(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 10 مهر 1390- شماره 20037

تظاهر كنندگان در 11 استان اردن خواستار انحلال دولت و پارلمان شدند
هلاكت 8 نظامي آمريكايي در انفجارهاي افغانستان
درگيري در آخرين سنگرهاي قذافي هزاران نفر را آواره كرد
 مردم آمريكا ! عليه ديكتاتوري سرمايه داري متحد شويد
بانوي نارنجي در دادگاه اوكراين به گريه افتاد
نيجريه رياست دوره اي شوراي امنيت را برعهده گرفت
چها رسوي پنج قا ره
گاردين : وقوع انقلاب در عربستان حتمي است
مردم پاكستان پرچم آمريكا و آدمك اوباما را آتش زدند
ميليون ها نفر در سراسر يمن عبدالله صالح را رئيس جمهور خونخوار خواندند
سقوط هواپيماي جاسوسي آمريكا در سومالي
واكنش هاي بين المللي به صدور احكام ناعادلانه عليه پزشكان در بحرين
محاكمه 2 جاسوس موساد امروز در قاهره آغاز مي شود



تظاهر كنندگان در 11 استان اردن خواستار انحلال دولت و پارلمان شدند

شهرهاي مختلف اردن شاهد تظاهرات ضددولتي بود و مردم خواستار كناره گيري نخست وزير و انحلال پارلمان شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، مردم اردن در 11 استان اين كشور با برپايي تظاهرات اعتراض آميز اصلاحات اعلام شده در قانون اساسي اين كشور را غيرواقعي دانستند و خواستار مبارزه واقعي با فساد شدند.
رهبران مخالفان هشدار دادند كه عملي نشدن اصلاحات سياسي و سركوب اعتراض هاي ضددولتي ممكن است اردن را به سرنوشت ديگر كشورهاي منطقه دچار كند.
جنبش اخوان المسلمين و جبهه عمل اسلامي اردن نيز مشاركت در انتخابات آينده شهرداري ها را مشروط به عملي شدن شرايط اسلامگرايان دانسته بودند.

 



هلاكت 8 نظامي آمريكايي در انفجارهاي افغانستان

شبه نظاميان طالبان با انفجارهاي جداگانه در جنوب و شرق افغانستان، هشت نظامي ناتو و آمريكايي را به هلاكت رساندند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، سازمان ناتو با انتشار بيانيه اي، از مرگ هشت نظامي عضو اين سازمان در مناطق جنوبي و شرقي افغانستان خبر داد. در بيانيه ناتو به مليت نظاميان كشته شده اشاره اي نشده است. اما بيشتر نظاميان مستقر در اين مناطق آمريكايي هستند. در حال حاضر 150 هزار نظامي اشغالگر در افغانستان حضور دارند كه دوسوم آنها آمريكايي هستند.
در ماه هاي اخير حملات شبه نظاميان طالبان عليه اشغالگران آمريكايي افزايش يافته است كه آخرين حمله خونين حمله چند روز قبل طالبان به سفارت آمريكا در كابل بود. در اين عمليات كه 20 ساعت طول كشيد، ده ها نفر كشته و مجروح شدند.

 



درگيري در آخرين سنگرهاي قذافي هزاران نفر را آواره كرد

جنگ و گريز طولاني ميان هواداران «معمر قذافي» و انقلابيون در شهرهاي «سرت» و «بني وليد»، ده ها هزار غيرنظامي را از اين دو شهر فراري داد.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي تشديد نبردها ميان انقلابيون و هواداران قذافي در شهرهاي سرت و بني وليد، ده ها هزار نفر از مردم غيرنظامي از اين دو شهر گريختند. آوارگان كه در ميان آنها، زنان و كودكان هم ديده مي شوند، به شهرهاي «مصراته»، «بنغازي» و ساير مناطق كويري در جنوب پناهنده شدند. شرايط جنگي در ليبي و ادامه تحريم اين كشور توسط دولت هاي غربي، شرايط مصيبت باري را براي توده هاي مردم و حتي مردم شهرهاي نسبتا آرام پديد آورده است.
مردم سرت از 15 سپتامبر (20 شهريور) گذشته تاكنون ميان حملات دو جبهه طرفداران و مخالفان قذافي گرفتار هستند. فرودگاه و بندر سرت همچنان در دست انقلابيون قرار دارد. مقاومت تك تيراندازان باعث شده است كه آنها هنوز نتوانند بر اين شهر مسلط شوند. اين در حالي است كه هواپيماهاي ناتو نيز در حمله به سرت حضور دارند و دست به بمباران مناطق مي زنند.
در بني وليد، 150 كيلومتري جنوب شرق طرابلس هم مقاومت طرفداران قذافي ادامه دارد. فرماندهان انقلابيون از ناتو خواستند مواضع هواداران قذافي در اين شهر را بمباران كند. گفته مي شود «سيف الاسلام» پسر قذافي و صدها تن از طرفداران پدرش در اين شهر مستقر هستند.
دانشگاه الازهر
به گزارش خبرگزاري ايسنا، در پي ادعاي قذافي مبني بر اينكه براي شهادت آماده است، كميته فتواي دانشگاه الازهر مصر اعلام كرد اگر قذافي كشته شود هرگز شهيد به حساب نخواهد آمد، زيرا وي يك ديكتاتور بوده و خون مردم بي گناه را ريخته و سرمايه هاي ليبي را نابود كرده است.
علماي الازهر افزودند: شهيد كسي است كه در راه خدا و براي دفاع از دين، مقابله با دشمني كه به خاكش تجاوز كرده و در دفاع از اسلام و مسلمين كشته شود، لذا اين معيارها درباره قذافي كه خون ملت مسلمانش را ريخته، اجرايي نيست.
«احمد الطيب» شيخ الازهر نيز از حكام عربي كه بر مسند قدرت تكيه زده اند و خون مردم بي گناهشان را مي ريزند شديدا انتقاد كرد و رويدادهاي اين كشورها را فاجعه انساني دانست و گفت كه سكوت در برابر اين وقايع جايز نيست.

 



فراخوان عمومي در نيويورك
مردم آمريكا ! عليه ديكتاتوري سرمايه داري متحد شويد

مديرمسئول روزنامه آمريكايي «اينديپندنت» طي نامه اي سرگشاده از تمامي مردم آمريكا خواست براي ساقط كردن «ديكتاتوري ثروت» به معترضان وال استريت بپيوندند.
به گزارش فارس، «آرون گوپتا»، مدير مسئول روزنامه اينترنتي «اينديپندنت» آمريكا كه يك مركز مستقل رسانه اي در نيويورك است، با انتشار نامه اي سرگشاده از محرومان آمريكايي خواست براي تصرف «وال استريت» (بازار بورس آمريكا) با يكديگر متحد شوند.
در اين نامه مي خوانيم: اتفاقي كه اكنون در وال استريت در جريان است، بسيار قابل توجه است؛ افراد محروم حدود 10 روز است در وال استريت تجمع كرده مي خواهند آن را از دست جنگ سالاران مالي و ارتش پليسي آمريكا آزاد كنند.» وي با «بي نظير» خواندن فرصت به دست آمده مي نويسد: لازم است هر فردي با الگو گرفتن از مردم مصر و اعلام همبستگي با يوناني ها و اسپانيايي ها از اين فرصت نهايت استفاده را كرده و دولت اوباما را مجبور به امتيازدهي كند.
مدير مسئول «اينديپندنت» در ادامه مي افزايد: همه بايد به تصرف كنندگان «وال استريت» بپيوندند. نه اينكه فقط در شبكه هاي اجتماعي از آن صحبت كرده و عكس اعتراض ها را در صفحات خود قرار دهيم؛ اكنون كه ظرفيت بزرگي ايجاد شده و هسته اصلي قيام كه قادر به تكان دادن ساختار قدت آمريكا است وجود دارد؛ بايد ده ها هزار نفر با يكديگر متحد شده و اعتراض خود را به خيابان هاي اين كشور بكشانند.
در انتهاي نامه «گوپتا» آمده: «مدت ها است كه اذهان ما با ترس، اختلاف و ناتواني عجين شده است؛ تنها چيزي كه نخبگان (سردمداران) از آن مي ترسند، وقوع يك بيداري عظيم است. اكنون آن روز فرا رسيده و ما به كمك يكديگر مي توانيم به تحقق آن بيداري كمك كنيم.
از سوي ديگر خبر مي رسد، جمعه شب صدها نفر از مردم نيويورك در اعتراض به سركوب و دستگيري معترضان وال استريت، به سمت اداره مركزي پليس «منهتن» راهپيمايي كردند.
به گزارش خبرگزاري رويتر، معترضان آمريكايي كه حدود دو هفته است تحصن خود را در خيابان وال استريت با هدف تصرف ساختمان بورس وال استريت آغاز كرده اند، راهپيمايي گسترده اي را در اعتراض به واكنش زشت و خشونت بار نيروهاي پليس در برخورد با معترضان به سمت ساختمان اداره مركزي پليس در منهتن برگزار كردند.
بر پايه اين گزارش، جنبش «وال استريت را تصرف كنيد» كه اعضاي آن تأكيد كرده اند تا فصل زمستان به اعتراضات و تحصن خود ادامه خواهند داد، اعتراضاتي را عليه نظام سرمايه داري در آمريكا، بسته هاي محرك اقتصادي ارائه شده به بانك ها توسط دولت اوباما و بيكاري شديد در اين كشور آغاز كرده اند.
اين گزارش مي افزايد: معترضان پارچه نوشته هايي را در انتقاد از رفتار خشونت آميز پليس عليه مردم حمل مي كردند كه بر روي آنها شعارهايي چون «ما همان 99 درصد هستيم» و «بانك ها كمك هاي مالي دريافت كردند، ما غارت شديم» نوشته شده بود.
يادآور مي شود، اين تجمعات كه در حال حاضر نيز در جريان است، به طور كلي عليه نظام سرمايه داري حاكم بر جامعه آمريكا، بحران شديد اقتصادي و وجود شكاف طبقاتي عظيم آغاز شده است.
سركوب اعتراضات مسالمت آميز مردم نيويورك در برابر وال استريت كه با دستگيري 100 نفر، كتك زدن معترضين و پاشيدن گاز فلفل روي صورت چند زن معترض تشديد شد، اين حركت كوچك را به مرور به مركز توجه رسانه ها و افكار عمومي در سراسر جهان بدل كرد. در حال حاضر گزارش هايي از نگراني مقامات آمريكايي نسبت به گسترده تر شدن دامنه اين اعتراض ها منتشر شده است.
از سوي ديگر خبرگزاري «ايرنا» به نقل از نشريه آمريكايي «پوليتيكو» از نارضايتي 90 درصد از مردم آمريكا از شرايط اقتصادي حاكم بر اين كشور خبر داد.
براساس اين گزارش، تازه ترين نظرسنجي كه موسسه بين المللي «سي ان ان/او ار سي» در ماه سپتامبر از مردم آمريكا انجام داده، 90 درصد شرايط اقتصادي خود را «بسيار بد و اسفبار» خوانده اند.
اين بالاترين نرخ نارضايتي اقتصادي آمريكايي ها از زمان رياست جمهوري «باراك اوباما» است. طبق نظرسنجي ماه ژوئن همين موسسه، 81 درصد از مردم آمريكا از وضعيت اقتصادي خود ناراضي بودند. بدين ترتيب معلوم مي شود طرح 447 ميليارد دلاري اشتغالزايي «اوباما» كه با تبليغات فراوان و رسانه هاي بين المللي و آمريكايي اعلام شد، نه تنها اميد مردم نااميد آمريكا را بهبود نبخشيده بلكه ظاهرا بخش بيشتري از جامعه آمريكا را نيز نااميد كرده است!
خبر ديگر اينكه، خبرگزاري فرانسه، ديروز از ادامه تحصن معترضان آمريكايي مقابل ساختمان پليس منهتن خبر داد. براساس تصاوير منتشر شده از سوي اين خبرگزاري معترضان «وال استريت را اشغال كنيد» هماهنگ فرياد مي زدند «زندانيان را آزاد كنيد.»
«بانك دارها را زنداني كنيد نه معترضان را، وعده هاي داده شده كجاست؟ شغل هايي كه ايجاد شده كجا هستند؟ همه با هم متحد شويم، وال استريت مساوي است با جنگ، بيدار شويد و امپرياليسم آمريكا را شكست دهيد.» از ديگر شعارها و دست نوشته هاي معترضان آمريكايي است كه تجمعاتشان همچنان ادامه دارد.
برخي گزارش ها از پيوستن «ديويد پيترسون»، فرماندار سابق نيويورك به جمع معترضان خبر مي دهند. وي گفت: اعتراضات وال استريت، بسيار عالي سازماندهي شده است. اين گزارش مي افزايد، پيوستن يك سياستمدار مطرح آمريكايي به معترضان باعث روحيه گرفتن جوانان آمريكايي شده است.
در همين رابطه چندي پيش تصاويري از پيوستن دستكم 700 خلبان آمريكايي به معترضان وال استريت منتشر شد كه به شرايط اقتصادي و دستمزد و حقوق خود معترض بودند. خبرهايي از پيوستن برخي اتحاديه هاي كارگري به معترضان وال استريت منتشر شده است.

 



بانوي نارنجي در دادگاه اوكراين به گريه افتاد

نخست وزير نارنجي اوكراين در آخرين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهاماتش با چشمان اشك آلود اظهار بي گناهي كرد!
به گزارش ايسنا، «يوليو تيموشنكو»، نخست وزير نارنجي و سابق اوكراين روز جمعه در تازه ترين جلسه پاسخگويي به اتهام «سوءاستفاده از قدرت» در حضور روزنامه نگاران، قضات و ديپلمات هاي خارجي با چشمان گريان گفت: من گناهكار نيستم. وي تمام اتهامات وارده به خود را رد كرد و آن را حركتي سياسي از سوي رقباي مخالف خود دانست.
«تيموشنكو» كه همواره از حمايت هاي آمريكا و غرب بهره مند بود، متهم است در سال 2009 وقتي در قدرت بوده فراتر از اختيارات خود يك قرارداد گازي با روسيه منعقد كرده كه به زيان اوكراين بوده است.
دادگاه روز جمعه پس از شنيدن اظهارات «تيموشنكو» اعلام كرد، راي نهايي اكتبر اعلام مي شود.
همزمان با اين جلسه دادگاه، گروهي از طرفداران نخست وزير سابق اوكراين، مقابل ساختمان دادگاه تجمع كرده خواستار آزادي وي شدند. تصاوير منتشر شده نشان مي دهد، بين پليس و طرفداران تيموشنكو درگيري هايي رخ داده است.
يادآور مي شود، سال 88 مردم اوكراين با شركت در انتخابات رياست جمهوري به حاكميت 5 ساله «ويكتور يوشچنكو» مجري انقلاب نارنجي كه با حمايت هاي همه جانبه غرب روي كار آمده بود پايان دادند. پس از پيروزي «يانكوويچ» در اين انتخابات، خانم تيموشنكو كه نخست وزير «يوشچنكو» بود، به عنوان آخرين رهبر انقلاب رنگي 2004 اوكراين، از قدرت كنار رفت. غرب در جريان محاكمه بانوي نارنجي بارها مخالفت خود را به طور رسمي اعلام كرده است.

 



نيجريه رياست دوره اي شوراي امنيت را برعهده گرفت

نيجريه رياست شوراي امنيت سازمان ملل متحد را برعهده گرفت.
نواف سلام نماينده دائم لبنان در سازمان ملل كه رياست دوره اي شوراي امنيت را برعهده داشت در آخرين روز رياست كشورش بر شورا با اعلام خبر رياست نيجريه بر شوراي امنيت اظهار داشت، لبنان بر حمايت خود از فلسطين همچنان ادامه خواهد داد. ويتالي چوركين نماينده دايم روسيه در سازمان ملل نيز اظهار داشت، نمايندگان دايم شوراي امنيت تصميم گرفتند پس از رياست دوره اي نيجريه بر شوراي امنيت موضوع فلسطين را بار ديگر در گفت وگوهاي خود مطرح كنند.
شوراي امنيت سازمان ملل داراي 15 عضو است كه پنج عضو آن دايم و 10عضو ديگر آن غيردايم هستند كه هر يك براساس تقسيمات جغرافيايي انتخاب و به مدت دو سال يكي از كرسي هاي شورا را در اختيار مي گيرند.
آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه و چين اعضاي دايم شوراي امنيت و داراي حق وتو هستند.

 



چها رسوي پنج قا ره

بركناري ديكتاتور ايتاليا
رهبر حزب ارزش هاي ايتاليا با ديكتاتور خواندن برلوسكني نخست وزير ايتاليا خواستار بركناري او شد.
وي سياست هاي اشتباه برلوسكني را عامل تشديد بحران اقتصادي ايتاليا دانست و گفت: ديكتاتور بايد برود.
ورود كالاهاي اسرائيلي به عربستان
دولت عربستان سعودي اذعان كرد كه كالاهاي زيادي را از شركت هاي اسرائيلي خريداري مي كند.
وزارت بازرگاني و صنايع عربستان تعامل خود با شركت هاي صهيونيستي را خطرناك ندانست و بالعكس تاكيد كرد كه در برخي زمينه هاي كشاورزي تعامل خوبي با شركت هاي اسرائيلي در جريان است.
اعزام داوطلب به فلسطين
مقتدي صدر رهبر جريان صدر در عراق بر آمادگي خود براي اعزام داوطلب از عراق به فلسطين براي دفاع از اين سرزمين تاكيد كرد.
وي افزود، جانفشاني در مال و جان در راه فلسطين نهايت عزت و افتخار است.
سفر يك هيئت نظامي آمريكا به لبنان
يك هيئت نظامي از ستاد مشترك ارتش آمريكا عازم لبنان شد تا با فرمانده ارشد لبنان و مقامات مسئول ارتشي اين كشور ديدار كند. همكاري هاي مستمر نظامي و تحولات منطقه از مهم ترين محورهاي مورد بحث طرفين در اين ديدار خواهد بود.

 



گاردين : وقوع انقلاب در عربستان حتمي است

يك روزنامه انگليسي، بروز تغييرات سياسي در عربستان را حتمي دانست.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، روزنامه گاردين در شماره روز شنبه خود نوشت: عربستان قطعا يكي از كشورهاي عربي در منطقه خاورميانه است كه تحت تاثير حوادث همسايه هاي خود يمن و بحرين قرار خواهد گرفت.
روزنامه انگليسي گاردين با اشاره به اقدامات پيشگيرانه عربستان براي جلوگيري از ناآرامي ها در اين كشور نوشت: عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه 87 ساله عربستان، اخيرا اقداماتي را براي نشان دادن چهره ليبرال از خود انجام داده است كه لغو مجازات شلاق زن راننده و اجازه مشاركت در انتخابات به زنان از جمله آنها است.
براساس اين گزارش، به عقيده گاردين، هيچ كدام از اين دو اقدام، تاثير زيادي بر جاي نخواهد گذاشت و اين كشور در آينده مصون از تغييرات نخواهد بود.
روزنامه گاردين با اشاره به برگزاري انتخابات نمايشي شوراها در عربستان خاطرنشان كرد: مجلس شورا و شوراهاي شهر در عربستان از هيچ قدرت واقعي برخوردار نيستند و همه پست هاي مهم در كشور توسط اعضاي خانواده آل سعود اشغال شده است.
گاردين با طرح پرسشي در سرمقاله خود، درباره امكان ايستادگي رژيم سلطنتي عربستان سعودي در برابر طوفان انقلاب هاي عربي، تصور مصون ماندن اين كشور از تغييرات را احمقانه دانست.

 



مردم پاكستان پرچم آمريكا و آدمك اوباما را آتش زدند

مردم پاكستان با برپايي تظاهرات گسترده در شهرهاي مختلف اين كشور، تهديدات آمريكا را محكوم كردند و آدمك «باراك اوباما» را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از اسلام آباد، ديروز علاوه بر پايتخت، شهرهاي كراچي، لاهور، حيدرآباد، پيشاور و ساير مناطق پاكستان شاهد تظاهرات ضد آمريكايي بود. مردم در اين تظاهرات تهديدات آمريكا عليه پاكستان را محكوم كردند. در حيدرآباد، آدمك اوباما توسط راهپيمايان خشمگين به آتش كشيده شد. مردم پيشاور نيز در تظاهرات خود سوگند ياد كرده اند كه در صورت حمله آمريكايي ها به پاكستان، عليه متجاوزان اقدام به جهاد خواهند كرد. شهروندان معترض پيشاور همچنين پرچم آمريكا را بر بدن الاغ پوشانده و در طول مسير راهپيمايي با خود بردند.معترضان در شهر كراچي نيز مقابل كنسولگري آمريكا تجمع كردند و با سر دادن شعارهاي «مرگ بر آمريكا» و «آمريكا برو»، خشم خود را نسبت به حضور آمريكا در منطقه نشان دادند.
مقامات آمريكايي طي روزهاي اخير دولت و دستگاه امنيتي پاكستان را به داشتن ارتباط با شبكه «حقاني» متهم و اين كشور را تهديد به حمله نظامي كرده اند.
در آخرين واكنش هاي مقامات اسلام آباد عليه تهديدات آمريكا، «آصف علي زرداري» نيز اتهامات آمريكا را تقبيح كرد و گفت: در شرايطي كه پاكستان با حوادثي مثل سيل مواجه است و ميليون ها تن از مردم اين كشور آواره شده اند، آمريكا نيز سعي در نابودي پاكستان دارد و به جاي حمايت از اين كشور، دست به حملات لفظي عليه آن مي زند.
در همين حال، فرمانده ناتو نيز پاكستان را براي جنگ عليه تروريست ها در مناطق همجوار با افغانستان تحت فشار قرار داد. «آندرس فوگ راسموسن» تعامل مثبت دولت پاكستان براي ايجاد ثبات در افغانستان را خواستار شد. راسموسن گفت: ما از دولت پاكستان مي خواهيم همه تلاش هاي خود را براي جنگ با افراط گرايي و تروريسم در مناطق مرزي پاكستان به كار بندد.
باراك اوباما نيز از دولت پاكستان خواست به مسئله حضور اعضاي شبكه حقاني در خاك اين كشور رسيدگي كند. اما وي گفت هنوز براي وي وجود رابطه ميان شبكه حقاني و دستگاه امنيتي پاكستان خيلي روشن و شفاف نيست. با اين حال، افزود: يا روابط فعالي ميان حقاني و پاكستان وجود دارد و يا اينكه پاكستاني ها به آنها اجازه مي دهند در مصونيت كامل در برخي مناطق مرزي فعاليت كنند، مقامات پاكستان بايد به اين مشكل رسيدگي كنند.
اتهام مقامات افغاني
ديروز علاوه بر مقامات آمريكايي، رهبران كابل نيز پاكستان را متهم كردند كه در ترور «برهان الدين رباني»، رئيس شوراي عالي صلح افغانستان دست داشته است.
به گزارش ايرنا، وزيران كشور و دفاع افغانستان به همراه رئيس اداره امنيت ملي اين كشور ديروز رسماً اتهام فوق را اعلام كردند. اين مقامات كه در ارتباط با ترور رباني فراخوانده شده بودند، گفتند قتل رباني در كويته پاكستان طراحي شده بود. به گفته آنها دستگاه اطلاعاتي پاكستان اين ترور را سازماندهي كرده بود. «بسم الله محمدي» يكي از اين مقامات گفت: وزارت كشور افغانستان تمام افرادي كه در ترور رباني دست داشته اند را شناسايي كرد و اسامي آنان نيز براي بازداشت، به مقامات پاكستان تحويل داده خواهد شد.
«لطف الله مشعل»، سخنگوي اداره امنيت ملي افغانستان نيز اعلام كرد طراح اصلي ترور رئيس شوراي عالي صلح افغانستان بازداشت شده است. وي به نام و مليت اين فرد بازداشت شده اشاره اي نكرد.
واحد مركزي خبر نيز گزارش داد: حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان گفت: عاملان اصلي ترور شهيد رباني در پاكستان حضور دارند و پاكستان بايد براي دستگيري اين افراد همكاري كند.
كرزاي همچنين موضعش را در ارتباط با مذاكره با طالبان تغيير داد و گفت كشته شدن رباني او را متقاعد كرده است كه طالبان براي صلح طرف قابل اعتمادي نيست و او از اين پس با دولت پاكستان مذاكره مي كند.
دو اتفاق همزمان ديگر در افغانستان اينكه يك مقام پليس استان «تخار» از ترور يك فرمانده جهادي سابق توسط عوامل طالبان خبر داد و آمريكا هم اعلام كرد ديروز يكي از رهبران شبكه «حقاني» را در جنوب شرق افغانستان به اسارت درآورد.

 



ميليون ها نفر در سراسر يمن عبدالله صالح را رئيس جمهور خونخوار خواندند

ميليونها يمني در سراسر اين كشور عليه نظام حاكم دست به تظاهرات گسترده زدند.
به گزارش ايسنا، در جنوب يمن دهها هزار يمني در تظاهراتي گسترده بعد از نمازجمعه در حومه منطقه «دمت» تظاهرات كردند و خواستار بركناري عبدالله صالح و محاكمه رئيس جمهور خونخوار شدند.
همچنين تظاهركنندگان صدور فتواي علماي ديني يمن را مبني بر حرام دانستن تظاهرات عليه نظام حاكم اين كشور محكوم كردند.
در تظاهرات استان لحج نيز تظاهركنندگان همچنين شعارهايي عليه فتواي علماي ديني يمن سر دادند.
در استان «ذمار» نيز در تظاهراتي كه در محكوميت فتواي علماي يمني برگزار شده بود، تعدادي از تظاهركنندگان در پي حمله نيروهاي امنيتي زخمي شدند.
تظاهرات ديگري در استان هاي البيضاء و الحديده نيز برگزار شد و مردم خواستار سرنگوني نظام علي عبدالله صالح شدند.
مخالفان يمني اعلام كردند كه 500 شخصيت ديني يمني كه فتواي حرام دانستن تظاهرات عليه نظام عبدالله صالح را صادر كردند بايد محاكمه شوند.
در بيانيه جوانان انقلاب در يمن آمده است: تمامي فتواي اين شخصيت ها كنترل شده و آن عليه جوانان انقلاب بوده و اسامي تمامي امضاكنندگان اين فتواها منتشر خواهد شد تا تاريخ شاهد باشد كه چه كساني دين شان را به خاطر دنيا فروختند.
انقلابيون يمني همچنين با بيان اينكه عبدالله صالح با بازگشت به يمن سرنوشت قذافي را براي خود انتخاب كرد تاكيد كردند كه هيچ هراسي از دخالت نظامي بيگانگان در كشور به خود راه نمي دهند و تا پيروزي انقلاب ايستادگي خواهند كرد.
انقلابيون اعلام كردند كه تسليم نخواهند شد و بازگشت عبدالله صالح به وطن را به فال نيك مي گيريم چرا كه بدين ترتيب وي ديگر نمي تواند فرار كند و او و پسرش محاكمه خواهند شد.
ملت يمن همچنين تاكيد كردند كه عبدالله صالح دزد و جنايتكار است و به خاطر جنايت هايي كه در حق ملت مرتكب شده بايد محاكمه و به دست عدالت سپرده شود.
گفتني است در پي كشته شدن انور العولقي از سركردگان القاعده در يمن پليس نيويورك از ترس حملات تلافي جويانه به حالت آماده باش درآمد.سخنگوي پليس نيويورك گفت، العولقي طرفداراني در آمريكا از جمله نيويورك دارد و به همين دليل پليس به حالت آماده باش درآمده تا در برابر حملات احتمالي آماده باشد. العولقي سركرده پاكستاني القاعده بود كه تابعيت آمريكايي داشت.

 



سقوط هواپيماي جاسوسي آمريكا در سومالي

منابع خبري از سقوط يك فروند هواپيماي جاسوسي بدون خلبان در جنوب سومالي خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، مقام هاي سومالي گفتند كه «يك فروند» هواپيماي بدون سرنشين جاسوسي آمريكا، نزديك شهر «كيسمايو» در جنوب اين كشور سقوط كرده است.
براساس اين گزارش گروه ضد دولتي «الشباب» نيز مدعي شد كه لاشه اين هواپيماي جاسوسي را در 500 كيلومتري جنوب موگاديشو (پايتخت) مشاهده كرده است.
سقوط اين هواپيما در حالي صورت مي گيرد كه سومالي، ششمين كشوري است كه آمريكا در بمباران اهداف مورد نظر خود از اين نوع هواپيما ها سود مي برد.
آمريكا، همچنين از هواپيماهاي بدون سرنشين به صورت گسترده براي بمباران اهدافي در افغانستان، پاكستان، ليبي، عراق و يمن استفاده مي كند.
كاخ سفيد از بدو استفاده از اين نوع هواپيماها در ارتش خود، ادعا كرده است كه شبه نظاميان را هدف قرار مي دهد، در حالي كه اين حملات به كشته شدن صدها غيرنظامي به خصوص در پاكستان منجر شده است.

 



واكنش هاي بين المللي به صدور احكام ناعادلانه عليه پزشكان در بحرين

سرويس خارجي-
واكنش هاي داخلي و بين المللي به صدور حكم اعدام و زندان براي معترضان بحريني كه توسط دادگاه نظامي آل خليفه صادر شده همچنان ادامه دارد.
صدور حكم اعدام و زندان طولاني مدت براي تعدادي از معترضان بحريني واكنش هاي شديد داخلي و بين المللي را به دنبال داشته است.
مردم بحرين در مراسم تشييع جنازه يكي از قربانيان اقدامات سركوبگرانه رژيم آل خليفه به صدور حكم اعدام و زندان طولاني براي معترضان اعتراض كردند و اين اقدام را مغاير با قوانين بين المللي دانستند. اين شهيد بحريني به دليل حمله نيروهاي امنيتي آل خليفه به منزلش و استنشاق گاز اشك آور به شهادت رسيده است.
مردم در اين مراسم حضور گسترده و چشمگير داشتند و فرياد مي زدند جنايات آل خليفه محكوم است و اين خاندان بايد محاكمه شود. معترضان بحريني همچنين به حضور بيگانگان در امور داخلي كشورشان اعتراض و تاكيد كردند كه حمايت آمريكا، عربستان و ديگر كشورهاي جهان از خاندان آل خليفه نمي تواند باعث بقاي حكومت اين خاندان باشد.
سازمان عفو بين الملل نيز احكام صادره براي زندانيان سياسي بحرين را به شدت محكوم كرد و آن را چهره ساختگي عدالت قلمداد كرد. اين سازمان در بيانيه اي اتهام به شهروندان بحريني را تمسخرآميز توصيف كرد و محاكمه غيرنظاميان در دادگاه هاي نظامي را به شدت محكوم كرد.
بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد نيز درباره محاكمه نظامي شهروندان بحريني ابراز نگراني كرد.
وي خواستار آزادي همه بازداشت شدگان سياسي شد و گفت، مسئولان بحرين بايد به قوانين بين المللي در زمينه حقوق بشر پايبند باشند. دولت انگليس نيز به صدور احكام زندان براي پزشكان بحريني ابراز نگراني كرد.

 



محاكمه 2 جاسوس موساد امروز در قاهره آغاز مي شود

نخستين جلسه محاكمه دو جاسوس اسرائيلي امروز در مصر برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، دادگاه عالي امنيت دولت مصر، امروز محاكمه دو فرد عرب به نام هاي «بشار ابراهيم ابوزيد» شهروند اردني و «اوور هواري» تبعه اسرائيلي را به اتهام جاسوسي براي دستگاههاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي (موساد) در قاهره آغاز كرد.
براساس اين گزارش، قرار است در اين دادگاه كه به رياست قاضي «مكرم عواد» برگزار مي شود، موضوع جاسوسي اين دو تبعه اردني و اسرائيلي با هدف ضربه زدن به منافع ملي مصر، بررسي شود.
اين در حالي است كه پس از سقوط رژيم حسني مبارك در 25 ژانويه، رژيم صهيونيستي فعاليت هاي جاسوسي خود را بيش از گذشته افزايش داده است.
در زمينه مسائل داخلي نيز، برگزاري نشست فوق العاده شوراي نظامي حاكم با روساي احزاب و گروههاي سياسي براي برون رفت از بحران فعلي، مهم ترين موضوع مصر را تشكيل مي دهد.
اقشار مختلف مردم مصر با شركت در تظاهرات «بازپس گيري انقلاب»، با تاكيد بر حفاظت از انقلاب و دستاوردهاي آن، به آمريكا درباره ادامه دخالت و تلاش براي شعله وركردن آتش فتنه در كشورشان هشدار دادند.
در همين حال، «عاصم الجوهري» معاون وزير دادگستري مصر و رئيس دستگاه كشف ثروت هاي نامشروع از پايان تحقيقات در مورد ثروت هاي مبارك و خانواده اش خبر داد و اعلام كرد كه گزارش اين موضوع تا سه ماه ديگر به اطلاع افكار عمومي خواهد رسيد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14