(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 29 شهریور 1390- شماره 20028

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احتمال آزادي دو متهم آمريكايي در روز سه شنبه
هفتمين سفر رئيس جمهور به نيويورك
براي شركت در اجلاس دبيران امنيت ملي جهان جليلي به مسكو رفت
سعيدي: بايد زمينه هاي انحراف در بيداري اسلامي كشورهاي منطقه را از بين برد
وزير كشور خبر داد آزمايش موفقيت آميز نرم افزار انتخابات رايانه اي
مخالفت روسيه با نصب رادارهاي ناتو در تركيه
تبريك پوتين به مناسبت راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر
تحليل فاكس نيوز از اهداف موشكي ايران
انتقاد وزير دفاع از استقرار رادارهاي ناتو در تركيه
سرتيپ جاهدي مطرح كرد تدبير ايران براي مقابله با موشك هاي كروز دشمن
مقتدا صدر: آمريكا، اسرائيل و منافقين دشمنان مشترك ملت هاي ايران و عراق هستند
جشن عاطفه ها در 3 روز برگزار مي شود
از امروز پرواز تبريز- باكو داير مي شود
ابلاغ آئين نامه ورود بدون كنكور به دانشگاه ها تا مهرماه
افتتاح بزرگترين پروژه آبرساني اردوهاي جهادي كشور
تحويل 2هزار دستگاه اتوبوس به شهرداري ها در سال جاري
نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري: نشر شايعات ، معضل امروز رسانه هاست
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه خبر داد ايجاد 2 هزار مركز قرآني در كشور
حجت الاسلام ذوالنور: جريان انحرافي و فتنه در انتخابات به هم مي رسند
مديركل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: آيين نامه كار حرفه اي روزنامه نگاري به دولت رفت
سرمايه گذاري 60 ميليون دلاري كره جنوبي در پارس جنوبي
اخبار ادبي و هنري



احتمال آزادي دو متهم آمريكايي در روز سه شنبه

وكيل دو تبعه آمريكايي كه به جرم جاسوسي در ايران در حبس به سر مي برند از احتمال آزادي با وثيقه موكلانش در روز سه شنبه (امروز) خبر داد.
«مسعود شفيعي» در گفت وگو با خبرگزاري «آسوشيتدپرس» گفت: «از آنجا كه يكي از قضاتي كه امضاي او براي اوراق وثيقه آزادي دو تبعه آمريكايي لازم است، تا روز سه شنبه در تعطيلات به سر مي برد و در دسترس نيست، آزادي اين دو تبعه آمريكايي با مانع روبرو شده است.»
وي افزود: «آزادي موكلان من تا روز سه شنبه (امروز) مقدور نيست و چاره اي جز انتظار وجود ندارد.»
سه تبعه آمريكايي به نام هاي «شين بائر» 27 ساله، «سارا شورد» 31 ساله و «جاش فتال» 27 ساله 31 ژوئيه سال گذشته ميلادي و در حالي كه به صورت غيرقانوني وارد مرزهاي غربي كشورمان شده بودند و در حال پرسه زني در نزديكي مرز عراق بودند، به اتهام جاسوسي توسط مقامات كشورمان بازداشت شدند و پس از دستگيري خود ادعا كردند كه در حال انجام سفر كوهنوردي وارد ايران شده اند.
پس از دستگيري اين دو آمريكايي، شعبه 15 دادگاه انقلاب به اتهام ورود غيرقانوني به كشورمان و جاسوسي براي ايالات متحده آمريكا، آنها را جمعا به 16 سال حبس محكوم كرد.
تعويق قرار آزادي «شين بائر» و «جاش فتال» در حالي صورت مي گيرد كه وكيل آنها پيشتر از موافقت شعبه 36 تجديدنظر دادگاه انقلاب اسلامي با آزادي اين دو تبعه آمريكايي با قرار وثيقه نيم ميليون دلاري خبر داده بود و گفته بود كه آنها مي توانند مانند «سارا شورد» با توديع وثيقه 500ميليون توماني از كشور خارج شوند.
سارا شورد سال گذشته با قرار وثيقه 500 هزاردلاري آزاد شد و به آمريكا بازگشت.
تاكيد شخصيت هاي مسيحي و مسلمان آمريكايي بر تسريع در حل مشكلات زندانيان
شخصيت هاي مسيحي و مسلمان آمريكايي ابراز اميدواري كردند كه با پيگيري و تلاش انسان دوستانه، مشكل زندانيان ايراني و آمريكايي و آزادي آنها به عنوان يك موضوع انساني تسريع شود.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، هيئتي مركب از شخصيت هاي مسيحي و مسلمان آمريكايي كه براساس برنامه ريزي قبلي با هدف ادامه و تقويت گفت وگوهاي مذهبي به جمهوري اسلامي ايران سفر كرده اند، امروز با علي آهني معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه ملاقات كردند.
در اين ديدار هيئت با ابراز خرسندي از گفت وگوهاي تخصصي مذهبي در شهر مقدس قم، ابراز اميدواري كرد، جامعه آمريكا در پرتو استمرار اين ديالوگ به درك صحيحي از تحولات، جايگاه و اهميت جمهوري اسلامي ايران دست يابد.
اعضاي هيئت همچنين ابراز اميدواري كردند كه با پيگيري و تلاش انساندوستانه، مشكل زندانيان دو كشور و آزادي آنها به عنوان يك موضوع انساني تسريع شود.
علي آهني با استقبال از استمرار و تقويت ديالوگ مذهبي علماي مسيحيت و اسلامي در دو كشور و انتقاد از سياست هاي غلط و ضد انساني دولت آمريكا كه موجب بالا رفتن بيش از پيش ديوار بي اعتمادي بين طرفين شده است، ابراز اميدواري كرد تلاش شخصيت هاي روحاني آمريكايي موجب اصلاح اين رويكرد و تصحيح ديدگاه افكارعمومي آمريكا نسبت به جمهوري اسلامي ايران كه تحت تاثير برخي رسانه ها و جوسازي هاي سياسي تبليغاتي از واقعيت ها فاصله گرفته اند، شود.

 



صبح ديروز با بدرقه رسمي صورت گرفت
هفتمين سفر رئيس جمهور به نيويورك

رئيس جمهور كشورمان در رأس هيئتي بلندپايه عازم نيويورك شد.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان صبح دوشنبه به همراه هيئت بلندپايه سياسي- اقتصادي عازم نيويورك مقر دائمي سازمان ملل متحد شد.
در اين سفر علي اكبر صالحي، سيدمجتبي ثمره هاشمي، عبدالرضا شيخ الاسلام، مهدي غضنفري، علي سعيدلو، نامجو، مجتهدزاده، حميد بقايي، اسفنديار رحيم مشايي و شماري ديگر از معاونين و مقامات دولتي و پارلماني رئيس جمهور را همراهي مي كنند.
محمود احمدي نژاد قرار است، ضمن شركت و سخنراني در شصت و ششمين اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل، در جمع اقشار مختلف ايرانيان مقيم آمريكا نيز سخنراني كند.
شركت و سخنراني در كنفرانس هاي مطبوعاتي و همايش هاي تخصصي سازمان ملل متحد و ديدار با شماري از رؤساي جمهور و سران كشورها از ديگر برنامه هاي رئيس جمهور كشورمان در سفر به نيويورك خواهد بود.
به گفته مديرعامل خانه كتاب، رئيس جمهور در اين سفر به هيئت هاي سياسي حاضر در نيويورك كتاب «اسناد اشغال ايران توسط متفقين در جنگ جهاني دوم» را هديه خواهد كرد.
رئيس جمهور و هيئت همراه پس از ترك نيويورك، توقف كوتاهي در ونزوئلا خواهند داشت تا ضمن ديدار و گفت وگوي احمدي نژاد با هوگوچاوز، اسناد تهيه شده كميسيون مشترك دو كشور كه رياست آن به عهده غضنفري است، به امضا برسد.
هيئت ايراني پس از ترك ونزوئلا توقف كوتاهي در موريتاني و سودان خواهند داشت تا رئيس جمهور با همتايان خود در اين دو كشور هم ديدار و گفت وگو داشته باشد.
به گفته محمدجعفر بهداد معاون سياسي دفتر رئيس جمهور، احمدي نژاد و هيئت همراه تا جمعه در مقر سازمان ملل حضور داشته و پس از آن به كشورهاي ونزوئلا، موريتاني و سودان سفر خواهند كرد، سفرهاي كوتاهي كه تا دوشنبه هفته آينده به طول مي انجامد.
احمدي نژاد پيش از عزيمت به نيويورك با اشاره به اهداف سفرش به سازمان ملل متحد گفت: مجمع عمومي سازمان ملل بالاترين مرجع تصميم گيري در دنيا است كه البته ايده سازمان ملل دستاورد تاريخي بود براي گفت وگوهاي عادلانه و همكاري و مشاركت كشورها، البته بخش هاي مهمي از آن همچنان در سيطره گروهي اقليت است.
وي افزود: ملت ايران براي مديريت جهاني ايده دارد و داراي انديشه منسجم و حامل پيام مهمي براي دنياست كه البته مي بايست اثرگذار نيز باشد.
رئيس جمهور يكي از مهمترين برنامه هايش در سفر به نيويورك را تأكيد بر اصلاح مديريت جهاني دانست و گفت: ديدار با رؤساي برخي كشورها، گفت وگو با گروه هاي مختلف آمريكايي و ديدار با ايرانيان مقيم آمريكا از برنامه هايم در سفر به آمريكاست.
احمدي نژاد از گفت وگوي خود با برخي دانشگاهيان آمريكا از طريق سيستم آنلاين خبر داد و اظهار داشت: مصاحبه با رسانه هاي مختلف خبري از ديگر برنامه هاي سفرمان به نيويورك است.

 



براي شركت در اجلاس دبيران امنيت ملي جهان جليلي به مسكو رفت

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان به منظور شركت در اجلاس يكاترينبورگ وارد مسكو شد.
دكتر سعيد جليلي عصر ديروز در دانشگاه روابط بين الملل مسكو-مي گي مو (وابسته به وزارت امور خارجه روسيه) سخنراني كرد.
وي در ادامه برنامه هاي ديروز در نشستي كه با حضور جمعي از نخبگان و انديشمندان روسيه برگزار شد به تشريح مواضع جمهوري اسلامي ايران درباره تحولات منطقه و جهان پرداخت.
وي امروز (سه شنبه) به اتفاق رضا سجادي سفير جمهوري اسلامي ايران در فدراسيون روسيه جهت شركت در اجلاسي كه با حضور دبير كل سازمان ملل متحد و مشاركت دبيران امنيت ملي 68 كشور جهان برگزار مي شود، به يكاترينبورگ سفر مي كند.
سفير ايران در روسيه پيش از اين گفته بود كه جليلي در اين اجلاس كه سي ام و سي ويكم شهريورماه در روسيه برگزار مي شود شركت مي كند. اين سفر در چارچوب روابط و ديدار مقامات دوجانبه نيست و با توجه به اين كه دبيران شوراي عالي امنيت بيش از 60 كشور دنيا در كنفرانس شركت مي كنند، ديدار مقامات روسيه با دبيران شوراي امنيت ملي كشورها برنامه ريزي نشده است.

 



سعيدي: بايد زمينه هاي انحراف در بيداري اسلامي كشورهاي منطقه را از بين برد

نماينده ولي فقيه در سپاه تأكيد كرد كه ملت هاي منطقه بايد زمينه انحراف بيداري اسلامي توسط آمريكا و اروپا را از بين ببرند.
حجت الاسلام «علي سعيدي» در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه تحولات گسترده اي در منطقه در حال شكل گيري است اظهار داشت: واقعيت اين است كه ما شاهد تحولات، شرايط و متغيرهايي در سطح منطقه خاورميانه و جهان هستيم يعني بعد از انقلاب كبير فرانسه و انقلاب اكتبر شوروي و بعد از انقلاب اسلامي ايران بسيار بي سابقه است و مي تواند نقطه عطفي در تحولات جهاني باشد.
وي تصريح كرد: قطعاً اين تحولاتي كه در سطح منطقه خاورميانه به عنوان خيزش اسلامي و بيداري اسلامي از آن ياد مي كنيم از انقلاب ايران تاثير پذيرفته است و در حقيقت مدلي كه در خاورميانه مشاهده مي كنيم همان شيوه اي است كه ملت ايران در جهت مقابله با حكومت ديكتاتوري شاه، سلطه آمريكا و نفوذ اسرائيل در ايران به كار برد.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در ادامه اظهار داشت: آمريكايي ها و اروپايي ها از بيداري اسلامي و خيزش ملت ها به شدت به وحشت افتاده اند و درصدد مهار و كنترل اين جريان هستند اينجا به طور طبيعي با ثبات ترين نظام و انقلابي كه مي تواند اين حركت را هدايت كند انقلاب اسلامي ايران و رهبري باصلابت و هوشمند آن است.
وي با اذعان بر اينكه رهبري و انقلاب ايران مي تواند بيداري اسلامي را هدايت و كنترل نمايد گفت: هدايت بيداري اسلامي موجب مي شود تا زمينه انحراف اين انقلاب ها توسط آمريكايي ها و اروپايي ها فراهم نشود لذا فلسفه شكل گيري اجلاس بين المللي بيداري اسلامي در تهران در واقع آسيب شناسي انقلاب ها بوده است و دستيابي به راهكاري هايي كه بتوان اصالت انقلاب را حفظ كرد و از آسيب پذيري و انحراف آن توسط رژيم هاي وابسته و نفوذ آمريكا و اروپا جلوگيري نمود.
سعيدي خاطرنشان كرد: ما شاهد استقبال فراوان متفكرين و انديشمندان شرق و غرب و دنيا براي اين اجلاس بوديم كه خوشبختانه بسيار استقبال خوبي صورت گرفت و حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين اجلاس بسيار حائز اهميت بود.
نماينده ولي فقيه در سپاه سخنراني مقام عظماي ولايت را بسيار راهگشا و اثرگذار دانست و اذعان داشت: قطعاً اين اجلاس مي تواند در جهت هدايت و ساماندهي حركت انقلاب در منطقه خاورميانه نقطه عطفي باشد.

 



وزير كشور خبر داد آزمايش موفقيت آميز نرم افزار انتخابات رايانه اي

محمد نجار با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس نهم به صورت رايانه اي حداكثر در 10 درصد حوزه هاي انتخابيه، گفت: آزمايش نرم افزار خوب و پاسخگو بوده اما هنوز قطعي نشده است.
مصطفي محمد نجار وزير كشور با اشاره به تدابير ستاد انتخابات كشور براي برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت كه طبق برنامه زمان بندي شده و با هماهنگي كه با ساير دستگاه هايي همچون شوراي نگهبان داشته ايم، كارهاي مربوط به برگزاري انتخابات به خوبي جلو مي رود.
وي به فعاليت هاي ستاد انتخابات در سراسر كشور اشاره كرد وافزود: ستاد انتخابات در استان ها آغاز به كار كرده و هيئت هاي نظارت از سوي شوراي نگهبان نيز تشكيل شده است.
نجار با بيان اينكه كارها يكي پس از ديگري در حوزه برگزاري انتخابات به پيش مي رود، به نمونه اي از آن اشار كرد و اظهار داشت: آموزش هاي مختلف براي فرمانداري ها و بخش هاي مختلف از جمله اين موارد است.
وي در ادامه به كارهاي انجام شده در حوزه رايانه اي برگزار كردن نهمين دوره انتخابات مجلس از سوي وزارتخانه متبوعش اشاره و خاطرنشان كرد: در حوزه رايانه اي برگزار كردن انتخابات كارهاي علمي خوب و سنگيني تاكنون انجام شده است.
وزير كشور در همين زمينه يادآور شد: با توجه به برنامه اي كه داريم و با هماهنگي كه با شوراي نگهبان انجام داده ايم حداكثر در 10 درصد حوزه هاي انتخابيه انتخابات را رايانه اي برگزار مي كنيم.
وي در گفت وگو با فارس، در خاتمه در پاسخ به سوالي در خصوص آزمايش هاي انجام شده بر روي نرم افزار برگزاري رايانه اي انتخابات به فارس گفت كه آزمايش نرم افزار خوب و پاسخگو بوده اما هنوز قطعي نشده است، بنابراين زماني كه قطعي شد به اطلاع عموم مردم خواهد رسيد.

 



مخالفت روسيه با نصب رادارهاي ناتو در تركيه

مدير كل مركز مطالعه ايران معاصر در مسكو با اشاره به تصميم تركيه براي استقرار سپر دفاعي ناتو در خاك اين كشور گفت: اين تصميم بسيار اشتباهي است و در آينده نزديك تركيه نتيجه اين تصميم اشتباه خود را خواهد ديد.
رجب صفروف در گفت وگو با ايسنا خاطرنشان كرد: افكار عمومي در تركيه از اين تصميم دولت بسيار ناراحت است و روشن و مشخص است كه استقرار سپر دفاعي موشكي نتيجه سازش سياسي رهبران تركيه با آمريكا و غرب است و هيچ ربطي با امنيت منطقه ندارد.
وي با بيان اين كه اقدام تركيه بيش از همه روسيه را خواهد آزرد، افزود: اين اقدام به روابط روسيه و تركيه لطمه بزرگي خواهد زد.
صفروف گفت: روشن است كه اين اقدام ناتو معطوف به روسيه است و نه ايران. زيرا ايران سياست تهاجمي ندارد و موشك هاي بلندپرواز در اين كشور وجود ندارد ضمن اين كه روابط ايران و اروپا در طول تاريخ هيچ گاه به تضادهاي نظامي منجر نشده است.
مدير كل مركز مطالعه ايران معاصر در مسكو با بيان اين كه تجار و بازرگانان اروپايي تمايل دارند با ايران رابطه اقتصادي آزادي داشته باشند، تصريح كرد: آن ها آرزو مي كنند كه راه تجارت با ايران باز شود و به كشورهايي كه امكان ارتباط با ايران را دارند غبطه مي خورند. سود تجاري آن ها براساس تصميمات سياسي متوقف شده است.
وي خاطرنشان كرد: تصميم تركيه از هر جهت پر از اشتباه است و منطقي نيست. در آينده نزديك افكار عمومي تركيه و برخورد روسيه با اين اقدام و همسايه بزرگ و مهم اين كشور - ايران-تركيه را مجبور خواهد كرد كه اين اقدام را يا متوقف كند و يا اقدامي انجام دهد كه اين پروژه عملياتي نشود.
مدير كل مركز مطالعه ايران معاصر در مسكو هم چنين در پاسخ به پرسش ديگر ايسنا در مورد تعيين رژيم حقوقي درياي خزر بر نزديكي ديدگاه هاي ايران و روسيه در اين مورد تاكيد كرد و گفت: روسيه و ايران علاقه مند نيستند كشورهاي فرامنطقه اي در امور امنيتي و اقتصاد خزر حضور داشته باشند.
وي در مورد تلاش اتحاديه اروپا براي عبور خط لوله گاز از بستر درياي خزر و تصويب موضوع ترانس خزر در اين دريا و حمايت آمريكا از اين طرح با وجود مخالفت كشورهاي ساحلي خزر اظهار كرد: تا زماني كه حتي يك كشور از مجموع 5 كشور ساحلي درياي خزر با اين موضوع موافقت نكند اتحاديه اروپا نمي تواند اين اقدام را انجام دهد و ترانس خزر قابل اجرا نيست. احتمال بسيار كمي وجود دارد كه اروپا در مورد موضوع ترانس خزر به اهداف خود برسد.



 



تبريك پوتين به مناسبت راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر

سايت خبري kmru روسيه در خبري اعلام كرده است، ولاديمير پوتين ـ نخست وزير روسيه ـ راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر را به ايران تبريك گفته و هم چنين از كارشناسان ايراني و روسي كه براي ساخت اين نيروگاه فعاليت كرده بودند قدرداني كرد.
بخش مطبوعات دولت روسيه سخنان پوتين را چنين نقل مي كند: خواهش دارم به همه اشخاصي كه در اين پروژه كار كرده اند تبريك بگوييد. اين نتيجه واقعاً خوبي است. عملاً لازم شد كار از صفر شروع شود. كار به پايان رسيده است، در سطح خيلي خوبي عملي شده است، من به شما تبريك مي گويم.
سرگي اشماتكو ـ وزير انرژي روسيه ـ كه در مراسم افتتاح نيروگاه بوشهر شركت داشت در پاسخ به نخست وزير روسيه اطمينان داد كه نيروگاه اتمي بوشهر با تمام استانداردهاي امنيتي مطابقت داشته و ساخت آن تحت كنترل دائمي آژانس بين المللي انرژي اتمي عملي شده است.

 



تحليل فاكس نيوز از اهداف موشكي ايران

شبكه تلويزيوني فاكس نيوز در برنامه ديشب خود در گزارشي به بررسي برنامه هسته اي ايران پرداخت و اين سوال را مطرح كرد كه آيا ايالات متحده بايد ايران هسته اي را بپذيرد؟
به گزارش ايران ديپلماتيك گزارشگر فاكس نيوز گفت: آمريكا و اروپا خسته از سال ها جنگ، در هراس جنگ ديگري بسر مي برند.
اين شبكه متعلق به جريان نومحافظه كاران آمريكا، در ادامه به بررسي يك يادداشت منتشر شده در روزنامه كيهان پرداخت و به نقل از اين روزنامه نوشت كه آمريكا چاره اي جز پذيرش ايران هسته اي ندارد.
فاكس نيوز در ادامه به بررسي اظهارات ژنرال فورت كارترايت از مسئولان پيشين ستاد مشترك ارتش اسرائيل درباره ايران پرداخت و افزود: كارترايت معتقد است تنها راه نابود كردن توان هسته اي ايران حمله به بوشهر، نطنز و.... است كه اين نيز ديگر گزينه اي روي ميز محسوب نمي شود.
اين رسانه جريان نومحافظه كار آمريكا در ادامه به نقل از يك مقام ارشد سابق سيا افزود: حمله به تاسيسات هسته اي ايران كار چندان سختي نيست ولي عواقب آن به هيچ وجه قابل پيش بيني نيست.
فاكس نيوز افزود: در تحليل سخنان مقامات سيا بايد گفت آمريكا توان حمله نظامي به ايران را ندارد و از همين رو ارتش آمريكا خود را آماده پذيرش ايران هسته اي مي كند.
اين شبكه آمريكايي افزود: مقامات ايران بر اين باورند كه آمريكا به دليل مشكلات اقتصادي و درگيري در دوجبهه افغانستان و عراق، توانايي درگيري تازه اي را ندارد. امروز ايران بيش از هزار موشك بالستيك دارد كه مي تواند تمام پايگاههاي آمريكا در منطقه، تمام نقاط اسرائيل و برخي پايتخت هاي اروپاي غربي را هدف قرار دهد.
فاكس نيوز در ادامه با اشاره به استفاده از سوخت جامد در موشك هاي ايران، اين امر را برهم زننده توازن قوا در خليج فارس دانست و با اشاره به توانايي ايران در هدف قراردادن موشك هاي مهاجم، هدف نهايي ايران را دستيابي به مرزهاي آمريكا عنوان كرد.

 



انتقاد وزير دفاع از استقرار رادارهاي ناتو در تركيه

سرويس سياسي-
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با انتقاد تلويحي از اقدام دولت آنكارا در موافقت با استقرار رادارهاي ناتو در اين كشور تاكيد كرد كه هيچ تهديدي از سوي همسايگان متوجه تركيه نيست.
سرتيپ پاسدار احمد وحيدي، در گفت وگو با ايسنا درباره اين كه تركيه پيش از اين اعلام كرده بود سياست به صفر رساندن تنش ها را با همسايگان خود دنبال مي كند، آيا از ديدگاه شما تهديد جديدي براي تركيه ايجاد شده كه خواستار استقرار سپر دفاعي موشكي ناتو در خاك كشور خود شده است؟ گفت: ما در اسناد رسمي كه از سوي تركيه منتشر شده است چيزي به عنوان تهديد نديديم و روابط تركيه امروز با كشورهاي همسايه خود روابط خوبي است و تهديدي از سوي كشورهاي همسايه تركيه نسبت به اين كشور وجود ندارد.
وي افزود: تركيه نيز در سياست هاي خود اعلام كرده است كه سياست هاي مبتني بر همكاري منطقه اي را دنبال مي كند؛ بنابراين نبايد تصور كرد تهديدي عليه تركيه وجود دارد.
وزير دفاع در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به در پيش بودن هفته دفاع مقدس گفت: همانگونه كه حضرت امام خميني(ره) فرمودند ما با دفاع مقدس پيام انقلاب اسلامي را به دنيا فرستاديم، بيداري اسلامي امروز در واقع نتيجه ايستادگي ها و پايداري هاي مردم در دفاع مقدس و پس از پيروزي انقلاب اسلامي است كه امروز موج آن را به صورت گسترده در دنيا مي بينيم.
وي تصريح كرد: نقطه شروع بيداري اسلامي، انقلاب اسلامي بود و تفهيم آن در دفاع مقدس انجام شد و امروز در آستانه سالگرد دفاع مقدس آثار آن را در كشورهاي مختلف مي بينيم كه حاصل حماسه هايي است كه در ايران آفريده شد.

 



سرتيپ جاهدي مطرح كرد تدبير ايران براي مقابله با موشك هاي كروز دشمن

معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) برنامه هاي اين قرارگاه براي مقابله با موشك هاي كروز دشمن را تشريح كرد.
اميرسرتيپ «بهروز جاهدي راد» در گفت وگو با مهر در خصوص چگونگي مقابله با موشك هاي كروز نيز گفت: با توجه به اينكه موشك هاي كروز سطح مقطع پايين دارند براي مقابله با موشك هاي كروز در دفاع هوايي تدابيري انديشيده ايم مثل استفاده از سامانه هاي راداري كه در باند (VHF) هستند كه مي توانند با حساسيت شان اين نوع موشك ها را كشف و رهگيري كنند.
معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) گفت: در كنار حسگرهاي رادارهاي عملياتي در باند (VHF) سامانه (GPSJAMMER) را طراحي و ساخته ايم كه مي تواند كروزها را از مسيرشان منحرف كند.
وي افزود: البته از سامانه پدافندي كم ارتفاع كه داراي رادار جستجوي سه بعدي با ردياب الكترواپتيكي و نواخت 4000 تير در دقيقه است و براي پدافند تهديدات ارتفاع كم به كار مي رود استفاده مي كنيم.
جاهدي خاطرنشان كرد: همچنين با توجه به برآوردهاي اطلاعاتي در نقاطي كه احساس مي شود دالان نفوذ موشكهاي كروز است تجهيزات توپخانه اي را مستقر كرده ايم و اين توپخانه ها با استفاده از ارتباطات خوبي كه با شبكه يكپارچه پدافندي دارند بلافاصله با اولين كشف توسط ديده باني بصري، رادارها و سنسورهاي شنود با ايجاد حجم آتش بالا موجب انهدام موشك هاي كروز مي شوند.

 



مقتدا صدر: آمريكا، اسرائيل و منافقين دشمنان مشترك ملت هاي ايران و عراق هستند

رهبر جريان صدر عراق تاكيد كرد كه آمريكا، رژيم صهيونيستي و منافقين كوردل دشمنان مشترك ملت هاي ايران وعراق هستند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، مقتدا صدر رهبر جريان صدر در ديدار محمدجواد هاشمي نژاد دبيركل كانون هابيليان، با بيان اينكه هيچ كدام از عراقي هاي آزاده مايل به حضور منافقين در اين كشور نيستند، اظهار داشت؛ جنايت ها و ستم هايي كه از جانب اين فرقه تروريستي بر ما وارد شده بيشتر از ملت ايران است زيرا تعداد شهدايي كه به دست اين فرقه به شهادت رسيده اند، بيش از دو برابر شهداي ايران است، بنابراين انگيزه بسيار بالايي در ما وجود دارد كه اين جنايتكاران اشغالگر را از كشورمان بيرون كنيم.
اين روحاني برجسته عراقي با بيان اينكه ما و شما وارث دردي مشترك به نام جنايت هاي فرقه منافقين هستيم، گفت: تلاش هاي بسيار مهمي كه كانون هابيليان به عنوان نماينده خانواده شهداي ترور ايران، براي مبارزه با نفاق و منافقين و آشكار كردن چهره آنها انجام داده بسيار در خور توجه است و ابعاد وسيع تلاش هاي شما منجر به رسوايي بيشتر گروهك تروريستي منافقين شده است.
وي ادامه داد: بايد براي نابودي كامل تلاش هاي مذبوحانه منافقين در عراق از تجربيات ارزشمند شما در راه مبارزه با تروريسم بهره مند شويم.

 



جشن عاطفه ها در 3 روز برگزار مي شود

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد با بيان اينكه در جشن عاطفه ها در سال گذشته حدود 8 ميليارد تومان كمك جمع آوري شد، گفت پيش بيني شده در جشن عاطفه هاي سال جاري 15 ميليارد تومان كمك جمع آوري مي شود.
سعيد ستاري با اشاره به اينكه جشن عاطفه ها امسال، براي هفدهمين سال پياپي برگزار مي شود، اظهار كرد: جشن عاطفه ها در سال جاري در روزهاي ششم و هفتم و هشتم مهرماه برگزار مي شود.
وي افزود: در روز 16 مهرماه جشن عاطفه ها با همكاري سازمان دانش آموزي و وزارت آموزش و پرورش با استفاده از 120 هزار پايگاه مدرسه و با شعار سازمان دانش آموزي مبني بر «هر مدرسه پايگاه جشن عاطفه ها» با نواخت زنگ عاطفه ها آغاز مي شود.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد در ادامه با بيان اينكه در روز پنج شنبه هفتم مهرماه جشن عاطفه ها در 15 هزار پايگاه كميته امداد با همكاري صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و سازمان بسيج مستضعفان برگزار مي شود، عنوان كرد: در روز جمعه هم اين جشن با همكاري وزارت ورزش و جوانان و پايگاه هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران با برگزاري راهپيمايي هاي خانوادگي اجرا مي شود.
ستاري همچنين ادامه داد: در اين روز پايگاه هاي كميته امداد در تمام مصلاهاي نماز جمعه قرار گرفته و به جمع آوري كمك ها مي پردازند و بلافاصله بعد از پايان جشن عاطفه ها كمك هاي جمع آوري شده با همكاري انجمن هاي اولياء و مربيان ميان دانش آموزان نيازمند تحت پوشش امداد و ساير دانش آموزان نيازمند توزيع مي شود.

 



از امروز پرواز تبريز- باكو داير مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
امروز اولين پرواز تبريز- باكو با ظرفيت 150 نفر داير و انجام مي شود.
امروز خط پروازي شهرهاي تبريز و باكو توسط يكي از شركت هاي هواپيمايي انجام مي شود و براي آن روزهاي شنبه و سه شنبه هر هفته در نظر گرفته شده كه قابل افزايش خواهد بود.
هم اكنون از فرودگاه بين المللي تبريز پرواز هواپيماها به سوي كشورهاي تركيه، عربستان سعودي، سوريه، عراق و امارات انجام مي شود.

 



ابلاغ آئين نامه ورود بدون كنكور به دانشگاه ها تا مهرماه

دبير شوراي هدايت استعداد درخشان وزارت علوم با تشريح مصاديق علمي ورود بدون كنكور دانشجويان در مقاطع بالاتر گفت: آئين نامه ورود بدون كنكور تا مهرماه ابلاغ مي شود.
سعيد قديمي در تشريح دلايل ايجاد محدوديت در مصاديق برتر علمي ورود بدون كنكور در مقاطع بالاتر در پيش نويس آئين نامه جديد استعدادهاي درخشان گفت: دارندگان نشان طلاي كشوري المپياد دانش آموزي، دانشجويان نمونه كشوري، برگزيدگان رتبه اول تا سوم جشنواره هاي معتبر علمي اعم از خوارزمي، رازي، فارابي، دانشجويان رتبه اول تا سوم مرحله كشوري مسابقات دانشجويي و المپيادهاي علمي مصاديق برتر علمي براي ورود بدون كنكور به مقاطع بالاتر در آئين نامه جديد استعدادهاي درخشان هستند.
وي افزود: اگر مصداق هاي برتر علمي، غير از اين موارد باشد فرد نمي تواند بعد از اينكه بدون كنكور وارد دانشگاه شد اين سطح را در خود ايجاد كند، به هر حال فردي كه با كنكور وارد دانشگاه شده است كاملا بايد حس كند فردي كه بدون كنكور وارد دانشگاه شده است حتما يك توانايي بالاتري دارد كه بدون كنكور وارد مي شود.
دبير شوراي هدايت استعداد درخشان وزارت علوم با بيان اينكه در تعيين مصاديق برتر علمي براي ورود به مقاطع بالاتر در پيش نويس آئين نامه جديد استعدادهاي درخشان سخت گيرانه عمل كرديم به مهر گفت: هم ظرفيتمان كم است و هم كساني كه بدون كنكور وارد دانشگاه مي شوند در يك مسابقه بسيار نفس گير شركت نمي كنند بنابراين شرايط براي پذيرش بدون كنكور از طريق استعداد درخشان بايد سخت گيرانه تر باشد. فكر مي كنم عدالت هم همين باشد.

 



افتتاح بزرگترين پروژه آبرساني اردوهاي جهادي كشور

گروه جهادي عمار بزرگترين پروژه آبرساني اردوهاي جهادي كل كشور را در روستاهاي توابع شهرستان بابل عملياتي كرد.
به گزارش فارس بزرگترين پروژه آ برساني اردوهاي جهادي كل كشور با حضور سر تيپ خراساني رئيس سازمان بسيج سازندگي در روستاي افراسي افتتاح شد.
اين پروژه آبرساني به طول 10 كيلومتر به روستاهاي افراسي و كنسلو واقع در 50 كيلومتري شهرستان بابل با حضور گروه جهادي عمار كه متشكل از دانشجويان بسيجي دانشگاه جامع علمي كاربردي است به مرحله بهره برداري رسيد.
برخي پيمانكاران براي عملياتي كردن اين پروژه مبلغ 300 ميليون تومان پيشنهاد كردند اما گروه جهادي عمار اين پروژه را با مبلغ 25ميليون تومان عملياتي به مرحله بهره برداري رساندند.

 



معاون هماهنگي و امور عمراني وزير كشور خبر داد
تحويل 2هزار دستگاه اتوبوس به شهرداري ها در سال جاري

تبريز- خبرنگار كيهان:
معاون هماهنگي و امور عمراني وزارت كشور گفت: در سال جاري 2هزار دستگاه اتوبوس به شهرداري ها تحويل مي شود.
حميدرضا ارشادمنش در نشست شهرداران آذربايجان شرقي در تبريز افزود: شهرداران از اين به بعد با توجه به شرايط جغرافيايي شهرهاي خود، اتوبوس شهري را خريداري خواهند كرد. وي افزود: در سال گذشته 1200 اتوبوس بين شهرداري ها توزيع شد و امسال هزينه خريد 2هزار اتوبوس تامين مي شود.
ارشادمنش تصريح كرد: اين هزينه ها از محل ستاد هدفمندسازي يارانه ها و بسته حمايتي حمل و نقل و پس از تاييد دولت، پرداخت مي شود. ضمن آن كه 2هزار ميليارد ريال تسهيلات حمل و نقل با سود 6 درصد به شهرداري ها، تخصيص يافته است.
وي همچنين گفت: در سال جاري ديگر قير يارانه اي وجود ندارد و شهرداري ها، بايد راسا قير خود را تهيه كنند.

 



نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري: نشر شايعات ، معضل امروز رسانه هاست

نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري، نشر شايعات را معضل امروز رسانه ها و موجب ضربه زدن به اعتبار آنها توصيف كرد.
آيت الله سيد احمد خاتمي يكشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: تحقيق و بررسي اخبار قبل از انتشار، نكته مهمي است كه برخي از صاحبان رسانه از انجام آن غافل شده و مشكلاتي را در جامعه به وجود مي آورند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بررسي و كسب اطمينان از صحت اخبار دريافتي مهمترين ركني است كه بايد در كليه رسانه ها مورد عنايت خاص و ويژه اي قرار گيرد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به روايتي از حضرت علي«ع» تصريح كرد: در دروغ گويي انسان همين بس كه هر چه را كه مي شنود بدون تحقيق و اطمينان نقل كند.
وي با تاكيد بر ضرورت و اهميت استفاده از قدرت و قابليت رسانه براي نشر علوم الهي و ديني خاطرنشان كرد: در حالي كه امروز استكبار جهاني در راستاي رسيدن به اهداف خود از ابزار رسانه بهره مي برد و با فضاسازي هاي رسانه اي شيطنت هاي خود را عملياتي مي كند، نبايد از كاربردهاي رسانه به عنوان ابزاري تاثيرگذار غفلت كرد.

 



معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه خبر داد ايجاد 2 هزار مركز قرآني در كشور

معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور از ايجاد 2 هزار مركز فرهنگي و قرآني در بقاي متبركه سراسر كشور خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين احمد شرفخاني ديروز در حاشيه همايش اختتاميه دوره نشاط معنوي در امامزاده هاشم (ع) در گفت وگو با فارس در رودبار اظهار داشت: طرح نشاط معنوي به منظور ايجاد قطب فرهنگي در كشور و با تاكيدات رهبر معظم انقلاب ايجاد شده است.
وي ايجاد فضاي ديني و معنوي و ترويج برنامه ها و معارف اسلامي را از اهداف اين طرح عنوان كرد و گفت: فضاي معنوي حاكم بر اماكن متبركه زمينه را براي اجراي اين طرح ها مهيا كرده است.
اين مسئول با بيان اينكه طرح ها و برنامه هاي فرهنگي اوقاف و امور خيريه در پنج مرحله برگزار مي شود، گفت: مرحله نخست اين طرح همزمان با فرا رسيدن ايام نوروز و در قالب طرح آرامش بهاري انجام مي شود.
شرفخاني برگزاري طرح ياس نبوي همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را دومين مرحله برگزاري برنامه هاي فرهنگي اداره اوقاف عنوان كرد.
وي ابراز داشت: سومين مرحله برنامه هاي فرهنگي اين اداره با شعار طرح نشاط معنوي به صورت هماهنگ در سراسر كشور براي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان نوجوانان و جوانان انجام مي شود.
وي از برگزاري چهارمين مرحله برنامه هاي فرهنگي همزمان با فرا رسيدن جشن ولايت خبر داد و گفت: اين برنامه براي ترويج ولايت پذيري در جامعه با شكوه هرچه تمام تر برگزار مي شود.
شرفخاني اجراي طرح فرهنگي بصيرت عاشورايي را پنجمين مرحله برنامه هاي فرهنگي اداره اوقاف عنوان كرد و ابراز داشت: اين مراسم معنوي همزمان با ايام سوگواري محرم و صفر برگزار مي شود.
وي اجراي طرح نشاط معنوي را مهم ترين برنامه اداره اوقاف در رابطه با غني سازي و ترويج برنامه هاي ديني و مذهبي عنوان كرد و اذعان داشت: امسال تاكنون بيش از 900 امامزاده اجراي اين طرح را عهده دار بودند كه اين برنامه ها با استقبال خانواده ها و جوانان مواجه بوده است.

 



حجت الاسلام ذوالنور: جريان انحرافي و فتنه در انتخابات به هم مي رسند

جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: وحدت جريان انحرافي با فتنه و اصلاح طلبان خيلي بيشتر است و پيش بيني من اين است كه اينها در انتخاب مجلس آينده كاملا به هم خواهند رسيد.
حجت الاسلام مجتبي ذوالنور ديروز در گفت وگو با فارس در قم با بيان اينكه كميته 8+7 داراي بركات زيادي است، اظهار كرد: وجود اين كميته مي تواند موجب وحدت اصولگرايان شده و در زمينه تعيين تكليف براي كساني كه خط اصولگرايي را تعقيب مي كنند، موثر باشد.
وي افزود: البته تشكل هايي چون جبهه پايداري نيز دغدغه هايي در اين ميان دارند كه بي ربط نيست و كميته 8+7 بايد قدري نسبت به اين دغدغه ها حساسيت نشان داده و در راستاي كاهش يا رفع آنها اقدام كند.
جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه تاكيد كرد: در هر صورت همه دوستداران نظام و انقلاب و جريان اصولگرايي از جمله اعضاي جبهه پايداري بايد توجه داشته باشند كه ايستادگي بر سر يك موضوع كه موجب تفرق در جريان كلي اصولگرايي شود، مشكلاتي را ايجاد خواهد كرد.
وي عنوان كرد: تمام اين افراد نيز علي القاعده مصلحت كلي نظام و ارزش ها و همچنين وحدت اصولگرايان را در نظر دارند زيرا همه آنها از كساني هستند كه اهل دغدغه ها، دستاوردها و آرمان هاي انقلاب اسلامي بوده و به ارزش ها پايبند هستند.
ذوالنور با اشاره به تلاش شخصيت هايي چون آيت الله مصباح يزدي و آيت الله جنتي گفت: اين افراد نيز رسالت و نقش خود را به خوبي ايفا مي كنند تا نظرات به هم نزديك تر شود.
جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه در ارتباط با جريان انحرافي با گروه هاي مختلف در كشور تصريح كرد: جبهه پايداري و جريان انحرافي ذاتا با يكديگر متضاد هستند.
وي گفت: امروز وحدت جريان انحرافي با فتنه و اصلاح طلبان خيلي بيشتر است و اطلاعات و اخبار زيادي وجود دارد كه نشان مي دهد اين گروه ها در پشت پرده در اظهارنظرها به هم نزديك مي شوند و پيش بيني من اين است كه اينها در مجلس آينده كاملا به هم خواهند رسيد.
ذوالنور با بيان اينكه جبهه پايداري داراي ماهيت متفاوتي با جريان انحرافي و اصلاح طلبي است، اظهار كرد: به طور يقين جريان انحرافي نمي تواند از طريق جبهه پايداري نفوذ كند زيرا اعضاي اين جبهه همه از مغضوبين و رانده شده ها و قربانيان مقابله با جريان انحرافي هستند.
جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه تاكيد كرد: كساني كه حاضر شدند قرباني شده و هر چه دارند براي مقابله با جريان انحرافي بگذارند نمي توانند عامل نفوذ آن جريان باشند.

 



مديركل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: آيين نامه كار حرفه اي روزنامه نگاري به دولت رفت

مديركل مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از تدوين آيين نامه كار حرفه اي روزنامه نگاري خبر داد و گفت: اين آيين نامه آماده و به هيئت دولت تقديم شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، پدرام پاك آيين يكشنبه شب در پنجمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي استان قزوين كه در سالن اجتماعات اداره كل تبليغات اسلامي استان برگزار شد، بيان كرد: در حوزه مطبوعات بحث عدم تناسب شمارگان مطبوعات با جامعه باسواد و تحصيلكرده ما وجود دارد كه روز به روز جامعه ما باسوادتر شده و حضور جوانان در دانشگاه ها، حوزه هاي علميه و تحصيلات تكميلي اين را نشان مي دهد ولي به تناسب اين حضور، فروش مطبوعات نداريم.
وي ادامه داد: اگر در حالت خوش بينانه 2 ميليون تيراژ در روز داشته باشيم با جمعيت 70 ميليوني كشور ما تناسبي ندارد و اين رقم در مقايسه با كشورهايي مانند تركيه، لبنان و سوريه پايين است.
مديركل مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه كرد: نگراني ديگر در حوزه مطبوعات در بحث كاهش توليد است و در توليد خبر، توليد مطالب آموزشي، تحليلي و توليد تصاوير اتكاي بيش از حد مطبوعات به منابع اينترنتي و مجازي است، ولي انتظار مي رود مديران مطبوعات هزينه بيشتري براي توليد خبر بپردازند و شيريني اين كار را نيز خبرنگاران بچشند.

 



سرمايه گذاري 60 ميليون دلاري كره جنوبي در پارس جنوبي

مديرعامل سازمان منطقه ويژه پارس جنوبي از سرمايه گذاري 60 ميليون دلاري كره جنوبي در منطقه ويژه پارس جنوبي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، سيد پيروز موسوي بعد از ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبي اهميت بسيار زيادي به محيط پيراموني پارس جنوبي مي دهد و شاهد كمك هاي زيادي توسط منطقه ويژه به شهرها و روستاهاي اطراف هستيم.
مديرعامل سازمان منطقه ويژه پارس جنوبي با تاكيد بر لزوم همكاري و تعامل سرمايه گذاران بخش خصوصي با پارس جنوبي خاطرنشان كرد: از بانك هاي داخلي دولتي و خصوصي براي سرمايه گذاري در عسلويه دعوت كرده ايم و با افزايش سرمايه گذاري در منطقه ويژه پارس، روند اجراي پروژه ها سرعت خوبي خواهد يافت.
موسوي تصريح كرد: بانك ها و موسسه هاي مالي و اعتباري با پي بردن به جذابيت سرمايه گذاري در صنعت نفت و گاز، حضور پررنگ تري نسبت به گذشته در منطقه ويژه دارند.
وي افزود: پس از حضور بانك ملت در پروژه ها اكنون چند بانك خصوصي نيز در حال مذاكره براي سرمايه گذاري و حضور در طرح هاي منطقه ويژه پارس هستند.
مديرعامل سازمان منطقه ويژه پارس ادامه داد: توسعه پارس شمالي به عنوان يكي از طرح هاي مهم منطقه از برنامه هاي آتي منطقه است كه وزير نفت، در حال پيگيري مسائل مربوط به خريد و استحصال اراضي از طريق دبيرخانه هيئت دولت است، ضمن آن كه براي خريد 4هزارو 500 هكتار زمين آمادگي داريم.
موسوي با اشاره به توافق با شركت نفت فلات قاره ايران براي اختصاص زمين براي توسعه زيرساخت هاي برخي از ميدان هاي دريايي نفت و گاز ايران در منطقه پارس شمالي عنوان داشت: مكان يابي براي ساخت برخي از اين تاسيسات آغاز شده است.
وي اضافه كرد: با توجه به سياست كلان وزارت نفت مبني بر اولويت دار بودن توسعه ميدان هاي مشترك نفت و گاز، توسعه پارس جنوبي به عنوان يك ميدان مشترك در اولويت قرار داشته و توسعه ميدان هاي مستقل در اولويت بعد قرار دارد.
موسوي از سرمايه گذاري 60 ميليون دلاري كره جنوبي در منطقه ويژه پارس جنوبي خبر داد و گفت: اين سرمايه گذاري در سازه هاي سنگين شركت هاي پالايشي و پتروشيمي منطقه است و خوشبختانه مذاكرات خوبي با خارجي ها براي سرمايه گذاري در حال انجام است.

 



اخبار ادبي و هنري

سانسور سخنان شاون استون درباره جعفر پناهي
نشست خبري «شاون استون» كارگردان آمريكايي كه هفته پيش در تهران برگزار شد حواشي جالبي هم داشت كه در خبرهاي رسانه ها منعكس نشد.
رجانيوز درباره يكي از اين حواشي گزارش داد: شاون استون با اتومبيل نادر طالب زاده به محل نشست خبري آمده بود و اظهاراتش را طالب زاده براي خبرنگاران ترجمه مي كرد. در قسمتي از اين نشست، يكي از خبرنگاران نظر او را در مورد جعفر پناهي جويا شد كه استون پاسخ تحقيركننده اي داد. وي كه در اين نشست از سينماي ايران و استقلال آن تعريف كرده بود، در واكنش به اين سؤال گفت اصلاً جعفر پناهي را نمي شناسد. استون تأكيد كرد كه هر جاي دنيا كسي خلاف كند، با او برخورد مي كنند، مثلاً سال ها است كه رومن پولانسكي كارگردان مشهور جهان به دليل تخلفي كه كرده، تحت تعقيب قرار دارد. نكته قابل توجه اينكه اين بخش از اظهارات شاون استون در تمام رسانه ها به طور هماهنگ سانسور شده و حتي به سؤال و جواب در مورد پناهي اشاره هم نكردند.
جعفر پناهي از متهمان حوادث پس از انتخابات است كه به دليل فعاليت در زمينه ساخت يك فيلم غيرمجاز با مضمون شكنجه در زندان هاي ايران در خانه خود، در حالي كه مشغول فيلمبرداري صحنه هايي از اين فيلم بود، بازداشت شد. در عين حال، جريان سينمايي فتنه تلاش مي كند از وي يك نماد بسازد و در جشنواره هاي داخلي و خارجي به طور ويژه از او تجليل كند.
تلاش اوباما براي جلب حمايت انتخاباتي هاليوودي ها
در پي از دست دادن محبوبيت بين هنرمندان، اوباما براي دومين بار طي سال جاري، با ستاره هاي هاليوود ملاقات خواهد كرد.
به گزارش فارس به نقل از هاليوود ريپورتر، در حالي كه آمارها حاكي ازآن است كه «اوباما»، محبوبيت خود در ميان سينماگران هاليوود را تا حد زيادي از دست داده است، او 26 سپتامبر (پنجم مهر) براي دومين بار طي سال ميلادي جاري با اهالي اين صنعت سينمايي ملاقات خواهد كرد.
گزارش ها نشان مي دهد كه اوباما نتوانسته در بين هاليوودي ها آماري به آمار خود بيافزايد بلكه برخي از طرفداران خود از جمله «كلينت ايستوود»، «مت دمون»، «مايكل مور» و بسياري ديگر را نيز از دست داده است.
از جمله اينكه «مت دمون» در يك برنامه زنده تلويزيوني درباره اوباما گفت: ما بيش از اينها از رئيس جمهور اوباما انتظار داشتيم، او در رابطه با فقر و افغانستان كاري انجام نداده است.
پرونده هاي مالي برخي فيلمسازان جريان دارد
مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي از وجود پرونده هاي باز مالي در اين مركز از سال 85 تا 88 خبر داد و گفت: قرارداد برخي كارها بسته شده، ولي فيلمي توليد نشده است.
شفيع آقامحمديان ديروز در نشستي خبري گفت: وقتي كه سازمان بازرسي كل كشور مي خواستند عملكرد مركز را رصد كنند به اين پرونده ها برخوردند و به ما توصيه كردند كه پي گير جدي اين ماجرا شويم. ما دنبال اين هستيم كه اين ماجرا بدون سر و صدا حل شود، چون اگر سر و صدا شود به يك جريان سياسي تبديل خواهد شد. ما براي دوستان نامه هاي اوليه اي فرستاده ايم و اگر جواب نگيريم نامه دوم به شكل حقوقي فرستاده خواهد شد.
وي در توضيح اين پرونده ها،گفت: بعضي از فيلمسازان پول گرفته اند ولي اصلاً كار را شروع نكرده اند، همچنين در حالي كه مركز گسترش سينماي مستند و تجربي بايد به كارگردان هاي اول بودجه پرداخت كند، مشاهده شده كه در مواردي به برخي كارگردان هاي قدر پول پرداخت شده است. اميدواريم در آينده نزديك به يك نتيجه قطعي در اين زمينه برسيم.
اولين شب خاطره عصر بيداري اسلامي برگزار شد
اولين شب خاطره مجموعه برنامه هاي عصر بيداري اسلامي با حضور مهماناني از كشور تركيه در حوزه هنري برگزار شد.
در اين برنامه ابراهيم صادياني، نويسنده و شاعر و روزنامه نگار ترك و ميكائيل، شاعر و خواننده ترك كه در كشتي آزادي غزه حضور داشتند خاطرات خود را روايت كردند. همچنين در اين برنامه كليپ هايي از تظاهرات مردم بحرين نمايش داده شد و گروه همخواني محراب نيز با موضوع بيداري اسلامي، شعر «از خواب گران خيز» اقبال لاهوري وچند شعر ديگر را خواندند. محسن مومني شريف نيز در دقايقي از اين برنامه حضور داشت.
برنامه شب خاطره در ويژه برنامه هاي عصر سوره با موضوع ويژه بيداري اسلامي از 27 تا 30 شهريور از ساعت 17 تا 19 در حوزه هنري برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14