(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 3 مهر 1390- شماره 20031

يادداشت خبرنگار
هر دانش آموز يك گلدان اجراي يك طرح در مازندران
كوتاه از ورزش شهرستانها
قائم مقام اداره كار و تعاون همدان: بيشتر تعاوني هاي غير فعال فقط ثبت شده اند
تقدير نماينده مردم از روزنامه كيهان
افزايش 5 هزار مگاواتي ظرفيت توليد برق در كشور
مصرف آب آذربايجان غربي بالاست
250 واگن متروي تبريز به زودي تحويل شهرداري مي شود
پاي صحبت مردم
رئيس اداره راه و ترابري طبس: دو بانده شدن راه طبس به ده محمد ضروري است
ويزيت رايگان پزشكان متخصص كشور در پلدختر صورت مي پذيرد
امام جمعه بناب: سكوت در خصوص اختلاس اخير را خيانت مي دانيم
كاهش 12درصدي صادرات غيرنفتي خوزستان
پل كنار گذر بابل چشم انتظار يك هفته دولت ديگر!
بحران كم آبي در هرمزگان جدي است
كسب رتبه برتر مسابقات كشوري توسط دانش آموزان مازندراني



يادداشت خبرنگار

نهاوند نياز به پاركينگ و خيابان هاي پهن دارد
داستان دنباله دار عقب افتادگي نهاوند به ويژه در امور شهري، زبانزد عام و خاص شده و نيازي به طول و تفسير ندارد. يكي از اين معضلات، موضوعي است كه به زودي نهاوند را به يك پاركينگ بزرگ تبديل خواهد كرد. متأسفانه در اين راستا علي رغم آگاهي كامل مسئولان، مردم و كسبه، يك طرف هر خيابان را به پاركينگ تبديل كرده اند و پاركبان هاي شهرداري هم از خدا خواسته، اين موضوع را منبع درآمدي مناسب براي شهرداري قرار داده اند.
با اطلاعي كه بنده دارم سه چهار مكان مخروبه به عنوان خانه هاي قديمي توسط ابزارآلات شهرداري تخت شده و به خودي خود محل پارك وسايل نقليه شده است، اما اين مكان ها هم تنها مانند مسكني موقت براي پارك خودروهاي سطح شهر است و همه مي دانند كه باز هم جوابگو نيست.
و اما درخصوص تعريض برخي خيابان هاي نهاوند بايد گفت كه سه مسير در اين شهر هرچه سريع تر مي بايست تعريض شود وگرنه با وضعيت كنوني در آينده اي نه چندان دور تبديل اين مكان ها به يكي از معضلات بزرگ شهر خواهد شد. ابتدا خيابان اصلي شهر از مسير ميدان امام(ره) گرفته تا ميدان 17 شهريور و سپس كنار مسيل (سيلگاه اصلي شهر كه غرب شهر را به شرق وصل مي كند) 100درصد بايد تعريض شوند تا بتوانند بار اصلي ترافيك شهر را كاهش داده و به كمربندي شهر منتقل كنند.
متأسفانه مسامحه بعضي از مسئولان شهر نسبت به بعضي اشخاص؛ موجب شده تا خيابان اصلي براي هميشه نتواند تعريضي داشته باشد چرا كه با وجود ساخت و ساز اين آقايان در اين مسيرها، يعني خيابان اصلي، آنها به اندازه يك متر هم عقب نشيني نكرده اند كه اين امر موجب تعجب همگان شد! چرا كه يك بانك دولتي وقتي شروع به ساخت كرد و در همسايگي افراد مذكور نيز واقع شده بود، از دو طرف هم در خيابان و هم كوچه عقب نشست. ولي اشخاص يادشده نه فقط عقب نرفتند بلكه درختان جلوي ساختمان را كه هر كدام قدمت چند ده ساله داشتند به حكم خود قطع كرده و به جاي آن درخت هاي فلزي (تزييني) كاشتند. اين امر تنها يك چيز را مي رساند: يا كسي به اين گونه امور اصلا نظارت نمي كند يا اينكه به هيچ عنوان تيغشان نسبت به اين گونه اشخاص نمي برد. در مورد كناره سيلگاه هم تعداد خانه هايي كه بايد تخريب و عقب نشيني كنند به 30 خانه نمي رسد كه شوراي شهر تاكنون نتوانسته است با مالكين اين چند خانه كنار بيايد.
اهميت تعريض اين محل نيز بدين جهت است كه كوچه ها و خانه هاي اطراف سيلگاه تنگ و باريك است و ورود برخي امكانات خدمات رساني و يا امدادرساني را مشكل مي سازد. حال خداي ناكرده اگر شخصي دچار بيماري شده و احتياج به خدمات اورژانس داشته باشد و يا خانه اي آتش بگيرد بايد اطرافيان و يا صاحب خانه مورد نظر بنشيند تا مريض از بين برود، يا خانه در آتش بسوزد. در مسير سوم يعني بلوار معلم تاكنون عده اي خود به خود يا با هماهنگي تخريب كرده و فقط تعداد معدود ديگري مانده اند كه نياز به اقدام دارند. حالا خود كلاه خود را قاضي كنيد كه چرا بعد از گذشت بيش از 30 سال از پيروزي انقلاب، مسئولان هنوز نتوانسته اند معضل تعريض خيابان هاي شهر را كه به طور قطع و يقين در آينده نزديك به دردسر بزرگي مبدل خواهد شد حل كنند و چاره اي بينديشند؟
خبرنگار كيهان

 



هر دانش آموز يك گلدان اجراي يك طرح در مازندران

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش و پرورش مازندران گفت: جهت اجراي فضاي بانشاط درمدارس در آغاز سال تحصيلي جديد دانش آموزان با يك گلدان گل وارد مدرسه مي شوند.
محمدعلي اميري درساري افزود: درسال تحصيلي جديد طرح «گل آرايي مدارس» با گلدان در همه دوره هاي تحصيلي به صورت داوطلبانه با اهداي حداقل يك گلدان با گل طبيعي توسط دانش آموزان به مدرسه محل تحصيل خود و با درج نام خود روي گلدان فضاي مدرسه را با گل عطرافشاني كنند.
اميري افزايش نشاط در محيط تحصيلي، روحيه همكاري توجه به محيط زيست را از اهداف اين طرح برشمرد و افزود: دانش آموزان همزمان با سال تحصيلي جديد با در دست داشتن گلدان هاي گل وارد مدرسه مي شوند تا سال تحصيلي خود را باشادي آغاز كنند.
وي با بيان اينكه فضاي شاداب و دوست داشتني تأثير زيادي در شكوفايي استعدادها، خلاقيت، پيشرفت تحصيلي، كارايي، پويايي و زنده دلي، روحيه دانش آموزان و معلمان دارد تصريح كرد: تجربه نشان داده است كه هرجا اولياء و دانش آموزان با آگاهي و مشاركت فكري، فرهنگي و مادي خود در مدرسه مشاركت كرده اند روند پيشرفت تحصيلي و فعاليت مدارس از جايگاه بهتر و مطلوب تري برخوردار شده است.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

قزويني ها سوم شدند
قزوين- خبرنگاركيهان: تيم كاراته ساساكي شوتوكان استان قزوين موفق شد در رقابت هاي قهرماني اين سبك با كسب 22 مدال رنگارنگ، موفق به كسب عنوان سوم اين رقابتها شد.
تيم قزوين در اين مسابقات با 37 ورزشكار دراين مسابقات كه در شهرستان ايذه خوزستان برگزارشد، حضور پيدا كرد.
كاراته كاهاي قزوين در اين دوره از مسابقات موفق به كسب 7 مدال طلا و 5 نقره و 10 برنز شدند.
مسابقات قهرماني كاراته سبك ساساكي ها شوتوكان كشور كه با حضور 15 تيم برگزارشده بود، با قهرماني تيم خوزستان به پايان رسيد.
اتحاد ميلاجرد اول شد
اراك- خبرنگاركيهان: مسابقات فوتسال جام رمضان كميجان كه با شركت 12 تيم در سالن ورزشي اين شهرستان جريان داشت با برتري تيم اتحاد ميلاجرد پايان يافت.
دراين دوره از مسابقات تيم هاي شهداي خمارباغي و رويال كميجان به ترتيب در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
معرفي نايب رئيس هيئت ژيمناستيك
¤ طي حكمي ازسوي رئيس هيئت ژيمناستيك استان مركزي، سميه حسين آبادي به عنوان نايب رئيس هيئت ژيمناستيك استان مركزي منصوب شد.

پتروشيمي كرمانشاه صدرنشين ليگ فوتسال
كرمانشاه- خبرنگاركيهان: در ادامه مسابقات ليگ فوتسال كارگران استان كرمانشاه تيم پتروشيمي با بيست و دو امتياز صدرنشين اين رقابتها شد. درپايان هفته دهم مسابقات ليگ فوتسال كارگران استان كرمانشاه كه در سالن شهداي گمنام مجموعه ورزشي كارگران كرمانشاه و با حضور يازده تيم برگزارشد تيم هاي پتروشيمي كرمانشاه با 22 امتياز، پليمر با 21 امتياز و شركت شهرك هاي صنعتي با 19 امتياز به ترتيب در مكانهاي اول تا سوم قرارگرفتند.
بسكتبال گنبد قهرمان تورنمنت
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: تيم هيئت بسكتبال گنبدكاووس با برتري در برابر تيم سبزوار قهرمان تورنمنت چهارجانبه جام زنده ياد آيدين نيكخواه بهرامي شد.
در ديدار فينال مسابقات تيم هيئت بسكتبال گنبدكاووس با نتيجه (95-73) تيم سبزوار را شكست داد و مقام قهرماني اين رقابتها را كسب كرد. تيم هاي سبزوار و بجنورد دوم و سوم شدند.
در پايان اين رقابتها با حضور برخي از مسئولان به تيمهاي اول تا سوم كاپ قهرماني يادبود شادروان «آيدين نيكخواه بهرامي» اهدا شد.
مربي لارستاني مدرك گرفت
اوز- خبرنگاركيهان: سرپرست اداره تربيت بدني شهرستان لارستان با اخذ مدرك مربيگري درجه يك آسيا توسط مربي لارستاني خبر داد.
كلاس مربيگري درجه يك آسيا به مدت يك هفته در ورزشگاه برق شيراز برگزارشد.
تدريس اين كلاسها به عهده عليرضا رعدي از مدرسان باسابقه فدراسيون فوتبال ايران بود.
صعود به قله سبلان
¤كوهنوردان شهرستان لارستان توانستند قله سبلان با ارتفاع 4هزارو811 متري را فتح كنند. اين گروه 14 نفره با نام ايراهستان پس از صعود به قله سبلان در يك اقدام گروهي و به شكرانه سلامتي خود و صعود به قله به اهداي خون خويش مبادرت كردند.
اين كوه پس از كوههاي دماوند و علم كوه سومين قله مرتفع كشور است.
بانوان قزويني قهرمان كشور شدند
قزوين- خبرنگاركيهان: تيم آمادگي جسماني بانوان استان قزوين موفق شد درجريان برگزاري مسابقات آمادگي جسماني قهرماني بانوان كشور در تهران عنوان قهرماني بخش امدادي را ازآن خود كند. در اين دوره از مسابقات كه با حضور استان هاي مختلف كشور برگزارشد تيم استان با تركيب: سمانه كاظمي، اكرم خمسه، مريم ستاري، مريم خوئيني و معصومه عبدالرزاقي، عنوان قهرماني كشور را به دست آورد. پيش از اين نيز اكرم خمسه موفق شده بود در بخش انفرادي به مدال برنز كشور دست يابد.
كسب قهرماني در بدمينتون نوجوانان
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: در رقابتهاي قهرماني استان گلستان تيم بدمينتون نوجوانان گنبد كاووس، قهرماني مطلق استان گلستان را كسب كرد.
در اين رقابت ها كه به ميزباني شهرستان گنبدكاووس برگزار شد تيم نوجوانان گنبدكاووس در دو بخش انفرادي و دونفره توانست مقام قهرماني استان گلستان را كسب كند.
اين رقابت ها با حضور 44 ورزشكار از 5 شهر استان به مدت يك روز در سالن شهداي هفته دولت گنبدكاووس برگزار شد.تيم هاي راميان و علي آباد كتول به ترتيب دوم و سوم شدند.
نفرات تيم گنبدكاووس در بخش 2 نفره «محمدصادق رودگر» و «عليرضا مدرس» و در بخش يك نفره «اميرحسين احساني» بودند. به نفرات برتر مدال و حكم قهرماني اهدا شد.
شناسايي استعدادهاي بسكتبال
¤ رئيس هيئت بسكتبال گنبدكاووس از اجراي طرح استعداديابي بسكتبال از اول مهرماه سال جاري با مشاركت هيئت بسكتبال و تربيت بدني آموزش و پرورش اين شهر خبر داد.
حسين حقيقت اظهار داشت: در اين طرح مربيان و كارشناسان هيئت بسكتبال و آموزش و پرورش به مدارس ابتدايي شهرستان مراجعه كرده و ضمن تست دانش آموزان، افراد با استعداد اين رشته را جذب و در صورت رضايت والدين به مدارس ويژه اين رشته دانشگاهي معرفي مي كند.
پايان رقابت هاي اسكواش
كيش- خبرنگار كيهان: رقابتهاي اسكواش قهرماني رده هاي سني كشور، با قهرماني تيم كيش در رشت پايان يافت. در اين دوره از رقابت ها، حدود 140 اسكواش باز از سراسر كشور به مدت سه روز در سالن اختصاصي اسكواش مجموعه ورزشي يادگار امام شهرستان رشت با هم به رقابت پرداختند. در پايان اين رقابت ها و در ديدار نهايي تيم اسكواش كيش با نتيجه سه بر دو گلستان را شكست داد و عنوان قهرماني را كسب كرد. تيم گلستان دوم و گيلان در مكان سوم قرار گرفت. در پايان به تيم هاي برتر لوح و جام قهرماني اهدا شد.
كيش ميزبان مسابقات كيبل اسكي كشور
¤ نخستين دوره مسابقات كيبل اسكي كشور جام هايپ در جزيره كيش با حضور ورزشكاران رشته هاي مختلف ورزش هاي دريايي از 24 لغايت 25 شهريورماه در سواحل خليج فارس برگزار شد.
ورزشكاران شركت كننده در اين مسابقات از سراسر كشور در دو شاخه و يك بورد و يك اسكيت در بزرگترين باشگاه اسكي روي آب خاورميانه در سواحل خليج فارس در جزيره كيش به رقابت پرداختند. شايان ذكر است در مسابقات جهاني جونيور تيم ايران توانست براي اولين بار صاحب مدال جهاني بين المللي اين رشته شود.

 



قائم مقام اداره كار و تعاون همدان: بيشتر تعاوني هاي غير فعال فقط ثبت شده اند

همدان -خبرنگاركيهان:
قائم مقام اداره كل كار و تعاون و امور اجتماعي استان همدان گفت: اكثريت تعاوني هاي غير فعال استان فقط به ثبت رسيده اند.
حميدرضا ياري در ششمين جشنواره تعاوني هاي برتر استان همدان، افزود: تاكنون 3هزار و 500 شركت تعاوني در استان همدان تشكيل شده كه يك هزار و 800 شركت درحال حاضر فعال هستند.
وي ادامه داد: از يك هزار 700 شركت تعاوني غير فعال استان، اكثريت آنها فقط به ثبت رسيده اند و هيچ گونه فعاليتي را آغاز نكرده اند. وي اضافه كرد لذا تعداد تعاوني هاي مشكل دار استان كه نياز به تعيين تكليف دارند، درصد كمي را شامل مي شود كه بايد به مسائل آنها رسيدگي شود.
ياري اعلام كرد: درنيمه اول سال جاري، 105شركت تعاوني يكهزار و 400 فرصت شغلي در استان راه اندازي شده كه تا پايان سال، اين تعداد به 300فقره خواهد رسيد.
وي خاطرنشان ساخت: تعداد 45 هزار نفر در سامانه كارجويان اداره تعاوني استان ثبت نام كرده اند كه درحال ساماندهي و سوق دادن آنها به سمت تشكيل تعاوني هستيم.
ياري تاكيد كرد: شغل دولتي ديگر نيست و جوانان و جويندگان كار بايد خود درعرصه فعاليت هاي اقتصادي وارد شوند و دست به خلاقيت و توليد بزنند.
درپايان اين مراسم از تمبر ششمين جشنواره تجليل از تعاوني هاي برتر استان رونمايي شد و 17 شركت تعاوني نمونه استان نيز مورد تقدير قرار گرفتند.

 



تقدير نماينده مردم از روزنامه كيهان

شهركرد- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم شهرستان هاي كوهرنگ، اردل، فارسان و كيا در مجلس شوراي اسلامي از نقش محوري روزنامه كيهان در انعكاس اخبار و رويدادهاي تاثيرگذار در استان تشكر كرد.
نورالله حيدري با حضور در دفتر سرپرستي كيهان در شهركرد، گفت: برخي رسانه ها در گذر عمرشان دچار افت و خيزهايي شده اند اما يك روند كاملاً تكاملي در روزنامه كيهان مشاهده مي شود كه بخش اعظمي از آن مرهون حضور مديرمسئول اين روزنامه است.
وي از نقش دفتر سرپرستي كيهان در استان، در خصوص انعكاس به هنگام اخبار و رويدادها، تهيه گزارش هاي جامع و تحليل هاي خوب و خصوصاً موارد شاخصي كه در جهت منافع استان بوده تقدير و تشكر كرد.
اين گزارش حاكي است در پايان اين ديدار، نماينده مردم كهگيلويه و بويراحمد در مجلس شوراي اسلامي ضمن بازديد از نخستين شماره روزنامه كيهان در سال 1321، اخبار و گزارش هاي متنوع و متعدد خواندني استان انتشار يافته در كيهان از بدو پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون و انتشار بيش از 400 شماره ويژه نامه كيهان استان در جريان تلاش هاي صورت گرفته در حوزه اطلاع رساني قرار گرفت.
وي پس از اين ديدار گفت: با مشاهده اخبار و گزارش هاي متنوع و تصاوير زيبا و ديدني استان چهارمحال و بختياري انتشار يافته در كيهان شگفت زده شدم و تاكنون در جريان اين همه تلاش و فداكاري دفتر سرپرستي كيهان در استان نبودم.

 



معاون وزير نيرو خبر داد
افزايش 5 هزار مگاواتي ظرفيت توليد برق در كشور

رشت- خبرنگار كيهان:
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در سفر به گيلان گفت: براي اولين بار در تاريخ صنعت برق كشور، سال گذشته بيش از 5 هزار مگاوات به ظرفيت توليد برق كشور افزوده شد.
بهزاد در ديدار با استاندار و نمايندگان مردم گيلان در مجلس از كاهش 10درصدي مصرف برق و انرژي در كشور در سال جاري خبر داد و تصريح كرد: با اقدامات انجام شده و اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها پيك بار مصرف برق در تابستان امسال 42هزار و 248 مگاوات بود كه به خوبي پشت سر گذاشته شد.
مهدي سعادتي استاندار گيلان نيز در اين ديدار، وجود شبكه هاي هوايي در مناطق پرتراكم شهري و بافت هاي قديمي و نيز تأمين برق 400 نقطه روستايي و اصلاح شبكه هاي فشار ضعيف را از مشكلات توسعه شبكه برق در استان دانست.
كريم آزادگان مديرعامل شركت سهامي برق منطقه اي گيلان هم در جلسه مذكور پست 20/63 كيلوولت رشت مركزي 2 را از جمله مهم ترين پروژه هاي برق منطقه اي گيلان در سال جاري دانست و گفت: اين پست براي اولين بار در گيلان در زميني به وسعت 900 مترمربع در دو طبقه با تكنولوژي پيشرفته DCS و GTS براي نخستين بار در كشور به صورت كاملا ايندوز و فضاي بسته احداث مي شود كه هدف از آن تقويت بار هسته مركزي شهر رشت است.

 



مصرف آب آذربايجان غربي بالاست

اروميه-خبرنگاركيهان:
ميزان مصرف آب در آذربايجان غربي بيشتر از متوسط كشوري است.
مجيد آقازاده افزود: ميزان مصرف شهروندان در آذربايجان غربي 191ليتر در شبانه روز است كه با توجه به ميانگين مصرف 175ليتر در كشور مردم استان 9درصد بيشتر مصرف مي كنند.
وي تاكيد كرد: تلاش مي شود تا با فرهنگ سازي و با مديريت مصرف كه در چارچوب اهداف قانون هدفمند كردن يارانه ها اجرا مي شود مصرف آب كاهش يابد.
وي اضافه كرد: با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها ميزان متوسط مصرف آب در آذربايجان غربي 5درصد كاهش يافته است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب آذربايجان غربي به وضعيت تصفيه خانه هاي فاضلاب در استان اشاره كرد و گفت: در هفت شهر استان تصفيه خانه فعال بوده و سه واحد ديگر نيز در دست اجراست كه تا پايان امسال به بهره برداري خواهند رسيد.

 



250 واگن متروي تبريز به زودي تحويل شهرداري مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
بيش از 250واگن متروي تبريز براي راه اندازي سيستم متروي اين شهر، تحويل مي شوند.
حميدرضا ارشادمنش گفت: 50 واگن چيني متروي تبريز به همين منظور در نظر گرفته شده كه براي راه اندازي خط اول متروي اين شهر، تحويل خواهد شد. معاون هماهنگي امور عمراني وزارت كشور در تبريز افزود: 205 واگن ديگر نيز در اولويت تحويل به متروي تبريز مي باشند.
وي كه در حاشيه نشست شهرداران تبريز با خبرنگاران سخن مي گفت، تصريح كرد: بانك هاي عامل متروهاي كرج و اهواز نيز معرفي مي شوند. معاون وزارت كشور همچنين خواهان جبران عقب ماندگي هاي خطوط دوم و سوم متروي تبريز شد و گفت: اين امر در اجراي اين خطوط بايستي جبران شود.
همچنين احمدعلي رضا بيگي استاندار آذربايجان شرقي در اين همايش گفت: تفاهم نامه خط دوم متروي تبريز با چين امضا شده و تشريفات اداري مراحل اداري و اجراي خط دوم نيز، حذف شده است.

 



پاي صحبت مردم

آهنگري سنتي در بهاباد
باتوجه به گذشته ديرينه بهاباد كه اكثر مردم آن كشاورز و دامدار بوده اند، آهنگري از رونق خاصي برخوردار بوده و چهار كارگاه فعال سنتي در اين منطقه فعاليت مي كرده اند كه بيشتر آنها از دنيا رفته اند و تعدادي از آنها به كار كشاورزي و شغل هاي متفرقه روي آورده اند.
مردان زحمت كشيده و چهره سوخته اين كارگاه هاي آهنگري با دستان هنرمند خود وسايلي چون گرجين، بيل و كلنگ، چكش، تيشه، تبر، سه پايه نانوايي، انبر نانوايي، تابه، قندشكن، اره، داس، تله به دام انداختن حيوانات و دهها وسيله ديگر مي ساختند و اين وسايل مورد استفاده اهالي قرار مي گرفت.
اما متأسفانه امروزه با پيشرفت علم و صنعت جايگاه اين صنعت بومي را كارخانه هاي بزرگ گرفته و تنها كارگاه كوچك آهنگري بهاباد به صورت نيمه سنتي به فعاليت مشغول است.
استاد علي اكبر قرباني 55 سال است كه در كارگاه آهنگري مشغول است و لوازم سنتي منطقه را تأمين مي كند. او از كارش رضايت دارد و مي گويد به هر اندازه كه لوازم آهني توليد كند متقاضي دارد.
وي از مسئولان درخواست مساعدت به منظور توسعه كارگاه و آموزش جوانان براي اين حرفه آهنگري به منظور حفظ و احياي آن شد. جا دارد مسئولان با كمك هاي خود شاهد توسعه مجدد صنعت آهنگري در منطقه باشند.
اسماعيلي زاده- خبرنگاركيهان در بهاباد يزد

 



رئيس اداره راه و ترابري طبس: دو بانده شدن راه طبس به ده محمد ضروري است

طبس- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره راه و ترابري طبس گفت: با اينكه دوبانده كردن محور طبس به ده محمد در مسير مشهدمقدس از مصوبات دور دوم دولت به استان يزد است ولي هيچ اقدامي در مورد اين پروژه صورت نگرفته است.
علي اكبر رحيمي اظهار داشت: مهم ترين دليل در راكد ماندن اين پروژه مطرح شدن راه جديد طبس به بشرويه مي باشد.
وي افزود: جاده جديد طبس به بشرويه فاصله طبس و مسافران حضرت رضا(ع) را به مشهد مقدس را 65 كيلومتر كاهش مي دهد.
رحيمي گفت: اين مسير به دليل كوهستاني بودن به زمان و اعتبار زيادي نياز دارد كه لازم است به جهت كاهش ترافيك و تصادفات جاده فعلي كه از مصوبات هيئت دولت و هزينه آنچناني ندارد هرچه زودتر اجرايي شود.
گفتني است؛ طبس با 611 كيلومتر راه آسفالته يكي از بزرگ ترين شبكه هاي راه داري كشور را داراست.

 



ويزيت رايگان پزشكان متخصص كشور در پلدختر صورت مي پذيرد

پلدختر- خبرنگار كيهان:
مراسم افتتاحيه فعاليت پزشكان متخصص كشور در مناطق مختلف پلدختر در محل مركز بهداشتي درماني روستاي چمشك از توابع بخش معمولان تشكيل شد.
در اين مراسم فرماندار پلدختر ضمن قدرداني از حضور پزشكان در مناطق محروم شهرستان از وزارت بهداشت كه زمينه اجراي اين طرح را فراهم نموده اند تشكر كرد و گفت: با توجه به محروميت منطقه، حضور پزشكان متخصص در پلدختر فرصت مناسبي براي بررسي وضعيت بهداشتي و درماني و معالجه رايگان بيماراني است كه توان بستري شدن در بيمارستان هاي شهرها را ندارند.
دكتر طاهرخاني دبير مجمع پزشكان مددگر نيز در اين مراسم افزود: در حالي كه در اوايل انقلاب ما براي بيماران خود از پزشكان كشورهاي ديگر استفاده مي كرديم، امروز به بركت نظام جمهوري اسلامي پزشكان متخصص ايراني در سطح جهاني جايگاه مطلوبي دارند.
دكتر سياوش بيرانوند معاون دانشگاه علوم پزشكي لرستان نيز تعامل، همفكري و تلاش پزشكان و عوامل بهداشتي و درماني را عامل موثر در كاهش مشكلات بهداشتي و درماني منطقه عنوان كرد.
خاطرنشان مي شود، تيم پزشكان متخصص از ظهر روز يكشنبه 27 شهريورماه كار خود را آغاز كرد و در غروب روز چهارشنبه 30 شهريورماه به كار خود در حوزه شهرستان پلدختر خاتمه داد.

 



امام جمعه بناب: سكوت در خصوص اختلاس اخير را خيانت مي دانيم

بناب-خبرنگار كيهان:
امام جمعه بناب گفت: درخصوص اختلاس صورت گرفته هرگونه سكوت را خيانت مي دانيم.
حجت الاسلام والمسلمين شيخ مصطفي باقري بنابي در جمع مسئولان و قشرهاي مختلف مردم شهرستان افزود: با توجه به رقم حجيم اختلاس كه روزنامه ها و رسانه ها به آن پرداختند؛ به مسئولين و سران هر سه قوه پيام مي دهم و بي پرده اعلام خطر مي كنم كه اعتقاد و اعتماد دروني مردم را دريابند و ضمن پرهيز از هرگونه فرافكني، واقعيتها را با مردم در ميان بگذارند.
وي تصريح كرد: از اين سرمايه عظيم ملت همه و همه بايد پاسداري كنند و نگذارند نامحرمان براي خود سوژه تهيه نمايند.
باقري بنابي همچنين از مسئولان خواست؛ دستهاي خلاف را در اين اختلاس افشا كنند و آنها را به سزاي اعمال خود برسانند و به جاي بدبين كردن مردم به زمين و زمان؛ معامله را كنار گذاشته و افراد متخلف را شناسايي و آنها را به مردم معرفي كنند و با اعتماد و اعتقاد مردم بازي نكنند.
وي با بيان اينكه دنيا نظاره گر ماست و مي خواهيم براي دنيا الگو باشيم؛ اضافه كرد: اينگونه اقدامات در كشور قابل قبول نيست و نبايد در كنار بحران بيكاري و بي برنامه گي در كشور، سرمايه عظيمي در كشور مورد غارت قرار گيرد و آب از آب تكان نخورد و در آخر هم هيچ كس نفهمد كه چه اتفاقي افتاد!

 



كاهش 12درصدي صادرات غيرنفتي خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
صادرات غيرنفتي خوزستان با دوميليارد و 390ميليون دلار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12درصد كاهش داشته است.
جعفر حجازي استاندار خوزستان در جلسه كار گروه صادرات غيرنفتي با بيان اينكه مشكل عمده كاهش صادرات خوزستان به عراق در مرز شلمچه است گفت: از هشت ميليارد دلار صادرات هدفگذاري شده در سال جاري، 5/1 ميليارد دلار سهم عراق پيش بيني شده است كه كاهش پنج درصدي صادرات به عراق نگران كننده است.

 



پل كنار گذر بابل چشم انتظار يك هفته دولت ديگر!

بابل- خبرنگار كيهان:
هفته دولت كه بيشترين آمار پروژه هاي افتتاح شده را به خود اختصاص مي دهد تمام شد و مردم بابل همچنان چشم انتظار بهره برداري از پل كنار گذر جنوبي هستند.
به گزارش خبرنگار با عدم افتتاح و بهره برداري از پل كنار گذر جنوبي بابل در هفته دولت، رئيس شوراي اسلامي اين شهرستان در نامه اي سرگشاده به رئيس جمهور خواستار تأكيد و صدور دستور ويژه براي فراهم ساختن زمينه بهره برداري از اين پروژه شد.
حسن فلاح در بخشي از نامه خود به احمدي نژاد آورده است: عدم افتتاح اين پروژه در هفته مبارك دولت، علي رغم دستور اكيد آن دولت خدمتگزار و وعده هاي مكرر مسئولان ارشد وزارت راه و ترابري به دليل تخصيص نيافتن به موقع اعتبارات، گلايه هاي شديد شهروندان را در پي داشته و مشكلات ترافيكي مركز شهر بابل را به يك معضل غيرقابل تحمل مبدل كرد و نگراني شديد نه فقط شهروندان بابلي، بلكه كليه مسافران عبوري از مركز اين شهر را فراهم ساخت لذا از آن مقام به عنوان عالي ترين مقام اجرائي كشور كه اهتمام به امور كلان سراسر كشور از دغدغه هاي قابل تحسين حضرتعالي است درخواست مي شود؛ با صدور دستور اكيد موجبات افتتاح كنار گذر جنوبي بابل در كوتاه ترين زمان ممكن فراهم شود.

 



بحران كم آبي در هرمزگان جدي است

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
معاون بهره برداري آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با توجه به كاهش شديد منابع آب زيرزميني در هرمزگان و تداوم خشكسالي، توجه جدي به مديريت مصرف آب ضروري است.
به گزارش روابط عمومي آبفاي هرمزگان مهدي عباسي افزود: شيرين سازي آب دريا به عنوان منبع جديد تامين آب شرب در استان از راه هاي مبارزه با مشكلات كم آبي در استان است.
وي ادامه داد: در حال حاضر تنها 29 درصد از آب شرب هرمزگان از طريق شيرين سازي آب دريا تامين مي شود.
به گفته وي با توجه به تداوم خشكسالي و افت شديد منابع آب زيرزميني و كاهش كمي و كيفي و وضعيت آب اين منابع، شيرين سازي آب دريا يكي از برنامه هاي مهم معاونت بهره برداري آبفاي هرمزگان است. وي با اشاره به اين كه با توجه به استمرار خشكسالي بايد به تامين بخشي از نياز آبي استان از طريق شيرين سازي آب دريا روي آورد ابراز داشت: پيش بيني مي شود تا افق 1400 تامين نياز آبي استان از 29 درصد به 50 درصد افزايش يابد.

 



كسب رتبه برتر مسابقات كشوري توسط دانش آموزان مازندراني

ساري- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره مشاركت هاي مردمي و امور شاهد آموزش و پرورش مازندران گفت: در هشتمين دوره مسابقات پژوهش و تحقيق كشور، دانش آموزان شاهد و ايثارگر مازندران حائز رتبه هاي برتر شدند.
سيدعباس فلاحيان هدف از برگزاري اين مسابقات را در راستاي خيزش علمي و توليد علم در كشور و جهان برشمرد.
وي گفت: دراين دوره از مسابقات كوثر شيرازي، سيده فاطمه حسيني و فاطمه درخشان از دبيرستان شاهد نكاء با موضوع اهميت روش هاي بيابان زدايي و تأثير آن بر محيط زيست و دانش آموزان مبينا مصطفي زاده، زهرا معين و فاطمه شيرمحمدي از دبيرستان شاهد قائمشهر با موضوع دشمن شناسي از منظر قرآن به ترتيب رتبه هاي دوم و سوم كشوري را كسب كردند.
فلاحيان با اشاره به اينكه چهار گروه دانش آموزي ديگر از دبيرستان ايثارگران بابل نيز دراين دوره شركت داشتند افزود: وجيهه كرم نيا، زينب شعباني و ناديا اسماعيل پور درگروه اول با موضوع اهميت و روش هاي بيابان زدايي، سكينه گل بابانژاد، سپيده رضاپور و صديقه فلاحتي با موضوع امر به معروف و نهي از منكر درگروه دوم، زهرا ارمك، زينب ملابابائيان و فاطمه برزگر با موضوع گازهاي گلخانه اي و تأثيرات آن بر كره زمين در گروه سوم و در گروه چهارم نيز خديجه پورذبيح، زينب معبوديان و سميه لرموزبادي با موضوع ربات ها و نقش آن در صنايع در اين مسابقه شركت كردند كه توانستند رتبه هاي برتر كشور را بدست آورد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14