(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 13 مهر 1390- شماره 20040

اردكاني عنوان كرد تامين اعتبار طرح آتيه فرزندان از فروش سهام
در شوراي شهر صورت گرفت انتقاد از وضعيت بهداشتي ميادين ميوه و تره بار
تشكري: بليت مترو تحت هيچ شرايطي گران نمي شود
شهردار و2عضو شوراي شهر خرمشهر بازداشت شدند
كميسيون اصل 90 مامور پيگيري اختلاس ميلياردي
سرگرداني در بيابان؛ فرجام مطالبه حق مسافران اتوبوس
واژگوني تانكر 12 هزار ليتري سوخت در بزرگراه يادگار امام
دكتر رياض: 50 پزشك متخصص و فوق تخصص به همراه 588 پزشك عمومي زائران حج را همراهي مي كنند
فراخوان اعزام به خدمت مشمولان فارغ التحصيل دانشگاه ها
حوادث كوتاه از كشور
نوسازي بيمارستان هاي كشور آغاز شد
مديركل زندان هاي استان البرز: امسال 9 هزار زنداني به تهران منتقل مي شوند
راور لرزيد
پس از دو سال گروگانگير فراري در زاهدان دستگير شد
120 هزار ليتر گازوئيل قاچاق كشف شد
خودكفايي در توليد 5 قلم داروي حوزه دامي



اردكاني عنوان كرد تامين اعتبار طرح آتيه فرزندان از فروش سهام

رئيس سازمان ثبت احوال با بيان اينكه، اعتبار اجراي طرح آتيه فرزندان در قالب فروش سهام در نظر گرفته شده است در عين حال تصريح كرد: اما اين طرح تنها شامل كودكاني شد كه در نيمه اول سال 89 متولد شده بودند.
محمد ناظمي اردكاني در گفت وگو با مهر افزود: براساس مصوبه دولت قرار شد پرداخت اعتبار براي اجراي طرح آتيه فرزندان در سالجاري از طريق بانك توسعه تعاون باشد.
وي تاكيد كرد: با توجه به ادغام هايي كه اخيرا انجام شده بايد ديد پرداخت اعتبار چگونه انجام مي شود اما براساس اطلاعات بدست آمده تا امروز اعتباري به اين طرح نداده اند.
رئيس سازمان ثبت احوال گفت: اجراي طرح آتيه فرزندان برعهده سازمان ثبت احوال نيست و ما فقط اطلاعات مربوط به ولادت را به بانك اعلام مي كنيم.
ناظمي اردكاني با اشاره به اينكه سال گذشته اين طرح براي 500 هزار نوزاد اجرا شد، افزود: فقط كودكاني كه در نيمه اول سال 89 متولد شده بودند مشمول اين طرح شدند و اعتباري براي اجراي آن در نيمه دوم سال 89 تخصيص داده نشد.
اين در حالي است كه سيدجواد زماني مخبر كميسيون اجتماعي مجلس نيز چندي پيش در اين خصوص عنوان كرد كه در ابتدا قرار شد يك ميليون تومان به حساب نوزاداني كه تازه متولد شده اند واريز شود و به تازگي نيز شنيده شده كه اين مبلغ از حساب ها برداشته شده است. براساس آمارهاي سازمان ثبت احوال كشور، در سال گذشته يك ميليون و 364 هزار و 523 ولادت در كشور به ثبت رسيد.

 



در شوراي شهر صورت گرفت انتقاد از وضعيت بهداشتي ميادين ميوه و تره بار

دبير كميته سلامت شوراي اسلامي شهر تهران گفت: در بازديدي كه از يكي از ميادين ميوه و تره بار در مولوي داشتيم غرفه هاي خشكبار وضعيت مناسبي نداشت و موش هايي به اندازه گربه در لابه لاي خشكبار حركت مي كردند.
معصومه آباد در جلسه ديروز شوراي شهر تهران در هنگام بررسي حسن اجراي مصوبه ساماندهي و ارتقاي كيفيت محصولات قابل عرضه از طريق سازمان ميادين گفت: در شب عيد امسال بازديدي از ميدان ميوه و تره بار منطقه مولوي داشتيم كه متأسفانه در لابه لاي اين خشكبار موش هايي عبور مي كردند كه به اندازه گربه بودند.
وي گفت: متأسفانه پشت اين غرفه ها گوني هاي رنگ صنعتي و نمك هاي غير بهداشتي بود و برخلاف آنچه ابوعلي سينا عنوان مي كرد يك شاخه نبات مادر همه بيماري هاست اين شاخه نبات ها منبع همه بيماري هاست و به جز پايش مواد شيميايي بايد استانداردهايي نيز در خصوص توزيع مواد غذايي و خشكبار تدوين شود.
بيادي، نايب رئيس شوراي شهر نيز با اشاره به تخريب خانه صداقت كه چندي پيش در منطقه منيريه تهران رخ داد، گفت: چرا ميراث فرهنگي توجهي به تخريب فضاهاي تاريخي در شهر ندارد؟ كم كم جاي شوراي شهر با ميراث فرهنگي در حال عوض شدن است.
در ادامه جلسه احمد مسجد جامعي تذكري در رابطه با صدور مجوز ساخت براي خانه قديمي پروين اعتصامي داد و خواستار خريداري اين ملك توسط شهرداري تهران شد كه مورد موافقت اعضاي شوراي شهر قرار گرفت.
تقوي نماينده شهرداري در شورا نيز با اشاره به اينكه چندي پيش خانه اي تاريخي با دو هزار متراژ در خيابان منوچهري به پاساژ تبديل شد گفت: مخاطب اينگونه تخريب ها شهرداري تهران نيست. تخريب خانه منوچهري نيز توسط ميراث مجوز داشت و بعد از آنكه قوه قضائيه ما را مكلف به كاري مي كند نمي توانيم از انجام آن كوتاهي كنيم.
وي ادامه داد: خانه پروين اعتصامي به سه بخش تقسيم شده است، بخشي كه خانواده آداب در آن ساكن هستند ما حتي اجازه ورود هم نداشتيم و تلاش مي كنيم بخش كوچك باقيمانده را تملك و بازسازي كنيم.
به گزارش مهر، وي تأكيد كرد: دستگاه هاي ديگر به تكاليف قانوني خود بي توجهي مي كنند و شهرداري براساس حكم قضايي نمي توانست مانع تخريب اين خانه شود اما با رايزني هايي كه انجام شده مدتي است از تخريب خانه جلوگيري كرديم.
مسجد جامعي نيز با بيان اينكه خانه پروين اعتصامي در سال 83 ثبت ملي شده است گفت: اين خانه با حكم قوه قضائيه از ثبت خارج شده است اما شهرداري كه مي توانست مجوز ساخت و ساز در آن ندهد به طور مثال در تخريب خانه صداقت شهرداري مجوز ساخت 8 طبقه را داده است. كمترين كار شهرداري ندادن اين امتياز بود.
وي تأكيد كرد: تهران را به يك شهر بي تاريخ تبديل نكنيم و با ظرفيت هايي كه در اختيار داريم از تخريب هاي ديگر جلوگيري كنيم.
پلاك گذاري بناهاي تاريخي ادامه پيدا كند
عضو كميسيون فرهنگي- اجتماعي شوراي شهر تهران با بيان اينكه پايتخت 2400 بناي تاريخي ثبت شده دارد گفت: چند سال پيش زيباسازي شناسنامه اي براي اين ساختمان ها صادر كرد و در كنار پلاك آنها قرار داد اگر اين كارها ادامه يابد خود مانع تخريب هاست.
وي خواستار اطلاع رساني در خصوص بناهاي تاريخي شد و خاطرنشان كرد: هويت تهران در حال تخريب شدن است و ما همانطور كه شركت آب و فاضلاب و... را براي پاسخگويي به شورا مي خواهيم بايد مسئولان ميراث فرهنگي را نيز براي ارائه گزارش به شورا فرا بخوانيم.

 



تشكري: بليت مترو تحت هيچ شرايطي گران نمي شود

معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران تاكيد كرد: بليت مترو تا پايان امسال گران نخواهد شد.
سيدجعفر تشكري هاشمي در گفت وگو با ايسنا گفت: شهرداري تهران تقاضاي خود را مبني بر اينكه د رصورت عدم پراخت يارانه بليت از سوي دولت، امكان جبران آن با افزايش قيمت بليت وجود داشته باشد به شوراي شهر تسليم كرد و شورا نيز با آن موافقت كرده است.
وي ادامه داد: در هيچ يك از بخش هاي حمل و نقل عمومي شامل تاكسي، اتوبوس و مترو تا پايان امسال افزايش نرخ نخواهيم داشت.
تشكري هاشمي يارانه بليت مترو را حدود 100 ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: علاوه بر اين 244 ميليارد تومان نيز به عنوان بودجه عمراني مترو تهران پيش بيني شده است.
وي خاطرنشان كرد: تاكنون بخشي از بودجه عمراني به مترو پرداخت شده اما امكاناتي نظير استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملي، عرضه اوراق مشاركت و نيز فاينانس محقق نشده است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران با بيان اينكه امكان برخورداري از تسهيلات فاينانس براي مترو تهران در يك بروكراسي پيچيده قرار گرفته و هنوز محقق نشده است در عين حال گفت: وزارت كشور قول مساعد داده كه به زودي تعهدات بودجه اي مترو محقق شود.

 



شهردار و2عضو شوراي شهر خرمشهر بازداشت شدند

شهردار و دو عضو شوراي شهر خرمشهر توسط ماموران امنيتي بازداشت شدند.
به گزارش فارس از آبادان، ماموران امنيتي، شهردار خرمشهر و رئيس سابق شوراي اين شهر را به دليل مسائل مالي بازداشت كردند.
هنوز جزئيات پرونده مالي شهردار و عضو شوراي اسلامي شهر خرمشهر اعلام نشده است.
قرار است به زودي دستگاه قضايي به پرونده اين دو متهم رسيدگي كند.
يك عضو ديگر شوراي شهر خرمشهر نيز عصر دوشنبه به دليل مسائل اخلاقي در آبادان توسط ماموران نيروي انتظامي بازداشت شد.
اين عضو شورا هم اكنون براي رسيدگي به اين پرونده اخلاقي خود در بازداشت پليس قرار دارد.

 



كميسيون اصل 90 مامور پيگيري اختلاس ميلياردي

نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس گفت: كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي مامور پيگيري پرونده اختلاس سه هزار ميلياردي در مجلس است.
سيد اميرحسين قاضي زاده ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: مجلس در زمينه پرونده اختلاس به وظيفه قانوني خود عمل كرده و طي برگزاري يك جلسه غيرعلني و راي گيري، كميسيون اصل 90 را به عنوان مسئول پيگيري اين پرونده انتخاب كرد.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس افزود: اين كميسيون موظف است به صورت روشن و كامل ضمن همكاري با قوه قضائيه در زمينه اين پرونده تحقيق كرده و نتيجه تحقيقات را به اطلاع مجلس برساند.
قاضي زاده با تاكيد بر اينكه اين پرونده بسيار وسيع و پرحجم است، گفت: بررسي و نتيجه گيري در زمينه يك چنين پرونده گسترده اي احتياج به صرف وقت و انرژي زيادي دارد و نمي توان از حالا براي گرفتن نتيجه، زمان مشخص كرد.
وي تصريح كرد: مسئول پيگيري اختلاس سه هزار ميلياردي، قوه قضائيه است و ساير نهادها براساس اطلاعيه و كارشناسي آنها مي توانند اظهارنظر كنند.
نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي افزود: اميدواريم با بررسي و تحقيقات روشن بتوانيم به يك نتيجه گيري درست و عادلانه دست پيدا كنيم.

 



سرگرداني در بيابان؛ فرجام مطالبه حق مسافران اتوبوس

مسافران اتوبوس محور ماهشهر - شيراز به دليل جلب راننده توسط نيروي انتظامي تا سپيده دم در ميان مسير و در بيابان سرگردان ماندند.
به گزارش ايرنا، مسافران ماهشهر - شيراز تعاوني يك شركت مسافربري ايران پيما هنگام حركت اتوبوس پس از آنكه متوجه شدند كه كولر آن خراب است به راننده آن اعتراض و خواستار رفع مشكل شدند.
راننده اين اتوبوس نيز پس از تماس با مسئولان شركت مسافربري تعهد كرد كه نيمي از بهاي بليت را به مسافران برگرداند.
به گفته مسافران اين اتوبوس، در ميانه راه يكي از مسئولان شركت مسافربري با راننده تماس گرفت و از وي خواست كه از برگرداندن نصف بهاي بليت به مسافران خودداري كند. به همين دليل مسافران به شدت معترض شده و مسئله را به اطلاع پليس راه بين راه در محدوده گچساران رساندند و خواستار برخورد قانوني با راننده شدند.
بنا به اظهارات مسافران، پليس راه نيز دفترچه راننده اتوبوس را ضبط و وي را موظف به انتقال مسافران به شيراز كرد. اما اين راننده بي مسئوليت از تمكين دستور پليس خودداري كرد و با شدت گرفتن اعتراض مسافران، ماموران انتظامي در محل حاضر و اقدام به دستگيري اين راننده كردند.
با دستگيري راننده اين اتوبوس، 40 مسافر آن در بيابان سرگردان ماندند تا اين كه هنگام سپيده دم پليس راه يك اتوبوس عبوري را متوقف و مجاب به انتقال اين مسافران سرگردان كرد.

 



واژگوني تانكر 12 هزار ليتري سوخت در بزرگراه يادگار امام

تانكر 12 هزار ليتري سوخت در بزرگراه يادگار امام واژگون شد.
حضور سريع آتش نشانان د رمحل واژگون شدن يك دستگاه تانكر و تلاش همه جانبه آنها از بروز فاجعه اي بزرگ جلوگيري كرد.
بنا به گزارش فارس در پي واژگون شدن يك دستگاه تانكر 12 هزار ليتري حامل آب در بزرگراه يادگار امام، ورودي بلوار مرزداران، رسيدن آتش نشانان ايستگاه 10 در كمتر از 4 دقيقه به محل حادثه و اجراي عمليات حساس و دقيق آنها موجب شد خطر رخداد حادثه اي بزرگ برطرف شود.
به گفته ابوالفضل حسينعلي ميرزا رئيس ايستگاه 10 آتش نشاني كه در محل حادثه بود، اين تانكر هنگامي كه در مسير شمال به جنوب بزرگراه يادگار حركت مي كرد بناگاه از مسير خود منحرف و از سمت راننده واژگون شده بود.
وي افزود: نشت گازوييل از مخزن سوخت تانكر و جاري شدن آن در سطح بزرگراه و نزديك بودن به اماكن مسكوني عمليات را بسيار حساس كرده بود و آتش نشانان بي درنگ پس از ايمن سازي محل و جلوگيري از نشت گازوييل با استفاده از كف مخصوص آتش نشاني از بروز آتش سوزي احتمالي كه مي توانست خسارت فراواني به بار آورد پيشگيري كردند.
وي گفت: آتش نشانان همچنين با بكارگيري تجهيزات ويژه نجات راننده تانكر را كه آسيب ديده بود براي مداوا و انتقال به مركز درماني در اختيار امدادگران اورژانس قرار دادند.

 



دكتر رياض: 50 پزشك متخصص و فوق تخصص به همراه 588 پزشك عمومي زائران حج را همراهي مي كنند

سرويس اجتماعي-
50 پزشك متخصص و فوق تخصص، 588 پزشك عمومي و 73 پرستار امسال زائران حج را همراهي مي كنند.
به گزارش خبرنگار كيهان، دكتر سيدعلي رياض، نماينده رئيس جمهور در هلال احمر و رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر ايران با اعلام اين خبر افزود: امسال مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر با تمام توان علمي و عملي جامعه پزشكي خود و تجهيزات بالقوه اش در خدمت زائران ايراني خواهد بود.
وي با اشاره به معاينه پزشكي زائران اظهار كرد: امسال 97000 زائر در مقاطع سني مختلف مورد معاينه قرار گرفتند كه از اين تعداد استطاعت سلامت 1330 نفر آنان مورد تأييد پزشكان قرار نگرفت.
دكتر رياض در ادامه با اشاره به مقاطع سني زائران گفت: امسال 27 زائر در مقطع سني 60 سال به بالا، 7500 زائر در مقطع سني 80 سال به بالا و 17 زائر در مقطع سني 100 سال به بالا مي باشند.
وي همچنين در رابطه با بيماري هاي زائران افزود: 19هزار نفر از زائران مبتلا به فشارخون، 10 هزار نفر آنان مبتلا به ديابت قندي، 4700 تن از آنان مبتلا به بيماري هاي قلبي- عروقي و 30 تن از زائران نيز دياليزي مي باشند كه بطور كلي 43 هزار نفر از زائران در رده آسيب پذيرها قرار دارند.
رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر در رابطه با كادر درماني اعزامي اين جمعيت گفت: تيم پزشكي هلال احمر در 588 كاروان به همراه دو بيمارستان به مكه و مدينه اعزام مي شوند.
همچنين 50 متخصص و فوق تخصص عمدتاً در رشته هاي قلب و داخلي، 73 پرستار، 100 پاراكلينيك براي داروخانه، آزمايشگاه و راديولوژي، 110 نفر شركت كننده در تيم امداد اورژانس و خدمات رساني و نزديك به 10 پزشك متخصص مسلط به زبان عربي و انگليسي، كادر درمان هلال احمر را تشكيل مي دهند.
دكتر رياض در رابطه با برنامه هاي آموزشي زائران گفت: امسال براي اولين بار پشت صندلي هاي هواپيما مجلات آموزشي با نام «ميقات سلامت» براي هر زائر قرار داده شده است تا با جزئي ترين مسائل بهداشتي در اين سفر آشنا شوند.
وي همچنين با اشاره به تلفن گوياي مركز افزود: تلفن گوياي 86744444 به طور 24 ساعته اطلاعات پزشكي را در اختيار زائران قرار مي دهد.
دكتر رياض در ادامه گفت: امسال يكصد تن دارو و تجهيزات به عربستان ارسال كرديم تا در آن جا بيماران با مشكل خاصي مواجه نشوند.وي به زائران توصيه كرد براي 40 روز داروهاي تخصصي خود را همراه داشته باشند. همچنين افرادي كه از سمعك، عينك، عصا و دندان مصنوعي استفاده مي كنند حتماً يدك آنها را تهيه نمايند.
گفتني است امسال 3 دستگاه دياليز نيز براي بيماران كليوي به مكه معظمه ارسال گرديده تا به علت ازدحام بيماران دياليزي در مراسم حج، بيماران ايراني مجبور به تحمل صف هاي طولاني در بيمارستان هاي عربستان نشوند.

 



فراخوان اعزام به خدمت مشمولان فارغ التحصيل دانشگاه ها

سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي كليه مشمولان فارغ التحصيل داراي برگ اعزام به خدمت به تاريخ يكم آبانماه 1390 را فرا خواند.
در اين اطلاعيه آمده است: به اطلاع تمامي مشمولان فارغ التحصيل دانشگاهي كه برگ آماده به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ اول آبانماه سال 1390 دريافت داشته اند مي رساند كه نحوه و چگونگي اعزام به خدمت دوره ضرورت آنان در قالب معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش به اطلاع رسيده است و اين افراد بايد براساس اطلاعات مندرج در آن برگ اقدام كنند.
لذا آندسته از مشمولاني كه به هر دليل تاكنون موفق به دريافت معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نشده اند مي توانند به نزديكترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس +10) مراجعه و نسبت به دريافت برگ مذكور اقدام كنند.
لازم به تاكيد است كه تمامي مشمولان بايد در تاريخ تعيين شده اوراق مربوط به اعزام خود را مانند: برگ اعزام به خدمت، برگ واكسيناسيون، معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش و ساير مدارك مورد نياز از جمله شناسنامه، كارت ملي و در هنگام مراجعه به وظيفه عمومي به همراه داشته باشند.

 



حوادث كوتاه از كشور

درگيري منجر به قتل
رامهرمز- خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان رامهرمز گفت: سارق موتورسواري كيف يك خانم را در شهرستان رامهرمز سرقت كرد. مالباخته به همراه برادرش در صدد پيدا كردن سارق برآمد. سرهنگ اسماعيل صفري افزود: با شناسايي سارق در يكي از خيابان ها، برادر مالباخته با وي درگير شد كه در اثر اين درگيري سارق با ضربات چاقو مرد جوان را به قتل رساند و از صحنه جرم متواري شد. وي تصريح كرد پليس در صدد دستگيري قاتل است.
توقف توليد چيپس غيربهداشتي
كارشناسان معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با توجه به گزارش هاي مردمي مبني بر توليد چيپس در يكي از باغ هاي روستاي هتن آباد، با هماهنگي و همكاري نيروي انتظامي اين كارگاه غيرمجاز توليد چيپس را كه شرايط غيربهداشتي و كارگراني با ظاهري بسيار آلوده داشت را تعطيل كردند.
طي اين طرح ضربتي ضمن توقيف تمامي مواد اوليه، دستگاه ها، تجهيزات و محصولات توليدي و نيز نمونه برداري از محصولات توليد شده در بسته بندي هاي شفاف، صاحب اين كارگاه غيرمجاز توسط ماموران نيروي انتظامي براي انجام مراحل قانوني و كيفري بازداشت شد.
سرقت از صندوق صدقات
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت از صندوق هاي صدقات در سطح شهر اصفهان، ماموران با انجام تحقيقات لازم و بكارگيري اقدامات خاص پليسي در نهايت دو نفر را به نام هاي «حميد-م» و «عبدالله-ح» در حين سرقت دستگير و به آگاهي انتقال دادند.
«سرهنگ حسين حسين زاده» با بيان اينكه شاكي اين پرونده كميته امداد امام خميني(ره) مي باشد، افزود: متهمان به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
كشف 3 هزار حلقه سي دي
فرمانده انتظامي شهرستان نجف آباد استان اصفهان اظهار داشت: در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي و اخلاقي، طرح بازديد از واحدهاي صنفي توسط ماموران پليس امنيت اين فرماندهي به اجرا گذاشته شد و در اين رابطه ماموران تعداد سه هزار حلقه سي دي و دي وي دي غيرمجاز از 5 واحد صنفي متخلف را كشف و ضبط كردند. «سرهنگ محمد پرتوي» با بيان اين كه پلمب اين 5 واحد صنفي در دستور كار پليس قرار گرفته است، گفت: متصديان اين واحدها به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
دستگيري شكارچيان غيرمجاز
مهر- فارس: رئيس اداره حفاظت محيط زيست نيشابور گفت: ماموران اين اداره موفق به دستگيري شكارچياني شدند كه وارد منطقه حفاظت شده رئيسي شده بودند. عباس زنديه اظهار داشت: اين افراد از استان بوشهر براي شكار پرندگان وحشي با هدف قاچاق صيد به خارج از كشور به نيشابور آمده بودند. البته شكارچيان متخلف تحويل مراجع قضايي شدند.

 



نوسازي بيمارستان هاي كشور آغاز شد

مشاور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در امور سلامت از آغاز طرح بزرگ نوسازي تدريجي بيمارستان هاي كشور خبر داد.
محمود طباطبايي با تأكيد بر اينكه نوسازي بيمارستان ها آغاز شده است، خاطرنشان كرد: امسال بودجه مناسبي براي اين امر اختصاص داده شده است.
مشاور وزير بهداشت با بيان اينكه شمار زيادي از بيمارستان هاي كشور تا پايان برنامه پنجم توسعه، بازسازي و نوسازي مي شود، اظهار داشت: بازسازي بيمارستان هاي فرسوده، يك روند مستمر است كه تمام شدني نيست.
طباطبايي گفت: تجهيزات قديمي بيمارستان ها نيز بايد نوسازي شود و برنامه ريزي و تداوم اين نوسازي ها، موجب بهبود روند درمان خواهد شد.
وي يادآور شد برنامه ريزي هاي متعددي انجام شده است تا كمي و كاستي هاي مختلف حوزه سلامت به تدريج برطرف شود تا مردم ديگر دغدغه مسايل مربوط به درمان را پس از بيماري نداشته باشند.

 



مديركل زندان هاي استان البرز: امسال 9 هزار زنداني به تهران منتقل مي شوند

كرج - خبرنگار كيهان:
حدود 9 هزار زنداني تا پايان امسال از زندان هاي استان البرز به زندان تهران بزرگ منتقل مي شوند.
مديركل زندان هاي استان البرز با اعلام اين خبرگفت: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده قرار است 15 هزار زنداني از زندان هاي اين استان به زندان تهران بزرگ منطقه فشافويه در جنوب تهران منتقل شوند.
سيدابوالقاسم علوي افزود: تاكنون 6 هزار نفر با در نظر گرفتن تمام مسائل امنيتي از زندان هاي استان البرز به زندان تهران بزرگ، انتقال داده شده اند.
وي وجود چهارزندان بزرگ در شهر كرج با توجه به شرايط حاضر آن را يكي از دغدغه هاي نمايندگان و مقامات و مسئولان شهري و استاني عنوان كرد و اظهار داشت: در اين راستا رئيس سازمان زندان ها دستور داده بيش از 15 هزار نفر از زندانيان تهراني به زندان تهران بزرگ منتقل شوند.
علوي مشكلات زندان هاي استان البرز را ناكافي بودن بودجه و اعتبارات زندان ها و تراكم بيش از حد زندانيان در زندان دانست و گفت: بودجه سازمان زندان ها پاسخگوي اقدامات سازمان نيست.

 



راور لرزيد

راور - مهر:
زلزله اي به شدت 2/4 ريشتر شمال كرمان را به لرزه درآورد.
كانون اين زمين لرزه بنا به اعلام موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران شهر راور و عمق آن در 10 كيلومتري زمين بوده است.
پس از بروز زمين لرزه و به دليل شدت آن مردم شهر راور ساعاتي را در معابر عمومي سپري كردند اما هم اكنون اوضاع اين شهر عادي است.
به گفته دبير ستاد حوادث غيرمترقبه استان كرمان اين زمينه لرزه خسارتي در برداشته است.

 



پس از دو سال گروگانگير فراري در زاهدان دستگير شد

رئيس پليس امنيت عمومي سيستان و بلوچستان گفت: يك گروگانگير فراري پس از دو سال در زاهدان شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ «مسعود حيدري» افزود: دو سال پيش آدم ربايان يك كسبه سرشناس زاهداني را به قصد اخاذي ربوده و به يكي از كشورهاي همسايه منتقل كردند.
به گزارش ايرنا به نقل از مركز اطلاع رساني پليس سيستان و بلوچستان، وي اظهار داشت: به دنبال اين آدم ربايي تحقيقات وسيعي براي دستگيري گروگانگيران و آزادي فرد ربوده شده انجام شد و آدم ربايان پس از دريافت وجه درخواستي گروگان را آزاد كردند.
سرهنگ حيدري افزود: با تلاش ماموران انتظامي تعدادي از اشرار مسلح كه در اين آدم ربايي دست داشتند در چند عمليات پليسي جداگانه شناسايي و دستگير شدند.
وي گفت: ماموران در ادامه تحقيقات خود موفق شدند يكشنبه يكي ديگر از اعضاي مرتبط با اين آدم ربايي به نام ايوب را كه پس از ارتكاب جرم به مدت دو سال متواري شده بود، شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه در چهار راه رسولي زاهدان دستگير كنند.
سرهنگ حيدري گفت: متهم دستگير شده پس از تكميل پرونده و سير مراحل قانوني براي محاكمه تحويل مراجع قضايي شد.

 



نتيجه عمليات سه جانبه درياباني قشم و بندرعباس و حفاظت اطلاعات
120 هزار ليتر گازوئيل قاچاق كشف شد

قشم- خبرنگار كيهان:
در عمليات مشترك بين پايگاه درياباني قشم و بندرعباس و حفاظت اطلاعات درياباني دو فروند لنج قاچاق سوخت توقيف شد.
فرمانده پايگاه درياباني قشم به خبرنگار ما گفت: اين دو فروند لنج هاي حامل سوخت قاچاق در چهار مايلي جزيره هرمز متوقف و در بازرسي از لنج هاي مذكور 120 هزار ليتر سوخت قاچاق گازوئيل و يك گوشي همراه ماهواره اي و يك دستگاه دوربين شكاري و چهار ميليون ريال پول نقد و مقاديري مواد مخدر از نوع ترياك و تعدادي سلاح سرد از نوع خنجر و قمه و شمشير از متهمان كشف و ضبط شد.
سرهنگ عبدالله لشكري فرمانده درياباني شهرستان قشم افزود: در اين رابطه 15 نفر ناخدا و خدمه از دو لنج سوخت قاچاق گازوئيل بازداشت و به همراه پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.
وي اظهار داشت: اين طرح طي كار شبانه روزي اطلاعاتي توسط نيروهاي درياباني و حفاظت و در پي اجراي مبارزه بي امان با قاچاق سوخت انجام شده است.

 



خودكفايي در توليد 5 قلم داروي حوزه دامي

متخصصان ايراني براي اولين بار در توليد 5 قلم دارو در حوزه دامي به خودكفايي رسيد.
دكتر سيد احمدرضا ميرمطلبي، مديرعامل شركت رويان دارو از راه اندازي خط توليد داروهاي انساني از اوايل سال 91 خبر داد.
وي در مراسم افتتاح فاز دو شركت رويان دارو و رونمايي از 5 قلم داروي خوراكي دامي در سمنان افزود: تاكنون كشور از بابت توليد اين داروها تحريم بوده و متخصصان ما موفق به توليد داروهاي fosomix (آنتي بيوتيك)، GPC10 (داروي ضد عفوني كننده)، Blomenthol (داروي ضد عفونت)، ويتامين B50، (TSSOL آنتي بيوتيك) شده ايم.
وي ادامه داد: واردات اين داروها براي كشور 18 تا 20 ميليون دلار ارزبري داشته است و ما با توليد اين داروها خودكفا مي شويم.
ميرمطلبي با اشاره به فاز ديگر اين كارخانه بيان كرد: در فاز سه كه اختصاص به توليد داروهاي تزريقي انساني دارد انواع آنتي بيوتيك ها و آمپول ها توليد خواهد شد.
وي با اشاره به افتتاح فاز دو شركت رويان دارو و همچنين رونمايي از 5 قلم داروي خوراكي دامي اظهار داشت: اين 5 قلم دارو براي اولين بار در كشور توليد مي شود.
ميرمطلبي با اعلام اينكه اين 5 قلم دارو تاكنون در ليست داروهاي دامي وارداتي قرار داشت افزود: يك قلم از اين داروها كه در كشور انگليس توليد مي شد تحريم بوده ايم كه با توليد اين دارو در داخل از واردات آن بي نياز مي شويم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14