(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 شهریور 1390- شماره 20024

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بي نياز از تفسير (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
دوچرخه ! (گفت و شنود)
رئيس جمهور در ديدار كاركنان وزارت اطلاعات : وزارت اطلاعات امروز نقطه اطمينان رهبري است
درخواست آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي براي حضور اعضاي جبهه پايداري در نشست آينده 8+7
قوه قضاييه تكذيب كرد 2تبعه آمريكايي متهم به جاسوسي آزاد نشده اند
بنياد هريتيج: دشمنان ايران براي سقوط صف كشيده اند (خبر ويژه)
«ضريب اعتماد» در اخبار روزنامه اعتماد! (خبر ويژه)
سند عنايت ويژه كروبي به مشاور فراري (خبر ويژه)
اوباما براي مردم آمريكا مخوف تر از تروريست ها شده است (خبر ويژه)
افزايش بخت اردشيرخان براي تصاحب عنوان «مدحي شماره 2» (خبر ويژه)
مجله آمريكايي: انقلاب مصر به ايران اسلامي سلام مي كند (خبر ويژه)



بي نياز از تفسير (يادداشت روز)

تحولات منطقه عربي از فرم تفسيرپذير به سمت هويتي معين در حركت است. پيش از اين تلاش مي شد تا با واژگاني مبهم از اتفاقاتي بزرگ ياد شود. «بهار عربي»، «جنبش هاي فيس بوكي»، «جنبش 6 ژوئن مصر»،«جنبش 26 ژوئن ليبي»، «تحولات عربي» و «جنبش جوانان عرب» از جمله اين واژگان مبهم بودند كه توسط رسانه هاي وابسته به اروپا و آمريكا ساخته و پرداخته شدند تا از يك سو اين تحولات تفسيرپذير شوند و بتوان آن را مديريت كرد و از سوي ديگر هويت واقعي و شناخته شده آن در زير عبارات مبهم مخفي بماند.
اما واقعاً تحولات منطقه عربي تفسيرپذير نبودند و هويتي روشن داشتند، نمادهاي آن كاملاً مشخص بود، اهداف آن و حتي سرانجام آن روشن بودند. وقتي مردم روز جمعه را برمي گزينند و تظاهرات خود را بعد از برپايي نماز و از محل نمازجمعه شروع مي كنند، شعار الله اكبر سر مي دهند، ديكتاتورهاي وابسته به آمريكا و رژيم هاي لائيك را هدف قرار مي دهند و شهادت را در اين راه پذيرا مي شوند و تشييع جنازه هر شهيدي به تعداد تظاهرات كنندگان اضافه مي شود، كاملاً معلوم است كه هويت نيروهاي انقلاب چيست، هدف آنان چيست و مقصد آنان كجاست و تا كجا حاضر به پرداخت هزينه اند و تا كي در صحنه مي مانند و حتي مي توان فهميد كه اين الگو قبلاً در كجا تجربه شده و اين مردم چشم به كدام تجربه دارند. اما همه اين ها براي غرب و نيروهاي وابسته به آن ضرر دارد و بايد با آدرس هاي ديگر كور شوند و زمان براي سوار شدن و خاموش كردن اين امواج فراهم شود.
به واژگان يك بار ديگر نگاه كنيد «بهار عربي»! بهار يعني چه؟ آيا مراد رويش است يا كوتاه مدت بودن زمان آن ها آيا براي اين نيست كه تحولات را به همين چند كشوري كه از دي تا فروردين حركت كردند، محدود نمايند؟ به هر حال از اين واژگان معناي روشني كه همه درباره آن اتفاق نظر داشته باشند بيرون نمي آيد.«جنبش هاي فيس بوكي» يعني چه آيا غير از اين است كه از يك سو فانتزي و تفريحي بودن و در نتيجه بي دوام بودن را به اين جنبش ها نسبت دهند و از سوي ديگر نوعي منشأ غربي- تكنولوژيكال بودن- را به اين انقلاب ها نسبت بدهند. جالب اين است كه در اكثر اين كشورها دسترسي به اينترنت و نيز رسانه هاي فضايي بسيار محدود بوده است، در ليبي تعداد كساني كه دسترسي به اينترنت دارند از 200 هزار نفر هم كمترند و تعداد مراجعان به فيس بوك كمتر از 10000 نفر در كل ليبي بوده است، در يمن اين عدد و رقم به 10درصد ليبي مي رسد و در بحرين به كمتر از 10درصد يمن و...
«جنبش 6 ژوئن و... يعني چه آيا غير از اين است كه از يك سو بي هويت بودن و از سوي ديگر حادثه بودن جنبش هاي منطقه عربي را مي خواهند القا نمايند. «جنبش جوانان عرب» هم هويت معيني را نشان نمي دهد و فقط بيانگر نقش آفريني يك طبقه خاص مي باشد و تاكيد بر جوان بودن، احساسي و بي ريشه بودن و در نتيجه گذرا بودن را تداعي مي كند.
اما البته اين نامگذاري ها اگر چه در ادبيات سياسي جايي براي خود پيدا كرده و در كشور ما نيز مورد استفاده مجامع سياسي و رسانه اي هستند ولي ناكارآمد و ناكافي بودنشان به اثبات رسيده است.
اين انقلاب ها همانگونه كه اشاره شد هويت كاملاً روشني دارند و برخلاف بعضي از چهره هاي سياسي كه براي تبيين اين انقلاب ها از وجوه مختلفي حرف مي زنند، انقلاب هاي عربي يك وجه دارند و در يك نقطه بهم مي رسند و آن يك وجه هم «اسلام» است و همه نمادهايي كه به آن اشاره شد از اين وجه خبر مي دهند. اما اين كدام اسلام است آيا يك اسلام غيرسياسي و سنتي است كه در قالب قرائت قرآن كريم به قصد صرف كسب فيض و ثواب خوانده مي شود و يا در قالب تقيد به نماز جماعت و جمعه با قصد صرف ثواب و تقرب به خدا متجلي مي شود يا اسلام از نوعي ديگر است. بعضي از تحليل گران مدعي اند كه اين نمازها، قرآن ها و تكبيرها، محاسن و ظواهر مذهبي مردان، حجاب زنان و مسائلي از اين قبيل كه در تظاهرات مصري ها، تونسي ها، ليبيايي ها، يمني ها، بحريني ها و... مشاهده مي شوند، اين ها برخاسته از عادات مردم است و به هيچ وجه از يك جنبه سياسي حكايت نمي كنند و براي اثبات مدعاي خود مي گويند ببينيد اين ها در زمان حكومت رژيم مبارك هم اهل نماز و قرآن و... بوده اند و از سوي ديگر قرآن و نماز و... ميان نيروهاي رژيم مبارك و... با مردم انقلابي، مشترك است و لذا به هنگام سخن گفتن از ماهيت و هويت جنبش ها بايد اين قدر مشترك را كنار گذاشت و به مسائلي كه چندان بروزي در ظواهر و نمادها ندارند توجه كرد! اين در حالي است كه با اين تحليل مي توان ادعا كرد كه اسلام در پيدايي انقلاب اسلامي هم نقشي نداشته چرا كه شاه و امام خميني هر دو مسلمان بودند و بسياري از ارتشي هاي شاه هم اهل نماز و روزه بودند. اگر اين را درباره انقلاب ايران بتوان پذيرفت درباره انقلاب مصر و... را هم مي توان پذيرفت اما جواب مهمتر ديگر اين است كه مردم انقلابي وقتي نمازجمعه را مبدأ حركت قرار مي دهند و مهمترين شعار آنان «الله اكبر» است در واقع نمي آيند كه صرفاً نمازي خوانده باشند و واژه اي بيان كرده باشند آنان مي خواهند بگويند ما عميقاً مذهبي هستيم و اعتلاي دين را مدنظر داريم و همه خواسته هاي خود را در دين جستجو مي كنيم. اما اين كدام اسلام است كه مي توان با آن رژيم مبارك را ساقط كرد، سفارت رژيم صهيونيستي را به تصرف درآورد و در مقابل غرب ايستاد كاملاً واضح است اين آن اسلامي نيست كه يك ژنرال ارتش مصر بعنوان يك وظيفه شخصي و به قصد صرف ثواب، آن را در عمل فردي دنبال مي كند و اين نماز ميدان التحرير، التغيير، لؤلؤ و... آن نمازي نيست كه يك نفر در مسجد يا در خانه خود مي خواند. اين نماز آن نمازي است كه حضرت امام درباره آن مي فرمودند: «نماز بلندترين فريادهاست».
با اين وصف گزاره هاي ديگري هم وجود دارند كه به بعضي از آنان اشاره مي شود:
1- يك هفته پس از سقوط رژيم بن علي در تونس، يك نمايشگاه كتاب به همت عناصر فعال انقلاب تونس در پايتخت اين كشور برگزار مي شود و حدود دو ميليون نفر از شهروندان اين كشور- يعني 20درصد جمعيت- از آن ديدن مي كنند. حدود 10 روز بعد بعضي از دست اندركاران نمايشگاه را در همايشي در تهران ملاقات كردم. اين ها مي گفتند بيش از هر كتابي در اين نمايشگاه كتاب هاي امام خميني، امام خامنه اي، شهيد مطهري و ساير علماي برجسته ايران فروخته شد و-تقريبا- همه ابتدا از كتاب هاي امام خميني سراغ مي گرفتند كه ما به اندازه اي در اختيار نداشتيم كه پاسخگوي همه باشيم. مشابه همين مطالب را يك روحاني ايراني كه همان روزها به تونس سفر كرده بود، نقل مي كرد و مي گفت به اكثر شهرهاي كشور كوچك تونس سفر كرده و مورد استقبال جدي شهروندان اين كشور واقع شده است.
2- در اواسط انقلاب مصر، حضرت امام خامنه اي- دامت بركاته- خطبه اي خوانده و كار رژيم مبارك را تمام شده خواندند و ارتش مصر را از مقابله با مردم برحذر داشتند. سخنان حضرت آقا بطور همزمان در قاهره پخش شد و بصورت SMS نيز دست به دست گرديد و شور جديدي در ميان تجمع كنندگان ميدان التحرير و... پديد آورد. بسياري از انقلابيون مصري گفته اند كه اين خطبه تاثير زيادي در سقوط رژيم مبارك داشته است و اين همه در حالي بود كه بعضي از رهبران احزاب سنتي نظير الوفد و الغدو حتي بعضي از رهبران محافظه كار اخوان اصرار زيادي داشتند تا تاثيرپذيري جوانان مصري از انقلاب اسلامي و رهبري آن مطرح نشود.
3- چهره هاي شاخص انقلاب ها در مصر، تونس، ليبي و... طي هفته هاي اخير روي اين نكته تاكيد كرده اند كه در نظام آينده سياسي كشور متبوع خود هيچ قانوني كه مغاير اسلام و شريعت باشد به تصويب نخواهد رسيد و بعضي هم با صراحت بيشتري گفته اند مقصد نهايي حاكميت اسلام است و از سوي ديگر هيچ ترديدي در اين وجود ندارد كه در هر كدام از اين كشورها قدرتمندترين گروه ها علنا دنبال حاكميت اسلامي هستند. همين چند روز پيش يك موسسه نظرسنجي گفت جنبش النهضه به رهبري راشد الغنوشي در تونس از نظر جلب آراء شهروندان در رأس گروههاي سياسي قرار دارد. اين گروهي است كه در اساسنامه خود هدف نهايي را تشكيل دولت اسلامي اعلام كرده است. همين موضوع در يمن و در بين حوثي ها، در مصر و در ليبي بين نيروهاي اخوان وجود دارد و از قضا اگر به فضاي سياسي متكثر اين انقلاب ها نظري بياندازيم در مي يابيم كه مهمترين نقطه مشترك گروههاي مختلف، «اسلام» است و محوري ترين واژه در محاورات گروهها و توده ها همين واژه اسلام است. بعنوان مثال در ليبي ميان نيروهاي شوراي انتقالي، نيروهاي وابسته به جريان سنوسي، نيروهاي اخوان- كه تفاوت هايي هم با اخوان مصر دارند- و نيروهاي تشكيل دهنده كميته هاي نظامي، روي اينكه اسلام محور قانونگذاري و حكومت خواهد بود توافق وجود دارد و وقتي اين هدف اعلام مي شود هيچ مخالفتي را در فضاي داخلي ليبي برنمي انگيزد. خب اين كدام اسلام است كه قابليت تاسيس يك دولت پايدار را دارد و كدام تجربه در معرض تماشاي مردم و نخبگان در اين كشورهاست؟
4- نكته ديگر اعترافات بي پايان دشمنان اسلام در خصوص ماهيت انقلاب هاي مردمي در كشورهاي عربي است. امروز براي صهيونيست ها و آمريكايي ها هيچ ترديدي باقي نمانده كه جايگزين همه رژيم هاي ساقط شده عربي، اسلام خواهد بود و اين خواسته اي نيست كه به مصر، تونس، يمن، بحرين و ليبي محدود باشد بلكه در همه جهان اسلام طرفدار آماده جانبازي دارد و اين در گام بعدي به پيدايي جنبش هاي ديني در جهان مسيحيت منجر مي شود و رژيم هاي سكولار غرب را ساقط خواهد كرد كه نشانه هاي آن كم و بيش در اروپا به چشم مي خورد.
5- انقلابات در منطقه عربي بدون استثنا رژيم هاي وابسته به غرب اعم از آنكه مانند مصر جمهوري باشند يا مانند بحرين پادشاهي باشند را هدف قرار داده و در مدت كوتاهي به ساقط شدن يا تعليق اين رژيم ها منجر شده است و چندي پس از آن نمادهاي قدرت غرب در اين كشورها- سفارت خانه ها و به عبارت بهتر لانه هاي جاسوسي و طراحي فتنه- را در آماج خود قرار داده است و برخلاف گذشته مانورهاي نظامي و شليك گلوله ها هم نتوانسته مردم انقلابي را عقب براند و جالب اين است كه احزابي كه تا همين چند ماه پيش هم حمله به نمادهاي غرب را خطرناك و نادرست ارزيابي مي كردند نيز به صف جوانان خشمگين ملحق كرده است. اين ها همان چيزهايي است كه ما در انقلاب خودمان شاهد بوديم و حتما نتيجه آن هم همان نتيجه انقلاب ما خواهد بود. اما هر كشور حكايت جداگانه اي هم دارد كه زمان وقوع اين تحولات و مدت طي اين طريق را مشخص مي كند.
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ امام راحل به دليل تهذيب نفس، صفاي باطن و روح ملكوتي كه داشتند با بصيرت الهي خويش آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را روز قدس اعلام كردند و در زمان «حيات» خود ديديم كه چگونه اين روز در بيداري اسلامي منطقه تاثيرگذار بود و خواب را از چشمان صهيونيست ها زدود و هرچه جلوتر مي رويم آثار و بركات اين روز بيشتر و بيشتر معلوم مي شود. تسخير لانه جاسوسي رژيم صهيونيستي در قاهره بدون ترديد از آثار اين روز بزرگ بود.
6406---0912
¤ فردي كه متهم به اختلاس 3 هزار ميليارد تومان مي باشد سال گذشته اقدام به خريد شركت تراورس (خدمات ابنيه راه آهن) كرد. راه آهن هم 7 هزار كارگر در اختيار آنان گذاشت. در اين مدت تمام حق و حقوق ما كارگران را بالا كشيده اند و براي خودشان ماشين هاي مدل بالاي صفر كيلومتر خريده و زير پا انداخته اند. شايد اگر زودتر از اين فرياد و اعتراض ما شنيده مي شد افراد كلاهبردار همان اوايل شروع تخلفات خويش شناسايي و دستگير مي شدند.
محمدي
¤ يك مشت حرام خوار مانند امير منصورآريا و باندش در طول جنگ تحميلي در آلمان و خارج از كشور نظاره گر شهادت جوانان اين مرز و بوم به دست اربابانشان بودند و اكنون با ورود به كشور و با استفاده از افراد سست عنصر داخلي دست به اختلاس هاي ميلياردي زدند. از آنجايي كه عمل آنان اخلال در نظام اقتصادي كشور است و قصد كودتاي اقتصادي داشتند قطعا حكم آنان همانند فاضل خداداد اعدام است و بايد براي آنان اشد مجازات پيش بيني شود. و از مسئولان نظام بانكي كشور سوال مي شود تشكيلاتي با اين عرض و طول و هزينه هاي ميلياردي چرا به موقع به اين فسادها و جنايت مالي پي نبرده است. آنها هم بايد در دادگاه پاسخگوي كوتاهي و سهل انگاري خود باشند.
مراد بختياري
¤ به منظور رفع مشكلم از بنيادشهيد نامه اي به بانك صادرات بردم هيچ گونه اقدامي براي رفع مشكل اينجانب كه فرزند شهيد بودم نكردند ولي براي امثال افراد غارتگري چون «امير منصورآريا» سنگ تمام مي گذارند.
9371---0912
¤ وظيفه ذاتي بنيادشهيد و ايثارگران اين است كه به مشكلات خانواده شهدا و جانبازان و ايثارگران و آزادگان رسيدگي نمايد ولي به علت كوتاهي ها گويا قرار است خود اين عزيزان با تحمل درد و رنج، مشكلات زندگي و درمان خود را حل نمايند و ظاهرا اين موارد خارج از حيطه مسئوليت اين بنياد است. عزيزان جانباز اعصاب و روان و شيميايي كه براي دستگاه اكسيژن ساز نياز به پنج ميليون تومان دارند هر ماه حداقل بيش از 450 هزار تومان هزينه درمان آنهاست برخي از آنها نيز در هيچ جايي شاغل نيستند، بيمه ندارند، درصدي براي آنها در نظر گرفته نشده است. مسئولين را به جمله حضرت امام جلب مي كنم كه فرمودند: «نگذاريد پيشكسوتان جهاد و شهادت در پيچ و خم زندگي به فراموشي سپرده شوند» قطعا فردا ما جلوي اين مسئولين را خواهيم گرفت و آنها پاسخي در دادگاه عدل الهي نخواهند داشت.
جمعي از جانبازان شيميايي
¤ كميسيون تجديدنظر جانبازان آبادان كه قرار بود زمستان سال قبل تشكيل شود تاكنون به تعويق افتاده است. چرا مسئولين مربوطه توجه ندارند كه سلامت و آينده جانبازان بويژه شيميايي ها در گرو تعيين هر چه زودتر درصد جانبازي آنها مي باشد.
2319---0916
¤ به آن يار فراري فتنه گران داخلي احسنت مي گويم كه به حقوق چند ميليوني قانع نيست و چشمش دنبال دلارهاي سقوط كرده آمريكايي است ولي توجه داشته باشد بوي كبابي كه به مشامش رسيده بر اثر داغ كردن افراد خودفروخته است كه آمريكا مشغول به آن است.
7873---0912
¤ با توجه به آغاز دور چهارم سفرهاي استاني از رئيس جمهور محترم درخواست مي شود قولهايي به مردم بدهند كه توان عمل به آن را طي 2 سال باقيمانده از دوره دهم رياست جمهوري داشته باشند و از قولهايي شبيه حساب آتيه خودداري نمايند.
4480---0916
¤ مسئولين محترم قوه قضائيه به استناد كدام قانون در جذب نيرو براي دستگاه قضايي شرط معدل گذاشته اند. چنين شرطي ظلم بزرگي به ما افراد بي بضاعت است كه ضمن درس خواندن مجبور بوديم براي تأمين معاش كار سخت جسمي هم بكنيم.
حسيني از نور
¤ اگر سازمان حج و زيارت قصد درآمدزايي از پول مردم ندارد بدون هيچ پول و سپرده اي از متقاضيان حج عمره ثبت نام به عمل آورد وقتي قرعه كشي بعمل آمد طبق نوبت اعزام آنان اقدام به دريافت وجوه مربوطه از زائرين بكند.
خدامرادي
¤ اي كاش با بالا رفتن قيمت بليت مترو وضع تهويه هوا در واگن ها و داخل ايستگاههاي مترو نيز بهتر مي شد و موجب رضايت مسافرين مي گرديد ولي متأسفانه در حال حاضر چنين نيست.
2748---0912
¤ برخي هنرپيشه هاي فراري كه از روي شيفتگي به غرب عزت، عفت و نجابت ايراني خودشان را به بيگانگان فروختند اكنون كه وضع اقتصادي آمريكا و كشورهاي اروپايي رو به وخامت گذاشته شده به فكر بازگشت افتاده اند. واقعاً وقاحت اين جماعت تمامي ندارد.
8516---0919
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود در اين چند روزه باقيمانده به آغاز سال تحصيلي جديد تكليف فارغ التحصيلان مراكز تربيت معلم را روشن كنند.
جمعي از فارغ التحصيلان مراكز تربيت معلم
¤ بازنشسته جهاد كشاورزي استان اصفهان هستم، تا پايان سال 89 حقوقمان از صندوق بازنشستگي تهران به طور منظم 28 هر ماه پرداخت مي شد ولي امسال كه به سازمان جهاد كشاورزي اصفهان محول شده با تأخير 5 تا 7 روز واريز مي شود و مشكلاتي را براي ما بوجود آورده است. در ضمن افزايش حقوق نيز تا به حال اعمال نشده است. از مسئولين جهاد كشاورزي درخواست حل مشكلات ياد شده را داريم.
5370---0935
¤ از مسئولين آب و فاضلاب جنوب غرب تهران درخواست مي شود فكري به حال آب شرب شهرك واوان اسلامشهر بنمايند.
7931----0939
¤ در تقاطع بزرگراه شهيد چمران با خيابان ستارخان پل عابر پياده اي نصب شده كه پله برقي ندارد. با توجه به وجود بيمارستان امام خميني(ره) در اين محدوده و تعداد زياد عابر درخواست برقي كردن پله هاي اين پل را كرده ايم ولي متأسفانه شهرداري ترتيب اثر نمي دهد. مسئولين شهرداري وقتي به انتقادها و پيشنهادها عكس العمل نشان نمي دهند سامانه تلفن 137 را براي چه چيزي تشكيل داده اند.
احمدي
پاسخ سازمان فرهنگي - هنري شهرداري تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در خصوص «مطالبه اضافه حقوق كاركنان شركتي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران» در شماره 20022 روزنامه مورخ 22 شهريور ماه در صفحه 2 و در ستون كيهان و خوانندگان به آگاهي مي رساند: سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران به وعده هاي خود در ارتباط با پرسنل انتظامات اين سازمان متعهد بوده و در همين راستا ضمن افزايش حقوق پرسنل انتظامات براساس بخشنامه هاي قانوني وزارت كار، مزاياي رفاهي كه پيش از اين شامل نيروهاي شركتي نمي شد مانند پرداخت يارانه براي استفاده از تورهاي رفاهي (زيارتي- سياحتي) نيز براي اين عزيزان در نظر گرفته است.
همچنين پرداخت اضافه كار نيروهاي انتظامات براساس روزكاري و شيفتي بودن آنها، منطبق با زمان حضور، پرداخت مي شود.»
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه 2 تهران
در پاسخ به نامه شماره 58863/502 مورخ 20/6/09 در خصوص پيام شهروند محترم در روزنامه كيهان در ارتباط با تبديل اراضي پل مديريت به پارك به آگاهي مي رساند، محل مذكور در محدوده طرح پروژه رود دره اوين مي باشد كه مقدمات اجراي آن بعنوان فضاي علمي، تفريحي و فرهنگي در حال تكميل بوده و پس از طي مراحل مقدماتي مراحل اجراي پروژه به طول 5/5 كيلومتر اجرا مي گردد.
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران وحومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه تاريخ 24/5/1390، با عنوان «كنترل و نظارت بر تفكيك زن و مرد در اتوبوسها» به اطلاع مي رساند: طبق بخشنامه و دستورالعمل هاي ابلاغي تمامي اتوبوسرانان و رانندگان بخش بليطي و شركتهاي خصوصي ملزم به رعايت اجراي طرح تفكيك مسافر بوده و چنانچه اتوبوس خاصي مد نظر شهروند محترم مي باشد مراتب را با ذكر ساعت و تاريخ وقوع آن به سامانه 1888 اعلام تا نسبت به بررسي دقيق تر اقدام گردد.

 



دوچرخه ! (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: حمله گروهك هاي ضد انقلاب خارج از كشور به برخي از مدعيان اصلاحات كه اين روزها دنده عقب گرفته اند به شدت ادامه دارد.
گفت: حيوونكي ها حق دارند. چون به خاطر قمپزهاي سران فتنه دربه در شده اند و حالا مي بينند كه عوامل فتنه براي توبه، صف كشيده اند.
گفتم: حالا حرف حسابشان چيست؟
گفت: خونه خرس و باديه مس؟! كي حرف حساب داشته اند كه حالا داشته باشند. مي گويند خاتمي كه ما را به خاك سياه نشانده چرا حرف از توبه مي زند.
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو مي گفت؛ هرچي دعا كردم كه بتوانم يك دوچرخه بخرم، نشد. حالا يك دوچرخه دزديده ام و دعا مي كنم خدا مرا ببخشد!

 



رئيس جمهور در ديدار كاركنان وزارت اطلاعات : وزارت اطلاعات امروز نقطه اطمينان رهبري است

رئيس جمهور تاكيد كرد كه امروز كاركنان وزارت اطلاعات نقطه اطمينان مقام معظم رهبري و دلسوزان انقلاب هستند.
محمود احمدي نژاد شامگاه سه شنبه در ديدار تعدادي از كاركنان وزارت اطلاعات با بيان اين كه «سرباز امام زمان(عج) بودن ارزش بسياري دارد و مدال بي نظيري است كه امروز كاركنان وزارت اطلاعات مفتخر به آن هستند» گفت: اگر كسي در جمهوري اسلامي ايران مسئوليتي دارد و توفيق زندگي در اين كشور نصيب او شده باشد به كمتر از جوار خدا رضايت دهد ضرر كرده است.
رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه «بهترين نيروهاي انقلاب در وزارت اطلاعات مشغول به كار هستند» گفت: كاركنان وزارت اطلاعات امروز نقطه اطمينان رهبري، دلسوزان انقلاب در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به شمار مي روند.
رئيس جمهور با بيان اين كه «مفهوم كار اطلاعاتي در جهان تغيير كرده و شكل ديگري به خود گرفته است»، به شرايط فعلي منطقه و جهان اشاره كرد و گفت: امروز مستكبرين و دشمنان كشورهاي آزاده و عدالت خواه خوار و ذليل شده اند به گونه اي كه در بسياري از كشورهاي جهان شاهد اعتراض نسبت به وضع موجود هستيم.
وي با تاكيد بر اين كه «امروز در اروپا و آمريكا نيز مردم به شدت از وضع موجود ناراضي هستند» گفت: سران برخي از كشورها كه در گذشته ايران را محور شرارت مي ناميدند امروز جزو منفورترين انسان ها در دنيا محسوب مي شوند.
رئيس جمهور با اشاره به اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) و كسب موفقيت هاي چشمگير در وزارت اطلاعات، به موضوع تغيير در روش و مفاهيم كار اطلاعاتي اشاره كرد و گفت: براي رسيدن به موفقيت در انجام ماموريت هاي محوله بايد تجهيزات كار اطلاعاتي را تغيير دهيم و بر روي روش ها و مفاهيم جديد كار كنيم.
احمدي نژاد اظهار كرد: امروز ديگر نمي توان با روش هاي قديمي كار اطلاعاتي را به انجام رساند چرا كه بسياري از شرايط در جهان حتي قوانين كشورها دچار تغيير و تحول شده است.
وي در ادامه با بيان اين كه «اگر ملتي مي خواهد سربلند باشد بايد بر روي پاهاي خود بايستد» گفت: جمهوري اسلامي ايران كشور بزرگي و داراي سابقه و تمدن طولاني است، اما متاسفانه طي صد سال گذشته كشورهاي بيگانه با نفوذ به خاك ايران مانع از رشد و شكوفايي اين ملت شدند.
احمدي نژاد ادامه داد: ما امروز براي اينكه بتوانيم به پيشرفت هاي چشمگير دست پيدا كنيم بايد بر روي پاهاي خود بايستيم زيرا هيچ كشوري از ملتي كه مي خواهد سربلند و آزاده باشد پشتيباني نمي كند.
 



درخواست آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي براي حضور اعضاي جبهه پايداري در نشست آينده 8+7

آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي از اعضاي جبهه پايداري دعوت كردند كه در نشست آينده جبهه اصولگرايان شركت كنند.
حجت الاسلام سالك با بيان اينكه جلسه شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با حضور اكثريت اعضا و آيت الله مهدوي كني دبيركل آن تشكل برگزار شد گفت: در اين نشست طبق روال هميشگي، پس از بحث و بررسي در خصوص اخبار و مسائل جاري روز از جمله اختلاس در سيستم بانكي، جامعه روحانيت مبارز خواهان پيگيري مجدانه مسئولان كشور و رسيدگي به اين موضوع شدند.
بيداري اسلامي و مسائل مربوط به انتخابات آينده از ديگر مسائلي بود كه سالك آنها را جزو مسائل مطرح شده در جلسه جامعه روحانيت مبارز عنوان كرد و ضمن اشاره به نشست هاي يك سال و نيم اخير جامعتين گفت: جامعه روحانيت مبارز مبناي حركت در انتخابات را منشور اصولگرايي مي داند و بر آن تاكيد مي كند و مسئولان اصولگرا نيز آن را پذيرفته اند.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز تاكيد كرد: موفقيت در انتخابات آينده منوط به تكيه بر منشور اصولگرايي و مفاد آن است. بنابراين مسئولان اصولگرا بايد با تفسير دقيق بندهاي اين منشور، از طريق رسانه ها مسائل را براي مردم روشن كنند و بدين وسيله وجه امتياز جريان اصولگرايي و ساير جرياناتي كه درصدد تخريب وحدت ميان اصولگرايان هستند، مشخص شود.
حجت الاسلام سالك خاطرنشان كرد: با توجه به حضور برخي برادران در جبهه پايداري انقلاب اسلامي شاهد هستيم عده اي از افراد حركت هايي را انجام مي دهند كه باعث افتراق ميان جامعه اصولگرايي مي شود. بنابراين در نشست اخير جامعه روحانيت مبارز تاكيد شد جبهه پايداري كه جمعي از بزرگان انقلاب در آن هستند از بدنه جامعه اصولگرايي است.
وي ادامه داد: جامعه روحانيت مبارز از اعضاي جبهه پايداري دعوت به عمل مي آورد تا در جلسات 8+7 حضور يابند؛ ما اميدواريم با حضور آنان اتحاد اصولگرايي تقويت شود و ميدان از دست فرصت طلبان و بدخواهان گرفته شود.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز همچنين با اشاره به فرمايشات آيت الله مصباح يزدي گفت: جامعه روحانيت مبارز نسبت به فرمايشات آيت الله مصباح عنايت ويژه اي دارد و در مجموع رهنمودهاي ايشان را در جهت تقويت جبهه اصولگرايي مي داند.
حجت الاسلام سالك متذكر شد: منظور ما از ائتلاف اصولگرايي، ائتلاف سلايق مختلف در ميان اصولگرايان است به عبارتي ديگر اصولگراياني كه خطوط قرمز انقلاب و نظام را قبول دارند و بر مبناي منشور اصولگرايي حركت مي كنند.
وي با اشاره به برخي اظهارنظرها و اخبار درباره تغيير تركيب 8+7، گفت: ما اين موضوع را از آيت الله مهدوي كني سؤال كرديم و ايشان گفتند اگر جبهه پايداري در جلسات حضور پيدا كنند، قطعا نتايج مطلوب تري را در زمينه اتحاد اصولگرايان به دست خواهيم آورد. البته اعضاي جبهه پايداري تاكنون هيچ اظهارنظري مبني بر تصميمشان بر عدم حضور در جلسات كميته متحد اصولگرايان اعلام نكرده اند و بر همين اساس اميدواريم كه به زودي در جلسات شركت كنند.
سالك افزود: آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي از اعضاي جبهه پايداري درخواست كردند كه در نشست 8+7 شركت كرده تا با اين حضور به سوءاستفاده هايي كه در اين مورد انجام مي شود، پايان داده شود.
رابطه جبهه پايداري
با اصولگرايان خوب است
در همين حال يك عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي رابطه اين تشكل با ديگر گروههاي اصولگرا از جمله جبهه اصولگرايان را خوب توصيف كرد.
غلامحسين الهام درباره شرط و شروط هاي اين جبهه براي ديگر اصولگرايان، اظهار داشت: ما يك سري اصولي داشته و داريم و در حال پيگيري كردن آن هستيم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چقدر اميدوار هستيد كه به نتيجه برسيد؟ گفت: نفس پيگيري، نتيجه است.
وي ادامه داد: ما هميشه با اميد حركت مي كنيم و اگر حرفي محكم و داراي مبنا باشد، بايد آن را پيگيري كرد.
الهام در پاسخ به اين سؤال كه حضور نماينده اين گروه در گروه 7 نفره به كجا رسيد؟ با بيان اين كه در حال گفت وگو هستيم، افزود: ما داراي يكسري اصول و مواضع هستيم و در مورد آنها در حال مذاكره و اميدوار به نتيجه گيري هستيم.

 



قوه قضاييه تكذيب كرد 2تبعه آمريكايي متهم به جاسوسي آزاد نشده اند

سرويس سياسي-
روابط عمومي قوه قضاييه با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد كه 2 تبعه آمريكايي متهم به جاسوسي آزاد نشده اند و درخواست وكلاي مدافع اين 2 متهم مبني بر صدور قرار وثيقه و آزادي آنان در دست بررسي است.
در اين اطلاعيه آمده است: ضمن تكذيب خبر برخي رسانه ها درباره آزادي 2 آمريكايي متهم به جاسوسي، اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه اعلام مي دارد درخواست وكلاي مدافع 2 متهم در رابطه با صدور قرار وثيقه و آزادي آنان از سوي قاضي پرونده در دست بررسي است و اطلاع رساني در اين زمينه از سوي قوه قضاييه صورت خواهد گرفت و هرگونه اطلاع رساني در اين باره از ناحيه ساير افراد موجه نيست. روز سه شنبه مسعود شفيعي وكيل شين بائر و جاش فتال به فارس گفته بود شعبه 36 تجديدنظر دادگاه انقلاب اسلامي با آزادي اين دو تبعه آمريكايي با قرار وثيقه نيم ميليون دلاري موافقت كرده است.
گفتني است روز سه شنبه ان.بي.سي نيوز به نقل از احمدي نژاد گزارش داد كه 2 آمريكايي كه به اتهام جاسوسي در ايران در حبس به سر مي برند، در هفته جاري آزاد خواهند شد.
در همين حال، وزير امور خارجه آمريكا نيز روز سه شنبه از خبر آزادي 2 تبعه كشورش ذوق زده شد.
به گزارش آسوشيتدپرس، هيلاري كلينتون روز سه شنبه در يك كنفرانس خبري كوتاه در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه «آيا ممكن است نظرتان را درباره اتفاقي كه قرار است در ايران براي دو شهروند آمريكايي بيافتد و اينكه محمود احمدي نژاد (رئيس جمهور ايران) گفته است كه آن ها آزاد خواهند شد، بگوييد» گفت: همانطور كه مي دانيد ما اين مسئله را به دقت دنبال كرديم آنچه دولت ايران امروز (سه شنبه) گفته است باعث دلگرمي ما است، اما دوست ندارم بيشتر از اين در اين باره اظهار نظر كنم. مسلم است كه ما اميدواريم كه شاهد نتيجه مثبتي از آنچه به نظر مي رسد تصميم دولت ايران است، باشيم.

 



بنياد هريتيج: دشمنان ايران براي سقوط صف كشيده اند (خبر ويژه)

يك بنياد پژوهشي پرسابقه در آمريكا با هشدار به كاهش مدام نفوذ كاخ سفيد در خاورميانه اعلام كرد ايران از شرايط جديد منطقه كمال استفاده را مي برد.
ارگان بنياد هريتيج در مقاله اي به قلم پيتر براكس نوشت: ايران از بي ثباتي فزاينده در شمال آفريقا و خاورميانه به نفع خود بهره برداري مي كند.
ايران اكنون شاهد آن است كه رقيبانش در منطقه مانند رژيم حسني مبارك در حال سقوط هستند و يا سقوط كرده اند. دولت مبارك كه قبلاً به واسطه صلح كمپ ديويد با اسرائيل در صلح بسر مي برد اكنون ساقط شده است. اردن نيز به عنوان كشوري كه با اسرائيل در وضعيت صلح بود اكنون با اعتراضات مردمي مواجه است. عربستان سعودي و بحرين نيز با قيام شيعيان خود درگير هستند. در حالي كه نفوذ ايران در عراق در حال افزايش است، حضور و نفوذ آمريكا در عراق در حال كمرنگ شدن است.
پايگاه اينترنتي اين بنياد آمريكايي در تحليل ديگري به قلم جيمز فيليپس خاطرنشان كرد: تحولات اخير در كشورهاي عربي موجب شده كه توجه آمريكا از ايران دور شود و آمريكا نتواند به مقابله جدي با برنامه هاي هسته اي ايران بپردازد.
در اين مقاله آمده است: رژيم ايران از جمله كشورهايي است كه توانست از آشفتگي هاي سياسي اخير در كشورهاي عربي به نفع خود بهره برداري كند، آشفتگي هايي كه تونس و مصر را به شدت تكان داد، موجب شد آمريكا و ديگر كشورهاي غربي توجه خود را نسبت به برنامه هاي هسته اي ايران از دست بدهند. اين حوادث ناگوار موجب شد كه توجه غرب به سوي گفتگوهايي معطوف شود كه در استانبول شكست خورد. ايران به نتيجه رسيده است كه حوادث اخير در منطقه مي تواند توازن قوا را به نفع اين كشور تغيير دهد و اين خطر بزرگي محسوب مي شود.
بنياد هريتيج توصيه كرده است: دولت اوباما بايد با هشياري مجدد تمركز و توجه جهاني را به برنامه هاي هسته اي ايران، حمايت اين كشور از تروريسم و نقض حقوق بشر در ايران بازگرداند و رژيم ايران را تحت فشار بيشتر قرار دهد.

 



«ضريب اعتماد» در اخبار روزنامه اعتماد! (خبر ويژه)

روزنامه زنجيره اي اعتماد به نقل از منابع اصلاح طلب مجددا تاكيد كرد خبر ديدار ناطق نوري با خاتمي صحت دارد.
اين روزنامه روز دوشنبه از ملاقات ناطق نوري با خاتمي خبر داد. به دنبال انتشار خبر اعتماد، سايت سفير به نقل از يك منبع نزديك به ناطق نوري خبر اين ديدار را تكذيب كرد اما روزنامه اعتماد روز گذشته ذيل تيتر «تكذيب خبر ديدار شيخ و سيد» نوشت: «خبر ديدار شيخ و سيد كه روز دوشنبه در روزنامه اعتماد به چاپ رسيد، بازتاب بسيار گسترده اي داشت از جمله آنها تكذيب اين خبر از سوي برخي شخصيت ها و جريان ها بود كه مي گفتند چنين ديداري اخيرا انجام نشده است. از سوي ديگر كساني نيز مي گفتند اين ديدار مربوط به گذشته بوده كه مجددا خبري شده است. لازم به يادآوري است روزنامه اعتماد نمي تواند تاييدي براي اين خبر بگيرد ولي گفتني است كه اين خبر در برخي سايت هاي خبري منتشر شده بود. سايت خبري سفير نيز در گزارشي كوتاه اين خبر را از اساس دروغ خواند... از سوي ديگر برخي چهره هاي اصلاح طلب در گفت وگو با اعتماد ضمن تاييد ديدار ناطق نوري با سيدمحمد خاتمي از جزئيات مطالب مطرح شده در اين ديدار اظهار بي اطلاعي كردند. گفتني است روزنامه اعتماد در پي سياست هميشگي خود مبني بر احترام به شخصيت هاي كشور، در صورتي كه اين خبر موجب آزردگي آنان شده باشد صميمانه پوزش مي طلبد»!
گفتني است ارتباط مالي با شهرام جزايري و ارتباط ارگانيك با رسانه دولتي انگليس در حد انتشار كامل توليدات بي بي سي به نام خود، در سوابق روزنامه زنجيره اي اعتماد ديده مي شود و از آنجا كه دولت انگليس به تفرقه افكني و دروغ بافي شهرت دارد خبر اعتماد با همين «ضريب اعتماد»! قابل ارزيابي است.

 



سند عنايت ويژه كروبي به مشاور فراري (خبر ويژه)

همكار نشريات زنجيره اي در دولت اصلاحات معتقد است اگر كروبي ذره اي اعتقاد به تحركات كساني چون واحدي در خارج كشور داشت، پسر خود را از رفتن به خارج منع نمي كرد.
داريوش سجادي با اشاره به قلمبه سلمبه گويي هاي سردبير فراري روزنامه آفتاب يزد و ادعاي تشكيل كنگره ملي اپوزيسيون نوشت: اينجانب هيچ وقت اپوزيسيون نبوده و نيستم و ادعاي اپوزيسيون بودن هم نداشته ام. اين به معناي آن نيست كه با اپوزيسيون يا اپوزيسيون بودن مشكل دارم. اما درست يا غلط اپوزيسيون براي بنده تنها در داخل مرزهاي ملي ايران و با رعايت اصول و آداب مشروع سياست ورزي قابل فهم و درك و پذيرش است و پيشتر آنچه كه در خارج از كشور خود را تحت عنوان اپوزيسيون معرفي كرده و مي كند را تحت عنوان «بيزينس» در پست «اپوزيسيون تاجر» معرفي كرده ام.
وي در وبلاگ خود (سخن) از واحدي كه مي كوشد به نيابت از كروبي سخن بگويد، خواست كه اگر ژورناليست است در همان حد بماند و اداي اپوزيسيون بازي و فعال سياسي را در نياورد؛ «اما برادرانه از شما خواهش مي كنم لااقل در اين جايگاه نوين روي پاي خود بايستيد» و شيخ را به حال خود بگذاريد. براي شيخ اگر چنين ماجراجويي هايي ارزش داشت به فرزندشان امر نمي كرد كه تحت هيچ شرايطي كشور را ترك نكنند! تا اينك مانند عموم «اپوزيسيون خارج از كشور»!!! مبتلا به هذيان گويي سياسي شوند! زياده فعلا عرضي نيست.
سجادي همچنين به ذكر ماجرايي از روزهاي اوج فتنه سال 88 پرداخت و به تجمع شماري از مخالفان در نيويورك اشاره كرد كه در آن زمان خانم سانتي مانتالي شعارهاي آن چناني عليه جمهوري اسلامي داده است و به نوشته سجادي «آن خانم گفت اگر من كه 20 سال است از ايران خارج هستم، امروز به تهران برگردم و در فرودگاه شعار بدهم آيا من را بازداشت نمي كنند. در پاسخ گفتم اولا شما مگر مريضيد كه بعد از 20 سال كه مي خواهيد به ايران برگرديد اصرار داريد در بدو ورودتان و در همان فرودگاه شعار بدهيد؟! خوب مثل بچه آدم بريد كشورتان و بعد از اين همه سالهاي دوري به اقوام تان سر بزنيد! ثانيا علي رغم تصورتان مطمئن باشيد در چنان حالتي نيز ماموران مستقر در فرودگاه با شما برخورد خاصي نمي كنند و تنها شما را هدايت به گيت خروجي كرده و تحويل خانواده تان مي دهند حداكثر مي گويند طرف ديوانه است و تحويل خانواده تان مي دهند! چرا كه حكومت مي فهمد به شعار و مواضع كسي بايد واكنش نشان دهد كه از حداقلي از نفوذ كلام نزد مخاطب برخوردار است.

 



اوباما براي مردم آمريكا مخوف تر از تروريست ها شده است (خبر ويژه)

رئيس جمهور آمريكا همچنان نگران پيامدهاي وخيم بحران مالي اروپا بر اقتصاد ايالات متحده است اما رسانه هاي غربي از وخامت حال شخص اوباما گزارش مي دهند.
باراك اوباما در مصاحبه با خبرگزاري آلمان، از پيامدهاي بحران مالي اروپا ابراز نگراني كرد و بحران موجود را «اساسي» خواند. وي مي گويد تا بحران مالي اروپا به پايان نرسد، اقتصاد جهاني دچار ضعف خواهد بود. ما در اقتصادي درهم تنيده و به هم پيوسته زندگي مي كنيم و آنچه كه آن سوي آتلانتيك رخ مي دهد تأثير عميقي بر تمام قاره آمريكا و ايالات متحده مي گذارد. با اين حال توافق 27 عضو اتحاديه اروپا سخت است.
همزمان با انداختن توپ در زمين اروپا از سوي اوباما، روزنامه آلماني زود دويچه سايتونگ از «وخامت حال اوباما» خبر داد و نوشت: وضعيت اوباما در آمريكا به شدت وخيم و در حد افتضاح است. سرنوشت وي را وضعيت اقتصادي آمريكا رقم خواهد زد و او بايد به سرعت صدها هزار فرصت شغلي ايجاد كند. باراك اوباما در سال 2004 وعده پر كردن شكاف ها را داد.
روزنامه آلماني مي افزايد: امروز كه يك روز از سخنراني پرآب و تاب اوباما در سالروز حوادث تروريستي 11 سپتامبر مي گذرد، باز هم روزمرگي در آمريكا شروع شده و از آنجايي كه آمريكايي ها در ترس و نگراني درباره موقعيت شغلي خود و يك بحران اقتصادي تمام نشدني به سر مي برند، ترس از ترور در اين كشور به گونه اي رنگ باخته است. اوباما در شرايط افتضاحي قرار دارد. كمتر كسي در آمريكا به اوباما درباره ايجاد جايگاههاي شغلي اعتماد دارد و ضعف وي هم سبب رويگرداني بسياري از طرفدارانش شده است. اين بار اوباما نه در جبهه مبارزه با ترور، بلكه در جبهه مبارزه با بيكاري سرنوشت خود را تعيين مي كند. يا اوباما بر اين ركود اقتصادي غلبه مي كند و يا اينكه اين بحران او را به زانو در خواهد آورد.
از سوي ديگر صداي آمريكا در گزارشي اعلام كرد: شمار كساني كه در جامعه آمريكا با فقر زندگي مي كنند به بالاترين رقم طي 17 سال گذشته رسيده است.
صداي آمريكا مي افزايد: براساس گزارش اداره آمار فدرال، نرخ فقر از 15 درصد بالاتر رفته و افزايش 1/7 درصدي را نسبت به سال 2009 نشان مي دهد. براساس اين آمار، مجموع كساني كه در فقر زندگي مي كنند، از 46 ميليون نفر فراتر رفته است.

 



افزايش بخت اردشيرخان براي تصاحب عنوان «مدحي شماره 2» (خبر ويژه)

يك عضو جدا شده مركزيت گروهك منافقين پس از چند ماه حمايت نسبت به شوراي هماهنگي سبز تاكيد كرد در ميان مخالفان ديگر كسي حتي زحمت نقد عملكرد اين گروه را هم نمي دهد چه رسد به اين كه به فراخوان هاي آن اعتنا كند.
حسين باقرزاده در تحليلي كه از سوي «ايران امروز» منتشر شده مي نويسد: برخي مشاوران موسوي و كروبي نظير امير ارجمند راه خارج از كشور را در پيش گرفتند و وي بلافاصله شوراي هماهنگي سبز را تشكيل داد اما از پاسخ به هر سؤالي در مورد تركيب و تعداد اعضاي اين شورا و نام و نشان اعضاي آن، با توسل به دلايل «امنيتي»، شانه خالي كرد. اين برخورد از همان آغاز از سوي بسياري مورد اعتراض و انتقاد شديد قرار گرفت و علاوه بر آن به گمانه زني هاي بسياري دامن زد. دلايل «امنيتي» هر چه كه بود، در اين نتيجه تغييري ايجاد نمي كرد كه يك «شوراي» مجهول اعتماد كمتر كسي را مي توانست به خود جلب كند. البته كساني هم (مانند نگارنده) از ابتدا با حسن نيت با اين اقدام برخورد كردند و قضاوت خود را تا اقدامات عملي «شورا» به عقب انداختند. اگر شورايي در كار بود و تركيب آن، به ادعاي آقاي امير ارجمند، همه طيف هاي درون جنبش سبز را نمايندگي مي كرد طبعا اين خصوصيت در عملكرد آن ديده مي شد.
وي مي افزايد: شورايي با اين شكل و قالب و محتوا نتيجه اي جز اين نداشته كه نفوذ و اعتبار آن يكسره سير نزولي طي كند. اكنون كمتر كسي به خود زحمت مي دهد كه حتي فعاليت ها و توليدات آن را به نقد بكشد و يا به فراخوان هاي آن در داخل يا خارج كشور اعتنايي بكند. و واقعا اگر قرار بود كسي شورايي را كه ميرحسين موسوي وعده آن را براي هماهنگي مبارزات جنبش سبز داده بود لوث كند آيا از اين بهتر مي شد؟همان طور كه گفته شد، مخفي بودن اين شورا به گمانه زني هاي زيادي دامن زده است. برخي معتقدند كه اعضاي آن منحصر به شخص آقاي امير ارجمند است.
انتشار تحليل هايي از اين دست در محافل ضدانقلاب در حالي است كه از اردشير اميرارجمند به عنوان يكي از گمانه هاي جدي «مدحي 2» (نفوذي وزارت اطلاعات) نام برده مي شود. اين گمانه ها در حالي است كه گفته مي شود اميرارجمند بعد از بازداشت و قبل از فرار اعتراف كرده است كه براي يكي از سفارتخانه هاي اروپايي فعاليت مي كرده و شواهد كنوني هم از همكاري وي با سرويس اطلاعاتي كشور اروپايي متبوع همان سفارتخانه حكايت مي كند.

 



مجله آمريكايي: انقلاب مصر به ايران اسلامي سلام مي كند (خبر ويژه)

يك مجله آمريكايي هشدار داد انقلاب مصر با اسلامگرايي به ايران سلام مي كند.
فرانت پيچ با اشاره به انتخابات پيش رو در مصر نوشت: در حالي كه قرار است انتخابات در مصر با هدف استقرار دموكراسي در اين كشور انجام شود، اخوان المسلمين از هم اكنون در حال سوق دادن كشور به سوي نوعي استبداد ديني با الگوي ايران است. سازمان اخوان المسلمين از دولت خواسته است كه مقررات سخت تري را در زمينه جهانگردان، پوشيدن مايو براي زنان و مصرف مشروبات الكلي در اماكن عمومي، به اجرا گذارد. در دولت مبتني بر قوانين شريعت، كه اخوان المسلمين اميدوار است در مصر پياده شود، مصرف الكل و پوشيدن برخي لباس ها براي زنان ممنوع است. درخواست اخوان المسلمين اولين قدم در حركت به سوي چنين الگويي است.
محمدسعد الكتاني، دبيركل حزب آزادي و عدالت به مقامات جهانگردي مصر گفت: «حضور جهانگردان در سواحل ما بايد از ارزش ها و معيارهاي ما پيروي كند.» حزب آزادي و عدالت، حزب سياسي اخوان المسلمين است. اين حزب در انتخاباتي كه قرار است در نوامبر برگزار شود با 17 حزب سياسي ديگر به رقابت خواهد پرداخت و امكان دارد به قوي ترين حزب در مجلس آينده مصر بدل شود. ليكن بسياري از مصري ها از اين نگرانند كه پيروزي اين حزب جامعه مصر را راديكال تر كند و آن را به سمت الگويي مشابه رژيم ايران سوق دهد.
هاني هانري، استاد دانشگاه آمريكايي قاهره گفت «در انقلاب ايران هم به همين صورت شروع شد. همان موضوع اكنون در مصر توسط اخوان المسلمين در حال روي دادن است. اين واقعا مرا نگران مي كند.»
موضوع جالب توجه در تحليل مجله آمريكايي اذعان آن به محبوبيت و مقبوليت اسلامگرايان در كشور مصر و احتمال تبديل آنها به قوي ترين حزب در پارلمان مصر است. با اين حال نشريه مذكور مانند بسياري از محافل تناقض گو، پيشاپيش به انتخاب اكثريت ملت مسلمان مصر انگ استبداد مي زند! پيش بيني پيروزي اسلامگرايان در انتخابات آتي به دليل انتشار نظرسنجي هاي متعدد در آمريكاست كه نشان مي دهد 80 تا 90 درصد مردم مصر از حاكميت ارزشهاي اسلامي حمايت مي كنند و همزمان همين درصد از آنها آمريكا و رژيم صهيونيستي را دشمن تلقي مي كنند. انقلاب ملت مصر كه در نمازهاي جمعه و فرياد الله اكبر آغاز شد، در هفته گذشته به تسخير غيورانه سفارت رژيم صهيونيستي به دست جوانان غيور اين كشور ختم شد. رژيم اشغالگر قدس پيش از اين مصر را متحد و ذخيره استراتژيك امنيت خود تلقي مي كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14