(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 5 مهر 1390- شماره 20033

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
درباره يك شرط بندي ! (يادداشت روز)
ولايتي سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان شد
جدول ضرب ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
پاسخ وكيل مدافع به ادعاهاي 2 جاسوس آمريكايي در نيويورك
لاريجاني در جمع خبرنگاران: فلسطين موضوع مشترك همه مسلمانان و آزاديخواهان جهان است
قابل شما را ندارد! بعداً جبران مي كنيم (خبر ويژه)
آقاي ژان دانيل! عصباني هستي يا با دمت گردو مي شكني؟! (خبر ويژه)
صهيونيست ها كه خودشان مي گويند مال اين حرف ها نيستند اما... (خبر ويژه)
وقتي مشنگ ها به پست هم مي خورند (خبر ويژه)
روايت خواندني از علت ديپورت پناهنده هاي ايراني در غرب (خبر ويژه)



درباره يك شرط بندي ! (يادداشت روز)

1- اواخر سال گذشته و پس از گذشت 20 ماه از فتنه چند لايه 88 بود كه جرج سوروس ميلياردر سرشناس آمريكايي و از طراحان مشهور انقلاب هاي مخملي و رنگين به شبكه تلويزيوني «سي.ان.ان» آمد تا با فريد زكريا پيرامون نظام جمهوري اسلامي ايران به بحث و تحليل بنشيند.
هرچند جرج سوروس در برنامه «جي پي اس» اين شبكه تلويزيوني آمريكا با ژست تحليلگر و كارشناس ارشد مسايل سياسي حضور يافته بود اما آنچه كه اين حضور و گفته هاي سوروس را بيشتر قابل توجه مي كرد يكي نقش پيدا و پنهان وي در سطحي از مديريت بيروني فتنه بود و ديگر آنكه سوروس مديرعامل بنياد «جامعه باز» است كه به عنوان يكي از موسسات پوششي سازمان سيا- CIA- عمل مي كند.
در آن برنامه كه گويا در مقام واكاوي ناكامي و به ثمر نرسيدن فتنه 88 عليه جمهوري اسلامي است؛ سوروس در برابر سؤالات فريد زكريا و بي آنكه شواهد و قرائني ارائه كند يا دست كم تحليلي را پيوست سخنانش كند مي گويد: «من متقاعد شده ام كه رژيم [جمهوري اسلامي] ادامه حيات پيدا نخواهد كرد و بعيد مي دانم موفقيتي كسب كند.»
جرج سوروس در نهايت به اين استدلال به اصطلاح مدرن روي مي آورد و خاطرنشان مي كند: «من حاضرم شرط ببندم كه رژيم جمهوري اسلامي ايران تا يك سال ديگر بيشتر سر كار نخواهد بود».
به فاصله چند روز بعد از اين رجزخواني توخالي سوروس، فارين پاليسي در ارزيابي ادعاي وي و طرح «شرط بندي» براي سقوط ايران نوشت: «ادعاي جرج سوروس كه هفته گذشته در سي ان ان مدعي شد حاضر است شرط ببندد ايران تا يك سال آينده سقوط خواهد كرد در حالي است كه تا يك سال ديگر توازن قوا در خاورميانه به شكل قطعي تري حتي بيش از پيش به نفع ايران رقم خواهد خورد.» و...
2- اكنون پس از گذشت 7 ماه از ادعاي مضحك جرج سوروس، قضيه كاملا روشن است و اين نوشتار درصدد نيست تا توهم و يا به تعبيري آرزوي خام دشمنان نشان دار جمهوري اسلامي ايران را مورد موشكافي و ارزيابي قرار دهد.
نگاهي به محيط پيراموني و خارج از فضاي رسانه اي دشمنان ايران اسلامي، نشان مي دهد اكنون تحولات منطقه اي و فرامنطقه اي شتاب گرفته اند و از يكسو موج مواج بيداري اسلامي با حضور آگاهانه ملت ها به قوت و باقدرت در پيش است و از سوي ديگر؛ آمريكا و كشورهاي اروپايي با بحران مالي گسترده و فراگير دست و پنجه نرم مي كنند. اگر سه دهه پيش و پس از انقلاب اسلامي، شيمون پرز درباره معادلات حاكم بر منطقه گفته بود؛ «چه كسي گمان مي كرد ايران [پهلوي] كه روزي هم پيمان استراتژيك اسرائيل در منطقه بود به خصم رو در روي آن بدل شود» امروز وضعيت از اين منظر براي آمريكايي ها و صهيونيست ها كه منافع گره خورده اي با هم دارند به مراتب وخامت بارتر شده است.
اكنون رسانه هاي غربي و صهيونيستي از واشنگتن تايمز، تايم، فارين پاليسي گرفته تا جروزالم پست و هاآرتص كه نمونه هاي آن فراوان است اعتراف دارند مختصات خاورميانه بسوي اسلامي شدن با الهام از انقلاب اسلامي ايران در حال شكل گيري است.
امروز مخمصه اسرائيلي ها تا جايي است كه علاوه بر از دست دادن يك متحد استراتژيك و سقوط دولت حسني مبارك، سفارت اين رژيم جعلي در قاهره توسط انقلابيون و با شعارهاي اسلامي و طنين «اسلاميه، اسلاميه» به تسخير درآمده است.
آنچه كه در ميانه اين اتفاقات نمايان گرديده است وضعيت دولت اوباما است كه علي رغم مانور بر راهبرد «قدرت هوشمند» كاركرد آن تنها به يك تماشاچي تبديل شده است و هر چند مي كوشد با مصادره انقلاب ها و انحراف در حركت خودجوش و پرخروش ملت ها موقعيتي دگرگون ايجاد كند اما به تعبير مجله آمريكايي فارين پاليسي با تحليل غلط شرايط و مديريت نادرست و ناپخته در حال كمك به ايران اسلامي است.
خب؛ با اين وضعيت و تصويري كه كاملاً شفاف است و قابل مات شدن نيست آيا كسي چون جرج سوروس راهي جز بلوف زدن و «شرط بندي براي سقوط ايران اسلامي»! دارد؟
3- اينجاست كه اقتدار روزافزون جمهوري اسلامي و ناكارآمدي دسيسه ها و كارشكني ها حتي در پهنه اي چون فتنه 88 باعث شده است تا رسانه هاي ضد انقلاب و اپوزيسيون كه نوچه هاي جرج سوروس به حساب مي آيند به هر بهانه اي هجمه اي رسانه اي عليه ايران اسلامي تدارك نمايند.
در همين راستا، سياسي سازي موضوعات اجتماعي به ويژه پس از فتنه 88 در دستور كار ضدانقلاب قرار گرفته است.
تمام تلاش دشمنان جمهوري اسلامي اين است كه القاء نمايند و به لطايف الحيل جا بيندازند كه مشكلات مردم ناشي از نظام سياسي است.!
به عنوان مثال در قضيه درياچه اروميه و خطرخشكي اين درياچه، ضد انقلاب تلاش كرد تا از اين مسئله يك بهره برداري كاملاً سياسي بكند. از همين روي اين خط را پي گرفتند كه نظام به دنبال خشك كردن درياچه اروميه است چون مي خواهد از كف آن اورانيوم استخراج كند و بمب اتم بسازد.!
يا نمونه بارز ديگر پيرامون بحث «ناامني هاي اجتماعي» است كه رسانه هاي ضد انقلاب و محافل اپوزيسيون در اقدامي هماهنگ شده و سازماني و در يك مكانيسم طراحي شده برخورد با مجرمان خطرناك اجتماعي را سياسي جلوه مي دهند.
با اعدام قانوني چند مجرم از جمله در پرونده هاي پل مديريت، قتل يك ورزشكار و قتل يك پزشك بلافاصله رسانه هاي ضدانقلاب از يكسو مباحث به اصطلاح حقوق بشري را پيش مي كشند و از سوي ديگر اعدام آنها در ملأ عام كه دست شان به خون انسان هاي بي گناه آغشته است را ترويج خشونت القاء كرده و در فضاي مجازي اين خط را پمپاژ مي كنند.
اما نكته اي كه حائز اهميت است و دقيقاً علت ناكامي و نتيجه نگرفتن ضد انقلاب و پروپاگانداي رسانه اي آنهاست اين كه گرفتار يك سيكل معيوب و اسير يك تناقض و پارادوكس حل نشدني هستند؛ چرا؟ چون از يكسو ايران اسلامي را به نقض قانون و حقوق بشر و مفاهيمي از اين دست متهم مي كنند و از سوي ديگر در مجرا و بزنگاه قانون، تغيير فاز مي دهند كه اقدام جمهوري اسلامي، سياسي است.!
باز هم به عنوان نمونه- و تنها نمونه- مي توان به اجراي حكم قصاص قاتل روح الله داداشي از ورزشكاران كشورمان اشاره كرد.
قبل از اجراي حكم، رسانه هاي ضدانقلاب فرياد ناامني سر مي دادند و اين كه مجرمان و قاتلان جولان مي دهند و پس از اجراي حكم قانوني قصاص اين ادعاي واهي و پوچ را پيش كشيدند كه قاتل «نوجوان» بوده است تا موضوع رنگ سياسي و حقوق بشري بگيرد!
اين در حالي است كه ملاك قانون است و طبق قانون، قاتل از نظر بلوغ شرعي به سن 18 سال نيز رسيده بود. حال سؤال اين است كه مدعيان قانون و حقوق شهروندي بر چه مبنايي حكمي كه - به گفته نماينده دادستان و مدعي العموم- توسط 15 قاضي ارشد تاييد و در نهايت توسط رياست دستگاه قضايي نيز تاييد گرديده است برنمي تابند؟
بالاخره اين سؤال را كه در افكار عمومي و آحاد مردم وجود دارد نمي توانند ناديده بگيرند كه چرا هميشه رسانه هاي ضدانقلاب طرفدار قاتل و مجرمان خطرناك هستند و از دريچه حقوق مقتول و اولياء دم به موضوع نمي نگرند؟
4- اشكال عمده و استراتژيك رسانه هاي خارجي و ضدانقلاب كه با هدف تحريك مردم و توليد ناامني به دنبال سياسي سازي موضوعات اجتماعي هستند اين است كه نمي توانند بفهمند ميان ملت و حكومت اسلامي فاصله اي نيست هر چند كه مشكلات متعددي در حوزه هاي مختلف سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي وجود دارد. اكنون اجازه بدهيد به صدر اين نوشته برگرديم و شرط بندي جناب سوروس درباره سقوط جمهوري اسلامي ظرف چند ماه گذشته را از منظر ديگري مورد توجه قرار بدهيم.
اگر به گفته سوروس جمهوري اسلامي به پايان امسال نمي رسد چرا بطور مشخص پس از شرط بندي او، رسانه ها و محافل ضدانقلاب به آب و آتش مي زنند كه از هر موضوع طبيعي كه در بستر خودش قابل پيگيري است سوژه اي سياسي بسازند و با هجمه اي رسانه اي آن را پشتيباني كنند. آيا اين تلاش گسترده و شبانه روزي دشمنان نشان دار، حكايت از واهمه و ترس آنها از انقلاب اسلامي در بحبوحه بيداري اسلامي ملت ها نيست؟
اگر جمهوري اسلامي بنا به پيش بيني آقاي سوروس- پدرخوانده آرزومندان براندازي در ايران اسلامي- تا چند ماه آينده به خط پايان مي رسد چه شده است كه براي اعدام قانوني يك قاتل 4 گزارشگر ويژه سازمان ملل به خط مي شوند (كريستوف هاينز، خوان منذر- گابريلا ناول و احمد شهيد) تا نغمه حقوق بشري سر دهند.
آنچه كه در تحليل و فهم آنها مغفول مانده است اين نكته واضح و آشكار است كه امروز در عصر ملت ها و در بستر بيداري اسلامي هيچ جاي ترديدي براي افكار عمومي و عموم مردم باقي نمانده است كه نداي «حقوق بشر» اسم مستعاري است براي عملياتي كردن جاه طلبي ها و غرض ورزي ها و در همين راستا، سياسي سازي مسايل اجتماعي تحركاتي است كه مبتني بر دستورات محافل خارجي و ضدانقلاب صورت مي پذيرد و هيچ سنخيتي با مطلوب هاي جامعه ايران اسلامي ندارد.
حسام الدين برومند

 



ولايتي سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان شد

در آخرين جلسه شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايي علي اكبر ولايتي به اتفاق آراء سخنگوي اين كميته شد.
شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان با اعلام اين خبر، در خصوص جلسه اخير اين كميته و آخرين مصوبات آن، بيانيه اي صادر كرد.
متن كامل اين بيانيه به اين شرح است:
به حول و قوه الهي و با استعانت از وجود مقدس حضرت مهدي عجل الله تعالي فرج الشريف و رهنمودهاي وحدت بخش مقام معظم رهبري دامت بركاته، «شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان» با تكيه بر «منشور اصولگرايي» از اواخر سال گذشته با محوريت حضرات آيات مهدوي كني و يزدي، فعاليت خود را شروع نمود و طي جلسات متعدد و فشرده، راهكارها و معيارها و موازين ترسيم شده جمهوري اسلامي ايران توسط حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه و مقام معظم رهبري و موضوع تلاش براي وحدت و انسجام و يكپارچگي اصولگرايان را مورد توجه و سرلوحه فعاليت خود قرار داده است.
اعضاي شورا خود را نماينده همه اصولگرايان مي دانند و در جهت بهره مندي و استفاده از نظرات آنان آمادگي خود را اعلام مي نمايند.
شوراي مركزي اميدوار است كه كليه احزاب، تشكل ها، گروه ها، جمعيت ها و اشخاص اصولگرا در سايه وحدت و اتحادي حول محور «منشور اصولگرايي» به صورت يكپارچه و همگام با يكديگر، انتخابات مجلس شوراي اسلامي در سال جاري را تبديل به نمايش اقتدار ايران اسلامي نموده و نقشه هاي شوم دشمنان جمهوري اسلامي را برملا كرده و مجلسي ولايي، مقتدر و كارآمد تشكيل دهند كه در جهت سربلندي ايران اسلامي و پياده كردن عدالت اسلامي براساس معيارها و موازين ترسيم شده از سوي مقام معظم رهبري حركت نمايند.
اعضاي شوراي مركزي خود را خدمتگزار و خادم ملت شريف ايران مي داند و خود را موظف مي داند كه ضمن تلاش براي ايجاد وحدت نظر در بين اصولگرايان از سلايق و نظرات ديگر صاحب نظران و دلسوزان نظام نيز بهره مند شود.
شوراي مركزي در جلسه اخير خود، (روز يكشنبه مورخ 3/7/1390) اقداماتي به شرح ذيل انجام داد:
1- آقاي دكتر ولايتي را به اتفاق آرا به عنوان سخنگوي شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان انتخاب نمود.
2- آيين نامه هاي پيشنهادي «هيئت داوري و حكميت» و «هيئت اجرايي» شوراي مركزي را به تصويب رسانيد.
3- نمودار تشكيلاتي پيشنهادي هيئت اجرايي را به شمول تأسيس دبيرخانه، كميته هاي مركزي تهران و ساير مراكز استان ها را بررسي و تصويب نمود.
در مقابل تهديد مشترك بايد با هم باشيم
در اين ميان حسين فدايي، نماينده مجلس هشتم نيز در گفت وگويي تفصيلي با رجانيوز به ارائه تحليل خود از مباني وحدت اصولگرايي و منطق كميته 8+7 پرداخت.
اين فعال سياسي با تاكيد بر ضرورت وحدت خاطرنشان كرد: جريان فتنه و جريان انحراف، پتانسيل خود را بر ايجاد و تعميق شكاف بين اصولگرايان قرار داده و پيروزي خود را در اين مي دانند كه اصولگرايان در كنار هم ننشينند و وحدت و همگرايي در بين نيروهاي انقلاب شكل نگيرد.
وي تصريح كرد: وحدت به معناي آن نيست كه از مواضع خود عقب نشيني كنيم، بلكه با حفظ موضع خود و تاكيد بر اصول بايد از سلايق و روش ها تنازل كرد.
دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه اين جمعيت براي وحدت اصولگرايان، جبهه پايداري، جبهه پيروان و ساير اصولگرايان را رقيب خود نمي داند و حتي حاضر است لطمه تشكيلاتي را بپذيرد اما وحدت در ميان اين گروهها فراهم آيد، افزود: اما حتما تنازل از اصولگرايي در مقابل نظام سلطه، فتنه، انحراف و فساد را مذموم مي دانيم و بر اين باور هستيم كه تن ندادن به وحدت را عين تنازل در مقابل معاندين و مخالفين نظام مي دانيم.
وي با طرح اين سؤال كه «آيا رضايت داريم با تفرقه، مجلسي چون مجلس هتاك و تنش آفرين ششم و دولت هفتم و هشتم شكل بگيرد»، گفت: اگر در خانواده اي و بستگاني، اختلافات خانوادگي و قومي و محلي به وجود بيايد و همگي رنج ببرند و هركسي هم ديگري را متهم كند يا معلوم شود همه اشكال داشتند، در عين اينكه رنج مي برند، مي گويند در مقابل تهديد مشترك، دشمن مشترك، خط مشترك، بايد با هم باشيم و اين طور خيلي بهتر است.
وي در مورد نطق خود عليه جريان فتنه در مجلس گفت: آخرين نطقم در مورد فتنه روز حدود دوم، سوم ارديبهشت سال 1388 يعني قبل از انتخابات بود. در اين نطق اشاره كردم كه از گذشته، جرياني در كشور وجود داشته كه براي به قدرت رسيدن حاضر بوده بسياري از مصالح عمومي كشور را زير پا بگذارد، براي تامين منافع باندي و گروهي خود، در كشور غائله به راه بيندازد و مستظهر به پشتيباني هاي خارجي هم بوده است. اين جريان حتما در انتخابات آينده (انتخابات دهم رياست جمهوري) هم وارد خواهد شد و فتنه بزرگتري را دامن خواهد زد.
اين نماينده مجلس اضافه كرد: به اعتقاد من هنوز ابعاد، لايه ها، كارگزاران، كارفرمايان و برنامه ريزان و بازيگران فتنه خوب تبيين نشده اند. مسئله اصلي اين است كه عده اي سعي دارند فتنه را در سه چهار شخصيت سياسي كه در انتخابات آمدند و ناكام ماندند، منحصر كنند كه به نظر من تحليل درستي نيست.
وي اظهار داشت: البته در كشور سياسيون شاخصي وجود داشتند كه اين سناريو را مي فهميدند، ولي قدرت طلبي باعث شد اين طور تحليل كنند كه ما مي توانيم در صحنه، نظام سلطه را مديريت كنيم؛ غافل از اينكه خودشان مديريت شدند و لذا فكر مي كنم اول بايد ابعاد، لايه ها و اهداف فتنه را تحليل كنيم، زيرا با وجود اينكه بيش از دو سال از فتنه گذشته است، نيروهاي سياسي، تحليل واحدي را از فتنه ندادند.
فدايي همچنين گفت: جريان فتنه قطعا به دنبال دو قطبي كردن جامعه بود. حالا اگر كسي در درون ما بيايد و همان رفتار را كه منجر به دو قطبي وفاداران نظام شود را دنبال كند، آيا نتيجه اش به نفع فتنه مي شود يا نه؟
از دبيركل جمعيت ايثارگران در مورد ساكتين فتنه سؤال شد كه وي گفت: من اينها را يكدست و يك گونه نمي بينم. بعضي ها كه سكوت كردند، ممكن است اصلا به نظام وفاداري نداشتند و دنبال آرمان ها و انقلاب نبودند. اگر منظورتان كساني هستند كه آرمان ها و امام و انقلاب را قبول دارند و با سكوت و ترديدشان كمك كردند، بايد به آنها كمك كنيم كه از آن مسير جدا بشوند؛ نبايد هل شان بدهيم كه در آن مسير بروند.
از فدايي در مورد جبهه پايداري انقلاب اسلامي سؤال شد كه گفت: ايجاد ظرفيت جديد در اصولگرايان را مثبت ارزيابي مي كنم. منتها تاكيد مي كنم به شرطي كه اين ظرفيت ها مقيد به اصولگرايي باشند. مهمترين شاخص اصولگرايي ولايت مداري است كه از بطن «ولايتمداري»، «وحدت» درمي آيد.
وي افزود: ظرفيت در مرجعيت مورد قبول اصولگرايان و هم در بدنه اجتماعي مي تواند ايجاد تفاهم و نزديكي كند و هر ظرفيتي در اين راستا به وجود آيد، مورد قبول ماست. تلاش و مواضع بعضي افراد شاخص جبهه پايداري در اين راستا است. البته مواردي هم نگران كننده احساس مي شود البته گرايش غالب در راستاي وحدت است.
در بخش پاياني اين مصاحبه، دبيركل جمعيت ايثارگران ارزيابي خود از وضعيت جريان فتنه و طيف موسوم به اصلاح طلب را بيان كرد و گفت: من اصلا قائل به اينكه جرياني به نام اصلاح طلب وجود خارجي دارد، نيستم. اصلاح طلب اگر مساوي با فتنه و جريان دوم خرداد است، تمام شد. در صورتي كه عده اي با برائت از فتنه بخواهند در فضاي سياسي كشور فعاليت كنند ديگر اصلاح طلب به حساب نمي آيند بلكه يك جريان جديد سياسي هستند. عقلاني آن است كه اسم جديدي روي خود بگذارند و برچسب فتنه آميز را از خودشان دور كنند وگرنه اصلاح طلبي كه با فتنه و دوم خرداد باشد عملا مقابل ساختارهاي نظام قرار دارد بنابراين آن اصلاح طلبي كه از آراي مردم دم مي زد ولي با آن تقابل كرد، مرد.

 



جدول ضرب ! (گفت و شنود)

گفت: چند پزشك ايراني با ارسال يك نامه سرگشاده براي بشار اسد از وي خواسته اند به سوگند پزشكي خود توجه كند و به خواسته معترضان تن بدهد.
گفتم: ولي يكي از خواسته هاي اعلام شده معترضان، خروج سوريه از محور مقاومت و پيوستن به ديكتاتورهاي عرب براي سازش با اسرائيل است.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: معترضاني كه تعداد آنها در مقايسه با حاميان بشار اسد بسيار اندك و كم شمار است در سايت هاي خود از همراهي سوريه با حزب الله لبنان و حماس و ايران به عنوان «خيانت به آرمان اعراب»! ياد كرده اند.
گفت: باز هم چه عرض كنم؟! رژيم آل سعود هم تاكنون 20 ميليارد دلار به معترضان كمك مالي كرده و بعد از افشاي ماجرا فقط ميزان اين كمك مالي را كمتر از 20 ميليارد دانسته است!
گفتم: آمريكا و اسرائيل و اتحاديه اروپا و ديكتاتورهاي عرب كه با همه توان به سركوب خيزش هاي اسلامي منطقه مشغولند، از جريان اعتراضي در سوريه به شدت و آشكارا حمايت مي كنند.
گفت: حالا چرا اين چند پزشك عليه قتل عام مردم مظلوم بحرين و از جمله كشتار ده ها پزشك و پرستار بحريني توسط رژيم هاي آل سعود و آل خليفه بيانيه نداده اند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! از شخصي پرسيدند دو، دوتا چندتا ميشه؟ طرف يك كمي فكر كرد و بعد گفت؛ ميخواي بخري يا ميخواي بفروشي؟!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ اين كوتاهترين وصيت نامه دوران دفاع مقدس است كه توسط شهيد احمدرضا احدي به نگارش درآمده است: «بسم الله الرحمن الرحيم. فقط نگذاريد حرف امام زمين بماند. همين. والسلام.»
5676---9190
¤ هفته دفاع مقدس باز يادمان آورد كه كوله بارهاي بر زمين مانده در انتظار ديگر رزمندگاني است كه بايد راه را تا تحقق دولت يار ادامه بدهند.
1432---0951
¤ الهي نصيرمان باش تا بصير گرديم، بصيرمان كن تا از مسير برنگرديم، آزادمان كن تا اسير نگرديم. (شهيد شوشتري)
9002---0915
¤ كوچه هاي شهرمان را به نام شهدا نامگذاري كرده ايم تا هرگاه نشاني منزلمان را مي دهيم بدانيم از گذرگاه كدام شهيد با آرامش به خانه مي رسيم.
8858---9190
¤ با ترور شهيد رباني رئيس جمهور سابق افغانستان معلوم مي شود كه ابتكار برگزاري همايش بيداري اسلامي تاثير خود را در زمين گير كردن استكبار جهاني بويژه پير استعمار انگليس گذاشته است. ترور شهيد رباني نشانه عجز اين جنايتكاران است.
اصغر ضيايي- كردستان
¤ چرا ما متوجه اين مسئله مهم نيستيم كه عربستان سعودي براي سركوب مسلمانان يمن و بحرين از محل درآمدي كه از جيب زائران خانه خدا به دست مي آورد، سربازگيري كرده و آذوقه و مهمات تهيه مي كند. واقعا جاي تعجب دارد كه سازمان حج و زيارت و بانك ها به جاي اينكه مردم را تشويق به حمايت از مظلومين و ستمديدگان كشورهاي تحت ستم آل سعود كنند پشت سر هم در صداوسيما و خيابان ها مردم را تشويق به ثبت نام سفر عمره مي كنند.
يك خانم هم وطن (و چندين تماس مشابه)
¤ از روزنامه كيهان تقاضا مي كنم گزارشي درباره خريد و فروش زمين هاي كشاورزي در شمال و تبديل آن به ويلا و اماكن غيركشاورزي چاپ كنيد. دست هايي در كار است كه مي خواهد با اين ترفند كشاورزي را در كشور با شكست مواجه كند. متاسفانه مسئولان شهري استان هاي شمال كشور نيز به دادن اين امكانات از قبيل آب و برق و گاز روي آورده اند به طوري كه سرعت خريد و فروش زمين هاي كشاورزي و تبديل آن به ويلا افزايش يافته است. چرا؟
يك خانم شهروند
¤ از مسئولان دفتر رياست محترم جمهوري مي خواهيم همانگونه كه به راحتي با فروش فولاد خوزستان به مبلغ 1500ميليارد تومان براي يك پروژه فاقد توجيه اقتصادي يعني دوطبقه كردن آزادراه نور- رامسر موافقت كردند با تامين همين مقدار بودجه براي تكميل هرچه سريع تر شاهراه حياتي كشور يعني آزادراه تهران- شمال موافقت بكنند.
قرباني
¤ تا زماني كه فتنه گر و اصلاح طلب و آمريكايي و مزدورانشان به شما كيهاني ها مي تازند بدانيد كه در صراط مستقيم هستيد.
بابازاده
¤ حوالي ظهر 3/7/90 در ميدان شهدا كاري داشتم. وقتي به ساعت نگاه كردم ديدم حدود 15/12 است ولي متاسفانه تا اين ساعت هيچ صداي اذاني به گوشم نرسيد. شايسته است مسئولين رسيدگي به امور مساجد ترتيبي اتخاذ كنند كه به هنگام وقت اذان شرعي صداي ملكوتي اذان در كليه ميادين اصلي شهر تهران شنيده شود.
طاهري
¤ وقتي در پرونده مديريتي چندين ساله مدعيان دروغين اصلاح طلب جز خيانت و سوءاستفاده و بي حرمتي به ارزشها و مقدسات چيزي ديده نمي شود طبيعي است كه از سوي مسئولين و دستگاههاي نظارت كننده بر انتخابات براي جلوگيري از تحميل مجدد آنان بر سرنوشت اجتماعي مردم اقدامي صورت بگيرد.
بختياري
¤ از سخنان قاطعانه رئيس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل تشكر مي كنم ولي چرا به صورت شفاف به موضوع بيداري اسلامي منطقه نپرداختند؟
6710---0919
¤جاي تأسف دارد در سالني كه روزي رزمندگان قهرمان ما در آنجا براي اعزام به جبهه جمع مي شدند امروز بعضي از ورزشكاران بي توجه كشور به راحتي با داور زن خارجي دست بدهند.
7732---0915
¤ چطور دو جاسوس آمريكايي خيلي راحت آزاد مي شوند در حالي كه صدها ايراني در زندان هاي آمريكايي تحت شديدترين شكنجه ها به سر مي برند لااقل مسئولين قضايي آنها را با آن خانم نگون بخت ايراني معاوضه مي كردند.
0858---0936
¤ ما عده اي بازنشسته سال 90 هستيم. گفته بودند كه طبق قانون زنان مي توانند با 20 سال سابقه كار با حقوق حداقل 350 هزار تومان خود را بازنشسته كنند ولي از موقعي كه بازنشسته شده ايم فقط 200 هزار تومان به ما پرداخت مي كنند. به ديوان عدالت كه مراجعه كرديم متوجه شديم كه حتي ديوان عدالت هم چنين رايي را ملغي كرده است. با اين حال براي اعاده حقوق خود به هرجا مي رويم به مشكل ما رسيدگي نمي كنند.
مهين رحيميان
¤ مدتي است كه در محله فجر واقع در حصارك كرج يك عده اي از اراذل و اوباش به املاك اين منطقه كه متعلق به شهرداري و سازمان آب است تجاوز كرده و آنها را تصاحب كرده اند. همين افراد ضمن ايجاد ناامني در اين منطقه اقدام به خريد و فروش موادمخدر مي كنند. متأسفانه نيروي انتظامي هم در اين خصوص با بي تفاوتي توجهي به مشكلات ساكنين محله نمي كند.
هاشمي نژاد- كرج
¤ از اداره اماكن نيروي انتظامي خواهش مي كنيم كه از رشد بي رويه و قارچ گونه قهوه خانه ها و چايخانه هايي كه جديداً به ارايه قليان نيز مبادرت مي كنند جلوگيري كنند. متأسفانه مسئولان از يك طرف نسبت به كاهش سن اعتياد در كشور هشدار مي دهند و ابراز نگراني مي كنند و از طرف ديگر مجوزهاي بي رويه براي راه اندازي اين نوع اماكن مسئله دار را صادر مي كنند.
حسيني- تهران
¤ چرا بيمارستان هاي تأمين اجتماعي دفترچه هاي خدمات درماني را نمي پذيرند و هزينه ها را آزاد و كامل از مراجعين مي گيرند؟ از وزراي محترم بهداشت و رفاه درخواست رسيدگي داريم.
3870---0919
¤ در پرداخت يارانه شير ،كار كارشناسي انجام نشده چون يارانه به جاي پرداخت به مردم به كساني داده شد كه به محض دريافت يارانه محصولات لبني را گران تر از توليدكنندگان جزء به مردم عرضه مي كنند.
8853---0912
¤ از ارديبهشت 88 برگه سهام عدالت تحويل ما شده است ولي از سود آن خبري نيست.
2494---0919
¤ اجاره بهاء مسكن امسال متأسفانه افزايش زيادي داشته است و توان را از مستأجرين سلب نموده است از مسئولين امر استمداد مي كنيم كه ما را دريابند.
6878---0912
¤ از وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري مي پرسم چطور پس از 7 ترم تحصيل در دانشگاه فني پيام نور تهران حالا بايد به شميرانات برويم؟! اگر از ابتدا در شميرانات بود ما فكر ديگري مي كرديم. خواهش مي كنم اين مشكل بسياري از دانشجويان را حل نمائيد.
4926---0912
پاسخ روابط عمومي شركت خدمات ارتباطي ايرانسل
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 22/6/90 صفحه 8 مطلبي در خصوص «اعتبار اينترنت» به آگاهي مي رساند: پيگيري موضوع مطرح شده توسط اين مشترك محترم تنها با ارائه اطلاعات بيشتر از جمله شناسه كاربري و شماره تماس ممكن مي باشد. شايان ذكر است؛ كارشناسان مركز تماس شبانه روزي ايرانسل با شماره 707 براي تماس از خطوط ايرانسل و 09377070000 براي تماس از ديگر خطوط در 24 ساعات شبانه روز و 7 روز هفته آماده پاسخگويي به مشتركين محترم مي باشند.»
¤در سال 74 فردي به نام فاضل خداداد به جرم 123 ميليارد تومان اختلاس مفسد في الارض شناخته شد و اعدام گرديد. اميدواريم در اختلاس اخير نيز حكم اعدام در حق مجرمين پرونده صادر و به اجرا گذاشته شود.
7415---0915
¤شايد اگر در طرح مسكن مهر زمين به طور مستقيم به مردم داده مي شد تعداد خانه هاي بيشتري تكميل مي شد.
ايراني
¤بي حجابي و بي عفتي توسط برخي زنان در شهر اهواز از حد گذشته و شايسته است مسئولين امر نسبت به برخورد با اين ناهنجاري اقدام نمايند.
سعيد كيا از اهواز
¤بابت بدهي وام دريافتي به بانك ملي در صورت تاخير يكي دو ماهه سريع به بستن حقوق جانباز، تذكر و كم كردن از حقوق ضامن اقدام مي كنند اما چطور مبلغ ميلياردي اختلاس مي شود مسئولين بانك مركزي، ناظران و بازرسان متوجه نمي شوند. حال چه پاسخ منطقي به 70 ميليون مرد و زن اين جامعه دارند؟ هنوز براي فرزندانم نتوانسته ام چند مداد و خودكار تهيه كنم.
همسر جانباز لك از شهرري
¤گاهي حيف و ميل هايي در زمينه هاي مختلف در شهرداري تهران از جمله در سنگ فرش كردن خيابانها ديده مي شود كه گاه هيچ ضرورتي ندارد، سازمان زيباسازي شهرداري شهر تهران هم تابلوهايي براي شناسايي معابر با برچسب هاي سفيد رنگ بر ديوارهاي شهر نصب كرده كه اكثر اين تابلوها قابل دسترسي است و به همين علت در منطقه 14 و 6 كه محل كار و زندگي ام است كنده شده اند اين نيز عدم تدبير صحيح مسئولين و طراحان اين برچسب ها را مي رساند و خود نوعي حيف و ميل بيت المال است.
هاشمي
¤شهرداري بروجرد به علت داشتن مشكلاتي با چند نفر از ساكنين كوي پزشكان اقدام به ديواركشي در اين محله و قطع ارتباط ساكنين اين كوي با شهر نموده است و همين امر باعث آزار و اذيت ساكنين و به جاي طي كردن 300 متري براي رفتن به مدرسه و ادارات حال بايد مسافت سه كيلومتري را طي نمايند و اين ديواركشي صورت زشتي را به نمايش گذاشته است. از مسئولين استان لرستان به ويژه شهر بروجرد انتظار اقدام منطقي در برخورد با تخلفات و برچيدن اين ديوار را داريم.
جمعي از هموطنان بروجردي
¤چرا قوه قضائيه برخوردي با ضاربان چند طلبه و روحاني ناهي از منكر از خود نشان نداده است.
7341---0912
¤با توجه به مبحث ناتوي فرهنگي كه مقام معظم رهبري فرمودند مگر نه اينكه قسمتي از آن، همين ترويج بدحجابي و بي بندو باري است. پس چرا مبارزه جدي صورت نمي گيرد. ما منتظر اقدام جدي دستگاه هاي مربوط هستيم.
5389---0938
¤تعاوني مسكن شماره 2 (مسكن سازه فرهنگ) بروجرد از 28 دي 1384 تا كنون حدود 13 ميليون تومان از ما پول گرفته كه سه ساله به ما مسكن دهد 6 سال از وعده او گذشته هنوز خبري نيست؟ چه كسي پاسخگوست؟ چه كسي نظارت مي كند؟
2450---0913
¤قرار بود به تعدادي از جانبازان استان فارس خودرو «روآ» دوگانه سوز با 300 هزار تومان اضافه تر نسبت به تك سوز تحويل بدهند. ولي به اين تعهد خود عمل نكردند و خودرو بنزين سوز تحويل دادند. آيا جايي براي شكايت و رسيدگي وجود دارد يا خير؟
0927---0919
¤اختلاس چند هزار ميليارد تومان از سپرده هاي مردم نزد بانك ها و رسانه اي شدن آن در كل كشور و جهان ملت را سخت ناراحت و عصباني كرده است. فلذا مسئولين ذي ربط بايد جهت اعاده حيثيت سياسي-اجتماعي و اقتصادي كشور هرچه زودتر به محاكمه و مجازات عاملين اين رسوايي بزرگ مالي بپردازند.
محمود بليغيان
¤يادداشت روز كيهان سه شنبه 22/6/90 بسيار دقيق و عبرت آموز نوشته شده بود. هم تك تك مردم و هم مسئولين بايد ببينند كه تاكنون در كدام جبهه قدم برداشته اند و بعد از اين هم در كدام جبهه مي خواهند نقش ايفا بكنند؟
6563---0935
¤ جهت اطلاع مسئولين امنيتي و انتظامي تهران بزرگ بنويسيد ما ساكنين باقرآباد قرچك ورامين از حواشي مراسم عروسي برخي از مهاجران از غرب كشور در اين منطقه احساس ناامني مي كنيم و آسايش نداريم. از كلانتري محل هم نااميد شده ايم. لطفا رسيدگي شود.
9912---0919
¤ با اختلاس هاي ريز و درشتي كه اخبار آن رسانه اي مي شود مسئولين دستگاههاي عريض و طويل نظارتي جواب بدهند خود و تشكيلات مربوط به آنها چه خاصيت و منفعتي براي كشور و نظام دارند.
5100---0936
¤ جريان انحرافي بيش از حد براي دولت آقاي احمدي نژاد حاشيه ساز شده و دل مردم دلسوز انقلاب و نظام را به درد آورده است. به عقيده بنده وزيران دولت بايد آقاي رئيس جمهور را به گونه اي مشاوره بدهند كه از شدت فعاليت تخريبي اين جريان كاسته شود.
سروستاني
¤ جواني هستم كه به خاطر نداشتن شغل ثابت در حال حاضر بين كسبه كرج روزنامه و مجله توزيع مي كنم. براي اطلاع مسئولين و افراد خير بنويسيد در زندگي با مشكلات زيادي مواجه شده ام از همه مهم تر نداشتن پول پيش براي اجاره منزل است. صاحبخانه جوابم كرده. غصه ام گرفته كه با نداشتن پول پيش چه كار كنم. لطفا مشكل بنده را در اين ستون چاپ كنيد.
رضا رجبيان
¤ اين ستون كيهان را در گره گشايي از مشكلات مردم و شهروندان خيلي موثر مي دانم. مدتي پيش از طريق همين ستون نسبت به عدم وصل خطوط تلفن مجتمع مسكوني پارس واقع در خيابان معلم منشعب از خيابان شريعتي گلايه كردم بعد از چند روز از مخابرات آمدند و خطوط تمام تلفن ها را وصل كردند.
ظريف
¤ نظر به اينكه مسئولين و مديران به مطالب و گلايه هاي چاپ شده مردم در اين ستون ترتيب اثر مي دهند عرض مي كنم منازل مسكوني كه در شهرك شهيد بهشتي واقع در بزرگراه شهيد بابايي به ما كارمندان و اعضاي تعاوني مسكن واگذار شده در حد آماده تحويل نيستند. اولا از گاز شهري خبري نيست. ثانيا خيابان هاي شهرك همه خالي هستند و گودبرداري شده اند از همه بدتر آسانسور بلوك ها راه نيفتاده است با اين مشكلات چگونه منزل خود را تحويل بگيريم و زندگي بكنيم.
ع-ظ
¤ روزنامه كيهان هر از گاهي مطلب، خبر يا گزارشي درباره تخلفات موتورسوارها مي نويسد ولي كو گوش شنوا.
يك خانم شهروند
¤ تساهل و تسامح قوه قضائيه و ساير مراجع ذيربط در برخورد با اختلاس 3 هزارميلياردي، اجحاف به حقوق مردمي خواهد بود كه همواره تشنه عدالت هستند. بنابراين بايد بدون ملاحظه و براساس قانون با اين مفسدان اقتصادي برخورد شود.
عزيز حيدري
¤طبق اصل 49 قانون اساسي دولت موظف است اموالي كه غصب شده از غاصب گرفته و به صاحب اصلي آن برگرداند. بنده از آقاي احمدي نژاد نه مسكن مهر مي خواهم، نه وام مي خواهم و نه زمين هزار متري بلكه ملك خودم را مي خواهم كه مدتي است عده اي آن را غصب كرده اند. به نامه اي كه شما خطاب به دادگستري داده ايد بي توجهي شده است. اميدوارم كه آقاي رئيس جمهور توجهي به مظلوميت بنده در اين كشور اسلامي بكند و دستور قاطع در اين رابطه صادر فرمايد.
عظيم شادي-كرج
¤ تمام كوچه هاي خيابان كارون ما بين مرتضوي و مالك اشتر براي احداث شبكه فاضلاب كنده شده و لوله گذاري شده است و بدون آنكه چاله چوله هاي آن را آسفالت بكنند رها كرده اند و رفته اند. هر چه التماس مي كنيم كسي پاسخگو نيست. چرا؟
عظيمي-تهران
¤ اگر آيت الله لاريجاني همان طور كه درخصوص اختلاس اخير قاطعيت نشان داده و دستور پي گيري دادند در مورد اختلاس آقازاده هاي فراري نشان مي دادند چه بسا شايد اختلاس هاي بزرگ تري مثل اختلاس اخير رخ نمي داد.
محمودي
¤ اجازه تركيه به ناتو در استقرار سامانه ضدموشكي و سپررهگيري در اين كشور بي شك تهديد عليه ايران است. علت اين خيانت تركيه برمي گردد به مانور موشكي سپاه پاسداران كه در اوج ضربه زدن تركيه عليه سوريه برگزار شد و ما بايد در دستگاه ديپلماسي نسبت به اين موضوع آگاهانه عمل كنيم.
يك هم وطن
¤ مسئولين وزارت علوم و بهداشت پاسخ بدهند چرا مدارك پزشكي اخذ شده از كشورهاي فيليپين، ارمنستان و ديگر كشورها مورد ارزشيابي قرار نمي گيرند. دارندگان اين مدارك تا كي بايد بلاتكليف باشند؟
4062---0918
¤ آلمان تنها كشوري است كه پودر طلايي خوراكي دارد و گويا مسئولين شهرداري جنايات ددمنشانه اين كشور در ارسال سلاح هاي شيميايي به عراق و ريختن آنها بر سر جوانان اين مرز و بوم را فراموش كرده اند. شهرداري كه متولي فروش اين بستني هاي 400 هزار توماني اهدايي آلمان جنايت كار است چه پاسخي به جانبازان شيميايي از سلاح اين كشور دارد؟!
قاضي
¤ اكثر اختلاس هايي كه در كشور صورت مي گيرد مربوط به وابستگان به قدرت و ثروت بوده است. اما پس از اختلاس هاي ميلياردي با گذشت مدتي از فضاي محاكمه آنها، به راحتي از كنار آن مي گذريم. آيا فكر كرده ايم كه اين مسائل چه اثرات مخربي بر فكر و ذهن جوانان اين مرزوبوم كه براي وام يك ميليوني گرفتار خفت مي شوند، خواهد گذاشت. پاسخ دستگاه قضايي، اطلاعاتي، نظارتي و سيستم بانكي به وجدان هاي بيدار چيست؟
اسدي
¤ راستي چند پرونده اختلاس داريم؟! امام خامنه اي ده سال پيش فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادي را صادر نمودند. پس اين همه شعار عدالت خواهي مسئولين اجرايي چه شد؟! نهادهاي نظارتي چه مي كنند؟!
6710---0919
¤ براي گرفتن وام جزئي به بانك صادرات بلوار شاهد قم معرفي شدم چون دو نفر ضامن كارمند نتوانستم جور بكنم موفق به دريافت وام نشدم اين همان بانكي است كه چند نفر نورچشمي از طريق زدوبند با كارمندان آن نزديك به دو هزار ميليارد تومان اختلاس مي كنند.
1260---0912
¤ وقتي مديران كارآمد بانك صادرات با دستور مديرعامل جديد اين بانك بركنار شوند و افرادي كه در امور بانكي تخصصي ندارند جايگزين آنان شوند نتيجه آن مي شود كه بزرگ ترين اختلاس كشور اتفاق بيفتد و مشكلات بزرگي را براي نظام به وجود بياورد. بنابراين مديرعامل جديد اين بانك نمي تواند خودش را در اين ماجرا تبرئه بكند.
از كارمندان بانك صادرات
¤ از بين 26 مورد چك 50 هزار توماني كه از شعبه مركزي بانك صادرات رامسر تحويل گرفتم يك مورد چك تقلبي از آب درآمد. ولي چون بيرون از بانك متوجه شدم نه تحويلدار و نه رئيس شعبه هيچ كدام زيربار نمي روند و هيچ مسئوليتي را نمي پذيرند. بنويسيد از جايي و كسي ضربه و خسارت خورده ام كه اصلا انتظار آن را نداشتم و بيشتر ناراحتي بنده به خاطر همين مسئله است.
حيدري
¤ پمپ گاز سي ان جي واقع در اتوبان شهيد آبشناسان (ايرانپارس) حدود يك ماه است كه تعطيل شده و اين درحالي است كه در سال جديد اين دومين باري است كه مردم سرگردانند. اگر اختلافي بين شركت گاز و پيمانكار وجود دارد نبايد مردم ضرر و زيان آن را بدهند.
از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
محمد عزيزي طرقي
¤ از شهرداري اسلامشهر درخواست مي شود نسبت به آسفالت كوچه 39 شهرك قائميه كه چندين سال است وضعيت مناسبي ندارد اقدام نمايند.
محمدي
¤ مي خواستم از آقاي دكتر احمدي نژاد تشكر كنم به خاطر مردمي بودن و پرتلاش بودن و مرعوب نبودن در برابر استكبار جهاني و مواضع دولتشان اما يك سؤال اساسي از ايشان دارم. شما كه در مبارزه با رانت خواري و رانت جويي برخي آقازاده ها و يكسان بودن قانون براي همه اعتماد ملت عظيم الشأن را جلب كرديد آيا خط قرمز اعلام نمودن برخي همكاران دولت در برابر قوه قضائيه ايجاد رانت براي همكاران نيست؟
گل محمد نوراني از مهديشهر
¤ از فرماندهان و رزمندگان عزيز و شجاع سپاه پاسداران به خاطر سركوب گروهك تروريست پژاك در شمال غرب كشور تشكر مي كنيم. آتش بس يك طرفه آنان براي تجديد قوا مي باشد. هوشياري سپاه در اين مورد قابل تقدير است.
9776---0914
¤ قانون مساجد كشور به جاي هزينه هاي زيادي كه در موارد غيرضروري مي كند اين بودجه را هزينه ساخت مراكز ديني در بعضي از كشورهاي خارجي بكنيد.
1883---0913
¤ هر دو مدير مدرسه دخترانه بهار آزادي و مدرسه پسرانه شهيد مذعني در بهشهر مازندران از اولياي دانش آموزان ثبت نامي امضا گرفته اند كه مدرسه را به صورت مختلط اداره خواهند كرد. به مسئولين آموزش و پرورش مراجعه كرديم گفتند هيچ قانوني براي ادغام نداريم. عرض بنده اين است كه اين نوع حركت هاي خودسرانه چرا و باچه هدفي صورت مي گيرد؟
7882---0939
¤ با مجوز سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور موفق به كسب مدرك معادل كارشناسي شده ايم از مسئولين محترم وزارت علوم و تحقيقات و فن آوري درخواست داريم امكان ادامه تحصيل براي ما را در دانشگاه ها و مراكز علمي فراهم بكنند.
7609---0914
¤ بعضي از موارد قانون جديد راهنمايي و رانندگي مثل مورد عدم توجه به دستور پليس كه نمره منفي دارد زمينه سوءاستفاده و رانت خواري مي شود و براي اصلاح آن بايد اصلاحاتي صورت بگيرد تا امكان سوءاستفاده وجود نداشته باشد.
3422---0912
¤ از آبادي و عمران روستاي مجنون از توابع شهرستان اميديه هيچ خبري نيست. آيا نبايد معلوم شود كه بودجه عمران اين روستا در كجا هزينه مي شود.
4330---0916
¤ از خدا بخواهيم كه به مديران ماغيرت به عالمان ما عمل و به مردم ما صبر انقلابي عطا كند بلكه به تدريج گرفتاري ها كم شود.
8516---0919
¤ آيا دختري كه از خانه بيرون مي زند و خياباني مي شود وقتي سرش به سنگ خورد و خواست به خانواده برگردد بايد مثل سريال سقوط يك فرشته در آغوش پدرش قرار بگيرد. پس موضوع آلوده سازي جامعه و تنبيه فرد متخلف چه مي شود؟
9450---0913
¤ اراضي اطراف پل مديريت نياز به سامان دهي دارد. از مسئولين شهرداري خواسته شود كه با احداث فضاي سبز وضع فعلي اين محدوده را بهبود ببخشد و از حالت متروكه خارج سازد.
7609---0912
¤ حدود 2 ماه پيش در جلسه پرسش و پاسخ در مسجد جامعه ملارد با حضور فرماندار و رئيس دادگاه ملارد يكي از اهالي از فرماندار سؤال كرد كه چطور يك فردي كه ديپلم دارد شما او را به عنوان رئيس تربيت بدني انتخاب نموده ايد آيا افراد تحصيل كرده ديگري نبودند؟ متأسفانه سؤال كننده به خاطر اين پرسش به 6 ماه زندان محكوم شد! كه با حضور مردم در جلوي دادگاه 6 ماه زندان وي لغو ولي او همچنان بين دادگاه و منزل در تردد است؟ از مسئولين اجرايي درخواست مي شود يا در جلسات پرسش و پاسخ مردم حضور نيابند و اگر حضور مي يابند به جاي پرونده سازي در برابر سؤالات ساده مردم به حل و فصل مشكلات مردم بپردازند.
جمعي از اهالي ملارد
¤ بنده به همراه خانواده ام از جمله كساني هستيم كه به خاطر پاسداري از خون شهداء و برادر شهيدم براي روي كار آمدن دولت عدالت و ولايتمدار به آقاي احمدي نژاد راي داديم. اكنون هم مطمئن هستم كه جريان انحرافي روسياه و رسوا خواهد شد ولي چرا و تا كي بايد هزينه بدهيم.
5563---0912
¤ سياست مسئولين صدا و سيما گويا سياست يك بام و دو هواست. گاهي مسابقات كشورهاي اسلام ستيز و استعمارگر را به طور مستقيم پخش مي كنند، ولي گاهي از پخش مستقيم مسابقاتي كه ما مدال هم مي آوريم مثل كشتي آزاد و فرنگي ابا مي شود؟ و گاهي با هزينه هاي ميلياردي سريالهايي تهيه مي كنند كه باعث ترويج بي بند و باري در جامعه مي شود. از مسئولين اين سازمان و مديران شبكه درخواست مي شود در سياست خود تجديدنظر نمايند. حتي در ايام ويژه مثل شب هاي قدر نيز برنامه جذاب و متنوع ديده نشد و همه اش كليشه اي بود.
عليجاني
¤ مقام معظم رهبري كراراً در خصوص برخورد با مفسدين اقتصادي قريب به اين مضمون فرمودند: «آنها به هنگام برخورد نعره سر مي دهند و هياهو مي كنند ولي شما كار خود را بكنيد.» در خصوص پرونده فاضل خداداد شاهد بوديم كه براي همه حكم منصفانه صادر نشد و آن شروع بدعت بود. و در خصوص پرونده شهردار سابق كه او را اميركبير معرفي كردند نيز قصور در حكم در اثر فشارهاي سياسي مدعيان اصلاحات را شاهد بوديم و در ادامه پرونده شهرام جزايري و رشوه هاي كلاني كه حتي به رئيس مجلس وقت (كروبي) نيز پرداخت شده بود باز هم حكم منصفانه صادر نشد و در ادامه پرونده غارت و يا كودتاي اقتصادي چند هزار ميليارد توماني مردم انتظار دارند با يك برخورد انقلابي با معترضين و مسببين يك بار شاهد اجراي عدالت از جانب قوه قضائيه باشيم. چرا كه هر بار با بالا رفتن تورم شاهد متورم شدن شكم هايي هستيم كه از درون سيستم دولتي با آبروي نظام بازي كرده و بعضاً همچنان به عنوان فعال سياسي و غيره به ريش مردم مي خندند.
طالعي
¤ از مسئولين بازرسي كل كشور مي خواهم با تفحص در اقدامات دوره هاي مختلف شوراي اسلامي اران و بيدگل و مجازات متجاوزين به بيت المال مرهمي بر زخم و خشم فرو خورده مردم مظلوم اين شهرستان باشند.
1039---0913
¤ اين مدل هاي ريش، مو، لباس كه تمام دكمه هاي آن باز است فرهنگ و آداب چه ديني است كه در فيلمهاي ما رسوخ كرده و متاسفانه برخي نيز آنها را الگو قرار مي دهند. صدا و سيما و مطبوعات به كدام سو مردم را هدايت مي كنند به دين خدا يا اديان طاغوتي؟
8397---0912
¤ چرا قيمت ميوه تهران با ديگر شهرها اين قدر اختلاف دارد مثلا شليل در تهران هزار و سيصد تومان است و در قم سه هزار و پانصد تومان.
8256---0937
¤ بانكهاي تهران از بانك ملي يا خزر خراسان رضوي ياد بگيرند؛ براي بدهي حدود يك ميليون توماني وام گيرنده، حساب دو معلم ضامن را در اولين روز سررسيد و قبل از عيد فطر بدون اخطار تا به حال بسته اند؟!
1382---0915
¤ آيا مسئولان ما درباره فرقه صهيونيستي بهائيت و عملكرد افراد اين فرقه ضاله نمي خواهند اقدامي اساسي انجام دهند؟ تا كي مماشات؟
2649---0911
¤ واقعاً مايه تاسف است كه طرح استمرار نظارت شوراي نگهبان راي نياورد.
6882---0913
¤ از مسئولين قوا درخواست مي شود يك بار هم احتمال بدهند به قول خودشان مخالفان درباره برخي افراد منحرف اطرافيان خود راست مي گويند و بگذارند به جرم آنها رسيدگي شود تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد.
1794---0915
¤ كوچه سيزدهم شهرك آزادگان در شهرستان گرگان در انتهاي شهرك قرار گرفته و بعد از آن زمين هاي متروك قرار دارد. به دليل نبودن چراغ، شبها در اين كوچه تاريكي مطلق حاكم مي شود در نتيجه ساكنين محل كه بيشتر از قشر جانبازان هستند براي تردد با مشكل مواجه هستند. تقاضاي رسيدگي داريم.
9873---0911
¤ وقوع اختلاس اخير در زير مجموعه دولت ثابت كرد كه رئيس دولت بايد دست از نظريه پردازي بردارد و كاري بكند كه زمينه فسادهاي اقتصادي خشكيده شود و به اعتبار و اعتماد عمومي آسيب وارد نگردد.
8753---0916
¤ از كارگران زحمت كش شهرداري به خاطر تخليه منظم سطل هاي زباله خيابان دامپزشكي تشكر مي كنم در ضمن از اين عزيزان اين گلايه و شكايت را نيز دارم كه چرا بعد از تخليه زباله ها اين سطل ها را در جاي خود قرار نمي دهند و برعكس در داخل جوي آب يا وسط خيابان رها مي كنند. در ضمن چرا سطل هاي زباله اين منطقه خيلي دير به دير شست وشو مي شوند؟
1905---0912
 



پاسخ وكيل مدافع به ادعاهاي 2 جاسوس آمريكايي در نيويورك

وكيل سه تبعه آمريكايي متهم به جاسوسي كه با قرار وثيقه آزاد شده اند، ادعاي بائر و فتال مبني بر ضرب و شتم شان در زندان ايران را رد كرد.
مسعود شفيعي وكيل سارا شورد، شين بائر و جاش فتال درباره ادعاي دو جاسوس آمريكايي مبني بر ضرب و شتم شان در زندان به خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس گفت كه چنين موضوعي صحت ندارد.
وي تصريح كرد: اساسا بنده در زندان با آنها نبودم و با آنها خصوصي هم صحبتي نداشته ام اما اگر آنها در زندان شكنجه شده بودند، مي توانستند در جريان محاكمه در دادگاه اين موضوع را اعلام كنند.
وكيل سه تبعه آمريكايي متهم به جاسوسي مي گويد: برخي اشخاص وقتي تريبون به دست مي آورند، هر چه مي خواهند حتي اگر آن مسائل خيلي هم به آنها ربطي نداشته باشد، بر زبان مي آورند.
وي ادامه مي دهد: اگر موكلانم با من تماس بگيرند حتما به عنوان يك ايراني به اظهارات آنها ايراد مي گيرم كه چرا وقتي كارشان درست شد و از كشور رفتند، چنين ادعاهايي را مطرح كرده اند؟
شفيعي به ذكر نمونه اي در همين زمينه مي پردازد و يادآور مي شود : وقتي سارا شورد هم از ايران رفت، مسائلي را مطرح كرده بود كه بعدا آن را رد كرد و گفتند كه سخنانش اشتباه ترجمه شده است.
وكيل سه تبعه آمريكايي متهم به جاسوسي كه با فارس گفت وگو كرده گفت: خانواده هاي موكلانم پس از مذاكره با حقوق بشري ها 5 نفر را كانديدا كردند و از بين آنها به دليل آنكه تصور داشتند بنده فردي مستقل هستم، مرا انتخاب كردند. وي افزود: انتخاب وكيل از سوي آنها به معناي آن است كه به قوه قضائيه ما اعتماد دارند و مي دانند كه كار قضايي به درستي انجام مي شود.
شفيعي متذكر شد: پرونده هاي امنيتي بر اساس مصالح ملي پيگيري و در بحث جاسوسي مديريت سياسي مي شوند و در كارهاي حقوقي ظرافت هايي هست كه موجبات سوءاستفاده سياسي را فراهم مي كند.
اين كارشناس مسائل حقوقي البته تصريح مي كند كه او هم گاهي اوقات از برخي مسائل مانند عدم اجازه ملاقات خصوصي با موكلانش و تاخير در امضاي دوم براي آزادي آنها گلايه كرده اما هيچ گاه براي اظهارنظرهاي حقوقي حتي در زماني كه موكلانش را بر اساس محتويات پرونده بي گناه دانسته، موأخذه نشده است.
وي افزود: اينكه شين بائر و جاش فتال گفته اند اشخاص ديگري با آنها در زندان بو ده اند كه بايد سريعا آزاد شوند، به آنها ارتباطي ندارد و آنها فقط مي توانند درباره وضعيت خودشان حرف بزنند.
شفيعي در واكنش به اين اظهار نظر متذكر شد: در آمريكا هم زنداني وجود دارد و با وجود آنكه موكلان بنده آزاد شده اند، هنوز اقدامي براي آزادي كساني كه در آمريكا زنداني اند، انجام نشده است.
وكيل سه تبعه آمريكايي متهم به جاسوسي گفت: اگر بائر و فتال ادعا مي كنند كه در فضايي بسته ايزوله بودند و در شرايط سختي به سر مي بردند، از كجا با زندانيان ديگر ارتباط برقرار كرده و از وضعيت آنها مطلع شده اند.
شفيعي افزود: آنها فقط مي توانند درباره برخوردهايي كه با خودشان شده صحبت كنند و مثلاً اگر كتك خورده اند، بگويند اما بحمدالله چنين موضوعي نبوده است.
وي خاطرنشان كرد: حتي روزهاي آخر قاضي صلواتي به من گفت كه ظاهرا اينها غذاي ايراني دوست ندارند، اگر مي شود با سفارت سوئيس هماهنگ كنيد كه براي آنها غذاي آمريكايي بفرستيم.
شين بائر و جاش فتال دو جاسوس آمريكايي كه با قرار وثيقه نيم ميليون دلاري پادشاه عمان آزاد شده اند، در يك نشست خبري در نيويورك، ادعاهايي را درباره زندانيان در ايران مطرح كردند.

 



لاريجاني در جمع خبرنگاران: فلسطين موضوع مشترك همه مسلمانان و آزاديخواهان جهان است

رئيس مجلس، مسئله فلسطين را موضوع مشترك همه مسلمانان و آزاديخواهان دانست.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي عصر دوشنبه در حاشيه بازديد از نمايشگاه بين المللي فرش تهران در جمع خبرنگاران درباره پنجمين همايش بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين كه قرار است نهم و دهم مهر ماه در تهران برگزار شود،گفت: مسئله فلسطين موضوع مهمي است و در انقلاب هاي اخير منطقه و خيزش هاي مردمي نيز تاثيرگذار بوده است.
لاريجاني مسئله فلسطين را موضوع مشترك مسلمانان و تمام آزاديخواهان جهان توصيف كرد و افزود: در كنفرانسي كه قرار است در تهران برگزار شود، مسئولان پارلمان هاي كشورهاي اسلامي و برخي از كشورهاي غيراسلامي و صاحب نظران سياسي حضور خواهند يافت و نياز است كه صاحب نظران و انديشمندان اين موضوع با يكديگر همفكري داشته باشند.

 



قابل شما را ندارد! بعداً جبران مي كنيم (خبر ويژه)

شنيده ها حاكي از آن است كه برخي از متهمان پرونده همكاري با شبكه پنهان بي بي سي در تهران مقادير فراواني پول از اين شبكه دريافت كرده اند.
بنابرگزارش هاي دريافتي در يك مورد و بابت سفارش يك مستند مبلغي حدود 100 هزار دلار به يكي از متهمان پرداخت شده است. جالب است كه نحوه پرداخت اين مبلغ به روش هاي كاملاً مخفيانه بوده و به هيچ وجه از كانال هاي عادي براي آن استفاده نمي شده كه همين خود نشان دهنده فراتر بودن روابط اعضاي اين شبكه با لندن از حد همكاري صرف رسانه اي است.
علاوه بر اين اطلاعات موجود نشان مي دهد رابط لندن به برخي از اين متهمان گفته است پولي كه در اختيار آنها قرار مي گيرد در واقع نوعي «كمك مالي» است نه «دستمزد» چرا كه ارزش كار انجام شده توسط اين افراد از چند صدم اين مبلغ هم پايين تر بوده است.
گفتني است بيانيه غيرمنتظره و تعجب آور «خانه سينما» كه با دستپاچگي در حمايت از بازداشت شدگان مورد اشاره صادر شده بود، در راستاي همين خبر قابل ارزيابي و علت يابي است!



 



آقاي ژان دانيل! عصباني هستي يا با دمت گردو مي شكني؟! (خبر ويژه)

شدت تزوير و دورويي غرب در قبال ادعاي حقوق بشر موجب شد سردبير پرسابقه يك نشريه فرانسوي و حامي دائمي اسرائيل، اروپا و آمريكا را «شياد» لقب دهد.
هفته نامه «نوول ابزرواتور» در سرمقاله خود شديدا دولت اسرائيل و حاميانش در واشنگتن و اروپا را به سبب مخالفتشان با تاسيس كشور مستقل فلسطين به باد انتقاد گرفته، آنها را به تزوير، دوروئي و اعمال سياست هاي يك بام و دو هوا متهم كرده است. به گزارش راديو فرانسه، ژان دانيل مديرمسئول و سردبير شهرت مند نشريه هفتگي «نوول ابزرواتور»، كه طي افزون بر چهل سال نويسندگي و فعاليت هاي مطبوعاتي هيچگاه قلم عليه اسرائيل و اسرائيلي ها بدست نگرفته بود و در همه فراز و نشيب ها و بحران هاي بيشماري كه طي نيم قرن گذشته در خاورميانه بوقوع پيوسته، همواره در راستاي منافع اسرائيل مقاله مي نوشت، براي اولين بار دولت اسرائيل و رئيس آن نتانياهو را سخت آماج انتقاد قرار داده، و حاميان آمريكايي و اروپايي اسرائيل را به تزوير و دورويي متهم نموده است.
سردبير «نوول ابزرواتور» مي نويسد: در شرايطي كه آمريكايي ها و اروپايي ها سنگ دموكراسي و آزادي و آزاد منشي را در جهان عرب به سينه مي زنند، مخالفتشان با عضويت فلسطين در سازمان ملل متحد را نمي توان جز خودكامگي و گستاخي و ياغي گري توصيف كرد.
سردبير اين هفته نامه پرتيراژ و معتبر فرانسوي معتقد است: براي تعريف سياست يك بام و دو هواي آمريكايي ها و اروپايي ها تنها يك واژه كافي است و آنهم واژه شيادي است.»
گفتني است پي آمد طرح تشكيل «دولت مستقل فلسطيني» به رسميت شناختن رژيم جعلي اسرائيل و چشم پوشي از سرزمين اشغال شده فلسطين است، و از اين روي نبايد با مخالفت اسرائيل و آمريكا روبرو شود ولي آمريكا و اسرائيل و چند كشور اروپايي با آن مخالفت ورزيده اند كه با جرأت مي توان گفت اين مخالفت ها، مصنوعي و براي ايجاد زمينه پذيرش اين طرح در ميان مخالفان طرح ياد شده است. ابراز عصبانيت سردبير نوول ابزرواتور كه طي 40 سال گذشته از مدافعان سينه چاك اسرائيل بوده است در همين عرصه قابل ارزيابي است.

 



صهيونيست ها كه خودشان مي گويند مال اين حرف ها نيستند اما... (خبر ويژه)

رسانه هاي بيگانه فعال در جنگ رواني عليه ايران، ضمن اقدامي نخ نما تلاش كردند به تهديدهاي بي خاصيت شده رژيم صهيونيستي اعتبار ببخشند.
اين رسانه ها ضمن دست به دست كردن و تكرار يك خبر مدعي شدند اوباما به اسرائيل بمب هاي سنگرشكن و ضد پناهگاه موسوم به جي بي يو 28 فروخته كه مي تواند به صورت بالقوه در عمليات احتمالي عليه مراكز هسته اي ايران به كار گرفته شود.
اين تلاش نخ نما براي بازگرداندن گزينه تهديد نظامي به روي ميز در حالي صورت مي گيرد كه نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در سخنراني اخير خود در مجمع عمومي سازمان ملل تصريح كرده بود: حماس به عنوان اهرم نيابتي ايران امنيت ما را تهديد مي كند. پرواز از شرق تا غرب آمريكا با هواپيماي جت جنگنده حداقل 6 ساعت طول مي كشد اما اسرائيل چنان كوچك است كه تنها در 3دقيقه مي توان عرض آن را طي كرد. ما بدون كرانه باختري تنها 9 كيلومتر عرض داريم. حتي فرودگاه اصلي بن گوريون در معرض خطرات شديد است.
چند ماه پيش مقامات ارشد رژيم صهيونيستي نظير ايهود باراك وزير دفاع و مئير داگان رئيس بازنشسته موساد و... صراحتا اعلام كردند كه «حتي فكر كردن به درگيري نظامي با ايران احمقانه است»، «ايران در صورت درگيري نظامي مي تواند براي ما جهنم درست كند» و «اسرائيل، كشور [؟!] كوچكي است و ما هرگز دچار اين توهم نمي شويم كه به ايران حمله كنيم.»
صهيونيست ها در جريان جنگ 33روزه مزه ضربات غافلگيركننده، محاسبه نشده و رعدآسا را در مقياسي البته كوچك تر از جانب حزب الله غيرتمند لبنان چشيده اند و هم اكنون تاسيسات هسته اي و پايتخت جعلي و مراكز مهم سياسي، اقتصادي و جمعيتي آنها در تيررس قرار دارد.
اسرائيل كه اساسا مال اين حرف ها نيست و اصطلاحا بايد كشك خود را بسابد اما چند سال پيش در دوران رجزخواني بوش كوچك، رهبر معظم انقلاب در بياني كوتاه و گويا فرمودند دوران بزن دررويي گذشته است و متجاوز را هر جاي دنيا و به هر نحو كه لازم باشد، تعقيب و مجازات مي كنيم.

 



وقتي مشنگ ها به پست هم مي خورند (خبر ويژه)

لودگي رئيس گروهك تك نفره موسوم به عقاب كه روز اول مهر را روز رستاخيز و براندازي نهايي در ايران خوانده بود، محل بحث گروهك هاي تك نفره ديگر قرار گرفته و آنها اين ماجراي هيچ و پوچ را «كالبدشكافي»!؟ مي كنند.
«ع-ف» كه خود را رئيس گروه موسوم به «كانون همبستگي براي رسيدن به دموكراسي مي نامد» در وبگاه خود مي نويسد: همه ما از تلاش هاي گروه عقاب و پيشگامي جناب آقاي سرلشكر روحاني در برپايي يك تظاهرات براندازانه و شكست سنگين آن آگاهيم. در ابتدا به سهم خود به غيرت و شرف او درود مي فرستم كه بين بي تفاوتي و يا تلاش دومي را انتخاب كرد هرچند موفق نشد. شكي ندارم كه منورالفكرهاي خودخوانده با توسل به تنها شيوه هميشگي خود يعني تئوري توطئه دست به كار خواهند شد و آقاي روحاني را عامل اطلاعات و كل ماجرا را سناريوي از پيش طراحي شده رژيم ولايت فقيه خواهند خواند و با ساده كردن قضايا خود را از دشواري هاي تجزيه و تحليل علمي مسائل سياسي و اجتماعي مي رهانند. بدون شك رژيم ولايت فقيه همواره در پي نااميد ساختن و بي اعتمادسازي اپوزيسيون به مبارزان داخل كشور يا تخريب اپوزيسيون خارج بوده و هست كه از آخرين نمونه هاي آن قضيه سردار مدحي قابل ذكر است. اما مبارزان جان بركف[!؟] اپوزيسيون اكنون در كمال ناباوري شاهد توهين به شعور خود و تخطئه سران مبارزه با رژيم هستند. اكنون نسخه هاي پيچيده شده از سوي اپوزيسيون با دهن كجي مواجه مي شود و اين باعث خشم و ناراحتي است.
وي همچنين مي نويسد: نزديك يك سال صرف زمان و استفاده از شبكه هاي تلويزيوني براي يك راهپيمايي كوچك در روز رستاخيز (اول مهر) كوچكترين اثري در مردم نداشت. 8 ماه از بازداشت موسوي و كروبي به عنوان سران مبارزه سبز مي گذرد اما اپوزيسيون متأسفانه از ترتيب دادن حتي يك راهپيمايي كوچك درمانده است.
يادآور مي شود سرلشكر خل مشنگ مورد بحث كه خود را رئيس گروه عقاب مي خواند از طريق شبكه هاي ماهواره اي از مخالفان خواسته بود فقط با پوشيدن كت و شلوار در روز اول مهر به خيابان بيايند و بقيه پروژه براندازي را به عهده وي كه مي خواهد با طياره در ايران فرود بيايد، بگذارند.

 



روايت خواندني از علت ديپورت پناهنده هاي ايراني در غرب (خبر ويژه)

آيا مي دانيد علت اصلي ديپورت شدن پناهندگان ايراني در غرب چيست؟
يكي از عناصر ضدانقلاب مقيم خارج ضمن طرح اين پرسش، در «بالاترين»نوشت: پس از مدتي پرس و جو از ايرانيان خارج كشور و پرسيدن اينكه علت اين همه سخت گيري غرب براي پناهندگان چه هست و چرا در گذشته بسيار راحت تر بود ولي اكنون اين همه سخت گيري صورت ميگيرد به نتايج شگفت انگيز زير رسيدم.
وي مي افزايد: بعضي از كساني كه به اسم سياسي در اين 33 سال به خارج آمدند به محض گرفتن پاسپورت آن كشوري كه درونش پناهنده شده بودند به ايران رفت و آمد كردند. دولت هاي غربي تمام اين موارد را زير نظر ميگيرند و خر نيستند كه اين موارد را نفهمند.براي آنها اين سوال بين خودشان و حتي مردمانشان پيش مي آيد كه پناهنده سياسي كسي است كه بخاطر اينكه جانش در خطر بوده به كشور ما پناهنده شده اما چطور به محض گرفتن پاسپورت به ايران مي رود. حتي من بسيار كساني را مي شناسم كه يك روز هم كار سياسي نكردند و رفتند و پناهندگي سياسي گرفتند و از اين حربه براي خود پاسپورتي جور كردند و باز به ايران برگشتند!!! حتي عده اي به بهانه همجنسگرا بودن به غرب رفتند و بعد از تحقيق فهميدند طرف دوست دختر دارد و اين كاره نيست[!]
نويسنده ادامه مي دهد: خوب آيا غربي ها احمق هستند؟ بنابراين، از دولتهاي غربي گله نكنيد كه دارد دسته دسته ايراني ها را ديپورت ميكند و به ايران بازميگرداند از خودگله كنيد كه وجهه آنها را خراب كرديد.
همزمان با انتشار اين گزارش در بالاترين، پايگاه ضدانقلابي راديو كوچه در تحليلي مدعي شد رفتن مجتبي واحدي و اردشير اميرارجمند و طرح پيشنهادهايي نظير كنگره ملي و شوراي هماهنگي تلاش براي نفوذ در ميان اپوزيسيون خارج كشور است.
در حالي كه اين دو تن در آمريكا و فرانسه پناهندگي گرفته اند، راديو كوچه مدعي شده آنها نفوذي سيستم امنيتي هستند و به اسم پناهندگي و مخالف خواني ماموريت دارند پروژه براندازي را تبديل به مضحكه كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14