(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 30 شهریور 1390- شماره 20029

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بر بلنداي اجلاس تهران (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
آشغال(گفت و شنود)
احمدي نژاد: سازمان ملل سازماني براي تمام ملت ها نيست
وزير ارشاد: بي بي سي فارسي رسانه نيست صداي فتنه گران است
آيت الله مهدوي كني: اميدوار به حضور اعضاي جبهه پايداري در كميته 8+7 هستيم
اميراحمدي: جو سنگين است مشايي خيلي احتياط كند (خبر ويژه)
سانسور ملاقات مهم مرده شور ها در پاريس (خبر ويژه)
پنتاگون به طور ويژه نگران قدرت دريايي سپاه پاسداران است (خبر ويژه)
سلام ويژه مردم تركيه به اردوغان! يا جلو ناتو بايست يا مثل مبارك برو (خبر ويژه)



بر بلنداي اجلاس تهران (يادداشت روز)

اجلاس دو روزه «بيداري اسلامي» در تهران يك شاخص مهم در ارزيابي فضاي حاكم بر منطقه است. اين اجلاس از يك سو فراگيرترين اجلاس و مجمعي بود كه طي ماه هاي گذشته در جهان برگزار شد و اساساً هيچ اجلاس ديگري در اين ارتباط با اجلاس مورد اشاره از نظر تعداد و تنوع شركت كنندگان قابل مقايسه نيست و از سوي ديگر اين اجلاس حاوي عميق ترين مباحث و بيش از 700 نفر از انديشمندان كشورهاي مختلف اسلامي شركت كننده در اين اجلاس نزديك ترين مواضع را با يكديگر داشتند كه نكته اي كم نظير و حائز اهميت فراوان است. در واقع اجلاس بيداري اسلامي تهران سخنگوي واقعي نخبگان و توده هاي جهان اسلام بود و از اين رو واجد تأثيرات عميقي در سطح جهان اسلام مي باشد.
در اين اجلاس رهبران مؤثر جهان اسلام و بخصوص كشورهايي كه در كانون تحولات قرار دارند، حضور داشتند و يك اجلاس «عملياتي» به حساب مي آيد. اين يك اجلاس رسمي و تشريفاتي از نوع آنچه توسط دستگاه هاي رسمي كشورها برگزار مي شود، نبود كه اگر بود اثر چنداني برجاي نمي گذاشت و چندان اهميتي پيدا نمي كرد. چرا كه اينگونه اجلاس هاي تشريفاتي همواره از سوي سازمان هايي نظير كنفرانس اسلامي، اتحاديه عرب، شوراي همكاري خليج فارس و... برگزار مي شود. ولي اين اجلاس ها همواره فاقد اثر عملي بوده است و لذا نه كسي را ترسانيده و نه شوقي برانگيخته است. درست است كه اجلاس بيداري اسلامي توسط جمهوري اسلامي برگزار شد ولي شركت كنندگان در آن وزراي خارجه كشورها و يا مقاماتي از اين قبيل نبودند در اين اجلاس كساني شركت كردند كه نوعاً در ميانه ميدان عمل قرار دارند و لذا اين ابتكار جمهوري اسلامي را بايد يك عمليات واقعي در فضاي تحولات منطقه اي به حساب آورد.
در اجلاس دو روزه تهران رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت امام خامنه اي دامت بركاته در قامت رهبر امت اسلامي- موضوعي خواستني از سوي ملت هاي مسلمان- نكات كليدي فراواني بيان كردند كه فراز فراز آن يك دستورالعمل براي امت اسلامي بود. دستورالعمل هايي كه ماههاست انتظار آن در جهان اسلام وجود دارد. ديدگاه هايي كه توسط رهبري مطرح شد برخاسته از يك نگرش ملي و بر مبناي منافع زودگذر نبود بلكه بنيان هايي را مورد اشاره قرار مي داد كه وقتي ساخته شوند، امت اسلام خود را در قله اي رفيع خواهد ديد و از اين رو اين مطالبات اگر چه با انشاي ولي امر و صاحب لواء مطرح گرديد ولي عميقاً توسط توده ها مطالبه گرديده و همه منتظر بودند تا پرچمي در جهان اسلام بلند شود و همه را دور «كلمه واحده» كه برخاسته از تقوا باشد، جمع كند. دقيقاً از همين رو بود كه كلمات رهبري آنگاه كه از چله سخن رها شد، توجهات را به سوي خود جلب نمود.
در اجلاس دو روزه تهران اگر چه مذهب تعيين كننده وحدت نبود و تلاش شده بود كه «همه باشند» اما به هر حال اكثريت قاطع شخصيت ها متعلق به اهل سنت بودند كه از منتهي اليه جنوب شرق آسيا تا منتهي اليه غرب قاره اروپا تا آسياي ميانه تا آسياي مركزي و حتي شخصيت هايي در قاره آمريكا آمده بودند و لذا اين اجلاس آئينه تمام نماي امت اسلام بود و مي توان گفت در طول چندين دهه گذشته فراگيرترين اجلاسي بود كه شخصيت هاي اهل سنت در آن شركت كرده بودند. اهل سنت در ام القري جهان اسلام تريبوني پيدا كردند كه فارغ از تعارفات حرف هاي خود را بزنند اين حرف ها در عباراتي قابل تلخيص است؛ «اسلام تنها راه حل است»، «وحدت نياز مبرم، جهان اسلام است»، «بايد در مقابل توطئه هاي غرب براي تسلط دوباره بر جهان اسلام ايستاد»، «فلسطين قلب جهان اسلام و مهمترين عامل اثرگذار بر تحولات منطقه اي است»، «انقلاب ها به چند كشور كنوني محدود نمي شود»، «زمان بازيابي تمدن اسلامي بر مبناي همگرايي دروني جهان اسلام فرا رسيده است»، «هرگونه نداي تفرقه افكنانه و فرقه گرايانه كمك به دشمنان اسلام است»، «سكولاريزم كالاي وارداتي غرب براي هدر دادن سرمايه امت اسلام است» و... اين ها همه آن چيزي است كه از يك سو امت اسلام با آن ها شناخته مي شوند و از سوي ديگر همان است كه جمهوري اسلامي طي 32 سال گذشته همواره به آن ها نداداده است اين خود دليل جداگانه- و البته مهمترين دليل- بر اين است كه انقلاب هاي منطقه ديني و انقلابي اند هر چند ممكن است در بعضي از اين ها به دليل آنكه طي 100 سال گذشته مسايل اجتماعي از دين جدا افتاده و تجربه اي پديد نيامده و در آنها رنگي از سلفي گري هم گرفته باشند اما وقتي همين سلفي ها از پاكستان و افغانستان و مصر و... در تهران دور هم جمع مي شوند و با نيروهاي انقلاب كه چندان نسبتي با سلفي گري ندارند اعلام همراهي مي نمايند خود يك گام مهم به سمت عمومي شدن دو مفهوم «انقلاب» و «دين» به حساب مي آيد. به عنوان مثال در اين بين سخنراني سميرالحق از پاكستان كه يك چهره سلفي به حساب مي آيد در كنار سخنراني رمضان عبدالله شلح رهبر جهاد اسلامي فلسطين كه پيشرو مبارزه ديني با رژيم صهيونيستي است معناي خاصي به اين همايش داد.
در اين همايش و بيانيه پاياني آن از هر عنوان اختلافي پرهيز شد تا از نشاط كنگره اسلامي كاسته نشود اما با اين وجود سه نام در كنار هم مورد توافق قرار گرفت، «ايران»، «فلسطين» و «لبنان» به عنوان سه عنصر اصلي انگيزشي در قيام هاي منطقه و اين موضوع كه بدون حتي يك نفر مخالف به تصويب عمومي رسيد نشان داد كه آدرس اين انقلاب ها كجاست و مسلمانان دوست دارند با چه واژه هايي ربط خود را با بين الملل اسلامي بيان نمايند.
در اين همايش چهره هاي شاخص هر كشوري مي خواستند «پيشتازي» كشور خود را در انقلاب ها نشان دهند و از ديگران عقب نباشند اين نشان مي دهد كه از نظر آنان اينجا همان جايي است كه بايد موقعيت كشور خود را در بين الملل اسلامي به ثبت برسانند. برادران يمني كه طي 8 ماه گذشته حتي براي يك روز ميدان را خالي نكرده اند، براي پر كردن جاي خالي حضور خود در هيئت رئيسه اجلاس تهران عبارت جالبي داشتند: «يمن پيش از ديگران بپاخاسته و شايسته توجه ويژه اي است» و درست هم مي گفتند يمني ها 30 سال است كه با رژيم صالح مي جنگند شش جنگ حوثي ها در فاصله سالهاي 82 تا 88 نمونه اين موضوع است و البته وقتي «علي ناصر محمد» بعنوان چهره شاخص مبارزان بخش جنوبي يمن و شهر عدن در جايگاه قرار گرفت همه تصديق كردند كه حق يمني ها بايد محفوظ نگه داشته شود. براي يمني ها شايد اهميتي نداشته باشد كه در اتحاديه عرب تحويل گرفته شوند يا نه ولي برايشان مهم بود كه در اجلاس تهران چه طور ديده شوند چون اينجا نقطه تاريخ ساز است و يمن با اشتياق مي خواهد نقش خود را بعهده بگيرد.
در اين اجلاس اگر يك سخنراني، نكته اي مي گفت كه كمي گلايه برانگيز بود سخنران بعدي بدون هماهنگي با رئيس مجلس با متانت به آن پاسخ مي داد و طرف مقابل كه به حسن نيت سخنران منتقد خود يقين داشت، درصدد پاسخ برنمي آمد و اين يك اتفاق بي سابقه در اجلاس ها بود اين در جريان سخنراني فرستاده الازهر و پاسخ دكتر ابراهيم جعفري از عراق اتفاق افتاد و شيخ اعزام شده مصري برادرانه آن را پذيرفت. اين روحيه به خوبي نشان داد كه امت اسلام اگر بدون امتياز در كنار هم بنشينند و كشور ميزبان هم ثابت كند كه جز كمك نظري ندارد، با هم هيچ مسئله اي ندارند و با برادري مي توانند مسايل خود را در كوتاه ترين زمان و با كمترين هزينه حل و فصل نمايند.
اجلاس تهران كه مهمترين و كاري ترين اجلاس ايران در طول 30 سال گذشته بود، در عين كاري بودن با كمترين هزينه ها برگزار گرديد و اين مي تواند حاوي درس هاي مهمي براي مسئولان كشور و بخصوص دستگاه ديپلماسي ما باشد. اين اجلاس نشان داد كه ايران در قلب امت اسلام قرار دارد و فراهم آوردن آن ها در تهران با اشتياق آنان توأم خواهد بود. لذا اگر تاكنون در لايه هاي ذهن بعضي از ديپلمات هاي ما و بعضي از دستگاه هاي ديپلماتيك ما ترديدي نسبت به اين موضوع و امكان كار گسترده و مؤثر وجود داشت حالا ديگر نبايد اين ترديد وجود داشته باشد و نبايد از يك ديپلمات كه هزينه هنگفتي صرف اقامت او در كشور خارجي مي شود، پذيرفت كه بدليل تلاش دشمنان امكان كار وجود ندارد.
اجلاس تهران نشان داد كه انقلاب اسلامي نبايد در حصارهاي ديپماتيك و تعارفات فرصت بر باد ده محصور بماند. انقلاب بايد حرف خود را با رساترين واژه ها و بدون تزلزل بزند و ديپلمات هاي ما بايد بدون آنكه نگراني داشته باشند اين پيام ها را به مخاطبان برسانند و بدانند كه يك سفير يا... نبايد به حضور در جلسات رسمي بسنده كند بلكه بايد بداند كه نخبگان، انديشمندان، مراكز تخصصي و پژوهشي و توده هاي مردم مخاطب سفير جمهوري اسلامي در خارج از كشور هستند. آنچه در اجلاس دو روزه تهران شاهد بوديم نمايي دل انگيز از ديپلماسي عمومي بود كه در بالاترين سطح و منسجم ترين شكل ممكن و با حضور سطح گسترده اي از سرحلقه هاي جريانات مردم نهاد در جهان اسلام برگزار گرديد. تصويب دائمي شدن دبيرخانه اين اجلاس و تكرار سالانه آن هم خود دليل ديگري است كه اين يك اشتياق يك جانبه نيست بلكه دو طرف آن را براي ايفاي مسئوليت هاي رسمي خود لازم مي شمرند.
سخنان دقيق رهبر معظم انقلاب در اين اجلاس بدون اندكي حاشيه و يا حرفي كه بوي ناهمخواني بدهد مورد تأكيد حاضران قرار گرفت همه «امام خامنه اي»- دامت بركاته- را در آنچه فرمودند، تحسين كردند و در كشورهاي اسلامي به يك محور رسانه اي تبديل شد اين اقبال عمومي مسئوليت مضاعفي را متوجه ما مي كند ما بحمدالله والمنه از امكان رهبري جهان اسلام برخورداريم و اين خلأ در كشورهاي ديگر به چشم مي خورد آيا ما نسبت به معرفي اين رهبري به جهان اسلام مسئوليت خود را شناخته و به آن عمل مي كنيم. اين حق جهان اسلام است و ما متأسفانه طي سالهاي گذشته با بهانه هاي غيرموجه از اسلام و مسلمين دريغ كرده ايم.
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤تسخير سفارتخانه ها و لانه جاسوسي صهيونيستي و پايين كشيده شدن پرچم آمريكا از فراز دانشگاه آمريكايي قاهره و تظاهرات در مقابل سفارتخانه هاي آنها در اردن، لندن و را به پيشگاه مقام معظم رهبري با خرسندي كامل تبريك عرض مي كنم. باش تا صبح دولتت بدمد كاين هنوز از نتايج سحر است.
پدر شهيد فرهاد امام جمعه
¤رهنمودهاي حضرت امام خميني وحضرت آيت الله العظمي خامنه اي چراغ راه بيداري اسلامي در منطقه شده و خستگي را از تن انقلابيون بيرون آورد. عمل كردن به تذاكرات و توصيه هاي رهبر انقلاب باعث خواهد شد از تكرار حوادث تلخي كه براي جمهوري اسلامي در طول 32 سال گذشته به وجود آمده و هزينه هايي را بوجود آورده جلوگيري شود. فلذا همگان وظيفه دارند از مسموميت جريان بيداري اسلامي جلوگيري كرده و نگذارند انقلاب جهاني در ادامه مسير انحراف پيدا كند.
محمودي
¤همزمان با سفر رياست محترم جمهور به نيويورك رئيس محترم مجلس نيز كنفرانس خبري ترتيب داد و برخي از اصلاح طلبان و روزنامه نگاران معلوم الحال از وي در مورد محاكمه و طرح شكايت از رئيس جمهور را سوال كردند كه نشان از نفاق آنها دارد چرا كه در اين ايام چنين سوالاتي فقط براي دشمنان نظام خوشايند است.
قلياف
¤سعيد عبدولي قهرمان كشتي فرنگي جهان بلافاصله پس از آمدن از فرودگاه به انديمشك مستقيم به منزل شهيد بابايي كه اخيرا توسط پژاك به شهادت رسيده رفت و مدالش را تقديم خانواده اين شهيد كرد. درود بر اين جهان پهلوان شايسته ميهن اسلامي.
6694---0936
¤با تشكر از يادداشت روز آقاي شريعتمداري در تاريخ 26/6/90 اختلاس سه هزار ميلياردي دهن كجي به سال جهاداقتصادي است و محاربه با نظام است مسئولين دولتي هوشيار باشند مردم دل در گرو احدي جز مقام ولايت ندارند. انقلاب هم وابسته به فرد نيست.
آزاده و جانباز 40%
¤وقتي از سوي مديريت بانك مركزي به تمام بانك ها ابلاغ و بخشنامه مي شود كه با مشتريان پولدار خود تماس بگيرند و آنان را تشويق به سپرده گذاري با سود 15درصد بكنند، تا تراز ساليانه بانك مثبت بشود بالطبع زمينه براي اختلاس هاي ريز و درشت فراهم مي شود. پس مديريت بانك هم در موضوع اختلاس 3 هزار ميليارد توماني اخير كه كشف شده مقصر است و مسئولين امر بايد پاسخگو باشند.
يك پيش كسوت در امور بانكي
¤از رئيس محترم سازمان صدا و سيما درخواست مي شود گيرنده ديجيتال را سراسري كنند بويژه در نقاط مرزي و همچنين راديو معارف را نيز سراسري نمايند كه براي تمامي هموطنانمان قابل دريافت باشد كه يك اقدام عملي در مبارزه با ماهواره ها خواهد بود.
حبيب ديناروندزاده
¤از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست مي شود فكر اساسي براي اجاره بهاي مسكن نمايند متاسفانه اجاره بها همچون برج ميلاد سر به فلك مي كشد و كسي نيز مانع آن نيست.
8214---0919
¤نسبت جمعيت شهري به جمعيت روستايي 74 به 26 مي باشد و اين روند به دليل استمرار مهاجرت بي رويه روستاييان به شهرها رو به افزايش است بايد با توسعه خدمات رساني سريع به روستاها از يك سو و ارائه بسته هاي تشويق عملي براي مهاجرت هاي معكوس از سوي ديگر جلوي افزايش بي رويه جمعيت شهري را گرفت.
6988---0936
¤به معاون محترم صندوق بازنشستگي عرض مي كنم كه مجلس قانون بازنشستگي پيش از موعد افراد داراي 25 سال سابقه را با 30 روز حقوق تصويب كرده است نه 25 روز حقوق.
9688---0912
¤با گذشت 6 ماه از سال 90 هنوز حكم حقوقي كارمندان دانشگاه منحل شده علوم پزشكي ايران را نزده اند و كسي نيز پاسخگو نيست.
7628---0912
¤در بسياري از پشت بامهاي منازل آپارتماني قرچك گيرنده ماهواره نصب است با عنايت به اينكه برنامه هاي آن باعث از هم پاشيدن كانون گرم خانواده ها مي شود از مسئولين انتظامي ورامين درخواست مي شود با اين موضوع برخورد نمايند.
0838---0912
¤از استاندار محترم قم و مديران تحت امر ايشان درخواست مي شود با ناهنجاريهاي موجود در قم كه قطعا دشمن براي آن برنامه ريزي مي نمايد برخورد جدي كنند.
3466---0939
¤چرا وزارتخانه هاي علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت مدارك پزشكي فيليپين، ارمنستان و را ارزشيابي نمي كند؟!
2406---0918
¤تعدادي از مربيان پيماني دانشگاه آزاد هستيم كه طبق شرايط اعلام شده توسط سازمان سنجش در آزمون دكتري شركت كرديم ولي الان كه نتايج آزمون مشخص شده اعلام كرده اند مربيان پيماني دانشگاه آزاد حذف شده اند. اعتراض ما اين است كه چرا روز اول، ثبت نام ما با عنوان مربيان پيماني دانشگاه آزاد را پذيرفتند و امروز خلاف بخشنامه خودشان عمل مي كنند.
باي
¤بيش از چهل روز است كه پمپ گاز ايرانپارس واقع در اتوبان شهيد آبشناسان تعطيل است و مردم سرگردانند. از مسئولين ذي ربط انتظار مي رود با حل مشكل مانع تعطيلي پمپ هاي گاز و سرگرداني مردم شوند.
جمعي از اهالي محل
¤ چند شب قبل در يكي از جايگاه هاي سوخت گاز شهرستان اهواز از ساعت 21 شب به مدت 18 دقيقه در صف بودم تا نوبت به بنده رسيد. عرض مي كنم چرا مسئولين استان براي رفع اين مشكل فكري نمي كنند؟
4377---0916
¤ يكي از هم وطنان در اين ستون در خصوص عوارض 030 توماني بزرگراه تهران- قم گلايه داشت پس ما شهروندان اروميه كه براي عبور از پل ميان گذر مبلغ 4 هزار تومان عوارض پرداخت مي كنيم چه بگوييم؟
0768---0914
¤ كارگران پيماني كارخانه هاي شيشه قزوين حقوق و مزاياي خود را به موقع دريافت نمي كنند. در ضمن بين حقوق و مزاياي نيروهاي پيماني و قراردادي تبعيض وجود دارد. در صورتي كه هر دو به يك اندازه و يك نوع كار را با هم انجام مي دهند.
9600---0919
¤ از روزنامه كيهان تقاضا مي كنم كه گزارشي از افزايش بي رويه قيمت ها به ويژه در شمال كشور تهيه و چاپ كنيد. در اينجا هيچ ضابطه اي براي قيمت اجناس وجود ندارد. مثلاً تخم مرغ را دانه اي 020 تومان مي فروشند.
يك شهروند
¤ روستاي پشتكوه در هرمزگان محروم ترين روستاي اين استان است و نياز به كمك فوري دولت دارد.چندين بار پيام فرستاديم ولي شما چاپ نكرديد. خواهش مي كنم چاپ كنيد تا شايد رئيس جمهور تدابيري براي رسيدگي به اين بخش محروم بينديشد.سي و چند سال از پيروزي انقلاب اسلامي مي گذرد اما هنوز 02 كيلومتر از راه روستايي اين منطقه آسفالت نشده است.
يك شهروند- بندرعباس
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 5/6/09 آن رسانه با عنوان «پايه روشنايي روز روشن است» محدوده بن بست نواب واقع د رضلع شمالي خيابان انقلاب بعد از تقاطع شريعتي به آگاهي مي رساند: نسبت به اصلاح پايه هاي روشنايي در محدوده مذكور اقدام لازم انجام شد

¤ اگر با امثال شهرام جزايري برخورد قاطعي مي شد امروز شاهد اختلاسهاي سه هزارميلياردي نبوديم.
5087---5091
¤ پذيرفته نيست كه درسال جهاد اقتصادي در اثر مديريت ضعيف بانك مركزي هر روز توان خريد مردم جامعه دچار اختلال بشود و ظرف مدتي اندك قيمت سكه از زير 040هزار تومان به بالاي 060 هزارتومان يعني فراتر از افزايش قيمت جهاني افزايش پيدا كند. با اين وضعيت ديگر كسي تن به كار و توليد نمي دهد. مرتب اعلام مي كنند اين تغييرات و افزايش قيمت سكه در كشور پديده اي حبابي است. ولي عملا يك عده دارند مرتب پول بادآورده جمع مي كنند. اگر نمي توانند مديريت كنند كنار بروند و بگذارند كساني كه در اين كار توانمند هستند اين بحران را مديريت كنند.
اميرحسين سلطان
¤ طبق قراردادي كه براي اعزام به عتبات بين كاروان نداي رحمت قم با شركت شمسا منعقد شد از تاريخ 21/6/09 به سفر زيارتي عتبات اعزام شديم. طبق قرارداد قرارشد پنجاه هزارتومان اضافه پرداخت شود تا دو شب در كاظمين اقامت نماييم ولي متأسفانه اين شركت نه به تعهدش عمل كرد نه خسارت داد و نه عذرخواهي نمود؟! چرا با احساسات زوار بازي مي شود و چرا پول ناحقي از زوار اخذ و مسترد نمي شود؟! از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
عباس محمدي قم
¤ وقتي خبر اختلاس چندهزارميلياردي را شنيدم كه حتي شمارش صفرهايش برايم دشواربود ياد وام ازدواج صدهزارتوماني خودم افتادم كه با چه مشقتي موفق به دريافت آن شدم.
0965---7091
¤ پدرم مبلغ 33 ميليارد تومان در بانك صادرات قصرالدشت شيراز پول داشتند. ايشان درتاريخ 9/6/78 از دنيا رفتند .ما 4برادر و 6 خواهريم. 2تا از برادرانم با تباني و بدون حصر وراثت اقدام به دريافت پولها از بانك نمودند و پس از خريد چندين آپارتمان ما متوجه شديم. وقتي به بانك سر زديم منكر داشتن حساب پدرم شدند درصورتي كه تاكسيراني شيراز 04 سال ملكي را از پدرم كرايه كرده و هرسال كرايه آن را به همين شعبه واريز مي كردند ولي بانك و 2 برادرم منكر داشتن شماره حساب دراين بانك هستند. از رئيس محترم بانك مركزي و سازمان بازرسي كل كشور درخواست رسيدگي داريم.
هاديان
¤ باتوجه به اختصاص سه هزار ميلياردي چه كسي پاسخگوي خسارتهاي مالي و اقتصادي و حيثيتي به نظام مقدس جمهوري اسلامي است. نقش وزير اقتصاد و رئيس بانك مركزي دراين ميان چيست؟ راستي وزارت اطلاعات كه چشم نظام است در كجاي قضيه قرار دارد؟ نكند دوباره جريان اين پرونده مثل سريال كرباسچي شود؟ برخي مسئولين اعلام مي نمايند كه درجريان اختلاس بوديم، اگر بوديد پس چرا اقدامي نكرديد؟ بايد اين مسئله ريشه يابي و ريشه ها خشكانده شود و به يك جريان خاص هم ربط داده نشود. خيلي بزرگ تر از اين حرفهاست كه يك جريان تازه تأسيس بتواند چنين اختلاس كلاني را مديريت كند.
سراج
¤ نيروهاي شركتي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري نه اضافه كاري دارند نه مرخصي استحقاقي و نه هزينه اياب و ذهاب و حقوق آنها نيز همانند حقوق سال 78 است. خدمات رفاهي مانند تورهاي زيارتي هم تا 2 سال قبل اجرا مي شد بعد تعطيل و مجدداً برقرارشد. اين تورها ربطي به اياب و ذهاب و مرخصي استحقاقي و اضافه كاري ندارد.
جمعي از نيروهاي شركتي سازمان فرهنگي و هنري
¤ در حين عبور از خيابان موتورسيكلت ران جواني باعث مصدوميت و شكستگي دست و پايم شد كه صاحب موتورسيكلت نه گواهينامه داشت و نه بيمه و نه توان پرداخت خسارت. از نيروي انتظامي درخواست مي شود با متخلفين موتورسيكلت سوار به شدت برخورد كند و آنها را به تن دادن به قانون وادارسازد تا شايد از تصادفات كاسته شود.
محسن جعفري 07ساله
¤ دستگاه خودپرداز بانك رفاه شهرستان شوط آذربايجان غربي 65 هزارتومان مرا بدون پرداخت، از حسابم كسر نمود. با توجه به گذشت دوهفته از آن و علي رغم پيگيري ها هنوز نتيجه اي حاصل نشده است. درخواست رسيدگي عاجل دارم.
1345---4091
¤ پنجم مردادماه دردنامه اي را خطاب به سران سه قوه نوشته و به دفاتر ايشان ارسال كردم ولي به رغم قيد شماره تلفن و آدرس دقيق پستي هيچ پاسخي دريافت نكرده ام. مسئولين كي مي خواهند عملا نه در شعار پاسخگو باشند.
4161---1091
¤ واقعه اتصال برق نيروگاه اتمي بوشهر به شبكه سراسري برق كشور را به همه هموطنان در سراسر ميهن اسلامي و مسئولين تبريك مي گوييم.
1406---7091
¤ كوتاهي در حفاظت از بيت المال به جايي رسيده كه صاحبان ثروت هاي بادآورده از راه نامشروع اقدام به تاسيس بانك خصوصي كرده اند و هيچ ترسي هم از اينكه روزي رسوا بشوند و اموال آنان مصادره شود ندارند.
0553---6093
¤ آيا آقاي رئيس اداره برق اين اجازه را دارد كه در اولين اخطار كه از روي آن فقط يك روز گذشته است برق يك منزل استيجاري را قطع كند. حال آنكه تاخير يك روزه نيز به علت بي اطلاعي صاحبخانه بوده است.
پيراسته فر-رشت
¤ مترو در قبال پول بليطي كه مي گيرد موظف به دادن خدمات از قبيل سرويس هاي بهداشتي است ولي متاسفانه دستشويي ها را پولي كرده اند و از هر نفر 515 تومان پول مطالبه مي كنند. جالب اينكه تابلوي قيمت استفاده از دستشويي را هم روي ديوار نصب كرده اند.
موسوي
¤ بنده يك فرهنگي هستم. چندي پيش براي دريافت 2 ميليون تومان وام ضامن فردي شدم. وام گيرنده مدتي بود كه اقساط خود را پرداخت نمي كرد. به همين خاطر چندين بار از بانك با من تماس گرفتند و تهديد كردند كه چه مي كنيم و چه مي كنيم. آخرش هم طلب خود را از حساب بنده برداشت كردند. حالا چطور مي شود كه يك آدم مي تواند 3هزار ميليارد تومان وام بگيرد و هيچ كسي نسبت به آن احساس مسئوليت نكند.
خانم اسدي
¤ خدا لعنت كند كساني را كه 3 هزار ميلياردتومان اين ملت را اختلاس كردند و خدا آن كساني را هم كه در اين راه كثيف كمك كرده اند و مي كنند لعنت كند. آيا واقعا انصاف است كه در يك كشور اسلامي چنين اتفاقاتي بيفتد.
پيكر
¤ حرف دل مردم و رهبرمعظم انقلاب اسلامي در مبارزه با مفاسد اقتصادي ، حبس كردن آفتابه دزدها نيست؟
0230---5093
¤ مسجد نظام مافي در بلوار آيت ا... كاشاني قرار دارد. اخيرا شهرداري در جلوي مسجد پل عابر پياده نصب و خط كشي هاي جلوي مسجد را محو نموده است. با توجه به كهولت سن تعدادي از نمازگزاران مردوزن، استفاده از پل برايشان مقدور نمي باشد. لذا از شهرداري محترم درخواست مي شود تا تبديل پل به پل مكانيزه برقي نسبت به خط كشي عابر پياده در زير پل براي افراد كهن سال اقدام نمايد.
جمعي از اهالي محل
¤ از بانيان و متوليان مسجد جامع لاله زار تهران به جهت برگزاري مراسم ويژه شهادت حضرت حمزه سيدالشهداء(ع) و ارتحال ملكوتي حضرت عبدالعظيم حسني(ع) تقدير و تشكر مي شود ان شاءا... مساجد ديگر نيز در چنين ايامي نسبت به بزرگداشت اين بزرگواران همت گمارند.
احمدزاده
¤ با توجه به بالا رفتن شديد قيمتها و نرخ تورم و گراني موجود، از مسئولين محترم سازمان صداوسيما مي خواهيم دستمزد كاركنان حق الزحمه اي به خصوص گزارشگران راديو در بخش توليد را افزايش دهند.
محمود بليغيان اصفهان
¤ از برق منطقه اي 71شهريور درخواست مي شود نسبت به نصب پايه چراغ روشنايي در ابتداي كوچه زارع نژاد منشعب از خيابان شهيد داود دژكام واقع در ميدان شكوفه اقدام نمايد.
هاشمي
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود نسبت به راه اندازي مدارس تك شيفت در شهرستان نقده مساعدت نمايند. نبود چنين مدارسي مردم را دچار سردرگمي كرده است و مدارس غيرانتفاعي نيز مبلغ 045 هزار تومان طلب مي كنند كه در توان مردم شهرستان محرومي مثل نقده نيست.
جلديان از نقده
¤ برج ميلاد به منظور استفاده مخابراتي و تلويزيوني ساخته شده ولي در حال حاضر براي استفاده از رستوران با غذاي 618 هزار توماني و بستني چهارصد هزار توماني و بازديد خشك و خالي با آسانسور مبالغ 9 هزار و 71 هزارتوماني از بازديدكنندگان اخذ مي شود اين درحالي است كه شهرداري دستور داده كه در اين برج اشرافي گري نشود؟! در صورتي كه اكثر كارهاي شهرداري در اين برج اشرافي گري است و هيچ نظارتي هم از سوي شوراي شهر در كار نيست.
احمدزاده
¤ماشين ليفان مربوط به خودروسازي كرمان خودرو اصلا خدمات پس از فروش ندارد و براي پيدا كردن يك قطعه بايد تمام تهران را بگردي واي به حال شهرستاني ها.
0196---9091
¤بايد قوه قضائيه در مبارزه با مفسدان اقتصادي اقدام انقلابي كند تا كسي جرأت دست اندازي به بيت المال مسلمين را نداشته باشد.
رئوفي
¤ بعضي از اتباع افغانستان در اثر غفلت مسئولين ظاهراً به صورتي هدايت شده با پوشش و آرايش دور از شئونات اسلامي در شهرهاي مذهبي قم و مشهد ظاهر مي شوند. در همين ابتداي امر بايد با آنان برخورد قاطع صورت بگيرد.
0126---2091
¤هيچ كدام از مسئولين در مورد دريافت تمام و كمال قيمت بليت پروازهاي جانبازان به شهر مقدس مشهد توضيح نمي دهند. در ضمن از كيهان نيز به خاطر پوشش دادن مشكل جانبازان سپاسگزارم.
3055---1091
¤ با اين وضعيتي كه پوشش خانم ها در تهران پيدا كرده و واقعاً تأسف آور شده چنانچه از سوي مسئولين امر فكر اساسي براي بهبود وضع حجاب نشود چند سال بعد اثري از رعايت حجاب اسلامي بين برخي اقشار پايتخت نشين كشور نخواهيد ديد.
6239---6091
¤ از طريق تلفن همراه و ارسال پيامك براي آهنگ پيشواز اقدام كردم نه تنها فعال نشد بلكه ماهيانه 050 تومان روي پول قبض بنده اضافه مي شود. حكايت آش نخورده و دهان سوخته است.
5476---3091
¤ بعضي از هم وطنان و كاركنان دولت براي دومين مرتبه سود سهام عدالت را دريافت كرده اند ولي از سهام عدالت براي كاركنان نيروهاي مسلح هنوز هيچ آبي گرم نشده و از قرار معلوم، نمي شود.
5062---3091
¤ چرا به پزشكان استخدامي تمام وقت دانشگاه شهيد صدوقي يزد اجازه داده شده شب ها در بيمارستان هاي خصوصي مشغول به كار شوند و به ثروت اندوزي خود برسند در نتيجه صبح ها خواب آلود و خسته سركار اصلي و دولت حاضر بشوند و كارآيي چنداني نداشته باشند.
0014---3091
¤ صاحب دكه روزنامه فروشي ابتداي خيابان 03 تير به جاي اينكه روزنامه كيهان را به تاريخ روز روي پيشخوان بگذارد روزنامه روز گذشته راقرار مي دهد. چندين مرتبه پيش آمده كه روزنامه تاريخ گذشته را خريده و بعد متوجه شده ام كه كار از كار گذشته است. بنويسيد چرا بعضي از انسان ها نمي توانند يا نمي خواهند از راه حلال نان بخورند.
طبرستاني
¤ اولين اقدام در مورد كشف پرونده اختلاس 3 هزار ميليارد توماني بركناري مديرعامل بانك صادرات است چرا كه حداقل بخشي از اين اختلاس در زمان مديريت ايشان انجام گرفته است و بايد پاسخگو باشد نه اينكه توپ را به زمين ديگري بيندازد.
5503---5093
¤ بانك سپه شعبه شاهين شهر اصفهان از سال 68 به 026 نفر از افراد صاحب شرايط وام با سود 31 درصد داده است. حال كه پرداخت اقساط تمام شده و براي تسويه حساب مراجعه كرده ايم مسئولين بانك اعلام مي كنند سود وام 41 درصد بوده و هر مشتري موظف است مبلغ 095 هزار تومان به بانك برگرداند در غير اين صورت از حساب آنان برداشت خواهد شد. سؤال ما اين است كه كجاي اين كار قانوني است؟
4240---3091
¤قسمتي از وجهي كه در مراجعه به پليس+01 مي پردازيم مربوط به هزينه پست مي باشد. ولي چه فايده ؟چرا كه باز بايد به پست مراجعه بكنيم و بسته پستي خود را پيدا كرده و تحويل بگيريم. تمام اين مشكلات به خاطر اهمال كاري يك پستچي محل است كه با آن برخورد نمي شود چرا بايد هزينه و تاوان كوتاهي يك مأمور دولت را نظام بدهد و مردم مشكل بوجود آمده را به گردن نظام بيندازند.
يك هم وطن
¤ از سال 68 تمام وجه درخواستي مسكن مهر ماهدشت كرج را پرداخت كرديم و تسويه حساب نموديم. در حال حاضر كه سال 09 به نيمه رسيده است از آب، گاز، برق و جدول كشي خيابان ها هيچ خبري نيست. لطفاً بنويسيد پس پول هاي گرفته شده از ما را براي چه چيزي گرفته اند و در چنين شهركي بدون امكانات اوليه چگونگي زندگي بكنيم.
هدايتي فر
¤ يكي از علل عمده اختلاس هاي بزرگ مثل اختلاس 3 هزار ميليارد توماني اخير كشور تخصص نداشتن مسئوليني است كه در سطوح مديريتي بالاي بانكي به كار گرفته مي شوند. در ضمن پيشنهاد دارم كيهان يك دستگاه روزشمار بگذارد و هر روز كه مي گذرد اقدامات انجام شده در رابطه با پرونده اختلاس اخير بانك صادرات را در روزنامه چاپ كند .
حميد اصيل
¤ وامي را بابت خريد كاميون از بانك ملت دريافت كردم بعد از مدتي كاميون دچار حادثه شد، اقساطم عقب افتاد به جايي رسيد كه به رغم ارائه همه مدارك موجود به بانك و درخواست ملاحظه اينجانب در اين شرايط بحراني، درخواستم را نپذيرفتند و وام 03 ميليوني را به خاطر تاخيرها تبديل به 08 ميليون تومان كردند. با قرض كردن توانستم بخشي از اين مبلغ را به بانك بپردازم و مابقي را قسط بندي كردند كه پرداخت آن در توانم نبود لذا بانك در هر قسط به تاخير افتاده حدود 23 درصد مقدار قسط جريمه مطالبه مي كند. مي خواستم بدانم كه آيا چنين برخوردي با همان فردي هم كه 3 هزار ميليارد تومان اختلاس كرده شده است؟
محمدي
¤ مي خواستم بگويم كه در خيابان آيت الله كاشاني خيابان بهنام خيابان سازمان آب غربي نزديك به 3 ماه است كه يكي از لامپ هاي روشنايي آن سوخته و باعث تاريك شدن خيابان در طول شب شده است. چندين بار به اداره برق اطلاع داده ايم ولي تا اين لحظه توجهي نكرده اند.
سيف
¤ برخي متكديان و ولگردها، با استفاده از ابزارهايي صندوق هاي صدقات را خالي مي كنند لذا از كميته امداد تقاضا مي كنم كه صندوق هاي محكم تر و قابل اعتمادتري براي جمع آوري كمك هاي مردمي تعبيه كنند.
غفاري
¤ خدا شاهد است از وقتي كه ماجراي اختلاس در بانك صادرات را شنيده ام شب و روز ندارم.
يك بازنشسته بانك صادرات
¤ اعلام آتش بس گروهك تروريستي پژاك در داخل كشورمان اوج بي حيايي اين مزدوران خيانتكار را مي رساند و نشانه آن است كه رافت اسلامي براي اين گونه سنگدل ها كارساز نيست.
سليمان بلغار
¤ مجري برنامه صبح بخير ايران خيلي بي ادبانه با ميهمانان برنامه برخورد مي كند و برخي اوقات با شوخي طعنه هاي ضدانقلاب را تكرار مي كند از مسئولين سازمان صدا و سيما درخواست مي شود نسبت به بكارگيري مجريان صالح همت گمارند.
سيدزاهد
¤ تبليغات هر روزه تلفن همراه جي ال ايكس در تلويزيون هر مشتاق گوشي تلفن همراه را به خود جلب و او را براي خريد روانه بازار مي كند. بنده كه در تاريخ 02/21/98 گوشي جي ال ايكس 0269 را خريده ام طي تماسي با نمايندگي در تهران- خ وليعصر(عج) بالاي خ زرتشت پلاك 21 واحد2 به علت نداشتن برنامه جاوا در گوشي خريداري شده اعلام نمودند كه به نمايندگي سربزنيد تا مشكل شما را حل كنند روز پنج شنبه 71/6/09 وقتي به نمايندگي رفتم متعجب شدم، يكي به دليل بدپوششي ها و اختلاط هاي غيرشرعي موجود در آن؛ و ديگر عدم پاسخگويي مناسب به بنده كه گوشي شما از ابتدا اين برنامه را نداشته برويد آن را بفروشيد و بياييد گوشي جديد بگيريد؟!
يوسف حيدري نيك
¤ جواني 92 ساله و داراي مدرك ليسانس هستم. دو سال قبل با دختر خانمي نامزد شده ام. از آن تاريخ تا الان نتوانسته ام شغلي پيدا كنم تا زندگي مشترك خود را شروع كنيم. چه كسي مقصر است؟
1175-3091
¤ دختر 8 ساله ام در ماه مبارك رمضان امسال هر روز سحر به عشق ديدن برنامه جذاب سحر اولي ها از خواب شيرين بلند مي شد مي خواستم از دست اندركاران اين برنامه ابتكاري تشكر بكنم.
7326-2091
¤ معلوم نيست چرا موضوعاتي مثل تخلفات رئيس دانشگاه آزاد، فرار مهدي هاشمي و معرفي مفسدان اقتصادي به باد فراموشي سپرده شده است. دليل آن چيست؟
8164-5091
¤ معاون هنرستان فني سروش اصفهان با ارباب رجوع كه براي ثبت نام فرزندانشان مراجعه مي كنند برخورد خيلي بدي دارد در شان مديران آموزش و پرورش نيست كه در جامعه در مورد آنان بدگفته شود.
3620-3091
¤ آيا بهتر نبود شهرداري آبادان به جاي پرداخت ميليوني به تعدادي فوتباليست اين بودجه را هزينه عمران و آبادي شهرستان آبادان و شهرك هاي اطراف كه از امكانات اوليه محروم هستند مي كرد.
9092-9091
¤ ساكنين خيابان شهيد علم الهدي در اهواز ده سال قبل هزينه مربوط به سامان دهي به وضعيت فاضلاب خيابان را پرداخت كرديم. از آن تاريخ تاكنون در انتظار اقدام شهرداري هستيم ولي متاسفانه كاري صورت نمي گيرد. چرا؟
3803-5093
¤ در خيابان مرتضوي منشعب از خيابان جيحون ساعت 01شب به بعد سر هر كوچه چند نفر مشغول خريد و فروش مواد مخدر هستند. از اين ناراحت هستم كه نيروي انتظامي به اين مسائل كار ندارد ولي چند شب پيش به صاحب يك مغازه خواربارفروشي كه پيرمرد مي باشد گير داده اند كه چرا مغازه را آخر شب تعطيل نكرده است!
قزويني
¤ مسئولين امر شرط تحت پوشش بيمه طلايي قرار گرفتن فرهنگيان بازنشسته را به مرز 090هزار نفر رسيدن اعضا دانسته اند بنده كاري به معقول بودن يا نبودن اين شرط گذاري ندارم ولي عرض مي كنم افراد سالخورده بازنشسته بيشتر در معرض بيماري هستند يا شاغلين جوان. در ضمن مي توانند با افزايش حق بيمه طلايي براي فرهنگيان بازنشسته ميزان كاهش اعضا تا سقف 090 هزار نفر را جبران كنند.
قاسم زاده يك فرهنگي بازنشسته
¤ هر از چندگاه براي پيگيري امور بيمه به ساختمان شعبه 09 تامين اجتماعي واقع در خيابان ملك مراجعه مي كنم. براي بنده اين سوال ايجاد شده كه چرا بعد از گذشت دو سال از خراب بودن آسانسور اين ساختمان هنوز اين احساس مسئوليت در مديران اين اداره به وجود نيامده كه در اين مورد كاري بكنند و اين اشكال را مرتفع نمايند.
كريمي

 



آشغال(گفت و شنود)

گفت: يادت هست كه چند ماه قبل ماجراي تجاوز مدير شبكه تلويزيون فارسي زبان آمريكا VOA به مجريان اين شبكه چه رسوايي بزرگي پديد آورد؟
گفتم: البته كه يادم هست. كارشان در آمريكا به دادگاه كشيد و جنجال بزرگي برپا شد.
گفت: يادت هست كه همين ماجراي زشت و نفرت انگيز در چند شبكه تلويزيوني ماهواره اي ضدانقلاب در لس آنجلس و هلند هم اتفاق افتاده بود.
گفتم: كار آنها هم به دادگاه و زد و خورد كشيد و همه متوجه شدند.
گفت: حالا همان اتفاق در شبكه بي بي سي فارسي هم اتفاق افتاده و مدير اين شبكه به تعدادي از مجريان تجاوز كرده و با شكايت آنها روبرو شد.
گفتم: حالا خودت قضاوت كن كه گروه هاي اپوزيسيون و مخالفان نظام چه اجق وجق هايي هستند؟!
گفت: دلم براي موسوي و كروبي و خاتمي مي سوزد كه براي اتهام تجاوز به زندانيان در ايران چقدر زور الكي زدند و حالا معلوم شده آب در كوزه خودشان بوده و...
گفتم: يارو آشغال رفته بود توي چشمش، رفت جلوي آينه ايستاد و به تصوير خودش فوت كرد. رفيقش كه ادعا مي كرد خيلي باهوش تر از اوست بهش گفت؛ احمق جون! چرا تو فوت مي كني؟ بايد تصويرت از اون طرف فوت كنه!

 



احمدي نژاد: سازمان ملل سازماني براي تمام ملت ها نيست

دكتر احمدي نژاد در بدو ورود به نيويورك با بيان اينكه سازمان ملل سازماني براي تمامي ملت ها نيست، نسبت به ساختار ناعادلانه اين سازمان اعتراض كرد.
رئيس جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه انتظار مي رود سازمان ملل به معناي واقعي كلمه سازمان ملل باشد، اظهار داشت: اين سازمان بايد از مطالبات ملت ها حمايت كرده و در راستاي ايفاي حقوق آنها حركت كند.
محمود احمدي نژاد دوشنبه شب به وقت محلي به هنگام ورود به فرودگاه جان اف كندي نيويورك در جمع خبرنگاران با بيان اينكه سازمان ملل در سيطره چند كشور به اصطلاح فاتح جنگ جهاني دوم قرار دارد، خاطرنشان كرد: سازمان ملل اكنون سازماني براي تمامي ملل نيست كه كشورها بتوانند آزادانه و به راحتي در آن حضور پيدا كنند. لازمه حضور در اين سازمان اخذ ويزا از دولت آمريكا است در حالي كه دولت آمريكا هم مانند ساير كشورها عضو اين سازمان مي باشد.
رئيس جمهور تصريح كرد: سازمان ملل بايد حقوق تمامي ملت هاي جهان، منافع، حيثيت و كرامت انسانها را تقويت و حداقل ها را در اين خصوص مراعات نمايد.
برنامه هاي رئيس جمهور
سخنراني رئيس جمهور كشورمان در اجلاس سازمان ملل روز چهارشنبه 30 شهريور مي باشد.
پس از افتتاح رسمي اجلاس امسال توسط «ديلما روسف» رئيس جمهور برزيل، روساي جمهور ايالات متحده آمريكا، روسيه و فرانسه سخنراني خواهند كرد و نوبت سخنراني رئيس جمهور ايران در اين نشست نيز روز چهارشنبه تعيين شده است.
احمدي نژاد، تنها رئيس جمهور ايران است كه در دوران رياست جمهوري خود در تمام اجلاس سالانه ملل متحد حضور داشته است.
سخنراني در صحن مجمع عمومي سازمان ملل و بيان ديدگاههاي جمهوري اسلامي ايران در خصوص مهمترين تحولات جهاني، ديدار با ايرانيان مقيم آمريكا، اساتيد و دانشجويان دانشگاههاي آمريكا از برنامه هاي مهم كاري آقاي احمدي نژاد در سفر پنج روزه به نيويورك است.
همچنين با 10 گروه دانشجويي از ايالت هاي ويسكانسين، تگزاس، يوتا و نيويورك و همچنين 50 نفر از اساتيد برجسته دانشگاههاي كلمبيا، هاروارد و نيويورك با احمدي نژاد ديدار و گفت وگو مي كنند.
گفتگو با ايرانيان مقيم آمريكا، ديدار با شخصيت هاي تاثيرگذار در مناسبات جهاني و همچنين ديدار با برخي سران كشورهاي شركت كننده در مجمع عمومي سازمان ملل متحد از جمله برنامه هاي احمدي نژاد در حاشيه اين سفر است. اين هفتمين بار است كه رئيس جمهور كشورمان به نيويورك سفر مي كند كه به جز يك بار همگي براي حضور و سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل بوده است. يك بار هم رئيس جمهور براي شركت در اجلاس نم به نيويورك سفر كرده بود.
گفتني است، از ميان 193 كشور عضو ملل متحد، 121 كشور با حضور بالاترين مقام اجرايي خويش در اجلاس امسال حضور يافته و بقيه با حضور عضوي از دولت هايشان شركت كرده اند. در شصت و ششمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل 92 رئيس جمهور، 43 رئيس دولت، پنج معاون رئيس جمهور، 10 وزير امور خارجه و 43 وزير از 193كشور عضو سازمان ملل شركت خواهند كرد.
 



وزير ارشاد: بي بي سي فارسي رسانه نيست صداي فتنه گران است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد كه همكاري كنندگان با بنگاه شايعه پراكني بي بي سي فارسي برانداز محسوب مي شوند.
«سيد محمد حسيني» در جمع خبرنگاران در اين باره گفت: حامي جامعه فرهنگ و هنر كشور هستيم اما بيشتر كساني كه دستگاه هاي امنيتي به سراغ شان مي روند جرم شان فعاليت فرهنگي يا هنري نيست. وي افزود: در جريان حوادث بعد از انتخابات شاهد بوديم شبكه بي بي سي فارسي چه فعاليت هايي مي كرد و به نوعي فرماندهي اغتشاشات را برعهده داشت.
وي گفت: عده اي در اين زمينه همكاري داشتند و معلوم است كه همكاري كنندگان با چنين شبكه اي كاري عادي انجام نمي دهند و كارشان براي براندازي است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه چنين افرادي معاند محسوب مي شوند، افزود: نبايد انتظار داشت براي كسي كه با بيگانه و دشمن كشور همكاري مي كند فرش قرمز پهن كنند. آقاي حسيني گفت: البته در اين گونه موارد بنابر ارفاق و گذشت است و هنرمندان نيز بايد مراقبت كنند كاري انجام ندهند كه به نفع دشمن باشد. وي افزود: در گذشته هم كساني را به نام هنرمند داشتيم كه اكنون به طور رسمي همكار شبكه صداي آمريكا شده اند و در روزنامه ها هم كساني را داشتيم هم اكنون در خارج از كشور مقابل نظام فعاليت مي كنند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: لطمه اي كه برخي از اين افراد به هنرمندان، نويسندگان و خبرنگاران وارد مي كنند سخت است و شما بايد مراقبت كنيد و بايد حساب آنها را از جامعه هنرمندان كشور جدا كنيم.
شناسايي عوامل بي بي سي ادامه دارد
سخنگوي كميسيون فرهنگي در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه شناسايي افراد مرتبط با سخنگوي شبكه مخفي بي بي سي ادامه دارد، تصريح كرد: همه كاركنان و كساني كه در داخل كشور با اين شبكه همكاري مي كنند بايد شناسايي شوند و پاسخگوي دستگاه قضايي باشند. «ستار هدايت خواه» نماينده بويراحمد و دنا در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهداف پنهان اين شبكه مخفي خاطرنشان كرد: بي بي سي پوششي به ظاهر خبري و رسانه اي براي تحقق اهداف استعماري، استكباري و شيطاني دولت انگليس، صهيونيست ها و نظام سلطه است. وي با بيان اينكه شبكه مخفي بي بي سي در پي اهداف شيطاني و استعماري دولت انگليس و نظام سلطه با پوشش خبري است، افزود: شبكه بي بي سي با هدف براندازي نظام هاي مردمي و خوش خدمتي به استعمار طراحي و تاسيس شده است.

 



آيت الله مهدوي كني: اميدوار به حضور اعضاي جبهه پايداري در كميته 8+7 هستيم

دبيركل جامعه روحانيت مبارز تاكيد كرد كه نسبت به حضور اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در كميته 8+7 اميدوار هستيم.
آيت الله محمدرضا مهدوي كني در حاشيه مراسم رونمايي از سند چشم انداز حركت جهادي در دانشگاه امام صادق (ع) در جمع خبرنگاران، درباره آخرين تحولات كميته 8+7 گفت: بنده اصلا در جزئيات دخالت نمي كنم و آمديم جمعي از برادران را دعوت كرديم وارد ميدان شوند و كار كنند.
آيت الله مهدوي كني افزود: بنايي ندارم در تمام جزئيات كار كه حالا چه كسي سخنگو شود و چگونه كار كنند، دخالت كنم و لذا كارها را به عده اي كه مورد اعتمادند، واگذار كرده ايم.
وي درباره حضور اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در كميته 8+7 نيز اظهار داشت: ان شاءالله آنها هم مي آيند و نااميد نيستيم.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز درباره حضور نماينده محسن رضايي در جبهه متحد اصولگرايي گفت كه «از وي خواسته شده نماينده بفرستد تا مسائلش را بيان كند اما به طور خاص نماينده اي [در جبهه] ندارد.»
همچنين آيت الله مهدوي كني در مخالفت با طرح دولت براي تعطيلي روزهاي پنجشنبه، گفت: اينكه آقايان مي گويند تعطيل شود، معتقدم در عالم وجود تعطيلي نيست؛ خداوند هميشه در كار است و آنجا كه خداوند همواره در كار است، تعطيلي معنا ندارد.
وي همچنين يكي از ويژگي هاي خوب حركت هاي جهادي را رها بودن از پيچ و خم هاي اداري عنوان كرد و گفت: حسن كارهاي جهادي اين است كه با وجود برخورداري از مديريت سازماندهي شده، اداري نيست وجوانان جهادگر درگير موانع اداري مانند مرخصي نيستند.
گفتني است؛ ديروز در مراسمي با حضور آيت الله مهدوي كني و سردار خراساني رئيس سازمان بسيج سازندگي، سند چشم انداز حركت هاي جهادي رونمايي شد.
به گزارش فارس، آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري همچنين طي سخناني در مراسم رونمايي از سند چشم انداز حركت هاي جهادي گفت: پيشنهاد تشكيل جهاد سازندگي در شوراي انقلاب توسط آيت الله شهيد بهشتي مطرح شد كه با تاييد حضرت امام(ره) اين كار بزرگ آغاز شد و اساس اسلام و انقلاب اسلامي نيز بر همين حركت هاي جهادي و مهاجرت توأم با جهاد بوده است.

 



اميراحمدي: جو سنگين است مشايي خيلي احتياط كند (خبر ويژه)

يكي از عناصر بدسابقه مقيم آمريكا از اسفنديار رحيم مشايي خواست در نيويورك با احتياط رفتار كند و به ملاقات آدم هاي جنجالي و بحث برانگيز نرود.
هوشنگ اميراحمدي كه خود يكي از همين افراد محل بحث به شمار مي رود و در يكي از همايش هاي قبلي ترتيب يافته از سوي جريان مشايي نيز دعوت داشت، مي گويد: جو بر عليه آقاي رحيم مشايي بسيار سنگين است. واقعيت اين است كه يك نيروهايي درون دولت، جو را عليه آقاي مشايي ايجاد كرده اند و اگر من جاي آقاي مشايي باشم، با احتياط به نيويورك مي روم و با احتياط برمي گردم و كاري نمي كنم كه بهانه دست كسي بدهم. پيشنهاد من به آقاي مشايي اين است كه با آدم هايي كه جنجالي و بحث برانگيز هستند، ملاقات نكند. من ملاقات با ايراني ها را عادي مي دانم، ولي خب عده اي هم هستند كه منافعي دارند و از اين ملاقات ها مي خواهند سودي ببرند. من اگر جاي آقاي مشايي باشم، بسيار حساس خواهم بود و بي جهت بهانه نمي دهم.
اميراحمدي در گفت وگو با خودنويس هرچند كه امكان خروج مشايي از كشور را نشانه عادي بودن وضعيت براي وي دانست اما در عين حال تصريح كرد: آمدن همراه رئيس جمهور يك سنت است چون هميشه، رئيس دفتر، رئيس جمهور را در سفر به سازمان ملل همراهي مي كند.
در پي افشاي اختلاس 3هزار ميليارد توماني، اسنادي منتشر شد كه حاكي از سفارش مشايي به نفع فرد اختلاس كننده در خريد فولاد خوزستان است. اين پرونده به طور ويژه از سوي حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي در حال رسيدگي است.
يادآور مي شود مشايي قرار بود نوروز امسال را در آمريكا و در مراسمي به همين مناسبت سپري كند كه اين سفر لغو شد و او نتوانست آن هنگام به آمريكا برود.
اميراحمدي جزو مدعوين آخرين همايش نافرجام موسوم به «ايرانيان خارج از كشور» در تهران بود اما بعدها دعوت از وي انكار شد حال آن كه وي تصريح مي كرد دعوت از او صورت گرفته است. اميراحمدي در دولت هاشمي و خاتمي، متهم به دلالي و كارچاق كني براي طرف هاي آمريكايي و در عين حال برخي استفاده هاي اقتصادي از قبل اين دلالي است.

 



سانسور ملاقات مهم مرده شور ها در پاريس (خبر ويژه)

سردبير متواري يكي از روزنامه هاي زنجيره اي مي گويد در پاريس با سخنگوي شوراي هماهنگي سبز ديدار كرده و «دو طرف به بحث و گفت وگو پيرامون مسائل جنبش سبز پرداخته اند» اما رسانه هاي وابسته به شوراي كذايي حاضر نيستند خبري در اين باره منتشر كنند.
مجتبي واحدي پس از خروج از كشور به آمريكا رفت و چند وقتي تلاش كرد تا از سوي شوراي راه اندازي شده توسط اميرارجمند جدي گرفته شود. با اين حال اميرارجمند حاضر نشد نامبرده را جدي بگيرد.
به تازگي واحدي به پاريس رفت و در آنجا ضمن اعلام شكست شوراي هماهنگي، از لزوم تشكيل كنگره ملي اپوزيسيون سخن گفت تا شايد از دسته مگس وزن ها به دسته بالاتري در ميان اپوزيسيون صعود كند.
وي به تازگي ترفندي به كار بسته و وبلاگي به نام صبح امروز را با كمك دو تن از همكاران فراري نشريات زنجيره اي به راه انداخته است. واحدي در همين وبلاگ از ملاقات با اميرارجمند خبر داد و نوشت: در اين ديدار كه به ميزباني [؟!] اميرارجمند در پاريس انجام گرفت دو طرف به بحث و گفت وگو پيرامون مسائل جنبش سبز پرداختند. اين ديدار، در ادامه ديدارهاي مجتبي واحدي در اروپا انجام گرفته است و او در سفر خود، علاوه بر سخنراني در چند شهر، به ديدار با فعالان سياسي مي پردازد.»!
با وجود تقلاي واحدي (مشاوري كه كروبي را به ناكامي در رقابت با آراي باطله در انتخابات سال 88 كشاند)، سايت هاي كلمه و جرس نيوز حاضر نشدند ادعاي نامبرده درباره سفر به پاريس و مذاكره و ملاقات را جدي بگيرند.
در همين حال خبري در يكي از پايگاه هاي اينترنتي منتشر شده مبني بر اينكه واحدي به هنگام مصاحبه با شبكه تلويزيوني رسا، با سؤال ناگهاني مجري مواجه و با وي درگير شده است. ظاهرا مجري از واحدي درباره ابهامات كارنامه سياسي وي مي پرسد كه همين باعث خشم واحدي و به هم ريختن فضاي مصاحبه مي شود.
چند روز پيش يكي از پايگاههاي اينترنتي ضدانقلاب درباره تحركات اميرارجمند و واحدي نوشته بود: اقدامات اين مشاوران و تعيين شرط و شروط، مصداق همان ضرب المثلي است كه مي گويد مرده بلند شده و مرده شور را مي شويد.

 



پنتاگون به طور ويژه نگران قدرت دريايي سپاه پاسداران است (خبر ويژه)

آمريكا نگران است كه يك اتفاق ناچيز منجر به درگيري با سپاه پاسداران ايران در منطقه خليج فارس شود و به همين دليل مايل است يك خط ارتباطي مستقيم نظامي برقرار كند.
اين تحليل را روزنامه وال استريت ژورنال در رمزگشايي از سخنان اخير رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا منتشر كرد. مايك مولن به تازگي از فقدان هرگونه كانال ارتباطي با ايران ابراز نگراني كرده و گفته بود: حتي در شرايطي كه روابط ما با شوروي بسيار تيره بود، مقامات دو كشور از طريق يك تلفن ويژه به صورت مستقيم با هم ارتباط داشتند. نبود چنين ارتباطي ميان ما و ايران مي تواند خطرناك باشد.
وال استريت ژورنال در تفسير اين سخنان نوشت: تمايل واشنگتن به برقراري كانال ارتباطي اضطراري (موسوم به خط تلفن قرمز)، پيشگيري از بروز برخورد ميان نيروهاي دو كشور در خليج فارس است. آمريكا به ويژه نگران عمليات ناوچه هاي سريع سپاه پاسداران است. اين ناوچه ها كه مي توانند مجهز به موشك هم باشند تاكنون چندين بار در خليج فارس با كشتي هاي جنگي آمريكايي درگير شده اند.
وال استريت ژورنال درباره ترس نيروهاي آمريكايي از درگير شدن با قدرت دريايي سپاه نوشت: بعد از برخي برخوردهاي نزديك ميان ايران و آمريكا، مقامات آمريكايي به دنبال تعامل نزديك با ايران هستند. كشتي هاي جنگي تحت امر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در خلال مانور نظامي خود در خليج فارس حمله به يك كشتي را شبيه سازي كردند. مقامات آمريكايي گفته اند كه به خصوص درباره يك دسته كشتي هاي جنگي سريع السير سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نگران هستند. اين قايق ها كه داراي قدرت عمل فوق العاده هستند مي توانند با موشك تجهيز شوند. ناوهاي دريايي ايالات متحده و متحدانش را منظما به چالش بكشند.
اين روزنامه مي نويسد: در ماههاي اخير يك هواپيماي ايراني نيز كشتي هاي آمريكايي را به چالش كشيده بود. يك مقام آمريكايي كه در مورد تاكتيك هاي نظامي ايران مطالعه مي كند مي گويد «ايران به نظر مي رسد به صورت تهاجمي دفاع مي كند.» مقامات آمريكايي كه مي ترسند يك سوءتفاهم ممكن است به يك درگيري گسترده تر منجر شود، در حال بررسي يك پيشنهاد رسمي براي تعاملات اضطراري هستند.
وال استريت ژورنال گزارش داد: مقامات وزارت دفاع بسيار علاقه مند هستند كه ارتباط با ايران افزايش يابد تا از محاسبه اشتباه جلوگيري شود. اما آنها در مورد هرگونه تعامل مستقيم با نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي محتاط هستند. اين احتياط به سبب ارتباطات عميق سپاه با گروههاي شبه نظامي در خاورميانه نظير حزب الله و حماس است كه از سوي ايالات متحده به عنوان سازمان هاي تروريستي شناخته مي شوند.
روزنامه آمريكايي با اشاره به مذاكرات هسته اي انجام گرفته با ايران نوشت: اوباما به جز مذاكرات هسته اي، 2 نامه نيز براي آيت الله خامنه اي رهبر معظم ايران فرستاد اما اين تلاش ها بدون پاسخ ماند. ايران در سال هاي اخير حمايت هاي خود از متحدانش را در عراق و افغانستان و سوريه افزايش داده است. مقامات پنتاگون معتقدند ايران مي خواهد خروج نيروهاي آمريكايي از عراق و افغانستان هرچه سريع تر انجام شود.
خاطرنشان مي شود نيروي دريايي قدرتمند جمهوري اسلامي مجهز به پيشرفته ترين تسليحات نظامي و شجاع ترين نيروهاي رزمنده است. ايران در پي برخي رجزخواني هاي مقامات آمريكايي تصريح كرده است كه كوچك ترين تعدي را با تلافي نامحدود و نامتقارن عليه تمام پايگاه ها و منافع آمريكا در سراسر جهان به ويژه در جنوب خليج فارس پاسخ خواهد داد.
ناوچه هاي رزمي جمهوري اسلامي ايران چند ماه پيش ضمن عبور از كانال سوئز در مصر و ورود به آب هاي مديترانه، مانور تازه اي از اقتدار را به نمايش گذاشتند.
انهدام چند ناوچه رژيم صهيونيستي از سوي رزمندگان حزب الله لبنان در جريان جنگ 33روزه سال 2006، فاز تازه اي از جنگ نامتقارن را نشان داد و ثابت كرد جبهه استكبار از وضعيت بلامنازع در حوزه قدرت دريايي سقوط كرده است.

 



سلام ويژه مردم تركيه به اردوغان! يا جلو ناتو بايست يا مثل مبارك برو (خبر ويژه)

موافقت دولت تركيه با استقرار سپر موشكي ناتو باعث خشم مردم در اين كشور شده است.
گزارش ها حاكي از آن است كه مردم منطقه بيريجيك و كوريجيك- جايي كه قرار است رادارهاي سپر موشكي ناتو در آن مستقر گردد- به شدت از اقدام دولت آنكارا در موافقت با نصب رادارها خشمگين هستند. يك روزنامه چاپ آنكارا نوشت: شهروندان اين منطقه در سخناني تمسخرآميز همراه با كنايه به دولت مي گويند «ما مشهور شده ايم چرا كه از اين پس همه مردم جهان حتي استراليايي ها هم به يمن وجود اين رادارها ما را خواهند ديد.»
راديكال نوشت: تعدادي از ساكنان اين منطقه اعلام كردند كه بزودي طوماري همراه با هزاران امضا در مخالفت با استقرار رادارهاي ناتو در منطقه خود تهيه و آن را به آنكارا خواهند فرستاد.
مردم بيريجيك در گفت وگو با روزنامه «راديكال» گفته اند هدف اصلي از اقدام ناتو اين است كه تركيه نقش ژاندارم «اسرائيل» را ايفا كند.
«مولود بيكديمير» يكي از شهروندان بيريجيك گفت: مسئولان ما از يك طرف مي گويند ضداسرائيلي هستند ولي از ديگر سو با استقرار رادارهاي ناتو براي حمايت از اسرائيل موافقت مي كنند. چرا ما در مرمره آبي 9 شهيد تقديم كرديم؟ چرا ما بايد با همسايگان مسلمانمان در سوريه و ايران دشمن باشيم؟ آمريكا نزديك به دو ميليون انسان بي گناه در عراق را به قتل رسانده است پس طيب (اردوغان) با اين اقدام شريك آنان محسوب مي شود.
به گزارش «قدسنا»، يكي ديگر از شهروندان بيريجيك به نام مولود مي گويد: تمامي اهالي اين منطقه در انتخابات اخير به حزب عدالت و توسعه راي دادند اما پس از اين آراي ما قطعا مال آنها نخواهد بود.
جوانان منطقه كوريجيك نيز در اقدامي نمادين از طريق شبكه هاي اجتماعي حملات تبليغي دامنه داري را عليه استقرار رادار ناتو در تركيه آغاز كرده اند و اعلام نمودند «ما رادار نمي خواهيم»
فاطمه از اهالي كوريجيك در اين باره مي گويد: اين منطقه سابقا پذيراي رادارهاي آمريكايي بوده و ما در گذشته عليه اين اقدام آمريكا تظاهرات كرديم لذا اگر بار ديگر نيازي باشد به خيابان ها خواهيم ريخت و شعار خواهيم داد كه «آمريكا از كشور ما برو بيرون».
امينه يكي از ساكنان منطقه بكر اوشاق نيز معتقد است: ناتو با ريختن خون مردم بيگناه خاورميانه تغذيه ميكند. من از اينجا به اردوغان سلام مي كنم و مي گويم تو هم برو همان جايي كه مبارك رفت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14