(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 30 شهریور 1390- شماره 20029

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بازتاب رسانه اي بيانات ولي امر مسلمين در همايش بين المللي بيداري اسلامي
بررسي طرح نظارت بر نمايندگان آغاز شد
اعلام ربوي بودن وام بانكي حج عمره
معاون وزير خارجه كشورمان: اتفاقات اخير يمن جنايت عليه بشريت است
عباسي : سايت فردو تا 6 ماه آينده راه اندازي مي شود
حذف پوشش اجباري چادربراي متهمان
بيانيه پاياني نخستين اجلاس بين المللي بيداري اسلامي
عضو هيئت رئيسه مجلس: رويكرد انتخاباتي برخي از اصلاح طلبان ساختارشكنانه است



بازتاب رسانه اي بيانات ولي امر مسلمين در همايش بين المللي بيداري اسلامي

هنوز دقايقي از سخنان ولي امر مسلمين در نخستين اجلاس بين المللي بيداري اسلامي نگذشته بود كه مهمترين رسانه هاي منطقه و جهان به انعكاس رهنمودهاي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در حضور صدها عالم، دانشمند، روشنفكر، صاحب نظر، جامعه شناس و مورخ از كشورهاي مختلف جهان به ويژه جهان اسلام پرداختند.
به گزارش ايسنا گزيده اي از اين بازتاب رسانه اي به شرح ذيل است:
به آمريكا اعتماد نكنيد
هشدارهاي رهبر معظم انقلاب به انقلابيون منطقه به ويژه توصيه هاي ايشان مبني بر اعتماد نكردن به آمريكا و غرب بيش از همه مورد توجه رسانه هاي بين المللي قرار گرفت به طوري كه بيشتر آنها از قول رهبر انقلاب تيتر كردند «به آمريكا اعتماد نكنيد.»
خبرگزاري فرانسه نوشت: «رهبر ايران مجددا به انقلابيون عرب هشدار داد كه به غرب اعتماد نكنند.»
تاكيد رهبر معظم انقلاب بر اعتماد نكردن به آمريكا و ناتو نكته اي بود كه علاوه بر خبرگزاري فرانسه، مورد توجه رسانه ها و خبرگزاري هايي چون فاكس نيوز، ديلي استار، عرب نيوز، يورونيوز، نيويورك تايمز و روزنامه هاي منطقه به ويژه روزنامه هاي مصر، لبنان، عربستان و كويت قرار گرفت.
خبرگزاري ترند آذربايجان در همين رابطه نوشت: «آيت الله خامنه اي مسلمانان را از اعتماد به آمريكا و ناتو بر حذر داشت.»
«سوئيس اينفو» نيز به سخنان ولي امر مسلمين در نخستين اجلاس بيداري اسلامي اشاره و تصريح كرد: «آيت الله خامنه اي در برابر صدها نفر از مدعوين از كشورهاي عربي گفت كه هيچگاه به آمريكا، ناتو و حكومت هاي جنايتكار مانند انگليس و فرانسه و ايتاليا كه زماني طولاني سرزمين شما را ميان خود تقسيم و غارت كردند، اعتماد نكنيد.»
هافينگتون پست، عرب تايمز آنلاين، كانادا دات كام، تايوان نيوز، گلف تايمز، راديو رژيم صهيونيستي، شبكه ماهواره اي الجديد، خبرگزاري محيط، پايگاه حزب مصري الوفد، روزنامه بحريني الوسط، پايگاه 14 مارس، روزنامه الدستور چاپ اردن و خبرگزاري سانا نيز از ديگر رسانه هايي بودند كه توجه ويژه اي به فرمايش هاي رهبر معظم انقلاب درباره بي اعتمادي به آمريكا و غرب داشته و بخش هايي از آن را منتشر كردند.
راديو سواي مصر هم به هشدارهاي رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: «ايران بارها در ماه هاي اخير كشورهاي غربي را به تلاش براي نفوذ در حركت هاي انقلابي در كشورهاي عربي متهم كرده است.»
روزنامه الاهرام چاپ قاهره نيز بخش هاي زيادي از سخنان حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در اجلاس بيداري اسلامي را پوشش داد و نوشت: «رهبر ايران نسبت به لبخندها و وعده هاي غرب هشدار داد.»
ضرورت توجه به مباني اسلامي
در اين ميان برخي رسانه ها تاكيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر بازگشت به اصول اسلامي را برجسته كردند.
روزنامه مصري الشروق نوشت: «آيت الله علي خامنه اي انقلابيون عرب را به اعتماد نكردن به غرب دعوت كرد و از آنها خواست تا راه حل مشكلات خود را در اسلام و مباني اسلامي بجويند.»
ميدل ايست آنلاين نيز از پيام رهبر ايران به جامعه عرب سخن گفت و تيتر زد: «راه حل، اسلام است».
ميدل ايست نوشت: «رهبر ايران شعار اخوان المسلمين را تكرار كرد و ضمن تاكيد بر استفاده از بهار عربي، اعتماد نكردن انقلابيون به غرب را خواستار شد.»
خبرگزاري سي ان ان نيز تاكيدات رهبر معظم انقلاب بر توجه مسلمانان به مباني اسلامي را مورد توجه قرار داد و از قول رهبر انقلاب نوشت: «نگذاريد اصول اسلامي قرباني منافع زودگذر شود».
از اختلافات بپرهيزيد
روزنامه كويتي القبس هم با اشاره به رهنمودهاي رهبر انقلاب در اجلاس بيداري اسلامي ابراز داشت: «رهبر ايران بر استقلال، آزادي و عدالت در كشورهاي عربي تاكيد كرد و هرگونه اختلاف انگيزي قومي، نژادي و مذهبي را محكوم نمود.»
خبرگزاري رسمي كويت نيز در خبر كوتاهي به سخنان رهبر انقلاب پرداخت و ضمن اشاره به تاكيد ايشان بر دوري مسلمانان از تفرقه و اختلاف، از قول معظم له نوشت: «مردم عرب براي به دست آوردن آزادي و كرامت به ميدان آمدند.»
روزنامه عربستاني دارالحيات هم از هشدارهاي رهبر ايران نسبت به توطئه هاي غرب سخن گفت و ابراز داشت: «رهبر ايران تاكيد كرد آنها كه آتش تفرقه مذهبي را با تكفير اين و آن دامن مي زنند، اگر خودشان هم ندانند مزدور شيطانند.»
يورو نيوز كه فايل ويديويي رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب را نيز بر روي سايت خود قرار داده بود با اشاره به هشدارهاي آيت الله خامنه اي به انقلابيون منطقه مدعي شد: «اين توصيه ها و هشدارهاي رهبر ايران نسبت به تلاش هاي غرب، بعد از بازديد ناگهاني رئيس جمهور فرانسه و نخست وزير انگليس از ليبي صورت مي گيرد كه با استقبال مردم ليبي مواجه شدند.»
اين در حالي است كه بازتاب ديدار ساركوزي و كامرون با شوراي انتقالي و انتشار تصاوير آن با اعتراض ملت مسلمان ليبي مواجه شد.
روزنامه دولتي بحريني البلاد هم نتوانست ناراحتي خود از رهبر معظم انقلاب به واسطه حمايت از مردم مظلوم بحرين را انكار كند و در عباراتي كنايه آميز نوشت: «رهبر ايران در حالي از انقلاب هاي عربي حمايت نمود كه هيچ اشاره اي به سوريه نكرد.»

 



بررسي طرح نظارت بر نمايندگان آغاز شد

طرح 12ماده اي نظارت بر نمايندگان بالاخره به صحن علني بهارستان رسيد.
طرح نظارت بر نمايندگان كه پس از تصويب كليات قرار شده بود به صورت دو شوري بررسي شود، صبح سه شنبه بالاخره به صحن علني بهارستان بازگشت تا جزئياتش را به راي وكلاي ملت بگذارد.
با در دستور قرار گرفتن طرح نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان، پنج نفر از نمايندگان مجلس در خصوص ماده يك اين طرح پيشنهادات مختلفي را مطرح كردند كه با وجود يك ساعت و40 دقيقه بحث و بررسي، راي گيري در خصوص اين ماده متوقف مانده بود.
موسي قرباني، سخنگوي كميسيون ويژه بررسي طرح نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان در توضيح اين طرح گفت: بر روي اين طرح تلاش جدي شد تا دغدغه نمايندگان برطرف شود. لاريجاني نيز در جلسات كميسيون مشترك شركت داشت و مسائل به صورت جدي بررسي شد.
وي افزود: براساس نظام حقوقي اسلام هيچ كس از تعقيب مصون نيست.
پس از آن مهدي كوچك زاده در پيشنهادي خواستار اصلاح عنوان اين طرح به «طرح نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان» شد.
محمد دهقان، نماينده مردم چناران در مخالفت با اين پيشنهاد گفت: موضوع نظارت بر مجلس موضوعي دروني است ولي عده اي به نظارت از خارج بر نمايندگان مجلس پافشاري دارند.
وي افزود: كميسيون اصل 90 مي تواند به عنوان ناظر بر عملكرد نمايندگان ايفاي نقش كند.
علي ادياني راد، نماينده قائمشهر با استناد به فرمايشات مقام معظم رهبري گفت: مقام معظم رهبري در جاي جاي سخنانشان خواستار نظارت بر مجلس و نمايندگان شدند.
لاريجاني در واكنش به سخنان ادياني راد گفت: از نمايندگان مي خواهم دائما از مقام معظم رهبري سخن نگويند. در جلسات خصوصي از مقام معظم رهبري شنيدم كه تعريف سازوكار دروني نظارت مجلس بر مجلس مورد تاكيد ايشان است. ايشان منظورشان را به بنده كاملا توضيح دادند. منظور ايشان نظارت از خارج مجلس بر مجلس نبوده و نيست.
پس از سخنان لاريجاني، قرباني سخنگوي كميسيون مشترك بررسي نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان گفت: عنوان طرح هرچه تعيين شود باز اين طرح 12ماده دارد. كميسيون مشترك با پيشنهاد كوچك زاده مخالف است. از عنوان طرح ها هيچگاه حكم خاصي برداشت نمي شود.
بالاخره پس از نظرات موافق و مخالف و كميسيون مشترك، پيشنهاد كوچك زاده به راي گذاشته شد و از 205 نماينده حاضر فقط 32 نفر با اين پيشنهاد موافقت كردند. بدين ترتيب پيشنهاد اين عضو فراكسيون انقلاب اسلامي رد شد.
تمامي 7 نفر از سوي مجلس انتخاب شوند
پس از رد پيشنهاد كوچك زاده، حسن كامران نماينده اصفهان پيشنهادش را مطرح كرد.
وي افزود: براساس اين پيشنهاد، اعضاي هيات نظارت ابتدا بايد ثبت نام كنند و پس از تاييد صلاحيت، مجلس به آنها راي دهد، نه اينكه با انتخاب برخي از اعضاي هيات نظارت، اختيار انتخاب هفت عضو اين هيات از صحن علني مجلس سلب شود.
وي افزود: كل هفت نفر از سوي مجلس انتخاب شوند نه اينكه سه نفر از آنها از كميسيون انتخاب شوند و فقط چهار نفر از سوي نمايندگان انتخاب شوند.
جعفر قادري در مخالفت با پيشنهاد كامران گفت: اين پيشنهاد اشكال جدي دارد. چطور مي توان ثروت و امتيازاتي كه در اختيار نمايندگان عضو هيات نظارت قرار دارد شناسايي شود.
پس از نظرات موافق و مخالف، پيشنهاد حسن كامران به رأي گذاشته شد و از 204 نماينده حاضر، 73 نفر با آن موافقت كردند. به اين ترتيب اين پيشنهاد نيز به تصويب مجلس نرسيد.
در ادامه محمد مهدي مفتح پيشهاد داد: هيئت نظارت بر مدت يك سال انتخاب شوند.
نماينده مردم زرند در توضيح پيشنهادش گفت: هميشه عزل سخت تر از انتخاب است. اگر اعضاي هيئت نظارت مرتكب تخلف شوند سازوكار بركناري فرد متخلف چگونه خواهد بود. انتخاب يك ساله اعضاي هيئت نظارت پيش بيني خوبي براي اين بحث است.
پس از سخنان مفتح، يوسف نژاد و دلخوش به عنوان مخالف و موافق با اين پيشنهاد سخن گفتند.
با پايان يافتن اظهارات نمايندگان موافق و مخالف، پيشنهاد مفتح به رأي گذاشته شد و 205 نماينده حاضر با اين پيشنهاد مخالفت كردند.
پس از پيشنهاد نماينده مردم زرند، علي مطهري نماينده مردم تهران در پيشنهادي خواستار انتخاب چهار نفر از هفت نفر عضو هيئت نظارت از نمايندگان روحاني مجلس شد.
حميد رسايي در مخالفت با اين پيشنهاد گفت: اگر در مجلس آينده تعداد روحانيون از چهار نفر كمتر بود تكليف اين حكم چه مي شود.
لاريجاني با تائيد سخنان رسايي گفت: فرض ايشان اگر محقق شد تكليف ما چيست؟ بنابراين اين پيشنهاد، پيشنهاد جامعي نيست.
با پايان يافتن اين سخنان، مهدي كوچك زاده بار ديگر پيشنهاد داد كه «شوراي نگهبان» مرجع تعيين صلاحيت اعضاي هيئت نظارت باشد.
علي ادياني راد نماينده قائمشهر و سوادكوه در اخطاري پيشنهاد كوچك زاده را مغاير اصل 99 قانون اساسي دانست.
وي افزود: بر اساس استنباطي كه بنده از اين اصل دارم، اعضاي شوراي نگهبان پس از تائيد صلاحيت نمايندگي مجلس و صدور اعتبارنامه ها در خصوص صلاحيت نمايندگان مسئوليتي ندارند.
لاريجاني با وارد ندانستن اين اخطار گفت: در قالب اين پيشنهاد مسئوليت اضافه به شوراي نگهبان محول مي شود بنابراين نمايندگان مي توانند اين پيشنهاد را مطرح كنند يا مطرح نكنند و اين چيزي از مسئوليت اصلي شوراي نگهبان نمي كاهد.
علي اصغر يوسف نژاد در مخالفت و بهمن محمدياري در موافقت اين پيشنهاد اظهارنظر كردند.
با بالا گرفتن مباحث مطرح شده در خصوص اين پيشنهاد، رضا عبداللهي، حسيني دولت آبادي، طاهرپور و قاضي پور در اظهاراتي جداگانه نسبت به نحوه برخورد با اين پيشنهاد تذكر دادند.
با پايان تذكرات و نظرات موافق و مخالف، اصل پيشنهاد مطهري به رأي گذاشته شد كه مجلس با 201 نفر حاضر با اين پيشنهاد مخالفت كرد.
پس از يك ساعت و 45 دقيقه بحث و بررسي پيرامون پيشنهادات مطرح شده در خصوص ماده يك طرح نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان، به دليل تعدد پيشنهادات رأي گيري در خصوص اين ماده به جلسه بعد موكول شد.
طرح نظارت
دوباره به دستور بازگشت
بررسي اين طرح كه قرار بود، طبق اعلام رييس مجلس از تريبون، به جلسه بعدي موكول شود؛ پس از استماع نطق ميان دستور نمايندگان، مجدداً در دستور كار مجلس قرار گرفت. به نظر مي رسد اين اتفاق در واكنش به خبر انتقادي برخي رسانه ها نسبت به بي نتيجه ماندن اين طرح در جلسه اول بوده است.
به اين ترتيب بالاخره اهالي خانه ملت اولين ماده طرح نظارت را به تصويب رساندند.
براساس مصوبه مجلس، به منظور حفظ شأن و منزلت نمايندگان و نظارت بر آنها در ابتداي هر دوره مجلس شوراي اسلامي و حداكثر سه ماه پس از انتخاب هيئت رئيسه دائمي، هيئت نظارت كه از اين پس هيئت ناميده مي شود مركب از افراد زير براي همان دوره تشكيل مي شود:
الف- يكي از نواب رئيس به انتخاب هيئت رئيسه
ب- يك نفر از اعضاي ثابت كميسيون اصل 90 به انتخاب مجلس
پ- يك نفر از اعضاي كميسيون قضايي و حقوقي به انتخاب مجلس
ت- چهار نفر از ساير نمايندگان به انتخاب مجلس
بهارستان نشينان در تبصره اين ماده، هيئت رئيسه مجلس را مكلف كردند براي ثبت نام متقاضيان عضويت در هيئت يك هفته مهلت تعيين كند.
خانه ملتي ها در تبصره دو ماده يك طرح نظارت بر رفتار نمايندگان تصويب كردند كه هيئت رئيسه مجلس از بين داوطلبان كميسيون هاي ياد شده و نمايندگان مجلس به جز اعضاي هيئت رئيسه، 6 نفر را انتخاب و به مجلس معرفي مي كند.
بر اساس مصوبه خانه ملتي ها ملاك انتخاب رأي اكثريت مطلق نمايندگان حاضر در مجلس است و در صورت عدم انتخاب افراد ديگري توسط هيئت رئيسه معرفي مي شوند.
مجلسي ها در تبصره سوم ماده مذكور مقرر كردند كه هيئت از بين اعضاي خود يك رئيس و دو نايب رئيس و دو دبير انتخاب مي كند.
زماني كه محمدرضا باهنر نايب رئيس اول مجلس كه در غياب لاريجاني رياست جلسه را برعهده داشت، اين ماده را به رأي وكلاي ملت گذاشت، تابلوي مجلس تعداد آراي نمايندگان را نشان نداد.
خبرنگاران اين موضوع را از محمد دهقاني عضو هيئت رئيسه مجلس جويا شدند كه وي گفت كه تعداد آراء موافق 118 رأي و تعداد نمايندگان حاضر در صحن علني نيز 197 نماينده بوده است.
استفساريه پرداخت
بيمه مشاغل سخت
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح سه شنبه جزئيات طرح استفساريه جزء يك بند(ب) تبصره 2 ماده 76 قانون تامين اجتماعي اصلاحيه مصوبه 1379را بررسي كرده و به تصويب رساندند.
در موضوع استفساريه آمده است آيا مطابق جزء بند (ب) تبصره 2 ماده 76 قانون تأمين اجتماعي اصلاحي مصوب 30 بهمن 1379سابقه پرداخت حق بيمه در كارهاي سخت و زيان آور به هر ميزان قبل يا بعد از اشتغال در مشاغل عادي به ازاي هر سال سابقه يك و نيم سال محاسبه خواهد شد. براساس مصوب مجلس مقرر شد، سابقه پرداخت حق بيمه در كارهاي سخت و زيان آور به هر ميزان، قبل يا بعد از اشتغال در مشاغل عادي به ازاي هر سال سابقه، يك و نيم سال محاسبه خواهد شد.
دو فوريت طرح اصلاح ماده 9 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي در خصوص الزام خودروهاي دو ساله به داشتن معاينه فني هم مورد مخالفت نمايندگان قرارگرفت و با عدم تصويب يك فوريت آن، مقرر شد كه اين طرح به صورت عادي در مجلس مورد رسيدگي قرار گيرد.
در مقدمه توجيحي اين طرح كه به امضاي 41 نفر از نمايندگان رسيده صيانت از محيط زيست و سلامت شهروندان از اهداف طرح عنوان شده و فعال سازي مراكز مكانيزه معاينه فني به عنوان مؤثرترين و اقتصادي ترين راهكار و روش كنترل آلاينده هاي خروجي از اگزوز وسايل نقليه مورد تأكيد قرار گرفته است.
براساس ماده واحده اين طرح داشتن معاينه فني براي خودروهايي كه بيش از دو سال از توليد آن مي گذرد ضروري است.
پيش از اين در اسفندماه سال 89 الزام به داشتن معاينه فني براي خودروهايي بود كه بيش از 5 سال از توليد آن مي گذرد.
يوسف نژاد و نادران به عنوان مخالفان و ادياني راد و جعفر قادري به عنوان موافقان اين طرح سخن گفتند.
مهم ترين ايراد مخالفان اين طرح اين بود كه با تصويب اين طرح به جاي وارد كردن فشار بر خودروسازان براي افزايش كيفيت و كاهش آلايندگي براي مردم ايجاد دردسر مي شود.
الياس نادران معتقد بود كه با انجام اين تحقيق و تفحص از مراكز معاينه فني مي توان ملاحظه كرد كه اين مراكز چگونه برچسب معاينه فني به خودروها مي دهند.
پس از سخنان مخالفان و موافقان دو فوريت اين طرح به راي گذاشته شد كه با 49 راي موافق، 73 راي مخالف و 24 راي ممتنع از مجموع 197نماينده حاضر به تصويب نرسيد و يك فوريت آن نيز با 50 راي موافق، 63 راي مخالف و 25 راي ممتنع از مجموع 196نماينده مورد مخالفت نمايندگان قرار گرفت.
بر اين اساس اين طرح به صورت عادي در مجلس بررسي مي شود.
نطق ميان دستور نمايندگان
روز گذشته همچنين نورالله حيدري نماينده اردل و فارسان در نطق ميان دستور خود گفت: مقايسه اجمالي بين عملكرد دوران دوم خرداد با رفتارهاي امروز فرقه انحرافي، مشخص مي كند فرقي بين آنها نيست. يوسف قاسمي، نماينده مردم لاهيجان هم در همين زمينه عنوان كرد: حضور هوشمند و هدايتگر مقام معظم رهبري، جلوي تمام انحرافات و كج روي ها را گرفته و حركت قطار نظام را در مسيرش هدايت كرده است.
سيدعلي محمد بزرگواري نيز نطق ميان دستورش را به موضوع بيداري اسلامي اختصاص داد و خاطرنشان كرد: جاي تأسف دارد كه دولت و دستگاه ديپلماسي ما با اين همه هزينه اي كه در مورد لبنان و فلسطين انجام داده ايم به خوبي نتوانسته اند از پتانسيل بيداري اسلامي استفاده كنند.

 



از سوي بعثه مقام معظم رهبري مطرح شد
اعلام ربوي بودن وام بانكي حج عمره

به گزارش روابط عمومي بعثه مقام معظم رهبري اين وام ها خارج از توافقات به عمل آمده ميان بانك ها و سازمان حج و زيارت است و از لحاظ قانوني و شرعي محل اشكال مي باشد.
در بخشي از اطلاعيه بعثه مقام معظم رهبري آمده است: متاسفانه برخي از بانك ها در ثبت نام اخير عمره اقدام به دادن وام بصورت جعاله حج به مردم نموده اند كه اين اقدام برخلاف توافق آنها با سازمان حج و زيارت بوده و از نظر شرعي نيز با توجه به استفتاء صورت گرفته از محضر مراجع معظم تقليد حفظهم ا... تعالي اين نوع اعطاي وام، ربوي محسوب گرديده و حرام است.
بر اين اساس، كساني كه تمايل به ثبت نام عمره دارند، اينگونه وام ها را مسترد و مستقيما اقدام به ثبت نام نمايند.

 



معاون وزير خارجه كشورمان: اتفاقات اخير يمن جنايت عليه بشريت است

معاون وزير خارجه كشورمان سركوب مطالبات مردم در يمن را جنايت عليه بشريت خواند و گفت: قرار گرفتن در كنار اهداف محور آمريكايي صهيونيستي فاصله بين ملت ها و حكومت ها را بيشتر مي كند.
«حسين امير عبداللهيان» معاون عربي و آفريقاي وزارت امورخارجه كشورمان اتفاقات روز دوشنبه در يمن را كه در تداوم روش هاي خشونت آميز و سركوب مطالبات مردم مسلمان اين كشور است جنايت عليه بشريت خواند.
وي با اشاره به مداخلات خارجي در اين كشور و طرح هاي مختلفي كه به انقلابيون و مردم مسلمان يمن ارائه مي شود، افزود: مداخلات خارجي از سويي باعث پيچيده تر شدن اوضاع و از سوي ديگر باعث افزايش خسارت هاي انساني و سرمايه هاي ملي اين كشور شده است.
به گفته امير عبداللهيان همراهي آمريكا و غرب با اين گونه طرح ها كه هيچ كمكي به حل مشكل يمن نكرده است نشانگر اهداف دشمنان منطقه مي باشد.
وي گفت: قرار گرفتن در كنار اهداف محور آمريكايي - صهيونيستي نه تنها راه نجاتي به شمار نخواهد آمد بلكه فاصله بين ملت ها و حكومت ها را درمنطقه به شكل فزاينده اي بيشتر خواهد كرد.
معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه خاطرنشان كرد: در واقع راه نجات در توجه به مطالبات مشروع مردم و استفاده از سرمايه هاي عظيم اسلامي و مردمي در يمن و در كشورهاي مسلمان خاورميانه است.
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در واكنش به خبر حضور نظاميان عربستان در يمن اظهار داشت: اگر خبر ورود نيروهاي عربستان به يمن صحت داشته باشد، در واقع اين دومين تجاوز عربستان حساب مي شود.
وي افزود: عكس العمل اين گونه اقدامات متوجه عربستاني ها خواهد بود و دود ناشي از حواشي اين مسئله به چشم آنها خواهد رفت.
بروجردي ادامه داد: يمن به عنوان يك كشور مستقل در سازمان ملل محسوب مي شود و تحولات داخلي آن مربوط به يمن و مردمش است.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس با تاكيد بر اين مسئله كه بايد از هرگونه دخالت خارجي در امور يمن جلوگيري شود، اظهار داشت: عربستان نبايد بيش از اين خودش را در منطقه بدنام كند و موجب نفرت افكار عمومي منطقه شود.

 



عباسي : سايت فردو تا 6 ماه آينده راه اندازي مي شود

رئيس سازمان انرژي اتمي كه براي شركت در نشست كنفرانس عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين به سر مي برد، از راه اندازي سايت غني سازي فردو تا 6 ماه آينده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، «فريدون عباسي» در اين باره اعلام كرد: راه اندازي سايت هسته اي فردو احتمالاً ظرف 6 ماه آينده آغاز مي شود.
آسوشيتدپرس افزود: وي در ادامه اظهاراتش اعلام كرد كه واشنگتن و متحدانش عامل اصلي تصميم تهران در خصوص انتقال اين سايت به زيرزمين هستند؛ اقدامي كه به گفته وي به منظور حفاظت از برنامه هسته اي ايران در مقابل حملات احتمالي آمريكا صورت گرفته است.
بنابراين گزارش، وي گفت: دليل اينكه ما سايت فردو را به زيرزمين منتقل كرديم اين بود كه مي خواستيم كار آمريكايي ها و متحدان آن را براي تخريب اين تأسيسات سخت كنيم.
عباسي همچنين اعلام كرد: تنها دليلي كه تأسيسات غني سازي ما در جاهاي ديگر مورد حمله قرار نگرفته اند اين است كه ما آن ها را به صورت زيرزميني نگه داشته ايم.
براساس اين گزارش، رئيس سازمان انرژي اتمي ايران ادامه داد: آمريكائي هايي كه خودشان آن قدر نگران جان و مالشان هستند كه مبادا القاعده به آنها آسيب برساند، چرا نبايد به ما اين حق را بدهند كه از تأسيساتمان محافظت كنيم؟ اگر آنها اقدامات فريب دهنده اي را انجام ندهند ما نيز تأسيساتمان را روي زمين بنا مي كنيم.
ديدار عباسي با آمانو
فريدون عباسي ملاقات با يوكيا آمانو در وين را مثبت خواند و گفت: نماينده و سفير دائم ايران در آژانس با مقامات آژانس درباره روشن شدن ابهامات و رفع آن ها رايزني هاي اوليه را انجام خواهد داد.
وي با اشاره به گفت وگوهايي كه ايران قبلاً براي تعامل بيش تر با آژانس داشته است كه به اعزام هيئتي از آژانس به رياست معاون مديركل در امور پادمان ها براي بازديد از تأسيسات هسته اي ايران منجر شد، گفت: در ملاقات با مديركل درباره بازتاب اين بازديد در گزارش اخيرش در آژانس و بين ساير كشورهاي عضو صحبت داشتم.
عباسي با بيان اين كه مديركل آژانس از تعامل جديد ايران با آژانس ابراز رضايت و قدرداني داشت، افزود: در مجموع به اين نتيجه رسيديم كه تعامل شكل گرفته ميان ايران و آژانس ادامه يابد.
رئيس سازمان انرژي اتمي فضاي گفت وگو با آمانو را مثبت و صحبت هاي ميان دو طرف را راه گشا دانست و اظهار كرد: قرار شد رايزني هاي اوليه ميان سفير و نماينده دائم ايران در وين و مديران و مقامات آژانس براي روشن شدن ابهامات و رفع آن ها صورت گيرد.
عباسي با اشاره به تأثير مثبت تعامل ايران با آژانس براي موافقت با بازديد از تأسيسات هسته اي ايران تصريح كرد: ساير كشورهاي عضو آژانس منتظرند تا آژانس در اين زمينه فعال شود.
افشاگري عباسي
عليه MI6 در وين
دكتر فريدون عباسي دواني، رئيس سازمان انرژي اتمي ايران از تعقيب وگريز چندين ساله خود با ماموران سرويس اطلاعات خارجي انگليس (MI6) خبر داد.
عباسي در جمع خبرنگاران گفت: «6» سال پيش دستگاه اطلاعاتي انگليس شروع به جمع آوري اطلاعات و گزارش هايي درباره سوابق من و خانواده و تعداد فرزندان من كرد.
وي افزود:«مزدوران دستگاه اطلاعاتي انگليس بارها من را در مكان هاي مختلف از جمله فرودگاهي در فرانسه و محيط هاي علمي در لهستان و ايتاليا و هلند و مالزي دنبال كردند و درصدد جمع آوري اطلاعاتي درباره شخص من برآمدند.»
عباسي دواني افزود: «حتي درباره در پشتي اتاق من در دانشگاه تحقيق كردند تا بدانند آيا در آنجا نگهباني هست يا خير.»
فردريك دال، خبرنگار خبرگزاري رويترز از وين در گزارشي كه روز سه شنبه 29 شهريور 1390 (20سپتامبر 2011) منتشر كرده مي گويد اين اظهارات بخشي از حمله تبليغاتي است كه ايران ظرف ماه هاي گذشته در وين عليه غرب آغاز كرده است.
كارشناسان در تهران مي گويند اشاره رويترز به مجموعه عمليات فعالانه است كه با محوريت دكتر علي اصغر سلطانيه نماينده فعال و كاركشته ايران در وين آغاز شده و در ماه هاي گذشته با طرح موضوعاتي حساس از جمله افشاي تخلفات كشورهاي غربي از معاهدات بين المللي و بيان اشكالات ساختاري جدي به ايجاد يك موج رسانه اي عليه غربي ها و جلب همكاري كشورهاي مستقل در وين منجر شده است.

 



با موافقت رئيس دستگاه قضا انجام شد
حذف پوشش اجباري چادربراي متهمان

معاون پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه از موافقت رئيس دستگاه قضايي با حذف پوشش اجباري چادر براي متهمان خبر داد.
محمدباقر ذوالقدر در گفت وگو با فارس با اعلام حذف اجباري چادر براي متهمان گفت: درخواست حذف پوشش اجباري چادر از سوي افراد متدين مطرح شد.
وي ادامه داد: عده اي معتقد بودند كه متهمان زن كه دست به برخي از جرائم زده اند نبايد از پوشش چادر استفاده كنند زيرا مورد وهن چادر مي شود.
ذوالقدر گفت: از سوي معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه درخواستي به رياست قوه قضاييه مبني بر حذف پوشش چادر داده شد كه اين موضوع از سوي رياست قوه قضاييه پذيرفته شد.
وي گفت: اين موضوع به سازمان زندان ها نيز ابلاغ شد تا از اين پس اين رويه گذشته حذف شود تا موجب وهن چادر به عنوان پوشش برتر نباشد.
وي با اشاره به اين كه اين ابلاغيه يك موضوع كاملا داخلي در سيستم دستگاه قضايي بوده است، گفت: كار رسانه هايي كه موضوع اين ابلاغيه را رسانه اي كرده اند صحيح نبوده زيرا نبايد مسائل داخلي اينگونه رسانه اي شود.

 



بيانيه پاياني نخستين اجلاس بين المللي بيداري اسلامي

شركت كنندگان در نخستين اجلاس بين المللي بيداري اسلامي در بيانيه پاياني خود تصويب كردند كه براي تضمين استمرار و بالندگي جنبش بيداري اسلامي ازطريق گسترش ارتباط و همكاري و انتقال تجربيات، «مجمع جهاني بيداري اسلامي» تشكيل و دبيرخانه دائم آن در تهران تأسيس شود.
متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است:
نخستين اجلاس بين المللي بيداري اسلامي در روزهاي 19-18 شوال هجري قمري برابر با 27-26 شهريور ماه1390 هجري شمسي و مطابق با 18 - 17 سپتامبر 2011 ميلادي با حضور بيش از 700 نفر از انديشمندان ، رهبران مقاومت اسلامي، شخصيت ها و فعالان عرصه هاي فرهنگي، سياسي و رسانه اي و احزاب و تشكل هاي اسلامي از سراسر جهان در تهران برگزار شد و طي آن ابعاد فكري و پيشينه تاريخي اين جنبش و آخرين تحولات،چالش ها و چشم اندازهاي آن مورد بررسي و تبادل نظر قرار گرفت.
اين اجلاس با بيانات روشنگر و راهگشاي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي) رهبر معظم انقلاب اسلامي آغاز به كار كرد و در جلسات عمومي و تخصصي ، شركت كنندگان به طرح آراء و تبادل نظر پرداختند.
در پايان، نشست هاي تخصصي پنج گانه شامل:
1.تاريخچه،مباني و مفاهيم بنيادي بيداري اسلامي
2.نقش آفرينان عرصه بيداري اسلامي
3.چالش هاي حركت بيداري اسلامي
4.اهداف بيداري اسلامي
5.چشم انداز و افق هاي پيش روي بيداري اسلامي، گزارش نتايج بررسي ها و جمع بندي ديدگاه هاي اعضا را به جلسه عمومي ارائه دادند.
شركت كنندگان با ابراز همدردي با مردم مسلمان سومالي بر ضرورت بسيج كمك هاي انسان دوستانه به مردم قحطي زده سومالي تاكيد نمودند: باتوجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري،ديدگاه هاي مطرح شده در جريان سخنراني ها و مذاكرات نشست هاي تخصصي و به دنبال رايزني هاي گسترده،شركت كنندگان بر موارد ذيل تاكيد نمودند.
-جنبش بيداري اسلامي برآمده از حضور تعيين كننده و عمومي مردم از مردان و زنان و به ويژه جوانان است كه با جسم و جان خود در صحنه مبارزه و فداكاري حاضر شده با هوشياري و اتكا به هويت اسلامي خود هدف ها و شعارها را معين كرده و با خودباوري و عزم راسخ خود جايي براي ادامه حيات مستبدان وابسته باقي نگذاشته اند.
-هدف مشترك اين حركت هاي مستقل در سرزمين پهناور اسلامي، حراست از كرامت انساني ،دستيابي به امنيت پايدار، برقراري عدالت اجتماعي و اقتصادي و پايه ريزي پيشرفت همه جانبه در سايه آموزه هاي اسلامي و بازيابي عزت ملي است كه طي ساليان متمادي توسط استكبار و حكام وابسته پايمال شده است. از همين رو جهت گيري بنيادين اين حركت هاي مستقل مردمي، رد هر گونه سطه بيگانه، حضور نيروهاي نظامي خارجي و اشغال سرزمين هاي مقدس اسلامي توسط نژادپرستان صهيونيست است كه در شعارها و نمادهاي تمامي اين حركت ها به روشني ، تبلور يافته است.
-در صدو پنجاه سال گذشته، گروهي از علما، روحانيون و انديشمندان متعهد اسلامي با درك صحيح از مسائل و معضلات جهان اسلام كه موجب فقر و عقب ماندگي جوامع اسلامي گرديده بود چاره اين درد مزمن را در احياي تفكر ديني مسلمانان و بازگشت به هويت اسلامي خود ديدند و براي مقابله با چالش هاي پيش روي امت اسلامي به پا خاسته و تلاش نمودند تا در چارچوب نهضت ديني و اسلامي ضرورت اين مبارزه را به باور عمومي مبدل سازند.
-پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني (رضوان الله تعالي عليه) احياگر بزرگ اسلام در تاريخ معاصر و تداوم اين رهبري داهيانه توسط مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي(مدظله العالي)، فصل جديدي از گسترش موج بيداري را در جهان اسلام گشود و به همگان ثابت كرد كه در پرتو آموزه هاي دين و پايبندي به ارزش هاي متعالي اسلام، مي توان عزت و اقتدار از دست رفته را به تمامي مردم بازگرداند و با قدرت از كرامت انساني آنان دفاع كرد.
-موضوع فلسطين و مقاومت شكوهمند اسلامي لبنان و فلسطين عليه رژيم صهيونيستي، به عنوان اصلي ترين مسئله جهان اسلام، آن را به يكي از اركان جنبش بيداري اسلامي مبدل ساخته و در سير تكاملي آن نقش اساسي داشته و در عين حال خود از دستاوردهاي اين جنبش فراگير در جهان اسلام تاثير پذيرفته است.
-تحولات اخير در سرزمين هاي اسلامي و پيروزي هاي شگرف ملت هاي بزرگ مسلمان از بيداري اسلامي و بازگشت مسلمانان به هويت ديني و اسلامي خود نشأت گرفته و ملت ها را مصمم نموده است تا با قيام همگاني خود نظام هاي حكومتي برخاسته از اراده خويش و مبتني بر آموزه هاي اسلامي يعني مردم سالاري اسلامي را بر سرنوشت خود حاكم نمايند. (ان الارض يرثها عبادي الصالحون.)
شركت كنندگان در اجلاس توافق نمودند:
1.بيداري اسلامي ريشه در اسلام ناب و تكيه بر حضور مردم در تمامي عرصه هاي سياسي و اجتماعي دارد. اين باور ايماني به همراه خودباوري و خرد جمعي منبع الهام بخش جنبش هاي فراگير اسلامي بوده و با تاكيد بر نقش قاطع مردم در تعيين سرنوشت خويش، مردمسالاري اسلامي را به ارمغان آورده است.
2.مردمسالاري اسلامي مبتني بر راي مردم و حاكميت ارزش هاي متعالي اسلام است كه از يك سو با دين ستيزي و دموكراسي لائيك غربي مباينت دارد و از سوي ديگر با تحجر ، افراطي گري و خشونت كور در تعارض است و در حالي كه خواستار تعامل عادلانه و مبتني بر احترام متقابل با جهان است بر استقلال و هويت ديني خود تكيه كرده و هرگونه سلطه گري و سلطه پذيري را نفي مي كند.
3.بازگشت به عزت و كرامت اسلامي و ملي، استقلال ملت هاي مسلمان و آزادي از اسارت فكري، سياسي و اقتصادي قدرت هاي استكباري، نيازمند وحدت و همدلي آحاد امت اسلامي است و اين امر خطير جز در سايه خودباوري ديني و تمسك به تعاليم حيات بخش اسلام ميسر نمي گردد. (واعتصموا بحبل الله جميعا و لاتفرقوا.)
4.تمامي اقشار مردم به ويژه جوانان و زنان از نقش بي بديلي در جنبش بيداري اسلامي برخوردارند. از اين رو ضمن اداي احترام و تكريم مقام والاي شهدا و آسيب ديدگان جنبش بيداري اسلامي، صيانت از آزادي و حقوق انساني و برآورده نمودن مطالبات مردم، تامين نيازهاي اساسي جوامع اسلامي، اصلاحات اساسي در ساختار سياسي، فرهنگي و اقتصادي جامعه و تلاش براي دستيابي به امنيت، توسعه، رفاه عمومي و اقتدار ملي در سايه آموزه هاي اسلامي بايد متناسب با شرايط هر كشور و نيازهاي مردم آن در اولويت برنامه ها قرار گيرد.
5.تداوم پيروزي هاي جنبش بيداري اسلامي و صيانت از دستاوردهاي آن نيازمند مبارزه با فساد و تبعيض، رعايت حقوق بنيادين شهروندان، تلاش براي رشد و پيشرفت اقتصادي از طريق سياست هاي فقرزدايي و تقويت كارآمدي، توسعه سرمايه هاي انساني، تربيت نسل جديدي از نخبگان علمي و سياسي متعهد به تعاليم حيات بخش اسلام و تحكيم همكاري ها و روابط اقتصادي بين كشورهاي اسلامي است.
6.بالندگي و استمرار جنبش بيداري اسلامي كه به دنبال بيش از 150 سال مبارزه مردم و تلاش مجاهدان و احياگران انديشه ديني در جهان اسلام به پيروزي نزديك شده است، درگرو تحكيم روابط، همكاري منسجم، تعامل سازنده و تبادل تجربيات ميان نهضت هاي اسلامي در كشورهاي مختلف است.
7.پيروزي و تداوم جنبش بيداري اسلامي در كشورهاي مختلف مبتني بر شرايط بومي همان كشورهاست. همزمان حاكميت اراده ملت ها، احياي عزت و كرامت ملي، برقراري عدالت اجتماعي و اقتصادي، پايه ريزي پيشرفت همه جانبه در سايه آموزه هاي اسلامي و رد هر گونه سلطه بيگانه، حضور نظامي خارجي و اشغال سرزمين هاي اسلامي توسط نژادپرستان صهيونيست اصول خدشه ناپذير بيداري اسلامي است كه نهضت هاي اسلامي را به هم پيوند مي دهد.
8.اهميت مسئله فلسطين و قدس شريف و مصالح امت اسلامي اقتضا مي كند كه موضوع حمايت از مقاومت و ياري رساندن به ملت صبور فلسطين مورد توجه جدي قرار گيرد. تداوم اشغال سرزمين فلسطين و حمايت گسترده استكبار جهاني از سياست ها و رفتارهاي رژيم اشغالگر قدس، زخمي عميق بر پيكره امت اسلامي وارد نموده كه التيام آن تنها با رفع اشغال از سرزمين فلسطين، بازگشت آوارگان فلسطيني به موطن خود و اعاده تمامي حقوق از دست رفته مردم فلسطين ميسر خواهد بود.
9.گسترش موج بيداري اسلامي موجب افزايش توطئه هاي دشمن از جمله جنگ نرم عليه امت اسلامي گرديده تا با طرح مسائل فرعي و تحميل دستور كار غيرواقعي بر نهضت هاي اسلامي فضاي لازم را براي ادامه حضور و نفوذ بيگانه در كشورهاي اسلامي و نظام هاي تازه تاسيس آنها فراهم كرده، آنها را از ادامه راه و رسيدن به اهداف خود بازدارد. نهضت هاي فعال اسلامي بايد با هوشياري و بهره گيري از راهكارهاي خلاق و ابزارهاي پيشرفته متناسب مانع توفيق اين تلاش ها گردند.
10.اختلاف در صفوف انقلابيون و درگيري هاي قومي ، فرقه اي، قبيله اي و مرزي، امت اسلامي را تضعيف كرده و به دشمنان اسلام فرصت مي دهد تا توطئه هاي خود را عليه مسلمانان عملي سازند. ضروري است آحاد مردم و رهبران نهضت هاي اسلامي ضمن به رسميت شناختن و مديريت تفاوت ها از فروافتادن در دام اين گونه درگيري ها و تكفير و تخطئه يكديگر پرهيز نمايند .(ولا تنازعوا و تفشلوا و تذهب ريحكم واصبروا ان الله مع الصابرين.)
11.همزمان با احياي مجدد اسلام و رشد علمي، فكري و سياسي مسلمانان، امواج تبليغاتي گسترده اي در غرب عليه مسلمانان به راه افتاده است تا با ارائه تصويري مخدوش، متحجرانه و خشونت گرا از اسلام، زمينه مقابله و فشار عليه مسلمانان در جهان را فراهم آورد. اسلام هراسي، اهانت به مقدسات اسلامي، هجمه هاي گسترده رسانه اي و اقدامات تبعيض آميز غرب عليه مسلمانان از شگردهاي مردود و بي اثر در برابر جنبش بيداري اسلامي است.
12.براي تضمين استمرار و بالندگي جنبش بيداري اسلامي از طريق گسترش ارتباط و همكاري، انتقال تجربيات، رصد و تحليل تحولات، شناسايي فرصت ها و تهديدها و ارائه راهكارها «مجمع جهاني بيداري اسلامي» تشكيل شده و دبيرخانه دائمي آن در تهران تاسيس مي گردد. دبيرخانه ضمن پيگيري مصوبات اين اجلاس، تمهيدات لازم را براي برگزاري اجلاس هاي دوره اي بيداري اسلامي و نشست هاي تخصصي فراهم ساخته و ارتباط مستمر ميان انديشمندان و فرهيختگان جهان اسلام را ساماندهي مي كند.
13.با قدرداني از مواضع حكيمانه و تاريخي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي(مدظله العالي) رهبر معظم انقلاب اسلامي كه همواره نقش راهبردي در رشد و شكوفايي بيداري اسلامي داشته اند، تدابير شايسته ايشان در دفاع از حريم اسلام و مسلمانان در عرصه هاي گوناگون را ستوده و سخنراني ايشان در مراسم افتتاحيه را به عنوان سند بنيادي و نقشه راه تصويب مي كنيم.
14.از ابتكار عمل جمهوري اسلامي ايران در برگزاري اولين كنفرانس بين المللي بيداري اسلامي و ميزباني گرم آن تقدير نموده و از مساعي بي دريغ دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي و ديگر دست اندركاران برگزاري اين اجلاس قدرداني و تشكر مي كنيم.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس: رويكرد انتخاباتي برخي از اصلاح طلبان ساختارشكنانه است

دهقان با تأكيد بر اينكه متهم كنندگان نظام اسلامي به نبود انتخابات آزاد در جرگه اپوزيسيون قرار گرفته و شايستگي حضور در انتخابات راندارند، گفت: بالاترين و بيشترين آزادي انتخاباتي كشورهاي دنيا در همين نظام جمهوري اسلامي ايران صورت گرفته است.
محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي ضمن انتقاد از عملكرد اصلاح طلبان در دوره به دست گرفتن امور اجرايي و تقنيني كشور، همچنين ورود و دخالت بخشي از آنها به جريان فتنه طي سال 88، اظهار داشت: متأسفانه برخي شخصيت هاي اصلاح طلب با اعمال خود دچار واگرايي از نظام اسلامي شدند كه اين موضوع هرگز به نفع آنها نبوده و عقل سياسي اقتضا مي كند، جريان اصلاحات اين خلأ درون گروهي خود را جبران و به دامن مردم و نظام اسلامي برگردند.
وي با تأكيد بر اينكه عده اي از اصلاح طلبان در فتنه سال 88 حضور داشته اند، گفت: با توجه به چنين پيشينه اي از اين افراد، مي توان پيش بيني كرد كه بازگشت آنها به درون نظام با سختي بسيار زياد مواجه و يا غيرممكن خواهد شد.
دهقان با توصيه به عده اي از اصلاح طلباني كه براي برگشت به درون نظام اسلامي، تلاش مي كنند، بيان كرد: اين گروه از اصلاح طلبان تدبيري را به خرج دهند تا بتوانند شكاف گذشته خود را نسبت به حاكميت و ملت پر كنند.
وي اصلاح طلباني كه مبراي از فتنه گري عليه نظام اسلامي هستند را مجاز به فعاليت سياسي- اجتماعي در درون نظام و چارچوب قانون اساسي دانست و اظهار داشت: اين اشخاص بايد مراقبت كنند تا مسير اشتباه فتنه گران را نروند، چرا كه تكرار و ادامه رفتار مغاير با مسير انقلاب اسلامي براي آنها، نتيجه اي جز جريان سال 88 كه فتنه افروزان برپا كرده بودند، چيز ديگري عايدشان نخواهد كرد.
مجمع روحانيون
صلاحيت ندارند
حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي رهبر نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي ضمن تأكيد بر عدم صلاحيت مجمع روحانيون مبارز و اعضاي آن جهت شركت فعال در عرصه هاي سياسي كشور تصريح كرد: اعضاي مجمع روحانيون صلاحيت فعاليت انتخاباتي خود را از دست داده و خود را پايمال كرده و در معرض حراج گذاشته اند.
عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با اشاره به ساختارشكني و قانون گريزي اعضاي اين مجمع در جريان حوادث سال 88 يادآور شد: افراد و مجامعي كه قصد ساختارشكني در كشور و توهين به آرمان هاي انقلاب و مردم را دارند صلاحيت حضور فعال در صحنه سياسي كشور را نداشته و ناگزير به گوشه نشيني و انفعال هستند.
با احزاب منحله برخورد مي شود
محمود عباس زاده مشكيني با بيان اينكه حضور همه اشخاص و گروه ها در عرصه انتخابات در چارچوب قانون، قاعده دموكراسي و منافع مردم، آزاد است، گفت: مردم به طور طبيعي انتظار دارند افراد و گروه هايي كه در فتنه 88 به قانون، قاعده و دموكراسي و منافع ملي التزام نداشتند، مرز خود را با ناهنجاري سياسي و قانون گريزي ها مشخص كنند.
دبير كميسيون ماده 10 احزاب با اشاره به اينكه با احزاب منحله، در عرصه انتخابات، مطابق قانون رفتار مي شود، افزود: اگر ثابت شود كه احزاب منحله فعاليت سياسي دارند مطابق با قانون با آنان برخورد خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14