(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 13 مهر 1390- شماره 20040

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تبديل ايران به صادر كننده عمده تجهيزات هسته اي در آينده نزديك
احمدي نژاد: مشكل كشور انحراف از اصول و ارزش هاي انقلاب است
همايش مرجع بيداري اسلامي در اصفهان از فردا برگزار مي شود
گزارش خبري داستان ضربه اي كه مي تواند كل اسرائيل را فلج كند
برژينسكي: ظهور خاورميانه جديد بدون حضور آمريكا در راه است
هشدار آيت الله جوادي آملي نسبت به سخنان ناروا در عصر غيبت
غبارروبي حرم حضرت معصومه (س)
نماينده جهاد اسلامي: رئيس سيا عقيده دارد اسرائيل به باري بر دوش آمريكا تبديل شده است!
تصحيح خبر ايسنا
تأييد تأثيرات مثبت قانون هدفمندسازي يارانه ها توسط صندوق بين المللي پول
بهره برداري از 5/5 كيلومتر از پروژه همت تا پايان امسال
فاز اول توليد اسيد آمينه در جهاد دانشگاهي مازندران آغاز شد
انتقال آب ارس به درياچه اروميه آسيبي به درياي خزر نمي رساند
وزير آموزش و پرورش: نظام آموزشي 6-3-3 از سال آينده اجرايي مي شود
با حضور پروفسور سميعي ساخت نخستين شهرك سلامت در اصفهان آغاز شد
مردم و مسئولان استان : سفر رهبر معظم انقلاب زمينه ساز پيشرفت كرمانشاه خواهد شد
اخبار ادبي و هنري



عباسي خبر داد
تبديل ايران به صادر كننده عمده تجهيزات هسته اي در آينده نزديك

رئيس سازمان انرژي اتمي اعلام كرد كه براثر تحريم هاي غرب، جمهوري اسلامي ايران در آينده نزديك به صورت صادر كننده عمده تجهيزات هسته اي در جهان تبديل خواهد شد.
دكتر «فريدون عباسي» ديروز در حاشيه پنجمين همايش نخبگان در جمع خبرنگاران با اشاره به پيشرفت هاي كشور در حوزه فناوري هاي هسته اي افزود: راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر، توليد آب سنگين در اراك و توليد سوخت در مجتمع اصفهان از جمله اين دستاوردها است.
رئيس سازمان انرژي هسته اي تكميل راكتور تحقيقاتي IR40 و دستيابي به دانش فني غني سازي اورانيوم را از ديگر اقدامات اين سازمان نام برد و اظهار داشت: دستيابي به اين موفقيتها در گروي وجود نيروهاي متخصص و همكاري نخبگان با صنعت هسته اي كشور است.
وي از توليد 20 هزار مگاوات برق هسته اي در آينده نزديك خبر داد و خاطرنشان كرد: علاوه بر اين درصدد راه اندازي نيروگاه هاي هسته اي بومي در كشور هستيم كه در اين راستا نياز به همكاري هاي بيشتر محققان و نخبگان كشور مي باشيم.
عباسي با ابراز اميدواري از اينكه با رشد فناوري هسته اي در كشور زمينه هاي رفاه مردم فراهم شود يادآور شد: اين امر زماني محقق مي شود كه بتوانيم با توسعه كاربردهاي پرتوها سطح سلامت و رفاه آنها را ارتقا دهيم.
وي با تاكيد بر توسعه ساير صنايع مرتبط با فناوري هسته اي اضافه كرد: اين امر باعث مي شود كه محققان و نخبگان با حضور در شركتهاي دانش بنيان به كمك صنعت هسته اي كشور بيايند و در اين زمينه فعال سازي بخش خصوصي در حوزه هسته اي را در دستور كار داريم.
عباسي با اشاره به توليد 20 هزار مگاوات برق هسته اي يادآور شد: توليد اين ميزان برق هسته اي همكاري محققان را مي طلبد ضمن آنكه اساتيد و مراكز تحقيقاتي بايد پروژه هاي دانشجويان را به اين سمت سوق دهند.
رئيس سازمان انرژي هسته اي با اشاره به زمينه هاي جذب نخبگان در سازمان انرژي اتمي ادامه داد: در حال حاضر زمينه هاي جذب كارآموز در سازمان وجود دارد علاوه بر اين دانش آموختگان مي توانند دوره سربازي خود را در اين حوزه سپري كنند.
عباسي با تأكيد بر اينكه همت محققان تحريم ها را به فرصت در اين حوزه تبديل كرديم، اضافه كرد: در حوزه فناوري هسته اي به خودكفايي رسيديم و در آينده اي نزديك به صورت يكي از صادركنندگان عمده تجهيزات در صنعت هسته اي تبديل خواهيم شد.

 



احمدي نژاد: مشكل كشور انحراف از اصول و ارزش هاي انقلاب است

رئيس جمهور اعلام كرد كه تنها مشكل كشور انحراف از ارزش ها و اصول انقلاب است.
محمود احمدي نژاد ديروز در اجلاس سراسري استانداران سراسر كشور كه در محل وزارت كشور برگزار شد، اظهار داشت: اينجا ايران است؛ جايي كه چشم همه مستضعفين، مظلومان، آزادي خواهان و عدالت طلبان به آن است و دولت براي آنكه وجهه ايران اسلامي در دنيا تخريب نشود، در مقابل همه هجمه ها سكوت مي كند و كار و تلاش براي ساختن كشور را به پاسخگويي به فضاسازي ها و تبليغات ترجيح مي دهد.
وي با بيان اينكه امروز به هر كجاي كشور و به هر حوزه اي كه برويد، شاهد فعاليت و تلاش گسترده براي سازندگي كشور خواهيد بود، گفت: كارهايي را كه در اين دولت براي سازندگي كشور انجام شده است، در هر حوزه اي با گذشته مقايسه كنيد، افتخارآفرين است.
رئيس جمهور به وجود فضاي نشاط و اميد در كشور اشاره كرد و افزود: امروز اميدواري به كار و تلاش در كشور بي نظير است و انگيزه قابل توجهي براي سرمايه گذاري و فعاليت اقتصادي به وجود آمده و يك جهت واحد براي سازندگي كشور ايجاد شده است كه بي شك اين يك موهبت الهي است.
احمدي نژاد با تاكيد بر لزوم قدر دانستن لحظات و ثانيه هاي فرصت خدمتگزاري اظهار داشت: شياطين به دنبال ضايع كردن فرصت ها هستند لذا بايد همه به اين نكته واقف باشند كه استفاده مناسب از فرصت هاست كه كشور را مي سازد.
رئيس جمهور با اشاره به برخي فضاسازي ها عليه دولت اظهار داشت: بنده از ابتدا هم اعلام كردم براي اين قدم در ميدان گذاشته ام كه حلقه هاي بسته مديريتي را بشكنم و آرمان هاي فراموش شده اي را كه بعضا در داخل و خارج كشور به تمسخر گرفته مي شد، احيا كنم و از ابتدا هم معتقد بودم كه تنها مشكل كشور انحراف ارزش ها و اصول انقلاب است و طبيعي است كه اين حرف ها مخالف دارد و مخالفان هرچه در توان داشته باشند، براي از ميدان خارج كردن ما عملياتي خواهند كرد.
احمدي نژاد تصريح كرد: كساني در مقابل ما صف كشيده و ما را به انحراف متهم مي كنند كه بسياري از مشكلات كشور ناشي از مديريت آنها بر جامعه است و حالا ما را به انواع و اقسام تهمت ها متهم مي كنند.
رئيس جمهور با اشاره به سيل اتهام ها عليه دولت و اعضاي آن خاطر نشان كرد: من به دنبال دفاع از كسي نيستم و سكوت را براي منافع كشور ترجيح مي دهم اما معتقدم خدا از بندگان خود دفاع خواهد كرد و هجمه هايي را كه فراتر از نقد، ظلم به دولت و پاكترين فرزندان ملت است، بي پاسخ نخواهد گذاشت.

 



همزمان با يكصدمين سالگرد رحلت آيت الله آقانجفي اصفهاني
همايش مرجع بيداري اسلامي در اصفهان از فردا برگزار مي شود

اصفهان- خبرنگاركيهان:
همزمان با يكصدمين سالگرد رحلت عالم برجسته جهان تشيع جامع فقاهت، عرفان و سياست مرحوم آيت الله العظمي حاج شيخ محمدتقي نجفي مشهور به آقانجفي اصفهاني، همايش يك روزه مرجع بيداري اسلامي 14مهرماه در خانه مشروطيت اصفهان برگزار مي شود.
«آقانجفي اصفهاني» از رجال تاريخي برجسته و تاثيرگذار در تحولات قرن گذشته ايران و اصفهان بوده و از زعماي موثر در نهضت بيداري اسلامي ايران به شمار مي آيد.
دبير همايش مرجع بيداري اسلامي با اعلام اين خبر در گفتگوي اختصاصي گفت: همايش بزرگداشت يكصدمين سالگرد عالم رباني آيت الله العظمي آقانجفي اصفهاني با رونمايي از دوازده عنوان از تاليفات اين عالم رباني صبح و عصر در خانه مشروطيت اصفهان برگزار مي شود.
مصطفي مرتضوي با بيان اينكه در همايش مرجع بيداري اسلامي جمعي از اساتيد فرهيخته حوزه و دانشگاه به سخنراني خواهند پرداخت، افزود: علاوه بر رونمايي از آثار ياد شده مجموعه مقاله هاي ارسال شده به همايش بزرگداشت يكصدمين سالگرد رحلت اين عالم رباني در قالب كتابي تحت همين عنوان در اختيار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
به گفته مرتضوي بالغ بر 700 نفر از مسئولان كشوري و استاني در اين همايش حضور دارند كه از سير نهضت مشروطيت و آثار فاخر به جاي مانده و نيز مقبره آقا كه در جوار آستان مقدس امامزاده احمد(ع) واقع شده بازديد و زيارت خواهند كرد.
شايان ذكر است از امروز در صفحه پاورقي روزنامه كيهان نيز مطلبي با عنوان «آيت الله آقانجفي اصفهاني، مرجع بيداري اسلامي» چاپ شده است كه علاقه مندان به شناخت سيره عملي و اعتقادي وي مي توانند ابعاد مختلف دامنه مبارزه هاي اين عالم روحاني با فرقه ضاله بهائيت را دنبال كنند.

 



گزارش خبري داستان ضربه اي كه مي تواند كل اسرائيل را فلج كند

يك ژنرال ذخيره اسرائيلي كه هم اكنون متخصص امور امنيت ملي است، از عدم آمادگي مطلق جبهه داخلي اسرائيل براي ورود به هرگونه جنگ جديد خبر داد.
گيورا آيلند (Giora Eiland) كه 9 شهريور امسال در دانشگاه تل آويو سخن مي گفت، اين امر را محصول 3 عامل دانست:
1- روحيه به شدت ضعيف و شكننده ساكنان سرزمين هاي اشغالي كه تحمل درگيري نظامي جديد را ندارند.
2- زيرساخت هاي به شدت معيوب و آسيب پذير اسرائيل.
3- دولتي ناكارآمد كه توان مديريت بحران هاي بزرگ را ندارد.
وي در تشريح ناتواني هاي زيرساختي اسرائيل به يك مورد ويژه اشاره كرده و گفت: «اگر يك موشك به نيروگاه برق خضيره در نزديكي تل آويو اصابت كند موجب قطع برق براي 6 ماه خواهد شد كه اين امر براي اسرائيل غيرقابل تحمل خواهد بود.»
خضيره نيروگاهي در نزديكي تل آويو است كه حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه سال 2006، چند موشك خيبر به سمت آن شليك كرد ولي اين نيروگاه در اثر آن حملات از كار نيفتاد.
ژنرال «ايال آينزبرگ» فرمانده جبهه داخلي اسرائيل در جريان مانور «نقطه تحول 5» كه در ژوئن2011 برگزار شد، گفته بود كه اگر نيروگاه برق خضيره از كار بيفتد، اين امر موجب ايجاد اختلال گسترده در شبكه توليد برق رژيم صهيونيستي و رسيدن آن به مرز توليد 40درصد خواهد شد.
گيورا آيلند كه هم اكنون محقق ارشد مؤسسه امنيت ملي اسرائيل است، ادامه داده است: «جبهه داخلي اسرائيل، آمادگي جنگ جديدي را ندارد. جنگ آينده بايد بسيار كوتاه باشد و در صورت امكان بايد از وقوع آن جلوگيري شود زيرا جنگ طولاني مانند جنگ 33 روزه سال 2006 براي اسرائيل پيامدهاي وخيم و غيرقابل جبران خواهد داشت.»
كارشناسان مي گويند انقلاب هاي منطقه و به ويژه اختلال هاي پي درپي در دريافت گاز از مصر كه بخش عمده نيروگاه هاي توليد برق اسرائيل مصرف كننده آن هستند، اين ريسك را تا مرتبه جدي تري تشديد كرده است.

 



برژينسكي: ظهور خاورميانه جديد بدون حضور آمريكا در راه است

مشاور سابق امنيت ملي آمريكا با اشاره به گسترش احساسات ضد آمريكايي كشورهاي منطقه اذعان كرد كه ظهور خاورميانه جديد بدون آمريكا در راه است.
«زبيگنيو برژينسكي» در گفت وگو با شبكه تلويزيوني بلومبرگ اظهار داشت: بن بست خاورميانه باعث كاهش نفوذ آمريكا در منطقه شده و همين موضوع تهديدي براي همپيمان اصلي اين كشور يعني اسرائيل است و در آينده شاهد خاورميانه اي كاملا ضد آمريكايي هستيم.
با وجود آنكه مشاور امنيت ملي اسبق آمريكا يكي از حاميان اصلي «باراك اوباما» در انتخابات سال 2008 بود، اذعان كرد: رئيس جمهوري ايالات متحده نتوانسته نقشي فعال و مستقيم را در مذاكرات سازش ايفا كند و به همين دليل دو طرف نمي توانند به توافقي با يكديگر دست يابند.
مشاور امنيت ملي اسبق آمريكا با اشاره به خيزش اعراب و قيام هاي مردمي در مصر، تونس و ليبي گفت اين قيام ها توانايي آمريكا را براي اعمال نفوذ در منطقه خاورميانه به لحاظ استراتژيك تغيير داده است.
مشاور امنيت ملي اسبق آمريكا در ادامه با اشاره به دخالت غرب در امور داخلي سوريه گفت: به نظر مي رسد كه آمريكا نفوذ كمي را براي وادار كردن «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه براي كناره گيري از قدرت دارد.
وي اذعان كرد: موقعيت ما در خاورميانه بسيار كاهش يافته است، تا بدان حد كه مي توان اين وضعيت را اسفبار خواند. در 50 سال گذشته روابط خوبي با ايران، عربستان سعودي، مصر و تركيه داشتيم اما هم اكنون اين روابط به پايين ترين ميزان خود رسيده و نداشتن يك استراتژي مشخص در خاورميانه باعث تأسف است.
برژينسكي گفت: در حال حاضر مهم ترين مسأله، صلح فلسطين با اسرائيل است. اگر دو طرف به هم اعتماد نكنند پيچيدگي مذاكرات آن را به شكست مي كشاند.
يك سال پيش اين مذاكرات به دليل عدم پذيرش توقف شهرك سازي از جانب نتانياهو به بن بست رسيد.
در حال حاضر گروه چهارجانبه صلح خاورميانه شامل: سازمان ملل، ايالات متحده، روسيه و اتحاديه اروپا درپاسخ به پيشنهاد عباس براي عضويت كامل در سازمان ملل خواستار بازگشت دوطرف به مذاكرات ظرف مدت 30 روز و همچنين امضاي توافقنامه صلح ظرف مدت يك سال شدند. برژينسكي در پايان گفت: آمريكا به تنهايي نمي تواند در مذاكرات صلح ميانجيگري كند و اين مسأله از سخنراني اوباما در مجمع عمومي سازمان ملل كاملا مشهود بود. سخنراني وي خيلي محدود و كاملا جانبدارانه بود.
در مجموع به نظر من مسأله به جاي اينكه بهتر شود بدتر مي شود.

 



در ديدار با اعضاي همايش بزرگداشت آقا نجفي اصفهاني مطرح شد
هشدار آيت الله جوادي آملي نسبت به سخنان ناروا در عصر غيبت

آيت الله جوادي آملي ضمن اشاره به خاطره اي در باب مواجهه مرحوم آقا نجفي اصفهاني با مسئله تطبيق افراد و تعيين نايب خاص در زمان غيبت افزود: حرف ايشان حرف به روزي است مثل اينكه الان در برابر سي دي ظهور اين حرف را دارد مي زند.
به گزارش فارس، آيت الله جوادي آملي در ديدار اعضاي همايش بزرگداشت آيت الله نجفي اصفهاني كه با عنوان «همايش مرجع بيداري» برگزار مي شود آيت الله نجفي اصفهاني را از شخصيت هاي كم نظير در بين عالمان دين عنوان كردند و فرمودند: «ايشان به حق از وارثان انبياء و اولياء بود. كم اند عالماني كه هر سه بخش معرفتي را جمع كنند و جامع منقول و معقول و مشهود باشند. اين بزرگوار از آن نوادر است كه حشرش با انبياء و اولياء الهي باشد!»
ايشان در ضمن تعريف خاطره اي از مرحوم آيت الله نجفي اصفهاني هشدار ايشان نسبت به تطبيق علائم ظهور با افراد را بيان كردند و افزودند: «حرف [ايشان] حرف به روز است مثل اينكه الان در برابر سي دي ظهور، اين حرف را دارد مي زند».
آيت الله جوادي آملي در پايان از مسئولان خواستند به اين بخش از سخنان مرحوم آيت الله نجفي مراجعه كنند تا از انتشار سخنان نادرست در زمان غيبت جلوگيري شود.
متن كامل سخنان آيت الله جوادي آملي در ديدار با اعضاي همايش مرجع بيداري را مي توانيد در شماره اين هفته مجله كيهان فرهنگي مطالعه كنيد.

 



غبارروبي حرم حضرت معصومه (س)

سرويس شهرستان ها -
جمعي از طلاب و روحانيون با حضور در حرم كريمه اهل بيت، بخش مختص به آقايان را غبارروبي كردند.
بنابه گزارش رسيده، روحانيون حاضر در محل پس از غبارروبي حرم منور حضرت معصومه(س)، زمينه حضور بانوان در اين محل را مهيا كردند.
در مراسم ديگر در حرم حضرت معصومه(س)، جمعي از همسران و بانوان عضو كابينه دولت نيز اقدام به غبارروبي كردند.
به گزارش مهر،تني چند از همسران و بانوان عضو كابينه دولت عصر سه شنبه با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در غبارروبي بارگاه ملكوتي اين بانوي بزرگوار حضور يافتند.
براساس اين گزارش حدود 130 تن از همسران و بانوان عضو كابينه دولت در سفري يك روزه به قم در حرم حضرت معصومه(س) حضور يافتند.
همسران و بانوان عضو كابينه دولت پس از حضور در حرم مطهر كريمه اهل بيت(ع) و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر ناهار را مهمان سفره كريمانه كريمه اهل بيت بودند.
بازديد از موزه آستانه مقدسه از ديگر برنامه هاي اين گروه از بانوان در قم بود و سپس مراسم زيارت و غبارروبي حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
همچنين جمعي از اين بانوان پس ازمراسم غبارروبي با حضور در نمايشگاه دهه كرامت از غرفه هاي مختلف اين نمايشگاه بازديد كردند.
مريم مجتهدزاده مشاور رئيس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشيه مراسم غبارروبي در گفتگويي، زيارت و غبارروبي حرم حضرت معصومه(س) را توفيق الهي دانست و بارگاه ملكوتي كريمه اهل بيت(ع) را به عنوان قطب معنوي جهان اسلام توصيف كرد.

 



نماينده جهاد اسلامي: رئيس سيا عقيده دارد اسرائيل به باري بر دوش آمريكا تبديل شده است!

نماينده جهاد اسلامي فلسطين از قول پترائوس، رئيس فعلي سازمان جاسوسي آمريكا CIA نقل كرد كه اسرائيل به باري بر دوش ارتش آمريكاتبديل شده است.
«ناصر ابوشريف» نماينده «حركت جهاد اسلامي» فلسطين در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار آيت الله العظمي خامنه اي در پاسخ به اين سوال كه حوادث اخير كشورهاي عربي و اسلامي تا چه اندازه بر آينده سرزمين فلسطين اثرگذار است؟ گفت: رژيم صهيونيستي تاكنون بر قدرت و ارتش آن متكي نبوده، بلكه بقاي اين رژيم تاكنون بيشتر به دليل ضعف جهان اسلام بوده است. از اواسط قرن گذشته تا شروع استقلال، جهان اسلام در ضعف و در اشغال و سركوب كشورهاي غربي به سر مي برد. پس از استقلال نيز كشورهاي عربي را از طريق پيمان «سايكس-پيكو» 1 تجزيه كردند و به اين ترتيب، جامعه عربي را تجزيه كردند و حكومت اين كشورها را به دست نشاندگان و نمايندگان غرب در منطقه سپردند كه برخي از آن ها با رژيم اشغالگر صهيونيستي نيز در ارتباط آشكار يا پنهان بودند.
آغاز تحول در اين ساختار با تحقق انقلاب اسلامي در ايران آغاز شد. پيش از آن، نظام شاه با رژيم صهيونيستي مرتبط بود و يكي از مهم ترين سپرهاي امنيتي اين رژيم در منطقه به شمار مي رفت. تركيه نيز از دوستان اسرائيل بود و با آن رابطه خوبي داشت. جهان عرب نيز تجزيه و ضعيف شده بود؛ تا حدي كه مصر را به سپر بلاي اسرائيل تبديل كرده بودند.
با توجه به اين پيشينه و بدون شك، هرگونه تغيير در اين منطقه به سود فلسطين و به ضرر رژيم صهيونيستي خواهد بود و يك كانون خطر استراتژيك را عليه اسرائيل شكل خواهد داد؛ همان گونه كه ايران پس از انقلاب اسلامي به بزرگ ترين خطر استراتژيك عليه اسرائيل تبديل شد.
وي درباره آينده رژيم صهيونيستي گفت: اسرائيل از نظام هاي منطقه مانند رژيم سابق ايران و تركيه و مصر به عنوان سپر خود استفاده مي كرد، اما اكنون اسرائيل در معرض خطر نابودي است. ملت هاي منطقه با او مخالفند، زيرا آن را يك دشمن اشغال گر و جنگ افروز مي دانند كه نمي گذارد كشورهاي منطقه در آرامش باشند.
اسرائيل سرزمين يك ملت را غصب كرده و جرايم بزرگي را عليه انسانيت مرتكب شده است. از بزرگ ترين جرايم اين رژيم، آواره كردن ملت فلسطين است.
نزديك به چهار ميليون فلسطيني آواره شده اند و بيش از 550 شهر و روستاي فلسطين در طول اين سال ها ويران شده است. تمام اين جرايم بر دوش اين رژيم است.
ابوشريف افزود: به نظر من اين رژيم رو به نابودي است و بيداري ملت ها آغاز نابودي اسرائيل است و آن ها اين مطلب را مي دانند.
وي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: ما بايد غرب را متوجه اين مسئله كنيم كه اسرائيل سودي براي او نخواهد داشت. اسرائيل هم اكنون فقط باري بر دوش غرب و اروپا و بر دوش سياست آمريكا است. حتي ژنرال پترائوس، فرمانده آمريكايي سابق نيروهاي ناتو در افغانستان و رئيس فعلي سازمان اطلاعات مركزي (CIA) آمريكا گفته بود كه اسرائيل باري بر دوش ارتش آمريكا شده است. وزير دفاع آمريكا نيز چند هفته پيش سخني مشابه همين گفته بود. غرب اين را فهميده كه اسرائيل باري بر دوش او است و به مجرد اين كه آن را رها كند و ملت هاي ما عليه آن قيام كنند، از هم مي پاشد.

 



تصحيح خبر ايسنا

به دنبال چاپ خبري به نقل از ايسنا در كيهان روز يكشنبه هفته جاري تحت عنوان «تعيين دستمزد واعظان كشور»، مديركل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه كشور اين خبر را تكذيب كرد و افزود: موضوعي كه در نشست خبري با خبرنگاران مطرح شد طرح سطح بندي مبلغان است كه ثمراتي خواهد داشت. از جمله حق الزحمه متناسب با مهارت، علم و تخصص ايشان و بكارگيري هدفمند از مبلغان برجسته، همچنين تعداد شهرهايي كه بخشي از آنها يا تمام آن موقوفه هستند 15 شهر است و از ابتداي سال تاكنون نيز 3 هزار نفر مبلغ از قم اعزام شده است.

 



تأييد تأثيرات مثبت قانون هدفمندسازي يارانه ها توسط صندوق بين المللي پول

اسفراين- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم اسفراين در مجلس شوراي اسلامي گفت: صندوق بين المللي پول نقاط مثبت اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها را تاييد كرد.
دكتر هادي قوامي روز دوشنبه در نشست شوراي اداري اين شهرستان اسفراين اظهار داشت: به رغم مخالفت هاي آمريكا و اروپا صندوق بين المللي پول اين مهم را در گزارش ها و مستندات رسمي خود به ثبت رسانيده است كه اين اتفاق بسيار بزرگ و مباركي براي كشور ايران است. وي همچنين از دريافت سه رديف مستقل براي شهرستان اسفراين در سال جاري خبر داد و گفت: هم اكنون اين شهرستان شش رديف را به صورت مستقل به خود اختصاص داده است.
دكتر قوامي افزود: اين سه رديف بودجه شامل دانشكده علوم پزشكي و خدمات درماني است كه از بهمن ماه سال جاري در رشته پرستاري دانشجو جذب خواهد كرد.
اين نماينده مجلس همچنين از انتشار ديوان شيخ آذري توسط مجلس شوراي اسلامي خبر داد و گفت: تعداد 500 جلد از اين كتاب سفارش داده شده كه در همايش شيخ آذري استفاده خواهد شد.
در اين نشست معاون برنامه ريزي استاندار خراسان شمالي نيز گفت: طرح سرشماري نفوس و مسكن سال جاري در اين استان با همكاري يك هزار و سيصد و چهل نفر از دوم آبان ماه به مدت يك ماه انجام خواهد شد.
«حسن قليزاده» اظهار داشت: از اين تعداد 95 نفر به عنوان مأمور سرشماري در اسفراين فعاليت خواهند داشت.

 



وزير راه و شهرسازي خبر داد
بهره برداري از 5/5 كيلومتر از پروژه همت تا پايان امسال

وزير راه و شهرسازي گفت: 5/5 كيلومتر از پروژه ادامه همت تا آخر امسال با همكاري دستگاه ها به بهره برداري خواهد رسيد.
به گزارش خبرنگار مهر، علي نيكزاد ظهر سه شنبه در مراسم بازديد از پروژه هاي مسكن مهر ماهدشت كرج افزود: لازم است دستگاه هاي ذيربط در خصوص فراهم كردن زمينه هاي بهره برداري از پنج و نيم كيلومتر از پروژه ادامه همت همكاري هاي خود را گسترش و ادامه دهند.
وزير راه و شهرسازي گفت: اين امر كمك مي كند تا بتوانيم پروژه ياد شده را در زمان تعيين شده به اتمام برسانيم و آن را مورد بهره برداري و افتتاح قرار دهيم. البته در خصوص پنج و نيم كيلومتر ياد شده، موضوع يك پادگان و پل مطرح است كه لازم است امور مربوطه در اين زمينه با همكاري دستگاه ها دنبال شود.
پروژه هاي ادامه بزرگراه همت، تعريض بزرگراه تهران- كرج و مسكن مهر البرز از مهمترين پروژه هاي عمراني استان البرز است كه اجراي آنها با همكاري دستگاه ها دنبال مي شود.

 



فاز اول توليد اسيد آمينه در جهاد دانشگاهي مازندران آغاز شد

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس جهاد دانشگاهي مازندران گفت: فاز اول توليد اسيد آمينه ميتونين در جهاد دانشگاهي استان با سرمايه گذاري اوليه 2 ميليارد ريال آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي مازندران، مصطفي مهدي نژاد اظهار داشت: فاز اول توليد اسيد آمينه ميتونين در جهاد دانشگاهي استان با سرمايه گذاري اوليه 2 ميليارد ريال با مشاركت وزارت علوم تحقيقات و با سرمايه گذاري شركت توليدي كيميا اسيد ايرانيان آغاز شد.
وي با بيان اين كه اسيد آمينه ميتونين يكي از تركيباتي است كه به عنوان مكمل به خوراك دام و طيور افزوده مي شود، افزود: در بحث انساني نيز يكي از مكمل هاي مهم دارويي و غذايي به شمار مي رود.
رئيس جهاد دانشگاهي مازندران خاطرنشان كرد: در حال حاضر اسيد آمينه ميتونين موردنياز از طريق واردات تامين مي شود كه اين محصول در حال حاضر در دنيا به صورت سنتتيك و ناخالص توليد مي شود.
مهدي نژاد افزود: با توجه به رشد جمعيت در كشور تغيير ذائقه از گوشت قرمز به سفيد، نياز به توليد اين محصول استراتژيك هر چه بيشتر احساس مي شود ضمنا در اين پروژه محصولات جانبي مانند ال لايزين و ال تروئين نيز توليد خواهد شد.
وي اظهار داشت: پزشكان و فعالان مرتبط با صنعت طيور به دليل اشرافيت و نياز به محصول اهميت اين علم را احساس كرده و قرارگيري اين دانش در مرز دانشي و محدود بودن آن در دست چند كشور محدود را اذعان دارند.
گفتني است، مصرف سالانه 3 اسيد آمينه لايزين، تروئين و ميتونين 5 ميليون تن در جهان است.

 



انتقال آب ارس به درياچه اروميه آسيبي به درياي خزر نمي رساند

رئيس پژوهشكده علوم دريايي موسسه ملي اقيانوس شناسي گفت: سهم رود ارس در تامين آب درياي خزر بسيار كم است و انتقال آن به درياچه اروميه آسيبي به اين دريا نمي رساند.
«حميد عليزاده لاهيجاني» در گفت وگو با ايرنا در نوشهر افزود: پرآب ترين رود شمال ايران «سفيد رود» است كه سالانه چهار ميليارد متر مكعب آب وارد درياي خزر مي كند، در حالي كه اين ميزان براي رود «ولگا» در روسيه كه از شمال به درياي خزر مي ريزد 250 ميليارد متر مكعب يعني بيش از 62 برابر است.
وي اظهار داشت: بر اين اساس، سهم رود ارس در تامين آب درياي خزر بسيار كم است و حال اگر طبق برنامه اعلام شده، بخشي از آب اين رود به درياچه اروميه منتقل شود تاثير خاصي بر درياي خزر نمي گذارد.
عليزاده با اظهار اين كه سطح آب درياي خزر به طور مستمر اندازه گيري مي شود؛ افزود: آخرين بررسي ها نشان مي دهد كه تراز آب اين دريا در حالت تثبيت كلي قرار دارد ولي به نحوي ملايم كاهش مي يابد.
گفتني است: كميسيون هاي انرژي، جهاد كشاورزي و برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با موافقت وزارت نيرو طرحي راتدوين كرده است كه براساس آن، يك ميليارد و 70 ميليون متر مكعب از آب رود ارس با استفاده از دو پمپ و ميزان آبدهي 35 متر مكعب در ثانيه به درياچه اروميه منتقل مي شود تا جلو خشك شدن آن گرفته شود.

 



وزير آموزش و پرورش: نظام آموزشي 6-3-3 از سال آينده اجرايي مي شود

همدان-خبرنگار كيهان:
وزير آموزش و پرورش گفت: از سال آينده نظام آموزشي
6-3-3 اجرايي مي شود.
حميدرضا حاجي بابايي در جمع فرهنگيان استان همدان، افزود: تغيير نظام آموزشي بر مبناي 6 سال دوره ابتدايي، سه سال راهنمايي و سه سال متوسطه، در سال 1368 به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده و از آن زمان تا به امروز كار قوي كارشناسي بر روي آن انجام گرفته و يك مصوبه قدرتمندانه است.
وي ادامه داد: در 123 كشور دنيا آموزش نظام 6-3-3 برقرار است و تصميم داريم از سال تحصيلي آينده در جمهوري اسلامي ايران نيز اين سيستم را پياده كنيم.
وي طرح هاي جديد در دست اجرا يا در حال تهيه آموزش و پرورش را براساس كار قوي كارشناسي و بر مبناي سند تحول بنيادين اين وزارتخانه دانست و اضافه كرد: در سند جامع علمي كشور كه توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي تهيه و تدوين شده جايگاه بسيار عالي براي آموزش و پرورش ديده شده است به طوري كه از 54 اقدام و راهكار براي تحقق تحول علمي، 28 اقدام آن مربوط به اين وزارتخانه مي شود.
وي يادآور شد: ايجاد معاونت امور خانواده در آموزش و پرورش براساس همين سند اجرا خواهد شد و انجمن هاي اوليا و مربيان زيرمجموعه اين معاونت شمرده مي شود.
حاجي بابايي اعلام كرد: پس از يك سال تلاش مجمع تشخيص مصلحت نظام براي اولين بار سياست هاي كلي نظام آموزش و پرورش را تصويب كرده و اين طرح به محضر رهبر معظم انقلاب جهت تاييد نهايي ارسال شده است.
وي خاطرنشان ساخت: همچنين سند تحول بنيادين آموزش و پرورش كه مصوبه سال 1367 شوراي عالي انقلاب فرهنگي است، طي دو سال اخير پيگيري و پس از 8 ماه بررسي در شوراي مذكور، اكنون آماده امضاي رئيس جمهور است.
وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: آموزش و پرورش با همه ابعادش بايد براساس سند تحول بنيادين دگرگون شود و همه آنچه دارد در اين مسير قرار بگيرد.
وي تهيه برنامه درسي ملي را از ديگر برنامه هاي آموزش و پرورش اعلام كرد و افزود: براساس اين برنامه، چگونگي ارايه و ميزان دروس مختلف در هر دوره آموزشي بررسي و درصد گذاري مي شود و تغيير كليه كتب تحصيلي و نيز كاهش حجم كتاب ها و ساعات درسي جزء اهداف آن است.
وي تصريح كرد: كتاب «سند تحول بنيادين» كه به زودي چاپ مي شود، در حكم قانون اساسي آموزش و پرورش خواهد بود.
وي با تاكيد بر لزوم هوشمندسازي مدارس و تسريع در آموزش فناوري به كليه مديران و معلمان سراسر كشور، گفت: تا خرداد ماه سال آينده 20 هزار مدرسه در سراسر كشور به فناوري و سيستم هوشمند آموزشي مجهز خواهد شد.

 



با حضور پروفسور سميعي ساخت نخستين شهرك سلامت در اصفهان آغاز شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
كار ساخت نخستين شهرك سلامت اصفهان با حضور پروفسور سميعي بزرگترين جراح مغز و اعصاب جهان در اين شهر آغاز شد.
طراحي و احداث 4 شهرك سلامت در 4 نقطه شهر اصفهان 4 سال پيش به تصويب رسيد.
به منظور تمركز مطب ها و مراكز درماني و بهداشتي زميني به مساحت 34 هزار متر مربع براي ساخت شهرك سلامت در بزرگراه شهيد آقابابايي واقع در شمال شرقي شهر اصفهان اختصاص يافت كه در آن مطب هاي تخصصي، آزمايشگاه، راديولوژي و كليه خدمات درماني مورد نياز پيش بيني شده است.
بنابراين گزارش، احداث شهرك سلامت علاوه بر امكان دسترسي شهروندان، مردم شهرهاي مجاور نيز مي توانند براحتي از امكانات پزشكي بهره مند شوند.
اين طرح براي نخستين بار از سوي شهرداري اصفهان براي ساماندهي مطب پزشكان و سهولت دسترسي شهروندان به امكانات بهداشتي و درمان در اين شهر به اجرا درآمده است.

 



مردم و مسئولان استان : سفر رهبر معظم انقلاب زمينه ساز پيشرفت كرمانشاه خواهد شد

با سفر پر خير و بركت رهبر معظم انقلاب، چرخ توسعه استان بيش از پيش به حركت درخواهد آمد و باعث پيشرفت آن خواهد شد.
به گزارش مهر، استاندار كرمانشاه گفت: سفر رهبر معظم انقلاب به كرمانشاه بسيار مهم و ارزشمند است و اين سفر، يكي از آرزوهاي مردم ولايت مدار و شريف استان است كه پس از سال ها انتظار محقق مي شود.
دادوش هاشمي تصريح كرد: بسيار خوشحالم كه سفر ولي فقيه در دوره تصدي بنده در استان كرمانشاه انجام مي شود.
هاشمي با اشاره به اينكه براي حضور مبارك معظم له در كرمانشاه لحظه شماري مي كنيم، افزود: بي شك با توجه به ولايت مداري مردم كرمانشاه شاهد يكي از بي نظيرترين مراسم استقبال خواهيم بود كه مطمئنا باعث شادي دوستان و خشم دشمنان نظام جمهوري اسلامي خواهد شد.
وي تصريح كرد: در دولت نهم و دهم اقدامات چشمگيري در استان كرمانشاه انجام شده است، كه با توجه به سفر پر خير و بركت رهبر معظم انقلاب، چرخ توسعه استان بيش از پيش به حركت در خواهد آمد و باعث پيشرفت آن خواهد شد.
استاندار كرمانشاه در پايان گفت: كرمانشاهيان همواره خدمات و تلاش هاي مسئولان را ارج مي نهند و در اين سفر به دنيا نشان خواهند داد كه علاقه آنان به ارزش هاي والاي انقلاب اسلامي ناگسستني است.
عضو مجلس خبرگان رهبري نيز گفت: استقبال مردم از رهبر معظم انقلاب معجزه ديگري در استان خواهد آفريد و باحضور ايشان مردم كرمانشاه حيات دوباره مي يابند.
آيت الله حسن ممدوحي در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمانشاه در آستانه سفر ايشان به استان افزود: اين امر عطيه الهي است كه هرچند يك بار نصيب استان هاي كشور مي شود.
وي ادامه داد: خداوند اين توفيق را به استان كرمانشاه داده است كه بعد از سال هاي سال شاهد حضور رهبر در استان باشند.

 



اخبار ادبي و هنري

جوابيه سيما به خبر «سريال سازي همكاران بي بي سي» و توضيح كيهان
در پي درج خبري درباره همكاري دو فيلمساز با سيما كه سابقه ساخت فيلم مستند براي شبكه معاند بي بي سي فارسي را دارند، روابط عمومي سيما جوابيه اي را به كيهان ارسال كرده است. در متن ارسالي آمده است: «احتراما در خصوص مطلب مندرج در روزنامه كيهان روز شنبه 9/7/90 با عنوان «سفارش سريال سازي به همكاران بي بي سي فارسي در سيما» در ستون اخبار ادبي و هنري، به استحضار مي رساند: 1- دو فرد مذكور در اين مطلب به هيچ وجه در حال توليد برنامه در شبكه هاي سيما نمي باشند. 2- مجموعه «حيراني» نيز توليد دو سال قبل شبكه يك سيما است».
توضيح كيهان:
ضمن تشكر از مديران محترم سيما به خاطر حساسيت نسبت به اين گونه مسائل، گفتني است كه «رسانه خبري شبكه يك سيما» در تاريخ 28 شهريور امسال خبري در اختيار رسانه ها قرار داد، سريال «حيراني» در مرحله توليد است و تنها 10 قسمت از آن آماده پخش شده است. همچنين براساس همين خبر و ساير خبرهايي كه از سوي روابط عمومي سيما و شبكه هاي زيرمجموعه اين معاونت بارها منتشر شده است، متاسفانه كارگردان اين سريال، دو فيلمسازي هستند كه سابقه همكاري با بي بي سي فارسي دارند!
به همين بهانه بايد اشاره كنيم كه يكي از مدافعان ماموران بي بي سي در تهران يعني مديرعامل خانه سيما و از حاميان سرسخت جعفر پناهي - مجرم ضدامنيتي- هم اينك مشغول همكاري با سيماست. جا دارد معاونت سيما نسبت به اين همكاري واكنش نشان دهد. زيرا رسانه ملي بايد در اختيار مدافعان انقلاب و مردم و استقلال ايران باشد، نه كساني كه دغدغه شان حمايت از عناصر محبوب و همكار بيگانگان است!
دو مجري بي بي سي فارسي بهايي شدند
دو نفر از مجري هاي شبكه ضدايراني بي بي سي فارسي به عضويت فرقه ضاله بهائيت پيوستند.
فرناز قاضي زاده و همسر او سينا مطلبي دو مجري برنامه هاي خبري اين شبكه وابسته به دولت ضدبشر انگلستان هستند كه با تلاش هاي يكي از چهره هاي بهايي «بهروز آفاق» بهائي شده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، درباره رابطه و نقش موثر شبكه بي بي سي فارسي در تبليغ فرقه ضاله بهائيت تاكنون مطالب و مستندات فراواني منتشر و يا پخش شده است، اما نكته مهم تر اين است كه اين فرقه به واسطه عوامل سرشناس خود در بي بي سي فارسي همچنان در حال جذب حداكثري است.
گفتني است، قاضي زاده و مطلبي، پيش از ورود به بنگاه سخن پراكني بريتانيا، خبرنگار درجه چندم روزنامه هاي زنجيره اي و مدعي اصلاحات بودند.
پدر يكي از اين افراد از نويسندگان فيلمفارسي است كه براساس نوشته وي سريالي از شبكه سوم سيما هم اينك در حال پخش است.
تلاش يك تهيه كننده براي استفاده از بازيگر فاسد هاليوود!
يك تهيه كننده سينما از مذاكره با يكي از بازيگران فاسد سينماي آمريكا كه به عنوان سفير سازمان سيا به كشورهاي مختلف سفر مي كند خبر داد!
علي سرتيپي در حالي گفته كه از «آنجلينا جولي» براي بازي در فيلم خود دعوت كرده كه اين بازيگر هاليوودي نيز نسبت به حضور در ايران براي بازي در اين فيلم ابراز علاقه نموده است. جاي تعجب است كه اين تهيه كننده سينما چرا براي افزايش فروش فيلم آينده خود قصد استفاده از بازيگري را دارد كه سوابق اخلاقي و سياسي سياهي دارد؟ ضمن اينكه بازيگر مذكور قطعاً دستمزد بسيار سنگيني را مطالبه خواهد كرد و تهيه كننده اين فيلم توضيح نداده كه اين هزينه را چگونه تامين خواهد كرد؟
سيدعليرضا سجادپور رئيس اداره ارزشيابي و نظارت معاونت سينمايي در پي اين خبر، به فارس گفت: اظهار نظر درباره خبر منتشر شده در رسانه ها منطقي نيست و من ترجيح مي دهم تنها درباره نامه هاي رسمي اظهارنظر كنم.
گفتني است جولي يك بازيگر همجنس گراست كه احتمالاً براي انتخابات آتي رياست جمهوري آمريكا نامزد خواهد شد.
جمال شورجه سفر امام رضا(ع) به ايران را سريال مي كند
جمال شورجه با ساخت سريالي با عنوان «شبي با خورشيد»، ماجراي سفر امام رضا(ع) در داخل ايران را تصوير مي كند.اين كارگردان سينما و تلويزيون در گفت وگو با ايسنا خاطرنشان كرد: سريال «شبي با خورشيد» به سفارش مركز آفرينش هاي هنري آستان قدس رضوي ساخته مي شود. وي ادامه داد: در حال حاضر صحبت هاي مقدماتي انجام شده و در حال تحقيق براي انجام نگارش هستيم. مذاكرات اوليه با مصطفي ركابي براي نگارش يك فيلم سينمايي و سريال تحت عنوان «شبي با خورشيد» صورت گرفته است.
شورجه همچنين اعلام كرد: قرار است يك فيلم سينمايي نيز از اين فيلمنامه ساخته شود كه مركز آفرينش هاي هنري روي ساخت فيلم سينمايي مصر است.
او گفت: اگر بتوانيم مقدمات را فراهم كنيم به سمت ساخت سريال هم خواهيم رفت؛ در حال حاضر تفاهم نامه ها نوشته شده است.اين كارگردان همچنين گفت: هنوز تعداد دقيق قسمت هاي سريال مشخص نشده اما دورنما روي 50 قسمت است. گفتني است، شورجه فيلم سينمايي «حضرت خديجه(س)» را نيز در دست توليد دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14