(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26 شهریور 1390- شماره 20025

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله مكارم شيرازي در مراسم آغاز سال تحصيلي حوزه هاي علميه تهران:
اگر مرجعيت امام (ره) نبود ، انقلاب به ثمر نمي رسيد
آيت الله سيداحمد خاتمي در خطبه هاي نمازجمعه تهران :
عوامل اختلاس بايد به اشد مجازات برسند مردم خواهان برخورد سريع و دقيق هستند
آزمايش موفق موشك هاي نقطه زن ايران در رزمايش فدائيان حريم ولايت
معاون دبيركل حزب الله لبنان: رهبري آيت الله خامنه اي موجب پيشرفت كشورهاي اسلامي شد
امام جمعه قم: هيچ مقام و مسئولي حق جلوگيري از اجراي عدالت را ندارد
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي :
اسناد معتبري مبني بر نقش جريان انحرافي در اختلاس بزرگ وجود دارد
معاون وزير نيرو:10ميليارد دلار در صنعت برق كشور صرفه جويي شده است
اخبار ادبي و هنري
برگزاري مراسم سالگرد ارتحال علامه عسكري و آيت الله احمدي فقيه در قم



آيت الله مكارم شيرازي در مراسم آغاز سال تحصيلي حوزه هاي علميه تهران:
اگر مرجعيت امام (ره) نبود ، انقلاب به ثمر نمي رسيد

حضرت آيت الله «ناصر مكارم شيرازي» از مراجع تقليد با بيان اينكه انقلاب اسلامي از حوزه برخاست گفت: اگر مرجعيت امام(ره) نبود انقلاب اسلامي اكنون به ثمر نمي رسيد.
به گزارش ايرنا، اين مرجع تقليد روز پنج شنبه در مراسم آغاز سال تحصيلي حوزه علميه تهران در حرم مطهر امام(ره) در اجتماع بزرگ علما، مدرسان و طلاب مدارس علميه استان تهران افزود: مقام معظم رهبري نيز برگزيده حوزه هاي علميه است و حوزه ها نقش مهمي در ايجاد، بقا و حفظ انقلاب اسلامي از اشتباهات و انحراف دارند.
وي همچنين اظهار داشت: اسلام از محيط جاهليت عربي كه بت پرستي و خرافات بسياري در آن بود برخاست و هم اكنون به عنوان بزرگترين منادي علم و دانش در جهان تبديل شده است. وي تصريح كرد: حوزه هاي علميه از زمان وجود مقدس خاتم الانبيا(ص) تشكيل شد و پيامبر در آن زمان رسما از عده اي دعوت كرد تا طلاب علوم ديني شوند تا يك عده در جبهه جهاد و عده اي ديگر در جبهه مبارزه با جهل تلاش كنند.
وي تصريح كرد: بنابراين ما مسلمانان ريشه دارترين دانشگاه هاي علمي را داريم و به اين امر افتخار مي كنيم و اكنون نيز بعد از به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي ضرورت گسترش حوزه هاي علميه بيشتر شده است.
وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود در رابطه با انتظارات خود از حوزه علميه تهران گفت: مرجعيت يك نهاد بسيار مهم است و همواره نقش مهمي در جهان اسلامي داشته و مرجعيت امام راحل بود كه انقلاب را به پيروزي رساند و پرورش مراجع آينده يكي از وظايف مهم حوزه هاي علميه تهران و ساير حوزه هاي كشور است.
آيت الله مكارم شيرازي همچنين گفت: حوزه هاي علميه مستقل هستند و برعكس حوزه هاي برخي مذاهب كه مفتي از سوي حكومت تعيين و همه منصوبين حكومت هستند و اين در حالي است كه حوزه هاي علميه ما حكومت را ايجاد و مستقل از حكومت هستند و استقلال علمي و مالي و بسياري جهات ديگر آن باعث شده كه به امور نظارت داشته باشند و اگر انحراف و مشكلاتي در جامعه وجود دارد با انتقاد سازنده بيان مي كنند.
وي نظارت بر احزاب سياسي را يكي از وظايف حوزه هاي علميه ذكر كرد و گفت: احزاب تشكيل مي شوند و شايد برخي از آنها راه انحراف را بروند و حوزه هاي علميه بايد حضور سياسي داشته باشند و حوزه نبايد تبديل به يك حزب شود بلكه حوزه حقيقت اسلام را بيان مي كند.
آيت الله مكارم شيرازي تصريح كرد: حوزه هاي علميه بايد بر احزاب نظارت كنند تا اگر انحرافي باشد حساب شده و با منطق بسياري از اين مشكلات را حل كرد.
آيت الله مكارم شيرازي همچنين با بيان اينكه بسياري از مفاسد اخلاقي و انحرافات از مسير عفت در تهران نمايان شده است، گفت: برادران و خواهران در حوزه هاي علميه بايد با كمك يكديگر اين مشكل را حل كنند.
آيت الله مكارم شيرازي اضافه كرد: اگر جلوي اين موارد را نگيريم و جوانان آلوده شوند و اگر دشمن بخواهد به اين مرز و بوم حمله كند كسي كه كفن بپوشد و در خط مقدم قرار گيرد را پيدا نمي كنيم و اين جوانان بسيجي هستند كه مقابل آنان قرار مي گيرند و جواني كه آلوده مواد مخدر و انحرافات جنسي شده مقابل دشمن نمي ايستد.
وي گفت: بارها گفته ام مسايل اخلاقي ما تبديل به مسايل سياسي مي شود و اين امر اساس انقلاب ما را متزلزل خواهد كرد.
آيت الله مكارم شيرازي در پايان سخنان خود بر ضرورت توجه به مسائل معيشتي طلاب تاكيد كرد و گفت: طلاب از محروم ترين اقشار جامعه هستند.
ساخت بزرگترين موسسه پژوهشي، علمي و فرهنگي طلاب كشور آغاز شد
كار ساخت بزرگترين موسسه پژوهشي، علمي و فرهنگي طلاب سراسر كشور توسط آيت الله مكارم شيرازي در منطقه «مهرآباد» شهر رودهن آغاز شد.
به گزارش ايرنا، اين موسسه پژوهشي، علمي و فرهنگي در زميني به وسعت 105 هكتار احداث مي شود. در مراسم آغاز ساخت اين موسسه آيت الله مكارم شيرازي حوزه علميه را پشتيبان نظام دانست و گفت: صيانت از حوزه هاي علميه از فرايض است و موجب حفظ كشور و نظام مي شود زيرا سلاح برتر شيعيان ايران در مقابل دشمنان، نيروي ايمان، اخلاص و عشق به امام زمان(عج) است كه همگي برخاسته از حوزه هاي علميه هستند. وي با اهداي 300 ميليون ريال در گام نخست براي كمك به تاسيس اين پروژه بزرگ، گفت: اين كمك ها در آينده نيز ادامه خواهد داشت و مردم نيز مي توانند با اهداي وجوهات شرعيه خود در احداث اين مركز علمي، پژوهشي و مذهبي سهيم باشند تا اين طرح با كمك هاي دولتي و مردمي مورد بهره برداري قرار گيرد. آيت الله مكارم شيرازي تصريح كرد: با بهره برداري از اين موسسه طلاب مي توانند در تابستان به تحصيل ادامه دهند.

 



آيت الله سيداحمد خاتمي در خطبه هاي نمازجمعه تهران :
عوامل اختلاس بايد به اشد مجازات برسند مردم خواهان برخورد سريع و دقيق هستند

خطيب نمازجمعه تهران با تاكيد بر اينكه پرونده اخير اختلاس سيستم بانكي آزمون بزرگي براي دستگاه قضايي است، گفت: اختلاس اين چنيني نمي تواند كار يك نفر باشد، بلكه كار مجموعه و روابط است، بنابراين مردم خواهان برخورد سريع و دقيق و اشد مجازات براي عاملان آن هستند.
به گزارش فارس، آيت الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه عبادي- سياسي تهران صبر و استقامت در راه خدا را از دلايل بهشتي شدن دانست و اظهار داشت: خداوند در مقابل صبر بهترين پاداش را به صابرين عطا مي فرمايد.
وي در ابتدا با اشاره به سالروز شهادت شهداي صدر اسلام و معاصر، از جمله حضرت حمزه سيدالشهدا(ع)، حضرت عبدالعظيم حسني(ع)، شهيد آيت الله مدني و آيت الله طالقاني، ضمن گراميداشت ياد و خاطره اين بزرگان گفت: ما همچنين از مادر شهيدان جهان آرا تجليل مي كنيم و براي ايشان مغفرت و رحمت از خداوند خواهانيم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به روند جريان بيداري اسلامي در منطقه بيان داشت: شعله بيداري اسلامي حدود 8 ماه است كه در منطقه زده شده است و موفقيت هاي زيادي را نصيب جهان اسلام كرده است كه سقوط ديكتاتوري هاي منطقه، تشديد روحيه ضد استكباري، اشغال سفارتخانه هاي رژيم جعلي صهيونيستي در مصر و اردن و فرار مفتضحانه آنان از آن جمله است.
آيت الله خاتمي ادامه داد: آمريكا كه روزي خاورميانه بزرگ و شعار از نيل تا فرات را در دستور كار داشت امروز دچار ذلت روزافزون شده است و فرياد «مرگ بر آمريكا و اسرائيل» در منطقه طنين انداز است. اين پيامي به ساير ملت هاي منطقه است كه آنها هم مي توانند وارد صحنه شوند و كار رژيم صهيونيستي را يكسره كنند، ملت ها بايد تودهني به دولت هاي سازشكاري بزنند كه سفارتخانه اين رژيم جعلي را در كشورشان بنا كرده اند.
وي افزود: از ثمرات ديگر بيداري اسلامي، اعلام رسمي انقلابيون است مبني بر اينكه خواهان اسلام و مردم سالاري ديني است. اين همان چيزي است كه استكبار از آن به شدت هراسان بوده و هست.
خطيب نمازجمعه تهران خطاب به مسئولان برخي دولت هاي منطقه كه اين روزها به دوره گردي افتاده اند، گفت: نسخه حكومت هاي سكولار ديگر قابل پذيرش نيست، اين حكومت ها بيماري زا و مرتجعانه هستند و مردم در مقابل آنها ايستاده اند. حاكمان بايد دنبال حاكميت اسلام باشند.
آيت الله خاتمي با اشاره به اجلاس مجمع جهاني اهل بيت(ع) و حضور 500 نفر از ميهمانان بين المللي در اين اجلاس و همچنين با اشاره به اجلاس آينده بيداري اسلامي در تهران گفت: اين گامي ستودني و بي سابقه است.
خطيب نمازجمعه تهران همچنين ادامه داد: اميدواريم خداوند توفيق ايستادگي، مقاومت و خستگي ناپذيري به مردم مظلوم بحرين عنايت كند و خواسته هاي حق آنها را محقق فرمايد.
وي در بخش ديگري از سخنانش به اختلاس 3 هزار ميلياردي اشاره كرد و گفت: اول از مسئولاني كه مي گويند اين فساد را كشف كرده اند تقدير مي كنيم، اما چرا بايد كار به اينجا بكشد. مشكل ما در سيستم نظارتي است و اين در حالي است كه مردم و زوج هاي جوان براي گرفتن وامهاي كوچك با مشكل مواجه اند.
خاتمي اظهار داشت: از اقدامات ستودني در اين زمينه، اقدام رئيس قوه قضاييه است كه با ابلاغ مسئوليت پيگيري پرونده به حجت الاسلام اژه اي كه مشهور به قاطعيت هستند، خواستند كه موضوع باجديت پيگيري شود. مردم نيز خواهان اين هستند.
وي در ادامه به اظهارات يكي از مسئولان كه گفته بود در خصوص اين سوءاستفاده قبلا تذكر داده است، اشاره كرده و گفت: چرا همان هنگام دست به اقدام عملي نزديد؟
آيت الله خاتمي همچنين با اشاره به انتصاب آقاي محسني اژه اي به عنوان نماينده ويژه رئيس قوه قضاييه در رسيدگي به پرونده فساد 3000 ميلياردي، اژه اي را فردي معرفي كرد كه به برخورد قاطع با فساد مشهور است.
وي تاكيد كرد: اشد مجازات بايد براي اين مجرمان درنظر گرفته شود. زيرا انتظار مردم از قوه قضاييه همين است. لذا مردم مي خواهند همانطور كه قوه قضاييه در ايجاد امنيت اجتماعي قاطع بوده است در رابطه با مفسدين اقتصادي نيز همين قاطعيت را ببينند.
خطيب نمازجمعه تهران گفت: اين آزمون بزرگي براي دستگاه قضايي است و ما از خدا مي خواهيم آنها از اين امتحان سربلند بيرون بيايند، اختلاس اين چنيني نمي تواند كار يك نفر باشد بلكه كار مجموعه و روابط است. آقاي دادستان بايد اين روابط و مجموعه را پيدا و به سزاي اعمال ننگين خود برساند.
خاتمي با تاكيد بر اينكه در اين موضوع علاوه بر دقت بايد سرعت هم مورد توجه باشد، گفت: مردم خواهان سرعت در برخورد هستند، چرا كه در غير اين صورت تاثير لازم را نخواهد داشت.
خطيب موقت نمازجمعه تهران همچنين در خطبه اول نماز جمعه تهران در خصوص موانع استجابت دعا به كلام اميرالمؤمنين علي(ع) اشاره كرد و گفت: روراست نبودن با خدا، مخالفت با سنت پيامبر، عمل نكردن به قرآن، داشتن رفتار جهنم ساز و رفتار دوركننده از بهشت از موانع اجابت دعاست.
امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد: كساني كه از نعمت هاي خدا بهره مند شدند ولي كفران نعمت كردند جزو اين دسته اند كه دعايشان مستجاب نمي شود.
آيت الله خاتمي با بيان اينكه نعمت هاي پروردگار غيرقابل شمارش است متذكر شد: ما غرق در نعمت هاي مادي و معنوي الهي هستيم و بايد لحظه به لحظه شكرگزار و سپاسگزار باشيم.
وي با بيان اينكه اكثر ما از نعمت هاي معنوي خداوند غافل هستيم، توجه به نعمت معنوي را مورد تاكيد قرار داد و افزود: اولين اين نعمت هاي معنوي؛ نعمت هدايت، دوم نعمت آزادي، سوم دفع توطئه هاي دشمنان، چهارم نعمت امدادهاي غيبي، پنجم نعمت وحدت و ششم نعمت رهبري الهي است.
خطيب نمازجمعه تهران با تاكيد بر توجه همگان به نعمت رهبري الهي گفت: خداوند مردم را به شكرگزاري درباره اين نعمت الهي توصيه موكد فرموده است. به همين دليل زماني كه در روز عيد غدير، اميرالمؤمنين علي(ع) به جانشيني پيامبراكرم(ص) انتخاب مي شود آيه قرآن نازل مي شود و آن روز را روز كامل شدن دين توصيف مي فرمايند.
خاتمي ادامه داد: ما شاكر هستيم كه خداوند بعد از پيروزي انقلاب، نعمت رهبري الهي را به ما عنايت كرد. ديروز امام عظيم الشان و امروز مقام معظم رهبري آيت الله العظمي امام خامنه اي را داريم. ما ولايت فقيه را ادامه امامت و در همان مسير رهبري ديني در دوران غيبت امام زمان(عج) مي دانيم. البته مردم ما شكرگزار اين نعمت بوده اند، لذا مولا علي(ع) متذكر مي شوند اگر از نعمت الهي سپاسگزار نباشيد دعايتان مستجاب نمي شوند.
وي با بيان اينكه اطاعت، ولايتمداري و همراهي، شكرگزاري نعمت امامت، ولايت و رهبر عادل جامعه است، خاطرنشان كرد: حق امام و رهبر اسلامي اين است كه مردم، مطيع و همراه او باشند و رفتاري مانند كوفيان نداشته باشند كه علي(ع) بيش از ده بار از آنان به خداوند شكايت كرده است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ادامه سخنان خود گفت: همه بايد مراقب باشيم مطيع اين رهبر عزيز باشيم، البته نه به صورت گزينشي كه فقط بخش هايي از هدايت هاي رهبري را مورد توجه قرار دهند؛ اينطور نباشد كه كساني آنجايي كه با سليقه شان جور است با رهبري همراهي كنند و آنجا كه جور نيست همراهي نكنند.
آيت الله خاتمي در خاتمه گفت: رهبري مجموعه هاي نظام را يك مجموعه مي بينند. از قواي مختلف حمايت مي كنند و اگر نقطه نظراتي هم دارند در جلسات به آنها متذكر مي شوند. لذا اينكه كساني فقط بخشي از فرمايشات آقا را بگيرند خودمداري است نه ولايتمداري.

 



آزمايش موفق موشك هاي نقطه زن ايران در رزمايش فدائيان حريم ولايت

سرويس سياسي-
موشك ضدراداري نقطه زن ايران با دقت و برد چند برابر نسبت به انواع مشابه آن، در رزمايش فدائيان حريم ولايت با موفقيت آزمايش شد.
امير «حسين چيت فروش»-سخنگوي رزمايش فدائيان حريم ولايت- صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران تصريح كرد: اين موشك فوق پيشرفته كه به دست متخصصان داخلي و بعد از يازده سال تحقيقات گسترده ساخته شده است با بردي بسيار بالاتر از انواع ديگر موشك ها براي اولين بار از هواپيماي شكاري و بمب افكن سوخو 24 به سمت مسير از پيش تعيين شده با موفقيت شليك شد.
چيت فروش همچنين اظهارداشت: از ساعات اوليه بامداد پنج شنبه شاهد ادامه پرواز هواپيماهاي شكاري بمب افكن نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بوديم كه با دقت و سرعت بالا توانستند اهداف از پيش تعيين شده را با موفقيت مورد اصابت قرار دهند.
وي با بيان اين كه «انواع موشك ها و بمب هاي مورد آزمايش دراين مرحله از رزمايش به همت متخصصان داخلي ساخته شده است» افزود: امروز هواپيماهاي شكاري بمب افكن نيروي هوايي از ساير مناطق و قرارگاه هاي كشور نيز كه قرار بود دراين رزمايش شركت كنند به سمت منطقه عمومي رزمايش پرواز كردند و با موفقيت اهداف موردنظر را مورد اصابت قرار دادند.
سخنگوي سومين رزمايش بزرگ فدائيان حريم ولايت ادامه داد: همچنين آزمايش موفقيت آميز بمب ها و موشك هاي مختلف ساخت داخل با تكنولوژي هاي بالا و قابليت هاي مختلف مانند بمب هاي هوشمند باتناژ بالا، انواع موشك هاي ضدرادار و نقطه زن و موشك هاي تلويزيوني، ليزري، حرارتي و راديويي را شاهد بوديم.
فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز در همين زمينه خاطرنشان كرد: پيام رزمايش مدافعان حريم ولايت(3) به كشورهايي است كه در آنها بيداري اسلامي رخ داده، استقلال و خوداتكايي بود كه متخصصان نيروي هوايي، آن را به معرض ديد جهانيان گذاشتند.
امير سرلشكر عطاءالله صالحي كه روز پنج شنبه از طريق ويدئوكنفرانس با خبرنگاران حاضر در منطقه عمومي رزمايش سخن مي گفت تصريح كرد: كشورهايي كه در آنها بيداري اسلامي رخ داده مي توانند جوانان متخصص و توانمند ايران اسلامي را الگو قرار دهند و با استفاده از دانش و توان خود و بدون حضور مستشاران ساير كشورها، نيازهاي دفاعي شان را مانند متخصصان ايراني به طور كامل برآورده كنند.
اعلام پايان رزمايش از سوي فرمانده نيروي هوايي ارتش
سومين رزمايش بزرگ فدائيان حريم ولايت همچنين روز پنجشنبه با پيام فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران به كار خود پايان داد.
امير سرتيپ خلبان حسن شاه صفي در جمع خبرنگاران تصريح كرد: دستاوردهاي عظيم اين رزمايش را به محضر فرماندهي معظم كل قوا، خانواده معظم شهدا و جانبازان و آزادگان سرافراز و ملت شريف ايران تبريك عرض مي كنم زيرا اين دستاوردها محصول نخل تناور خوداتكايي و باورمندي جوانان غيرتمند ايران در سال هاي پس از انقلاب است.
وي ادامه داد: با توجه به گستردگي منطقه و به كارگيري انواع سامانه هاي پرنده به اذعان ناظران داخلي و كارشناسان امر، اين رزمايش بزرگ ترين رزمايش نيروي هوايي پس از انقلاب و گسترده ترين حضور عملياتي پس از جنگ تحميلي بوده است.
فرمانده نيروي هوايي ارتش، پيام روشن اين رزمايش را تجديد ميثاق با آرمان هاي امام راحل، شهيدان و فرمانده معظم كل قوا دانست و افزود: عملكرد فوق العاده تاكتيكي همكارانم در اين رزمايش، حاكي از هوشياري آمادگي كامل و لحظه به لحظه آنان است و اين رزمايش نشان داد كه هر چقدر قدرت و بدخواهي دشمنان نظام وسيع تر شده، قدرت دفاعي ما نيز در حوزه جنگ نرم و جنگ نظامي قوي تر شده است.
شاه صفي اظهار كرد: اگرچه در طول رزمايش به همت اصحاب رسانه گوشه هايي از آمادگي رزمي نيروي هوايي به تصوير كشيده شد اما آنچه بايد در كنار اين ظرفيت و توان مورد توجه قرار گيرد، قدرت معنوي و آمادگي قلبي كاركنان نيرو به ويژه خلبانان جوان و غيرتمند نيروي هوايي است كه با جان فشاني در مسير حفظ نظام مقدس جمهوري اسلامي و مرزهاي آبي و خاكي آن گام برمي دارند.
وي كه همزمان با آغاز مرحله اصلي سومين رزمايش بزرگ آفندي فدائيان حريم ولايت به عنوان فرمانده رزمايش مستقيماً در منطقه عمومي محل برگزاري حضور داشت، در خصوص ظرفيت هاي به كار گرفته شده در اين رزمايش خاطرنشان كرد: به كارگيري تسليحات هوشمند جديد از جمله موشك هاي ليزري بردكوتاه و بلند و همچنين موشك هاي حرارتي هوا به هوا و موشك هاي تلويزيوني و راداري و همچنين موشك ضدراداري كه با برد چند برابر و بعد از 11 سال تلاش براي اولين بار در اين رزمايش آزمايش شد، از نكات بارز سومين رزمايش فدائيان حريم ولايت بود.
فرمانده نيروي هوايي ارتش، اعمال تاكتيك هاي جديد روي اهداف متحرك با هواپيماهاي شكاري و بمب افكن و بارريزي تجهيزات و ادوات مهندسي در شرايط بحران در منطقه نبرد را از ديگر دستاوردهاي مهم اين رزمايش برشمرد.
شاه صفي همچنين با اشاره به پيچيدگي عمليات پروازي در شب تأكيد كرد: در اين نوع عمليات لازم است از تجهيزات و فناوري هاي پيچيده الكترونيكي براي رديابي دشمن و هدف قرار دادن آن در شب استفاده شود كه موفقيت خلبانان در انجام اين عمليات ها در اين رزمايش مايه افتخار و موجب تحير كارشناسان و ارزيابان رزمايش بود.
وي همچنين با اشاره به بازتاب گسترده رزمايش در رسانه هاي خارجي تصريح كرد: توجه كارشناسان نظامي دنيا به عملكرد نيروي هوايي با تأكيد بر ايستادگي و ابتكار و توان بالاي كارشناسان داخلي نشان از قدرت جوانان و خوش نامي پيشكسوتان دوران دفاع مقدس دارد.

 



معاون دبيركل حزب الله لبنان: رهبري آيت الله خامنه اي موجب پيشرفت كشورهاي اسلامي شد

معاون دبير كل حزب الله لبنان رهبري آيت الله خامنه اي را موجب پيشرفت خاورميانه و به ويژه كشورهاي اسلامي دانست.
به گزارش سايت «بيداري اسلامي»، شيخ نعيم قاسم، معاون دبيركل حزب الله لبنان در گفت وگو با ستاد خبري اجلاس بين المللي بيداري اسلامي، گفت: بايد توجه داشت پيش از انقلاب اسلامي ايران، اسلام در حاشيه زندگي مردم قرار داشت، اما پس از آن در بطن زندگي مردم قرارگرفت و باعث شد مسلمانان بعد از انقلاب اسلامي ايران در جهان نقش بهتري را ايفا كنند.
وي با اشاره به نقش هدايتگر و رهبري حضرت آيت الله خامنه اي، افزود: ايشان با ارائه شاخص اتحاد و همكاري جهان اسلام سبب شدند منطقه خاورميانه به ويژه كشورهاي اسلامي شاهد امكانات و پيشرفت هاي زيادي باشند.
نعيم قاسم با تأكيد بر اينكه توطئه هاي آمريكا و دشمنان عليه اسلام و كشورهاي اسلامي پايان پذير نيست، تصريح كرد: اكنون بيداري اسلامي در جهان گسترش يافته است و از آنجا كه گستردگي آن توطئه هاي دشمنان اسلام را خنثي مي كند، ما بايد راههاي گسترش بيداري را هموار كنيم.
معاون دبيركل حزب الله گفت: با وجود انقلاب هاي عربي در منطقه، خطر آن وجود دارد كه آمريكا نتايج اين انقلاب ها را مصادره و آنها را منحرف كند.
شيخ نعيم قاسم اضافه كرد: كشورهاي عربي كه انقلاب ها در آن صورت مي گيرند، رها شده نيستند و آمريكا نمي تواند كاري از پيش ببرد. زيرا نيروها و گروه هاي آزادي خواه بيدارند و همچنين مقتضيات بيداري اسلامي اجازه اين تحركات را به آمريكا نخواهد داد. در واقع مسلمانان امروز تصميم گيران مسائل جهاني هستند.
ديدار معاون دبيركل حزب الله با صالحي
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيركل حزب الله لبنان همچنين با دكتر علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان ديدار و گفت وگو كرد.
طرفين در اين ديدار مهمترين مسائل منطقه اي و جهان اسلام به ويژه مسائل لبنان را مورد گفت وگو تبادل نظر قرار داده و بر ضرورت تقويت همكاري هاي مشترك بين دو كشور تأكيد كردند.
صالحي در اين ديدار اهميت وحدت همه طوائف و گروه هاي لبناني در جهت بازسازي، ثبات و استقرار لبنان را مورد تأكيد قرار داده و از مقاومت حزب الله لبنان به عنوان نماد مبارزه عليه رژيم صهيونيستي در تحولات منطقه اي ياد كرد.
همچنين در اين ديدار شيخ نعيم قاسم با اشاره به جايگاه مهم جمهوري اسلامي ايران در نظام بين المللي و منطقه اي از حمايت هاي كشورمان از مردم لبنان تقدير و تشكر كرد.

 



امام جمعه قم: هيچ مقام و مسئولي حق جلوگيري از اجراي عدالت را ندارد

امام جمعه قم گفت: حكم رئيس قوه قضائيه در رابطه با اختلاس 3هزارميلياردتوماني حاكي از قاطعيت دستگاه قضاي اسلامي در صيانت از بيت المال و اموال عمومي است و نشان مي دهد هيچ مقام و مسئولي حق جلوگيري از اجراي عدالت را ندارد.
به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه در ارتباط با اختلاس 3هزار ميلياردتوماني با اشاره به حكم رئيس قوه قضائيه گفت: از رئيس قوه قضائيه به دليل حكم صادر شده تقدير مي كنيم و اين حكم حاكي از قاطعيت دستگاه قضاي اسلامي در صيانت از بيت المال و اموال عمومي است و نشان مي دهد كه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در اجراي عدالت احدي را استثنا نكرده و هيچ مقام و مسئولي حق جلوگيري از اجراي عدالت را ندارد.
وي با اشاره به مسائل خارجي بيان داشت: اين روزها شاهد بوديم كه سخت جان ترين نظام ديكتاتوري منطقه خاورميانه يعني قذافي ساقط شد و مردم با مقاومت جانانه خود و البته پرداخت هزينه هاي سنگين و لازم به پيروزي رسيدند.
سعيدي تاكيد كرد: با اين قيام مشخص شد كه قيام آمريكا و صهيونيست ها در برابر موج عظيم استقلال خواهي و عزت طلبي مسلمانان منطقه جز عقب نشيني چاره ديگري ندارند.
وي افزود: عقب نشيني نخست در تونس رخ داد، عقب نشيني دوم در كشور مصر اتفاق افتاد و مردم فرعون مصر را در قفس قرار دادند و سفير اسرائيل و كاركنان سفارت اسرائيل با لباس مبدل از كشور مصر فرار كردند و عقب نشيني سوم در ليبي اتفاق افتاد و در كشور اردن نيز كاركنان سفارت رژيم صهيونيستي پا به فرار گذاشته اند.
امام جمعه قم گفت: اسرائيل و حاميان آن بدانند موج استكبارستيزي به سونامي تبديل خواهد شد كه روزگار را بر غاصبان از اين سياه تر خواهد كرد.

 



عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي :
اسناد معتبري مبني بر نقش جريان انحرافي در اختلاس بزرگ وجود دارد

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي از نقش جريان انحرافي در اختلاس 3 هزار ميليارد توماني خبر داد.
به گزارش فارس از اصفهان، عوض حيدرپور در جمع خبرنگاران در شهرضا با بيان اين مطلب افزود: يكي از مسائلي كه در حال حاضر در تمامي محافل جامعه مطرح است، بحث اختلاس بزرگ صورت گرفته در بانك صادرات است كه با همت مسئولان ابعاد گسترده اي از آن روشن شده است. وي ادامه داد: در جريان اين اختلاس، مدير فولاد خوزستان براساس يك فر آيندي كه از طريق دفتر رياست جمهوري واگذار شده است، اقدام به دريافت مبالغ بالايي تحت عنوان سند اعتباري از طريق يكي از بانك ها كرده است.
نماينده مردم شهرضا در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پيگيري موضوع اين اختلاس در طول شش ماه گذشته افزود: از زماني كه اين جريان از بررسي اين موضوع مطلع شد به طور ضربتي اقدام به جعل بيش از 2 هزار ميليارد تومان اعتبار اسنادي كرده و از طريق بانك صادرات شعبه كارخانه فولاد خوزستان اقدام به نقد اين اسناد كرده است.
وي با اشاره به دستگيري عناصر اصلي اين جريان در اوايل مرداد ماه سال جاري افزود: به محض احراز شخصيت عناصر اصلي جريان، متهمان در روز سوم مرداد سال جاري دستگير مي شوند و فرآيند بررسي وارد مرحله جديدي مي شود.
حيدرپور با اشاره به ردپاي جريان انحرافي در اين اختلاس گفت: اين جريان براي اجراي برنامه هاي خود در آينده به دنبال منابع مالي بزرگ است و بي شك براي نيل به اهداف خود به اين راهكارها متوسل شده اند.
وي با اشاره به لزوم اتخاذ سياست جدي از سوي رئيس جمهور در قبال اين قضيه افزود: اين پرونده بزرگ با تلاش و پيگيري مجدانه مسئولان وارد اين مرحله شده است و برخورد شايسته با سران اين جريان خواسته صريح مردم از شخص رئيس جمهور است. نماينده مردم شهرضا در مجلس شوراي اسلامي از وجود مدارك و اسناد متعدد در زمينه فعاليت هاي اين گروه خبر داد و اظهار داشت: در صورت كم كاري رئيس جمهور در قبال اين پرونده قوه قضاييه و ساير نهادهاي مسئول به صورت جدي وارد مرحله نهايي اين پرونده مي شوند.

 



معاون وزير نيرو:10ميليارد دلار در صنعت برق كشور صرفه جويي شده است

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت: با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها 10 ميليارد دلار در صنعت برق كشور صرفه جويي اقتصادي شده است.
«محمد بهزاد» روز جمعه در گفت-وگو با خبرنگار ايرنا در رشت افزود: به طور ميانگين هر ساله هشت درصد افزايش مصرف برق داشتيم در حالي كه پس از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها مصرف برق كشور 10درصد معادل 20 ميليارد كيلووات ساعت كاهش يافته است.
وي با اشاره به پيشرفت صنعت برق در دولت نهم و دهم اظهار داشت: ظرفيت 38 هزار و 100مگاوات توليد برق كشور در سال 84 اكنون به 63 هزار و 245 مگاوات افزايش يافته كه در اين صنعت در 110 سال گذشته بي سابقه است.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي ادامه داد: در يك سال گذشته در زمينه توليد، انتقال و توزيع برق يك صد هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري شد كه 50 درصد آن در بخش توليد و 50 درصد زمينه انتقال و توزيع بوده است.
بهزاد با اشاره به توليد برق در نيروگاه هسته اي بوشهر، گفت: هم اكنون 50 درصد توليد برق از طريق اين نيروگاه وارد مدار شده و بقيه هم با همكاري سازمان انرژي اتمي در حال تكميل است.

 



اخبار ادبي و هنري

اعتراض خانواده هاي شهدا
به حرمت شكني چند بازيگر
تعدادي از خانواده هاي شهدا در اعتراض به حرمت شكني چند بازيگر زن سينما در بهشت زهرا(س) متحصن شدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، پس از انتشار تصاويري نامناسب از تعدادي از بازيگران زن سينما كه در ميان قطعه هاي شهدا با ژست هاي خاص و توهين آميز عكس يادگاري انداخته بودند، فرزند شهيد شاكري از اذان صبح پنجشنبه در قطعه 53 بهشت زهرا(س) و بر سر مزار پدر شهيدش تحصني اعتراض آميز را آغاز كرد. از حوالي ظهر همان روز نيز تعدادي ديگر از خانواده هاي شهدا و جوانان به اين فرزند شهيد پيوسته اند. متحصنين كه از اين اقدام توهين آميز چند بازيگر زن سينما خشمگين به نظر مي رسند، مي گويند از مسئولين مربوطه خواستار رسيدگي به اقدام موهن هستند و هرگز در مقابل چنين توهيني آرام نخواهند نشست.
سينماي دفاع مقدس در صدر نظرسنجي مردمي
در نظرسنجي پيامكي يك برنامه تلويزيوني، فيلم هاي دفاع مقدسي در صدر قرار گرفتند.
در اين نظرسنجي كه در برنامه زنده تلويزيوني «پارك ملت» برگزار شد، فيلم «اخراجي ها» به كارگرداني مسعود ده نمكي با كسب 39 درصد، بيشترين آراي مردم را از آن خود كرد. پس از اخراجي ها، فيلم هاي «آژانس شيشه اي»، «مادر» و «طلا و مس» قرار گرفتند.
نكته قابل توجه اين است كه در اين نظرسنجي، فيلم «جدايي نادر از سيمين» در رتبه پنجم قرار گرفت. اين در حالي است كه در قسمت قبلي اين برنامه با حضور سردبير نشريه «همشهري سينما» از مردم خواسته شد تا به اين فيلم راي دهند.
معرفي نماينده ايران براي اسكار
فيلم «جدايي نادر از سيمين» به عنوان نماينده سينماي ايران در اسكار معرفي شد.
در ميان فيلم هاي ساخته شده در كشورمان، اين فيلم نزديكي و انطباق بيشتري با معيارهاي مراسم اسكار دارد.
گفتني است، طي هفته هاي اخير، رسانه هاي وابسته به جريانات شبه روشنفكري و غربگرا، فشارهاي فراواني را براي انتخاب فيلم مذكور به معاونت سينمايي اعمال كردند.
حمايت صداوسيما از فلسطين در سرتاسر جهان
صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران با ارسال 260 نسخه از چهار عنوان ويژه برنامه و مستند به نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در سرتاسر دنيا، به حمايت از مردم بي دفاع فلسطين شتافت.
روابط عمومي مركز امور بين الملل سازمان صداوسيما اعلام كرد: در پي درخواست وزارت امور خارجه با هدف دفاع از مردم مبارز فلسطين در برابر اشغالگران صهيونيست، مجموعه اي به تعداد 260 نسخه از چهار عنوان ويژه برنامه و مستند از توليدات شبكه پرس تي وي با موضوع «حمايت از انتفاضه فلسطين» توسط اداره مبادلات برنامه اي اين مركز، به نمايندگي هاي ايران در نقاط مختلف جهان ارسال شد.
سفير تاجيكستان: سريال «يوسف پيامبر(ع)»
تاثير مثبتي بر جامعه ما داشت
سفير تاجيكستان با اشاره به مبادلات فرهنگي كشورش با ايران گفت: پخش سريال هايي همچون حضرت يوسف در تاجيكستان با استقبال زيادي همراه بود و تاثير مثبتي بر اخلاق جامعه داشت.
به گزارش فارس، دولتعلي حاتم اف سفير تاجيكستان در ايران در نشست خبري بيستمين سال استقلال اين كشور كه در موسسه فرهنگي اكو برگزار شد، گفت: فيلم هاي ايراني در شبكه هاي مختلف تاجيكستان پخش مي شود و تلويزيون هاي دو كشور هم مي توانند با هم همكاري داشته باشند.
وي يادآور شد: سريال هايي همچون پدرسالار و حضرت يوسف دو فيلم خوب و پراستقبال تاجيكستان بودند و مي توانم بگويم تماشاي فيلم حضرت يوسف(ع) بر اخلاق جامعه ما اثر مثبت داشت.
سفير تاجيكستان در ايران با اشاره به كم شدن فيلم هاي ايراني در شبكه هاي تاجيكستان گفت: اميدواريم اين روند اصلاح شود چرا كه كشورهاي ديگر در اين زمينه فعال شده اند.

 



برگزاري مراسم سالگرد ارتحال علامه عسكري و آيت الله احمدي فقيه در قم

مراسم سالگرد ارتحال دو تن از بزرگان روحاني با حضور گسترده مردم و مراجع عظام و مسئولان استاني قم برگزار شد.
در اولين مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آيت الله احمدي فقيه يزدي پنجشنبه شب در مسجد فاطمي قم برگزار شد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه حضرت آيت الله شبيري زنجاني از مراجع عظام تقليد، آيت الله اميني، علوي بروجردي، محقق داماد، محفوظي و نماينده دفتر رهبر معظم انقلاب و همچنين نمايندگان چند تن از بيوت مراجع عظام تقليد و برخي از مسئولان استان حضور داشتند، ياد و خاطره آن عالم رباني گرامي داشته شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمصطفي ميرلوحي از اساتيد حوزه علميه قم در اين مراسم با اشاره به مقام ارزشمند عالمان و فرهيختگان ديني از ديدگاه قرآن خاطرنشان كرد: قرآن كريم در مقابل توصيه به جهاد و مبارزه در برابر دشمنان بسيج فكري و فرهنگي را نيز به شدت توصيه كرده است. در مراسمي ديگر كه پنجشنبه شب در مسجد اعظم قم برپا بود چهارمين سالگرد رحلت علامه سيدمرتضي عسكري برگزار شد.
آيت الله «رضا استادي» از اساتيد برجسته حوزه علميه قم در اين مراسم با اشاره به خدمات ارزشمند علامه عسكري به حوزه هاي علميه و تربيت شاگردان مبرز خاطرنشان كرد: ايشان با تاليف كتب ارزشمند و با نوآوري در استدلالات توانست از حقانيت مكتب تشيع در برابر تهمت ها و شبهات به خوبي دفاع كند.
وي گفت: تاليفات ارزشمند علامه عسكري به زبان فارسي و عربي امروزه مي تواند نسل جوان و نوجوان شيعي را در برابر هجمه گسترده معاندان و بدخواهان مكتب اهل بيت عصمت و طهارت(ع) مصون سازد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14