(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26 شهریور 1390- شماره 20025

آمريكا به روسيه در مورد رزمايش مشترك با كره شمالي هشدار داد
افراد مسلح 15 تانكر سوخت ناتو را در غرب افغانستان به آتش كشيدند
با هدف اثرگذاري بر روند شكل گيري حكومت جديد رهبران 4 كشور عضو ناتو به پايتخت ليبي رفتند
دولت مصر : پيمان كمپ ديويد قابل تغيير است
حمله مردم به سفارت رژيم صهيونيستي در اردن سفير را فراري داد
انگليس كنفرانس ضدنژادپرستي سازمان ملل را تحريم كرد
حمله انتحاري در شمال غرب پاكستان31 كشته و 50 مجروح برجاي گذاشت
دمشق واكنش نشان داد اتحاديه عرب از مخالفان دولت سوريه رسماً حمايت كرد
تيراندازي مزدوران عبدالله صالح به سوي مردم در 3 شهر يمن
چپ ها در انتخابات پارلماني دانمارك پيروز شدند
تظاهرات اعتراض قحطي زدگان در پايتخت سومالي



آمريكا به روسيه در مورد رزمايش مشترك با كره شمالي هشدار داد

واشنگتن نسبت به برگزاري رزمايش نظامي مسكو- پيونگ يانگ به روسيه هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري ها، انتشار خبر برگزاري رزمايش نظامي مشترك بين نظاميان كره شمالي و روسيه، نگراني توأم با هشدار كاخ سفيد را به همراه داشت.وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد، هر نوع همكاري با كره شمالي نبايد اقدامات جهاني در مسير متقاعد كردن اين كشور براي متوقف كردن برنامه هسته اي اش را به خطر اندازد.
خبرگزاري «ريانووستي» روسيه با انتشار اين خبر نوشت، وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد واشنگتن در جريان برگزاري اين رزمايش دريايي مشترك كه قرار است در سال 2012 در درياي زرد صورت بگيرد قرار دارد؛ اما اين گونه همكاري ها نبايد باعث كاسته شدن از فشارهاي بين المللي عليه برنامه هاي اتمي پيونگ يانگ شود.

 



افراد مسلح 15 تانكر سوخت ناتو را در غرب افغانستان به آتش كشيدند

شبه نظاميان طالبان 15 تانكر سوخت نيروهاي پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) را به آتش كشيدند.
به گزارش فارس، شبه نظاميان طالبان با حمله به يك كاروان نظاميان خارجي در منطقه «دلارام ولايت فراه» 15 تانكر سوخت ناتو را به آتش كشيدند.
«لعل محمد احمدري» سخنگوي پليس افغانستان اظهارداشت: در حمله نيروهاي وابسته به اين كاروان نظاميان ناتو، يك راننده كشته و 5 تن ديگر به شدت زخمي شدند. به گفته احمدري، اين تانكرها، مربوط به شركت هاي خصوصي بود كه براي نظاميان ناتو سوخت تهيه مي كردند و هدف آتش باري شبه نظاميان طالبان قرارگرفت.
اين چندمين بار طي سال جاري ميلادي است كه تانكرهاي سوخت نيروهاي پيمان آتلانتيك شمالي مورد حمله طالبان قرار مي گيرد.

 



با هدف اثرگذاري بر روند شكل گيري حكومت جديد رهبران 4 كشور عضو ناتو به پايتخت ليبي رفتند

رهبران كشورهاي عضو ناتو با هدف تاثيرگذاري بر روند شكل گيري حكومت جديد ليبي، به پايتخت اين كشور رفتند.
به گزارش خبرگزاريها، «ديويد كامرون» نخست وزير انگليس و «نيكلا ساركوزي» رئيس جمهوري فرانسه به طرابلس رفتند و با «مصطفي عبدالجليل» رئيس شوراي انتقالي ليبي ديدار و گفت وگو كردند.
ديروز و پنجشنبه علاوه بر دو رهبر اروپايي مذكور، معاون وزير خارجه آمريكا و «رجب طيب اردوغان»، نخست وزير تركيه نيز به طرابلس رفتند. سفر اردوغان و رهبران غربي به طرابلس، با هدف تاثيرگذاري بر روند شكل گيري حكومت جديد در ليبي صورت گرفت.
نخست وزير تركيه كه طي روزهاي اخير به مصر و تونس نيز رفته بود، در اين دو كشور نيز اعلام كرد كه در اين كشورها بهتر است كه يك نظام لائيك شكل بگيرد.
تشكيل نظام لائيك كه خواسته قلبي رهبران اروپا و آمريكا نيز هست، نوعي ارتجاع و بازگشت به وابستگي سابق است. اما، رهبران اروپايي و آمريكا براي اينكه چنين ذهنيتي در اذهان مردم منطقه شكل نگيرد، اين بار مي خواهند نظام لائيك مورد نظر خود در ليبي و مصر و تونس را لعاب دموكراسي بدهند.
ساركوزي و كامرون كه شديدا نگران منافع خود در ليبي هستند، از همين اكنون قصد دارند جا پاي خود در شوراي انتقالي را محكم كنند. به همين خاطر و براي وابسته كردن اين شورا و رهبران آن به غرب، قول مساعدت هاي بيشتري را به عبدالجليل دادند و در مذاكرات پنجشنبه خود، قول دادند كه دارايي هاي بلوكه شده ليبي را آزاد كنند.
در همين حال، «موسي ابراهيم» سخنگوي ديكتاتور فراري ليبي اعلام كرد: سفر رهبران فرانسه و انگليس به طرابلس، با هدف از سرگيري طرح هاي استعماري گذشته است.
وي به شبكه ماهواره اي «الراي» گفت: آنها مي خواهند هرچه زودتر از سقوط طرابلس (دولت قذافي)، به نفع خود استفاده و اهداف استعماري خود را دنبال كنند، به همين خاطر فورا در طرابلس حاضر شدند تا با مزدوران و خيانتكاران توافق نامه محرمانه امضا كند و به بهانه بازسازي بر نفت ليبي تسلط يابند.
اما در مقابل «محمود جبرئيل» فرد شماره 2 شوراي ملي انتقالي در يك كنفرانس خبري از اقدامات انگليس و فرانسه در ليبي تقدير و تمجيد كرد.
مصطفي عبدالجليل مرد شماره يك شوراي انتقالي ليبي نيز در استقبالي گرم از رهبران فرانسه و انگليس آنها را دوستان جدانشدني ليبي خواند.
همچنين خبرهاي ضد و نقيضي از ورود نيروهاي شوراي انتقالي ليبي به شهرهاي محل سكونت، قذافي به خارج مخابره شده است.
دولت ليبي نيز روز جمعه از عقب نشيني تاكتيكي خود از اطراف شهر «سرت و بني وليد» خبر داد و اعلام كرد به دادن مهلت و وقت كافي براي كساني كه خواهان بر زمين گذاشتن سلاح خود هستند، اقدام كرده است.
يك سخنگوي انقلابيون نيز گفت: هنوز مقاومت نيروهاي وفادار به قذافي در اطراف سرت ادامه دارد، اما رزمندگان مسلح، قادرند بر آنها غلبه كنند.
شبكه تلويزيوني «الحره» ليبي نيز از حضور يكي از پسران قذافي در شهر سرت خبر داد و اعلام كرد: معتصم قذافي در شهر ساحلي سرت در محاصره انقلابيون قرار گرفته است.
سرهنگ قذافي، ديكتاتور فراري ليبي در آخرين پيام صوتي خود از سازمان ملل متحد درخواست كرده بود به حملات ناتو و انقلابيون به سرت را متوقف كند.اين در حالي است كه برخي از صاحب نظران اعتقاد دارند، قذافي در شهر سرت، زادگاه خود مخفي شده و درخواست كمك وي از سازمان ملل، مويد اين ديدگاه است.شبكه الجزيره نيز در گزارشي از آخرين تحولات ليبي، اعلام كرد كه درگيري هاي خونيني در نقاط مختلف سرت و بني وليد بين مزدوران قذافي با انقلابيون در جريان است و انقلابيون توانسته اند از محورهاي جنوب و غرب به داخل شهر سرت وارد شوند.
انقلابيون همچنين اعلام كردند كه به زودي حمله گسترده اي را براي در اختيار گرفتن سرت تدارك خواهند ديد و با دقت و بررسي بيشتري به آن خواهند پرداخت.
از سوي ديگر سازمان پيمان آتلانتيك شمالي(ناتو) اعلام كرد كه تنها 15درصد از نيروهاي قذافي فعال و در منطقه اي بين طرابلس تا شهر سبها و سرت مستقر هستند.
«ژنرال تيسنير» از فرماندهان ناتو در جريان حمله به ليبي گفت: در بني وليد در پي متواري شدن هزاران تن از ساكنان منطقه، درگيري هاي شديدي ميان انقلابيون و گردان هاي قذافي در جريان است.
همچنين گزارش ها حاكي است كه حدود 100 هزار تن از ساكنان بني وليد اين شهر را به سوي مناطق امن ترك كرده اند و در شهر سرت نيز بيش از يكصد و پنجاه هزار نفر از مردم پس از گذشتن از صحرا خود را به كشور نيجر رسانده اند.بسياري از كارشناسان نيز احتمال وقوع يك فاجعه انساني در مرز ليبي و نيجر در روزهاي آينده خبر دادند.

 



دولت مصر : پيمان كمپ ديويد قابل تغيير است

نخست وزير موقت مصر گفت: پيمان كمپ ديويد مقدس نيست و احتمال تغيير آن وجود دارد.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، «عصام شرف» در گفت وگو با تلويزيون تركيه اظهار داشت: معاهده صلح كمپ ديويد، يك معاهده مقدس نيست، لذا، همواره به خاطر مسئله صلح و منطقه قابل بحث و تغيير است و در صورت لزوم مي توان آن را تغيير داد.
وي گفت: در بندهاي اين معاهده جاي بحث و گفت وگو وجود دارد و اين بندها در صورت لزوم قابل تغيير است.
عصام شرف به صورت شفاف و واضح از احتمال لغو پيمان كمپ ديويد سخني به ميان نياورد اما اين را تصريح كرد كه ممكن است مصر در آينده در اين مورد تصميماتي را اتخاذ كند.
نخست وزير موقت مصر به شماري از پرونده هاي حساس سياسي مصر به ويژه معاهده صلح با رژيم صهيونيستي و فشار ملي براي لغو يا دست كم، اصلاح آن اشاره كرد.
از سوي ديگر، خبرگزاري آلمان به نقل از منابع مسئول در فرودگاه قاهره اعلام كرد: هيات ديپلمات هايي كه در سفارت اسرائيل در قاهره به سر مي برند، اين كشور را به مقصد تل آويو ترك كردند.
موساد: سرنخ كجاست؟
در پي حمله اخير مردم مصر به سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره، يك كارشناس مسائل امنيتي اعلام كرد: موساد عمليات گسترده اي را براي جمع آوري اطلاعات با استفاده از جاسوسان و مزدوران خود درخصوص عاملان حمله به سفارت اسرائيل آغاز كرده است.
اين كارشناس امنيتي گفت: موساد مي كوشد با استفاده از شيوه هاي گوناگون و جمع آوري اطلاعات، تصوير كاملي از كشورهاي همسايه اسرائيل و به ويژه تغييراتي كه در پي انقلاب هاي عربي در منطقه ايجاد شده است، به دست آورد.
همچنين گزارش هاي امنيتي حاكي از آن است كه موساد عمليات كنترل صفحات اينترنت و فيس بوك را به منظور شناسايي عاملان حمله اخير به سفارت اسرائيل در قاهره آغاز كرده است.
اين كارشناس امنيتي با بيان اين مطلب كه رژيم صهيونيستي تلاش مي كند، با جمع آوري اطلاعات از وقوع هرگونه پيشامد ناگهاني در آينده ممانعت كند، نسبت به انتشار اطلاعاتي عليه مقاومت و انقلاب هاي عربي كه اين رژيم از اين اطلاعات به ضرر آن ها استفاده خواهد كرد هشدار داد.
به گفته اين كارشناس امنيتي، نفرت مردم مصر از رژيم صهيونيستي و پيمان كمپ ديويد در هفته هاي اخير با حمله به سفارت اسرائيل بيش از پيش شعله ور شده است.
در همين حال دانشجويان دانشگاه آمريكايي قاهره در اعتراض به حضور ديپلمات هاي اسرائيلي در خاك كشورشان و مداخله آمريكا در امور داخلي، پرچم رژيم صهيونيستي و اين كشور را به آتش كشيدند.
دانشجويان پس از پايين كشيدن پرچم آمريكا و رژيم صهيونيستي، شعار «اينجا مصر است نه آمريكا» و «سرت را بالا بگير تو مصري هستي» را سر دارند.
تظاهرات براي لغو
قانون حالت فوق العاده
هزاران نفر از مردم مصر روز جمعه در اعتراض به سه دهه استفاده دولت از قانون وضعيت فوق العاده براي سركوب مخالفان، دست به تظاهرات زدند.
اين قانون از جمله قوانيني است كه بيش از 30 سال از سوي رژيم سابق (مبارك) در مصر به اجرا گذاشته شده است و طبق آن، دولت اجازه دارد، از هر شيوه اي براي سركوب ناآرامي ها در كشور استفاده كند.
تظاهرات روز جمعه با عنوان «تظاهرات وضعيت فوق العاده نه» در قاهره و اكثر شهرهاي مصر برگزار شد و بيش از 31 حزب، تشكل، گروه و فعالان سياسي در آن شركت كردند.


 



حمله مردم به سفارت رژيم صهيونيستي در اردن سفير را فراري داد

سرويس خارجي-
جوانان انقلابي اردن با محاصره سفارت رژيم صهيونيستي در امان و حمله به سفارت و آتش زدن پرچم اين رژيم، تأكيد كردند كه فرار سفير صهيونيستي كافي نيست، بايد با اين رژيم قطع رابطه شود.
هزاران انقلابي اردني با تجمع و تحصن در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در اردن، از مسئولان كشورشان خواستند به رابطه با اين رژيم پايان دهد.
اين تظاهرات كه مدت چهار ساعت به طول انجاميد، از مقابل مسجد «الكالوتي» در فاصله چند كيلومتري سفارت رژيم اسرائيل آغاز شد. اين درحالي بود كه نيروهاي اردني تدابير امنيتي شديدي در راه هاي منتهي به سفارت به عمل آوردند و صدها سرباز و خودروي زرهي از بيم تكرار واقعه سفارت اسرائيل در قاهره در محل حضور پيدا كرده بودند.
به گزارش خبرگزاري مهر تظاهركنندگان در حالي كه پرچم هاي اردن و فلسطين را در دست داشتند پرچم اسرائيل را به آتش كشيدند و شعار مي دادند مردم خواستار سقوط وادي عربه (محل امضاي پيمان صلح اردن با اسرائيل) هستند، سفارت اسرائيل در خاك اردن بي معني است، مردم خواستار آزادي فلسطين هستند، رابطه با اسرائيل بايد قطع شود.
تظاهركنندگان بارها تلاش كردند كه سد آهني نيروهاي امنيتي را بشكنند، در حالي كه مقاومت نيروهاي امنيتي مانع از انجام اين كار شد.
يكي از فعالان اردني شركت كننده در تظاهرات گفت: فرار سفير اسرائيل از امان سبب نمي شود كه تظاهرات كنندگان دست از تظاهرات بردارند و اين حركت را تا تعطيلي سفارت و لغو معاهده وادي عربه كه طرح وطن جايگزين براي فلسطيني ها در اردن را مورد تأكيد قرار داده ادامه خواهد يافت.
وي تصريح كرد: تحرك ما عليه سفارت اسرائيل الگوبرداري از اقدام قهرمانانه مصري در تسخير سفارت اسرائيل نيست، بلكه حركتي است كه از سال 1994 شروع شده است.
اين فعال اردني تأكيد كرد: فرار سفير رژيم صهيونيستي اقدامي نمايشي براي كاستن از خشم مردم اردن بوده، اما ما اقدامات نمايشي را نمي پذيريم زيرا براي اردني ها ثابت شده كه اين سفارتخانه لانه جاسوسي است و دشمني كه ما با آن پيمان صلح امضا كرده ايم شبانه روز به ما توهين مي كند.
يكي ديگر از معترضان اردني گفت،ما با اين اقدام خود لرزه به اندام سفير و ديپلمات هاي رژيم صهيونيستي انداختيم كه اين خود يك پيروزي است.
گفتني است مقام هاي رژيم صهيونيستي از ترس برگزاري تظاهرات گسترده و اشغال سفارت اسرائيل در امان به سفير و ديپلمات هاي خود دستور داد تا هرچه سريع تر به سرزمين هاي اشغالي بازگردند.
اين در حالي است كه «تزپي ليوني» وزيرخارجه سابق رژيم صهيونيستي با تمسخر كابينه «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي گفت كه نتانياهو از غرور ملي سخن مي گويد ولي سفرايش در خارج شبانه و با چفيه فلسطيني فرار مي كنند.
وي افزود، رژيم كنوني از قدرت سخن مي گويد ولي آن چنان ضعيف شده كه حتي نمي تواند از شهروندانش در برابر موشك هاي فلسطيني حمايت كند.
از سوي ديگر روز چهارشنبه نيز تظاهراتي در مقابل سفارت آمريكا در امان برگزار شد و تظاهركنندگان پرچم هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند.
مردم تركيه نيز در آستانه ديدار تيم هاي فوتبال كشورشان با رژيم صهيونيستي عليه اين رژيم تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان با تجمع در ميدان تقسيم شهر اسلامبول پرچم فلسطين را به اهتزاز درآورده و فرياد مي زدند اسرائيل جنايتكار از تركيه خارج شود. نابودي اسرائيل نزديك است، پيروزي فلسطين نزديك است. ما هرگز جنايت كشتي مرمره را از ياد نخواهيم برد.

 



با صدور بيانيه اي و در حمايت از رژيم صهيونيستي
انگليس كنفرانس ضدنژادپرستي سازمان ملل را تحريم كرد

دولت انگليس اجلاس ضدنژادپرستي دوربان 3 را تحريم كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزارت خارجه انگليس با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه انگليس قصد دارد به دليل نگراني از تكرار سخنراني هاي ضديهودي در اجلاس دوربان 3 اين كنفرانس را تحريم كند.
لندن قرار است به همراه آمريكا و تعدادي ديگر از كشورهاي غربي اجلاس دوربان 3 كه در تاريخ 22 سپتامبر سال جاري در نيويورك برگزار مي شود را تحريم كند.
در اين بيانيه آمده است: اتفاقي كه در 2 دوره گذشته دوربان صورت گرفت و فضاي ضد يهودي حاكم در اين اجلاس، فصل ناخوشايند و تفرقه انداز در تاريخ سازمان ملل بود و اتفاقي نبوده است كه دولت انگليس از آن تجليل كند.
اجلاس دوربان 3 نامي غيررسمي براي نشست مجمع عمومي سازمان ملل است؛ نشستي كه با هدف گراميداشت دهمين سالگرد كنفرانس جهاني نژادپرستي برگزار خواهد شد.
اين در حالي است كه اجلاس هاي قبلي دوربان در سال 2001 و 2009 ميلادي با تمركز بر اختلافات عميق درباره موضوعات يهودستيزي و سياست مستعمراتي برگزار شدند و آمريكا و رژيم صهيونيستي از شركت در اين نشست هاي سطح بالا كناره گيري كردند.
در فلسطين نيز گردان هاي صلاح الدين با برگزاري مانور نظامي اعلام كردند كه در برابر هر نوع تجاوز رژيم صهيونيستي ايستادگي خواهند كرد و از توان بالاي نظامي برخوردارند.
به گزارش خبرگزاري قدس، گردان هاي صلاح الدين شاخه نظامي كميته هاي مقاومت مردمي فلسطين براي بالا بردن توان نظامي خود در برابر تجاوزات رژيم اشغالگر قدس در منطقه خان يونس مانور نظامي برگزار كردند.

 



حمله انتحاري در شمال غرب پاكستان31 كشته و 50 مجروح برجاي گذاشت

منابع خبري از كشته و زخمي شدن 80 تن در حمله تروريستي شمال غرب پاكستان خبر دادند.
به گزارش ايرنا به نقل از منابع خبري محلي، يك تروريست انتحاري با انفجار جليقه انفجاري خود در ميان جمعيت تشييع كننده جنازه «سفيرخان» يكي از بزرگان قبايل طرفدار دولت در بخش ديرپايين در ايالت «خيبرپختونخوا» باعث شد تا 31 نفر كشته و بيش از 50 تن ديگر در اين حادثه تروريستي زخمي شوند
براساس گزارش رسانه ها و منابع غيررسمي، احتمال افزايش تعداد قربانيان به دليل شدت انفجار و تعداد شركت كنندگان در اين مراسم فراوان است و مقام هاي محلي گفتند: زخمي هاي اين حادثه تروريستي به وسيله نيروهاي امدادي و مردم به بيمارستان ها و مراكز امدادي محلي منتقل شدند.
يك شاهد عيني نيز به خبرنگار فارس گفت: عامل انتحاري هنگام نماز ميت كه جمع زيادي از مردم دور و بر جنازه بودند به ناگهان خود را منفجر و حاضران را به هلاكت رساند.
از سوي ديگر شبه نظاميان طالبان، مسئوليت انفجار انتحاري روز چهارشنبه را برعهده گرفت و قبايل طرفدار دولت پاكستان را تهديد به انجام اقدامات تروريستي بيشتر كرد.
شبه نظاميان طالبان، پيش تر، با حملات تروريستي خود به مراسم تشييع پيكر بزرگان قبال طرفدار دولت، باعث كشته شدن مردم بي گناه شده است.همچنين در ماه آوريل گذشته نيز در مراسم تشييع همسر يكي از بزرگان قبايل طرفدار دولت در نزديكي پيشاور (مركز ايالت خيبر) حمله تروريستي انتحاري باعث كشته شدن بيش از 30 نفر و زخمي شدن عده زيادي از مردم شركت كننده در تشييع جنازه شد.

 



دمشق واكنش نشان داد اتحاديه عرب از مخالفان دولت سوريه رسماً حمايت كرد

دبيركل اتحاديه عرب در ديدار با مخالفان دولت سوريه، تعهد خود به رئيس جمهور سوريه مبني بر دخالت نكردن در امور داخلي اين كشور را نقض كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه، «نبيل العربي» دبيركل اتحاديه عرب در حالي كه قول داده بود در امور داخلي سوريه دخالت نكند با مخالفان دولت سوريه ديدار كرد و به آنها قول همكاري داد.
دولت سوريه نيز طي نامه اي رسمي، به اين اقدام دبيركل اتحاديه عرب اعتراض كرد.
اين در حالي بود كه پس از ديدار اخير العربي و «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه، دبيركل اتحاديه عرب خواستار ثبات در اين كشور شد و هرگونه دخالت خارجي در رويدادهاي سوريه را رد كرد.
العربي همچنين مدعي شده بود كه اين اتحاديه آمده است تا به سوريه براي فائق آمدن بر بحران كمك كند و به ميزبانان خود قول داد كه اتحاديه عرب هرگز موضعي عليه سوريه اتخاذ نخواهد كرد.
از سوي ديگر، وزير خارجه سوريه اعلام كرد كه كشورش اكنون هدف حمله اي وحشيانه قرار گرفته است كه كاملاً با طرح هاي خارجي ها مرتبط است.
«وليد المعلم» در ديدار «تامير بوراس» همتاي ونزوئلايي خود كه به دمشق سفر كرده است، تاكيد كرد كه بيگانگان درصدد دخالت در امور داخلي سوريه هستند و به طرق مختلف مي خواهند كشور را بي ثبات كنند. وي با اشاره به بزرگنمايي اتفاقات سوريه در رسانه هاي منطقه و بين الملل، تأكيد كرد كه هدف جنگ رسانه اي، گمراه كردن و انحراف افكار عمومي است.
وزير خارجه سوريه تأكيد كرد كه سوريه با آگاهي و درايت و وحدت ملت خود كه از اصلاحات حمايت مي كنند با اين حملات مقابله خواهد كرد.
اين در حالي است كه مخالفان سوريه كه در خارج از اين كشور با كشورهاي اروپايي و آمريكا در ارتباط هستند، در نشست جديد خود در تركيه، نهادي را تحت نام «شوراي ملي» براي سرنگون كردن نظام سوريه تشكيل دادند.
نشست جديد مخالفان نظام سوريه بار ديگر تحت فشار آمريكا و با حضور شخص «جفري فلتمن» معاون وزير خارجه آمريكا در پشت پرده اين نشست، برگزار و شورايي موسوم به شوراي ملي براي سرنگون كردن نظام سوريه تشكيل شد.
در حالي كه تاكنون مخالفان سوريه چندين نشست در تركيه و اروپا تشكيل داده اند، اين نشست به فشار آمريكا و با حضور هيئتي به نمايندگي از امير قطر برگزار شد.
روزنامه الديار لبنان به نقل از ديپلمات هاي تركيه اي اعلام كرد كه جفري فلتمن كه اكنون در منطقه است و به عربستان و عراق سفر كرده است، شخصاً در پشت پرده اين نشست در استانبول حاضر مي شود.
در بيانيه پاياني اين نشست مخالفان به صراحت اعلام كردند كه هدف آنان سرنگون كردن نظام سوريه است.

 



تيراندازي مزدوران عبدالله صالح به سوي مردم در 3 شهر يمن

سرويس خارجي-
بر اثر درگيري شديد ميان انقلابيون و مزدوران ديكتاتور يمن در شهر صنعا، تعز و عدن، دهها تن كشته و زخمي شدند.
خبرگزاري الجزيره در تعز از تبادل آتش شديد ميان نيروهاي طرفدار «علي عبدالله صالح» و انقلابيون در شهر تعز خبر داد.
اين درگيري ها با استفاده از سلاح هاي خمپاره اي و توپخانه اي صورت گرفت و مزدوران عبدالله صالح با تيراندازي مستقيم به سوي معترضان، يك تن را كشته و دهها نفر را زخمي كردند.
در درگيري هاي ميان نيروهاي گارد جمهوري وابسته به احمد، پسر رئيس جمهور يمن و مردم معترض در صنعا، دو تن كشته شدند.
شاهدان عيني اعلام كردند: درگيري ها در ورودي جنوبي ميدان «التغيير» در نزديكي منطقه جامعه صنعا رخ داد.
در عدن نيز طي درگيري هاي مسلحانه در منطقه المنصوره در شمال عدن يك نوجوان 41ساله كشته و پنج تن زخمي شدند.
اين درگيري ها طي دو روز اخير در يمن در شرايطي صورت گرفته كه صدها هزار يمني در استان هاي مختلف اين كشور روز گذشته تظاهرات «وعـده صادق» برگزار كردند.
تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي خواستار كناره گيري مسئولان رژيم عبدالله صالح و محاكمه آنها شدند.
شركت كنندگان در تظاهرات تاكيد كردند كه عقب نشيني نمي كنند و تا زمان سرنگوني كامل ديكتاتور يمن و باقي ماندگان رژيم دست از تظاهرات برنمي دارند.
انقلابيون يمني همچنين اعلام كردند، سرنوشت انقلاب، در خود يمن و نه هيچ كشور ديگر تعيين خواهد شد و با دخالت بيگانگان در امور داخلي اين كشور به شدت مخالف هستند.
بحرين
مردم بحرين با شركت در تظاهرات گسترده «جمعه وحدت ملي» خواستار سرنگوني رژيم آل خليفه شدند.
مردم بحرين با برگزاري تظاهرات گسترده در منامه و شهرهاي ديگر اين كشور بار ديگر بر خواسته هاي خود مبني بر آزادي زندانيان سياسي، اصلاحات سياسي و تغيير رژيم تاكيد كردند.
تظاهركنندگان همچنين با تاكيد بر اينكه اراده ملت مقدم بر هر چيز است اظهار داشتند كه به زودي مردم سرنوشت خود را به دست خواهند گرفت و خاندان ديكتاتور آل خليفه محكوم به عقب نشيني و شكست است.
با وجود گذشت شش ماه از آغاز انقلاب مردم بحرين، تظاهرات و اعتراض ها در اين كشور كوچك حاشيه خليج فارس به نقض حقوق اكثريت شيعه اين كشور ادامه دارد.
اين در حالي است كه رژيم آل خليفه در سايه سكوت مجامع بين المللي و كشورهاي غربي همچنان به سركوب تظاهرات مسالمت آميز مردم اين كشور ادامه مي دهد.
آخرين قرباني انقلاب مسالمت آميز مردم بحرين جوان 63 ساله اي است كه در منطقه «ستره- خارجيه» زندگي مي كرد و بر اثر پرتاب گاز اشك آور به صورتش به شهادت رسيد.

 



چپ ها در انتخابات پارلماني دانمارك پيروز شدند

نتايج انتخابات عمومي دانمارك از پيروزي حزب چپ و روي كار آمدن اولين نخست وزير زن در تاريخ اين كشور خبر مي دهد.
به گزارش خبرگزاري ها، حزب سوسيال دموكرات دانمارك كه داراي تمايلات متمايل به چپ است، در انتخابات پارلماني اين كشور توانست به حاكميت ده ساله دولت راست ميانه به رهبري آقاي لارس لوكه راسموسن پايان دهد.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، سوسيال دموكرات ها در انتخابات روز پنجشنبه موفق به كسب 89 كرسي از مجموع 179 كرسي پارلمان شدند و در مقابل، جناح راست 86 كرسي را از آن خود نگاه داشت.
«راسموسن» نيز پس از اعلام نتايج نهايي گفت، شكست را مي پذيرد. بدين ترتيب «هله تورنينگ اشميت»، رهبر حزب سوسيال دموكرات دانمارك مامور تشكيل يك دولت ائتلافي شد تا عنوان اولين نخست وزير زن تاريخ كشورش را نيز از آن خود كرده باشد. دانمارك، يكي از كشورهاي عضو اتحاديه اروپاست كه يورو واحد پول آن نيست. اين كشور در حال حاضر همچون بسياري از كشورهاي ديگر اروپايي با بحران اقتصادي جدي روبروست. ركود اقتصادي حاكم بر اين كشور از جنگ جهاني دوم تاكنون بي سابقه است و خانم «اشميت» وعده داده به كمك ساير احزاب ائتلافي براي بهبود شرايط اقتصادي تلاش كند.
«كپنهاگ» نام پايتخت دانمارك است كه بيش از يك ميليون نفر از كل جمعيت 5/5 ميليوني اين كشور را در خود جاي داده است.

 



تظاهرات اعتراض قحطي زدگان در پايتخت سومالي

صدها نفر از قحطي زدگان سومالي در اعتراض به شرايط وخيم زندگي خود در موگاديشو دست به تظاهرات زدند.
به گزارش فارس به نقل از فرانس پرس مردم سومالي كه در نتيجه بروز شديدترين قحطي دهه هاي اخير در منطقه شاخ آفريقا آواره شده اند در موگاديشو در اعتراض به وضعيت رقت بار اردوگاههاي داخل كشور دست به تظاهرات زدند.
تعداد زيادي از زنان، مردان و كودكان اردوگاه «سيديكا» در اعتراض به نبود ضروريات زندگي از قبيل سرپناه مناسب غذا و آب آشاميدني، به خيابانها ريختند.
سومالي در منطقه شاخ آفريقا با بيش از 13ميليون جمعيت در قلب گرسنگي و قحطي، قرار دارد. هزاران نفر از مردم سومالي از فرط گرسنگي و با اميد دريافت كمك هاي امدادي به موگاديشو بستر خشونت هاي مسلحانه و جنگ داخلي پناه برده اند اما بسياري ديگر پاي پياده به كنيا و اتيوپي گريخته اند.
اين افراد با اينكه حتي شايد كسي را در موگاديشو ندارند اما پايتخت سومالي را از آن خود مي دانند. در حال حاضر به دليل حضور نيروهاي مسلح گروه الشباب در بخش هاي زيادي از سومالي نيروهاي امداد تنها به يك ميليون نفر از قحطي زدگان دسترسي دارند. با توجه به بحران و منازعات جاري ميان نيروهاي فدرال انتقالي تحت حمايت سربازان اتحاديه آفريقا و الشباب گروههاي امداد براي كمك و رسيدگي به آوارگان داخلي و خارجي سومالي با وضعيت پيچيده اي روبرو هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14