(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 3 مهر 1390- شماره 20031

بسيج سازمان ها براي آغاز سال تحصيلي 91ـ90
همكاري قانون شكنان با مدير متقلب يك شركت در پلدختر
كمك ويژه زوج جوان دامغاني به مردم سومالي
در جنگل فندقلوي اردبيل سرباز 19 ساله با حمله گوزن ها كشته شد
مرگ دختر جوان مشهدي در فرار از پارتي شبانه
كارنامه نهايي داوطلبان كنكور 90 منتشر شد
94 كشته در تصادفات تعطيلات اخير
واكسن كودكان در كشور رايگان است
حوادث كوتاه از كشور
بزرگترين باند قاچاق سوخت در اصفهان منهدم شد
آتش سوخت قاچاق 9 نفر را به كام مرگ فرستاد
رئيس بيمه مركزي اليگودرز در سانحه رانندگي جان باخت
راه اندازي خط اتوبوسراني تندرو شبانه جديد
خودكشي تاوان اختلاس
دختري كه هرگز پير نمي شود
بدلكار آهن خور!



بسيج سازمان ها براي آغاز سال تحصيلي 91ـ90

سرويس اجتماعي-
تمامي ارگان هاي دولتي طبق برنامه اي منسجم براي كاهش بار ترافيكي اول مهر و رفاه شهروندان با افزايش وسايل حمل و نقل عمومي، استقرار مأموران راهنمايي و رانندگي و ماشين هاي اورژانس و آتش نشاني در مراكز پر رفت و آمد سال تحصيلي جديد را رسماً آغاز كردند.
همزماني آغاز سال تحصيلي مدارس كشور با هفته دفاع مقدس، آموزش و پرورش را بر آن داشت تا زنگ هاي مدارس در تهران و ساير استان ها و شهرها به نام و ياد شهدا نواخته شوند و دانش آموزان ضمن تجليل از نام و ياد شهداي جليل القدر با آنان پيمان مجدد ببندند.
در تهران وزير آموزش و پرورش به همراه تني چند از مسئولان كشوري و مديران آموزش و پرورش و اولياي شهداي دانش آموز با حضور در مدرسه راهنمايي دخترانه آزادي زنگ اين مدرسه را به ياد شهيده «سهام خيام» نواخت.
اين شهيده از دانش آموزان 12 ساله اي بود كه در برابر هجوم دشمن بعثي براي جلوگيري از تجاوز به خاك پاك ميهن اسلامي ايستادگي و اقدام به پرتاب سنگ به سوي آنان كرد كه باعث برافروختن خشم دشمن خوار و زبون شد به طوري كه براثر شليك گلوله از سوي آنان به درجه رفيع شهادت نايل آمد.
بنابراين گزارش زنگ مدارس پسرانه نيز امروز به نام شهيد «مرحمت بالازاده» دانش آموز 13 ساله اي كه در سال 1363 در عمليات «بدر» در جزيره مجنون به شهادت رسيد، نواخته شد.
آغاز طرح ويژه مهر
با شعار مهر و مهرباني
دانش و قانونمداري
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اين كه برنامه ويژه پليس براي بازگشايي مدارس از روز يكشنبه به مرحله اجرا گذاشته مي شود گفت: براين اساس جلوگيري از ورود خودروهاي غيرمجاز به محدوده زوج و فرد به طور جدي، ممنوعيت ورود اتوبوس، كاميون و موتورسيكلت به تمامي تونل هاي تهران، برخورد با خودروهاي پلاك مخدوش كه اقدام به ورود به محدوده طرح ترافيك مي كنند و كنترل ترافيك مهر با 3 فروند بالگرد از سوم مهرماه در پايتخت آغاز مي شود.
به گزارش خبرگزاري ها سردار حسين رحيمي با اشاره به اين كه تمامي پرسنل پليس راهور تهران آموزش هاي لازم را براي بازگشايي مدارس ديده اند، افزود: شعار امسال پليس راهور براي بازگشايي مدارس «مهر و مهرباني، دانش و قانونمداري» است كه بر روي حمايل تمامي مأموران پليس راهور تهران همزمان با بازگشايي مدارس درج مي شود.
رئيس پليس راهور تهران در ادامه از ممنوعيت فروش طرح هاي روزانه و هفتگي در هفته اول مهرماه خبر داد و گفت: در عين حال تمامي منافذ ورودي به محدوده زوج و فرد نيز شناسايي شده كه با بازگشايي مدارس تمامي آنها با كمك نيروهاي افزوده شده به پليس راهور تهران بسته شده و قطعاً پليس از ورود غيرمجاز به محدوده زوج و فرد جلوگيري مي كند.
وي با اعلام اين خبر كه تمامي خودروهاي سرويس مدارس اعم از شخصي و تاكسي از اين پس موظفند هر سه ماه يك بار برگه معاينه فني دريافت كنند، گفت: خودروهاي شخصي داراي برچسب هاي جديد سرويس مدرسه از سال تحصيلي جديد مي توانند در داخل محدوده «زوج و فرد» تردد كنند.
رئيس پليس راهور تهران تأكيد كرد: عدم رعايت ظرفيت خودرو، قوانين و مقررات رانندگي، ايمني خودرو و رعايت نكردن قوانين و مقررات سوار و پياده كردن دانش آموزان از جمله موارد جدي است كه پليس امسال با آن برخورد مي كند.
وي با اشاره به اينكه پيش بيني مي شود بار ترافيك مهرماه امسال با افزايش حدود 25 درصدي مواجه باشد، افزود: براين اساس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با بكارگيري تمام توان اجرايي و استفاده از نيروهاي كمكي در دانشكده راهور و بالگردهاي پليس در قالب گشت هوايي پليس راهور تهران تلاش مي كند تا ترافيك مهرماه براي شهروندان روان تر شده و آزار دهنده نشود.
رئيس پليس راهور تهران با توصيه به اوليا در خصوص استفاده از سرويس مدارس خصوصاً در هفته اول مهرماه گفت: يكي از علل عمده بار ترافيك در هفته اول مهرماه استفاده اوليا از خودروهاي شخصي براي رساندن فرزندانشان است كه از هفته هاي بعد با بكارگيري سرويس هاي مدارس اين مشكل كاهش مي يابد.
استفاده رايگان دانش آموزان
و دانشجويان از مترو
معاون عمراني استاندار تهران گفت: دانش آموزان و دانشجويان با ارائه كارت و لباس هاي فرم مي توانند از اتوبوس و مترو به صورت رايگان به مدت يك هفته استفاده كنند.
وي با اشاره به اين كه با آغاز سال جديد شاهد افزايش ترافيك هستيم، ادامه داد، 7 هزار پليس راهنمايي و رانندگي و 600 دوربين ترافيكي در شهر تهران فعال هستند.
معاون عمراني استاندار تهران با بيان اين كه نصب دوربين ترافيكي در شهر تهران افزايش مي يابد، يادآور شد: در محدوده هاي زوج و فرد نيز نصب دوربين خواهيم داشت.
وي بيان داشت: سرويس هاي مدارس به چراغ گردان متصل شده اند تا هنگام ترافيك با همكاري راهنمايي و رانندگي از ترافيك خارج شوند.
نرخ كرايه سرويس هاي مدارس اعلام شد
فرماندار تهران نيز از تعيين نرخ سرويس هاي مدارس تهران خبر داد.
محسن نايبي با اشاره به نرخ كرايه هاي سرويس مدارس گفت: با هماهنگي خوبي كه بين وزارت آموزش و پرورش، سازمان تاكسيراني، اتوبوسراني، نيروي انتظامي، پليس راهور، فرمانداري و شهرداري صورت گرفته، نرخ ها مصوب و آيين نامه انضباطي آن نيز تدوين شده است.
وي با بيان اين كه تمامي مباحث مرتبط با سرويس مدارس از امسال قانونمند شده افزود: نظارت بر اجراي اين قوانين در طول سال تحصيلي با جديت پيگيري مي شود.
فرماندار تهران تصريح كرد: نرخ سرويس هاي مدارس همان نرخ مصوب شوراي اسلامي شهر تهران است و با توجه به تعطيلي روز پنج شنبه مدارس و براساس جدول هايي كه طي نامه اي به مدارس ابلاغ شده مورد توافق قرار گرفته و اعلام شده است.
وي تصريح كرد: براساس هماهنگي صورت گرفته با سرويس هاي متخلف كه بيش از نرخ تعيين شده افزايش داشته باشند به شدت برخورد مي شود.
به گفته فرماندار تهران نرخ ها در بخش حمل و نقل عمومي از جمله تاكسي، اتوبوس و مترو از مهرماه هيچگونه تغييري نخواهد كرد.
افزايش روزانه ظرفيت حمل و نقل عمومي به 11 ميليون نفر رسيد
معاون ترافيك شهردار تهران نيز همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد اعلام كرد: با تجهيز مترو و اتوبوسراني به واگن ها و اتوبوس هاي جديد ظرفيت ناوگان حمل و نقل عمومي به بيش از 11 ميليون سفر در روز افزايش پيدا كرده است.
سيدجعفر تشكري هاشمي با اشاره به هماهنگي ها و همكاري هاي انجام شده در ستاد استقبال از مهر، اظهار كرد: در قالب اين ستاد تلاش كرده ايم با افزايش كارآيي و بهره گيري از حداكثر ظرفيت ناوگان حمل و نقل عمومي ترددهاي شهري راحت تر انجام شود.
وي با اشاره به اين كه از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال، حدود 500 هزار دستگاه خودرو و چند صدهزار موتورسيكلت به معابر شهري تهران اضافه شده است، يادآور شد: در همه ابعاد از جمله تامين ايمني و تردد روان در شهر، با همكاري پليس راهنمايي و رانندگي هماهنگي هاي لازم صورت گرفته است.
تشكري هاشمي با بيان اين كه نسبت به تعمير كلي يك هزار دستگاه اتوبوس شركت واحد اقدام شده تا بتوانيم از تمام ظرفيت موجود استفاده كنيم، گفت: علاوه بر اين، 200 دستگاه اتوبوس دوكابين تندرو نيز به ناوگان اتوبوسراني اضافه شده، ضمن اين كه 88 دستگاه اتوبوس تك كابين نيز به كار گرفته شده است.
كنترل ترافيك با 650 دوربين
مدير مركز كنترل ترافيك شهرداري تهران گفت؛ با توجه به بازگشايي مدارس از روز يكشنبه كنترل ترافيك تهران با 650 دوربين از 6 صبح آغاز مي شود.
همايون فتاحي درباره پيش بيني وضعيت ترافيكي خيابان و بزرگراه هاي تهران همزمان با بازگشايي مدارس، با بيان اينكه از 6 صبح يكشنبه كنترل ترافيك آغاز مي شود، اظهار داشت: با توجه به بازگشايي مدارس از صبح يكشنبه پيش بيني مي شود ترافيك در تهران افزايش حدود 20 تا 30 درصد داشته باشد.
وي ادامه داد: در زمينه افزايش حجم ترافيك مهمترين بحث مديريت ترافيك است كه در تلاش هستيم با مديريت دقيق، ترافيك را به حداقل ممكن برسانيم.
خبري از محدوديت هاي جديد ترافيكي نيست
دبير شوراي عالي ترافيك نيز درباره تمهيدات ترافيكي مهرماه با تاكيد بر اينكه برنامه جديدي براي ايجاد محدوديت رفت وآمدهاي مردم در مهرماه پيش بيني نشده است گفت: با تجهيز محدوده طرح ترافيك به سيستم مكانيزه و گسترش محدوده زوج و فرد نيازي به ايجاد محدوديت بيشتر براي تردد وسايل نقليه وجود ندارد.
سيدمجتبي شفيعي درباره ساعات كاري بخش هاي مختلف كشور در مهرماه، توضيح داد: از ابتداي مهرماه ساعات آغاز به كار ادارات دولتي، بانك ها و دانشگاه ها 8، مدارس 30:7 مراكز صنعتي 7، بازار 30:9 تا 10 و مراكز نظامي 30:6 تا 7 صبح خواهد بود.
توزيع 100 هزار جلد
كتاب الفباي ترافيك
معاون آموزش سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران اجراي طرح پليس مدرسه با مشاركت پليس راهنمايي و رانندگي را از اقدامات تدارك ديده شده در مهرماه عنوان كرد و افزود: به اين منظور چهار هزار جليقه و پرچم پليس مدرسه، به منظور توزيع در دو هزار مدرسه ابتدايي شهر تهران آماده شده و در اختيار معاونت هاي ترافيك شهرداري هاي مناطق قرار گرفته است.
شهرام جباري زادگان در توضيح برخي نكات ايمني به منظور مراقبت از كودكان، اظهار كرد: شايد ساده ترين و موثرترين اقدام هنگام حركت در معابر، گرفتن دست كودكان باشد، اما رعايت قوانين و مقرراتي مانند بستن كمربند ايمني، گذاشتن كلاه ايمني، عبور از خط عابر پياده و عدم مكالمه با تلفن همراه هنگام رانندگي، موجب مي شود كودكان نكات آموزشي را از بزرگسالان فرا گيرند.
وي بهترين مقطع آموزش كودكان را دبستان و حتي در مواردي سن پيش از دبستان دانست و خاطرنشان كرد: در قالب برنامه هايي نظير توزيع 100 هزار جلد كتاب «الفباي ترافيك» به همراه لوح فشرده حاوي كارتون هاي آموزشي به منظور توزيع ميان كليه دانش آموزان كلاس اولي، اين امر مورد توجه قرار گرفته است.
جباري زادگان همچنين از توزيع 4 هزار جليقه و پرچم پليس مدرسه در ميان ابتدايي ها خبر داد.
پوشش شناور 130نقطه تهران توسط اورژانس
اورژانس تهران از آمادگي 130 آمبولانس و 350 پرسنل اورژانس پايتخت در 130 نقطه تهران به صورت شناور در مسيرهاي پرترافيك شهر تهران به عنوان تمهيدات اورژانس تهران جهت بازگشايي مدارس خبر داد.
بنا بر گزارش روابط عمومي اورژانس تهران اين مركز براي يكشنبه 3 مهر به عنوان تمهيدات اورژانسي جهت بازگشايي مدارس در 130 نقطه تهران آمبولانس و نيروهاي متخصص فوريت هاي پزشكي مستقر مي كند.
در اين راستا 130 آمبولانس و 350 پرسنل و متخصص اورژانس خدمات فوريت هاي پزشكي را به متقاضيان در 130 نقطه تهران در اين روز و در ادامه در يك هفته جاري ارائه مي دهند.
استقرار آتش نشانها
در 68 نقطه تهران
همزمان با بازگشايي مدارس آتش نشانها به منظور خدمات رساني بهتر در 68 نقطه پايتخت مستقر مي شوند.
در اجراي اين برنامه ها كه تا شانزدهم مهر ماه ادامه مي يابد كارشناسان سازمان آتش نشاني تهران در همكاري با آموزش و پرورش شهر تهران از امكانات و تجهيزات ايمني در مدارس و اجراي دستورالعمل هاي ايمني در آنها بازديد مي كنند.
كارشناسان ايمني آتش نشاني تهران در بازديد از همه مدارس شهر با بررسي همه جانبه ساختارهاي غيرسازه اي در زمينه ايمني مدارس از جمله سامانه هاي برق، تاسيسات و امكانات آموزشي، دستورالعمل ها و توصيه هاي لازم را صادر و در اختيار مسئولان مدارس قرار مي دهند.
تخفيف 20 درصدي
بازديد از برج ميلاد
براي دانش آموزان
مديرعامل شركت برج ميلاد تهران اعلام كرد: همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد، امكان بازديد دانش آموزان و دانشجويان مقاطع مختلف تحصيلي را با ارائه تخفيف هاي ويژه فراهم كرده است.
رحيم مطهرنژاد اظهار كرد: با توجه به آغاز سال تحصيلي و آشنايي دانش آموزان و دانشجويان با برج ميلاد تهران به عنوان مهم ترين نماد معماري، هنري و فرهنگي كشور، بازديد از پنجمين برج بلند مخابراتي- تلويزيوني با تخفيف ويژه اي امكان پذير است.
وي افزود: دانش آموزان و دانشجويان مي توانند به صورت گروهي و با معرفي نامه دانشگاه يا مدرسه از تخفيف 20 درصدي بازديد از برج ميلاد تهران استفاده كنند.
به گفته مطهرنژاد، دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي و دانشجويان مي توانند از 15 مهرماه از بخش هاي مختلف برج ميلاد تهران همچون سكوي ديد باز در ارتفاع 280 متري با تخفيف ويژه بازديد كنند، همچنين بازديد از گالري هاي برج ميلاد رايگان خواهد بود.
تغيير ساعت كار ارگان هاي مختلف و مدارس تهران
از سوم مهر
معاون امور عمراني استانداري تهران ساعت كار ارگانهاي مختلف، مدارس و دانشگاههاي استان تهران را از سوم مهرماه سال جاري اعلام كرد.
به گفته محمدرضا محمودي دو روز اول مهر با روز جمعه و سپس سالروز شهادت امام صادق(ع) همراه شد و به همين دليل، ساعت آغاز به كار بخشهاي مختلف در تهران از ابتداي روز كاري مهرماه، به استثناي ادارات دولتي كه ساعت كارشان از 8 صبح آغاز مي شود، همانند سال گذشته است.
وي افزود: ساعت شروع به كار ادارات دولتي در سال گذشته براساس مصوبه شوراي عالي ترافيك كشور 30:8 صبح بود كه امسال به ساعت 8 صبح تغيير يافته است.
محمودي بيان كرد: از اول مهرماه سال جاري ساعت كار مراكز نظامي از ساعت 30:6 تا 7 صبح، صنايع 7 صبح، مدارس بنابر نظر مديريت آنها بين 15:7 تا 45:7 و دانشگاهها و مراكز تحت پوشش آنها ساعت 8 صبح خواهد بود.
وي ادامه داد: ساعت كار بانكها نيز از ساعت 8 صبح آغاز شده و بازار تهران در ساعت 30:9 تا 10 صبح آماده ارائه خدمات مختلف است.

 



همكاري قانون شكنان با مدير متقلب يك شركت در پلدختر

پلدختر- خبرنگار كيهان:
يك شركت خصوصي خدماتي با قانون شكني و جعل اسناد ثبتي در چند سال گذشته موفق شد ميليون ها تومان به جيب بزند.
اين شركت خدماتي(سهامي خاص) كه در سال 81 در اداره ثبت و اسناد پلدختر به ثبت رسيده است و مي بايد طبق قانون هر دو سال يك بار در روزنامه هاي رسمي و كثيرالانتشار آگهي كند، بدون انجام مراحل قانوني و غفلت مسئولان ذي ربط موفق به شركت در مناقصات مختلف شده است.
در بررسي به عمل آمده مشخص شد مديرعامل اين شركت با جعل، (برش و دستكاري كردن اظهارنامه ثبتي و...) و اضافه كردن موضوع فعاليت خود در سال هاي گذشته موفق به فعاليت در شركت نفت، دانشگاه علوم پزشكي لرستان، آب و فاضلاب و... شده و ميليون ها تومان به دست آورده است.
مديرعامل اين شركت كه از سواد نوشتن و خواندن خوبي هم برخوردار نيست، با جعل مدارك خود ضمن گرفتن ضمانت نامه هاي بانكي و تسهيلات، موفق به فرار از دست بانك هاي پلدختر به خاطر بدهي شده است و چند وقت پيش حكم جلب اين فرد قانون شكن از طرف مراجع قضايي صادر شده بود!
جالب آنجاست كه اخيرا اين شركت با سفارش يكي از چهره هاي ذي نفوذ علاوه بر اين كه در مناقصه تاسيسات بيمارستان پلدختر كه توسط دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد، برنده شده و در اداره آب و فاضلاب شهرستان پلدختر موفق به گرفتن يك كار ميليوني ديگر شود.
شايد با بررسي بيشتر توسط مراجع ذي صلاح تخلفات بيشتري از اين فرد خاطي مشخص شود و مدارك مستند موارد فوق نيز موجود است.خاطرنشان مي شود چند وقت پيش اين شركت در يك اقدام غيرقانوني خبرنگار كيهان را به خاطر افشاگري و انتقاد از برخي مسئولان شهرستان پلدختر از محل كار در بيمارستان امام خميني(ره) اخراج كرد.

 



كمك ويژه زوج جوان دامغاني به مردم سومالي

يك زوج جوان و بسيجي دامغاني به صورت ويژه به مسلمانان قحطي زده سومالي كمك كردند.
به گزارش روابط عمومي و تبليغات سپاه استان سمنان، حسين ناهيدي مسئول روابط عمومي و تبليغات سپاه ناحيه دامغان با اعلام اين خبر اظهار داشت: در راستاي تبعيت از فرمان رهبر معظم انقلاب، حضرت آيت الله خامنه اي در خصوص اهميت كمك به مردم مسلمان سومالي، يكي از بسيجيان جهادگر و هميشه در صحنه بسيج كارمندان اداره دارايي شهرستان دامغان هزينه ثبت نام عمره مفرده خود و همسرش را به مردم سومالي اهدا كرد.
وي افزود: اين زوج مبلغ 19 ميليون ريال معادل هزينه ثبت نام عمره مفرده هر دو نفر را به اين امر اختصاص دادند.

 



در جنگل فندقلوي اردبيل سرباز 19 ساله با حمله گوزن ها كشته شد

سرباز 19 ساله نيروي انتظامي بر اثر حمله گوزن ها در منطقه گردشگري فندقلوي نمين جان خود را از دست داد.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي فرماندهي انتظامي شهرستان نمين اين سرباز 19 ساله در حالي كه در منطقه گردشگري فندقلوي نمين و در داخل فنس هاي حمايتي مرال ها مشغول گشت زني بود مورد هجوم اين گوزن ها قرار گرفته و جان خود را از دست داد.
به گفته فرمانده انتظامي نمين عوامل محيط زيست مستقر در سايت نگهداري گوزن ها در فندقلو طي تماسي با نيروهاي انتظامي اعلام كردند كه گوزني به سرباز محله حمله كرده است.
رسول سلحشور اضافه كرد: بلافاصله عوامل انتظامي شهرستان در محل حاضر و پس از شليك گلوله به گوزن وحشي سرباز زخمي را از چنگال او نجات دادند.وي گفت: اين سرباز كه از ناحيه شكم و گردن مصدوم شده بود در شرايط سخت اعلام كرد كه سرباز شيفت قبلي نيز در محل استراحت خود حاضر نيست و شايد قبل از او توسط گوزن ها مورد حمله واقع شده است.
اين مسئول خاطرنشان كرد: با همراهي خانواده سرباز دوم جسد بي جان او كه در داخل حصار محل نگهداري گوزن ها رها شده بود، پيدا شده و به پزشكي قانوني منتقل شد.
پزشكي قانوني نمين پس از معاينه اوليه جسد اين سرباز علت مرگ او را ضربات شديد شاخ گوزن به شكم، گردن و سر وي ذكر و مرگ او را 24 ساعت قبل از كشف جسد ذكر كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، در پاييز سال 88 بالغ بر 8 راس مرال نر و ماده براي تكثير و احياي گوزن ايراني در جنگل فندقلوي شهرستان نمين و در 22 كيلومتري اردبيل رهاسازي شده است كه هم اكنون تعداد آنها به 11 راس رسيده است.
اين مرال ها از طريق حصاركشي با فنس مورد حمايت قرار گرفته و نيروهاي حفاظت محيط زيست و نيروي انتظامي نيز با استقرار در اين منطقه بر حفاظت از اين جانوران نظارت دارند.

 



مرگ دختر جوان مشهدي در فرار از پارتي شبانه

رئيس پليس امنيت عمومي استان خراسان رضوي گفت: دختر جواني كه در زمان دستگيري ميهمانان يك مجلس پارتي قصد فرار داشت، از طبقه ششم آپارتماني در مشهد به پايين سقوط كرد و در دم جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ پاسدار ناصر نجاريان در تشريح اين پرونده اظهار داشت: تعدادي از شهروندان ساكن در يكي از مجتمع هاي بزرگ مسكوني در محدوده بلوار هاشميه مشهد از چندي قبل از رفت وآمد افراد مشكوك به يك واحد آپارتماني و برگزاري مجالس پارتي كه با سر و صداهاي زيادي همراه بود اعلام نارضايتي كردند.
وي افزود: تيم هاي عمليات ويژه پليس امنيت عمومي در پيگيري اين پرونده محل مورد نظر را به طور كاملاً نامحسوس تحت نظر قرار دادند و چهارشنبه شب گذشته كه تعدادي دختر و پسر جوان در اين آپارتمان اقدام به برگزاري پارتي شبانه كرده بودند با هماهنگي مقام قضايي، محل را مورد بازرسي قرار دادند.
وي خاطرنشان كرد: در اين عمليات 4 پسر جوان و 4 دختر جوان دستگير شدند و متأسفانه يكي از خانم هاي جوان كه به محض اطلاع از حضور پليس در محل، با حالتي غير طبيعي قصد فرار داشت، از تراس طبقه ششم ساختمان به پايين سقوط كرد.
رئيس پليس امنيت عمومي خراسان رضوي ادامه داد: در اين حادثه زن جوان كه از ناحيه سر به شدت صدمه ديده بود در دم جان خود را از دست داد.
وي بيان كرد: متهم اصلي پرونده و دو متهم ديگر كه از محل متواري شده بودند نيز دستگير شده اند و به دستور مقام قضايي، جسد قرباني اين ميهماني شيطاني به پزشكي قانوني انتقال يافته است.
سرهنگ پاسدار نجاريان گفت: در بازرسي از آپارتمان كه محل برگزاري مهماني بود، مقاديري مشروبات الكلي، آلات و ادوات استعمال مواد مخدر و اقلام منكراتي كشف شد، اين در حالي است كه متهمان مقداري از مشروبات الكلي را قبل از ورود پليس به محل از پنجره آپارتمان به بيرون پرتاب كردند.

 



كارنامه نهايي داوطلبان كنكور 90 منتشر شد

كارنامه نهايي يك ميليون و 132هزار و877 داوطلب آزمون سراسري سال 90 از سوي سازمان سنجش آموزش كشور منتشر شد و داوطلبان مي توانند با ورود به سايت سازمان سنجش كارنامه خود را در اين آزمون مشاهده كنند.
داوطلبان پس از مشاهده كارنامه در صورت داشتن هرگونه سوال مي توانند درخواست خود را از طريق سايت اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني: wwwsanjeshorg ارسال كنند.
داوطلبان مي توانند با درج مشخصات فردي يا كارت اعتباري ثبت نام كارنامه خود را مشاهده كنند.

 



فرمانده پليس راه كشور خبر داد
94 كشته در تصادفات تعطيلات اخير

فرمانده پليس راه كشور با اشاره به رخداد 63 فقره تصادف فوتي در تعطيلات اخير گفت: متاسفانه در اين تصادفات 94 نفر در صحنه كشته شدند.
سرهنگ محمدرضا مهماندار با اشاره به اينكه بيشترين علت وقوع تصادفات در تعطيلات اخير عدم توجه به جلو ناشي از خستگي و خواب آلودگي و پس از آن انحراف به چپ و سرعت غيرمجاز بوده است افزود: آمارها نشان مي دهد از روز چهارشنبه تا پايان روز جمعه در 63 فقره تصادفات فوتي در جاده هاي كشور متاسفانه 94 نفر از هموطنانمان كشته شده اند.
وي با اشاره به برخورد پليس با رانندگان متخلف افزود: در اين مدت بيش از 3 هزار و 800 دستگاه خودرو و 2 هزار و 300 دستگاه موتورسيكلت توقيف و گواهينامه حدود 200 راننده متخلف ضبط شد.
فرمانده پليس راه كشور با اشاره به برخورد با بيش از 59 هزار مورد عدم استفاده از كمربند ايمني براي سرنشينان خودرو طي اين مدت به ايسنا گفت: در عين حال ماموران پليس راه كشور با حدود 49 هزار مورد تخلف سرعت غيرمجاز، 12 هزار مورد استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي و بيش از 3 هزار مورد عدم استفاده از كلاه ايمني برخورد كردند.

 



واكسن كودكان در كشور رايگان است

رئيس اداره بيماري هاي قابل پيشگيري با واكسن وزارت بهداشت، ارجاع افراد براي دريافت واكسن كودكان به داروخانه ها و مطب پزشكان را تخلف دانست و تاكيد كرد: واكسن كودكان در كشور رايگان است.
دكتر سيد محسن زهرايي به موضوع ارجاع افراد براي تهيه واكسن كودكان به داروخانه ها گفت: اگر چنين مواردي مشاهده شود تخلف است و هموطنان در صورت برخورد با اين قبيل موارد، موضوع را به نزديكترين مركز بهداشتي و درماني شهرستان خود اطلاع دهند.
وي ضمن رد هرگونه روابط مالي در زمينه دريافت واكسنهاي كودكان، افزود: تمامي واكسنهاي كودكان به صورت رايگان است و هموطنان هيچ پولي بابت اين واكسنها پرداخت نمي كنند.
زهرايي با اشاره به توليد برخي از واكسنها در كشور، ادامه داد: برخي از واكسنها نيز از كشورهاي مختلف وارد مي شوند اما آنچه مهم است اينكه تمامي واكسنها اعم از توليد داخل و وارداتي، بايستي در آزمايشگاههاي وزارت بهداشت بررسي و از سازمان غذا و دارو تأييديه دريافت كنند.
رئيس اداره بيماريهاي قابل پيشگيري با واكسن وزارت بهداشت افزود: پس از اينكه تأييديه هاي لازم دريافت شد، اين واكسنها از طريق سيستم توزيع وزارت بهداشت در اختيار مراكز دانشگاهي قرار گرفته و از آن طريق در اختيار مراكز بهداشتي و درماني در شهرها و روستاهاي كشور قرار مي گيرد.
به گزارش مهر وي با اعلام اين مطلب كه ممكن است برخي واكسنها مثل هپاتيت و آنفلوآنزا از طريق بخش خصوصي و با نظارت وزارت بهداشت وارد شوند، اظهار داشت: اما اينكه بخواهند براي واكسنهاي كودكان هزينه اي دريافت كنند، تخلف است و برخورد مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

پلمب كشتارگاه طيور
ساري- خبرنگار كيهان: مدير كل دامپزشكي مازندران گفت: يك واحد كشتارگاه طيور در غرب اين استان به دليل رعايت نكردن ضوابط و دستورالعمل هاي بهداشتي سازمان دامپزشكي كشور تا اطلاع ثانوي پلمب شد. مجيد مختاري افزود: اين اقدام به استناد ماده 12 قانون سازمان دامپزشكي صورت گرفته و در صورت عدم رعايت مسائل بهداشتي در واحدهاي توليد مواد پروتئيني به شدت با واحد متخلف برخورد قانوني مي شود.
بازگشت دوباره به زندگي
كيش- خبرنگار كيهان: يكي از اعضاي كادر امنيت پرواز كه عازم محل كارش در فرودگاه كيش بود در هنگام خروج از خانه اش دچار ايست قلبي شد و به بيمارستان انتقال يافت. اين بيمار با تلاش پزشكان بيمارستان كيش به زندگي دوباره بازگشت.
واژگوني خودرو
قم- فارس: معاون مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان قم گفت: در اثر واژگوني يك دستگاه خودروي ليفان در حد فاصل شاه جمال به ميدان 72 تن قم دو نفر كشته و سه تن ديگر مجروح شدند كه مصدومان به مراكز درماني انتقال يافتند. مهدي فراهاني افزود: در حادثه ديگري يك دستگاه پرايد با يك دستگاه خاور در محور نيزار برخورد كرد كه در اثر آن پنج نفر مجروح شدند كه مجروحان نيز به مراكز درماني انتقال يافتند.
دستگيري كلاهبردار مأمورنما
جنوب استان تهران- فارس: فرمانده نيروي انتظامي شرق استان تهران با بيان اينكه فردي تحت عنوان مأمور از شهروندان كلاهبرداري و اخاذي كرده است گفت: مأموران پليس با انجام تحقيقات و بازبيني بانك اطلاعات متهمان، فردي به نام «ح-ع» را دستگير كردند. سرويس فتحي افزود: با شناسايي شاكيان مشخص شد متهم 152 ميليون ريال تاكنون كلاهبرداري و اخاذي كرده است.
كلاهبردار در دام پليس
مراغه-فارس: جانشين فرمانده نيروي انتظامي مراغه گفت: به دنبال شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب عابر بانك آنان، پليس فردي را به نام «م-ب» شناسايي و دستگير كرد. غلامحسين عزيزي افزود: متهم در مجموع مبلغ 55 ميليون ريال از حساب شهروندان به حساب خود و همسرش انتقال داده كه مراتب با تكميل تحقيقات و تشكيل پرونده به دادسرا اعلام و متهم با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

 



بزرگترين باند قاچاق سوخت در اصفهان منهدم شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان از متلاشي شدن بزرگترين باند توزيع و قاچاق سوخت در اصفهان توسط كارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق پليس آگاهي خبر داد.
سرهنگ حسين حسين زاده در جمع خبرنگاران گفت: پليس بيش از 900هزار ليتر سوخت گازوئيل، 6 دستگاه تانكر و كشنده، يك جايگاه عرضه مواد سوختي و چند باغ و چهار ديواري كه به منظور ذخيره سوخت استفاده مي شد به همراه 7 نفر متهم را توقيف، دستگير و بازداشت كرد.
وي افزود: اين افراد در طول زمان يك سال به جمع آوري گازوئيل با شگرد خاص و انتقال آن به مناطق شرق كشور و قاچاق به كشور افغانستان با اسناد جعلي مي كردند.
سرهنگ حسين زاده با بيان اين كه اين باند بزرگترين باند تهيه و قاچاق سوخت در اصفهان طي 5 سال اخير بوده است، گفت: مجرمان اين پرونده براي ادامه تحقيقات در اختيار پليس آگاهي قرار گرفتند.

 



آتش سوخت قاچاق 9 نفر را به كام مرگ فرستاد

رئيس اداره آتش نشاني ايرانشهر گفت: براثر برخورد خودروي قاچاق سوخت با خودروي قاچاق انسان، 9 نفر در آتش سوختند.
ابراهيم دكالي در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: براثر برخورد يك سواري پژو با يك سواري پرايد صبح پنجشنبه 9 نفر جان خود را از دست دادند.
وي افزود: خودروي پژو حامل تبعه بيگانه غيرمجاز بود كه هفت نفر از سرنشينان آن در آتش سوختند.
رئيس اداره آتش نشاني ايرانشهر تصريح كرد: دو نفر سرنشين خودرو پرايد كه حامل قاچاق سوخت بودند نيز در دم جان خود را از دست دادند.
دكالي بيان كرد: اين حادثه در محور ايرانشهر- چابهار جاده سركهوران در ساعت 9 و 30 دقيقه اتفاق افتاد كه مأموران آتش نشاني 15 دقيقه بعد در محل حادثه حاضر شدند.
وي اشاره كرد: پنج نفر از اتباع بيگانه كه سرنشينان خودرو پژو بودند نيز به مراكز بهداشتي و درماني منتقل شدند.

 



رئيس بيمه مركزي اليگودرز در سانحه رانندگي جان باخت

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
رئيس بيمه مركزي در اليگودرز به همراه فرزند پنج ساله اش در سانحه رانندگي جان باخت.
در اين حادثه رانندگي كه در پنج كيلومتري محور پرتردد اليگودرز- اصفهان بين يك دستگاه پرايد سواري و وانت پيكان به وقوع پيوست، افشين رستمي و فرزندش در دم كشته و پدر، مادر و همسر وي نيز به شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.
پيكر اين مدير متعهد و خدمتگزار و فرزندش با حضور امام جمعه، مسئولان و جمع كثيري از مردم اليگودرز تشييع و به خاك سپرده شد.
شايان ذكر است، محور اليگودرز- اصفهان به ويژه در مدخل شهر به علت عرض كم جاده و ترافيك سنگين هميشه تصادفات خونين را در پي دارد كه جا دارد مسئولان وزارت راه و ترابري جهت تسريع در احداث ادامه طرح چهار بانده داران به دورود اقدامي اساسي انجام دهند.

 



راه اندازي خط اتوبوسراني تندرو شبانه جديد

خط تندرو شبانه ميدان آزادي به دانشگاه آزاد پونك از اول مهرماه راه اندازي شد.
به منظور خدمات رساني مطلوب تر به شهروندان خط تندرو شبانه ميدان آزادي به دانشگاه آزاد اسلامي پونك واقع در انتهاي بلوار سيمون بوليوار از اول مهرماه راه اندازي شد.
اين خط از ساعت 21 تا 30:5 بامداد در خدمت شهروندان تهراني خواهد بود.

 



خودكشي تاوان اختلاس

رئيس بانك پس انداز كره جنوبي خودكشي كرد.
به گزارش خبرآنلاين، گفته مي شود اين اتفاق پس از آن افتاد كه مأموران دادستاني براي بازداشت وي و برخي مسئولان اين بانك كه به تخلفات مالي متهم هستند، سرزده وارد اداره مركزي اين بانك در سئول شدند.
پليس مي گويد: تحقيقات درباره علت مرگ ادامه دارد. اين حادثه در حالي اتفاق افتاد كه بازار مالي و اقتصاد كره جنوبي به علت بحران بدهيهاي منطقه يورو و آمريكا با مشكل روبرو است.

 



دختري كه هرگز پير نمي شود

«بروك گرينبرگ» دختري 17 ساله است كه در بدني 76 سانتي متري و ذهني به بلوغ ذهن كودكي يك ساله گرفتار شده است و اختلالي به نام سندروم ايكس دارد.
مطالعه بر روي DNA اين دختر 17 ساله نشان داده است اختلالي كه او از آن رنج مي برد با معيوب بودن ژني كه مسئول رشد و سالخوردگي در ديگر انسانها به شمار مي رود در ارتباط است. دانشمندان اميدوارند با بررسي بيشتر DNA اين بيمار ديدگاهي جديد را در رابطه با فرايند سالخوردگي به دست آورده و به ارائه درمانهاي جديدي براي مداواي بيماري هاي ناشي از اين رويداد طبيعي بپردازند.طي كنفرانس انجمن سلطنتي انگلستان كه در هفته جاري در لندن آغاز خواهد شد بسياري از محققان فرايند كهولت سن با حضور در اين كنفرانس درباره نتايج به دست آمده از پرونده بروك به بحث و گفتگو خواهند پرداخت تا به اين شكل بتوانند برخي اسرار سالخوردگي و رشد را آشكار كنند.به گفته محققان يك جهش ژنتيكي رشد و بزرگ شدن اين بيماري را تحت كنترل دارد و در صورتي كه بتوان ژنوم او را با يك ژنوم عادي مقايسه كرد، شايد بتوان به ژنهاي جهش يافته و معيوب دست پيدا كرده و به چگونگي عملكرد و كنترل احتمالي آنها پي برد.محققان معتقدند در نهايت اين مورد شانسي خواهد بود تا بتوان به كمك آن پاسخ برخي پرسشها را درباره ميرا بودن انسان مورد بررسي قرار داد. نتايج نهايي اين تحقيقات شايد منجر به كشف شيوه هاي درماني شود كه مي توانند عمر طولاني تري را براي انسانها به ارمغان آورند.

 



بدلكار آهن خور!

بيش از 2 كيلو گرم انواع آهن آلات از معده يك بدلكار صربستاني خارج شده است.
به گزارش برنا به نقل از خبرگزاري آلمان، «برانكو كرنوگوراچ» پس از 60 سال هنرنمايي و خوردن بيش از 25 هزار لامپ، 12 هزار چنگال، 2 هزار سوزن و 2600 بشقاب اعلام بازنشستگي كرد. اين بدلكار 80 ساله پس از شرط بندي با دوستانش مبني بر خوردن 3 روزه دوچرخه اش، مصدوم و سرانجام مجبور شد از خوردن فلزات دست بكشد! «برانكو» در طول دوران حرفه اي بدلكاري اش بارها دچار حادثه شد و پزشكان در چند عمل جراحي اخير بيش از 2 كيلوگرم انواع آهن آلات از جمله 2 حلقه طلا از معده وي خارج كردند.
وي اولين بار به پيشنهاد يكي از دوستان براي حل مشكل اسيد معده اش اقدام به خوردن شن و ماسه كرد و پس از آن به خوردن انواع اشياء فلزي روي آورد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14