(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 5 مهر 1390- شماره 20033

حوادث كوتاه از كشور
مدارس در روزهاي كوتاه زودتر و در روزهاي بلند ديرتر تعطيل مي شوند
سردار احمدي مقدم: محدوده زوج و فرد گسترش نمي يابد
دبير ستاد عمره دانشگاهيان: ثبت نام عمره و عتبات دانشگاهيان آغاز شد
خط 10 اتوبوس هاي تندرو شبانه روزي شد
رسيدگي غيرحضوري به درخواست تمديد و تعجيل موعد اعزام مشمولان
به دليل بارش شديد باران و آبگرفتگي مدارس رشت ديروز تعطيل شد
جاسبي در بخشنامه اي خطاب به كارمندان دانشگاه آزاد: استعفا يا مرخصي بدون حقوق
شكايت پدر از پسر اوباش
احداث 2 كيلومتر مونو ريل در تهران
در سال جاري اساسنامه آموزش از راه دور اجرايي مي شود
پليس راهور خبر داد 19آذر آخرين مهلت بخشودگي 2برابري جرايم رانندگي
دستگيري 22 سردسته يك شركت هرمي در اصفهان
هيلاري رقاص!
تشخيص بيماري هاي ژنتيك پيش از بارداري امكان پذير شد
شرور مسلح در سيستان و بلوچستان به هلاكت رسيد



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارقان احشام
دهلران- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي شهرستان دهلران گفت: با تلاش پليس اين شهرستان و همكاري اهالي روستاها 3 نفر از سارقان احشام كه غيربومي منطقه بودند در يك عمليات پليسي در حين سرقت دستگير شدند.
سرهنگ علي ابراهيم زاده گفت: ين افراد با استفاده از وسايل نقليه پژو 405، پرايد، وانت نيسان اقدام به سرقت احشام مي كردند.
سقوط از طبقه سوم
آمل- فارس: سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري آمل اعلام كرد يك جوان 22ساله بر اثر سقوط از ساختمان سه طبقه جان خود را از دست داد.به گفته شاهدان عيني، اين حادثه زماني رخ داد كه اين كارگر ساختماني مشغول بالاكشيدن مصالح ساختماني به طبقات از طريق دستگاه بالابر بود.گير كردن سيم بوكسل بالابر موجب واژگون شدن بالابر از طبقه سوم ساختمان به همراه اين كارگر شد. اين كارگر ساختماني بعد از سقوط از ارتفاع داخل حوض وسط حياط اين ساختمان در حال ساخت افتاد و بر اثر اين سقوط ميله آب ميان حوض از ناحيه كمر وارد بدن وي شده و در دم جان سپرد.
جاعلان اسناد ملكي در دام پليس
كرج- فارس: رئيس پليس آگاهي استان تهران و البرز اظهار داشت: اعضاي باند 5 نفره جاعلان حرفه اي اسناد ملكي كه با شناسايي خانواده افراد زنداني در قبال آزاد كردن فرد زنداني با سند مجعول از آنها مبالغ هنگفتي را دريافت مي كردند، از سوي كارآگاهان پليس آگاهي استان تهران و البرز شناسايي و دستگير شدند.
حميدرضا گل صباحي افزود: هر 5 متهم پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي و از آنجا روانه زندان شدند.

 



با تعطيل شدن روزهاي پنج شنبه
مدارس در روزهاي كوتاه زودتر و در روزهاي بلند ديرتر تعطيل مي شوند

مديركل دفتر آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش از احتمال كسر 20 دقيقه از فعاليت روزانه دبستاني ها در روزهاي كوتاه سال و جبران آن در روزهاي طولاني سال خبر داد.
عليرضا رحيمي، مديركل دفتر آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس با اشاره به تعطيلي روزهاي پنج شنبه دبستان ها در سال تحصيلي جديد گفت: با اجراي اين طرح، 25 ساعت آموزش در پنج روز به جاي 24 ساعت آموزش در 6 روز به دبستاني ها ارائه مي شود.
وي افزود: براساس مصوبات شوراي عالي آموزش و پرورش، در دوره ابتدايي «60 ساعت كاري» معادل 25 جلسه آموزشي در هفته تعريف شده است. بر اين اساس هر «ساعت كاري» 60 دقيقه است كه شامل ساعت حضور در كلاس و زنگ تفريح مي شود همچنين زمان جلسه (زنگ) آموزشي دانش آموزان اول و دوم 40 دقيقه و براي دانش آموزان سوم تا پنجم 45 دقيقه است و زمان آغاز زنگ تفريح و استراحت آنها نيز 5 دقيقه اختلاف دارد.
رحيمي خاطرنشان كرد: ساعات آغاز و پايان كار دوره ابتدايي با توجه به اقتضائات روحي و جسمي دانش آموزان و شرايط منطقه تنظيم مي شود و امسال به گونه اي برنامه ريزي شده است كه دانش آموزان ابتدايي با تلاوت قرآن، برنامه روزانه خود را آغاز كرده و با اقامه نماز پايان دهند.
وي در رابطه با نگراني خانواده ها نسبت به تداخل زمان تعطيلي فرزندان آنها با دقايق پاياني روز و غروب آفتاب و مشكلات اين مسئله، هم گفت: با توجه به اختيار واگذار شده به شوراي آموزش و پرورش استان ها اين امكان وجود دارد كه مدارس متناسب با فصول سال، زنگ كاري خود را كم يا زياد كنند، به عنوان مثال مي توانند در روزهاي كوتاه سال 20 دقيقه از سقف آموزش كم كنند و در روزهاي طولاني سال تحصيلي، اين زمان كسر شده را جبران كنند.
رحيمي با اشاره به انتقال بيش از 80 درصد مدارس ابتدايي از نوبت عصر به نوبت صبح براي اجراي بهتر اين طرح، گفت: به دليل محدوديت هاي فضاهاي آموزشي، امكان منتقل كردن تمام دانش آموزان ابتدايي به نوبت صبح در سال اول اجراي طرح نبود، البته آمارها در حال جمع بندي است و سازمان نوسازي مدارس نيز مكلف شده است تا در طراحي ساختمان هاي جديد زمينه اي را فراهم كند تا درصد باقي مانده از مدارس ابتدايي نيز به طور ثابت در نوبت صبح قرار گيرند.

 



سردار احمدي مقدم: محدوده زوج و فرد گسترش نمي يابد

فرمانده نيروي انتظامي با رد گسترش محدوده زوج و فرد گفت: اين محدوده بايد از طريق دوربين و دريافت هزينه كنترل شود.
سردار اسماعيل احمدي مقدم با اعلام لزوم دريافت هزينه براي ورود به محدوده زوج و فرد افزود: نوبت بندي در ورود و خروج خودروها در محدوده زوج و فرد قديمي بوده كه در كشورهاي ديگر اجرا نمي شود.
وي به مهر گفت: با پايش تصويري ورودي و خروجي اصلي محدوده زوج و فرد و دريافت هزينه مي توان اين محدوده را مديريت كرد.
احمدي مقدم افزود: به نظر من محدوده زوج و فرد گسترده است و گسترش اين محدوده موجب بروز مشكلاتي براي شهروندان مي شود.
تامين امنيت خصوصي افراد توسط پليس
فرمانده نيروي انتظامي همچنين در مراسم افتتاح دهمين نمايشگاه تجهيزات ايمني و پليسي گفت:
اين نمايشگاه ظرفيت مناسبي براي ارائه سطح تكنولوژي و دانش است. خوشبختانه از سال گذشته با ابتكار صورت گرفته مبتكران و مخترعان نيز در اين نمايشگاه حضور يافته و به ارائه تحقيقات خود مي پردازند. حضور مخترعان امسال نسبت به گذشته 30 درصد افزايش يافته است. معتقديم بايد از مخترعان و مبتكران حمايت شود تا از نتايج كار آنها براي كشور بهره ببريم.
وي به حرفه اي شدن سارقان اشاره كرد و افزود: با پيشرفت تكنولوژي، سارقان نيز حرفه اي تر شده اند و پليس نيز براي مقابله با اين افراد بايد به دانش روز مجهز شود.
احمدي مقدم از همكاري پليس براي تامين امنيت خصوصي شهروندان خبر داد و تصريح كرد: امروزه پليس تا حدي مي تواند امنيت افراد را برقرار كند و افراد خودشان نيز بايد در برابر تهديدها از خودشان دفاع كنند. امروزه تجهيزات ايمني و امنيتي خوبي عرضه مي شود.
پليس اين آمادگي را دارد تا با اتصال مراكز خصوصي به مراكز انتظامي امنيت خصوصي افراد را تامين كرده و در صورت وجود تهديد بلافاصله پاسخگو باشيم. قصد داريم تا اتصال مراكز مختلف به يك شبكه گسترده دست يابيم كه در خدمت امنيت جامعه باشد.
وي ادامه داد: هنگامي كه مي خواستيم سيستم انگشت نگاري را وارد كشور كنيم فرانسوي ها امتيازات زيادي را از ما گرفتند اما محققان جوان خودمان در كمتر از 10 سال نمونه پيشرفته تر آن را ساختند. معتقديم امروز در لبه دانش قرار گرفته ايم.
احمدي مقدم در پايان گفت: هنگامي كه قصد اجراي سهميه بندي بنزين را داشتيم تمامي كشورهاي دنيا شرط بندي كرده بودند كه ايران نمي تواند سيستم هوشمند كارت سوخت را اجرا كند اما خوشبختانه امروز مي بينيم كه تحريم ها را خنثي كرده و به موفقيت هاي خوبي رسيده ايم.

 



دبير ستاد عمره دانشگاهيان: ثبت نام عمره و عتبات دانشگاهيان آغاز شد

دبير ستاد عمره دانشگاهيان از آغاز ثبت نام عمره دانشجويي و عتبات عاليات دانشگاهيان سال 90 خبر داد و گفت: ثبت نام از امروز تا 20 مهر به مدت 15 روز ادامه دارد.
محمد زارع در گفت وگو با ايسنا افزود: ثبت نام عمره دانشگاهيان در سه گروه اساتيد، دانشجويان پسر و دانشجويان متاهل و همچنين ثبت نام عتبات عاليات نيز در 5 گروه اساتيد، دانشجويان پسر، دانشجويان متاهل، دانشجويان دختر و كارمندان انجام مي شود.
وي خاطرنشان كرد: علاقه مندان جهت ثبت نام مي توانند به سايت عمره دانشگاهيان به نشاني wwwlabbaykcom مراجعه كنند.
دبير ستاد عمره دانشگاهيان گفت: قرعه كشي عمره دانشگاهيان در فاصله زماني 32 تا 52 مهرماه انجام مي گيرد و افرادي كه در قرعه كشي انتخاب شوند از 52 تا 03 مهرماه فرصت دارند كه ثبت نام نهايي خود را در سايت انجام دهند.
زارع ادامه داد: امسال نيز وام 060 هزار توماني در اختيار دانشجويان عمره گذار قرار خواهد گرفت و اعزام دانشگاهيان بدون نوبت و در پايان سال جاري و ابتداي سال 09 انجام خواهد گرفت.
وي در خصوص سهميه عمره سال 09 نيز گفت: سهميه امسال 03 هزار نفر مي باشد.
زارع با اشاره به اينكه عمره امسال 21 روزه است و دانشجويان براي اعزام بايد كمتر از 04 سال سن داشته باشند، افزود: اساتيدي كه قصد دارند سه نفره در واقع با فرزند خود اعزام شوند اولويت با اساتيدي است كه فرزند آنان دانشجوست.
ثبت نام براي اعزام
به عتبات عاليات
دبير ستاد عمره دانشگاهيان در ادامه با بيان اينكه ثبت نام عتبات دانشگاهيان نيز در فاصله زماني 5 تا 02 مهرماه انجام مي گيرد، گفت: اعزام دانشگاهيان به عتبات نيز از 03 مهرماه روزانه با اعزام دو اتوبوس آغاز خواهد شد و دانشجويان مي توانند به همراه يكي از محارم خود به عتبات اعزام شوند.
وي با بيان اينكه با بانك ملي نيز صحبت شده است تا 030 هزار تومان وام عتبات به دانشجويان ارائه كنند و مبلغ نهايي عتبات دانشگاهيان 547 تومان است، خاطرنشان كرد: در فاصله زماني 03 مهرماه تا 01 دي ماه پنج هزار نفر را به عتبات عاليات اعزام خواهيم كرد.

 



خط 10 اتوبوس هاي تندرو شبانه روزي شد

با افزايش 25 دستگاه اتوبوس دوكابين به خط 10 تندرو ضمن افزايش ظرفيت جابه جايي، خدمات رساني در اين خط شبانه روزي شده است.
به گزارش ايسنا معاون ترافيك شهرداري تهران با اعلام خبر فوق افزود: همچنين بزودي شاهد بهره برداري كامل خط 4 اتوبوس هاي تندرو از پارك وي تا ترمينال جنوب خواهيم بود.
وي ادامه داد: با توجه به سفرهاي دانشجويي در مسير بزرگراه اشرفي اصفهاني صورت مي گيرد، 25 دستگاه اتوبوس دوكابين به خط 10 اضافه شد كه بر اين اساس خدمات رساني شبانه روزي در اين خط محقق شده است.
معاون شهرداري تهران تصريح كرد: خدمات رساني شبانه در خط 10 اتوبوس هاي BRT به وسيله 10 دستگاه اتوبوس صورت مي گيرد كه در صورت افزايش مسافران تعداد اتوبوس هاي فعال نيز افزايش خواهد يافت.
وي تاكيد كرد: همچنين در خط 2 سامانه اتوبوس هاي تندرو نيز 50 دستگاه اتوبوس دوكابين جديد به كارگيري شده است تا ضمن افزايش ظرفيت ناوگان، سطح خدمات رساني به شهروندان در مناطق جنوب شهر را ارتقا دهيم و در راستاي سياست عدالت محوري گام برداريم.
تشكري هاشمي خاطرنشان كرد: به تدريج اتوبوس هاي جديد دوكابيني كه وارد كشور مي شوند، بعد از خطوط تندرو، به خطوط ويژه و ساير خطوط اتوبوسراني وارد خواهند شد تا خدمات رساني مناسبي را در تمامي خطوط اين شبكه داشته باشيم.
توافق شهرداري و دولت براي احداث متروي پرند
تشكري هاشمي همچنين از توافق شهرداري و دولت براي راه اندازي خط متروي پرند خبر داد و افزود: در صورتي كه يك سوم هزينه پرداخت شود احداث اين خط آغاز مي شود.
سيدجعفر تشكري هاشمي با بيان اينكه توافقاتي براي ساخت مترو پرند به فرودگاه امام خميني(ره) تا جنوب خط يك مترو داشته ايم، به مهر گفت: 100 درصد هزينه هاي اين خط بايد توسط دولت تامين شود و در صورتي كه يك سوم اعتبارات لازم به شهرداري تهران داده شود احداث اين خط آغاز مي شود.

 



رسيدگي غيرحضوري به درخواست تمديد و تعجيل موعد اعزام مشمولان

معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: كليه مشمولان متقاضي تمديد و تعجيل تاريخ اعزام از 20شهريور بايد درخواست خود را از طريق دفاتر خدمات الكترونيك پليس+10 در سامانه جامع وظيفه عمومي ثبت كنند.
به گزارش ايسنا سرهنگ رحمان عليدوست با بيان اين مطلب گفت: در راستاي تسهيل و تسريع در رسيدگي و ارائه خدمات غيرحضوري به مشمولان متقاضي تمديد و تعجيل در موعد اعزام در سال جاري نحوه ثبت و پاسخ به تقاضاي آنان تغيير پيدا كرده است.
معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا با تاكيد بر اينكه به درخواست تمديد موعد اعزام مشمولان غايب رسيدگي نخواهد شد، گفت: ميزان تمديد تاريخ اعزام براي مشمولان ديپلم و زيرديپلم واجد شرايط صرفا يك دوره يك ماهه و براي مشمولان فوق ديپلم و بالاتر واجد شرايط نيز يك دوره دوماهه است.
عليدوست درخواست تمديد و تعجيل را تنها براي يك بار قابل رسيدگي دانست و افزود: ارائه اين گونه درخواست ها به منزله موافقت قطعي تلقي نخواهد شد و رسيدگي به آن در صورت وجود شرايط و رعايت ضوابط مربوط به آن انجام پذير است و مشمولان ديپلم و زير ديپلم نيز بايد در سال اعزام قرار داشته باشند.
وي با اشاره به اينكه كليه مشمولان متقاضي تمديد و تعجيل موعد اعزام بايد درخواست خود را از طريق دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي «پليس+10» در سامانه جامع وظيفه عمومي ثبت كنند، خاطرنشان كرد: بررسي و رسيدگي به درخواست اين گونه مشمولان به صورت غيرحضوري صورت پذيرفته و نتيجه آن در حداكثر يك هفته از طريق دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي به مشمولان اطلاع داده خواهد شد.
معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا ادامه داد: متقاضيان تمديد در موعد اعزام كه تاكنون از تمديد استفاده نكرده اند، در صورت دارا بودن شرايط، بايد حداقل 40 روز قبل از موعد اعزام براي ثبت درخواست خود به يكي از دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه كنند.

 



به دليل بارش شديد باران و آبگرفتگي مدارس رشت ديروز تعطيل شد

بارش شديد باران كه از نيمه شب يك شنبه در رشت آغاز شده، موجب آبگرفتگي معابر عمومي و تعطيلي مدارس ابتدايي و راهنمايي اين شهر در شيفت صبح شد.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ايرنا، آبگرفتگي معابر عمومي، خيابانها و ميادين رشت موجب ايجاد ترافيك در عبور و مرور خودروها در سطح شهر و بروز مشكلاتي براي اولياي دانش آموزان شد.
هواشناسي استان گيلان نيز از ادامه بارندگي، وزش باد، كاهش دما و احتمال رعد و برق و مواج شدن درياي خزر خبر داده است.
اين بارندگي ها به دليل نفوذ سامانه پرفشار در سطح زمين و وجود امواج نسبتا ناپايدار در سطوح فوقاني جو رخ داده كه تا روز چهارشنبه هفته جاري ادامه دارد.
همچنين به گزارش ديگري از ايرنا، ريزش باران، سرما و آسمان ابري و مه آلود در نخستين روزهاي مهرماه حال و هواي اردبيل و قسمت وسيعي از اين استان را پاييزي كرده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا ساكنان اردبيل كه روز يك شنبه به دنبال وزش گرمباد با هواي بطور نسبي گرم مواجه بودند از شامگاه همان روز با نفوذ هواي سرد عرض هاي شمالي هواي سرد و ناپايدار را تجربه مي كنند.
هجوم ابرهاي باران زا همراه با مه غليظ در آسمان اردبيل موجب شد اكثر ساكنان منطقه را به استفاده از چراغ به منظور تامين روشنايي محيط سكونتشان وادار سازد و دماي هوا با حدود 10 درجه كاهش به 12 درجه سانتي گراد كاهش يابد.
كاهش دما باعث شد ساكنان منطقه به پوشيدن لباس ضخيم روي آورند. اين شرايط جوي تا روز پنج شنبه هفته جاري ماندگار خواهد بود.

 



جاسبي در بخشنامه اي خطاب به كارمندان دانشگاه آزاد: استعفا يا مرخصي بدون حقوق

رئيس دانشگاه آزاد در بخشنامه اي خطاب به آن دسته از كارمندان اين دانشگاه كه متقاضي ادامه تحصيل مي باشند اعلام كرد: يا استعفا دهند و يا تمام دوره تحصيل را مرخصي بگيرند.
عبدالله جعفرعلي جاسبي در اين بخشنامه تأكيد كرده است: ادامه تحصيل هر يك از كاركنان شاغل در دانشگاه آزاد اسلامي در هر دانشگاهي ممنوع بوده و در صورت درخواست هر يك از كاركنان بايست استعفا نموده و يا تا پايان تحصيل، تمام سال هاي تحصيل را مرخصي بدون حقوق اخذ كند.
در اين بخشنامه بر موافقت واحد دانشگاهي به شرطي كه رشته تحصيلي اش مورد نياز واحد باشد تأكيد و تصريح شده است، در غير اين صورت در صورت گرفتن مدرك بالاتر نيز هيچ گونه تغييري در حكم كارگزيني و حقوق متقاضي رخ نخواهد داد.
همچنين تأكيد شده است كه تعداد متقاضيان هر واحد بايد به حدي نباشد كه روند امور اداري آن واحد مختل شود چرا كه واحدها به جاي اين نيروها حق گرفتن هيچ گونه نيروي جديد اعم از قراردادي و غيره ندارند.
در اين بخشنامه در قالب تذكري آمده است: هيچ گونه مجوز خاصي در اين زمينه صادر نخواهد شد و لذا واحدها از ارسال هرگونه درخواست به سازمان اكيدا خودداري نمايند.
اين بخشنامه از سوي جاسبي در تاريخ 26 مردادماه 90 خطاب به واحدهاي اين دانشگاه ارسال شد و بخشنامه جديدي نيز با جزئيات بيشتر و تأكيد بر موارد ذكر شده در بخشنامه قبل از سوي وي در تاريخ 24 شهريورماه 90 صادر شده است.

 



شكايت پدر از پسر اوباش

همزمان با شكايت مردي از پسر اوباش خود ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ اقدام به دستگيري وي كردند.
به گزارش مهر، سرهنگ «عليرضا محرابي» از دستگيري يكي از اراذل و اوباش جنوب شرق تهران خبر داد.
اين مقام انتظامي در تشريح خبر گفت: چندي پيش يكي از شهروندان ساكن ميدان امام حسين(ع) با طرح شكايتي در كلانتري محل اعلام كرد كه پسرش معروف به پژمان يكي از اراذل و اوباش معروف منطقه است و براي اهالي محل و خانواده خودش نيز ايجاد مزاحمت مي كند.
سرهنگ محرابي عنوان داشت: بلافاصله تيمي از ماموران پايگاه ششم پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران تشكيل و دستگيري اين فرد در دستور كار ماموران قرار گرفت.
وي ادامه داد: در تحقيقات ماموران مشخص شد كه اين فرد يكي از اراذل و اوباش معروف بوده و جرايمي چون وارد آوردن جراحت، عربده كشي، ايجاد مزاحمت، سرقت و زورگيري و غيره داشته است.
محرابي افزود: پس از هماهنگي با مقام قضايي ماموران اقدام به عملياتي غافلگيرانه كرده و موفق شدند اين فرد را دستگير و براي انجام تحقيقات به پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ منتقل كنند.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ در پايان ضمن اشاره به انجام تحقيقات تكميلي از متهم گفت: اين فرد در حال حاضر به اتهام سوابق ياد شده پس از هماهنگي هاي لازم و اعتراف متهم به جرايم خود روانه زندان شد.

 



احداث 2 كيلومتر مونو ريل در تهران

معاون فني و عمراني شهرداري منطقه 2 تهران از انجام مطالعات كارشناسي و دانشگاهي براي احداث 2كيلومتر خط مونوريل در فاز دوم بوستان نهج البلاغه خبر داد.
به گزارش فارس، جواديان افزود: مطالعات انجام شده با مشاركت بخش دانشگاهي صورت گرفته تا مونوريل به عنوان وسيله اي تفريحي و گردشي در بخشي از بوستان نهج البلاغه مورد استفاده قرار گيرد.
وي با بيان اينكه بوستان نهج البلاغه در محل سابق رود دره فرحزاد واقع شده است گفت: فاز دوم اين بوستان در قسمت جنوبي فاز نخست و حدفاصل بزرگراه هاي شهيد همت و شهيد حكيم واقع شده است.
جواديان مساحت فاز 2 نهج البلاغه را بالغ بر 65 هكتار عنوان كرد. هم اكنون 83 درصد از مراحل اجراي اين فاز در بخش تحكيم زمين و رعايت شيب استاندارد انجام شده است.
به گفته معاون شهردار منطقه 2 تهران توجه به ايجاد فضاهاي فرهنگي و اجتماعي در فاز 2 بوستان نهج البلاغه با هدف خارج شدن فضاي رود دره فرحزاد از موقعيت گذرگاهي در اولويت قرار گرفته است.

 



در سال جاري اساسنامه آموزش از راه دور اجرايي مي شود

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش از اجرايي شدن اساسنامه آموزش از راه دور در سال تحصيلي جديد در سراسر كشور خبر داد.
مهدي نويد ادهم در گفت وگو با ايسنا افزود: براساس اين آئين نامه، امتحانات پاياني هر نيم سال و دوره تابستاني دوره هاي تحصيلي راهنمايي، متوسطه و پيش دانشگاهي مدارس آموزش از راه دور از سوي اداره آموزش و پرورش مناطق در مدارس دولتي برگزار مي شود و دانش آموزان مدارس آموزش از راه دور بصورت مهمان در امتحانات مربوط شركت مي كنند.
به گفته نويد ادهم همچنين اوراق امتحاني نيز توسط معلمان مدارس محل برگزاري تصحيح و نمرات جهت صدور كارنامه به مدرسه آموزش از راه دور مبدا تحويل مي شود.
نويد ادهم در خاتمه تاكيد كرد: مدارس آموزش از راه دور در شاخه كار دانش، مجاز به ارائه دروس مهارتي به دانش آموزان نبوده و اين دانش آموزان براي گذراندن مهارت مورد نياز بايد از طريق اداره آموزش و پرورش به مراكز معتبر معرفي شوند.

 



پليس راهور خبر داد 19آذر آخرين مهلت بخشودگي 2برابري جرايم رانندگي

پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اعلام كرد: آخرين مهلت بخشودگي ديركرد جرايم معوق سال هاي گذشته 19آذرماه سال جاري است.
براساس بند 65 قانون بودجه سال جاري مصوبه مجلس شوراي اسلامي، رانندگان انواع وسايل نقليه شخصي و عمومي كه جرايم آنها به علت پرداخت نشدن تا پايان سال 89 دوبرابر شده ديركرد جريمه هاي رانندگي آنان تا پايان سال 89 مشمول بخشودگي شد.
رانندگان و مالكين فقط تا 19آذرماه سال جاري فرصت دارند با مراجعه به دفاتر خدمات پليس+10 برگه صورت وضعيت خودروي خود را دريافت و نسبت به پرداخت اصل جريمه اوليه اقدام نمايند.
مهلت تعيين شده قابل تمديد نيست و در صورت عدم پرداخت تا زمان مقرر جريمه ها مجددا به صورت سيستمي به ميزان قبلي دو برابر افزايش مي يابد.

 



دستگيري 22 سردسته يك شركت هرمي در اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان از دستگيري 22 سردسته يك شركت هرمي كه فعاليت گسترده اي در عضوگيري و تشكيل شركت هاي هرمي داشتند، خبر داد.
سرهنگ حسين حسين زاده گفت: در پي وقوع چندين فقره شكايت مبني بر كلاهبرداري از شهروندان، تحت عنوان شركت هاي هرمي اكيپي از كارآگاهان مسئول رسيدگي به اين پرونده شدند و پس از شناسايي محل اين شركت كه يك ساختمان استيجاري بود در يك عمليات پليسي 22 عضو و سرشاخه هاي شركت هرمي كوئيست را دستگير و در بازرسي از محل تعدادي جزوات آموزش و سيستم هاي رايانه اي مرتبط با شركت هاي هرمي را كشف كردند.
به گفته رئيس پليس آگاهي اصفهان پس از انتقال متهمان به پليس آگاهي و انجام تحقيقات مشخص شد هر يك از آنان نزديك به 30 نفر زيرمجموعه دارند كه آنان را از شهرهاي مختلف از جمله كردستان، لرستان، همدان و مركزي به بهانه كار در مجتمع هاي صنعتي اصفهان از قبيل پتروشيمي، گاز و نفت و فولاد به اين شهر كشانده و اقدام به تبليغات درباره شركت هاي هرمي و فعاليت هاي آن كرده اند.
حسين زاده گفت: پس از اتمام تحقيقات، پرونده به همراه متهمان به همراه اسناد و مدارك مكشوفه به مراجع قضايي تحويل داده شده است.

 



هيلاري رقاص!

وزير خارجه آمريكا پس از بازنشستگي از وزارت خارجه قصد رقاصه شدن دارد.
به نوشته روزنامه «كلوزير» فرانسه، بيل كلينتون رئيس جمهور سابق آمريكا گفت: همسرش هيلاري پيشنهاد ياد گرفتن رقص را به وي داده است تا پس از بازنشستگي از پست وزارت خارجه به رقاصي بپردازد.
رئيس جمهور سابق آمريكا كه يد طولايي در مسائل غيراخلاقي دارد، علت اين پيشنهاد را اين طور مطرح كرد كه هيلاري به دليل اينكه ممكن است روزي مجبور شود در مقابل ديدگان مردم برقصد بايد خوب رقاصي را بلد باشد. بيل كلينتون يادآور شد: هيلاري قصد دارد در اولين مرحله از فرا گرفتن رقص، از «تانگو» شروع كند و بعد به رقاصه اي تمام عيار تبديل شود.

 



تشخيص بيماري هاي ژنتيك پيش از بارداري امكان پذير شد

رئيس بخش مولكولي دپارتمان ژنتيك بيمارستان فوق تخصصي صارم گفت: تشخيص بيماري هاي ژنتيكي ، پيش از بارداري با بكارگيري روش تشخيص پيش از لانه گزيني (PGD) با استفاده از تكنولوژي هاي پيشرفته مولكولي در كشور امكان پذير شد.
دكتر مهرداد نوروزي نيا با اعلام اين خبر افزود: اين روش كه از سوي متخصصان ژنتيك و ناباروري در بيمارستان صارم راه اندازي شده، تنها روشي است كه بدون سقط درماني از تولد كودكان مبتلا به بيماري هاي ژنتيكي جلوگيري خواهد كرد.وي ادامه داد : در روش
(Preimplantation Genetic Diagnosis PGD پس از انجام آزمايش روي جنين از بارداري با جنين هايي كه دچار اختلال هاي ژنتيكي هستند، جلوگيري مي شود.
به گفته دكتر نوروزي نيا در اين روش آزمايش روي جنين هشت سلولي كه حاصل لقاح مصنوعي است، انجام مي شود و در صورت اطمينان از سالم بودن جنين، او را به رحم مادر منتقل مي كنند تا به رشد طبيعي خود ادامه دهد.
وي ادامه داد: روش PGD بهترين، موثرترين و بي خطرترين روش پيشگيري از بيماري هايي همچون «تالاسمي»، «آنمي داسي شكل»، انواع عقب ماندگي هاي ذهني، ناشنوايي، نابينايي و انواع سرطان ها به شمار مي رود.

 



شرور مسلح در سيستان و بلوچستان به هلاكت رسيد

زاهدان- خبرنگاركيهان:
اشراري كه قصد ورود به كشور داشتند با ماموران نيروي انتظامي درگير شدند كه در اثر آن يك شرور مسلح به هلاكت رسيد.
فرمانده مرزباني استان سيستان و بلوچستان در تشريح اين خبر گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده مبني بر اينكه اشرار مسلح قصد دارند از طريق ارتفاعات منطقه لار به داخل كشور نفوذ كنند ماموران هنگ مرزي ميرجاوه مستقر در گردان تكاوري 116 لار به منطقه اعزام شدند.
سرتيپ غلام نبي كوهكن افزود: اشرار مسلح با مشاهده ماموران با آنان درگير شدند وقتي كه عرصه را بر خود تنگ ديدند به داخل ارتفاعات و دهانه داروغه متواري شدند.
وي تصريح كرد: واكنش سريع مرزبانان باعث شد اشرار مسلح در چنگ مرزبانان قرار بگيرند كه طي اين اقدام سريع يك نفر شرور مسلح به هلاكت رسيد و مقاديري سلاح و مهمات به همراه دوربين دوچشمي از محل كشف و ضبط شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14