(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26 شهریور 1390- شماره 20025

حساب هاي مشكوك اختلاس كنندگان بلوكه مي شود
رئيس كنفدراسيون خبر داد آمارسازي براي رشد صادرات
كوتاه اقتصادي
بورس ايران در جايگاه نخست خاورميانه
سقوط شديد قيمت طلا در بازارهاي جهاني
مديرعامل اتحاديه دامداران ايران: قطع يارانه شير خلاف قانون هدفمندي يارانه ها است
اعلام اعتصاب گسترده در انگليس شرايط اقتصادي كشورهاي صنعتي بحراني است
پوشش بيمه اي 200 هزار قاليباف در كشور
معاون وزارت جهاد كشاورزي: اعتبار خشكسالي هنوز تامين نشده است
سازمان حمايت اعلام كرد تخلف 2 ميليارد ريالي فروشندگان لوازم خانگي



حساب هاي مشكوك اختلاس كنندگان بلوكه مي شود

يك مقام مسئول بانكي با اشاره به برگزاري جلسه روز چهارشنبه گذشته مديران و مسئولان شبكه بانكي و وزارت اقتصاد، گفت: در اين جلسه مقرر شد تمامي حساب هاي مشكوك ردگيري و بلوكه شود.
يك مقام مسئول بانكي در گفت وگو با فارس با اشاره به برگزاري جلسه روز چهارشنبه مديران و مسئولان شبكه بانكي، بانك مركزي و وزارت اقتصاد و دارايي در محل اين وزارتخانه، اظهار داشت: در اين جلسه ابعاد و زواياي مختلف اختلاس بزرگ بانكي اخير مورد بحث وبررسي قرار گرفت و به نوعي تفكيك و تقسيم وظايف انجام شد.
وي با بيان اينكه در اين جلسه نمايندگاني از بانك مركزي، وزارت اقتصاد و دارايي و بانك صادرات حضور داشتند، ادامه داد: مقرر شد تمامي اموال و منابع فرد و يا افراد دخيل در اختلاس اخير شبكه بانكي به دقت مورد بررسي قرار گيرد و در هر بانك به طور مستقل و كارشناسي اين عمليات انجام شود.
به گفته اين مقام مسئول، مقرر شده است بانك مركزي، وزارت اقتصاد و دارايي و بانك هاي عامل دخيل در اين پرونده هر كدام به طور مستقل بخشي از كار را بر عهده گرفته و به بررسي موضوع با توجه به ضوابط، مقررات و امكانات بپردازند.
به گزارش فارس روز چهارشنبه 23 شهريور ماه جاري جلسه ويژه رسيدگي به پرونده اختلاس 3 هزار ميليارد توماني در اتاق وزير اقتصاد با حضور مديران وزارتخانه، بانك مركزي و بانك صادرات تشكيل شد.
خبرهاي رسيده از اين جلسه حكايت از تشكيل جلسه اي ويژه با حضور سيدشمس الدين حسيني، اصغر ابوالحسني، محمود بهمني، سيدحميد پورمحمدي و سيدمحمد جهرمي دارد.
اين جلسه ويژه با موضوع بررسي آخرين وضعيت پرونده بزرگترين اختلاس كشور تشكيل شد و قرار است متخلفان اصلي در اين خصوص نيز شناسايي شوند.
پاسخ مبهم
وزير راه و شهرسازي در پاسخ به پرسشي مبني بر چرايي واگذاري برخي پروژه هاي ريلي و جاده اي به گروه اميرمنصور آريا (متهم به اختلاس3 هزار ميليارد توماني)، پاسخ مبهمي در اين باره ارائه كرد.
علي نيكزاد در گفتگو با مهر در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه وزارت راه و شهرسازي چرا تاكنون چندين پروژه را به گروه اميرمنصور آريا واگذار كرده است، گفت: اصلاً چنين چيزي نيست.
وي با بيان اينكه هر كسي كه در كشور بخواهد مي تواند در اجراي پروژه هاي عمراني با ما مشاركت داشته باشد، گفت: در حال حاضر هم اگر كسي بخواهد در ساخت پروژه هايي مثل اتوبان تهران- شمال و يا ساير اتوبانها و همچنين ساخت پروژه هايي مانند ساخت فرودگاه ها و بنادر كشور با ما مشاركت كند از آن استقبال خواهيم كرد، زيرا كشور بايد به اين شكل ساخته شود.
وزير مسكن و شهرسازي تصريح كرد: اينكه اين فرد يا گروه كه در اجراي پروژه هاي عمراني با وزارت راه و شهرسازي مشاركت مي كنند، چه كساني هستند و يا به چه جرياني وابسته هستند، يك بحث ديگري است و ممكن است هر كسي يك قضاوتي نسبت به اين افراد داشته باشد.
نيكزاد با تأكيد بر اينكه ما چندين پروژه اي نداريم بلكه 2 پروژه را با بخش خصوصي به صورت مشترك اجرا مي كنيم، گفت: يكي از آن طرح ها مربوط به پروژه رامسر- گرگان است كه براي اجراي آن با شخص ديگري مشاركت كرده ايم و ديگري نيز ساخت پروژه تهران- شيراز- جهرم- لار- بندرعباس است كه 85 درصد مشاركت آن بر عهده بخش خصوصي و 15 درصد آن نيز سهم دولت در اجراي اين پروژه است و اين يك اتفاق طبيعي است.
سهامي از بورس نخريده اند
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: گروه اختلاس كننده شبكه بانكي شركتي در بورس نداشته و سهامي را از بورس خريداري نكرده اند.
علي صالح آبادي در جمع خبرنگاران، افزود: همچنين اين گروه سهام هيچ شركت اصل چهل و چهاري را از بورس خريداري نكرده است.
وي در خصوص پذيره نويسي بانك آريا و وضعيت وجوه مردمي در اين مجموعه گفت: وجوه پذيره نويسي بانك آريا نزد يكي از بانك هاي تحت نظارت بانك مركزي بوده و بازپرداخت آن نيز با توجه به اينكه اين بانك مجوز اوليه انجام پذيره نويسي را صادر كرده، عهده دار است.
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار توضيح داد: وجوه موسسان بانك آريا نيز نزد بانك مركزي است و به همين دليل بانك مركزي بايد درخصوص بازپرداخت پول پذيره نويسان تصميم گيري كند.
صالح آبادي درخصوص وضعيت سهام فولاد خوزستان كه توسط گروه آريا خريداري شده بود، يادآور شد: سهامدار كنوني فولاد خوزستان دولت بوده و 30 درصد سهام اين شركت در يك دوره زماني عرضه و به بخش خصوصي فروخته شد.
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: سهام شركت فولاد خوزستان پس از فروش به گروه آريا با راي دادگاه به دولت برگشت و اكنون ارتباطي به اين گروه ندارد.
يك نكته
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار در حالي مدعي شده گروه اميرمنصور آريا (متهم به اختلاس 3هزار ميلياردتوماني)، سهام هيچ شركت اصل چهل و چهارمي را نخريده است كه خود اين گروه نظر ديگري دارد.
به گزارش مهر، در حالي زلزله در نظام بانكي و البته اقتصاد ايران با اختلاس بزرگ 3هزار ميليارد توماني آغاز شده كه پس لرزه هاي آن، مسئولان دولتي را نيز با موضع گيري هاي متفاوتي مواجه كرده است.
علي صالح آبادي معاون وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار مدعي شده كه در راستاي اجراي اصل 44، سهام هيچ شركتي به گروه امير منصور آريا واگذار نشده است.
اين در حالي است كه گروه امير منصور آريا نظر ديگري دراين باره دارد. آنان مي گويند شركت خدمات خط و ابنيه فني كه سالها در امور خطوط راه آهن فعال بود، در سال 1388 در برنامه هاي خصوصي سازي دولت، از راه آهن جمهوري اسلامي ايران خريداري و به مجموعه گروه اضافه شد.
شركت توسعه سرمايه گذاري اميرمنصور آريا سال 89 در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران حدود 40 درصد از سهام شركت فولاد اكسين خوزستان را خريداري كرد، ضمن اينكه گروه ملي فولاد ايران در سال 88 در اقدامي مشكوك در انحصار اين گروه درآمد.
براساس اطلاعات موجود، سهام شركتهاي دولتي كه به گروه اميرمنصور آريا واگذار شده بدين شرح است: 96/ 94 درصد از سهام ماشين سازي لرستان، 2/95 درصد از سهام گروه صنعتي فولاد ايران، 95 درصد از سهام مهندسي خط و ابنيه فني راه آهن(تراورس) و 5/39 درصد از سهام فولاد اكسين.
شركت هاي ماشين سازي لرستان، گروه صنعتي فولاد ايران و فولاد اكسين از طريق مزايده مشكوك و شركت تراورس از طريق مذاكره به اين گروه واگذار شده است.
ماموريت جديد دولت
به 3 عضو كابينه
سخنگوي اقتصادي دولت با تشريح تازه ترين خبرها از بزرگترين اختلاس انجام شده در كشور، از مباحث مطرح شده در نشست اخير دولت در اردبيل و ماموريت جديد به سه عضو كابينه در اين باره خبر داد و گفت: كل سپرده ها و دارايي هاي گروه مرتكبين تخلف شناسايي، مسدود و ضبط مي شود.
سيدشمس الدين حسيني در گفتگو با مهر در خصوص آخرين وضعيت پرونده اختلاس 3 هزار ميليارد توماني گفت: اطلاع رساني لازم است اما بايد منطبق بر واقعيت در جهت تنوير افكار عمومي و نه تشويش افكار عمومي باشد.
سخنگوي اقتصادي دولت با اشاره به بحث هاي صورت گرفته در روز شنبه گذشته در دولت و همچنين جلسه شب جمعه دولت تصريح كرد: جمع بندي هاي مباحث جلسات مذكور اين بود كه اطلاع رساني توسط 3 نفر يعني رئيس كل بانك مركزي، وزير اقتصاد و وزير اطلاعات صورت گيرد و ساير افراد در دولت و بانكها نيز به اين امر پايبند باشند.
وي با بيان اينكه كميته اطلاع رساني متشكل از اين سه نفر خواهد بود، افزود: براساس آخرين بررسي ها و گزارشات ارائه شده توسط بانك مركزي در كميته مربوطه، مشخص شد كل اعتبارات اسنادي شعبه يك بانك در خوزستان 2 هزار و870 ميليارد تومان است اما همه اعتبارات اسنادي مذكور تسويه نشده؛ بنابراين موضوع تخلف يك هزار و 760 ميليارد تومان است، يعني اعتبارات اسنادي گشايش شده اين مبلغ است.
حسيني در پاسخ به اين سؤال كه يعني رقم يك هزار و 760 ميليارد تومان حجم كل اختلاس انجام شده كه از بانك خارج شده است؟ گفت: صحيح است. اختلاس يا هر عنوان مجرمانه ديگري براساس صلاحيت قوه قضاييه و قاضي است.
وي اضافه كرد: آنچه توسط اين بانك و چند بانك ديگر تنظيم شده و پرداخت نشده كمتر از يك هزار و760 ميليارد تومان است، زيرا زماني كه اعتبار اسنادي تنظيم مي شود، مبلغي از آن كسر مي شود كه مبلغ كسر شده بيش از 20درصد است و كمتر از 80درصد كه يك هزار و760 ميليارد تومان مي شود، پرداخت شده است.
سخنگوي اقتصادي دولت در عين حال اظهار داشت: تخلف صورت گرفته داراي ابعاد مهمي است و عدد آن نيز عدد بزرگي است؛ لذا طي مدت گذشته تلاش شده است كه در نتيجه آن، سپرده ها و دارايي هاي گروه مرتكبين تخلف با تلاش توسط بانك مركزي، بانك مربوطه و وزارت اطلاعات شناسايي، مسدود و ضبط شود.
حسيني با تأكيد بر اينكه تلاش مذكور موفقيت آميز بوده است، گفت: در برگرداندن منابع بانكي، دغدغه ها به حداقل رسيده، ضمن اينكه اقدامات لازم نيز در حال انجام است.
وي خاطرنشان كرد: همه اسناد و اعداد مورد نظر نيز به نفع اين گروه متهم يا متخلف گشايش نشده است؛ اگرچه گشايش به تقاضاي اين گروه بوده اما در بسياري از موارد به نفع واحدهاي توليدي كه جزو اين گروه نبوده اند، صورت گرفته است.
سخنگوي اقتصادي دولت در خصوص فرآيند رسيدگي به اين پرونده گفت: در ادامه كار هر قوه اي براساس فرآيند كار خود به موضوع رسيدگي مي كند و كارهاي مربوط به خود را انجام مي دهد در عين حال قوا در يك تعامل و همكاري ادامه كار رسيدگي را انجام مي دهند.
وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه قوه قضائيه مرجع اصلي و صالح رسيدگي به جرم است و دستورات لازم توسط رئيس اين قوه صادر شده و همچنين در حال انجام است، گفت: از سوي مجلس نيز دعوتنامه هايي ارسال شده است و در هفته پيش رو جلساتي در مجلس تشكيل خواهد شد.
حسيني ادامه داد: علاوه بر وزير اقتصاد، مجلس شوراي اسلامي از رئيس كل بانك مركزي نيز دعوت به عمل آورده، اين در حالي است كه كميته 3 نفره متشكل از وزارت اطلاعات، وزارت اقتصاد و بانك مركزي با محوريت اين بانك كار را ادامه مي دهند، زيرا طبق قوانين پولي و بانكي، ناظم و ناظر نظام پولي و بانكي كشور بانك مركزي است و اطلاعات لازم نيز نزد همين بانك است.
وي ادامه داد: البته طلب مي كند كه موضوع در سطح گسترده تري دنبال شود و رئيس جمهور و دولت به كميته 3 نفره مذكور مسئوليت لازم را محول كردند.
وزير امور اقتصادي و دارايي ادامه داد: در جلسه شب جمعه در استان اردبيل جمع بندي هايي انجام شد كه براساس آن، با توجه به اينكه كار داراي ابعاد قضايي است، مقرر شد وزير دادگستري مشاركت بيشتري در اين زمينه داشته باشد؛ بنابراين از وزير دادگستري درخواست شد كه در ادامه كار بيش از گذشته مشاركت كند، ضمن اينكه وزير دادگستري نيز نسبت به جوانب كار گزارشات لازم را دريافت كرد.
حسيني خاطرنشان كرد: كميته كاري تشكيل شده در دولت مي تواند كار را پيگيري كند و گزارشات لازم توسط رئيس جمهور يا هر مرجع داراي صلاحيت ديگري مورد پيگيري قرار گيرد.
وي در پاسخ به سؤال ديگر مبني بر اينكه رئيس سازمان خصوصي سازي مطرح كرده بود كه واگذاري سهام فولاد خوزستان به گروه آريا كذب است؛ آيا اين طور است؟ گفت: توضيح رئيس سازمان خصوصي سازي دقيق و مستند است.
وي گفت: مالكين سهام فولاد خوزستان مالكين مشخص هستند و در عين حال، اگر قرار باشد نقل و انتقالي صورت گيرد از طريق بورس خواهد بود. حسيني ادامه داد: 5/50 درصد از سهام فولاد خوزستان در تملك دولت و در اختيار دولت است. حتي اگر قرار باشد كه 5/50 درصد يا بخشي از آن براساس قانون بودجه سال گذشته و سال جاري به پروژه هاي عمراني ديگر تخصيص يابد، اين كار با رعايت تشريفات قانوني و از طريق بورس طي مراحل قانوني انجام مي شود.
وزير امور اقتصادي و دارايي افزود: اگر قرار باشد اين كار انجام شود پس از كانديدا شدن پيمانكار و انتخاب آن توسط دستگاه هاي اجرايي و برنده شدن پيمانكار و معرفي به سازمان خصوصي سازي و در فرآيند قيمت گذاري و عرضه در بورس، اين كار انجام خواهد شد. سهام شركت فولاد خوزستان واگذار نشده و متقاضي و پيمانكاري براي آن نبوده است.

 



رئيس كنفدراسيون خبر داد آمارسازي براي رشد صادرات

رئيس كنفدراسيون صادرات از افزايش قيمت پايه صادراتي، افزايش قيمت ارز و آمارسازي به عنوان سه دليل رشد ارقام صادرات نام برد و از پرداخت مخفيانه جوايز صادراتي به خواص خبر داد.
اسدالله عسگراولادي در گفت وگو با خبرگزاري فارس در پاسخ به اين سؤال كه چطور مي شود با عدم اجراي بسته حمايت از صادرات، عدم پرداخت جوايز صادراتي و افزايش قيمت محصولات توليد داخل، صادرات مي تواند 40 درصد رشد داشته باشد؟ اظهار داشت: دليل افزايش صادرات افزايش قيمت ارز در 2 ماه گذشته بوده است ضمن اين كه قيمت هاي پايه صادراتي هم افزايش يافته است و برخي براي گرفتن وام اقدام به آمارسازي هم مي كنند.
وي افزود: البته ما شنيده ايم كه برخي جوايز صادراتي را به صورت مخفيانه در قالب سهام از سازمان توسعه تجارت دريافت مي كنند اما به ما نمي دهند.
به گزارش فارس سازمان توسعه تجارت بيش از 400 ميليارد تومان معوقه پرداختي براي جوايز صادراتي دارد و همچنان عليرغم وعده هاي داده شده بسته حمايت از صادرات در زمان اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها به بايگاني سپرده شده است.

 



كوتاه اقتصادي

¤ معاون وزير راه و شهرسازي پس از گذشت بيش از 8 ماه از سقوط هواپيماي بوئينگ 727 در اطراف اروميه و كشته شدن 78 نفر از مسافران و تيم پروازي اين هواپيما، از توان تخصصي داخل كشور براي بررسي موتورهاي آن خبر داد و گفت: اگر 5 كشور مورد نظر به مكاتبات ما پاسخي ندهند با استفاده از توان داخلي موتورهاي يك و 3 اين هواپيما بررسي مي شود.
¤ دبير كل اتاق تهران در نامه اي اعتراض متقاضيان صدور كارت بازرگاني را به رئيس كل سازمان توسعه تجارت منتقل كرد. محمد مهدي راسخ در نامه اي به حميد صافدل رئيس سازمان توسعه تجارت ايران آورده است: در اجراي ماده 10 آئين نامه اجرائي قانون مقررات صادرات و واردات، در روند صدور و تمديد كارت بازرگاني مشكلات عديده اي ايجاد شده كه مورد اعتراض متقاضيان بوده است.
¤ عضو انجمن توليدكنندگان فولاد گفت: فولادسازان به حضور در طرح هاي بزرگ فولادي براي تقويت موقعيت و توليد خود علاقمند هستند ولي با توجه به شرايط فعلي، جرأت خريد طرح هاي بزرگ فولادي را ندارند.
¤ وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه تأمين منابع مسكن مهر از منابع مختلف دولتي تأمين مي شود، گفت: براي تأمين اعتبارات مسكن مهر مشكلي نداريم. علي نيكزاد درباره منابع اعتباري مسكن مهر، اظهار داشت: براي تامين منابع اعتباري مسكن مهر مشكلي نداريم و تمامي اين منابع از سوي دولت تأمين مي شود.
¤ مجمع جهاني اقتصاد ايران را از نظر شاخص موفقيت سياست هاي ضد انحصار در بين 142 كشور در رده متوسط 73 قرار داد. در اين رده بندي دو كشور سوئد و هلند با كسب بالاترين نمره به طور مشترك اول شدند و بريتانيا، فنلاند، دانمارك، نيوزلند، آفريقاي جنوبي، بحرين، ژاپن و فرانسه نيز رده هاي سوم تا دهم را كسب كردند.
¤ رئيس يك شركت گرجي اعلام كرد: اين شركت اولين كارخانه توليد نوشيدني ليموناد خود را تابستان سال آينده در ايران افتتاح خواهد كرد. به گزارش ترند نيوز، قوقي توپادزه تصريح كرد: در ماه اوت سال جاري براي گفتگو با شركاي ايراني خود سفري رسمي به ايران داشتم.
¤ عضو شوراي عالي كار و نماينده كارفرمايان كشور با انتقاد از برخي موضع گيري هاي نمايندگان كارگري و اتلاف وقت در نهايي كردن اصلاحات قانون كار، از آمادگي كارفرمايان براي برگزاري دور پاياني مذاكرات 3 جانبه و شناسايي نقاط قوت و ضعف قانون كار خبر داد. سيد حمزه درواري از جديدترين اقدامات صورت گرفته توسط نمايندگان كارفرمايان كشور پيرامون بررسي پيش نويس اصلاح قانون كار كه به تازگي توسط وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي تحويل نمايندگان كارگري و كارفرمايي شده است خبر داد.
¤ معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش صادرات فرآورده هاي فولادي بين 53 تا 187 درصد طي 5 ماهه نخست امسال رشد يافت به طوري كه بيش از 210 ميليون دلار انواع توليدات اين بخش به بازارهاي خارجي صادر شد. خدامراد احمدي افزود: صادرات ميلگرد، محصولات گرم و تيرآهن به ترتيب افزايش 187، 122 و 121 درصدي را به ثبت رساندند و ميزان تناژ صادرات كارخانه هاي فولاد در اين مدت بيش از 291 هزار تن بود.

 



در مراسم افتتاحيه نمايشگاه عنوان شد
بورس ايران در جايگاه نخست خاورميانه

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بورس ايران به لحاظ تعداد سهامدار، تنوع صنايع و بازدهي در مقام نخست خاورميانه قرار دارد.
علي صالح آبادي در مراسم افتتاحيه پنجمين نمايشگاه بورس، بانك، بيمه و خصوصي سازي افزود: بورس ايران به لحاظ ارزش بازار مقام سوم منطقه را داراست كه در تلاشيم اين رتبه را ارتقا دهيم.
وي اظهار داشت: در سال آينده نمايشگاه بورس در سطح بين المللي برگزار مي شود و از هم اكنون نيز برنامه ر يزي آن در حال انجام است.
سخنگوي سازمان بورس با بيان اينكه ابزارهاي مالي به سه بخش مالكيتي، بدهي و مديريت ريسك در تمام جهان تقسيم بندي شده اند، اظهار داشت: خوشبختانه در بورس تهران در هر سه بخش فعال است كه در آينده نزديك با راه اندازي ابزارهاي مالي جديد اين حوزه ها تكميل تر خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: سازمان بورس و اوراق بهادار، شركت بورس اوراق بهادار تهران، بورس كالاي ايران و شركت فرابورس ايران در سال هاي اخير تشكيل و به زودي بورس انرژي راه اندازي خواهد شد تا تنوع بازارهاي سرمايه ايران تكميل شود.
دكتر صالح آبادي با بيان اينكه زيرساخت هاي قانوني و مقررات خوبي در سال هاي اخير براي بازار سرمايه تدوين شده است، افزود: در حال حاضر سه قانون مهم بازار اوراق بهادار، قانون توسعه ابزارها و نهادهاي مالي جديد و برنامه پنجم وجود دارد كه اين قوانين بستر توسعه بازار سرمايه هستند.
سخنگوي سازمان بورس با بيان اينكه هم اكنون بورس تهران در برخي از شاخص ها در منطقه خاورميانه در مكان نخست قرار دارد، گفت: در حال حاضر 5/4 ميليون كد سهامداري در بورس تهران و فرابورس ايران صادر شده است تا بازار سرمايه بيشترين سهامدار را در اين منطقه در اختيار داشته باشد.
رئيس سازمان بورس گفت: اهداف مختلفي در برگزاري پنجمين نمايشگاه بورس، بانك، بيمه و خصوصي سازي دنبال مي شود كه آشنايي مردم با بازار سرمايه از مهم ترين اين اهداف است.
وي فرهنگ سازي، برگزاري دوره هاي آموزشي، پاسخگويي به سؤالات مخاطبان و ارائه آخرين دستاوردهاي بازار سرمايه را از ديگر اهداف سازمان بورس در برگزاري نمايشگاه اعلام كرد.
دكتر صالح آبادي به رشد 30 درصدي فضاي نمايشگاهي و تعداد شركت كنندگان در نمايشگاه پنجم اشاره كرد و گفت: تعداد كاربران تالار مجازي بورس به بيش از 28 هزار نفر و بورس همراه به بيش از هزار نفر رسيده است.
وي گفت: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، قرار است، ششمين دوره نمايشگاه بورس اوايل سال آينده به صورت بين المللي برگزار شود تا تعاملات برون مرزي بازار سرمايه ايران گسترش يابد.
قاليباف: تهران تنها بورس مثبت جهان
مدير عامل شركت بورس و اوراق بهادار هم گفت: در 6 ماه اخير اكثر بورس هاي دنيا با زيان مواجه شده اند، اما در اين مدت بازدهي بورس تهران حدود 16 درصد بوده است.
حسن قاليباف اصل در پنجمين نمايشگاه بورس، بانك، بيمه و خصوصي سازي، ارزش بازار سرمايه را هم اكنون 127 هزار ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: ارزش بازار سرمايه در سال 85 حدود 32 ميليارد تومان بوده است.
مدير عامل شركت بورس و اوراق بهادار با بيان اينكه بازار سرمايه در سال هاي اخير رشد چشمگيري داشته و شركتهاي بزرگ و صنايع مادر وارد اين بازار شده اند، تنوع حوزه ها براي سرمايه گذاري را از مزيتهاي اين بازار برشمرد.
وي گفت: حجم معاملات در بازار سرمايه رشد قابل توجهي داشته است به طوري كه در 6 ماهه سال گذشته حجم معاملات 11 ميليارد تومان بوده و هم اكنون به عدد 12 هزار و 300 ميليارد تومان رسيده است.
ارزش فرابورس 4/22 هزار ميليارد تومان
مديرعامل شركت فرابورس نيز در مراسم افتتاحيه پنجمين نمايشگاه تخصصي بورس، بانك، بيمه و خصوصي سازي به عملكرد فرابورس در سه سال گذشته پرداخت و با بيان اين كه ارزش بازار فرابورس به 22 هزار و 400 ميليارد تومان رسيده است، گفت: در حال حاضر ارزش بازار دوم و سوم فرابورس 1700 ميليارد تومان و بازار پايه 1800 ميليارد تومان است.
اميد قائمي اضافه كرد: همچنين در بازار ابزارهاي نوين مالي كه اوراق مشاركت، صكوك و گواهي سپرده مورد معامله قرار مي گيرد 11 ورقه از اين اوراق به ارزش 820 ميليارد تومان مورد معامله قرار گرفته است.
وي اضافه كرد: همچنين تاكنون 46 شركت در فرابورس پذيرش شده اند كه 23 شركت در اين بازار عرضه شده و طي ماه هاي آينده حجم زيادي از سهام شركت ها به سمت فرابورس حركت مي كند.
مديرعامل فرابورس يادآور شد: حجم معاملات فرابورس درسال گذشته شش هزار و 200 ميليارد تومان بود كه اين ميزان در شش ماهه امسال به سه هزار و 700 ميليارد تومان رسيده است.
وي به راه اندازي ابزارهاي مختلف در بازار فرابورس اشاره كرد و افزود: ابزارهاي مختلف از جمله بازار حق تقدم تسهيلات مسكن در اين بازار راه اندازي شده است كه 155 هزار نفر طي يك سال گذشته نسبت به خريد اين اوراق اقدام كردند.
قائمي نمايشگاه بورس را فرصت مناسبي براي آشنايي با دستاوردهاي بازار سرمايه دانست و تأكيد كرد: امروزه بازار سرمايه به مخاطبان بيشتري نياز دارد زيرا اين بازار مخاطبان كمتري نسبت به سيستم بانكي جذب كرده است.

 



سقوط شديد قيمت طلا در بازارهاي جهاني

به دنبال تصميم بانك هاي بزرگ براي كمك جمعي به حل بحران يورو قيمت نفت در بازارهاي جهاني از مرز 511دلار گذشت و طلا به زير 1800 دلار سقوط كرد.
قيمت جهاني طلا ديروز كاهش يافت و به 1777 دلار در هر اونس رسيد.
قيمت طلا دراين روز نسبت به روز گذشته 15 دلار و طي 2 روز گذشته 45 دلار در هر اونس كاهش داشته است. اين رقم از ركورد 1927 دلاري طلا كه تنها 2 هفته قبل به ثبت رسيد 150 دلار كمتر است.
بدين ترتيب به نظر مي رسد تب طلا در بازار جهاني در حال فروكش كردن است و به موازات آن بازارهاي بورس جهان به سمت احيا پيش مي روند.
تصميم 5 بانك بزرگ غربي براي انجام اقدامي هماهنگ در زمينه كمك به حل بحران يورو مهمترين دليل افزايش شاخص بورس هاي جهان طي 2 روز گذشته و در نتيجه كاهش قيمت طلا بوده است. ابراز نگراني وزير دارايي آمريكا از سرايت بحران يورو به آمريكا و تأكيد بر كمك واشنگتن به حل اين بحران نيز سرمايه داران را نسبت به حل بحران بدهي هاي اروپا دلگرم تر كرده است.
آمريكا كه خودش در داخل با بحران بدهي ها، كسري بودجه و اشتغال مواجه است با برخورداري از امتياز چاپ دلار تاكنون توانسته اوضاع اقتصادي خود را در كنترل نگه دارد.
به رغم روند كاهشي قيمت طلا، بازار جهاني نفت طي 4 روز گذشته روندي افزايشي را طي كرده است. افزايش اميدواري ها نسبت به حل بحران يورو در نتيجه افزايش رشد اقتصادي جهان موجب بالارفتن قيمت نفت طي روزهاي اخير شده است.
قيمت هر بشكه نفت برنت درياي شمال ديروز به 79/115 دلار رسيد كه نسبت به روز گذشته 24/1 دلار افزايش داشته است. قيمت اين نفت نسبت به روز چهارشنبه بيش از 4 دلار افزايش داشته است.
بانك مركزي اروپا طي خبري اعلام كرد: در حال رايزني با آمريكا، انگليس، ژاپن و سوئيس براي افزايش ارائه وام هاي سه ماهه به بانك هاي منطقه يورو است. منطقه يورو كه 17 عضو دارد 12 درصد تقاضاي جهاني نفت را به خود اختصاص داده است.
كاهش ذخاير استراتژيك نفت آمريكا نيز يك عامل ديگر رشد قيمت نفت در روز جمعه عنوان شده است.
قيمت نفت سبك آمريكا نيز در اين روز 10 سنت افزايش يافت و به بشكه اي 5/89 دلار رسيد.

 



مديرعامل اتحاديه دامداران ايران: قطع يارانه شير خلاف قانون هدفمندي يارانه ها است

مديرعامل اتحاديه مركزي دامداران ايران گفت: با توجه به اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در كشور، قطع يارانه شير خلاف قانون است.
«سيعد سلطاني سروستاني» در گفت وگو با ايرنا افزود: براساس ماده 4 قانون هدفمندي يارانه ها، دولت موظف است تا پايان برنامه پنجم توسعه اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي كشور به تدريج به هدفمندي برخي از اقلام همچون شير بپردازد و در تبصره همين ماده قانون آمده است يارانه پرداختي به توليدكنندگان بخش كشاورزي نبايد در هر سال كمتر از سال قبل پرداخت شود.
وي ادامه داد: چندي پيش در پي اخبار منتشر شده، مسئولان سازمان هدفمندي يارانه ها پرداخت مطالبات يارانه شير صنايع لبني كشور را منتفي اعلام كردند.
وي توضيح داد: با توجه به پيگيري هاي اتحاديه مركزي دامداران ايران هنوز دليل قطع يارانه شير توسط مسئولان ستاد هدفمندي يارانه ها مشخص و اعلام نشده است.
مديرعامل اتحاديه مركزي دامداران ايران تاكيد كرد: در حال حاضر به دنبال افزايش قيمت شير و فرآورده هاي لبني نيستيم بلكه به دنبال توافق خريد تضميني شير از سوي دولت هستيم تا دولت از توليدكنندگان و مصرف كنندگان اين محصول حمايت لازم را به عمل آورد.
سلطاني سروستاني ادامه داد: به طور حتم در صورت اجراي خريد تضميني شير از سوي دولت براساس قيمت تمام شده نهاده ها، مشكل و نگراني توليدكنندگان شير در كشور برطرف خواهد شد.
مديرعامل اتحاديه مركزي دامداران تصريح كرد: در حال حاضر با توافق دامداران و دولت شير به صورت خريد توافقي كيلويي 530 تومان از دامداران خريداري و عرضه مي شود كه با توجه به هزينه هاي توليد اين رقم به نفع توليدكنندگان اين محصول نيست.
سلطاني به اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و افزايش قيمت نهاده ها اشاره كرد و گفت: در جهت حمايت دولت از توليدكنندگان قيمت پايه خريد تضميني شير 600 تومان برآورد شده است.
به گفته وي، اكنون سالانه حدود 9 ميليون تن شير و 880 هزار تن گوشت در مجموع 100 ميليون واحد دامي گاو و گوسفند كشور توليد مي شود و به طور مستقيم يك ميليون و 300 هزار دامدار و بيش از 6 ميليون نفر در اين بخش مشغول به فعاليت هستند.

 



اعلام اعتصاب گسترده در انگليس شرايط اقتصادي كشورهاي صنعتي بحراني است

رئيس بانك جهاني هشدار داد، شرايط اقتصادي كشورهاي صنعتي بحراني است و اروپا، ژاپن و آمريكا بايد تصميمات جدي براي اجراي اصلاحات اقتصادي بگيرند.
به گزارش رويترز، روبرت زوليك تأكيد كرد: اروپا، ژاپن و آمريكا بايد تصميمات جدي براي اجراي اصلاحات اقتصادي و جلوگيري از وقوع ركود و بحران در اقتصاد جهاني بگيرند. اقتصاد جهان وارد منطقه خطر جديدي شده است.
وي در ادامه تصريح كرد: آمريكا، اروپا و ژاپن نه تنها در برابر مردم خود بلكه در قبال اقتصاد جهاني مسئول هستند و بايد به وظايف خود براي جلوگيري از تكرار بحران مالي و ركود اقتصادي عمل كنند.
وي طي سخناني در دانشگاه جورج واشنگتن افزود: آمريكا، اروپا و ژاپن بايد براي جلوگيري از وقوع اتفاقات تلخ سال 2008 تصميمات سختي را در شرايط كنوني اتخاذ كنند.
اظهارات رئيس بانك جهاني در حالي است كه كارشناسان اقتصادي و سرمايه گذاران بين المللي به شدت نسبت به بحران بدهي و كسري بودجه اروپا ابراز نگراني مي كنند و اقتصاد آمريكا و ژاپن نيز با مشكلات و چالشهاي زيادي روبرو است.
وي در ادامه در خصوص شرايط اقتصادي چين نيز گفت: چين در حال تبديل شدن به ابر قدرت اقتصادي در جهان است بنابراين بايد مسئوليت تصميمات اقتصادي و تجاري خود را برعهده بگيرد.
ون ژيابائو نخست وزير چين نيز هفته گذشته از مقام هاي اروپايي خواست تا با اتخاذ سياستهاي مناسب پولي و مالي از گسترش اين بحران به ساير مناطق جهان جلوگيري كنند. قرار است هفته آينده نشست مشترك مقام هاي صندوق بين المللي پول و بانك جهاني در واشنگتن برگزار شود. مهمترين موضوعات اين نشست بررسي بحران مالي و بدهي منطقه يورو و خطر ورشكستگي يونان خواهد بود.
زوليك افزود: حل مشكلات اقتصادي و تجاري جهان به عزم سياسي رهبران كشورهاي صنعتي و توسعه يافته نياز دارد. متأسفانه بحران مالي اروپا به نقطه اي رسيده است كه رهبران اروپايي بايد به جاي پيدا كردن راهكاري براي حل اين مشكلات به فكر آينده منطقه يورو باشند. اگر اروپا مي خواهد منطقه مشترك پولي يورو را با اعضاي فعلي حفظ كند بايد قوانين محكمتر مالي و پولي را براي كليه اعضا وضع كند.
وي تأكيد كرد: اگر مقام هاي اروپايي نمي خواهند سيستم مالي و پولي قويتر و مقتدرتري داشته باشند من فكر مي كنم منطقه پولي يورو به پايان عمر خود رسيده است.
نياز به اقدامات دسته جمعي
رئيس صندوق بين المللي پول نيز با اشاره به بحران مالي در اقتصادهاي مهم جهان گفت: حل اين بحران نيازمند اقدامات جمعي و جسورانه است.
به گزارش فرانس پرس، لاگارد در اظهاراتي در آمريكا تأكيد كرد: براي مقابله با اين مشكل به اقدامات جسورانه اي نياز است.
وي تصريح كرد: عدم اطمينان در اقتصادهاي پيشرفته جهان، بانكهاي اروپايي و آمريكايي وجود دارد.
رئيس صندوق بين المللي پول تاكيد كرد: بدون اتخاذ تصميمات دسته جمعي و جسورانه اين خطر حقيقي وجود دارد كه وضعيت اقتصادهاي مهم جهاني بار ديگر به جاي پيشرفت و بهبودي به عقب برگردد.
همزمان پنج بانك مركزي اعلام كرده اند اقداماتي متمركز و همسان را با هدف كمك به بهبود نظام مالي اتخاذ خواهند كرد.
اين اعلام باعث شد تا ارزش سهام در برخي از بانكهاي اروپايي افزايش يابد. لاگارد پيشتر نيز در ماه اوت تأكيد كرده بود، رشد اقتصادي جهان با سرعت كافي پيش نمي رود و مسير بهبود با خطراتي روبروست. او در اين مورد خواستار در پيش گرفتن يك خط مشي هماهنگ اقتصادي براي مقابله با آن شد.
در پي بحران مالي سال هاي 2008 و 2009 رشد اقتصادي آمريكا و اروپا هنوز كاملاً در يك مسير هموار قرار نگرفته است و مسئله بدهي هاي سنگين اين دو قاره هم به اعتماد بازارهاي جهاني لطمه وارد آورده است.
اقتصاد اروپا و چالش هاي روبرو
رئيس سازمان بين المللي كار تأكيد كرد: كشورهاي عضو اتحاديه اروپا با چالشهاي اقتصادي زيادي روبرو هستند و اين مشكلات به شدت اقتصاد جهان را تهديد مي كند.
به گزارش بلومبرگ، خوان سوماويا تصريح كرد: اقتصاد اروپا با مشكلاتي مثل بيكاري بالا، چالشهاي اجتماعي، فقر و دستمزد پايين نيروي كار روبرو است.
با توجه به ارزش هاي اتحاديه اروپا زمان آن فرا رسيده كه احترام به حقوق كارگر و شرايط كار يك نكته را شفاف كند و آن اينكه كيفيت كار معرف كيفيت اجتماع است.
وي در ادامه افزود مردم متوجه بحران مالي اروپا هستند اما مي گويند بانكها بزرگتر از آن هستند كه سقوط كنند و مردم كوچكتر از آن كه اهميتي داشته باشند.
سوماويا گفت: بحران اقتصادي نبايد بهانه اي براي ناديده گرفتن حقوق مردم و كنوانسيون سازمان شود.
اعتصاب گسترده اتحاديه هاي كارگري انگليس
پس از آنكه برخي از بزرگترين اتحاديه هاي كارگري انگليس اعلام كردند قصد دارند در اعتراض به پرداخت حق بازنشستگي دست به اعتصاب بزنند شرايط اين كشور با تهديد جدي روبرو شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه گاردين، قرار است تعدادي از اتحاديه هاي كارگري انگليس از جمله اتحاديه كارگري آتش نشانان و اتحاديه هاي كارگري موسوم به يونيسون يونايت جي ام بي درباره نحوه مشاركت در اين اعتصاب كه احتمالاً در ماه نوامبر خواهد بود با اعضاي خود مشورت كنند.
دولت در واكنش به اين اقدام اتحاديه ها اعلام كرد: اعتصاب گسترده تنها باعث خشم عمومي مي شود. دولت در تلاش است تا از ماه آوريل آينده سهم كاركنان را در پرداخت حق بازنشستگي افزايش دهد.
اين در حالي است كه هيچ افزايشي در ميزان دستمزدها در بخش عمومي كاركنان دولت و نهادهاي وابسته صورت نخواهد گرفت.
ديو پرنتيس رئيس اتحاديه كارگري يونيسون در جريان كنفرانس ساليانه كنگره اتحاديه هاي كارگري انگليس ضمن حمايت از اعتصاب عمومي گسترده گفت: او به 9 هزار كارفرما رسماً اعلام كرده كه بيش از يك ميليون نفر از اعضاي اين اتحاديه خواستار انجام اعتصاب شده اند.
وي افزود: ما به اندازه كافي در اين مورد شكيبايي به خرج داده ايم. اگر در شرايط فعلي كاري انجام ندهيم خواسته هاي دولت از ما همچنان افزايش مي يابد. اين اقدام ما در واقع نوعي رويارويي براي حفظ زندگيمان است.
گيل كارتميل معاون اتحاديه كارگري يونايت هم گفت: زماني كه دولت ائتلافي قدرت را به دست گرفت ما مي دانستيم كه بايد براي حفظ زندگي مان بجنگيم. ما مي دانستيم كه اين دولت قصد دارد ما را تضعيف كرده و بين ما تفرقه بيندازد. برايان استراتون از اتحاديه كارگري جي ام بي هم در جريان كنفرانس ساليانه كنگره اتحاديه كارگري گفت: ما درباره يك روز دست از كار كشيدن و اندكي اعتراض به وضع موجود حرف نمي زنيم. ما درباره اعتراضي طولاني تر و محكم تر حرف مي زنيم.
هيأت رئيسه كنگره اتحاديه هاي كارگري هم حمايت خود را از دست زدن به اعتصاب در اعتراض به پرداخت حق بازنشستگي اعلام كرده است. در همين حال سخنگوي نخست وزير انگليس تأكيد كرد بهترين راه ادامه مذاكره است.

 



پوشش بيمه اي 200 هزار قاليباف در كشور

رئيس مركز ملي فرش ايران از پوشش بيمه اي 200 هزار قاليباف در سراسر كشور خبر داد و گفت: اين قاليبافان علاوه بر تامين هزينه هاي درماني خود، از مزاياي بازنشستگي نيز برخوردار خواهند بود.
فيصل مرداسي در گفت وگو با مهر با اشاره به تعداد قاليبافان تحت پوشش بيمه قاليبافان گفت: هم اكنون 200 هزار بافنده فرش در سراسر كشور تحت پوشش اين بيمه قرار گرفته اند كه اميدواريم بتوانيم سطح اين پوشش را براي تعداد بسياري از اين جامعه زحمتكش ارتقا دهيم.
رئيس مركز ملي فرش ايران افزود: در حال حاضر، تعداد فعالان صنعت فرش ايران دو ميليون نفر هستند كه 30 تا 40درصد آنها به صورت كامل در بخش توليد فرش مشغول به كار هستند.
وي با ابراز اميدواري نسبت به توسعه صادرات فرش دستباف ايران در نيمه دوم امسال خاطرنشان كرد: تجار و بازرگاناني كه از كشورهاي خارجي هفته اول مهرماه در ايران حضور دارند و در نمايشگاه فرش شركت مي كنند، پتانسيل هاي مناسبي براي گسترش صادرات فرش دستباف ايران در نيمه دوم سال 90 هستند.
مرداسي همچنين از هدفگذاري مركز ملي فرش ايران براي صادرات 600 ميليون دلاري فرش در سال جاري خبر داد و گفت: اميدواريم با حمايت هاي دولت بتوان، اين رقم را محقق كرد.
معاون اول رئيس جمهور مهرماه سال گذشته خواستار رساندن صادرات فرش دستباف به يك ميليارد دلار از سوي تجار و صادركنندگان فرش دستباف ايراني شد، اين در حالي است كه آمريكا به عنوان اولين بازار هدف فرش دستباف ايراني، از مهرماه سال گذشته واردات فرش از جمهوري اسلامي ايران را تحريم كرده است.

 



معاون وزارت جهاد كشاورزي: اعتبار خشكسالي هنوز تامين نشده است

معاون اقتصادي وزارت جهاد كشاورزي اعلام كرد: هنوز بسته حمايتي از محل هدفمندي يارانه ها در سال جاري، اعتبار خشكسالي به بخش كشاورزي و همچنين اعتبار مصوبه دولت براي بخشودگي سود و جرايم پرورش دهندگان ميگو تامين نشده است.
محمدعلي نيكبخت در گفت وگو با ايسنا درباره اختصاص اعتبار از محل هدفمندي يارانه ها به بخش كشاورزي، گفت: براي سال 90 هنوز اعتباري تامين نشده است و هر زمان ستاد هدفمندسازي يارانه ها اعلام كند و تخصيص داده شود ما هم براي بخش كشاورزي تامين مي كنيم.
وي افزود: هنوز بسته حمايتي براي هيچ يك از بخش هاي توليدي از جمله بخش كشاورزي در سال جاري اختصاص نيافته است.
نيكبخت درباره تامين اعتبار خشكسالي در بخش كشاورزي نيز گفت: اين اعتبار در اختيار معاونت برنامه ريزي رياست جمهوري است و هنوز ابلاغي صورت نگرفته و قرار است ابلاغ كنند.
معاون وزير جهاد كشاورزي گفت: درآمد كشاورزان در حال بررسي و تهيه است و كاهش يا افزايش آن در سال جاري هنوز مشخص نيست.
وي درباره تامين اعتبار مصوبه دولت براي بخشودگي سود و جرايم پرورش دهندگان ميگو اظهار كرد: اين موضوع نيز از سوي وزارت جهاد كشاورزي در حال پيگيري است و هنوز تخصيص داده نشده است.
نيكبخت خاطرنشان كرد: تاكنون راجع به افزايش قيمت حامل هاي انرژي و آب در بخش كشاورزي در ستاد هدفمندسازي يارانه ها تصميم جديدي گرفته نشده و قيمت اين نهادها همچون سابق و براساس مرحله اول هدفمندسازي يارانه ها محاسبه مي شود و ادامه خواهد داشت.

 



سازمان حمايت اعلام كرد تخلف 2 ميليارد ريالي فروشندگان لوازم خانگي

مدير كل دفتر بازرسي و امور قاچاق سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان از تشكيل حدود دو ميليارد ريال پرونده متخلفان در بخش توزيع لوازم خانگي خبر داد.
داريوش قاسمي در گفت وگو با ايسنا در مورد بازرسي و نظارت بر قيمت و توزيع انواع لوازم خانگي، صوتي و تصويري به ارائه آماري از بازرسي در اين بخش طي سه ماهه اول سال جاري پرداخت و گفت: طي اين مدت به بيش از دو هزار و 215 مورد شكايت رسيدگي شده كه از اين ميزان هزار و 157 مورد شكايت ها به كالاهاي وارداتي و هزار و 58 مورد هم به كالاهاي داخلي مربوط مي شد.
وي تعداد واحدهاي بازرسي شده طي سه ماهه نخست امسال را 72 هزار و 763 واحد اعلام كرد و افزود: حاصل اين بازرسي ها تشكيل دو هزار و 63 فقره پرونده بوده كه هزار و 114 پرونده مربوط به كالاهاي وارداتي و 949 پرونده نيز مربوط به كالاهاي توليد داخل است.
به گفته قاسمي ارزش اين پرونده ها تخلف بيش از 9/1 ميليارد ريال بوده كه 1/1 ميليارد ريال آن مربوط به كالاهاي وارداتي و 800 ميليون ريال نيز مربوط به كالاهاي توليد داخل بوده است.
وي اظهار كرد: بيشترين تخلفات درج نكردن قيمت، گران فروشي، صادر نكردن فاكتور و نداشتن پروانه كسب است.
طبق آمارهاي ارائه شده مدير كل دفتر بازرسي و امور قاچاق سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان ميزان بازرسي در بخش توزيع يخچال، يخچال فريزر و فريزر بيش از 26 هزار مورد بوده كه با اين ميزان بازرسي، 598 پرونده به ارزش بيش از 553 ميليون ريال تشكيل و براي صدور راي به تعزيرات حكومتي ارجاع شده است.
وي خاطرنشان كرد: در بخش توزيع ماشين لباسشويي نيز بيش از 9 هزار بازرسي انجام و پرونده به ارزش 90 ميليون ريال تشكيل شده است. همچنين در بخش تلويزيون و LCD هم بيش از 10هزار مورد بازرسي انجام و 282 پرونده به ارزش 208 ميليون ريال تشكيل شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14