(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 5 مهر 1390- شماره 20033

دفاع مقدس و فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر
افتتاح پايانه مرزي تمرچين در پيرانشهر
در استان مازندران: ارائه تسهيلات 31 ميليون توماني نوسازي به رانندگان ميني بوس
كوتاه از هفته دفاع مقدس
افتتاح تصفيه خانه پسماند خانگي درگلستان
سد تنگ سرخ، ناجي رودخانه هاي خشك شيراز است
40درصد فرش كشور از آذربايجان شرقي صادر مي شود
چالوس در آتش بي توجهي مسئولان مي سوزد
نامه سرگشاده مردم ساري به رئيس جمهور دستور وزير كشور نتيجه اي نداشت
توقيف دستگاه هاي حفاري غيرمجاز در گنبدكاووس
انتصابات جديد در شهرستانها
معاون استاندار: اجازه ساخت مسكن مهر ديگر مناطق كشور را در البرز نمي دهيم
دارندگي و بي قانوني!
زيباسازي كتابخانه ها با هدف جذب حداكثري



دفاع مقدس و فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر

هفته گراميداشت دفاع مقدس فرصت مغتنم در بررسي و مرور ره آورد هشت سال حماسه و شرف زنان و مردان مرز و بومي است كه جانانه در دفاع از حدود و ثغور اسلام عزيز و تماميت ارضي كشور درمقابل خصم زبون ايستادگي كردند و با رهبري هاي داهيانه ولي فقيه زمان حضرت امام خميني قدس سره شريف اجازه تسخير حتي يك وجب از خاك پاك ميهن اسلامي را به بيگانه ندادند.
مرداني مرد كه با جانفشاني و نثار خون خود ماشين جنگي دشمن را از كار انداختند و در كمال شجاعت و در پرتو توكل به خداوند عرصه را بر اهريمن تنگ و سنگرهايي كليدي اجانب را يكي پس از ديگري فتح كردند و با اهتزاز پرچم دين باوري بر بلنداي بام عالم، دنيا را به شگفتي و تعجب واداشتند.
حاكميت دين و مرجعيت ديني بر دلها مدل جديدي از مديريت اسلامي و حكومت بر قلبها را پس از عصر پيامبر اعظم(ص) به نمايش نهاد. گرچه وقوع بيش از چهارده هزار جنگ ثبت شده بطور رسمي در تاريخ بشريت، خانمان سوز و ويران گر بوده است. ليكن جنگ تحميلي عراق بر عليه جمهوري اسلامي ايران علي رغم گرفتاريهاي خاص، نعمتي بود تا ملت شريف ايران در بازنگري تواناييها و بروز استعدادهاي خود در رسيدن به اهداف عالي انقلاب اسلامي، قطع وابستگي، استقلال نظامي، سياسي، فرهنگي و اقتصادي گامهاي موثرتري بردارند، در مجاهدت خالصانه غيرممكن ها را ممكن و با تمسك به قرآن و عترت به استراتژي از پيش تعيين شده دست يابند.
بنا به فرمايش حضرت امام(ره) بايد اذعان داشت: ما در جنگ پرده از چهره تزوير جهانخواران كنار زديم. ملت ايران به اين نتيجه رسيدند كه در جنگ بايد روي پاي خود بأيستند، مردم باور كردند جنگ در عين حال كه ناگوار بود و شهرهاي ما را خراب كرد ولي بركاتي داشت كه اسلام به دنيا معرفي شود. ايستادگي درمقابل جبهه متحد زر و زور و تزوير، جنگ تمام عيار فقر و غنا، جنگ ايمان با رذالت و دفاع ملت ايران موجب شد كه تمامي سردمداران نظامهاي فاسد در مقابل اسلام عزيز احساس ذلت كنند.
با اقتدا به مولا و مقتداي خود و امام راحل و خلف صالح آن حضرت امام خامنه اي بايد گفت سلحشوران، در جنگ براي يك لحظه هم نادم و پشيمان از عملكرد خود نيستند. آحاد مردم براي اداي تكليف جنگيدند و نتيجه فرع آن بوده است.
برخلاف ديدگاه ورشكستگان سياسي اعم از داخلي و خارجي بيداري اسلامي در جهان عرب امروز مرهون انقلاب اسلامي و دفاع مقدس است زيرا ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر كرديم و اين صراحت فرمايش بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
تشكيل هسته هاي حزب ا... درسراسر جهان و برافراشتن پرچم لااله الاالله موج اسلام گرايي و عدالت خواهي درگيتي سرمشق دفاع مقدس ملت نستوه و بيدار ايران اسلامي است و در داخل جوانان بصير امروز با بهره گيري از تجربه گران سنگ نسل قبل، با بصيرت افزايي در عرصه دفاع و حراست از ارزشها به عنوان افسراني رشيد درمقابله با جنگ نرم دشمن در خط مقدم مبارزه با توليد فكر، علم و جنبش نرم افزاري، حماسه هشت سال دفاع مقدس را پاس مي دارند. به يقين هشت سال دفاع مقدس تجلي اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر در سراسر جهان است. اسلام ناب محمدي(ص) مصداق واقعي معروف و ام الفساد قرن، آمريكا و اذناب آن مصداق منكرند و جوانان هرگز اجازه نخواهند داد در ناتوي فرهنگي، دشمن چيره شود.
هزاران شكر كه در رگ و پي جوانان امروز خون مجاهد مرداني از جنس شرف و غيرت در فرمانبرداري از ولايت مطلقه فقيه جاري است يقينا جوانان امروز در كنار بزرگان خود خيال واهي تعدي به سرحدات فرهنگي و اعتقادي را دراين مرز پرگهر به يأس مبدل و خواب راحت را از جهانخواران سلب خواهندكرد و در سي و دومين سالگشت جنگ تحميلي درعمل به وصاياي سياسي الهي امام عزيز، حفظ آرمان هاي شهداي والامقام و پشتيباني از ولي فقيه با خداي خود عهد مي بندند چنانچه بيگانگان بخواهند درمقابل دين آنان بأيستند با تمام وجود در مقابل تمام دنياي آنها خواهند ايستاد.
همدان- محمدجواد بيات

 



افتتاح پايانه مرزي تمرچين در پيرانشهر

اروميه - خبرنگار كيهان:
با حضور معاون وزير راه و شهرسازي و استاندار آذربايجان غربي فاز اول طرح جامع پايانه مرزي تمرچين پيرانشهر افتتاح شد.
اين طرح احداث ساختمان تجاري به مساحث 2 و هزار متر و مربع، محوطه سازي و احداث مسيرهاي سه گانه دسترسي، ايجاد تجهيزات زيربنايي، ايجاد فضاي سبز به مساحت سه هزار متر مربع و ساختمان هاي جانبي را شامل مي شود.
اعتبار هزينه شده براي بهره برداري از فاز اول پايانه مرزي تمرچين 53 ميليارد ريال اعلام شده است.
استاندار آذربايجان غربي در مراسم بهره برداري از فاز اول طرح جامع پايانه مرزي تمرچين پيرانشهر گفت: افتتاح و بهره برداري از پايانه مرزي تمرچين هديه دولت خدمتگزار به مردم ايران اسلامي و اقليم كردستان است.
جلال زاده با اشاره به اينكه آذربايجان غربي داراي يك هزار كيلومتر مرز و6 پايانه مرزي فعال، است اظهار كرد: اين ميزان مرز و پايانه مرزي مزيت خوبي براي ترانزيت و تبديل شدن آذربايجان غربي به منطقه ويژه تجاري - اقتصادي در كشور است.
وي افزود: وجود تنها مرز زميني كشور با تركيه و همچنين فعال بودن يكي از سه پايانه شمال غرب كشور با عراق در استان از جمله ديگر ويژگي ها و قابليت هاي تجاري آذربايجان غربي در حوزه ترانزيت است.
استاندار آذربايجان غربي با اشاره به روند رو به رشد فعاليت هاي پايانه مرزي تمرچين، گفت: در پنج ماهه نخست سالجاري 105 هزار مسافر از اين مرز تردد كرده و حجم كالا به ارزش 350 ميليون دلار به شيوه هاي مختلف از اين مرز صادر شده است.
وي نقش پايانه مرزي تمرچين را در هدف گذاري صادرات غيرنفتي استان در سال جاري موثر ارزيابي كرد.
جلال زاده در ادامه از مسئولان اقليم كردستان عراق خواست تا در جهت تسهيل فعاليت هاي تجاري بين دو منطقه، رويه هاي حاكم بر پايانه هاي اقليم كردستان را يكسان نمايند.

 



در استان مازندران: ارائه تسهيلات 31 ميليون توماني نوسازي به رانندگان ميني بوس

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي مازندران از پرداخت تسهيلات 31 ميليون توماني نوسازي به رانندگان ميني بوس در استان خبر داد.
محمدرضا نصرالله نژاد گفت: اين تسهيلات از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور و اداره كل حمل و نقل مازندران، به دارندگان ميني بوس هاي با عمر 25 سال به بالا در ازاي خارج كردن ميني بوس هاي فرسوده و نوسازي ناوگان حمل و نقل جاده اي پرداخت مي شود.
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي مازندران، در خصوص تسهيلات 31 ميليون توماني به متقاضيان افزود: هشت ميليون تومان از اين تسهيلات به صورت كمك بلاعوض، سه ميليون تومان قيمت خودرو و 20 ميليون تومان با بهره حدود 14 درصد بانك صادرات به متقاضيان نوسازي ميني بوس پرداخت مي شود.
وي افزود: هم اكنون عمر ناوگان خودروهاي سواري در مازندران شش سال و اين ميانگين مطلوبي است.

 



كوتاه از هفته دفاع مقدس

اجراي 90عنوان برنامه
ساري- خبرنگاركيهان: فرمانده سپاه ناحيه ساري، گفت: باتوجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته بالغ بر 90عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در ساري برگزار مي شود.
سرهنگ عظيم وريجي، فرمانده سپاه ناحيه ساري در نشست خبري كه در سپاه ساري برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: 90درصد هزينه هاي برنامه هاي اين هفته را مردم و 10درصد مابقي از طرف پايگاه هاي بسيج متقبل شد و تنها اجرا، مديريت و نظارت برنامه ها برعهده ما است.
وي با اشاره به اجراي رزمايش عمليات بيت المقدس در نمايشگاه ياد ياران با شركت گردان هاي امام حسين(ع) استان به مدت يك هفته در پارك موزه دفاع مقدس گفت: با هماهنگي هاي صورت گرفته از آموزش وپرورش استان درخواست شده تا در اين رزمايش از دانش آموزان مؤثر استفاده شود.
مسابقه وبلاگ نويسي
قشم- خبرنگاركيهان: فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه قشم گفت: نقل خاطره توسط رزمندگان دفاع مقدس و تجليل از رزمندگان و فضاسازي فرهنگي در سطح شهر و حوزه ها و پايگاه ها و مسابقات وبلاگ نويسي و مسابقه مقاله نويسي با موضوع دفاع مقدس و اجراي نمايش خياباني بوي شهيد بسيج هنرمندان از مهمترين برنامه اين ناحيه مقاومت در هفته دفاع مقدس است.
همايش يادياران
طبس- خبرنگاركيهان: فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان طبس اعلام كرد: در طول هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان ده ها برنامه به اجرا درآمد.
وي از برگزاري صبحگاه مشترك، ميثاق با شهدا و عطرافشاني گلزار شهدا همايش ياد ياران همايش حضور در نماز جمعه و تجديد ميثاق با ولايت، زنگ حماسه ماندگار، رژه يگان هاي نمونه نظامي و انتظامي و بسيجيان و اجراي رژه موتوري، برگزاري 6 يادواره شهدا و همايش گوهر علم و عفاف و جشن ميلاد حضرت معصومه(س) همچنين همايش حماسه ماندگار و شب شعر، شبي با خاطره از عمده برنامه هاي شاخص اين هفته نام برد.
نواختن زنگ مقاومت
خرمدره- خبرنگاركيهان: غبارروبي گلزار شهدا، رژه موتوري نيروهاي مسلح در سطح شهر، برپايي نمايشگاه دفاع مقدس و ايستگاه صلواتي، ديدار از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران، تجليل از سربازان نمونه سپاه و نيروي انتظامي، نواختن زنگ مقاومت و ايثار در مدارس، افتتاح مجتمع تجاري فرهنگيان، افتتاح دفتر انجمن حمايت از بيماران كليوي، برگزاري يادواره شهداي شهرستان، كلنگ زني پروژه احداث سالن ورزش هاي باستاني، كلنگ احداث جاده خرمده به هيدج، افتتاح 5 واحد خانه مددجويي در روستاي شوير و اردجين همچنين همايش روز دختر به مناسبت ميلاد حضرت معصومه(س) از مهم ترين برنامه هاي هفته دفاع مقدس در خرمدره است.
برپايي كارگاه تخصصي ادبيات
پلدختر- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته دفاع مقدس كارگاه تخصصي ادبيات امروز با حضور اساتيد برجسته كشور در پلدختر برگزار شد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد پلدختر گفت: كارگاه با حضور اساتيدي همچنين «استاد حميدرضا شكارسري از صاحب نظران و منتقدان شعر حوزه دفاع مقدس و انقلاب و «دكتر علي شودنوري» استاد دانشگاه لرستان در دو حوزه شعر و ادبيات داستاني در دو بخش دفاع مقدس و انقلاب به صورت كارگاهي در پلدختر برگزار شد. «غلامرضا محمودي» افزود: در اين كارگاه شعرا و نويسندگان برجسته شهرستان هاي استان نيز حضور داشتند.
انجام 52برنامه
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: فرمانده سپاه ناحيه گنبدكاووس به برنامه هاي هفته دفاع مقدس در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: در اين ايام 52برنامه فرهنگي، هنري و... در سطح شهرستان اجرا كه از اين تعداد 22 برنامه توسط بسيج سپاه شهرستان انجام شد.
سرهنگ سپاه مرزكوهي افزود: برگزاري رژه نيروهاي مسلح، يادواره شهدا، افتتاح خانه عالم، جلسات مختلف نشست سياسي، شب شعر و خاطره و... از مهم ترين برنامه هاي اين ايام است.
بازسازي عمليات كربلاي 3
بوشهر- خبرنگاركيهان: فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت در هفته دفاع مقدس بيش از 5هزار برنامه در سطح استان برگزار شد. وي افزود: رژه نيروهاي مسلح، بازسازي عمليات كربلاي3، تجليل از رزمندگان، غبارروبي قبور شهدا، اعزام تيم هاي درماني به مناطق محروم و برگزاري مسابقات شنا در آب هاي آزاد از مهم ترين برنامه هاي هفته دفاع مقدس در بوشهر است.
اعزام راويان فتح
رامسر- خبرنگاركيهان: فرمانده سپاه رامسر درخصوص برنامه هاي هفته دفاع مقدس اظهار داشت: براي اين هفته 56 برنامه تدارك ديديم كه از جمله آنها اجراي برنامه صبحگاه مشترك، غبارروبي مزار شهداء، حضور كليه بسيجيان در نماز جمعه، اعزام اكيپ هاي رايگان پزشكي به مناطق محروم، همايش پياده روي با حضور همه شهروندان، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، رزمايش بزرگ بسيجيان، اعزام راويان فتح به مدارس، شبي با خاطره شبهاي رزمندگان دفاع مقدس را مي توان نام برد.

 



افتتاح تصفيه خانه پسماند خانگي درگلستان

گرگان -خبرنگاركيهان:
استاندار گلستان گفت: طرح تصفيه خانه شيرابه پسماند خانگي درگلستان افتتاح مي شود.
مهندس جواد قناعت با بيان اين كه اجراي اين طرح يك كار ارزشمند و منحصر به فرد در سطح كشور است، اظهار داشت: تاكنون چنين پروژه اي در استان هاي شمالي، ساحلي و حتي دركشور وجود نداشته و استان گلستان دراين بخش از وضعيت مطلوبي برخوردار است.
وي از افتتاح طرح پسماند صنعتي در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: بنا داريم تا در اقدام جديدي پسماند آب تصفيه شده را به فضاي سبز و زمين هاي زراعي برگردانيم كه پيشرفت هاي خوبي دراين زمينه حاصل شده است.
استاندار گلستان همچنين از آغاز عمليات اجرايي مركز دفن بهداشتي و زباله منطقه شرق استان درشهرستان آزاد شهر خبر داد و گفت: براي اجراي اين طرح 60ميليارد ريال برآورد شده است كه درسال 1390 اعتباري بالغ بر 15 ميليارد ريال درنظر گرفته شده و استان گلستان از اين حيث، جايگاه برتر را دارا است.

 



سد تنگ سرخ، ناجي رودخانه هاي خشك شيراز است

شيراز- خبرنگاركيهان:
احداث سد تنگ سرخ در جنوب غربي شيراز يكي از راه هاي بقاي رودخانه خشك اين شهر است.
«ولوي» معاون طبيعي اداره كل حفاظت محيط زيست استان فارس با بيان اين مطلب گفت: احياي رودخانه خشك تنها با جاري شدن آب در بستر رودخانه عملي مي شود و از اين طريق ديگر پساب هاي شهري به رودخانه منتقل نخواهد شد.
وي اظهار داشت: با احداث سد تنگ سرخ آب حاصل از بارش برف و باران ذخيره شده و هدفمند در بستر رودخانه جاري مي شود و مازاد آن روانه درياچه هاي زيردست رودخانه خواهد شد.
وي افزود: براساس ابلاغيه وزارت نيرو مقدر است درصدي از آب ذخيره شده در پشت سدها به عنوان حقابه با برنامه اي زمان بندي شده وارد رودخانه هاي همجوار با سدها شود كه از اين طريق ديگر شاهد خشكي درياچه هاي زيردست سدها نخواهيم بود.
وي گفت: پرداخت حقابه ها موضوع مهمي بود كه در گذشته رعايت نمي شد و اين امر به خشك شدن اكثر تالاب هاي مهم مانند بختگان، اروميه، هامون و بسياري از تالاب هاي ديگر كشور انجاميد.
وي با تأكيد بر اينكه خشك شدن درياچه ها مسائل مهم زيست محيطي را تحت الشعاع قرار مي دهد، افزود: علاوه بر عدم پرداخت حقابه درياچه ها در گذشته كار مطالعاتي مناسبي نيز درخصوص جلوگيري از خشك شدن درياچه ها صورت نگرفته است.
وي گفت: با خشك شدن درياچه ها زمين هاي اطراف به شوره زار تبديل مي شود و اين امر زندگي كشاورزان و مردم منطقه را با مشكلات زيادي مواجه مي كند.

 



40درصد فرش كشور از آذربايجان شرقي صادر مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
هم اكنون 40درصد صادرات فرش ايران از آذربايجان شرقي صورت مي گيرد و 70درصد فرش استان، صادراتي است.
رئيس اداره فرش آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: اين استان، قطب اصلي قالي كشور مي باشد.
علي سليماني افزود: در اين استان يك ميليون مترمربع قالي، توليد مي شود و 500هزار نفر به طور مستقيم و غيرمستقيم در بخش قالي بافي، مشغول فعاليت مي باشند.
وي با اشاره به اين كه فرش آذربايجان شرقي، مقام اول كشور را در اختيار دارد گفت: آذربايجان شرقي، عملا به عنوان مهد فرش كشور به حساب مي آيد.

 



چالوس در آتش بي توجهي مسئولان مي سوزد

كرج-خبرنگار كيهان:
آتش زدن زباله در شهر آسارا در جاده چالوس مشكلات زيست محيطي خطرناكي را به دنبال دارد.
نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر بروز بحران زيست محيطي به علت انباشت زباله در كرج گفت: مسئولان منطقه نسبت به اين مساله هيچ واكنشي را نشان نداده اند كه اين امر موجب نارضايتي مردم شده است.
عزيز اكبريان افزود: انباشت و سوزاندن زباله موجب آلودگي محيط زيست، هوا و آب منطقه مي شود و از اين رو مسئولان بايد به دنبال طرحي براي جمع آوري زباله هاي منطقه چالوس باشند.
وي خاطرنشان كرد: براساس مصوبه فرمانداري كرج و قرارداد منعقده ميان شهرداري آسارا و شوراي اسلامي، جمع آوري و ساماندهي پسماند و زباله از منطقه بيلقان تا كندوان بر عهده شهرداري است كه شهرداري بايد نسبت به اين موضوع توجه نشان دهد.

 



نامه سرگشاده مردم ساري به رئيس جمهور دستور وزير كشور نتيجه اي نداشت

ساري- خبرنگار كيهان:
جمعي از مردم ساري با ارسال نامه اي سرگشاده به رئيس جمهور خواستار ساماندهي منطقه جرم خيز 75دستگاه (ترك محله) شدند.
در اين نامه خطاب به احمدي نژاد آمده است: در حالي كه در جريان دور سوم سفرهاي استاني جناب عالي و هيئت دولت به استان مازندران و تقديم نامه اي از سوي جمعي از مردم ساري و ملاقات حضوري با وزير كشور، شخص آقاي نجار و هيئت همراهشان از منطقه 75 دستگاه (ترك محله) ساري بازديد كردند و وزير كشور در اين بازديد بر اقدام عاجل در خصوص پاكسازي منطقه تاكيد كرد.
در اين بازديد چندين نشست با اهالي منطقه مذكور برگزار و مقرر شد كه ملك آنان خريداري شود كه مورد استقبال نيز قرار گرفت. حتي چند بار پيمانكاران و مهندساني از طرف دولت با همراهي و محافظت مامورين امنيتي در محل حاضر شدند و به متراژ خانه ها و كوچه ها و همچنين قيمت گذاري خانه ها پرداختند. فعاليت ها و برنامه ها به خوبي پيش مي رفت و مردم منطقه پس از سال ها انتظار و عذاب اميدوار شده بودند كه به خواسته چندين ساله شان رسيدگي مي شود. اما متأسفانه پس از مدتي به دلايلي نامعلوم پيگيري ها قطع و موضوع با قرار دادن يك كانكس نيروي انتظامي در يكي از ورودي ها و مسدود كردن تعدادي از كوچه هاي فرعي با سكوهاي بتني پيش ساخته ختم شد.
اقدامات انجام شده برخلاف تصور و دور از انتظار بود و مردم منطقه را با بن بست وعده ها مواجه كرد.
چطور ممكن است با استقرار چند مامور و سرباز كه آنها هم فقط نظاره گر اين اتفاقات هستند بتوان جلوي ترانزيت موادمخدر و فساد و فحشاي منطقه را گرفت؟
همچنين در اين نامه آمده است:
آقاي رئيس جمهور؛ در پايان از شما مي خواهيم اگر اين بار هم قرار نيست اقدامي جهادي براي تحقق خواست مردم شريف ساري و قريب به اتفاق اهالي آبرومند منطقه 75 دستگاه انجام گيرد، حداقل از استاندار و اعضاي شوراي تامين استان بخواهيد يك شبانه روز را به اتفاق خانواده هايشان در محله هاي ما سپري كنند تا حداقل از اين همراهي بر خود بباليم و در غم ما شريك شوند!

 



توقيف دستگاه هاي حفاري غيرمجاز در گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
دستگاههاي حفاري غيرمجاز كه اقدام به حفاري چاه نمايند، با همكاري نيروي انتظامي توقيف و به پاركينگ منتقل مي شوند.
مديرامور منابع آب شهرستانهاي گنبدكاووس و مينودشت با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در اين خصوص اخيراً يك دستگاه حفاري ضربه اي غيرمجاز در حين حفاري چاه غيرمجاز توسط اكيپ گشت و بازرسي اداره امور آب منطقه اي گنبد و مينودشت و با همكاري نيروي انتظامي توقيف و به پاركينگ آن اداره منتقل شد.
مهندس «جواد تيموري» افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون تعداد پنج دستگاه حفاري غيرمجاز شامل چهار دستگاه حفاري تراكتوري و يك دستگاه حفاري ضربه اي فاقد صلاحيت حفاري توسط اكيپ هاي گشت و بازرسي اين اداره در حين عمليات حفاري چاه هاي غيرمجاز توقيف و جهت رسيدگي قانوني به تخلف آنان به مراجع قضايي معرفي شدند.
مهندس تيموري ادامه داد: اينگونه چاه هاي غيرمجاز توسط اكيپ هاي گشت و بازرسي امورهاي آب شناسايي مي شوند و مرتكبين به اين عمل مجرمانه به مراجع قضايي منطقه معرفي و با آنان برخورد قانوني انجام مي شود و چاه محفوره غيرمجاز نيز مسدود و پلمب مي گردد.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

اهواز- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان دامپزشكي كشور با صدور حكمي دكتر كناركوهي را به عنوان مديركل دامپزشكي خوزستان منصوب كرد.
گرگان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي حسين علي خواجه مظفري به عنوان مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان گلستان منصوب شد.
سمنان- خبرنگار كيهان: در مراسمي مهندس اسماعيل صادقي به عنوان مديركل جديد مسكن و شهرسازي استان سمنان معرفي شد.
بندرعباس- خبرنگاركيهان: طي مراسمي حجت الاسلام والمسلمين علي مريدي زاده به عنوان مديركل جديد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان معرفي شد.
همدان- خبرنگاركيهان: طي مراسمي سرهنگ رسول مرادي به عنوان فرمانده جديد نيروي انتظامي شهرستان همدان تعيين شد.
رشت- خبرنگاركيهان: استاندار گيلان با صدور حكمي محمد بهبودآهني را به عنوان عضو جديد كميته هماهنگي امور توليدي اين استان منصوب كرد.
كرج- خبرنگاركيهان: طي حكمي از سوي استاندار البرز غلامحسين آزاد به عنوان مديركل دفتر بازرسي، ارزيابي بر عملكرد و پاسخگويي به شكايات استانداري البرز منصوب شد.
¤ طي حكمي از سوي معاون اداري و مالي شهرداري كرج، حسن محمد كريمي به سمت جانشين مدير روابط عمومي و بين الملل شهرداري كرج منصوب شد.
¤ وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در حكمي كاوه حدادپور را به سمت مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان البرز منصوب كرد.

 



معاون استاندار: اجازه ساخت مسكن مهر ديگر مناطق كشور را در البرز نمي دهيم

كرج- خبرنگار كيهان:
معاون عمراني استانداري البرز گفت: اجازه نمي دهيم مسكن مهر مناطق ديگر كشور در استان البرز ساخته شود.
احمد افضلي افزود: در اين خصوص مديريت لازم اعمال مي شود تا از به وجود آمدن مشكلات احتمالي جلوگيري شود و مشكلات كنوني نيز كاهش يابد.
وي پروژه مسكن مهر را از مهم ترين پروژه هاي عمراني عنوان كرد و اظهار داشت: اجراي پروژه مسكن مهر به خانه دار شدن خانواده هاي بدون مسكن كمك مي كند و تاثيرات مطلوبي در اين خصوص برجاي مي گذارد.
افضلي تصريح كرد: تا پايان امسال، 5هزار و 800 واحد مسكن مهر تحويل مردم اين استان داده مي شود و آماده بهره برداري است.
وي بيان كرد: استان البرز مهاجرپذير است و اين امر، ضرورت اجراي طرح هاي مسكن مهر را بيش از پيش آشكار مي كند.

 



از نگاه دوربين
دارندگي و بي قانوني!

ضرب المثل قديمي مي گويد؛ دارندگي و برازندگي. اما در شهرمان بابل عده اي دارندگي را با بي قانوني يكي كرده اند.
پارك كردن خودرو آن هم در پياده رو كه اختصاص به عابران پياده دارد؛ آيا توهين آشكار به قانون و تضييع حقوق شهروندان نيست.
بياييم براي خودمان و شهروندان شهرمان احترام قائل شويم.
عكس از :
علي كفايي مهر

 



زيباسازي كتابخانه ها با هدف جذب حداكثري

يزد- خبرنگاركيهان:
معاون امور استان ها، مجلس و مشاركت نهاد كتابخانه هاي كشور گفت: براي جذب بيشتر مردم و جوانان به كتابخانه ها، توجه به جذابيت و زيباسازي كتابخانه ها ضروري است.
سيدجواد سادات فاطمي در مراسم توديع و معارفه مديركل كتابخانه هاي عمومي يزد با تأكيد بر پيشرفت هاي سخت افزاري و نرم افزاري استان در ترويج فرهنگ كتابخواني و مطالعه اظهارداشت: استان يزد همواره در مسائل فرهنگي پيشگام بوده و اين استان از نظر زيرساخت كتابخانه ها وضعيت مطلوبي دارد.
وي افزود: فعاليت هاي فرهنگي در استان يزد در دو سال گذشته قابل توجه بوده و سطح مراجعه به كتابخانه ها نيز افزايش چشمگيري داشته است.
معاون سياسي امنيتي استانداري يزد نيز در اين مراسم با بيان اهميت كتابخواني و پيشينه استان در دانش اندوزي و توجه به كتاب بيان داشت: مهم تر از بسط كتابخواني اين است كه در سايه مطالعه، رشد تفكر و بينش و انديشه را داشته باشيم.
غلامحسين دشتي افزود: در دوسال گذشته توسعه فضاي كتابخانه به نحو مطلوبي انجام شده ولي بسط فرهنگ كتابخواني موضوعي فراتر و مهمتر است.
وي با اشاره به اينكه لازم است ترويج كتاب و كتابخوابي در همه حوزه هاي اجتماعي ايجاد كنيم خاطرنشان كرد: بايد روش هاي صحيح كتابخواني و مطالعه را ترويج داده و در كتابخانه فضايي براي آموزش روش كتابخواني و سير مطالعه و تحليل، فراهم شود و نيز مطالعه بايد به يك تخصص و دارايي علمي تبديل شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14