(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 10 مهر 1390- شماره 20037

حديث دشت عشق
ملوان با 4گل صدرنشيني ليگ را از آبي پوشان گرفت
شكست سنگين استقلال در انزلي
اخبار كوتاه از فوتبال
وعده بهترين پرتابگر آسيا پيش از المپيك لندن حدادي : امكانات بدهند ، مدال مي گيرم
تقدير رئيس جمهور از تيم هاي ملي تكواندو كشتي و واليبال
ملي پوشان وزنه برداري آماده حضور در رقابت هاي جهاني پاريس
تركيب نهايي تيم ملي چهارشنبه مشخص مي شود
سرمربي تيم كاراته جوانان و اميد پاسخ انتقادات را داد
ورزشكار من نبايد موهايش را اتو بكشد و ژل بزند
غيبت كرمي و باقري معتمد در كاپ منچستر
حضور مربيان تيم ملي كشتي فرنگي در ليگ
حضور قطعي 4 تيم در ليگ برتر كشتي آزاد
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «جعفر باقرزاده»
مزارسربداراني شلمچه
پس از تحصيلات متوسطه براي كسب معارف و علوم اهل بيت (ع) راهي حوزه علميه قم گرديد. استادانش از او به نيكي ياد مي كنند و به مراتب علم و تقواي او اذعان دارند. آيت الله اصيلي مي گويد:«بسيار روشن بود كه طالب حقايق و معاني عرفاني و درك مسائل اسلامي است. درتحصيل علوم ديني و كسب كمالات بسيار كوشا بود.»
از همان ابتداي نوجواني بسيار پركار و پرچمدار بود، عضو كتابخانه سلمان شده بود و جوش و خروشي داشت. وي مبحث رسائل و مكاسب را در حوزه قم مي گذرانيد كه دفاع از حق عليه باطل را وظيفه خود دانست. به فرمان امامش گردن نهاد و عازم جبهه ها شد و دركربلاي 5 درشلمچه به سوي معشوق خويش پرگشود. اين شهيد والامقام بسيار اهل مطالعه بود، چنانكه گفته شده تا پاسي از شب مطالعه مي كرد و براي رفع اشكالات علمي مايه مي گذاشت.
طلبه بسيجي شهيد «جعفرباقرزاده»، سال 1342 دركاشان متولد شد و در 13/12/1365 درعمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.

 



ملوان با 4گل صدرنشيني ليگ را از آبي پوشان گرفت
شكست سنگين استقلال در انزلي

سرويس ورزشي -
تيم فوتبال استقلال تهران در انزلي متحمل سنگين ترين شكست خود در ليگ يازدهم شد.
در ادامه رقابت هاي هفته نهم ليگ برتر روز گذشته يك ديدار در انزلي برگزار شد كه طي آن تيم ملوان موفق شد با چهار گل استقلال تهران را شكست دهد. ديدار دو تيم كه در هواي باراني شهر انزلي آغاز شده بود در دقايق ابتدايي با حملات پراكنده دو تيم بر روي دروازه هاي يكديگر دنبال شد. آبي پوشان ميهمان در اين بازي خيلي زود به گل برتري دست پيدا كردند و در دقيقه 6 بازي، آرش برهاني توانست دروازه ملوان را باز كند تا تيمش در ادامه كار راحت تري داشته باشد. پس از گل استقلال بازي كمي آرام شد و تا دقايقي حملات كم دامنه بازيكنان دو تيم خطري بر روي دروازه ها ايجاد نكرد و تنها در دقيقه 25 بازي، ملواني ها مي توانستند در يك حركت تيمي خوب صاحب موقعيت گل زني شوند كه اين فرصت با تعلل مهاجم ميزبان و ناهماهنگي خط حمله اين تيم هدر رفت. بازي در حالي وارد 30 دقيقه دوم خود مي شد كه بارش باران شدت بيشتري گرفته بود و گويي باران، آب سردي بود كه بر بازي مي ريخت و گرماي آن را مي گرفت. در اين لحظات بازي سرد و كسل كننده اي از سوي دو تيم در جريان بود كه در اين ميان سكوهاي خالي از تماشاگر ورزشگاه كه از سكوهاي پر آن بيشتر بود بر سردي بازي مي افزود.
در دقايق پاياني نيمه اول گويي انزلي چي ها به يكباره خودشان را در زمين پيدا كردند و با دو حمله غافلگيركننده در دقايق 44 و 45 توسط رافخايي و جراح كار به دو گل پياپي دست پيدا كردند تا در پايان نيمه نخست با برتري دو بر يك به رختكن بروند. استقلال نيمه دوم را طوفاني آغاز كرد و ميلاد ميداوودي كه بالاخره توانسته بود پشت يك ضربه ايستگاهي قرار بگيرد، گل دوم تيمش را با ضربه اي تماشايي به ثمر رساند.
پس از گل دوم استقلال بار ديگر روند بازي كند شد و دو تيم حملات خطرناكي به روي دروازه يكديگر انجام ندادند تا اين كه در دقيقه 58 بازي، مهدي دغاغله با مهدي رحمتي تك به تك شد و در حالي كه مي توانست گل برتري تيمش را به ثمر برساند، اين فرصت را به راحتي از دست داد.
اما اين پايان كار اين بازي نبود. در دقيقه 60 بازي، پژمان منتظري، جلال رافخايي را در محوطه جريمه سرنگون كرد تا با كارت قرمز مستقيم داور رو به رو شود. ضربه پنالتي را جلال رافخايي به گل تبديل كرد تا نتيجه بازي 3 بر 2 به سود ميزبان شود. در دقيقه 64 ملوان روي يك حركت غافلگير كننده موفق شد به گل چهارم خود دست پيدا كند تا نتيجه اي باورنكردني در اين بازي رقم بخورد. اين گل را محمد نزهتي به ثمر رساند.
گل چهارم ملوان شكست استقلال در انزلي را قطعي كرد تا آبي پوشان صدر جدول رده بندي را به تيم امير قلعه نويي دهند. لازم به يادآوري است كه روز گذشته يك ديدار ديگر نيز در كرمان برگزار شد كه تا پايان نيمه نخست تيم هاي مس سرچشمه و شهرداري تبريز به تساوي يك - يك دست يافتند. نتيجه نهايي اين بازي در جدول رده بندي ليگ لحاظ نشده است.اما پرونده ديدارهاي هفته نهم امروز با برگزاري دو ديدار بسته مي شود كه برنامه آن به اين شرح است:
¤ سايپا البرز - سپاهان اصفهان(ساعت 15:17)
¤ ذوب آهن اصفهان - نفت تهران(ساعت 30:18)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

قلعه نويي: عده اي مي خواهند با من تسويه حساب كنند
سرمربي تراكتورسازي تبريز اعتقاد دارد عده اي قصد دارند با وي تسويه حساب كنند. امير قلعه نويي گفت: از آقاي عباسي وزير ورزش و جوانان خواهش مي كنم به داد اين تيم و هوادارانش برسند. اينها با قلعه نويي در حال تسويه حساب كردن هستند، گناه اين هواداران چيست كه مورد ظلم قرار گرفته اند؟! وي در مورد پيروزي تيمش برابر مس كرمان تاكيد كرد: بعد از اين بازي خوب به بلاژويج گفتم شاگرد شما هستم و در اين مسابقه درس پس دادم. ما شروع خوبي داشتيم و توانستيم گل اول را بزنيم اما روي يك اشتباه فردي كه منجر به پنالتي شد، گل خورديم و بابت اين گل از اميرحسين صادقي گلايه دارم. قبل از بازي به بازيكنانم گفتم داور هر سوتي كه زد، به تصميم وي اعتراض نكنند زيرا تصميم داور ديگر بر نمي گردد .
AFC مدافع ذوب آهن را محروم كرد
كنفدراسيون فوتبال آسيا ( AFC ) با ارسال نامه فوري به فدراسيون ايران مدافع ذوب آهن را محروم اعلام كرد. آلكس سوسي دبيركل كنفدراسيون فوتبال آسيا در نامه اي به مهدي محمد نبي دبيركل فدراسيون فوتبال اعلام كرد كه محمد علي احمدي بازيكن تيم ذوب آهن كه در بازي مقابل سوان سامسونگ كره جنوبي اخراج شده است در بازي امروز ذوب آهن مقابل نفت تهران نمي تواند حضور داشته باشد. گويا طبق قانون آسيا تخلفات رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا به رقابت هاي داخلي هم منتقل مي شود.
رئيس بركنار شده درها را قفل كرد و رفت!
پنجشبنه شب مراسم معارفه سرپرست جديد هيأت فوتبال استان هرمزگان در غياب مديركل ورزش و جوانان استان هرمزگان، رئيس پيشين هيأت فوتبال هرمزگان و اكثر روساي كميته هاي اين نهاد ورزشي در حالي برگزار شد كه خبري از توديع رنجبريان، رئيس پيشين هيأت فوتبال استان هرمزگان نبود.به گزارش ايسنا نكته جالب توجه برگزاري اين مراسم آنجا بود كه مسئولان پس از ورود با درب هاي قفل شده هيأت فوتبال و عدم حضور رئيس و نايب رئيس سابق اين هيأت ورزشي روبرو شدند تا پس از دقايقي انتظار توسط نگهبان مجموعه درب ها باز شد و پس از حضور نماينده اي از اعضاي سابق هيأت فوتبال، اين مراسم برگزار شد.
قايق سواري دردسرساز مالك ليورپول
جان هنري مالك باشگاه ليورپول كه مديريت باشگاه ردساكس را هم در اختيار دارد در حين قايق سواري تفريحي به داخل آب افتاد و دچار صدمه ديدگي شد. مدير 52 ساله باشگاه ليورپول از ناحيه گردن آسيب ديد و بلافاصله توسط آمبولانس راهي بيمارستان شد. پزشكان اعلام كرده اند كه مشكل هنري جدي نيست و وي مي تواند بيمارستان را پس از انجام معاينات بيشتر ترك كند.
برادر ناتني سرپرست مس شد
مديرعامل سابق باشگاه مس كرمان ابعاد جديدي از اتفاقات رخ داده در دوران كوتاه مديريتش را افشا كرد. حاج اسماعيل زاده مديرعامل يك ماهه اين باشگاه گفت: داوري رئيس هيئت مديره از من خواست هاشمي كه برادر ناتني گنجعلي خاني (مديرعامل فعلي باشگاه مس) است را جايگزين ايرج كهن دل سرپرست تيم كنم. با شناختي كه از هاشمي داشتم مي دانستم او نمي تواند سرپرستي تيم را برعهده بگيرد. از داوري و واحدي خواستم اجازه بدهند مدير عامل با قدرت كارش را انجام بدهد و در كارم دخالت نكنند اما متاسفانه در سايت هاي مختلف و روزنامه ها اعلام شد هاشمي سرپرست مس كرمان شده است.
تقابل تيم جوانان با نماينده قطر
تيم فوتبال جوانان ايران كه در تورنمنت شش جانبه ويتنام با حضور تيم هاي زير 21سال، شركت كرده است با صعود به مرحله نيمه نهايي امروز با تيم منتخب آكادمي اسپاير قطر ديدار مي كند. تيم جوانان كشورمان در اين رقابت ها با تيم هاي المپيك سنگاپور و تايلند همگروه بود كه در مسابقه نخست برابر سنگاپور توانست با نتيجه سه بر صفر پيروز شود و برابر تايلند با تساوي يك بر يك متوقف شد. اين تيم با 4 امتياز و تفاضل گل 3 به عنوان تيم نخست به نيمه نهايي رفت.
اردوي تيم دايي در كيش
تيم فوتبال راه آهن براي برگزاري اردو به كيش مي رود. علي دايي پس از شكست روز گذشته تيمش مقابل نفت آبادان تمرين ديروز را تعطيل كرد.راه آهني ها طبق برنامه قبلي از امروز تا جمعه در جزيره كيش تمرينات خود را دنبال مي كنند. اين تيم قرار است در كيش يك بازي تداركاتي برگزار كند.
احتمال جدايي درخشان از شاهين بوشهر
سرمربي شاهين بوشهر تهديد كرد كه اگر مسئولان باشگاه نتوانند تا هفته آينده مشكلات را حل كنند، از اين تيم جدا مي شود.حميد درخشان گفت: اگر مسئولان باشگاه نتوانند تا هفته آينده و پيش از بازي در هفته دهم مشكلات ما را حل كنند، به شما قول مي دهم كه از اين تيم جدا خواهم شد. بايد پاسخگوي مردم باشيم و دوست ندارم هواداران شاهين ناراحت شوند. قسم مي خورم كه اين كار براي رفتن به پيروزي نيست و تنها به فكر موفقيت شاهين هستم.

 



وعده بهترين پرتابگر آسيا پيش از المپيك لندن حدادي : امكانات بدهند ، مدال مي گيرم

ستاره دووميداني ايران در نشست خبري اختصاصي اش از مشكلات، دغدغه ها، روزهاي تمرين بدون مربي، برنامه هاي تمرين خود تا المپيك لندن و اينكه اگر مسئولان كمك كنند مي تواند ضمن رسيدن به ركورد 70 متر مدال المپيك را بگيرد و ... گفت.
احسان حدادي قهرمان پرتاب ديسك ايران و آسيا و دارنده اولين نشان تاريخي دووميداني كشورمان در مسابقات قهرماني جهان در نشست خبري در جمع خبرنگاران حاضر و به پرسش هاي آنها پاسخ داد. گزيده اي از صحبت هاي مطرح ترين دووميداني كار كشورمان در ادامه مي آيد:
¤ همه مي دانند هر ورزشكاري كه مي خواهد خود را براي المپيك آماده كند نياز به مربي دارد. تقريبا بهمن ماه سال گذشته بود به دليلي كه متوجه آن نشدم اردوي تداركاتي ام در آفريقاي جنوبي لغو شد. مربي من برنامه هاي تمريناتم را تا المپيك لندن به فدراسيون و مسئولان كميته ملي المپيك ارائه داده بود و اين اردو جزو برنامه هاي اصلي او بود. با لغو اين اردو مربي ام ايران را ترك كرد.
¤ از 13 روز ديگر اردوهايم در تهران شروع مي شود. اردوي يك ماهه در تهران، يك ماهه دركيش و اردوهاي خارجي در آفريقا، اسپانيا، ايتاليا، كمپ روسيه از ديگر برنامه هايم هستند، البته طبق برنامه مربي ام قرار است يك ماه مانده به المپيك در لندن اردوي آماده سازي خود را برپا كنم. اين خواست مربي ام بوده كه اردوهايم در اروپا برگزار شود. براي اينكه قبل از پكن در تهران تمرين مي كردم اما همه به سراغم مي آمدند و همين مسئله باعث شده بود تا تمركزم را در تمرينات از دست بدهم.
¤ اگر امكانات ديگر پرتابگران مطرح جهان در دست من بود قول مي دادم در المپيك لندن 70 متر ركورد بزنم. من جلوي 70 هزار تماشاچي در برلين ركورد 69 متر را زدم. اگر قول هاي مسئولان عملي شود قول مدال و ركورد 70 متر را مي دهم. تنها مربي، دكتر، ماساژور و امكانات مي خواهم. من تمام اين قهرمانان را در شهرهاي خودشان گرفته ام. اين ركورد دور از دسترس نيست. من از نظر سني در بهترين شرايط قرار دارم. از اين سن تا 32 سالگي اوج بهترين پرتاب ها براي يك پرتابگر ديسك است.

 



تقدير رئيس جمهور از تيم هاي ملي تكواندو كشتي و واليبال

معاون وزارت ورزش و جوانان اعلام كرد بزودي رئيس جمهور از تيم هاي ملي واليبال ، تكواندو و كشتي آزاد و فرنگي قدرداني خواهد كرد.
به دنبال قهرماني تيم واليبال ايران در رقابت هاي جام ملت هاي آسيا و دومي و سومي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي در رقابت هاي جهاني استانبول به همراه اعضاي تيم ملي تكواندو كه قهرمان جهان شدند، قرار است ديداري با محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور داشته باشند و پاداش ويژه خود را دريافت كنند. اين موردي است كه حميد سجادي آن را تائيد مي كند. محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان پس از درخشش تيم هاي واليبال و كشتي در رقابت هاي قهرماني آسيا و جهان قول داده بود كه با حضور رئيس جمهور به ملي پوشان پاداش ويژه پرداخت خواهد شد.

 



ملي پوشان وزنه برداري آماده حضور در رقابت هاي جهاني پاريس
تركيب نهايي تيم ملي چهارشنبه مشخص مي شود

تيم ملي وزنه برداري همچنان با 10 نفر به كار خود در اردوي سنندج ادامه مي دهد و با ركوردگيري روز چهارشنبه دو نفر از تيم ملي خط خواهند خورد تا نفرات نهايي ما براي حضور در رقابت هاي جهاني پاريس مشخص شوند.
كوروش باقري سرمربي تيم ملي وزنه برداري در پاسخ به اين سؤال كه «آيا هشت نفر اصلي تيم ملي را براي رقابت هاي جهاني پاريس شناخته ايد؟»، گفت: در ركوردگيري روز چهارشنبه به طور دقيق متوجه مي شويم به عنوان مثال بهداد سليمي با چه ارنجي در جهاني پاريس به روي تخته مي رود و بي ترديد دو نفر بايد از تركيب بيرون بمانند چرا كه ما نهايتاً با هشت وزنه بردار مي توانيم به فرانسه برويم.
وي در ادامه افزود: در ضمن ما هفته گذشته در سفارت فرانسه براي دريافت رواديد حضور يافتيم و اين احتمال وجود دارد كه كسي مشكل خروج از كشور داشته باشد و يا دچار آسيب ديدگي شود براي همين با 10 نفر به كار خود در اردو ادامه مي دهيم. مجيد عسكري، جابر بهروزي، كيانوش رستمي، احد سنجابي، سعيد محمدپور، اصغر ابراهيمي، نواب نصير شلال، محمدرضا براري، سجاد انوشيرواني و بهداد سليمي 10 وزنه بردار حاضر در اردوي تيم ملي هستند. مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان از 14 تا 22 آبان ماه سال جاري در پاريس برگزار مي شود.

 



سرمربي تيم كاراته جوانان و اميد پاسخ انتقادات را داد
ورزشكار من نبايد موهايش را اتو بكشد و ژل بزند

سرمربي تيم كاراته جوانان و اميد ايران كه در ماه هاي گذشته حواشي بسيار زيادي را تجربه كرده معتقد است كه اگر اتفاق خاصي نيفتد اين تيم مي تواند در مسابقه هاي قهرماني جهان در مالزي نتيجه خوبي كسب كند.
عليرضا كتيرايي گفت: ملي پوشان هم اكنون شرايط خوبي دارند و به خوبي آنچه طراحي شده است را انجام مي دهند. با توجه به شناختي كه از ملي پوشان خودمان و حريفان آن ها دارم اگر مشكلي پيش نيايد در مالزي نتيجه خوبي مي گيريم.
سرمربي تيم كاراته جوانان و اميد ايران در پاسخ به اين سوال كه چرا در تيم ملي زير 21 سال دو ملي پوشي كه يك ماه قبل از اردوها كناره گيري كرده بودند، حضور دارند، گفت: اين ملي پوشان فريب ديگران را خورده بودند و تحت تاثير قرار گرفته بودند. آن ها بازيكنان خوبي هستند و وقتي ديدم شرايط اين طور است، از رئيس فدراسيون خواستم كه آن ها را به تيم ملي باز گرداند. اين ملي پوشان در مسابقه هاي انتخابي مبارزات خوبي داشتند و با تصميم من به اردوها باز گشتند.
كتيرايي در پاسخ به اين سوال كه يك ماه قبل اين ملي پوشان انتقاد كرده بودند كه شما به آن ها گفته ايد كه بايد موهايشان را از ته بتراشند، گفت: نگفته ام كچل كنند، بلكه گفتم با ماشين چهار بزنند، مگر اين بد است. به آن ها گفتم چون شما الگو هستيد و بقيه از شما ياد مي گيرند بايد هماهنگ باشيد و وقتي همه تيم شامل جوانان و اميد موهايشان را كوتاه كرده اند، چرا تيم زير 21 سال نبايد اين كار را كند. دوست ندارم ملي پوشي در تيمم باشد كه دو ساعت ابتداي روز را جلوي آينه بايستد و به موهايش ژل بزند و اتو بكشد. كسي كه مي خواهد مدال جهاني بگيرد، بايد از همه لحاظ الگو باشد.
سرمربي تيم كاراته جوانان و اميد ايران باتاكيد بر اين كه ملي پوشان ممنوع المصاحبه هستند، گفت: اين كار را كرده ام تا آن ها همه فكرشان را معطوف تمرينات كنند كه خوشبختانه همه آن را پذيرفتند و موبايل هايشان خاموش است. تمام اين كارها را براي آن انجام مي دهم كه ملي پوشان راحت تر باشند.

 



غيبت كرمي و باقري معتمد در كاپ منچستر

محمد باقري معتمد و يوسف كرمي در مسابقه هاي كاپ منچستر مبارزه نخواهد كرد.
يوسف كرمي دارنده مدال برنز بازي هاي المپيك آتن در همين خصوص اظهار داشت: مسابقات تكواندو كاپ منچستر روز شنبه در انگليس آغاز شد كه با صلاحديد رضا مهماندوست، سرمربي تيم ملي، من و باقري معتمد در اين رقابت ها مبارزه نمي كنيم. محمد باقري معتمد كمي مصدوم بود و من هم بعد از صحبتي كه با مهماندوست داشتم از مبارزه در اين رقابت معاف شدم.
يوسف كرمي سطح مسابقات كاپ منچستر را مطلوب دانست و گفت: در اين دوره از رقابت ها بيشتر تيم ها با نفرات ملي پوش خود آمده اند و تيم هاي خوبي هم حضور دارند.
در حالي يوسف كرمي و باقري معتمد در كاپ منچستر مبارزه نمي كنند كه پيش از اعزام مهماندوست گفته بود كه همه تكواندوكاران بايد در اين رقابتها شركت كنند.

 



حضور مربيان تيم ملي كشتي فرنگي در ليگ

مربيان تيم ملي كشتي فرنگي ايران امسال با مجوز محمد بنا در رقابت هاي ليگ برتر تيمداري مي كنند.
سال گذشته با مخالفت محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي رقابت هاي ليگ برتر اين رشته برخلاف مسابقات آزاد برگزار نشد و كشتي گيران فرنگي كار درآمدي از راه حضور در پيكارهاي ليگ كسب نكردند. براين اساس يكي از دلايل به سرانجام نرسيدن رقابت هاي ليگ برتر كشتي فرنگي حضور نداشتن مربيان تيم ملي در اين مسابقات بود كه دليل اين امر نيز مخالفت محمد بنا بود. به نظر مي رسد محمدبنا كه امسال نيز قصد دارد مانند سال گذشته در ليگ تيمداري نكند ولي به افراد كادر فني خود اجازه داده است در ليگ اين رشته شركت كنند. رقابت هاي ليگ برتر كشتي فرنگي طبق برنامه از دهه اول آبان ماه با حضور حداكثر هشت تيم آغاز مي شود.

 



حضور قطعي 4 تيم در ليگ برتر كشتي آزاد

در حاليكه مسابقات كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه هاي كشور از دهه اول آبان ماه آغاز مي شود حضور چهار تيم در اين مسابقات قطعي شده است.
تا به اين لحظه حضور تيم خونه به خونه بابل با سرمربيگري غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد، تيم نفت تهران با سرمربيگري محسن كاوه مربي تيم ملي، سايپاي تنكابن با سرمربيگري مصطفي ميرعماديان مربي تيم ملي و ثامن الحجج (ع) مشهد با سرمربيگري امير توكليان مربي تيم ملي در ليگ برتر كشتي آزاد قطعي شده است.در شرايطي كه كميته ليگ فدراسيون كشتي از اضافه شدن تيم هاي اول و دوم ليگ دسته اول به ليگ برتر در صورت داشتن شرايط لازم خبر داده، احتمال حضور تيم پيشگامان آسانسور مازندران نيز در اين رقابت ها افزايش يافته است. براين اساس به احتمال فراوان استان هايي نظير كرمانشاه و همدان نيز در اين رقابت ها تيمداري مي كنند تا ليگ برتر كشتي آزاد با حضور هشت تيم از دهه اول آبان ماه آغاز شود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ سومين مرحله اردوي آمادگي تيم ملي تيراندازي جانبازان و معلولين براي حضور در رقابت هاي جهاني آيواز از 12 تا 20 مهر ماه در تهران برگزار مي شود. ورزشكاران دعوت شده به تيم ملي عبارتند از: منصور مظفري، داود زماني، ساره جوانمردي، عاليه محمودي، سيداعظم رضايي، محمد دانشيان.
¤ سيد محمد خادم، پيشكسوت كشتي از حالت كما بيرون آمده و به بخش منتقل شد. سيد محمد خادم، رئيس اسبق فدراسيون كشتي كه در اثر سانحه رانندگي از ناحيه دنده دچار شكستگي شده و به كما رفته بود از حالت كما بيرون آمده و به بخش بيمارستان لاله منتقل شده است. روز گذشته بهرام افشارزاده، دبير كل كميته ملي المپيك و محمد نصيري، قهرمان اسبق وزنه برداري جهان با حضور در بيمارستان از او عيادت كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14