(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 13 مهر 1390- شماره 20040

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سيل بند ، ترك خورده بود ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
بشار اسد : به سوريه شليك شود آمريكا در آتش منطقه خواهد سوخت
اختيار ! (گفت و شنود)
همدان امروز ميزبان رئيس جمهور است
عضو هيئت رئيسه مجلس: طرح نظارت مجلس بر نمايندگان به شوراي نگهبان رفت
آيت الله مصباح يزدي: هيچ اختلافي ميان اصولگرايان به وجود نخواهد آمد
ملاقات پنهان با عبدالله نوري تحت فشار افراطيون (خبر ويژه)
روايت رئيس اطلاعاتي پنتاگون از علت سفر اضطراري به تل آويو (خبر ويژه)
آمريكا از نفوذ فزاينده ايران مي ترسد نه از بمب اتمي (خبر ويژه)
ملاقات پنهاني پادو با مقامات دون پايه آمريكايي (خبر ويژه)



سيل بند ، ترك خورده بود ! (يادداشت روز)

1- پيش از اين -نزديك به 11 سال قبل- از قول مرحوم حجت الاسلام والمسلمين دواني كه تاريخ نگار برجسته اي بود به ماجراي عبرت انگيزي اشاره كرده بوديم كه امروز هم وصف الحال و درس آموز است. ايشان نقل مي كردند كه در يكي از سال هاي چند دهه قبل در شهر مقدس كاظمين سيل ويرانگري آمده و خسارت هاي مالي و جاني فراواني به بار آورده بود. مردم داغديده و مصيبت كشيده در مجلسي با حضور جمعي از عالمان ديني گرد آمده و روحانيون و مراجع حاضر در مجلس ضمن دعوت آنان به صبر و بردباري، درباره چگونگي ترميم آسيب ها و جبران خسارت ها به بحث و چاره جويي مشغول بودند. در اين ميان يكي از آقايان روحاني با تأسف اظهار داشت كه بعيد نيست اين سيل بنيان كن، نتيجه گناهان ما باشد و مرحوم سيدهبت الله شهرستاني كه از مراجع صاحب نام و برجسته آن روزگار بود و در مجلس حضور داشت در پاسخ مي گويد؛ مردم نماز مي خوانند، روزه مي گيرند و ساير عبادات و تكاليف خود را نيز انجام مي دهند، بنابراين بايد ديد كه كدام گناه باعث اين فاجعه شده است؟ و بعد از اندكي تأمل مي گويد؛ گناه ما اين است كه طي چند سال گذشته، بارها به چشم خويش ديده بوديم كه «سد سيل برگردان» ترك برداشته و بايد مي دانستيم كه سد آسيب ديده، تاب و توان ايستادگي در برابر سيل را ندارد ولي به اين نكته توجه نكرديم و براي ترميم سد دست به كار نشديم تا آن كه امروز به اين فاجعه گرفتار شديم.
2- روز دوشنبه هفته جاري-11/7/1390- رهبرمعظم انقلاب در ديدار كارگزاران حج با ايشان به ماجراي فساد اقتصادي كلان و 3هزار ميلياردتوماني اخير اشاره كرده و فرمودند؛ «چند سال قبل از اين- نمي دانم حالا ده سال است يا بيشتر است- من توصيه هاي موكدي را راجع به مقابله با فساد اقتصادي به مسئولين كشور كردم. استقبال هم كردند، اما خب! اگر عمل مي كردند ديگر اين فساد بانكي اخير كه حالا همه روزنامه ها و همه دستگاهها و همه ذهن ها را پر كرده پيش نمي آمد. وقتي عمل نمي كنيم، دچار اين حوادث مي شويم. اگر با فساد مبارزه بشود ديگر اين چند هزار ميليارد- يا هرچه - سوء استفاده اي كه افرادي بيايند بكنند، پيش نمي آيد. وقتي عمل نمي كنيم، خب، پيش مي آيد؛ ذهن مردم را مشغول مي كند، دل مردم را مشغول مي كند، دل آدمها را مي شكند. چقدر در اين كشور از بروز يك چنين فسادي دلها ناراحت مي شود؟ چقدر آدمها اميدشان را از دست مي دهند؟ اين سزاوار است؟ اين به خاطر اين است كه عمل نكرديم. از همان وقت كه گفته شد فساد ريشه دار مي شود، ريشه پيدا مي كند، شاخ و برگ پيدا مي كند، هر چه كه بگذرد، كندنش مشكل مي شود- اينها گفته شد، اينها تاكيد شد، اينها همه بيان شد؛ اينها سرمايه گذار پاكدامن و صادق را مأيوس مي كند- اگر عمل مي شد، مبتلا به اين مسائل نمي شديم. حالا مبتلا شديم.»
رهبرمعظم انقلاب در ادامه تاكيد مي كنند كه «به بدكاره و خرابكار و مفسد» نبايد ترحم بشود.
3- در دوران طاغوت هفته نامه طنز و فكاهي توفيق روي جلد يكي از شماره هاي خود را به كاريكاتوري اختصاص داده بود كه توقيف دو هفته اي آن را در پي داشت. در اين كاريكاتور كه سواحل خليج فارس را نشان مي داد، يك كشتي نفتكش غول پيكر بعد از بارگيري از ساحل جدا شده و در آب هاي خليج فارس به سوي انگليس در حركت بود و همزمان، يك گاري اسبي در حالي كه يكي از چرخ هاي آن لنگ مي زد، بشكه اي نفت را از مناطق نفت خيز جنوب به داخل كشور حمل مي كرد. در كنار ساحل، دكتر منوچهر اقبال رئيس وقت شركت ملي نفت ايستاده و در حالي كه چشم خود را به روي نفتكش غول پيكر انگليسي بسته بود، با دست راست به گاري فكسني اشاره كرده و فرياد مي زد؛ «آهاي بردند! سرمايه ملي را دزديدند و خوردند! و...»!
4- در سال هاي اوليه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي يكي از دوستان در پاسخ به اين سؤال كه چرا برخي از نظرات گره گشاي حضرت امام(ره) بر زمين مي ماند و به اجرا درنمي آيد؟ و اينكه در اين ميان چه كسي مقصر است؟ مي گفت؛ «بايد هر دو بال پرنده تقديس و تقدير چيده شود»! و توضيح مي داد و نمونه مي آورد كه وقتي حضرت امام(ره) يكي از آموزه هاي اسلامي نظير مقابله با فساد اقتصادي و يا ساده زيستي مسئولان و پرهيز آنان از زندگي لوكس و تجملاتي را از «ملكوت» به «ناسوت» مي كشند و براي اجرا و عملياتي شدن به مسئولان ارائه مي كنند، برخي از آنان كه اجراي اينگونه دستورالعمل ها و نسخه هاي انقلابي را -به هر علت- برنمي تابند و از سوي ديگر، جرأت مخالفت با آن را ندارند، به تعريف و تمجيد از رهنمود امام(ره) روي مي آورند و در تقديس و تكريم آن داد سخن مي دهند و فقط همين! يعني رهنمودي را كه حضرت امام(ره) از ملكوت به ناسوت كشيده است با دو بال «تقديس» و «تقدير» دوباره به ملكوت مي فرستند! و بعد... انگار نه انگار آن نسخه بايد پيچيده مي شد نه آن كه با تقديس و تقدير به بايگاني سپرده شود.
5- امروز كه سوءاستفاده كلان و 3 هزار ميليارد توماني در سيستم بانكي كشور برملا شده و به قول آقا اين ماجراي تلخ دل بسياري از مردم را شكسته است، اولين و ضروري ترين اقدام، واكاوي عوامل و علت هايي است كه تاكنون مبارزه جدي با مفاسد اقتصادي را زمين گير كرده و مانع از تحقق آن شده است.راه كار، اما، نه فقط دشوار نيست بلكه نسخه اي ناپيچيده است كه نبايد مانند گذشته در پيچيدن و به كار بستن آن كوتاهي شود.
اين نسخه -متاسفانه- بر زمين مانده را مي توان در دستورالعملي جستجو كرد كه10 سال و چند ماه قبل حضرت آقا براي مبارزه با مفاسد اقتصادي صادر كرده بودند؛
«با اين امر حياتي- مبارزه با مفاسد اقتصادي- نبايد به گونه شعاري و تبليغاتي رفتار شود... هيچكس و هيچ نهاد و دستگاهي نبايد استثناء شود... با فساد در هر جا و هر مسند بايد برخورد يكسان صورت پذيرد... به جاي پرداختن به ام الفسادها به سراغ خطاهاي كوچك نروند... كار مبارزه با فساد چه در دولت و چه در قوه قضائيه به افراد مطمئن سپرده شود... دستي كه مي خواهد با فساد مقابله كند، خود بايد پاك باشد... به هياهوي كساني كه از مبارزه با فساد اقتصادي متضرر مي شوند و نعره مخالفت بلند مي كنند توجه نشود... و بالاخره... تسامح در مبارزه با فساد، همدستي با مفسدان است...»
6- اواسط دهه 70 وقتي در كيهان پرونده يكي از مفاسد اقتصادي را گشوده و به آن پرداخته بوديم ناگهان با سر و صداي كساني روبرو شديم كه مخالفت آنها با افشاي اين پرونده عجيب و غيرمنتظره به نظر مي رسيد، همان روزها، برادر عزيزمان سردار لطفيان فرمانده وقت نيروي انتظامي تماس گرفت و گفت؛ ما به سراغ برخي از كساني كه دست به هياهو و جنجال زده اند رفتيم و متوجه شديم كه تعدادي از آنان، خود به فسادهاي اقتصادي مشابهي آلوده اند و البته، شماري از آنها نيز با ساده لوحي تحت تاثير القائات همان آلوده ها قرار گرفته اند.
اين روزها، اما، مفسدان اقتصادي نيز كارآزموده شده و تجربه اندوخته اند و جرأت مخالفت آشكار و بي پرده با پي گيري پرونده فساد نجومي اخير را ندارند، مخصوصا آن كه شخصيت مؤمن و پرصلابتي مانند جناب محسني اژه اي به پي گيري ماجرا منصوب شده است. ولي آلودگان غارتگر ساكت ننشسته اند و در نگراني از افشاي دست هاي پنهان خود در اين ماجرا، ساز ديگري كوك كرده اند. آنان با حاشيه سازي هاي پر سر و صدا در پي انحراف مسير رسيدگي به پرونده اين فساد اقتصادي كلان و ايجاد حاشيه امن براي خود و كساني هستند كه احتمالا در پرونده مورد اشاره دست هاي پشت پرده و پنهاني دارند. حاشيه سازي اين عده، آنهم در گرماگرم رسيدگي به پرونده اگر از بيم رسوايي خود در ادامه رسيدگي نباشد، چه مفهوم ديگري مي تواند داشته باشد؟!
7- و بالاخره، اين نكته نيز گفتني است كه اگرچه سوءاستفاده كلان و 3هزار ميليارد توماني از سيستم بانكي كشور، رخدادي تلخ و ناگوار است ولي عزم راسخ نظام در پي گيري قاطع و بي ملاحظه اين پرونده، برخلاف آنچه دشمنان بيروني با ذوق زدگي اعلام مي كنند، نشانه روشن و بدون ابهامي از سلامت نظام است و گوياي اين واقعيت كه اينگونه زشتي ها و پلشتي ها با نسخه حكومتي جمهوري اسلامي ايران ناسازگار است. شدت اين ناسازگاري و ناهمخواني را مي توان از شدت برانگيختگي مسئولان بلندپايه نظام براي مقابله با آن مشاهده كرد.
حسين شريعتمداري

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤به حول و قوه الهي پيش بيني دو ماه قبل رهبر معظم انقلاب پيرامون گسترش بيداري اسلامي به واقعيت پيوست و امروز شهرهاي آمريكا بعد از اروپا عرصه اعتراض هاي مردم اين كشور شده است. خداوند كاري كرده كه مكر و دسيسه هاي دشمنان به خودشان بازگشته است.
2878---0919
¤بادكنك سبزي كه توسط سران استكبار به منظور ايجاد فتنه انگيزي هوا شده بود بار ديگر در آستانه انتخابات توسط نتانياهو و اوباما پر شده تا به خيال شوم خودشان فضاي كشور را مسموم كنند. اميدوارم يوم ا 9 دي به فتنه گران ثابت كرده باشد كه در ميان مردم جايي ندارند.
سيد ادريس سپهريان-دانشجو
¤تجلي معناي روز قدس و عزت و اقتداري كه از اين روز بنابه دستور امام راحل(ره) مبنا پيدا كرد در اجلاس بين الملل حمايت از انتفاضه از كلام پر ابهت و هيبت مرد خدا و مراد مسلمين رهبر معظم انقلاب اسلامي عينيت يافت و آنچه را دشمن پس از حضور فلسطينيان در مرزهاي اشغالي در روز قدس ديد و پس از آن تسخير لانه عنكبوتي اش در مصر، مبادرت به طرح دسيسه دولت فلسطيني را به دست مزدوران بي كفايتش چيد كه اين توطئه از نگاه تيزبين روشن دلان پوشيده نماند و در يك سطر از بيانات رهبر معظم انقلاب به هم پيچيد. شك نداريم كه تداوم اين نگاه عميق در كنار مقاومت فلسطينيان به بار خواهد نشست و روزي خواهد رسيد كه ان شاءالله نماز روز قدس در بيت المقدس بر پا گردد كه اين وعده حق تعالي است.
محمودي
¤وقتي ديدار جانبازان را با حضرت آقا ديدم اشكم درآمد كه اگر رشادتها و از جان گذشتگي هاي اين عزيزان نبود الان نمي دانستيم چه وضعي داشتيم .
0081---0912
¤اعضاي خانه سينما با هر شخصيت و جايگاه فرهنگي بايد در ازاي مصاحبه و سخنان هجو خود پاسخگو باشند. تفكر لائيك و ليبرال متاسفانه در اين صنف موج مي زند.
2878---0919
¤خطاب به كساني كه كيهان را سد برنامه هاي توطئه آميز خودشان مي دانند بنويسيد اگر لازم باشد هر برگ كيهان را هزار تومان هم مي خريم و بدين طريق بدهي كيهان به تامين اجتماعي را صفر مي كنيم تا كور شود هر آنكه نتواند ببيند.
8751---0911
¤به نظر مي رسد جريان انحرافي خبر بدهي كيهان به تامين اجتماعي را با عجله ساخته و پرداخته است. از كيهان مي خواهيم با قول سديد و منطق محكم و قوي جواب بدهد.
2205---0912
¤مسئولين اقتصادي كشور چرا يك بانك بزرگ مثل بانك ملي ايران را به فردي سپرده اند كه همه ايل و تبارش مقيم خارج از كشورند؟! اگر او آدم صالح و صادقي بود در ايران مي ماند و در مقابل اتهامات خود مي ايستاد و از خود دفاع مي كرد. مگر در كشور اسلامي قحط الرجال است؟ در هر صورت رئيس بانك مركزي و وزير اقتصاد بايد پاسخگوي اين انتخاب غلطشان باشند.
مراد بختياري
¤چرا دادگستري استان فارس نتوانسته پس از 4 سال پرونده شركت خودرو مازيران را به نتيجه برساند واقعا مايه تاسف است.
1894---0917
¤روحانيت و طلاب در خط ولايت نوري هستند كه راه سعادت و زندگي با عزت را براي ما روشن مي كنند انتظار هست كه در صورت هتك حرمت اراذل و اوباش به اين عزيزان بدون فوت وقت مجرمان به سزاي اعمالشان برسند.
قدرتي از گلستان
¤ از عزيزان كيهاني مي خواهم نام خانوادگي ننگين پهلوي ها را اين قدر به كار نبريد و آنها را گنده نكنيد، نام خانوادگي اصلي آنها «پالاني» است.
علي ايزدپناه
¤ چرا سازمان بازرسي كل كشور و ديگر متوليان امر جلوي افزايش افسارگسيخته لبنيات و فرآورده هاي شير را نمي گيرند؟ هر روز به يك قيمت و با كاهش وزن آن روبه رو مي شويم و كسي هم پاسخگو نيست.
محمدي
¤ ما شهرو ندان شهر قدس چندين سال است كه منتظر سنددار شدن املاك خود در اين شهر و تحويل آن به صاحبين املاك هستيم ولي گره كوري بين مسئولين شهر و مديران اوقاف به وجود آمده و مشكل ساز شده است. تقاضا داريم اين مشكل را با گردش كار به محضر بزرگان و مسئولين بالاتر هر چه سريع تر حل بكنند.
1005---0919
¤ ساخت و سازهاي غيرمجاز در محمودآباد كرج بيداد مي كند. تا زورآباد ديگري در استان البرز به وجود نيامده از مسئولين امر مي خواهيم وارد عمل بشوند و برخورد كنند.
0875---0915
¤ مسئولين دانشگاه آزاد مي گويند وزارت علوم وام دانشجويي در مقطع كارشناسي ارشد اين دانشگاه را قطع كرده است. بنده پدر دو دانشجوي دانشگاه آزاد هستم چگونه مي توانم در هر ترم مبلغ دو ميليون تومان بابت شهريه دانشجويي بپردازم.
8911---0915
¤ وزير محترم كار كه در مصاحبه خود اظهار داشتند بالاي يك ميليون شغل ايجاد شده بطور دقيق تشريح كنند اين مقدار شغل در چه زمينه و كجا اتفاق افتاده كه مردم در جريان قرار بگيرند و بي جهت شائبه كذب بودن چنين ادعايي در اذهان عمومي شكل نگيرد.
شوشتري
¤ از روي ناچاري مبلغ 4 ميليون تومان از بانك انصار وام گرفتم. و بايد طي 48 ماه مبلغ 2 ميليون و 100 هزار تومان به بانك سود بپردازم. با اين حساب سود وام بنده 33 درصد محاسبه شده است. پس چرا تبليغ مي كنيد كه سقف سود تسهيلات بانكي 14 درصد مي باشد.
نظري
¤ از آنجا كه بسياري از كانون هاي قدرت و ثروت بين المللي مخالف ايران هستند بايد كاري كرد كه عرضه نفت به صورت عمده انجام نشود بلكه فروش اين ماده اوليه به شركت هاي كوچك تر و در حجم كم صورت گيرد.
ايراني
¤ بنيادهاي توسعه كارآفريني و تعاون در سال 86 با ابلاغ رئيس جمهور محترم با هدف توسعه اشتغال در كشور ايجاد شد اما از آن سال تاكنون ايشان گويا به كلي بنياد را از ياد برده اند من به عنوان كارمند بنياد گيلان يك سال و نيم است كه نه بيمه هستم و نه حقوقي گرفته ام و كسي هم به فكر اجراي تعهدات ستاد اشتغال كشور نيست.
9686---0911
پاسخ صندوق تامين اجتماعي
در پاسخ به مطلب مندرج تحت عنوان «حق بيمه سربازي ام را كامل پرداخت كردم» مورخ 3/2/90 به آگاهي مي رساند: «محاسبه حق بيمه بابت احتساب مدت خدمت نظام وظيفه يا شركت داوطلبانه بيمه شدگان مشمول قانون تامين اجتماعي در جبهه ها، به استناد ماده 3 آئين نامه اجرايي مربوط مصوب 8/4/84 هيات محترم وزيران صورت مي پذيرد.
از طرفي موضوع تقسيط حق بيمه بابت احتساب سوابق مزبور در آئين نامه ياد شده پيش بيني نشده و همچنين ساز و كار قانوني مشخص جهت وصول حق بيمه متعلقه و جرائم مربوطه در مواردي كه بيمه شدگان در سررسيدهاي تعيين شده پرداخت نمي نمايند، وجود ندارد و عملا امر احتساب سوابق و ارائه حمايت هاي قانوني به افراد ذينفع را با مشكل مواجه مي سازد. مع الوصف حسب تصميمات متخذه آن دسته از بيمه شدگاني كه قبلا طبق ضوابط وقت مبادرت به تقسيط حق بيمه متعلقه نموده اند ليكن تمام يا بخشي از اقساط خود را در طول دوره اقساط پرداخت نموده اند مشروط بر اين كه تاريخ پرداخت هر يك از اقساط از سررسيد مقرر براي آخرين قسط خارج نباشد، احتساب و پذيرش سوابق آنان بدون اخذ جريمه و تجديد محاسبه امكان پذير شده است.
اضافه مي نمايد احتساب سوابق مزبور در مورد بيمه شدگاني كه خارج از سررسيد آخرين قسط حق بيمه مربوطه اقدام به پرداخت قسط نموده اند و يا جهت تجديد محاسبه به واحد اجرايي مراجعه مي نمايند، منوط به اخذ درخواست جديد و محاسبه مجدد با رعايت ضوابط مورد عمل خواهد بود.
مع الوصف شايسته است متقاضي به شعبه ذيربط مراجعه تا امكان بررسي و تطبيق موضوع مورد درخواست با ضوابط موردنظر فراهم شود.»
¤ چهارشنبه شب 6مهرماه كه ديدار آقا با جانبازان قطع نخاعي را ديدم و ديدم كه جانبازان آقا را در آغوش گرفته و آقا هم آنها را عاشقانه غرق در بوسه مي كند به شدت منقلب شدم. از خدا مي خواهم كه به احترام جانبازان و خانواده شهدا هم كه شده سايه رهبر معظم انقلاب را بر سر ما ملت مريد ولايت مستدام بدارد.
يك جان نثار ولايت
¤ در حالي كه انتظار داشتيم با تشديد جنايت ها و سركوب هاي خونين شيعيان مظلوم بحرين به وسيله آل خليفه و سركوب هاي ددمنشانه كه با دخالت عربستان اخيرا شديدتر هم شده است، حداقل وزارت خارجه كشورمان اين اعمال شنيع را محكوم كند. اما نه تنها جنايت هاي بحرين را محكوم نكردند بلكه وزير امورخارجه كشورمان ضمن ملاقات خصوصي با وزيرخارجه دولت نامشروع بحرين به گفت وگوي گرم با ايشان نشسته است.
يك هموطن
¤ از مسئولين بازرسي كل كشور، وزارت اطلاعات و همه دلسوزان نظام درخواست مي كنم در مورد وضعيت درآمد مديران رده هاي پايين تر مملكت هم نظارتي داشته باشند تا پاسخ اين سؤال را بيابند كه چگونه برخي از اين گونه مديران در كمتر از 5 سال مي توانند كاخ هاي ميلياردي داشته باشند، كاخ هايي كه در هشتگرد و لواسان قرار دارد.
يك شهروند از تهران
¤ تعجب مي كنم از آي كيوي گردانندگان روزنامه ايران كه چقدر ضعيف است چون روزي نيست كه در روزنامه خود درخصوص جريان موهوم انحرافي قلم نزنند. از عزيزان اجازه مي خواهم آدرس دقيق جريان انحرافي را كه خيلي واضح است به همه كساني كه به رياست محترم جمهوري مشاورت 12-10 روز دوركاري دادند كه موجب به زير سؤال رفتن خدمات ارزنده دولت نهم و دهم شد و منافقين و مستكبرين و دشمنان را شاد و اميدوار و اكثر امت اسلام و آزادگان و مستضعفين جهان نگران و ناراحت كرد.
گل محمد نوران از مهديشهر
¤ چرا وام ازدواج به جوانان پرداخت نمي شود نكند بودجه اين بندگان خدا هم با اختلاس بالا كشيده شده است.
رسول زاده از آذربايجان شرقي
¤ چرا جلوي نامگذاري برخي اماكن به نام شبكه «مستهجن» «من و تو» گرفته نمي شود؟ گويا مقوله فرهنگ با اين همه فريادهاي رهبري از زمان وزير ارشاد لندن نشين افسارگسيخته و يله مانده است؟!
1611-0917
¤ از شهر مقدس قم تماس گرفته ام. بنويسيد تعطيل كردن دبستان ها در روزهاي پنجشنبه لطمه بزرگي به آموزش كشور مي باشد. در ضمن زمينه براي آسيب هاي اجتماعي در اين قشر فراهم مي شود. فلذا درخواست مي كنيم حتما در اين طرح تجديدنظر صورت گيرد.
يك شهروند از قم
¤ بيش از يك سال از تاريخ قطع شدن برق روشنايي ميدان ابتداي شهرك بروجردي در بزرگراه بعثت مي گذرد. مسئولين اداره برق به هيچ كدام از نامه نگاري ها و درخواست ساكنين دراين مورد ترتيب اثر نداده اند. حاصل كار سرقت هايي است كه هرازچندگاه شبانه از واحدهاي مسكوني و اتومبيل هاي پارك شده در كنار ميدان صورت مي گيرد.
رمضاني از ساكنين شهرك
¤ با 35 سال سابقه كار و پرداخت حق بيمه ظلم بزرگي در حق بنده صورت گرفته و آن ظلم اين است كه حقوق درسال بيمه بيكاري را معيار و شاخص تعيين سقف حقوق بنده قرار داده اند. در هيچ كجاي دنيا چنين چيزي معمول نيست. به رئيس ايثارگران سازمان تأمين اجتماعي شكايت كردم متأسفانه رسيدگي نمي كنند.
عبدالله امين
¤ كارمند دانشگاه علوم پزشكي تهران هستم. با تحصيلات در رشته بينايي سنجي 22 سال سابقه كار دارم. در حال حاضر حقوقم ماهيانه 650 هزار تومان مي باشد. جالب اين است كه دوست بنده با همين تحصيلات و همين مقدار سابقه كار چون كارمند دانشگاه تهران است ماهيانه بالاي يك ميليون تومان حقوق مي گيرد. چرا بايد چنين تبعيض هاي آزاردهنده اي وجود داشته باشد.
مددي
¤ باعث شرمساري بود كه وزيرخارجه كشورمان با مزدوران آل خليفه و آل سعود در سازمان ملل ديدار كرد.
3869---0939
¤ آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري در مصاحبه خود اظهار داشت هدفمندي يارانه ها آثار خوبي به جا گذاشت. بفرماييد آيا افزايش قيمت تخم مرغ به دانه اي 300 تومان يكي از آثار اجراي خوب هدفمندي يارانه ها است؟
9382-0914
¤ مردم كشورمان به هنرمندان نجيبه و اهل نماز و همچنين معتقد وعامل به واجب و حرام الهي افتخار مي كنند.
4868-0911
¤ در كنار برخي برآوردها درباره همسويي نهايي جريان انحرافي يا جريان فتنه و نيز برملا شدن جريان فساد چند هزار ميليارد توماني، برخي مسائل جاري كشور از جمله رزمايش بزرگ ولايت، راه اندازي تاسيسات برق هسته اي، شكست گروهك پژاك ممكن است انتخابات آينده را به حاشيه ببرد. از سويي تحركات مرموز برخي اصلاح طلبان تاثيرگذار در فتنه در انتخابات را شاهديم. بنابراين لازم است اصوگرايان و عزيزان دلسوزنظام هوشياري و توجه لازم را به اين تحركات داشته باشند تا خداي ناكرده از غفلت دچار خسارت نگرديم.
محمودي
¤ عوارض شهرداري منزل اينجانب در سال 89 مبلغ /000/188 ريال اعلام شده بود و متراژ منزل نيز 112 متر است. امسال همان منزل بدون هيچ گونه تغييري به 144 متر افزايش يافته و عوارض نيز با بيش از 100 درصد افزايش به 000/402 ريال رسيده است. حتماً بخشي از اين عوارض نيز هزينه جشن هاي مبتذل پارك آزادگان و تعويض بي جهت فرش پياده روها و كف خيابانها مي شود. منتظر پاسخ منطقي شهرداري هستيم.
يوسف حيدري بيگ
¤ ما 11 خانوار بوديم كه از طريق 11 كاميون (كمپرسي) امرار معاش مي كرديم ولي سرمايه زندگي مان توسط دو نفر سارق ظالم طي سالهاي 82 تا 86 به سرقت رفت طي اين مدت زندگي دشواري را طي مي كنيم. دزدها نيز سال 87 دستگير شدند ولي از كاميونها خبري نيست و دزد اصلي نيز با يك سند بي ارزش آزاد است با اين كه 8 ماه پيش دادگستري شيراز طي دستور به ناجا خواستار بازداشت وي شده ولي هيچ كس متعرض اين دزد نمي شود. از مسئولين قضايي عاجزانه درخواست مي شود ضمن برخورد شديد با سارقان نسبت به بازگرداندن كاميونها كه تنها منبع امرار معاش ماست اقدام نمايند.
مالباختگان (ذكا اسدي)
¤ افرادي هستند كه مرتكب ناهنجاريهايي مي شوند كه از جمله آنها قتل بيگناهان است طبيعي است كه قاتل دستگير و پس از سير مراحل دادگاه به قصاص محكوم مي شود. اما باتوجه به آموزه هاي ديني ما شايسته است شب قبل از اعدام روحاني و روانپزشكي با قاتل صحبت كنند تا هم باب توبه و ارشاد را براي وي باز كنند و آخرالامر سخن فرد قصاص شونده درس عبرتي براي ديگران باشد نه اينكه در لحظات پاياني زندگي او خبرنگاري كه چندان تبحري هم ندارد از انگيزه و وضعيت حال وي بپرسد.
ر.اعتمادي از تنكابن
¤ گلوله هاي جريان انحرافي به سيبل انقلاب: 1-گلوله مذهبي به سوي ظهور 2-گلوله امنيتي بركناري وزير اطلاعات 3-گلوله سياسي تغيير وزير خارجه 4-گلوله فرهنگي ويژه نامه خاتون 5-گلوله اقتصادي اختلاس 6-تير خلاص به انتخابات مجلس، اين است انتقام معاون اول نشدن آقايي كه منجي غرب در ايران است ازملت و انقلاب و رهبري.
3846---0936
¤ برخي از مجريان خانم در تلويزيون اصلا مراعات محرم و نامحرم را نمي كنند و وقتي ميهمان مرد است هم گاهي خود را لوس مي كنند و هم شوخي هاي بي مورد و هم دائم نگاهشان در نگاه كارشناس و ميهمان است.
3190---0917
¤ باتوجه به ممنوع الاستخدام بودن شهروندان تهراني در تهران از مسئولين امر درخواست مي شود كه اجازه دهند تهراني ها به انتخاب خود در يك استاني بومي محسوب و در آنجا استخدام شوند تا حقي از آنها ضايع نگردد.
ايراني
¤ چطور بايد بنده بابت احتساب خدمت سربازي براي بازنشستگي مبلغ دو ميليون و پانصد هزار تومان به عنوان سنوات خدمتي به سازمان تامين اجتماعي پرداخت نمايم؟
5862---0935
¤ دوست داشتم مثل گذشته با اشتياق و شور فراوان بنشينم سخنان آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري را از صدا و سيما گوش بكنم ولي جريان انحرافي حاشيه دولت دل و دماغ اين كار را از بنده گرفته است.
0172---0913
¤ بايد فرهنگ صرفه جويي در ميان مردم كشورمان به حدي رشد كند كه شهروندان حساب و كتاب هاي خريد روزانه خودشان را روي كاغذهاي باطله اجناس و كالاها انجام بدهند نه اينكه برگه هاي سفيد دفترچه ها را تلف بكنند.
3546---0939
¤ در اول كار دانشجو شدن اداره پست مبلغ 28 هزار تومان پول تاييديه مدرك تحصيلي از ما گرفت و حسابي نقره داغ شديم.
2207---0914
¤ آيا سزاوار است كه با اعتماد 24 ميليوني مردم به دولت، اختلاسي در اين اندازه كلان صورت بگيرد؟
6520---0912
¤ ايجاد كار و اشتغال و فقرزدايي و تقسيم عادلانه ثروت هاي ملي كه حق قانوني و مسلم فردفرد افراد كشور است، تنها راه نجات كشور و مردم، از بحرانهاي مالي و اقتصادي و سياسي و اجتماعي و فرهنگي و اخلاقي و حتي دين گريزي است، كه متأسفانه برخي از جوانان را با ترفندهاي گوناگون به سوي خود مي كشاند.
محمود بليغيان اصفهان
¤ قرار بود هر كس از آموزشياران نهضت سوادآموزي نمره بالاي 50 بگيرد جذب آموزش و پرورش شود ولي متأسفانه هيچ كس از مسئولين پاسخگو نيستند.
8396-0915
¤ واقعاً بايد به جاي اين همه سمينار و كنفرانس ها و همايشهاي پرهزينه، كه بيشتر جنبه تبليغاتي دارد تا علمي و آموزشي، شايسته است گردهمايي هايي مهم در جهت بررسي و شناخت علل و عوامل ايجاد اختلاف و مشاجره و دعواهاي منجر به طلاق و بي حرمتي و جدايي و نتيجتاً فروپاشي كانون گرم خانواده ها، چه از نظر مادي وچه از نظر معنوي تشكيل شود و پس از بررسي هاي لازم اين درد بزرگ جامعه كه متأسفانه گريبانگير بسياري از مردم شده است چاره جويي و درمان گردد.
محمود بليغيان اصفهان
¤ دانشجوي كارشناسي ارشد رياضي دانشگاه زاهدان هستم و به دليل عدم بضاعت مالي در پرداخت شهريه از ادامه تحصيل بازمانده ام.
2736-0913
¤ دبيرستان شهيد همت علي در ابتداي خيابان شوش غربي ميدان شوش را منحل كرده اند اولياء مدرسه فضاي همين مدرسه را خواهانند و از مسئولين آموزش و پرورش درخواست مي كنند كه مدرسه را به آنها برگردانند. متأسفانه مدرسه به خاطر ساخت و ساز مجاور آن به راحتي منحل مي شود و صدها دانش آموز آواره مدارس متعدد مي گردند.
جمعي از اولياء دبيستان شهيد همت علي
¤ جريان انحرافي اعلام نموده كه 14 هزار سند درباره 314 نفر از منتقدين اين جريان را منتشر خواهد كرد. آيا اين فرار به جلو نيست؟
5608-0912
¤ واقعاً بايد افسوس خورد كه چرا بايد اين قدر فيلم دفاع مقدس كم ساخته شده باشد كه صدا و سيما مجبور به نمايش مجدد و چندباره فيلم هاي دهه 60 باشد كه البته از اندك فيلم هاي جديد مربوط به دفاع مقدس به واقعيات نزديك تر بودند.
حبيبي از اسلامشهر و يك شهروند ديگر
¤ براي خريد خودروي دست دوم اقدام به دريافت وام 6 ميليوني از بانك انصار نمودم البته با 2 ميليون سپرده كه تا پايان وام بايد نزد بانك بماند و بايد 5/8 نيم ميليون تومان هم به بانك بازگردانم. آيا اين منصفانه و شرعي و قانوني است؟
شعباني از گيلان
¤ اگر شهرداري منطقه 15 يك پل عابر پياده برقي در 15 متري چهارم افسريه نصب كند مشكل ترافيك اين منطقه حل خواهد شد.
وثوقي
¤ از مسئولين شهر قم بپرسيد چرا در غرفه هاي ميوه و تره بار در ميدان شهيد مطهري (ميدان نو) هيچ مدرك شناسايي از فروشندگان وجود ندارد؟ بارها ديده شده به نواميس مردم در اين ميدان توهين شده ولي مردم نمي دانند از چه كسي شكايت كنند.
يك شهروند قمي
¤ يكي از راه هاي اشتغال زايي و كم كردن آمار بي كاري در كشور اين است كه مسئولين زمين هايي را براي عرضه كالا در اختيار افراد بي كار قرار بدهند و افراد پولدار جامعه براي آنها در اين زمين مغازه بسازند و در كسب درآمد شريك بشوند با اين روش چند قشر مشغول به كار مي شوند دولت هم از هر قشر ماليات خودش را مي گيرد از همه مهم تر آمار بي كاري جامعه در حد قابل توجه كاهش پيدا مي كند.
ايراني
¤ ما به عنوان ايراني وطن دوست به سخنان كوبنده و ضداستكباري و ضدصهيونيستي آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري در اجلاس ساليانه سازمان ملل افتخار مي كنيم.
7892-0917
¤ موضع گيري اخير اردوغان نخست وزير تركيه در خصوص مسئله سوريه و نوع حكومت آتي مصر خيلي آشفته بود و به درد خودش و همكارانش مي خورد!
8858-0919
¤ در رابطه با طرح نظارت مجلس بر نمايندگان يكي از نمايندگان پيشنهاد داد نظارت شوراي نگهبان در طول دوره نمايندگي تداوم داشته باشد كه بلافاصله از سوي ساير نمايندگان رد شد.اين قضيه بنده را به ياد ضرب المثل معروف ايراني انداخت كه «چاقو هيچ گاه دسته خودش را نمي برد.»
1583-0919
¤ شايع شده است كه برخي از دست اندركاران مسكن مهر در واگذاري پروژه هاي ساخت مسكن به پيمانكاران به ازاي هر متر مبلغ ده تا 20 هزار تومان حق السهم از آنان دريافت مي كنند و در نتيجه قيمت تمام شده افزايش پيدا مي كند؟ آيا اين خبر درست است؟
1373-0912
¤ در شهر تنكابن قيمت هرعدد تخم مرغ به 250 تومان رسيده است از قرار معلوم با اين گراني كه راه افتاده بعد از مرغ كم كم املت هم از سر سفره ما مردم حذف مي شود.
9890-0937
¤ وقتي خيابان هاي تهران پر از چاله است براي چه هر روز صبح آنها را آب پاشي مي كنند كه با عبور اتومبيل ها از اين چاله ها آب كثيف به سر و صورت عابرين بيچاره بپاشد. در ضمن بنويسيد پرداخت عوارض اتومبيل در سالهاي گذشته ده دقيقه بيشتر طول نمي كشيد. همان موقع هم قبض رسيد دريافت مي كرديم. ولي الآن در دفاتر الكترونيكي بيش از يك ساعت معطل مي شويم. اگر هم از طريق اينترنت اقدام كنيم رسيدي در كار نيست و كد پيگيري هم دردي را درمان نمي كند.
رئيسي
¤ آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري در فيلم تبليغات انتخاباتي خود در كنار باغچه منزلش از علف هاي هرز كه به شكل سبزيجات رشد مي كنند سخن گفت ولي فكر نمي كرد چند سال بعد همين علف هاي هرز در باغچه دولت ايشان جوانه كرده و سپس رشد مي كنند و باعث زحمت مي شوند.
9671-0915
¤ در شهرستان جهرم پرستاران در شيفت شب كاري 2 ساعت استراحت مي كردند ولي گويا با اجراي بخشنامه و دستور العمل جديد از استراحت خبري نيست. درخواست داريم رسيدگي شود.
6740-0917
¤ در روز پنجشنبه 24/6/90 در شهرستان رفسنجان از طرف بيمارستان شهر با يكي از پزشكان تماس تلفني گرفته مي شود و بد شدن حال يكي از بيماران را به او اطلاع مي دهند اما دكتر مربوطه بر سر تخت بيمار حاضر نمي شود در نتيجه بيمار فوت مي كند آيا نبايد در اين مورد و موارد مشابه آن گزارش تهيه بشود و با عوامل متخلف برخورد قانوني صورت بگيرد؟
اسدي
¤ حضرت بقيه الله امام زمان(عج) در نامه اي كه به مرجع تقليد زمان آيت الله سيدابوالحسن اصفهاني نوشته اند آورده اند كه: خودت را در خدمت همگان قرار بده، جايگاه تو ورودي منزلت باشد. بين خود و مردم پرده قرار مده و كمك و يار دوستان ما باش. ما تو را ياري مي كنيم. (بوستان دوستان صفحه 45)
9023-0917
¤ در سايه غفلت مسئولان فرهنگي كشور، بدآموزي هاي ماهواره ها وارد زندگي مردم شده به طوري كه در بسياري از مراسم هاي عروسي شهروندان شئونات اسلامي رعايت نمي شود آيا شرم آور نيست كه شب عروسي كشف حجاب صورت مي گيرد و عكس نيمه برهنه عروس بين مهمانان نامحرم پخش مي شود.
2426-0917
«پاسخ روابط عمومي شركت خدمات ارتباطي ايرانسل»
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 28/6/90 صفحه 2، مطلبي با موضوع «ارسال قبض سيم كارت هاي دائمي ايرانسل» به آگاهي مي رساند، مشتركين سيم كارت هاي دائمي ايرانسل مي توانند، هر زمان كه مايل باشند، صورتحساب سيم كارت دائمي خود را از طريق پيام كوتاه، تلفن گويا، كد دستوري، وب سايت ايرانسل و پورتال كنترل حساب اينترنتي مشاهده كنند.
دريافت از طريق پيام كوتاه
در اين روش، مشتركين سيم كارت هاي دائمي ايرانسل مي توانند جهت فعال سازي رايگان اين سرويس، يك پيام كوتاه بدون متن به شماره 5459 ارسال كنند.
سپس مي توانند در هر زمان با ارسال يك پيام كوتاه بدون متن به شماره 5455 خلاصه صورتحساب قبلي را از طريق پيام كوتاه دريافت كنند.
براي انصراف از اين سرويس فقط كافي است يك پيام كوتاه بدون متن به 5458 ارسال شود.
دريافت از طريق تلفن گويا
در اين روش مشتركين از طريق تماس با شماره 700 از خط ايرانسل خود و دنبال كردن دستورالعملهاي صوتي و يا با وارد كردن عدد 11 مي توانند مبلغ و شناسه پرداخت خود را از طريق پيامهاي شنيداري دريافت كنند.
دريافت از طريق كد دستوري
مشتركين مي توانند با شماره گيري كد دستوري #1 ¤ 1 ¤130 ¤
از خط ايرانسل خود، صورتحساب سيم كارت دائمي خود را مشاهده كنند.
دريافت از طريق وب سايت ايرانسل
براي استفاده از اين روش كافيست به سيستم درخواست صورتحساب در وب سايت ايرانسل به نشاني wwwirancellir وارد شده و نوع صورت حساب مورد نظر خود را از ميان گزينه هاي موجود، شامل آخرين صورتحساب، صورتحساب كلي و صورتحساب فوري انتخاب نمايند. براي دريافت صورتحساب از اين طريق، ارائه اطلاعاتي نظير شماره تلفن همراه، شماره سريال سيم كارت و شماره مدرك شناسايي، الزامي است.
ضمن آنكه آن دسته از مشتركين ايرانسل كه در نظر دارند نسبت به تغيير مالكيت سيم كارت خود اقدام نمايند و يا تمايل دارند صورت حساب خود را تا تاريخ همان روز دريافت نمايند مي توانند از گزينه «صورت حساب فوري» استفاده كنند.
از طريق پورتال كنترل حساب اينترنتي (e-Care)
بدين منظور لازم است تا مشتركين دائمي، پس از ورود به پورتال كنترل حساب اينترنتي (e-Care) در وب سايت ايرانسل، به صفحه «صورتحساب اينترنتي» مراجعه و سپس از طريق گزينه هاي موجود، به مشاهده «خلاصه صورتحساب»، «صورتحساب تفكيكي» و «صورتحساب دوره هاي يافت نشده در سيستم» بپردازند.
مشتركين ايرانسل براي پرداخت صورتحساب سيم كارت هاي دائمي خود مي توانند از روش هاي زير استفاده كنند؛
¤ مراجعه به شعب بانك هاي ملي، ملت و يا تجارت
¤ پرداخت از طريق اينترنت با مراجعه به سايت ايرانسل (لازم به ذكر است با استفاده از اين روش، 2% از مبلغ پرداختي به عنوان هديه به حساب مشترك بازگردانده شده و از مبلغ صورتحساب دوره بعدي وي كسر مي گردد).
¤ پرداخت از طريق كارت شارژهاي ايرانسل و با استفاده از كد # رمز كارت شارژ ¤013¤
¤ پرداخت از طريق عابر بانك ها و يا سايت بانك ملت با استفاده از كارت شتاب بانك ملت (حساب جام)
¤ پرداخت با استفاده از E-Charge از طريق نمايندگيهاي مجاز

 



خطاب به داوود اوغلو
بشار اسد : به سوريه شليك شود آمريكا در آتش منطقه خواهد سوخت

يك مقام بلندپايه عربي از قول بشار اسد گفت ايران، سوريه و حزب الله در 6 ساعت تمام متحدان آمريكا را نابود مي كنند.
يك مقام بلندپايه عربي ادعا كرد كه جزئياتي جديد از ديدار «احمد داوود اوغلو» وزيرخارجه تركيه با «بشار اسد» رئيس جمهوري سوريه فاش كرده است كه دو ماه پيش در دمشق برگزار شد.
دو پايگاه اينترنتي النخيل عراق و نسيج سوريه در گزارش هاي جداگانه اي نوشتند: اين مسئول عربي تصريح كرد كه بشار اسد با سخنان خود كه در عين خونسردي بيان شد، هيئت تركيه اي را غافلگير كرد. اوغلو حامل پيامي از مجموعه توافق هاي عربستان سعودي، آمريكا و تركيه بود مبني بر اينكه ممكن است آنچه در ليبي روي داد و ناتو حمله كرد، براي سوريه نيز روي بدهد.
بنابر اين گزارش، اما بشار اسد با خونسردي به اوغلو گفت: به نظر شما به عنوان يك ديپلمات، قدرتهاي بين المللي كه دشمني شان با سوريه آشكار است، چرا تجربه خود در ليبي را در سوريه تكرار نمي كنند كه داوود اوغلو پاسخي نمي دهد ولي اعلام مي كند كه «آيا اطلاعات و مطالبي هست كه من به عنوان حامل پيام امت تركيه از آن بي خبرم؟» كه اسد در ادامه گفت: قدرت هاي بزرگ خيلي خوب مي دانند كه اگر به هر دليلي اولين موشك به دمشق اصابت كند، شش ساعت بعد خاورميانه به آتش كشيده شده و آشوب و آتش در نزديك حوزه هاي نفتي خليج(فارس) ايجاد خواهد شد و مي توانم تنگه هاي آبي جهاني را ببندم... فكر نكن مبالغه مي كنم. تصميم گيرندگان در كشورت و در كشورهاي ديگر مي دانند كه مي گويم و عمل مي كنم يا فقط حرفش را مي زنم.
النخيل افزود: در مقابل حيرت و دستپاچگي كه در چهره وزير خارجه تركيه نمايان شد، اسد ادامه داد: آمريكا بخوبي مي داند كه چطور براي سرنگوني صدام كمكش كرديم چون ما او را نمي خواستيم و دولت هاي آمريكايي مي دانند كه علت گرفتاري شان در عراق، سوريه است و ما در عراق فقط با آمريكا شوخي مي كنيم و اگر (زماني) بخواهيم هزاران نفر از نظاميانش را بكشيم، قطعاً اين كار را مي كنيم و ترديدي به خود راه نمي دهيم ولي سياست سوريه از گذشته اين بوده است كه همه برگ هاي خود را رو نكند.
بنابر اين گزارش، اين مسئول عربي افزود كه داوود اوغلو در اين هنگام اجازه خواست كه به كشورش بازگردد زيرا چيزي از سخنان اسد را نفهميده است ولي از اسد سؤال كرد كه «آيا دوست داريد كه پيامي معين به آنكارا منتقل كنم؟» كه اسد در پاسخ گفت: پيامي كه براي من آوردي پيام آنكارا نبود بلكه از كشورهاي مختلف بود و از شما مي خواهم كه پيام مرا عيناً منتقل كنيد.
بنابر اين گزارش، اسد پس از سكوت داوود اوغلو گفت:اگر هر اقدام ديوانه واري عليه دمشق انجام شود من كلا شش ساعت بيشتر نياز ندارم كه صدها موشك به بلندي جولان منتقل كنم و آن را به تل آويو شليك كنم. در عين حال از حزب الله نيز خواهم خواست تا آتشي بر سر اسرائيل بريزد كه دستگاه هاي اطلاعاتي آن را پيش بيني نكرده اند.
اسد افزود: همه اين اتفاقات در سه ساعت روي خواهد داد اما در سه ساعت دوم، ايران ناوهاي آمريكا را كه در خليج فارس است خواهد زد و در عين حال اهداف متعلق به آمريكا و اروپا در جهان هدف گرفته خواهند شد.
النخيل اعلام كرد كه پس از اين سخنان اسد، داوود اوغلو سخني نگفت و با رئيس جمهوري سوريه خداحافظي كرد و پس از انتقال اين پيام به آنكارا، عبدالله گل رئيس جمهوري تركيه يك روز بعد با سفر به عربستان، اين پيام را به سران سعودي منتقل كرد و در طرف ديگر يك مقام اطلاعاتي تركيه اين پيام را به واشنگتن منتقل كرد.

 



اختيار ! (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: رئيس دادگستري استان خوزستان كه در پي گيري پرونده فساد اقتصادي اخير نقش بسزايي داشته طي مصاحبه اي گفته است؛ بعضي ها بيت المال را ملك خود مي دانند!
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: قاضي به متهم گفت؛ خجالت نمي كشي كه دستت را توي جيب فلاني كرده و پولش را دزديده اي؟ متهم جواب داد؛ آقاي قاضي! باور كنيد كه تصور مي كردم جيب خودم است! قاضي پرسيد؛ پس چرا پول هايش را برداشتي؟ و جيب بر گفت؛ اي آقا! يعني مي فرمائيد بنده اختيار جيب خودم را هم ندارم؟!
 



همدان امروز ميزبان رئيس جمهور است

همدان- خبرنگار كيهان:
چهارمين سفر استاني رئيس جمهور و هيأت دولت به استان همدان از امروز آغاز مي شود.
دكتر محمود احمدي نژاد، در ادامه دور چهارم سفرهاي استاني خود امروز (چهارشنبه) به اتفاق اعضاي هيأت دولت وارد همدان مي شود.
رئيس جمهور پس از ورود به فرودگاه همدان و انجام مراسم رسمي استقبال از وي و همراهان، عازم ورزشگاه شهداي قدس اين شهر شده و در جمع مردم سخنراني مي كند.
وي روزهاي چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه در استان همدان به سر مي برد و در اين مدت حضور در مراكز كليه شهرستان هاي استان شامل ملاير، نهاوند، تويسركان، بهار، اسدآباد، رزن، كبودرآهنگ و فامنين و سخنراني در جمع مردم، ديدار با جمع منتخبان، مديران و ايثارگران استان در همدان، بازديد از يك روستاي محروم از برنامه هاي رئيس جمهور در اين سفر خواهد بود.
همچنين با حضور دكتر احمدي نژاد، راه آهن اراك- ملاير به عنوان بخشي از پروژه بزرگ راه آهن غرب كشور، افتتاح مي شود.
بنابر همين گزارش در سفر هيأت دولت به استان چگونگي اجراي مصوبات سفرهاي قبل و مشكلات آنها بررسي خواهد شد و وزراي معين شامل وزير كشور، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوري، نيرو، جهاد كشاورزي، دادگستري، تعاون و كار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در شهرستان هاي استان حضور مي يابند.
از سوي ديگر دو پروژه بزرگ ذوب آهن غرب كشور در اسدآباد و كارخانه سيمان نهاوند با حضور محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور به بهره برداري مي رسد.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس: طرح نظارت مجلس بر نمايندگان به شوراي نگهبان رفت

يك عضو هيئت رئيسه مجلس از ارسال طرح نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان به شوراي نگهبان خبر داد.
محمد دهقاني نماينده مردم طرقبه و چناران به فارس گفت: «طرح نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان» براي تطبيق با قانون اساسي و شرع مقدس اسلام به شوراي نگهبان ارسال شده است.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بعد از گذشت 15 ماه از ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامي، جزئيات اين طرح را در صحن علني پارلمان مورد رسيدگي قرار داده و تصويب كردند.
طرح نظارت مجلس بر امور نمايندگان داراي 12 ماده است كه مجازات هايي را براي تخلفات مختلف نمايندگان خاطي در نظر گرفته است كه مي توان به تذكر شفاهي، تذكر كتبي با درج در پرونده، كسر حقوق و حتي لغو اعتبارنامه وكلاي ملت اشاره كرد.

 



آيت الله مصباح يزدي: هيچ اختلافي ميان اصولگرايان به وجود نخواهد آمد

علامه مصباح يزدي تاكيد كرد: به حول و قوه الهي هيچ اختلاف نگران كننده اي بين اصولگرايان پيش نخواهد آمد.
وي در پاسخ به سوال خبرگزاري فارس مبني بر اينكه نگراني هايي درباره اختلاف بين اصولگرايان وجود دارد، تاكيد كرد: انشاءالله هيچ اختلافي بين اصولگرايان پيش نخواهد آمد. جوانان در اين باره نگران نباشند. چرا كه آدم هاي خوب با يكديگر اختلاف پيدا نمي كنند، هرچه خداوند بخواهد و مصلحت بداند همان خواهد شد.
آيت الله مصباح در ادامه افزود: جواناني كه در اين باره احساس نگراني مي كنند، نگران نباشند، به تكليف عمل كنند و به خداوند توكل كنند. انشاءالله جاي هيچ نگراني اي نيست.
اشاره حضرت آيت الله مصباح به ائتلاف جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايان است كه در آستانه تشكيل يك ائتلاف فراگير بين همه گروههاي اصولگرا هستند. شايان ذكر است كه جبهه پايداري با استفاده از رهنمودهاي حضرت آيت الله مصباح شكل گرفته است.

 



ملاقات پنهان با عبدالله نوري تحت فشار افراطيون (خبر ويژه)

محمد خاتمي به ديدار عبدالله نوري در خانه وي رفته است.
رسانه هاي وابسته به فتنه گران (جرس، گويانيوز و...) عكسي از حضور خاتمي در خانه نوري را منتشر كرده و بي آن كه تصريح كنند هر يك از طرفين در اين ملاقات چه اظهاراتي داشته اند، عباراتي كلي و مبهم را به «ديدار» نسبت داده و نوشته اند «در اين نشست اين گونه ذكر شد:...»! خاتمي با وجود ارتباطات پنهان با برخي عناصر تندرو و مرتبط با گروهك هاي ضدانقلاب، معمولا از انتشار اخبار اين ملاقات ها امتناع مي كند كه اين به اخلاق دوگانه وي در اين زمينه برمي گردد. با اين حال برخي از اين ملاقات ها از سوي طرف مقابل تعمدا درز داده مي شود تا خاتمي نتواند از مسئوليت همراهي با تندروها شانه خالي كند.
خاتمي پس از مشاهده بن بست فتنه سبز و بي آبرو شدن تدارك كنندگان آن نزد مردم، سعي كرد به فاصله گذاري با اين حركت براندازانه بپردازد و حتي در برخي جلسات از فتنه سبز به اين خاطر كه باعث بدبيني مردم و نظام به اصلاح طلبان و بسته شدن راه بازگشت به حاكميت شده، انتقاد كرد. با اين حال وي تحت فشار افراطيون تندروتر از خود قرار دارد تا به ادامه بازي در سناريوي نيمه تمام و شكست خورده آنان بپردازد.
بخشي از پروژه هاي ايجاد آشوب و اغتشاش در دولت اصلاحات، با زمينه چيني برخي اركان وزارت كشور كه زير نظر عبدالله نوري فعاليت مي كردند، به انجام رسيد. برخي اطرافيان تندرو عبدالله نوري- كه اكنون از كشور گريخته اند- در انتخابات سال 88 تلاش كردند نامبرده را به ميدان آورده و از طريق وي به راديكاليزه تر كردن فضا كمك كنند اما بعدها همين پروژه را از طريق مهدي كروبي به اجرا بگذارند.
براساس خبر منتشره توسط رسانه هاي ضدانقلاب، در ديدار خاتمي با نوري، از آشوبگري جريان وابسته به اسرائيل و آمريكا در سوريه حمايت و از جمهوري اسلامي خواسته شده از حمايت خود نسبت به حاكميت دمشق دست بردارد.
روزنامه خرداد وابسته به نوري در روزگار اطلاعات جزو اولين نشريات زنجيره اي بود كه به حمايت از رژيم اشغالگر قدس پرداخته و مدعي شده بود ظلم هاي اشغالگران فلسطين ربطي به ايران ندارد. يك دهه بعد، عناصر تحريك شده از سوي آمريكا و رژيم صهيونيستي، در روز قدس شعار «نه غزه نه لبنان» سر داده و خواستار حذف اسلام از شعار جمهوري اسلامي شدند.
خبر منتشره در جرس و گويانيوز حاكي از آن است كه خاتمي و نوري بر انتخابات آزاد و آزادي بازداشت شدگان تاكيد كرده اند. اين تاكيد از آن جهت قابل تامل است كه با وجود بازداشت بسياري از فتنه گران، خاتمي و نوري آزاد هستند و مورد پرسش ترديدآميز عناصر ضدانقلاب قرار دارند.
يادآور مي شود خاتمي طي 2 سال گذشته چند بار به طور مخفيانه با نوري ملاقات كرده كه حتي گزارش يك مورد از اين ملاقات ها نيز از سوي دفتر وي يا بنياد باران منتشر نشده است.
براساس خبر منتشره از ملاقات مردادماه سال گذشته، نوري از فضاي ركود و دلزدگي سياسي در ميان برخي حاميان جبهه اصلاحات انتقاد كرده و گفته بود برخي از اين دوستان كه به ملاقات من مي آيند از شما و جريان اصلاحات گله مند هستند و مي گويند اصلاح طلبان از آنها استفاده ابزاري مي كنند و در حوادث و تجمعات خياباني ما را جلو مي اندازند و در گرفتاري ها فكر ما نيستند.
شايان ذكر است عبدالله نوري از مسند وزارت كشور دولت اصلاحات و به واسطه دستياري چون تاج زاده و برخي عناصر بدسابقه حزب مشاركت و سازمان مجاهدين، يكي از عوامل پمپاژ تشنج و اغتشاش به فضاي سياسي كشور و ميدان دادن به گروهك هايي چون نهضت آزادي در سالهاي پاياني دهه 70 بود. وي از همان زمان ارتباطات گسترده اي را با گروهك هاي نهضت آزادي، باند مهدي هاشمي، تندروهاي حزب مشاركت و دفتر تحكيم و طيفي از افراطيون كارگزاران برقرار كرده بود و به هنگام محاكمه كرباسچي، ستاد حمايت از وي در وزارت كشور تشكيل داد. وي پس از بركناري از وزارت كشور، روزنامه ضدانقلابي خرداد را راه انداخت و از سردمداران جنگ رواني و القاي دروغ- به ويژه در حوادث تيرماه 78- بود. روزنامه وي به واسطه عناصري چون زيدآبادي جزو پيشگامان به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي و تخطئه حمايت از ملت مظلوم فلسطين بود و راه را براي احياي باند مهدي هاشمي و جريان منتظري هموار كرد.

 



روايت رئيس اطلاعاتي پنتاگون از علت سفر اضطراري به تل آويو (خبر ويژه)

نخست وزير رژيم صهيونيستي در ديدار وزير دفاع آمريكا، تحولات خاورميانه و وقوع انقلاب ها را تهديدي براي امنيت تل آويو توصيف كرد. نتانياهو به پانه تا گفت اين تحولات با هيچ رويدادي از حدود يكصد سال پيش به اين طرف قابل مقايسه نيست.
بنيامين نتانياهو در ديدار لئون پانه تا كه چند ماهي است از سازمان سيا به پنتاگون رفته، گفت: شما زماني به خاورميانه آمده ايد كه تشنج و دگرگوني بزرگي در حال وقوع است. شايد از پايان جنگ جهاني اول تاكنون هيچ رويدادي با اين مقياس رخ نداده باشد و در اين شرايط به ويژه آنچه حائز كمال اهميت است اين است كه همبستگي امنيتي اسرائيل و آمريكا مستحكم تر شود. من از شما و پرزيدنت اوباما به همين خاطر تشكر مي كنم.
لئون پانه تا نيز در اين ديدار گفت: من از زماني كه رئيس دفتر پرزيدنت كلينتون بودم و يا در چند مقام ديگر حضور داشتم، با شما آشنا هستم. مهم ترين ارمغاني كه با خودم آورده ام، ادامه تعهد آمريكا نسبت به امنيت اسرائيل است. ما متحدان و همكاران ثابت قدمي بوده ايم و پيوسته متعهد شده ايم تمام توان خود را براي حمايت از امنيت اسرائيل به كار بنديم. فكر مي كنم اهميت دارد براي منطقه (خاورميانه) يادآوري كنيم كه زماني كه مسئله پيش بيايد، ما در كنار هم هستيم تا چالش ها را مشتركاً برطرف كنيم.
اين تعارفات سياسي پس از آن ادا مي شود كه قدرت فزاينده جبهه مقاومت و انقلاب اسلامي در سراسر خاورميانه، به اختلاف ها ميان واشنگتن و تل آويو شدت بخشيده است. صهيونيست ها علناً آمريكا را متهم كردند كه به واسطه عدم حمايت كامل از رژيم مبارك، باعث سرنگوني وي به عنوان عقبه امنيتي راهبردي اسرائيل شدند.
لئون پانه تا پيش از سفر به سرزمين هاي اشغالي در هواپيما و در جمع خبرنگاران از تعارفات ديپلماتيك عبور كرده و هشدار داده بود: روند انزواي اسرائيل در خاورميانه هر روز بيشتر و شديدتر مي شود. يكي از دلايل اين انزواي فزاينده انقلاب هاي اخير و بهار عربي است.
وزير دفاع آمريكا با تصريح چند باره بر اين مطلب كه بهار عربي به شدت اسرائيل را منزوي كرده، گفته بود: در چنين شرايطي اصلاً خوب نيست كه اسرائيل منزوي تر شود اما دقيقاً چنين چيزي اتفاق افتاده است. اين انزوا به ويژه پس از سرنگوني دولت مبارك شدت يافته و بر چالش هاي امنيتي اسرائيل افزوده است. قدرت نظامي خوب است اما بايد پرسيد آيا هنگامي كه از نظر سياسي منزوي شديد، توان نظامي به كار مي آيد؟ البته ما هر چه از دستمان برآيد كمك مي كنيم تا اسرائيل روابط خود با كشورهايي چون مصر و تركيه را بازسازي كند.
در همين حال راديو اسرائيل از ديدار پانه تا با همتاي صهيونيست خود خبر داده و گفت: اسرائيل و آمريكا پيرامون ايران هسته اي، اختلاف نظر دارند.
نتانياهو اخيراً گفته بود بهار عربي مي تواند تبديل به زمستان ايراني عليه ما شود.
جروزالم پست در تحليلي كه به سفر وزير دفاع آمريكا به تل آويو اختصاص داشت، تأكيد مي كند: او به دنبال كاستن از نگراني هاي مقامات اسرائيل است.
با اين وجود، روزنامه انگليسي اينديپندنت، از بي ثباتي و احتمال فروپاشي اسرائيل خبر داده و نوشت: اسرائيل اين روزها بيش از هر زمان ديگري در تنگنا به سر مي برد. 10 ماه است انقلاب ها منطقه را درنورديده و متحدان استراتژيك تل آويو در منطقه يعني مصر و تونس و اكنون محمود عباس يكي پس از ديگري متزلزل مي شوند. مرزهاي اسرائيل با وجود هزينه هاي فراوان همچنان متزلزل به نظر مي رسند و پس از سقوط حسني مبارك متزلزل تر هم شده اند.
اين روزنامه نوشت: مشكل ديگر اسرائيل، رشد بي سابقه تعداد جمعيت جوان فلسطيني در كشورهاي اطراف است كه ديگر تاب حضور رژيم اشغالگر در خانه و كاشانه خود را ندارند و هيچ سازشي را نمي پذيرند. اكنون بسياري از توافق نامه هاي صلح مي تواند لغو شود. رژيم اسرائيل از درون در حال فروپاشي است. اگرچه اسرائيل با حمايت غرب تلاش كرده به بي ثباتي و ناآرامي در نقاط ديگر دامن زده و از آسيب در امان بماند اما افكار عمومي درون اين رژيم اكنون از وضعيت بي ثبات و هميشه فوق العاده و اضطراب حاكم بر اسرائيل به شدت ناراضي هستند. آنها از استمرار اين وضعيت خسته شده و فشارهاي خود بر دولت مركزي را آغاز كرده اند. اين تهديد آينده براي رژيم اسرائيل است. براساس تحقيقات دانشگاه آكسفورد، ميزان مهاجرت معكوس از اسرائيل در حال فزوني بر مهاجرت به داخل سرزمين هاي اشغالي است و با روال طبيعي هم نامي از اسرائيل نخواهد ماند.

 



آمريكا از نفوذ فزاينده ايران مي ترسد نه از بمب اتمي (خبر ويژه)

سردبير يك هفته نامه روسي گفت: نگراني آمريكا، برنامه هسته اي ايران نيست بلكه آنها نگران نفوذ رو به تزايد ايران در خاورميانه هستند.
الكساندر پروخانف سردبير هفته نامه زافترا كه در جريان برگزاري همايش بيداري اسلامي به تهران آمده بود، در گفت وگو با بولتن نيوز گفت: آمريكا و رژيم هاي غربي نگران توانايي اتمي ايران نيستند بلكه نگران نفوذ ايران در منطقه هستند كه روز به روز در حال زياد شدن است. حتي موضوع نفت ايران نيز مهم نيست بلكه آمريكا از تسري «مدل حكومت ايران» در كشورهاي منطقه و حتي غرب مي ترسد. آنها نگران نفوذ ايران و معنويت در غرب و كشورهاي منطقه هستند. آمريكا مي ترسد كه مدل حكومت ايران براي غرب دردسرساز شود وگرنه كشورهاي زيادي هم انرژي هسته اي دارند و هم حتي بمب اتم.
وي اضافه كرد: در ايران اين حكومت و مدل معنويت انقلابي اسلامي است كه براي آمريكا خطرساز است نه بمب و انرژي هسته اي و موشك و... اين مدل حكومت و معنويت ايراني باعث تسلط بر افكار عمومي جهان شده و به نظر من، بمب اتمي هسته اي واقعي ايران اين است. براي همين هم زماني نوشتم كه «ايران بمب اتمي دارد.»
وي درباره همايش بيداري اسلامي خاطرنشان كرد: كنفرانس بيداري اسلامي كه در تهران برگزار شد مشخصات مهمي دارد و برگزاري اين همايش و تعيين يك كميته (دبيرخانه) دائمي براي آن به اين معني است كه حادثه بزرگي در سطح جهان اتفاق افتاده است.
من پيش از اين اجلاس تصور مي كردم سخنان آيت الله خامنه اي تنها جنبه عرفاني و معنوي دارد اما در سخنراني ايشان همه چيز كاملا دقيق بيان شد و جنبه هاي سياسي بسيار مهم و عميقي را در خود داشت كه تسلط ايشان بر موضوعات بين المللي و تئوري هاي انقلاب را نشان مي داد. ايشان با احاطه كامل بر تحولات منطقه و جهان سخن گفت.
اين مسيحي ارتدوكس درباره انگيزه سفر خود به ايران هم گفت؛ من يك نويسنده هستم. در تمام زندگيم سفر كرده ام تا حقيقت زندگي را پيدا كنم. من يك وطن پرست پر و پا قرص شوروي بودم. آن كشوري كه من آن را دوست داشتم براي ايجاد يك ايده هاي والا تاسيس شده بود اما دوام نياورد و فروپاشيده شد. به نظر من به دليل آنكه آن عدالتي كه مي خواست در شوروي به وجود بيايد منشأ زميني و مادي داشت اما در ايران حكومتي به وجود آمده كه توانسته است بين زمين و آسمان، و انسان و خدا ارتباط برقرار كرده و هماهنگي جالبي بين اين دو ايجاد كند. و اين موضوعي است كه به وسيله انقلاب اسلامي به وجود آمد. من به ايران آمدم تا در اين باره بيشتر بدانم و بفهمم.
پروخانف درباره تحريم هاي ضد ايراني و نقش روسيه گفته است: موضع روسيه تحت مسائل مختلفي است. تحريم هايي كه عليه ايران اعمال شده بعضا با موافقت مسكو بوده و مثلا موافقت شده كه به ايران موشك ندهند. البته روسيه گرچه تحت تاثير آمريكاست اما نظر مستقل خود را هم دارد و متفاوت از آمريكا عمل مي كند.

 



ملاقات پنهاني پادو با مقامات دون پايه آمريكايي (خبر ويژه)

«اردشير اميرارجمند چند ملاقات پنهان با مقامات آمريكايي داشته است.»
شبكه بالاترين به نقل از سايت ضدانقلابي «آفتابكاران» نوشت: طبق گزارشات موثق، در ماه ژوئن (خرداد و تير)، اردشير اميرارجمند به همراه تريتا پارسي با برخي مقامات آمريكايي در واشنگتن ملاقات كرده و خود را سخنگوي جنبش سبز معرفي كرده است. طبق همين گزارش ها عليرغم تلاش فراوان پارسي و اميرارجمند براي ديدار با مقامات بالاي آمريكا، آنها موفق به اين كار نشده و سرانجام با چند مسئول سطح پايين ملاقات كرده اند. بخش قابل توجهي از دولتمردان آمريكا، جنبش سبز با تعبير اصلاح طلبانه را پايان يافته تلقي مي كنند و از اين رو، اميرارجمند و ديگر رهبران خيالي سبز را بي اعتبار و بدون پشتوانه سياسي و اجتماعي مي دانند. به همين دليل ملاقات با آنها يا سرمايه گذاري روي آنان را بي فايده مي دانند.
«آفتابكاران» تصريح كرد: اين حق همه اپوزيسيون است كه از همه ملاقات ها و بده بستان هاي اميرارجمند و همكارانش با مقامات خارجي به طور كامل و بدون لاپوشاني مطلع شوند.
يادآور مي شود اميرارجمند قبل از خروج از كشور در زمره مشاوران موسوي بود و پس از خروج از كشور مدعي شد سخنگوي وي مي باشد. برخي بستگان اميرارجمند با گروهك منافقين در ارتباط بوده اند اما خود وي به غلط در ميان اپوزيسيون متهم شده كه نفوذي جمهوري اسلامي است.
براي ارزيابي بي ارزش بودن ملاقات با مقامات دون پايه آمريكايي كافي است توجه داشته باشيم كه عبدالمالك ريگي- مزدور تروريست- در جريان سفر ناكام به قزاقستان قرار بود با ريچارد هالبروك فرستاده ويژه اوباما به پاكستان و افغانستان ملاقات كند. اميرعباس فخرآور مزدور دم دستي نيز با مقامات دولت بوش در دوبي ملاقات كرده بود. همچنان كه برخي از شبه اصلاح طلبان حتي به ملاقات بوش نيز برده شدند اما در نهايت جز نگاه مزدوري و پادويي به اين مهره ها نكردند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14