(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26 شهریور 1390- شماره 20025

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
115 مصوبه اجرا نشده هيئت دولت تكميل مي شود
ادعاي آسوشيتدپرس : عمان و عراق براي آزادي 2 تبعه آمريكايي واسطه گري مي كنند
فعالان سياسي و نمايندگان مجلس:
افشاگري كيهان و رسانه هاي اصولگرا جريان انحرافي را به وحشت انداخته است
آيت الله مهدوي كني در نشست علماي سراسر كشور: روحانيت بايد بازوي رهبرمعظم انقلاب باشد
عمار حكيم: نيروهاي آمريكايي تا پايان سال ميلادي عراق را ترك كنند
گزارش خبري تشكيل اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد در چند هفته آينده
قذافي، امام موسي صدر را به شهادت رسانده است
سفير ايران به طرابلس بازگشت
خبرگزاري فرانسه: اختلاف دروني 1+5 درباره ايران بي سابقه است
مصباح يزدي: فرمايشات رهبري فصل الخطاب و تبيين كننده وظايف است



تصميم دولتمردان در اردبيل
 115 مصوبه اجرا نشده هيئت دولت تكميل مي شود

اردبيل- خبرنگار كيهان:
در جلسه هيئت دولت در چهارمين سفر از سفرهاي استاني رئيس جمهور براي 115 مصوبه اجرا نشده سه دور سفر قبلي به استان اردبيل تصميم گيري شد و براي عمران و آباداني آن نيز مواردي به تصويب رسيد.
احمدي نژاد در اين جلسه كه نزديك به پنج ساعت طول كشيد با ارائه آماري از مصوبات سفرهاي قبلي گفت: در سفرهاي گذشته در مجموع 584 مورد مصوبه براي استان به تصويب رسيده كه از اين تعداد 279 مورد به طور كامل اجرايي شده، 190 مورد در حال اجرا مي باشد و براي 115 مصوبه اقدامي انجام نشده كه اولويت اصلي دولت در اين دوره از سفر آغاز عمليات اجرايي اينگونه مصوبات و تكميل آن است.
وي گفت: تمام مصوبات و پروژه هايي كه از سوي دولت به مردم وعده داده شده بايد اجرايي شود مگر موارد استثنايي كه واقعاً توجيه منطقي نداشته باشد. وي موضوع انتقال آب از رودخانه ارس به آذربايجان غربي و شرقي را مورد اشاره قرار داد و گفت: انتقال آب از اين رودخانه بزرگ و وسيع به اين معنا نيست كه حق آبه در مغان كم مي شود، ايران هنوز از همه حق آبه خود از اين رودخانه استفاده نمي كند از اين رو دولت با سرمايه گذاري هاي وسيع تصميم دارد كه با انتقال آب به مناطقي كه با كمبود آب روبه رو هستند اين مناطق و دوردست ها را نيز آباد كند.
محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور در پايان جلسه هيئت دولت در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در مجموع براي همه 584 مصوبه هيأت دولت 28 هزار و 447 ميليارد ريال اعتبار به استان اردبيل اختصاص يافته بود كه پرداخت و هزينه شد.
وي در تشريح بندهاي اجرايي 115 مصوبه تصميم گيري شده در چهارمين جلسه استاني هيئت دولت در اردبيل گفت: واگذاري كشت و صنعت مغان و پارس به بخش خصوصي تا پايان سال 90، پرداخت يارانه صادراتي به سيب زميني توليدي در اين استان به منظور تشويق صادرات اين محصول، شروع عمليات تالار بزرگ شهر اردبيل، صدور مجوز قانوني براي طرح هاي فاقد مجوز سفرهاي قبلي از جمله بندهايي بود كه گره گشايي شد تا در مدت زمان تعيين شده به اجرا درآيد.
وي گفت: در اين جلسه براساس بررسي مديران استان هيئت دولت در خصوص تأمين اعتبار احداث ساختمان اتحاديه انجمن اسلامي دانش آموزان استان تا پايان امسال، تأمين 20 ميليارد ريال اعتبار طرح سوادآموزي استان، تأمين تجهيزات گمركات استان، و آغاز عمليات اجرايي گمرك اصلاندوز در صورت آمادگي طرف آذري، تشكيل كميته تأمين منابع در استانها براي فروش اموال و مستغلات مازاد در همه استانهاي كشور و آغاز اين امر از استان تصميم گيري گرفت.
وي افزود: در ارتباط با احداث بيمارستان سوانح سوختگي شهرستان اردبيل با 144 تخت كه قبلاً در سفرها مصوب شده بود و فقط 50 تخت نياز است تصميم گيري شد تا براساس مصوبه امروز دولت، يك بخش آن امسال آماده سازي شده و مابقي طرح نيز در سال هاي آينده تكميل شود.
تشكيل كارگروه اشتغال
همچنين به گزارش ايسنا محمود احمدي نژاد پنج شنبه شب در جريان چهارمين سفر دولت به استان اردبيل در اولين جلسه استاني كارگروه اشتغال كه در استانداري اردبيل برگزار شد، با تاكيد بر لزوم توزيع عادلانه منابع صندوق توسعه ملي در استان ها، گفت: منابع صندوق توسعه ملي در اختيار بانك ها قرار گرفته و بانك هاي عامل آماده ارائه تسهيلات به كارآفرينان براي ايجاد اشتغال پايدار هستند.
رئيس جمهور با بيان اين كه استان ها بايد طرح ها و پروژه هاي مناسبي را با توجه به ظرفيت هاي بومي طراحي كنند تا بتوانند سهم خود را از منابع صندوق توسعه ملي اخذ كنند، افزود: البته هيات عامل صندوق توسعه ملي بايد منابع اين صندوق را به طرح ها و پروژه هايي تخصيص دهند كه بازدهي مناسب داشته و توليد كننده را به سوي استفاده از روش هاي بهينه توليد و ايجاد اشتغال سوق مي دهد.
مهم ترين مصوبات اولين جلسه استاني كارگروه اشتغال به شرح زير است:
اختصاص مبلغ 3 هزار ميليارد ريال تسهيلات جديد به استان براي طرح هاي سرمايه گذاري و سرمايه در گردش، اصلاح بسته سياستي- نظارتي ظرف يك ماه براي افزايش دوران مشاركت در بخش توليد، معرفي طرح هاي جديد استان به بانك صنعت و معدن و ساير بانك هاي داراي قرارداد عامليت با صندوق توسعه ملي، افزايش 25 درصدي سهم اعتبار استان از محل كمك هاي فني و اعتباري، تامين 20 درصدي اعتبار از سوي وزارت صنعت و معدن و تجارت براي احداث پتروشيمي در اردبيل، اختصاص هزار ميلياردريال اعتبار به صندوق مهر امام رضا(ع) براي طرح اشتغالزايي استان، موافقت با تقاضاي امهال تسهيلات ارزي و ريالي شركت هاي فعال استان، پرداخت 85 درصد يارانه به كشاورزان براي طرح هاي آبياري استان، افزايش سرمايه صندوق ضمانت صنايع كوچك و ايجاد ساز و كار بيمه اي براي آن ظرف يك ماه و بررسي استمهال تسهيلات سر رسيد گذشته و معوق طرح هاي خاص بخش كشاورزي و طرح هاي خسارت ديده توليد محصولات كشاورزي است.
تجليل از همسران 16 شهيد
رئيس جمهور ديروز در آخرين روز از چهارمين سفر استاني خود به استان اردبيل با حضور در جمع ايثارگران، مديران و منتخبان به 16 نفر از همسران شهيد استان اردبيل نشان درجه سه ايثار اعطا كرد.
به گزارش فارس، خانم مستوره سبونه همسر شهيد قدرت ظهوري، شكوفه ابراهيمي همسر شهيد اسماعيل يعقوبي، منظم شكوري همسر شهيد علي شكارچي، رحيمه قنبري همسر شهيد برات طالبي، فاطمه نظمي همسر شهيد محرم نوتاراج، معرفه قاسم زاده همسر شهيد سيدطالب پورشيدي، مرحمت جانشين گنجي همسر شهيد ابراهيم رضايي، رقيه فرهنگي همسر شهيد كريم منتظر عليه، عاليه شكرالله زادگان همسر شهيد قرابعلي خدايي، اقدس لطفي همسر شهيد جعفر صحرايي، منصوره جاهدي همسر شهيد صابرمحمدي، رقيه منصورآق بلاغ همسر شهيد داداش اخشي، راحله كريمي همسر شهيد يوسف فولادي، رحيمه ادريسان همسر شهيد عزيز ساعدي، محترم سيدحاتمي همسر شهيد غلامحسين ديده بان و قمري جوانمياري همسر شهيد اكبر كاروسلي، طبق برنامه پيش بيني شده از رئيس جمهور نشان دولتي درجه سه ايثار دريافت كردند.
همچنين رئيس جمهور به آيت الله حاج سيدابراهيم سيدحاتمي نشان ملي خدمت و به دكتر حسين كرمي پزشك و قاري ممتاز قرآن نشان فرهنگ و هنر اعطا كرد.
درياچه اروميه هر 500 سال
با شرايط فصلي مواجه مي شود
به گزارش فارس، رئيس جمهور در جمع مديران و منتخبان و ايثارگران استان اردبيل درباره انتقال آب ارس به درياچه اروميه گفت: با منطقي يا غيرمنطقي بودن اين انتقال كاري نداريم اما مهم اين است كه هنوز نتوانسته ايم از سهم برداشت شده خود از ارس درست استفاده كنيم.
احمدي نژاد هزينه بالاي اجراي خط انتقال آب از كشورهاي ديگر و برخي حوزه هاي ميان استاني را سنگين توصيف كرد و گفت: صرف اين هزينه ها پول بيت المال است كه مي تواند به شكل صحيح و در مسير واقعي قرار گرفته و به توسعه كشور كمك كند.
وي به تصميم جلسه شوراي اشتغال استان در پرداخت 85 درصد سهم تبديل آبياري هاي سنتي به آبياري مدرن از سوي دولت به طور رايگان اشاره كرد و افزود: ما در اين زمينه براي استان اردبيل بودجه نامحدودي قرار داديم تا كار انجام شده الگويي براي ساير استان ها باشد تا پيشرفت ها مطلوب به دست آيد.
رئيس جمهور با ابراز نگراني از اسيدي شدن و گل و لاي بودن آب هاي استخراج شده از چاه ها و قنات ها بيان داشت: ما در صنعت نيز برخي تصميمات را گرفتيم تا چرخه صنعت با رونق بيشتر بچرخد.
احمدي نژاد با يادآوري اينكه همچنان در اين كشور نرخ سوخت به ويژه گازوئيل در مقايسه با بسياري از كشورها پايين است و مصرف نيز بالاست خواستار اصلاح مصرف در حوزه سوخت و منابع آب شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، رئيس جمهور به برخي سروصداهاي بلند شده در ارتباط با خشك شدن درياچه اروميه اشاره كرد و بيان داشت: براساس ارزيابي ها درياچه اروميه هر 500 سال با چنين شرايطي روبه رو مي شود به طوري كه پيش بيني مي شود وضعيت بارش اندك و خشكسالي در اين منطقه حاكم باشد.
احمدي نژاد اظهار داشت: 500 سال پيش نيز درياچه اروميه چنين وضعيتي داشته و بيش از 300 ميلي متر كاهش بارندگي در اين منطقه اتفاق افتاده است.
رئيس جمهور پنج شنبه در جريان دومين روز از چهارمين سفر استاني هيئت دولت به استان اردبيل در شهرهاي پارس آباد مغان، بيله سوار، گرمي، مشگين شهر و نمين حضور يافت و در جمع پرشور مردم اين شهرها سخنراني كرد.
رئيس جمهور روز جمعه و در سومين روز از سفر استاني هيئت دولت به استان اردبيل پس از شركت در گفت وگوي مستقيم تلويزيوني با مردم استان، اردبيل را به مقصد تهران ترك كرد.
اكتشاف در ميادين نفتي
وزير نفت در اردبيل گفت: با وجود 27 ميدان مشترك نفتي با همسايگان اقدام موثر در اكتشاف در آنها نشده و ما امسال استارت شروع پروژه هاي مختلف را در اين ميادين مي زنيم.
به گزارش ايرنا، رستم قاسمي، روز پنج شنبه در جلسه مشترك با مديران صنعت نفت شمال غرب كشور در اردبيل افزود: به پروژه هاي اجرايي در اين ميادين كه سرعت كندي دارند شتاب داده و با سرعت كارها را به پيش مي بريم.
استخدام تنها از طريق آزمون
معاون منابع انساني و راهبردي معاونت توسعه و مديريت سرمايه انساني رياست جمهوري در اردبيل گفت: به منظور ايجاد عدالت استخدامي و تبديل كارمندان قراردادي به رسمي استخدام ها تنها از طريق شركت در آزمون و گزينشي امكانپذير است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، هاجر تحريري نيك صفت در جلسه بررسي مسايل كاركنان اداري شهرستان كوثر با اشاره به روند تبديل كارمندان قراردادي به رسمي افزود: طبق قانون مديريت خدمات كشوري براي ايجاد عدالت استخدامي، تبديل كارمندان قراردادي به استخدامي تنها از طريق شركت در آزمون و گزينش امكانپذير است و تنها در شرايط خاص، برخي دستگاه ها براي تامين نيروي مورد نياز خود مي تواند راسا بدون نياز به آزمون اقدام كنند.
افتتاح 2هزار مدرسه
وزير آموزش و پرورش گفت: همزمان با شروع سال تحصيلي جديد بيش از 2 هزار مدرسه در كشور مهرماه امسال افتتاح مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، حميد حاجي بابايي شامگاه پنجشنبه در ديدار با جمعي از فرهنگيان در اردبيل با بيان اين كه امسال 17هزار نفر در آموزش و پرورش تبديل وضعيت شده اند، ادامه داد: ما به صورت كامل و جامع تمام نيروهاي شركتي خود را ساماندهي كرده و با استخدام 12 هزار مهندس و 12 هزار نيروي متخصص و همچنين 17هزار آموزگار ابتدايي در هيچ استاني با كمبود نيرو مواجه نيستيم.
حاجي بابايي گفت: ما در اول مهرماه با جذب اين نيروها در 112 رشته كه اغلب مورد نياز مدارس ما است ديگر با مشكل جذب دبيران متخصص روبه رو نمي شويم. وي همچنين از جذب 60 هزار كارشناس رشته هاي مرتبط با رايانه و IT در آموزش و پرورش خبر داد.
ساماندهي موسسات برگزاري آزمون
رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش از ساماندهي موسسه هاي برگزاري آزمون هاي كنكور دانش آموزان براي نخستين بار در كشور خبر داد.
عبدالامير عرفي در حاشيه كارگروه آموزش و پرورش استان اردبيل در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبيل اظهار داشت: سازمان سنجش با اخذ تعهد از دانش آموزاني كه در شرف فارغ التحصيلي هستند اجازه ثبت نام در دانشگاه ها را صادر كرده است.
وي بيان داشت: اين دسته از دانش آموزان تا 15مهرماه سال جاري فرصت دارند تا گواهي قبولي خود را به دانشگاه ها ارائه دهند.
عرفي ارزشيابي شاخص هاي آموزشي و پرورشي را از اهداف مهم مركز سنجش وزارت اعلام كرد و افزود: با احياي معاونت پرورش در وزارت، ارزشيابي اين بخش نيز برعهده مركز سنجش است.
دسترسي به اينترنت پاك
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر شناسايي بزرگان و مشاهير به نسل جديد گفت: با راه اندازي خانه هاي فرهنگ ديجيتال دسترسي جوانان و نوجوانان به اينترنت پاك ميسر مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، سيدمحمد حسيني پيش از ظهر پنج شنبه در نشست با نخبگان و هنرمندان استان اردبيل از راه اندازي خانه هاي فرهنگ ديجيتال خبر داد و اظهار داشت: در اين صورت دسترسي جوانان و نوجوانان به اينترنت پاك امكانپذير خواهد شد.
راه اندازي دهياري هاي جديد
معاون دهياري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور گفت: تا پايان امسال يك هزار و 200دهياري جديد در كشور ايجاد مي شود.
منوچهر فراغي روز پنج شنبه در حاشيه سفر هيئت دولت به استان اردبيل در گفت وگو با ايرنا افزود: در كل كشور 24 هزار و 240 دهياري وجود دارد و براساس قانون در روستاهايي دهياري ايجاد مي شود كه در آنها بالاي 50 خانوار وجود داشته باشد.
جذب اعضاي جديد هيئت علمي
وزير علوم، تحقيقات و فناوري اعلام كرد: به منظور پاسخگويي به نيازهاي توسعه در آموزش عالي، 15 هزار نفر عضو هيات علمي جديد تا دو سال آينده جذب دانشگاههاي كشور مي شوند.
به گزارش ايرنا، كامران دانشجو روز جمعه در جلسه مشترك با مديران و اعضاي هيات علمي مراكز آموزش عالي و دانشگاههاي استان اردبيل گفت: در دو سال اخير بالغ بر 6 هزار نفر عضو هيات علمي جديد جذب دانشگاههاي كشور شده اند كه اين ميزان جذب برابر با شش سال قبل از آن است.

 



ادعاي آسوشيتدپرس : عمان و عراق براي آزادي 2 تبعه آمريكايي واسطه گري مي كنند

آسوشيتدپرس از تلاش عمان و عراق براي آزادي 2 تبعه آمريكايي خبر داد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از مقاماتي كه به نامشان اشاره نكرد از مسقط گزارش داد: عمان و عراق در مذاكرات براي آزادي دو تبعه آمريكايي مشاركت دارند.
اين گزارش حاكي است: يك هواپيماي اختصاصي از عمان وارد تهران شده است تا در صورت حصول توافق آنها را از ايران خارج كند.
يك مقام عراقي نيز در عين حال گفت كه يك هيأت از قانون گذاران عراقي نيز در تهران هستند تا به مذاكرات ديپلماتيك براي آزادي شين و جاش بپيوندند.
يك مقام عالي رتبه دولت عراق به آسوشيتدپرس گفت كه نوري المالكي، نخست وزير عراق و جلال طالباني، رئيس جمهور اين كشور هر دو از «تلاش ها براي كمك به آزادي اتباع آمريكايي با دلايل بشردوستانه» حمايت مي كنند.
يك مقام عماني نيز به اين خبرگزاري گفت كه هواپيماي متعلق به اين كشور منتظر است تا جاش و شين را از ايران خارج كند.
وي كه خواست نامش فاش نشود افزود كه باور بر آن است كه دست كم دو تن از مشاوران نزديك سلطان قابوس بن سعيد در ايران باشند.

 



فعالان سياسي و نمايندگان مجلس:
افشاگري كيهان و رسانه هاي اصولگرا جريان انحرافي را به وحشت انداخته است

سرويس سياسي-
در پي صدور اطلاعيه اي فرافكنانه از سوي مركز ارتباطات، اطلاعات و تبليغات دفتررئيس جمهور كه رسانه هاي اصولگرا همچون كيهان، فارس و مشرق را به تلاش براي منحرف كردن موضوع اختلاس متهم كرده بود، نمايندگان مجلس و شخصيت هاي سياسي اصولگرا اين هجمه جريان انحرافي و نفوذي در دولت را معنادار دانسته و اتهام به رسانه هاي افشاكننده اختلاس سه هزار ميليارد توماني را حاكي از وحشت جريان انحرافي خواندند.
مركز ارتباطات، اطلاعات و تبليغات دفتر رئيس جمهور چهارشنبه شب گذشته با صدور اطلاعيه اي نسبت به رسانه هاي اصولگرايي كه نقش عمده اي در افشاكردن پرونده اختلاس سه هزار ميلياردي داشتند واكنش نشان داد و رسانه هايي چون كيهان، فارس و مشرق را به منحرف كردن موضوع اختلاس اخير متهم كرده و ادعا كرد اين رسانه ها از موضوع اختلاس اخير نگران هستند!! در همين حال، پرويز سروري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، تاكيد كرد: اقدام جريان انحرافي در متهم كردن رسانه هاي افشاكننده اختلاس سه هزار ميلياردي نشان داد جريان انحرافي از افشاگري هاي رسانه هاي اصولگرا وحشت زده شده است.
وي با بيان اينكه رسالت يك رسانه، افشاگري در برابر مفاسد اقتصادي و دفاع از منافع ملي است، افزود: خبرگزاري فارس و روزنامه كيهان همراه با سايت مشرق در اقدامي انقلابي اقدام به افشاگري درباره اختلاس سه هزار ميلياردي كرده اند و اگر مي خواستند از اين موضوع نگران باشند هيچ گاه تن به اين افشاگري نمي دادند.
نيره اخوان عضو كميسيون قضايي مجلس نيز هجمه جريان انحرافي به رسانه هاي افشاكننده اختلاس سه هزار ميلياردي را معنادار خواند و با اشاره به نقش كيهان و فارس و مشرق گفت: رسانه هاي انقلابي در واقع چشم بينا و با بصيرتي هستند كه درباره كج روي ها اطلاع رساني مي كنند.
سيدحسن نقوي حسيني از ديگر نمايندگان اصولگرا بود كه به نقش رسانه هايي چون كيهان، فارس و مشرق در افشاي پرونده اختلاس سه هزار ميلياردي اشاره كرد و به فارس گفت: در ماجراي فتنه و جريان انحرافي رسانه هايي چون فارس و كيهان نقش خود را به بهترين شكل ايفا كردند و نشان دادند سرباز ولايت هستند.
وي افزود: اكنون نقش رسانه هاي اصولگرا در افشاي توطئه هاي جريان فتنه و انحرافي به ويژه پرونده اختلاس سه هزار ميلياردي قابل تقدير است.
از سوي ديگر؛ زهره الهيان عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس درخصوص متهم كردن رسانه هايي كه به افشاي ارتباط اختلاس گران با جريان انحرافي پرداخته اند، گفت: رسالت اصلي رسانه ها اين است كه بلندگوي دفاع از حقوق ملت باشند و گناه رسانه ها چيست كه پشت هر فسادي جريان انحرافي قرار دارد.
موسي قرباني عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس هم درباره هجمه جريان انحرافي عليه رسانه هايي چون كيهان، فارس و مشرق گفت: اين رسانه هاي افشاگر اختلاس اخير بخاطر خدا فحش ها را تحمل مي كنند و دعاي مردم پشت سر آنان خواهد بود همچنين، جواد جهانگيرزاده عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه فرافكني جريان انحرافي عليه رسانه هاي افشاكننده اختلاس 3هزار ميلياردي بر خلاف گفتمان دولت است، گفت: دولت بدون سند و مدرك عليه دستگاه قضايي و نمايندگان مردم اتهام افكني نكند.
وي با بيان اينكه روزنامه كيهان سردمدار مبارزه با مفاسد اقتصادي بوده، و حتي از خطاهاي دوستان خود چشم پوشي نكرده است، گفت: با توجه به اطلاعيه اي كه پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري صادر كرده است، ما بايد از خبرگزاري فارس و يا روزنامه كيهان سوال كنيم كه كداميك از اعضاي تحريريه شما جزو مسئولان عاليرتبه بانك هاي ايران هستند و دولت محترم آنها را منصوب كرده است؟
احمد نجابت عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران نيز تاكيد كرد: بعد از 10 سال فرمان هشت ماده اي مقام معظم رهبري در حال نتيجه دادن است بنابراين بايد در رابطه با اختلاس اخير كه رقم بزرگي دارد و جناح هاي مخالف داخلي و خارجي روي آن مانور مي دهند، تصميم قاطعي گرفته شود و هر كس در هر پستي كه تخلف كرده است بايد با وي برخورد شود.
عوض حيدرپور عضو كميسيون امنيت ملي مجلس هم با اشاره به اينكه مقصران و مديراني كه در اختلاس سه هزار ميلياردتوماني اخير كشور كوتاهي كرده اند بايد استعفاي خود را به زودي اعلام كنند، اظهار داشت: وزير اقتصاد و دارايي، سرپرستي بانك صادرات در خوزستان و رئيس شعبه اي كه در كارخانه فولاد مستقر بوده را بركنار كرده است.
وي در ادامه افزود: رئيس دفتر رئيس جمهور از جمله افرادي بوده است كه از اين اختلاس گران پشتيباني مي كرده و در صورت بركناري اين افراد، اين فرد نيز بايد از سوي شخص رئيس جمهور بركنار شود.

 



آيت الله مهدوي كني در نشست علماي سراسر كشور: روحانيت بايد بازوي رهبرمعظم انقلاب باشد

دبير كل جامعه روحانيت مبارز تأكيد كرد كه روحانيت بايد بازوي رهبرمعظم انقلاب باشد.
به گزارش خبرگزاري ها، نشست اعضاي جامعه روحانيت مبارز با علماي سراسر كشور به رياست آيت الله مهدوي كني برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين سالك، سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با اعلام اين خبر افزود: هدف از اين نشست كه به دعوت آيت الله مهدوي كني برگزار شد، تبيين و توجيه فعاليت هاي صورت گرفته در جامعه روحانيت و تشريح منشور اصولگرايي با محوريت دعوت به وحدت در ميان آحاد اصولگرايان بود.
وي با بيان اين كه در اين نشست پيرامون مسائل گوناگون بحث صورت گرفت و اخبار و مسائل كشور مورد تحليل و بررسي قرار گرفت، گفت: در اين نشست نوع فعاليت علما در استان ها تبيين و بر نقش حساس روحانيت در اين مقطع زماني تأكيد شد، همچنين انسجام اصولگرايان در قالب منشور اصولگرايي و ساز و كار 8+7 مورد تأكيد مجدد قرار گرفت.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز افزود: در اين نشست همچنين حجت الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي به تبيين ضرورت و فلسفه اين نشست اشاره و بر نقش حساس روحانيت تأكيد كرد.
وي در ادامه به سخنان آيت الله مهدوي كني، دبير كل جامعه روحانيت مبارز در اين مراسم اشاره كرد و گفت: آيت الله مهدوي كني در اين جلسه گفت كه روحانيت بايد بازوي مقام معظم رهبري باشد و امروز با توجه به شرايط حساس كشور و جهان، مؤمنان و طرفداران انقلاب بايد با توافق و اتحاد در مسير اسلام حركت كنند.
وي افزود: آيت الله مهدوي كني با بيان اين كه اسلام، انقلاب، انديشه هاي امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري و قانون اساسي بايد مبناي وحدت همه ما باشد، به نقش روحانيت و علما در تاريخ به ويژه تاريخ معاصر ايران اشاره كرد و گفت كه تاريخ نشان مي دهد روحانيت همواره از نفوذ بيگانگان در اين كشور جلوگيري كرده اند.
به گفته سخنگوي جامعه روحانيت مبارز مهدوي كني با اشاره به نهضت امام خميني(ره) تصريح كرد كه امام خميني(ره) حكومت اسلامي و ولايت فقيه را بعد از مدت ها احيا كردند و در واقع نظام سازي كردند، امام(ره) همواره تأكيد داشتند كه روحانيت بايد محور انقلاب قرار گيرد و در اين راستا وظايف مهمي را براي روحانيت قائل بودند.
وي ادامه داد: آيت الله مهدوي كني با اشاره به امتيازات امام خميني(ره) تصريح كرد كه امتياز ويژه امام خميني(ره) در مقايسه با برخي ديگر از علماي زمان خود اين بود كه ايشان علاوه بر اين كه از لحاظ علمي و تئوريك در جايگاهي ممتاز قرار داشتند، خود قبول مسئوليت كردند و به آنچه كه مي گفتند، عمل كردند و مشكلات و سختي ها را به جان خريدند، بنابراين روحانيت نيز بايد همچون امام(ره) خود با قبول مسئوليت ها در صحنه حاضر باشد؛ چرا كه روحانيت پاسدار اصلي دين است.
سالك همچنين خاطرنشان كرد: آيت الله مهدوي كني در بخش ديگري از صحبت هاي خود به مقوله امر به معروف و نهي از منكر و اهميت آن اشاره كرد و گفت كه مردم ايران، نظام جمهوري اسلامي را خود ايجاد كردند و قوانين آن را پذيرفته اند، بنابراين همه بايد امر به معروف و نهي از منكر را به يك نظام عمومي تبديل كنيم و نقش روحانيت در اين زمينه بسيار تعيين كننده است.
وي افزود: دبير كل جامعه روحانيت مبارز همچنين با اشاره به اهداف اين نشست گفت كه منشور اصولگرايي سند راهبردي جامعتين است و با تأكيد مجدد بر مقوله وحدت اصولگرايان تصريح كرد كه اتحاد دشمنان را با شكست روبرو خواهد كرد، بنابراين ما همه بايد با سعه صدر موجبات تقويت وحدت را ايجاد كنيم. روحانيت بايد خواسته ها و مطالبات مقام معظم رهبري را به صورت ويژه پيگيري كند.
وي ادامه داد: آيت الله مهدوي كني تصريح كرد كه هدف از اين نشست اين بود كه اين گردهمايي منشأ ائتلاف بر اصول مشترك شود، بنابراين ما بايد حركت هاي جمعي داشته باشيم، زيرا نمي شود در اين زمان به تنهايي فعاليت كرد.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در پايان گفت: در اين نشست تعدادي از علماي شركت كننده به بيان نظرات خود پرداختند و بعد از آن نيز قرار بر اين شد كه آقايان در استان هاي خود وضعيت را ساماندهي كرده و به مردم آگاهي هاي لازم را برسانند و شرايط روز را براي آنها تشريح كنند.

 



عمار حكيم: نيروهاي آمريكايي تا پايان سال ميلادي عراق را ترك كنند

رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق خواستار ترك نيروهاي آمريكايي از عراق تا پايان سال ميلادي شد.
عمار حكيم روز جمعه در ديدار آيت الله صافي گلپايگاني در سخناني با اشاره به بيداري اسلامي تأكيد كرد: بيداري اسلامي زمينه مناسبي براي ملت ها فراهم كرده و امروز ملت ها بر خلاف رژيم هاي وابسته به ديكتاتور و بيگانگان حركت مي كنند.
وي اضافه كرد: تصور نمي كرديم روزي مردم مصر سفارت اسرائيل را تسخير كنند و عراق نيز در اين شرايط مي تواند نقش سازنده اي داشته باشد.
رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق با اشاره به روابط ايران و عراق خاطرنشان كرد: دولت ايران و عراق در بعد زيارتي و فرهنگي ارتباط خوبي دارند و اين ارتباطات باعث روابط فعالي بين دو دولت در مسائل مختلف شده است.
وي گفت: بحث جدي و مهم كه براي شيعيان و مردم عراق تهديد كننده است شبيخون فرهنگي است و امروز 400 شبكه در عراق فعاليت مي كنند.
حكيم خاطرنشان كرد: از آنجا كه 60 درصد مردم عراق جوان هستند بايد دقت زيادي داشته باشيم تا جوانان را در چارچوب هاي صحيح هدايت كنيم.
رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق با اشاره به وضعيت حجاب در اين كشور خاطرنشان كرد: به رغم اينكه در عراق حجاب اجباري نيست ولي درصد بالايي از مردم عراق و به ويژه دانشجويان محجبه هستند.
وي اهميت استقلال در كشور عراق را مورد تأكيد قرار داد و گفت: اميدواريم كه نيروهاي آمريكايي تا پايان سال ميلادي عراق را ترك كنند.
گفتني است، عمار حكيم روز گذشته با سفر به قم با تعدادي از علما و مراجع قم ديدار و گفت وگو كرد.

 



گزارش خبري تشكيل اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد در چند هفته آينده

وزير علوم از برگزاري جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد در اولين فرصت ممكن خبر داد.
كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در پاسخ به اين سؤال كه آيا رئيس جمهور به عنوان رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي احكام اعضاي جديد هيئت امناي دانشگاه آزاد را ابلاغ كرده است، گفت: آنچه كه دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي اعلام كرده اين است كه احكام اعضاي جديد هيئت امناي دانشگاه آزاد به دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ابلاغ شده و دبيرخانه نيز به اعضا اعلام كرده است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد چه زماني برگزار مي شود، خاطرنشان كرد: ماموريت من براي تشكيل اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد و معرفي رئيس اين دانشگاه به شوراي عالي انقلاب فرهنگي، بحث جديدي نيست و چندي پيش كه بحث دانشگاه آزاد مطرح بود، مصوب شد كه بنده اولين جلسه هيئت امناي اين دانشگاه را تشكيل دهم. دانشجو تصريح كرد: مصوبه پيشين دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين بود كه وزير علوم اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد براي تعيين رئيس اين دانشگاه را برگزار كند كه در جلسه سه شنبه هفته گذشته شوراي عالي انقلاب فرهنگي، بر اين مصوبه دوباره تاكيد شد و قرار شد اين مصوبه به بنده ابلاغ شود.
وزير علوم اظهار داشت: چند ماه پيش كه بحث دانشگاه آزاد مطرح بود اين مصوبه به بنده ابلاغ شد كه بر مبناي آن شرايط را براي برگزاري اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد فراهم كردم و حتي دعوت نامه ها را آماده كردم تا به اعضاي جديد هيئت امناي دانشگاه آزاد ارسال شود و يادم هست كه حتي دعوت نامه ها را به اعضا ارسال كردم اما فضاهايي پيش آمد و پس از آن هيچ اقدام ديگري صورت نگرفت.
دانشجو تاكيد كرد: اين مصوبه دوباره بايد به بنده ابلاغ شود و هرگاه اين مصوبه ابلاغ شد، سعي مي كنم در اولين فرصت شرايط را فراهم كرده و اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد را براي تشكيل اولين جلسه دعوت كنم.
وي افزود: اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد هر پيشنهادي مبني بر انتخاب رئيس اين دانشگاه ارائه دهند، من فقط مامور برگزاري جلسه و گزارش آن به شوراي عالي انقلاب فرهنگي هستم.
دانشجو با بيان اينكه نفرات پيشنهاد شده و ميزان راي هاي آنها در جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد را به شوراي عالي انقلاب فرهنگي گزارش خواهم داد، گفت: در نهايت يكي از نفرات پيشنهاد شده حائز راي بالا خواهد بود و اين فرد پيشنهاد هيئت امنا به شوراي عالي انقلاب فرهنگي است و شورا بايد راي گيري كند و اگر اين فرد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي هم راي لازم را بياورد، رئيس دانشگاه آزاد خواهد بود و اگر هم راي نياورد هيئت امنا دوباره تشكيل جلسه داده و نفر پيشنهادي ديگري تعيين مي كنند.
وزير علوم در پاسخ به اين سؤال كه آيا امكان دارد از اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد نيز فردي به عنوان رئيس اين دانشگاه انتخاب شود، خاطرنشان كرد: اساسنامه دانشگاه آزاد منعي در اين خصوص نگذاشته است و افراد از داخل يا خارج هيئت امناي دانشگاه آزاد مي توانند نفرات پيشنهادي براي تصدي رياست دانشگاه آزاد باشند.
ماموريت جلسه تعيين رئيس است
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي هم با اشاره به زمان برگزاري جديدترين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد گفت: تا دو سه هفته آينده جلسه جديد هيئت امناي دانشگاه آزاد تشكيل و در آن رئيس پيشنهادي مشخص مي شود.
محمدرضا مخبر دزفولي در حاشيه برگزاري ششمين گردهمايي اعضاي هيئت علمي دانشگاه صنعتي اميركبير، در جمع خبرنگاران از جديدترين زمان تشكيل جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: تركيب كامل هيئت امناي دانشگاه آزاد تكميل و چون وزير علوم مسئول دعوت از هيئت امناي دانشگاه آزاد شده است تا دو سه هفته آينده، جلسه جديد هيئت امناي اين دانشگاه تشكيل مي شود.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي تاكيد كرد: به طور قطع رئيس جديد دانشگاه آزاد اسلامي در همين جلسه هيئت امنا مشخص خواهد شد، زيرا ماموريت اصلي تشكيل اين جلسه تعيين رئيس دانشگاه آزاد است.
گفتني است در اين ميان البته آنچه قطعي به نظر مي رسد، بركناري جاسبي از رياست دانشگاه آزاد است و براساس همين شواهد است كه بايد اقدامات و دستورات اخير عبدالله جاسبي را با نگاهي ديگر تفسير كرد؛ نگاهي كه تاكيدبر آن دارد كه او در آستانه خداحافظي با صندلي رياست در حال خالي كردن زير پاي رئيس بعدي است تا او با انبوهي از مشكلات و دستورات نادرست مواجه شده و تاثيرات منفي اين اشتباهات، همه را به ياد مديريت موفق(!) رئيس قبلي بياندازد.
به عنوان مثال همين كه چند نفر از اساتيد دانشگاههاي دولتي به علت رسيدن به سن بازنشستگي، حكم خود را دريافت كردند، مسئولان دانشگاه آزاد با تبليغات فراوان خبر از جذب اين افراد دادند. اما پيدا شدن يكي از دستورات اخير جاسبي درباره بازخريدي اساتيد دانشگاه آزاد كه سنشان به 60 يا 70 رسيده، نشان مي دهد غوغاي جذب اساتيد، بيشتر براي قدرت نمايي در مقابل وزارت علوم بوده است نه دلسوزي براي ارتقاي سطح علمي اين دانشگاه. براساس دستور شماره «80/198602» جاسبي به همه مراكز دانشگاهي آزاد در سراسر كشور، از تاريخ اول مهرماه سال جاري همه مربيان آموزشيار تمام وقت و نيمه وقت كه سن آنها به 60 سال رسيده باشد، بازنشسته و سنوات آنها بازخريد مي شود. همچنين كليه مربيان نيمه وقت كه سن آنها به 60 سال رسيده باشد نيز بازخريد خواهند شد.
در ادامه اين دستور جاسبي نيز تاكيد شده كه كليه استادياران نيمه وقت با سن 70 سال نيز بازخريد خواهند شد.

 



قذافي، امام موسي صدر را به شهادت رسانده است

آخرين دادستان نظامي رژيم قذافي از شهادت امام موسي صدر به دست قذافي خبر داد.
به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، محمد بشير الخضار (كه چهار روز پس از شروع انقلاب ليبي از اين كشور گريخت و اكنون عضو دادگاه عالي آن است) در مصاحبه اختصاصي با اين روزنامه افزود: در جريان ديدار امام موسي صدر رهبر پيشين شيعيان لبنان در سال 1978 از ليبي، بحث و جدل طولاني و شديدي ميان وي و معمر قذافي ديكتاتور مخلوع اين كشور بوجود آمد و در اثناي اين بحث و جدل 5 ساعته، امام موسي صدر به قذافي گفت تو كافر شده اي و همين مسئله باعث شد قذافي به شدت عصباني و حتي نزديك بود با امام موسي صدر درگير شود.
بنابراين احتمال دارد كه اين درگيري لفظي زمينه را براي قتل امام موسي صدر توسط قذافي فراهم كرده باشد زيرا امام موسي صدر پس از اين بحث و جدل در همان روز كشته شد و البته احتمال دست داشتن خارجي ها نيز در اين قضيه هست.
آخرين دادستان نظامي رژيم قذافي گفت: بحث و جدول قذافي با امام موسي صدر در حضور نگهبانان در چادر ويژه قذافي صورت گرفت و اين نگهبانان ماجرا را براي من تعريف كردند و برخي از اين نگهبانان هنوز در قيد حيات هستند و داستانهاي واقعي بسياري از اقدامات قذافي حكايت كرده اند. در هر صورت امام موسي صدر پس از كشته شدن - كه من به قتل وي يقين دارم- ابتدا در شهر سرت دفن شد و سپس جنازه اش به شهر سبها و مناطق ديگر منتقل شد.
محمد الخضار تصريح كرد: آخرين خبر درباره اين پرونده اين است كه ديروز جسد داراي لباس يكي از همراهان امام موسي صدر را- كه به احتمال بسيار به بدرالدين يعقوب خبرنگار همراه امام موسي صدر تعلق دارد- در سردخانه بندر طرابلس در كنار استخوان هاي افراد ديگر يافته اند و طي چند رو زآينده اطلاعات بيشتري درباره اجساد سردخانه اين شهر منتشر خواهد شد.
وي افزود: يكي از فريبكاري هاي رژيم قذافي اين بود كه معاون امنيت داخلي اين رژيم، پس از كشته شدن امام موسي صدر، لباس هاي وي را به هتلي در ايتاليا منتقل كرد تا محققان اين پرونده را گمراه كند. محمدالحضار گفت: قذافي سابقه طولاني در به قتل رساندن و ترور مخالفانش دارد همچنانكه ابراهيم البشاري وزير امور خارجه پيشين و ابراهيم بكار وزير دادگستري پيشين ليبي را با صحنه سازي ترور كرد.

 



سفير ايران به طرابلس بازگشت

سفير ايران در ليبي كه پس از آغاز انقلاب در اين كشور به تهران فراخوانده شده بود، سه شنبه به طرابلس بازگشت و فعاليت خود را در فضاي جديد سياسي اين كشور آغاز كرد.
علي اصغر ناصري سفير كشورمان در ليبي كه در روزهاي آغازين قيام مردم مسلمان اين كشور و در اعتراض به كشتار وحشيانه مردم توسط رژيم گذشته ليبي به تهران فراخوانده شده بود، سه شنبه به طرابلس مراجعت و فعاليت خود را در فضاي جديد سياسي ليبي آغاز نمود.

 



خبرگزاري فرانسه: اختلاف دروني 1+5 درباره ايران بي سابقه است

خبرگزاري فرانسه در گزارشي، اختلاف دروني گروه 1+5 درباره ايران را بي سابقه و بسيار عميق توصيف كرد.
اين خبرگزاري در گزارشي به قلم فيليپ راته از پاريس كه روز چهارشنبه 23 شهريور منتشر شده، نوشت: «دو سال پيش كشورهاي غربي براي متقاعد كردن روسيه به محكوم كردن صريح برنامه هسته اي ايران به موفقيتي كامل دست يافتند، اما اتحادي كه آن زمان كشورهاي غربي در برابر برنامه هسته اي ايران ايجاد كردند امروز شكاف برداشته است.»
راته سپس به وجود «بحران اتحاد» درون 1+5 درباره ايران اشاره كرد و آورده است:«برنامه هسته اي ايران كه در ماههاي اخير تحت الشعاع انقلاب هاي مردمي در كشورهاي عربي قرار گرفته است، همچنان يك منبع نگراني بزرگ براي آمريكا، فرانسه، انگليس و آلمان است. ديپلمات هاي غربي مي گويند اين كشورها تلاش مي كنند از فرصتي كه برگزاري نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك به وجود خواهد آورد براي افزايش رايزني هاي خود به منظور ايجاد يك موضع متحد بر ضد ايران استفاده كنند.»
گزارشگر خبرگزاري فرانسه در ادامه به علت حاد شدن اختلاف هاي دروني گروه 1+5 درباره ايران پرداخته و نوشته است: «يك مسئول فرانسوي كه نخواست نامش فاش شود اعلام كرد گروه 1+5 در حال حاضر دچار اختلافات عميقي شده است. در اين اوضاع و احوال ايران نيز همچنان به دنبال وقت كشي است و اميدوار است كه با نزديك شدن به زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري سال 2012 در آمريكا، روسيه و فرانسه، فشارهاي اعمال شده بر ايران به علت برنامه هسته اي اين كشور كاهش يابد. اين مسئول فرانسوي خاطرنشان كرد اين احتمال وجود دارد كه ايران به غني سازي شصت درصدي روي آورد تا ميله هاي سوخت هسته اي يك راكتور تحقيقات غيرنظامي خود را كه عمرشان به سر رسيده است، تعويض كند.»
ادعاي عجيب اين مقام فرانسوي در حالي است كه ايران اساسا هيچ راكتوري كه سوخت 60درصد مصرف كند ندارد و اين ادعا احتمالا نوعي عمليات رواني براي ترساندن كشورهاي غربي از افزايش سرعت و كيفيت برنامه غني سازي ايران مطرح شده است. در ادامه اين گزارش آمده است: «اكنون دو سال پس از اين تاريخ، روسيه به اين نتيجه رسيده است كه تحريم هاي اعمال شده بر ضد ايران كارايي ندارد. اين در حالي است كه مقامات آمريكايي، فرانسوي و انگليسي خلاف اين عقيده را دارند. يك منبع نزديك به وزارت امور خارجه فرانسه اعلام كرد الن ژوپه، وزير امور خارجه فرانسه كه اخيرا به مسكو سفر كرده بود زماني كه مسئله برنامه هسته اي ايران را مطرح كرد از طرف مقامات كرملين چندان مورد استقبال قرار نگرفت. اين منبع فرانسوي كه نامش فاش نشده است افزود ژوپه حتي درباره مناقشه ليبي و بحران سوريه نيز با مقامات روسيه اختلاف داشت اما اين اختلاف در مسئله هسته اي ايران تشديد شد.»
خبرگزاري فرانسه درباره آخرين رايزني هاي دروني گروه 1+5 درباره طرح جديد روسيه مي نويسد: «تابستان امسال روسيه خواستار آن شد كه رويكرد جديدي در رابطه با ايران اتخاذ شود. مسكو در اين چارچوب سياست گام به گام را پيشنهاد كرد كه بر پايه اقدامات متقابل براساس حسن نيت استوار شده است. يك منبع ديپلماتيك غربي اعلام كرد برخي از مسئولان دولت آمريكا با اين جهت گيري جديد در قبال ايران موافق هستند اما فرانسه معتقد است كه از اين مقوله هيچ انتظاري نبايد داشت. اين ديپلمات افزود فرانسوي ها معتقدند بايد روي مسائل و موضوعات واقعي متمركز شد.»

 



مصباح يزدي: فرمايشات رهبري فصل الخطاب و تبيين كننده وظايف است

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني، فرمايشات مقام معظم رهبري را فصل الخطاب و تبيين كننده وظايف و روشن كننده امور دانست.
آيت الله محمد تقي مصباح يزدي در مراسم افتتاحيه سال تحصيلي مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) كه در سالن همايش اين مؤسسه برگزار شد، با اشاره به گذشت 33 سال از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: گفت وگوها و مصاحبه هاي فراواني در طول اين ايام صورت گرفته كه در راس آن فرمايشات مقام معظم رهبري است كه فصل الخطاب همه سخن ها و روشن كننده همه مسائل و تبيين كننده وظايف ماست.
وي به اهميت آموختن برخي علوم به عنوان دانشجو اشاره كرد و افزود: لازم است به فعاليت هايي بپردازيم كه تاكنون كمتر به آن پرداخته و روش هايي كه كمتر استفاده كرده ايم به كار ببريم و رشته هايي كه كمتر به آن توجه شده يا وجود ندارد داير كنيم.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اينكه پس از آموختن اسلام بايد شاخه ها و ابعاد مختلف اسلام را از نظر علمي روشن كنيم، اذعان داشت: لازم است درباره انتشار ابعاد مختلف اسلام انديشيده و تبليغ و تعليم در آفاق مختلف جهان در نظر گرفته شود.
به گزارش فارس، وي خاطرنشان كرد: نياز است با زبان ها و فرهنگ هاي ديگر براي تبليغ و تعليم اسلام آشنا شويم و با توجه به فرهنگ و شرايط كشورها محتواي اسلام را به ديگر كشورها عرضه كنيم.
وي ادامه داد: در اين حيطه فعاليت هايي انجام و نهادهايي تأسيس شده ولي نسبت به آنچه بايد باشد فاصله داريم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14