(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 3 مهر 1390- شماره 20031

اجلاس مشورتي وزير خارجه آمريكا با 6 كشور عرب حوزه خليج فارس
پرتاب تخم مرغ گنديده به سفير فرانسه در دمشق
مخالفت حماس و جهاد اسلامي با تشكيل دولت مستقل فلسطين در كنار اسرائيل
بازگشت ديكتاتور به صنعا مردم يمن : عبدالله صالح را محاكمه كنيد
تظاهرات عليه اشغالگران آمريكايي در خيابان هاي بغداد
نمازگزاران در اردن خواستار قطع رابطه با اسرائيل شدند
حضور شخصيت هاي داخلي و خارجي در مراسم خاكسپاري پيكر شهيد رباني
ورود انقلابيون ليبي به شهر زادگاه قذافي
شليك گلوله نيروهاي آل خليفه به معترضان در منامه
تجمع اعتراض آميز عليه استقرار سپر موشكي ناتو در خاك تركيه
ژنرال طنطاوي در دادگاه حسني مبارك شهادت داد
3 سال محروميت از تحصيل براي 10دانشجوي مسلمان در آمريكا



اجلاس مشورتي وزير خارجه آمريكا با 6 كشور عرب حوزه خليج فارس

وزيران خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در ديدار با وزير خارجه آمريكا درباره هماهنگي ها براي حفظ امنيت و ثبات در خليج فارس گفت وگو كردند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سالم عبدالله الجابر الصباح، سفير كويت در آمريكا در گفت وگو با خبرگزاري كويت اظهار كرد: در جلسه نشست سالانه وزيران خارجه شوراي همكاري خليج فارس و هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا كه با حضور لئون پانه تا، وزير دفاع اين كشور برگزار شد، مسئله امنيت در منطقه خليج فارس و چگونگي همكاري ميان كشورهاي عضو شورا و آمريكا براي محافظت از امنيت و ثبات اين منطقه بحث و گفت وگو شد.سفير كويت در آمريكا افزود: در اين ديدار همچنين مسئله عراق و فلسطين از ديگر موضوع هاي مورد بحث ميان كلينتون و شش كشور عرب حوزه خليج فارس بوده است.

 



پرتاب تخم مرغ گنديده به سفير فرانسه در دمشق

مسيحيان سوريه در اعتراض به دخالت هاي پاريس عليه دولت «بشاراسد»، سفير فرانسه را با پرتاب تخم مرغ گنديده، از يك كليسا در دمشق اخراج كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «اريك شواليه» پس از حضور در كليساي «المريميه» در دمشق، با اعتراض مردمي رو به رو شد و معترضان اعلام كردند كه حاضر نيستند حضور سفير فرانسه را در كليسا بپذيرند. سفير فرانسه نيز كه با ديدن فضاي كليسا، غافلگير و هراسان شده بود، قصد داشت كليسا را ترك كند. اما، تعلل وي، معترضان را خشمگين تر كرد و مردم او را با پرتاب تخم مرغ گنديده، از كليسا بيرون كردند. معترضان در گفت وگو با خبرنگاران، علت اين اقدام خود را دخالت هاي دولت فرانسه در حمايت از تروريست هاي فعال در سوريه و خصومت مقامات و رسانه هاي فرانسوي عليه دولت بشاراسد اعلام كردند.

 



در اعتراض به پيشنهاد محمود عباس مطرح شد
مخالفت حماس و جهاد اسلامي با تشكيل دولت مستقل فلسطين در كنار اسرائيل

جنبش حماس و جهاد اسلامي نسبت به درخواست رسمي محمود عباس از سازمان ملل براي به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطين واكنش نشان دادند و آن را شكست خورده دانستند.
به گزارش خبرگزاري ها، محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان روز جمعه طي سخناني در مجمع عمومي سازمان ملل از سازمان ملل خواست كه كشور مستقل فلسطين را به رسميت بشناسد.
محمود عباس خواستار آن شده است كه سازمان ملل كشور مستقل فلسطين را در مرزهاي سال 1967 و عضويت كامل آن را به رسميت بشناسد.اين درخواست قرار است روز دوشنبه (فردا) در جلسه شوراي امنيت كه رياست آن را نماينده لبنان بر عهده دارد، مورد بررسي قرار گيرد.
آمريكا گفته است كه اين درخواست را وتو خواهد كرد.
در اين حال، به گزارش ايسنا جنبش مقاومت فلسطين (حماس) و جنبش جهاد اسلامي فلسطين آن را فاقد مشروعيت و شكست خورده خواندند.
اسماعيل هنيه، نخست وزير دولت منتخب فلسطين با تاكيد دوباره بر مخالفت حماس با درخواست رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين اظهار كرد: كشور فلسطين بايد داراي حاكميت كامل باشد و تشكيل آن نبايد به ضرر فلسطيني ها و از بين رفتن حقوق آنها از جمله حق بازگشت آوارگان باشد.
وي با انتقاد از موضع آمريكا و اروپا از تشكيل كشور فلسطين تاكيد كرد: كشورها با قطعنامه هاي سازمان ملل و طرح هاي ارائه شده تشكيل نمي شوند.
هنيه افزود: نمي توان از طريق سازش و تهديد سياسي كه كرامت ملت فلسطين را جريحه دار مي كند، كشور تشكيل داد بلكه بايد با آزادسازي سرزمين و تشكيل دولت از راه پايداري و مقاومت به اين مهم دست يافت.
سامي ابوزهري، سخنگوي حماس نيز سخنان محمود عباس در مجمع عمومي سازمان ملل را عاطفي و غيرقانوني خواند و گفت: عباس در سخنانش وضعيت و رنج هاي فلسطينيان را توصيف كرد اما با مرتبط ساختن درخواستش از سازمان ملل به مذاكرات با اسرائيل نتوانست راه حل هايي براي اين وضعيت مشخص كند.
داوود شهاب، سخنگوي جهاد اسلامي نيز با بيان اين كه طرح رئيس تشكيلات خودگران فلسطين فاقد اجماع ملي است، تصريح كرد: ما فلسطيني ها در مرحله آينده نيازمند اجراي پيمان آشتي ملي و انتخاب مرجعيت ملي براي مشخص كردن برنامه هاي آينده خود هستيم.
وي با تاكيد بر اين كه پس از شكست تلاش ها براي سازش بايد به مقاومت ادامه داد، گفت ما با دست كشيدن از يك ذره از خاك فلسطين مخالف هستيم.
از سوي ديگر آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي، سخنان محمودعباس را سخناني تحريك آميز عليه اين رژيم خواند و گفت: عباس در سخنان خود خرابكاران از جمله قاتلان شهرك نشين ها در شهرك ايتمار را اسير سياسي توصيف كرد.ليبرمن افزود: سخنان عباس پر از تهديد بود و سوال هاي زيادي به وجود آورد.
اين در حالي است كه تزيپي ليوني، رئيس حزب كاديما و رهبر مخالفان صهيونيست تشويق محمود عباس توسط هيئت هاي كشورهاي مختلف به هنگام ارائه درخواست تشكيل كشور مستقل فلسطين را نشانه انزواي رژيم صهيونيستي دانست.
وزير امورخارجه سابق رژيم صهيونيستي با اعلام مخالفت خود با سخنان عباس، ابراز اميدواري كرد كه بنيامين نتانياهو، نخست وزير اين رژيم بتواند مذاكرات با فلسطيني ها را از سر بگيرد تا كشور فلسطين با توافق و بدون دخالت جامعه بين المللي براي تحميل آن به صهيونيست ها تشكيل شود.
از سوي ديگر، ارتش رژيم صهيونيستي پس از سخنان رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين، حالت آماده باش كامل را براي چند روز ديگر تمديد كرد.
منابع نظامي صهيونيست دليل اين كار را احتمال ادامه اعتراضات پس از راي گيري بر سر تشكيل كشور مستقل فلسطين اعلام كردند.
كارشناسان سياسي منطقه معتقدند كه محمود عباس با ارائه درخواست تشكيل دولت مستقل فلسطين راه به جايي نخواهد برد.
سعدالله زارعي كارشناس امور خاورميانه در گفت وگو با خبرگزاري فارس گفته است كه تصويب طرح پيشنهادي محمود عباس به تشكيل كشور فلسطيني منجر نخواهد شد.

 



بازگشت ديكتاتور به صنعا مردم يمن : عبدالله صالح را محاكمه كنيد

همزمان با بازگشت ديكتاتور به صنعا، هزاران نفر از مردم يمن به خيابان ها ريختند و خواستار محاكمه علي عبدالله صالح شدند.
به گزارش خبرگزاري رسمي يمن، علي عبدالله صالح رئيس جمهور يمن پس از سه ماه اقامت در عربستان براي مداواي خود، در آستانه چهل ونهمين سالگرد انقلاب 25 سپتامبر روز جمعه به طور ناگهاني به صنعا بازگشت.
براساس اين گزارش عبدالله صالح كه سه ماه پيش در انفجار يك بمب در كاخ رياست جمهوري به شدت زخمي شده بود، پس از بهبود نسبي و ديدار با ملك عبدالله پادشاه عربستان، به كشورش بازگشت.
ديدار عبدالله صالح با پادشاه عربستان كه در راستاي حمايت سياسي و نظامي از ادامه حكومت ديكتاتور يمن صورت گرفت، با خشم يمني ها مواجه و تظاهرات هاي مختلفي در اين كشور برگزار شد.
مردم شهر صنعا (پايتخت يمن) و 10 شهر مختلف اين كشور روز جمعه در تظاهرات گسترده اي با در دست داشتن لنگه كفش به نشانه استقبال از ديكتاتور، محاكمه عبدالله صالح و بستگان وي را خواستار شدند.
درگيري موافقان و مخالفان عبدالله صالح
بر اثر تيراندازي نيروهاي يمني طرفدار صالح به معترضان در صنعا در روز شنبه دست كم 40 كشته برجاي ماند و كميته برگزار كننده اعتراضات مردمي در يمن از افزايش تلفات در درگيري هاي سنگين خبر داد.
يك عضو اين كميته به خبرگزاري فرانسه گفت: دست كم 40 نفر در درگيري هاي موافقان و مخالفان صالح كشته و صدها تن نيز مجروح شدند.
همچنين به گفته شاهدان عيني 11 سرباز طرفدار انقلاب توسط ارتش يمن كشته و 112 نفر نيز به شدت زخمي شدند.
اين در حالي است كه طي درگيري هاي سه روز اخير تعداد قربانيان حملات طرفداران صالح به 200 كشته افزايش يافت.
در اين حال، در پي بازگشت عبدالله صالح به يمن، درخواست مسئولان و سياستمداران بين المللي براي كناره گيري ديكتاتور از قدرت افزايش يافت.
در اولين واكنش بازگشت علي عبدالله صالح به كشورش، سخنگوي كاخ سفيد از رئيس جمهور يمن خواست تا طرح شوراي همكاري خليج فارس را بپذيرد و از قدرت كنار رود.
دولت فرانسه نيز از عبدالله صالح خواست تا هر چه سريع تر، طرح شوراي همكاري خليج فارس را براي پايان دادن به بحران داخلي در اين كشور و پاسخ گويي به درخواست هاي مردم امضا كند.
«كاترين اشتون» رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز از عبدالله صالح خواست تا با امضاي اين طرح، زمينه را براي انتقال قدرت در يمن فراهم كند.
دولت آلمان نيز از رئيس جمهور يمن خواست تا با آغاز روند انتقالي مسالمت آميز قدرت موافقت كند و به بحران 9 ماهه در اين كشور پايان دهد.
«ناوي پيلاي» كميسر عالي حقوق بشر در سازمان ملل نيز از رژيم حاكم اين كشور خواست تا از اعمال خشونت خودداري كرده و اجازه دهد تحقيقات مستقلي در خصوص نقض حقوق بشر در يمن صورت پذيرد.
در زمينه مسائل داخلي يمن نيز، «محمد قحطان» سخنگوي رسمي احزاب مخالف (لقاء مشترك) گفت: بازگشت عبدالله صالح براي انقلابيون يمن اهميتي ندارد و انقلاب تا دستيابي به اهداف خود ادامه دارد.
از سوي ديگر، بسياري از صاحبنظران و كارشناسان يمن، بازگشت ديكتاتور به صنعا با كمك آمريكا و عربستان را در راستاي تشديد خشونت ها در اين كشور ارزيابي كردند.

 



تظاهرات عليه اشغالگران آمريكايي در خيابان هاي بغداد

شماري از شهروندان عراقي با برگزاري تظاهرات خودجوش در پايتخت، انزجار خود را از حضور نظاميان اشغالگر آمريكايي در عراق اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، صدها تن از شهروندان عراقي پس از برگزاري نماز جمعه، در خيابان هاي بغداد دست به راهپيمايي ضداشغالگري زدند. تظاهركنندگان خواستار خروج هر چه سريعتر اشغالگران آمريكايي از عراق شدند و از دولت بغداد خواستند زمينه هاي خروج و پايان اشغالگري را فراهم سازد. آمريكا موظف است همه نيروهاي خود را تا 11 دي آينده از عراق خارج سازد. اين در حالي است كه مقامات كاخ سفيد و برخي از سياستمداران عراقي از حضور تعدادي مربي آموزشي آمريكايي پس از اين تاريخ در عراق خبر مي دهند. اين حركت نيز با خشم مردم عراق مواجه شد.
«محمد رشيد» جوان 24 ساله عراقي به خبرگزاري فارس گفت: ما در اينجا جمع شده ايم كه به مقامات آمريكايي و برخي مسئولان عراقي بگوييم از اشغال كشورمان خسته شده ايم، آنها بايد هر چه سريعتر خاك عراق را ترك كنند زيرا همانطور كه «مقتدي صدر» گفته است، راه دومي براي آنها وجود ندارد.
توجه به وضعيت رفاهي و معيشتي مردم و برقراري امنيت، از ديگر خواسته هاي مردم تظاهركننده از دولت بغداد بود.
سفارتخانه يا پادگان
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، مقامات و نمايندگان مجلس عراق با اعتراض به وسعت سفارت آمريكا در بغداد، گفتند كه اين سفارتخانه به گونه اي است كه پادگان را در ذهن انسان تداعي مي كند.
«محمود عثمان» نماينده ائتلاف كردستان در مجلس عراق گفت كه وجود سفارت آمريكا با اين حجم در عراق همانند وجود يك پادگان نظامي در داخل خاك عراق است.
عثمان اظهار داشت كه وجود اين سفارتخانه در عراق با اين گستردگي و تعداد كاركنان زياد، تهديدي براي حاكميت عراق است. اين در حالي است كه در هيچ كشوري چنين سفارتخانه اي با اين وسعت وجود ندارد.
در همين حال «ناهده الدايني» نماينده فهرست «العراقيه» با اشاره به اين كه آمريكا در همه كشورهاي منطقه دخالت مي كند گفت كه سفارت آمريكا بعد از خروج نيروهايش از اين كشور در امور داخلي عراق دخالت خواهد كرد. «جواد اليزوني» نماينده جناح دولت قانون در مجلس عراق گفت كه فشارهاي آمريكا بر گروه هاي سياسي براي تمديد حضور نيروهاي آمريكايي در عراق با شكست مواجه مي شود.
9 شهيد و 13 زخمي
به گزارش فارس، بر اثر تيراندازي و انفجار در سه منزل مسكوني در بغداد و موصل، 9 نفر غيرنظامي شهيد و 13 تن ديگر مجروح شدند. هيچ گروهي مسئوليت اين حملات را بر عهده نگرفته است.
در اين حال، به گزارش ايسنا، «جلال طالباني»، رئيس جمهور عراق، اعلام كرد كه كشورش آماده بر عهده گرفتن مسئوليت هاي امنيتي بعد از عقب نشيني نيروهاي آمريكايي است.

 



نمازگزاران در اردن خواستار قطع رابطه با اسرائيل شدند

شهروندان معترض اردني در ادامه فعاليت هاي خود عليه نظام اين كشور پس از اقامه نماز جمعه تظاهرات كردند و خواستار لغو پيمان سازش اين كشور با رژيم صهيونيستي شدند.
به گزارش فارس، شهرهاي مختلف اردن پس از اقامه نماز جمعه شاهد برپايي تظاهرات شهروندان عليه دولت و رژيم صهيونيستي بود.
در اين تظاهرات كه به عنوان «حاكميت ملي» برگزار شد، مخالفان دولت اردن خواستار تحقق مطالبات خود شدند.
انقلابيون اردن در اين تظاهرات مخالفت خود را با تعديلات پيشنهادي كميته تعديل قانون اساسي كه هم اكنون توسط پارلمان در حال بررسي است اعلام كردند.
آنها اعلام كردند هر اصلاحي در قانون اساسي كه پاسخگوي نيازها و مطالبات شهروندان نباشد از سوي ملت رد شده است.
مخالفان دولت اردن تاكيد كردند كه تا زمان تحقق خواسته هاي خود به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد.
در شهر «امان» (پايتخت اردن) هزاران تن از ساكنان اين شهر با برگزاري يك تظاهرات ضددولتي از مقابل مسجد حسيني در مركز اين شهر خواستار تحقق اصلاحات، مبارزه با فساد و مفسدين، بركناري دولت معروف بخيت، تشكيل دولت منتخب مردمي و تشكيل دولت پارلماني كه نماينده حقيقي ملت باشد شدند.
در انتهاي اين تظاهرات، ساكنان امان با تحصن در برابر ساختمان سازمان ملل در امان، بر لزوم برپايي دولت مستقل فلسطيني و به رسميت شمردن كشور فلسطين توسط مجامع بين المللي تاكيد كردند.
آنها همچنين خواستار لغو پيمان وادي عربه، اخراج سفير رژيم صهيونيستي، قطع كامل روابط با رژيم اشغالگر اسرائيل شدند.به موازات همين تظاهرات، صدها تن از شهروندان امان كه بسياري از آنان از اعضاي كميته هاي مبارزه با عادي سازي روابط اردن و رژيم صهيونيستي بودند، با تحصن در برابر سفارت رژيم صهيونيستي خواستار لغو پيمان سازش اردن و اين رژيم اشغالگر شدند.
شهروندان اردني خواستار بستن سفارت رژيم صهيونيستي، اخراج اين سفير از امان و قطع كامل روابط با اين رژيم شدند.
در پايان اين مراسم حاميان اردني ملت فلسطين با شعار مرگ بر اسرائيل پرچم اين رژيم را به آتش كشيدند.
خبر ديگر اينكه، رژيم صهيونيستي از تحولات داخلي اردن ابراز نگراني كرده است.

 



حضور شخصيت هاي داخلي و خارجي در مراسم خاكسپاري پيكر شهيد رباني

پيكر شهيد «برهان الدين رباني» با حضور هزاران نفر از مردم و مقامات افغان و خارجي در پايتخت افغانستان تشييع و به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، ديروز پيكر شهيد برهان الدين رباني با حضور هزاران تن از مردم افغانستان و شمار زيادي از شخصيت هاي داخلي و خارجي، در كابل تشييع و در محل تپه وزير اكبرخان به خاك سپرده شد.
مردم در اين مراسم كه به راهپيمايي ضد تروريستي تبديل شد، فرياد «زنده باد رهبر شهيد»، «زنده باد اسلام» و «مرگ بر دشمنان قسم خورده افغانستان» سر دادند علاوه بر «حامد كرزاي»، رئيس جمهوري افغانستان «عبدالله عبدالله» رقيب انتخاباتي كرزاي به همراه شماري از استانداران، وزيران كابينه كرزاي و نمايندگان مجلس نيز در اين مراسم حضور داشتند. رباني عصر سه شنبه در منزلش در كابل ترور شد؛ ماجرا از اين قرار بود كه دو تن، به منزل رباني رجوع مي كنند و از وي درخواست مذاكره مي كنند و مي گويند كه از جانب طالبان براي مذاكره آمده اند. در لحظه ملاقات، يك بمب كه در دستار يكي از مراجعه كنندگان جاسازي شده بود، منفجر شد و رباني به شهادت رسيد. اين شهيد در هنگام شهادت، رئيس شوراي عالي صلح افغانستان بود و قبلا نيز رياست جمهوري اين كشور را برعهده داشت.
در مراسم تشييع ، هيئت ايراني نيز به رياست «علي اكبر ولايتي» حضور داشت. وي هنگام قرائت فاتحه گفت كه مقام معظم رهبري از اين واقعه به شدت متاثر شده اند.
آخرين خبرها در مورد جزئيات ترور رباني حاكي است، يك شاهد ترور شهيد رباني كه رئيس دبيرخانه شوراي عالي صلح افغانستان بود، توسط نيروهاي اشغالگر به پايگاه آمريكايي بگرام منتقل شده است.
واحد مركزي خبر نيز گزارش داد، شماري از مردم استان «پروان» افغانستان در اعتراض به ترور رباني، تظاهرات كردند.
آنها از دولت كابل خواستند عوامل اين ترور را شناسايي و مجازات كند.
ساير رويدادها
¤ پنج نظامي اشغالگر بر اثر سوانح رانندگي و يا حملات شبه نظاميان، در مناطق مختلف افغانستان كشته شدند.
¤ شبه نظاميان طالبان شهرستان «وانت وايگل» را در استان نورستان افغانستان، به تصرف خود در آوردند.
¤ انفجار بمب در قندهار، هفت كشته و 11 مجروح برجاي گذاشت.

 



پس از درگيري هاي سنگين اتفاق افتاد
ورود انقلابيون ليبي به شهر زادگاه قذافي

نيروهاي انقلابي ليبي پس از دو هفته محاصره شهر زادگاه ديكتاتور فراري اين كشور، توانستند وارد شهر شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس، انقلابيون ليبي، پس از دو هفته محاصره شهر «سرت» ديروز توانستند وارد اين شهر شوند. ظاهراً پيشروي انقلابيون بدون هرگونه مقاومتي صورت گرفت، با اين حال، فرماندهان نيروهاي انقلابي از مردم خواستند براي حفظ جانشان، از شهر خارج شوند.
ديروز گذرگاه شرقي سرت تحت كنترل انقلابيون درآمد.
برخي گزارشات حاكي است كه «معمر قذافي» ديكتاتور فراري ليبي، در سرت حضور داشت، اما پس از ورود انقلابيون به اين شهر، توانست از آنجا بگريزد. اين در حالي است كه «عايشه» دختر قذافي، با انتشار پيامي، اعلام كرد: پدرم همچنان در حال مبارزه است. وي در پيام صوتي خود افزود: اي مردم ليبي شما حق داريد به رهبر بزرگ خود (قذافي) افتخاركنيد. به گفته عايشه، قذافي با روحيه بسيار عالي و در سلامتي كامل به سر مي برد!
خبرهاي ديگر حاكي است شهر «بن وليد» همچنان در محاصره انقلابيون قرار دارد. به گفته منابع پزشكي، هواداران قذافي كه در اين شهر مستقر هستند طي دو هفته اخير، حدود 30تن از نيروهاي انقلابي را كشتند و 50تن ديگر از آنها را هم زخمي كردند. طرفداران قذافي مخالفان را با راكت هدف قرار مي دهند.

 



شليك گلوله نيروهاي آل خليفه به معترضان در منامه

مردم بحرين براي سومين روز پياپي با برگزاري تظاهرات و اعتراضات مردمي در منامه، انتخابات فرمايشي ميان دوره اي در اين كشور را تحريم كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، تظاهرات گسترده مردم بحرين در اعتراض به سياست هاي آل خليفه، با شليك گلوله به سوي مردم همراه بود و بحريني ها، در روز جمعه كه «روز نفوذ به ميدان لولو» در مركز منامه نامگذاري شده بود، براي چندمين روز پياپي به خيابان ها ريخته و عليه سياست هاي خاندان حاكم شعار دادند.
براساس اين گزارش، مزدوران گارد ملي بحرين، براي مقابله با مردم بي سلاح اين كشور از ماشين جنگي پيشرفته اي كه عربستان در اختيار آل خليفه قرار داده است، استفاده كرده و به سوي مردم آتش گشودند.
«جمعيت الوفاق» بحرين در بيانيه اي، وحشي گري و سركوب هاي رژيم بحرين را محكوم كرد و آن را غيرقابل توجيه دانست.
انتخابات ميان دوره اي بحرين
رژيم بحرين كه از چندي پيش با ژست دموكراسي خواهانه اعلام كرده، انتخابات پارلماني را در اين كشور برگزار خواهد كرد، روز شنبه در ميان تدابير شديد امنيتي، صندوق هاي راي را در منامه مستقر كرد، در حالي كه همه گروه ها و احزاب مخالف دولت، از جمله جمعيت الوفاق، اين انتخابات را تحريم كرده اند.مخالفان دولت بحرين روز شنبه با فرياد الله اكبر و سر دادن شعارهايي، سرنگوني حكومت آل خليفه را خواستار شدند و بر ادامه دستيابي به اهداف خود تاكيد كردند.



خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد: شمار اندكي از راي دهندگان بحريني روز شنبه براي شركت در انتخابات تكميلي پارلمان شركت كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، هدف از اين انتخابات، برگزيدن 18 نماينده به جاي نمايندگان مستعفي جمعيت الوفاق است كه قبلا در اعتراض به سركوب مخالفان از سوي آل خليفه، از سمت خود استعفا كرده بودند.

 



تجمع اعتراض آميز عليه استقرار سپر موشكي ناتو در خاك تركيه

مردم تركيه با تجمع مقابل وزارت خارجه اين كشور به استقرار سامانه سپر دفاع موشكي ناتو در خاك كشورشان اعتراض كردند.
به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه «حريت» چاپ تركيه، صدها نفر از مردم تركيه مقابل ساختمان وزارت امورخارجه اين كشور تجمع و خواستار توقف همكاري آنكارا با ناتو در مورد استقرار سامانه موشكي در خاك تركيه شدند.
براساس اين گزارش، «حسين حاجي عبدالله اوغلو» رئيس حزب سعادت تركيه طي سخناني اظهار داشت، استقرار اين سامانه در راستاي تامين منافع آمريكا و اسرائيل است.
وي تاكيد كرد كه در مخالفت با استقرار اين سامانه يك كمپين امضا راه اندازي خواهند كرد.
رئيس تشكيلات حزب سعادت تركيه در پايان تصريح كرد، ما از داوود اوغلو «وزيرخارجه كشورمان» انتظار عملكرد متفاوتي را داشتيم او به هر كار كه دست زده نتيجه مطلوبي حاصل نشده است كه اين هم براي او و هم براي ملت تركيه جاي تاسف دارد.
از سوي ديگر خبر مي رسد، تركيه با استقرار هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا در خاك خود نيز موافقت كرده است.
خبرگزاري «آسوشيتدپرس» با اعلام اين خبر نوشت، نخست وزير تركيه اعلام كرد، براي مبارزه با شورشيان كرد با استقرار هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي در خاك تركيه موافقت كرده است.
براساس اين گزارش، قرار است اين هواپيماها از نواحي شمال عراق اطلاعاتي راجع به گروه شورشي پ ك ك جمع آوري كنند تا بدين وسيله كار مبارزه با آنها براي آنكارا راحت تر شود. آنكارا پيش از اين از هواپيماهاي بدون سرنشين اسرائيلي استفاده مي كرد.
در همين رابطه «رجب طيب اردوغان» گفت: آمريكا و تركيه براي استقرار اين هواپيماها طبق قوانين توافق كردند و تركيه نيز پيشنهاد خريد يا اجاره آنها را مطرح كرده است: وي افزود: اين مذاكرات تا رسيدن به نتيجه ادامه خواهد داشت.

 



ژنرال طنطاوي در دادگاه حسني مبارك شهادت داد

پنجمين جلسه محاكمه حسني مبارك در ميان تدابير شديد امنيتي و با حضور حاكم نظامي مصر در آكادمي پليس قاهره برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، يك مقام امنيتي مصر گفت: «محمدحسين طنطاوي» رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح روز شنبه براي شهادت دادن در دادگاه محاكمه حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر حضور يافت و به بازگويي مشاهدات خود از تظاهرات انقلاب 25ژانويه پرداخت.
براساس اين گزارش ژنرال طنطاوي قرار بود در روز 11سپتامبر در دادگاه جنايي قاهره حاضر شود اما به دلايل امنيتي و مشغله كاري اين موضوع به 24سپتامبر موكول شد.
طنطاوي دو روز پيش با صدور بيانيه اي اعلام كرده بود كه به رغم اينكه از نظر قانوني اين اجازه را دارد در دادگاه حاضر نشود، اما براي گشودن صفحه جديدي در تاريخ مصر در دادگاه حضور خواهد يافت.
اين گزارش حاكي است، برخي منابع در دادگاه اعلام كردند كه طنطاوي به 10 سوال دادگاه درباره حبيب العادلي وزير سابق كشور پاسخ گفت و از نگاه كردن به چشمان مبارك كه در قفس اتهام قرار داشت، طفره رفت.
اين در حالي است كه پس از پايان جلسه محاكمه و با خروج وكلاي مدافع خانواده هاي قربانيان از سالن دادگاه، بسياري از افراد حاضر اعلام كردند كه شهادت هاي شهود، به نفع متهمان بوده است.از سوي ديگر، با وجود اعلام قبلي مبني بر حضور سرلشكر «سامي عدنان» معاون شوراي عالي نيروهاي مسلح در جلسه روز يكشنبه دادگاه مبارك، تاريخ بعدي برگزاري محاكمه ديكتاتور سابق مصر به 30 اكتبر (8آبان) موكول شد.
اين در حالي است كه به دليل تدابير شديد امنيتي و اطلاع رساني ناقص دولت مصر، همانند جلسات قبلي از تجمع گسترده موافقان و مخالفان ديكتاتور سابق در مقابل آكادمي پليس قاهره خبري نبود.
اما با وجود اين نزديك به 300 تن از خانواده قربانيان انقلاب مصر در مقابل دادگاه حضور يافتند و با سر دادن شعارهايي خواستار بازگويي حقيقت از سوي طنطاوي شدند.
پنجمين جلسه محاكمه حسني مبارك در روز شنبه همانند جلسات قبلي دادگاه در سكوت خبري و بدون حضور خبرنگاران و فيلمبرداران به رياست «احمد رفعت» برگزار شد.

 



به اتهام اخلال در سخنراني سفير رژيم صهيونيستي صادر شد
3 سال محروميت از تحصيل براي 10دانشجوي مسلمان در آمريكا

دانشجويان آمريكايي به اتهام «اخلال در سخنراني سفير رژيم صهيونيستي» از تحصيل محروم شدند.
به گزارش فارس، 10 دانشجوي مسلمان آمريكايي كه سال گذشته در جريان سخنراني «مايكل اورن»، سفير رژيم صهيونيستي در آمريكا وي را «جنايتكار جنگي» ناميده و در سخنراني او اخلال ايجاد كرده بودند، در دادگاه آمريكا به 56 ساعت كار اجباري در بخش خدمات عمومي و 3 سال تعليق از تحصيل محكوم شدند.
براساس تصاوير ويدئويي منتشر شده، اين دانشجويان در فوريه سال 2010 هنگام سخنراني اين مقام صهيونيستي بلند شده و فرياد زدند «مايكل اورن! تبليغ آدمكشي، آزادي بيان نيست؛ براي دانشگاهي كه از قاتلاني مثل تو حمايت مي كند متاسفيم.»
خبر تعليق از تحصيل اين دانشجويان بار ديگر بحث ها درباره آزادي بيان در آمريكا را كه داعيه دموكراسي آن گوش فلك را كر كرده، بر سر زبان ها انداخته است. گروهي از دانشجويان، محاكمه اين 10 دانشجو را «ناعادلانه و تبعيض آميز» عنوان كرده و تاكيد مي كنند، آنها چون مسلمان هستند مورد محاكمه قرار گرفته اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14