(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 13 مهر 1390- شماره 20040

حديث دشت عشق
آيا فيفا به نفع ايران راي خواهد داد؟!
ابهام در خصوص بازگشت تيم فوتبال اميد به مسابقات انتخابي المپيك
اخبار كوتاه از فوتبال
16 فدراسيون در انتظار برگزاري انتخابات حضور غيرقانوني 10 سرپرست ورزشي
پس از كسب نخستين قهرماني در آسيا واليبال ايران در رده بندي جهاني 5 رتبه صعود كرد
كسب نخستين سهميه بوكس در المپيك لندن
برگزاري آخرين ركوردگيري ملي پوشان وزنه برداري
سفر تيم كاراته جوانان و اميد به مالزي
دوچرخه سواري ايران همچنان بر بام آسيا ايستاده است
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد روحاني بسيجي شهيد «حميد سليماني»
شهادت صلواتي!

شهيد «حميد سليماني»، مجاهد وارسته روحاني كه نامش، هم در جريده مبارزات قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و هم در كارنامه مجاهدات بعداز آن ثبت و جاوداني است. در چهلم شهداي تبريز، برگزار كننده راهپيمايي باشكوهي از دانش آموزان عليه رژيم پهلوي بود كه ساواك او را دستگير و دو ماه زندانيش كرد. در تظاهرات 11 محرم نيز تيري به دست چپش خورد و مجروح گشت.انقلاب كه پيروز شد و كفتاران بعثي به بيشه شيران حقيقت حمله كردند، حميد به دفاع از اسلام عزيز و كشور اسلامي پرداخت. در اولين اعزام وارد كردستان شد و در درگيري ها با بي غذايي و مشكلات فراوان دست و پنجه نرم كرد و بعدهم كه به جنوب اعزام گرديد از عمليات فرماندهي كل قوا تا والفجر 4، او بود و رزمي بي امان!
شهيد سليماني در عمليات طريق القدس به شدت مجروح و بستري شد. دريكي از محورهاي عملياتي، پنج روز به اتفاق چند نفر از دوستانش راه را گم كردند و با توسل به ساحت قدس اهل بيت(ع) مسير را يافتند.
طلبه رسائل و مكاسب خوان حوزه علميه قم، هفت خان عشق را گذراند. از فرماندهي دسته، گروهان، گردان، محور، مسئوليت ستادي... تا شهادت در عمليات والفجر 4، آن هم به هنگام صلوات بر محمد و آل محمد.
روحاني بسيجي شهيد «حميد سليماني» سال 1340 در اصفهان متولد شد و در 30/8/1362 در عمليات والفجر چهار به شهادت رسيد.

 



آيا فيفا به نفع ايران راي خواهد داد؟!
ابهام در خصوص بازگشت تيم فوتبال اميد به مسابقات انتخابي المپيك

سرويس ورزشي-
آيا تيم فوتبال اميد شانس حضور مجدد در رقابت هاي انتخابي المپيك 2012 لندن را دارد؟! بدون ترديد اين مهمترين پرسش اهالي فوتبال در اين روزهاست.
تيم فوتبال اميد ايران عصر پنج شنبه دوم تيرماه در ديدار برگشت دور دوم مقدماتي المپيك 2012 لندن برابر عراق با نتيجه 2 بر صفر شكست خورد تا يكي از تلخ ترين باخت هاي فوتبال ايران در ورزشگاه آزادي با شادي فراوان عراقي ها همراه شود.دقايقي پس از پايان آن بازي اما خبري مهمتر از اين باخت مطرح شد تا فاجعه بزرگ تري را در فوتبال ايران رقم بزند. خبر بسيار كوتاه بود: تيم اميد در بازي رفت به خاطر استفاده از بازيكن 2 اخطاره 3 بر صفر بازنده شده است.
بعد از آن اتفاق بسياري از مسئولان فدراسيون در خصوص دلايل اين شكست توضيحاتي را مطرح كردند و در نهايت هم فريدون معيني رئيس كميته تيم هاي ملي، اصغر حاجيلو سرپرست تيم فوتبال اميد و داود پرهيزگار سرپرست پيشين اين تيم از سمت خود بركنار شدند.در اين ميان اما اتفاقي پشت پرده و در سكوت فدراسيون نشينان در حال پيگيري بود كه شكايت از تيم عراق به دليل استفاده از بازيكن صغر سني بود. اين بازيكن «خالد مثني» كاپيتان اين تيم بود كه در سال 2002 عضو تيم نوجوانان عراق بود و بالطبع وي نمي توانسته تيم اميد اين كشور را برابر ايران همراهي كند.
عراق مدارك خود را
ارسال نكرد
پس از ارائه مدارك فدراسيون فوتبال ايران مبني بر صغر سن كاپيتان تيم اميد عراق در رقابت هاي المپيك لندن به فيفا، فدراسيون جهاني فوتبال 10 روز به فدراسيون عراق مهلت داد تا مدارك لازم را ارسال كند اما اين كار از سوي عراقي ها انجام نشد تا بسياري به اين باور برسند كه فيفا با محروم كردن تيم عراق حكم بازگشت تيم اميد را به مسابقات مقدماتي المپيك لندن صادر خواهد كرد.
صدور حكم از سوي فيفا
قرار بود حكم نهايي فيفا در خصوص اين اتفاق تا روز يكشنبه صادر شود اما اين كار عملي نشد. در همين خصوص جمالي سرپرست امور بين الملل فدراسيون فوتبال مي گويد: هنوز فيفا راي نداده است. گفته اند كه امروز يا فردا حكم را مي دهند. قاعدتا با تخلفي كه عراق انجام داده اين تيم حذف مي شود اما اينكه ايران را به مسابقات باز گردانند يا خير معلوم نيست و چون اين يك مورد خاص است در قانون هم چيزي پيدا نكرديم كه توضيحي در مورد آن داده باشد. وي ادامه داد: در يك بازي با عراق از بازيكن دو اخطاره استفاده كرديم اما در بازي برگشت مشكلي نداشتيم. اكنون بحث اين است كه عراق در دور سوم به ميدان رفته و بازنده شده است. مشخص نيست ازبكستان قبول كند با تيم ديگري بازي كند يا خير. متاسفانه AFC در جواب دادن به فيفا براي جمع آوري مدارك اهمال كرد و درست در روزي كه فيفا خواسته بود مدرك فرستاده شود آنها دو هفته به مرخصي رفتند. اگر راي فيفا به ضرر ايران باشد مي توانيم از كنفدراسيون فوتبال آسيا به دليل سهل انگاري در پاسخ دادن شكايت كنيم.
مسئولان بازگشت تيم اميد را قطعي دانسته بودند
سرپرست امور بين الملل فدراسيون فوتبال در شرايطي از كم بودن شانس اميدها براي بازگشت به مسابقات مي گويد كه طي روزهاي گذشته نايب رئيس فدراسيون فوتبال به صراحت از بازگشت تيم اميد سخن گفته بود. عزيزمحمدي در گفت و گويي اظهار داشت: به دنبال شكايت فدراسيون فوتبال ايران از فدراسيون فوتبال عراق به دليل استفاده تيم فوتبال اميد اين كشور از بازيكن صغرسني بزودي نتيجه هر دو بازي رفت و برگشت تيم هاي اميد ايران و عراق به سود تيم كشورمان تغيير خواهد كرد. قرار است تيم كشورمان در گروه B مسابقات فوتبال انتخابي المپيك در قاره آسيا جانشين عراق و بازي اول اين گروه بين ايران و ازبكستان تكرار شود. ابهام در خصوص پرونده تيم اميد به قوت خود باقيست اما با اين حال اهالي فوتبال اميدوارند كه با حكم فيفا اين تيم مجددا مجوز حضور در مسابقات مقدماتي المپيك لندن را كسب كند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

نشست مربيان ليگ برتري با كي روش
گردهمايي مربيان تيم هاي حاضر در مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با كارلوس كي روش و مربيان تيم ملي صبح پنج شنبه برگزار خواهد شد. براساس اعلام مسئولان تيم ملي ايران اين نشست از ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 14 مهرماه به مدت سه ساعت در سالن كنفرانس آكادمي فوتبال كمپ تيم هاي ملي برگزار خواهد شد.به همين منظور از كليه مربيان ليگ برتري دعوت به عمل آمده است تا در اين نشست حضور يافته و نقطه نظرات خود را با مربيان تيم ملي درميان بگذارند.
ديدار تيم ملي فوتبال با فلسطين
تيم ملي فوتبال فلسطين براي رويايي با ملي پوشان فوتبال كشورمان بامداد ديروز وارد تهران شد. اين تيم پس از ورود به تهران در هتل استقلال مستقر شد و قرار است آخرين تمرين خود قبل از رويايي با تيم ملي فوتبال كشورمان را در ورزشگاه آزادي تهران برگزار كند.تيم ملي فوتبال كشورمان امروز در ديداري دوستانه به مصاف تيم فلسطين مي رود. تيم كشورمان خود را براي ديدار با بحرين در هفته سوم از مرحله سوم مسابقات انتخابي جام جهاني كه روز 19 مهرماه برگزار مي شود آماده مي كند.
گلايه مديرعامل سپاهان از مشكلات اين باشگاه
مديرعامل باشگاه سپاهان اصفهان كه اين روزها با حاشيه هاي بسياري دست به گريبان است با بيان اينكه مشكلات آنقدر زياد است كه ديگر نمي خواهد به اين باشگاه بيايد گفت: اينقدر باشگاه بدهي دارد كه دوست دارم از فردا صبح به باشگاه نيايم. آنهايي كه مانده اند و آنهايي كه رفته اند همه از ما طلبكارند. در اين شرايط بايد بودجه امسال را صرف پرداخت بدهي ها كنيم.
ايران قهرمان رقابت هاي جهاني فوتسال كم توانان ذهني
تيم فوتسال كم توانان ذهني ايران با برتري مقابل ايتاليا عنوان قهرماني رقابت هاي جهاني كم توانان ذهني را كسب كرد. تيم ايران در بازي فينال با نتيجه 2 بر يك ميزبان مسابقات، ايتاليا را شكست داد و عنوان قهرماني مسابقات را از آن خودش كرد. مهدي مولاياري زننده هر دو گل ايران در اين ديدار بود.
ميزباني جوانان از همدان به تهران منتقل شد
جلسه هماهنگي برگزاري رقابتهاي مقدماتي زير19 سال آسيا در ايران در دفتر دبير كل فدراسيون فوتبال برگزار شد. دبير فدراسيون در خصوص اين جلسه گفت :اين رقابتها قرار بود 6 تا 20 آبان در همدان برگزار شود، با توجه به بازديدي كه از امكانات همدان داشته ايم به اين نتيجه رسيده ايم كه اين شهر از لحاظ هتل و محل اسكان، تغذيه و رفت و آمد هيچ مشكلي ندارد اما فقط يك زمين براي بازي دارد كه نمي توان اين مسابقات را در همدان برگزار كرد. به همين دليل تصميم گرفته ايم كه رقابتها را در ورزشگاه تختي تهران برگزار كنيم و هتل استقلال هم براي محل اسكان تيم جوانان در نظر گرفته شده است.
احضار كاظميان به كميته انضباطي پيروزي
مهاجم تيم فوتبال پيروزي پس از اردوي تيم ملي به كميته انضباطي مي رود.در پايان بازي دو تيم پيروزي و صبا جواد كاظميان در مصاحبه اي اعتراض خود را به نيمكت نشيني اعلام كرد.از اين رو كادر فني پيروزي گزارشي را به مسئولان باشگاه داده و اين بازيكن پس از بازگشت از اردوي تيم ملي به كميته انضباطي باشگاه خواهد رفت.
مسي در بارسلونا از فوتبال خداحافظي مي كند
ليونل مسي بهترين بازيكن دو سال اخير فوتبال جهان درباره احتمال ترك بارسلونا گفت: حتي خيال رفتن از بارسلونا هم به ذهنم خطور نكرده است. مي خواهم در اينجا بمانم و فوتبالم را به پايان ببرم.
بازگشت آنچلوتي به فوتبال انگليس
كارلو آنچلوتي سرمربي فوتبال سابق چلسي كه پس از كسب نتايج ضعيف با اين تيم از كار بركنار شد و جايش را به وياس بواس پرتغالي داد، بار ديگر قصد دارد به فوتبال جزيره برگردد، اما اين بار نه به چلسي بلكه هدايت تاتنهام را بر عهده گيرد. آنچلوتي كه در دوران حضورش در ميلان نمايش خوبي با اين تيم داشت و آن را در سال 2003 و 2007 قهرمان اروپا كرد، در اولين فصلش در چلسي نمايش خوبي از خود به جا گذاشت و اين تيم را قهرمان ليگ برتر در جام حذفي كرد اما در فصل گذشته عملكرد خوبي نداشت و در نهايت آبراموويچ مالك متمول چلسي او را بر كنار كرد. آنچلوتي در گفت وگو با روزنامه لاريبوبليكا گفت: در روزهاي آينده هدايت تيم ملي انگليس به يك انگليسي كه در يك باشگاه بزرگ مربيگري مي كند، سپرده مي شود. در اين صورت جاي او خالي مي شود و به احتمال زياد من به عنوان جايگزين او انتخاب مي شوم.

 



16 فدراسيون در انتظار برگزاري انتخابات حضور غيرقانوني 10 سرپرست ورزشي

درحالي كه زمان حضور 10 سرپرست فدراسيون به پايان رسيده است در مجموع 16 فدراسيون در انتظار برگزاري انتخابات هستند.
براساس آيين نامه هاي وزارت ورزش و امور جوانان، سرپرست فدراسيون ها قانوناً 6 ماه فرصت دارند تا شرايط برگزاري مجامع انتخاباتي را فراهم سازند. تداوم حضور سرپرستان پس از 6 ماه عملا قانوني نيست و در اين خصوص بايد وزارت ورزش هرچه سريعتر وضعيت اين فدراسيون ها را از نظر حقوقي مشخص كند. بر اين اساس زمان 6 ماهه سرپرستان فدراسيون هاي كشتي، واليبال، رزمي، سه گانه، زورخانه اي، پرورش اندام، ژيمناستيك ، روستايي و عشايري، سوار كاري و دووميداني به پايان رسيده است.
با نگاهي به دوره حضور رؤساي فدراسيون هاي ورزشي، زمان 4 ساله تعداد ديگري از فدراسيون ها نيز يا به اتمام رسيده و يا در آستانه به پايان رسيدن است كه در مجموع بايد گفت، 16 فدراسيون منتظر برگزاري مجمع انتخاباتي خود هستند. فدراسيون هاي چوگان، كوهنوردي، شنا، تيراندازي با كمان، اتومبيلراني و موتورسواري و كنگ فو نيز با توجه به اتمام و يا روبه اتمام بودن دوره 4 ساله رؤساي خود در انتظار فراهم شدن شرايط برگزاري مجمع انتخاباتي خود هستند.

 



پس از كسب نخستين قهرماني در آسيا واليبال ايران در رده بندي جهاني 5 رتبه صعود كرد

تيم ملي واليبال ايران پس از قهرماني در رقابت هاي واليبال قهرماني مردان آسيا براي اولين بار با پنج پله صعود در جايگاه 14 رنكينگ فدراسيون جهاني قرار گرفت.
براساس جديدترين رنكينگ اعلامي از سوي فدراسيون جهاني واليبال (FIVB) تيم ملي واليبال ايران با صعود پنج پله اي براي اولين بار در طول تاريخ به عنوان چهاردهمين تيم قهرمان جهان شناخته شد. براساس اين جدول تيم چين نايب قهرمان آسيا با امتياز 5108. در رتبه دهم قرار دارد و همچنان به عنوان بهترين تيم آسيا شناخته مي شود. صعود پنج پله اي ايران در رنكينگ جهاني يك گام ديگر در جهت تحقق رئيس فدراسيون واليبال مبني بر قرار گرفتن ايران بين 10 تيم قدرتمند جهان است.
تيم ملي براساس اين رده بندي به عنوان دومين تيم آسيا و بالاتر از قدرت هاي واليبال قاره كهن مانند ژاپن، كره جنوبي و استراليا قرار گرفته است. در صورتي كه تيم ايران به موفقيت در جام جهاني واليبال دست يابد و بتواند سهميه المپيك را در اين رقابت ها به دست آورد، به احتمال شاهد حضور ايران در بين 10 تيم برتر واليبال جهان نيز خواهيم بود.
جدول رده بندي رنكينگ فدراسيون جهاني واليبال به شرح زير است:
1- برزيل 220 امتياز، 2- روسيه 170 امتياز، 3- ايتاليا 156 امتياز، 4- آمريكا 147 امتياز، 5- صربستان 5142. امتياز (قهرمان اروپا)، 6- كوبا 5133. امتياز، 7- بلغارستان 5112. امتياز، 8- لهستان 5109. امتياز، 9- آرژانتين 5108. امتياز، 10- چين 5102. امتياز
ايران در اين رنكينگ يكي از تيم هايي بود كه بيشترين صعود را در بين تيم هاي جهاني به دست آورد.

 



كسب نخستين سهميه بوكس در المپيك لندن

بوكسور وزن 81 كيلوگرم ايران با راهيابي به مرحله يك هشتم نهايي مسابقات جهاني موفق به دريافت سهميه المپيك شد.
در ادامه مسابقات جهاني و در وزن 81 كيلو، احسان روزبهاني بعد از 2 برد مقابل نمايندگان ارمنستان و لهستان به مصاف نفر دوم جهان از ايرلند رفت و درحالي كه در 4 راند 15 - 15 مساوي شد با مشت شماري عنوان برتري را به خود اختصاص داد.او با اين پيروزي به جمع 16 نفر برتر رسيد تا اولين سهميه المپيك بوكس ايران را كسب كند.

 



برگزاري آخرين ركوردگيري ملي پوشان وزنه برداري

آخرين ركوردگيري ملي پوشان وزنه برداري قبل از مسابقات جهاني پاريس امروز برگزار مي شود.
ساعت 17 امروز و در خانه وزنه برداري تختي سنندج، ملي پوشان وزنه برداري براي سومين و آخرين بار طي دو ماه گذشته ركوردگيري مي كنند تا در فاصله 30 روز تا آغاز مسابقات جهاني پاريس، بار ديگر با قرار گرفتن در شرايط مسابقه، آمادگي شان را محك بزنند.
در حال حاضر مجيد عسگري، سجاد بهروزي، كيانوش رستمي، احد سنجابي، سعيد محمدپور، اصغر ابراهيمي، نواب نصيرشلال، محمدرضا براري، سجاد انوشيرواني و بهداد سليمي 10 وزنه بردار حاضر در اردوي تيم ملي هستند كه كوروش باقري، سرمربي تيم ملي با در نظر گرفتن نتايج ركوردگيري امروز و همين طور شرايط تمريني ملي پوشان در اردوي تهران، طي سه هفته آينده 8 وزنه بردار برتر را براي حضور در مسابقات جهاني پاريس انتخاب و از ميان آنها نيز نام 6 وزنه بردار اصلي را براي كسب سهميه المپيك به كميته برگزاري مسابقات جهاني معرفي خواهد كرد.
همچنين حسين رضازاده، رئيس فدراسيون وزنه برداري براي بازديد از اردوي تيم ملي كشورمان و حضور در ركوردگيري وزنه برداران ملي پوش، بعدازظهر ديروز وارد شهرستان سنندج شد.

 



سفر تيم كاراته جوانان و اميد به مالزي

اعضاي تيم هاي كاراته جوانان و اميد كشورمان براي حضور در هفتمين دوره رقابت هاي كاراته قهرماني جهان امشب راهي مالزي خواهند شد.
اين دوره از مسابقات از روز 21 مهرماه به ميزباني مالزي در شهر «مالكا» آغاز مي شود و سه روز به طول خواهد انجاميد. به درخواست كادر فني و موافقت فدراسيون اعضاي اين تيم يك هفته زودتر راهي مالزي مي شود. بهمن عسگري، علي فداكار، سيدمهدي موسوي در تيم اميد يا زير 21 سال، محمد شايگان، شاهين جعفري، سجاد حياتي، عماد مژدهي و شاهين بلالايي نيز در تيم جوانان (رده سني 16 و 17 سال)، آرش علي نژاد، فرزام شفيعي، علي نجفي، شهاب نوروزي و مسعود پرويز در تيم نوجوانان (رده سني 14 و 15 سال) عضويت دارند كه قرار است روي تاتامي جهاني به مصاف رقباي خود بروند.
عليرضا كتيرايي به عنوان سرمربي و محمد عبدلي به عنوان مربي اين تيم را در سفر به مالزي همراهي خواهند كرد. ششمين دوره اين مسابقات در مراكش برگزار شد كه تيم ايران در رده سني اميد توفيقي كسب نكرد اما در بخش نوجوانان و جوانان با هدايت همين سرمربي سه مدال طلا، دو نقره و يك برنز كسب كرد.

 



دوچرخه سواري ايران همچنان بر بام آسيا ايستاده است

براساس آخرين رده بندي اعلام شده از سوي اتحاديه جهاني دوچرخه سواري در سال 2011، ايران در سه رده بندي انفرادي، تيمي و ملي همچنان بر بام آسيا ايستاده است.
در رده بندي انفرادي: مهدي سهرابي از تيم پتروشيمي تبريز با 327 امتياز همچنان عنوان «اولين مرد دوچرخه سواري آسيا» را در اختيار دارد. در اين رده بندي «مرادجان هالموراتف» از ازبكستان با 239 امتياز و امير زرگري از تيم دانشگاه آزاد با 218 امتياز رده هاي دوم و سوم را از آن خود كردند.
در رده بندي ملي تيم ايران همچنان در صدر جدول اين بخش قرار دارد، و تيم هاي ژاپن و ازبكستان رده هاي دوم و سوم را در اختيار دارند. در رده بندي تيم هاي باشگاهي: تيم پتروشيمي تبريز همچنان در صدر جدول تيم هاي آسيا قرار دارد، دانشگاه آزاد رده دوم را در اختيار گرفته است و تيم جيانت كندا رده سوم را كسب كرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد جام تختي به عنوان مرحله دوم مسابقات جايزه بزرگ فيلا تعيين شد.
¤ تيم ملي جودوي كشورمان در حالي روز جمعه براي حضور در جام جهاني عازم آذربايجان مي شود كه سرمربي ايتاليايي اين تيم وارد تهران شد.
¤ تيم ملي فرانسه خواستار برگزاري يك اردوي مشترك با تيم ملي تكواندو ايران شد.
¤ قائم مقامي شطرنج باز تيم هامبورگ براي حضور در اولين هفته بوندس ليگا 20 مهرماه عازم آلمان مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14