(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 30 شهریور 1390- شماره 20029

يادداشت خبرنگار
امضاي تفاهم نامه همكاري بين آذربايجان غربي و جمهوري خودمختار نخجوان
ايران در كيهان
برگزاري همايش سياسي ترجمان هويت انقلاب اسلامي در كاشان
ايجاد 65هزار فرصت شغلي براي فارغ التحصيلان كشاورزي خوزستان
اجراي طرح هاي آبياري نوين در استان اصفهان
واگذاري زمين رايگان براي كشت گياهان دارويي
نماينده مردم آبادان در مجلس:نخواهيم گذاشت سرنوشت كارون مشابه درياچه اروميه شود
برگزاري سالروز قربانيان زلزله طبس
اختصاص 260 ميليون تومان به برنامه هاي قرآني در استان يزد
آبادان 90 معلم مقطع ابتدايي كمبود دارد
4هزار نفر نيشابوري تاكنون سود سهام عدالت خود را نگرفته اند
معاون استاندار اردبيل: وضعيت احداث راه آهن اردبيل مطلوب است
فراخوان جشنواره «وقف چشمه هميشه جاري» در البرز
بهره برداري از نخستين باغ مفاخر كشور در قزوين
برپايي نمايشگاه عرضه مستقيم كالا دربندرعباس



يادداشت خبرنگار

خزر در آستانه مرگ زودهنگام
درياي خزر با وسعت 340/436 كيلو مترمربع براي سه استان مازندران، گيلان و گلستان يك اكوسيستم با ارزش محسوب مي شود كه متأسفانه به دليل نرسيدن به اين اكوسيستم موردنظر، اين دريا،بيمار شده است و به سن كهولت و ناتواني رسيده است و در آستانه بازنشستگي قراردارد.
اين درياچه كه قدمت آن شايد به دهها هزارسال برسد بدون متولي مورد هجوم بي رويه آلودگي هاي صنعتي و خانگي قرارگرفته است كه اين درياچه بزرگ درجهان را در رديف آلوده ترين درياچه هاي جهان قرار داده است.
روزي بود كه در سواحل اين دريا مسافران و گردشگران از اقصي نقاط كشور و حتي خارج از كشور از آب تميز و سواحل زيباي آن بهره مي بردند و سرمايه بزرگ ملي گردشگري محسوب مي شد و انواع ماهيان خاوياري، آزاد، كفال و كپور و... كسب و روزي حلال ساحل نشينان و صيادان حاشيه دريا بود. ولي اينك به دليل آلودگي دريا، انواع ماهيان در آستانه انقراض قرارگرفته اند. اين آلودگي و سرريز آلايندگي ها آن قدر زياد شده است كه از ابتداي ساحل تا 500 متري دريا را مورد هجوم قرار داده است.
از ديگر سو سرازيرشدن فاضلاب هاي انساني اعم از شهري و روستايي، پساب كشاورزي شامل سموم و كودهاي كشاورزي و بي توجهي مسافران و ساحل نشينان باعث شده كه آلودگي خزر تشديد شود و در آب هاي ساحلي وضعيت خوبي نداشته باشيم كه متأسفانه دراين ميان ماهيان خاوياري به عنوان سرمايه هاي ارزشمند دچار بحران و درمعرض انقراض قرار گيرند.
بنابراين حلقه هاي آلاينده مورد اشاره تنگ ترشده و علاوه بر گام هاي موثر براي نابودي نگين شمال ايران، هموطنان و شمال نشينان را از بهره هاي ارزشمند اين نعمت الهي محروم كرده است.
اينك براي جلوگيري از وقوع سرنوشتي تلخ مانند آنچه كه در درياچه اروميه به وقوع پيوست مي بايست گام هاي اساسي و موثر برداشت. دراين ميان نقش استانداران استان هاي شمالي كشور به عنوان نمايندگان عالي دولت و شوراهاي شهرها و استان هاي شمالي، محيط زيست، شيلات، منابع طبيعي و حتي وزارت كشور بسيار راهبردي و تعيين كننده است.
تشكيل ستادهاي قوي با مديريت هاي توانمند و كارهاي كارشناسي شده با هدف پاكسازي سواحل، ايجاد تصفيه خانه در مناطق ساحلي، احيا و تكثير و پرورش ماهيان خاوياري و استخواني، فرهنگ سازي از جمله گام هاي برجسته و موردنياز دراين حوزه به شمار مي رود . اميد است با همت مضاعف و كار مضاعف از بازنشستگي زودهنگام اين درياچه جلوگيري شود.
علي كفايي مهر
خبرنگاركيهان

 



امضاي تفاهم نامه همكاري بين آذربايجان غربي و جمهوري خودمختار نخجوان

اروميه- خبرنگار كيهان:
در سفر دو روزه رئيس مجلس عالي جمهوري خودمختار نخجوان به آذربايجان غربي يك تفاهم نامه همكاري ميان دوطرف امضاء و مبادله شد.
واصف طالب اف رئيس مجلس عالي جمهوري خودمختار نخجوان به همراه يك هيئت عالي رتبه اقتصادي و تجاري با هدف توسعه بررسي راههاي توسعه روابط دوستانه و ديدار و گفت وگو با استاندار و مسئولين سياسي، اقتصادي و فرهنگي آذربايجان غربي وارد اروميه شد. دو طرف در ارتباط با توسعه همكاري هاي فرهنگي، ورزشي، چگونگي مشاركت استان در اجراي طرح هاي عمراني و فني و صدور دانش فني به جمهوري خودمختار نخجوان بحث و تبادل نظر كردند.
نتيجه اين ديدارها تفاهم نامه اي در 11 بند بود كه بين دو طرف امضاء و مبادله شد.
رونق بيشتر گذرگاه بين المللي پلدشت- شاه تختي، افزايش حجم مبادلات تجاري بين دو منطقه، توسعه همكاري ها در بخش هاي كشاورزي، حمل و نقل، گردشگري، مديريت شهري، ايجاد ارتباط همكاري هاي ورزشي، علمي، فرهنگي و هنري و همچنين صدور خدمات فني و مهندسي از مهمترين بخش هاي اين تفاهم نامه است.
استاندار آذربايجان غربي در ديدار با رئيس مجلس عالي جمهوري خودمختار نخجوان گفت: ما علاقه مند به توسعه بيش از پيش روابط با جمهوري خودمختار نخجوان در عرصه هاي مختلف هستيم.
وي از آمادگي آذربايجان غربي براي صادرات توان فني و مهندسي استان در حوزه هاي سدسازي، ساختمان سازي، راه سازي، صنعت و كشاورزي خبر داد و اظهار كرد: بعد از انقلاب جمهوري اسلامي ايران در آذربايجان غربي گام هاي خوبي در راستاي توسعه صنعت، عمران و آباداني برداشته شده است و توانسته ايم به پيشرفت هاي قابل توجهي دست يابيم.
جلال زاده افزود: توليد 60 درصد از كنسانتره و آب ميوه كشور، همچنين دارا بودن مقام اول صنايع غذايي كشور و توسعه آبياري تحت فشار در استان از مزيت هاي قابل توجه آذربايجان غربي است كه مي توانيم در اين زمينه به جمهوري خودمختار نخجوان كمك كنيم.

 



ايران در كيهان

جمع آوري زكات
رشتخوار- خبرنگار كيهان:رئيس كميته امداد امام خميني(ره) رشتخوار گفت: درسال جاري كشاورزان رشتخوار بيش از دو ميليارد و 500 ميليون ريال به اين نهاد زكات پرداخت كرده اند.
محمد آقاجاني در مراسم تجليل از خيرين طرح زكات در رشتخوار افزود: كميته امداد امام خميني رشتخوار آماده است تا زكات را جمع آوري و با همكاري مردم وجوه جمع آوري شده را صرف عمران و آبادي موارد موردنياز در آن منطقه كند.
وي گفت: درسال گذشته 750 ميليون ريال زكات در اين شهرستان جمع آوري شده بود كه زكات جمع آوري شده در روستاهاي منطقه صرف عمران و آبادي روستاها شد.
انتقاد از عدم رفع محروميت
¤ سخنگوي شوراي اسلامي شهرستان رشتخوار گفت: سال هاست كه كلنگ احداث پروژه هاي صنعتي در اين شهرستان بارها از سوي مسئولين دولت به زمين زده است اما هنوز اقدامي موثر بعداز چندين سال در جهت رفع محروميت و جذب جوانان متقاضي كار در اين شهرستان نشده است.
وي گفت: مديران اجرايي شهرستان در مقابل حجم انبوه جوانان جوياي كار پاسخي جز شرمندگي نشده است.
وي افزود: مسئولين و نماينده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شوراي اسلامي بايد از تمام ظرفيت هاي مسئولين اداري و نمايندگي براي حل معضل بيكاري استفاده كنند تا فرجي صورت گيرد.
اختصاص بودجه به مسجد جامع
¤ سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي و صنايع گردشگري استان خراسان رضوي با اشاره به 16 برابر شدن اعتبارات ميراث فرهنگي رشتخوار درسال جاري گفت: درسال جاري مبلغ يك ميليارد ريال به مسجد جامع رشتخوار مربوط به دوران تاريخي تيموريان جهت مرمت و محوطه سازي آن اختصاص يافته است.
وي از اختصاص دوباب سرويس بهداشتي ده چشمه به مناطق گردشگري شهر رشتخوار و جنگل خبرداد.
اين مسئول همچنين قول مساعد درخصوص راه اندازي موزه مردم شناسي شهر رشتخوار تملك خانه قديمي نوروز شريفي جنب اداره ميراث فرهنگي رشتخوار و فعال كردن يگان پاسدار و حفاظت از آثار تاريخي رشتخوار را به مردم داد.
صادرات مصالح ساختماني
آبادان - خبرنگاركيهان: مديركل بندر و دريانوردي خرمشهر با اشاره به آمار 700 هزار تني تخليه و بارگيري كالا در پنج ماهه اول سال جاري تصريح كرد: اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد را نشان مي دهد. مهندس دريس مصالح ساختماني را بيشترين كالاي صادراتي از بندر خرمشهر به كشور عراق ذكر كرد كه صادرات اين كالا نسبت به مدت مشابه 110 درصد رشد را نشان مي دهد.
كلنگ زني احداث بازارچه
ورنامخواست- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور مسئولان استان اصفهان و شهرستان ورنامخواست عمليات احداث مجتمع فرهنگي هنري اين شهرستان در زميني به مساحت 4 هزار مترمربع با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و 800 ميليون ريال آغاز شد. همچنين عمليات كلنگ زني مجتمع خدماتي رفاهي بين راهي نيز با همكاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان در زميني به مساحت 300 مترمربع و با هزينه اي بالغ بر 300 ميليون تومان و پروژه احداث بازار روز در قالب 20 غرفه و با هدف عرضه مستقيم ميوه و تره بار و مواد پروتئيني و آبزيان و حمايت از توليدكنندگان ميوه و تره بار آغاز شد.
احداث 8 فرهنگسرا
شهركرد- خبرنگار كيهان: ساخت 8 فرهنگسرا در شهرهاي شهركرد، فارسان، لردگان، باباحيدر، فرادنبه، شلمزار، گندمان و چلگرد از سوي اداره كل مسكن و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري در دست اجرا است.
مديركل مسكن و شهرسازي استان با اعلام اين مطلب گفت: از ابتداي شروع اين طرحها تاكنون مبلغ 55 ميليارد و 263 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني هزينه شده است.
توانمندسازي 3 هزار خانوار
¤ مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان چهارمحال و بختياري از توانمندسازي 3 هزار خانوار مستمري بگير كميته امداد اين استان تا پايان امسال خبرداد.
ابوالقاسم رستگار افزود: توسعه بيمه اجتماعي براي مشمولان طرح هاي اشتغالزا، روستائيان، عشاير و زنان سرپرست خانوار، پرداخت تسهيلات كارگشايي و اجراي طرح هاي اشتغال زا از مهم ترين توانمندسازي مددجويان در سال جهاد اقتصادي است.
ويزيت رايگان بيماران
¤ مسئول بسيج جامعه پزشكي سپاه قمر بني هاشم(ع) استان چهارمحال و بختياري گفت: تاكنون بيش از 7 هزار نفر از بيماران مناطق عشايري ديناران شهرستان اردل در بيمارستان سحرايي شهيد نوروزعلي آذريان مورد معاينه و درمان رايگان قرار گرفتند.

 



برگزاري همايش سياسي ترجمان هويت انقلاب اسلامي در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
همايش سياسي ترجمان هويت انقلاب اسلامي در تالار آزادي دانشگاه كاشان پس از 2روز فعاليت به كار خود پايان داد.
دبير همايش سراسري ترجمان هويت انقلاب اسلامي در مراسم اختتاميه اين همايش، بازشناسي هويت انقلاب اسلامي، تحليل و بررسي جريانات انحرافي، تحليل جريان هاي سياسي درون نظام و تحولات اخير جبهه اصولگرايي و بررسي جريان هاي بيداري اسلامي در منطقه را از جمله اهداف برگزاري اين همايش ذكر كرد.
محمد هادي حاج محمد گفت: بازخواني و باز تعريف هويت اصيل انقلاب در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي راه روشني را براي جريان هاي اصيل دانشجويي آشكار مي كند تا انقلاب اسلامي از دست اندازي جريانات فتنه انگيز و انحرافي مصون بماند.
دانشجويان به منظور ارتقاء و هدفمند شدن فعاليت هاي سياسي آنها افزود: تحقق اين امر موجب بيمه شدن جريانات دانشجويي در برابر توطئه ها و ويروس هاي سياسي دشمنان داخلي است كه برگزاري اين همايش نيز در اين راستا صورت گرفته است.
وي بررسي اقسام مختلف توطئه هاي بالقوه براي انهدام و يا استحاله نظام اسلامي و طرق مختلف منطقي با آن در حال حاضر، نقش جنبش دانشجويي و بالاخص تشكل هاي ارزشي با توطئه هاي نوين و نحوه مقابله با آنها را از ديگر مباحث مطروحه در اين همايش ذكر كرد.
به گفته وي در اين همايش سعي شد علل و چرايي ايجاد فتنه ها و جريانات انحرافي در طول عمر 33 ساله نظام جمهوري اسلامي ايران و بحث پيرامون فرم و درون مايه فتنه هاي تهديدكننده انقلاب در آينده و روش هاي دفع آن در حال حاضر مورد بررسي قرار گيرد.

 



ايجاد 65هزار فرصت شغلي براي فارغ التحصيلان كشاورزي خوزستان

اهواز- خبرنگاركيهان:
بستر اشتغال براي 65هزار تحصيلكرده رشته كشاورزي در طول برنامه پنجم توسعه فراهم خواهد شد.
سرپرست سازمان جهاد كشاورزي خوزستان با اظهار اين مطلب از تسهيلات ويژه براي اشتغال فارغ التحصيلان رشته كشاورزي خبر داد و گفت: سازمان جهاد كشاورزي در راستاي اجراي برنامه پنجم توسعه و براساس اصل 44 قانون اساسي طرح هاي توسعه بخش كشاورزي را، با اختصاص تسهيلات ويژه به دانش آموختگان رشته كشاورزي واگذار مي كند.
كيخسرو چنگلوايي افزود: واگذاري پروژه هاي بهره وري به كارشناسان كشاورزي و اعضاي نظام مهندسي در غالب شركت هاي خدمات فني و مهندسي، واگذاري امور تصدي گري بخش كشاورزي به كارشناسان كشاورزي و اعطاي تسهيلات ويژه براي احداث زيرساخت هاي دامداري، دامپروري و گلخانه اي براي فارغ التحصيلان كشاورزي را از برنامه هاي پيش بيني شده در برنامه پنجم توسعه برشمرد و افزود: براي احداث زيرساخت هاي دامپروري و گلخانه، واحدهاي موردنياز به صورت رايگان به متقاضيان اعطا مي شود، آب و برق نيز با اعتبارات دولتي و اعتبار ساخت تجهيزات با معرفي سازمان جهاد كشاورزي توسط بانك تأمين مي شود.

 



اجراي طرح هاي آبياري نوين در استان اصفهان

كاشان- خبرنگار كيهان:
قائم مقام سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان از تخصيص بيش از 600 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار در اين استان خبر داد.
محمد نصر در حاشيه افتتاح 16 طرح جهاد كشاورزي كاشان به خبرنگاران گفت: اين ميزان اعتبار تخصيص داده شده از محل اعتبارات شوراي عالي آب براي اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار اختصاص يافته است.
وي افزود: 85درصد از هزينه اجراي طرح آبياري تحت فشار توسط اعتبارات دولتي و بقيه نيز توسط متقاضيان تأمين مي شود.
نصر با اشاره به ادامه خشكسالي هاي اخير در استان اصفهان و لزوم استفاده بهينه از منابع موجود اما محدود اين استان بر اجراي آبياري نوين در بخش كشاورزي تاكيد كرد و از در دستور كار بودن اجراي طرح هاي نوين آبياري جهت افزايش راندمان كشاورزي در استان اصفهان خبر داد.
وي با بيان اينكه بيش از 500 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي طرح هاي مبارزه با خشكسالي در اختيار شوراي عالي آب قرار دارد، ابراز داشت: 7 درصد از مجموع اعتبارات به آب شهرستان كاشان اختصاص داده شده است.
قائم مقام سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان همچنين از ارائه يك هزار و 800 طرح آبياري تحت فشار توسط كشاورزان شهرستان كاشان به اين سازمان تاكنون خبر داد و اظهار داشت: طرح هاي آبياري ارائه شده براي انعقاد قرارداد در حال معرفي به بانك است تا مراحل اجرايي آن صورت پذيرد.

 



واگذاري زمين رايگان براي كشت گياهان دارويي

تبريز- خبرنگار كيهان:
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان شرقي گفت: به منظور كشت گياهان دارويي، زمين مجاني به افراد واگذار مي شود.
رستم صادقي افزود: اين امر با هدف حمايت از كشت اين رده گياهي كه داراي تنوع بيش از 1300 نوع گياه دارويي مي باشند، صورت مي گيرد.
وي در جشنواره سماق اهر گفت: طرح واگذاري زمين مجاني براي كشت گياهان دارويي به منظور نهادينه كردن فرهنگ كشت گياهان مزبور و به صورت پايلوت در اهر اجرا مي شود.
صادقي يادآور شد: هيچ گونه محدوديتي براي واگذاري زمين هاي ملي به منظور توسعه جنگل ها وجود ندارد و در اين خصوص با بهره برداران هماهنگي و همكاري به عمل مي آيد.

 



نماينده مردم آبادان در مجلس:نخواهيم گذاشت سرنوشت كارون مشابه درياچه اروميه شود

آبادان- خبرنگار كيهان:
شهرهاي پايين دست كارون همچون خرمشهر، آبادان و اروندكنار به دليل دبي پايين آب رودخانه از يك سو و ورود فاضلاب خانگي و صنعتي شهرهاي بالادست از سوي ديگر با كاهش كيفيت آب آشاميدني پيشروي آب دريا و شوري آب گرفتار هستند.
يكي از نمايندگان مردم آبادان در مجلس با اعلام اين مطلب گفت: هرگز نخواهيم گذاشت سرنوشت كارون مشابه درياچه اروميه شود.
سيدحسين دهدشتي در گفت وگو با خبرنگار كيهان ضمن اشاره به برداشت آب از سرچشمه هاي كارون گفت: با توجه به اينكه 30 درصد آب هاي جاري كشور در خوزستان است شايد در يك نگاه سطحي و غيركارشناسانه هر كس به فكر بهره برداري از اين نعمت خدادادي بيفتد.
او افزود: اين مسأله نيز همچون اتفاقي است كه در حوزه نفت در خوزستان و در شهرهايي همچون مسجد سليمان، آبادان و ديگر شهرهاي استان رخ مي دهد و آن اين است كه آلايندگي ها سهم خوزستان و سرمايه ها و منافع به بيرون از استان سرازير مي شود.
وي اظهار داشت: در يك نگاه ملي، كارشناسانه و عاقلانه براي حفظ و بهره برداري از اين نعمت خدادادي مي توان با صرف كمترين هزينه نه تنها باعث رونق و توسعه استان شد، بلكه به خودكفايي كشور نيز كمك كرد.

 



برگزاري سالروز قربانيان زلزله طبس

طبس- خبرنگار كيهان:
سي وسومين سالگرد زلزله شهريور 57 طبس در محل آستان مبارك حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) و در كنار آرامگاه قربانيان زلزله گرامي داشته شد.
در اين مراسم كه اقشار مختلف مردم حضور داشتند؛ حجت الاسلام قاسم اخلاقي فرد امام جمعه شهر عشق آباد با گراميداشت ياد و خاطره قربانيان و همزماني سانحه زلزله با اوج مبارزات مردم عليه رژيم ستمشاهي و مشيت و اراده الهي و نقش مردم در بروز حوادث غيرمترقبه از جمله زلزله سخناني بيان كرد.
لازم به ذكر است كه 33 سال پيش در تاريخ 25 شهريور در ساعت 19 و 29 دقيقه زلزله اي به قدرت 8/7 درجه ريشتر طبس و اطراف آن را به لرزه درآورد كه در اثر آن شهر طبس و 30 روستاي اطراف آن به كلي به تلي از خاك تبديل و به 100 روستاي ديگر خساراتي وارد شد و 12 تا 25 هزار نفر قرباني شدند.

 



اختصاص 260 ميليون تومان به برنامه هاي قرآني در استان يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
استاندار يزد گفت: 260 ميليون تومان از بودجه مصوب فرهنگي استان يزد به برنامه هاي قرآني تعلق مي گيرد.
محمدرضا فلاح زاده افزود: بودجه مصوب فرهنگي استان يزد 17 ميلياردو 600 ميليون تومان است كه از اين مقدار 260 ميليون تومان به فعاليت هاي فرهنگي تعلق مي گيرد.
استاندار يزد اظهارداشت: 10 ميليارد تومان از بودجه هاي فرهنگي درمساجد، تكايا، هيئت هاي مذهبي، تشكل هاي قرآني و نيز 5 ميليارد تومان به حوزه علميه، راهيان نور، سريال دارالعباده و دارالعمل، ترويج فرهنگ قرآني و... هزينه شده است.
وي با تشريح فعاليت هاي فرهنگي انجام شده در استان يزد طي يك سال گذشته بيان كرد: برگزاري هزار و700 يادواره شهدا درسطح استان، اعزام كاروان راهيان نور به مناطق عملياتي، احداث 84 خانه عالم، احداث نمازخانه درمدارس و... ازجمله اين فعاليت ها بوده است.
استاندار همچنين راه اندازي بندر خشك در يزد را از مهم ترين پروژه هاي استان يزد در راستاي صادرات محصول به ويژه در بخش صنعت برشمرد و افزود: بندرخشك يزد بعد از ماه مبارك رمضان راه اندازي مي شود.
فلاح زاده ادامه داد: استان يزد براساس برنامه پيش مي رود و اين برنامه ها توسط مشاوران علمي، فرهنگي و... تهيه مي شود.
وي اظهارداشت: اسناد توسعه سلامت، صنعت و معدن، بي سوادي، تربيت بدني و ورزش، آمايش، تحكيم بنيان خانواده و سند عفاف و حجاب تدوين شده و پس از بررسي ابلاغ خواهدشد.

 



آبادان 90 معلم مقطع ابتدايي كمبود دارد

آبادان- خبرنگار كيهان:
شرايط جوي (بدي آب و هوا)، ارائه نكردن امكانات مناسب به فرهنگيان و ديگر مسائل از عوامل اصلي كمبود معلم در آبادان است و اين در حالي است كه در شهرستاني همچون بهبهان 200 نيروي مازاد وجود دارد.
رئيس اداره آموزش و پرورش آبادان با اعلام اين مطلب از كمبود 90 معلم در مقطع ابتدايي خبر داد.
حبيب رمضاني در جلسه شوراي آموزش و پرورش در محل اين اداره گفت: سال گذشته اين تعداد به 119 نفر مي رسيد كه توانستيم بخشي از آن را به شكل حق التدريسي جبران كنيم.
او با بيان اينكه اين كمبودها شرايطي است كه مربوط به سال هاي گذشته است افزود: براي سال تحصيلي جديد 40 درصد از مدارس آبادان به شكل شيفت ثابت صبح خواهند بود.

 



4هزار نفر نيشابوري تاكنون سود سهام عدالت خود را نگرفته اند

نيشابور- خبرنگاركيهان:
4هزار و 100نفر در شهرستان نيشابور كه برگ سهام عدالت گرفته اند هنوز سود بانكي خود را از بانك ها دريافت نكرده اند.
غلامعلي كابلي مديرعامل شركت تعاوني سهام عدالت نيشابور با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين گروه كه اغلب از كارمندان ادارات به ويژه فرهنگيان هستند، بيش از اين برگ سهام شركت عدالت را دريافت كرده اند.
وي گفت: با اينكه سود سهام براي 2هزار و 300نفر در بانك ملي و هزار و 800نفر در بانك صادرات ريخته شده است، اما صاحبان سهام بنا به دلايل شخصي و شايد عدم اطلاع، سود سهام را برداشت نكرده اند.
كابلي يادآور شد: براي حدود 820نفر نيز امور تشريفات اداري ثبت نام و عضويت در شركت سهامي عدالت انجام شده اما به شركت مراجعه نكرده و برگ سهام نگرفته اند درحالي كه اين برگ آماده ارائه است كه علت اين موضوع را عدم اطلاع از صدور برگ سهام ، تغيير نشاني يا تلفن همراه اعلامي از سوي ايشان، فوت و عدم پيگيري وارثان، علايق شخصي و مراجعه نكردن به شركت سهام عدالت دانست.
وي بيان كرد: اصناف، شاغلان حمل ونقل و كارگران فصلي باقي مانده اقشاري هستند كه دستورالعمل هايي براي سهام داران آن ها ابلاغ شده است كه به مرور اجرايي مي شود.

 



معاون استاندار اردبيل: وضعيت احداث راه آهن اردبيل مطلوب است

اردبيل- خبرنگاركيهان:
معاون امور عمراني استاندار اردبيل پيشرفت فيزيكي راه آهن را مطلوب اعلام كرد.
ايرج بيگدلو درمصاحبه با خبرنگاران گفت: پروژه راه آهن اردبيل كه از سال 84 با برآورد هزينه 4 هزار و 560 ميليارد ريال آغاز شده از پيشرفت فيزيكي مطلوبي برخوردار است به طوري كه درحال حاضر قطعه يك آن به طول 26كيلومتر از 47 درصد، قطعه پنجم با 27 كيلومتر از 78 درصد و قطعه ششم به طول 29 كيلومتر از 62 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار مي باشد.
وي در ارتباط با پروژه راه اصلي اردبيل، سرچم گفت: ازمرداد ماه سال گذشته تاكنون 385 ميليارد ريال به اين پروژه اختصاص يافته است.
وي گفت: اجراي اين پروژه به لحاظ داشتن شرايط بكر و منحصر به فرد طبيعي در منطقه صعب العبور غير قابل پيش بيني است و اميد است،با اقدامات انجام شده در مدت زمان كوتاهي به بهره داري برسد.
وي با اشاره به پيشرفت 35 درصدي راه خلخال، فيروز آباد گفت: اين پروژه درسال 87 شروع شده و درسال 93 به بهره برداري خواهد رسيد.
وي درپايان گفت: پروژه چهار خطه كردن راه مشگين شهر، فخرآباد درسال 89 با برآورد 105 ميليارد ريال آغاز شده و چون اعتباراتش از محل اعتبارات ملي تامين خواهد شد به دليل عدم ابلاغ هنوز شروع نشده است.

 



فراخوان جشنواره «وقف چشمه هميشه جاري» در البرز

كرج- خبرنگار كيهان:
فراخوان دومين جشنواره «وقف چشمه هميشه جاري» در استان البرز آغاز و تا آبان ماه ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام ابوالفضل بني احمدي مديركل اوقاف و امور خيريه استان البرز در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشت: فراخوان جشنواره وقف براي اولين بار در استان البرز و در رشته هاي خوشنويسي و ادبيات داستاني، برگزار مي شود.
وي تصريح كرد: در بخش خوشنويسي آثار ثبت شده با خط نستعليق، شكسته، ثلث و نسخ و در بخش ادبيات داستاني آثار ادبي شامل شعر، داستان كوتاه و قطعه ادبي با موضوع وقف مي تواند در اين جشنواره شركت كنند.
وي هدف از فراخوان جشنواره وقف را آشنايي جامعه با اين سنت حسنه و تبليغ و ترويج فرهنگ وقف با هنر خوشنويسي و ادبي عنوان كرد و افزود: تبليغ و ترويج فرهنگ وقف با شيوه هاي مختلف و به روز امكان پذير است از اين رو با اين فراخوان آثار فاخر و برجسته هنري درخصوص وقف توليد مي شود كه به طور قطع در شناساندن وقف به جامعه كمك خواهد كرد.

 



بهره برداري از نخستين باغ مفاخر كشور در قزوين

قزوين -خبرنگاركيهان:
شهردار قزوين گفت: نخستين باغ مفاخر كشور در قزوين درفضايي به مساحت هشت هكتار، پايان سال 91 به بهره برداري مي رسد.
مسعود نصرتي بيان كرد: پروژه باغ مفاخر شهر قزوين با هدف ايجاد يك عرصه اجتماعي براي معرفي مفاخر اين شهر در زميني به مساحت هشت هكتار دربافت مركزي و مجاورت هسته تاريخي شهر قزوين به اجرا در خواهد آمد.
وي ادامه داد: وجود گونه هاي خاص گياهي و استقرار چهار اثربزرگ و مهم ثبت شده تاريخي در اين سايت و همجواري با محورهاي پياده اصلي و فضاهاي شهري شاخص قزوين از نقاط قوت اين طرح محسوب مي شود.

 



برپايي نمايشگاه عرضه مستقيم كالا دربندرعباس

بندرعباس -خبرنگاركيهان:
نمايشگاه پاييزه ويژه بازگشايي مدارس درمحل دائمي نمايشگاه هاي سازمان بازرگاني هرمزگان افتتاح شد.
عبدلي زاده درحاشيه اين افتتاحيه گفت: اين نمايشگاه به همت سازمان بازرگاني، مجمع امور صنفي و صنوف شهرستان بندرعباس به مناسبت بازگشايي مدارس و دانشگاه ها داير شده است.
دراين نمايشگاه كالاهاي مورد نياز تحصيلي دانش آموزان شامل لوازم التحرير، كيف و كفش و پوشاك با كيفيت و قيمت مناسب عرضه مي شود.
البته دركنار اين اقلام غرفه هايي نيز براي تأمين اقلام غذايي مورد نياز شهروندان درنظر گرفته شده است. كالاهاي عرضه شده در نمايشگاه با تخفيف 10 درصدي به فروش مي رسد.
اين نمايشگاه به مدت 10 روز با 126 غرفه به كار خود ادامه خواهد داد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14