(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 شهریور 1390- شماره 20024

حديث دشت عشق
صدرنشين با نفت بازي مي كند! 16 تيم در سايه دربي پايتخت
اخبار كوتاه از فوتبال
5 كشتي گير و كسب 3 مدال با ارزش فرنگي كاران ايران با شايستگي به مقام سوم جهان رسيدند
براي حضور در مسابقات جهاني تيم ملي كشتي آزاد ايران راهي استانبول شد
آغاز بيست وششمين جام قهرماني بسكتبال آسيا ايران المپيك را مي خواهد
حرف هايي دارم كه پس از بازگشت خواهم زد نوروزي: براي اين مدال طلا چند سال زحمت كشيده بودم
پيكان به ليگ برتر واليبال برگشت



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «علي اكبر مجيدي فر»
نوجوان معلم اخلاق

پس از گذراندن تحصيلات متوسطه در هنرستان، به خاطر اشتياق به معارف و علوم آل محمد(ص) وارد حوزه علميه و مدرسه امام صادق(ع) شد و تا اول مرداد ماه 63 در اين حوزه به تحصيل پرداخت. حال و هواي جنگ و شور و عاشقي بچه هاي جنگ و همچنين احساس مسئوليتي كه مي كرد پايش را به جبهه ها باز و لباس رزم بر قامت سرافرازش كرد. او در مناطق عملياتي غرب و جنوب حضور يافت و پس از مجاهدت ها سرانجام در عمليات والفجر 8 در اروندكنار به افتخار شهادت نايل آمد.اين شهيد بزرگوار تأكيد داشت اخلاق و آداب اسلامي را رعايت كند. چنان كه نقل است يك بار كه از جبهه به مرخصي آمد، ساعت 30/1 بامداد شده بود. او براي رعايت حال خانواده تا نماز صبح پشت در خانه ماند تا مزاحم آرامش و خواب اهل خانه نشود.
طلبه بسيجي شهيد «علي اكبر مجيدي فر»، سال 1346 در حارث آباد متولد شد و در 22/1/1364 در منطقه اروند كنار به شهادت رسيد.

 



صدرنشين با نفت بازي مي كند! 16 تيم در سايه دربي پايتخت

هفتمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تحت تأثير هفتادويكمين شهرآورد تهران بين دو تيم پيروزي و استقلال برگزار مي شود، آن هم در شرايطي كه تيم صدرنشين تراكتورسازي در خانه از نفت تهران پذيرايي مي كند.
هفته هفتم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از عصر امروز با برگزاري چهار ديدار آغاز خواهد شد و روز يكشنبه هفته پيش رو با برگزاري ديدارهاي نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا به اتمام مي رسد. بدون شك حساس ترين ديدار اين هفته شهرآورد تهران است كه همه بازي ها را تحت تأثير قرار داده.
تراكتورسازي- نفت تهران
صدرنشين تازه ليگ برتر از اين هفته با هدف دفاع از جايگاه خود به ميدان مي رود. تيم قلعه نويي پنج هفته است كه نباخته و تك تك حريفان را از پيش رو برداشته است. استقلال آخرين قرباني بلند پروازي اين تيم بود كه سرخپوشان تراكتورسازي را صدرنشين جدول رده بندي ليگ برتر كرد و مسئوليت ماندن در بالاي جدول را به آنها سپرد. شاگردان قلعه نويي از اين هفته با پسوند «صدرنشين» به مصاف حريفان مي روند، از همين هفته و بازي با نفت تهران.
پيروزي- استقلال
گل ديدارهاي هفته هفتم و حتي نيم فصل اول ليگ برتر همين بازي است. تا سال گذشته همه مي گفتند اين بازي مساوي تمام مي شود اما دو برد پي در پي استقلال فرضيه مساوي شدن دربي را باطل كرد و حالا همه از سرخابي هاي تهراني برد مي خواهند. پيروزي و استقلال درهفتادويكمين ديدار سنتي شان با شرايط متفاوت رودرروي هم مي ايستند، استقلالي ها ليگ را خيلي خوب آغاز كرده اند و با وجود شكست هفته گذشته برابر تراكتورسازي تيم دوم جدول هستند اما پيروزي متأثر از شروع ضعيف در ليگ برتر رده سيزدهم جدول را در اختيار دارد.
با شرايطي كه عنوان كرديم بايد شانس استقلال پرستاره و كهكشاني براي شكست پيروزي بيشتر باشد اما اين بازي دربي است و قوانين خاص خود را دارد كه براساس آن «هيچ تيمي در آن از پيش برنده نيست». سرخپوشان با دل بستن به اين فرضيه كه تيم ضعيف تر در دربي شانس بيشتري براي برد دارد، دلخوش به پيروزي در شهرآورد هفتادويكم هستند و استقلالي ها به نتايج تيم خود مي بالند و نبوغ ستاره هاي شان كه ورق را در دربي به سود آنها برگرداند. در اين بين نقش تعيين كننده را كاپيتان هاي دوتيم دارند. علي كريمي از يكسو و فرهاد مجيدي از سوي ديگر مي توانند برنده دربي را تعيين كنند. آنها كه در گذشته بارها و بارها ستاره دربي بوده اند، اين بار در سال هاي پاياني فوتبال خود بايد جور جواناني را بكشند كه بيشتر اسير حواشي دربي مي شوند و نمي توانند بازي خود را به نمايش بگذارند. جنگ اصلي در اين بازي در ميانه ميدان است، جائي كه ستاره ها در پس جنگ مردان كارگر ميانه زمين فرصت بروز و ظهور توانايي خود را مي يابند و مي توانند به سود تيم خود پاسي تعيين كننده و يا حتي گل بزنند. اين بازي البته بازي اشتباهات هم هست. در مسابقه اي كه احتياط حرف اول را مي زند، هر دو تيم دنبال اشتباه تيم مقابل هستند تا شايد فرصتي بدست آورند و زهر خود را بريزند. برنامه ديدارهاي هفته هفتم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
پنجشنبه: 24/6/90
¤ راه آهن شهر ري- فجر شهيد سپاسي شيراز (ساعت 30:18)
¤ سايپاي البرز- مس كرمان (ساعت 30:18)
¤ ملوان بندرانزلي- صنعت نفت آبادان (ساعت 45:18)
¤ تراكتورسازي تبريز- نفت تهران (ساعت 50:18)
جمعه: 25/6/90
¤ مس سرچشمه كرمان- صباي قم (ساعت 10:18)
¤ پيروزي تهران- استقلال تهران (ساعت 30:18)
¤ فولاد خوزستان- شهرداري تبريز (ساعت 20)
يكشنبه: 27/6/90
¤ سپاهان اصفهان- داماش گيلان (ساعت 30:18)
¤ شاهين بوشهر- ذوب آهن اصفهان (ساعت 30:20)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

عباسي: فدراسيون فوتبال نبايد ضرب الاجل تعيين كند
محمدعباسي وزير ورزش و جوانان درباره زمان معرفي اعضاي هيأت مديره استقلال و پيروزي گفت: درباره معرفي اعضاي هيأت مديره استقلال و پيروزي بايد بگويم كه اين اتفاق در موعد مقرر رخ مي دهد، تاريخ هايي كه مدام اعلام مي شود از طرف خود فدراسيون و براي انجام كارهاي زمان بندي اجرايي است. اين زمان ها را فدراسيون تعيين مي كند. مسئولان فدراسيون نبايد بگويند كه مثلاً 18 شهريور زمان تمام مي شود و AFC با آن برخورد خواهد كرد. معرفي اعضاي هيأت مديره مربوط به معاونت ورزشي وزارت ورزش و جوانان است كه دارد كارش را انجام مي دهد. انشاءالله با سرافرازي همه كارهاي ورزشي پيش مي رود، از جمله معرفي اعضاي هيأت مديره استقلال و پيروزي.
كسر امتياز در انتظار تيم خاطي دربي 71
رئيس كميته انضباطي از كسر امتياز تيم خاطي دربي 71 خبر داد.
اسماعيل حسن زاده با بيان اينكه خود وي ناظر ديدار تيم هاي پيروزي واستقلال است در مورد تصميماتي كه براي خاطيان اين مسابقه در نظر گرفته اند، اظهار داشت: در صورتي كه هواداران هر يك از دو تيم مشكلات حاشيه اي ايجاد كنند، باشگاه مورد نظر را جريمه نقدي يا محروم از هوادار نمي كنيم بلكه كسر امتياز را در نظر گرفته ايم. اين كسر امتياز از يك تا 6 امتياز است و بستگي به شدت تخلف دارد. رئيس كميته انضباطي در مورد بازيكنان خاطي گفت: با توجه به حساسيت دربي 71 اگر بازيكني تخلف عادي هم انجام دهد با شديدترين برخوردهاي انضباطي روبه رو مي شود.
ديدار با سپاهان آخرين فرصت دينورزاده است
مدير عامل باشگاه داماش گيلان ديدار با سپاهان اصفهان را آخرين فرصت مهدي دينورزاده براي ايجاد تحول در اين تيم و ادامه همكاريش با سرخپوشان گيلاني عنوان كرد و گفت: اگر در اين بازي نتيجه نگيريم وظيفه دارم كادر فني را تغيير دهم.امير عابديني خاطرنشان كرد: براي شخصيت دينورزاده بسيار ارزش قائلم ولي اگر تيم در هفته هفتم نتيجه نگيرد، قصد داريم ايشان را به عنوان مدير فني تيم حفظ كرده و از تجربياتش در اين پست استفاده كنيم، به شرطي كه خودش نيز تمايل به ادامه همكاري با تيم داماش به عنوان مدير فني تيم را داشته باشد.
صعود تيم هاي پيشكسوتان كرمان و يزد
مسابقات فوتبال گروه هشت قهرماني پيشكسوتان كشور بالاي 45 سال با صعود تيم هاي كرمان و يزد به مرحله بعد به پايان رسيد. اين دوره از مسابقات به مدت سه روز و با حضور تيم هاي خراسان جنوبي، يزد و كرمان در زمين چمن دانشكده چمران كرمان برگزار شد. در پايان بازي هاي اين گروه احمد حكام زاده از يزد با 3 گل زده عنوان آقاي گل و بهترين بازيكن را به خود اختصاص داد. اين مسابقات با حضور 32 تيم در 8 منطقه ايران زير نظر سازمان ليگ آماتور فدراسيون فوتبال برگزار مي شود كه پس از پايان رقابتهاي مرحله گروهي تيم هاي اول و دوم هر گروه (جمعاً 16 تيم) به صورت حذفي و رفت و برگشت به مصاف هم مي روند. مرحله نهايي اين مسابقات هم به صورت متمركز در استان تهران برگزار مي شود.
ذوب آهن به صعود اميدوارشد
تيم فوتبال ذوب آهن ايران ديدار مقابل سامسونگ كره جنوبي در دور رفت از مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا را با نتيجه تساوي پشت سر گذاشت. مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا ديروز در مناطق مختلف قاره كهن برگزار شد كه در يكي از اين ديدارها، تيم ذوب آهن در ورزشگاه جام جهاني سوون با نتيجه يك بر يك برابر تيم سامسونگ به تساوي دست يافت. در اين ديدار كه از ساعت 15 به وقت تهران برگزار شد، محمد قاضي در دقيقه 58 براي ذوب آهن و در دقيقه 66 مارك هيون بن براي سامسونگ گلزني كردند. ديدار برگشت دو تيم چهارشنبه دو هفته بعد در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار مي شود.
پيروزي فولاد يزد و شهرداري بندرعباس در گام اول
هفته اول ليگ دسته اول فوتبال كشور عصر ديروزبا انجام دو بازي در شهرهاي يزد و تبريز آغاز شد كه طي آن تيم هاي فولاد يزد و شهرداري بندرعباس اولين پيروزي خود را كسب كردند. در بازي فولاد يزد و ابومسلم خراسان، يزدي ها با توجه به اينكه نيمه اول را به حريف خود واگذار كرده بودند در نيمه دوم دو گل به ثمر رساندند و بازي باخته را بردند. در ديگر بازي نيز شهرداري بندرعباس با يك گل گسترش فولاد تبريز را شكست داد و اولين پيروزي خارج از خانه را به دست آورد. ساير بازي هاي هفته اول جام آزادگان امروز برگزار خواهد شد.
مهاجم تيم ملي سوريه به راه آهن پيوست
محمود آمنه مهاجم 28 ساله تيم ملي فوتبال سوريه كه فصل گذشته نيز در تركيب تيم راه آهن شهرري بازي مي كرد، پس از تاييد علي دايي با عقد قراردادي يكساله به جمع زردپوشان شهرري پيوست. وي پس از عقد قرارداد با باشگاه راه آهن شهرري عصر ديروز در هيئت فوتبال استان تهران حاضر شد و قرارداد خود را به ثبت رساند.

 



5 كشتي گير و كسب 3 مدال با ارزش فرنگي كاران ايران با شايستگي به مقام سوم جهان رسيدند

تيم ملي كشتي فرنگي ايران با دو مدال طلا ويك برنز و كسب مقام سومي به كار خود در رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان پايان داد.
در روز پاياني رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان و گزينشي المپيك 2012 لندن فرشاد عليزاده نماينده وزن 74 كيلوگرم كشورمان در گروه شانس مجدد مغلوب كشتي گير سوئدي شد و از حضور در ديدار رده بندي بازماند.
عليزاده پس از استراحت در دور نخست ،در دور دوم راجبير چيكارا از هند در دو تايم شكست داد. وي در دور سوم مقابل يانگ ژيانگ چانگ از چين به پيروزي رسيد، اما در مرحله يك چهارم نهايي مقابل رومن ولاسوف از روسيه در دو تايم با نتيجه صفر بر يك و صفر بر يك شكست خورد كه با توجه به حضور اين كشتي گير در ديدار فينال به جدول شانس مجدد رفت.
وي در گروه بازنده ها با نتايج صفر - 3، 2 - صفر و صفر - 2 مغلوب روبرت روزنگرن از سوئد شد و شانس حضور در ديدار رده بندي و كسب مدال برنز را از دست داد.
بدين ترتيب تيم ملي كشتي فرنگي ايران با 2 مدال طلاي اميد نوروزي و سعيد عبدولي اوزان 60 و 66 كيلوگرم و برنز بشير باباجان زاده در 120 كيلو و كسب سه سهميه المپيك به كار خود پايان داد و پس از روسيه و تركيه سوم شد. اين نتايج در حالي رقم خورد كه قاسم رضايي و محسن حاجي پور نمايندگان اوزان 96 و 55 كيلوگرم كشورمان به قرعه رژيم اشغالگر قدس برخورد كرده بودند و حبيب الله اخلاقي در وزن 84 كيلوگرم با ناداوري از دور رقابت ها كنار رفت.

 



براي حضور در مسابقات جهاني تيم ملي كشتي آزاد ايران راهي استانبول شد

اعضاي تيم ملي كشتي آزاد كشورمان صبح ديروز براي شركت در رقابت هاي جهاني تركيه و گزينشي المپيك لندن عازم استانبول شدند.
شاگردان غلامرضا محمدي در حالي صبح ديروز راهي شهر استانبول تركيه شدند كه تيم ايران به دنبال كسب بيشترين سهميه المپيك لندن است. تيم ايران سال گذشته در مسابقات جهاني مسكو با يك مدال نقره و يك مدال برنز چهارم شده بود.
رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني جهان و گزينشي المپيك 2012 لندن روزهاي 25 تا 27 شهريور ماه در شهر استانبول برگزار مي شود كه نفرات اول تا پنجم هر وزن جواز حضور در لندن را كسب مي كنند.
تركيب تيم ايران در اين رقابت ها به شرح زير است:
55 كيلوگرم: حسن رحيمي (دارنده مدال برنز آسيا)
60 كيلوگرم: مصطفي آقاجاني (دارنده مدال نقره آسيا)
66 كيلوگرم: مهدي تقوي (دارنده مدال طلاي جهان)
74 كيلوگرم: صادق گودرزي (دارنده دو مدال نقره و برنز جهان)
84 كيلوگرم: عليرضا گودرزي
96 كيلوگرم: رضا يزداني (دارنده دو مدال برنز جهان)
120 كيلوگرم: فردين معصومي (دارنده دو مدال نقره و برنز جهان)
سرمربي: غلامرضا محمدي
مربيان: امير توكليان، محسن كاوه، مصطفي ميرعماديان و ابراهيم مهربان
سرپرست: جعفراولياء

 



آغاز بيست وششمين جام قهرماني بسكتبال آسيا ايران المپيك را مي خواهد

شايد قهرماني دوباره ايران در بسكتبال آسيا نيازمند همراه شدن اما و اگرهاي زيادي باشد اما تيم ملي ايران به خاطر سومين حضور در بازي هاي المپيك، مصمم به كسب اين عنوان است.
بيست وششمين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني مردان آسيا امروز در شرايطي در «ووهان» چين آغاز مي شود كه اين بار نيز تيم هاي شركت كننده همچون دوره پيشين مسابقات علاوه بر مدال بازي ها، سهميه يك رويداد بين المللي از اين رويداد آسيايي را هم نشانه گرفته اند.
تيم نخست مسابقات به طور مستقيم به بازي هاي المپيك صعود مي كند و دو تيم ديگر مجوز شركت در مسابقات انتخابي المپيك را به دست مي آورند، البته بر هيچ تيمي پوشيده نيست كه المپيكي شدن به واسطه حضور در مسابقات انتخابي و رقابت با نمايندگان ديگر قاهره ها راحت تر از المپيكي شدن با قهرماني در آسيا نيست. به همين دليل ملي پوشان بسكتبال ايران كه طي دو دوره گذشته مسابقات قهرماني مردان آسيا توانايي خود را براي قهرمان شدن نشان داده اند، قهرماني امسال را بيشتر از هر مسئله ديگري براي المپيك مي خواهند.
ملي پوشان ايراني سال 1973 و در فيليپين نخستين حضور خود در رقابت هاي قهرماني آسيا را با عنوان پنجمي همراه كردند و پس از 11 حضور در اين رقابت ها چهار سال پيش در ژاپن و با شكست دادن لبنان براي نخستين بار قهرمان آسيا شدند. قهرماني ايران دو سال پيش در مسابقات تيانجين چين و با غلبه بر تيم ميزبان هم تكرار شد.
پيش از اين دو قهرماني عنوان چهارمي مسابقات 1993 اندونزي بهترين نتيجه عملكرد ملي پوشان بسكتبال ايران بود. تيم ايران در پنجمين حضور متوالي در مسابقات قهرماني آسيا به دنبال كسب سومين مدال پياپي خود است.
وقتي چهار سال پيش بسكتبال ايران المپيكي شد، «رايكو ترومن» روي نيمكت مربيگري نشسته بود اما امسال اين نيمكت در اختيار هموطن وي به نام «وسلين ماتيچ» است. ماتيچ دو سال پيش ايران را قهرمان كرد و جهاني اما تيم او امسال شانس سومين حضور در بازي هاي المپيك را بعد از سال هاي 1948 و 2008 امتحان مي كند.
بيست وششمين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني مردان آسيا 24 شهريورماه آغاز شده و تا مهرماه در «ووهان» چين ادامه خواهد داشت. اين براي پنجمين بار است كه رقابت هاي بسكتبال قهرماني آسيا به ميزباني چيني ها برگزار مي شود. گروه بندي تيم هاي شركت كننده در اين رقابت ها به اين شرح است:
گروه A : لبنان، مالزي، كره جنوبي و هند
گروه B: قطر، چين تايپه، ايران و ازبكستان
گروه C: ژاپن، اندونزي، سوريه و اردن
گروه D: فيليپين، بحرين، چين و امارات
تيم ملي بسكتبال ايران در نخستين روز رقابت هاي قهرماني آسيا به مصاف چين تايپه مي رود سپس به ترتيب رودرروي تيم هاي قطر و ازبكستان قرار مي گيرد.

 



حرف هايي دارم كه پس از بازگشت خواهم زد نوروزي: براي اين مدال طلا چند سال زحمت كشيده بودم

قهرمان وزن 60 كيلوگرم كشتي فرنگي جهان گفت: براي اين قهرماني چند سال زحمت كشيده بودم.
اميد نوروزي پس از كسب دومين مدال طلاي ايران در مسابقات جهاني استانبول اظهار كرد: چند سال تلاش شبانه روزي را پشت سر گذاشتم تا بتوانم قهرمان جهان شوم. منتظر چنين روزي بودم و به استانبول آمده بودم تا با تمام وجود كشتي بگيرم. وي در مورد سخت ترين مبارزه خود گفت: به نظرم سخت ترين كشتي ام با كره جنوبي در نيمه نهايي بود. پس از آن بايد از فينال به عنوان ديداري دشوار ياد كنم. خدا را شكر مي كنم كه توانستم قهرمان جهان شوم و كمكي به تيم ملي كشتي كشورم در راه قهرماني كنم. كادرفني هم زحمات بسيار زيادي براي اين تيم كشيده است كه از آنها نيز تشكر مي كنم.
قهرمان جهان در پايان گفت: مدال طلايم را به همه مردم ايران تقديم مي كنم. البته يك سري حرف ها دارم كه پس از بازگشت به ايران مفصل در مورد آنها صحبت خواهم كرد.

 



پيكان به ليگ برتر واليبال برگشت

پس از رايزني رئيس فدراسيون واليبال با وزارت ورزش و صنايع مسئولان تيم پيكان از آمادگي اين تيم براي شركت در ليگ برتر و جام باشگاه هاي جهان خبر دادند.
در چند هفته گذشته خبر احتمال انحلال تيم واليبال پيكان با واكنش اهالي ورزش به ويژه فدراسيون واليبال و وزارت ورزش روبرو شد. سرانجام پس از رايزني مسئولان وزارت ورزش و وزارت صنايع پرافتخارترين تيم ايران و آسيا در ليگ برتر ماندني شد. براساس اين گزارش پيكان در فصل جديد مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه ها كه از 27 مهرماه آغاز مي شود، شركت خواهد كرد.همچنين پيكان به عنوان نماينده ايران و قهرمان آسيا مهرماه سال جاري در رقابت هاي واليبال جام باشگاه هاي جهان در قطر هم شركت مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14