(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 شهریور 1390- شماره 20024

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تاج و باج و ساحل عاج و منصور الحاج
رئيس جمهور در اجتماع مردم اردبيل:
 قوه قضائيه عوامل سوءاستفاده 3هزار ميلياردي را در هر جايگاهي كه هستند محاكمه و مجازات كند
آسيب شناسي روابط فرزندان با والدين (بخش دوم ) فردگرايي افراطي
راكت هاي ضد موشك بر روي جنگنده هاي ايراني نصب شد
پيدا كنيد پرتقال فروش را...
كارتر: اگر توفان شن نبود يك رئيس جمهور موفق بودم
خبر برگزاري ضيافت شام احمدي نژاد با رئيس دانشگاه كلمبيا تكذيب شد
عضو كميسيون اصل 90 مجلس:
نامه مشايي براي واگذاري سهام فولاد به اختلاس گران در كميسيون اصل 90 بررسي مي شود
هاآرتص: تسخير سفارت اسرائيل در قاهره يادآور تسخير سفارت آمريكا در تهران است
هفته نامه 9 دي از شنبه منتشر مي شود
تصاوير امام و رهبري بر سردر خانه هاي كشمير



تاج و باج و ساحل عاج و منصور الحاج

حسين قدياني
مدينه منوره/ سال 1389
مرد سياه پوست مثل من آمده تمتع. قد بلند است و لاغر و پوست تنش مو نمي زند با شب. هتل كناري ما در يك مسافرخانه تنگ و نمور، ساكن اند؛ كم هزينه ترين حجاج! اهل ساحل عاج است و مثل بلبل فارسي صحبت مي كند. طلبه حوزه علميه قم بوده، چند سالي.يعني كه دانشجوي فيضيه. روي كارت ترددش نوشته «منصور الحاج» گرم مي گيرم با او. از بدبختي ها و آوارگي ها و بي غذايي ها و كمبود دارو و قحطي و سيل و بي خانماني در آفريقا مي گويد. مي گويد؛ «براي ما در آفريقا هنوز شعب ابوطالب است». مي پرسم؛ چه كسي مقصر است؟ مي گويد؛ «هم غرب و هم حاكمان خودمان. به خاطر زد و بند، از جيب ما مي زنند و مي دهند به سران غرب. ما بايد گرسنه باشيم تا بلكه فلان نامرد، پول نامزدي اش در انتخابات فرانسه دربيايد». مي گويم؛ چطور همچين چيزي ممكن است؟ جواب مي دهد؛ «در عمده كشورهاي آفريقايي، سران حكومت، براي اينكه ادامه داشته باشد حكومت شان، به استعمارگران هنوز كه هنوز است باج مي دهند. بيشتر هم به فرانسوي ها. اينجا فقط شكل استعمار عوض شده، محتوايش همان است». به او گفتم؛ مدركي هم داري؟ گفت: «مدرك نمي خواهد كه! همه اين را مي دانند. مدركش شكم گرسنه ساكنين آفريقا ا زساحل عاج گرفته تا سومالي است. ما كم معدن گنج و طلا و الماس نداريم، اما اينها همه مي رود در جيب غربي ها. باج مي دهند و باج مي گيرند، تا دو روز بيشتر حكومت كنند. برادر من الان در پاريس است. تو فكر مي كني چرا دو رگه هاي فرانسه، مطمئن هستند كه بايد ارث پدري شان را از حاكمان فرانسه بگيرند؟! به شكوه كاخ اليزه كه نگاه كني، راز شكم گرسنه آفريقايي جماعت را مي فهمي.»
¤¤¤
نمي خواهم در سفرنامه حج، حرف بي ربط زده باشم؛ هنوز شك دارم كه حرف هاي «منصور الحاج» را در اين سفرنامه بياورم يا نه!
تهران ام القرا/سال 1390
سه شنبه است. نشسته ام يا بهتر بگويم ايستاده ام در مترو و تكيه ام در اين همه ازدحام، به همان كساني است كه دقيقاً به من تكيه داده اند! داريم صداي نفس، بلكه ضربان قلب هم را مي شنويم. جوانكي عطسه اش گرفته و تا بخواهد دستش را از ميان اين تراكم واقعاً ديدني، بياورد جلوي دهانش، ترشحات كار خودشان را كرده اند. يكي كه معلوم نيست از كجاي جمعيت، با لهجه تهراني به شدت قديمي، داد مي زند؛ «عافيت باشه». مابقي بدون استثنا مي خندند. عطسه كننده با يك «ببخشيد»، از دل جمع در مي آورد. ديگران دركش مي كنند. پيرمردي از جيب داخلي كتش يك دستمال مي دهد به جوانك. جوانك مي گيرد. يكي دو ايستگاه بعد كه از حجم مسافر كم مي شود، «كيهان» را درمي آورم بيرون، هم به قصد خواندن و هم به نيت پيدا كردن سوژه ابعاد كاغذ «كيهان» كمك مي كند كه سرهاي بيشتري براي سرك كشيدن به اخبار صفحه يك، همسايه سر من شوند! عاقله مردي 50 ساله به پايين گوشواره سمت راست، اشاره مي كند و مي گويد؛ «اينك نوشته اند «بدون شرح» يادم مي آيد.«اشاره اش به عكس گمانم صفحه آخر كيهان مورخ 11 آبان 1360است؛ يعني سال هاي قشنگ و به يادماندني جنگ كار تميزي كرده اند بچه هاي كيهان، كه از دل آرشيو قيمتي و غنيمتي روزنامه، اين تيتر را از اخبار بين الملل آن سال ها بيرون درآورده اند؛ «مبارك به سرمايه داران آمريكا اطمينان داد انقلاب ايران در مصر تكرار نمي شود»! همان پيرمرد فوق الذكر مي گويد؛ «زرشك» و بعد با اصرار يك جوان كه بنا دارد صندلي اش را به پيرمرد بدهد، كمي از ما دور مي شود. مرد 50 ساله اما مي گويد؛ «اين روزنامه كه كيهان، عكسش را انداخته، خوب يادم هست. از دكه ميدان فردوسي خريدمش. آن روز توي راه كه داشتم روزنامه را تورق مي كردم، اصلاً باورم نمي شد مثل امروزي مبارك به چنين سرنوشتي دچار آمده باشد. فقط يادم هست كه مبارك را لعنت كردم». چند ايستگاه بعد، درست رفتم نشستم كنار همان پيرمرد فوق الذكر. پيرمرد نيم نگاهي انداخت به «كيهان» و گفت: «اون گوشه بخوان ببينم، چي نوشته»؟ گوشواره سمت چپ را مي گفت. برايش خواندم؛ «از سوي مشاور سابق صورت گرفت/ افشاي فساد ژاك شيراك؛ او از سران آفريقا باج مي گرفت». پيرمرد گفت: «تهران را همان سال هاي جنگ، يكي هم طياره همين فرانسوي ها بمباران مي كرد. يكي از همين بمب ها افتاد در كوچه ما در سه راه آذري و 2 خانواده را كلاً به شهادت رساند. بعدها از لاشه بمب، معلوم شد كه كار همين فرانسوي ها بوده. يكي از اين 2 خانواده اما بچه من بود كه تازه زندگي اش را شروع كرده بود. محسن يك جا با مريم پرپر شد.» پيرمرد بعد اين را گفت و از قطار پياده شد؛ «ساركوزي از ژاك شيراك هم بدتر است. اين مرتيكه فلان فلان شده هم باج گرفته. نخواندي در همين روزنامه ها قصه زنش را با پسر قذافي»؟! پيرمرد كه مي رود، فكر مي كنم به تفاوت 2 حكومت. ما اينجا در جمهوري اسلامي، از رهبرمان گرفته تا مردم مان، كمك مي كنيم به قحطي زدگان آفريقا، اما در عوض، امثال ساركوزي از ديكتاتورهاي آفريقا باج مي گيرند تا به بهاي شكم گرسنه جماعت سياه پوست، همه خيال كنند كه پاريس، مهد دموكراسي است!! در دلم يكي از آن ناسزاهاي آب داري كه علي القاعده نبايد داد، نثار ساركوزي بي غيرت مي كنم؛ اينقدرش اشكالي ندارد!
¤¤¤
هنوز سه شنبه است و نيم ساعتي تا چهارشنبه داريم، اما «سايت كيهان» به قول اينترنتي ها «آپ» شده. تيتر يك روزنامه چشمم را مي نوازد كه شكر خدا منبعش هم خود غربي ها هستند؛ «رسوايي پياپي رؤساي جمهور فرانسه/ اين باج گيرها درس دموكراسي مي دهند.»

 



رئيس جمهور در اجتماع مردم اردبيل:
 قوه قضائيه عوامل سوءاستفاده 3هزار ميلياردي را در هر جايگاهي كه هستند محاكمه و مجازات كند

اردبيل - خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور، دولت خود را پاك ترين دولت تاريخ خواند و از قوه قضائيه خواست عوامل اختلاس 3 هزار ميلياردي را از هر جريان و گروهي كه هستند شناسايي و به وي معرفي كند.
دكتر محمود احمدي نژاد در اولين سفر از دور چهارم سفرهاي استاني هيئت دولت ديروز در اجتماع مردم اردبيل در ورزشگاه تختي اين شهرستان گفت: عده اي با متهم كردن دولت سعي بر آن دارند كه دزدان اصلي و متخلفان واقعي را فراري دهند و پاك ترين دولت تاريخ كشور را با دروغ و تهمت زير سوال ببرند.
وي افزود: دولت در بخش اقتصاد چند برنامه بسيار مهم و قابل توجه را در دستور كار خود قرار داده كه در اين راستا هفت برنامه اساسي براي اصلاح اقتصاد و افزايش پيشرفت سرعت اقتصادي را مورد توجه قرار داده است.
وي گفت: اصلاح سيستم بانكي يكي از برنامه هاي در دست اجراي دولت به شمار مي رود كه برنامه هاي آن آماده شده و اجراي آن از سال جاري آغاز خواهد شد.
وي گفت: جمعي با استفاده از يك شبكه و سوءاستفاده از ضعف سيستم نظارتي آن بانك خصوصي شده رقم بسيار بالايي را تحت عناوين گوناگون برداشت كرده به نام وام و اعتبار مجموعه ها و كارخانه صنعتي خريداري نموده و با استفاده از پول خود بانك نسبت به خريد بانك اقدام كرده اند.
رئيس جمهور ادامه داد: خوشبختانه بانك مركزي، وزارت اقتصاد و مسئولان اطلاعاتي دولت متوجه اين موضوع شده و آن را شناسايي كردند و سر و صدايش را در نياوردند. تا اين افراد شناسايي و اموالشان را ضبط كنند. اصلا خود بنده به بانك مركزي گفتم يك جريان صوري جلو مي رود و يك گروهي به نام تاسيس بانك كارهاي خلافي مي كنند كه انشاءالله با اصلاح سيستم بانكي، بي عدالتي در اخذ وام ريشه كن و راه هاي سوء استفاده بسته خواهد شد.
وي گفت: در مقابل چند ماهي است كه عده اي همه توان خود را براي ضربه زدن به دولت و متهم كردن آن بدون محدوديت و نگراني از محاكمه بسيج كرده اند. گويا آنها هيچ نگراني از تعقيب كيفري ندارند و با اطمينان از اينكه كسي به اتهامات آنها رسيدگي نخواهد كرد انواع تهمت ها را با استفاده از تريبون هاي مختلف به دولت وارد مي كنند و با استفاده از هر رسانه اي سعي مي كنند كه پاك ترين دولت تاريخ كشور را زير سوال ببرند و پاك ترين فرزندان اين ملت را در دولت به دروغ متهم كنند.
احمدي نژاد گفت: ملت ايران بايد هوشيار باشند چرا كه اين افراد بجاي آنكه انگشت اشاره را به سوي دزدان و متخلفان واقعي بگيرند با متهم كردن دولت مي خواهند آنها را فراري بدهند و بايد اين ها بدانند كه ملت ايران فريب اين حركات و ترفند هاي آنها را نمي خورند.
وي گفت: از رئيس قوه قضائيه درخواست مي كنم رسيدگي به اين افراد را در دستوركار قرار دهند و با سپردن رسيدگي به اين امر به عناصر امين و آشنا به كار مشخص نمايند كه در پشت قضيه بانك و سوءاستفاده از آن چه كساني بوده و با معلوم شدن آنها در هر لباس و تحت عناوين مقدس كه بوده باشند و يا در دولت و مجلس باشند دستگير شده و به مجازات برسند و به ملت ايران معرفي گردند.
وي اظهار داشت: برخي ها در جريان اين اختلاس دولت را متهم مي كنند، در حالي كه ما باز هم سكوت مي كنيم كه به خاطر رهبر معظم انقلاب است كه البته اين سكوت وحدت بخش طولاني مدت نخواهد بود.
اصلاح پول ملي
گام بعدي اقتصادي دولت
رئيس جمهور با اشاره به موفقيت دولت در اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها گفت: دولت دهم با حمايت مردم و رهبر گرانقدر نسبت به اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها اقدام كرد و تاكنون توانسته است حدود يك سوم يارانه هاي انرژي برخي از بخش ها مثل نان را در اختيار مردم قرار بدهد.
وي گفت: در اجراي اين طرح گام اول برداشته شده و به فضل الهي و حمايت هاي ملت گام هاي بعدي نيز با اقتدار برداشته مي شود و حق ملت به خود آنها برگردانده مي شود.
احمدي نژاد افزود: بعد از مطرح شدن اين موضوع كه مي توان پرداخت يارانه ها را با سه برابر مقدار فعلي انجام داد عده اي برافروختند و از اين اظهارنظر ناراحت شدند اما بايد گفت كه اين عده به چه علتي مي خواهند دولت را در برداشتن گام هاي بعدي هدفمندسازي يارانه ها تخريب نمايند و چرا از اينكه حق ملت به خود ملت برگردانده شود اظهار نارضايتي مي نمايند.
وي گفت: اجراي اين طرح راه سوء استفاده آنهايي كه از قاچاق گازوئيل و بنزين درآمدهاي آن چناني داشته اند را بسته است و موجبات عصبانيت و ناراحتي آنها را فراهم نموده است.
احمدي نژاد اجراي اصل 44 قانون اساسي و سهام عدالت را از ديگر برنامه هاي مهم اقتصادي دولت نهم و دهم ذكر كرد و افزود: اصلاح پول ملي يكي ديگر از برنامه هاي اقتصادي دولت مي باشد كه بزودي لايحه آن جهت تصويب به مجلس شوراي اسلامي تقديم خواهد شد.
رئيس جمهور همچنين با اشاره به تحولات منطقه گفت: امروز جهان در آستانه تحول بزرگي است كه در سايه بيداري ملت ها شعار اعتراض به مستكبران و طاغوتي هاي دنيا از اعماق جان ملت ها برمي خيزد.
وي گفت: همه بايد هوشيار باشند چرا كه امروز سلطه گراني كه سال ها دنيا را چاپيده اند وقتي از در بيرون رانده مي شوند از پنجره وارد مي شوند و همه آنها به دنبال نجات رژيم صهيونيستي و سركوب ملت هاي آزاده مي باشند.
احمدي نژاد افزود: هوشياري همه ملت هاي آزاده جهان لازم و ضروري است، آنها بايد كساني را كه در كشورشان مدعي آزادي و دموكراسي هستند مورد سنجش و ارزيابي قرار دهند و بدانند نظر آنها در ارتباط با رژيم صهيونيستي و آمريكاي جهانخوار چيست.
وي گفت: اگر كساني مدعي دموكراسي باشند اما در برابر صهيونيست ها و اربابان آنها ايستادگي نكنند و مواضع قاطع و روشن نداشته باشند بدانند كه اين قبيل افراد دروغگويان بزرگي هستند.
وي افزود: گلوله ها و بمباران هاي ناتو براي هيچ ملتي خير و سعادت نياورده است و لازم است ملت با تدبير و هوشمندي نسبت به حل مسائل اقدام نمايند و جايي كه اصلاحات لازم است انجام دهند.
رئيس جمهور گفت: اصلاحات بايد در داخل كشورها بدون دخالت آمريكا و دولت ها انجام بگيرد و مي خواهند از بعضي دولت ها عليه برخي از ملت ها استفاده نمايند و براي اين امر برنامه ريزي كرده اند و بايد ضمن حفظ هوشياري با صف متحد در مقابل قدرتمندان ايستادگي نمايند.
وي افزود: برخي ها آرزو دارند كه طول مدت خدمت دولت احمدي نژاد هرچه زودتر به پايان برسد و بايد اينها بدانند كه احمدي نژاد يك قطره كوچك از درياي ملت ايران است و فقط در استان اردبيل هزاران نفر بهتر، مؤمن تر، شجاع تر و انقلابي تر از احمدي نژاد وجود دارد كه همه اينها در برابر زياده خواهي هاي آمريكا و دوستانش مي ايستند و حق ملت ايران را از حلقوم آنها درمي آورند.
رئيس جمهور همچنين بعد از ظهر ديروز در شهرستان هاي خلخال، كوثر، نير و سرعين حضور يافته و در اجتماع مردم اين شهرستان ها سخنراني كرد.
حاشيه سفر رئيس جمهور
¤ علي رغم اينكه سفر رئيس جمهور در فاصله 48 ساعت مانده به سفر اعلام شد اما استقبال پرشور و به يادماندني مردم اردبيل نشان از عشق و علاقه مردم اين ديار به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و قدرداني آنها از خدمتگزاران مردم و تابعان ولايت بود.
¤ در مراسم استقبال حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردبيل، استاندار، نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولين حضور داشتند.
¤ عشاير غيور و سرافراز استان اردبيل در ورودي شهر اردبيل در حالي كه سوار بر اسبان خوش ركاب خود بودند از رئيس جمهور استقبال كردند و مسافتي از مسير را با كاروان رئيس جمهور همراهي كردند.
¤ رئيس جمهوري در طول مسير فرودگاه تا ورزشگاه تختي اردبيل محافظان خود را به دردسر انداخت و با روستائيان تجمع كننده در مسير حركت به گفت وگو نشست.
¤ به هنگام حضور رئيس جمهور در ورزشگاه تختي مردم با شعار صلي علي محمد، عزيز رهبر آمد، صلي علي محمد ياور رهبر آمد، صلي علي محمد بوي رجائي آمد و دسته گل محمدي به شهر خود خوش آمدي و آذربايجان جانباز، رهبرنين آيريلماز از رئيس جمهور استقبال كردند.
¤ دكتر احمدي نژاد در جريان سخنان خود بارها سخناني بر زبان راند كه تشويق و ابراز احساسات اجتماع كنندگان در ورزشگاه اردبيل را موجب شد از جمله اينكه وي گفت: از وزير جوان راه و شهرسازي كه فرزند اين خطه است مي خواهم كه راه اصلي اردبيل به مركز كشور را تا دو ماه ديگر تكميل و بنده براي افتتاح در خدمت شما باشم.
¤ رئيس جمهوري اسلامي ايران همچنين در بخشي از سخنان خود به موضوع هدفمند كردن يارانه ها نيز اشاره كرده و از امكان پذير بودن سه برابري شدن ميزان يارانه هاي مردم سخن گفت كه سخنان وي با تشويق مردم روبه رو شد.
¤ وي در سخنان خود به وضعيت بحراني درياچه اروميه اشاره كرد و در پايان سخنان ضمن دعايي از درگاه پروردگار درخواست كرد تا با بارش باران رحمت خود مشكل خشكسالي در كشور و منطقه آذربايجان و درياچه اروميه را برطرف كند.

 



آسيب شناسي روابط فرزندان با والدين (بخش دوم )
فردگرايي افراطي

گونه اي ديگر از انديشيدن نيز وجود دارد كه براساس آن جبري در كار نيست. در واقع اين عوامل همه به نوعي در اختيار انسان است؛ همگي قابل تغيير است و با معيارهاي ثابتي قابل ارزيابي نيز مي باشد. براساس بينش سابق مي گفتند: روشي كه پيشينيان داشتند، يعني دوران پدرسالاري، براي دوران خودش خوب بود و اين روش امروزي، يعني فرزند سالاري نيز براي امروز خوب است. پس ما ارزش مطلقي نداريم. هر زماني اقتضائي دارد، آن روز مي بايست آن طور زندگي مي كردند و امروز مي بايست اين گونه زندگي كنند. اما در بينش و نگرش دوم عقيده بر اين است كه: همه اين مسائل كمابيش با رفتار اختياري انسان سروكار دارد. ما بايد اين عوامل را شناسايي كنيم و براساس معيارهايي ثابتي آن ها را ارزشيابي كنيم و سپس مي توانيم بعضي از اينها را تغيير دهيم. همچنين مي توانيم رفتارهاي گذشتگان را نيز ارزشيابي كنيم، عيب هاي موجود و رفتارهايي كه به صورت مطلق صحيح نبوده و نيز افراط و تفريطهاي آن ها را بدون توجه به اين اصل موهوم كه اينها را جبر تاريخ اقتضاء مي كند، بر شماريم و همچنين مي توانيم آنچه را كه امروز انجام مي شود بررسي و ارزشيابي كنيم. رفتارها تابع يك سلسله عواملي است كه مي شود آنها را شناخت و تغيير داد. البته بايد توجه داشت كه تغيير شرايط اجتماعي و بخصوص مسائل فرهنگي، سريع نيست؛ بلكه كساني كه مي خواهند اين شرايط را تغيير دهند، بايد صبوري كنند و برنامه حساب شده و دقيقي داشته باشند و نيز زمان كافي براي اين تغيير را در نظر بگيرند. بايد بسيار همت كنند و باور داشته باشند كه اين تغيير را بايد ايجاد كرد. بنابراين در اين رهگذر بايد راه هايش را بشناسند، همت و حوصله كنند تا تغيير حاصل شود.
لزوم ارزيابي رفتارها
ما مي توانيم براساس يك سلسله ارزش هاي ثابت بگوييم، كدام يك از رفتار گذشتگان صحيح و كدام يك ناصحيح بوده و نيز آنچه امروز واقع مي شود، كدامش صحيح و كدامش ناصحيح است. سپس بر اين اساس همت كنيم، آنهايي كه ناصحيح است را تغيير دهيم و در اين راستا بايد به اشتباهات اعمال گذشتگان هم اعتراف كنيم. اين نوع نگرش و بينش بيشتر موافق فرهنگ اسلامي و ديني ماست.
شما وقتي قرآن و روايات را ملاحظه بفرماييد، به ندرت اتفاق مي افتد كه در جايي روي تأثير عوامل وراثت، جبر اجتماعي يا تاريخي اشاره اي شده باشد و هر جا ستايشي شده، در واقع ستايش كساني است كه كارهايي را از روي اختيار و عمد و اراده انجام داده اند و اگر هم نكوهشي شده، نكوهش كساني است كه كاري را عمداً انجام دادند. پس بايد هم مسئوليت آثار سوء آن را در اين عالم و هم مسئوليت عقوبتش را در عالم ديگر بپذيرند. اينكه ما در شرايطي بوديم كه چنين و چنان ايجاب مي كرد، يا جبراً اين طور واقع شده، عذرهايي است كه در منطق قرآن پذيرفته نيست. آري گاهي اختيارات فردي در مقابل عوامل اجتماعي آنقدر ضعيف مي شود كه انسان تصور مي كند مجبور است. مانند همين مثل معروف كه «خواهي نشوي رسوا همرنگ جماعت شو». آنهايي كه ضعيف النفس هستند وقتي در مقابل گروهي واقع مي شوند، نمي توانند مقاومت كنند و هر كاري كه آنها مي كنند، اينها نيز به خاطر ضعف نفس همراهشان مي شوند. اين در حالي است كه پيغمبران و اولياء خدا، در مقابل كل جامعه ايستادند و جامعه را تغيير دادند و به جاي اينكه تحت تأثير عوامل محيط قرار گيرند و تاريخ، آنها را محكوم كند، آنها تاريخ را محكوم كردند و تاريخ را ساختند.
به هر حال اين نگرشي است كه بيشتر روي اختيار انسان و قدرتش بر تغيير عوامل و شرايط پيراموني تكيه مي كند و تنها به عوامل به اصطلاح جبري استناد نمي كند. طبعاً ما جبر تاريخي را قبول نداريم و اين گرايش حاكم بر فرهنگ غربي را نمي پذيريم و بيشتر روي عوامل اختياري، كه مورد تاييد قرآن است تكيه مي كنيم. تا اينجا خواستم به اين دو بينش اشاره اي كرده باشم.
بسياري از كتاب هايي كه در زمينه اصطلاحات و مسائل روانشناسي و خانواده و... نوشته مي شود، آهنگش آهنگ جبري و برخاسته از فرهنگ غربي است. تحت تأثير اينها واقع نشويد و با ديد انتقادي به اين مسائل نگاه كنيد.
اكنون اگر بنا شد كه ما روي عامل اختيار انسان و نقش آن در تغيير سرنوشت خود تكيه كنيم، چگونه بايد اين مسئله را بررسي كنيم؟ اينكه مي گويند تاريخ گذشته بشر به دو بخش تقسيم مي شود: يكي دوران ماقبل مدرنيته و ديگري دوران مدرنيته و سپس دوران سومي را هم با نام پست مدرنيته معرفي مي كنند و مي گويند كه در حال تكون است و مشخصاتي برايش بيان مي كنند، تكليف ما در مقابل اين نظريه چيست؟ اينكه بدون انديشيدن بگوييم چيزي اقتضاي دوران مدرن و چيز ديگري اقتضاي دوران كهن و پذيرفتن آن ارتجاع و بازگشت به كهنه پرستي است، اينها شعارهاي توخالي است و كليت ندارد. ممكن است بعضي از اين حرفها درست و بعضي از آنها نادرست باشد و ما بايد تابع دليل و برهان باشيم. آيا ما در مقابل اين بحران اجتماعي كه در محيط خانواده بين والدين و فرزندان وجود دارد بايد تسليم شويم و بگوييم اين مقتضاي جبر تاريخ و دوران مدرنيته است؟ يا نه، ما با توجه به ملاك هايي كه داريم مي توانيم اين جريانات را ارزشيابي و تحليل كنيم و بگوييم كدام يك خوب و كدام يك بد است.
ترويج فردگرايي به جاي ديگرخواهي
اجمالا يكي از عناصري كه امروز موجب اين شده كه به اصطلاح دوران فرزندسالاري پديد آيد، ريشه در يك تفكر فلسفي يا ايدئولوژيك دارد كه از دوران جديدي كه مدرنيته ناميده مي شود، در جوامع غربي رواج پيدا كرده است. اين گرايش به نام انديويدوآليسم (فردگرايي) شناخته مي شود.
جوامع سنتي و جوامع ديني مسئله توجه و رعايت حال ديگران، حقوق ديگران، احترام به ديگران را كه جزو عناصر اصلي فرهنگشان است را از دوران طفوليت به كودكان مي آموزند. تربيت هاي ديني و سنتي اقتضا مي كند كه بچه را از همان دوران كوچكي كه اسباب بازي ها را فقط براي خود مي خواهد و به كسي نمي دهد و با بچه هاي ديگر دعوا مي كند، به گونه اي تربيت كنند كه اسباب بازي اش را به دوستانش بدهد و نيز او را تشويق مي كنيم كه از خودخواهي و حسدورزي بپرهيزد. در فرهنگ هاي سنتي و ديني احترام گذاشتن به ديگران و ديگرخواهي ارزش بزرگي است تا آنجا كه بسياري از دانشمندان اخلاق گفته اند: اصل ارزش هاي اخلاقي، «ديگرخواهي» است. هرچند اين ديدگاهي افراطي است، ولي بعضي تا جايي پيش رفتند كه وقتي مي خواهند اخلاق خوب را تعريف كنند، مي گويند ريشه اش ديگر خواهي است. هرچه انسان به فكر ديگران باشد، خوب است و هرچه به فكر خودخواهي و خودگزيني باشد، بد است.
اما امروزه اين حرف ها مطرح نيست؛ هر فردي بايد فكر خودش باشد. بچه آزاد است كه هركاري دلش مي خواهد بكند، نبايد هيچ امر و نهيي در كارش كرد. اين انديشه ريشه فلسفي دارد. عملا اين فردگرايي، آن چيزي است كه در فرهنگ غربي ترويج مي شود و روز به روز خودخواهي، خودپرستي و خودمحوري بيشتر مي شود. تا جايي كه اين تفكر در ارتباط فرزند با پدر و مادر تأثيرگذاشته است. از يك طرف، پدر و مادر ديگر آنچنان عواطف قوي اي كه براي فرزندشان فداكاري كنند، ندارند. پدر فقط به فكر لذت خود است و حتي نسبت به همسرش هم چندان اعتنايي ندارد و متقابلا نيز در فرهنگ هاي غربي زن به فكر لذت خودش است. اين معنا كم كم به بچه ها هم سرايت مي كند. وقتي آنها فكر شب نشيني ها و لذت هاي خودشان هستند، مهم نيست كه بچه ها در چه حالي هستند و چه كارمي كنند، كودكان را يا به مهدكودك مي سپارند و يا اينكه آن ها را فريب مي دهند و در جايي مشغولشان مي كنند، تا خود بتوانند به لذت هايشان برسند. بچه اي كه در چنين محيطي بزرگ شود، از عواطف عميق پدر و مادر بي بهره باشد و فداكاري پدر و مادر را درك نكند، مسلما فقط به فكر خودش است و اهميتي به خواسته هاي پدر و مادر نمي دهد. حتما شنيده ايد بسياري از جوان هاي امروز اروپائي و آمريكائي، اندام هاي پدر و مادرشان را پيش فروش مي كنند. (البته استثناء هم دارد، اما گرايش غالب اين گونه است) اين فرزندان علاقه شان به پدر و مادر همين اندازه است. اين تفكر فردگرايي افراطي باعث مي شود كه بچه هم به فكر خودش باشد، ديگر به پدر و مادر اهميتي ندهد، نسبت به آن ها عاطفه شديدي نداشته باشد و براي آن ها نيز دلسوزي نكند. اگر پدر، پير شود، مي گويد به من چه، همه پير مي شوند، من هم روزي پير مي شوم، چه لزومي دارد كه من غصه آنها را بخورم! پدر هم حق ندارد در محيط خانواده امر و نهي كند، من هم مثل او هرطور كه دلم بخواهد رفتار مي كنم.
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي (دام ظله)
در مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)
قم- 5/4/1386
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود

 



با انجام عملياتي منحصربفرد
 راكت هاي ضد موشك بر روي جنگنده هاي ايراني نصب شد

در رزمايش فدائيان حريم ولايت (3)، دستيابي ايران به توانايي نصب موشك هاي ضد موشك بر روي جنگنده هاي ارتش رسماً اعلام شد.
در ادامه سومين مرحله از رزمايش بزرگ نيروي هوايي ارتش، يكي از مهمترين دستاوردهاي موشكي كشور در عرصه هوايي به نمايش درآمد.
بنابراين گزارش، يك فروند جنگنده F5 در منطقه عملياتي اقدام به شليك يك فروند موشك كرد كه اين موشك بلافاصله توسط جنگنده ميگ 29 و با شليك يك فروند موشك ديگر مورد اصابت و انهدام قرار گرفت.
جنگنده ميگ 29 با استفاده از سامانه راداري مدرن خود توانست موشك مذكور را در كمترين زمان ممكن رهگيري و مورد انهدام قرار دهد.
با انجام اين عمليات منحصر به فرد كه در حضور امير موسوي جانشين فرمانده كل ارتش و امير خلبان شاه صفي فرمانده نيروي هوايي صورت گرفت، دستيابي جمهوري اسلامي ايران به توانايي نصب «موشك هاي ضد موشك» روي جنگنده هاي نيروي هوايي ارتش رسماً اعلام شد.
شليك بمب هاي هوشمند قاصد از F4
اميرحسين چيت فروش سخنگوي رزمايش حريم ولايت 3 در همين راستا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دومين روز از سومين مرحله رزمايش فدائيان حريم ولايت نيروي هوايي ارتش با بمباران اهداف توسط جنگنده بومي صاعقه با استفاده از مهمات جنگي آغاز شد.
وي افزود: جنگنده هاي صاعقه كه به دست پرتوان متخصصان داخلي ساخته و به توليد انبوه رسيده است، در يك فلايت كامل پروازي و با استفاده از مهمات جنگي اهداف از پيش تعيين شده را بمباران كردند.
سخنگوي رزمايش حريم ولايت 3 همچنين اعلام كرد: امروز بمب هوشمند و فوق سنگين قاصد از جنگنده F4 شليك و با موفقيت كامل به هدف اصابت كرد.
چيت فروش در ادامه سخنانش تصريح كرد: انجام جنگ الكترونيك و اجراي سيستم پدافند غيرعامل به منظور انحراف مهمات از موفقيت هايي بود كه در اين مرحله از رزمايش به خوبي اجرا شد.
وي افزود: رزم شبانه همانند ساير تاكتيك هاي جنگي در دنيا توسعه و گسترش يافته است و بر اين اساس نيروي هوايي ارتش نيز به اين توانمندي دست يافته است و در حال گسترش آن است.
وي خاطرنشان كرد: در رزم شبانه بايد بتوانيم به گونه اي اصل غافلگيري را اجرا كنيم كه در تاريكي مطلق اهداف شناسايي و آنها را منهدم كنيم به طوري كه هواپيماها شناسايي نشوند.
سخنگوي سومين رزمايش بزرگ فداييان حريم ولايت (3) يادآور شد: غافلگيري در شب لازمه يك طراحي و برنامه ريزي بسيار بالا است كه در جريان آن هواپيماها كشف و شناسايي نشوند تا بتوانند از خطرهاي احتمالي فرار كنند. اين كار نيازمند تجربه و كار مستمر است كه خلبانان ايراني به آن دست يافته اند.
امير سرتيپ چيت فروش گفت: در اين رزمايش نيروي هوايي ارتش، رزم شبانه را از نظر شعاع، برد عملياتي، حضور در منطقه اي به منطقه ديگر و فرود طيف جديدي از خلبانان جوان ارتقا و توسعه داده است.
وي افزود: با توجه به اين كه بسياري از تهديدها در شب اتفاق مي افتند بر اين اساس اجراي رزم شبانه در نيروهاي مسلح و به ويژه نيروي هوايي از جايگاه ويژه اي برخوردار است.
اين رزمايش بي اثر بودن تحريم ها را اثبات كرد
فرمانده نيروي هوايي ارتش هم عنوان كرد كه اين همايش نشان دهنده بي اثر بودن تحريم هاي غرب است.
امير سرتيپ «حسن شاه صفي» در حاشيه برگزاري رزمايش بزرگ فداييان حريم ولايت(3) در جمع خبرنگاران افزود: اين رزمايش كه با حضور انواع هواپيماهاي جنگي غربي، شرقي و بومي ايراني با موفقيت آغاز شد هم اينك ادامه دارد.
وي تصريح كرد: در اين رزمايش نتيجه عملكرد نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران پس از 33 سال تحريم استكبار جهاني با كيفيت و كميت بسيار بالا و براساس دستاوردهاي اخير نيروي هوايي ارتش به نمايش گذاشته شده است.
فرمانده نيروي هوايي ارتش اظهار داشت: به كارگيري تسليحات هوشمند جديد از جمله موشك هاي ليزري برد بلند و كوتاه، موشك هاي تلويزيوني و حرارتي هوا به هوا و ارزيابي بمب هاي هوشمند دورايستا با برد بلند از جمله اهداف برگزاري اين رزمايش است.
امير سرتيپ شاه صفي خاطرنشان كرد: خلبانان جوان ايران با اعمال تاكتيك هاي جديد اين مهمات را بر روي اهداف متحرك و ثابت با هواپيماهاي شكاري و شكاري بمب افكن نيروي هوايي ارتش به ويژه هواپيماهاي بومي صاعقه در منطقه عملياتي مورد ارزيابي قرار مي دهند.
وي ديگر اهداف اين رزمايش را ارزيابي خلبانان و كاركنان تيم كنترل رزمي نيروي هوايي ارتش به عنوان يك نيروي واكنش سريع در اجراي ماموريت بار ريزي، تجهيزات و ادوات مهندسي براي ادامه ماموريت هاي پيش بيني شده در شرايط بحراني در منطقه نبرد بوده كه در اختيار نيروهاي خودي قرار مي گيرد، عنوان كرد.
فرمانده نيروي هوايي ارتش يادآور شد: ارزيابي خلبانان و كاركنان فني شركت كننده در اين رزمايش با توجه به تنوع سامانه هاي غربي و شرقي موجود از جمله دستاوردهاي مهم نيروي هوايي ارتش است كه در مقايسه با ساير نيروهاي هوايي كشورهاي جهان مي تواند منحصر به فرد باشد.

 



پيدا كنيد پرتقال فروش را...

مجيد كياماري
يك واقعه تلخ در كشور اتفاق افتاده؛ در اثر غفلت و خواب آلودگي دستگاه هاي ناظر و بي تفاوتي مديران مالي، در فاصله اي نه چندان طولاني از يك بانك در يكي از استانهاي كشور جعل سند كرده در اين اسناد جعل شده حدوداً سه هزار ميليارد ناقابل جابه جا شده است! موضوع رسانه اي شده و كام تشنه مردم عدالت جو با قطره چكان اطلاع رساني برخي مسئولين نه تنها سيراب نشده بلكه تشنه تر از گذشته اخبار سربالا و چند پهلو مي شنوند.
افكار عمومي نياز به پاسخگويي روشن، شفاف، مستدل و در عين حال سختگيرانه و مستمر نسبت به موضوع دارد.
حالا به چند نمونه از مصاحبه هاي انجام شده توجه نماييد و در پايان پرتقال فروش بيچاره را پيدا كنيد؛
1- رئيس يك سازمان نظارتي: بله اين اتفاق افتاده و ما در حال پيگيري هستيم اجازه بدهيد اسامي، مبلغ و چگونگي آن بعد از طي تشريفات و مراحل قانوني اعلام شود و مطمئن باشيد با خاطي برخورد سختي خواهد شد و...!
2- رئيس بانكي كه از آوردن اسمش معذوريم: بله بنده ساعت 12 مطلع شدم و 5:12 دقيقه دستور پي گيري دادم و بايد ما را تشويق كنند چرا چون اجازه نداديم غارت بيت المال ادامه پيدا كند، البته اجازه بدهيد جزئيات پيگيري كه توسط نيروهاي دلسوز اين بانك به يكي از قوه ها ارسال شده بعداً اعلام شود.
3- يك مقام بالاتر از رئيس بانك: اين كار اصلاً تشويق ندارد بنده گفته بودم كه به آقاي X تسهيلات ندهند. بازرسان ما شبانه روزي پي گير موضوع هستند البته خب! ما توان پي گيريمان محدود است و هر وقت به نكته مشكوكي برسيم فوراً دستور توقف مي دهيم و اجازه بدهيد ثمرات اين بازرسي ها را بعداً به اطلاع عموم برسانيم.
4- يك مسئول ديگر: مردم مطمئن باشند يك ريال از بيت المال را اجازه نمي دهيم به غارت برود و همكاران زحمت كش ما در حال پي گيري موضوع هستند ولي اجازه بدهيد تا زمان روشن شدن زواياي مختلف، اين موضوع همچنان پي گيري شود. چون با رسانه اي شدن آن پي گيري هاي دلسوزانه و مجدانه همكاران ما خدشه دار مي شود.
5- و ايضاً يكي ديگر از مقامات مسئول: اصلاً برادر من كلاهتو بپا باد نبره، ما نمي توانيم با هر حساب بانكي يك پليس استخدام كنيم. ولي الحمدلله به نقاط بسيار روشني رسيديم و با تشكيل يك كارگروه شبانه روزي در حال پي گيري موضوع هستيم اما صبور، باشيد!
نتيجه: اگر اتفاق فوق در كشورهاي ديگر افتاده بود عكس العمل مسئولين آن چگونه بود؛
1- چين: حتماً افراد ريز و درشت درگير در ماجرا اعدام مي شدند! 2- ژاپن: افراد اصلي خودكشي مي كردند 3- كره: مسئولين مربوطه استعفا مي دادند و تا اطلاع ثانوي از حضورشان در مجامع سياسي و مالي و اقتصادي جلوگيري مي شد.4- شمال كره زمين: حتماً بالاترين مقام مالي از مردم عذرخواهي مي كرد و حزب متبوعش در انتخابات آتي بيچاره مي شد. 5- اروپا به موضوع روز خبري و سياسي تبديل مي شد و دولت سقوط مي كرد. 6- جنوب كره زمين: سهام بورس مربوطه در بدترين شرايط مالي و سقوط قرار مي گرفت و سهامداران خواستار استعفاي مسئولين مربوطه مي شدند. 7- غرب كره زمين: بعد از سقوط سهام جنگي در شرق كره زمين راه مي انداختند تا با فروش اسلحه جبران شود. 8- خاورميانه: رئيس بانك اختلاس كننده سفير يك كشور اروپايي مي شد. 9- ايران: تا حالا كه ظاهراً آب از آب تكان نخورده است و احتمالاً عوامل بازداشت شده در اين فساد اقتصادي بزرگ بعد ازمدتي از زندان مرخصي مي گيرند و از كشور فرار مي كنند و در آمريكا و اروپا به اپوزيسيون مي پيوندند و هر از چندگاه به حمايت از فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 بيانيه صادر مي كنند... و مسئولان مقصر و قاصر در اين ماجرا هم... بعله! با خوشي و خرمي به كار خود ادامه مي دهند و... راستي تا يادم نرفته، پيدا كنيد پرتقال فروش را...

 



كارتر: اگر توفان شن نبود يك رئيس جمهور موفق بودم

جيمي كارتر رئيس جمهور اسبق آمريكا با اشاره به شكست خود در مواجهه با ايران گفت: اگر توفان شن نبود من يك رئيس جمهور موفق بودم و يك دوره ديگر در انتخابات راي مي آوردم.
جيمي كارتر، رئيس جمهوري اسبق آمريكا در مصاحبه اي اختصاصي با خبرنگار روزنامه گاردين در منزل خانوادگي خود واقع در روستايي در ايالت جورجياي آمريكا تاكيد كرد: زمان رياست جمهوري من كشور آمريكا در صلح به سر مي برد. ما هرگز وارد جنگ نشديم. هرگز بمبي پايين نينداختيم و گلوله اي شليك نكرديم. اما با وجود اين به اهداف بين المللي خود رسيديم.
كارتر افزود: ما صلح را براي مردمان نظير مصر و اسرائيل به ارمغان آورديم. روابط با كشور چين را كه 30 سال وجود خارجي نداشت عادي ساختيم و از طريق معاهده كانال پاناما، ميان آمريكا و اغلب كشورهاي آمريكاي لاتين صلح برقرار كرديم. ما روابط موثري با اتحاد شوروي ايجاد كرديم.
جيمي كارتر يكي از نخستين چهره هاي بلندپايه آمريكايي بود كه خواهان بسته شدن زندان گوانتانامو شد. وي از باراك اوباما به خاطر جامه عمل نپوشاندن به وعده هايش، عقب نشيني كردن در امور خارجي و قاطعيت نشان ندادن در برابر رژيم صهيونيستي انتقاد كرد.
وي تاكيد كرد: وقتي اوباما تاكيد كرد كه ديگر شهرك سازي هاي اسرائيل نبايد انجام شود اين واقعا يك قدم مهم به جلو بود. اما بعد از آن اوباما از حرفش عقب نشيني كرد همانطور كه از همه ديگر خواسته هايش عقب نشيني كرده است.
كارتر با انتقاد از جنگ هاي آمريكا در منطقه گفت: عراق يك اشتباه بسيار بزرگ بود. من همين عقيده را درباره نخستين جنگ آمريكا در عراق داشتم و در جنگ دوم آمريكا در عراق نيز مخالف با آن بودم.
كارتر در ادامه افزود: نمي دانم چه اتفاقي در نشست هاي خصوصي افتاد كه بعدا توني بلر با جنگ عراق موافقت كرد. اما اگر بوش از حمايت ضمني بلر برخوردار نبود شايد جريان تاريخ جور ديگري رقم مي خورد.
روزنامه گاردين در ادامه با اشاره به سخنان همسر كارتر كه گفته بود: چنانچه همسرش دستور بمباران تهران را در آن زمان داده بود، براي چهار سال ديگر رئيس جمهوري آمريكا باقي مي ماند؛ به نقل از كارتر مي نويسد: افراد زيادي عقيده داشتند كه بايد به تهران حمله كنيم اما اين اقدام احتمالا به مرگ هزاران بي گناه منجر مي شد و علاوه بر آن كشته شدن كاركنان سفارت آمريكا را نيز رقم مي زد.
وي مي افزايد: من هنوز هم ترديدي در درست بودن تصميمم ندارم. اما در ميان مردم و حتي در ميان مشاورانم در كاخ سفيد تصميم من چندان با استقبال روبه رو نشد.
گاردين مي نويسد: كارتر اما با وجود اين در آن زمان به گونه اي ديگر نيروهاي نظامي آمريكا را به ايران اعزام كرد. وي نيروهاي ويژه آمريكا را به صحراي طبس فرستاد تا در عملياتي ويژه گروگان ها را آزاد كنند اما كشته شدن هشت سرباز، سقوط يك هلي كوپتر آمريكايي و از دست رفتن دو هلي كوپتر ديگر در اثر توفان شن ارمغان اين عمليات بود.
اين شكست براي دولت كارتر به قدري سنگين بود كه نتوانست آن را جبران كند.
كارتر با اشاره به دستور خود براي عمليات در صحراي طبس براي آزاد كردن گروگانها مي گويد: من در دقيقه آخر دستور دادم 8 هلي كوپتر به ايران اعزام شوند و ما به طور باور نكردني 3 هلي كوپتر را از دست داديم. اين در حالي بود كه ما نياز به 6 هلي كوپتر داشتيم تا كاركنان سفارت آمريكا را بازگردانيم.
وي در ادامه با بيان اينكه آرزو داشتم براي بار دوم رئيس جمهور آمريكا شوم به حادثه توفان شن اشاره كرد و گفت: اگر گروگانها را باز مي گردانيدم در آن صورت به من به عنوان يك رئيس جمهور موفق نگريسته مي شد و بار ديگر رئيس جمهور مي شدم.

 



خبر برگزاري ضيافت شام احمدي نژاد با رئيس دانشگاه كلمبيا تكذيب شد

نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل، خبر برگزاري ضيافت شام رئيس جمهور با رئيس دانشگاه كلمبيا را تكذيب كرد.
روابط عمومي نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد در نيويورك، در پاسخ به اخبار خلاف واقع و نادرست برگزاري ضيافت شام خصوصي رئيس محترم جمهوري اسلامي ايران با رئيس دانشگاه كلمبيا و تعدادي از دانشجويان اين دانشگاه طي اطلاعيه اي اعلام نمود:
«هيچ گونه برنامه ويژه اي براي دانشگاه كلمبيا در نظر گرفته نشده است و خبر برگزاري جلسه شام رئيس محترم جمهوري با رئيس دانشگاه كلمبيا، چه در محل اين دانشگاه و چه محل ديگري كذب محض است.»
اين اطلاعيه همچنان مي افزايد: «هر ساله رياست محترم جمهوري جلساتي را با گروه هايي از اقشار مختلف مردم آمريكا كه علاقه مند به ديدار با ايشان هستند برگزار مي كند كه ديدار با دانشجويان دانشگاه هاي مختلف نيز بخشي از آن بوده است و هر ساله برگزار مي گردد.»

 



عضو كميسيون اصل 90 مجلس:
نامه مشايي براي واگذاري سهام فولاد به اختلاس گران در كميسيون اصل 90 بررسي مي شود

يك عضو كميسيون اصل 90 مجلس، از بررسي نامه مشايي براي واگذاري سهام فولادخوزستان به اختلاس گران خبر داد.
حجت الاسلام سيدمحمد موحد عضو كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به پرونده اختلاس 3 هزار ميلياردي گفت: كميسيون بررسي اين پرونده را پس از پايان تعطيلات مجلس در دستور كار خود قرار داده و آن را با اولويت بررسي مي كند.
وي با اشاره به نامه رئيس دفتر رئيس جمهور براي واگذاري 5/50درصد از سهام فولادخوزستان به اختلاس گران، افزود: كميسيون اصل 90 به عنوان بازوهاي نظارتي مجلس قطعاً نامه مشايي را نيز بررسي خواهد كرد تا حقايق امر روشن شود.
عضو كميسيون اصل 90 مجلس تصريح كرد: بايد روشن شود كه چقدر مسايل مطرح شده در رابطه با اختلاس به حقيقت نزديك بوده و چه كساني در اين اختلاس بزرگ دخيل بوده و اعمال نفوذ كرده اند.
موحد ادامه داد: كميسيون اصل 90 براساس وظايف نظارتي خود تا روشن شدن موضوع، به بررسي پرونده اين اختلاس بزرگ ادامه خواهد داد و بايد مشخص شود كه ميزان دخالت افراد در رابطه با اين پرونده چقدر بوده است.

 



هاآرتص: تسخير سفارت اسرائيل در قاهره يادآور تسخير سفارت آمريكا در تهران است

روزنامه صهيونيستي هاآرتص در مقاله اي نوشت: مصر كه سمبل انقلاب ملي است روز جمعه با تسخير سفارت اسرائيل خاطره تسخير سفارت آمريكا در سال 57 توسط دانشجويان را زنده كرد.
اين روزنامه با اشاره به همكاري پليس مصر با رژيم صهيونيستي در تامين امنيت سفارتخانه اسرائيل در قاهره نوشت: خطوط قرمزي كه ژنرال «حسين طنطاوي» اميد داشت حتي ميان تظاهركنندگان در خصوص امور مجاز و غيرمجاز و ميان نقش كشور و حقوق عامه ترسيم كند، روز جمعه فرو ريخت. ميدان تحرير تصميم گرفت كه سياست خارجي مصر را در اختيار خود بگيرد لذا سفير اسرائيل را اخراج كرد، به سفارت يورش برد و رژيم مصر را تحقير كرد!

 



هفته نامه 9 دي از شنبه منتشر مي شود

مدير مسئول هفته نامه 9 دي از انتشار مجدد اين هفته نامه از روز شنبه خبر داد.
حجت الاسلام حميد رسايي با اعلام اين خبر اظهار داشت: شماره بيست و يكم هفته نامه 9 دي پس از توقيف 3 ماهه روز شنبه
-26 شهريور - در اختيار عموم قرار خواهد گرفت و تلاش ما اين است كه اين هفته نامه همان گونه كه در طي 20 شماره قبلي خود از اهداف انقلاب و مباني ولايت حمايت و دفاع كرده در شماره هاي آينده خود نيز همين مسير را طي كند.
مدير مسئول هفته نامه 9 دي با بيان اينكه اين هفته نامه به عنوان يكي از سخنگويان جريان حزب الله و ولايت در عرصه سياسي و فرهنگي كشور حضور مجددي خواهد داشت، خاطرنشان كرد: مهمترين شاخصه هفته نامه 9 دي، مرزبندي صريح، شفاف و روشن با جريان فتنه و جريان انحرافي بوده است و اين مرزبندي با همان صراحت و جسارت در شماره هاي آتي اين نشريه ادامه خواهد يافت.

 



تصاوير امام و رهبري بر سردر خانه هاي كشمير

تصاوير امام و رهبري را مي توان در ميادين و كوچه هاي كشمير و حتي بر سردر خانه هاي آنجا مشاهده كرد.
به گزارش فارس، وقتي در كوچه پس كوچه هاي مناطق شيعه نشين سرينگر قدم مي زني، تصاوير نصب شده رهبران ايران و حزب ا... لبنان توجهت را جلب مي كند.
تصاوير امام خميني(ره)، آيت الله خامنه اي مقام معظم رهبري، محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري و نيز سيدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان از محبوبيت ويژه اي برخوردار است و مي توان اين تصاوير را به همراه تصاوير رهبران كشميري در ميادين، كوچه ها، امام زاده ها، مساجد، حوزه هاي علميه و حتي مغازه اي كوچك كه منبع درآمد خانواده اي است، مشاهده كرد.
محبوبيت اين افراد به نصب اين تصاوير ختم نمي شود و منش، نگرش و تفكر اين افراد در ذهن و قلب اين مردم حك شده و آنها را پيرو ساخته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14