مصدوم برجاي گذاشت
براي كمك به كودكان سومالي قلك هاي مهرباني در مدارس توزيع مي شود
خودرو فرماندار هم از بنزين ويژه بي نصيب نماند
سازمان ثبت احوال اعلام كرد شرايط حذف پيشوند يا پسوند از نام خانوادگي
واژگوني 3 خودرو در جاده هاي سمنان پنج كشته بر جاي گذاشت
كشف جسد دختر نوجوان پس از 12 روز
قاتل اعضاي يك خانواده در برازجان اعدام شد



وزارت علوم اعلام كرد
واگذاري سريع مسكن مهر به دانشجويان متأهل در شهرستان

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم از واگذاري مسكن مهر در شهرستان ها زودتر از تهران خبر داد.
غلامرضا خواجه سروي در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه وزير علوم شخصاً پيگير اجرايي شدن طرح مسكن مهر متأهلين است، گفت: كليات اين طرح نيز در وزارت راه و شهرسازي تصويب شده است و در حال برنامه ريزي در مورد جزئيات آن هستيم.
وي با اشاره به برگزاري كارگروه مشترك با حضور مسئولان صندوق رفاه دانشجويان و معاونت هاي دانشجويي و فرهنگي وزارت علوم در خصوص اينكه چگونه مي توان واگذاري مسكن مهر را يك امتياز براي دانشجويان تلقي كرد، گفت: بايد امتياز و تسهيلاتي براي دانشجو در نظر گرفته شود تا دانشجويان مشغول به تحصيل و دانشجوياني كه قاعدتاً شاغل هم نيستند و درآمد كمي دارند و يا اصلاً ندارند، بتوانند از اين امتياز استفاده كنند.
خواجه سروي با اشاره به انجام بررسي هاي اوليه اين طرح، تأكيد كرد: امكان واگذاري مسكن مهر در وسعت كمتر در شهرستان ها زودتر از تهران وجود دارد، البته امكان واگذاري مسكن مهر در تهران هم وجود دارد؛ اما برخي مشكلات ساختماني مثل آب، برق، گاز و غيره وجود دارد.
معاون فرهنگي وزير علوم در مورد نحوه و ميزان ضمانت وام دانشجويان براي اخذ مسكن مهر، گفت: پس از ثبت نام، طرف حساب صندوق رفاه دانشجويي است كه قطعاً اين مسئله براي دانشجويان تسهيل مي يابد.
وي با بيان اينكه دانشجويان متأهل و تحصيلات تكميلي در اولويت مسكن مهر دانشجويي قرار دارند، افزود: دانشجويان براي اخذ واحدهاي مسكوني رده بندي مي شوند.

 



آغاز ثبت نام قبولي هاي كنكور 90 و كارشناسي ارشد علوم پزشكي

ثبت نام از پذيرفته شدگان آزمون كارشناسي ارشد علوم پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران از دوشنبه هفته آينده آغاز مي شود.
ثبت نام و ارسال مدارك پذيرفته شدگان آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه علوم پزشكي تهران در روزهاي 28 تا 31 شهريورماه به صورت اينترنتي و از طريق پايگاه اطلاع رسانيhttp://ertumsacir انجام مي شود و براي ثبت نام پذيرفته شدگان، تكميل فرم ثبت نام و ارسال مدارك اسكن شده الزامي است.
بنابراين گزارش، پذيرفته شدگان براي آگاهي از تكميل بودن و تائيد مدارك پس از 84 ساعت بايد مجددا به سايت مراجعه كنند تا پيام (ثبت نام انجام شد) را مشاهده كنند، در غير اين صورت اگر پيام (مدارك ناقص مي باشد) را مشاهده كردند، بايد سريعا نسبت به رفع نقص اقدام كنند.
پذيرفته شدگان بايد پس از اطمينان از تكميل مدارك و دريافت پيام (ثبت نام انجام شد) از نهم تا 11 مهرماه براي تحويل اصل فرم تكميل شده گزينش و با در دست داشتن 2 قطعه عكس، تصوير شناسنامه و كارت ملي و حكم استخدامي در صورت استخدام رسمي و پيماني شخصا به هسته تحقيق و نظردهي گزينش دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي تهران مراجعه كنند.
ثبت نام پذيرفته شدگان كنكور آغاز شد
بنابراين گزارش، ثبت نام پذيرفته شدگان آزمون سراسري 09 در دانشگاه علوم پزشكي تهران هم از امروز آغاز شد. پذيرفته شدگان كنكور از امروز تا 92 شهريور براي تكميل فرم هاي ثبت نام و اسكن مدارك لازم مي توانند به نشاني
http://ertumsacir مراجعه كنند.
همچنين پذيرفته شدگان بايد پس از اطمينان از تكميل مدارك و دريافت پيام ثبت نام انجام شده از 5 تا 6 مهرماه اصل مدارك اسكن شده را به دانشكده مربوطه ارائه كنند، در غير اين صورت ثبت نام كان لم يكن تلقي خواهد شد.
ثبت نام قبولي هاي كنكور دكتري از 72 شهريور
همچنين معاون سازمان سنجش آموزش كشور از آغاز ثبت نام پذيرفته شدگان نخستين كنكور دكترا از 72 شهريورماه به مدت 2 روز خبر داد.
جلال طباطبايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس با اشاره به انجام ثبت نام پذيرفته شدگان نخستين كنكور دكترا طي روزهاي يكشنبه 72 و دوشنبه 82 شهريورماه عدم مراجعه پذيرفته شدگان در اين تاريخ براي ثبت نام را به منزله انصراف از ادامه تحصيل اعلام كرد.
وي ملاك عمل در گزينش نهايي هر يك از رشته ها را حد نصاب نمره علمي اعلام شده توسط دانشگاه ها اعلام كرد و گفت: 02 درصد ظرفيت هر رشته با رعايت آيين نامه اجرايي قانون مربوط به سهميه رزمندگان به اين قشر تخصيص داده شده و گزينش براساس آن انجام شده است.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور از صدور كارنامه براي داوطلبان نخستين كنكور دكتراي نيمه متمركز خبر داد و خاطرنشان كرد: براي داوطلبان واجد شرايط گزينش كارنامه اي حاوي اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرين رتبه پذيرفته شده در هر يك از كد رشته هاي انتخابي و در سهميه مربوط تنظيم و از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور از اوايل مهرماه منتشر مي شود.
ثبت نام كارداني غيرحضوري علمي كاربردي
رجبعلي برزويي معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي از ثبت نام دوره كارداني پودماني غيرحضوري اين دانشگاه به صورت اينترنتي از امروز تا 03شهريور خبر داد. داوطلبان بايد در زمان مقرر با مراجعه به دفاتر پستي سراسر كشور نسبت به خريد كارت اعتباري به مبلغ 05 هزار ريال كه داراي شماره پرونده، نام كاربري و رمز عبور است و يك جلد دفترچه راهنماي ثبت نام به مبلغ 51 هزار ريال اقدام كند و مراحل ثبت نام را از طريق آن دفترچه طي كند اين دوره شامل 21 پودمان با رويكردهاي مهارتي متنوع است.

 



شكايت قربانيان جنسي از پاپ

يك گروه كه خود را مدافع قربانيان سوءاستفاده جنسي توسط كشيشان مي داند، اعلام كرد: از دادگاه جنايي بين المللي درخواست كرده است كه «پاپ بنديكت شانزدهم» را در ارتباط با ارتكاب جنايت عليه بشريت تحت پيگرد قانوني و حقوقي قرار دهد.
گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه از واتيكان حاكيست كه «شبكه بازماندگان سوءاستفاده كشيشان» (اس ان اي پي) اعلام كرده است با كمك وكلاي «مركز حقوق اساسي» آمريكا مستقر در شيكاگو كه يك سازمان غيرانتفاعي است، شكايتي را در اين ارتباط تسليم دادگاه جنايي بين المللي كرده است.
گروه ياد شده در شكايت خود از دادگاه خواسته است تا «براي تحت پيگرد قرار دادن پاپ و سه تن از مقامات ارشد واتيكان كه مسئوليت مستقيم در ارتكاب جنايت عليه بشريت و تجاوز و خشونت هاي غيراخلاقي توسط كشيش ها داشته اند، اقدام كند.»
اين در حالي است كه برخي كارشناسان معتقدند هدف از طرح اينگونه مسايل عليه كليساي كاتوليك توسط اينگونه سازمان ها كه عموما لائيك هستند، خدشه دار كردن چهره مسيحيت و نيز گرفتن غرامت هاي كلان از كليساي كاتوليك به رهبري واتيكان است.
با اين وجود برخي كارشناسان حقوق بين الملل پيش بيني كرده اند كه اين پرونده بخت زيادي ندارد و چندان مورد توجه قرار نخواهد گرفت.
اما از آنجاييكه «دادگاه جنايي بين المللي» در احكام خود تجاوز، خشونت غيراخلاقي و شكنجه را در شمار جنايات بشري محسوب كرده است، اعضاي «اس ان اي پي» از كشورهاي بلژيك، آلمان، هلند و آمريكا به «لاهه» سفر كرده اند تا دادستان هاي اين دادگاه را به تحقيق درباره رهبر كاتوليك هاي جهان ترغيب كنند.
شبكه بازماندگان قربانيان اعلام كرده براي اثبات دعاوي خود 20 هزار صفحه متن دفاعيه تسليم دادگاه كرده است.

 



دانشجوي پزشكي سيگاري از تحصيل محروم شد

پس از اخطار وزير بهداشت و معاون دانشجويي، فرهنگي مبني بر محروميت از تحصيل دانشجويان پزشكي سيگاري، اولين دانشجوي پزشكي سيگاري از تحصيل محروم شد.
به دنبال برگزاري چهارصد و نهمين جلسه شوراي مركزي انضباطي دانشجويان كه در محل دفتر شوراي مركزي انضباطي دانشجويان وزارت بهداشت تشكيل شد، يك دانشجوي پزشكي سيگاري دو ترم از تحصيل محروم گرديد.
دكتر وحيد صرامي - دبير شوراي مركزي انضباطي با اعلام اين خبر گفت: اين جلسه با حضور دكتر فرحناز تركستاني معاون دانشجويي، فرهنگي و رئيس شوراي مركزي انضباطي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، اعضا و كارشناسان شوراي مركزي تشكيل شد.
وي افزود: در اين جلسه دبير شوراي انضباطي بدوي دانشگاه علوم پزشكي شيراز و دانشجوي مرتبط با پرونده مطروحه نيز شركت داشتند.
صرامي به مهر گفت: در اين جلسه پرونده يكي از دانشجويان رشته پزشكي در شورا مطرح و با توجه به تعدد و تكرار تخلفات در استعمال دخانيات در خوابگاه به منع موقت از تحصيل به مدت دو نيم سال محكوم شد.
وي افزود: براساس شيوه نامه اجرايي انضباطي دانشجويان علوم پزشكي كه به تمام دانشگاههاي علوم پزشكي ابلاغ شده است، استعمال دخانيات در دانشگاه و اماكن مرتبط جزء بند رسيدگي به تخلفات اخلاقي قرار مي گيرد. متخلف به يكي از تنبيهات بندهاي 2 تا 5 محكوم مي شود و در صورت تكرار تا بند 12 قابل تشديد است.

 



كشف گودال عجيب در 120 كيلومتري زاهدان

سرپرست حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان گفت: به احتمال فراوان گودال سمسور زاهدان ناشي از برخورد شهاب سنگ است.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومي محيط زيست سيستان و بلوچستان، «خسرو افسري» اظهار داشت: گودال سمسور در 120 كيلومتري جنوب غرب زاهدان واقع است كه در صورت تاييد شدن نظريه به وجود آمدن آن بر اثر برخورد شهاب سنگ اين گودال نخستين گودال شهاب سنگي كشور لقب خواهد گرفت.
وي افزود: با توجه به بكر بودن منطقه و نبود مستندات و سوابق پژوهشي براي اين موضوع انجام مطالعات هم در زمينه اسنادي و هم در شكل ميداني ضرورت خواهد داشت.
افسري خاطرنشان كرد: شهاب سنگ ها از اجرام آسماني سرگردان منظومه شمسي به شمار مي آيند كه تقريباً هر روز سيارات منظومه را مورد اصابت قرار مي دهند و اوج بارش اين شهاب سنگ ها به زمين بالغ بر 3ميليارد سال قبل بوده كه اكثر شواهد آن بر اثر فرسايش آبي و بادي از ميان رفته است.
وي گفت: در آن زمان تعداد و بزرگي برخوردها بيشتر بوده است و آثار برخورد همزمان بر روي كره ماه به دليل نبود فرسايش به وضوح قابل تشخيص مانده است.

 



تمديد مهلت تعويض پلاك موتورسيكلت ها تا اول مهر

رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور ناجا از تمديد مهلت تعويض پلاك قديمي با پلاك ملي موتورسيكلت ها تا اول مهرماه خبر داد.
سرهنگ احمد رستمي گفت: از آنجايي كه برخي از دارندگان موتورسيكلت نتوانستند به مراكز تعويض پلاك و نقل و انتقال خودرو مراجعه كنند زمان تعويض پلاك تا اول مهرماه تمديد شد.
وي ادامه داد: مراكز تعويض پلاك پليس راهور در آمادگي كامل براي ارائه خدمات تغيير پلاك قديمي با پلاك ملي قرار دارند لذا از مالكين موتورسيكلت ها درخواست مي شود تا هر چه زودتر به اين مراكز مراجعه و مراحل قانوني را پيگيري كنند.
رستمي اظهار داشت: افراد در هنگام حضور در مراكز تعويض پلاك بايد موتورسيكلت مورد نظر را به همراه آورند و سند مالكيت موتور و مدارك هويتي خويش را ارائه كنند. پس از احراز مدارك موتور مورد بازديد فني قرار خواهد گرفت و اگر نقص فني وجود نداشته باشد افراد مي توانند در بازه زماني يك ساعته پلاك ملي موتورسيكلت خود را دريافت كنند.
به گزارش فارس وي گفت: از راكبان موتورسيكلت ها درخواست مي شود به صورت قانون مند اقدام به دريافت پلاك كنند تا ترددي قانوني در شهر داشته باشند.

 



پل هاي ميدان امام حسين(ع) برقي مي شوند

جانشين معاونت حمل و نقل و ترافيك منطقه 7 از احداث پل هاي پياده جديد و برقي كردن 2 پل عابر پياده ميدان امام حسين(ع) تا پايان تابستان خبر داد.
مجيد يوسف زاده گفت: علاوه بر برقي كردن اين دو پل عابر پياده پل چوبي نيز براي سهولت دسترسي شهروندان به ايستگاه بي آرتي در دستور كار براي برقي شدن قرار دارد.
وي با اشاره به ساماندهي ميدان امام حسين(ع) و تاكيد شهردار تهران بر اين طرح افزود: تغيير ميدان امام حسين(ع) در دستور كار جدي قرار گرفته و مباحث مطالعات و اجراي برنامه هاي ترافيكي آن به منطقه 7 واگذار شده است.
جانشين معاونت حمل و نقل و ترافيك منطقه 7 تصريح كرد: در اين طرح عبور و مرور ايستگاه هاي تاكسيراني و اتوبوسراني كه در ميدان امام حسين(ع) واقع شده اند مورد ارزيابي و مطالعه براي اجراي مناسب قرار گرفته اند.
يوسف زاده اظهار داشت: برنامه هاي ترافيكي منطقه با توجه به بودجه 2 ميليارد و 890 ميليون توماني در 10 بخش تقسيم بندي شده است. وي خاطرنشان كرد: سرفصل هاي طرح هاي ترافيكي منطقه در نواحي 5گانه شامل احداث ايستگاه هاي حمل و نقل عمومي، ايجاد معابر براي عبور معلولان و جانبازان، احداث پل عابر پياده و نگهداري آن و خط كشي معابر است.

 



تونل اميركبير نيمه نخست سال 91 به بهره برداري مي رسد

معاون فني و عمراني شهرداري تهران گفت: تونل اميركبير نيمه نخست سال آينده افتتاح و آماده بهره برداري مي شود.
مازيار حسيني به ساخت تونل اميركبير اشاره كرد و گفت: اين تونل براساس برنامه زمان بندي شده بايد در نيمه نخست سال 91 آماده بهره برداري شود.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران ادامه داد: تونل اميركبير 2 برابر تونل رسالت است و از سه راه امين حضور آغاز و به بزرگراه امام علي(ع) متصل مي شود.وي گفت: با ساخت تونل اميركبير بايد ترافيك از محدوده بازار خارج شود.به گزارش فارس معاون فني و عمراني شهرداري تهران با بيان اينكه در بازه زماني در نظر گرفته شده بايد اين تونل ساخته شود، گفت: در صورتي كه هزينه ها تامين شود اين كار در موعد مقرر آماده بهره برداري خواهد شد.
به گفته حسيني، در حال حاضر حدود 36 درصد حفاري تونل انجام شده است.

 



عربشاهي: شرط معدل براي حضور در المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي حذف شد

دبير سومين المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي كشور از حذف شرط معدل در المپيادهاي علمي دانشجويان علوم پزشكي خبر داد.
كامران سلطاني عربشاهي در گفت وگو با ايسنا تأكيد كرد: دانشجوياني كه در اين المپيادها رتبه كسب كنند امتيازات و ظرفيت هايي در آزمون هاي دستياري براي آن ها در نظر گرفته مي شود.
عربشاهي با اشاره به اينكه حيطه نوآوري با موضوع اخلاق پزشكي به سه حيطه دو سال قبل المپياد افزوده شده است، اظهار داشت: در سال هاي قبل آزمون در سه حيطه استدلال باليني با موضوع «طب اورژانس»، علوم پايه با موضوع «علوم اعصاب» و مديريت سلامت با موضوع «استدلال باليني» برگزار مي شد كه امسال تلاش شده است تا موضوع استدلال باليني نيز با موضوع «طب سرپايي» به منظور شناسايي دانشجويان خلاق به آن افزوده شود.
دبير سومين المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي كشور با تأكيد بر اينكه المپياد امسال در دو مرحله انفرادي و تيمي برگزار مي شود، گفت: آزمون انفرادي در سه روز اول آزمون برگزار مي شود و دانشجوياني كه در اين آزمون رتبه كسب نكنند مي توانند در آزمون تيمي كه در نتيجه آن دانشگاه هاي برتر انتخاب مي شود، شركت كنند.
وي در مورد اختصاص نوع امتيازات دانشجويان برگزيده در اين المپياد، تصريح كرد: وزارت بهداشت براي دانشجوياني كه در اين آزمون رتبه كسب مي كنند امتيازات و ظرفيت هايي را در مدارج بالاتر دستياري در نظر گرفته است.

 



در آزادراه كاشان- نطنز تصادف اتوبوس كاروان زيارتي24 مصدوم برجاي گذاشت

رئيس مركز فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي كاشان گفت: بر اثر تصادف يك دستگاه اتوبوس كاروان سوريه- كربلا در كيلومتر 25 آزادراه كاشان- نطنز 24 مسافر اين اتوبوس مصدوم شدند.
«ابوالفضل شجاعي»، در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: اين اتوبوس كه از بيرجند عازم سوريه بود، صبح چهارشنبه از پشت سر با يك كاميون برخورد كرد.
وي گفت: مصدومان حادثه با هشت دستگاه آمبولانس به بيمارستان «شهيد بهشتي» كاشان منتقل شدند.شجاعي با اشاره به اينكه اين تصادف تلفات جاني نداشته است، افزود: 12 مسافر اين كاروان زيارتي نيز به صورت سرپايي مداوا شدند.
مسئول رسيدگي به امور تصادفات بيمارستان شهيد بهشتي كاشان نيز حال عمومي مصدومان اين كاروان را رضايت بخش اعلام كرد.
«مسعود تجليان» در گفت وگو با ايرنا گفت: برخي از مصدومان دچار شكستگي دست و پا و بيني شده اند و اينك تحت مراقبت و درمان هستند.

 



براي كمك به كودكان سومالي قلك هاي مهرباني در مدارس توزيع مي شود

رئيس سازمان جوانان هلال احمر گفت: دانش آموزان ايراني همزمان با شروع سال تحصيلي جديد در طرح قلك هاي مهرباني كمك به كودكان سومالي شركت مي كنند.
به گزارش روابط عمومي سازمان جوانان جمعيت هلال احمر، محمدجواد جعفريان افزود: طرح بزرگ جهادي قلك هاي مهرباني براي كودكان سومالي با همكاري و مشاركت شوراي هماهنگي تشكل هاي دانش آموزي در مدارس سراسر كشور برگزار مي شود.
اين مقام مسئول در سازمان جوانان جمعيت هلال احمر ادامه داد: در اجراي اين طرح دانش آموزان سراسر كشور در هفته اول بازگشايي مدارس (3 تا 7 مهرماه امسال) با آوردن قلك ها و كمك هاي نقدي خود به مدارس و واريز آن به حساب ويژه كمك به كودكان سومالي به شماره 99999 جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران نزد بانك ملي ايران به ياري كودكان قحطي زده سومالي مي شتابند.جعفريان افزود: در اجراي اين طرح در همه استان ها با محوريت جمعيت هلال احمر، كارگروه ويژه اي براي هماهنگي دستگاه هاي اجرايي تشكيل مي شود.

 



خودرو فرماندار هم از بنزين ويژه بي نصيب نماند

اليگودرز - خبرنگار كيهان:
بنزين ناخالص، باعث از كار افتادن ده ها خودرو و از جمله وسيله نقليه فرماندار اليگودرز شد.
جمع كثيري از رانندگان و سايل نقليه سبك با مراجعه به دفتر كيهان از كيفيت پايين بنزين در اين شهرستان اظهار نارضايتي كردند.اين عده اظهار داشتند: روز گذشته پس از سوختگيري در جايگاههاي بنزين، وسيله نقليه مان از ادامه حركت بازماند كه پس از مراجعه به مكانيك، دليل آن را وجود نفت و بنزين در باك خودروها عنوان كردند. يكي از مراجعه كنندگان گفت: كيفيت نامناسب بنزين و خرابي اتومبيل باعث شد ساعت ها در يكي از جاده هاي روستايي سرگردان شويم.
همچنين مراجعه كننده ديگري گفت: براي اعلام نارضايتي از اين موضوع به فرمانداري اليگودرز مراجعه كرديم و متوجه شديم كه خودرو فرماندار نيز براثر استفاده از بنزين بي كيفيت خراب شده است!
گفته مي شود قرار است هيأتي جهت بررسي موضوع وارد اليگودرز شوند.

 



سازمان ثبت احوال اعلام كرد شرايط حذف پيشوند يا پسوند از نام خانوادگي

سازمان ثبت احوال جزئيات شرايط حذف پيشوند يا پسوند از نام خانوادگي را اعلام كرد.
سازمان ثبت احوال اعلام كرد: اشخاص مي توانند براساس موارد مندرج در بند 14 دستور العمل درخواست حذف پيشوند يا پسوند نام خانوادگي خود را از اين سازمان مطالبه كنند. اين موارد عبارتند از:
14-1- نام خانوادگي تركيبي از يك واژه و نام محل يا منسوب به محل باشند مانند افتخاري علي آبادي، تبريزي رادمنش و غيره.
14-2- نام خانوادگي تركيبي تركيبي از يك واژه و نام يك ايل يا طايفه باشد مانند: زراسوندي احمدي، محسني قشقائي و غيره.
14-3-نام خانوادگي تركيبي از يك واژه و نام يكي از حرف و مشاغل باشند مانند: بنكدار قاسمي، مجيدي سقطچي و غيره.
14-4 هرگاه پيشوند يا پسوند نام خانوادگي حرف، عدد يا كلمه زائد باشد مانند: م قاسمي، شكوهي هفت، مرحومه حسني و غيره.
توضيح حذف كلمات زائد صرفا شامل مواردي خواهد بود كه از سوي اداره اسناد هويتي اعلام خواهد شد.
14-5- نام خانوادگي تركيبي از يك واژه و نام يكي از رنگ ها باشد مانند: سبز عليپور
14-6- نام خانوادگي تركيبي از يك واژه و نام يك حيوان باشد مانند: شيرمحمدي
14-7-نام خانوادگي تركيبي از يك واژه و نام يك شيء باشد مانند: حسني اينه
تبصره1: هرگاه نام خانوادگي تركيبي از دو نام محل يا منسوب به محل، دو شغل يا دو ايل و طايفه يا تركيبي از آنها باشد، به انتخاب متقاضي يكي از دو جزء قابل حذف است، مانند شيرازي مشهدي، قناد زرگر، موگوئي بختياري و غيره.

 



واژگوني 3 خودرو در جاده هاي سمنان پنج كشته بر جاي گذاشت

سمنان- خبرنگار كيهان:
وقوع سه فقره واژگوني خودرو در محورهاي مواصلاتي استان سمنان طي 24 ساعت گذشته 5 كشته و 3 مجروح بر جاي گذاشت.
رئيس پليس راه استان سمنان با اعلام اين خبر اظهار داشت: دو فقره از اين واژگوني ها سه شنبه رخ داد كه منجر به مرگ 3 نفر در دم شد و 3 مجروح بر جاي گذاشت.
سرهنگ عليرضا رضوي خبير گفت: مقارن ساعت 11 و 15 دقيقه روز سه شنبه بي توجهي راننده سواري پرايد به جلو منجر به واژگوني اين خودرو در دو كيلومتري گرمسار مقابل پمپ بنزين كرند شد.
وي ادامه داد: در اين سانحه دو سرنشين خودروي پرايد در دم فوت كردند و 2 نفر نيز براي مداوا به بيمارستان منتقل شدند.
رضوي خبير با اعلام اين مطلب كه بي توجهي راننده يك دستگاه خودروي نيسان به جلو نيز در ساعت 16 سه شنبه در محور دامغان- جندق بعد از سه راهي يزدان آباد واژگوني آن را در پي داشت، افزود: در اين سانحه نيز سرنشين وسيله نقليه در دم جان باخت و راننده به بيمارستان انتقال يافت.
وي به يك فقره واژگوني خودروي پژو 405 در ساعت 8 و 30 دقيقه صبح چهارشنبه در كيلومتر 53 محور سمنان- فيروزكوه اشاره كرد و گفت: خستگي و خواب آلودگي راننده در اين سانحه مرگ دو نفر را رقم زد.
رئيس پليس راه استان سمنان از راننده خودرو به عنوان مهمترين عامل وقوع واژگوني وسايط نقليه در جاده هاي كويري اين استان نام برد.

 



كشف جسد دختر نوجوان پس از 12 روز

مدير سازمان جمعيت هلال احمر استان البرز از كشف جسد دختري در رودخانه جاده كرج- چالوس پس از 12 روز خبر داد.
«محمد منتظري» در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در تاريخ دهم شهريور ماه جاري اين دختر 16 ساله به همراه خانواده خود در كنار رودخانه جاده چالوس مشغول بازي بوده كه در يك لحظه غفلت غرق شد.
وي اضافه كرد: با غرق شدن اين دختر به نام «طاهره- م» تيم هاي غواصي هلال احمر با جست وجوي شبانه روزي خود توانستند ظهر سه شنبه جسد وي را كشف كنند. منتظري گفت: تابستان امسال شش نفر در اين استان غرق شده اند.

 



قاتل اعضاي يك خانواده در برازجان اعدام شد

قاتلي كه چهار عضو يك خانواده را در برازجان به قتل رسانده بود سه شنبه در اين شهر در ملأ عام به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش ايرنا، اين قاتل به نام «مصطفي مشفقيان» چهار نفر از اعضاي يك خانواده به نام هاي صالح، سعيد و عليرضا غانم و منيژه سياري را در دي ماه 89 با سلاح گرم، به قتل رسانده بود.
دادگاه كيفري استان بوشهر، پس از رسيدگي پرونده اين قاتل او را به چهارم بار قصاص در ملأ عام در مركز شهر برازجان محكوم كرد و اين حكم پس از تأييد ديوان عالي كشور و استيذان از رئيس قوه قضائيه به مرحله اجرا درآمد.
رئيس دادگستري استان بوشهر در مراسم به دارآويختن اين قاتل در جمع مردم شهر براجان گفت: قاتل پس از اينكه از دختر مورد علاقه اش پاسخ منفي دريافت كرد چهار نفر از اعضاي خانواده دختر را به قتل رساند.
حيدر بحراني افزود: در ظرف زماني كمتر از سه ماه مراحل پرونده طي شده است كه امروز اجرا مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14