(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 30 شهریور 1390- شماره 20029

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اس 300 ايراني با نام باور 373 ساخته مي شود
فرمانده كل قوا در جمع دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامي :
حافظان امنيت مردم مجاهدان في سبيل الله هستند
جليلي در مسكو : مناسبات ايران و روسيه بايد بر مبناي همكاري باشد نه رقابت
فيروزآبادي: 31 شهريور يادآور حماسه اي است كه ايران را از گزند دشمنان حفظ كرد
با حضور سردار همداني؛ نمايشگاه ياد ياران در دهكده مقاومت افتتاح شد
به دست تروريست هاي طالبان برهان الدين رباني شهيد شد
جشن شكوفه ها و جوانه ها امروز در سراسر كشور برگزار مي شود
سفر مدير اطلاعات ملي آمريكا به تركيه با 5 دستور كار ويژه
ابوترابي فرد: اموال اختلاس شده در كوتاه ترين زمان به سيستم بانكي بازمي گردد
2 انتصاب جديد در قوه قضائيه
افتتاح حوزه علميه امام حسن عسگري(ع) در منطقه 19
معاون توسعه مديريت معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور: نرخ بازگشت نخبگان به استان ها افزايش يافته است
اعمال محدوديت هاي ترافيكي در آخرين روزهاي تعطيلات تابستاني در كشور
قهرمان كشتي فرنگي جهان مدال خود را تقديم پدر شهيد بابايي زاده كرد
راه اندازي 2 هزار مركز فرهنگي قرآني در امامزاده هاي كشور
فرنگي كار آملي: اگر 10 بار ديگر هم با كشتي گيران اسرائيلي روبرو شويم مبارزه نخواهيم كرد
رونمايي از 56 كتاب دفاع مقدس در منزل شهيد زين الدين
در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تشييع پيكر 19 شهيد گمنام آسمان كشور را عطرآگين مي كند
ستار هدايتخواه: جبهه پايداري به دنبال سهم خواهي در جريان اصولگرايي نيست
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي:
جريان انحرافي و اختلاس اخير از يك مركز فرماندهي مي شوند
اخبار ادبي و هنري



فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء خبر داد
اس 300 ايراني با نام باور 373 ساخته مي شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) اعلام كرد كه با تدبير فرمانده معظم كل قوا، اس 300 ايراني با نام «باور 373» ساخته مي شود.
امير فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) پيرامون آخرين اخبار از طراحي و ساخت سامانه بومي اس 300 با بيان اين كه اين سامانه موشكي يكي از سامانه هاي پيشرفته دنيا محسوب مي شود، گفت: با اين حال معتقديم كه اگر تمام كشور را به سامانه اس 300 كه از خارج تقديم ما شده باشد و مستشاران خارجي هم 5 سال مامور شوند و حقوق و مزايايشان را هم خود روسيه بدهد، مجهز كنيم، 10 درصد دفاع ما هم تامين نمي شود، زيرا اس300 تنها سامانه دفاعي لازم در پدافند هوايي نيست.
وي در گفت وگو با فارس، با اشاره به پيمان شكني روسيه در موضوع قرارداد تحويل اين سامانه به ايران، افزود: در موضوع قرارداد اس 300 طرف ايراني تمام مفاد قرارداد را تا سال 2007 به صورت كامل اجرا كرد و هيچ مورد شبهه برانگيزي وجود نداشت و قرار بود اين سامانه واگذار شود كه متاسفانه به دليل شيطنت دولت هاي غربي اين كار صورت نگرفت.
اسماعيلي با بيان اين كه در حال حاضر وزارت دفاع مسئول پيگيري پرونده اس 300 است، اظهار داشت: دولت به خوبي بحث تخلفات صورت گرفته توسط طرف خارجي را دنبال مي كند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ادامه داد: البته در همان ابتدا و زماني كه اولين بحث ها مبني بر تحويل ندادن اس 300 مطرح شد و نفرات ما هنوز در روسيه دوره مي ديدند، مقام معظم رهبري به وزارت دفاع دستور دادند كه «برويد و خودتان اين كار را ملي كنيد» و از آن زمان اين كار در دستور كار قرار گرفت كه طراحي مفهومي آن هم در وزارت دفاع، هم در قرارگاه و هم برخي مراكز علمي و دانشگاهي كشور آغاز شد. اسماعيلي با اشاره به مراحل طراحي و ساخت سامانه بومي مشابه اس 300 تاكيد كرد: اگر اس 300 در برخي موضوعات خلأ داشت، در طرح بومي اين سامانه، اين خلأ ها برطرف شده است و طراحي مفهومي آن نيز به پايان رسيده و حتي پروژه، نامگذاري شده است و در حال حاضر در مرحله نيازسنجي و طراحي دقيق هستيم كه اين كار مشترك با همكاري قرارگاه و وزارت دفاع در حال اجراست.
وي با بيان اين كه در بحث راداري اين سامانه نيز به نقاط قوت بسيار خوبي در حوزه كشف و شناسايي رسيده ايم، تصريح كرد: وزارت دفاع در خصوص موشك هاي آن نيز پيش بيني كرده كه اين سامانه با دو يا سه نوع موشك در لايه هاي مختلف بتواند وارد عمل شود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) همچنين در خصوص نام سامانه بومي جايگزين اس 300 گفت: نام اين سامانه بومي «باور 373» است كه 373 از القاب رسول الله(ص) در حروف ابجد بوده و «باور» نيز يعني ما باور داريم كه اين كار انجام مي شود.

 



فرمانده كل قوا در جمع دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامي :
 حافظان امنيت مردم مجاهدان في سبيل الله هستند

رهبر معظم انقلاب در جمع دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامي تأكيد كردند كه حافظان امنيت و آرامش مردم مجاهدان واقعي في سبيل الله هستند.
در مراسم دانش آموختگي دانشجويان علوم انتظامي كه صبح روز سه شنبه با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد، حضرت آيت الله خامنه اي در ابتداي ورود به دانشگاه علوم انتظامي در محل يادمان شهدا حضور يافتند و با قرائت فاتحه، علو درجات شهداي نيروي انتظامي را مسئلت كردند.
فرمانده كل قوا سپس از يگان هاي انتظامي، راهنمايي و رانندگي و مرزباني حاضر در ميدان سان ديدند.
رهبر انقلاب اسلامي در سخناني در اين مراسم كاركنان و فرماندهان نيروهاي انتظامي به عنوان حافظان امنيت، آسايش و آرامش مردم را «مجاهدان واقعي في سبيل الله» خواندند و تأكيد كردند: نيروي انتظامي همواره بايد هم مظهر اقتدار و نظم و هم مظهر مهرباني، رأفت و رحمت در جامعه باشد.
ايشان امنيت اعم از امنيت اجتماعي و امنيت اخلاقي و رواني را از اركان پيشرفت و سربلندي كشور خواندند و خاطرنشان كردند: يكي از روش هاي استكبار براي مقابله با ملت هاي مستقل، ايجاد ناامني اجتماعي و همچنين ناامني اخلاقي و روحي در جامعه است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به طراحي پشت صحنه سياستگذاران استكبار براي ترويج مواد مخدر و ايجاد بي بند و باري اخلاقي و سست كردن پايه هاي اخلاقي، تأكيد كردند: نيروي انتظامي امروز وظيفه بسيار بزرگي بر عهده دارد كه انجام صحيح و دقيق آن، نيازمند برطرف كردن آسيب هاي احتمالي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر لزوم احساس توأمان اقتدار و رأفت نيروي انتظامي درجامعه افزودند: اين موضوع بايد در آموزش ها و دوره هاي مختلف مورد توجه جدي قرار گيرد و به يك فرهنگ سازماني قطعي در نيروي انتظامي تبديل شود.
ايشان با اشاره به پيشرفت هاي چشمگير نيروي انتظامي، زمينه براي پيشرفت هاي جديد را مهيا دانستند و خاطرنشان كردند: دستيابي به عرصه هاي جديد، فقط با دانش، تجربه، تحقيق، تأمل و بكار گرفتن همه استعدادها امكان پذير است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: سربلندي ايران عزيز در گرو عزم مستحكم جوانان و نخبگان كشور است كه به لطف خداوند روز به روز مشهودتر از گذشته است.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، سردار سرتيپ احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي در سخناني، ايجاد نظم، امنيت و آرامش در جامعه از طريق ايجاد اقتدار دروني و بيروني در نيروي انتظامي و تربيت نيروهايي متدين، بصير، حرفه اي، شجاع و كارآمد و روزآمد را از اهداف اصلي برشمرد و گفت: تشكيل پليس تخصصي مواد مخدر و كاهش ورود مواد مخدر به كشور، تشكيل يگان مرزباني و كاهش قاچاق كالا و سوخت و محصولات مخرب فرهنگي، مبارزه قاطع با ناامني و شرارت، افزايش سرعت در كشف جرم و علمي فني كردن كشف جرم، ارتقاي امنيت اخلاقي در جامعه، افزايش 20درصدي ارائه خدمات الكترونيكي به شهروندان و كاهش تصادفات و خسارات ناشي از آن با وجود افزايش دوبرابري توليد خودرو از جمله اقدامات و دستاوردهاي نيروي انتظامي در سالهاي اخير است.
سردار سرتيپ دوم عصار فرمانده دانشگاه علوم انتظامي نيز در گزارشي با اشاره به تدوين راهبردهاي اساسي اين دانشگاه گفت: ايجاد كرسي هاي تخصصي، كاربردي و حرفه اي كردن آموزش ها و نهادينه سازي دانش محوري از رويكردهاي اصلي دانشگاه علوم انتظامي در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد است.
در اين مراسم همچنين، تعدادي از دانشجويان، فارغ التحصيلان، اساتيد و كاركنان نمونه دانشگاه علوم انتظامي و همچنين خانواده هاي شهداي نيروي انتظامي، هدايا، درجه و سردوشي خود را از دست مقام معظم رهبري دريافت كردند.
اجراي حركات نمايشي و راپل بخش ديگري از مراسم دانش آموختگي و تحليف دانشگاه علوم انتظامي بود.
در پايان اين مراسم يگان هاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.

 



جليلي در مسكو : مناسبات ايران و روسيه بايد بر مبناي همكاري باشد نه رقابت

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تاكيد كرد كه مناسبات ميان ايران و روسيه به جاي رقابت بايد بر مبناي همكاري مشترك باشد.
دكتر «سعيد جليلي» كه به منظور شركت در اجلاس دبيران امنيت ملي كشورهاي جهان به روسيه سفر كرده است، سفرش را با بازديد از موسسه دولتي روابط بين المللي مسكو آغاز كرد. وي در اين موسسه در جمع دانشجويان گفت: مسكو و تهران بايد اختلاف نظرهايشان را در برابر سياست هاي يكجانبه واشنگتن رفع كنند.
وي افزود: با وجودي كه مسكو و تهران درباره برخي مسايل اختلاف دارند اما داراي منافعي دوجانبه به ويژه در حوزه انرژي هستند.
خبرگزاري فرانسه در اين باره گزارش داد: ايران از تصميم گذشته روسيه مبني بر رها كردن قرارداد فروش اس-300 به ايران تحت رژيم تحريم هاي اعمال شده توسط شوراي امنيت خشمگين شد.
جليلي با اشاره به آغاز كار نيروگاه هسته اي بوشهر كه با كمك روسيه در ايران ساخته و راه اندازي شد گفت: ايران و روسيه مي توانند به كانوني تبديل شوند كه حول آن روابط در عرصه بين المللي ايجاد شود.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان همچنين در ديدار با جمعي از نخبگان روسيه در محل سفارت ايران در مسكو، گفت: عدم اشاعه سلاح هاي هسته اي به عنوان زيربناي تامين امنيت بين المللي يكي از مسائل اساسي مورد نظر نظام جمهوري اسلامي ايران بوده و تهران و مسكو مي توانند در اين زمينه فعال باشند. تصور ما بر اين است كه سياست ها و راهبردهاي آمريكا در قبال سلاح هاي هسته اي، برخلاف ادعاي سردمداران اين كشور، در راستاي توسعه اين سلاح ها مي باشد. تنها راه غلبه بر اين رويكرد غرب و آمريكا، تقويت ظرفيت هاي بين المللي موجود در اين حوزه از قبيل «ان پي تي» و «آژانس بين المللي انرژي هسته اي» است. تقويت «ان پي تي» منوط به وجود انگيزه در بين اعضاي آن است و اين امر نيز زماني تحقق مي يابد كه ميان تكاليف اعمال شده از سوي اين پيمان و تكاليف قايل شده براي اعضا، توازن وجود داشته باشد. اگر اعضاي پيمان «ان پي تي» احساس كنند كه در ازاي عمل به تكاليفشان در قبال اين پيمان، حقوق شان به اندازه كافي رعايت نمي شود، پيمان مزبور به شكلي طبيعي و ناخواسته تضعيف خواهد شد.
جليلي در بخش ديگري از سخنانش در خصوص موضع گيري مشترك ايران و روسيه راجع به تحولات سوريه، گفت: امروز توازن قدرت به ضرر آمريكا و متحدان غربي اش در منطقه خاورميانه در حال تغيير است. بديهي است كه آمريكايي ها به دنبال اين هستند كه تحولات منطقه را به نفع خود منحرف يا منفعل كنند و بر همين اساس نيز وظيفه كشورهاي قدرتمند منطقه مانند ايران و روسيه، حضور فعالانه در بطن تحولات منطقه به منظور نقش بر آب كردن توطئه آمريكايي ها و متحدان غربي آن است.
جليلي در پاسخ به سؤالي درباره موضع كشورمان در خصوص اجراي طرح هاي انرژي در بستر درياي خزر نيز بيان داشت: در بحث درياي خزر به عنوان منطقه اي كه فرصت ها و تهديدهاي مشترك براي ايران و روسيه دارد، نبايد منفعل عمل كنيم. ما اصولا بر اين باور هستيم كه درياي خزر و فراتر از آن مقوله انرژي بايد در قدرت دو كشور ايران و روسيه هم افزايي و ارزش افزوده داشته باشد. طرح هايي كه در زمينه انرژي در درياي خزر اجرا مي شود، بايد با اين نگاه راهبردي همراه باشد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ به اين سؤال كه اعلام برنامه خروج نيروهاي ناتو و آمريكا از افغانستان را چطور ارزيابي مي كند، گفت: آمريكا در سال 2001 ميلادي يك راهبرد به جهان اسلام تحميل كرد و در راستاي آن دو گونه اسلام همراه و حامي سياست هاي خود و اسلام از نوع طالبان و القاعده به عنوان دستاويز و زمينه ساز اقدام نظامي عليه كشورهاي مسلمان را به ميدان آورد كه اين راهبرد توطئه آميز در يك دهه اخير همواره عملياتي شده است. اسلام طالباني و القاعده كه به صورت تصنعي و با حمايت هاي آمريكا ايجاد شده بود، زمينه ساز لشكركشي و اشغال افغانستان از سوي نيروهاي ناتو و آمريكا بود. در مقابل اين راهبرد، ايران نيز اسلام ناب محمدي يا اسلام شيعي را به جهانيان ارائه كرد كه در تقابل با اسلام آمريكايي است.

 



فيروزآبادي: 31 شهريور يادآور حماسه اي است كه ايران را از گزند دشمنان حفظ كرد

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران طي پيام جداگانه به فرماندهان، مسئولان و كاركنان نيروهاي مسلح و همچنين خانواده آنان، ياد و خاطره جانفشاني هاي شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را گرامي داشت.
در بخشي از پيام سردار سرلشكر فيروزآبادي آمده است: 31 شهريورماه هر سال در تاريخ معاصر كشور جمهوري اسلامي ايران، يادآور شكل گيري حماسه عظيمي است كه ايران عزيز و انقلاب اسلامي را از گزند دشمنان كينه توز محافظت كرد و سرچشمه عزت و سيادت پايان ناپذيري است كه ملت اسلامي ايران را به اوج سربلندي تاريخي خود مي رساند.
عضو شوراي عالي امنيت ملي همچنين تاكيد كرده است: در فرهنگ هر ملتي، روزهايي از تاريخ آن ملت، به خاطر دلاوري ها، جانفشاني ها و ازخودگذشتگي هاي جمعي از فرزندان غيورش، براي حفظ هويت، مرز و بوم، آئين و فرهنگ، تماميت ارضي و ناموس و شرف ديني و ملي، همواره ماندگار و جاودانه بوده است. روزهايي كه اوراق پرافتخار تاريخ شكوهمند ملت و امتي در برابر تجاوز و غارتگري اجانب به حساب مي آيد. ماندگاري اين روزها در طول تاريخ نشانه سرافرازي، پويايي و عظمت امت قهرماني است كه با اتكا به خداوند متعال و بي اتكا به قدرت هاي جهان در مقابل هجومي بي امان براي محو ارزش ها و فرهنگ و هويت اسلامي و انقلابي خود مقاومت و ايستادگي كرده است.

 



با حضور سردار همداني؛ نمايشگاه ياد ياران در دهكده مقاومت افتتاح شد

با حضور سردار حسين همداني فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) معاونين و پرسنل اين نيرو، طي مراسمي نمايشگاه «ياد ياران» با محوريت تبيين نقش مهندسي رزمي در دفاع مقدس در «دهكده مقاومت» تهران افتتاح شد.
در اين مراسم كه صبح روز 29 شهريور برگزار شد پس از افتتاح نمايشگاه، سردار همداني، معاونين و پرسنل سپاه محمد رسول الله(ص) تهران از غرفه هاي مختلف اين نمايشگاه بازديد كردند كه اين بازديد با روايتگري سردار مجتبي عسگري رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس سپاه محمد رسول الله(ص) همراه بود.
سردار همداني در اين مراسم طي سخناني اظهار كرد: 31 سال است كه از توطئه بزرگ و تهاجم ارتش بعث عراق مي گذرد و ما امروز بايد به اين بيانديشيم كه چه استفاده اي از اين مقاومت و ايثار رزمندگان دفاع مقدس بايد بكنيم. نمايشگاه ياد ياران براي ما نمايشگاه عبرت، تذكر و موعظه است.
وي با اشاره به نقش مهندسي رزمي در دوران دفاع مقدس افزود: امسال نمايشگاه ياد ياران با رويكرد مهندسي رزمي برپا شده است. مهندسي رزمي كه در دوران جنگ تحميلي بهترين رزمندگان در آنها حضور داشتند و ايثارگرترين آنها در يگان ها مستقر مي شدند و با نثار جان خويش راه را براي ديگر رزمندگان هموار مي كردند؛ اين در صورتي بود كه دشمن با كمك مستشاران مصري و روسي موانع مختلف و چند لايه اي در مسير رزمندگان ايجاد مي كرد ولي رزمندگان مهندسي و تخريب آنها را خنثي مي كردند و از اين موانع به نفع خود ما استفاده مي كردند.
نمايشگاه ياد ياران به مناسبت هفته دفاع مقدس برپا شده است و در طول هفته دفاع مقدس همه اقشار مختلف مردم مي توانند از ساعت 9 صبح تا 18 بعدازظهر از غرفه هاي مختلف آن بازديد كنند.

 



به دست تروريست هاي طالبان برهان الدين رباني شهيد شد

رئيس شوراي عالي صلح افغانستان و رئيس جمهور سابق اين كشور بر اثر انفجار بمب در منزلش كشته شد.
به گزارش فارس ، عصر ديروز «برهان الدين رباني» بر اثر انفجار بمب در منزلش واقع در منطقه وزير اكبرخان كشته شد كه منابع موثق كشته شدن وي را تاييد كرده اند.
2 عامل انتحاري، موجب اين انفجار شدند و گفته مي شود اين 2 تن با كسب اعتماد «استانك زاي»، رئيس دبيرخانه شوراي عالي صلح، موفق به ورود به منزل استاد رباني شده بودند.
اين 2 تن خود را از فرماندهان برجسته طالبان معرفي كرده بودند.

 



با حضور بيش از 2 ميليون دانش آموز
جشن شكوفه ها و جوانه ها امروز در سراسر كشور برگزار مي شود

جشن هاي شكوفه ها و جوانه ها با حضور بيش از 2 ميليون دانش آموز پايه اول ابتدايي و اول راهنمايي امروز در سراسر كشور برگزار مي شود.
جشن شكوفه ها، روز دانش آموزان اول ابتدايي است كه نخستين سال تحصيلي خود را به شكل رسمي تجربه مي كنند و جشن جوانه ها نيز روز اول دانش آموزان سال اول راهنمايي است كه از عرصه ابتدايي وارد دوره راهنمايي مي شوند.
دانش آموزان سال اول راهنمايي كه يك دوره جديد را آغاز مي كنند، به لحاظ تحولات جسمي، روحي و رواني نيز وارد آستانه متفاوتي از دوره كودكي مي شوند.
امروز همچنين بيش از 500 هزار نوآموز پيش دبستاني در مراسمي با عنوان «جشن غنچه ها» شركت مي كنند.
به كليه مديران مدارس توصيه شده است كه با اجراي برنامه هاي شاد و اثرگذار به استقبال نوگلان و دانش آموزان عرصه تعليم و تربيت بروند.
گفتني است كه ساير دانش آموزان پايه هاي تحصيلي ديگر روز يكشنبه سوم مهر به مدرسه خواهند رفت و سال تحصيلي جديد را آغاز خواهند كرد.
تحول بنيادين در آموزش و پرورش در دستور كار است
وزير آموزش و پرورش در پيامي به مناسبت آغاز سال تحصيلي و بازگشايي مدارس از دستور كار قرار داشتن تحول بنيادين در آموزش و پرورش در سال تحصيلي جديد خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي در اين پيام با اشاره به انقلاب شكوهمند اسلامي به رهبري امام خميني(ره) - معمار و بنيانگذار انقلاب به عنوان موهبت و وديعه الهي كه زمينه دستيابي به حيات طيبه را براي مردم ايران به ارمغان آورد؛ مهم ترين پيام اين حركت عظيم را ضرورت تربيت انسان هاي صالح در سايه معارف بلند و انسان ساز مكتب اسلام عنوان كرد و افزود: اين حركت بايد بتواند زمينه هاي دستيابي به جامعه عدل مهدوي را فراهم آورند.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر ضرورت تحول بنيادين در آموزش و پرورش و مطالبه تحقق آن از دست اندركاران نظام آموزش خاطرنشان كرد: حال كه ماه مهر آغاز گشته است و نسيم حركت، رحمت و مودت در عرصه تعليم و تربيت شروع به وزيدن كرده است ضروري است با انجام سياست هاي تحولي در مدرسه به عنوان يكي از مهم ترين موقعيت هاي تربيتي و كانون اصلي تحقق عيني تعليم و تربيت، نسيم مهر را به وزش درآورد.
حاجي بابايي اضافه كرد: شروع اين ماه با هفته دفاع مقدس تقارن دارد كه يادآور مجاهدت، سخت كوشي و ايثار كساني است كه مسير تعليم و تربيت را به خوبي پيموده اند؛ اين ماه بيانگر دميدن روح تلاش و پويايي درمدرسه بر جسم و روان معلمان و دانش آموزان و خانواده ها است.
وي ادامه داد: در اين ماه به تمامي افراد جامعه يادآور مي شود كه با به حركت درآمدن سكان هاي اصلي آموزش و پرورش، آنان نيز در جهت همكاري و مساعدت با مدارس نهايت اهتمام خويش را به كار بندند و ما با شروع اين ماه، خود را موظف مي دانيم همچون سال گذشته با نظر به اصل عدالت تربيتي و با تاكيد بر امر تهذيب، تحصيل و ورزش؛ برنامه ريزي هاي كيفي و كمي را در عرصه هاي آموزشي و پرورشي در سطح صف و ستاد به اجرا درآوريم.
حاجي بابايي از جمله مهم ترين اقدامات انجام شده در سال گذشته را اعتبار بخشي به مدارس دولتي به عنوان كانون اصلي تعليم و تربيت فرزندان اين مرز و بوم عنوان كرد و گفت: تحقق اين مهم با اجراي سياست هاي تحولي افزايش هنرجويان هنرستان هاي فني و حرفه اي، توسعه كمي هنرستان هاي شبانه روزي و نمونه دولتي مناطق محروم كشور، افزايش چشم گير هوشمندسازي مدارس، تجهيز مدارس به سالن ورزشي، نمازخانه، كتابخانه و جذب نيروهاي متخصص و توانمند انجام شد.
وي افزود: بدين منظور ايجاد مدارس قرآني و افزايش آن در سال 91-90، تصويب اختصاصي بودجه هاي جاري و عمراني كشور به موضوعات قرآني، ساماندهي فعاليت هاي قرآني كشور، تاليف ده ها عنوان كتاب خودآموز قرآن، تصويب احداث نمازخانه و كتابخانه در مدارس كشور، افزايش چشم گير اردوهاي دانش آموزي راهيان نور در سال 90-91، راه اندازي مدارس تخصصي ورزش در سراسر كشور، اجراي طرح ملي آموزش شنا، افزايش ظرفيت چهارصد درصدي طرح هجرت، افزايش تعداد مشاوران در مدارس و صدور مجوز مراكز راهنمايي و مشاوره خانواده در سطح كشور صورت گرفته است.

 



سفر مدير اطلاعات ملي آمريكا به تركيه با 5 دستور كار ويژه

مدير اطلاعات ملي آمريكا براي بحث درباره مجموعه اي از موضوعات كه مسئله ايران در راس آنها ارزيابي شده عازم آنكارا شد.
به گزارش پايگاه «ايران هسته اي»، جيمز كلاپر، ارشدترين مقام اطلاعاتي آمريكا كه رئيس جامعه اطلاعاتي اين كشور محسوب مي شود در يكي دو روز آينده وارد آنكارا خواهد شد و هاكان فيدان رئيس ميت (سرويس اطلاعاتي تركيه) ميزبان وي خواهد بود.
باراك اوباما سال گذشته كلاپر را به اين سمت منصوب كرده است. وي در زمره افرادي است كه رئيس جمهور آمريكا بيش از همه به آنان اعتماد دارد.
منابع ترك گفته اند احتمالا موضوعات زير در دستور كار مذاكرات كلاپر و فيدان خواهد بود:
1- آمريكا مايل است بداند تركيه كمك جديدي به از سرگيري مذاكرات ايران و 1+5 خواهد كرد يا نه؟ توصيه آمريكا به تركيه اين است كه روابط خود با ايران را بيش از حد با تركيه بحراني نكند تا بتواند همچنان به واسطه گري ميان ايران و غرب بپردازد.
2- كلاپر مي خواهد مطمئن شود تركيه تحت فشار ايران و روسيه از ميزباني رادارهاي سپر دفاع موشكي ناتو انصراف نخواهد داد.
3- ترك ها مايلند خودداري اسرائيل از تحويل هواپيماهاي بدون سرنشين هرون كه تركيه براي تعمير به اسرائيل فرستاده است، در اين مذاكرات مطرح شود. در حالت كلي كلاپر مايل است دريابد كه تركيه در تقابل با اسرائيل تا كجا پيش خواهد رفت؟
4- درخواست تركيه از آمريكا براي انتقال بخشي از هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي از عراق به تركيه در اين مذاكرات مطرح خواهد شد. آمريكا بايد تا دسامبر بخش عمده نيروها و تجهيزات نظامي خود را از عراق خارج كند و از آنجا كه هزينه حمل اين تجهيزات به آمريكا بسيار بالاست، مقام هاي ارتش اين كشور تصميم گرفته اند كه اين تجهيزات را به مشترياني درون منطقه بفروشند.
5- همچنين كلاپر مسئله كردها را مطرح خواهد كرد تا مطمئن شود كه تركيه در درگيري با پ ك ك، پژاك را كه از بازوهاي عملياتي اسرائيل و آمريكا عليه ايران است تضعيف نخواهد كرد.

 



ابوترابي فرد: اموال اختلاس شده در كوتاه ترين زمان به سيستم بانكي بازمي گردد

عضو كميسيون اصل نود قانون اساسي گفت: منابعي كه خارج از سيستم صحيح نظام بانكي خارج شده در حال حاضر تحت اختيار است و با اقدام سريع قوه قضاييه اين منابع در كوتاه ترين زمان ممكن به سيستم بانكي بازمي گردد.
سيدمحمد حسن ابوترابي فرد نماينده مردم قزوين، آبيك و البرز در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه فساد مالي اخير با توجه به اهميت موضوع، دغدغه هيئت رئيسه و نمايندگان ملت است گفت: در جلسه غيرعلني مجلس شوراي اسلامي كه در راستاي بررسي جزئيات اختلاس سه هزار ميلياردي صورت گرفت، رئيس كل بانك مركزي، وزير اقتصاد و دارايي و رياست سازمان بازرسي كل كشور ضمن آن كه گزارش جامعي در مورد اين موضوع بيان كردند، اقدامي را كه در راستاي برخورد قانوني با اين تخلف انجام داده بودند را نيز گزارش كردند و مجموعه گزارش مسئولين ذيربط بر افزايش اطلاعات و در نتيجه اتخاذ تصميم مناسب در مجلس و ساير دستگاه ها از جمله قوه قضاييه كمك شاياني كرد.
وي در ادامه افزود: كميسيون اصل 90 با همكاري كميسيون اقتصادي و كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي مسئوليت ويژه دارد تا در كوتاه ترين زمان ممكن گزارشي را در رابطه با اين فساد و نحوه مديريت پرونده، پيشرفت كار و همچنين راهكارهاي مناسب براي اصلاح ساختار سيستم بانكي كشور ارايه كند.
ابوترابي فرد با بيان اين كه ساختار نظام بانكي كشور بايد با جديت بيشتري اصلاح شود، تصريح كرد: قطعا با اصلاح سيستم بانكي، اين تخلفات قابل انجام نخواهد بود و چنين منابعي نمي تواند در سيستم بانكي جابه جا شود چرا كه مسئولان ذيربط بايد با سرعت در جريان آن قرار گيرند.
عضو كميسيون اصل نود قانون اساسي مطالبه جدي مجلس را در چند امر خلاصه كرد و اظهار داشت: بايد اين موضوع در دستور كار جدي دستگاه قضايي باشد و براي بازگشت عاجل تمام منابعي كه از سيستم بانكي خارج شده است، اقدام شود، البته خوشبختانه منابعي كه خارج از سيستم صحيح بانكي خارج شده است در حال حاضر در اختيار ماست و با اقدام سريع قوه قضاييه اين منابع با كوتاه ترين زمان ممكن به سيستم بانكي بازمي گردد كه اين نكته اي اميدبخش است.
وي همچنين مطالبه ديگر مجلس را اصلاح سيستم بانكي كشور در كوتاه ترين زمان ممكن عنوان كرد كه مي تواند عامل مهمي در جلوگيري از بروز چنين تخلفاتي باشد و گفت: دستگاه قضايي بايد تمام كساني را كه در درون سيستم بانكي و سيستم اجرايي در هر دستگاه و در هر حوزه كه در بروز اين تخلف دست داشته اند شناسايي كند و با قاطعيت نسبت به آنها برخورد كند و اگر اعمال مجرمانه آنها ثابت شد با مجرم طبق قانون برخورد كنند و اين مطالبه جدي نمايندگان در خانه ملت است.
وي در ادامه در خصوص جلسه بعدي مجلس براي پيگيري اين موضوع گفت: همان طور كه ذكر شد پيگيري ابعاد اين اختلاس در دستور كار كميسيون اصل 90 قرار گرفته است تا به صورت فوق العاده به آن بپردازد لذا با آماده شدن گزارش اين كميسيون، موضوع در دستور كار جلسه علني قرار خواهد گرفت.
برخورد جدي با اخلالگران
مايه دلگرمي مردم
وزير دادگستري تاكيد كرد كه يقينا برخورد جدي با اختلاس گران موجب دلگرمي مردم مي شود.
مرتضي بختياري وزير دادگستري در گفت وگو با خبرگزاري فارس در رابطه با اختلاس پرونده 3 هزار ميلياردي گفت: در رابطه با اين پرونده همين قدر مي گويم كه كارهاي بسيار جدي در رابطه با پرونده اختلاس شروع شده و به نتيجه هم رسيده است.
وي در اين باره تاكيد كرد: يقينا برخورد جدي با اختلاس گران موجب دلگرمي مردم مي شود.
آيت الله سيد احمد علم الهدي نماينده مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه مشهد مقدس هم به نقش افشاگري نظام در اختلاس 3000 ميلياردي و جلب اعتماد مردم اشاره كرد و اظهار داشت: ديگران روي اين مسئله و شبيه آن تبليغ مي كنند كه در نظام جمهوري اسلامي تمام مسئولان با عوامل و عناصر وابسته به قدرت همه دزد و اختلاس گر و مشكل مفاسد اقتصادي دارند، در حالي كه افشاگري اين نوع اختلاس ها از سوي نظام جمهوري اسلامي نشان از قدرت، اطمينان بخشي و قدرت امنيت اجرايي نظام است.
وي يادآور شد: اگر اين حرف كه اختلاس ها و حركت ها در مباني و جريان قدرت نظام ريشه دارد درست باشد پس نظام به قدري قوي و قدرتمند است كه هيچ قدرتمداري در حوزه اين نظام نمي تواند سوءاستفاده كند و اين اساس قدرت نظام و بنياني بودن عدالت در آن را نشان مي دهد.
آيت الله علم الهدي با بيان اين كه اين نظام به دليل وابستگي به مردم و پشتوانه مردمي آن به يك نصابي از اطمينان بخشي و اعتماد و توان اجراي عدالت رسيده كه هيچ عنصري در بستر قدرت در اين نظام نمي تواند از آن سوءاستفاده كند چرا كه بلافاصله افشا مي شود.

 



2 انتصاب جديد در قوه قضائيه

آيت الله آملي لاريجاني، عليرضا اميني را به عنوان معاون جديد آموزش و تحقيقات قوه قضائيه و احمد واعظي را به عنوان مشاور رئيس قوه قضاييه منصوب كرد.
در حكم انتصاب رييس قوه قضاييه به حجت الاسلام عليرضا اميني آمده است: «نظر به سوابق علمي و اجرايي ارزنده جنابعالي در حوزه و دانشگاه، به موجب اين ابلاغ به سمت معاون آموزش و تحقيقات قوه قضاييه منصوب مي شويد.
اميد است با توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري و سياست هاي راهبردي قوه قضاييه در انجام امور محوله موفق و مويد باشيد.»
همچنين آيت الله لاريجاني با قدرداني از تلاش هاي حجت الاسلام احمد واعظي در مدت تصدي معاونت آموزش قوه قضاييه، با صدور حكمي وي را به عنوان مشاور رييس قوه قضاييه منصوب كرد.

 



افتتاح حوزه علميه امام حسن عسگري(ع) در منطقه 19

مراسم افتتاح حوزه علميه امام حسن عسگري(ع) با حضور رئيس سازمان تبليغات اسلامي برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 19 دكتر سيد مهدي خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي در اين مراسم گفت: ساخت اين حوزه يك نمونه از تلاش مردمي و عالمان و همكاري ميان دستگاه هاي دولتي است. وي افزود: تعداد حوزه هاي علميه تهران با داشتن جمعيت 10 ميليون نفري با تعداد دانشگاه هاي موجود قابل مقايسه نيست و تعداد حوزه ها با محدوديت و حداقل تجهيزات مواجه است.
دكتر خاموشي ادامه داد: اگر براي هر 500 نفر يك روحاني در نظر گرفته شود الان بايد 20 هزار طلبه در حال آموزش داشته باشيم كه اميدواريم در آينده اي نه چندان دور بتوانيم جامعه حوزه علميه را به ميزان موردنياز جمعيت تهران افزايش دهيم.
براساس اين گزارش، مدرسه علميه امام حسن عسگري(ع) با اهداي زميني به مساحت 2500 متر و مجوز ساخت از سوي شهرداري منطقه 19 در سال 1383 آغاز شد و بانيان و خيرين با هزينه اي بالغ بر 25 ميليارد ريال آن را آماده بهره برداري كردند. اين مدرسه در 4 طبقه ساخته شده و داراي بخش هاي مختلف آموزشي، رفاهي، خدماتي و خوابگاهي است كه در سال تحصيلي جديد نيز 60 طلبه پايه اول حوزه در آن ساكن شده اند.

 



معاون توسعه مديريت معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور: نرخ بازگشت نخبگان به استان ها افزايش يافته است

معاون توسعه مديريت معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور گفت: با توجه به فعاليت بنياد نخبگان در استان ها، خروج نخبگان از استان ها و انتقال به تهران كنترل شده و نرخ بازگشت نخبگان به استان ها نيز افزايش يافته است.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، داوود طالبي دوشنبه شب در آيين معرفي رئيس جديد بنياد نخبگان استان بوشهر اظهار داشت: هم اكنون بنياد ملي نخبگان در 20 استان كشور فعال شده و فعاليت بنياد در هفت استان ديگر نيز به زودي آغاز و احكام تاسيس بنياد نخبگان در استان هاي كرمان، اردبيل، مركزي، البرز و لرستان به زودي به آنها ابلاغ مي شود.
طالبي اضافه كرد: در ساختار بنياد نخبگان استاني كارگروههاي تخصصي و شوراهاي علمي درنظر گرفته شده تا بر اساس توانمندي هاي استاني اين كارگروه و شوراهاي علمي تشكيل شوند.
وي تصريح كرد: با توجه به ظرفيت هاي اقتصادي و علمي استان بوشهر بايد از اين ظرفيت ها به منظور توسعه فعاليت هاي بنياد نخبگان استاني استفاده كرد.
در پايان اين مراسم رحيم قاسميه به عنوان رئيس بنياد نخبگان بوشهر معرفي و از خدمات غلامرضا بازدار قدرداني شد.

 



اعمال محدوديت هاي ترافيكي در آخرين روزهاي تعطيلات تابستاني در كشور

آمل - خبرنگار كيهان:
معاون عمليات پليس راه كشور از اعمال محدوديت هاي ترافيكي در آخرين روزهاي تعطيلي تابستان در كشور خبر داد.
سرهنگ صمد اسفندياري در آمل در مورد تمهيدات اتخاذ شده براي اعمال ترافيك آخرين تعطيلات تابستان گفت: با توجه به اينكه پيش بيني مي شود در طي روزهاي اخير در كليه محورهاي مواصلاتي كشور از جمله استان مازندران بار سنگيني را شاهد باشيم لذا از سوي پليس راه كشور در كليه جاده ها تمهيدات ترافيكي در نظر گرفته شده است.
وي در خصوص هدف از سفر به استان مازندران افزود: به لحاظ اينكه اكثريت مسافران به استان مازندران سفر مي كنند تصميم گرفتيم تا در معيت فرماندهي پليس راه مازندران و مسئولان اداره راه شهرستان بازديدي از محور مواصلاتي جاده هراز داشته باشيم كه بتوانيم نقاط كور ترافيكي را شناسايي نماييم تا بدين وسيله شاهد ترافيك سنگين در رفت و برگشت در اين جاده نباشيم.
سرهنگ اسفندياري گفت: در روزهاي پنجشنبه و جمعه اعمال ترافيكي خواهد شد و يك طرفه شدن برخي از محورها كه منتهي به تهران مي شوند از طريق استانها و جرايد به اطلاع مردم خواهد رسيد. معاون عمليات پليس راه كشور در پايان افزود: در تعطيلات آخرين روزهاي تابستان كليه نيروهاي پليس راه در آماده باش كامل هستند و با رانندگان خاطي كه بخواهند با گرفتن سبقت و كشيدن لايي موجب سلب آرامش ديگر مسافران را بوجود آورند برخورد قانوني برابر مقررات اعمال خواهد شد.

 



قهرمان كشتي فرنگي جهان مدال خود را تقديم پدر شهيد بابايي زاده كرد

انديمشك - خبرنگار كيهان:
قهرمان انديمشكي كشتي فرنگي جهان پس از ورود به شهرستان انديمشك در منزل شهيد مجتبي بابايي زاده كه در درگيري چند روز گذشته با گروهك پژاك به درجه رفيع شهادت نايل آمد، حضور يافته و مدال ارزشمند خود را به پدر اين شهيد بزرگوار اهدا كرد.
در اين آيين زيبا و باشكوه كه با حضور جمع كثيري از علاقمندان، ورزشكاران و مردم شهيدپرور انديمشك برگزار شد، پدر شهيد بابايي زاده كه خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده با تقديم تاج گل به سعيد عبدولي كسب مقام قهرماني جهان و هم چنين كسب سهميه المپيك را به وي تبريك گفت و براي وي و ديگر قهرمانان كشور آرزوي موفقيت كرد.
سپس سعيد عبدولي ضمن اداي احترام به مقام شامخ شهيدان و خانواده اين شهيد بزرگوار اظهار داشت: امروز امنيت و آسايش و قهرماني ورزشكاران مديون جانفشاني شهداست.
در پايان اين مراسم، عبدولي با اهداي مدال قهرماني خود به پدر شهيد بابايي زاده اشك را در ديدگان حاضران جاري كرد.

 



معاون سازمان اوقاف وامور خيريه خبر داد
راه اندازي 2 هزار مركز فرهنگي قرآني در امامزاده هاي كشور

معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه از راه اندازي دو هزار مركز فرهنگي قرآني در امامزاده هاي كشور خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين «احمد شرفخاني» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: طرح جامع راه اندازي مراكز فرهنگي و قرآني در امام زادگان پيش بيني شده است كه امسال اجراي آن آغاز مي شود.
وي افزود: راه اندازي دو هزار مركز فرهنگي و قرآني، سال جاري در امام زادگان كشور انجام مي گيرد كه به تدريج اين مراكز در كليه امام زادگان فعال خواهد شد.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور ادامه داد: راه اندازي مركز مشاوره و پاسخگويي به مسائل شرعي و برنامه هاي مختلف از ديگر مواردي است كه در امام زادگان طراحي شده است.
وي طرح آرامش بهاري و اجراي آن «در تعطيلات نوروزي»، برگزاري برنامه سوگواره ياس نبوي همزمان با شهادت حضرت زهرا(س)، طرح تابستاني نشاط معنوي، جشن ولايت علوي و برنامه بصيرت عاشورايي را از جمله برنامه هاي اوقاف در بقاع متبركه و امام زادگان نام برد.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه همچنين به اجراي دومين مرحله طرح نشاط معنوي در تابستان امسال در بقاع متبركه و امام زادگان كشور اشاره كرد و بيان كرد: اين طرح طي فصل تابستان در بيش از 900 امامزاده و بقعه با شركت بيش از 112 هزار نفر اجرا شد.
وي ارتباط جوانان و نوجوانان با اماكن مقدس، بهينه سازي اوقات فراغت و تقويت بنيه مذهبي و ديني جوانان و نوجوانان را از اهداف اجراي اين طرح دانست.

 



فرنگي كار آملي: اگر 10 بار ديگر هم با كشتي گيران اسرائيلي روبرو شويم مبارزه نخواهيم كرد

آمل- خبرنگار كيهان:
كشتي گيران فرنگي آملي كه در مسابقات جهاني در كشور تركيه به خاطر عدم مبارزه با كشتي گيران رژيم اشغالگر قدس از دور مسابقات حذف شدند با استقبال پرشور و چشمگير فرماندار، شهردار، رئيس شوراي اسلامي شهر، ورزشكاران و مردم قدرشناس آمل قرار گرفتند.
در اين مراسم مردم با سردادن شعارهاي مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا و جوانان با غيرت آملي تشكر تشكر، قدرداني خود را اعلام داشتند.
قاسم رضايي پهلوان آملي با تشكر از استقبال مردم گفت: مسابقات جهاني در سطح بالايي برگزار شد و در قرعه كشي، دو كشتي گير آملي با كشتي گيران رژيم اشغالگر اسرائيل برخورد كردند. هر چند ايمان داشتيم كه پس از يك سال تلاش به مدال طلا دست پيدا كنيم.
وي افزود: اين حركت ما، آرمان هاي انقلاب اسلامي است كه براي ما يقين شده و در آينده هم چنين خواهد بود.
رضايي گفت: اگر 10 بار هم با كشتي گيران رژيم اسرائيل روبرو شويم، اين حركت ها ادامه خواهد داشت.
وي در خصوص استقبال مردم افزود: فكر نمي كرديم اگر مدال طلا مي گرفتيم چنين استقبالي از ما مي كردند.
رضايي خاطرنشان كرد: رقم زدن چنين قرعه از پيش تعيين شده اي، كار سياسي بوده است و متاسفانه كشتي فرنگي كشور چند سالي است كه از اين حركت عمدي ضربه مي خورد.

 



هفته آينده در قم انجام مي شود
رونمايي از 56 كتاب دفاع مقدس در منزل شهيد زين الدين

همزمان با هفته دفاع مقدس از 56 عنوان كتاب دفاع مقدس در منزل سرتيپ سرلشكر شهيد مهدي زين الدين در شهر قم رونمايي مي شود.
معاون ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس دوشنبه در مصاحبه اختصاصي با ايرنا افزود: اين مراسم با حضور عده اي از سرداران، فرماندهان دفاع مقدس، خانواده معظم شهدا و همچنين تني چند از مسئولان استان قم برگزار مي شود.
سرهنگ حسين رسولي اضافه كرد: اين كتاب ها در حوزه هاي شعر، داستان، خاطره، پژوهش و چند مورد ديگر نگارش شده كه همه آنها جديد است.
وي بيان داشت: اين براي اولين بار است كه از كتاب هاي حوزه دفاع مقدس در منزل يكي از سرداران شهيد دفاع مقدس رونمايي مي شود.
به گفته رسولي منفرد، پدر سردار شهيد مهدي زين الدين نيز انتشاراتي داشته و خودش نيز مولف كتاب بوده است.
در اطلاعات منتشره معاونت ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس آمده سالانه 100 عنوان كتاب دفاع مقدس در عرصه شعر، داستان، رمان و خاطره در سراسر كشور رونمايي مي شود.

 



در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تشييع پيكر 19 شهيد گمنام آسمان كشور را عطرآگين مي كند

مشخصات 19 شهيد معظم گمنام كه دوم مهرماه مصادف با ايام شهادت امام جعفر صادق(ع) در 13 نقطه از هشت استان كشور آرام مي گيرند، اعلام شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، دوم مهرماه مصادف با ايام شهادت امام جعفر صادق«ع» 19 پرستوي خونين بال در 13 نقطه استان هاي تهران، سمنان، چهارمحال و بختياري، كرمان، فارس، ايلام، مركزي و لرستان تا آرامگاه ابدي بدرقه شده و به خاك سپرد مي شوند.
دو شهيد گمنام با مشخصات «شهيد 31 ساله، محل شهادت جزيره مجنون در عمليات خيبر» و شهيد 19 ساله، محل شهادت شمال فكه در عمليات والفجر يك» در دانشكده صدا و سيما و شهيد گمنام با مشخصات «شهيد 21 ساله، محل شهادت پنجوين در عمليات والفجر 4» در دانشگاه آزاد رودهن آرام مي گيرند.
يك شهيد گمنام كه 21 بهار از عمرش سپري شد و در عمليات آزادسازي خرمشهر به شهادت رسيده است، پس از تشييع بر شانه هاي دانشجويان دانشگاه دولتي سمنان در سالروز شهادت امام جعفر صادق«ع» در اين مركز علمي به خاك سپرده مي شود.
در همين روز يك شهيد گمنام با مشخصات «شهيد 16 ساله، محل شهادت خرمشهر در عمليات بيت المقدس» تپه چغاسبز ايلام را عطرآگين مي كند. شهرستان سرابله (شيروان چرداول) نيز ميزبان دو شهيد گمنام با مشخصات «شهيد 20 ساله، محل شهادت خرمشهر در عمليات بيت المقدس» و «شهيد 16 ساله، محل شهادت خرمشهر در عمليات بيت المقدس» خواهد بود.
دو شهيد گمنام با مشخصات «شهيد 21 و 26 ساله، محل شهادت خرمشهر در عمليات بيت المقدس» در شهرستان اردل استان چهارمحال و بختياري تشييع و تدفين مي شوند.
شهيد گمنام 24 ساله كه در عمليات بيت المقدس و خونين شهر به شهادت رسيده است، در سالروز شهادت امام جعفر صادق«ص» در مركز آموزشي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران استان كرمان آرام مي گيرند.

 



ستار هدايتخواه: جبهه پايداري به دنبال سهم خواهي در جريان اصولگرايي نيست

مخبر كميسيون فرهنگي مجلس گفت: جبهه پايداري به دنبال سهم خواهي در جريان اصولگرايي نيست.
ستار هدايتخواه در گفت وگو با خبرنگار فارس در ياسوج با بيان اينكه دوستان و همفكران ما در جبهه پايداري شرايطي براي حضور در راهكار 8+7 دارند، اظهار داشت: جبهه پايداري و اعضاي آن اعتقاد دارند كه جريان هاي اصولگرايي بايد د ر اين كميته نماينده داشته باشند و نه افراد.
اين عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي اظهار داشت: حرف ما در جبهه پايداري اين است كه چرا برخي خواص ساكت و خاموش در جريان فتنه بايد در اين راهكار نماينده داشته باشند.
هدايتخواه عنوان كرد: با اين حال سوال ما اين است كه اگر قرار بر اين بوده كه افراد در اين راهكار نماينده داشته باشند چرا برخي افراد كه سوابق عملكرد آنها در همه برهه ها بهتر از افراد فعلي حاضر در اين راهكار است نبايد نماينده اي در 8+7 داشته باشند.
وي با اشاره به اين كه جبهه پايداري به دنبال سهم خواهي در جريان اصولگرايي نيست، افزود: تلاش ما در جبهه پايداري بر اين است كه چنين تفكرات محدودي را از جريان اصولگرايي دور كنيم.

 



عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي:
جريان انحرافي و اختلاس اخير از يك مركز فرماندهي مي شوند

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: شك نداريم كه جريان انحرافي و موضوع اختلاس 3 هزار ميلياردي از يك مركز فرماندهي مي شوند.
سيدعلي محمد بزرگواري ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ياسوج با بيان اينكه جلسه غيرعلني مجلس برخي از زواياي اختلاس اخير را روشن كرد، اظهار داشت: در جلسه غيرعلني مجلس به اين نتيجه رسيديم كه سران جريان انحرافي به خصوص سردسته هاي آن ها در اين موضوع دخيل بوده اند.
عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس افزود: ردپاي سودجويان جريان انحرافي در اين قضيه به روشني ديده مي شود كه برخي افراد منفعت طلب را براي رسيدن به منافع خود پرورش داده بودند.
اين مسئول از ماموريت كميسيون اصل 90 براي پي گيري اين موضوع خبر داد و افزود: اين كميسيون به همراهي سازمان بازرسي، قوه قضائيه و وزارت اطلاعات به جد پي گير اختلاس 3 هزار ميليارد توماني هستند و به يقين با توجه به شرايط زماني كنوني و مطالبات مردمي، اين پرونده سرانجامي مانند پرونده شهرام جزايري پيدا نخواهد كرد.
بزرگواري با اشاره به اينكه اكثريت مجلس خواستار برخورد قاطع با اين معضلات هستند اظهار داشت: قاطبه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بر اين موضع پافشاري مي كنند كه بايد هر مقام و مسئولي كه در اين پرونده نقش دارد به پاي ميز محاكمه رفته و در صورت اثبات تخلف به اشد مجازات رسيده چرا كه مردم محروم و مستضعف طاقت بي عدالتي در اين زمينه را ندارند.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس تاكيد مجدد كرد: قوه قضائيه نبايد اجازه دهد اين پرونده سرنوشتي چون پرونده شهرام جزايري پيدا كند و از موضع گيري هيچ مسئولي براي دفاع از مجرمان هراسي به دل راه ندهد.




اخبار ادبي و هنري

انفعال خانه سينما به اعتراضات جشن سينما و يك سؤال
مديران خانه سينما در پيامي، صحبت هاي يك عنصر وابسته به غرب در جشن خانه سينما را نظر شخصي وي دانسته و نقطه نظرات اين نهاد را متفاوت با اين صحبت ها اعلام كردند، اما توضيحي در اين باره كه اساساً چرا تريبون خود را در اختيار چنين افرادي قرار دادند ارائه نكردند.
محمدمهدي عسگرپور (مديرعامل خانه سينما) و فرهاد توحيدي (رئيس هيئت مديره خانه سينما) در حالي روز گذشته اقدام به انتشار اين پيام نمودند كه پانزدهمين جشن خانه سينما به خاطر حواشي سؤال برانگيز و توهين آميزش به فرهنگ و هنر ايران با انتقادات و اعتراضات فراواني رو به رو شده است.
در اين پيام آمده است: شيريني برگزاري اين جشن باشكوه به تلخ كامي نمي انجاميد اگر تفسيرهاي ناصواب از گفته هاي آقاي «محمود دولت آبادي» در برخي از خبرگزاري ها انتشار نمي يافت. هرچند مجري مراسم بلافاصله به تصريح متذكر شد كه اين سخنان نظرات شخصي گوينده است. با اين همه موكداً اعلام مي كنيم كه اين سخنان با نقطه نظرهاي خانه سينما متفاوت است.
با اين حال جاي سؤال است كه چرا مديران محترم خانه سينما در حالي كه از دعوت بسياري از بزرگان و پيشكسوتان سينمايي به اين دوره از جشن خانه سينما خودداري كرده بودند، يك فرد غيرسينمايي همچون دولت آبادي كه داراي گرايش هاي سياسي منحط شرقي و غربي بوده است را به مراسم خود فراخوانده و تريبون را در اختيار وي قرار دادند تا عقده هاي خود عليه نظام را تخليه كند؟
برنامه هاي فرهنگي و هنري
در هفته دفاع مقدس برگزار مي شود
برنامه هاي فرهنگي و هنري هفته دفاع مقدس با عنوان «جنگي كه بود، راهي كه هست» به همت سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران برگزار مي شود.
امير خوراكيان رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران در تشريح اين برنامه ها گفت: در بخش تجسمي، با استفاده از تكنولوژي ارائه مطلب و عكس به شكل سه بعدي، نمايشگاهي از متون مرتبط با جنگ هشت ساله و نيز تصاويري از حال و هواي جنگ و مناطق جنگي در 23 فرهنگسرا و بوستان برپا خواهد شد. وي افزود: در بخش كتاب، در 23 نقطه اشاره شده نمايشگاهي از كتاب ها و نرم افزارهاي مرتبط با وقايع آن دوران برپا مي شود كه علاوه بر عرضه اين محصولات فرهنگي به شهروندان عزيز، با استفاده از اين فرصت، كتابخانه هاي سازمان به آثار جديد نوشتاري در حوزه دفاع مقدس تجهيز خواهند شد.
در حوزه سينما، نمايش هفت فيلم مطرح دفاع مقدس از تلويزيون هاي شهري نيز برنامه اي بود كه خوراكيان به آن اشاره كرد. وي گفت: در 23 بوستان شهر تهران،تلويزيون هاي شهري با مديريت سازمان معمولاً به پخش برنامه هاي پرمخاطب سيماي جمهوري اسلامي مي پردازند كه در اين ايام و در قالب طرح «فيلم پارك» و در ساعت مشخص، هر شب يك فيلم شاخص سينماي دفاع مقدس براي شهروندان علاقمند به نمايش درخواهد آمد.
رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران اجراي برنامه در گلزار شهدا را نيز از مهمترين برنامه هاي اين سازمان در هفته دفاع مقدس قلمداد كرد و افزود: برپايي 40 غرفه در جوار قطعه شهداي گمنام بهشت زهرا(س) به منظور معرفي 40 سردار شهيد دفاع مقدس از سوي فرهنگسراي رضوان با عنوان «چلچراغ شهدا» برگزار خواهد شد و علاوه بر اين غبارروبي مزار شهداي والامقام ميهن اسلامي و مجموعه برنامه هاي فرهنگي در اين مركز برپا خواهد شد.
تقدير از بزرگان فرهنگ و هنر در اختتاميه عصر سوره
حوزه هنري در مراسم اختتاميه برنامه عصر سوره از مقام هنري تعدادي از هنرمندان صاحب نام عرصه فرهنگ و هنر در عرصه بيداري اسلامي تقدير مي كند.
اين هنرمندان به مناسبت فعاليت هايي كه در زمينه بيداري اسلامي در حوزه ادبيات، سينما، هنرهاي تجسمي، موسيقي و تئاتر انجام داده اند، مورد تقدير قرار خواهند گرفت. براساس اين گزارش هنرمنداني كه مورد قدرداني قرار خواهند گرفت، از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي آفرينش آثاري در زمينه بيداري اسلامي را به نام خود ثبت كرده اند. مراسم اختتاميه برنامه عصر سوره كه از يكشنبه 27 شهريور با موضوع بيداري اسلامي كار خود را آغاز كرده، امروز ساعت 30:19در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14