(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 5 مهر 1390- شماره 20033

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رونمايي و بهره برداري از 16 سامانه راهبردي و محصول هواپايه
تاكيد رؤساي جمهور ايران و سودان به وحدت جهان اسلام در مقابل غرب
وزير كشور: لايحه افزايش 20 نماينده به انتخابات مجلس نهم مي رسد
وزير ارشاد : هيچ محدوديتي براي بيمه خبرنگاران وجود ندارد
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز: غربي ها ثابت كردند تحمل شنيدن نظرات متفاوت را ندارند
نامزد احتمالي رياست جمهوري مصر: نداشتن رابطه با ايران براي مصر خفت بار است
فرمانده مرزباني ناجا اعلام كرد هلاكت عضو كليدي پژاك در بانه
باهنر: من جلوي سؤال از رئيس جمهور را گرفتم
مصلحي : اعضاي يك شبكه مروج بهاييت دستگير شدند
سردار فدوي: هر وقت به خليج مكزيك رفتيم ارتباط مستقيم برقرار مي كنيم
موضوع اختلاس با حضور مسئولان وزارت اطلاعات در كميسيون اصل 90 بررسي شد
رئيس سازمان پدافند غيرعامل: امسال 500 رزمايش سايبري برگزار مي شود
امام جمعه بابل از تعطيلي بلندمدت مدارس انتقاد كرد
فرمانده سپاه ناحيه كرج خبر داد نمايش عمليات والفجر2 در كرج
بررسي زمينه هاي سرمايه گذاري 14 ميليارد دلاري چين در ايران
افزايش كيفيت محصولات كشاورزي با پرتودهي گاما
معاون وزير جهاد كشاورزي: 85 درصد اعتبارات براي آبياري كشاورزي رايگان است
با سوخت الكل هواپيماي چوبي بدون سرنشين در تبريز به پرواز درآمد
سرتيپ نقدي: ناشران در توليد كتاب دفاع مقدس براي خود سهم قائل شوند
جزئيات تسخير بلندي هاي محل استقرار جاسوسان در غرب كشور
جانشين فرماندهي بسيج مستضعفان: جنگ نرم جنگ فتنه ها و انديشه هاست
پنج شنبه هفته جاري همايش نكوداشت آيت الله محمدي گيلاني در رشت برگزار مي شود
اخبار ادبي و هنري



با حضور وزير دفاع صورت گرفت
رونمايي و بهره برداري از 16 سامانه راهبردي و محصول هواپايه

16 سامانه راهبردي و محصول هواپايه به طور همزمان در پايگاه هاي هوايي مهرآباد، همدان، تبريز، اصفهان، دزفول و چابهار طي مراسمي در منطقه هوايي شهيد دوران شيراز رونمايي و به بهره برداري رسيد.
به مناسبت هفته دفاع مقدس و همزمان با سي امين سالگرد شكست حصر آبادان با حضور سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و فرماندهان نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، 16 سامانه راهبردي و محصول هواپايه به طور همزمان در پايگاه هاي هوايي مهرآباد، همدان، تبريز، اصفهان، دزفول، چابهار، طي مراسمي در منطقه هوايي شهيد دوران شيراز رونمايي و به بهره برداري رسيد.
سردار وحيدي در مراسم بهره برداري از اين سامانه ها و محصولات هواپايه طي سخناني در جمع خبرنگاران با گراميداشت هفته دفاع مقدس و شهداي هفتم مهر شهيدان فكوري، فلاحي، نامجو، كلاهدوز و جهان آرا و تبريك سالروز پيروزي بزرگ رزمندگان اسلام در عمليات دشمن كوب ثامن الائمه به محضر فرمانده معظم كل قوا، گفت: در تداوم فتوحات رزمندگان اسلام در حماسه دفاع مقدس جوانان برنادل و متخصصان سختكوش و اقتدارآفرين صنايع الكترونيك وزارت دفاع درصا شيراز موفق شدند پروژه هاي كليدي و مهمي را تحقيق، طراحي و توليد كرده دستاوردهاي گرانسنگ و ارزشمند ديگري را به منصه ظهور برسانند.
وزير دفاع افزود: از جمله مهمترين اين پروژه ها رادار تقرب فرودگاهي است كه يكي از اصلي ترين سامانه هاي فرودگاهي به شمار مي رود و قادر است از فاصله 30 كيلومتري فرودگاه هواپيما را تحت كنترل و هدايت خود گرفته و تا لحظه نشستن و پارك هواپيما آن را هدايت كند.
وحيدي سامانه ناوبري راديويي تكن ترانسپاندر زميني را از ديگر پروژه هاي افتتاح شده ذكر كرد و گفت: اين سامانه در ارتباط با سامانه مشابه نصب شده در داخل هواپيما كه قبلا طراحي و توليد شده است قادر است هواپيما را تا 400 كيلومتري در آسمان هدايت و به طور دائمي فاصله هواپيما و جهت مسير پروازي خلبان با ايستگاه مرجع زميني را نمايش دهد با ساخت و بهره برداري از اين پروژه جمهوري اسلامي ايران جزو سه كشور سازنده اين سامانه بسيار پيچيده قرار گرفت.
وي ادامه داد: اين سامانه كاملا متحرك و تاكتيكي طراحي شده و علاوه بر كاربري در فرودگاه هاي دائمي كشور قابليت نصب و به كارگيري در فرودگاه هاي موقت اضطراري و يا هر نقطه كشور را دارد.
به گزارش فارس، وزير دفاع در ادامه اظهار داشت: سامانه هاي الكترونيكي هواپيماهاي ترابري و جنگنده شامل راديو بي سيم، سامانه تشخيص دوست از دشمن، سامانه ناوبري هواپيماي تكن نصب شده براي پرنده، سامانه كانورتوراكسيژن براي تنظيم دائمي اكسيژن داخل هواپيما، مركز سوئيچ تلفني ثابت و سيار از ديگر محصولاتي است كه به صورت صددرصد داخلي و بومي بدست توانمند متخصصان زبده و كارآمد صنايع الكترونيك شيراز طراحي و ساخته شده است.

 



تاكيد رؤساي جمهور ايران و سودان به وحدت جهان اسلام در مقابل غرب

روساي جمهور ايران و سودان با تاكيد بر ضرورت ايستادگي در مقابل توطئه ها و فتنه گري هاي سلطه گران اعلام كردند؛ با اتحاد و همبستگي تمام توطئه هاي دشمنان را افشا مي كنيم.
دكتر محمود احمدي نژاد و عمرالبشير بر ضرورت اتحاد و يكپارچگي ملت ها و دولت هاي اسلامي، ايستادگي و مقاومت در مقابل توطئه ها و فتنه گري هاي سلطه گران تاكيد كردند.
احمدي نژاد در اين ديدار، روابط دو كشور را برادرانه و ويژه توصيف كرد و گفت: تهران و خارطوم با درك مشترك و مباني يكسان بايد همكاري هاي خود را در سطح منطقه اي و بين المللي دو جانبه بيش از قبل گسترش دهند.
رئيس جمهور ايستادگي و مقاومت سودان به رغم تمامي فشارهاي را در حمايت از مردم فلسطين و ملت هاي اسلامي قابل تجليل دانست و گفت: اگرچه فشارهاي سنگيني به سودان و ساير كشورهاي مستقل وارد مي شود اما سودان همواره در مقابل اين فشارها ايستادگي كرده و از آرمان امت اسلامي حمايت كرده است.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: امروز دشمنان با تمام قوا براي ضربه زدن به تمام ملت ها به خصوص ملت هاي اسلامي بسيج شده اند، استعمارگران سابق كه در آن دوره با يكديگر رقابت داشتند در شرايط كنوني عليه جهان اسلام با يكديگر متحد شده اند. در مقابل آنان دولت ها و ملت هاي اسلامي هم لازم است كه با يكديگر متحد و يكپارچه باشند حتي اگر دشمنان هم نبودند براساس آموزه هاي اسلامي و انساني وظيفه داشتيم كه در كنار هم باشيم.
رئيس جمهور لازمه پيروزي را ايستادگي و مقاومت دانست و گفت: امروز سلطه گران با بحران هاي شديد اقتصادي، اجتماعي و سياسي مواجه هستند كه بدون شك اگر كشورهاي مستقل و بويژه كشورهاي اسلامي در كنار هم باشند قطعا در مقابل فشارهاي دشمنان و بدخواهان به پيروزي مي رسند.
عمر البشير رئيس جمهور سودان نيز در اين ديدار با اشاره به جايگاه ويژه ايران در تحولات منطقه اي بر افزايش سطح روابط دو كشور در تمامي سطوح تاكيد كرد.
وي با تاكيد بر لزوم حمايت از حق حاكميت ملت فلسطين گفت: كشورهاي اسلامي وظيفه دارند كه از مردم مظلوم و تحت ستم فلسطين و حق حاكميت آنها حمايت و پشتيباني كرده و سودان از احقاق تمام حقوق فلسطيني ها حمايت مي كند.
وي با تاكيد بر وحدت و يكپارچگي مسلمانان جهان گفت: اتحاد و همبستگي تنها يك گزينه و انتخاب نيست بلكه فريضه اي واجب است كه بايد در آن مسير گام برداشت و تمامي توطئه هاي دشمنان را كه درصدد فتنه انگيزي و جدايي ميان مسلمان هستند افشا كرد.
رئيس جمهور سودان تصريح كرد: تهران و خارطوم در كنار يكديگر بايد تلاش كنند تا حد امكان وحدت و همبستگي را ميان مسلمانان گسترش داده و هرگونه تفرقه و جدايي را از بين ببرند.
عمرالبشير گفت: بيگانگان با مداخله در امور سودان به دنبال جدايي مناطق ديگري از اين كشور هستند دشمنان تلاش هاي مذبوحانه و آشكاري را با هدف جدا كردن و تقسيم مناطق سودان دنبال مي كنند اما به فضل الهي همه توطئه هاي دشمنان را خنثي كرده و اجازه نخواهيم داد خدشه اي به استقلال و تماميت ارضي سودان وارد شود.
سفر به موريتاني
محمود احمدي نژاد پس از سفر به نيويورك و شركت در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل در راه بازگشت به كشور موريتاني سفر كرد.
موريتاني كشوري مسلمان در شمال غرب آفريقاست كه حدود 3 ميليون نفر جمعيت دارد و اكثريت قاطع آن ها را مسلمانان تشكيل مي دهند.

 



وزير كشور: لايحه افزايش 20 نماينده به انتخابات مجلس نهم مي رسد

وزير كشور گفت به احتمال زياد لايحه افزايش 20 نماينده به تعداد نمايندگان به انتخابات مجلس نهم خواهد رسيد.
مصطفي محمد نجار كه در حاشيه جلسه يكشنبه هيئت دولت با خبرنگاران گفت وگو مي كرد، در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا لايحه افزايش 20 نماينده به تعداد نمايندگان مجلس به انتخابات مجلس نهم مي رسد يا نه؟ گفت: در كميسيون شوراهاي مجلس بررسي هاي نهايي درباره اين لايحه صورت گرفته است و فكر مي كنم به زودي به صحن علني بيايد و به احتمال بسيار زياد اين لايحه به انتخابات مجلس نهم خواهد رسيد.
وي همچنين با بيان اينكه برگزاري انتخابات به صورت رايانه اي چندي پيش آزمايش شد و جواب مثبتي گرفتيم، تصريح كرد: در اين باره در حال رايزني نهايي هستيم تا ببينيم در انتخابات مجلس نهم انتخابات چند درصد حوزه هاي انتخابيه را مي توانيم به روش رايانه اي برگزار كنيم.
وي در خصوص اقدامات وزارت كشور براي برگزاري انتخابات مجلس نهم گفت: براساس تقويم زمان بندي، كارها پيش مي رود و كاملا با شوراي نگهبان و ساير دستگاهها در اين خصوص هماهنگ هستيم.
وزير كشور گفت: آموزش فرمانداران در خصوص انتخابات از برنامه هاي پيش روي ماست و همه كميته ها و ستادهاي مربوط به انتخابات در وزارت كشور تشكيل شده است و هيات هاي نظارت نيز هم اكنون مشغول فعاليت هستند.
نجار همچنين با بيان اينكه چهارشنبه اين هفته با سفر به پاكستان اوضاع امنيتي و مسايل دوجانبه از جمله مبارزه با مواد مخدر را در ديدار با مقامات پاكستاني بررسي خواهد كرد، گفت: در اين سفر در خصوص همكاريهاي استاني و امنيتي و برخي تبادلات رايزني خواهد شد.
وي اضافه كرد: توافق نامه اي ميان معاونان امنيتي وزراي كشور ايران و پاكستان تنظيم خواهد شد كه براساس اين توافق نامه در خصوص همكاري هاي امنيتي بحث و تبادل نظر مي شود.
وزير كشور گفت: در اين سفر در خصوص مبارزه با مواد مخدر و قاچاق انسان، مراقبت از مرزها و بحث كمك به سيل زدگان پاكستان نيز مذاكراتي صورت خواهد گرفت.

 



وزير ارشاد : هيچ محدوديتي براي بيمه خبرنگاران وجود ندارد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد همه خبرنگاران مي توانند از تسهيلات بيمه خبرنگاري بهره مند شوند.
سيدمحمد حسيني اظهار داشت: در حال حاضر هيچ محدوديتي براي بيمه خبرنگاران نشريات محلي وجود ندارد.
وي خاطرنشان كرد: همه افرادي كه خبرنگار تلقي مي شوند، از تسهيلات بيمه خبرنگاري بهره مند خواهند شد.
وزير ارشاد در خصوص مباحث رفاهي خبرنگاران نيز خاطرنشان كرد: در اعتبارات سفرهاي استاني توجه بيشتري به مباحث رفاهي خبرنگاران خواهيم داشت.
حسيني پيرامون ابزارهاي نظارتي بر آلبوم هاي موسيقي نيز به فارس گفت: با وجود شورايي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر امور مربوط به حوزه موسيقي نظارت خوبي صورت مي گيرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه ممكن است در اين خصوص اشتباهاتي نيز صورت گيرد، عنوان كرد: البته در اين مسير عزم و اراده بر آن است تا آثار ممهور به نشان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مورد اعتماد و اطمينان مردم باشد.

 



سخنگوي جامعه روحانيت مبارز: غربي ها ثابت كردند تحمل شنيدن نظرات متفاوت را ندارند

حجت الاسلام سالك خروج نمايندگان غربي از صحن مجمع عمومي، هنگام سخنراني احمدي نژاد را نشان از ادعاي دروغ آنها در شنيدن صداي مخالف دانست.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز گفت: خروج نمايندگان برخي كشورهاي غربي و اذناب آنان از صحن مجمع عمومي هنگام سخنراني رئيس جمهور كشورمان ثابت كرد كه آنان تحمل شنيدن نظرات متفاوت و مخالف را ندارند و به دروغ مدعي تكثرطلبي هستند.
حجت الاسلام «احمد سالك» در گفت وگو با ايرنا افزود: كشورهايي كه سالها با كبر، استيلاجويي و زورگويي با كشورهاي مختلف برخورد كرده اند، نمي توانند ببينند شخصي همه ارزشهاي فريبكارانه آنان را زير سوال مي برد.
وي ادامه داد: مواضع شفاف رئيس جمهور در مورد مسايل مختلف از جمله مسايل هسته اي، هولوكاست، حادثه 11 سپتامبر و جنايات متعدد غربي ها به عنوان گفتماني نوين مورد توجه ملت هاي آزاديخواه جهان قرار گرفت.
سالك افزود: رئيس جمهور به عنوان نماينده ملت ايران در واقع راوي گفتمان استكبارستيزي انقلاب ايران در جمع سران كشورهاي مختلف دنياست.
وي با اشاره به اينكه مستكبرين جهان در مقابل اظهارات روشنگرانه رئيس جمهور سكوت نمي كنند، تصريح كرد: مطمئنم تلاش دشمنان براي عمليات رواني، شيوه هاي فريبكارانه و استفاده از ابزار تبليغاتي براي تفسير و تحليل سخنان احمدي نژاد به نفع خود، بي ثمر است.
وي ادامه داد: دليل بي ثمر بودن شيوه غربي ها، بيداري ملت ها و موضع گيري آنان در مقابل مزدوران آنها در دنياست كه نمونه آن را دركشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا شاهديم.
وي، بر تكرار مواضع رئيس جمهور ايران در اجلاس سالانه مجمع عمومي تاكيد كرد و ادامه داد: همانطور كه آنان مدام بر طبل ارزشهاي منفي خود مي كوبند و ماهيت نظام مقدس جمهوري اسلامي را زير سوال مي برند ما نيز بايد مدام پرسش هاي چالش برانگيز خود را مطرح و پيگيري كنيم.

 



نامزد احتمالي رياست جمهوري مصر: نداشتن رابطه با ايران براي مصر خفت بار است

دبير كل حزب عمل مصر و نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري اين كشور با تاكيد بر از سرگيري سريع روابط تهران - قاهره اظهار داشت كه نداشتن رابطه با ايران براي مصر خفت بار است.
«مجدي حسين» در گفت وگو با فارس در اين باره گفت: بازگشت روابط رسمي دو كشور امري قطعي است و نيازي به بحث و مناقشه ندارد، هم اكنون اين وضعيت براي مصر بسيار خفت بار است كه پس از آمريكا و رژيم صهيونيستي با ايران قطع رابطه كرده است.
وي افزود: روابط مردمي ميان ملت مصر و ايران در حال پيشرفت، تغيير و تحول بزرگي است و روند تبادل هيئت هاي مردمي ميان دو كشور همچنان در حال افزايش است و بايد روابط رسمي ميان دو كشور هرچه سريع تر از سر گرفته شود تا هماهنگي هاي لازم براي مقابله با حاكميت آمريكا در منطقه صورت گيرد، در حالي كه فشارهاي آمريكا در حال حاضر مانع تحقق هرگونه پيشرفت در اين روابط مي شود و برگزاري انتخابات مهمترين عامل جهت رويارويي با اين فشارهاست.
دبير كل حزب عمل مصر در بخش ديگري از اين گفت وگو اظهار داشت: رژيم صهيونيستي بزرگترين بازنده انقلاب مصر است و پس از سال ها كه رژيم سابق گنج و عمق استراتژيك و جبهه آرام رژيم صهيونيستي بود، اما اكنون در شرايط بحراني بسيار سختي در جبهه مصر قرار دارد، مصري كه ديگر گنج استراتژيك رژيم صهيونيستي بشمار نمي آيد.
وي افزود: معاهدات و توافقنامه هاي بي مقدار و بي ارزش را جز افراد حقير و بي مايه ارزشمند نمي كنند و از آنجا كه معاهدات بيانگر موازنه هاي قواست و هم اكنون اين موازنه در منطقه تغيير كرده است، بنابراين مصر مي تواند برخي از بندهاي توافقنامه را ناديده بگيرد و ارتش مصر را در سينا مستقر كند، اين در حالي است كه بايد تأكيد كرد، رژيم صهيونيستي سال هاست كه به اين توافقنامه احترام نمي گذارد.
مجدي حسين با اشاره به اين كه قوانين و توافقنامه هاي بين المللي به مصر اجازه مي دهند كه در كمپ ديويد تجديدنظر كند و بندهاي آن را اصلاح و تعديل نمايد، گفت: يكي از بندهاي توافقنامه بر اين نكته تأكيد دارد كه اين توافقنامه در صورتي قابل اجراست كه سازش كامل و صلح نهايي در منطقه ايجاد شده باشد، در حالي كه تاكنون اين شرط هنوز محقق نشده، افزون بر اين كه قوانين به تمام طرف هاي قرارداد اجازه مي دهد، در صورتي كه يكي از طرف ها به معاهده عمل نكرد يا يكي از بندهاي آن را نقض كرد، طرف ديگر يك طرفه آن را لغو كند و ژريم صهيونيستي ده ها بار اين توافقنامه را نقض كرده است.
بيداري اسلامي مديون انديشه هاي امام خميني(ره) است
«طاهر الهاشمي» دبير كل اتحاديه انجمن هاي وابسته به اهل البيت(ع) در مصر نيز انديشه امام خميني(ره) را الهام بخش بيداري اسلامي و بيداري ملت ها در خصوص دشمن مشترك يعني رژيم صهيونيستي دانست و افزود: با سرنگوني رژيم مبارك، ملت مصر بر استيفاي حقوق از دست رفته خود اصرار دارد و لذا معتقدم كه معاهده كمپ ديويد به جهنم خواهد رفت.
الطاهر با بيان اينكه انقلاب اسلامي ملت ايران براي اولين بار مفهوم دشمني با رژيم صهيونيستي و كشورهاي استكبار جهاني را توليد كرد، جنبش جوانان مصري كه به تسخير سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره انجاميد را الهام گرفته از انقلاب اسلامي ايران دانست و گفت: انقلاب ها مخصوص پيروان اهل بيت و امام حسين(ع) است و بنابراين تاكنون انقلابي كه توسط وهابي ها يا دشمنان اهل بيت(ع) به پيروزي رسيده باشد را نديده ايم.
رئيس سنديكاي سادات مصر، انقلاب اسلامي ايران را احياگر مسائل و قضاياي مربوط به اهل بيت(ع) دانست و با اشاره به پيروزي انقلاب هاي ملت هاي غير شيعي گفت: پيروزي انقلاب كشورهايي مانند تونس نيز به تبعيت از مكتب اهل بيت(ع) برمي گردد و چنانچه شناخت و تبعيتي از مكتب اهل بيت(ع) صورت نگيرد انقلابي نيز پيروز نمي شود.
وي تعاليم اهل بيت(ع) را مخصوص شيعيان ندانست و با مطرح ساختن سؤالي مبني بر اينكه «آيا زماني كه مسيحيان و قبطي هاي مصر از امام حسين(ع) سخن مي گويند؛ به معني مسلمان بودن و يا شيعه بودن آنهاست؟» گفت: بسياري از غير مسلمانان درباره اهل بيت(ع) شعر سروده اند و كتاب ها نوشته اند اين در حالي است كه شيعه نبوده اند.
وي در پاسخ به سؤالي درباره التزامات بين المللي انقلابيون مصر در خصوص معاهده كمپ ديويد نيز گفت: كمپ ديويد و همه بندهايي كه مربوط به آن است به سرنوشت حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر دچار مي شود.

 



فرمانده مرزباني ناجا اعلام كرد هلاكت عضو كليدي پژاك در بانه

فرمانده مرزباني ناجا اعلام كرد كه يك عضو كليدي گروهك تروريستي پژاك توسط سپاه پاسداران در بانه به هلاكت رسيد.
سردار «حسين ذوالفقاري» در حاشيه دهمين نمايشگاه ايپاس درباره وضعيت گروهك تروريستي پژاك با بيان اينكه اين گروهك در چند روز اخير تجاوزي به مرزهاي داخلي كشور نداشته است، گفت: نيروهاي مرزباني و سپاه پاسداران در مرزهاي كشور براي مقابله با گروهك تروريستي پژاك مستقر شده اند.
ذوالفقاري گفت: با فشارهايي كه در هفته هاي اخير توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به پژاك وارد كرده است گروهك پژاك در حال حاضر در موضع ضعف قرار گرفته است.
وي افزود: در حملات اخير، پژاك متحمل تلفات و خسارات زيادي شده است و عناصر كليدي اين گروهك كشته شده اند.
فرمانده مرزباني ناجا با بيان اينكه يكي از عناصر كليدي پژاك در منطقه بانه توسط ماموران سپاه كشته شد، گفت: اين عضو گروهك در حال فرار به سمت مناطق مرزي بود كه در منطقه بانه كشته شد. به گزارش ايسنا، وي با اعلام كاهش 20درصدي قاچاق سوخت در مرزهاي كشور از كاهش ورود مواد مخدر از مرزهاي ميرجاوه، سراوان و بندرعباس خبر داد و گفت: مرزهاي خراسان رضوي، خراسان شمالي، ميرجاوه و شمال سيستان و بلوچستان در وضعيت مناسبي قرار دارد.
ذوالفقاري همچنين درخصوص انسداد مرزها در جنوب شرقي كشور نيز گفت: نصب سيم خاردار و احداث برجك و پاسگاه در منطقه سراوان و انتهاي مرز جنوبي سراوان بزودي به اتمام مي رسد.

 



باهنر: من جلوي سؤال از رئيس جمهور را گرفتم

محمدرضا باهنر گفت: در زمان خانه نشيني رئيس جمهور، نمايندگان سؤال كننده را با خواهش و تمنا نگه داشتم.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه سؤال از رئيس جمهور به هيچ وجه تابو نيست، افزود: سؤال از رئيس جمهور فرآيندي عادي است كه در قانون اساسي آمده و اصلا به نظر من، اين سؤال مي تواند منتج به تبيين برخي مسائل شود و ممكن است به نفع رئيس جمهور شود و برخي از كارهاي رئيس جمهور را روشن كند.
وي با بيان اين كه ما در مجلس به دنبال رعايت دقيق آئين نامه هستيم، گفت: اگر ما سؤال از رئيس جمهور را مطرح بكنيم و دو روز بعد، يك عده بيايند و بگويند مثلا ما 15 نفر امضايمان را پس مي گيريم، اين حركت قابل دفاع نيست.
نايب رئيس مجلس افزود: در مورد سؤال از رئيس جمهور يك عده اي به ما مراجعه كردند و گفتند ما اين سؤال را زماني به جريان انداختيم كه آقاي احمدي نژاد رفت و خانه نشيني را انتخاب كرد و معلوم هم بود كه به چه دليل اين كار را انجام داد.
باهنر با تاكيد بر اين كه آن دليل، به هيچ وجه براي نمايندگان قابل تحمل نبود، افزود: آنها حتي مي خواستند در زمان خانه نشيني رئيس جمهور كارهاي سنگين تري انجام دهند كه ما با خواهش و تمنا آب روي آتش آنها ريختيم و آنها را نگه داشتيم وگرنه اگر نمايندگان را رها مي كرديم من فكر مي كنم آنها يك هفته هم به رئيس جمهور مهلت نمي دادند كه بخواهد آن كار را انجام دهد. باهنر افزود: الان هم بحث همين است و عده اي مي گويند ما زماني اين سؤال را امضا كرديم كه آقاي رئيس جمهور قهر كرده بود اما حالا كه ايشان سر كارش برگشته است ما هم اصراري بر ادامه سؤال نداريم.
وي با اشاره به ادامه اصرار برخي نمايندگان بر سؤال از رئيس جمهور گفت: چون اين موضوع چندين بار هم تكرار شده است ما حتما در هيات رئيسه در اين هفته جلسه اي تشكيل مي دهيم و نماينده سؤال كنندگان را اگر آقاي مطهري يا فرد ديگري است دعوت مي كنيم و با هم مي نشينيم و امضاها را چك مي كنيم. وي افزود: البته برخي از آقايان سؤال كننده، امضاي خود را پس گرفته اند اما نمي خواهند اسمشان در رسانه ها منتشر شود، اين حق نماينده است و دوستان بايد تعهد بدهند پس از اطلاع از اسامي افرادي كه امضاي خود را پس گرفته اند، آنها را رسانه اي نمي كنند.
باهنر با بيان اين كه اگر بروند اين اسامي را در سايت هايشان منتشر كنند، كم لطفي است، گفت: اما اگر بيايند و بنشينند تعهد بدهند كه فقط براي قانع شدن خودشان مي خواهند آن وقت ما به آنها مي گوييم چه كساني امضاي خودشان را پس گرفته اند. وي ادامه داد: بنابراين ما اين هفته مي نشينيم و امضاها را چك مي كنيم اگر تعداد امضاكنندگان بيشتر از حد نصاب كه 74 امضاست رسيد سؤال از رئيس جمهور را به جريان مي اندازيم. باهنر تاكيد كرد: ممكن است ما الان اين سؤال را به مصلحت ندانيم، ولي قطعا اجراي آيين نامه مصلحت بالاتري از آن چيزهايي است كه ما تشخيص مي دهيم.

 



مصلحي : اعضاي يك شبكه مروج بهاييت دستگير شدند

وزير اطلاعات از شناسايي و دستگيري اعضاي يك دانشگاه مجازي كه به ترويج بهاييت مي پرداخت، خبر داد.
حجت الاسلام حيدر مصلحي در حاشيه جلسه روز يكشنبه هيئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين كه شنيده شده كه بهايي ها با ايجاد كلينيك هاي روانشناسي به ترويج بهاييت مي پردازند، گفت: بهاييت يك دانشگاه مجازي راه اندازي كرده بود و در قالب آن موسسه فعاليت مي كردند كه موسسه مذكور شناسايي شد و با توجه به فعاليت هايي در مورد ترويج و تبليغ بهاييت، دستگير شدند.
وزير اطلاعات همچنين گفت: شركت هاي هرمي بعد از فعاليت هايي كه در تهران داشتند و پس از ضربه هايي كه خوردند فعاليت هاي خود را به شهرستان هاي ديگر منتقل كردند كه از جمله آن ها اصفهان بود.
وي در پاسخ به سوالي درباره دستگيري 22 شركت هرمي در اصفهان ادامه داد: آن ها با اين اقدام فكر مي كردند كه مي توانند از اشراف تشكيلات اطلاعاتي خارج شوند، اما ما آن ها را رصد كرده و پس از شناسايي دستگير كرديم و تحويل مراجع قضايي داده شدند.
مصلحي در پاسخ به اين سوال كه آيا از رسانه هاي داخلي افرادي با شبكه بي بي سي فعاليت مي كردند؟ گفت: نه اين افراد كساني بودند كه به صورت فردي اقدام كرده و پول هاي قابل توجهي به آن ها داده مي شد و مي توانم بگويم كه دقيقا حركت ضدانقلابي بود.
خبرنگاري خواستار ارزيابي وزير اطلاعات از سخنراني رئيس جمهور در نيويورك شد كه وي پاسخ داد: سخنراني رئيس جمهور در سازمان ملل مطالباتي بود كه از سوي كشورهاي مختلف به عنوان زبان مردم دنيا مطرح شد و بايد توجه داشته باشيم كه اين حركت ها در مسير بيداري اسلامي قرار گيرد و احساس مي كنم بخش هايي از اين صحبت ها در اين مقوله تاثير داشت به ويژه مطالباتي كه از كشورهاي اروپايي و به طور كلي استكبار مطرح و در حقيقت دست آن ها رو شد كه به دنبال جمع آوري ثروت هستند.

 



در واكنش به خواسته آمريكا براي ايجاد خط ارتباطي با ايران
سردار فدوي: هر وقت به خليج مكزيك رفتيم ارتباط مستقيم برقرار مي كنيم

فرمانده نيروي دريايي سپاه در واكنش به ابراز تمايل آمريكا براي برقراري خط ارتباطي با ايران گفت ما هر موقع به خليج مكزيك رفتيم با آمريكا ارتباط مستقيم برقرار مي كنيم.
طي روزهاي اخير و در خلال حضور محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در نيويورك، برخي رسانه هاي آمريكايي از تمايل دولت آمريكا براي ايجاد يك خط ارتباط ويژه مستقيم نظامي با ايران پس از يك سري تقابلات نزديك ميان نيروهاي ايران و آمريكا در خليج فارس، خبر داده بودند.
در همين ارتباط، سردار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران كه چند سالي است مسئوليت مستقيم حراست از مرزهاي دريايي كشورمان در اين منطقه بر عهده نيروي تحت امر وي قرار داده شده، در خصوص اين خواسته نيروي دريايي آمريكا به مشرق گفت: ايران با تمام كشورهاي منطقه ارتباط مستقيم و نزديكي داشته و دارد اما جايگاه آمريكايي ها كجاي اين منطقه است؟
وي تاكيد كرد: ما هر موقع به خليج مكزيك برويم با آمريكا ارتباط مستقيم برقرار مي كنيم و از نظر جمهوري اسلامي ايران حضور نامشروع آمريكا در خليج فارس، معنا و مفهومي ندارد. فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران ادامه داد: البته آمريكايي ها همواره تمايلات زيادي دارند ولي بايد خواسته هايي را مطرح كنند كه با واقعيت تناسب داشته باشد.
سردار فدوي هدف آمريكايي ها از اين صحبت ها را در واقع ابراز نگراني آنها از افزايش قدرت دفاعي و بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران دانست و افزود: هر كسي خارج از خانه خودش به دنبال اهداف نامشروعي باشد، مي ترسد. هيچ دزدي را در عالم نمي بينيم كه در هنگام دزدي نترسد، حتي اگر ماهرترين و قويترين دزد هم باشد!
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران در پايان تاكيد كرد: تمام اهداف آمريكايي ها براي ما شفاف و مشخص است و تنها راه حل اتمام نگراني آنها، خارج شدن از منطقه خواهد بود.

 



موضوع اختلاس با حضور مسئولان وزارت اطلاعات در كميسيون اصل 90 بررسي شد

يك عضو كميسيون اصل 90 مجلس از پيگيري موضوع اختلاس، با حضور مسئولان وزارت اطلاعات خبر داد.
«سيدفاضل موسوي» در گفت وگو با ايرنا با اشاره به جلسه بعدازظهر يكشنبه اعضاي كميسيون اصل 90 با مسئولان وزارت اطلاعات گفت: مسئولين وزارت اطلاعات با حضور در كميسيون ضمن توضيح درباره ابعاد مختلف اين اختلاس به سؤالات كارشناسان كميته پيگيري از زاويه هاي مختلف پاسخ دادند.
موسوي با بيان اين كه كميته پيگيري اختلاس اخير، 15 روز براي بررسي اين موضوع زمان دارد، اظهار داشت: كميته پيگيري از يكشنبه گذشته بررسي هاي خود را آغاز كرده و يك هفته ديگر براي ادامه بررسي ها زمان دارد.

 



رئيس سازمان پدافند غيرعامل: امسال 500 رزمايش سايبري برگزار مي شود

رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور گفت: 500 رزمايش سايبري در سال جاري به منظور شناسايي نقاط ضعف دستگاه هاي اجرايي و بالا بردن كارايي آنها در اين حوزه برگزار مي شود.
سردار سرتيپ غلامرضا جلالي روز دوشنبه در نشستي خبري همزمان با ايام گراميداشت هفته دفاع مقدس به تبيين اهميت پدافند غيرعامل در تهديدات نامتقارن پرداخت و افزود: در گذشته تهديد عمده ما دولت بعثي عراق بود اما امروز مهمترين تهديد ما آمريكاست كه در برخي بخش ها توان نظامي بيشتري دارد، بنابراين نقش پدافند غيرعامل اهميت بيشتري پيدا مي كند.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اين كه دفاع غيرعامل مكمل دفاع عامل است، خاطرنشان كرد: دفاع غيرعامل در همه حوزه ها از جمله حوزه نظامي و حوزه غيرنظامي وجود دارد.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل در بخش ديگري از اين نشست خبري در تشريح اقدامات انجام شده براي مقابله با تهديدات دشمن گفت: ايجاد قرارگاه دفاع اقتصادي در كشور براي مقابله با تهديدات اقتصادي در دستور كار است. وي با اشاره به نامگذاري سال جهاد اقتصادي گفت: ما بايد نقاط ضعفي را كه در مواجهه با تحريم هاي هوشمند با آن درگير هستيم شناسايي كنيم.
سردار جلالي خاطرنشان كرد: در بخش فني و تخصصي، اقداماتي را براي مقابله با تهديدات انجام داده و بر مشكلات فائق آمده ايم. وي تصريح كرد: مهمترين برنامه ما در سال جاري مقابله با تهديدات در چهار محور ذكر شده است.

 



امام جمعه بابل از تعطيلي بلندمدت مدارس انتقاد كرد

بابل- خبرنگار كيهان:
امام جمعه بابل ضمن مضر خواندن وقفه فعاليت بلندمدت محافل علمي، از طرح طولاني تر شدن تعطيلات سه ماهه تابستاني مدارس ابراز گلايه كرد.
حجت الاسلام والمسلمين روحاني گفت: سه ماه تعطيلي مدارس، خسارتي بزرگ براي محافل علمي است و متأسفانه شنيده ام كه مسئولان امر مي خواهند بر اين تعطيلي ها بيفزايند.وي افزود: نمي دانم اين تعطيلي ها تا كي مي خواهد ادامه پيدا كند و از اين امر چه نتيجه اي مي گيرند. روحاني در خاتمه خواستار كارشناسي بيشتر مسئولان امر در كارهاي كلان كشور شدند.

 



فرمانده سپاه ناحيه كرج خبر داد نمايش عمليات والفجر2 در كرج

كرج- خبرنگاركيهان:
عمليات والفجر2 توسط لشكر 10سيدالشهدا(ع) كرج بازسازي و به نمايش درآمد.
فرمانده سپاه ناحيه كرج در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: لازم است در هفته دفاع مقدس حال و هواي 8 سال دفاع مقدس را زنده كنيم و اقدامات ويژه در اين خصوص انجام شود كه در اين راستا نمايشگاه بزرگ و عمليات والفجر2 به صورت زنده و عمومي توسط اين استان نمايش داده مي شود.
وي افزود: انتقال ارزش هاي دفاع مقدس به نسلي كه سال ها اين دوران را تجربه نكرده اند نكته قابل توجهي است كه بايد مورد توجه تمامي مسئولان در دستگاههاي اجرايي قرار گيرد.
سرهنگ احمدرضا باهك گفت: اين عمليات از تاريخ 4 مهرماه به مدت يك هفته تا 10روز به صورت عملياتي در لشكر 10سيدالشهدا(ع) پادگان قدس كرج به صورت عمومي نمايش داده مي شود.

 



بين مقامات 2 كشور صورت مي گيرد
بررسي زمينه هاي سرمايه گذاري 14 ميليارد دلاري چين در ايران

تبريز- خبرنگار كيهان:
زمينه هاي 14 ميليارد دلار سرمايه گذاري چين در ايران، بين مقامات دو كشور در پكن، بررسي مي شود.
جمهوري اسلامي ايران در اين رابطه 63 طرح و فرصت سرمايه گذاري به ارزش 14 ميليارد دلار را به چين ارايه كرده است كه پروژه هاي بزرگ صنعت و معدن، زيربنايي، مناطق آزاد تجاري و طرح هاي مختلف شهري را شامل مي شود و توسط هيئت ايراني از آذربايجان شرقي، در پكن مطرح مي شود.
هيئت فوق با 41 نفر از مديران و نيز صاحبان صنايع، يكشنبه از تبريز عازم پكن شدند و به مدت 7 روز در چين خواهند بود.
هيئت اقتصادي و تجاري اعزامي از ايران، از بخش ها و مراكز اقتصادي و صنعتي استان «هوبي» و شهر «ووهان» چين، ديدن خواهند كرد.
همچنين همزمان با سفر اين هيئت از تبريز، همايش معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري آذربايجان شرقي» در «شن يانگ» استان ليائونينگ، برگزار مي شود.

 



افزايش كيفيت محصولات كشاورزي با پرتودهي گاما

تبريز - خبرنگار كيهان:
كميت و كيفيت محصولات كشاورزي با پرتودهي «گاما» به طور قابل ملاحظه اي افزايش مي يابد.
رئيس پژوهشكده تحقيقات كشاورزي، پزشكي و صنعتي سازمان انرژي اتمي ايران با اعلام مطلب فوق در تبريز گفت: با تحقق اين امر و رفع مشكل ضايعات كشاورزي، ثروت كشاورزان ايراني و ثروت ملي، افزايش پيدا مي كند.
«عباس - مجدآبادي» افزود: بالا بردن كيفيت محصولات كشاورزي با استفاده از اشعه گاما، يكي از مهم ترين فناوري ها در كاربردهاي، صلح آميز انرژي هسته اي است و 90 درصد انرژي و فناوري هسته اي، در زمينه هاي پزشكي، صنعت و كشاورزي مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي در نشست خود با مسعود محمديان رئيس جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي تصريح كرد: آزمايشات پرتودهي محصولات در زمين كشاورزي سازمان انرژي اتمي، انجام مي شود و نابودي آفات زيرپوستي محصولات كشاورزي كه از بين بردن آن با سموم امكان پذير نمي باشد، با پرتودهي گاما مقدور و ميسر است.
وي همچنين افزود: مي توان با پرتو گاما، مقاومت دانه هاي غلات مانند گندم و جو را در برابر سرما و گرما و شوري اراضي افزايش داد.

 



معاون وزير جهاد كشاورزي: 85 درصد اعتبارات براي آبياري كشاورزي رايگان است

سمنان- خبرنگاركيهان:
معاون وزير جهاد كشاورزي در سمنان گفت: اعتبارات طرح هاي نوين آبياري بدون محدوديت پرداخت مي شود و 85 درصد از اين اعتبارات براي كشاورزان رايگان و بقيه تسهيلات بانكي است.
سيدنظام الدين سجادي از طرح جايگزين خريد توافقي محصولات كشاورزي به جاي خريدهاي تضميني خبر داد و افزود: اين طرح براي كشاورزان و توليدكنندگان سودمندتر بوده و ضرر و زيان كمتر خواهد داشت.
وي گفت: خريد توافقي را ما امسال سه ميليون و دويست هزار تن هدف گذاري كرديم كه بانك مركزي بايد اعتبارش را پرداخت كند.
معاون وزير جهاد كشاورزي افزود: 40 محصول كشاورزي هنوز در فهرست خريد تضميني قرار دارد و واردات محصولات كشاورزي در 5 ماهه اول امسال 25درصد كاهش داشته اما همين مقدار واردات از نظر ما زياد است و بايد بسياري از محصولات از فهرست واردات خارج شود.
در پايان اين مراسم كه با حضور استاندار سمنان و جمعي از مسئولان استان در محل جهاد كشاورزي استان سمنان برگزار شده بود سيدمجيد موسوي كه پيش از اين مديركل سازمان جهاد كشاورزي استان خوزستان بود به عنوان رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان منصوب شد.

 



با سوخت الكل هواپيماي چوبي بدون سرنشين در تبريز به پرواز درآمد

تبريز- خبرنگاركيهان:
همزمان با برپايي نمايشگاه دفاع مقدس، هواپيماي چوبي بدون سرنشين، با سوخت الكل، در گردشگاه ملي «ائل گلي» تبريز، به پرواز درآمد.
در نمايشگاه لشكر 21حمزه آذربايجان كه توانمندي هاي رزمي و دفاعي آن به نمايش گذاشته شده است، هواپيماي بدون سرنشين دانشجويان دانشگاه تبريز با موتور تك سيلندر دوزمانه و سوختي از تركيبات الكل، با 120كيلومتر در ساعت، به پرواز درآمد.
در ساخت اين هواپيما از نوعي چوب خاص استفاده شده است.
اين هواپيما، با تلاش يك تيم دانشجويي 15نفره در دانشكده مهندسي فناوري هاي نوين دانشگاه تبريز و به منظور بومي سازي تكنولوژي توليد هواپيماهاي سبك و فوق سبك ساخته شده است.

 



سرتيپ نقدي: ناشران در توليد كتاب دفاع مقدس براي خود سهم قائل شوند

رئيس سازمان بسيج مستضعفان گفت: همه ناشران بايد در توليد كتاب در حوزه دفاع مقدس مشاركت داشته و براي خود سهم قائل شوند.
به گزارش ايرنا، سرتيپ پاسدار «محمدرضا نقدي» عصر يكشنبه در مراسم گشايش نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس در مشهد، افزود: ابعاد مختلف دفاع مقدس حاوي مضامين بسيار گسترده اي است كه مي تواند دست مايه مهم نوشته هاي نويسندگان و زمينه اي براي افزايش مشاركت ناشران قرار گيرد.
وي گفت: تاكنون 9 هزار كتاب با مضمون دفاع مقدس چاپ و منتشر شده كه اين ميزان بيشتر از عناوين ساير موضوع هاي كتب است.
وي گفت: ولي با توجه به ابعاد گسترده دوران دفاع مقدس مي توان بسيار بيشتر در اين بخش فعاليت چاپ و انتشار كتاب داشت.
وي خاطرنشان كرد: تنها 2 ميليون و 400 هزار نفر بسيجي به طور مستقيم درگير هشت سال جنگ تحميلي بودند و دوران دفاع مقدس سه هزار روز به طول انجاميد.
نقدي گفت: مي توان از توان و مطالب و خاطرات هر كدام از بسيجيان و رزمندگان اسلام كه در قالب نيروهاي مسلح در دوران جنگ تحميلي حضور داشتند براي توليد دست نوشته ها و كتابها با مضمون دوران دفاع مقدس استفاده مطلوب كرد.

 



فرمانده سپاه علي بن ابي طالب استان قم عنوان كرد
جزئيات تسخير بلندي هاي محل استقرار جاسوسان در غرب كشور

فرمانده سپاه علي بن ابي طالب استان قم گفت: بلندي هاي محل سنگرگيري جاسوسان، يك دژ تسخيرناپذير در غرب كشور بود كه به دست سپاه فتح شد.
به گزارش فارس از قم، مهدي مهدوي نژاد در سخنان خود در مراسم خاطره گويي كه يكشنبه شب در حاشيه برپايي نمايشگاه ياد ياران برگزار شد بلندي هاي مزبور را دژي تسخيرناپذير دانست كه به دست توانمند سپاه و با عنايت ويژه حق تعالي فتح شد.
وي در ادامه از تلاش هاي سپاه علي بن ابي طالب قم در مناطق شمال غرب كشور در مبارزه با اشرار و ضد انقلاب خبر داد و گفت: نزديك به سه ماه است كه سپاه علي بن ابي طالب قم با همكاري مردم انقلابي شمال غرب كشور مشغول پاكسازي اين مناطق از اشرار و ضد انقلاب است.
فرمانده سپاه علي بن ابي طالب استان قم با بيان اينكه اين سپاه در مناطق شمال غرب كشور مستقر است، اشاره اي به شهادت فرمانده اطلاعات اين سپاه و همراهانش داشت و اظهار كرد: بلندي هاي جاسوسان يك دژ تسخيرناپذير بود كه با كمك همين شهدا و بهره گرفتن از خون اين شهدا توانستيم اين دژ مستحكم را در هم بشكنيم.
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران فرصتي 10 روزه را براي ترك خاك جمهوري اسلامي به اشرار مستقر در بلندي هاي جاسوسان داده بود، اعلام كرد: پس از سپري شدن روز دهم با عنايت و لطف خداوند و استعانت از اهل بيت، منطقه جاسوسان به تسخير سپاه پاسداران جمهوري اسلامي ايران درآمد.
مهدوي نژاد در ارتباط با منطقه جاسوسان افزود: اين قسمت داراي يك سنگر مستحكم دفاعي بود كه در سه طبقه ساخته شده و در دل بلندي هاي جاسوسان جا گرفته بود.
وي در ادامه با اشاره به زحمات سپاهيان براي فتح و تسخير اين دژ عنوان كرد: در هر طبقه از اين سنگر دفاعي، تونل هايي به عمق 50 تا 60 متر حفر شده بود كه يك انسان 190 سانتي متري به راحتي مي توانست در آن بدود.
فرمانده سپاه علي بن ابي طالب استان قم در رابطه با تعداد افرادي كه در اين دژ دفاعي مستقر بودند، افزود: هر يك از طبقه ها و تونل ها، 500 تا 600 نفر را در خود جاي مي داد و اين در حالي است كه ضد انقلاب و اشرار تمام امكانات رفاهي اين تعداد نفر را در اين سنگر و دژ دفاعي ذخيره كرده بودند.
وي در انتها خاطرنشان كرد: فتح بلندي هاي جاسوسان همانند فتح خرمشهر، فاو و مهران كار خداوند مهربان بوده است كه به دست بهترين افرادش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي رخ داده است.

 



جانشين فرماندهي بسيج مستضعفان: جنگ نرم جنگ فتنه ها و انديشه هاست

جانشين فرماندهي بسيج مستضعفان با تاكيد بر هوشياري مردم در مقابل دشمنان، جنگ نرم را جنگ فتنه ها و انديشه توصيف كرد.
سرتيپ اميرفضلي در همايش پيشكسوتان جهاد و شهادت زنجان نقش بصيرت افراد در حوزه جنگ نرم را مهم ارزيابي كرد و افزود: نيت خدمت به نظام فراتر از كسوت خدمت به نظام است.
وي، ولايت فقيه را محور فعاليت ها و برنامه ريزي هاي صورت گرفته طي هشت سال دفاع مقدس عنوان كرد و گفت: عمل به قرآن، عترت و فرامين ولايت فقيه از وجوه بارز دوران دفاع مقدس محسوب مي شود.
جانشين فرماندهي بسيج مستضعفان، سبقت رزمندگان اسلام در زمينه شهادت از ديگر همرزمانشان را نشانه اي از اعتقاد و يقين قلبي به خداوند دانست و افزود: امروزه نظام اسلامي به فضل خداوند، رهنمودهاي حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و با حمايت هاي گسترده مردم سختي هاي بي شماري را پشت سر نهاده و باعث بيداري ملل مسلمان در اقصي نقاط جهان شده است.
فضلي، بيداري جهان اسلام را برگرفته از انديشه، ايمان و مقاومت رزمندگان اسلام طي هشت سال دفاع مقدس اعلام كرد و يادآور شد: فاتحان و پيروزمندان ميدان نبرد عليه اسلام، حق و حقيقت افرادي هستند كه با بصيرت از قرآن، عترت، دين و آيين خداوند دفاع مي كنند.
وي دفاع 33 روزه در لبنان و دفاع 22 روزه در نوار غزه را از مصاديق مقاومت و پايداري اهل يقين در برابر نظام سلطه برشمرد و گفت: ايستادگي در برابر مستكبران جهان نيازمند وحدت كلمه آزاديخواهان جهان است.

 



پنج شنبه هفته جاري همايش نكوداشت آيت الله محمدي گيلاني در رشت برگزار مي شود

رشت - خبرنگار كيهان:
همايش نكوداشت علامه آيت الله محمد محمدي گيلاني هفتم مهرماه در زيباكنار رشت برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين جعفر سعيدي پژوم رئيس دفتر و مسئول نشر آثار آيت الله محمدي گيلاني درباره جزئيات اين رويداد به خبرنگاران گفت: از آن جا كه تاكنون آيت الله محمدي گيلاني بيشتر بعنوان يك چهره سياسي و قضايي در سطح كشور و حتي دنيا مطرح بوده اند همايش مذكور با هدف و انگيزه پرداختن به ديگر ابعاد اين شخصيت از جمله بعد علمي، فقهي و فلسفي برگزار مي شود.
به گفته وي همايش نكوداشت آيت الله محمدي گيلاني مي تواند نقطه آغازي براي شناخت بيشتر از شخصيت اين مقام علمي، فلسفي و فقهي و ساير علما و بزرگان اين عرصه باشد.
حجت الاسلام سعيدي پژوم در ادامه با اعلام اينكه همايش مذكور با حضور بيش از يك هزار نفر از شخصيتهاي برجسته علمي، فرهنگي و فلسفي و حوزه هاي علميه كشور و ساير دست اندركاران اين بخش برگزار مي شود درباره برخي سوابق درخشان آيت الله محمدي گيلاني گفت: ايشان در مباحث علمي و فقهي بسياري از علما و بزرگان كشور از جمله آيت الله مصباح يزدي و علامه طباطبائي حضور داشتند و با بعضي از اين علما همدوره بودند.
وي از آيت الله محمدي گيلاني بعنوان يك چهره ماندگار در عرصه علم وفقه و ساير عرصه ها نام برد و گفت: همايش نكوداشت اين شخصيت برجسته علمي براي تجليل از آن مقام براساس تصويب شوراي فرهنگ عمومي استان و با همكاري ساير دستگاهها و سازمانهاي ذيربط برگزار شود.
وي از آيت الله شاهرودي بعنوان يكي از سخنرانان در مراسم افتتاح اين همايش نام برد و گفت: از آيت الله محمدي گيلاني تاكنون بيش از 15 اثر و كتاب منتشر و از كتاب «در سايه آن سروبلند» درباره زندگي، خاطرات و مبارزات ايشان در قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در همايش رونمايي مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، منصور ايماني مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان نيز در جمع خبرنگاران از برگزاري نمايشگاه آثار و تصاوير آيت الله محمدي گيلاني از كودكي تاكنون و تاليفات ايشان و احكام حقوق و فراميني حضرت امام(ره) و آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب به اين شخصيت برجسته علمي و فقهي از برنامه هاي جنبي اولين همايش نكوداشت آيت الله محمدي گيلاني نام برد.
گفتني است آيت الله محمد محمدي گيلاني متولد سال 1307 در روستاي دعوي سراي رودسر است كه پس از انقلاب در سمتهاي مختلف در سطح كشور فعال و اكنون نيز عضو مجلس خبرگان رهبري و مشاور عالي قضايي هستند.

 



اخبار ادبي و هنري

هفته فرهنگي فيلم فلسطين در تهران برگزار مي شود
همزمان با پنجمين دوره از همايش بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين، هفته فرهنگي فيلم فلسطين در تهران از 7 تا 12 مهر برگزار مي شود و سينما فلسطين ميزبان اين رويداد فرهنگي و هنري است.
در اين هفته فرهنگي كه به همت بخش امور بين الملل معاونت سينمايي برگزار مي شود، آثاري از سينماي ايران كه در خصوص مقاومت اسلامي با موضوع فلسطين و لبنان ساخته شده و همچنين مستندهاي كوتاه و بلند كه با موضوع فلسطين و انتفاضه ساخته شده اند، به نمايش گذاشته مي شود.
يادمان شهيد بصيرت در پنجمين جشنواره شعر بسيج
جانشين سازمان بسيج هنرمندان از برگزاري يادمان «شهيد مهدي رجب بيگي» به عنوان شهيد بصيرت در پنجمين جشنواره شعر بسيج خبر داد.
حسين حسن نژاد گفت: يكي از رسالت هاي فرهنگي بسيج، معرفي الگوهاي شايسته به جامعه به ويژه نسل جوان است و در اين راه در عصر حاضر الگوهايي شايسته تر از شهدا وجود ندارد.
وي افزود: با چنين رويكرد جشنواره پنجم شعر بسيج كه مرحله پاياني آن از روز پنجم تا هفتم مهر در شهر زاهدان برگزار مي شود، متبرك به نام شهيد راه بصيرت، مهدي رجب بيگي است.
به گفته حسن نژاد دست اندركاران جشنواره سعي خواهند كرد كه در خلال اجراي برنامه هاي جشنواره پنجم با نگاهي ويژه به تبيين ابعاد شخصيتي اين شهيد بزرگوار پرداخته و اشعار و دست نوشته هايي از اين دانشجوي پيرو خط امام(ره) را بازخواني كنند.
اعلام برنامه هاي نخستين دوره نمايشنامه خواني بسيج
مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري برنامه اولين دوره نمايشنامه خواني بسيج را اعلام كرد.
به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري، طبق برنامه اي كه از سوي مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري اعلام شده از تاريخ 16 مهر سال جاري نخستين دوره نمايشنامه خواني بسيج در سالن شماره دو تالار انديشه حوزه هنري كار خود را آغاز خواهد كرد. اين در حالي است كه نشست هاي نمايشنامه خواني از تاريخ ياد شده هر شنبه براي شركت كنندگان تشكيل مي شود. براساس اين گزارش روزهاي 16، 23 و 30 مهر و 7 و 14 آبان زمان هايي است كه جلسات نمايشنامه خواني برگزار مي گردد. ضمن آن كه اين جلسات در تاريخ هاي ياد شده در دو نوبت و از ساعت 14 تا 17 در سالن شماره دو تالار انديشه حوزه هنري برپا مي شود.
برپايي نمايشگاه عكس سه بعدي دفاع مقدس
در 23 نقطه تهران
نمايشگاه عكس سه بعدي و متن دفاع مقدس در 23 نقطه تهران با نمايش 60 متن و تصوير برپاست.
در اين نمايشگاه مناظري از تحويل گرفتن شهداي ايراني در شلمچه، تشييع شهدا در اين منطقه، نخل هاي بي سر، تانك هاي واژگون و مناطق جنگي به نمايش گذاشته شده است. تصاوير نمايشگاه دفاع مقدس با بهره گيري از تكنيك هاي عكاسي به صورت متحرك تهيه شده و مخاطبان مي توانند با استفاده از عينك هاي مخصوص تصاوير سه بعدي اين نمايشگاه را مشاهده كنند. در هر يك از نمايشگاه ها 60 عينك براي بازديدكنندگان پيش بيني شده است. اين نمايشگاه در فرهنگسراهاي ملل، ابن سينا، پايداري، اشراق، گلستان، رازي، خاوران، بهمن، ولا، قرآن و بوستان هاي ميعاد، لاله، اعتماد، خيام، قائم، بعثت، مريم، باغ نو، كتابخانه ابن سينا، سينما تئاتر بهاران، ميدان آزادي، سبزه ميدان بازار و فرهنگسراي رضوان در قطعه 44 شهدا در بهشت زهرا«س» برپاست.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14