(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 5 مهر 1390- شماره 20033

حديث دشت عشق
جباري پيام آور شادي براي استقلال صدر جدول دوباره آبي شد
اخبار كوتاه از فوتبال
پيروزي واليبال ايران در ديدار سنتي برابر ژاپن
واكنش وزارت ورزش و جوانان به انتخاب ناظر براي بازي ايران و بحرين
عباسي: ادعاي بحريني ها خنده دار است
تيم ملي تكواندو چهارشنبه در منچستر
آخرين وضعيت قايقراني پيش از ميزباني رقابت هاي قهرماني آسيا
دنيامالي: كاناپولوي ايران قدرت اول آسياست
آغاز دور دوم مرحله گروهي ليگ قهرمانان صف آرايي مونيخي ها مقابل ستارگان منچسترسيتي
وزنه برداري،فوتبال نيست كه كاپيتان بخواهد باقري:10 وزنه بردار تيم ملي را تا المپيك لندن حفظ مي كنيم
صدور حكم انضباطي كنفدراسيون فوتبال آسيا سپاهان سه بر صفر مقابل السد بازنده شد
تيم ملي تيراندازي 22 مهر راهي كويت مي شود
آغاز تور بين المللي دوچرخه سواري مازندران



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمدرضا جعفر پيشه»
«انا مسلم، دخيل يا خميني...»
خوش اخلاق و مهذب بود و فعال و مؤدب، دائم الذكر بود و محب اهل بيت(ع) مخصوصاً حضرت زهرا (س)، دو ماه در قم و دو ماه درجماران محافظ بيت امام بود. مي گفت: اناري از دست امام گرفته و نوش جان كرده است! شهيد صياد شيرازي مي گفت:«درسردسير و گرمسير بچه اي مانند او با جثه اي كوچك اما پر فعاليت نديده ام».
طلبه شهيد جعفر پيشه درمدرسه ذوالفقار درمحضر استادان مهذب، علم و معرفت آموخت. با آموختن فنون رزم و آموزش سلاح به همراه برادرش به جبهه رفت. مدتي مسئوليت تداركات جبهه دارخوين را برعهده داشت و درهمان منطقه هنگام پيشروي به طرف دشمن شربت شهادت نوشيد.
خاطرات جعفر پيشه از جبهه دارخوين و فرار متجاوزان بعثي خواندني است كه چگونه فرود آمدن شيران بيشه اسلام را برسرشان مي ديدند و فرياد بر مي آوردند:«انا مسلم و دخيل يا خميني».
طلبه بسيجي شهيد «محمدرضا جعفر پيشه»،سال 1339 دراصفهان متولد شد و در23/3/1360 درمنطقه دارخوين به شهادت رسيد.

 



جباري پيام آور شادي براي استقلال صدر جدول دوباره آبي شد

سرويس ورزشي-
تيم فوتبال استقلال تهران با برتري برابر سايپا مجددا به صدر جدول رده بندي مسابقات ليگ برتر بازگشت.
در ادامه رقابت هاي هفته هشتم ليگ برتر روز گذشته يك ديدار در تهران برگزار شد كه طي آن تيم فوتبال استقلال موفق شد با يك گل از سد سايپا عبور كند و با 19 امتياز مجددا صدر جدول رده بندي را بدست آورد. دو تيم در نيمه اول بازي كند و سردي را به نمايش گذاشتند و توپ بيشتر در ميانه ميدان در جريان بود تا نيمه نخست با نتيجه تساوي بدون گل به پايان رسيد. اما در نيمه دوم شرايط بازي تا حدودي تغيير كرد و دو تيم فوتبال بهتري را به نمايش گذاشتند . دراين ميان موقعيت هايي نيز نصيب دو تيم شد كه از آن استفاده نكردند تا اينكه در دقيقه 76 مجتبي جباري قفل دروازه ها را شكست و با شوتي از پشت محوطه جريمه دروازه سايپا را باز كرد. استقلال با اين پيروزي 19 امتيازي شد و به دليل تفاضل گل بهتر نسبت به صبا در صدر جدول رده بندي قرار گرفت.
قضاوت اين مسابقه بر عهده محسن قهرماني بود كه به مجيدي، كرار و جباري از استقلال و غلام نژاد از سايپا كارت زرد نشان داد.
سايپا نيز با قبول چهارمين شكست اين فصل خود 10 امتيازي باقي ماند و در رده هشتم ايستاد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پنالتي زن عجيب جهان درگذشت
بازيكن 21 ساله تيم ملي فوتبال امارات كه توانسته بود ضربه پنالتي را با پشت پا تبديل به گل كند، جان خود را از دست داد. هافبك باشگاه بني ياس كه به همراه تيم ملي امارات براي بازي با كره جنوبي آماده مي شد، در بازگشت از تمرين اين تيم دچار سانحه شد و جان باخت. آوانا به همراه برادرش از تمرين امارات كه در العين برگزار شده بود بازمي گشت كه در راه با كاميوني برخورد كرد. او در همان لحظه جان باخت ولي برادرش زنده ماند و اكنون نيز در بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان قرار دارد. تياب آوانا چندي پيش در ديدار دوستانه امارات و لبنان توانسته بود ضربه پنالتي خود را با پشت پا وارد دروازه حريف كند.
مدير عامل جديد شاهين كناره گيري كرد
مدير عامل جديد و 72 ساله باشگاه شاهين بوشهر در حالي كه حكم خود را دريافت نكرده بود، به توصيه پزشكان از سمت خود كناره گيري كرد. در حالي كه روز يكشنبه هيئت مديره باشگاه شاهين بوشهر عبدالصاحب امامي را به عنوان مدير عامل باشگاه شاهين بوشهر انتخاب كردند،اين مدير عامل 72 ساله به دليل مشكل قلبي از ادامه فعاليت بازماند. احمد گزي رئيس هيئت موسسين باشگاه شاهين بوشهر ضمن تاييد اين خبر گفت:« در حال حاضر در حال بررسي گزينه هاي ديگري هستيم.
دوپينگ يك بازيكن ليگ برتري
رئيس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال از مثبت اعلام شدن يك تست دوپينگ خبر داد. هاشميان ضمن بيان اين خبر گفت: پس از ارسال 28 نمونه تست دوپينگ به آزمايشگاه كلن آلمان، 27 نمونه منفي و يك نمونه مثبت اعلام شد. وي افزود: نمونه ها مربوط به هفته هاي نخستين ليگ برتر و همچنين خارج از مسابقات بوده است.
دعوت رئيس موقت AFC به تهران
مسئولين فدراسيون نشست مشتركي را با جي لانگ،رئيس موقت كنفدراسيون فوتبال غرب آسيا در خصوص هماهنگي و برنامه ريزي آينده فوتبال آسيا برگزار كردند. در اين نشست مقرر شد فدراسيون ايران با ارسال نامه اي به جي لانگ، از وي دعوت كند تا در زمان حضور بلاتر در ايران، رئيس موقت AFC نيز حضور داشته باشد.
برگزاري نخستين نشست هيات مديره استقلال
اولين جلسه رسمي هيأت مديره باشگاه استقلال تهران ساعت 17 امروز در ساختمان باشگاه استقلال برگزار مي شود. پيش از اين قرار بود اين جلسه شب گذشته و پس از بازي استقلال و سايپا برگزار شود.
مدال افتخار پرتغال بر گردن مورينيو
دولت پرتغال، ژوزه مورينيو، سرمربي رئال مادريد را براي دريافت مدال افتخار اين كشور به خاطر تلاش هاي او در زمينه ترويج گردشگري در اين كشور، انتخاب كرد. سرمربي رئال مادريد پيش از اين هم دكتراي افتخاري دانشكده تربيت بدني دانشگاه ليسبون را دريافت كرده بود. وي همچنين در سال هاي 2004 و 2005 و 2010 از سوي فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار فيفا به عنوان بهترين مربي جهان انتخاب شد.

 



پيروزي واليبال ايران در ديدار سنتي برابر ژاپن

تيم ملي واليبال ايران با پيروزي قاطعانه برابر تيم ملي واليبال ژاپن با اقتدار به مرحله يك چهارم نهايي مسابقات قهرماني مردان آسيا صعود كرد.
ديدار تيم هاي ملي واليبال ايران و ژاپن در روز پاياني مرحله دوم مسابقات قهرماني آسيا شب گذشته در سالن 12 هزار نفري آزادي برگزار شد كه طي آن ملي پوشان كشورمان در 3 گيم متوالي حريف خود را شكست دادند.ژاپن در مسابقات قهرمانان قاره ها كه سال پيش برگزار شد مغلوب تيم ايران شده بود اما قبل و بعد از اين مسابقات در فينال مسابقات 2009 قهرماني آسيا و بازي هاي آسيايي 2010 چين موفق به شكست ايران و فتح هر دو جام قهرماني اين رقابت ها شده بود.تيم ملي واليبال ايران با كسب اين پيروزي در صدر جدول رده بندي گروه E را تثبيت كرد و با اقتدار به مرحله يك چهارم نهايي صعود كرد. سريلانكا حريف ايران در اين مرحله خواهد بود. ديدار تيم هاي ايران و سريلانكا امروز برگزار مي شود.

 



واكنش وزارت ورزش و جوانان به انتخاب ناظر براي بازي ايران و بحرين
عباسي: ادعاي بحريني ها خنده دار است

وزير ورزش و جوانان گفت: در ايران عزيز كه بالاترين امنيت منطقه اي را دارد، ادعاي بحريني ها احمقانه و تا حدي خنده دار است.
عباسي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا قرار است با توجه به چارت وزارت ورزش و جوانان نيروهاي مازاد تعديل شوند؟ گفت: هيچ كدام از نيروهاي دو سازمان قبلي تعديل نخواهند شد، زيرا آن ها كارمندان دولت هستند. البته ممكن است جابه جايي مديريتي به دليل ادغام اين دو سازمان صورت گيرد كه اين امر نيز اجتناب ناپذير است اما كليه نيروهايي كه در سازمان تربيت بدني و سازمان ملي جوانان بوده اند در بدنه چارت جديد جاي مي گيرند.
خبرنگاري با بيان اينكه ظاهرا فدراسيون فوتبال بحرين در بازي با ايران حضور ناظر امنيتي را خواستار شده و فيفا هم اين ناظر را انتخاب كرده، نظر وزير ورزش و جوانان را جويا شد كه عباسي در پاسخ گفت: اين ادعا تا حدي احمقانه و خنده دار است. البته ما خوشحال نيستيم كه در بحرين نزاع و جنگ كه توسط آمريكا و همراهان آن تشديد مي شود، برقرار است اما اين نگراني وجود دارد كه اگر تيمي در بحرين قرار گيرد بايد تضمينهاي امنيتي نسبت به آن انجام شود.
عباسي ادامه داد: در ايران عزيز كه بالاترين امنيت منطقه اي را دارد چنين موضوعي احمقانه و تا حدي خنده دار است. به نظر مي رسد اين امر در ادامه جو سازي هايي است كه آمريكا و ساير همراهان آن در منطقه به دنبال آن هستند تا فشار خود را به مظلومان بحرين وارد كنند.

 



تيم ملي تكواندو چهارشنبه در منچستر

تيم ملي تكواندو براي حضور در مسابقات بين المللي چهارشنبه شب عازم منچستر مي شود.
تورنمنت بين المللي تكواندو روزهاي 9 و 10مهر در منچستر برگزار مي شود و تيم ملي ايران با 24 تكواندوكار زن و مرد چهارشنبه راهي محل برگزاري مسابقات خواهد شد. تيم ملي ايران در اين رقابت ها در تمامي اوزان شركت خواهد كرد.
ملي پوشان هم اكنون در اردو به سر مي برند. البته يوسف كرمي و باقري معتمد دچار آسيب ديدگي هستند. اين 2 تكواندوكار به مسابقات اعزام مي شوند اما اين كه به مبارزه خواهند پرداخت يا نه به شرايطشان در منچستر بستگي دارد.
رضا مهماندوست، سرمربي تيم ملي بزرگسالان با اعلام اين خبر گفت: بارها به بازيكنان گفتم در زمان نزديك به اعزام در ليگ حاضر نشوند اما تكواندوكاران با خواهش از من خواستند كه در ليگ شركت كنند به همين دليل تعدادي از بازيكنان دچار آسيب ديدگي هستند. البته شرايط آنها خوب است و تنها مشكل ما معتمد است. وي ادامه داد: در مسابقات بين المللي منچستر تاكنون 700 تكواندوكار اعلام آمادگي كرده اند كه نسبت به سال گذشته در مسابقات آزاد رشد زيادي داشته است. باعث افتخار كشورهاي ديگر است كه با تكواندوكاران ايراني به رقابت بپردازند.

 



آخرين وضعيت قايقراني پيش از ميزباني رقابت هاي قهرماني آسيا
دنيامالي: كاناپولوي ايران قدرت اول آسياست

رئيس فدراسيون قايقراني به دنبال برگزاري مسابقات كاناپولو قهرماني آسيا درتهران گفت: هر سه تيم كشورمان شانس ايستادن بر روي سكوي قهرماني آسيا را دارند.
احمد دنيامالي ضمن بيان اين مطلب گفت: از زماني كه كنفدراسيون قايقراني آسيا با پيشنهاد ايران براي ميزباني چهاردهمين دوره مسابقات كاناپولوي قهرماني آسيا در تهران موافقت كرد ستادي را براي برگزاري هرچه بهتر اين رقابتها تشكيل داديم. اين ستاد اولويت هاي كاري مختلفي داشت. از وضعيت برگزاري مسابقات، اسكان، ترانسفر ميهمانان تا رواديد آنها كه از جمله مهمترين بخش هاي اين هماهنگي ها بود. خوشبختانه با هماهنگي كميته ملي المپيك و وزارت امور خارجه تمام كارهاي سفر اين تيم ها به ايران انجام شده و دغدغه اي در اين خصوص نداريم.
رئيس فدراسيون قايقراني كشورمان با بيان اينكه اميدواريم بتوانيم ميزبان خوبي براي اين رقابتها باشيم در خصوص تعويق اين رقابتها از خرداد به مهر ماه هم گفت: ظرفيت كاناپولو آسيا همين است. در مجموع در آسيا سه كشور ايران، چين و ژاپن در اين رشته بيشتر فعال هستند و معمولاً اين سه تيم پاي ثابت مسابقات بوده و براي كسب سهميه جهاني به مصاف هم مي روند.
رئيس فدراسيون قايقراني كشورمان با بيان اينكه كاناپولوي ايران در حال حاضر قدرت اول آسياست، تصريح كرد: تيم بزرگسالان ما در چندين دوره حضور خود تنها صاحب يك عنوان دومي و سومي شده است اما اين بار با توجه به امتياز ميزباني ايران و تمرينات خوب تيم اميدواريم بتواند براي اولين بار قهرمان آسيا شود. تيم جوانان هم شرايط خوبي براي تكرار عنوان قهرماني دوره قبل خود را دارد.چهاردهمين دوره مسابقات كاناپولو قهرماني آسيا و انتخابي جهان از هشتم تا دهم مهرماه در تهران برگزار مي شود.

 



آغاز دور دوم مرحله گروهي ليگ قهرمانان صف آرايي مونيخي ها مقابل ستارگان منچسترسيتي

در اولين شب از دور دوم مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا ورزشگاه آليانس آره نا شهر مونيخ آلمان، محل تقابل دو قدرت كنوني بوندس ليگا و ليگ برتر انگليس خواهد بود.
امشب در ورزشگاه آليانس آره نا جايي كه تيم بايرن مونيخ پيكارهاي خانگي خود را برگزار مي كند، غوغايي به پا خواهد شد و باوارايي ها آماده ميزباني از منچسترسيتي مي شوند.
در يك سوي ميدان مونيخي ها كه در بوندس ليگا با 18امتياز پس از گذشت 7 هفته از شروع ليگ صدرنشين هستند، به استقبال از منچسترسيتي، خواهند رفت كه در دو، سه سال گذشته، هزينه بس گزافي صرف خريد بازيكنان نامي كرده است و اكنون هم طراز با منچستريونايتد با 16امتياز پس از شش هفته از آغاز ليگ برتر در مكان دوم قرار دارد.
رويارويي اين دو قدرت با توجه به حضور دو مربي نام آشنا همچون يوپ هاينكس و روبرتو مانچيني و با درنظر گرفتن رقابت ديرينه فوتبال آلمان و انگليس بدون شك ديدني و جذاب خواهد بود، به خصوص كه بايرن در 9 ديدار اخير خود اجازه دريافت هيچ گلي را نداده و با 20 گل زده از توان هجومي خوبي نيز برخوردار است. در ديداري ديگر در ورزشگاه سانتياگو برنابئو، رئال مادريد كهكشاني به استقبال از آژاكس آمستردام غول هميشگي فوتبال هلند خواهد رفت. برنامه كامل بازي هاي مرحله گروهي سه شنبه شب به شرح زير است:
گروه A:
¤ بايرن مونيخ آلمان- منچسترسيتي انگلستان
¤ ناپولي ايتاليا- ويارئال اسپانيا
گروه B:
¤ ترابوزان اسپورتركيه- ليل فرانسه
¤ زسكا مسكوي روسيه- اينترميلان ايتاليا
گروه C:
¤ منچستريونايتد انگلستان- باسل سوئيس
¤ اتلول گالاتي روماني- بنفيكاي پرتغال
گروه D:
¤ المپيك ليون فرانسه- ديناموزاگرب كرواسي
¤ رئال مادريد اسپانيا- آژاكس هلند

 



وزنه برداري،فوتبال نيست كه كاپيتان بخواهد باقري:10 وزنه بردار تيم ملي را تا المپيك لندن حفظ مي كنيم

سرمربي تيم ملي وزنه برداري گفت: 10 نفري كه در حال حاضر در اردوي تيم ملي هستند، بيشترين شانس را براي حضور در المپيك دارند و تمركز اصلي خود را براي حضور در المپيك بر روي همين نفرات خواهيم گذاشت.
كوروش باقري در مورد آخرين شرايط ملي پوشان وزنه برداري ايران گفت: ملي پوشان تمرينات آماده سازي خود را در اردوي سنندج پشت سر مي گذارند و از شرايط نسبتا خوبي برخوردار هستند. البته يكي دو ملي پوش مانند نواب نصير شلال از ناحيه كمر و كيانوش رستمي از ناحيه زانو كمي مصدوم هستند كه اين موضوع باعث شده تا اين دو كمي كار را كم فشارتر از سايرين دنبال كنند.
باقري در مورد اينكه گفته مي شود ابراهيمي به عنوان كاپيتان تيم ملي وزنه برداري محسوب مي شود، گفت: در رشته هاي انفرادي لفظ كاپيتان معنا ندارد اما به هر حال ابراهيمي سن و سالش از سايرين بيشتر است. وزنه برداري مانند فوتبال نيست كه كاپيتان بخواهد و اين از آن حرف هايي است كه از خودشان درآورده اند.
وي افزود: تا روز آخر كه ركوردگيري انجام مي شود ملي پوشان در اردو باقي مي مانند و ديگر كسي از جمع ما جدا نخواهد شد. مگر اينكه ملي پوشي احساس كند كه نمي تواند با سايرين رقابت كند و به درخواست خودش جدا شود. در غير اين صورت ما تا روز اعزام كه 8 نفر اصلي مشخص مي شوند ريزش نخواهيم داشت.

 



صدور حكم انضباطي كنفدراسيون فوتبال آسيا سپاهان سه بر صفر مقابل السد بازنده شد

براساس حكم كميته انضباطي كنفدراسيون فوتبال آسيا السد قطر با نتيجه 3 بر صفر پيروز ديدار رفت مقابل سپاهان شد و نماينده كشورمان با جريمه هزار دلاري مواجه شد.
كميته انضباطي كنفدراسيون فوتبال آسيا تصميم گرفت تا به دليل تخلف سپاهان در استفاده از بازيكن دو اخطاره نتيجه بازي رفت ميان دو تيم السد قطر و سپاهان اصفهان را 3 بر صفر به سود تيم قطري اعلام كند.
سپاهان موفق شد در ديدار رفت كه 23 شهريور برگزار شد، با نتيجه يك بر صفر به پيروزي برسد.
اين كميته اعلام كرد كه رحمان احمدي از سپاهان بايد به دليل دريافت دو كارت زرد متوالي در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا 2011 كه در تيم پيروزي تهران بازي مي كرد، در ديدار مقابل السد قطر محروم مي شد.
وي در بازي اول مقابل الاتحاد عربستان اولين كارت زرد خود را دريافت كرد و در ديدار مقابل الوحدت امارات (آخرين بازي پيروزي در اين رقابت ها) نيز دومين كارت زرد را از سوي داور بازي دريافت كرد.
بر طبق ماده 69 بند الف قوانين رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا 2011، ماده 17 بند 3 و ماده 38 بند يك و چهار قوانين انضباطي AFC محروميت احمدي بايد در دور رفت مسابقات مرحله يك چهارم نهايي لحاظ مي شد.
علاوه بر اين كه نتيجه بازي 3 بر صفر به سود السد قطر اعلام مي شود، جريمه هزار دلاري براي تيم سپاهان در نظر گرفته شده و اين بازيكن در بازي برگشت مقابل السد محروم خواهد بود. سپاهان اين حق را دارد كه تا 3 روز درخواست تجديدنظر كند.
بازي برگشت ميان دو تيم در مرحله يك چهارم نهايي در ورزشگاه السد فردا برگزار خواهد شد.

 



تيم ملي تيراندازي 22 مهر راهي كويت مي شود

تيم ملي تيراندازي كشورمان براي حضور در رقابت هاي بادي قهرماني آسيا 22 مهر راهي كويت مي شود.
تيم ملي تيراندازي اهداف ثابت ايران براي حضور در چهارمين دوره رقابت هاي بادي قهرماني آسيا در دو رشته تفنگ و تپانچه 22 مهرماه با تيمي كامل متشكل از 32 تيرانداز و 10 همراه عازم كويت مي شود. تيم ملي تيراندازي ايران در رده هاي سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در دو قسمت مردان و زنان در اين رقابت ها شركت مي كند، ضمن اين كه برگزاري اين رقابت ها پيش از مسابقات قهرماني اهداف ثابت و پروازي آسيا كه آذرماه به ميزباني دوحه قطر و به منظور توزيع سهميه المپيك 2012 لندن برگزار مي شود، مي تواند تدارك خوبي براي ملي پوشان ايران محسوب شود.

 



آغاز تور بين المللي دوچرخه سواري مازندران

هجدهمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري مازندران از امروز در شهرهاي شمالي كشورمان آغاز مي شود.
هجدهمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري مازندران به عنوان تنها تور رده سني جوانان در قاره آسيا از امروز به مدت 5 روز در شهرهاي شمالي كشورمان برگزار مي شود. در اين تور بين المللي حضور هشت تيم خارجي چون ارمنستان، ازبكستان، تايلند، تركمنستان، عراق، تركيه، مالزي و سوريه قطعي است.همچنين تيم هاي داخلي مازندران الف و ب، پتروشيمي تبريز، كاشي پيروزي، مهريزيزد، مس كرمان و ترافيك تهران هم در اين تور بين المللي حاضر هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14