(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 30 شهریور 1390- شماره 20029

مردم بحرين در پايتخت شعار «مرگ بر آل خليفه» سردادند
گفت وگوي هيئت روسيه در دمشق با مخالفان بشار اسد
نبردهاي سنگين انقلابيون ليبي براي تصرف آخرين سنگرهاي قذافي
پيشنهاد ائتلاف بزرگ مصر جهان عرب كالاي آمريكايي را تحريم كند
سومين روز خونين در يمن شاه سعودي در كنار ديكتاتور كودك كش
برلوسكني در دادگاه ميلان به اتهامات پاسخ داد
مقام افغاني : بدون حمايت مردم امضاي پيمان استراتژيك با آمريكا اعتباري ندارد
بازداشت معترضان آمريكايي در وال استريت نيويورك
طرح عربستان و قطر براي ترور نوري مالكي لو رفت
زد و خورد پليس بنگلادش با تظاهركنندگان70 مجروح برجاي گذاشت
5 كشته و 34 مجروح در انفجار بازار پيشاور
دانش آموزان محجبه در جمهوري آذربايجان از تحصيل محروم شدند
چها رسوي پنج قاره



مردم بحرين در پايتخت شعار «مرگ بر آل خليفه» سردادند

معترضان بحريني با سر دادن شعار «مرگ بر شاه حمد» در اين شيخ نشين كوچك خليج فارس تظاهرات كردند و خواستار سرنگوني نظام آل خليفه شدند.
صدها تن از مردم شهر منامه پايتخت بحرين با سر دادن شعارهايي عليه آل خليفه در خيابان هاي اين شهر تظاهرات كردند و خواستار تحقق خواسته هايشان شدند.مردم بحرين فرياد مي زدند: «ملت خواهان سرنگوني نظام است»، «حكومت ديكتاتوري بايد سرنگون شود»، «دست بيگانگان از كشور كوتاه شود.» نيروهاي رژيم بحرين كه نظاميان عربستان سعودي از آنها حمايت مي كنند به سمت مردم تيراندازي و تعدادي از معترضان را مجروح كردند. تظاهركنندگان بحريني به رغم وجود سركوب هاي شديد از سوي آل خليفه تأكيد كردند كه هرگونه پيشنهاد مذاكره با آل خليفه را نمي پذيرند .

 



گفت وگوي هيئت روسيه در دمشق با مخالفان بشار اسد

نايب رئيس مجلس سناي روسيه پس از ديدار با مخالفان در سوريه گفت، آنها دخالت خارجي در كشورشان را نمي پذيرند و خواستار گفت وگو براي حل مشكلات هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري نووستي، «الياس اوماخانوف» نايب رئيس سناي روسيه پس از ديدار با نمايندگان جنبش هاي مخالف سوريه در دمشق اظهار داشت، مخالفان در سوريه دخالت خارجي را قبول ندارند و اكثر آنان معتقد به مذاكره براي حل و فصل مشكلات كشورشان هستند، تنها اندكي از مخالفان هستند كه به طور كلي مذاكره با دولت را منتفي مي دانند.
گفتني است اين هيئت روسي قبل از اين ديدار با بشار اسد رئيس جمهور سوريه ديدار و گفت وگو كرده بود.

 



نبردهاي سنگين انقلابيون ليبي براي تصرف آخرين سنگرهاي قذافي

نبردهاي سنگين انقلابيون با مزدوران قذافي براي يكسره كردن سرنوشت ديكتاتور مخلوع ليبي همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاري ها، درگيري هاي شديدي كه از چند روز پيش در مناطق مختلف ليبي و از جمله شهر بني وليد، سبها و سرت به عنوان آخرين پايگاه هاي قذافي آغاز شده است، همچنان ادامه دارد و منابع نزديك به نيروهاي شوراي ملي انتقالي و وابستگان معمر قذافي از پيروزي هاي هرچند جزئي خبر مي دهند.
منابع خبري به نقل از شوراي ملي انتقالي ليبي خبر دادند كه نيروهاي اين شورا موفق شدند، بخش هايي از شهر «سرت» زادگاه قذافي را به تصرف خود درآورده و بر مناطق شمالي مسلط شوند.
انقلابيون ليبي، پيش از آن از تصرف فرودگاه بزرگ اين شهر خبر داده بودند.
در شهر بني وليد كه گفته مي شود «معتصم قذافي» يكي از فرزندان ديكتاتور ليبي در آن پنهان است به علت استفاده گردان هاي قذافي از مردم غيرنظامي به عنوان سپر دفاعي، پيشروي انقلابيون با دشواري انجام مي شود و موفقيت چنداني تاكنون حاصل نشده است.
از سوي ديگر، شبكه خبري «الجزيره» در گزارشي اعلام كرد: نيروهاي شوراي ملي انتقالي موفق شدند، فرودگاه بين المللي سبها را در جنوب طرابلس به تصرف خود درآورند و امكان انتقال نيرو براي سيطره بر اين شهر را در آينده نزديك فراهم كردند.
همچنين بمباران هاي بي امان نيروهاي ناتو تحت فرماندهي فرانسه و انگليس در شهرهاي سرت و بني وليد موجب آوارگي هزاران نفر از ساكنان اين شهر و روانه شدن آنها به سوي مرزهاي نيجر شده است و احتمال وقوع فاجعه انساني در اين دو شهر تا چند روز آينده پيش بيني مي شود.
سازمان پيمان آتلانتيك شمالي(ناتو) كه در ميان سكوت خبري خود به دخالت و بمباران در ليبي ادامه مي دهد، روز سه شنبه اعلام كرد 22 نقطه مختلف را در شهرهاي سرت و اطراف مصراته مورد هدف قرار داده و به شدت بمباران كرده است.
از سوي ديگر، سخنگوي انقلابيون ليبي اعلام كرد: «بلقاسم الاهج» رئيس سرويس اطلاعات قذافي را در منطقه «الكفره» در اطراف سبها به اسارت خود درآورده است.

 



پيشنهاد ائتلاف بزرگ مصر جهان عرب كالاي آمريكايي را تحريم كند

يك ائتلاف مشهور مصري خواهان قطع روابط اقتصادي جهان عرب با آمريكا به دليل دخالت هاي واشنگتن در انقلاب هاي عربي شد.
به نوشته روزنامه «اليوم السابع» چاپ مصر، ائتلاف بزرگ «مصر مافوق همه است» با صدور بيانيه اي از دولتمردان مصري و كشورهاي غربي خواست، روابط اقتصادي با آمريكا را از طريق تحريم مصرف كالاهاي آمريكايي در بازارهاي خود قطع كنند.
در بيانيه اي اين ائتلاف آمده است: در واكنش به ايجاد ناامني و آشوب هايي كه واشنگتن در مصر و جهان عرب ايجاد كرده شايسته است، كشورهاي عربي و مصر اقدام به قطع روابط اقتصادي با آمريكا كنند.
برپايه اين گزارش، «محمود عطيه» هماهنگ كننده عمومي ائتلاف گفت: استفاده آمريكا از حق وتو عليه اعلاميه تشكيل كشور فلسطيني به شدت محكوم است و بيانگر تمايل كاخ سفيد به انتشار ناامني و هرج و مرج در جوامع عربي است.
بيانيه ائتلاف مصر مافوق همه است، در حالي منتشر مي شود كه جوانان مصري چند روز پيش اقدام به پايين كشيدن پرچم آمريكا در دانشگاه آمريكايي قاهره كردند.
همچنين با افزايش جو ضدصهيونيستي پس از اشغال لانه جاسوسي اسرائيل، احساسات ضدآمريكايي در مصر افزايش يافته است و فرهيختگان و فعالان سياسي اين كشور، واشنگتن را به دخالت در امور داخلي كشورشان براي انحراف انقلاب 25 ژانويه از اهداف اوليه آن متهم مي كنند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است تاكنون كاخ سفيد از هرگونه اظهارنظر در اين مورد خودداري كرده است.

 



سومين روز خونين در يمن شاه سعودي در كنار ديكتاتور كودك كش

سرويس خارجي-
در سومين روز سركوب خونين مردم يمن توسط نيروهاي علي عبدالله صالح و آل سعود در شهرهاي مختلف اين كشور صدها نفر ديگر كشته و زخمي شدند.
صنعا پايتخت يمن روز گذشته نيز براي سومين روز متوالي شاهد درگيري هاي خونين ميان نيروهاي عبدالله صالح و انقلابيون يمن بود. تانك هاي سعودي در اين حمله از واحدهاي نظامي ديكتاتور يمن حمايت مي كردند.
نيروهاي امنيتي يمن با پشتيباني خودروهاي زرهي، تانك ها و سلاح هاي سنگين عربستان سعودي به سوي تظاهركنندگان يمني كه خواستار سرنگوني رژيم علي عبدالله صالح بودند آتش گشودند و 30 نفر را در صنعا به شهادت رساندند. همچنين آمار مجروحان كشتار خونين يمن طي سه روز گذشته به 60 نفر و مجروحان به بيش از 1000 نفر رسيده است.
نيروهاي امنيتي علي عبدالله صالح از طريق زمين و هوا به معترضان يمني حمله كردند و در اين بين نظاميان جدا شده از نظام عبدالله صالح نيز با نيروهاي عبدالله صالح درگير شدند كه چند تن از نيروهاي عبدالله صالح در اين درگيري ها كشته شدند.
كميته اجرايي انقلاب جوانان يمني در بيانيه اي اعلام كرد كه بيمارستان ها و مراكز پزشكي پايتخت مملو از زخمي ها و كشته ها است و تجهيزات پزشكي و دارويي بسيار كم است. همچنين شاهدان عيني اظهار داشتند كه ده ها تك تيرانداز در اطراف ميدان التغيير مستقر شده اند و تظاهركنندگان را هدف قرار مي دهند. اين شاهدان افزودند كه نيروهاي وابسته به عبدالله صالح آمبولانس ها و خودروهايي كه مجروحان را به بيمارستان ها منتقل مي كنند هدف قرار مي دهند. شوراي ملي مخالفان در بيانيه اي اقدامات اخير حكومت علي عبدالله صالح را جنايت خواند و اعلام كرد كه اين اقدامات سندي ديگر بر جنايت هاي نظام عبدالله صالح است و از محافل بين المللي خواست تا هرچه زودتر براي حل اين مسئله وارد عمل شوند.
سازمان عفو بين الملل در بيانيه اي توقف فوري كشتارها را در يمن خواستار شد و اعلام كرد كه تجاوزها و كشتارهاي نيروهاي يمني به هيچ وجه قابل قبول نيست و بايد هرچه زودتر پايان يابد و مسئولان اين حادثه محاكمه شوند.
نيروهاي امنيتي رژيم عبدالله صالح در حمله به تظاهركنندگان دو كودك را به قتل رساندند.
يكي از آنها 10 ساله و ديگري نيز نوزاد10 ماهه اي است كه از ناحيه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.
اين نوزاد 10 ماهه به عنوان كم سن ترين قرباني حملات وحشيانه اخير نيروهاي امنيتي اين كشور لقب گرفته و ميليون ها يمني را متاثر كرد.
تصوير اين شهيد 10 ماهه يمني د رحالي كه دو چشمش با پارچه پوشانده شده بود در رسانه هاي مختلف و پايگاه هاي اينترنتي جهان مخابره شد پرسش روز اين است كه آيا علي عبدالله صالح مي تواند با كشتار مردم بي گناه پايه هاي رژيم خود را تحكيم كند؟
اين درحالي است كه ملك عبدالله بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان در ديدار با علي عبدالله صالح بر حمايت كامل خود از رژيم يمن تأكيد كرد.
به گزارش ايسنا در اين ديدار عبدالله صالح نيز از اقدامات عربستان و حمايت مقام هاي عربستاني به ويژه پادشاه تشكر كرد. ناظران سياسي منطقه مي گويند كه پادشاه عربستان در حمايت از عبدالله صالح از كشتار مخالفان حمايت كرده است.
همچنين جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به يمن و نيز عبداللطيف الزياني، دبيركل شوراي همكاري خليج فارس براي مذاكره با مقام هاي يمني و حل و فصل بحران موجود در اين كشور وارد صنعا شدند.
منابع غربي اعلام كردند كه اين دو فرستاده براي تسهيل در امضاي طرح پيشنهادي سازمان ملل كه به منظور زمينه سازي براي امضاي طرح شوراي همكاري خليج فارس به يمن ارائه شده است، وارد يمن شده اند.
وزارت خارجه آمريكا، انگليس و فرانسه در بيانيه هاي جداگانه كشتار تظاهركنندگان در صنعا را محكوم كردند و از طرف هاي درگير خواستند گفت وگوها را براي رسيدن به توافق آغاز كنند.وزارت خارجه روسيه نيز خواستار مذاكرات مستقيم براي حل و فصل بحران يمن شد.

 



برلوسكني در دادگاه ميلان به اتهامات پاسخ داد

نخست وزير ايتاليا براي بار دوم به اتهام پرداخت رشوه 600 هزار دلاري براي شهادت دروغ در دادگاه حاضر شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، به نقل از منابع ايتاليايي نخست وزير ايتاليا ديروز براي دومين بار به اتهام پرداخت رشوه 600 هزار دلاري به وكيل انگليسي خود براي دادن شهادت دروغ به دادگاه رفت.
بر اساس اين گزارش، برلوسكني در اين پرونده متهم است 600 هزار دلار به «ديويد مايلز» انگليسي، وكيل خود پرداخت كرده تا به نفع او شهادت دروغ بدهد.در پرونده اي كه وكيل برلوسكني به دروغ به نفع او شهادت داده و به همين دليل محاكمه مي شود، اتهاماتي چون فحشا، خريد و فروش نامشروع حقوق تلويزيوني «مديا تريد» و «مدياست»، پرداخت رشوه و كلاهبرداري مالياتي تا سال 2009 و اختلاس 34 ميليون دلاري تا سال 2006 مطرح است.
در اين حال انتشار يك نوار مكالمه تلفني غيراخلاقي از نخست وزير ايتاليا بار ديگر باعث بي اعتباري بيشتر ايتاليا شده است.
طبق گزارش ها انتشار اين نوار مكالمه تلفني غيراخلاقي به پرونده فساد اخلاقي نخست وزير ايتاليا ابعاد گسترده تري داده است.
براساس اين گزارش، انتشار يك مكالمه تلفني از سيلويو برلوسكني در هفته گذشته كه از روابط غيراخلاقي خود سخن گفته خشم ايتاليايي ها و احزاب مخالف را برانگيخت. همزمان با انتشار اين مكالمه و گشوده شدن پرونده جديدي از سوي قضات در رابطه با رسوايي اخلاقي نخست وزير ايتاليا، فشار مخالفان وي براي كناره گيري برلوسكني نيز شدت گرفته است.

 



مقام افغاني : بدون حمايت مردم امضاي پيمان استراتژيك با آمريكا اعتباري ندارد

رئيس مركز همبستگي رسانه هاي افغانستان پيمان استراتژيك با آمريكا را مشروط به برگزاري همه پرسي در اين كشور دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس، «حسيني مدني» گفت، عده خاصي در افغانستان كه تمايل به آمريكا دارند مذاكرات پيمان استراتژيك با مقام هاي آمريكايي را پيش مي برند در حالي كه مردم از جزئيات اين مذاكرات اطلاعي ندارند.
رئيس مركز همبستگي رسانه هاي افغانستان گفت: امضاي تحميلي پيمان استراتژيك بدون اطلاع مردم از جزئيات آن و همچنين تحت فشار قرار دادن مذاكره كنندگان و دولت افغانستان توسط مقامات آمريكايي از جمله نگراني هاي قابل طرح در شرايط كنوني هستند.
وي با بيان اينكه امضاي اين پيمان اين نگراني را به وجود مي آورد كه افغانستان به مستعمره آمريكا تبديل شود، گفت: دولت افغانستان اين صلاحيت را ندارد كه حاكميت ملي را زير سؤال ببرد و به گونه اي عمل كند كه كشورهاي منطقه، افغانستان را اشغال شده بدانند زيرا اين وضعيت به نفع افغانستان نيست.
مدني با اشاره به اينكه امضاي اين پيمان عواقب ناگواري به همراه خواهد داشت تاكيد كرد كه تصميم گيري نهايي براي پيمان استراتژيك بايد براساس راي مردم صورت گيرد.
از سوي ديگر، دو نهاد اجتماعي با انتشار گزارشي در مورد عمليات شبانه نيروهاي خارجي در افغانستان هشدار دادند كه اين عمليات سبب خشم روزافزون افغان ها نسبت به اين نظاميان شده است.
فرمانده پليس ولايت جوزجان نيز از كشته شدن چهار غيرنظامي و زخمي شدن هشت تن بر اثر يك حمله انتحاري در اين ولايت خبر داد.
«عبدالعزيز فطرت» در گفت وگو با خبرگزاري فارس در كابل، اظهار داشت: يك عامل انتحاري سوار بر موتورسيكلت، خود را در مقابل فرماندهي پليس منطقه «آقچه» منفجر كرد.
به گفته اين مقام امنيتي افغان، بر اثر اين انفجار، يك پليس و سه غيرنظامي كشته و يك زن، يك كودك و پنج غيرنظامي ديگر زخمي شدند.

 



بازداشت معترضان آمريكايي در وال استريت نيويورك

پليس آمريكا با حمله به معترضان سياست هاي اقتصادي اوباما، شماري از آنها را دستگير كرد.
به گزارش روزنامه انگليسي «ديلي ميل»، پليس آمريكا روز دوشنبه در سومين روز از اعتراضات مردمي عليه سياست هاي اقتصادي «باراك اوباما»، به جمعيتي كه در اطراف ساختمان «وال استريت» تجمع كرده بودند حمله و دستكم هشت نفر از آنها را دستگير كرد.
اين روزنامه همچنين نوشت: آمريكائي ها با در دست داشتن پلاكارد و دست نوشته هايي كه روي آنها جملاتي با مضامين «به فساد و استبداد دسته جمعي پايان دهيد برده داري را متوقف كنيد، تورم مساوي است با گرسنگي، نمي توانم لابي گر را تحمل كنم، هزينه هاي جنگ را صرف ايجاد شغل كنيد و...» نوشته شده بود، اعتراض خود را به اوضاع وخيم اقتصادي حاكم بر كشورشان نشان دادند. پليس آمريكا اما اعلام كرد، از زمان آغاز اين اعتراض ها كه از روز شنبه و با عنوان «روز خشم آمريكا» در جريان است، هشت نفر را روانه بازداشتگاه ها كرده اند.
گزارش هاي منتشر شده در اين باره حاكي است، پليس آمريكا از ترس حمله معترضان به ساختمان بورس و حتي بانك هاي نيويورك حضور چشمگيري در منطقه داشته و كاركنان وال استريت نيز تحت تدابير خاص مي توانند سركار خود حاضر شوند.
معترضان بارها اعلام كرده اند به اعتراض هاي خود ادامه خواهند داد. گفتني است، همزمان با آغاز اين اعتراض ها، بازارهاي مالي آمريكا نيز سقوط چشمگيري را تجربه مي كند.

 



طرح عربستان و قطر براي ترور نوري مالكي لو رفت

منابع خبري از طرح عربستان و قطر براي ترور نخست وزير و شخصيت هاي ملي عراق خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «النخيل» منابع آگاه امنيتي و سياسي، طرح سعودي، قطري براي سرنگون كردن دولت «نوري مالكي» در عراق را تاييد و اعلام كردند: اين طرح موسوم به «قديم، جديد» است كه طي آن با هدف قرار دادن نخست وزير، هم پيماني ملي عراق و در نتيجه اسلام گراهاي عراقي دچار تشتت و شكاف مي شدند.
براساس اين گزارش، دستگاه اطلاعاتي عربستان با همكاري دستگاه اطلاعاتي برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس و عربي، طرح هايي را براي ترور مالكي در سال هاي 2007 ، 2009 و 2011 تدارك و پايه ريزي كرده بود.
عربستان پس از اجراي اين طرح در نظر داشت اياد علاوي رهبر فهرست العراقيه را به مسند قدرت برساند و پس از آن نيروهاي طرفدار خود را جايگزين كند.
براساس اطلاعات به دست آمده، دولت عربستان تمام تلاش خود را براي ناكام گذاشتن مالكي در رسيدن دوباره به قدرت در عراق را به كار بسته اما در اين كار ناكام مانده است.
همچنين يك عضو فراكسيون «احرار» در پارلمان عراق با اشاره به جنايت اخير تروريست ها در منطقه «النخيب» تاكيد كرد: سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي و آمريكايي ها، براي بي ثبات كردن عراق تلاش مي كنند.
به گزارش مهر، «مها الدوري» گفت: موساد و نيروهاي اشغالگر آمريكايي مسئول واقعه النخيب هستند و هدف آنها از اجراي اين سناريو، ايجاد فتنه مذهبي ميان مردم عراق بود. اين نماينده پارلمان عراق گفت: آمريكايي ها مي خواهند اوضاع عراق همانند سابق باشد و كشور درگير جنگ داخلي شود تا بهانه اي براي ادامه حضور خود در عراق داشته باشند. الدوري تصريح كرد: آمريكايي ها، خواستار بي ثباتي در عراق هستند به ويژه اين كه به موعد نهايي خروج نظاميان اين كشور در پايان سال جاري هم نزديك مي شويم.
گفتني است، افراد مسلح تروريست چندي قبل يك اتوبوس عراقي را در منطقه «الوادي القذر» در 70 كيلومتري جنوب النخيب در غرب عراق متوقف و تمام سرنشينان ذكور آن را تيرباران كردند.
نوري مالكي نخست وزير عراق پس از اين واقعه اعلام كرد كه درباره النخيب بزرگ نمايي شده و هدف از اين حادثه ايجاد فتنه مذهب در ميان مردم است.

 



زد و خورد پليس بنگلادش با تظاهركنندگان70 مجروح برجاي گذاشت

بر اثر حمله پليس بنگلادش به تظاهركنندگان كه خواستار آزادي رهبرانشان از زندان هاي اين كشور بودند دست كم 70 نفر مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، بر اثر يورش پليس و نيروهاي امنيتي بنگلادش به هواداران حزب جماعت اسلامي كه بزرگترين حزب شيعي اين كشور است دست كم 70 نفر مجروح شدند و 30 خودرو به آتش كشيده شد. پليس اين كشور با گلوله هاي پلاستيكي و گاز اشك آور به طرفداران اين حزب كه در حدود 5000 نفر بودند حمله كرد.
در اين درگيري كه در شهر داكا صورت گرفت تظاهركنندگان فرياد مي زدند «آزادي زندانيان سياسي»، «رهبران ما را آزاد كنيد».
پليس شهر داكا تعدادي از معترضان را نيز دستگير كرد. اين در حالي است كه حدود 20 نيروي پليس نيز مجروح شدند كه به گفته رئيس پليس اين شهر بر اثر اصابت آجر از سوي تظاهركنندگان مجروح شدند.
طرفداران حزب جماعت اسلامي در شهر چيتانگو نيز تظاهرات مشابهي براي آزادي چهار رهبر جماعت اسلامي برگزار كردند كه در اين شهر نيز تعدادي مجروح و عده اي دستگير شدند.
گفتني است دادگاه رسيدگي به جنايات جنگي در بنگلادش كه در حال تحقيق درباره جنگ استقلال اين كشور از پاكستان در سال 1971 است چهار رهبر جماعت اسلامي را سال گذشته دستگير و زنداني كرد.
اين چهار عضو جماعت اسلامي عبارتند از موتيور رحمان، رهبر اين حزب، علي احسن مجاهد معاون او و دو تن ديگر از رهبران ارشد اين حزب. اين جنگ 9 ماهه كه حدود سه ميليون كشته بر جاي گذاشت سرانجام به استقلال اين كشور از پاكستان منجر شد.


 



5 كشته و 34 مجروح در انفجار بازار پيشاور

رسانه هاي پاكستان از كشته شدن پنج نفر و زخمي شدن 34 فرد ديگر در پي وقوع يك انفجار در مغازه اي در بازار پيشاور خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري مهر، شبكه تلويزيوني «جئو» پاكستان در گزارشي اعلام كرد كه شب گذشته در پي وقوع يك انفجار در مغازه اي در بازار پيشاور در شمال غرب اين كشور پنج نفر كشته و 34 نفر ديگر زخمي شدند كه حال پنج نفر از آنها وخيم گزارش شده است.
«آصف علي زرداري» رئيس جمهوري اين كشور در بيانيه اي اين حمله را كه باعث كشته و زخمي شدن بي گناهان بسياري شد، محكوم كرد.
شاهدان عيني اعلام كردند كه اين بمب در موتورسيكلتي كه خارج از يك مغازه به فروش محصولات فرهنگي پارك شده بود، كار گذاشته شده بود.
همچنين در پي وقوع اين انفجار حدود 20 مغازه و خودروي پارك شده در محل حادثه در آتش سوختند و آتش نشانان پس از اين سانحه در محل حادثه حاضر شده و تيم هاي امداد و نجات مجروحان را به بيمارستان منتقل كردند.
هنوز هيچ فرد يا گروهي مسئوليت اين انفجار را برعهده نگرفته است.

 



دانش آموزان محجبه در جمهوري آذربايجان از تحصيل محروم شدند

دانش آموزان محجبه جمهوري آذربايجان به بهانه يكسان نبودن لباس آنها از تحصيل محروم شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اسلام تايمز، سال تحصيلي جديد در جمهوري آذربايجان در حالي آغاز شد كه دانش آموزان محجبه به بهانه يكسان نبودن لباس، نتوانستند در كلاس حاضر شوند.
اين در حالي است كه دانش آموزان يهودي مي توانند با كلاه «كيپا» وارد مدارس شوند.
جمهوري آذربايجان با 96 درصد مسلمان و 85 درصد شيعه براي خوش خدمتي به صهيونيست ها حجاب در مراكز آموزشي و پخش اذان از بلندگوهاي مساجد را ممنوع كرده است.
دولت باكو با فشار صهيونيست ها، محدوديت هاي زيادي را براي مسلمانان ايجاد كرده و بارها مسلمانان به اين محدوديت ها اعتراض كرده اند.
خبر ديگر اينكه مردم مسلمان قرقيزستان در اعتراض به ممنوعيت حجاب در مدارس تظاهرات كردند.
با شروع سال تحصيلي در اين كشور روساي مدارس از ورود دانش آموزان محجبه به مدارس جلوگيري كردند و والدين اين دانش آموزان با شكايت به اتحاديه زنان، از اين اتحاديه خواستند كه به اين مسئله رسيدگي كند.اين در حالي است كه پيش از اين خبر ممنوعيت استفاده از حجاب در مدارس و دانشگاه هاي قرقيزستان تكذيب شده بود اما اكنون با شروع سال تحصيلي از ورود دانش آموزان محجبه به مدارس جلوگيري مي شود.

 



چها رسوي پنج قاره

ديپلماسي احمقانه
وزيرخارجه سابق رژيم صهيونيستي گفت، ديپلماسي تل آويو احمقانه است.
تزيبي ليوني رئيس حزب كاديما و وزيرخارجه سابق اسرائيل از سياست هاي بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم انتقاد و آن را بسيار احمقانه توصيف كرد.
وي افزود، اين سياست ها، اسرائيل را منزوي كرده است.
مهره سوخته
روزنامه آمريكايي يواس اي تودي نوشت كه عملكرد سياسي باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در منطقه خاورميانه و نزاع فلسطينيان با رژيم صهيونيستي باعث شده كه وي نزد هر دو طرف بي اعتبار و به مهره اي سوخته تبديل شود.
اين روزنامه افزود: اقدامات اوباما اوضاع را پيچيده تر كرده و موجب شكست مذاكرات صلح شده است.
لغو سخنراني عبدالله گل
سخنراني عبدالله گل رئيس جمهور تركيه به دليل تهديد به بمب گذاري در دانشگاه برلين لغو شد
تخليه سالن به حدي سريع بود كه حاضران حتي فرصت نيافتند كه كيف و لباس خود را بردارند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14