(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26 شهریور 1390- شماره 20025

در تهران سومين المپياد سراسري علمي دانشجويان علوم پزشكي پايان يافت
رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز كشور: خيرين امسال 2 برابر دولت به ساخت مدرسه كمك كردند
مديركل اداره نوسازي و تجهيز مدارس استان تهران:
كمبود 400 مدرسه در مسكن مهر آموزش و پرورش را با مشكل روبه رو مي كند
افتتاح ايستگاه سلامت برج ميلاد
توقيف 100 اتوبوس متخلف در تهران
با قراردادي به ارزش 5/2 ميليارد دلار ايران 17هزار خانه در ونزوئلا مي سازد
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اعلام كرد ثبت 30هزار اثر ملي ملموس
7 هزار لامپ غيراستاندارد در آذربايجان غربي معدوم شد
در يكي از روستاهاي مرند رخ داد قتل در شب عروسي
معاون شهردار تهران: استفاده از مجسمه هاي چيني در پايتخت متوقف شد
در آبادان صورت گرفت انهدام بيش از 20 ميليون تومان داروي غيرمجاز
يازرلو: فضاي مدارس بايد به امكانات علمي مجهز شوند
رسوايي نوه پادشاه عربستان
به خاطر بي مسئوليتي مادر معتاد كودك رها شده در تهران از ميبد سر درآورد
مرگ يك سرنشين در برخورد خودرو با تير برق
باند خانوادگي قاچاق فيلم دستگير شدند



در تهران سومين المپياد سراسري علمي دانشجويان علوم پزشكي پايان يافت

سومين المپياد دانشجويان علوم پزشكي سراسر كشور روز پنج شنبه در اين دانشگاه به كار خود پايان داد.
سومين المپياد دانشجويان علوم پزشكي سراسر كشور با حضور 66 دانشجوي علوم پزشكي بصورت انفرادي و گروهي به مدت شش روز برگزار شد.
دانشگاه علوم پزشكي تهران با همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در روزهاي هيجدهم تا بيست و چهارم شهريورماه مجري برگزاري سومين دوره اين المپياد دانشجويي بود.
در پايان اين مراسم از برگزيدگان اين المپياد در چهار بخش استدلال باليني، مديريت نظام سلامت، حيطه تفكر علمي در علوم پايه و حيطه نوآورانه با اهداي لوح و جوايزي تقدير شد.
سومين المپياد دانشجويان علوم پزشكي كشور با هدف تلاش در جهت جنبش نرم افزاري و رسيدن به چشم انداز 20 ساله، شناسايي افراد مستعد علمي، ترغيب و تشويق افراد مستعد علمي، جهت دهي به فعاليت هاي علمي فوق برنامه، ايجاد روحيه نشاط علمي، تبادل فرهنگي بين دانشگاهي، پرورش مهارت حل مساله و تفكر انتقادي، كار تيمي در نظام سلامت، توجه به اهداف نظام سلامت و تشويق فعاليت هاي بين رشته اي برگزار شد.
اين المپياد در چهار حيطه، استدلال باليني با موضوع طب سرپايي، تفكر علمي در علوم پايه با موضوع علوم اعصاب، مديريت در نظام سلامت با موضوع حاكميت باليني و حيطه نوآورانه با موضوع اخلاق پزشكي برگزار شد.

 



رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز كشور: خيرين امسال 2 برابر دولت به ساخت مدرسه كمك كردند

رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز كشور گفت: خيرين مدرسه ساز در سال جاري هزار و 74 ميليارد تومان يعني دو برابر اعتبارات دولت براي ساخت مدرسه كمك كرده اند.
به گزارش فارس از خرم آباد، محمدرضا حافظي در جمع نخستين اجلاس روساي مجامع خيرين مدرسه ساز سراسر كشور در خرم آباد اظهار داشت: تعهدات خيرين زمانشان مشخص نيست زيرا برخي از پروژه هاي آموزشي زمان بر هستند، برخي از آن ها دو الي سه سال طول مي كشد.
وي از توزيع 13 ميليون قلك در بين دانش آموزان در مهرماه امسال خبر داد و افزود: اگرچه 125 هزار خير مدرسه ساز در كشور داريم؛ اما زماني كه بيش از 126 هزار قلك در بين دانش آموزان گلستاني توزيع مي شود و 125 هزار قلك باز گردانده مي شود، بنابراين ميليون ها خير مدرسه ساز در كشور وجود دارد.
حافظي يادآور شد: با پيشنهاد متوليان راه سازي كشور به اين مجمع، راه اندازي مجمع خيرين مدرسه ساز در دست پيگيري است. رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز كشور گفت: پس از تاسيس مجمع خيرين مدرسه ساز مجامع خيرين مسكن ساز و سلامت در كشور ايجاد شد و امروز نيز تصميم داريم مجمع خيرين راه ساز را در كشور ايجاد كنيم.
وي از پيگيري هاي اين مجمع براي راه اندازي مجامع خيرين مدرسه ساز در كشورهاي تركيه و كانادا خبر داد و گفت: بزودي جشن بزرگي همزمان با كلنگ زني يك واحد آموزشي در تركيه كه زمين آن متعلق به دولت ايران بود و شهرداري استانبول آن را تصاحب كرده بود با حضور وزير آموزش و پرورش برگزار مي شود.
رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز كشور با اشاره به اينكه خيرين مدرسه ساز در سال جاري يك هزار و 74 ميليارد تومان يعني دو برابر اعتبارات دولت كمك كرده اند گفت: با انگيزه اي كه خيرين مدرسه ساز بنابه گفته رئيس جمهور براي دولت ايجاد كرده اند، 39درصد ميليارد دلار از ذخاير ارزي به امر ايمن سازي مدارس كشور اختصاص يافته كه امسال يك هزار و 180 ميليارد تومان آن تخصيص داده شده است.

 



مديركل اداره نوسازي و تجهيز مدارس استان تهران:
كمبود 400 مدرسه در مسكن مهر آموزش و پرورش را با مشكل روبه رو مي كند

مديركل اداره نوسازي و تجهيز مدارس استان تهران از كمبود و نياز حدود 400 مدرسه در شهرك هاي منصوب به مسكن مهر در شهر تهران و حومه آن خبر داد.
امان الله عباسي در گفت وگو با مهر افزود: تاكنون در استان تهران 200 هزار واحد مسكن مهر راه اندازي شده است كه پيگيري هاي مكرري براي ساخت مدرسه در آنها كرده ايم و معتقديم كه اگر در اين اماكن مسكوني مدرسه ساخته نشود، اين موضوع براي آموزش و پرورش به يك بحران تبديل مي شود.
پيش از اين نيز رحيم زماني، مديركل آموزش و پرورش شهرستان هاي تهران گفته بود: هيچ كدام از پروژه هاي مسكن مهر مدرسه ندارد در حالي كه سالي 10درصد به ساكنان آن افزوده مي شود و اين مسئله جدا از افزايش مهاجرت هاي بي رويه در حومه تهران است.
مديركل نوسازي و تجهيز مدارس استان تهران ادامه داد: اين شهرك ها نياز به 400 مدرسه با حدود 5 هزار و300 كلاس درس دارد كه البته تعداد كمي از مدارس آن در دست ساخت است ولي اين تعداد كافي نيست و بايد توجه اساسي به اين بخش شود.
عباسي با بيان اينكه آموزش و پرورش طي يك سال و نيم گذشته مكاتبات فراواني را با نهادهاي مربوط در اين بخش داشته است، گفت: بايد اعتبارات لازم براي ساخت مدرسه در اين اماكن در اختيار ما قرار گيرد تا مدرسه سازي را آغاز كنيم.

 



افتتاح ايستگاه سلامت برج ميلاد

ايستگاه سلامت برج ميلاد با حضور مسئولان شهري و رئيس كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي و مديركل دفتر مديترانه شرقي سازمان بهداشت جهاني افتتاح شد.
دكتر حسين الجزايري مديركل دفتر مديترانه شرقي سازمان بهداشت جهاني در اين مراسم با بيان اينكه مردم بايد در اقدامات شهرداري تهران پيرامون موضوع سلامت مشاركت داشته باشند گفت: مشاركت مردم مسئله بسيار مهمي است كه شهرداري تهران توانسته به اين موضوع به نحو مناسبي بپردازد و بايد در آينده نيز به اين مسئله به نحو جدي تر در سطح مناطق پرداخته شود.
وي با بيان اينكه سازمان بهداشت جهاني نيز در حوزه سلامت حمايت هاي لازم را اعمال مي كند عنوان كرد: ما سعي مي كنيم در امر توسعه سلامت شهري به مردم منطقه كمك كنيم كه دراين راستا اقدامات شهرداري تهران نيز مورد حمايت قرارمي گيرد.
گفتني است ايستگاه سلامت برج ميلاد با هدف آشنايي مردم از وجود ايستگاه هاي سلامت در محلات شهر تهران دربرج ميلاد راه اندازي شده و يكسري مشاوره هاي درماني و تغذيه و گرفتن فشار و قندخون افراد را به صورت رايگان به انجام مي رساند.
سيدمحمدهادي ايازي معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران دراين مراسم با اشاره به نكته فوق گفت: بحث مشاركت مردمي نيز بسيار حائز اهميت بوده و دراين راستا شهرداري با همكاري مردم 374 خانه سلامت و 374 محله شهر تهران راه اندازي كرده كه اين 374 خانه سلامت به دو هزار بلوك تقسيم شده كه در هر بلوك يك نفر سلامت يار و 6 تا 15 نفر رابطين سلامت وجود دارد و به طور كل در تهران 20تا 30 هزارنفر رابطين سلامت بين شهرداري و شهروندان تهراني به اجراي اقدامات لازم دربحث سلامت مي پردازند.

 



توقيف 100 اتوبوس متخلف در تهران

رئيس پليس راهور تهران با اشاره به برخورد پليس با تخلفات رانندگان اتوبوس هاي شركت واحد از توقيف 100 دستگاه اتوبوس خبر داد.
به گزارش مهر سردار حسين رحيمي اظهار داشت: پليس با تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومي نظير تصادف با خودروهاي ديگر برخورد مي كند و اجازه نمي دهد اين خودروها در سطح شهر مرتكب تخلف شوند. به همين منظور تاكنون يكصد اتوبوس متخلف از سوي پليس اعمال قانون و توقيف شدند.
وي از آغاز شماره گذاري اتوبوس هاي دوكابين بي آرتي خبر داد و افزود: پس از اولتيماتوم پليس مبني بر دريافت پلاك براي اتوبوس هاي دوكابين، شركت واحد وارد عمل شده و در مرحله اول 25 دستگاه اتوبوس پلاك دريافت كردند.
رئيس پليس راهور حداكثر سرعت اتوبوس هاي شهري را 40 كيلومتر اعلام و تاكيد كرد: در صورتي كه خودرويي بيش از اين سرعت تردد كند مرتكب تخلف شده و با آن برخورد مي كنيم. هيچ اتوبوسي با مسافر و بدون مسافر حق ندارد با سرعت بيش از 40 كيلومتر در ساعت حركت كند.
طرح پليس براي برخورد
با موتورسواران متخلف
همچنين به گزارش ايسنا سردار رحيمي با اشاره به طرح ويژه راهور تهران براي برخورد با موتورسواران متخلف گفت: در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد و در راستاي افزايش انضباط بخشي برخورد با موتورسيكلت سواران متخلف به صورت جدي در پايتخت آغاز مي شود. وي با اشاره به اينكه طي ماههاي گذشته آموزش هاي لازم به موتورسواران در خصوص رعايت قوانين و مقررات رانندگي و خصوصا استفاده از كلاه ايمني داده شده است گفت: براساس برنامه ريزي صورت گرفته در آستانه مهرماه و طي روزهاي آتي طرح ويژه ساماندهي و برخورد با موتورسواران متخلف در پايتخت اجرا مي شود.

 



با قراردادي به ارزش 5/2 ميليارد دلار ايران 17هزار خانه در ونزوئلا مي سازد

مجري ساخت واحدهاي مسكوني در ونزوئلا گفت: ايران براي احداث 17هزار واحد مسكوني جديد در ونزوئلا قرارداد 5/2 ميليارد دلاري امضا كرد كه حاصل كار صادقانه مهندسين ايراني در آن كشور است.
محمدرضا انصاري در گفت وگو با ايرنا افزود: تمامي منابع مالي مربوط به احداث واحدهاي مسكوني مذكور از سوي دولت ونزوئلا تامين خواهد شد.
مجري ساخت واحدهاي مسكوني در ونزوئلا ادامه داد: قرار است 10هزار واحد مسكوني در 3 شهر ونزوئلا احداث و 7 هزار واحد مسكوني در يك شهر در منطقه اي كوهستاني به مورد اجرا گذاشته مي شود.
مديرعامل شركت كيسون كه در مناقصه واگذاري پروژه هاي مذكور رقبايي مانند چين، روسيه، برزيل، هند، اروگوئه، تركيه، كوبا و بلاروس را كنار زده، گفت: هوگو چاوز رئيس جمهوري ونزوئلا در قرارداد پيشين ساخت 10هزار واحد مسكوني كه از سوي شركت اجرا شد، ابراز رضايت خود را به شكل رسمي ابراز داشت.
به گفته انصاري، براساس قرارداد جديد ساخت 10هزار واحد مسكوني از زمان شروع ظرف 18 ماه تحويل مي شود، اما پروژه 7 هزار واحد مسكوني كه در منطقه كوهستاني قرار دارد و به دليل شرايط دشوار 42 ماه براي آن زمان تعيين شده كه 18 ماه از آن صرف آماده سازي و تامين راه هاي دسترسي مناسب براي اين خانه ها است.
شركت ايراني كيسون پيشتر 10هزار واحد مسكوني را در ونزوئلا ظرف مدت 3 سال احداث كرد كه 20 ماه از زمان شروع تحويل واحدها سپري شده و مدت 8 ماه نيز از تحويل قطعي آنها گذشته است.
انصاري خاطرنشان كرد: مجموع 17هزار واحد مسكوني مذكور با بهره گيري از روش «بتن درجا» همانند واحدهاي ساخته شده قبلي به مورد اجرا درمي آيد.
به گفته مديرعامل شركت ساختماني كيسون، ايران سريع ترين شيوه ساخت مسكن در جهان را با سرمايه دولت ونزوئلا در اين كشور در دوره ساخت 10هزار واحد مسكوني پيشين اجرا كرد.
به اعتقاد وي، اجراي 17هزار واحد مسكوني در ونزوئلا موجب اشتغال مناسبي در 2 كشور خواهد شد و انتظار مي رود در مجموع اشتغال 20هزار نفر را دربر داشته باشد.

 



رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اعلام كرد ثبت 30هزار اثر ملي ملموس

30هزار اثر ملموس فرهنگي تاكنون در كشور به ثبت رسيده است.
به گزارش واحد مركزي خبر، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: در آغاز دولت نهم 11هزار اثر به ثبت ملي رسيده بود به طوري كه اين عدد در ارتباط با آثار ميراث ملموس هم اكنون به بيش از 30 هزار اثر رسيده است. احمدزاده در مورد ثبت آثار منقول و غيرملموس نيز افزود: افزون بر 440اثر به ثبت ملي رسيده كه علامت خوبي از اهتمام دولت در زمينه ايجاد يك فهرست جامع و حفظ و احياي آثار و مواريث ملي كشورمان دارد. وي از اختصاص 5 ميليارد تومان به توسعه ابنيه تاريخي استان اردبيل در سفر چهارم خبر داد و افزود: توسعه بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي از اولويت هاي دولت است.

 



7 هزار لامپ غيراستاندارد در آذربايجان غربي معدوم شد

مدير جمع آوري و فروش اموال تمليكي آذربايجان غربي گفت: 7 هزار لامپ شعله اي غيراستاندارد در آذربايجان غربي منهدم شد.
رضا عبد امامي در گفت وگو با خبرنگار فارس در اروميه اظهار داشت: ارزش اين ميزان لامپ رشته اي منهدم شده 7 ميليون ريال بود كه به دليل عدم تطابق اين لامپ ها با استانداردهاي لازم توسط مديريت جمع آوري و فروش اموال تمليكي آذربايجان غربي در 5 ماه نخست سال جاري منهدم شده است.
وي از انهدام 13 تن پودر شربت تقلبي در استان خبر داد و تصريح كرد: ارزش ريالي اين ميزان پودر شربت غيرمجاز 164 ميليون ريال است.
عبد امامي البسه مستعمل، دارو، لوازم آرايشي و بهداشتي، انواع مواد خوراكي و لوازم پزشكي را از ديگر كالاهاي قاچاق كشف شده در اين مدت عنوان كرد و گفت: ارزش داروهاي منهدم شده در اين مدت 6 ميليارد و 436 ميليون ريال است.

 



در يكي از روستاهاي مرند رخ داد قتل در شب عروسي

فرمانده نيروي انتظامي شهرستان مرند از قتل در شب عروسي در يكي از روستاهاي مرند خبر داد.
علي سلطانپور در گفت وگو با خبرنگار فارس در مرند با اعلام اين خبر افزود: جنازه يك مرد 45 ساله به نام «س.ج» كه به مراسم عروسي رفته بود در يكي از روستاهاي مرند كشف شد.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان مرند گفت: پس از تحقيقات اوليه مشخص شد مقتول براثر ضربات چاقو و به دليل شدت خونريزي ساعت يك و نيم شب در بازگشت از مراسم عروسي در روستاي كندلج به قتل رسيده است.
وي افزود: فعلاً سرنخي از قاتل و يا قاتلين در دست نيست و پليس براي ادامه تحقيقات و به دنبال سرنخ در حال پيگيري پرونده با حكم مقامات قضايي است.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان مرند در مورد علت اين حادثه، احتمال ماجراي ناموسي را ذكر كرد.

 



معاون شهردار تهران: استفاده از مجسمه هاي چيني در پايتخت متوقف شد

معاون فرهنگي و اجتماعي شهردار تهران از توقف بكارگيري مجسمه هاي چيني در معابر شهر تهران خبر داد.
محمدهادي ايازي گفت: در عين حال سازمان زيباسازي شهر تهران درباره مجسمه هاي چيني نصب شده در سطح شهر تصميم گيري مي كند.
وي با اشاره به اينكه نصب مجسمه چيني تنها در منطقه هفت تهران صورت گرفته است، نصب مجسمه چيني در ساير مناطق شهرداري را رد كرد و گفت: اين موضوع در شوراي فرهنگي شهرداري تهران مطرح و مقرر شد كه بكارگيري مجسمه هاي چيني به طور كامل متوقف شود.
ايازي درباره سرنوشت مجسمه هاي چيني نصب شده در برخي معابر شهرتهران، به ايسنا گفت: با توجه به اينكه اين مجسمه ها خريداري و به كشور وارد شده است، سازمان نوسازي مكلف به تصميم گيري درباره حفظ يا عدم حفظ اين مجسمه ها شده است.
به گزارش ايسنا وي خاطرنشان كرد: براساس تصميم شوراي فرهنگي شهرداري تهران، از اين پس همه مجسمه هايي كه در سطح شهر نصب مي شود، توسط هنرمندان داخلي توليد خواهد شد و سازمان زيباسازي مكلف به استفاده از آثار هنرمندان داخلي است.

 



در آبادان صورت گرفت انهدام بيش از 20 ميليون تومان داروي غيرمجاز

مدير شبكه بهداشت و درمان آبادان از انهدام بيش از 20 ميليون تومان داروي غيرمجاز در اين شهر خبر داد.
نصرالله حسوني بحريني در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: بازرسان شبكه بهداشت و درمان آبادان موفق شدند مقادير زيادي دارو را از داروخانه و عطاري هاي آبادان كشف و ضبط كنند.
وي افزود: اين داروها كه به صورت غيرمجاز در حال عرضه بوده شامل داروهاي مسكن، ترك اعتياد و كاهش وزن هستند.
وي اضافه كرد: در بين اين داروها همچنين قرص هاي روانگردان و نشاط آور به وفور ديده مي شود.
حسوني بحريني گفت: اين مقادير كه بيش از 20 ميليون تومان برآورد شده با حكم قضايي جمع آوري و معدوم شدند.

 



يازرلو: فضاي مدارس بايد به امكانات علمي مجهز شوند

معاون پرورشي و تربيت بدني وزير آموزش و پرورش برنامه هاي مدارس در سال تحصيلي جديد را مبتني بر مصلحت، نياز و ميل دانش آموزان دانست و گفت: اين مولفه ها راهبرد برنامه هاي فرهنگي آموزش و پرورش را تشكيل مي دهد.
وي ديروز در همايش خانواده، مدرسه و تشكل هاي دانش آموزي افزود: انديشه هاي روشن و شبهه ناپذير حضرت امام خميني(ره)، انديشه هاي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، قانون اساسي و سند چشم انداز توسعه بايد در برنامه ريزي مبتني بر مصلحت دانش آموزان مورد توجه قرار گيرد.
يازرلو با بيان اينكه اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزي بايد رفتار دانش آموزان را بطور عميق رصد كند، گفت: رفتار هر فرد، نماد و معرف آن چيزي است كه در او نهفته است.
وي از اعضاي اين اتحاديه خواست به منظور پيشبرد برنامه هاي تربيتي و پرورشي، فضاي مدرسه را به امكانات علمي، مجهزكنند.
معاون پرورشي و تربيت بدني وزير آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنان خود توسعه عوامل انگيزشي را از اقدامات وزير آموزش و پرورش با هدف ارتقاي جايگاه مربيان تربيتي بيان كرد.
يازرلو گفت: مربيان تربيتي وظيفه دارند برنامه هاي پرورشي مدارس را با آموزه هاي فرهنگي و تربيتي خانواده ها، همگرا و هماهنگ كنند كه اين امر تحول در نظام آموزش و پرورش را به وجود مي آورد.

 



رسوايي نوه پادشاه عربستان

دستگاه قضايي اسپانيا اعلام كرد: پرونده يك شاهزاده سعودي به اتهام تجاوز به يك زن جوان بار ديگر به جريان افتاد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري فرانسه از مادريد، براساس راي دادگاه بالئارس، پرونده تجاوز به يك زن 20ساله اسپانيايي توسط «الوليد بن طلال» در ماه اوت 2008 بار ديگر به جريان مي افتد.
پيشتر در ماه مه 2010 قاضي اين پرونده به دليل نبود شواهد كافي براي محكوميت متهم، پرونده شاهزاده الوليد، نوه ملك عبدالله، پادشاه عربستان را مختومه اعلام كرده بود.
اما دادگاه محلي بالئارس بسته شدن پرونده را رد كرد و خواستار به جريان افتادن مجدد آن شد.
براساس حكم قاضي جديد پرونده، پس از انجام مراحل قانوني، از مقامات عربستان سعودي خواسته مي شود متهم را تحويل مراجع قضايي اسپانيا دهند تا رسيدگي به پرونده از سر گرفته شود.گفتني است، شاهزاده وليد بن طلال (56 ساله) سهامدار «سيتي بنك» و شركت «نيوز كورپوريشن» وابسته به «رابرت مورداك» صهيونيست قطب رسانه اي جهان است و در فهرست بيست و ششمين ثروتمند جهان قرار دارد.

 



به خاطر بي مسئوليتي مادر معتاد كودك رها شده در تهران از ميبد سر درآورد

مادر معتاد با استفاده از غيبت يك هفته اي شوهرش به تهران آمد و پسر بچه 5 ساله اش را در ميدان راه آهن رها كرد.
به گزارش فارس، زمستان سال گذشته، مرد 50 ساله اي با مراجعه به شعبه يكم دادياري دادسراي جنايي تهران به هاشميان داديار اين شعبه گفت: شغل من فني ساختماني است و براي كاري كه به من پيشنهاد شده بود براي مدت يك هفته به استان لرستان رفتم.
وي ادامه داد: وقتي به شهرم در اطراف قزوين برگشتم متوجه شدم همسر و پسر 5 ساله ام علي در خانه نيستند. از بستگان و همسايه ها سراغ آنها را گرفتم كه به من گفتند همسرم با يكي از همسايه ها كه كاميون دارد به تهران رفته است.
من در تهران به هر جا كه مي توانستم سر زدم اما هيچ خبري از آن دو نفر به دست نياوردم. در تماس هاي گاه و بي گاهم با او از طريق تلفن همراه از او خواهش كردم و التماس كردم تا برگردد اما بي فايده بود.
با ارجاع پرونده به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، كارآگاهان با كمك همسر اين زن تلاش هاي خود را براي يافتن مادر و بچه آغاز كردند.
كارآگاهان پايگاه پنجم بعد از اين كه تلاش هاي بسياري را براي شناسايي و دستگيري گلناز اجرا كردند در تاريخ 22 مرداد ماه و چند روز پس از آن كه ردي از اين زن در اطراف ميدان شوش به دست آورده بودند، وي را در خيابان فدائيان اسلام شناسايي و دستگير كردند.
با انتقال متهم به پايگاه پنجم و پس از اظهارات متعدد و ضد و نقيض، وي در نهايت اعتراف كرد: همسرم براي كار به يك شهرستان دور رفت. در حالي كه مدت ها بود از اعتيادم به ستوه آمده بودم و بارها با كمك شوهرم اقدام به ترك كرده بودم ولي دوباره به سمت مواد رو آورده بودم؛ هيچ اميدي به ترك نداشتم. تصميم گرفتم يك جوري خودم را گم و گور كنم.
وي ادامه داد: با پسرم و با كمك دوست شوهرم به تهران آمديم. هيچ جايي را نداشتم. چند روز را با گدايي گذراندم و غذا و مواد مي خريدم. زمستان در راه بود و مي ترسيدم بچه ام در سرماي زمستان تلف شود. يك روز كه وضعيت خوبي نداشتم پسر بچه ام را در ترمينال راه آهن رها كردم تا او را به بهزيستي ببرند. خودم هم در گرمخانه شهرداري با يك زن معتاد آشنا شدم، به منزلش پناه بردم ولي بعد از چند روز چون متوجه اهداف ديگري از او شدم از آنجا هم فرار كردم.
كارآگاهان براي پيدا كردن پسر بچه دست به اقدامات متعددي زدند. در يكي از اقدامات پليسي و درمراجعه به اداره بهزيستي دريافتند در تاريخ 28 آبان ماه پسر بچه 5 ساله اي به نام علي را در اطراف ميدان راه آهن پيدا كرده اند. با توجه به اين كه پسر بچه گم شده 5 ساله بود، توانسته بود اسم خود را دقيق به كاركنان بهزيستي اعلام كند. اداره بهزيستي در تاريخ 14 تير و در يك طرح تابستاني اين پسر بچه را به يك مجتمع آموزشي بهزيستي، به شهرستان ميبد منتقل كرد.
سرهنگ كارآگاه علي اكبر اسدي رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اشتباهات و اقدامات غيرعادي گلناز، همسرش طي درخواستي از دادگاه خواستار طلاق غيابي همسرش شده است. همچنين سرپرستي كودك 5 ساله نيز با نظر قاضي پرونده به پدر اين كودك واگذار شده است.

 



مرگ يك سرنشين در برخورد خودرو با تير برق

بي احتياطي راننده خودروي سواري و برخورد شديد آن با نرده و تير چراغ برق خيابان سبب مرگ يك سرنشين و زخمي شدن 3 تن ديگر شد.
فرمانده آتش نشانان اعزامي به محل با بيان اينكه وقوع اين حادثه در ساعت 38:02 بامداد جمعه به سامانه 125 اطلاع داده شد، گفت: پس از دريافت اين گزارش، آتش نشانان ايستگاه 24 راهي محل حادثه در خيابان خاوران، روبروي ترمينال خاوران شدند.
حميدرضا محسني افزود: شدت برخورد خودروسواري با تيربرق به حدي بود كه موتور آن متلاشي و قطعات آن به اطراف پراكنده شده بود.
محسني ادامه داد: قبل از رسيدن آتش نشانان، سه سرنشين اين خودرو در همان لحظات اوليه توسط مردم از داخل اتاقك آن خارج شدند اما يك سرنشين ديگر بر روي قسمت صندلي عقب خودرو بي تحرك مانده بود كه پس از خارج كردن وي از خودرو توسط آتش نشانان مرگ اين سرنشين توسط عوامل اورژانس تائيد و اعلام شد.
وي گفت: آتش نشانان براي پيشگيري از آتش سوزي اقدام به عمليات ايمن سازي و جلوگيري از جاري شدن بنزين خودرو در سطح خيابان كردند.
محسني با اشاره به اعزام سه سرنشين مصدوم خودرو به مراكز درماني، تصريح كرد: آتش نشانان با انتقال خودرو به حاشيه امن خيابان و ايمن سازي محل حادثه به ماموريت خود پايان دادند.

 



باند خانوادگي قاچاق فيلم دستگير شدند

ستاد مبارزه با محصولات غيرمجاز سمعي و بصري باندي كه به صورت خانوادگي اقدام به تكثير و توزيع غيرقانوني انواع فيلم ها مي كردند شناسايي و دستگير كرد.
پس از چندين روز فعاليت شبانه روزي بازرسان ستاد و نيروهاي انتظامي و با هماهنگي مراجع قضايي اعضاي اين باند در منزل مسكوني شان در شرق تهران كه به عنوان مركز تكثير از آن استفاده مي كردند، دستگير شدند.
در اين عمليات ويژه بيش از 12 هزار نسخه دي وي دي فيلم غيرمجاز به همراه يك دستگاه تكثير و دو دستگاه كيس رايانه كشف و ضبط، سه تن از اعضا اين خانواده دستگير و پس از تكميل پرونده به منظور رسيدگي مراجع قضايي به پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ انتقال داده شدند.
اين شبكه خانوادگي پس از تكثير لوح هاي فشرده، آنها را با خودروي شخصي ميان دستفروشان و مغازه داران سطح تهران توزيع مي كردند.
به گزارش مهر طي چند روز اخير با شناسايي و دستگيري سه تن از عاملين توزيع فيلم هاي قاچاق، اين باند خانوادگي شناسايي شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14