(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 13 مهر 1390- شماره 20040

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مسائل داخلي نبايد موجب غفلت از تحولات عظيم منطقه شود
ورود 15 متهم جديد به پرونده فساد بانكي
دادستان كل كشور از متهمان اختلاس بزرگ بازجويي كرد
سفير كشورمان در طرابلس: مناسبات ايران با ليبي گسترش خواهد يافت
عضو هيئت رئيسه مجلس: شكايتي از رئيس جمهور صورت نگرفته است
انتقاد نمايندگان مجلس ايران از فعاليت هاي اسلام ستيزي در هلند
آقاي بان كي مون ! به جنايت عليه پزشكان بحريني خاتمه بدهيد
سالك اظهارات منتسب به خود عليه جبهه پايداري را تكذيب كرد
سرتيپ خلبان نصيرزاده: سپر موشكي ناتو در برابر موشك هاي بالستيك ايران ناكارآمد است
شكايت مشايي و رحيمي از منتقدان
يك گروه ايراني مستند «زندگي سياه ملكه انگليس» را توليد مي كند
رئيس كل دادگستري خوزستان: خودسري برخي افراد آفت كشور شده است
درخواست ميشل سليمان ايران ارتش لبنان را تجهيز كند



گزارش خبري از هشدار جمعي از كارشناسان و نمايندگان مجلس
مسائل داخلي نبايد موجب غفلت از تحولات عظيم منطقه شود

سرويس سياسي -
شماري از صاحب نظران و فعالين سياسي با تأكيد بر اهميت تحولات عظيم منطقه هشدار دادند نبايد مسائل داخلي باعث غفلت از موضوع بيداري اسلامي شود.
در اين ارتباط كاظم جلالي، سخنگوي كميسيون امنيت مجلس گفت: بيداري اسلامي مردم منطقه برگرفته از انقلاب اسلامي ايران است لذا جمهوري اسلامي ايران بايد مسئله بيداري و خيزش اسلامي ملل منطقه را اصلي ترين موضوع خودش قرار دهد و با يك انسجام و كلان نگري اين موضوع را پيگيري كند.
وي خاطرنشان كرد: «اينكه ما گرفتار برخي از بگومگوهاي داخلي شويم و مسئله فرعي را تبديل به يك مسئله اصلي و تلاش كنيم مچ گيري ها و تصميم گيري ها را در اولويت قرار دهيم، درست نيست و بايد گفت افرادي كه به اين كار مبادرت مي ورزند و در تلاشند فضاي كار و تلاش را در كشور كند و خيزش عظيم اسلامي را از دستور كار مسئولين خارج كنند، دراصل به سناريوي دشمنان براي مطرح نشدن خيزش اسلامي ملل منطقه كمك مي كنند.»
جلالي تصريح كرد: در يك جامعه مردم سالار طبيعي است كه برخي از بگومگوها پيش آيد، اما نبايد اين مسئله به نزاع در داخل كشور تبديل و جريان كار و تلاش از دستور كار خارج شود.
اين نماينده مجلس تأكيد كرد كه موضوع بيداري اسلامي و خيزش مردمي ملل منطقه كه ثمره انقلاب اسلامي ايران است، نبايد تحت الشعاع مسائل فرعي و داخلي قرار گيرد.
زهره الهيان، رئيس كميته حقوق بشر مجلس هم در همين زمينه، تحولات اخير منطقه را در طول تاريخ و قرن ها بي نظير خواند و گفت: افكار عمومي جهان توجه جدي به مسئله بيداري اسلامي و خيزش مردمي عليه نظام سلطه و استكبار جهاني دارد از اين جهت بايد به اين مسئله توجه جدي داشته باشيم.
الهيان بر همين اساس يادآور شد: مسائلي مانند اختلاس سه هزار ميليارد توماني اگر چه موضوع بسيار مهمي است و بايد به صورت جدي، هم از سوي مسئولين و هم از سوي قواي سه گانه پيگيري شود و دست متهمان و عوامل اصلي اين اختلاس كه موجب تأثر خاطر مقام معظم رهبري و مردم شده، قطع شود، اما اين موضوع نبايد موجب به فراموشي سپرده شدن مسائلي مانند بيداري اسلامي مردم منطقه و كم رنگ شدن موضوع شود.
وي تأكيد كرد: هدف دشمنان اين است كه با پروژه مشغول سازي به خود، بيداري اسلامي مردم منطقه را تحت الشعاع مسائل داخلي قرار دهد و وظيفه مسئولين هم اين است كه با تدبير و هوشمندي جلوي اين مسائل را بگيرند.
در اين خصوص حجت الاسلام سيد علي طاهري سخنگوي فراكسيون بيداري اسلامي مجلس نيز با بيان اينكه بيداري اسلامي در منطقه يك فرصت بزرگ براي ملت هاي منطقه و مسلمانان جهان است، اظهار داشت: شرايط امروز كشورهاي منطقه بسيار حساس و مهم است لذا لازم است دلسوزان به اين موضوع بيشتر توجه كنند.
وي با بيان اينكه تحولات مصر، ليبي، يمن و بحرين به پيروزي مسلمانان ختم خواهد شد، به انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت كه نبايد مسائل سياسي داخل كشور ما از بيداري اسلامي غافل شود.
نماينده مردم گرگان در مجلس همچنين گفت: توجه به بيداري اسلامي در شرايط كنوني مهمترين اولويت براي دلسوزان انقلاب اسلامي است چرا كه قيام هاي مردمي از انقلاب اسلامي نشأت گرفته است و انقلاب اسلامي وظيفه هدايت اين قيام ها را تا پيروزي نهايي به عهده دارد.

 



محسني اژه اي خبر داد
ورود 15 متهم جديد به پرونده فساد بانكي

سرويس سياسي-
ناظر ويژه قوه قضائيه در پرونده فساد عظيم بانكي با تشريح ابعاد و جزيياتي تازه از اين پرونده از احضار 15 متهم ديگر در اين باره خبر داد.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي كه دوشنبه شب در برنامه گفت وگوي ويژه خبري حضور يافته بود پيرامون پرونده فساد عظيم بانكي تأكيد كرد: قوه قضائيه مصمم است بدون هيچ اغماض و خط قرمزي به جز ملاحظات قانوني و شرعي عمل كرده و با متخلفان برخورد كند.
وي با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري مبني بر مبارزه با فساد مالي گفت: متأسفانه از فساد مالي جلوگيري نشد و اين فساد مانند خوره به جان سيستم و نظام بانكي افتاد.
تشريح نحوه فعاليت
گروه اميرمنصور آريا
دادستان كل كشور در اين مصاحبه تلويزيوني به روند شكل گيري پرونده 3 هزار ميليارد توماني پرداخت و گفت: شركت توسعه سرمايه گذاري امير منصور آريا كه چند زير مجموعه دارد و توسط خانواده خسروي در سال 85 تأسيس شده 3 الي 4 اعتبار اسنادي ريالي در همان سال دريافت كردند كه در بدو امر برخي از اين اعتبارات قانوني و برخي ديگر غير قانوني دريافت و نهايتاً تسويه شده است.
وي ادامه داد: متأسفانه اكثر تخلفات صورت گرفته در ماه هاي آخر بوده كه بخشي از آن هنوز پرداخت نشده است.
دادستان كل كشور بيان داشت: رقم دريافتي كل شركت امير منصور آريا 3 هزار ميليارد تومان بوده اما اين به معني عدم برگشت بخشي از آن نيست، بلكه هم اكنون فقط هزار و 700 تا هزار و 800 ميليارد تومان از اين بدهي پرداخت نشده است.
وي به شبهه هاي ايجاد شده در زمينه مشاركت بانك ها در زمينه اين اختلاس اشاره كرد و گفت: امروز در جامعه اين سؤال مطرح است كه آيا فقط يك شعبه بانك صادرات در اهواز و يك شعبه در كيش مي تواند درگير اين موضوع باشند و آيا مي توان قصور را به گردن آنها انداخت، اين در شرايطي است كه بيش از اين دو شعبه درگير بوده اند.
بانك مركزي كوتاهي كرده است
ناظر ويژه قوه قضائيه در پرونده تخلف مالي اخير اظهار داشت: بانك مركزي در نحوه نظارت و اطلاع از موضوع و برخورد شايسته با تخلف كسب شده يقيناً كوتاهي هايي را انجام داده است و در اين موضوع درگير است.
وي ادامه داد: مديرعامل يك شركت و يا رئيس بانك نمي توانند به تنهايي چنين اقدامي را انجام دهند چرا كه بايد حمايت هايي از بيرون صورت مي گرفت.
اعمال نفوذ صاحبان قدرت
محسني اژه اي بيان داشت: در اين پرونده اعمال نفوذ صورت گرفته و كساني كه صاحب قدرت بوده اند و مي توانستند به بانك نفوذ كنند و شركت را به بانك معرفي كنند، حمايت هايي را انجام داده اند و تسهيل كننده دريافت مبالغ بوده اند كه در اصل معاونت در جابجايي پول را داشته اند.
اژه اي در پاسخ به اين سؤال كه وقوع اين فساد مالي چه زماني بوده، پاسخ داد: كار شركت اميرمنصور آريا حداقل از سال 86 آغاز شده لكن نمي توان تمام تخلفات را از سال 86 برشمرد بلكه عمده تخلفات از اواسط سال 89 شروع شده و در سال 89 تكرار و در سال 90 به سطح نهايي خود رسيده است.
افراد دخيل در پرونده
به تخلف خودآگاه بوده اند
وي در بخش ديگري از كاستي هاي صورت گرفته در نظام بانكي در اين اختلاس گفت: متأسفانه شماره اعتبار با شماره بانك در برخي از موارد مطابقت نداشته و در برخي از موارد ديگر بانك صادرات كه گشايش كننده اعتبار بوده رقم بسيار بالاتري از سقف اعتبار را صادر كرده كه متاسفانه اين موضوع در بانك ملي به عنوان بانك كارگزار پيگيري نشد و اين مهم مورد بررسي قرار نگرفت كه چرا سقف اعتبار يك شعبه درجه سوم بدون هيچ مجوزي چنين افزايش يافته است.
وي ادامه داد: در اين پرونده خريدار به جاي فروشنده اقدام به تنزيل كرده است، لذا در بررسي كل موضوع به اين نكته مي رسيم كه تمامي افراد دخيل در پرونده چه در شعبه، چه در سرپرستي و چه در استان به تخلف خود آگاه بوده اند.
مديران عامل بانك صادرات و ملي مقصر هستند
وي ادامه داد: اما اينكه خود مديرعامل بانك صادرات و مديرعامل بانك ملي در اين پرونده مقصر هستند و اينكه نظارت نكردند يا مطلع هم بودند بايد كاملا بررسي شود.
محسني اژه اي گفت: بدون ترديد اين افراد مقصر هستند اما اينكه اقدام آنها به خاطر سوءنيت بوده يا مجرم هستند بايد منتظر ماند تا در آينده نظر قطعي داد.
ناظر ويژه قوه قضائيه در پرونده تخلف مالي اخير ادامه داد: درباره بانك مركزي هم همين طور است و درباره قصور آن و اينكه در خصوص ابلاغاتي كه به عنوان مثال در خصوص مناطق آزاد داشته موظف بوده كه پيگيري كند ابلاغ ها اجرا شده يا خير و اينكه فقط موضوعي را ابلاغ كنند كافي نيست.
هشدارهايي كه
ناديده گرفته شد
محسني اژه اي با طرح اين سوال كه آيا دستگاههاي نظارتي از سال 88 تا 90 در اين خصوص به بانكها هشداري دادند يا خير گفت: سازمان بازرسي كل كشور در سال 88 خطاب به مديرعامل بانك ملي گزارشي نوشته و موارد خلاف قانون و تعهد را به تفصيل در بيش از 20 صفحه ارائه داده و گفته كه شعبات شما اين تخلفات را انجام داده اند. همچنين از صفحه 16 به بعد متن گزارش مربوط به اين گروه است و گفته كه چقدر بدهي داردو چقدر تسهيلات گرفته است.
سخنگوي قوه قضائيه ادامه داد: سازمان بازرسي كل كشور در اين گزارش خود اعلام كرده بود كه اگر با اين اقدامات برخورد نشود قطعا در آينده با مشكل روبه رو خواهيد شد.
ناظر ويژه قوه قضائيه در پرونده فساد بزرگ مالي اخير گفت: كميسيون اصل 90 مجلس هم در تاريخ 18 دي 89 طي يك نامه خطاب به مديرعامل بانك ملي اعلام كرد كه گروه امير منصور آريا تخلفاتي انجام داده؛ موضوع را بررسي كنيد و نتيجه را بگوييد.
محسني اژه اي افزود: در عين اينكه كميسيون اصل 90 اعلام كرده بود ديگر تسهيلاتي به اين مجموعه پرداخت نشود بسياري از تنزيل ها و تسهيلات بعد از اين تاريخ صورت گرفته است.
وي افزود: اين گزارش به بانك مركزي و بانك صادرات هم رونوشت شده ولي مورد توجه قرار نگرفته است.
دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: بانك ملي به اين نامه پاسخ داد اما پاسخي كه داد طوري بود كه در گزارشي از اين گروه به نحوي حمايت كرده بود.
اين اتفاق نمي افتاد اگر ...
محسني اژه اي گفت: اين توجهي كه رهبر معظم انقلاب در سال هاي قبل دادند و امروز هم گفتند كه اگر درست دقت مي كرديد اين اتفاق نمي افتاد باعث شد كه بگويم من هم به سهم خودم از مردم عذرخواهي مي كنم كه اگر وظيفه اي داشتم و بايد نظارتي مي كردم و نكردم انشاءالله در آينده بتوانم جبران كنم.
محسني اژه اي درباره بركناري مديرعامل بانك گردشگري نيز گفت: اين بركناري ربطي به موضوع فساد مالي اخير نداشت بلكه براي جلوگيري از بروز حوادث مشابه در آينده بود.
كسي اين تخلف بزرگ را
كشف نكرده است
دادستان كل كشور درباره نحوه افشاي اين فساد با تاكيد بر اينكه اين قضيه را كسي كشف نكرده است، گفت: متاسفانه اين فرد اعتبارات زيادي گرفت و در غير از جايي كه تعهد داشت استفاده كرد. به عنوان مثال بايد در بخش خاصي از توليد هزينه مي كرد اما مبلغي حدود 200 ميليارد تومان را براي پذيره نويسي بانك آريا از طريق پولشويي هزينه كرد.
محسني اژه اي خاطرنشان كرد؛ در ادامه اين اقدامات يكي از بانك هايي كه تنزيل كرده بود با مشكل روبه رو شد و موضوع را به بانك صادرات اعلام كرد و در نهايت اين فساد افشا شد.
احضار 15 متهم ديگر
وي با بيان اينكه پرونده به تهران احاله شده و متهمان هم در حال حاضر در زندان تهران به سر مي برند، گفت: جداي از 22 نفري كه از آنها تحقيق شد و قرار آنها صادر شده است 15 نفر ديگر شناسايي شدند كه احتمالا در همين هفته يا اوايل هفته آينده مورد تحقيق قرار مي گيرند.
محسني اژه اي افزود: از زمان احاله پرونده با توجه به افزايش متهمان طبعا بازپرس پرونده نياز به كمك دارد كه گروه كارشناسي لازم در زمينه مسائل بانكي، حقوقي و حسابرسي را در اختيار وي قرار داديم.
نامه گروه آريا به اژه اي
سخنگوي قوه قضاييه گفت: ارزيابي اوليه اين است كه اموال زيادي وجود دارد و بايد كارشناسي شود. نامه اي را گروه اميرمنصور آريا در تاريخ 26 شهريور خطاب به من نوشته كه مي گويد بيش از مطالبات بانكها دارايي غيرجاري حدود 47 هزار ميليارد ريال داريم كه نمي توان با قطعيت درباره آن سخن گفت.
دادستان كل كشور، در پاسخ به سؤال مجري برنامه گفتگوي خبري شبكه دو سيما درباره اينكه آيا مفسدان اقتصادي در اين پرونده توانسته اند تسهيلات اخذ شده را به خارج از كشور انتقال دهند يا خير، گفت: خوشبختانه بررسي ها نشان مي دهد كه تسهيلاتي كه از سوي اين گروه اخذ شده در حال حاضر به صورت نقدي و غيرنقدي در كشور وجود دارد.
خاوري ممنوع الخروج نبود
وي خاطرنشان كرد: در موضوع خروج مديرعامل يكي از اين بانكها نيز اين فرد به محض آغاز رسيدگي به پرونده يك بار به شهر اهواز آمده و از وي تحقيق انجام شد اما در آن زمان براي وي قرار بازداشتي صادر نشد و اين فرد هم ممنوع الخروج تشخيص داده نشد.
دادستان كل كشور گفت: مديرعامل بانكي كه به خارج از كشور رفته است ابتدا به لندن رفته و قصد خود را از سفر به لندن حضور در يك جلسه و سمينار عنوان كرد و اينكه آيا از ابتدا قصدش متواري شدن بوده يا خير من اطلاعي ندارم هرچند كه ايشان در نامه اي كه به عنوان استعفا نوشته، مطالبي را قيد كرده و برخي از تسهيلات را به گردن بانك ملي شعبه كيش انداخته و برخي ديگر را به گردن بانك صادرات.
محسني اژه اي تصريح كرد: در جايي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران گفته بودم كه دليلي ندارد كه اين آقا به ايران بازنگردد و به نفع اوست برگردد. حتي اگر امروز نيز اين فرد به كشور بازگردد باز هم نفع او در اين كار است. من خطاب به اين فرد مي گويم حتي اگر شما در مظان اتهام قرار بگيريد اين فرصت را داريد كه از خود دفاع كنيد زيرا در غير اين صورت بسياري از تقصيرها به گردن شما مي افتد.
قاطعانه حكم دادگاه را
اجرا مي كنيم
وي افزود: اگر امروز بنده را به عنوان ناظر اين پرونده انتخاب كردند يكي از دلايلش اين است كه اگر تجربه اي دارم آن را در اختيار مسئولان رسيدگي كننده به پرونده قرار دهم و در بعد دوم اگر جايي مشاهده كردم كه دستگاهي دارد در روند رسيدگي به پرونده كوتاهي مي كند، از موضع دادستاني كل كشور ورود كنم و رسيدگي به پرونده را تسريع ببخشم.
وي خاطرنشان كرد: به مردم و همچنين كساني كه در رابطه با اين پرونده دخيل هستند اطمينان مي دهم كه در رابطه با سه چيز تمام تلاش خود را انجام دهم. ابتدا اينكه تلاش مي كنم حقي از مردم ضايع نشود و در واقع تبعيضي صورت نگيرد. دوم اينكه تمام تلاش خود را مي كنم همه ابعاد پرونده روشن شود و ضعيف كشي نشود و همه وجوه به بيت المال بازگردانده شود و سوم اينكه تمام تلاش خود را خواهم كرد تا قاطعانه مجازاتي كه دادگاه درنظر خواهد گرفت در حوزه قانوني اجرا كنيم.
به گزارش فارس، مجري برنامه در بخش ديگري از اين مصاحبه خطاب به محسني اژه اي گفت معمولا زماني كه چنين پرونده هايي در دست رسيدگي قرار مي گيرد برخي تلاش مي كنند تا در مسير رسيدگي به آن سنگ اندازي كنند و يا اينكه افراد مسئول در پرونده را تحت فشار قرار دهند؛ در اين پرونده آيا تاكنون چنين موردي ديده شده يا خير، كه دادستان كل كشور پاسخ داد: آنهايي كه شخص بنده را مي شناسند، مي دانند كه من هيچگاه تحت فشار قرار نمي گيرم و به همين دليل زماني كه پرونده اي به من سپرده مي شود اصلا براي سفارش و يا تحت فشار قرار دادن جلو نمي آيند اما در رابطه با اين پرونده به مردم قول مي دهم اجازه ندهم اعتمادي كه به ما دارند خدشه دار شود و سعي مي كنم به اعتماد مردم، پاسخ مناسبي بدهم.
دادستان كل كشور تصريح كرد كه به مقام معظم رهبري هم قول مي دهيم رسيدگي صحيحي به اين پرونده داشته باشيم و در همه مسائل مربوط به آن ورود كنيم. البته بدانيد كساني هستند كه مي خواهند به مردم خط غلطي بدهند و در رسيدگي به اين پرونده انحراف ايجاد كنند. من با كساني كه دلسوز نظام هستند چه در مسئوليت هاي اجرايي، چه در مجلس و چه در قوه قضاييه مي گويم كه اجازه دهند حالا كه پرونده در مسير قضايي افتاده است در يك فضاي غيرملتهب كار خودمان را انجام دهيم و هركسي هم هر قصد خيري كه دارد بيايد و اطلاعات خودش را به ما ارائه كند.
وي در پايان از مردم خواست كه به شايعات و گمانه زني ها درباره اين پرونده توجه نكنند و شخصا هر چيزي كه براي مردم مفيد باشد را به اطلاع آنها خواهم رساند و از آنها نمي پوشانم.

 



دادستان كل كشور از متهمان اختلاس بزرگ بازجويي كرد

حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي روز گذشته با حضور در زندان اوين برخي از متهمين پرونده اختلاس بزرگ بانكي را مورد بازجويي و پرسش قرار داد.
براساس اين گزارش در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين اژه اي نشستي با بازپرس و معاونين دادستان و برخي از دست اندركاران پرونده معروف اختلاس بانكي داشته است، كه در اين نشست آخرين گزارشات رسيده و آخرين وضعيت پرونده به سخنگوي دستگاه قضايي ارائه شده است.
در جريان ديدار دادستان كل كشور از زندان اوين محسني اژه اي برخي از متهمين پرونده اختلاس بزرگ بانكي را مستقيما مورد پرسش قرار داد و سوالاتي از آنها پرسيده و اين افراد نيز در مورد برخي مسائل پاسخهايي داده اند.
همچنين دادستان كل كشور در جريان اين نشست ها تاكيد كرد كه همه مسئولين پرونده بايد با تمام قوا كار كنند و زمان بندي را طوري انجام بدهند كه در روز زمان حداكثري را به بررسي اين پرونده اختصاص دهند حتي در روزهاي تعطيل.
حجت الاسلام والمسلمين اژه اي با تاكيد بر اينكه بايد در اين پرونده دقت و سرعت حداكثري داشت گفت: دقت و سرعت نبايد هر كدام فداي يكديگر شوند و در هر مقطعي بايد نتايج آخرين وضعيت پرونده به مردم اعلام شود.

 



سفير كشورمان در طرابلس: مناسبات ايران با ليبي گسترش خواهد يافت

سفير كشورمان در ليبي از عزم جدي تهران و طرابلس براي گسترش مناسبات سياسي و اقتصادي خبر داد.
«علي اصغر ناصري» ديروز در گفت وگو با ايرنا، گفت وگو و مذاكره تلفني «علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه كشورمان و «مصطفي عبدالجليل» رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي را يادآور شد و افزود: در اين تماس تلفني، نقشه راه روابط دو كشور براي كوتاه مدت از جمله فعال سازي سفارت و انجام سفرهاي متقابل در آينده مورد تاكيد قرار گرفت.
وي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همچنين از قطعنامه مربوط به واگذاري كرسي ليبي در سازمان ملل به شوراي ملي انتقالي ليبي حمايت كرد كه قطعا پس از شكل گيري نظام سياسي اين كشور زمينه براي همكاري هاي بيشتر دو كشور فراهم است.
سفير ايران در ليبي يادآور شد: جمهوري اسلامي ايران همواره از ابتداي قيام مردم ليبي عليه نظام استبدادي قذافي از انقلاب آنها حمايت نموده و از ارائه كمك هاي انسان دوستانه به مردم مسلمان ليبي در روزهاي محنت دريغ نورزيده است.
ناصري خاطرنشان كرد: از نقطه نظر سياسي، حذف يك حكومت مستبد 42 ساله زمينه را براي همكاري شفاف تر اين كشور با ساير كشورها فراهم خواهد كرد و از نقطه نظر اقتصادي نيز فضاي سرمايه گذاري و تجارت در اين كشور براي حضور شركت هاي ايراني فراهم خواهد شد.
سفير ايران در طرابلس در ارزيابي چشم انداز ليبي در دوره جديد نيز اظهار داشت: نسبت به آينده ليبي بسيار خوشبين هستم.
ناصري افزود: تصور مي كنم پس از شكست نيروهاي طرفدار قذافي روند بازسازي سياسي و اقتصادي اين كشور آغاز خواهد شد و با برقراري ثبات و امنيت اين روند به خوبي پيش خواهد رفت.
وي اظهار داشت: با توجه به اينكه ليبي به عنوان يك كشور صادركننده نفت از منابع مالي سرشاري بهره مند است بازسازي مي تواند با سرعت انجام شود.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس: شكايتي از رئيس جمهور صورت نگرفته است

عضو هيئت رئيسه مجلس با اشاره به تقاضاي برخي نمايندگان با استناد به ماده 233 آيين نامه داخلي مجلس براي قرائت گزارش كميسيون اصل 90 درخصوص اختلاس اخير در صحن علني مجلس گفت: اين شكايت از رئيس جمهور نيست و براي تند كردن فضا صورت مي گيرد.
محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خبرگزاري فارس افزود: در موضوع اختلاس اخير برخي شواهد و قرائن به دست ما رسيده كه نشان مي دهد برخي افراد كوتاهي كرده اند؛ بانك مركزي و وزير اقتصاد در انتصاب ها كوتاهي كرده، انتخاب رئيس بانك ملي كه خطا بوده و وي به دليل سكونت در كانادا تعلق خاطر كمتري نسبت به ايران داشته و وزارت اطلاعات نيز با انتصاب اين فرد مخالف بوده است. بنابراين بايد مشخص شود چه كساني اينگونه افراد را براي چنين پست هايي قرار داده و در اين اختلاس كوتاهي كرده اند.
دهقان افزود: وزير اقتصاد بايد در اين پرونده پاسخگو باشد، البته ممكن است كساني بالاتر از وزير اقتصاد به وي سفارش هايي كرده باشند چرا كه شنيده شده يكي از اطرافيان رئيس جمهور كه به عنوان جريان انحرافي مطرح است، دستور انتصاب مديرعامل بانك ملي را داده در حالي كه آن فرد شايستگي اين كار را نداشته است.
وي بر همين اساس خاطر نشان كرد: تعدادي از نمايندگان از كميسيون اصل 90 تقاضا كردند كه اين كميسيون براساس ماده 233 اين مسئله را بررسي كرده و گزارش آن را اعلام كند.
عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس با اشاره به ماده 233 آئين نامه داخلي مجلس، تصريح كرد: اين ماده بيان مي كند كه اگر 10 نفر از نمايندگان درباره دستگاهي تقاضاي بررسي داشته باشند، كميسيون مربوطه موظف است حداكثر ظرف 10 روز بررسي لازم را انجام داده و گزارش آن را به مجلس بدهد.
وي با بيان اينكه تقاضاي اين نمايندگان مربوط به بررسي عواملي كه در اختلاس 3هزار ميلياردي به صورت مستقيم و غيرمستقيم دخيل بوده اند، است، افزود: اين تقاضا اخيرا ارائه شده و تا هفته آينده كميسيون اصل 90 درخصوص آن اعلام نظر مي كند.
دهقان با اشاره به اينكه ممكن است برخي افراد تقاضاي اخير نمايندگان براي بررسي عوامل اختلاس را شكايت قلمداد كنند، اظهار داشت: هدف امضاكنندگان اين است كه با توجه به مطرح شدن استيضاح وزير اقتصاد، نقش وي در كوتاهي مربوط به اختلاس 3هزار ميلياردي روشن شود و از اين رو با واقع بيني و پرهيز از شتاب زدگي بايد در خصوص استيضاح تصميم گرفت.
وي گفت: كميسيون اصل 90 پيش از مطرح شدن استيضاح وزير اقتصاد بايد نظر خود را اعلام كند تا معلوم شود آيا وزير اقتصاد در اين اختلاس دخيل بوده است يا خير.
اين نماينده مجلس اضافه كرد: تعدادي از مسئولان بانك مركزي برخي سوءتفاهمات درباره آنها نيز وجود دارد و در اين موضوع متاسفانه مجموعه اي در بانك مركزي، متهمان اصلي اختلاس را حمايت مي كردند، لذا اگر اين امر درست باشد طبيعتا گزارش بايد خوانده شود تا مجلس در اين صورت از آنها تقاضاي بركناري كند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا احتمال كشيده شدن اين تقاضا به سوال از رئيس جمهور وجود دارد يا خير، اظهار داشت: بعيد است اين مسئله مستقيماً به رئيس جمهور مربوط شود بنابراين احتمال دارد با توجه به اخباري كه قبلا در مجلس نيز اعلام شد، اين موضوع به رئيس دفتر رئيس جمهور به دليل حمايت و سفارش برخي متهمان اختلاس مربوط شود.
دهقان در پايان گفت: اين مساله شكايت از رئيس جمهور نبوده و پرداختن به اين مساله براي تند كردن فضا صورت مي گيرد.

 



انتقاد نمايندگان مجلس ايران از فعاليت هاي اسلام ستيزي در هلند

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كشورمان طي نامه اي در پاسخ به نامه همتايان هلندي خود، از فعاليت هاي اسلام ستيزي در اين كشور انتقاد كردند.
در اين نامه كه به امضاي نمايندگان فراكسيون هاي مختلف و همچنين نمايندگان اقليت هاي ديني مجلس شوراي اسلامي رسيده است، با استقبال از تعامل مستقيم نمايندگان دو مجلس به منظور روشن شدن اذهان، شناخت و درك صحيح از واقعيات و رفع سوءتفاهمات، تاكيد شده كه تنها راه ايجاد جهاني آكنده از آرامش، صلح و دوستي، گفت وگو و تبادل نظر صريح است.
در اين نامه آمده است: همه افرادي كه در نظام جمهوري اسلامي ايران زندگي مي كنند مال و جانشان در امان است و كسي حق تعرض به آنها را ندارد، البته منوط به رعايت قوانين كشور، بنابراين، همانگونه كه در كشورهاي اروپايي ابراز عقايدي مانند نفي هلوكاست غيرقانوني و غيرمجاز است، در هر كشوري خطوط قرمزي وجود دارد كه عرف بين المللي نيز پذيرفته است. در بخش ديگري از اين نامه به حقوق اقليت هاي ديني در ايران اشاره شده و آمده است: براساس قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، اقليت هاي ديني در ايران از حق شهروندي برخوردارند كه از جمله اين حقوق مشاركت در امور سياسي، آزادي بيان و انجام مناسك مذهبي شان مي باشد. در همين راستا براي بيان عقايد و دفاع از حقوق خود پنج نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارند كه از حقوق كاملا برابر با ساير نمايندگان ملت ايران برخوردارند و در لايحه بودجه سالانه كشور مبالغي جهت نگهداري اماكن مذهبي و انجام امور فرهنگي- اجتماعي اقليت هاي ديني تخصيص داده مي شود. امري كه در هيچ يك از پارلمان هاي اروپايي براي مسلمانان به عنوان بزرگترين اقليت مذهبي در اروپا نه تنها امكان پذير نيست، بلكه متاسفانه شاهد انواع فشارها، تضييع حقوق، جلوگيري از انجام مراسم ديني، توهين آشكار به عقايد، مقدسات و باورهاي آنها تحت عنوان آزادي بيان هستيم.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اين نامه آورده اند كه اقداماتي نظير ساخت فيلم تسليم يا فتنه و انتشار كاريكاتورهاي اهانت آميز، چاپ مقالات توهين آميز، عدم وجود آزادي براي بررسي موضوع تاريخي هلوكاست، جلوگيري از ساخت مساجد و تحريك اسلام ستيزي را با چه منطقي مي توان توجيه كرد. آيا اين قبيل اقدامات به صلح، امنيت و دوستي ميان ملت ها كمك مي كند؟ آيا توهين به باورها و عقايد بيش از يك ميليارد انسان، نقض حقوق انساني آنها نيست؟»
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، به عنوان نمايندگان ملت ايران از همتايان هلندي خود خواسته اند تا ترتيبي اتخاذ كنند كه مسلمانان از حقوق برابر با ساير شهروندان در جامعه هلند برخوردار باشند و قوانين لازم براي مقابله با ترويج اسلام ستيزي در هلند تدوين و تصويب شود. گفتني است؛ چندي پيش (17 مارس 2011) تعدادي از نمايندگان مجلس هلند در نامه اي به همتايان ايراني خود، ضمن تاكيد بر ضرورت تعامل مستقيم و گفت وگو بين دو مجلس، مطالبي را در خصوص مباحث حقوق بشري مطرح كرده بودند.

 



نامه 1000 پزشك نخبه ايراني به دبيركل سازمان ملل
آقاي بان كي مون ! به جنايت عليه پزشكان بحريني خاتمه بدهيد

1000نفر از نخبگان جامعه پزشكي كشور با نگارش نامه اي خطاب به دبيركل سازمان ملل خواستار رسيدگي جدي وي به جنايات رژيم آل خليفه عليه جامعه پزشكي بحرين شدند.
متن كامل اين نامه در ادامه مي آيد:
دبيركل محترم سازمان ملل
جناب آقاي بان كي مون
با سلام
در هنگامه اي كه ديدگان صبور و داغديده مظلومان، در كشورهاي منطقه مي رود تا نظاره گر به بار نشستن شكوفه هاي بهار بيداري اسلامي باشد، همكاران غيرتمند و مسلمان ما در كشور بحرين تنها به جرم انجام وظيفه پزشكي خويش در امر مداواي مجروحان، به بند درآمده، شكنجه شده اند و اينك در اوج حيرت وجدانهاي بيدار، به صحن دادگاه هاي نظامي كشانده شده، با اتهامات واهي به حبس هاي طولاني مدت محكوم شده اند. جناب آقاي بان كي مون: اگر آن روز كه برخلاف تمام اصول اوليه انساني و كنوانسيونهاي بين المللي، صحن بيمارستان هاي بحرين به اشغال زره پوش ها و تانك هاي رژيم آل خليفه و آل سعود درآمده بود، نهادهاي بين المللي مسئول در امر حقوق بشر، از خود واكنشي درخور نشان مي دادند، امروز جهان شاهد اين ظلم آشكار كه نشان از اوج استيصال رژيم حاكم دارد، نسبت به كادر درماني بحرين نبود. اينجانبان معتقديم، با فروپاشي رژيم هاي ديكتاتوري در منطقه، آمريكا و اسرائيل متحدان، استراتژيك خود را در كانون ثروت و انرژي جهان از دست داده اند، از اين رو با سازماندهي اغتشاشات مسلحانه در سوريه با حربه اختلافات فرقه اي، ضمن انحراف افكار عمومي جهان، در پي آنند كه جهت ايجاد توازن قوا، محور مقاومت را به نفع رژيم جعلي صهيونيستي تضعيف نمايند.
جناب آقاي بان كي مون:
ما امضاءكنندگان ذيل ضمن اعلام حمايت همه جانبه خود از موج بيداري اسلامي در منطقه، همبستگي و همراهي كامل خود را با جامعه پزشكي مسلمان و مظلوم بحرين كه در اوج خفقان، با شجاعت و غيرت به سوگندنامه پزشكي خويش وفادار مانده، علي رغم همه شكنجه ها و هتك حرمت ها، به وظيفه شان در قبال جان انسان ها عمل نموده اند اعلام داشته، از جنابعالي و ساير نهادهاي مسئول در سازمان ملل مي خواهيم با عمل به وظيفه ذاتي خود، مانع اجراي اين احكام ظالمانه و قرون وسطايي عليه پزشكان و كادر درماني متعهد بحرين شويد.
اسامي امضاءكنندگان نامه كه شامل؛ نخبگان جامعه پزشكي، وزراي سابق بهداشت، اعضاي كميسيون بهداشت و درمان مجلس، معاونين و مديران وزارت بهداشت، روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور، اعضاي شوراي مركزي بسيج جامعه پزشكي و 1000 نفر از فعالان حوزه سلامت كشور است، به شرح ذيل مي باشد؛
دكتر علي اكبر ولايتي-دكتر سيدعلي رضا مرندي- دكتر كامران باقري لنكراني- دكتر مسعود پزشكيان- دكتر فريدون عزيزي- دكتر محمداسماعيل اكبري- دكتر حبيب ا... پيروي- دكتر سيدحسن امامي رضوي- دكتر مصطفي قانعي- دكتر محمدعلي محققي- دكتر سيدعباس حسني- دكترسيدرمضان محسن پور-دكتر محمدباقر لاريجاني- دكترحسينعلي شهرياري-سيدشهاب الدين صدر- دكتر ناصر سيم فروش- دكتر محمدرضا كلانترمعتمدي- دكتر عبدالجليل كلانترهرمزي- دكتر عليرضا زالي- دكتر عليرضا زاكاني- دكتر زهره الهيان- دكتر اميرحسين قاضي زاده- دكتر سيدمسعود خاتمي- دكتر بهرام عين الهي- دكتر محمدكريم شهرزاد- دكتر جعفر اصلاني- دكتر حسن ابوالقاسمي- دكتر بهزاد عين الهي- دكتر خسرو جديدي- دكتر ابراهيم متوليان- دكتر عبدالرضا پازوكي- دكتر صادق رجايي- دكتر حسن عراقي زاده -دكتر حسن اعتمادزاده- دكتر بهروز براتي- دكتر عباس حاج آخوندي- دكتر شاهين محمدصادقي- دكتر اميدوار رضايي ميرقائد- دكتر محمدرئيس زاده- دكتر عبدالعزيز جمشيدزهي- دكتر اكبر رنجبرزاده- دكتر شكور اكبرنژاد- دكتر سيامك مره صدق- دكتر محمدجواد نظري مهر- دكتر احد خيري- دكتر فخرالدين حيدري- دكتر عوض حيدرپور- دكتر حسين حسني بافراني- دكتر شاهرخ رامين- دكتر علي كائيدي- دكتر محمدكريم شهرزاد- دكتر محمد ضابطي طرقي- دكتر بشير خالقي- دكتر شبيب جويجري- علي اصغر حسني- دكتر احمد اسفندياري- دكتر شهرام پورجهاني- دكتر احمد جوانمرد-محمد ودودحيدي- دكتر احمد شجاعي- دكتر عباس مسجدي- دكتر آبتين مهدي پور- دكتر محرابي توانا- دكتر سيدسعيد سيدمرتاض- دكتر ضرغام صادقي- دكتر خليل وند- دكتر پرهيزكار- دكتر احمدرضا سروش- دكتر محمدباقر هداوند- دكتر رحمت اله حافظي- دكتر علي اكبر زينانلو- دكتر عليرضا يعقوبي- دكتر محمدرضا مجدي- دكتر خيراله اسدالهي- دكتر محمدحسين سرمست- دكتر طيب قديمي- دكتر محسن نبيوني- دكتر سيدشمس الدين حجازي- دكتر منصور شكيبا- دكتر مجيد رمضاني- دكتر علي محمديان- دكتر نصرت اله ملازاده- دكتر رحيم سروري زنجاني- دكتر محمدعلي كياني- دكتر ابراهيم كياني- دكتر محمدحسين محمدي- دكتر محمدرضا نيكبخت- دكتر عبدالله عباسي- دكتر شاهين شيراني- دكتر اردشير شيخ آزادي- دكتر رضا ايماني- دكتر غلامرضا حيدري- دكتر كوروش ساكي- دكتر محمدرضا رزاقي- دكتر شهرام علمداري- دكتر محمدتقي طهماسبي- دكتر سيدجواد رضوي- دكتر محمدحسين يادگاري- دكتر هوشنگ زعيم- دكتر شهربانو نخعي- دكتر علي اصغر معصومي- دكتر محمدرضا محقق- دكتر محمود نوري صفا- دكتر حميد رواقي- دكتر محسن پرويز- دكتر حسين وحيدي- دكتر علي رمضان خاني- دكتر سيدمحمد پورحسيني- دكتر محمدباقر رضايي- دكتر ابراهيم خيرانديش- دكتر محمدزارع- دكتر زهره طبيب زاده- دكتر عصمت باروتي- دكتر الهه وحيددستجردي- دكتر عبدالحميد ظفرمند- دكتر محمد خوشنويسان- دكتر سيدمنصور رايگاني- دكتر جعفر دالايي- دكتر محمد فقيهي- دكتر سيدرضا موسوي- دكتر جلال الدين خوشنويس- دكتر محسن نوروزيان- دكتر سيدمحمد جزايري- دكتر سيدعبدالمجيد آيت الهي- دكتر سيدعلي حسيني- دكتر احمدرضا زرگر- غضنفر ميرزابيگي- دكتر سعيد قاضي پور- دكتر محمدولي رضاپور- دكتر سادات سيدباقر مداح و 1000 نفر از فعالان حوزه سلامت كشور.

 



سالك اظهارات منتسب به خود عليه جبهه پايداري را تكذيب كرد

حجت الاسلام سالك با انتقاد شديد از نحوه انتشار سخنان خود در يك سايت خبري تأكيد كرد: بنده اعضاي جبهه پايداري را قطعاً از اضلاع جبهه اصولگرايي مي دانم و شاگردي و همراه اساتيد بزرگي مانند حضرت آيت الله مصباح يزدي را در اين 40 سال براي خود افتخار مي دانم.
حجت الاسلام «احمد سالك» سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در گفت وگو با فارس با انتقاد شديد از نحوه انتشار سخنان خود در يك سايت خبري منتسب به اصولگرايان، تيتر انتخابي اين سايت (قدرت جذب «پول» جريان انحرافي براي جبهه پايداري) را حركتي ژورناليستي خواند و اظهار داشت: من اين سايت و برخي ديگر از سايت هايي را كه به دنبال اغراض سياسي خود هستند را نصيحت مي كنم كه دست از اين كارهاي خود بردارند. وي گفت: مطالب بيان شده در اين گفت وگو كاملا روشن است من گفته ام كه من شنونده اين اخبار هستم و اطلاع دقيق از اين اخبار ندارم، اما طوري مطالب منتشر شد كه گويا من يقيناً اين مطلب را گفته ام.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: بنده اعضاي جبهه پايداري را قطعاً از اضلاع جبهه اصولگرا مي دانم و شاگردي و همراه اساتيد بزرگي مانند حضرت آيت الله مصباح يزدي را در اين 40 سال براي خود افتخار مي دانم؛ آيت الله مصباح يزدي شخصيتي است كه رهبر معظم انقلاب درباره معظم له فرمودند كه ايشان جاي شهيد مطهري را در عصر حاضر پر كرده اند. سالك گفت: اين اتهامات منتشر شده به نقل از من، توهين به اعضاء جبهه پايداري است. اعضا جبهه پايداري را بنده مي شناسم آنها افرادي ولايي، معتقد، اصولگرا و دلسوز انقلاب اسلامي هستند. نقش تعيين كننده آنها در مقابله و مبارزه با جريان برانداز دوم خرداد و اصلاح طلبان در فتنه 88 و حتي ساكتين بر كسي پوشيده نيست.
وي افزود: منشور اصولگرايي سند راهبردي همه طيف هاي اصولگرايي است و همه اضلاع بر آن پايبند هستند.
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز گفت: جريان انحرافي جريان خطرناكي است كه همه ما بايد در مقابل آن هوشيار باشيم و افكار انحرافي آنها را تبيين كنيم و اين مسائل ربطي به جبهه پايداري ندارد.

 



سرتيپ خلبان نصيرزاده: سپر موشكي ناتو در برابر موشك هاي بالستيك ايران ناكارآمد است

معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش با بيان اينكه ايران برنامه اي مشخص در برابر سپر موشكي ناتو در تركيه دارد، تاكيد كرد كه اگر موشك هاي بالستيك ايران پرتاب شود به طور قطع سامانه موشكي ناتو ناكارآمد خواهد بود.
امير سرتيپ خلبان عزيز نصيرزاده در گفت وگو با «مهر»، در خصوص استقرار سپر موشكي ناتو در تركيه اظهار داشت: تركيه يكي از اعضاي ناتو به شمار مي رود و در راستاي تعاملي كه با ناتو و كشورهاي غربي دارد اجازه استقرار سپر موشكي آمريكا را در خاكش داده است. وي با بيان اينكه ما از بابت استقرار سپر موشكي ناتو در تركيه تهديدي احساس نمي كنيم چون براي هر نوع تهديدي برنامه مشخصي داريم، گفت: هر تهديدي كه وجود داشته باشد براي ما فرقي نمي كند چون در اوج آمادگي نظامي هستيم و مي توانيم در كمترين زمان پاسخ كوبنده اي را به دشمن بدهيم.
شگفتي هيئت عالي رتبه نظامي عمان
همچنين معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش كشورمان خبر داد كه هيئت عالي رتبه نظامي عمان در سفر به تهران خودباوري و توانمندي نظامي ايران اسلامي را تحسين كرد.
سرتيپ دوم خلبان «عزيز نصيرزاده» روز سه شنبه گفت: سرلشكر خلبان «يحيي بن راشد آل جمعه» فرمانده نيروي هوايي ارتش عمان و هيئت نظامي اين كشور هنگامي كه در بازديد از پايگاه يكم شكاري مهرآباد، توانمندي نيروهاي ايراني را در تعمير و نگهداري (اورهال) انواع هواپيماهاي كوچك و بزرگ مسافربري و جنگي ديد شگفت زده شد و گفت كه «ايران به يك خودباوري خيلي خوبي رسيده است و احتياجي به هيچ كشوري ندارد».
وي گفت: در پاسخ به اين اظهارات فرمانده نيروي هوايي ارتش عمان گفتم كه اين خودباوري را مقام معظم رهبري به ما آموختند و امروز توانسته ايم به اين خودباوري و توانمندي بالا دست يابيم.
وي با بيان اين كه اين گونه بازديدها موجب مي شود تا كشورهاي همسايه توان نظامي ما را باور كنند، افزود: اين ديدارها همچنين در تحكيم روابط ميان دو كشور و ساير كشورهاي منطقه به خصوص در بعد امنيتي و نظامي تأثيرگذار است.

 



شكايت مشايي و رحيمي از منتقدان

رئيس دفتر و معاون اول رئيس جمهور از تعدادي از اشخاص حقوقي، حقيقي و رسانه هاي اصولگرا شكايت كردند.
منابع اينترنتي ديروز نوشتند مشايي از حجت الاسلام محسني اژه اي دادستان كل كشور به دليل استفاده مكرر از لفظ جريان انحرافي براي معرفي برخي اطرافيان احمدي نژاد شكايت كرده است.
رئيس دفتر رئيس جمهور همچنين از محمدباقر قاليباف شهردار تهران شكايت كرده و از دو وكيل خود خواسته شكايتي نيز عليه محمدباقر ذو القدر مشاور رئيس قوه قضاييه و معاون حفاظت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه و حدود 10 رسانه كشور در دستگاه قضايي طرح كنند.
مشايي همچنين از حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا مشاور مستعفي رئيس جمهور در امور روحانيت به دليل افشاگري هايش در خصوص جريان انحرافي، و منصور ارضي و سعيد حداديان دو مداح مشهور به اتهام توهين به رئيس جمهور و رئيس دفتر وي و تحريك عمومي به ارتكاب خشونت عليه يك مقام رسمي دولتي شكايت كرده است.
بنابراين گزارش معاون اول رئيس جمهور نيز علاوه بر حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي دادستان كل كشور، از احمد توكلي به دليل انتشار اسناد مربوط به مدرك تحصيلي وي و همچنين از عليرضا زاكاني و الياس نادران نمايندگان تهران و سايت خبري مشرق شكايت كرده است.
مديران سايت هاي جهان، خبر آنلاين و علي مطهري نماينده تهران در مجلس هشتم از ديگر افرادي هستند كه در فهرست متشاكيان معاون اول رئيس جمهور قرار دارند.
لازم به يادآوري است در روزهاي اخير وكيل محمدرضا رحيمي از محكوميت الياس نادران نماينده تهران و عضو كميسيون اقتصادي مجلس در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به اتهام نشر اكاذيب و افتراء خبر داده بود اما نماينده مذكور از دو اتهام ديگر تبرئه شده است.

 



يك گروه ايراني مستند «زندگي سياه ملكه انگليس» را توليد مي كند

توليد مستند در باكينگهام چه گذشت آغاز شد.
يك منبع مطلع در اين زمينه به باشگاه خبرنگاران گفت: توليد مستندي تحت عنوان «در باكينگهام چه گذشت» آغاز شده است كه تهيه كنندگان آن در تلاش هستند تا آن را همزمان با سالگرد شصتمين سال سلطنت ملكه اليزابت و اوج گيري اعتراضات مردمي انگليس در بهمن ماه به نمايش بگذارند.
وي ادامه داد: در توليد اين مستند چند قسمتي كه توسط يك گروه مستند ساز مجرب كليد خورده است دو مشاور داخلي و يك مشاور خارجي نيز مشاركت داشته و در آن به زندگي ملكه اليزابت، به قدرت رسيدن وي، دست هاي پشت پرده باكينگهام، فجايع و بحرانهاي سياسي - اقتصادي و نظامي در كشورهاي مختلف و داخل انگليس، رمز گشايي از پرونده قتلهاي سياه انگليس و جزئيات دستگاه سلطنت انگليس پرداخته مي شود.
اين منبع آگاه افزود: در اين فيلم مستند كه از نظر بصري و هنري از ويژگيهاي خاصي برخوردار خواهد بود، تصاويري براي نخستين بار به نمايش در مي آيد كه چهره واقعي ملكه و دستگاه سلطنتي را به تصوير مي كشد. وي اظهار داشت: در تهيه اين مستند از چند تحقيق معتبر آسيايي و اروپايي از جمله يك تحقيق ايرلندي و همچنين از آرشيوهاي ملي موجود، چند آرشيو شخصي مورخين ايران، منابع و مراكز مختلف در هند، روسيه، چين، انگليس و تركيه نيز بهره گرفته شده است.
اين منبع آگاه در پايان خاطرنشان كرد: نريشن اين مستند به چند زبان از جمله انگليسي گفته خواهد شد.

 



با اشاره به فساد بانكي اخير
رئيس كل دادگستري خوزستان: خودسري برخي افراد آفت كشور شده است

محمدباقر الفت با اشاره به پرونده فساد عظيم بانكي تاكيد كرد كه خودسري برخي افراد آفت كشور شده است.
رئيس كل دادگستري خوزستان كه در مراسم معارفه دادستان جديد دزفول سخن مي گفت، با اشاره به پرونده فساد عظيم بانكي، اظهار كرد: افرادي هستند كه همه بيت المال را ملك خود مي دانند و در آن تصرف مي كنند. بحث اين نيست كه اين افراد اموال را به بيرون از كشور انتقال داده اند يا آن را در مراكز فساد و فحشاي خارج از كشور خرج كرده اند و يا اين كه در داخل كشور سرمايه گذاري كرده اند. مهم اين است كه اين افراد، حرمت بيت المال را نگه نداشته اند، نظر سياستگذاران اقتصادي كشور را رعايت نكرده اند و با قرار دادن خود در مقام حاكميت، دست در بيت المال كرده و آن را هرگونه خواسته اند خرج كرده اند.
وي با بيان اين كه خودسري برخي افراد آفت كشور شده است، ادامه داد: فساد به اين گستردگي در كشور ما صورت گرفته است و تعداد نفرات درگير در آن هم به 10 يا 20 نفر محدود نمي شود. اميدوارم با دقت و كسب تجربه از اين موضوعات و داشتن حساسيت بالا بتوانيم مانع بروز چنين صدمات مالي و حيثيتي به نظام اسلامي شويم كه اين امر جز با همراهي و همفكري مسئولان در امر مبارزه و مقابله با مجرمان ميسر نيست.
رئيس كل دادگستري خوزستان گفت: اگر دست از تخريب يكديگر برداريم و به جاي نشانه رفتن قلب دوستان با سلاح زبان، دشمن شناسي كنيم و مانند گذشته صميميت و همراهي داشته باشيم، مي توانيم جلوي انحطاط جامعه را بگيريم.
الفت اظهار كرد: مردم در اثر مشاهده اين مسائل از سوي افراد صاحب قدرت، اعتقادات خود را از دست مي دهند. همه اين ها چهره اي از تهاجم فرهنگي است. اگر مسير عوض نشود، نبايد انتظار داشت كه اين مورد آخرين فساد بانكي كشور باشد.

 



درخواست ميشل سليمان ايران ارتش لبنان را تجهيز كند

رئيس جمهور لبنان اعلام كرد منتظر پاسخ تهران به درخواست بيروت در زمينه تجهيز ارتش لبنان هستيم.
به گزارش خبرگزاري آلمان سليمان در پاسخ به سؤالي درباره وعده مقامات ايران در خصوص تجهيز ارتش لبنان گفت: من در سفري كه اخيرا به ايران داشتم با مقامات اين كشور درباره تجهيز ارتش (لبنان) گفت وگو كردم، ما منتظر پاسخ تهران هستيم ولي مقامات ايران تاكنون هيچ پاسخ مثبت و منفي به اين درخواست ندادند.
رئيس جمهور لبنان در ادامه اظهار داشت: متاسفانه ما تاكنون نتوانسته ايم برنامه مشخصي را براي تجهيز ارتش لبنان وضع كنيم، ايران مي تواند ارتش ما را بدون اين كه هزينه اي پرداخت شود تجهيز كند.
ميشل سليمان درباره اوضاع منطقه خاورميانه و نگراني از پيامدهاي آن بر كشورش گفت: ما از هشت ماه قبل تاكنون به شدت نگران اوضاع هستيم، شرايط به طور ملموسي بهبود يافته است به خصوص اين كه ما در لبنان توانستيم خود را از گرفتار شدن در اين بحران ها و حوادث موجود دور نگه داريم. وي درباره اوضاع سوريه نيز اظهار داشت: من اوضاع در سوريه را اين گونه مي بينم كه دمشق در حال گام برداشتن به سوي دمكراسي است و انشاءالله اين مهم با كمترين هزينه ممكن و بدون تلفات انساني محقق شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14