(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 3 مهر 1390- شماره 20031

حديث دشت عشق
سرخپوشان با چهره اي جديد در مقابل فجرسپاسي شيراز تلاش پيروزي براي فرار از رده پانزدهم جدول
اخبار كوتاه از فوتبال
واكاوي دلايل شكست تيم ملي بسكتبال برابر اردن روياي حضور در المپيك چگونه بر باد رفت؟!
پايان مرحله مقدماتي و صعود 8 تيم به جمع بهترين ها بالاترين امتياز براي تيم هاي واليبال ايران و چين
ركوردهاي پائين و بدون تيم ماندن احسان حدادي صدرنشيني نفت در ليگ دووميداني
حذف 2 نماينده كشورمان در جام جهاني جودو



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «محسن قاجار»
مبارزه و جهاد تا شهادت
پاسدار شهيد «محسن قاجار» در 11 آبان 1339 در شهر خون و قيام ورامين به دنيا آمد. از همان كودكي به فوتبال علاقه داشت و در سن 10 سالگي به قهرماني رسيد و تيم فوتبال پيام را با دوستان تشكيل داد و تا سال 62 بهترين تيم منطقه بود. در سن 18 سالگي ضمن تحصيل در صف مبارزين و تا لحظه پيروزي انقلاب چندين بار مورد تعقيب ساواك قرار گرفت. و در حادثه خونين دهم دي در كنار شهيدان كريمي، شيرازي و ميرزائي نقش آفريني كرد و در نهايت دستگير و مورد شكنجه قرار گرفت.
محسن و 6 برادرش در عمليات خيبر و كربلاي 5 حضوري فعال داشتند ولي در كربلاي 5 محسن در بهشت حضور داشت.
در وصيت نامه اش مي گويد: «احساس مي كنم دنيائي از ضلالت را سير مي كردم و ديواري از ماديت مرا محصور نموده بود كه با پشيماني از گذشته به سوي خدا بازمي گردم. انسان در هر لحظه اسير لغزشها و انحرافات از صراط مستقيم است كه بايد به خدا پناه برد». شهيد قاجار در سال 60 وارد سپاه شد و در منطقه عملياتي بعنوان فرمانده آموزش و فرمانده محور شجاعتي از خود نشان داد و در عمليات خيبر در 10/12/1362 به شهادت رسيد.

 



سرخپوشان با چهره اي جديد در مقابل فجرسپاسي شيراز تلاش پيروزي براي فرار از رده پانزدهم جدول

فصل يازدهم ليگ برتر فوتبال در حالي امروز وارد هشتمين هفته مي شود كه حواشي دربي هفته گذشته هنوز به پايان نرسيده است و همچنان اخبار جديدي از دو تيم پرطرفدار پايتخت به گوش مي رسد.
هفته هشتم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال، يكشنبه با انجام هفت ديدار و در غياب نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا آغاز مي شود و در مهمترين بازي، پيروزي در شيراز ميهمان فجرشهيدسپاسي است. سرخ پوشان تهراني، هفته گذشته و در ادامه ناكامي هاي اين فصل خود، با دو گل از رقيب سنتي شان شكست خوردند تا بيش از هر زماني بوي تغييرات از اين باشگاه به مشام برسد. به همين دليل و تنها چند روز پس از دربي هفتاد و يكم، سرپرست موقت اين باشگاه استعفا كرد و اعضاي جديد هيئت مديره و مديرعامل پيروزي از سوي وزارت ورزش و جوانان انتخاب و معرفي شدند.
بنابراين، قرمزپوشان در حالي اين هفته به مصاف فجرسپاسي مي روند كه علي پروين به همراه چند تن ديگر به اين تيم بازگشته اند. بايد صبر كرد و ديد آيا انقلابي كه در باشگاه پرطرفدارترين تيم آسيا رخ داده است مي تواند منجر به نتايج خوب و درخور نام اين تيم باشد يا خير. اين در حالي است كه از گوشه و كنار خبر مي رسد كه در صورت شكست پيروزي در ديدار امروز استيلي نيز جاي خود را به مربي ديگري خواهد داد.
در سوي مقابل، شاگردان علي كلانتري كه سال جاري را با صعود دوباره به ليگ برتر جشن گرفتند، تاكنون عملكرد پرفراز و نشيبي از خود به نمايش گذاشته اند. اين تيم يك بار سپاهان مدافع عنوان قهرماني را شكست داده و هفته بعد برابر راه آهن به تساوي رضايت داده است. اينك بايد ديد آيا فجري ها پس از ديدار با پيروزي هوادارانشان را راضي به منزل مي فرستند يا خاطره شكست 5 بر دو برابر قرمزها را براي حريف زنده مي كنند.
انتخاب هيئت مديره دو باشگاه استقلال و پيروزي و جايگزيني رويانيان به جاي حبيب كاشاني در جمع سرخ پوشان تنها تغييرات هفته هفتم نبود؛ در اين هفته نماينده شهر رشت در ليگ برتر نيز شاهد تغيير در راس كادر فني بود؛ جايي كه ابراهيم قاسمپور كهنه كار، جاي مهدي دينورزاده پيشكسوت را گرفت. قاسمپور هرچند مي گويد علاقه اي به جانشيني دينورزاده نداشته است اما او اينك سرمربي يكي از تيم هاي پرمهره ليگ برتر است! آيا سرمربي پيشين نفت آبادان مي تواند داماش را از بحران خارج كند؟
در آن سوي ميدان اما شاگردان علي دايي حضور دارند كه تا اين هفته از ليگ برتر تنها به يك پيروزي دست پيدا كرده اند. بازيكنان راه آهن تاكنون سه بازي خود را در حالي كه برنده بودند، در دقايق پاياني با تساوي عوض كردند تا دايي به تيمش لقب «بدشانس» بدهد.
همچنين در ادامه بازي هاي هفته هشتم، ديدار حساس استقلال و سايپا، دوشنبه در ورزشگاه آزادي تهران انجام مي شود.
برنامه ديدارهاي هفته هشتم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
يكشنبه- 3/7/90
¤ داماش گيلان- راه آهن شهرري (ساعت 30:17)
¤ نفت تهران- ملوان بندرانزلي (ساعت 30:17)
¤ شهرداري تبريز- شاهين بوشهر (ساعت 45:17)
¤ مقاومت سپاسي شيراز- پيروزي تهران (ساعت 30:18)
¤ صباي قم- فولادخوزستان (ساعت 30:18)
¤ صنعت نفت آبادان- تراكتورسازي تبريز (ساعت 45:18)
دوشنبه- 4/7/90
¤ استقلال- سايپاي البرز (ساعت 30:18)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سپاهان از AFC فرصت خواست
مدير عامل باشگاه سپاهان از ارسال مدارك مربوط به دو اخطاره بودن رحمان احمدي در بازي السد قطر به AFC تا امروز خبر داد و گفت: از كنفدراسيون فوتبال آسيا 10 روز مهلت خواسته ايم. عليرضا رحيمي گفت: براساس قانون فيفا هر باشگاهي كه از آن شكايت شود 10 تا 20 روز فرصت دارد كه براي دفاع از خود اقدام كند، ما هم به همين دليل 10 روز مهلت خواسته ايم، ولي اگر اين فرصت را به ما ندهند، نشان از اين دارد كه نمي خواهند حق را به ما بدهند.
آغاز مرحله دوم تمرينات تيم ملي فوتسال
تيم ملي فوتسال كه خودش را براي حضور در جايزه بزرگ برزيل آماده مي كند، مرحله اول اردويش را از بيست و ششم شهريور ماه آغاز كرده است و پس از برگزاري مسابقات هفته پنجم ليگ برتر، تمريناتش وارد مرحله دوم شده است. به گفته سرمربي تيم ملي اسامي نهايي بازيكنان براي اعزام به برزيل، شانزدهم ماه جاري اعلام خواهد شد كه با اين حال 6 نفر از حاضران اردو خط خواهند خورد و به برزيل نمي روند. تيم ملي فوتسال بيست و دوم عازم برزيل است و پس از دو هفته تمرين در اين كشور، هفتم آبان ماه اولين ديدارش را انجام خواهد داد.
مارادونا به ياد گذشته لگد زد!
ديگو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتين كه تابستان امسال به عنوان سرمربي الوصل انتخاب شد، بعد از ديدار تيمش مقابل الامارات حركتي انجام داد كه سيل انتقادات را از او به دنبال داشت. مارادونا قبل از اين ديدار كه با نتيجه 3 بر صفر به سود تيمش به پايان رسيد، ناگهان متوجه شد كه دست نوشته اي از سوي دو دخترش كه بر روي يك قسمت آن نوشته شده بود «پدر در تمام لحظات همراه تو هستيم» و همچنين از طرف نوه اش كه در قسمت ديگر آن نوشته شده بود« پدر بزرگ دوستت دارم» در ورزشگاه نصب شده است. وي بعد از اين كه بازي به پايان رسيد، به طرف دست نوشته رفت و خواست عكسي را در كنار آن بيندازد، اما يكي از تماشاگران با تكان دادن آن مانع از اين كار شد تا اين كه صبر مارادونا به سر رسيد و لگد محكمي به دست آن تماشاگر زد. اما بلافاصله به طرف تماشاگر رفت و از او عذرخواهي كرد كه او نپذيرفت.
محروميت عراق از ميزباني
فيفا عراق را از انجام ديدارهاي خانگي مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 محروم كرد. به دنبال حضور شديد تدابير امنيتي در جريان ديدار تيم هاي اردن و عراق، فيفا با ارسال نامه اي به فدراسيون عراق درباره حضور بيش از اندازه نيروهاي امنيتي و همچنين ازدحام تماشاگران در ورزشگاه از اين كشور توضيح خواست. به دنبال اين اتفاق كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام كرد كه بنا به تصميم گرفته شده در فيفا، عراق حق ميزباني ديدارهاي مقدماتي جام جهاني و المپيك را نخواهد داشت.
انتخاب مدير عامل جديد مس كرمان
در جلسه هيئت مديره باشگاه مس كرمان مصوب شد، سيدنصرالله گنجعلي خاني با حكم عبدالرضا داوري رئيس هيئت مديره اين باشگاه، جايگزين حميد حاج اسماعيل زاده مدير عامل دوران انتقالي باشگاه مس كرمان شود. وي فعاليت خود را به عنوان مدير عامل باشگاه مس كرمان به طور رسمي آغاز كرده است.
وليد علي خواستار فسخ قرارداد با استقلال شد
بازيكن كويتي تيم فوتبال استقلال درخواست فسخ قرارداد كرد. وليد علي در دو بازي اخير در تركيب استقلال حضور نداشت. وي در ديدار با تراكتورسازي به دليل اينكه دير از اردوي تيم ملي كويت به تهران برگشت، به بازي نرسيد و براي مسابقه با پيروزي هم مظلومي از وجود اين بازيكن استفاده نكرد. وليد علي از شرايط فني خود در استقلال راضي نيست و مي خواهد بازي هاي بيشتري به او برسد و به همين دليل از باشگاه خواسته قراردادش با اين تيم فسخ شود. باشگاه استقلال هنوز جوابي به اين درخواست نداده است.
حمايت زيدان از مورينيو
ستاره پيشين تيم ملي فوتبال فرانسه و رئال مادريد براين باور است كه رئال مادريد با ژوزه مورينيو به روزهاي اوج خود برخواهد گشت. زين الدين زيدان، مدير رئال مادريد پيش از نمايش ضعيف اين تيم در بازي هاي اخير ليگ اسپانيا تأكيد كرد كه اعتماد آن ها به ژوزه مورينيو به علت نتايج ضعيف تيمش در دو بازي اخير كاهش نخواهد يافت، چرا كه او بهترين مربي جهان است و تيم بسيار خوبي ساخته و پرداخته كرده است.
بركناري حنطه از ابومسلم
علي حنطه روز جمعه و پس از گذشت 4 ماه از حضورش در تيم ابومسلم و با وجود گذشت تنها يك هفته از آغاز رقابت هاي ليگ دسته اول فوتبال كشور از سرمربيگري اين تيم بركنار شد. مسئولان باشگاه ابومسلم عدم صدور كارت مربيگري اين مربي مشهدي را از سوي فدراسيون فوتبال دليل اين بركناري اعلام كرده اند.

 



واكاوي دلايل شكست تيم ملي بسكتبال برابر اردن روياي حضور در المپيك چگونه بر باد رفت؟!

اول مهرماه 1390، بدون شك يكي از تلخ ترين روزهاي بسكتبال ايران و البته بسكتبال دوستان بود. روزي كه تيم ملي ايران برابر اردن با نتيجه 88 بر 84 تن به شكست داد و از رسيدن به مرحله نيمه نهايي باز ماند. ايران برابر اردني تن به شكست داد كه در سال هاي گذشته هميشه برابر اين تيم پيروز بوده است.
ملي پوشان ايراني كه بدون شكست و با امتياز بالا به يك چهارم پاياني رسيده بودند، در همان ابتدا برابر اردن غافلگير شدند. اردن كوارتر اول را با نتيجه 20 بر 19 به سود خود به پايان رساند تا ملي پوشان كه در اين رقابت ها تنها در يك كوارتر برابر كره طعم شكست را چشيده بودند، به خود بيايند، كوارتر دوم با نتيجه 17 بر 15 به سود ايران به پايان رسيدتا ايراني ها نيمه نخست را با نتيجه 36 بر 35 با پيروزي پشت سر بگذارد.اردني ها در اين مسابقه عملكردي باورنكردني داشتند و اجازه ندادند تا ايران براي خودش حاشيه امنيت ايجاد كند.همين عملكرد اردني ها باعث شد تا فاصله امتيازي كم و كم تر شود. در روزي كه همه آن را بهترين روز اردني ها معرفي كردند، آسمان خراش هاي ايراني حريف را دست كم گرفته بودند. كوارتر سوم با پيروزي ايران به پايان رسيد تا خيلي ها ايران را برنده ميدان بدانند و منتظر باشند تا حريف ايران در نيمه نهايي مشخص شود، اما گويا تقدير چيز ديگري است و اين پايان كار نيست.
كوارتر پاياني آغاز شد. هشت، هفت، شش، فاصله امتيازي بين ايران و اردن يكي پس از ديگري از بين مي رفت تا در دقايق پاياني مسابقه اين بازيكنان اردن باشند كه در آستانه پيروزي قرار بگيرند. كوارتر چهارم با نتيجه باور نكردني 31 بر 22 به پايان رسيد تا در كمال ناباوري تيم ملي اردن با نتيجه 88 بر 84 مدافع عنوان قهرماني را شكست دهد و راهي نيمه نهايي شود.
اردن را دست كم گرفتيم
محمود مشحون - رئيس فدراسيون بسكتبال- كه خود يكي از مغمومترين افراد در كنار تيم ايران بود، پس از اين شكست گفت: هيچكس اين نتيجه را باور نمي كند، اما ايران باخت. در شرايطي كه بايد فيناليست و قهرمان مي شديم از رسيدن به نيمه نهايي بازمانديم. اردن را دست كم گرفتيم. ما حضور در المپيك را از دست داديم. بازيكنان 10 سال است كه فقط با قهرماني به ايران باز مي گردند، اما اين بار بدون مدال مي آيند. تمام بازيكنان با قدرت بازي كردند، اما در انتها طبيعت اين ورزش دوباره خودش را اثبات كرد. ايران به دست كم گرفتن حريف باخت.
صداي اعتراض مدير تيم هاي ملي هم شنيده شد
نيمكت نشيني ارسلان كاظمي سوال محمدرضا مشحون را نيز در پي داشت. مدير تيم هاي ملي بسكتبال كه در ايران به دستور پزشك به چين نرفته است، گفت: «ما در ايران مسابقه را مي ديديم، اما كادرفني از كنار زمين به خوبي بر روي بازيكنانشان مسلط بودند، اما سوالي كه من دارم اين است كه دليل بازي نكردن ارسلان كاظمي چه بود؟ فدراسيون بسكتبال ايران براي اجازه اين بازيكن از دانشگاه رايس آمريكا به آب و آتش زد، اما چرا حالا وقتي او مي تواند هنرنمايي كند بر روي نيمكت مي نشيند. شايد ارسلان با حضور در ميدان مسابقه مي توانست كمك زيادي به تيم ملي كند، اما بايد دوباره تاكيد مي كنم كه من نمي توانم از ايران قضاوت كنم و فقط عقيده ام اين است كه بيش از اينها بايد از ارسلان استفاده مي كرديم.»
البته در كنار عملكرد ارسلان كاظمي عدم استفاده از اصغر كاردوست و حامد سهراب نژاد نيز از سوال هايي است كه كادرفني تيم ملي بسكتبال ايران بايد بر آن پاسخ دهند.
تيم ملي بسكتبال كه از رسيدن به المپيك بازماند روز گذشته در ووهان با نتيجه 98 بر 66 مقابل چين تايپه به برتري رسيد. تيم ايران براي كسب عنوان پنجمي امروز با يكي از تيم هاي ژاپن يا لبنان ديدار خواهد كرد.

 



پايان مرحله مقدماتي و صعود 8 تيم به جمع بهترين ها بالاترين امتياز براي تيم هاي واليبال ايران و چين

مرحله مقدماتي شانزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا با صعود ايران و تيم هاي استراليا، ژاپن، چين، كره جنوبي، هند، پاكستان و سريلانكا به مرحله دوم به پايان رسيد.
سومين و آخرين روز مرحله مقدماتي مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا روز جمعه برگزار شد. در اين روز از رقابت ها دو تيم ملي ايران و هند از گروه A در حاليكه در پايان ديدارهاي روز دوم صعود خود را به مرحله دوم قطعي كرده بودند، در سالن دوازده هزار نفري آزادي به مصاف هم رفتند. در اين بازي ملي پوشان كشورمان با وجود اشتباهات زياد در سرويس و دريافت هاي اول و حتي دفاع روي تور موفق شدند حريف خود را شكست دهند و جايگاه شان را در صدر جدول تثبيت كنند. در ساير ديدارهاي برگزار شده اين روز افغانستان سومين شكست خود را برابر چين تايپه متحمل شد. چين كه پيش از اين صعود خود را قطعي كرده بود صاحب سومين پيروزي متوالي شد. ژاپن و پاكستان با غلبه بر قزاقستان و تايلند راهي مرحله دوم شدند. اندونزي با تحمل شكست برابر سريلانكا موقعيت براي صعود اين تيم فراهم كرد.
كره اي ها با غلبه بر قطر شانس صعود را از اين تيم عربي گرفته و خود راهي مرحله دوم شدند. ضمن اينكه استراليايي ها نيز كه پيش از اين صعود خود را قطعي كرده بودند نيز برابر تركمنستان به برتري دست يافتند.
در پايان مرحله مقدماتي مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا تيم هاي ايران، چين، ژاپن و استراليا در صدر گروه هاي خود قرار گرفتند البته ايران و چين با كسب پيروزي سه بر صفر در هر سه ديدار خود بالاترين امتياز را نسبت به دو تيم ديگر صدرنشين به دست آورند.
لازم به يادآوري است كه دو تيم برتر هر گروه راهي مرحله دوم شدند تا ديدارهاي خود را براي كسب عنوان اول تا هشتم دنبال كنند. تيم هاي انتهايي گروه ها نيز ديدارهايشان را براي كسب عنوان هاي نهم تا شانزدهم ادامه مي دهند. بر اين اساس تيم ملي ايران در مرحله دوم كه از امروز آغاز مي شود به ترتيب به مصاف تيم هاي پاكستان و ژاپن مي رود.

 



ركوردهاي پائين و بدون تيم ماندن احسان حدادي صدرنشيني نفت در ليگ دووميداني

مرحله نخست از مسابقات دووميداني قهرماني باشگاه هاي كشور با صدرنشيني تيم نفت تهران پيگيري شد.
مرحله نخست از رقابت هاي دووميداني قهرماني باشگاه هاي كشور در مجموعه آفتاب انقلاب و تختي تهران برگزار شد. در اين مرحله شاهد حضور 23 تيم باشگاهي، 6 تيم با تركيب زير 6 دووميداني كار به عنوان تيم هاي دستجات آزاد با حضور بيش از 280 ورزشكار بوديم. در پايان مرحله نخست اين مسابقات كه در روزهاي 31 شهريور و اول مهرماه در تهران برگزار شد تيم نفت با كسب 233 امتياز در صدر جدول رده بندي قرار گرفت. تيم ذوب آهن اصفهان با 182 امتياز دوم و دانشگاه آزاد اسلامي با 141 امتياز سوم شد.
از حواشي اين مسابقات مي توان به موارد زير اشاره كرد:
¤ احسان حدادي قهرمان پرتاب ديسك ايران و آسيا و تنها دارنده مدال جهاني دووميداني كشورمان در اين رقابت ها بدون تيم ماند. وي عصر روز جمعه در ورزشگاه آفتاب انقلاب حاضر شد اما تنها با دوستان خود در محوطه بيروني ورزشگاه صحبت كرد و از بيرون حصارها نظاره گر مسابقات بود.
¤ غيبت برخي از قهرمانان همچون كاوه موسوي ركورددار پرتاب چكش ايران هم از نكات تأمل برانگيز در اين رقابت ها بود.
¤ در اين مسابقات هيچ ركوردي شكسته نشد.
¤ هادي سپهرزاده قهرمان دهگانه آسيا در ماده خود به رقابت نپرداخت تا عبدالجليل توماج در غياب ركورددار كشور به مقام اول مرحله نخست مسابقات باشگاهي كشور دست يابد.

 



حذف 2 نماينده كشورمان در جام جهاني جودو

نخستين روز از مسابقه هاي جودو جام جهاني در قزاقستان با حذف 2 نماينده سنگين وزن ايران آغاز شد.
اين دوره از مسابقات كه امتياز كسب سهميه ورودي المپيك 2012 لندن را دارد 250 جودوكار از 31 كشور حضور دارند كه در وزن 100-كيلوگرم جواد محجوب در دور اول استراحت داشت و در دور دوم به مصاف «روسلان آبدركازوف» از قزاقستان رفت كه در نهايت با يك امتياز يوكو مغلوب حريف و از دور رقابت ها حذف شد. در وزن 90- كيلوگرم حجت رهنما در يك دقيقه و 45ثانيه «ياشپال سولانكي» از هند را اپيون كرد و به دور دوم راه يافت، اما در اين مرحله مقابل «خورشيد نبي اف» از ازبكستان با يك امتياز وازاري مغلوب شد و از دور رقابت ها كنار رفت.
در ادامه اين رقابت ها امروز در وزن 60- كيلوگرم محمد جواني در دور اول با «تالگات شاماناكوف» از قرقيزستان روبرو مي شود. او در صورت پيروزي بايد به مصاف «اسيمبتوف» از ازبكستان برود كه در رده 30 رنكينگ جهاني قرار دارد. در وزن 73- كيلوگرم علي معلومات در گروه D در دور اول به مصاف «ميرال شاريپف» جودوكار نام آشناي ازبكستان مبارزه خواهد كرد. اين حريف ازبكي در رده 23 رنكينگ جهاني ايستاده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14