(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26 شهریور 1390- شماره 20025

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با نصف نظر شما موافقيم ! (يادداشت روز)
دستور ويژه آيت الله آملي به اژه اي جرم هيچكس را ناديده نگيريد
طلب ! (گفت و شنود)
پاسخ جليلي به نامه تيرماه اشتون
نخستين اجلاس بيداري اسلامي از امروز آغاز به كار مي كند
كيهان و خوانندگان
پروژه مشترك فتنه گران قديم و جديد براي لاپوشاني فساد 3000 ميلياردي (خبر ويژه)
انهدام شبكه منابع بي بي سي در ايران (خبر ويژه)
پيام به اردوغان (خبر ويژه)
شلاق دروغ هاي شاخدار بر بدن ضد انقلاب (خبر ويژه)
چه عيبي دارد كه يك جو شخصيت هم داشته باشيم! (خبر ويژه)



با نصف نظر شما موافقيم ! (يادداشت روز)

1- مهرماه سال 1376 بود. تقريبا 2 ماه قبل از اجلاس سازمان كنفرانس اسلامي كه قرار بود 16 آذرماه همان سال و براي اولين بار در كشورمان برگزار شود، آقاي دكتر حسن روحاني دبير وقت شوراي عالي امنيت ملي از مسئولان رسانه ها براي رايزني و تبادل نظر پيرامون ابعاد رسانه اي و تبليغاتي اجلاس دعوت كرده بود. آن روزها، كيهان سلسله گزارش هاي مستندي را درباره «ثروت هاي بادآورده» منتشر مي كرد. در اين گزارش ها به چگونگي غارت بيت المال از سوي مفسدان اقتصادي اشاره مي شد و ضمن ارائه اسناد اين غارتگري ها، اسم و مشخصات غارتگران نيز به اختصار و با حروف اول نام آنها درج مي گرديد. در جلسه آن روز شوراي عالي امنيت ملي، ضمن بحث و تبادل نظر در اطراف موضوع جلسه، مدير مسئول يكي از روزنامه ها كه مسئوليت مهمي نيز داشت، خطاب به آقاي دكتر روحاني گفت؛ پيشنهاد مي كنم روزنامه كيهان در فاصله اين دو ماهي كه به برپايي اجلاس باقي مانده است، سلسله گزارش هاي خود درباره «ثروت هاي بادآورده» را متوقف كند و به اين «دله دزدي»ها نپردازد تا آبروي نظام نزد ميهمانان شركت كننده در اجلاس كه از سران كشورهاي اسلامي هستند، حفظ شود! رئيس جلسه نظر نگارنده را در باره اين پيشنهاد پرسيد كه به ايشان گفتم؛ ضمن تقدير! از «همت بلند»! آقاي... كه غارتگران كلان بيت المال مسلمين را «دله دزد»! مي نامند، پيشنهاد بنده اين است كه به اين «دله دزدها» بگوئيد در اين 2 ماه باقيمانده تا برپايي اجلاس سران، دست از دله دزدي بردارند و با آبروي نظام بازي نكنند. چرا آقاي... به جاي آن كه عليه غارتگران بيت المال خروش بردارند، به كيهان كه نسبت به اين غارتگري ها هشدار مي دهد، اعتراض مي فرمايند؟! در كجاي دنيا دزد را به حال خود وامي گذارند و كسي را كه از آمدن دزد خبر داده است، به سكوت دعوت مي كنند؟!
2- چند ماه قبل روزنامه كيهان، اسناد و شواهدي ارائه كرد كه از وقوع يك سوءاستفاده كلان در سيستم پولي كشور و در چرخه تعدادي از بانك هاي تازه تاسيس و خصوصي نظير «تات»، «آريا»، «گردشگري» و... خبر مي داد. در گزارش كيهان به دست هاي پيدا و پنهان جريان انحرافي در اين سوءاستفاده كلان نيز اشاره شده بود، و اما، از آنجا كه جريان انحرافي متاسفانه در برخي از حساس ترين كانون هاي تصميم ساز دولت نفوذ كرده است، انتظار آن بود كه مسئولان محترم دولتي و دست اندركاران امور پولي و اقتصادي كشور، مخصوصا روساي محترم بانك ها كه گزارش ياد شده به حوزه مسئوليت آنها مربوط مي شد، گزارش كيهان را تكذيب كنند و يا در پي پيشگيري از سوءاستفاده كلاني برآيند كه در حال وقوع بود. ولي مسئولان و دست اندركاران محترم نه فقط گزارش كيهان را تكذيب و انكار نكردند- كه قابل انكار نبود- بلكه دست روي دست گذاشته و كوتاهي ورزيدند تا آن حادثه شوم به وقوع پيوست و ماجراي غارت 3هزار ميلياردتوماني بيت المال مسلمين از پرده بيرون افتاد و تازه پس از آن بود كه برخي از مسئولان محترم به ميدان آمده و هر كدام افتخار كشف و پي گيري اين سوءاستفاده كلان و بي سابقه را به خود اختصاص دادند كه به قول آيت الله سيداحمد خاتمي در خطبه هاي نمازجمعه ديروز تهران، دستشان درد نكند!... ولي چرا با اينهمه تاخير؟!
3- روز چهارشنبه هفته گذشته، آقاي دكتر احمدي نژاد، رئيس جمهور محترم كشورمان در ديدار با مردم شريف اردبيل، بخشي از سخنان خود را به اين ماجرا اختصاص داده و گفت «برخي در تلاش هستند پاكترين دولت تاريخ كشور را با جنگ رسانه اي، سياسي و با دروغ و تهمت متهم كنند»! و با اشاره به اختلاس نجومي صورت گرفته در سيستم بانكي كشور اظهار داشت «مسئولين وزارت اقتصاد و بانك مركزي هوشمندانه عوامل اين تخلف را شناسايي كردند... بنده شخصا نسبت به تلاش جريان سوئي براي تاسيس بانك و تخلفات اقتصادي هشدار داده بودم».
ساعاتي بعد از سخنراني رئيس جمهور محترم، آقاي مشايي، رئيس دفتر ايشان با صدور يك بيانيه و توسل ناشيانه به شگرد نخ نماي «فرار به جلو» كوشيد تا ضمن رفع اتهام دخالت خود در ماجراي اخير، «ضمير مبهم» در سخنراني آقاي دكتر احمدي نژاد را نيز «گويا» كرده و توضيح بدهد منظور رئيس جمهور از رسانه هايي كه «پاك ترين دولت تاريخ كشور» را در اين ماجرا متهم كرده اند، «روزنامه كيهان» و سايت هاي مشرق و خبرگزاري فارس بوده است!
و اما، براي روشن شدن بيشتر ماجرا و پيشگيري از فرار مجرمان پشت صحنه اين اختلاس كلان و بي سابقه و مخصوصا هشدار دلسوزانه - و البته، چند باره- به رئيس جمهور محترم، اشاره به چند نكته ضروري است. بخوانيد!
4- اين ادعاي آقاي مشايي كه «اختلاس بانكي اخير توسط دولت شناسايي و مورد رسيدگي قرار گرفته بود»! كذب محض است زيرا، همانگونه كه اشاره شد، چندماه قبل روزنامه كيهان از اين سوءاستفاده كلان خبر داده و مخصوصا از «بانك آريا» به عنوان يكي از عوامل اصلي در اين ماجرا ياد كرده بود و گزارش هاي موثق ما- كه چرخه اعلام شده نيز آن را تائيد مي كند- نشان مي دهد اولا؛ مسئولان محترم دولتي گزارش كيهان را خوانده بودند. ثانيا؛ اقدامي براي پيشگيري از اين اختلاس بزرگ انجام نداده بودند. ثالثا؛ مسئولان مربوطه اعلام كرده اند كه اواسط مردادماه جاري -13مردادماه/سوم ماه مبارك رمضان- متوجه اين اختلاس بزرگ شده و در پي برخورد با آن برآمده اند و حال آن كه گزارش كيهان نزديك به 2ماه قبل از آن تاريخ بوده است و مسئولان محترم دولت علي رغم اطلاع از ماجرا تا برملا شدن آن دست روي دست گذاشته بودند!، رابعا؛ كشف ماجرا - بخوانيد علني شدن آن- در پي يك اتفاق كه براي غارتگران غيرمنتظره بود، صورت گرفته است. توضيح آن كه اميرمنصور آريا (ا-خ) براي فروش يكي از اسناد پولي كلان و جعل شده به يك بانك خصوصي مراجعه مي كند و مسئول بانك مورد اشاره از بانك صادرات-غير از شعبه شركت فولاد كه تحت نفوذ اميرمنصور آريا بوده است- درباره صحت سند پولي ياد شده پرسش مي كند و... ماجرا لو مي رود.
اكنون رئيس دفتر آقاي احمدي نژاد بايد توضيح بدهد چگونه ادعا مي كند كه اختلاس بانكي اخير توسط دولت شناسايي و مورد رسيدگي قرار گرفته بود و چرا اين دروغ بزرگ را به رياست محترم جمهوري انتقال داده و ايشان نيز در سخنراني خود با قاطعيت آن را تكرار كرده اند. رئيس جمهور محترم كه به گفته خودشان روزنامه نمي خوانند! بنابراين، دروغ ياد شده به يقين- يا به احتمال زياد- بايستي از سوي رئيس دفتر آقاي احمدي نژاد به ايشان القاء شده باشد!
5- در اين بخش از سخنان رئيس جمهور محترم كه مي فرمايند «عده اي به بهانه هاي گوناگون در پي متهم كردن پاك ترين دولت تاريخ كشور هستند» با ايشان اتفاق نظر كامل داريم و تنها تفاوت نظر ما و ايشان درباره «هويت» اين عده است كه بايد از جناب احمدي نژاد پرسيد؛ اين عده چه كساني هستند؟ روزنامه اي مانند كيهان كه براي اولين بار خطر حضور حلقه انحرافي در كنار حضرتعالي را با ارائه اسناد و شواهد غيرقابل انكار گوشزد كرد؟ يا حلقه انحرافي ياد شده كه هر از چند گاه براي دولت شما حاشيه مي آفريند؟! جريان منحرفي كه ماهيت فرهنگي برخاسته از اسلام ناب محمدي(ص) دولت حضرتعالي را زيرسوال كشيد، سياست خارجي مقتدرانه حضرتعالي را مخدوش كرد، علاوه بر ياران دلسوز، بسياري از توده هاي مردم مومن و متعهدي كه به جنابعالي راي داده و دل بسته بودند را نسبت به رئيس جمهور منتخب و محبوب خود بدگمان ساخت، برخي از كساني را كه شما از ضرورت برخورد شديد با آنان سخن مي گفتيد، به حلقه نزديكان جنابعالي راه داد... و اكنون يكي از اصلي ترين ويژگي هاي ديگر دولت حضرتعالي را كه مقابله با مفاسد اقتصادي بود، به زير سوال كشيده است؟! گذر ايام طي چند سال اخير به وضوح نشان داد كه هشدار دلسوزان درباره حلقه انحرافي هوشمندانه بوده و امروزه هويت واقعي اين حلقه برملا شده است. جناب احمدي نژاد، يكي از بزرگترين خيانت هاي جريان انحرافي در حق شما اين است كه جنابعالي را وادار به دفاع از برخي پليدي ها كرده است و... بنابراين، چرا هنوز هم...
6- آقاي مشايي در بيانيه كذايي آورده است كه نامه افشا شده ايشان خطاب به وزير محترم امور اقتصادي و دارايي كه در آن وزير ياد شده را به فروش 5/50 درصد سهام شركت فولاد خوزستان سفارش كرده است، «در راستاي مسئوليت ذاتي و طبيعي»!! رئيس دفتر رئيس جمهور محترم بوده است. كه دراين باره بايد پرسيد؛ آيا ترك تشريفات قانوني و از جمله «مزايده» آنهم در يك معامله كلان، مي تواند غير از «رانت خواري»! «سوءاستفاده مالي»! «دور زدن قانون»! و «شركت در اختلاس كلان»! مفهوم ديگري داشته باشد؟ راستي جناب رئيس جمهور! جنابعالي كه به حمايت از محرومان و مستضعفان شهرت داريد و بارها اعلام كرده ايد كه از ويژه خواران و مفسدان اقتصادي بيزاريد، لطفا از رئيس دفتر خود بپرسيد كه اگر يكي از مردم عادي براي دريافت يك وام كوچك به ايشان مراجعه مي كرد نيز مي توانست چنين سفارش غليظ و پررنگي دريافت كند؟! از همان توصيه هاي رسمي! كه فلان مفسد اقتصادي به آساني دريافت كرده است؟!
7- و بالاخره، جناب آقاي احمدي نژاد، خود را از محاصره حلقه انحرافي خارج كنيد تا به جاي فريادهاي به حق مبارزه با مفاسد اقتصادي كه بر زبان داشتيد، مجبور به حمايت از فساد اقتصادي كلان اين و آن نشويد؟!
برادر عزيز! نيروهاي مومن و انقلابي كه در تمامي مراكز و كانون هاي نظام حضور دارند با ارائه اسنادي به كيهان خبر داده اند يكي از معاونان رئيس سازمان ميراث فرهنگي، كه از اعضاي حلقه انحرافي نيز هست، تعداد قابل توجهي از اشياء عتيقه و گرانبها را از موزه ملي خارج كرده و با واسطه چند دلال، به فروش رسانده- يا در حال فروش بوده- است. استدعا داريم دراين باره تحقيق بفرمائيد، تا چند روز ديگر و يا چند هفته و ماه ديگر كه ماجراي اين سوءاستفاده اقتصادي برملا شد، حلقه انحرافي، با توهم پراكني و ارائه اطلاعات غلط به حضرتعالي ، شما را مجبور به حمايت از اين فساد اقتصادي كلان نيز نكند!
اين نيز گفتني است كه برخي از مسئولان محترم دولتي، از جمله رؤساي محترم بانك هاي دولتي، اگرچه به دليل بي توجهي و غفلت درخور ملامت هستند ولي به گواهي تمامي شواهد موجود،از اين سفره حرام نه كمترين بهره اي برده و نه خواسته اند.
حسين شريعتمداري

 



براي رسيدگي به پرونده فساد 3000ميلياردي صادر شد
دستور ويژه آيت الله آملي به اژه اي جرم هيچكس را ناديده نگيريد

رئيس قوه قضائيه طي حكمي با تعيين دادستان كل كشور به عنوان مسئول نظارت بر رسيدگي به پرونده اختلاس سه هزار ميليارد توماني خواستار رسيدگي سريع، قاطع و همه جانبه در اين زمينه شد.
متن ابلاغيه آيت الله صادق آملي لاريجاني بدين شرح است؛
«جناب حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي
دادستان محترم كل كشور
با توجه به تشكيل پرونده فساد مالي گسترده در استان خوزستان و تلاش همه جانبه دادسراي عمومي و انقلاب اهواز در مراحل مختلف كشف، تعقيب و تحقيق از متهمان پرونده، به لحاظ اهميت موضوع و گستردگي مسائل مطروحه در پرونده، ضمن تقدير از كليه مسئولان قضايي و قضات دادگستري استان خوزستان و نظر به احاله پرونده به دادسراي عمومي و انقلاب تهران به جنابعالي كه چهره اي شناخته شده و مورد اعتماد دستگاه قضايي و نظام هستيد مأموريت داده مي شود با نظارت دقيق و همه جانبه به كليه مراحل رسيدگي به اين پرونده تا حصول نتيجه نهايي اقدامات ذيل را معمول و گزارش كار را به صورت مستمر به اينجانب منعكس كنيد.
1- رسيدگي سريع، قاطع و همه جانبه به پرونده و شناسايي و تحقيق از كليه متهمان در هر رده و مقام و كساني كه به هر شكل در تخلفات صورت گرفته دخيل هستند.
2- درخواست اشد مجازات براي همه كساني كه اتهام آنان براساس تحقيقات به عمل آمده محرز است.
3- دادستان عمومي و انقلاب تهران با ارجاع پرونده به احد از قضات مجرب شخصاً به كليه مراحل رسيدگي در دادسرا نظارت و نهايت همكاري را با دادستان محترم كل كشور معمول دارد.
4- هرگونه بررسي، تحقيق و پيگيري در رابطه با موضوع و متهمان پرونده منحصراً در قوه قضائيه و تحت نظارت قاضي پرونده صورت گرفته و از دخالت افراد و مقامات غير مسئول اكيداً جلوگيري و با متخلفان وفق موازين قانون به شدت برخورد شود.
5- كليه دستگاه هاي مسئول اعم از اجرايي، امنيتي و انتظامي موظف به همكاري همه جانبه با دستگاه قضايي بوده و متخلفان تحت پيگيرد قانوني قرار گيرند.
6- رعايت كليه موازين شرعي و قانوني در رسيدگي به اتهامات متهمان و اجتناب از افشاي نام آنان قبل از صدور حكم قطعي و نظارت دقيق بر عملكرد كليه ضابطان در انجام وظايف قانوني.
7- پيشگيري از نشر شايعات و اخبار ناصحيح از طريق اطلاع رساني صحيح، دقيق و به موقع به ملت شريف و در عين حال اجتناب از هرگونه بزرگنمايي.
در پايان به همه مسئولان اجرايي خصوصاً مديران بانك ها تذكر داده مي شود به جاي اظهارنظرهاي غيرمسئولانه به وظايف قانوني خود در حفظ اموال عمومي و نظارت بر عملكرد مديران در رده هاي مختلف اقدام كنند.
به ملت عزيز ايران هم اطمينان داده مي شود كه دستگاه قضايي ذره اي از وظيفه ذاتي خويش در كشف جرم و تعقيب مجرمان خصوصاً مفسدان اقتصادي كوتاه نخواهد آمد و علي رغم همه كارشكني ها از ناحيه صاحبان قدرت و ثروت به مبارزه بي امان با چپاولگران اموال عمومي ادامه خواهد داد. بعون الله تعالي. صادق لاريجاني- رئيس قوه قضائيه-24/6/90»
حمايت نمايندگان مجلس
از انتخاب محسني اژه اي
در همين حال، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي انتخاب حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي را به عنوان ناظر بر پرونده اختلاس سه هزار ميلياردي، بهترين انتخاب دانستند.
حجت الاسلام محمدتقي رهبر عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس با اشاره به ابلاغيه آيت الله آملي لاريجاني و محسني اژه اي براي نظارت بر پرونده سه هزار ميلياردي گفت: انتخاب محسني اژه اي ازسوي رياست قوه قضاييه انتخابي شايسته است چرا كه وي تجربه برخورد با تخلفات و سوءاستفاده هاي اقتصادي را در كارنامه كاري خود دارد.
وي به باشگاه خبرنگاران گفت: محسني اژه اي فردي درستكار و باتجربه بوده و هيچ فشاري حتي از سوي مسئولان بر وي اثرگذار نبوده و صداقت و صراحت ايشان نيز قابل ستايش است.
همچنين محمد دهقان عضو ديگر كميسيون قضايي مجلس با اشاره به تلاش برخي افراد براي محوكردن پرونده فساد سه هزار ميلياردي در غوغاهاي سياسي گفت: انتخاب محسني اژه اي به عنوان شخصيتي صددرصد ضدفساد، نگراني دلسوزان نظام دراين خصوص را برطرف كرده، چرا كه وي مورد اعتماد تمامي افراد دلسوز كشور است.
وي با اشاره به وجود شواهد مبتني بر دخالت يك مقام ارشد اجرايي و ارتباط وي با متهم اصلي پرونده اختلاس سه هزار ميليارد توماني و انتشار اين مدارك افزود: متأسفانه برخي مقامات اجرايي و صاحب تريبون دركشور اقدام به فرافكني و تشويش اذهان عمومي كرده و تلاش در پيچيده كردن پرونده و ناشناخته ماندن متهمان اصلي دارند.
در همين زمينه حجت الاسلام حسين ابراهيمي نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اينكه رسيدگي صحيح به پرونده اختلاس اخير موجب آرامش مردم خواهد شد گفت: اميدواريم نقش جريان انحرافي در اين اختلاس بزرگ مشخص شود و سرنخ هاي ساير انحرافات و دست اندازي در بيت المال كه دراين مقطع به وسيله افراد نفوذي در دولت صورت گرفته آشكار گردد.
وي با اشاره به حكم آيت الله آملي لاريجاني، مبني بر عدم اجازه به مسئولان اجرايي براي دخالت يا اظهارنظر غيرمسئولانه در پرونده اختلاس بزرگ، تصريح كرد: شخصيت علمي، ديني، روحاني رياست محترم قوه قضاييه، موجب كنار گذاشته شدن تعارفات شده، تا اينكه پرونده به صورت صحيح و سالم و طبق قوانين شرع مقدس اسلام و قانون اساسي، رسيدگي شود.
ابراهيمي همچنين با اشاره به ويژگي هاي محسني اژه اي در تدين، ولايت مداري، تجربه طولاني در قضاوت، آگاهي كامل از مسائل امنيتي و اطلاعاتي خاطرنشان كرد: مأموريت دادستان كل كشور دست منحرفين نفوذي در دولت را آشكار مي كند.

 



طلب ! (گفت و شنود)

گفت: حالا فهميدم چرا بعضي ها از اين كه قرار است 4 صفر از پول ملي حذف شود، در پوست خود نمي گنجيدند.
گفتم: اين طرح در برخي ديگر از كشورها نظير تركيه و ايتاليا نيز به اجرا درآمده و نتيجه موفقي هم داشته است.
گفت: حضورتان عرض شود كه بنده اصل طرح را نفي نمي كنم.
گفتم: پس منظورت چيست؟
گفت: احتمالا، عوامل اختلاس 3هزار ميليارد توماني از اجراي اين طرح خيلي خوش به حالشان مي شد. چون رقم 3هزار ميليارد به 300 ميليون تبديل مي شد و...
گفتم: شخصي يك ميليون تومان از همسايه اش طلب داشت و همسايه طلب او را نمي داد. روزي طلبكار به سراغ همسايه رفت و پولش را مطالبه كرد. همسايه به وي گفت؛ 200هزار تومان آن را هفته ديگر مي دهم. مي ماند چقدر؟ طلبكار گفت 800هزار تومان ديگر. يارو گفت 700 هزار تومان آن را دو هفته ديگر و 90 هزار تومانش را ماه ديگر مي دهم. حالا چقدر باقي مي ماند؟ طلبكار گفت 10هزار تومان و يارو صدايش را بلند كرد و گفت؛ مرد حسابي! خجالت نمي كشي براي 10هزار تومان ناقابل اينهمه سر و صدا مي كني؟!

 



پاسخ جليلي به نامه تيرماه اشتون

در حالي كه منابع غربي ظرف دو روز گذشته از «پيشنهاد» يا «نامه» جديد سعيد جليلي به كاترين اشتون خبر داده اند، گزارش هاي موجود نشان مي دهد در واقع هيچ پيشنهاد جديدي در كار نيست و جليلي صرفا به نامه اي كه كاترين اشتون در تيرماه 1390 نوشته بود پاسخ داده است.
خبرگزاري هاي غربي بويژه دو خبرگزاري رويترز و آسوشيتدپرس روز چهارشنبه گزارش هايي از مبدا وين منتشر كردند كه در آن از قول ديپلمات هاي آگاه تاكيد شده بود كه جليلي نامه اي جديد به اشتون نوشته و بنابر روايت آسوشيتدپرس در آن «بدون تاكيد بر طرح پيش شرط هاي قبلي» آمادگي خود را براي آغاز مذاكرات با 1+5 اعلام كرده است.
جالب تر از اين، اظهارات گلن ديويس، نماينده آمريكا در آژانس بين المللي انرژي اتمي است كه از «پيشنهاد جديد» جليلي به غرب خبر داده و آن را اقدامي فريبكارانه خوانده است. ديويس روز چهارشنبه 23 شهريور 1390 در جمع خبرنگاران گفته است كه ايران بايد نگراني هاي آژانس درباره برنامه هسته اي خود را رفع كند.
با اين حال، اطلاعات موجود نشان مي دهد ديپلمات هاي گفت وگو كننده با خبرگزاري هاي غربي اين بار ظاهرا چندان آگاه نبوده اند چرا كه جليلي هيچ پيشنهاد جديدي به اشتون ارائه نكرده بلكه صرفا به نامه اي كه مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در تاريخ 13 تير 1390 به وي نوشته بود پاسخ داده است.
نامه اشتون به ايران پس از به اوج رسيدن تحولات منطقه نوشته شد و در آن نشانه هايي از پي بردن غرب به افزايش جدي قدرت ايران مشاهده مي شود.
منابع داخلي مي گويند در پاسخ دكتر جليلي به نامه اشتون نيز همانطور كه رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت خارجه نيز اعلام كرده بر راهبردهاي اعلام شده ايران مجددا تاكيد شده و هيچ تغييري در مواضع پيشين ايجاد نشده است. در اين نامه تاكيد شده است كه ايران به يافته شدن يك راه حل مذاكراتي پاي بند است و در چارچوب راهبرد گفت وگو براي همكاري حول نقاط مشترك، آماده است درباره مجموعه اي از مسائل از جمله مسئله هسته اي به شكل كلي و شامل مسائل خلع سلاح، عدم اشاعه و همكاري صلح آميز مذاكره كند.
 



نخستين اجلاس بيداري اسلامي از امروز آغاز به كار مي كند

نخستين اجلاس بيداري اسلامي باحضور 600 انديشمند خارجي از بيش از 80 كشور دنيا از امروز آغاز به كار مي كند.
نخستين اجلاس بين المللي بيداري اسلامي با حضور 600 انديشمند خارجي از بيش از 80 كشور دنيا و 400 متفكر داخلي از روز شنبه 26 شهريور ماه به مدت 2 روز در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود.
علي اكبر ولايتي دبيركل نخستين اجلاس بين المللي بيداري اسلامي پيش از اين در كنفرانس خبري برگزار شده در اين خصوص با اشاره به اقبال انديشمندان جهان اسلام به اين اجلاس طي روزهاي اخير گفت كه با توجه به استقبال بسيار زيادي كه از سوي انديشمندان براي حضور در اين اجلاس به عمل آمده، احتمالاً بيش از 600 نفر از انديشمندان و متفكرين سراسر جهان اسلام و همچنين اروپا و آمريكا در اين اجلاس شركت خواهند داشت.
وي با بيان اينكه در اين اجلاس حداقل 400 نفر از انديشمندان داخلي هم شركت خواهند داشت، گفت كه در اين اجلاس مسئولين دولتي و اجرايي كشورها شركت نمي كنند بلكه فقط انديشمندان جهان اسلام در رابطه با آينده بيداري اسلامي و چگونگي استمرار آن به بحث و تبادل نظر مي پردازند.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ فقه شيعه يك فقه پويا و زنده است. آيا به نظر فقهاي ما و قوه قضائيه ما در زماني كه در حال جنگ اقتصادي با دشمنان و جهاد اقتصادي هستيم افرادي اقدام به اختلاس ميلياردي مي كنند در حال محاربه با نظام اسلامي و مفسد في الارض نيستند؟
يك شهروند
¤ قوه قضائيه با اقدام انقلابي با همه مفسدان اقتصادي برخورد كند. ما از رئيس قوه قضائيه كه قول داده بود عدالت علوي را اجرا كند انتظار داريم به وعده هايش در برخورد با مفسدان جامه عمل بپوشاند.
قادري از تهران
¤ با توجه به يادداشت چند روز قبل آقاي شريعتمداري در مورد اختلاس ميلياردي از بانك صادرات و اينكه چرا اختلاس كنندگان ردپايي از خود برجاي گذاشته اند، نظرم اين است كه آنها به طور عمد اقدام به جاي گذاشتن رد پاي خود هستند تا با كشف اين اختلاس به بزرگترين سرمايه نظام كه اعتماد مردم است صدمه وارد شود و اعتماد مردم سلب شود.
كرمي
¤ اگر مسئولين قوه قضائيه در برخورد با سران جريان انحرافي مانند برخورد با سران فتنه اهمال كاري كنند در آينده مشكل ساز خواهد شد.
6765---0919
¤ بنده از بازرسان ارشد يكي از بانك ها بودم و مي خواستم بگويم كه پرداخت وام از طريق شعب بانك ها تا مبلغ بسيار محدودي توسط رئيس شعبه صورت مي گيرد. ولي از آن مبلغ به بالا بايد با موافقت و نظارت مستقيم مسئولان به ترتيب سرپرستي بانك مربوطه، اداره اعتبارات بانك، هيئت مديره بانك، شوراي عالي بانك ها و در نهايت مجلس پرداخت شود. يعني در واقع وام هاي كلان را بايد اكثر قريب به اتفاق مسئولين در جريان باشند. حال خودتان فكر كنيد ببينيد كه براي تحقيق درباره فردي كه توانسته مبلغ 3هزار ميليارد تومان وام بگيرد بايد سراغ چه كساني را بگيريد.
يك هم وطن
¤ بنده و خيلي كسان ديگر در سال هاي 84 و 88 به اين خاطر به آقاي احمدي نژاد راي داديم كه ايشان مدعي مبارزه با مفاسد بود و وعده داده بودند، دست كساني را كه به بيت المال دراز كرده اند قطع خواهد كرد، ولي امروز احساس مي كنيم كه ايشان كمتر به اين موضوع توجه دارند. چرا؟
حيدري از اصفهان و چندين تماس مشابه
¤ يك زماني بود كه نمايندگان مجلس در مساجد تهران حضور پيدا مي كردند و مسايل جاري كشور و منطقه و مشكلات را براي مردم توضيح مي دادند و مردم هم از اين نوع حضورها استقبال مي كردند. امروز كه بيشتر از آن روزها نياز به حضور نمايندگان در مساجد است و تعداد نمايندگان تهران هم افزايش يافته و به 30 نفر رسيده است چرا نمايندگان تمايلي براي اين كار نشان نمي دهند.
حميد رضايي
¤ خواستم به اين وسيله از آقاي شريعتمداري به خاطر روشنگري هايشان تشكر كنم و بگويم كه ايشان فكر نكنند كه مردم نسبت به اين از خودگذشتگي ايشان قدرناشناس هستند. خداقوت.
يك شهروند
¤ از وقتي كه دولت يارانه ها را به صورت نقدي به مردم پرداخت مي كند كمك بزرگي به خانواده ها بويژه خانواده هاي كم درآمد شده به طوري كه علاوه بر پرداخت قبوض آب، برق و گاز از محل دريافت پول يارانه ها قدرت خريد ساير اجناس مورد نياز زندگي را نيز پيدا كرده اند. ولي معلوم نيست بعضي از روزنامه ها چرا و با چه هدفي مرتب به اين مسئله دامن مي زنند كه دولت پول يارانه ها را تا آخر نمي تواند بپردازد و... خلاصه بنا دارند ذائقه مردم را تلخ كنند. چرا؟
يوسفي
¤ از كارگران زحمتكش شهرداري كه از نيمه هاي شب كه اكثر مردم در خواب هستند به نظافت خيابانها و كوچه ها مبادرت مي ورزند نهايت سپاس و تقدير و تشكر مي شود. خداوند جزاي خير به آنها دهد كه اگر يك روز شهر را نظافت نكنند چه بر سر بهداشت محيط خواهد آمد. از شهردار محترم نيز درخواست مي شود از نظر حقوق و پاداش عنايت ويژه اي به اين قشر داشته باشند.
م.ق
¤ بعضي از فيلم هاي سينمايي و كارتون هايي كه براي كودكان از رسانه ملي كشور پخش مي شود قدرت هاي كاذبي را تبليغ مي كنند كه واقعيت بيروني ندارد. اثرات سوء اين فيلم ها اين است كه مخاطبين را از اراده شخصي و قدرت دروني براي اصلاح و كمك رساني به ديگران غافل مي كند.
8516---0919
¤ يك بانك دولتي از باقيمانده وام مسكن 4 ميليون توماني اينجانب كه از آن فقط يك ميليون تومان براي تسويه حساب باقي مانده بود، از بنده مبلغ 2 ميليون تومان گرفت. اين يعني 50 درصد سود. چرا؟
صادقي
¤ جاده رباط كريم به شهريار را به قصد ساماندهي كنده كاري كرده اند اما مدتي است كه به حال خود رها شده و اذيت و زحمت عابرين را فراهم كرده است. از مسئولان وزارت راه و ترابري استان تهران درخواست رسيدگي داريم.
عزيز خامسي
¤ از مسئولين محترم استان چهارمحال و بختياري درخواست مي شود فكري به حال ساخت و سازهاي غيرمجاز ويلاها در حاشيه رودخانه زاينده رود نمايند.
1979---0913
¤ طرح تعريض خيابان پيروزي بسيار لازم و ضروري است و مدتهاست كه بايد اجرا شود ولي اين منطق و دليل صحيحي نيست كه شهرداري براي اجراي آن و مقابله با خواست كسبه كه در حريم قرار دارند تجاوز به حقوق شهروندي مردم در عابر راه نمايد و با تخريب پياده رو بخواهد فشار به كسبه وارد نموده و آنها را مجبور به اين كار نمايد. در اين چند مدت كه پياده روها جولانگاه اين تقابل شده پيرمردان و زنان و ويلچريها بعضاً دچار آسيب ديدگي شده اند و برخي تصادفات در مجاورت اين حريم ها بيشتر مردم را عصباني كرده و نگاه بدبينانه اي دارند. بايد چاره انديشي مناسب تري در اين خصوص گردد.
طالعي
¤ در تاريخ 7/6/90 يك دستگاه پرايد دوگانه سوز از نمايندگي سايپا در شيراز بدون شماره گذاري دريافت كردم و هر روز پيگير شماره خودرو هستم كه تا به حال نتيجه اي نداده است. اخيراً اعلام كرده اند كه نيروي انتظامي ايراد گرفته است. سؤال ما اين است كه مردم چه تقصيري دارند كه بايد تاوان ندانم كاري، كم كاري خودروساز را بپردازند. بالاخره تكليف ما چه مي شود با هزينه هايي كه صرف خريد خودرو كرده ايم خودروي بدون شماره به چه دردي مي خورد؟ منتظر پاسخ مديران شركت سايپا هستيم.
منصور يزداني
¤ نسخه اي را به سه داروخانه بردم هر كدام يك قيمت گفتند گويا داروخانه ها نيز مثل مغازه دارها ياد گرفته اند هر كدام نرخ ويژه اي داشته باشند مگر شبكه توزيع دولتي نيست؟ مگر قيمت ها با فاكتورهاي مشخص پخش نمي شود؟ مگر وزارت بهداشت بازرسي ندارد؟
6969---0937
¤ مبلغ كرايه تاكسي و آژانس در شهرستان مياندوآب براساس نرخ سال 88 است و تغيير نيافته با توجه به تورم و گراني 2 سال اخير با اين وضع درآمد روزانه كفاف زندگي و هزينه سوخت مصرفي را نمي كند. از فرماندار محترم درخواست رسيدگي داريم.
9997---0937
¤ از پليس راهور درخواست مي شود با متخلفين موتورسوار برخورد نمايند از خيابان عبور ممنوع، تردد خلاف جهت به ويژه در خيابان هاي ري، سه راه امين حضور خيابان اميركبير، سعدي جنوبي، لاله زار با آن همه مشكلاتش و... از هر جهت وارد مي شوند فقط از آسمان موتورسوار وارد نمي شود. ناجا با كمك رسانه ها قانونگرايي را جا بيندازد.
8495---0911
¤ از وزير محترم بهداشت درخواست مي شود از بيمارستانهاي چابهار و شهرستانهاي اطراف بازديدي غيرمحسوس داشته باشند تا با معضلات و مشكلات مردم آشنا شوند. در چابهار پزشك متخصص وجود ندارد و مردم بايد به مركز استان و يا مراكز استانهاي مجاور بروند.
مهدي ملاشاهي
¤ در ايام دفاع مقدس براساس فرمايش امام راحل(ره) در جبهه هاي حق عليه باطل و در عملياتهايي چون والفجر 5، نصر 7 سردشت، حلبچه و مرصاد شركت داشته ام. دوبار شيميايي شده ام اخيراً سردردهاي شديدي مي كشم كه پزشكان مي گويند آثار سلاح شيميايي است. پس از گذشت 23 سال از آن وقايع بنياد شهيد و ايثارگران درخواست صورت سانحه مي كند شما را به خدا به داد جانبازان برسيد پس از 23 سال از كجا صورت سانحه بياوريم؟!
4590---0918
پاسخ سازمان تعزيرات و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 5/6/90 در روزنامه به آگاهي مي رساند، با توجه به در نظر گرفتن پارامترهاي مختلف مانند مسافت، تعداد مسافر، تعداد تقاطع هاي مسير، شيب مسير، سرعت و... لذا نرخ مصوب اعلامي براساس كارشناسي انجام شده براي دو خط ياد شده متناسب مي باشد.
¤ از شهردار محترم قزوين درخواست مي شود تكليف نيروهاي شركتي زير مجموعه شهرداري را روشن كنند و آنها را از اين سرگرداني با تبديل عضويتشان برهانند چرا كه احساس مي كنند امنيت شغلي ندارند.
7175-0912
¤ ضمن تشكر از آسفالت جاده اصلي قرچك- باقرآباد درخواست مي شود نسبت به نصب سرعت گيرهاي قبلي اقدام و از حوادث رانندگي جلوگيري شود. متأسفانه برداشتن اين سرعت گيرها و بي توجهي برخي از رانندگان لاقيد چندي پيش باعث كشته شدن يك جوان شد.
9912-0919
¤ گرگ ها بدانند كه در اين ايل غريب
گر پدر رفت تفنگ پدري هست هنوز.
گر چه نيكان همگي يار سفر بربستند
شيرمردي چون علي خامنه اي هست هنوز
گر امام شهداء نيست كنون در برمان
خلف صالح و مظلوم، علي هست هنوز
3440-0913
¤ مردم روستاي عاليسر از توابع شهرستان طالقان ماه رمضان امسال را نيز مثل سالهاي گذشته بدون داشتن برق سپري كردند. چرا بايد سالها از انقلاب بگذرد و براي برق اين روستا اقدامي نشود؟
7562-0919
¤ بعد از چندين سال قوه قضائيه اقدام به جذب نيرو كرده ولي چرا شرط معدل 14 گذشته است. تكليف بنده كه معدل كارنامه ام سيزده و چند صدم مي باشد چه مي شود.
5460-0913
¤ از طريق اين ستون به اطلاع همشهريان تويسركاني برسانيد كه در مركز اصلي شهر مسجد صادقيه در حال احداث مجدد و توسعه مي باشد. براي تامين هزينه هاي آن نيازمند كمك يكايك آنان هستيم. كمك هاي خود را در اين امر خير دريغ نكنند.
3109-0935
¤ از عجايب روزگار اين است كه روزنامه هاي زنجيره اي دوم خردادي كه اعتقادي به جنگ فرهنگي دشمن نداشته و ندارند فقط به خاطر اينكه در مردم دلزدگي از دولت ايجاد كنند با زدن تيتر از صحبت هاي آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري درخصوص عدم اعتقاد به جنگ فرهنگي به ايشان تاخته اند.
1264-0919
¤ جايگاه سوخت گاز بزرگراه نيايش در طول سه ماه اخير چندين مرتبه بدون اطلاع قبلي تعطيل شده و براي شهروندان موجبات زحمت را فراهم كرده است. با وقت و سوخت زيادي كه در صف هاي طويل گاز از ما شهروندان صرف مي شود بايد گفت قيمت گاز تمام شده معادل قيمت آزاد بنزين است.
1602-0912
¤ چرا بايد با وجود چندين دايره بازرسي در بانك ها اختلاس 3 هزار ميليارد توماني در كشور صورت بگيرد و هيچ كدام از كاركنان مقصر بانك سينه ديوار گذاشته نشوند.
عليمرداني
¤ فرزند پزشكم در منطقه چابهار (شرق كشور) پزشك خانواده است. مدت 4 ماه مي شود كه حقوق ايشان و تعدادي از همكارانش را در بانك نگه داشته و پرداخت نكرده اند. حساب كنيد سود پول حقوق چندين ماه آنان كه در بانك بلوكه شده چه مبلغي مي شود و به جيب چه كسي مي رود؟
معتمدي
¤ سريال هاي ماه رمضان امسال تلويزيون يا گورستاني بودند يا بيمارستاني و بيرون از اين دو حالت نبودند. وقتي چنين باشد فقط خانواده هنرپيشه هاي همين سريال ها به تماشاي برنامه مي نشينند و بالطبع نمره قبولي هم مي دهند.
5457-0911
¤ به اطلاع شهردار محترم تهران كه فروشگاه بستني 400 هزار توماني در برج ميلاد راه انداخته برسانيد بعضي از شهروندان جنوب شهر تهران دنبال خريد تخم مرغ شكسته هستند. اگر مرفهين بي درد جامعه وقتي براي ايشان باقي گذاشتند سراغي از محرومين پايتخت بگيرد.
9141-0912
¤ از برخورد بسيار بد كاركنان كلينيك اطهري واقع در خيابان جام جم با ارباب رجوع بسيار متأسف شدم و تعجب كردم. از ساعت 8 تا 11 شب در نوبت تصويربرداري ام آر آي بودم. وقتي نوبت بنده شد گفتند وزن شما سنگين است بايد با دستگاه ديگر درمانگاه كار صورت بگيرد. به مسئول دستگاه دوم مراجعه كردم قبول نكرد و جواب داد نوبت جديد بايد بگيرم. شما جاي من پيرمرد سالخورده باشي چه حالي پيدا مي كني؟ چرا در مراكز درماني كه بايستي مظهر انضباط و وجدان كاري باشند بي تعهدي و بي اعتنايي به ارباب رجوع به يك رويه معمول تبديل شده است؟
علي پاشا
¤ جانباز 20 درصد با 100 ماه سابقه جبهه هستم. در سال 84 هنگام جابه جايي پولي كه براي خريد منزل جمع آوري كرده بودم به سرقت رفت و از آن زمان تاكنون نتوانستم صاحب خانه شوم. از مسئولان مي خواهم كه بنده را ياري كنند.
ايرج عبدي
¤ از مسئولان دست اندركار صنف نانوايي ها تقاضا مي كنم، از خبازان بخواهند كه نان را در هنگام فروش حتما در ترازو وزن كنند.
يك شهروند
¤ از وزير محترم امور خارجه تقاضا مي كنم كه بدون توجه به برخي اظهارنظرها با توجه به منويات رهبري كار خود را براي رضاي خدا پيش ببرد.
اصغر كردبچه
¤ شركت گاز اردبيل پس از 15 سال محروميت از گاز شهري 2 سال است كه به روستاهاي سردسير شهر خلخال به نام هاي آق بلاق و چروك كه در 3 كيلومتري خط گاز قرار دارند 2 سال است كه گازكشي به اين روستاها را آغاز كرده است ولي هنوز تكميل نشده است. مي خواستم از مسئولان با توجه به در پيش بودن زمستان علت را جويا بشوم.
اسدي- روحاني روستا
¤ تسخير و به آتش كشيدن سفارت اسرائيل ملعون در قاهره را به ملت و جوانان غيور مصر تبريك مي گوييم و اميدواريم با سپري شدن گام اول پيروزي گام هاي بعدي فتح الفتوح هاي بزرگ تري را به ارمغان آورد. اميدوارم ساير كشورهاي اسلامي هم اين لكه ننگ را با تسخير و از ميان برداشتن سفارتخانه هاي رژيم صهيونيستي از دامان كشورشان پاك كنند.
يك هم وطن
¤ از شركت خودروسازي پاپكو، خودرو خريداري كرده ام و قرار بود 6 ماهه تحويل داده شود اما مدت 3 سال از اين درخواست گذشته است و هنوز خودرو تحويل نشده است.
راستي- تهران
¤ توني بلر نخست وزير اسبق دولت استعمارگر و پير مكار انگليس اخيرا اعلام كرده است كه همه ناآرامي ها و انقلابات در كشورهاي خاورميانه زير سر انقلاب ايران است. مي خواستم بگويم كه تنها حرف درستي كه بلر گفته همين جمله است. ولي اين حرف كه جديد نيست. مسئولان كشورمان بويژه رهبر معظم انقلاب بارها تاكيد كرده اند كه بيداري اسلامي در كشورهاي اسلامي متأثر از انقلاب اسلامي است.
عليمرداني
¤ 4 سال است كه نظام هماهنگ حقوق بازنشستگان در حال اجرا مي باشد اما متأسفانه دولت هنوز مطالبات سال هاي 86 و 87 بازنشستگان آموزش و پرورش را نپرداخته است.
انصاريان- دبير بازنشسته منطقه 5 تهران
¤ بنده هر چه دقت مي كنم مي بينم كه آقاي سيدحسن خميني حتي در نمازهاي جمعه هم شركت نمي كند. مي خواستم بدانم كه اين كار ايشان چه دليلي مي تواند داشته باشد. حضور ايشان در برخي برنامه هاي مذهبي بويژه نمازجمعه خيلي خوب است هم براي خودشان، هم براي مردم كه به اين طور مسائل خيلي حساس هستند.
يك هم وطن
¤ پول قبض دوره جديد برق منزل بنده 118 هزار تومان آمده است يارانه ماهيانه اي كه گرفته ام فقط با اين قبض برق به طول كامل مصرف مي شود. ساير نيازهاي زندگي را بايد با قيمت آزاد و از جيب خود بپردازيم از آن طرف هم قضيه اختلاس 3 هزار ميليارد توماني بانك صادرات جايي براي دفاع باقي نگذاشته است. مي خواستم بنويسيد مسئولين كشور خواب هستند يا بيدار؟
عبدالله امير
¤ در شهرك وحدت كرج دو داروخانه بيشتر وجود ندارد كه در هر دو فروشگاه دارو را با قيمت بالاتر از نرخ درج شده پشت جعبه دارو عرضه مي كنند. ساكنين شهرك هم مجبور به خريد هستند چرا كه در غير اين صورت بايد براي تهيه دارو به شهرستان كرج بيايند.
9307-0912
¤ از وزير محترم بازرگاني و سازمان بازرسي كشور درخواست مي شود قيمت گذاري كالاها را (البته قيمت واقعي) جدي بگيرند. يك كالا در چند مغازه يك خيابان با چند قيمت مختلف عرضه مي شود.
6969-0937
¤ چرا خواهران و برادران شهدا براي استخدام و ادامه تحصيل از هيچ امتيازي برخوردار نيستند چرا در طرح جامع ايثارگران به آنها توجهي نشد؟
8753-0916
¤ در برنامه نگاه كه وزير محترم آموزش و پرورش حضور داشت (شنبه 19شهريورماه ساعت 23 تا 24 شب) متأسفانه شماره پيامك براي ارسال انتقادات و پيشنهادات فقط يك بار آن هم به صورت زيرنويس اعلام شد و خيلي ها موفق به يادداشت آن نشدند. شماره تلفني هم كه اعلام شد طي اين يك ساعت به طور دائم اشغال بود كه ما موفق به تماس تلفني نشديم سؤالات مطرح شده هم اكثرا كليشه اي و حاشيه اي بود تا درد دل و مشكلات فرهنگيان. جا داشت به مسائل و مشكلات اصلي فرهنگيان پرداخته مي شد نه به فرعيات.
محمدي - فرهنگي از مازندران
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود نسبت به حل مشكل نيروهاي قراردادي به پيماني اقدام نمايند. بسياري از نهادها و سازمانها مشكل اين نيروها را حل كرده اند ولي در آموزش و پرورش تبريز خبري نيست.
ب.ن از تبريز
¤ از مسئولين شهرستان بافت استان كرمان بابت تلاش بي وقفه براي برگزاري جشنواره ملي گردو در اين شهر تشكر مي كنم.
6466-0936
¤ انتظار داشتيم رسانه ملي كشورمان اقدام تحسين برانگيز فوتباليست مسلمان بوسنيايي در سر دادن نداي الله اكبر به هنگام به ثمر رساندن گل به دروازه رقيب را چندين مرتبه پوشش خبري مي داد. ولي اين انتظار برآورده نشد. اگر چنانچه امكان آن وجود داشته باشد از طرف فدراسيون فوتبال كشورمان به ايران دعوت شود و مصاحبه اي با ايشان در اين مورد صورت بگيرد.
7741-0912
¤ از حلقه انحراف بيمار شديم
از فتنه نهروانيان زار شديم
يارب برسان مهدي(عج) مظلوم نهان
ما عالميان خفته بيدار شديم
كاظمي از زنجان
¤ كندن معابر عمومي در خيابان پيروزي و اطراف خيابان دهقان (واقع در منطقه 13 شهرداري) به منظور فشار آوردن به مغازه ها براي عقب نشيني و اجراي طرح تعريض به غير از آسيب رساندن به مردم و ايجاد مشكل در تردد خاصه براي سالمندان و افرادي كه با ويلچر تردد مي نمايند چه حاصلي دارد. به راستي اگر هر ارگان ديگري نيز براي رسيدن به منظورهاي خاص خود مبادرت به اين بي نظمي و بي ساماني نمايد شهر به چه شكلي درمي آيد؟!
طالعي
¤ از شهرداري منطقه جواديه راه آهن درخواست مي شود به خاطر شهدا (كه هر كوچه بيش از پنج شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است) و با توجه به تاكيد اسلام به نظافت و پاكيزگي بازرسي نامحسوس از اين منطقه داشته باشيد و خود وضعيت نظافت و بهداشت محله را قضاوت كنيد متأسفانه گويا اين منطقه به صورت بي طرف و بدون شهرداري به امان خدا رها شده است.
9141-0912
¤ از مسئولين اجرايي درخواست مي شود به خاطر خدا و خون مقدس شهدا و جانبازان و خانواده معظم آنها نسبت به مقوله تهاجم فرهنگي و راه مقابله با آن عزم بيشتري از خود نشان دهند و نگذارند جوانان ما با دسيسه هاي دشمنان خدا و بشريت به نيروهاي بي خاصيت و يا سرباز دشمن تبديل شوند. مسئولان فردا در دادگاه عدل الهي نمي توانند پاسخگوي كم كاري خود باشند.
7005-0919
¤ وضعيت سربازي بچه هايي كه در بهزيستي بزرگ شده اند و پدر و مادرشان مشخص نيست چگونه است؟ آيا معافيت شامل حال آنها مي شود؟ از مسئولين نيروي انتظامي درخواست مي شود تكليف اين گونه افراد را روشن نمايند.
شايان
¤ با توجه به ترافيك جلوي ترمينال شرق و با توجه به آماده بودن پل عابر پياده در اين مكان از مسئولين شهرداري منطقه درخواست مي شود نسبت به افتتاح پل اقدام نمايند و در صورت وجود موانع به مردم اطلاع رساني كنند.
جمعي اهالي محل
¤ از دست اندركاران كيهان به خاطر چاپ مشكلات دياليزي خانواده و معلوليت جسمي و... تقدير و تشكر مي كنم و عرض مي كنم با پول يارانه اي توان اداره اين وضعيت را نداريم از خيرين درخواست مساعدت داريم.
عالي نژاد
¤ از روابط عمومي شركت برق منطقه اي تهران درخواست مي شود از ارسال پاسخ هاي خلاف واقع به كيهان خودداري كند. كوچه شهيد اندرزگو واقع در ضلع جنوبي بيمارستان بازرگانان كه منشعب از خيابان ري است همچنان فاقد پايه چراغ روشنايي است آن وقت پاسخ داده مي شود كه مشكل روشنايي كوچه مرتفع شد؟!
يك شهروند
¤ قرار بود صندوق بازنشستگي كشوري معوقه هاي بازنشستگان قبل از سال 75 را پرداخت نمايد. ولي تا به حال در استان هرمزگان خبري از اجراي آن نيست. وقتي تماس گرفته مي شود قول مساعدت مي دهند ولي در عمل خبري نمي شود. از مسئولين امر درخواست مي شود بيش از اين ما را چشم انتظار نگذارند.
8465-0937
¤ از مأمورين پليس استاديوم آزادي به خاطر حسن برخورد با تماشاگران كمال تشكر و قدرداني را دارم.
اكبر خادمي مقدم
¤ براي كشور و ملت ما بسيار زشت و نارواست كه ركورددار اسراف باشيم و اين در حالي است كه آيات و روايات بيشماري ما را از اين كار بازداشته است. مشكل ما ندانستن نيست مشكل ما عمل نكردن است.
4178-0936
¤ از مسئولين سازمان آب و برق ياسوج درخواست مي شود مشكل آب آشاميدني و برق شهرك صنعتي اميرآباد را حل كنند اكثر اوقات آب و برق اين شهرك قطع است.
3361-0936
¤ قانون بازنشستگي افراد بالاي 80 سال سن و سابقه كمتر از 10 سال سابقه بيمه بازنشستگي به كجا انجاميد. از مسئولين مربوطه درخواست مي شود ما را از اين وضعيت بلاتكليفي خارج كنند.
رئوفي از شهرستان خلخال
¤ مديرعامل شركت تعاوني فني مهندسي مشاوره اي كشاورزي هستم الان 5سال است نه بيمه داريم و نه تكليفمان مشخص است و هر روز نيز با وعده و وعيد مسئولين مواجه هستيم. از وزير محترم جهاد كشاورزي درخواست مي شود تكليف 2300 نفر مهندس مشغول در اين شركتها را روشن كنند.
5113-0914
¤ مي خواهم دو موضوع را در اين ستون متذكر بشوم مطلب اول مربوط به يارانه هايي است كه دولت مي پردازد و موجب شده تورم ده درصد بالا برود. مطلب دوم مربوط به ثبت نام براي عمره مي شود. عرض مي كنم وقتي رژيم آل سعود دست به كشتار مردم بحرين زده و هر روز جنايت مي كند چرا بايد از طريق اعزام زائر به اين رژيم كمك بشود.
حسني
¤ در پي نشست اخير خبرگان رهبري و صدور بيانيه آن عزيزان و به دنبال رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در جمع آن سروران بستر انتخابات مجلس آماده و آرام شد و تمامي بهانه ها و حاشيه هايي كه برخي به وجود آورده بودند جمع گرديد. هر چند آنهايي كه خود را به خواب زده اند همچنان در شيپور فتنه و انحراف مي دمند ولي مدعيان وحدت از ديوار انحراف پايين آيند كه نظام نسبت به سرسپردگان اجانب انعطاف نداشته و نخواهد داشت و هر كسي خود را در چارچوب اصول مي بيند بر طبق قانون مي تواند وارد عمل شود ولا غير.
محمودي
¤ وزير محترم بهداشت اگر قصد دارد كه متوجه شود در زيرمجموعه هاي دانشگاههاي پزشكي چه مسائلي مي گذرد بايد خود يا يكي از معاونين او بدون اطلاع قبلي و به صورت غيرمحسوس و ناشناس بازديد داشته باشند تا حقايق معلوم شود.
4061-0917
¤ چرا بايد يك نفر با 29ماه سابقه حضور در جبهه حداكثر تا 9ماه از امتياز كسر خدمت استفاده كند اما فرد ديگري با 30 ماه سابقه جبهه (يك ماه بيشتر) از معافيت كامل سربازي بهره مند شود.
6568-0911
¤ در تاريخ 1/4/90 با واريز مبلغ شانزده ميليون تومان به حساب ايران خودرو، پژو 206 خود را از بنگاه معاملاتي كه در روزنامه همشهري خود را نماينده ايران خودرو معرفي كرده بود دريافت كردم تا ظرف يك هفته اسناد و مدارك خود را نيز به اينجانب تحويل نمايند ولي با گذشت بيش از 80روز از تاريخ تحويل خودرو هيچ خبري از كارت شناسايي خودرو و سند مالكيت نيست و طي اين مدت هر روز بين نماينده ادعايي واقع در خيابان 17 شهريور و ايران خودرو در رفت و آمد هستم. واقعا تعجب آور است.
سيده ليلا وقاري
¤ در تاريخ 19/6/90 برنامه تجليل از بازنشستگان ارتش و نيروهاي مسلح از ساعت 7صبح تا 11 با همكاري شهرداري منطقه 20 در مركز آموزش و پژوهش فرهنگي حوزه علميه حضرت عبدالعظيم حسني(ع) برگزار گرديد اين مراسم كه با ساز و آواز همراه بود باعث رنجش طلبه هاي حاضر شد. چرا كه در جوار حضرت عبدالعظيم حسني(ع) چنين برنامه اي شايسته نبود.
يك هموطن
¤ پس از خارج كردن خودروي فرسوده ام اقدام به خريد يك دستگاه پرايد از نمايندگي سايپا و به شماره 1012 افسريه نمودم پس از تحويل خودرو مشخص شد به علت بي دقتي مسئولين اين نمايندگي برخي اشتباهات ثبتي از جمله ثبت غلط تاريخ تولدم وجود دارد. با مراجعه به نمايندگي مرا به شماره گذاري و تعويض پلاك فرستادند آنجا نيز مجددا مرا به نمايندگي سايپا عودت دادند نمايندگي سايپا كليه مدارك و اسناد خود را تحويل گرفتند تا سه روزه مشكل را حل نمايند اما پس از گذشت قريب به يك ماه، همچنان سرگردانم و مدركي هم ندارم تا با آن خودرو را جابه جا كنم و يا به مسافرت بروم از سازمان هاي ناظر و مسئولين سايپا درخواست مي شود به زيرمجموعه خود سركشي و بازرسي نمايند تا اين قدر مردم سرگردان و حيران نشده و به نظام و سيستم اداري بدبين نگردند. اين شرح حال يك روحاني است واي به حال بقيه مردم. متاسفانه كسي پاسخگو نيست.
يعقوب احمدي
¤ با توجه به هزينه هاي متعدد شهرداري به مناسبت هاي مختلف و عرضه بستني هاي چهارصدهزار توماني و... شايسته است شوراي شهر و شهرداري بخشي از اين هزينه ها را نيز به مردم مظلوم سومالي كه هيچ خوراكي براي سيركردن شكم خالي خود ندارند هديه نمايد.
حبيبي
¤ يادداشت روز كيهان در مورد اظهارات آقاي باهنر و پاسخ ايشان را خواندم به نظرم آقاي باهنر بايد از كيهان به دليل اينكه باعث پاسخگويي و شفاف شدن مواضع ايشان شد قدرداني نمايد.
1854-0912
¤ نبايد برخي مسئولين اجرايي با سكوت خود در قبال انحرافات اطرافيان با بي تفاوتي از كنار آنها عبور كنند.
6333-0911
¤ وارنا يك شهر ساحلي و توريستي در كشور بلغارستان است كه همه در اين شهر برهنه هستند چرا در كشور ما شركتي اسم خودش را به اين نام مي گذارد و كسي هم متعرض او نمي شود؟
6956-0912
¤ از رياست محترم قوه قضائيه در خصوص پي گيري پرونده به شماره 680062 كه از سال 82 در جريان دادگاه شهرستان نور بود تقدير و تشكر مي شود و جاي بسي تأسف كه يك پرونده ساده بايد اين همه در پيچ و خم دادگاه و قاضي و شاكي و متشاكي به طول انجامد.
6988-0936
¤ بنده با پرداخت 16 ميليون تومان اقدام به خريد يك دستگاه اتومبيل پژو 206 از شركت ايران خودرو كردم ولي دو ماه گذشته هنوز سند اين ماشين و كارت خودرو را تحويل بنده نداده اند و مي گويند حاضر نيست. از آنجا كه ممكن است پليس ماشين را در پاركينگ بخواباند با ترس و لرز آن را بيرون مي بريم و استفاده مي كنيم. تو را به خدا اين چه وضعي است كه براي ما درست كرده اند؟
اميرعباس جعفري
¤ در خيابان گلستان دوم منشعب از خيابان پاسداران شهرداري رفتگري كه كوچه ها را جارو كند ندارد. ته مانده آشغال ها در كنار خيابان مي ماند و داخل جوي آب لجن جمع شده است. شماره 137 شهرداري هم پاسخگو نيست. از شما راهنمايي مي خواهيم كه چه بايد بكنيم.
سراج
¤ابتداي كوچه شهيد حاجي سلطاني منشعب از خيابان شهيد شهميرزادي در بزرگراه شهيد محلاتي فاقد چراغ برق روشنايي است. از شهرداري و اداره برق منطقه درخواست تأمين روشنايي اين كوچه را داريم.
از ساكنين محل
¤ كوچه 21 شهرك محمديه در اسلام شهر پاتوق عده اي اراذل و اوباش و قاچاقچي مواد مخدر شده است به طوري كه ناموس مردم مورد اذيت و آزار قرار مي گيرد. ناراحتي ما بيشتر از ناحيه مأمورين نيروي انتظامي منطقه است كه در اين مورد احساس مسئوليت نمي كنند و كاري به كار اين افراد خلافكار و مزاحم شهروندان ندارند.
3419-0935
¤ يك دستگاه يخچال فريزر ايندزيت به قيمت يك ميليون و 800 هزار تومان خريده ام. بعد از گذشت چند روز خراب شده و كار نمي كند. جالب اينكه نه فروشگاه مربوطه و نه نمايندگي شركت هيچ كدام مسئوليت قبول نمي كنند. لطفاً راهنمايي بفرماييد كه به كجا شكايت بكنم.
جهان بزرگي از شهر ازنا

 



پروژه مشترك فتنه گران قديم و جديد براي لاپوشاني فساد 3000 ميلياردي (خبر ويژه)

تازه ترين اطلاعات دريافتي كيهان حكايت از آن دارد كه در جريان فتنه و انحرافي درباره پرونده فساد 3000 ميلياردي به راهبردي واحد رسيده اند.
بنابرگزارش هاي موجود در اختيار كيهان جريان انحرافي كه هم اكنون به شدت از حجم و عمق اسناد كشف شده در پرونده فساد 3000 ميلياردي بهت زده و نسبت به سرنوشت خود نگران است، در تازه ترين طراحي انجام شده تصميم گرفته از دو سفر رئيس جمهور يكي از اردبيل- كه انجام شد- و ديگري به نيويورك براي لاپوشاني افتضاح به بارآمده استفاده كند. همانطور كه اكنون كاملاً آشكار شده اين جريان در استفاده از سفر اردبيل براي به حاشيه بردن اين خبر هولناك - يا به تعبير يكي از يدرهاي اين جريان تبديل تهديد به فرصت- كاملاً شكست خورده است چرا كه اظهارات شتابزده و عصبي رئيس جمهور در اين سفر جز بوجود آوردن اين سؤال كه چرا وي خود در برخورد با اين فساد پيش قدم نشده حاصلي نداشته است. درباره سفر نيويورك نيز اطلاعات موجود نشان مي دهد اين جريان درصدد آن است كه با ايجاد بمب هاي خبري و حركات پر سر و صدا وضعيتي بوجود بياورد كه در آن خبر فساد 3000 ميلياردي از ذهن افكار عمومي پاك شود. در عين حال سؤالي كه در اينجا وجود دارد اين است كه اگر اين جريان از رسيدگي علني و شفاف به اين پرونده نگران نيست چرا به پروژه سازي پي درپي براي به حاشيه راندن آن روي آورده است.
در همين حال از محافل مرتبط با جريان فتنه خبر مي رسد كه اين جريان 2 راهبرد اصلي را در قبال اين جريان در پيش گرفته است. راهبرد نخست فراتر بردن اتهام از دولت و متهم كردن همه اركان نظام كه سخنان روز چهارشنبه آقاي احمدي نژاد در اردبيل كمك مهمي به آن بود.
راهبرد دوم اين است كه به هر شكل ممكن اسناد و اخبار ارتباط متهم اول پرونده با دولت اصلاحات و چهره هاي اصلاح طلب (در كنار جريان انحرافي) را لاپوشاني كنند. برخي از يافته هاي اخير در پرونده فساد 3000 ميلياردي حكايت از آن دارد كه متهم اول پرونده داراي ارتباطي گسترده با جريان دوم خرداد بوده و در سال هاي اخير توانسته به بخش آلوده دولت نيز نزديك شود. اين يافته ها اثبات كننده يك فرضيه بسيار مهم و البته ديرين است كه تأكيد مي كند عقبه اقتصادي و سياسي دو جريان انحرافي و فتنه يكسان است.





 



انهدام شبكه منابع بي بي سي در ايران (خبر ويژه)

شبكه گسترده اي از عناصري كه تامين كننده اطلاعات، فيلم، خبر، سوژه يابي و تهيه گزارش از محيط هاي مختلف و جعل و دست كاري آنها براي بي بي سي فارسي بود، شناسايي و منهدم شد.
بنابرگزارش هايي كه روز پنج شنبه منتشر شد، در ميان اين افراد چهره هاي مشهور به اصطلاح هنري اعم از مرد و زن نيز ديده مي شود.
عمده همكاري ضد ايراني اين افراد با بي بي سي فارسي به ماه هاي اخير بر مي گردد كه اين فعاليت نيز سهم عمده اي از فعاليت تبليغاتي ضد ايراني شبكه دولتي انگليس را طي ماه هاي اخير شامل مي شده است.
بنابر اظهار كارشناسان موضوع اقدامات ضد ايراني اين شبكه كه در پوشش همكاري با بي بي سي عملا نيازمندي هاي سرويس جاسوسي انگليس را تامين مي كرده، همراه با پرداخت پول هاي كلاني به عنوان دستمزد و... به اعضاي شبكه بوده است.
جالب است كه پس از انتشار اين خبر بي بي سي در واكنشي منفعلانه خود را رسانه اي مستقل خواند كه هيچگونه وابستگي به دولت اين كشور ندارد و حال آنكه بي بي سي تنها شبكه انگليسي است كه مستقيما از سوي دولت اداره شده و بودجه هاي سالانه دريافت مي كند و اين واقعيت بارها از سوي وزراي خارجه وقت انگليس و رئيس شبكه بي بي سي مطرح شده است.

 



پيام به اردوغان (خبر ويژه)

برخي منابع مي گويند جمهوري اسلامي ايران اخيرا با ارسال پيامي دوستانه به رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه نسبت به تبديل شدن آنكارا به بخشي از پروژه ضد اسلامي در منطقه هشدار داده است. در حالي كه اظهارات اخير اردوغان در دعوت از مردم مصر براي تشكيل حكومت لائيك- مدل تركيه- خشم فراوان مردم اين كشور را برانگيخته گفته مي شود ايران در پيامي از اردوغان خواسته دست از تبليغ لائيسيته بردارد و نسبت به پروژه آمريكا و اسرائيل بويژه در سوريه هشيار باشد.
گزارش ها نشان مي دهد اردوغان برخوردي همدلانه با اين پيام داشته است و احتمالا به همين دليل است كه به زودي خود وي همراه با احمد داوود اوغلو وزير خارجه و هاكان فيدان رئيس سازمان اطلاعاتي تركيه به ايران خواهند آمد.

 



شلاق دروغ هاي شاخدار بر بدن ضد انقلاب (خبر ويژه)

در حالي كه سايت هاي ضد انقلاب و برخي همراهان داخلي آنها در دو روز گذشته سرو صداي فراواني درباره اجراي حكم شلاق يك متهم دون پايه فتنه 88 به نام سميه توحيد لو به راه انداخته اند، وي در يادداشتي روي وبلاگ خود به نام «بر ساحل سلامت» تلويحا گفته است كه اساسا اين حكم اجرا نشده و قصد مجريان حكم نيز نه اجراي واقعي آن بلكه «تحقير» وي بوده است.
توحيدلو يكي از متهمان فتنه است كه به جرم اقدام عليه امنيت كشور مدتي را در زندان گذرانده است. مقام هاي قضايي عدم اجراي حكم وي را تاييد مي كنند.
گفتني است رسانه هاي ضدانقلاب طي روزهاي گذشته دروغ شاخدار عجيب و غريبي درباره شلاق توحيدلو گفته اند و حالا درمانده اند كه چگونه بايد اين نمايش مسخره را جمع كنند. به عنوان نمونه سايت جرس (پروژه مشترك منافقين و MI6) در يادداشتي به قلم آيدا قجر از غل و زنجير شدن دست و پاي توحيدلو حين اجراي حكم خبر داده بود! بيژن صف سري ضدانقلاب فراري نزديك به منافقين هم در يادداشتي كه گويانيوز آن را منتشر كرد از اينكه يك مرد به توحيدلو شلاق زده به شدت ابراز انزجار كرده است!!

 



چه عيبي دارد كه يك جو شخصيت هم داشته باشيم! (خبر ويژه)

آلودگي بي حد و مرز برخي طيف هاي اپوزيسيون به منابع مالي سازمان سيا و وزارت خارجه آمريكا، موجب اعتراض يك گروهك مقيم آلمان شد.
پايگاه اينترنتي «اخبار روز» وابسته به گروه موسوم به اتحاد جمهوري خواهان، درباره توجيهات طيف هايي كه دريافت حمايت هاي سياسي و مالي از آمريكا را مشروع جلوه مي دهند نوشت: سهل انگاري در اين زمينه و ناديده گرفتن احتمال نقض استقلال و آزادي ما مسلماً فاجعه آفرين خواهد بود. سوال اين است كه تا كجا و بر چه بنايي مي شود به خود و قرارهاي آمريكا اعتماد كرد؟ هواداران نظريه كمك گرفتن قبل از هر اقدام عملي بايد مشخص كنند كه انگيزه آمريكا چيست؟ آيا واقعا طرفدار آزادي و استقلال ماست يا منافع خاصي را در ايران دنبال مي كند كه در تضاد با منافع ملي ماست؟
نويسنده اين تحليل با اشاره به كلاهبرداري هاي سياسي و اقتصادي متعدد آمريكا در حوزه نفت و سياست خاورميانه نوشت: اگر آمريكا اين كارنامه را دارد پس چرا بايد به فكر همكاري و استفاده از كمك هاي اين دولت باشيم؟ اگر راهبرد اصلي آمريكا، دفاع از دموكراسي و مخالفت با ديكتاتوري بود، سياست آمريكا هرگز نمي توانست تجاوز ارتش سعودي و امارات و سركوب خونين مبارزات مردم در بحرين را تحمل كند. روشن است كه سياست يك بام و دو هوا عمل مي كند. آمريكائي ها هم در توضيح اين تفاوتها مشكل دارند. اين مشكل تنها در مورد بحرين نيست. سياست آمريكا در مورد تظاهرات در خود عربستان سعودي حتي از همين سايه كم رنگ طرفداري از دموكراسي هم برخوردار نيست. همچنين مدارك جديد كه ويكي ليكس از وزارت خارجه آمريكا منتشر كرده نشان مي دهند كه حتي بعد از شروع دوره مبارزه در ليبي در ماههاي گذشته، سازمان امنيت ليبي و سازمان سيا روابط نزديك و بسيار دوستانه اي داشتند. چطور بود كه از يك طرف در سطح علني به اعمال خلاف آقاي قذافي اعتراض مي شد ولي در پشت درهاي بسته براي هم هديه مي فرستادند و اطلاعات رد و بدل مي كردند؟ شايد نگران كننده ترين شواهد، مربوط به مذاكرات پشت پرده و وقايعي باشند كه درست بعد از آزادي طرابلس اتفاق افتادند. كشورهاي «دوست ليبي» در پاريس تشكيل جلسه دادند و بصورت ظاهر موضوع بحث راههاي كمك به دولت موقت انقلابي بود ولي داغترين اخباري كه از اين كنفرانس بيرون مي آمدند، در مورد سرنوشت شركتهاي نفتي و سهمي بود كه از منابع ليبي برده اند.
اخبار روز همچنين نوشت: شايد رابطه القاعده با دولت آمريكا از نمونه هاي بارز در چند دهه اخير باشد. زماني كه نيروهاي شوروي، افغانستان را گرفته بودند آمريكا القاعده را سازمان داد. به آنها فرصت داد كه از اعراب ثروتمند كمك مالي دريافت كنند و شبكه مالي وسيعي بسازند. آنها را مسلح كرد و تمام اسرار سازماندهي و اجراي عمليات تروريستي را به آنها ياد داد. اما روزي كه نيروهاي شوروي از افغانستان عقب كشيدند تمام اين روابط قطع شدند. نكته اي كه شايد كمتر در اخبار توضيح داده شده اينست كه همين نوع برخورد را با دولت ( ارتش و سازمان امنيت) پاكستان هم داشتند. هنوز هم پاكستاني ها و سران ارتش پاكستان رسما مي گويند به آمريكا اعتماد ندارند و نمي دانند كه پس از اتمام برنامه آمريكا در افغانستان سياست آمريكا با آنها چه خواهد بود.
اما شايد بدترين نمونه اين برخورد آمريكائي ها به شورش شيعيان عراق در دوره بلافاصله بعد از جنگ كويت مربوط شود. در آن زمان، شيعيان به تشويق وسيع آمريكا سر به شورش برداشتند و آمريكا هم تا زماني كه قرار و مدار ترك مخاصمه با صدام را امضا كرد آنها را به شورش تشويق مي كرد ولي بلافاصله بعد از امضاي قرارداد با صدام، آنها فراموش شدند و ارتش صدام با راحتي تمام كشتار وسيع و بي رحمانه اي را به راه انداخت. هنوز هم توضيح معقولي از اين تغيير سياست داده نشده است. به نظر مي رسد كه بعد از شكست صدام در كويت، نگراني آمريكا اين بود كه ادامه جنگ با صدام به نفع ايران تمام مي شود و بنابراين تمام قرار و مدارهاي ضمني به فراموشي سپرده شدند. سوالي كه بلافاصله براي ما مطرح است اينست كه آيا امكان اينچنين تغيير مواضعي در آينده هم وجود دارد؟
نويسنده با اشاره به سوابق وابستگي جريان هايي نظير حزب توده و سازمان منافقين تصريح مي كند: نبايد كاري كنيم و در شرايطي قرار بگيريم كه حزب توده براي سالهاي سال گرفتارشان بود. بايد مواظب باشيم خودمان (و طرفداران مان) را در شرايطي قرار ندهيم كه رهبري سازمان مجاهدين خلق هزاران انسان را در آن گرفتار كرده است. تجربيات حزب توده و مجاهدين در تاريخ اخير ايران نقش برجسته و غيرقابل انكاري دارند. فكر مي كنم همه ما جنبه هاي ياس آور و دردناك اين دو تجربه را مي شناسيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14